Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Autósokat szoktatna biciklire a neves autódizájner

2010.04.07. 12:41 - Földes András

Eric Stoddard pontosan tudja, mire van szüksége az autósoknak, hiszen a neves dizájner tíz éve dolgozik olyan márkáknak, mint a Daimler Chrysler és a Hyundai. A tervező kerékpárokkal is foglalkozik, legújabb modellje pedig az autóból a kerékpárra váltást szeretné megkönnyíteni.
 
 
Az elegáns vonalú kerékpáron éppen olyan pózban ül az úrvezető, mint az autójában. A hátát kényelmes háttámlás ülésnek döntheti, lábait is olyan pózban kell tartania, mintha a pedálokat nyomná. A kerékpár valójában ugyanis rekumbens, de annak hátrányai nélkül. A fekvőbiciklikénél nagyobb váz miatt a kerékpáros az autók magasságában teker, azaz látható a forgalom résztvevői számára. Ugyanakkor megmarad a kényelmes, derékbarát pozíció és a könnyű, láblengetést nélkülöző felszállási mód.
 
A szerkezet a tervező szerint igen alkalmas a most divatos elektromotorok beépítésére is. A projekt nem csak utópia, amit az is jelez, hogy az Autovelo nevű szerkezet díjat nyert a 2010-es Taipei Cycle Show dizájnversenyén.
 
Pedál nélkül
 
Eric Stoddard új alapokra helyezné az összehajtható biciklik tervezését is. Legújabb modellje csak 5 kilót nyom, és állítása szerint két másodperc alatt lehet kihajtogatni. A többnyire körülményes rendszert a tervező ugyanis addig finomította, amíg már csak egyetlen ponton kell kihajtani a kerékpárt.
 
 

Az egyszerű dizájn egyik kulcsa, hogy Stoddard szakított a hagyományos hajtórendszerrel. Tekerés helyett két pedál pumpáló mozgatásával juthatunk előre, így a szerketer nélkülözi a láncot vagy az ékszíjat. A bicikli összehajtva a kormánynál fogva tolhat, húzható, mint valami bevásárlókocsi.  

Címkék: bicikli urbánus városi biciklizés összehajtható bicikli

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr981901379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparhelt 2010.04.07. 13:24:34

Jópofák ezek a dizájncuccok, de megfizethetőek?

LakatosWinnetou 2010.04.07. 13:25:41

Ez csak CAD kép, működő prototípus nincs sztem belőle.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.04.07. 13:26:06

de miért váltana át egy autós egy ilyenre?
mármint azon kívül hogy hamarosan energiaválság lesz a világban :)

MTeddy 2010.04.07. 13:27:44

Videó! Minek?
Felül (áll), teker (vagy pumpál), halad A -> B

Esetleg használd a képzeleted videó helyett.

nemecsekerno_007 2010.04.07. 13:27:45

@Sparhelt:

Az tömeggyártás kérdése. Ha nagy tömegben gyártják, akkor olcsó lesz. Kína, India erre bármikor képes és ha ez a csóka az autóiparban dolgozik amúgy, akkor sanszos, hogy autógyárak tudnák legkönnyebben ezeket gyártani. :)
Nem hülye gyereke ez!? :)
Kár, hogy nálunk még a 20-30 éves problémákkal foglalkoznak és nem ezekkel.
Dugó van a belvárosban az új Fôutca miatt.
"Hát mért nem érthetô, hogy így nem élhetô"

Gábor a Jobbszélső 2010.04.07. 13:27:54

ismét valaki feltalálta a rekumbenst (fekvőbicigli) persze az első dombra való feltekeréskor tiszta lesz, miért nem ilyen bicajokkal járunk, a mostaniak helyett. A szokásos bicajokkal dombon a testsúlyodat segítségül hívhatod, a rekumbensnél erre nem "támaszkodhatsz"

papugaja 2010.04.07. 13:29:59

Egy hátrányát látom: a súly zömében a hátsó kerékre terhelődik, így pedig az első hajtás bánatos lehet néha.
Egyébként kéne.

Funkerman 2010.04.07. 13:42:47

Az ötlet halott sztem.
A usernek a fejére esik pl. az esô, fázni is fog, tovább meg nem sorolnám. Aki eddig nem váltotta le a kocsit bringára, nem emiatt fogja megtenni.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.04.07. 13:43:42

Hm... én látom, ott van a lánc!

szita szita péntek 2010.04.07. 13:43:48

Nem szeretem az öncélú designt - ez pedig az. A tervezője valószínűleg látott már embert, aki kerékpározik és úgy gondolta egy kis láblengetés az egész. Nem az.
- A fekvő kerékpárok egyik nagy problémája, hogy a kerékpáros a saját tömegével nem képes a pedálra nehézkedni. Nos, itt sem. Ha egy picit is meg akarod nyomni, akkor bizony feszítened kell magad a háttámlához, ami kényelmetlen és erőpazarló.
- Az autót imitáló üléspozíció szép magasra tette a súlypontot. F*sza. Mint gólyalábon táncolni...
- Az az érv meg, hogy mivel magasabb mint a fekvőbicikli látható lesz egyszerűen nem érv a hagyományos konstrukció elvetésére. Egy átlag kerékpáros ugyanis magasabb mint az átlagautó - szóval itt sincs előrelépés.

Junk1 2010.04.07. 13:46:39

feltalálták a kereket, ami örökmozgó? Na de mit keres rajta a spanyolviasz?

gatsy 2010.04.07. 13:48:40

Az autós nem azért nem jár biciklivel mert nem dizájnos, hanem mert kényelmesebb a kocsiban. Meleg, no szél, zene...attól, hogy jól néz ki, attól még nem fog tartósan átülni. Egy kiállításon kipróbálja, megy vele pár kört, aztán visszaadja, és inkább nyomja a gázt, amíg van a tankban.;)

Junk1 2010.04.07. 13:52:15

régebben mint ha láttam volna már ilyet. Egy flexelgető magyar csinált magának "kényelmes" csajozós bringát. A csajoknak nem tetszett, de az ötlet figyelemre méltó volt. Hogy kényelmes-e? Az alkotó szerint igen, mert gyakran kerekezett vele.

goobyhill 2010.04.07. 14:13:32

Tenyleg van rajta lanc, megneztem a csavo oldalat es egyertelmüen lathato.

Picsasereghajtó 2010.04.07. 14:17:50

@gatsy: Sosem értettem, hogy a zene miért érv az autó mellett. Az van gyalog, BKV-n és bicajon is...

SsPL71 (törölt) 2010.04.07. 14:23:41

gy.k. az egyiken van lánc a másikon nincs.

SsPL71 (törölt) 2010.04.07. 14:29:00

nekem azért nem jön be a bicaj kocsi helyett, mert tekerni kell. Fárasztó.
Nyáron leizzadsz télen megfagysz, piros lámpánál eldőlsz mint az oldalkocsi motoros rendőr akinek leszedték az oldalkocsit és nem tudja megszokni. :)

georg 48 2010.04.07. 14:31:53

Ha a tudósok és az bringatudorok vért hugyoznak kínjukban, akkor sem fogok átülni az autóból a bringára! Egyébként is, miért kellene?????

veny 2010.04.07. 14:37:00

Újabb nevezés a "hogy csináljunk teljesen hasznavehetetlen bringaszerűséget baromi drágán" c. nemes vetélkedésben.
Nem esélytelen a végső győzelemre... :)

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.04.07. 14:53:15

Azt nem vette észre még senki, hogy a hajtás elkanyarodik a kormányzással, vagyis fordul az első villával együtt? Egy élesebb kanyarban hogy a tökbe pedáloz? Kitöri oldalra a térdét?

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.04.07. 14:59:18

Kanyarodni hogy fog? Kitöri a térdét pedálozás közben? A hajtókar együtt fordul el a villával... erre még rekumbenseknél is vágyaznak, hogy ne így legyen...

Néger. 2010.04.07. 15:01:45

fasza, jól néz ki. mondjuk lehetne ötvözni egy ilyen elektromos kerékpárral is:
aeco.hu/elektromos-kerekpar/

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.04.07. 15:17:42

upsz azt hittem az első nem ment el

Szanakka 2010.04.07. 15:29:18

Elektromos lesz, különben csak délutáni gurulásra lenne jó, és a "célközönség" sem díjazná.
A forma szép, bár elképzelem ahogy a banyatank mellett megjelennek a bevásárlóközpontban a hajtogatott bicikli tolók is, jó lenne.. :D
Ezt nem bringásoknak találták ki! Divatbringásoknak, talán!?

kujoon 2010.04.07. 15:36:54

kormányzott kereket hajtani?? XD
amúgy sárkány, akarok ilyet próbálni

Diopapa_sok 2010.04.07. 15:37:52

@Sün! balázs: csókoltatom a füldugós bicikliseket/gyalogosokat. :)

PR32 (törölt) 2010.04.07. 16:16:26

monnyuk lámpát dizájnolhattak volna rájuk.

PR32 (törölt) 2010.04.07. 16:17:58

@Diopapa_sok: sok autóban szól a zene úgy, hogy 2 sarokkal arrébb hallják. Az csak szórakoztatás? Ehh. (amúgy én sem hallgatok zenét kerón, de aki teszi, nem attól lesz zavaró. hanem mert a sáv közepén kolbászol. de azt akkor is tenné, ha nem lenne bedugva a füle)

lega 2010.04.07. 16:28:12

így a szerketer nélkülözi a láncot vagy az ékszíjat. A bicikli összehajtva a kormánynál fogva tolhat, húzható, mint valami bevásárlókocsi.

Célszerű lenne pontosan fogalmazni.

malar 2010.04.07. 16:31:58

@PR32: Szerintem nem az a gond a füldugós biciklissel / gyalogossal, hogy zavarja a környezetét a zene, hanem az, hogy nem hallja a környezetét a zene miatt és ez egy puhatestű esetében bizony káros az egészségre.

zsizella 2010.04.07. 19:48:50

@PR32: Na, most elárulom a titkot: mono fülhalgató!!!! én a telefonnal muzsikálgatok egy fülön, hallom a forgalmat + nem kell kapkodni a telefon után...

PR32 (törölt) 2010.04.08. 10:14:47

@zsizella: Ööö... nálam ez - egyéb okokból kifolyólag - nem opció :)

Beno_boy 2010.04.08. 10:43:47

'' Autovelo nevű szerkezet díjat nyert a 2010-es Taipei Cycle Show dizájnversenyén '' Na erre varjunk gombot, egy design-szempontból is erősen közepesnek nevezhető, használhatóság, praktikum szempomtjából meg katasztrófális terv, hogy b-be kaphat díjat.

Ez egy komoly baj, hogy szarjunk bele, rakjunk alá hablababla marketinget, puffogtassunk stárdesign-ert, és a kalap kaki is eladható, főleg ha Kinában összegorják két nádszálházikó alatt.

2 terv. egy újabb ha-ha.
A megahjtás úgyan nem tartalmaz láncot, viszont egy ekkora bébikereket meghajtani egy pedálmozdulatal, kb 1/2 kört lehet, tehát ez a szerkezet, a sétáló 5 KG-am + teher melet, max fitness szempontokból ér valamit. Esetleg Csikágó útcáin a filmekből ismert lejtőkön lehetne poén. Án csak azt nem értem, hogy a roller ezerszer hatékonyabb akkor ki az a balF... aki veszi az időt és fáradságót, hogy ilyen kockakereket tervezzen.

Jó tekercselést mindenkinek.