Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Két kézzel kötelező fogni a kormányt

2010.03.03. 23:03 - kirk kapitány

A kerékpárosoknak is megtiltaná, és az autósokhoz hasonlóan, súlyos pénzbírsággal sújtaná a vezetésközbeni mobiltelefonálást a kaliforniai „hands free law” atyja.

 

Joe Simitian szenátor a napokban készült el a gépkocsivezetők kihangosító nélküli mobilozását tiltó törvény szigorítását célzó indítványával. A Santa Crus-i szenátor a korábbiaknál elrettentőbb pénzbírságot javasol kiróni a tilalmat megszegő autósokra, de a súlyosbított büntetések hatályát kiterjesztené a biciklisekre is.

A demokratapárti szenátor szerint a kerékpárosok pont olyan mértékben vesztenek figyelmükből, mint az autósok, ezért a telefonálás az ő esetükben is közlekedési kockázattal jár.

A törvény tervezet szerint a telefonos beszélgetés büntetési tétele 20 dollárról 50-re, az sms-írás 20-ról 100-ra ugrana.

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr631807323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvelomo 2010.03.04. 10:47:54

Bár elbagatellizáljuk, valóban KOMOLY veszélyforrás. Azon túl h csak az egyik kéz szabad (biciklinél még hagyján, autónál nem elegendő) rendesen elvonja a figyelmet és csökkenti a reakcióidőt, mert megosztja a koncentrációt.

Pl. autópályán 130-140-nél (és felette) könnyen a vége is lehet a történetnek...

soproni1 2010.03.04. 10:50:20

A kedvencem:

bal kézzel jobb fülhöz tartott telefon. Hogy abban mi a pláne. Luxusautóban már csak telik automata váltóra vagy bal fülre ( a headset-et le sem merem írni, mert az drága)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.03.04. 10:54:10

Jogos, nálunk se ártana betiltani biciklizés közben a telefonálást. Pár esetben bicikliúton nem a telefonáló kolléga odafigyelése, hanem az én reflexeim előzték meg az ütközést.

theveryguest 2010.03.04. 11:08:26

Mivel fognak a biciklisek irányt jelezni, ha állandóan fogniuk kell mindkét kormányt?

Martian (törölt) 2010.03.04. 11:15:00

@theveryguest: egy dolog 1-2 másodpercre elengedni és egy másik tartósan egy kézzel kormányozni, közben másfelé figyelni.

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.03.04. 11:18:26

@theveryguest: Akinek ennyi esze van mint neked azt még a gyaloglástól is eltiltanám.

záporjózsi 2010.03.04. 11:24:14

@Könyvelő Mo: Akkor, ha csökkenti a reakcióidőt, akkor folyton telefonálni fogok. ;)

cso zsi 2010.03.04. 11:34:21

@Könyvelő Mo: autópályán jóval kisebb a veszély, mert nincs szembejövő forgalom. (és nincs holttérből előbukkanó kerékpáros...)
Mindettől függetlenül maga a telefonálás figyelemelterelő dolog, nem olyan, mintha a melletted ülővel beszélnél. Aki csak kerekezik talán még nem élte ezt meg. Az autóban folytatott beszélgetésnél az utas is látja, hogy most nem ő a fontos, és ráér a traccsparty, mert "helyzet" van.
A telefon túlfelén az irodában üldögélő főnöknek gőze nincs arról, hogy te az ő fontos közleménye miatt szegsz szabályt, szó szerint a tudtodon kívül.
Kihangosító/headset használatával is épületes dolog elmagyarázni egy outlook fióklétrehozást, hiszen lelki szemeid előtt megjelenik a menüsor, és "kattintasz" a megfelelő helyre.
Az előtted haladónak nem fogsz nekimenni, de egy keresett utca, vagy egy elsőbbségadás kötelező tábla mellett már elmész figyelmetlenül. 30 éve vezetek, 15 éve kihangosítóval/fülessel. Tudom, miről beszélek.
Láttam már headsetes bringás/motorosfutárt, és láttam már imbolygót is, aki a mobilt a kezével a füléhez szorítva próbálta tartani a szokott tempóját.
Aztán felsegítették.

PR32 (törölt) 2010.03.04. 11:35:14

@Martian: 3 mp-ig kell jelezni KRESZ szerint :)
Egyébként meg, most komolyan, annyira rohadt nehéz megállni telefonálni? (bringával azt' tényleg bárhol félre lehet húzódni, ha rezeg a zsebe az embernek). Ja, meg az autók között amúgy sem hallani, mit beszélnek a vonal másik végén...

Chastar 2010.03.04. 12:16:39

Tudtommal a menet közbeni telefonálás kerékpározás közben is tilos (nálunk), csak a kerékpárosok nem tudják (az autósok tudják de mégis telefonálnak), a rendőrök meg nem foglalkoznak vele, nekik az autós a közellenség, azt kell jogosan-jogtalanul büntetni ahol lehet.

magyar bucó 2010.03.04. 12:19:18

@Könyvelő Mo: Autónál kevésbé veszélyes, de fékezz egyszer biciklivel úgy, hogy egy kézzel fogod a kormányt.

huta9020 2010.03.04. 12:20:17

A menetközben mobilozás "monnyon le"!

igazi hős 2010.03.04. 12:21:45

Na ebből se lesz 500 hozzászólás, ha mindenki egyetért. Én egy piros lámpa alatt simán befejezek egy beszélgetést, igaz 15 év házasság után félszavak is elegek :-)

Arilian 2010.03.04. 12:23:15

Életben nem láttam még kerékpárost telefonálni így mint a képen pedig minden nap azzal járok munkába. Nekem eszembe se jutna. Ha valaki hív, megállok. Simán kéz nélkül viszont szoktam tekerni belátható útszakaszon, kicsit pihentetni a kezeket. Az, hogy a kéz mindig a kormányon legyen, ebben a formában túlzóan felesleges szabály.

Mellékesen megjegyzem mi van pl. gördeszkával, vagy 1kerekű kormány nélküli 'bicigli'-vel?

James L2 2010.03.04. 12:27:11

A biciklis sokkal lassabban megy, ezért nem olyan veszélyes a telefonálás.
Főúton vagy forgalmas úton én sem ajánlom senkinek, de nehogy már megbüntessenek egy mellékutcán mobilozásért.
Az orromat is menet közben szoktam kifújni, nagy hidegben pedig elengedett kézzel megyek, mert fázik a kezem. Persze, ha előznek, azért megfogom a kormányt, hogy ne hozzak frászt az autósra.
Egyébként nem Budapesten szoktam biciklizni, és nem főúton.

magyar bucó 2010.03.04. 12:38:17

@Arilian: Azok nem közlekedési eszközök, közúton egyáltalán nem használhatod.

magyar bucó 2010.03.04. 12:40:16

@James L2: Ha eléd lép valaki/valami vagy egszerűen egy kavicsra mész, hatalmasat tudsz zakózni, ha egy kézzel fogod a kormányt. De próbálj meg egyszer hirtelen fékezni, miközben egy kézzel fogod a kormányt.

Udi · http://blog.udi.hu 2010.03.04. 12:46:39

Nagyon helyes. Büntessék itthon is, és tartassák is be!

Túl sokszor ütött már el majdnem telefonnáló, autós, de az se egy kellemes érzés, amikor egy telefonáló bicajos elédkacsázik. Legyen bármilyen lassú egy bicaj (nem az) frontálból találkozni vele nem buli.

James L2 2010.03.04. 12:48:12

Lábbal fékezek, mert kontrás a biciklim. Elengedett kézzel is meg tudok állni, ha vészfékezni kell, bár elesni tényleg sokkal könnyebb. Ilyenkor gyorsan elkapom a kormányt.

magyar bucó 2010.03.04. 12:55:45

@James L2: Ülj fel a kerékpárra és próbáld ki. Ha erősen fékezel, a tested előre lendül. Ha egy kézzel fogod a kormányt, akkor abból hatalmas zakó lesz.

Funkerman 2010.03.04. 15:26:49

Támogatom! Fôleg mióta a sok vasárnapi, jóidôs kirajzott.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.03.04. 15:40:06

@Arilian: Én is szoktam néha egyik, vagy mindkét kezemet pihentetni, de akkor kb. 0,1 másodperc alatt elkapod a kormányt, ha gebasz van. Hogyha ott a telefon a kezedben, akkor nem tudod ezt megcsinálni.

Egyébként az amcsik tényleg ilyen hülyék, hogy tekerés közben SMS-eznek? Azt tudom, hogy vezetés közben nyomják (és tiltakoznak, hogy "atyáskodik az állam", ha be akarják tiltani nekik), meg hogy séta közben bele tudnak annyira mélyedni, hogy beleesnek egy nyitott csatornába (megtörtént eset), de hogy biciklizés közben??? Sajnos biciklivel se csak magukra veszélyesek az ilyen barmok, különben azt mondanám, hogy hajrá, egyszer csak elfogynak :)))

Mon3 2010.03.04. 16:11:36

@cso zsi: Sürgősen menj el szemészetre, mert nagyon nagy lehet a holttered.

lr 2010.03.05. 03:06:37

A telefonos rész abszolút jogos, a kétkezességet meg Darwin majd megoldja.

(Értsd: annak a hatása, h 2nél hánnyal kevesebb kézzel fogod a kormányt, és főként annak helyes megítélése, hogy ez a szám mikor mennyi lehet, kizárólag a gyakorlatodtól függ.

A telefonálás viszont akkor is csökkenti a koncentrálóképességedet, ha Kaszparov és Superman szerelemgyereke vagy.)

PR32 (törölt) 2010.03.05. 14:52:16

@cso zsi: A kamera sokkal alacsonyabban van, mint a vezető feje, emiatt magasabbra látunk, mint a vezető.
De ennek a videónak mi a lényege? Miért küldted a linket?

cso zsi 2010.03.05. 19:49:57

@PR32: Fentebb olvashattál egy javaslatot Mon3-tól, hogy menjek szemészetre. A kamera valóban lejjebb van mint a vezető feje, de attól még abban a tükörben pont ugyanazt látni. A felvételen a Szerémi úti bringaút is "látható", nyáron majd ennyire sem. A teherautó "csak" 7 méter hosszú.

Húzzunk bele! 2010.03.05. 21:34:56

Ez helyes, de arról se feledkezzünk meg, hogy az autózást hátrányba kell hozni a kerékpározással szemben!

cso zsi 2010.03.06. 08:07:08

@Húzzunk bele!: Ez helyes. De arról se feledkezzünk meg, hogy nem csak reggel 8-kor, és délután 4-kor vannak autók az utakon.
Ha napi 800 kiló pékárut mozgatok, akkor az heti 23000 ft üzemanyagba kerül. A társcég 3x ennyiért szállít a nagyelosztóig az orság távolabbi pontjáról. A sofőrök többé-kevésbé bért is kapnak.
Visszáru nincs, egy élelmiszerszállító hűtőkocsiban nem lehet sódert vinni a péküzemhez. Az alapanyagot nagyker szállítja oda.
A központi elosztóból szintén nem biciklisfutár hordja ki az üzletekbe.

Az előírt szállítási útvonal 28-36 km közé esik, ha egy útlezárás miatt kerülni kell.
Ha valakinek az az ötlete támad, hogy használjam az M0 körgyűrűt, attól megkérdezem, hogy ki fogja kifizetni az irányonként +20 kilométer díját? Az árut időre kell szállítani a központi elsztóba, előtte, és utána nem fogadnak.
A pékek hajnal 5-től dolgoznak, és hiába akarok én délután 2-kor berakodni, ha az áru csak 4-5 körül kész a szállításra.

Hozzuk hátrányba (még jobban) az autózást. Legyen behajtási díj, dugódíj, emeljük 1000 forintra az üzemanyag árát. (ezeket hangoztatják leginkább)

Tehát ki fogja fizetni a bármely ponton megemelt költség árát a termékben?

Húzzunk bele! 2010.03.06. 10:08:11

@cso zsi: Mindig vannak autók az utcákon, azért kell kiszorítani!
Vidéken este 10re mennek a pékek dolgozni, hogy reggelre legyen mit vinni, venni, enni!

"Tehát ki fogja fizetni a bármely ponton megemelt költség árát a termékben?"

Senki, mert áruszállítókat nem kell megadóztatni! De aki bejön, annak ne 1000ftba fájjon, többe! Kapnátok egy kártyát amivel ingyenes, akinek meg elengedhetetlen, mondjuk gravitációs keverőt szállít, annak meg vissza kell téríteni az árát!

cso zsi 2010.03.06. 12:08:13

@Húzzunk bele!: Ez viszont a főváros, ahová rengeteg vidéki (nem csak agglomerációs) jár be naponta.
Az ország egyötöde itt él.

Aki a saját termékét szállítja, az nem fuvarozó. Mi a másnapi pékárut készítjük/szállítjuk, a fele 170 km-ről érkezik.

Az eddigi üzemanyagáremelések miatt is jelentősen visszaestek a közfuvarok, mentek tönkre cégek. A taxitársaságok 10 éves kilométerdíjjal próbálnak kuncsaftot fogni, a fejlesztések, modernizálások helyett üzemfenntartási gondokba ütköznek.

Ha a pékáru a termelő saját aluljárós boltjában drágább, mint a nagyker üzleteiben, akkor ott még a helységbérlet, és egyéb is terheli. Bár 40-50 rekeszt metróval sem lenne gond szállítani.
Amíg volt Fővárosi Sütőipari Vállalat, kívülről ismertem a telepeket, sosem gondoltam, hogy lesz hozzájuk közöm. Az egyik kenyérgyárat elbontották, a gyermekkorom óta ismert kis péküzem idén már nem nyitott ki. Régen mindkettőben volt éjszakai műszak. A kicsiben tíz éve csak délelőttös, hogy a saját boltjukban legyen valami friss pékáru. Az éjszakát már senki nem fizeti meg, ha nem érdeke.

Húzzunk bele! 2010.03.06. 13:56:14

@cso zsi: Eljutottunk a multikig, tulajdonképpen nem az ő hibájuk, hanem milyénk, hogy beengedtük őket az országba! De ha már itt vannak meg kell őket adóztatni!

A gazdasági problémákat lehet kezelni, sőt lehet örülni, hogy tudsz tankolni! Majd amikor az se lesz, vagy horribilis árakon, akkor lesz a gebasz!!! Addig meg fel kéne készülni a lokalizációra, hogy ne 170 kmről hozzák a kenyeret, hanem ott helyben csinálják és adják el!

gramercy 2010.03.06. 18:46:46

@Könyvelő Mo: mi az, hogy biciklinel meg hagyjan?

varosi sebessegnel ugyanaz a katyu az autot megdobja a biciklista meg egykezzel fejreall

A Tyne folyó déli partja 2010.03.07. 17:24:05

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: egyetértek. viszont a hívó fél nem tudhatja, h. te épp min vagy.
de ki az a hülye, aki telefonál biciklizés közben? álljon meg, ha siet, ne vegye fel a telefont, vagy közölje a hívóval, h. most nem jó, hívja később.

cso zsi 2010.03.08. 09:55:01

@Animacs: Az illusztrációt egy Hollandiával-Amszterdammal foglalkozó oldalról találom ismerősnek. (bár megtalálni egy bicikli segítségével tölthető mobil illusztrációjaként is.)
www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/
Ez a kedvencem: www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pr3s_amsterdam_bicycle_many.jpg

Mon3 2010.03.08. 11:36:55

@cso zsi: A holttérnek nem ez a lényege. Egy rosszul beállított tükörrel nem lehet semmit se bizonyítani.
A holttér csak akkor érdekes, ha veled azonos sebességgel, tőled egy kicsit hátrább, veled azonos irányba halad valaki, a szomszédos sávban, úgy hogy te, se az ablakon kitekintve, és se a tükörben nem látod. Az összes többi szituáció nem tekinthető holttérnek, csak figyelmetlenségnek. És valljuk be, a kerekesek nem szoktak azonos sebességgel közlekedni az autókkal, tehát nincs értelme velük kapcsolatban erre hivatkozni.

cso zsi 2010.03.09. 09:54:06

@Mon3: Ülj be. Nem magyarázni fogod, megtapasztalni.
Nem csak a bringások nem hiszik, azok az autós-motoros "társak" sem, akik szerint a 160-180 körüli sebességüket figyelemmel tudja kísérni egy akár feleannyival haladó.

PR32 (törölt) 2010.03.09. 10:46:34

@cso zsi: maradj már a hülyeségeddel! bringások? hol látsz te itt olyan? autóm is van, meg motorom is... jajj, neked mennyire nehéz... ülsz a soktonnás sz.rodban, és próbálod bizonygatni, hogy milyen rossz neked. 3 kocsiból, amelyik oldaltáv nélkül, centikre húz el mellettem, kettő kisáruszállító. kenyeres, tejes, vagy egyéb fehér szarszállító. mert nektek "hivatalból sietni kell, hogy időben odaérj". ne idegesíts már!

Mon3 2010.03.09. 16:06:17

@cso zsi: Még mindig nem győztél meg. Te nem a holttérről beszélsz, hanem a figyelmetlenségről és a sebesség miatti látótér csökkenésről. Egyik se a bringás hibája, ahogy az első beírásodban állítottad.

cso zsi 2010.03.10. 11:15:22

@PR32: Bár kellene bizonyos helyekre hivatalból odaérni, mert "időkapu" (azaz bemenni - lepakolni - adminisztrálni - távozni csak egy 2 órás időn belül lehet, bárhonnan jössz) van. Ha ez csak úgy teljesíthető, hogy 90-nel tolom a városban, akkor nem lesz teljesítve. De a Hungárián - Könyvesen 50-nel belsősávozókat 70-nel ki fogom kerülni, mert a szabályok engedik.

PR32 (törölt) 2010.03.10. 11:51:34

@cso zsi: ha tényleg az vagy, aki betartja a szabályokat (főleg az oldaltávra gondolok most), akkor _elnézésedet_kérem_. De hidd el, majd' minden reggel van 1 kisáruszállító, amelyik 1 m-re jön mögöttem (ha esetleg perecelek, fék nélkül menjen keresztül a nyakamon), amíg tud annyira húzódni, hogy pár centire a kormányomtól elhúzzon mellettem.

cso zsi 2010.03.10. 15:40:52

@PR32: Úgy 30 éve volt, hogy Újpesten elémkerekezett egy bácsika az Árpád úton. Lekoccoltam, elesett, felkelt.
Pár évvel korábban a saját hülyeségemből bicikliztem neki egy állami Csajkának....
Ennyi nekem épp elég, hogy tudjam, mindenki élete fontos.
Ha látni azt, aki félti az életét, kevesebb félnivalója van. Este a buszhoz menet fényvisszaverőket tépőzárazok a kabátomra, bár ha zöld mellényt vennék fel, elvegyülhetnék az ellenőrök közt is. :)))
Pár bringás (és gyalogos) ennyit sem tud megtenni.
Én ugyan nem kamionozok, de régi mondás, és mindekire vonatkozik:
"Ha te nem látsz engem a tükrömben, én sem látlak téged."

Perillustris 2010.03.28. 14:48:44

@cso zsi: 100 forintért vettem spanyol jégsalátát az újpesti piacon. Ebből talán lemérhető, hogy mennyit számít az áru árában a szállítási költség. (Nyilván szekrénysort nem éri meg ott venni, de nm erről van szó.

A kakaós csigát nem 170 kilométerről kell szállítani.

védőanygyal 2010.03.30. 00:02:01

Az ujpesti piac sarki husboltosa a pedofilok barátja. Ne vásárolj nála!

Georgigi 2010.03.31. 09:53:35

Azt írja, hogy Kaliforniában.
Ott nem is látsz annyi autóst menet közben telózni, mert nagyobb hatalmuk van a sünöknek.
És nem elnézőek. Szó szerint. :)

cso zsi 2010.04.01. 16:36:31

@Perillustris: Ha az van legközelebb, ahol gyártanak, akkor igen. Az általam ismert elég ok kenyérgyár, és kis péküzem bezárt Bp-n, némelyik helyén bank, lakóház, vagy épp beszállítóra váró nagyáruház áll.
süti beállítások módosítása