Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Lőrinci beelőzte Budapestet a bérbiciklikkel

2009.12.03. 14:10 - lumina

DEGER20091203004

Kedden indult el a bérbicikli-rendszer Lőrinciben, az első napokban az esős időjárás ellenére is voltak páran, akik kipróbálták, mondta kérdésünkre Víg Zoltán polgármester. Szerinte nagy áttörésre néhány nap alatt nem szabad számítani, különösen nem a téli időszakban, de jó esély van arra, hogy akinek esetleg nincs pénze saját biciklit vásárolni, ezt a megoldást választja majd.

A 6100 lakosú város három pontján felállított dokkolókban összesen 33 biciklit lehet bérelni (30 felnőtt, 3 gyerek méretű), egy órára 100 forintba kerül, nyitástól zárásig 400, 24 órára 600, egy hétvégére pedig péntek délutántól hétfő reggelig 1000 forintba. A bicikliket bármelyik ponton fel lehet venni, és bármelyiken le lehet adni. A településnek jelenleg 8 kilométer bicikliútja van, most pályáznak további forrásokra a fejlesztéshez.

Éppen a pályázat kapcsán jött a bérbicikli-rendszer ötlete, a Schwinn Csepel felajánlotta, hogy fél évig ingyen biztosítja a bicikliket, ami azt jelenti, hogy a kísérleti időszakban a teljes bevétel az önkormányzaté. Víg Zoltán azt mondta, a képviselőtestület tárgyalta a témát, és végül arra jutottak, hogy ugyan nem biztos, hogy valóban lesz igény a bérbiciklikre, de egy ilyen lehetőséget mindenképp meg kell ragadni.


View Larger Map

Hangsúlyozta azt is, hogy az önkormányzat a fél év lejárta után még akár áldozni is hajlandó a működtetésre, hiszen ez olyan szolgáltatás a lakosság számára, amit az önkormányzatnak kötelessége támogatni. Reklámhelyek értékesítésével azért megpróbálják önfenntartóvá tenni a rendszert.

DEGER20091203006

A biciklik sajátossága, hogy Lőrinci címere, illetve Zagyva felirat szerepel rajtuk utalva a város melletti folyóra. A váz, a pedálok és a hátsó agy külön erősítést kaptak, hogy bírják az igénybevételt, egyébként hagyományos, városi közlekedésre alkalmas kontrás biciklikről van szó.

Címkék: lőrinci bérbicikli

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr561571206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Styxx 2009.12.03. 15:36:23

A KÖZOP és a Kerékpáros Magyarországért Programban lefektetett, ún intelligens kölcsönző Budapesten és 4 vidéki nagyvárosban holt tart?

Ezzel kapcsolatban kb másfél éve kidolgoztam egy üzleti alapon működtethető modellt, ami különbböző okok miatt jegelésre került. Van értelme még pályázni, szakmai és pénzügyi befektetőt keresni vagy már lezsírozottak a dolgok, ne legyenek illúzióim? Előre is kössz a segítséget, értelmes választ.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.12.03. 17:55:25

És mi van azzal a kölcsönző társulattal, akik az Erzsébet téren üldögéltek még néhány hete is, a Gödör lejáratától pár méternyire?

bukott madonna, nagy didikkel 2009.12.04. 17:38:58

Teljesen off. Hol lehet személyreszabott futártáskát csináltatni a lupusbagon és a bagaboo-n kívül?

kukacos váltókörte 2009.12.05. 20:15:17

"A 6100 lakosú településnek jelenleg 8 kilométer bicikliútja van, most pályáznak további forrásokra a fejlesztéshez."

Szuper, vajon az infra fejlesztése ott is a néhány ezres kisvárosokra jellemző, kitünően biciklizhető kis utcák "kerékpárral behajtani tilos" táblákkal való teleszórását, és a járdára festett gyalogosirtó, semmilyen útügyi előírásnak meg nem felelő (csomóponti látótávolságok, ívsugarak, burkolat hullámosság...), mégis kerékpárútnak nevezett sárga csíkok festését jelenti, mint makón? picasaweb.google.com/imre.csullog/MakoiBiciklisInfrastruktura#

Dubito 2009.12.09. 13:30:20

@kukacos váltókörte: tényleg elképesztő! A hülyeségnek nincs határa. Sajnos ez az esztelen pénzszórásra ösztönző pályázatosdi eredménye.

Dubito 2009.12.09. 13:32:03

Egyébként arra kíváncsi lennék, hogy egy hónap múlva hány bicikli lesz még meg Lőrinciben.