Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biztos, hogy nem kapja el a szoknya szélét

2009.11.25. 16:56 - kirk kapitány

Nincs lánc, nincs olajos dzsuva, ami összekenhetné a női ruhadarabok lebegő szélét. A Cannondale kimondottan nőknek terveztetett holland stílusú városi kerékpárt.

A Dutchess-re rengeteg olyan újítást sűrítettek a tervezők, amiről azt gondolták, hogy igazán csak a nők értékelik őket.

A klasszikus vonalú gépen a fogaskerekek és a lánc helyett teljesen fedett áttétel hajtja a hátsó kereket. Eltűntek szem elől az olyan felesleges, bonyolult és kiálló szervények, mint a fékek és a lámpák. Nincsen szabadon lebegő bowden, a fékek a villákba kerültek, és az egyszerűség miatt a kormányt lehet használni zárként.

Az erős sárhányóra szerelt csomagtartó pedig 50 kiló csomagok szállítására is alkalmas. A Hollandiában dizájnolt kerékpár a klasszikus vonalak ellenére nem nehéz, alapban csak 14 kilót nyom.

Címkék: design cannondale

48 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr1001551985

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpár Beállítások 2009.12.07. 13:17:11

A legfontosabb dolgok, amire figyelnünk kell a kerékpár beállításánál: Nyeregbeállítás: A nyereg tetejének nagyjából ví zszintesnek kell lennie. (ví zmértékkel vagy vonalzó segí tségével ellenőrizzük)! Lehet az orra kissé magasabban, vagy alacsonyab...

Trackback: The Dutchess 2009.11.26. 12:34:52

Egy városi, fiatal, környezettudatos hölgyek számára készült a Dutchess kísérleti példánya, mutatós vázszerkezettel a Cannondale inkubátorából, Wytze van Mansum diplomamunkájaként. A tervező célja egy olyan kerékpár megalkotása volt amivel "c...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.25. 19:06:52

Wow! Én is szívesen tekernék egy ilyen cangával!

lmariann 2009.11.25. 19:07:18

és vajon mennyiért lehet ezt majd megvásárolni?

kraut 2009.11.25. 19:14:03

a szoknyát többnyire a hátsókerék küllői kapják be...

külön.remek 2009.11.25. 19:22:58

küllők ellen telikerék:) bár oldalszélben durva

Sir Nyű 2009.11.25. 19:30:49

Minden felesleges szer(el)veny, mint a lampak. Aha.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.25. 19:57:09

14 kiló? Ideális női cangának?

cirkuszos 2009.11.25. 20:05:09

De nehéz lehet ilyen mélyen ülve tekerni.

kiscicamasni · http://fiatalvagyok.blog.hu 2009.11.25. 20:15:33

Eszembe nem jutna szoknyában biciklizni:D

mangorlo 2009.11.25. 20:30:05

mondjuk pasiknak is jol jon. nekem allandoan osszekeni a kerek, mondjuk azota jarok terdkozepig felturt gatyoban

milyo 2009.11.25. 21:00:50

hat lehet hogy nem kapja el a szoknya szelet, de mi van ha mondjuk leesik a lanc?

bridgeman 2009.11.25. 21:12:59

@milyo: Pontosan. Vagy ha mondjuk féket kell állítani, mert egy bekapott nyolcas miatt sokat fog. Itt is igaz: minnél kompaktabb a gép, annál nehezebb szervizelni.

bugkiller 2009.11.25. 21:14:07

@milyo: a hajtásláncnak szánt hely alapján nem láncos. Bordásszíjas. Az meg nem esik le... Tiszta Harley. Nem rossz darab. Mondjuk ahhoz, hogy kedvemre való legyen, legalább 100 lóerővel gyengébb az ideálisnál. :D
Azért az árára kíváncsi lennék.

kraut 2009.11.25. 21:20:24

@Sir Nyű: "Eltűntek SZEM elől az olyan felesleges, bonyolult és kiálló szervények, mint a fékek és a lámpák". Ott vannak azok, csak benne a vázban.

@kiscicamasni: Hát, pedig nem ördöngősség.
www.copenhagencyclechic.com/2009/06/cycling-in-skirts-and-dresses-cycle.html

@bridgeman: görgőfékesnek tűnik, tehát az agyban van a fék...

Amúgy, ez az egész egyelőre egy tanulmánygép. Kísérletezés.
Azt kell mondjam, nagyon ígéretes.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.11.25. 21:30:33

Azt lehetne, hogy a videók ne ezen a kurva Indavideón legyenek? Eddig még egyszer nem sikerült megnéznem rajta videót, sem Operával, sem Firefoxszal. Köszikeee!

Vegaaa 2009.11.25. 21:47:45

tényleg nem tűnik kényelmesnek. látszik a videon is hogy a lány folyamatosan hátradől, mert nagy a kormány (hogy egyébként azzal lezárható legyen a bicó), így viszont folyamatosan csúszik le az ülésről. ez a kép ugrott be:
fc07.deviantart.com/fs7/i/2005/265/e/c/Unique_by_krash.jpg

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.25. 21:50:17

@Joe Forster/STA: A hiba az ön készülékében van, asszonyom ;)

Kannás 2009.11.25. 21:52:11

Cannondale-ék, gratulálok!

Tényleg tetszetős formájú és használható városi kerékpárt sikerült alkotni. (az outijaik technikáját elismerem, de nem tetszik a böszme formájuk)

Az árát én minimum a 300K HUF, 1,2K EUR környékére saccolom. Azért szívesen szétkapnám, mi van a burkolat alatt...

Van tippem, hogy nem kis hazánk lesz az elsődleges piac. Ha már a nálunk gyártott Hercules városi gépek hazai forgalmazása is túl kockázatos.

Ki kell halnia egy generációnak, és megszületni egy újnak, aki ennyit rá tud szánni, és életmódjának tudja tekinteni a biztonságos, békés városi közlekedést.

Addíg maradunk "utcai harcosok"...

vaczakka 2009.11.25. 21:59:38

Hát nem tudom, én nem vettem észre, hogy hátradőlne.

Ha valaki csúszik le a nyeregről (ami szintén nem látszik), arról amúgy sem a kormány tehet, hanem a nyereg dőlése.

Egyébként jó kezdeményezés, remélem, férfi modellben is gondolkodnak, és lesz is majd, elérhető áron.

The Great Destroyer 2009.11.25. 23:12:36

Nekem nem jön be ez a design...
Egyébként a cannondale igazán jó "vasakat"
csinál. Én egy cd országúti vázra építettem
a ss gépet, viszont az súlyban még a fele sincs
ennek :).

Ómájgád 2009.11.25. 23:36:50

@autodidakta agysebész: nem akar mindenki versenybiciklin, vagy muntenbikkén tekerni a piacra.

Első mohikán 2009.11.25. 23:45:30

Ülésmagasság állító kallantyút is lehagyták róla?

gande 2009.11.26. 00:27:48

nekem tecc. vajon váltós?

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.11.26. 06:39:15

@bugkiller: 100LE? Tessék edzeni! Meg különbenis! Senki sem tanul itt fizikát? A LE az nem SI mértékegység, használata kerülendő! :)

neurotikk! (törölt) 2009.11.26. 07:14:30

@gande: nagyon valoszinu. Varosi 'bevasarlo' bicajok tobbnyire agyvaltosak, a regebbiek 3, ujabban 7-8 sebesseggel. Eleg gyakran mar ma is a fek is az agyban van elol hatul, esetleg tarcsafek. Nehany skandi model:
crescent.se/cyklar/city
www.centurion.dk/city

soseleszekelső 2009.11.26. 07:42:28

Nem tudom, hogy a bringa hibája-e, de a nehezen megvásárolt gyümölcsök hamar elvesztek...

kilobike 2009.11.26. 08:01:15

Egy dolog egyből feltúnt:
a széles, visszakanyarodó kormány miatt a kezek nem nyújtottak, ezért az alacsonyan álló nyereg miatt a hát pűpos(a felső test súlya teljes egészében a törzsre hárul, a karok nem vesznek át a terhelésből). Ez pár kilométer után fárasztó, rendszeres kerékpározás mellett pedig hátfájáshoz, gerincbántalmakhoz vezethet.
Ennyit a dizájnbringákról.

neurotikk! (törölt) 2009.11.26. 08:12:50

@kilobike: az hogy a felso test sulya teljes egeszeben a torzsre harul az onmagaban nem okoz meg pupossagot. Ha egyenesen all az ember akkor pont ugyanez a helyzet. : )
Nagyon hasonlo a konfigja a mar letezo bevasarlo bringaknak is es nagyon kenyelmesek, nem okoznak hatfajast, sot, termeszeteshez kozelibb a testtartas mint elorehajolva.
Itt valami mas tenyezo lehet mint onmagaban nem nyujtott kez es alacsony nyereg.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2009.11.26. 08:42:11

Alapvetoen ez egy varosi bicaj. Egy dipplomamunka termeke, a Cannondale meg kiadta.

bicycledesign.blogspot.com/2009/11/cannondale-dutchess-follow-up.html

Szerintem nagyon kiraly.
14kg? Most komolyan, ez sok? Ez egy atlagos MTB suly, azon meg talan sarhanyo sincs.
Nyilvan a tour-on konnyebb bicajjal indulnak, de...
na mindegy. Nyilvan egybol le kell szolni, anelkul, hogy kicsitis utannakeresne az ember, en a google-be irtam be, mivel a postban nincs link. :-(
Hidraulikus fek, stb... biztos megtobb reszletet lehetne talalni, ha tovabb keresnek...

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2009.11.26. 08:49:02

Itt az igazsag:
vanmansum.nl/page/the-dutchess/

Az a kormanyzar-lakat kicsit eros, de azt irtak, hogy volt/van olyan elkepzeles/valtozat, hogy a vazba van intergralva ilyen drotos lakat, vagymi...
Szoval kurvara nem ezen kellene kiakadni.

Az az agy(!), na az nagyon kene! :)

vanmansum.nl/page/wp-content/uploads/2009/11/20090822_0240-1024x682.jpg

st37 2009.11.26. 09:26:47

Hidraulikus fékje van, a zár a fékolaj blokkolásával működik.

Senta. (törölt) 2009.11.26. 09:32:50

Jajjajjj, csak én találom förtelmesen rútnak? Mintha még csak félig lenne kész... szóval amíg "befejezik" és rendesen összeáll a dolog, addig részemről marad a fa ruhaszárító csipeszezés :)

Zsurmi 2009.11.26. 11:55:53

Végre egy használható kerékpár dizájn

Mon3 2009.11.26. 12:03:30

Ez a "kormányzár" olyan, mint a "Demszky karóhoz" kikötött kerékpár. Semmit nem ér.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.11.26. 13:56:10

Bájosabb hölgy, lapossarkúban nem volt? Bringa tetszik, szín felejtős!

lr 2009.11.26. 16:08:47

@Joe Forster/STA: +1. Nézhetem a 3 egymást lökdöső téglalapot, oszt' annyi.

@Krajcs: nemtom, ismered-e Joe munkásságát, de az alapján én nem gondolnám, hogy egy egységsugarú júúúzer lenne, aki először panaszkodik, és csak utána próbálja maga megoldani a problémáját...

A bringa meg ambivalens érzéseket kelet bennem.

Kopiás Attila Steve 2009.11.26. 19:48:05

Tanulmánybringa, aszerint is kell nézni. Nézőpontot, szemléletet jelent. Azt a kérdést teszi fel, hogy meddig tudunk elmenni a gép kompaktosítása felé annak érdekében, hogy egy minél felhasználóbarátabb és könnyebben kezelhető bringát kapjunk.
Nyilván rengeteg dolgot meg lehetne jobban is csinálni, évek alatt majd ki fog derülni, hogy melyik részek nem bírják a terhelést, mi lenne kényelmesebb ergonómiailag stb. Meg ha jó a koncepció, akkor mások is elkezdik másolni, létrejön egy új típus a bringákon belül, ezernyi különböző változattal.
Itt ebben tökre nem az a lényeg, hogy milyen a színe, vagy hogy épp a kormány úgy áll-e, ahogy mi szeretjük, fölösleges ezt rágni.
Ez a gép a bringák Macintosha akar lenni a megszokott PC-k között. Aki szereti, hogy mindent meg tud szerelni, ezernyi apró módosítást tud csinálni, annak hagyományos bicó és PC való. Akkor egyben meg akar venni valamit, ami szexi, jól működik és soha nem akarja belülről látni, szerelgetni, annak meg Mac és ez a bringa való. Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya is, ízlés kérdése.
Ha éppen lehetne itthon kapni a fenti bringából fekete férfivázasat, én valszeg tennék vele egy próbát...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.11.27. 02:04:33

@Krajcs: Köszi, de a buzi Indavideo miatt nem fogom lejjebb venni sem az Opera, sem a Firefox biztonsági beállításait. Érdekes módon más videómegosztók működnek, csak ez az elcseszett Indavideo nem - szóval a hiba az ő készülékukben van. (Értsd: basznak tisztességes, kompatibilis lejátszót programozni ÉS tesztelni.) Mindegy, eddig sem vesztettem vele sokat.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.11.27. 16:19:56

@Joe Forster/STA: További tipp az Inda* impotenciájára az, hogy a blog.hu aloldalaira való belépéssel anno órákon át szenvedtem, mire kiderült, hogy a blog.hu, az inda.hu és az indapass.hu keresztbe autentikálják egymást cookie-kkal vagy micsoda, a böngészőmben meg 1) a cookie-kat külön engedélyezem, mert engem ne kövessen senki sem, és 2) akkor is csak úgy, hogy egy site csak a saját nevében hozhat létre cookie-t. Természetesen az Inda* user support érdemi választ nem adott kérdésemre, és az oldalukon - amikor utoljára néztem - semmi ilyen problémáról és annak megoldásáról nem volt szó. Aki csak default böngésző default beállításaival teszteli a saját programjait, az egész konkrétan alkalmatlan a feladatra. Ennyi.

A Tyne folyó déli partja 2009.11.27. 22:23:06

@kiscicamasni: nekem sem. pedig most állítólag női biciklim van, de fent van a váza. igazi női bicajom sosem volt, de ha lett volna is, nadrágban akkor is praktikusabb.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.11.28. 23:08:49

Zseniális, letisztult, stílusos, gyönyörű. Ilyen egy szép és funkcionális bringa. (Észrevettétek a világítás vetőlencsés ledjét a kormányoszlopba süllyesztve? A szabályos körívet formáló vázat? A vázzal egybeöntött, teherviselő elem hátsó sárvédőt? Az egészben van icipici nosztalgia rengeteg hi-tech és hatalmas harmónia.
Akinek nem tetszik arra kíváncsi volnék, mutassa meg szerinte mi a szép.
Nyilván húzós lesz az ára, ezért nem is baj ha a sutyerák tolvaj patkányok sem látják meg benne egyből a fantáziát.

Pólópokol - David · http://polopokol.hu 2009.12.09. 11:29:05

Végre valami, ami nem csak egy üres koncepció, hanem láthatóan működik is.

Ilyen gyönyörű biciklit talán még nem is láttam. Kár, hogy a Cannondale honlapján nem is említik ezt a bringát. Pedig megnéztem volna, hogy hány vig kell spórolnom rá, hogy vehessek egyet.