Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A bicikliúton raktározzák a leveleket

2009.11.11. 12:12 - kirk kapitány

A dán kerékpársztráda-posztban nem is említettem, - gondoltam eivdens -, hogy a gyors, széles utat nemcsak sima felülettel látják el, hanem rendszeresen takarítják is, nehogy a sár, vagy a csúszos falevélszőnyeg bárkit is elriasszon a kerekezéstől.

Budapesten koncepcionálisan más a kerékpárút szerepének felfogása. Az utcaseprők például a lehullott falevelek tárolására tartják a legalkalmasabbnak.

(fotó: nak)

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr791517630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Húzzunk bele! 2009.11.11. 12:44:49

Szerintem meg ott az úton érdemes rakni, sokkal simább, takarítva van és kifejezetten legális is.

AZso.hu · http://www.azso.hu 2009.11.11. 12:49:29

Ahogy a havat is oda tolják az ingatlan-tulajdonosok.

cirkuszos 2009.11.11. 13:46:18

Külön emlékérem azoknak, akik még ilyenkor is képesek a bringaútra parkolni (pl. Kassák). Nem szívesen kanyargok a faleveleken.

BKV reszelő 2009.11.11. 13:46:38

Tessék kérem leszállni a bicajról, elsöpörni az utat és lehet bicajozni.

OlegGontar 2009.11.11. 13:49:41

BKV reszelő: én mindig gondolkodok azon hogy a rakparti bringaútról a faleveleket lesöpröm az autók közé :) akkor tuti 5 percen belül megjelenne egy takarítóbrigád hogy rendet tegyen :D
egyébként meg, ez tökéletesen jó indok a közúton közlekedésre, lévén a bicikliút járhatatlan :)

Editor Bob 2009.11.11. 13:52:11

Elnézve az utakat, a bringások száma szeptember óta a tizedére esett, a maradék tökös gyerek meg úgyis az úttesten teker a minden út bringaút jelszónak megfelelően. Így tulajdonképp nem értem, miért olyan zavaró ez a pár falevél a sokat kritizált bringaúton..

cirkuszos 2009.11.11. 13:56:11

@Editor Bob: Te melyik részét nézted a képnek? A pár faleveles rész a gyalogosoké. A bringaút az a rész, ahol kábé szánkózni lehet.

Editor Bob 2009.11.11. 14:05:50

@cirkuszos: Azt néztem, ahol a levelek vannak. DE: A bringások száma a hideg és az eső miatt az őszinek kb. tizedére esett, aki meg még teker, az úgyis főleg az úton nyomja, magyarán nem zavar sok embert a levelekkel bortított bringaút. Meg halkan megjegyzem, a Stefánián a legtöbb bringás a túloldali járdán teker, így szvsz pár mazochistát kivéve senki nem használja ezt az utat november közepén. Remélem így már érthető számodra is.

hesimur 2009.11.11. 14:07:53

én biciklivel járok mindenhova, de ez így nagyon szép, szerintem maradhat :)

n_gyula 2009.11.11. 14:14:16

vannak ezek a szürke varjak - "Közterületfelügyelő?"
Nekik kellene ujra szöges végü botot adni.
Szedjék a szemetet, falevelet és a kutyaszart. Ne csak a parkoló autókat birságolják.

Ujpesten a viztoronynál a kerékpáruton folyamatosan parkolnak. Néha a rendőrautó is :-(

szonyi.esztella · http://racemachine.blog.hu/ 2009.11.11. 14:17:25

racemachine.blog.hu/
1800 km bicó, 422 km futás, 38km úszás 10 nap alatt!

decaironman!
emberfeletti teljesítmények.
érdemes beszélni róla!

Kopiás Attila Steve 2009.11.11. 15:01:11

@Editor Bob: Hm. És te nem látsz összefüggést aközött, hogy a bicajutak ilyenkor hirtelen megtelnek pocsolyával és halmokba (! Andrássy út) söpört levelekkel, hogy az úttestek jobboldala (ahol haladnunk kell ha úton megyünk) konkrét vízelvezető árokként funkcionál, amit 1-1,5 m magasságban fröcskölnek ki az autók az út mellett található - micsoda meglepetés - bicikliútra, szóval mindezen körülmények és aközött, hogy egyre kevesebben bicikliznek, tényleg nem látsz összefüggést?
Én télen-nyáron csak bicajjal tolom, de meg tudom érteni azokat, akik nem. Nem az időjárás a probléma, amit fentről kapunk az ellen elég egy esőkabát. A bringautak minősége (ill annak hiánya), a közteresek "itt ősszel senki nem fog tekerni, majd én teszek róla" hozzáállása és persze a "ki tud egy pocsolyával több bringást leteríteni" játékot játszó autósok okoznak percenként problémát.
Szóval nem azért ilyen a helyzet, mert kevesen bringáznak ilyenkor, hanem azért bringáznak kevesen ilyenkor, mert ilyen a helyzet...

light22 2009.11.11. 15:07:28

Én buszsofőr vagyok, és nem szeretlek benneteket! A nagy többség nem bírja felfogni, hogy egy busz nem fér el a bringás mellett. Persze van köztetek néhány intelligens is, aki felmegy a járdára, ha a háta mögé érkezek, de ők az egyszerű kerékpárosok. Az olyan kerékpáros, akin sisak és bicajos ruha van, azok általában elfajzottak, nagypofájú süketek.

otapi 2009.11.11. 15:07:46

Arra megy az utam, és tök jó a leveleken suhanni :)
Kanyarodni, fékezni óvatosan kell, de amúgy nem vészes.
Persze, a mai nap egy szenvedés volt a masszív ellenszéllel...

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2009.11.11. 15:09:59

A Kassak Lajos utcaban ugyanez a helyzet, igaz ott az utra is jut a levelekbol, igaz nem annyi...

Funkerman 2009.11.11. 15:11:50

@light22: Ha buszsofôr vagy biztosan jobban szereted azokat a -teljesen mindegy milyen ruhában és sisakban tekerô- bringásokat, akik a te bal oldaladon, a kresz szerint szabályosan tekernek. Ugye? Arról nem beszélve, hogy a járdára csak úgy felhajtani nem mindenhol lehet és sehol nem is szabályos.

otapi 2009.11.11. 15:13:41

@light22: konkrétan merre megy a járatod? Pl. Thököly-n sem férsz el a bicikli-sáv mellett?

Picsasereghajtó 2009.11.11. 15:37:32

Angyalföld kertvárosi részén rendesen avar van bazeg az utakon...

harcsabajuszos 2009.11.11. 15:42:47

@light22 - Szerintem menj el egy kis tanulmányútra a világ fejlettebb felére, mint tették régen a vándorlegények.
Ahogy londonban, úgy Bécsben vagy Koppenhágában vagy a frász tudja még hol, mindenki tud menni a bringás mögött, majd kikerülni alkalomadtán. A buszos is.
Persze a balkánon más a divat, leszorítani a féreg puhatestűt, ugyebár?

harcsabajuszos 2009.11.11. 15:43:38

Megjegyzem, Bécsben jó az infrastruktúra, de a mai napig nem takarították sehol a faleveleket, ahol kupacban áll, ott úgy áll.
Lehet rajta gurulni, mi a gyász?

papugaja 2009.11.11. 15:45:32

Szegeden a Belvárosi híd dilatációs elemeit felújították a nyáron. A híd közepén úgy sikerült visszaaszfaltozniuk, hogy a kerékpársávból nem folyik le a víz, ami fasza lesz majd, ha beáll a fagy...

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.11.11. 15:45:33

én tegnap zakóztam egy hatalmasat a budai rakparton a "kerékpárúton" a szakadó esőben - egyszerűen egybefüggő pocsolya és levélszőnyeg borítja a lyukakat és vermeket az úton, s így sikerült egy 15 cm mély vájatot benéznem.

Ezután a tisztelt városvezetőség számukra kedves rokonait megtisztelve tekertem tovább.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.11. 15:48:06

@cirkuszos: Szerintem az szánkóút!
Végre a szánkósoknak is lesz útjuk! Már csak a rollereseknek, a gördeszkásoknak, a kocogóknak kell...

Editor Bob 2009.11.11. 15:58:21

@KA_Steve: "Szóval nem azért ilyen a helyzet, mert kevesen bringáznak ilyenkor, hanem azért bringáznak kevesen ilyenkor, mert ilyen a helyzet..."

Ja persze, a napokon át ömlő eső, meg a reggelio hideg cseppet se játszik ebben közre, csak azok a fránya levelek a Stefánián, mi?:)

Én tudom, milyen kemény dolog ilyenkor kétkeréken közlekedni. Én ugyan 2 éve robogóra váltottam, de annál is látom, hogy ilyenkor már jóval kevesebben mennek azzal, mint mondjuk egy hónapja, mert a fene se szeret reggel elázva munkába menni, és esetenként plusz 3 fokban, esőben fázni egy kétkerekű hokedlin. És ebben a legfőbb ludas az időjárás.

oRim · http://napi5perc.blog.hu 2009.11.11. 16:04:17

@otapi: Én mindennap a 8-as vonalán tekerek, és a Törökbálinti úton felfele ha beér a busz felmegyek a járdára, hogy elengedjem, nem akarom szopatni a csiga tempómmal sem a sofőrt sem az utasait. Szerintem ennyi belefér.

BKV reszelő 2009.11.11. 16:07:19

@OlegGontar: Ja, az autósok fizetnek az úthálózatért sokszorosan....a bicajosok mennyit is ? Az nem fizetség, hogy sírtok, gyalogost gázoltok és parasztok vagytok. :) Ez csak nektek jön be ellentételezésként.

labi 2009.11.11. 16:08:05

Javaslok egy critical mass akciót, ahol nem bringát emelnek, hanem söprűt mozgatnak a beringások. No persze nem csak egy mozdulattal és nem a fejük fölé, hanem a klasszikus "egy lépés két söprés" módszerrel a bringautakon. :)

otapi 2009.11.11. 16:09:09

@Editor Bob: Hát, inkább arra gondolhatott, hogy sok kicsi sokra megy. Önmagában sem az eső, sem a hideg nem kellene hogy probléma legyen: hacsak nem kocsival mész, még inkább ki vagy téve az esőnek és hidegnek egy átlagos BKV megállóban.

Aktív mozgás közben nem tudsz fázni, legfeljebb úgy ha nem jól öltözködsz, és beleizzadsz.
Engem ma pl. legjobban a szél zavart, nem az eső vagy a hideg...

otapi 2009.11.11. 16:13:33

@oRim: Nem vagyok képben, a Törökbálinti úton van bringasáv? Ha igen, akkor miért kell még arról is lemenned? Menjen a busz a saját sávjában.

u.i.: A Dózsa György-ön vagy egy saroknyi rész, ahol együtt megy a busz- és bringasáv: ott pl. szélesebb a buszsáv, így elfér egymás mellett a bringás és a troli is - feltéve ha a troli nem centizné ki legtöbbször a padkát...

otapi 2009.11.11. 16:14:50

@BKV reszelő: ez de unalmas, és ráadásul hazug duma már :o

Parandokht 2009.11.11. 16:19:18

Jó, ezzel az erővel fizessen mindenki az útért, plusz egy adónem. Nem fizetünk éppen eleget a megélhetésünkhöz képest. Az autósokat nem az útért kell(ene) megfizettetni, hanem az egyéb károkért, amit okoznak (zaj, szennyezés, utak tönkretétele -- mert nem a hetvenkilós gyalogostól meg a nyolcvanötkilós biciklistől mennek szét pillanatok alatt az utak, hanem az egy-soktonnás gépjárművektől).
Egyébként meg le a betonutakkal. Lehet, hogy ti nem sétáltok sokat, de én két-három kilométer városbansétálás után már érzem, hogy tossza szét az ízületeimet az aszfalt. És nincs mindenhol fű az út mellett, ami nem csinál ilyet. Meg akkor mire való az út, ha nem lehet rajta járni?

oRim · http://napi5perc.blog.hu 2009.11.11. 16:23:16

@otapi: nincs, nagyon keskeny az út és jó meredek, ez nem a belváros, a "hegyvidék" nincs jól eleresztve bringautakkal sem buszsávokkal :) meg sem lehetne oldani mondjuk...

BKV reszelő 2009.11.11. 16:23:50

@otapi: Édesanyád...na az a hazug.

BKV reszelő 2009.11.11. 16:25:25

@Zaman: Ha sétálni akarsz, ne menj a városba. a város azért beton és aszfalt, mert az életforma megköveteli. Téged az isten erdésznek teremtett, de nem jöttél rá időben. Ezért nem fogják felszedni az aszfaltozott utakat.

kuciber 2009.11.11. 16:29:17

Vazze, ősszel van pofája a leveleknek és az esőnek hullani, télen meg a hónak! Ha ilyen időben is keróval jársz, akkor talán ne zavarjanak ezek az apróságok!
Ha meg zavarnak akkor járj gyalog.
Engem például egyáltalán nem zavar, ha nincs lesöpörve a kerékpárút. Ahogy az utat sem seprik.

kg 2009.11.11. 16:41:25

Ez már üldözési mánia :)
A közteresek ugyan szoktak takarítani, de nem feltűnő. Az ingatlantulajdonosok a járdát kötelesek tisztán tartani (tán jogszabály írja elő), a kocsik az útról lesöprik a leveleket. Vagy nem, de a kocsikat nem zavarja pár levél. Ha a közteres járdaseprő arra jár, úgy tippelem, csak nem hagyja ki a bringautat. De ha kihagyja, arról tegyetek fel fotót, és akkor én is beállok majd fújjolni.

Piraeus 2009.11.11. 16:42:23

@BKV reszelő: Úgy van! És mostantól az autósok visznek hólapátot és letakarítják telente maguknak a Rákóczi utat és a Nagykörutat, mint ahogy a turisták is kapnak egy-egy slagot nyaranta és időnként lemosatjuk velük a Váci utcát, meg a Citadellát, ha ott akarnak grasszálni a kis genyák.

otapi 2009.11.11. 16:46:14

@kuciber: A cikk témája az lenne, hogy a gyalogos felét seprik, rá a bicajos felére...

Piraeus 2009.11.11. 16:46:47

@BKV reszelő: Én is fizetek az úthálózatért. Adót. Sőt: a vidéki kerékpárral munkába járó is fizet az úthálózat fenntartásáért, hogy a pohos seggedet minden nap négy keréken furikázhasd és ezzel maradjon energiád a "gyalogosokat gázoltok és bunkók vagytok" típusú tirpák általánosítások esti bepötyögésére.
Ugye milyen igazságtalan a világ?

semmiho 2009.11.11. 16:59:27

Levél és hó engem nem zavar. Végig- és átrongyolok rajta, hajjaj, hiba nélkül! :-)
De az érdekelne, hogy a Budai Rakpart új bringaútjának anyagába milyen különleges anyagot kevertek. Pár csepp eső hull és akár egy jégpálya! "Ügyes"...

Funkerman 2009.11.11. 17:26:27

@semmiho: a hév megállónál 2 napja amikor rutinból fékezés közben akartam a demszkykarók közé bekanyarodni a bringaútról, majdnem kihullott alólam a bringa :) ott pl nem a csúszás miatt nem jó, hogy vannak fák, hanem végig takarják a lámpákat is, ettôl aztán este olyan mintha kb 0 lenne a közvilágítás

ergerberger 2009.11.11. 17:52:23

@Editor Bob: "miért olyan zavaró ez a pár falevél a sokat kritizált bringaúton.. "

Pár falevél? :D Ittál, bazdmeg? Lol, mekkora fasz vagy! :)

ergerberger 2009.11.11. 17:54:46

@Zaman: "én két-három kilométer városbansétálás után már érzem, hogy tossza szét az ízületeimet az aszfalt. "

Na, erre mondják, hogy akkora paraszt, hogy szédül az aszfalton!

Trollember 2009.11.11. 18:14:43

@Editor Bob: "...a bringások száma szeptember óta a tizedére esett..."

Mindig van mire hivatkozni. Ha nem tetszik a bringás az úton: tessék feltakarodni a bringaútra. Ha a bringautat kéne takarítani: úgyis az autók közt mennek. :-) Ez tényleg vicces :-)

Ha mikor jövök-megyek nem lenne sötét, biz' Isten lefotóznám a Szentendrei út melletti bringaút-gyalogutat. Az egy álló falevél, mellette jobbra-balra füves-leveles. Találd meg az utad sötétben esőben :-) Jó vicc volt ma is, majdnem letévedtem az aszfaltról.

Amúgy meg nem kell olyan súlyosan venni ezeket a posztokat. Nagyobb a tisztelt közönség felháborodása, mint a posztírójé. Persze mindenki magából indul ki...

Take it easy!

Húzzunk bele! 2009.11.11. 18:44:42

@light22:

És akkor mi van, ha nem szeretsz én se téged és akkor mi van?!

Az hogy nem férsz el a busszal, akkor majd mögötte cammogsz, amíg meg nem tudod előzni.
Hová sietsz?

Közöd?? (törölt) 2009.11.11. 19:06:31

szemetet a szemeteknek, nincs új a nap alatt. egész normálisan lehet közlekedni végre a hűvösben, hogy a biciglis hányadékok szakítottak a környezetvédelemmel és az egészséges életmóddal és autóikban ülve most nem tartják fel a fél várost...

Közöd?? (törölt) 2009.11.11. 19:09:50

@Húzzunk bele!: szerinted hova te barom? neki menetideje van

9mmPara 2009.11.11. 19:27:38

@light22: akkor kettőnket nagyon különböző felfogásban tanították. Nekem -- sok egyéb okosság mellett -- azt is mondta az oktató, hogy szeressem a bringást. Lehet, hogy téged csak vezetni tanítottak, közlekedni nem? GKI-vizsga volt már?

Ómájgád 2009.11.11. 19:33:49

@BKV reszelő: " Ha sétálni akarsz, ne menj a városba. a város azért beton és aszfalt, mert az életforma megköveteli."

Ennél nagyobbat nem is tévedhetnél. De egy hüllőnek hiába is próbálná elmagyarázni ezt bárki.

Ómájgád 2009.11.11. 19:34:50

@Közöd??: Köszönjük Emese. Öblíthetsz.

Ómájgád 2009.11.11. 19:40:31

@Közöd??: "a biciglis hányadékok szakítottak a környezetvédelemmel és az egészséges életmóddal és autóikban ülve most nem tartják fel a fél várost."

Köszönjük Emese. Ezen akkorát röhögtem: minden bringás beül az autójába, ezzel _nem_ tartva fenn a forgalmat.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.11.11. 21:16:44

Szerintem a bringaútról van lesöpörve a bácsi meg a néni, meg szabálytalan!:-DDD

Spikk 2009.11.11. 22:44:34

@JoeHorseDick: Nem tudok jobbat tanácsolni, mint azt, hogy az útviszonyoknak megfelelően kell menni.
Én kocsival is lelassítok, ha pocsolyába kell menni (he nem kerülhetem ki). Egyszer meg láttam egy csajt, akinek beesett a bal első kereke egy lyukba, mert nem látta a pocsolyától.
Persze az utakat meg jobban karban kell tartani.

otapi 2009.11.12. 00:04:28

@Közöd??: hát, a bringáról nézve mostanság nagyobb kocsisorokat látok, mint nyáron, de te biztos tudod, mi az igazság... Mazohista vagy talán, hogy örülsz a nagyobb dugónak? A helyedben (gondolom, kocsival jársz) annak drukkolnék, minél többen biciklizzenek hogy kisebb legyen a dugó.

Addel 2009.11.12. 06:57:07

Dél-Budán pedig lomtalanítás van, és minden kerékpárút tele van rakva lomokkal. Amerre járok ott legalább 4 kupac torlaszolja el teljes szélességében a kerékpárutat. Ezzel kéne inkább csinálni valamit.

Húzzunk bele! 2009.11.12. 07:10:35

@otapi:
Szerinted érdemes neki válaszolni?Ilyen tulkoknak nem szoktam írni, mert emeséékkel nem állok köszönőviszonyban:D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.12. 09:28:54

@Húzzunk bele!: Kapcsold ki a számítógéped inkább, azzal is kevesebb áramot fogyasztasz, védd a környezetet.

otapi 2009.11.12. 11:33:13

@Húzzunk bele!: Tudom, "Do not feed the Troll!", de a remény hal meg utoljára, hátha van bennük egy szikrányi értelem, és sok-sok hasonló válasz után talán nem csak egy oldalról szemlélnének egy problémát.. Majd csak felnőnek egyszer, és kinövik hogy gyerekes hozzászólásokkal terheljék a szervereket :)

otapi 2009.11.12. 11:41:05

@newtehen: Tudod te, hogy egy TEHÉN mennyi metánt termel élete során? :)
Amúgy a "környezet", a Föld köszöni szépen, jól van és jól lesz majd az ember után is.

Mon3 2009.11.12. 12:07:26

@Editor Bob: Félreértés ne essék, a bringások nem jó szántukból tekernek a közúton, hanem azért mert nincs kerékpárút. És ebbe az is beletartozik, hogy esetleg odarittyentettek egy kerékpárútnak csúfolt valamit. Ráfestettek a járdára egy csíkot, ami már lekopott, és amúgy nem alkalmas a normális gyors közlekedésre, mert nincsenek megoldva a kapcsolatai. Kedvencem a magas járdaszegély. De beszélhetünk az összes bringaút minőségéről is. Valamelyik agyament ötlete, hogy kerékpár utat csak viacolor téglával lehet építeni. Szétrázza a kerekest, továbbá öröm kerülgetni a kiesett kövek miatti kátyúkat. Legjobb példa a budai Duna parton végig húzódó nemzetközi "EU-s" bringa út. Azt még meglehet magyarázni, hogy a csatornaépítés miatt akadálypálya még mindig az egész, de Budafokon van egy patkó alakú rész, ami már egy terepjárónak is gondot jelentene. De térjünk vissza az útra. A legfelháborítóbb, amikor a kerekeseket az út szélére kényszerítik, ahol még egy jobb érzésű autós sem hajt, mert tudvalevő, hogy ott vannak a kátyúk, a víznyelők, a kidőlt szegélykövek, stb..

@BKV reszelő: Ha ismered azt a viccet, hogy "a fiú hazamegy és közli az apjával, hogy meleg…"
Te kedves fiam nem hazug vagy, hanem egy kis pöcs.

@Közöd??: Egyébként nincs ránk szükséged, hogy az egyébként üres fejed tele legyen "velünk".
Amúgy nagyon szar vezető lehetsz, ha egy pár kerekes neked dugót jelent. Én gyakrabban látom, hogy inkább a sok kocsi miatt állnak az autók, mint a sok kerekes miatt. Nálad arról van szó, hogy tudat alatt irigykedsz, mert a kerekesek sokszor állva hagynak, és órákig szívod azt a bizonyos... kipuffogógázt.

Trollember 2009.11.12. 12:08:00

@otapi:
Most ettem.
DE HAMAR ÉHES LESZEK!!!

:-))))

Trollember 2009.11.12. 12:10:29

@Mon3:
"Amúgy nagyon szar vezető lehetsz..."
ne már... én 12-16 év közé saccolom az életkorát...

MasterFUN 2009.11.12. 15:42:05

Rég nem jártam ezen az oldalon, de látom a kerekesek és autósok közti vita továbbra sem lanyhul. Pedig milyen szép is lenne, ha végre tiszteletben tartanánk egymást.

A falevél sajnos baleset veszélyes, és nem csak nekem, mert slim gumikat használok, de a terep gumik is csúsznak rajta ha vastagabb réteg levélről beszélünk.
A kedves autós közlekedő társakat kérdezném, hogy mennyire örülnének, ha 30-as tempóval becsúsznék eléjük, mert képtelenek eltakarítani a faleveleket?

Továbbá amennyiben most nem szedik össze és ráhull a hó, akkor már tényleg képtelenség közlekedni rajta, mert könnyedén ráfagy az útra is. És ekkor már nem csak minket, de a kóbor gyalogosokat is veszélyeztetik, akik állandóan a kerékpáros oldalon sétálnak és nem szeretnénk gyalogost gázolni azért,mert elénk esik.

Funkerman 2009.11.12. 15:42:55

Látom a lápilidérc nevű emberimitátor szabadságon van és Közöd?? a helyettese. :D

Spikk 2009.11.12. 18:14:33

@MasterFUN:
"mennyire örülnének, ha 30-as tempóval becsúsznék eléjük"
"nem szeretnénk gyalogost gázolni azért,mert elénk esik."
Ennyire. De hadd tegyem hozzá, hogy ebben az esetben Te lennél a hibás, mivel nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel kerekeztél. Akkor is, ha elvárnád, hogy igenis takarítsák, mert attól kezdve, hogy mégsem teszik, ennek megfelelően kell közlekedned.
Ellenben ha a gyalogos esik eléd, ő nem lesz hibás, mivel a járdát valakinek kötelessége tisztán tartani (levelek, hó, jég, stb.). Azt bevallom, nem tudom, ez hogy áll a bringaúttal kapcsolatban.

Ómájgád 2009.11.12. 18:40:14

@Spikk: "ebben az esetben Te lennél a hibás, mivel nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel kerekeztél"

Itt Spikknek van igaza. Az erősebbnek kell vigyázni a gyengébbre,

Spikk 2009.11.12. 21:00:31

@Ómájgád: Félreértettél, a "Te lennél a hibás" ahhoz az esethez tartozott, amikor a bicajos 30-cal kisodródik és az autók közé ficcen.
Lehet, hogy a 2 idézett félmondat után könnyen félreérthető volt a sorrend miatt, de az eredeti felvetéshez gondoltam ezt hozzátenni.
Azt meg, hogy az erősebbnek kell vigyázni, azt lehet szerintem elfelejteni, mert az csak egy felkapott hülyeség (vagy marketing, ha úgy tetszik). Vagyis nem teljesen, de messze nem a teljes igazság és amikor bicajosok mondják, akkor meg többnyire szándékos csúsztatás, vagy valami hasonló. Olyasmi, mint gyilkosságnak nevezni a balesetet, jó ütősen hangzik, csak hát nem nagyon igaz.
Mindenkinek vigyáznia kell magára és még mindenki másra is. Tudom, ez elég hülyén hangzik, de ez (lenne) a normális (és kb. ez a szabály is egyben).
Ja, és igen, sajnos a bicajosokra is vonatkozik!

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.11.13. 02:05:20

@Spikk: te is a városházán dolgozol? :)
kb 10-zel mentem, szakadó esőben, szembeszélben, igen rossz látási viszonyok között.

Spikk 2009.11.13. 09:01:59

Nem, de ez most hogy jön ide? Hogy takarítják-e, az egy dolog. Aki közlekedik, annak a viszonyoknak megfelelő módon kell ezt tennie.

otapi 2009.11.13. 10:11:27

Tegnap estére eltakarították a bicajos oldalról is a leveleket, köszönet érte az illetékeseknek!

Trollember 2009.11.13. 15:00:27

@otapi: nahát! Köszönjük!

@Spikk: Ahogy erről vitatkoztok, az jut eszembe, hogy szerinted az idős hölgy, aki a lefagyott pocsolyán elnyomott segges után kórházba kerül, nem az időjárási és útviszonyoknak megfelelően közlekedett? Egy dolog az útviszony, amit figyelembe kell venni. Másik dolog a fokozott balesetveszély. És újabb tényező a minimális szint, amit biztosítani kéne az FKF mellényes osztagának...

Ómájgád 2009.11.13. 18:41:46

@Spikk: "amikor bicajosok mondják, akkor meg többnyire szándékos csúsztatás"

ezt nem érzem csúsztatásnak. Tényleg azt tartom, hogy csúnya dolog, ha valaki száguldozik a gyalogosok között. Az egy másik dolog, hogy erről nem csak ő tehet, hanem az a tervező, aki felterelte a bicikliseket a járdára. De Masterfun tényleg nem a gyorshajtásról írt, úgyhogy ezt most csak úgy általában értem.

"gyilkosságnak nevezni a balesetet"

Ezt viszont én érzem csúsztatásnak :).
Gyilkosságnak, ill kísérletnek azt szokták itt nevezni, amikor az autós/buszos szándékosan leszorítja a bicikliseket, v. fenyegetőzik ezzel, "nevelési" céllal.

Spikk 2009.11.13. 20:14:20

@Trollember: Nem tudom, hogy bringaútra mi a szabály, de a tippem az, hogy az olyan, mint az úttest. Azaz járművek használják, az út kezelője valamennyire karban- és tisztán tartja, aki meg haladni szeretne rajta, az használja bátran, de a karban- és tisztántartás mértékéhez alkalmazkodva.
A járda annyiban más, hogy a járdára a szabály szerintem az, hogy akinek az ingatlana mellett elhalad, annak kell tisztán, járhatóan tartani (hólapáttal, homokkal, seprűvel, stb.), az önkormányzat meg a karbantartást végzi.

Példánkban tehát a "Marinéni", aki dobott egy seggest, adott esetben perelheti a mellette található ingatlan tulajdonosát (persze ehhez valamiféle kárt bizonyára fel kell tudni mutatnia, 1-2 lila folt miatt gondolom nem érdemes próbálkozni).
(Azért nem tértem ki erre, mert akkor nem kerültek képbe a gyalogosok.)

@Ómájgád: Kezdesz gyanússá válni. :-)
Amikor én leírtam, ezt jelentette:
A bicajosok jellemzően arra mondják, hogy az erősebbnek kell vigyázni, hogy az autósok vigyázzanak rájuk, ehhez rendszeresen társul az, hogy ezt vagy azt a szabályt a bicajosok miért nem kötelesek betartani.
Tehát csúsztatás, mert az a lényege, hogy a bicajosnak szabad szabálytalankodni is akár, sőt, veszélybe is sodorhatja magát, az autóknak kötelességük vigyázni rá. Pl. ha átmégy kocsival a zöldön, akkor vigyázz, mert lehet, hogy jön keresztbe egy bicajos, akinek ugye felmentése van a KRESZ alól, ha pedig el találod ütni, akkor alap, hogy Te vagy a hibás, ha esetleg meg találna halni, akkor nem halálos balesetet okoztál, hanem gyilkosságot követtél el. Tehát ne számíts pl. kártérítésre, ha egy bringás saját hibájából, szabálytalanul közlekedve kárt okoz a járművedben, hanem szépen segíts neki felkelni, minimum, hogy Te kérj elnézést egy betétlap átadása közben. Majd azután első adandó alkalommal feküdja hanyatt és köpj egy nagyot.
Ezel remélem ezzel a példával mindenre válaszoltam, emire nem, arra mindjárt fogok (vagy tessék kérdezni).
Ami példát írtál gyilkosságra, szerintem még mindíg kevés ahhoz, hogy ez a szó legyen indokolt. A gyilkosság az, amikor az a szándékod, hogy valakit megölj. Ez nem jellemző, hogy a közlekedés során történjen, bár nem lehetetlen. Feltétele, hogy legyen indítékod és szándékod is.
A többi az csak halált okozó ezmegaz (testi sértés, gondatlan, vagy foglalkoztatás körében elkövetett halált okozó veszélyeztetés, ilyesmik).
Gyilkosságot szerintem 2 esetben lehet közlekedve elkövetni, az egyik, ha valaki a haragosával teszi azért, hogy megölje, a másik, hogy nem normális az illető és a közlekedési helyzet miatt (mert annyira fel**ssza az agyát) azzal a szándékkal üti el a másikat, hogy megölje. Tehát a baleset nagyon nem, de még a "nevelés" sem tévesztendő össze a gyilkossággal, ettől függetlenül persze az sem dícséretet érdemel, aki ilyet csinál.
Példa: zebrán halálos gázolás (ír ember 2 gyereket 70-80-nal zebra előtt a járdán --> 2, majd enyhítve 1,5 év másodfokon) , "sima" zebrán gázolás ha nem volt mellé gyorshajtás és hasonlók, akkor lehet pár év felfüggesztett, a szándékos emberölés az meg nem tudok számokat, de jó pár évnél kezdődik gondolom. Ez azért van, mert indítékkal, azzal a szándékkal követett el valamit az illető, hogy megöljön valakit, míg a baleset kategória az, amikor (néha csak figyelmetlenségből) megszegve egy vagy több szabályt valakinek a halálát okozza a másik, de nem ez a szándéka, a szándéka az, hogy hamar odaérjen, csak nem jól sikerül. A "nevelés" meg a köztes eset, amikor ugyan van valamiféle szándék, de a legeslegritkább esetben több, mint hogy jól megijesztegesse a másikat valamiért.

Kb. így valahogy.

Trollember 2009.11.13. 22:10:57

@Spikk: lehet, hogy nem írtam egyértelműen, bocs.

Tehát szerintem az elsődleges cél a közlekedési felületek használható állapotban tartása.

Az hogy ki takarítja, kit kell perelni, stb. egész addig nem kéne hogy érdekeljen, míg nem nekem kell takarítani. Akkor takarítom és ennyi.
Ebbe azért sem hiszem hogy érdemes belemenni, mert a lehetséges változatok száma nagy (pl. gyalog+kpút szomszédos épületek nélkül; kerékpársáv az út szélén; kerékpárút belterületen kívül stb...) és nem mindig egyértelmű az átlag közlekedő számára, kinek a feladata a fenntartás, de nem is kell hogy érdekelje!

Az ázott faleveles, kátyús kerékpárút helyenként, helyzetenként például a felfagyott járdával egyenlő a kerékpárosok számára, ezért írtam, hogy erre emlékeztet a vitátok.
Itt nem csak a levelek lepucolásáról, hanem az egybefüggő, kerékpárpzható felületről és a megfelelő vízelvezetésről is szól az ének...
:-)

Spikk 2009.11.13. 22:42:14

@Trollember: Persze, én sem azt mondtam, hogy csak a levelek. De külön érdemes tárgyalni a karbantartást és a használatot.
Járda (van mellette épület) --> épület tulajdonosa
(nincs) --> nem tudom, gondolom önkormányzat.
A bicajút hiába van a járda mellett, ha elmész bármelyik szervhez, akinek ebben kompetenciája van, mind azt mondja, hogy az ebből a szempontból külön ojjektum. Az járművek közlekedésére való, tehát az adott területen illetékes közútkezelő (legyen az akárki).
Lakott területen kívül a kerékpárút általában út szélén/mellett halad, az útra van valami mondás, hogy a szomszédos települések közül ki meddig, az kell vonatkozzon a kerékpárútra is.

De abban teljesen igazad van, hogy ezzel nem kell annak foglalkoznia, aki használja. Viszont azzal kell, hogy milyen állapotban van. Ha autóval jeges úton mész és sikerül lecsúszni, akkor ugye azt fogják mondani, hogy nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel mentél. Ez épp így vonatkozik a kerékpárosokra, azaz ha a korábbi ötletből indulunk ki, akkor az a kerékpáros, aki a levelekkel teli kerékpárútról 30-cal megy és az autók közé vágódik, balesetet okoz, ő lesz a hibás. Pont. Lehet közben anyázni, hogy melyik *** nem takarította el és kinek a dolga is lenne, de ha nincs eltakarítva, azt sajnos észre kell venni és alkalmazkodni kell ehhez a körülményhez is, mint minden más olyan kötrülményhez, ami befolyásolhatja közlekedésünket. Erre van nyilván több lehetőség, pl. lehet a mellette tisztán tartott járdán 10-zel haladni, vagy (halkan mondom, mert nem tudom, hogy erre mi a szabály, meg milyen ott a forgalom) az úttesten.

2 példa, egy közelebbi, meg egy távollabbi:
Ha megyek autóval és azt tapasztalom (mert pl. tábla sem jelzi), hogy tele van az út kátyúkkal, akkor nem azt fogom tenni, hogy megyek 90-nel aztán majd vagy sikerül eltörnöm az autómat és esetleg el is szállok, vagy nem, hanem szépen lelassítok. Az, hogy mennyire, az az én döntésem lesz, van, aki jobban félti a kocsiját és magát, van, aki kevéssé.
Ha a feleségem főz, de kimegy a konyhából, én meg arra járok és észlelem, hogy kezd odaégni a kaja, akkor nem kezdem el keresgélni, hanem leveszem/megkeverem, vagy valami, majd aztán elmondom neki amikor előkerül, hogy legközelebb szóljon, ha nekem kell befejeznem a kaját, de ha már ott vagyok, nem várom meg, hogy szénné égjen.

Trollember 2009.11.14. 16:01:32

@Spikk: Igen, ezekben teljesen igazad van.
A valós helyzet ennél valamivel árnyaltabb, mert a falevél önmagában nem olyan nagy veszély, inkább kényelmetlenség, viszont nem biztos, hogy észreveszed az alatta levő hatalmas pocsolyát, főleg nem este. Illetve ha már az említett kátyú is ott lapul, akkor igencsak leesik a biztonságos áthaladásra való esélyed, ami viszont csak akkor derül ki mikor ott vagy.

Tehát amit látsz az az őszi színekben virító kp. út, amit kapsz, az egy tankcsapda (hörg). Ehhez nem tudsz alkalmazkodni.

Autós térfélre vetítve pl. külterületen egy nem túl nagy sugarú, kis belső szögű ívben van egy keresztező patak:
---a vízfolyás miatt magas a páratartalom
---éjszaka, fagypont körüli hőmérséklet van
---sötétben az útban levő rövid ívet később érzékeli a pógár
---a lecsapódott pára, ami odafagyott szintén nem látszik, mert nem elég ahhoz, hogy egységes pocsolyát alkotva tükröződjön (bár az is nehezen észlelhető)
---minden száraz, se hó, se jég nincs az úton, Tibi ennek megfelelően közlekedik

Gondolom össze tudod rakni, miért van egy ilyen helyen a késő őszi, téli időszakban néhány pályaelhagyással járó súlyos baleset...

Szerintem akkor nem volt igazad, mikor az egyik kommentelő ilyen esetét annyival illetted, hogy nem az útviszonyoknak mefelelően közlekedett. Valahogy ezt akartam érzékeltetni először is, de ez a kommentesdi arra kitűnően alkalmas hogy egy jó darabig elbeszéljünk egymás mellett :-)

Spikk 2009.11.15. 13:23:34

@Trollember: Igen, ez mind így van, de így, kevésbé árnyaltan is jó sokat írtam. A véleményem pedig az, hogy bár igazad van, amit leírtál, nem indokolja, hogy az adott helyzetben gyorsan tekerjen bárki, hiszen egy adott sebesség akkor biztonságos, ha _tudom_, hogy azzal a sebességgel haladhatok.
Ott van például a vakvezetés esete, tipikus, sokat emlegetett súlyos veszélyforrás, pedig a Te gondolatmeneted alapján csak egy nem várt körülmény.
Ha olyan sebességgel haladok, hogy nem látom be a kanyart és odaépítettek az útra egy falat, akkor sajnos magam tehetek arról, hogy vagy nekimegyek, vagy szándékosan lemegyek az útról. Éppen ezért ha beláthatatlan kanyarhoz érkezem, kötelességem mérsékelni a sebességemet, hogy ha bármilyen váratlan akadályt észlelek (fal, őz, álló jármű, birkanyáj, akármi), előtte biztonságosan meg tudjak állni. (Ebben a mondatban szinte minden szót hangsúlyozni kell.)
Hasonlóan a levelekkel teli bringaút esetében az a helyzet, hogy ha vizes, nagyon tud csúszni, lehet alatta bármi (víz, jég, kátyú), tehát olyan sebességet leszek kénytelen választani, hogy mégis biztonságosan haladjak. Mert ha látom, hogy ott vannak a levelek, akkor ezekre a dolgokra gondolni kell, mivel nem tudom megállapítani, hogy nincsenek ott.
Másik példa: a zebrát olyan sebességgel közelítem meg, hogy a gyalogos hirtelen felbukkanása/elindulása esetén is biztonságosan meg tudjak állni.
Olyan oldaltávolságot tartok, hogy ha a kikerült jármű ajtaját kinyitják, ne szakítsam le.
De gombát sem eszem meg azzal a felkiáltással, hogy ehetőnek látszik.

Azt meg még mindíg nem vitatom, hogy illene tisztán tartani, ami szerintem az útkezelő feladata, de ha nem teszi, akkor a közlekedőnek kell a viszonyoknak megfelelően közlekednie.
Erre meg jó példa a hó, amikor leesik egy éjszaka alatt, akkor másnap mindenki marha lassan megy, nem tépünk, mintha ott sem lenne, majd ha kicúszunk, azt mondjuk, hogy nem volt eltakarítva.

Trollember 2009.11.16. 16:15:26

@Spikk: Az előző mondandóm lényege pont a nem, vagy nehezen felismerhető veszélyes "útviszony" volt, _igaz_nem_húztam_alá_ ;-)

Szerintem hagyjuk. Értem amit mondasz, és annyira nem lényeges amit én akarok, hogy már többedszerre is körül írjam.

Spikk 2009.11.16. 18:14:25

@Trollember: Egy rövid összehasonlítás erejéig hadd idézzem azért fel a példáinkat...
1. a posztban látható kerékpárút (és a hasonlók).
Látom, hogy tele van levelekkel, az alja az elmúlt napok időjárásától függően nedves és csúszós lehet (óvatos vagyok), ezen kívül ha nem ismerem a kérdéses szakaszt, nem tudom, milyen az állapota (óvatos vagyok).
2. általam említett jeges út.
Gondolom világos volt, hogy az egy láthatóan, vagy valami más okból feltehetően jeges szakasz volt, mert azt írtam, hogy óvatosan megyek.
3. általad említett kanyar utáni patak párás jegesedése (nagyon furfangos kompozíció, de nem hagyom magam! :-)
Ebben az esetben - bár deklaráltan nem vehető észre a jegesedés - lehet arra számítani, hogy egy részről veszélyes útkanyarulatot jelző tábla, mellé sebességkorlátozó tábla, e mellé valószínűleg még egy csúszós úttest tábla is lesz a kanyar előtt. Talán még egy hópelyhet ábrázoló kiegészítő táblával. Ez fagypont körüli, vagy alacsonyabb hőmérsékleten elég világosan azt jelenti így együtt, hogy vigyázz, kanyar, csúszós úttest, max. pl. 40-nel vedd be, főleg ha hideg van (hópehely)! Amiből a fagypont miatt le is vonunk ízlés szerint, mert szeretünk élni.
Ha ilyen táblák nincsenek, akkor Tibi lehet, hogy mégsem lesz annyira hibás, ha kisodródik, de ez nagyban függ attól is, hogy milyen sebességgel, stb. Mert alap, hogy Tibinek alkalmazkodnia kell az út- és látási viszonyokhoz, de lehet a körülményeknek olyan összjátéka, ami azért nem a jellemző kategória, ezeket tábla szokta jelezni jó esetben. Ez a helyszínelésen ki szokott derülni. Sebesség, mikor kezdett fékezni, stb.

És egy ötlet:
Autónál ha kátyús, de tábla nem jelzi, akkor lehet kártérítést kérni, szerintem bringaútra is kellene ennek működnie.

Trollember 2009.11.16. 21:47:53

@Spikk: Jól van, látom visszarángatsz...
Viszont légyszíves nézd végig, mire írtam amit írtam:
JoeHorseDick 2009.11.11. 15:45:33
Spikk 2009.11.11. 22:44:34
JoeHorseDick 2009.11.13. 02:05:20
Spikk 2009.11.13. 09:01:59
Trollember 2009.11.13. 15:00:27
...
...
...

A "furfangos" példám valós: 51.sz főút, Solt-Apostag közti szakasza. Táblák nincsenek. Az ív nem igényel sebességkorlátozást (jellegét már leírtam). A kicsúszásveszély-fagyveszély kieggel nincs kint, ez a közőtkezelő hibája, Tibit (ez viszont fiktív személy) viszont a föld alatt már nem vígasztalja. Joe* kollegának is lehetett volna komolyabb baja.
:-(

Spikk 2009.11.16. 22:08:04

Aha. Kb. ugyanezt csináltad akkor is, hogy egy hasonló, de mégis más, furfangos esetet hoztál elő, ami látszólag csak költői túlzás, valójában viszont lényegi eltérés az előzőekhez képest. Ott azért volt nagy az eltérés, mert a gyalogosra (így születünk, nem jármű) nem értelmezett a "nem a látási- és útviszonyoknak megfelelő" közlekedés. Megjegyzem, ha "Marinéni" a busz után rohanva csúszik el a láthatóan jeges úton, meginoghat a léc, mert objektíven belátható, hogy nem tudja mindenki azonnal megszűntetni a telke melletti járdán a hasonlókat.

A mostani eset abban volt lényegese más, hogy míg én olyan példákat hoztam, amik hasonlítanak, addig Te hoztál egy olyat, ami csak látszólag.
Látom, hogy levelek vannak az úton.
Tudom, hogy jeges az út.
Fogalmam sincs - mint kiderült, ki sincs táblázva -, hogy a kanyar után jeges lehet az út.

Ezért "rángattalak" vissza.

A "furfangos" példa szomorú, ha valós, azt hiszem leírtam, hogy gondolnám, az szomorú, hogy nincs úgy.
Joe helyében meg ahogy így visszaolvastam, én leszálltam volna. (De azt fenntartom, hogy ha nem látom, hogy mi van ott (nem ismerem az utat és víz/levél borítja), akkor fenntartással, még ha van is, akinek ez lenne a kötelessége, tudjuk, Te is, szerintem Joe is, én meg biztosan, hogy arra nem feltétlenül lehet számítani, hogy nincs ott kátyú, vagy egy nagyobb kő, vagy bármi.)

A lényeg röviden:
- a 2 említett viszonynak megfelelően kell közlekedni
- ugyanakkor elvárható, hogy takarítsák, karban tartsák
- de nem tételezhető fel vakon

(Természetesen én sem reméltem, hogy Joe keményen összeverte magát. Meg senki se.)

Spikk 2009.11.16. 22:23:10

@Trollember: De meg tudom másképp is fogalmazni.
Deffenzív vezetés. Ennyi.
Két keréken nem megyek 30-cal a leveles útra, főleg nem, ha nem látom, mi van alatta. Nyilván nem látom.
Ne vicceljünk már, kocsival is lelassítok, amennyire jónak látom. Csúszhat is, meg ha annyi van, tényleg ki látja, ha van egy lyuk?

Trollember 2009.11.16. 23:40:23

@Spikk:
Az öregasszony a pocsolyával a rossz karbantartásra volt példa. Azaz, ha nem a bicikliútra söprik a falevelet, ne adj' Isten el van pucolva, akkor lenne esélyed arra, hogy felfedezd: igen, itt rossz a burkolat, lassabban megyek. Azért kérdeztem, mi erről a véleményed, mert nem tartottam helyesnek a problémát útviszonynak nem megfelelő közlekedésként értelnezni.

A "halálkanyar" pedig a nem észlelhető veszélyről szólt, ennek folytatásaként. Tehát pl. a levelek alatt megbújó gödör. Ezzel az akkori mondandómat akartam világossá tenni, ez abban a szövegkörnyezetben egyértelmű is.

És ne haragudj, de kezdenek szétesni a mondataid.
Belátom, kár volt felvenni a kesztyűt.

Trollember 2009.11.16. 23:46:49

@Spikk: "Ennyi."

Igen. Kár, hogy itt nem hagytad abba, mert már megint elsodródsz a leírtaktól. Felhozod, hogy 30-al ment, pedig leírta hogy 10-el... ez kerékpárral is igencsak lassú.

Spikk 2009.11.17. 00:16:31

@Trollember: Nem, az eredeti felvetés ez volt: @MasterFUN: "A kedves autós közlekedő társakat kérdezném, hogy mennyire örülnének, ha 30-as tempóval becsúsznék eléjük, mert képtelenek eltakarítani a faleveleket?"
Én erről beszéltem. Mert ez szólt a levelekkel borított részről, meg később a helyes sebesség megválasztásáról. A 10 az Joe volt, a pocsolyával borított kátyúval, térdig érő zivatarban széllel szemben.

A véleményemet többször leírtam (és ez nem a konkrét esetre, nem is csak bicajosokra érvényes).
Ha kidőlt fa van is az úton, a KRESZ szerint, meg a józan ész szerint sem mehetsz úgy, hogy ne tudj biztonságosan megállni. Ezen ne nyissunk vitát, mert nincs értelme, ha nem akarod a sebeidet nyalogatni, akkor ennek meg kell felelni.
Aztán felőlem Te is, meg MasteFUN is a kocsimnak vágódhattok 30-cal, mert megcsúsztatok a leveleken, csak majd tessék szépen a kocsiban okozott kárt megtéríteni (én nem vagyok lehúzós, nem fogom felújíttatni az egészet, olcsón meg lehet úszni).
(És most sem autós vs. bringás a mondásom, csak ez a példa ilyen, bringás példa.)

Elhiszem, hogy nehéz, de be kellene ismerni, hogy amit leírtam, igaz. Elhiszem, hogy nem tetszik ez a tény. Nyilván nem tetszik, mert ez a beismerés azzal járna, hogy esetleg nem száguldasz a levelekre, ha nincs letakarítva az út, esetleg Joe sem bukott volna, ha ennyire szar körülmények között inkább leszáll és esetleg keres egy védettebb helyet, amíg az idő jobbra fordul. A biztonság fontosabb, vagy hogy ne zúzd össze magadat?
Abban is egyet tudok Veled érteni, hogy jobb lenne ha rendszeresen takarítanák, rendesen karban tartanák a bringautakat, meg a többit is.
Addig viszont, amíg ez nem történik úgy, ahogy Te is, meg én is szeretnénk, sajnos oda kell figyelni és igenis a látási- és útviszonyoknak megfelelően kell vezetni. Bicajt is, motort is, autót is, buszt is, kamiont is, meg repülőt is. Mindent.

Bocs a szétesett mondatokért, fáradt vagyok, próbáld meg összerakni, kérlek, hátha megéri.

A nem észlelhető veszély dolgában meg szerintem nincs közöttünk vita, oda kell hatni az út kezelőjének, ki kell tábláztatni. Ennyi. Igen, ez meg az ő dolga lenne, de ha magától nem teszi... (Te tettél ezért valamit?)

Spikk 2009.11.17. 00:25:13

@Spikk: Egy kis korrekció az említett fáradtságból kifolyólag:
"A biztonság fontosabb, vagy hogy ne zúzd össze magadat?"
helyett
"...vagy hogy hamarabb odaérj (ha odaérsz)."

Spikk 2009.11.17. 00:30:14

@Trollember:
De ha nekem nem hiszel, egy részlet a KRESZ-ből:

"25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra."

Kiemelem:
"továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának)"

Trollember 2009.11.17. 11:29:13

@Spikk: "Te tettél ezért valamit?" Az útfelújítás tervezőjeként azt hiszem igen.

Szerintem sok felesleges magyarázkodástól kímélnél meg mindkettőnket, ha megnéznéd, mire írtam az elején, mikor téged címeztelek, illetve valójában végignézted volna az ez alapján készített listámat pár kommenttel ez előtt.

Ha a kommentnél, amit olvasol, rákattintasz a belinkelt "kukacos" névre, a böngészőt odairányítja arra a kommentre, amire a válasz szól.
pl:
@JoeHorseDick

Trollember 2009.11.17. 11:31:00

Hmm.
A második linknél már nem tudja.
Mind1, próbált az elsőt az előző komentben. Meglátod.

Én azt eddig sem vitattam, hogy igazad van általánosságban, a bajom kizárólag az, hogy nem a konkrét esetről beszéltél.

Spikk 2009.11.17. 15:31:59

@Trollember: No, táblák kerültek oda, vagy valami más lett a megoldás? (Nekem csak a tábla jutott eszembe, illetve még valami érdesítés féle, ha az segít, nem értek ehhez.)
A lista miatt meg bocs, tényleg, az korábban volt, hogy Joe az eséséről írt, MasterFUN később vetette fel, hogy ő a kocsik közé csúszik.
Pedig mindkettőre válaszoltam (kb. ugyanazt). Talán az zavart össze, hogy az eredeti téma a levelekről szól, de mindegy is. Benéztem, bocs. (A listát végignéztem, csak abban nem szerepelt MasterFUN hozzászólása, nekem korábbinak rémlett.)
Ha tényleg elhiszed a KRESZT, akkor valóban nincs okom vitázni, de nem ez tűnt ki számomra.
<OFF>
A @-kdás: ha a kérdéses hsz. végén nyomod a választ, akkor beteszi a linket (de ez nem látszik, csak a @név), ha kézzel írod, hogy pl. @Spikk, akkor meg nem tudja, miről van szó, nem tesz linket.
Ha így csinálod, tudsz több hozzászólásra válaszolni egyszerre. Igaz, ha jól veszem észre, egy felhasználót egyszer hajlandó beletenni.
(Teszt: @Béla: )
</OFF>

Trollember 2009.11.17. 15:56:36

@Spikk:
Veszélyes útkanyarulat tábla és vezetőkorlát prizmákkal. De ez még a jövő zenéje, nincs megépítve. A kialakítás egyébként nagyrészt nem a tervezőn múlik, mert valójában a megrendelőnek, a közútkezelőknek és ha engedélyköteles a dolog, akkor az egyéb hatóságoknak a kívánsága szerint lesz megtervezve. Mi csak javasolunk dolgokat, amit vagy elfogadnak, vagy nem. Itt is felvetettünk ennél markánsabb jelzésrendszert (csúszásveszély tábla, piros-fehér halszálka, figyelmeztető harántcsíkozás, burkolatba épített prizmák, stb), de végül ezt fogadták el. Ez nem azt jelenti, hogy így rossz, hanem hogy elég.

A @os dolgot tudom, de furcsa módon a nem-felismert link is a rákattintásra beillesztettből született, ezért lepődtem meg.

Végül is nincs baj, ha megértettük egymást.

KRESZ és társai: alapvetően szabályosan közlekedem, és törekszem a biztonságra és barátságos stílusra (pl. megköszönöm azt is, ha megadták az elsőbbséget, mert alapból nem szokták, mikor bringával megyek ... kell az az 1+ tonna fém az elismeréshez ...), de ezt nem tartottam idevágónak :-)
süti beállítások módosítása