Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Robogós sodorta el a 4 éves kislányt a Margit hídon?

2009.09.26. 13:51 - lumina

Szeptember közepén számoltunk be arról, hogy a rendőrök a Margit hídon mindenkit leparancsolnak a bicikliről és segédmotorokról. A BRFK akkor azt mondta kérdésünkre, hogy a szigorítás oka, hogy egy biciklis elsodort egy 4 éves kislányt. 

A Critical Mass blogján a Magyar Kerékpárosklub hivatalos adataira hivatkozva az olvasható, hogy a gázoló egy robogós volt. Megkérdeztük László János elnököt, hogy mit tartalmaz a hivatalos jegyzőkönyv, amire azt mondta, hogy azt csak a jövő héten kapja kézbe, ez az információ egyelőre nem tekinthető hivatalosnak.
 
Hangsúlyozta, hogy a lényegen nem változtat semmit, hogy robogós vagy biciklis okozott balesetet, hiszen a 4 éves kislányt elsodorták, és megsérült. A történettel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a legnagyobb baj azzal van, hogy a biciklisek közül sokan a járdákon száguldoznak a gyalogosok között, ami teljesen elfogadhatatlan.

 

Címkék: baleset rendőr margit híd

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr461408563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cirkuszos 2009.09.26. 15:10:14

"Magyar Kerékpárosklub hivatalos adataira hivatkozva"
"ez az információ egyelőre nem tekinthető hivatalosnak"
Talán ez a poszt is várhatott volna a jövő hétig.

cso zsi 2009.09.26. 15:26:18

Tökmindegy.
Tegnapelőtt a játszótérre csilingelve begurult egy 7-8 éves szőke kislány, rózsaszín biciklin, fejvédővel.
Nekiment egy hároméves kisgyereknek, és úgy tűnik, észre sem vette, hogy fellökte. Gurult tovább,. majd úticéljánál leszállt a bicikliről, levette a fejvédőt, és ment volna hintázni.
Ekkor érték utol a kisgyerek anyukája, és az ő nagyikája.
Nagyika csak annyit: "nem szabad ilyet csinálni..."
Anyuka mondta volna a tutit, de nagyikástul elsétáltak.
Bezzeg, amikor egy apró kavics belement a cipőjébe, sírt amíg nagyika még a zoknit is kifordította.

Ezt érdekes módon a felnőttektől is hasonlóképp látszik az utakon-járdákon.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.26. 15:31:12

Nem tudom, ki ütött el kit, ki kit parancsol le a bicikliről, de az tény, hogy 10 bringásból 8 nem száll le a Margit-hídon. Most valaki vagy szelektál, vagy bunkó paraszt. Szerintem, 10 biciklisből 8 az utóbbi csoportba tartozik.

fabianp 2009.09.26. 15:42:44

Vajon hány bringás tudja, hogy milyen sebességgel mehet a járdán? Hányan tudják, hogy egyáltalán van-e ilyen megkötés ? Hány tudna azonnal megállni, ha járdán kilép valaki eléjük ? Hány ismeri és főleg hány alkalmazza is a kreszt?

Ha mindre igennel válaszol valaki az tőlem nyugodtan kerekezzen, de ha nem, akkor inkább menjen a járdán a bringáját tolva.

csíra 2009.09.26. 15:43:53

Hétvégén talán többen olvassák, és lesz miért visszatérni ide hétköznap is. Gondolom.

borz! 2009.09.26. 15:56:37

én csak azt nem értem, hogy miért mindenkit kell büntetni egy ember helyett? ha már beígérték a tutit, hogy lesz kerékpáros forgalom a felújítás alatt, ne egy ilyen hülyeségre fogják, hogy mégsem - a soroksári úton sem kell tolni az autót, ha a múltban történt egy baleset.
mondja ezt egy olyan bringás, aki lelkiismeretesen leszáll minden alkalommal a margit hídon, és koptatja a drága spd csukáját az aszfalton.

georg 48 2009.09.26. 15:57:09

Ez az egész bringás baromság pont olyan, mint a romakérdés.
Nagy lovat adtak alájuk és tessék, itt az eredménye. Senki nem akadt a vezetők közt, aki rábaszott volna az asztalra, hogy mostmár elég, ne tovább. Tessék, itt az eredménye.
A kisujadat mutatod, az egséz kezed kell!

Alf (törölt) 2009.09.26. 16:16:41

@fabianp:

Ha a kérdéseidre valaki igennel válaszolna, az elég hülyén hatna, mivel számokat vársz...

De hadd kérdezzek én is:

Vajon hány bicajos ölt meg közlekedés közben mást?

Vajon mennyivel kisebb lesz a dugó, amiben autósként állnod kell, ha többen ülnek bicajra, és hagyják otthon az autót, rossz-e ez neked?

Vajon hogyan lehetséges, hogy sok európai nagyvárosban van hely a járdán a gyalogosoknak, és van bicikliút is, míg nálunk egy hasonló szélességű utca mindkét oldala parkoló, közepe meg autóút?

Alf (törölt) 2009.09.26. 16:18:15

@cso zsi: meg kellett volna agyalni, nem?

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2009.09.26. 17:17:37

Szeretném megjegyezni, hogy nem csak sebességkorlátozás van a KRESZ szerint, hanem "kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."

A KRESZ szerint a zavarás "olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz".

Ezek alapján a biciklisek a járdán nagyon óvatosan közlekednek, és ők kérnek elnézést, bármi történjen is.

ihatemylife 2009.09.26. 17:38:17

igaz hogy nagyon sokan nem szállnak le a bringáról.....pedig nagyon sokszor szólnak a biciklis társak is...de le se szarják...robogóval pedig rendszeresen mennek......

Lángharcos 2009.09.26. 17:40:58

@auth.gabor: Gyalogosként ha sietek, és elállják az utamat, úgyanúgy megkérem, hogy adjanak utat. És ugyanúgy utat adnak. Biciklisként szerintem megtehetem ugyanezt.

A közös bicikli-gyalogos utakon pedig a szülők felelőssége is, hogy ne hagyják a gyerekeiket szabadon dülöngélni mindenfele, ott csöngetni szoktam. Mint ahogy ha az úttesten én dülöngélnék a bicajjal, rám is dudálnának a négykerekűek.

2009.09.26. 17:46:45

@fabianp: a kérdéseidre nem lehet igennel válaszolni. leülhet, elégtelen.. :)

amúgy igazad van, és leírom mégegyszer..
kérjük vissza a kresz és közlekedési kultúra oktatását az iskolákba!

@borz!: inkább büntessenek mindenkit, ha ezzel megelőzhető egy komolyabb baleset.. én így látom, lehet nem vagyok normális

@Alf: a szélén a járdát kifelejtetted.. ja, hogy ott egy pár már nem fér el... (és néha még ígyis jönnek ott bringások (nonszensz))

@auth.gabor: ezek a felvetések ugyanúgy relatívok, ahogy az is relatív, hogy "kerékpározásra alkalmatlan". lehet elgurulok, viszonylag nagy teret hagyva, valaki mellett, az mégis megijed.. viszont nem ezek alapján, de a biciklisek a járdán óvatosan és lassan közlekednek, és elnézést kérnek, még ha a gyalog botorkál eléjük.. persze ez utóbbi esetben jól esik a biciklisnek is, ha elnézést kér a gyalogos.

amúgy meg szakadjon meg az összes motoros aki a kerékpárúton közlekedik.. vagy ha már ott megy, legyen értelmes..

hülye külföldi példálózás ON:
miért van az, hogy amint átléptük az osztrák határt az autósok odafigyeltek ránk (cca 30 fős csoport). a szűk utcán nem akart senki leszorítani, és aki elment mellettünk, az is lassan tette mindezt, akár kisautóval, akár terepjáróval tette
hülye külföldi példálózás OFF

2009.09.26. 17:48:45

@Lángharcos: na a másik meg a csöngetés.. nagyon ritkán járdázom, de ha muszáj, akkor nem feltétlen azért csöngetek, hogy riogassam a gyalogost, hanem hogy tudja, jövök.. csak ezt sem értik sokan..

Manyizga (törölt) 2009.09.26. 18:00:23

@efes:
Ma kétszer is átkeltem a Margit-hídon villamossal, figyeltem a bringásokat. Ketten bicikliztek, 27-en meg tolták. Direkt számoltam. Az a kettő is még a pesti oldalon levő felhajtón tekert, ahol nem láttam tiltó táblát, pedig kerestem.

JMnem 2009.09.26. 18:41:13

Jobb lenne, ha nem csöngetne a járdán senki sem! Azért csöngetsz, mert nem férsz el a gyalogos mellett (aki nem vesz részt a közlekedésben!) a járdán. Tehát zavarod!

jozinho 2009.09.26. 18:54:05

@JMnem: Azért csöngetek, hogy ne álljon meg a szíve, amikor tízzel elsuhanok (vigyázva rá, de neki lehet hogy ez is sok) mellette. Érted csöngetek, nem ellened.

jozinho 2009.09.26. 18:55:56

Persze a közös bicaj-gyalogos utakra gondolok. Járdán nem csöngetek.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.26. 19:20:06

reggel láttam a jászainál a rendőrbácsi írogatta az ajándékutalványokat a járdán kerékpározóknak! rögtön jól indult a napom :)))

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2009.09.26. 19:30:57

@jozinho: Tulajdonképpen szépen elmesélted, hogy milyen módon viselkedik egy biciklista, aki szándékosan vagy az írott szöveg megértését gátló fogyatékossága okán nem képes megfelelően közlekedni. Az ilyen biciklisták miatt alakult ki az a kép a közlekedők fejében, hogy mind tahó.

Kérlek, hogy a közösség érdekében inkább ne biciklizz, mivel így csak rombolod a megítélést.

Yasashi Tanuki 2009.09.26. 19:58:38

A robogós dolog úgy látszik senkit se hatott meg, pedig az az igazi oltári pofátlanság, hogy a robogósok használják a biciklisutakat és veszélyeztetik a bringásokat és persze az ott bóklászó gyalogosokat is. Még nem is beszéltem azokról akik robogón utast szállítanak, vagy bukósisak nélkül száguldoznak.
Inkább rájuk vetülhetne egy kicsivel több figyelem.

Shitting Bull 2009.09.26. 20:00:24

Bartók Bélán vajon miért van kerékpárút? Ma délután kis híján fellökött egy idióta biciklis, aki a járdán biciklizett. Úgy két méternyire a kerékpárúttól.

Grigorij 2009.09.26. 20:01:02

Basszus hány vezetője, elnöke stb. van a szervezett kerékpárosoknak???
Tiszta pártszervezet!

Shitting Bull 2009.09.26. 20:02:16

@auth.gabor: ha elolvasod a következő beírását, akkor rájössz, hogy nincs igazad. :)

bikila 2009.09.26. 20:44:24

@RosszQtya: Ha neked ettől indul jó a napod, nem sok igazi örömöd lehet az életben.
Amúgy nem helyeslem én sem azt, hogy ilyen gyalgosforgalom mellett bicajozzon bárki is a hídon.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.09.26. 21:05:55

kedves megmondó kommentezők, nem az a paraszt, aki nem száll le a hídon, hanem aki figyelmetlen, én nem szállok le, és lassan, körültekintően tekerek, és ha ezért kéne engem inzultálni vagy lecsukni, hát hajrá. parasztok.

Kannás 2009.09.26. 21:40:48

A kézenfekvő megoldásra nem godolt senki:

Árpád-híd

Van kerékpársáv. Tudom, nekem is kerülő, és nem szoktam száguldozni, mégis csak 5 perccel több!

Én ezt ajándékként élem meg, mert szeretek biciklizni. Vitatkoni vélt és valós jogokról, szokásokról, fizkai paraméterekről és külföldi példákról is szeretek, de sokkal-sokkal kevésbé.

Bárhogy is közlekedik, de akinek ennyi idő nem fér bele az életébe, az valahol nagyon elszúrta.

Aki akarja folytatni az autós-gyalogos-kerékpáros unalmas és szánalmas közelharcot, annak: hadzsime!

cirkuszos 2009.09.26. 22:25:32

@Kannás: Ha mondjuk a Nyugatitól akarsz eljutni a Kolosyra, az nem +5 perc :)

futura 2009.09.26. 23:44:55

@Grigorij: Látom az előző rendszerben szocializálódtál ezzel a véleménnyel.
. A kerékpárosok érdekvédelme civil szervezet. Érted! CIVIL.
Ezt hiányolja nagyobb számban a magyarországi közéletből minden politikai elemzés.
Ezek a szerveződések saját szabadidőből, fizetés nélküli tagokkal és vezetőkkel működnek.
Kíváncsi lennék, te milyen civil szervezetben veszel részt szabadidődben?
Csak az igazat!

antibringa 2009.09.27. 00:00:52

Annyit kéne megérteni végre, hogy nem 15ezer biciklis körül forog az ország. Nem történik semmi visszafordíthatatlan , ha TI nem érzitek maradéktalanul jól magatokat!

min 2009.09.27. 00:26:02

Magyarország! így szeretlek.
Még csak véletlenűl sem a megoldásról vitatkoztok hanem, hogy miként szivassuk jobban a másikat illetve ha nekem nem lehet neki se lehessen.
Szánalmas, éretlen népség.

igazi hős 2009.09.27. 00:30:02

@Kannás: Arra a kerékpársávra gondolsz, ahol akár este 11-kor tucatnyi gyalogossal találkozhatsz? Ritkán járok arra, de azért előfordul, viszont még sosem sikerült zavartalanul átmennem. Zavarás alatt nem a 7,2km/h-val imbolygó kocabringást értem (neki itt a helye, biztonságban van és másokat sem veszélyeztet), hanem a lehetőleg párosával, az utat teljes szélességben elfoglaló gyalogosokat. A pesti oldalon meg teljes szélességben használják a "kétszínű járdát" és persze én vagyok aki "cikázik" közöttük.

igazi hős 2009.09.27. 00:37:14

@antibringa: Egyetértek. A Margít híd lezárásával sem történt semmi visszafordíthatatlan, sőt a budai hídfőnél sokkal jobb lett a levegő. Maradjon így még pár évig. Te is egyetértesz, ugye?

braat 2009.09.27. 01:08:35

@antibringa: ja, járjon a 15 ezer bringás is kocsival... mit képzelnek? francnak kerülgetni őket, lehet állni is mögöttük a dugóban!! meg a járdán se menjenek, a szemetek... szegény gyalogosok nem tudják gondtalanul letüdőzni a szmogot, mert rettegniük kell hogy esetleg rájuk csengetnek és oldalra kéne lépniük 1 lépést, mennyi-mennyi stressztől lehetne megszabadulni, ha betiltanák az egészet!!! :D

epeficam 2009.09.27. 01:54:55

Tiltsák be a közlekedést. Legyen mindenkinek jó ott, ahol van. Ennyi.
Kérem a független szakértői díjam.

tardyl 2009.09.27. 02:00:17

Megkérdezném mély tisztelettel, mit jelent az, hogy "elsodorta"? Van-e az elmúlt fél évből olyan közlekedési hír, amelyben nem szerepel az "elsodorta" vagy a "kisodródott" ige tetszőleges alakban (ami természetesen igen alkalmas a tranzitív és intranzitív igék összehasonlítására és gyakorlására)?

ergerberger 2009.09.27. 04:38:00

Mi az, baszd meg, hogy ELSODORTA? Az őszi szél szokta a falevelet ELSODORNI, vagy a folyó a papírhajót. Meg a jointot az olyan faszkalapok, akik ezt leírják.
ELGÁZOLTA, baszd meg, ELÜTÖTTE, NEKIROBOGOTT az a faszrágó a gyereknek.

kalapocska 2009.09.27. 06:26:20

Hmm de ha az auto robog neki a gyereknek annyi. autos kollegak sokkal tobb halalos balesetet okoznak a zebran mint amennyit oszessegeben barhol a biciklik..Utnek gyereket, nagymamat , anyukat.
Be kell tiltani az autokat.
Erdekes japanban nincsennek kerekparutak es megis rengeteg ember biciklizik. csak figyelni kell egymasra. auotosnak is biciklisnek ! is sot hahahaha a gyalogosoknak is.

Pirx 2009.09.27. 08:25:41

Szánalmas. Persze. Nem is bringás volt. Nem érzitek nevetségesnek? Aztán majd jönnke a robogós érdekvédők, és a végén kiderül, hogy UFO volt. De a tegnapi tapasztalaom is azt mutatja, hogy a kerékpározáshoz nem kell olvasni tudás. Jóval több kerekezett, mint tolta. Minden tiszteletem azoké, akik betartják a szabályt! Azok a bringások, akikkel lehet közösen közlekedni. A többi olyan amilyen. Azok hőbörögnek, bringát emelnek, leszarják a szabályokat, mert ők olyan baromi menők. De persze kerülni azt nem, mert szegéyn kis lábacskája annyit már nem tud tekerni.
Na és a legszebb, hogy tolják az autót, mert az is okozott balesetet. Nem tudom kik találják ki ezeket nektek, mint érveket, de rúgjátok ki gyorsan! Keressetek valami normális PR-ost, aki beleveri a fejetekbe, mit kell ilyenkor mondani.

Húzzunk bele! 2009.09.27. 08:35:32

Szerintem meg az a szánalmas, hogy nem tudod felfogni. Vagy, miért olyan felfoghatatlan, hogy valakik közlekedésre is használják és időre mennek, mondjuk én nem, mások.
Miért lennének azok, akik hőbörögnek és emelgetik a bicajt szabály szegők, csak annyira, mint az autósok. Szerintem az összes biciklis hőbörög, mert nem útestből veszik el, hanem a járdára építik a szégyen gyászt. Addig ne is csodálkozz, hogy dugók vannak, majd ha ezt megérti a főváros és a elit szakemberei föltudják dolgozni, akkor változik itt sok minden.

BKV reszelő 2009.09.27. 08:44:43

@fabianp: Aki ezekre mind igennel vagy nemmel felel, az vagy kínai tank vagy kínai tank. A feltett kérdéseidre számnevekkel lehet felelni.

BKV reszelő 2009.09.27. 08:46:19

@Húzzunk bele!: Majd én is időre megyek autóval...mondjuk a húgodon át, ha éppen arra rövidebb. Megértő leszel-e ?!

mingyá beszólok! 2009.09.27. 08:56:30

Üdv mindenkinek ezen a szép reggelen!

Van pár évtized rutinom kerékpárban, segítek. A bicajosok "társadalma" elég heterogén, soha nem fogtok egységes normákat rájuk erőltetni. Ez azért van amiért az autósokkal sem lehet bírni. Magyar emberek vagyunk, irgalmatlanul frusztráltan, idegből közlekedünk. Mindenki elfelejtette már a kezdeti sikerélményeit, már nem kikapcsolódás a közlekedés, hanem egy baromira idegesítő túlélőharc. Szeretném a városvezetésre, a gazdasági helyzetre fogni, de nem ez az egyetlen ok. Sajnos egyre több kocabringás van, egyre több neveletlen hülyegyerek akik heccből minden baromságba belemennek apucitól törődésképpen kapott többszázezres bringájukkal. Rutin, tolerancia sehol. Érdekes, pont mint az autósok... :)

Az idei nyáron éreztem először hogy a tököm tele van a városi közlekedéssel, már ével óta nem tekerek az autósok mellett, nem bízom bennük. Azon viszont elborul az agyam mikor tizenéves suhancok nyomulnak a főútvonalon a szélső sáv közepén, mikor a járdán, tőlük karnyújtásnyira ott a szép új, ropogós bicajsáv. Sajnos sok a töketlen "mazsola", menőznek amíg el nem basszák őket. A haveroknak biztosan bejön az ilyen, lehet köpködni az autósokra, meg sírni a Demszky miatt mindenhol. De közlekedni nem tudnak.

Az autósokkal meg nincs mit kezdeni, ez a város már húsz éve sem volt alkalmas ekkora autóforgalomra, ez jobb már nem lesz. Különösen akkor nem ha még a legelhagyatottabb parkoló utcákban, vagy pihenő övezetben is képesek erejüket demonstrálva ledudálni és veszélyeztetni a bicajosokat. Kicsit zavaros a kép, de magyar módra habzó szájjal biztosan nem oldjuk meg. Arra kérek mindenkit, figyeljünk oda jobban egymásra, az adott helyzetben rajtunk kívül senki nem fog megolani semmit.

Köszi!

palackos 2009.09.27. 09:20:48

@Pirx: milyen altalanosito kreten vagy te!?

palackos 2009.09.27. 09:32:32

szeretnem felhivni mindenki figyelmet, hogy nincs autos-bringas ellentet megha egy-ket barom miatt ugy is tunik.

palackos 2009.09.27. 09:35:56

@Pirx: ertem :) jol vissza vagtal.

braat 2009.09.27. 09:38:52

1. az autósok utálják a többi autóst, de szükség esetén a többi autóssal összefogva utálják a bringásokat és a gyalogosokat
2. a bringások utálják az autósokat, a gyalogosokat és saját magukat is (kocabringás?)
3. a gyalogosok mindenkit utálnak, de a nem gyalogosokat a legjobban

kéne találni valami univerzális közös ellenséget és akkor talán lenne összefogás és egyetértés... de ki legyen az?
például vesszenek a görkoris pirézek!! :D

I-brahi 2009.09.27. 09:40:13

Én igazán nem értem, hogy milyen alapon tiltották be a kerékpáros közlekedést a Margit hídon, hiszen a KRESZ feljebb idézett pontja kimondja, hogy ahol az úttest közlekedésre alkalmatlan, ott a maximum 10km/h-val a gyalogosok zavarása nélkül a járdán is lehet közlekedni. Márpedig ahol nincs úttest, mert mondjuk éppen építik, ott nincs közlekedésre alkalmas úttest sem.

Érdekes módon, ha én kerékpáros vagyok, odafigyelek a gyalogosokra és ha gyalogos vagyok, odafigyelek a kerékpárosokra. Csak ennyit várok el mindenki mástól is.

Pirx 2009.09.27. 09:40:44

@palackos: Most büszke vagy? Nyomtasd ki és mutogasd a suliban! Egyrészt szeretném látni hol általánosítottam, másrészt aki lekereténez, azzal nem foglalkozom. Saját magát minősíti, esetleg ha egy kcisit álatlánosítok, akkor a csoportot is amihez tartozik.

kilobike 2009.09.27. 09:41:09

@palackos: tudjuk, cigánybűnözés sincs,... meg gázáremelés sem lesz,...ja és járvány sem lesz ősszel. :-)

hozé bubó 2009.09.27. 10:10:43

az egész margit híd lezárás kicsiben ugyanaz mint az egész város. autós az huzzon el a retekbe "mia fasztképzel má", de azért taxi mehet pedig akárhogy vakarom a fejemet ugyanakkora mint bármelyik másik autó, ha nem böszmébb. gyalogos kóvájog mint gólyafos a levegőben ezért nem lehet kerekezni, de még gyalog közlekedni sem néha. de a bunkó biciklis csakazértis közéjük hajt, a bunkó rendőr meg mindíg a szabályos kisembereket baszogatja mert a kopasz állat lehet hogy visszaüt, vagy eltép és akkor szar lesz a statisztika. ha ezt egy simsben látom szétröhögöm magam

nemezisazis 2009.09.27. 10:13:47

hú basszátok meg ti hogy kapcsoltátok be a számítógépet?

itt oldaltól függetlenül úgy látom majd' mindenki sötét.
óigen-igen-igen-magyarorszááág-magyarorszááág....

fuad 2009.09.27. 11:04:54

azt mondja meg valaki, hogy az Alkotmány utcán mi a faszé mennek a járdán a biciklisek???

antibringa 2009.09.27. 11:30:44

Az autósok számávól vondd le azoknak az autósoknak a számát, akiknek MUSZÁJ közlekedni, hogy NEKED vigyen élelmiszert, tv-újságot, NEKED beszerelje a kábeltévét, internetet, NEKED megjavítsa a mosógépedet, ha elromlott. Az így megmaradó emberek nagyjából:
- felsőoktatásba járók, asszonykák, akik szállítgatják a gyerekeket, nyugdíjasok NEM, mert ők BKVval járnak, mert az ingyen van. A többi ember meg dolgozik. Gondolkozzatok már, a biciklis készített magának egy "HOBBI AUTÓS" ellenségképet, aki egész nap rója az utakat, csak hogy káros anyagot bocsájtson ki.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.09.27. 11:50:02

@antibringa: mielőtt nagyon beleélnéd magad, tisztázzuk, hogy nem muszáj semmit se, lásd bringásfutár, pre-indusztriális szállítási formák, satöbbi.
az önigazoló szöveged mantrázd csak magadban, nem kell másokat zavarnod vele.
ja és mielőtt NEKEMjönnél ezzel a FASZSÁGGAL, NEKEM ugyan nem jön élelmiszer, újság, kábeltévé, internet sem, mert én megyek oda, bringán.
úgyhogy hátrább a kurva agarakkal.
hogy "asszonykák"? "szállítgatják"? "gondolkozzatok már"?! virtuális tasli neked.

pont azokkal az autósokkal van a legnagyobb baj, akik találnak egy kötelező igazolást az autózásra, pl "muszáj, mert dolgozom" és akkor önelégült fejjel szajkózzák, mikor a boltba mennek kocsival stb mert hát igazuk van nekik, muszáj nekik autózniuk na.
nem nehéz tisztelni az ilyen érveket, hanem lehetetlen. a biciklisnek vajon miért nem muszáj autózniuk? ezen "gondolkozzatok már" ti muszájautósok, mi is ugyanolyan emberek vagyunk mint ti. csak nem ragaszkodunk az autóznimuszáj-dologhoz.
sav sav sav sav savvvvv ::::

jean sol partre 2009.09.27. 12:12:07

Figyelmetlen éppúgy lehet valaki gyalog, mint brigán, vagy autóval. De oda is lehet figyelni. És ez nem feltétlenül minden szabály betű szerinti betartását jelenti. Hollandiában is sok híd van, ahol elméletben le kellene szállni a bringáról (hétköznapi jónép le is száll), mégis sok tapasztaltabb, ügyesebb bicajos lassan, odafigyelve átteker a sokszor hömpölygő gyalogostömegen. Soha nem láttam még ebből konfliktust, balesetet, emiatt büntető rendőrt.

Sajnos a kerékpárosokra való odafigyelés feltételezi, hogy az ember számít rájuk, számít velük is, ez pedig többnyire csak a (profibb) bringások (vagy az értelmesebb nem bringások) esetében van így. Nemrég sétáltunk egy nem osztott gyalogos-kerékpáros úton a Dunaparton, és többször is rá kellett szólnom a társaimra, ha jött egy-egy bicajos. Meg is jegyezték: igazad van, tényleg csak a bringások figyelnek a bringásokra gyalog is.

Egy gyalogos sokkal könnyebben áll meg, változtat irányt, mint egy kerékpáros (még 10km/h esetében is). Nem olyan nagy dolog odafigyelni egymásra és kicsit előzékenynek lenni.

Erről szól az élet.

jean sol partre 2009.09.27. 12:19:49

Amúgy meg szerintem nem mindegy, hogy robogós vagy bringás sodorta-e el a kisgyereket.
Robogóval, motorral a járdán, bringaúton menni aztán tényleg a pofátlanság teteje - és most a bringások egy ilyen köcsög miatt szívnak, miközben a hídon a felújítás alatt a kerékpáros közlekedés a szerződés szerint garantálni kellene.

Azt megnézném Hollandiában, vagy máshol nálunk nyugatabbra hány robogóst, motorost látsz járdán, vagy kerékpárúton menni és kb. mennyi idő alatt kapcsolnák le az ilyet a rendőrök.

cirkuszos 2009.09.27. 12:26:43

@antibringa: Felőlem azzal mész, amivel akarsz, csak hagyj másokat is közlekedni (ez a bringásoknak is szól), és tanulj meg rendesen számolni. A számításod szerint ugyanis minden férfi kocsival jár, mert trógerol látástól vakulásig: amikor nem hat tonna fát visz, akkor éppen hűtőt szerel. A tapasztalat szerint viszont akinek van kocsija, az a sarki kisboltba is azzal megy, csak azért mert van.

cirkuszos 2009.09.27. 12:28:32

@jean sol partre: Hányszor láttam, hogy a rendőr az úton próbálkozó robogóst felküldte a járdára a Margit hídon...

Condottiere 2009.09.27. 12:32:00

Nektek erre a blogra van szükségetek, én úgy érzem: gyuloltellensegeink.blog.hu/

Perillustris 2009.09.27. 12:40:49

@efes: Múltkor direkt arra mentem, az arány ennél jobb, de persze egy is sok.

igazi hős 2009.09.27. 12:52:50

@antibringa: Meglepődsz, ha azt mondom, hogy egyrészt munkába bringával járok, másrészt szórakozni autóval? Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen ilyen...

antibringa 2009.09.27. 13:15:28

@manókomment: azért mert olyan alacsony az életetek színvonala, hogy ezt megtehetitek. Ha Te is tárgyalásokra járkálnál egész nap, mint én, akkor megnézem, hogy letekernéd-e azt a 100km-t amit naponta megteszek, vagy beállítanál-e átnedvesedett inggel valami cég igazgatójához. Vagy pl nem szívesen tartanék magamnál 50-60ezer forintot, ha biciklivel közlekednék, arról nem is beszélve, hogy a notebookom sem érezném biztonságban és még túl kényelmes sem lenne.
És most ne jöjjön sesnki azzal, hogy a google vezetőség is biciklivel jár, mert ha igaz is, ők a google, nekik ez játék és külön sofőr hozza a cuccaikat utánuk....
Engem a szüleim anno kápról vittek a 15kerbe suliba utána 13kerbe munkába. Megnézném ezt bringával.

Közöd?? (törölt) 2009.09.27. 13:15:59

@manókomment: hehe már látom 3 évesek is kommentelnek ide

antibringa 2009.09.27. 13:21:39

vajon miért tűnnek el a kommentjeim?
a teljesen normális hangvételűek is? Le vagyok döbbenve. Szánalmas ez az egész blog. Ha valami picit nem tetszik a szerkesztőnek szó nélkül töröl.

Perillustris 2009.09.27. 13:35:04

@Kannás: "mégis csak 5 perccel több"

Irány a TdF, ha neked csak +5 perc egy Árpád-hidas kerülő.

s.o.v.i.e.t 2009.09.27. 13:35:33

megint megy a világmegváltó biciklis ömlés?

1. az autót használók nem a biciklisek létszámától függően fogják használni vagy nem használni a kocsijukat. ha kell, használja. ha nem nem. hogy kinek mire kell, abba senki ne ugasson bele.

2. lehet biciklizni, de vállalni kell a következményt. bár érdekes egy kicsit ez a következmény dolog. engem a Flórián térnél egy "Merida sponzorált" lecentizett, amit szóvá is tettem neki elég vulgárisan, hogy hátha megáll. nem csodálkoztam, hogy nem állt meg... tudta ő is hogy paraszt és nem lenne sem igaza, sem esélye pofonmentességre

Perillustris 2009.09.27. 13:42:12

@Pirx: "leszarják a szabályokat, mert ők olyan baromi menők"

Azért az igazság kedvéért megjegyzem, hogy még szerdán is kinn volt a gyalog- és kerékpárutat jelző tábla, ami a hatályos KRESZ szerint lehetővé teszi a tekerést. Az egyik oszlopra tett tábla, ami tolásra kéri a bringásokat, sajnos jogszabályi szinten nem értelmezhető. Ennek ellenére én pl. áttoltam a bicajt, s jól össze is vesztem pár köcsög bringással, akik túl gyorsan mentek, de ez más tészta.

Ha nincs ott rendőr, akkor a tábla az irányadó, vagy persze a józan ész, ám ez sajnos hiánycikk.

Perillustris 2009.09.27. 13:48:33

@antibringa: Nem töröl senki. Szarul frissül a blog.hu.

cirkuszos 2009.09.27. 14:00:18

@antibringa: Kicsit visszavehetnél az arcodból. Az hogy ki mennyit keres, illetve milyen társadalmi elvárások vannak vele szemben, nem egyenesen arányos. Lehet, hogy egy Java-fejlesztőnek magasabb az életszínvonala, mint neked, és mégsem kell parádéznia egész nap. A recepciósoktól is elvárják, hogy nettek legyenek egész nap, mégsem kapnak olyan nagyon sok pénzt érte. Életszínvonal, ehh...

borz! 2009.09.27. 14:07:55

@antibringa: részemről csepel legvégéről járok munkába zuglóba, ki lehet bírni. laptopnak laptoptáska :)

on: csak az a fura, hogy miért tér el a témától mindenki? mikor tolom a drótszamarat a margit-hídon, miért jön szembe a robogós, aki meg se hallja, ha szólok neki, meg se látja, hogy mutogatok?

Ómájgád 2009.09.27. 14:11:45

@s.o.v.i.e.t: "nem lenne sem igaza, sem esélye pofonmentességre"

Miért akar itt mindenki megpofozni, lerúgni, hátbaszúrni, lefejelni valakit, aki valamelyest zavarta a köreit?

eszemmm 2009.09.27. 14:18:52

Tipikus win-win kérdés, együttélni kellene megtanulni, mert az mindenki számára jobbá tenné az életet és a közlekedést. Nem vitatkozni, EGYÜTT ÉLNI.

Leben un leben lassen, ahogy a művelt francia mondja

s.o.v.i.e.t 2009.09.27. 14:32:39

@Ómájgád:
mert egyedül mentem le az aluljáróba este 23:20-kor, jobb oldalon és senki nem közlekedett rajtam kívül a lejárón semelyik irányba. megtehette volna azt a gesztust, hogy rendesen kikerül és akkor szavam sem lenne; örömmel látnám, hogy van, aki lehetőség szerint testmozgást végez és nem légszennyez. de ez a normálatlan bő lendülettel a lejtőn úgy találta helyesnek, ha szó szerint lecentiz. de hogy pontos legyek a centi az sok, mert a bal kezemben lévő mappát el is érte.

hogy hogy jönne ide a pofon?
úgy, hogy az ilyen barom az gondolom máskor máshol is barom. és addig jár a korsó a kútra mondásból fakadóan preventív jelleggel megsegítettem volna a logikáját abban, hogy ha van hely, akkor nem súrolgatunk senkit, hanem rendesen kikerüljük.

a valamelyest zavar, meg a 80-90-kilós ember, plusz 10 kiló vas 30-40 km/h-s lejtmenetben súrol között van egy bő differencia.
mint ahogy az okító szándékú pofon és a hátba szúrás között is.
azt látom, hogy megengedőbbek a biciklisek önmagukra nézve mással szemben, mint én önmagammal szemben másra nézve. persze nem várom el, hogy megértsd, hogy ebben a helyzetben miért lett volna oka a tettlegességnek, hiszen a szavaidból arra gondolok, hogy te is inkább a bicikliseket részesíted előnyben, olykor igaztalanul. ezzel semmi baj. nincs harag. csak én kitátom a számat és utánaszólok egy-egy ilyen baromnak. ha megáll, megbeszéljük 2 perc alatt. ha valóban hibás és ezt belátva elnézést kér, akkor örömmel megyünk tovább és megérte a 2 perc dumcsi. ha ludas, de még ő hőzöng, akkor megnyakalom. ez bár nem éri meg semennyire, sőt, lehet, hogy még tahóbb lesz onnantól. de majd lesz más, aki újra felelősségre vonja... előbb utóbb megtanul tisztességgel közlekedni kerékpárral

biciklisfutár · http://biciklisfutar.blog.hu 2009.09.27. 16:18:06

@antibringa: nekem akkor lenne alacsony az életszínvonalam, ha mások döntései miatt kényszerülnék biciklizni.
abban a tévhitben élek, hogy én akkor bringázok, amikor kedvem szottyan, és jobb nekem, mint neked, akinek megmondják azt is a munkaadóid, hogy merre kunkorodjon amit szarsz.
persze lehet, hogy neked meg ez a jó...

tamicsko 2009.09.27. 16:25:55

@rettegettegérfog:
Gyanítom, hogy idáig már kevesen jutnak el az olvasásban, akik meg igen, azok csak azért térnek vissza, hogy lecsapjanak azokra, akik beszóltak nekik. Mint minden hozzászólás áradatnál, itt is nehéz úgy átolvasni ezt a féligazságokkal, aroganciával, önteltséggel, csoportvaksággal, szitkokkal, indulatokkal teletűzdelt szövegtömeget, hogy ne sodorja magával az Embert. Könnyű elcsábulni ide is oda is. Mégsem teszem, mert ez sehova nem vezet. Valódi kis oázis ebben a szövegszemétben rettegettegérfog hozzászólása. Miért? Mert Emberként, Emberekhez szól, nem pedig autósokhoz, gyalogosokhoz, bringásokhoz. Elsősorban Emberek vagyunk! Ebből kéne kiindulni és eszerint viselkedni. Kb 2 évtized alatt cseperedett fel a magát öntudatosan felvállaló, a közlekedési eszközével mint eszmével és életstílussal fanatikusan azonosuló biciklista embertípusa. Gyerekek, lehet ezt ennyire komolyan venni? Ez egyszerűen vicc. Rosszabb mint a depeche - rock - duran-duran csoportok, mert akkor még kb 14 éves voltam, talán ott még fontos volt. De felnőtt fejjel az minősítene és sorolna be valakit hogy MTK drukker? Hogy melyik pártra szavazott? Hogy biciklis, gyalogos, vagy autós? Ébresztő! Ennyi indulattal, frusztrációval nem lehet egy ilyen helyzetet kezelni.

Bár meggyőződésem, hogy lehetne ezeket a helyzeteket emberi módon kezelni, de ahhoz igyekezni kéne embernek maradni, és valahol itt van a bökkenő. Tökmindegy hogy mikor ki mit kivel, ha utána Te is elveszted a fejed és következő alkalommal habzó szájjal próbálsz magadnak érvényt szerezni ... természetesen más kárára.

Kicsit másképp, konkrétabban: A városban jelenleg nem a probléma megoldása zajlik, hanem a felelősség hárításával a problémákat más helyekre, magukra az érintettekre hárítják. Mire gondolok? Minden tisztelet mindennemű közlekedő embernek, de ez a város ennyi embert a jelenlegi infrastruktúrájával és beidegződött szokásaival nem képes feszültségek nélkül kiszolgálni. A 20 év alatt a parkolási lehetőségek arányaiban drasztikusan lecsökkentek, leginkább igaz ez a város magjára -> az autók az utcákon parkolnak. Emellett iszonyatosan nagy nyomás nehezedik a városatyák vállára egy új közlekedési eszköz a bicikli drasztikus és várostervezési léptékkel robbanásszerű megjelenésével és népszerűségével. Erre válaszul elkezdtek épülni a városi bicikli utak. Eddig rendben is van. De hogyan ... nem a gyökerét kezelték a problémának, csak kozmetikázták egy kicsit. A parkoló autóktól elvett útszakaszokat nem támogatta meg szükséges mennyiségű alternetív parkolóhely megjelenése -> a kocsi rááll a bicikliútra. Ez még ma is így van de kezdetben azért teccenek emlékezni pl. az Andrássy út esetére, ahol gyakorlatilag lehetetlen volt bringával áthajtani, de később is minimum életveszélyes a parkoló autókból kiszállók miatt. A legújabb ötlet pedig hogy felezzük meg a járdákat ... Ez a felelősséghárítás és egyben felelőtlen döntéshozói viselkedés magasiskolája. Jártok rajtuk, ismeritek a lehetőségeket. A gyalogosok nehezen szokják meg az új rendet, a biciklisták türelmetlenek, az autósok továbbra is parkolónak használják a járdát, legyen oda bármi felfestve. Igen általánosítok, tudván, hogy minden oldalon vannak felelősen viselkedők és közlekedők, a gond nem is velük van.

Azokkal a helyzetekkel azonban ezek az emberek is nehezen boldogulnak, amikor a szűk gyalogos részen ketten már nem férnek el kényelmesen egymás mellett. Amikor mindezek mellé egy biciklis még mögöttük türelmetlenül káromkodik mert a szintén szűk biciklisávban valaki szembe jön, ezért le kell fékeznie. Vagy a tervezés nem vett figyelembe egy szép vaskos postaládát a gyalogosrészen, vagy épp a biciklis részen. Vagy amikor kereszteződések után hirtelen eltűnik a biciklisáv, inkább sugallva mint mutatva a bicikliutat, a helyzet rendezését az utca emberére hagyva.

Sorolhatnám még naphosszat ezeket a problémákat, de nem teszem. Azt viszont mégyegyszer elmondanám, hogy amíg a városvezetés problémamegoldási stratégiája a sunyi felelősséghárítás és látszatmegoldás jegyében lelhető fel, addig sok jóra senki ne számítson ebben a városban (BP)

Egy esélyünk maradt: embernek lenni amíg csak lehet.

igazi hős 2009.09.27. 19:45:51

@antibringa: Értjük: nincs zuhanyozó a cégnél (vagy csak te nem használhatod?), nincs szekrény ahol egy öltönyt tarthatnál és otthon is gürizned kell. Tényleg a mi életünk színvonalával lehet gond :-)

Ómájgád 2009.09.27. 19:46:17

@s.o.v.i.e.t: "a 80-90-kilós ember, plusz 10 kiló vas 30-40 km/h-s lejtmenetben súrol között van egy bő differencia."

Teljesen igazad van.

"te is inkább a bicikliseket részesíted előnyben, olykor igaztalanul"

általában a gyengébb pártján állok, nem tagadva, hogy van köztük tahó. Azt nem szeretem, ha általánosítanak, mint ahogy sokan a kommentelők közül: a biciklis szabálytalan, paraszt, nem ember stb.

@tamicsko: "Gyerekek, lehet ezt ennyire komolyan venni? Ez egyszerűen vicc. Rosszabb mint a depeche - rock - duran-duran csoportok"

Nem ilyen egyszerű a helyzet. Ha az itt olvasható kommentek alapján szeretnél képet kialakítani a témáról, akkor nem túl jó helyet választottál :). Van a kerékpárosoknak is érdekvédelmi szervezete, mint sok másnak, ott meg lehet tudni milyen törekvéseik, céljaik vannak.

"embernek lenni amíg csak lehet"

Ezzel nagyon egyetértek, megtoldanám még egy kis türelemmel. Ezt sokan leírták már a korábbi témákban, én is, de nem nem lehet elégszer.

igazi hős 2009.09.27. 19:52:31

@s.o.v.i.e.t: Csak a helyesíráson javítottam, de ugyanaz másképp:
1. A kerékpárt használók nem az autósok létszámától függően fogják használni vagy nem használni a kerékpárjukat. Ha kell, használja. ha nem, nem. Hogy kinek mire kell, abba senki ne ugasson bele.
2. Lehet autózni, de vállalni kell a következményt. (Ide mindenki tud száz és egy autós-zebrás, autós-piros lámpás sztorit, én most nem fárasztom magam.)

Azon azért elgondolkozhatnál, hogy neked jobb lenne-e, ha akár csak 5% átülne és nem elötted pöfögne.

Ómájgád 2009.09.27. 19:52:52

@Ómájgád: "általában a gyengébb pártján állok"

természetesen amikor gyalogosan közlekedsz, a te pártodon állok a biciklisekkel szemben :).

Devil 2009.09.27. 19:54:26

@tamicsko: Nincs sok hozzafuznivalom. De hogy jartassam a pofamat: autoskent (es bicajoskent is) nagyon hasonlo velemeny alakult ki bennem a varos vezetesevel kapcsolatban. A nagy problemam hogy nincs alternativa - a valodi kozlekedesi fejleszteseket senki sem teszi be hiteles modon a programjaba.
Ugy latszik BP felszamolasa (vagy az egymassal marakodo bicajosokon es autosokon valo eloskodes) kozos politikai celja minden partnak.

jó_lesszez 2009.09.27. 21:04:32

@Ómájgád: A türelemről + gyöngeségről nekem is van egy sztorim. Remélem, a főszereplő nagyöntudatú bringás olvassa ezt a blogot+kommenteket. A Pillangó P+R parkolóban álltam le autóval, szabályosan, a metróhoz legközelebb eső helyre. Jön "bringás" és a csaja. Pasi elkezd ordítozni velem jónapot helyett, hogy ne oda álljak, mert nem férnek el bringával. Mondok, hát éppen most tekert el mellettem. Hogy de mi van, ha szembe is jönnek.. Én: Ez parkoló, nem bicikliút. (Történetesen tudom, hol a bicikliút a környéken, nagyon ritkán járok kocsival, minek, ha BKV és bringa is van. ) Ekkor kinyitotta a kocsi ajtaját mellettem (nem tudtam kiszállni addig, mert odaállt mellém), tovább üvöltözött, és nem, nem kisegíteni akart a kocsiból gálánsan, hanem irtózatosan bevágta a kocsim ajtaját. Na, akkor már kezdtem félni, ránéztem a csajára, aki rezzenéstelen fejjel figyelte a pasiját, semmit nem reagált. Ijedtemben a szavam is elállt, ekkor huszonéves csávóka, akinek a biciklisszemüvege vsz többe kerülhetett, mint a havi fizetésem, büszkén eltekert. Lenyomott! Megbüntetett! Ő az igazság és a zöld gondolat bajnoka! Ezúton is köszönetemet szeretném kifejezni neki, nem találkoztam még a népnevelésnek ilyen átütő példájával az ő korosztályában (huszonévesnek saccoltam).

Azt tudom elképzelni, hogy megkér, álljak máshova, mert úgy könnyebb arra kerekezni. Türelem, igen. De ki volt az erősebb kettőnk közül? Ő biztosan a gyöngébbnek tartotta magát, és jól megbosszulta a gaz autóst..Ennyit az előítéletekről. Én 50 kilós nő, amúgy. És nem, nem álltam máshova. Nem bosszúból, hanem mert késésben voltam, azért is választottam a kocsi+metró párosítást a szokásos busz+metró helyett.

glinolid 2009.09.27. 21:14:46

@jó_lesszez: Sajnos tele van hülye barmokkal a világ.

Egyébként, ma 5 helyen volt elsőbbségem a kerékpárúton és csak kétszer nem kaptam meg. Egész jó arány :-(

Perillustris 2009.09.27. 22:02:15

@jó_lesszez: Faszkalap volt. Az ilyen bringa nélkül is az, valószínűleg úgy sem úsztad volna meg. Remélem a barátnője még aznap lelépett.

s.o.v.i.e.t 2009.09.27. 22:51:45

@igazi hős:
előttem már elég ritkán pöfög, mert elegem lett a sok közlekedési analfabétából. pár hete tömegközlekedést használok. sokkal több idő, sokkal körülményesebb, de megéri. nem kell a sok tudatlan barmot kerülgetnem és átkoznom, hogy miért nem tud a nyamvadt kocsijával egy rohadt szűk ívű jobb kanyart megoldani, miért nem tud elindulni zöld lámára sem (nemhogy zöldre váltónál),....
hegyről lemegyek kocsival, hogy este ne kelljen fölgyalogolnom, mert ez igen meredek. és onnan tömegközl..

arról meg nem szeretnék vitázni, mert gondolom magad is jól tudod, hogy még egyetlen autós sem mondta biciklisnek, hogy közlekedjen inkább autóval. legfeljebb azt, hogy tartsa be a szabályokat, ha biciklire ül. és ne várja el, hogy mindenki rá figyeljen. most még ne. majd pár évtized múlva esetleg..

Ómájgád 2009.09.27. 23:28:04

@jó_lesszez: sajnálom ami történt veled :(, nem valószínű, hogy olvassa ezt a blogot. De az van, amit Perillustris is mondott, bicikli nélkül is tahó a versenyző.

antibringa 2009.09.27. 23:46:24

@igazi hős: Dehogynem. Elmegyek a tárgyalásra, felmegyek a lifttel, belépek és megkérdezem a titkárnőt: "Csókolom, XY-hoz jöttem, de előtte szeretnék lezuhanyozni".
"Persze Uram, a beépített szekrénynél jobbra, törölközőt talál a mosdó mellett, mindjárt küldöm a Thai kurvákat is."

Te hülye vagy??!?!?! :)

antibringa 2009.09.27. 23:48:57

@biciklisfutár: vállalkozó vagyok úgyhogy magamnak mondom meg hogy merre kunkorodjon a szarom :) ellenben, ahogy a nevedet látom Te....:)

Perillustris 2009.09.28. 00:12:14

@antibringa: Hát igen. Valahol el van baszva a társadalom, ha olyan kérdés nincs, hogy "és uram miközben ideautózott hány kg CO2-ot és egyéb káros anyagot eregetett ki a kocsija?"

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.28. 00:28:26

@tamicsko: "Gyanítom, hogy idáig már kevesen jutnak el az olvasásban, akik meg igen, azok csak azért térnek vissza, hogy lecsapjanak azokra, akik beszóltak nekik. Mint minden hozzászólás áradatnál, itt is nehéz úgy átolvasni ezt a féligazságokkal, aroganciával, önteltséggel, csoportvaksággal, szitkokkal, indulatokkal teletűzdelt szövegtömeget, hogy ne sodorja magával az Embert"

Én régebben megpróbáltam vitázni ezen a fórumon, de beláttam, hogy ez lehetetlen, mert az érveim egyszerűen elszállnak a semmibe, a "vita"-"partner"-ek szellemi színvonala ÉS a moderáció hiánya miatt. Mégis tettem ezt egy ideig, reménykedve, hogy ez gondolkodásra készteti azokat, akik láthatatlanul olvasgatni jönnek ide, hogy ne szopják be a másik oldal demagógiáit, de belefáradtam.

Most már csak a saját ostobaságukat dobom vissza nekik rákérdezések formájában, az eddiginél is pimaszabb stílusban. (Pl. igazi hősnek ez a visszaidézem a beírtakat, az "autó" és "bicikli" szavak kicserélésével, hogy lássa a másik, mennyire nem mondott semmit, kiváló módszer... ;-) ) Ennyit érdemelnek, nem többet.

@jó_lesszez: Engem pedig sok éve egyszer pofánbasztak a metrón - hetekig lila volt a szemem körben -, mert az ajtóban háttal álló (!) srácot meglökdöstem egy kicsit, és szóltam neki, hogy álljon félre, mert én is felszállnék. Én 70 kilós fiú vaguok, neki is volt csaja, az sem csinált semmit, de remélem, lelépett, látván a fiúja igazi arcát. Ahogy Perillustris is mondja, az ilyen mindig ilyen.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.28. 00:31:20

@antibringa: "Dehogynem. Elmegyek a tárgyalásra, felmegyek a lifttel, belépek és megkérdezem a titkárnőt: "Csókolom, XY-hoz jöttem, de előtte szeretnék lezuhanyozni".
"Persze Uram, a beépített szekrénynél jobbra, törölközőt talál a mosdó mellett, mindjárt küldöm a Thai kurvákat is.""

Ha megizzadsz a tárgyalásra menet, akkor A) túl hájas állat vagy, B) túl messze mész, C) nem indultál el elég korán. A C) ponthoz lásd még: autóval miért siet mindenki fasz módjára, amikor elvileg ő a leggyorsabb a városban?

igazi hős 2009.09.28. 00:40:09

@s.o.v.i.e.t: Látod én ennyivel szerencsésebb vagyok, hogy nem két, hanem három rossz közül választhatok: a lassú, de kényelmes autó megfejelve a Centrum Kftvel, BKV és bringa.

@antibringa: Azt gondoltam munkahelyedre is bemész. De az előző posztból látom, iroda nem tartozik az állásodhoz illetve nincs állásod. Lehet, hogy én hülye vagyok, de én megtehetem az általam írtakat.Sőt azt is, hogy ne saját autóval menjek egy tárgyalásra/bemutatóra. Jaj én szegény lúzer...

antibringa 2009.09.28. 09:57:06

@igazi hős: miért, ha van irodád akkor már nem izzadsz meg ha átmész az irodából a tárgyalásra (biciklivel) ? Vagy ha előtte letusolsz akkor utána nem izzadsz meg ? Vagy ha céges autóval jársz akkor nem izzadsz meg ? Ha a tekeréstől még nem izzadsz meg (amúgy attól is megizzadsz..) akkor megizzadsz azért mert tűz rád a nap.
És ha lehet neírjon több biciklis, hogy "nekem van autóm is" , mert egyrészt nem mondtam hogy nincs autójuk másrészt attól még sajnálják a pénzt benzinre meg parkolási díjr,a meg a kocsi amortizációjára. Ez a környezettudatos körítés pedig rizsa, nehogy már valaki tényleg azon kattogjon este, hogy hány kg co2-t bocsájtott ki. Menjetek tüntetni a gyárak elé, tiltsátok ki a kamionokat meg teherautókat a városból, ezzel foglalkozzatok, most ha 10% autóval kevesebb lesz, kurvára nem fog változni semmi

Shitting Bull 2009.09.28. 10:05:50

@antibringa: én a IV.kerületből jártam egy időben az V. kerületbe biciklivel. Irodába. Egyébként is izzadós vagyok, úgyhogy ha csak lazán tekertem, akkor nem izzadtam meg jobban, mint gyalog. Ha kicsit siettem, az más volt, akkor dőlt rólam a lé... :)

Lebowski 2009.09.28. 11:49:54

@fuad: Nem nagyon látok ilyet, bár biztos vannak kivételek. De akkor azt is mondja meg valaki, hogy miért parkol az autó a bringasávon?

igazi hős 2009.09.28. 11:56:02

@antibringa: Látom gondok vannak: azt írtam munkába járok bringával, és "nem saját autóval" ügyfélhez. Van ahova átsétálok, van ahova BKV-val megyek (mert a metrótól 5 perc és még aranyáron sem találni parkolóhelyet) és van ahova autófixált kollégával.
Az autózás költségeiről: kicsit túlmisztifikálod, legtöbbünknek nem okoz gondot havi 10-20 ezer forint benzinre. (A többi költség így is, úgy is felmerül, azokat nem számolom.) Ha annyi időt nyernék az autózással, mint amennyit most vesztenék vele, akkor autóznék.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.28. 13:03:51

@antibringa: "Menjetek tüntetni a gyárak elé"

Tudod, miért nem volt nyáron vízhasználati tilalom? Mert annyira tönkrement/eltűnt a magyar ipar, hogy bőven maradt elég víz a lakosságnak.

"tiltsátok ki a kamionokat meg teherautókat a városból"

A kamionok ki vannak tiltva.

"most ha 10% autóval kevesebb lesz, kurvára nem fog változni semmi"

Hát nem is 10%-kal kevesebb kell, hanem sokkal nagyobb arányban.

Perillustris 2009.09.28. 13:32:12

@antibringa: "környezettudatos körítés pedig rizsa"

Hát igen, az egy magasabb szintű tudatállapot, hogy valaki - bár megtehetné - nem égeti feleslegesen a villanyt, összenyomja a palackokat, sőt, elmegy a szelektív hulladékgyűjtőig. A visszaváltható üvegeket részesíti előnyben. Nem vesz triplán becsomagolt árut, stb.

Gondolom te vagy az, aki gátlástalanul az utcára szaratja a kutyáját, a szart fel nem szedve, mert hát úgyis van ott még, ezért a te kutyádé már nem oszt, nem szoroz.

igazi hős 2009.09.28. 14:47:57

@Perillustris: Azért ez erős feltételezés, hogy antibringának lenne kutyája. Hát hogy lehet autóból kutyát sétáltatni? (Na jó lehet, láttam már ilyet.)
Mindjárt azt is írhatnád, hogy akváriuma is van.

Mon3 2009.09.28. 15:49:08

@georg 48: Ha így állsz hozzá, mind a két kérdéshez, akkor nagyon meg fogsz egyszer lepődni. Nem azért van a probléma, mert lovat adtak alá, hanem mert nem kezelték a megfelelő módon. Sajnos pont a magyarok azok, akik soha nem tanultak a történelemből (a mai fiatalság nem is ismeri). Ha szőnyeg alá söpröd a dolgot, egyszer majd akkor fog elborítani, amikor már nem tudod kezelni (Trianon). Ettől még az is nagyobb baj, ha nem megfelelően kezelik. Egyetlen lehetséges mód a megfelelő, határozott játékszabályok szerint beépíteni a rendszerbe. De a játékszabályokat mindkét féltől kíméletlenül meg kell követelni!!!!
@antibringa: Azt nem tudom felfogni, hogy léteznek olyanok, akin nem tudják felfogni, hogy vannak olyan emberek, akiknek nem mindegy a környezetük, és saját maguk és mások egészsége. Igen én egy ilyen sötét, csökött ember vagyok. De engem kielégít, hogy néhány értelmes ember elismer és elfogad, leginkább a hozzám közel álló emberek, akik ismernek. Nem tudom, hogy milyen idős vagy, de nagyszerű példa volt a 90-es évek elején a Taxi-s blokád. Hosszú ideig nem volt forgalom az egész városban. Nem jártak a gépkocsik, nem jártak a tömegközlekedési eszközök. Csend volt és béke a városban. Az emberek sétáltak, hallani lehetett a madarakat, és jó levegő volt. Egy csoda volt akkor Budapest. Persze ezt remélni gyengeelméjű idealizmus lenne, de mindig ebbe az irányba kell törekednünk.

antibringa 2009.09.28. 16:16:55

A taxisblokád idején egy barátunk a beteg gyerekét a sürgősségire akarta bevinni, de nem sikerült neki.. ennyire jó buli volt, a gyerek 1 hónapig utána alig volt magánál.

Egyébként van kutya a családban és én sem támogatom hogy ott hagyják a kutyaszart, főleg azért , mert belelépünk a ház körül, amúgy sem egy szép látvány a zöldövezetben.

Ez a 10-20ezer forintos költség nyilván kamu, manapság 10-20ezer forintból alig párszáz kilómétert tudsz megtenni, nekem biztos elmegy 40ezer forint a benzinre, plusz szerelőre is leosztva havi szinten van 10-15ezer. Egyébként azt is elhiszem hogy van aki ezt elhiszi, de abban is biztos vagyok, hogy sokak ezen spórolnak.

A szelektív hulladéknyűjtésről csak annyit, hogy van ismerősöm a szállítócégnél és egyelőre még egybe öntik az összes tartalmát, szóval egyelőre még hiába vered magad.

Igazi hős: akkor már megint miről beszélünk? Ha céges autóval mész tárgyalni , akkor autózol. Most hogy Te a cégből mész autóval én meg a lakásomból az ugyanaz. Meg gondolom ha a kollégád visz el akkor sem veszitek elő a villanyautót a garázsból.

Joe Forster/STA: kb 10%, akit reálisan "át lehet téríteni". A kamionok ki vannak tiltva mégis folyton a hungárián okozzák a dugókat, a külső sávban csak ők járnak

igazi hős 2009.09.28. 17:12:53

@antibringa: "Ez a 10-20ezer forintos költség nyilván kamu" Nem mindenki autózik egész nap. Havi munkába járás nekem: 22*2*14 km = 616 km, ennyit megteszek egy tank benzinnel, max 15 ezer forintért. Mivel az autót egyébként is használom legalább háromszor egy héten családi programokra, így a szerelőt mért számoljam? Évente egyszer mindenképpen elviszem. (Oké a fék és hasonlók gyorsabban fáradnak, de ettől nem duplázódna meg az évi 70 ezres szervízköltségem.)

Perillustris 2009.09.28. 17:13:30

@antibringa: Nem kell a duma. A mentők mentek akkor is.

Már csak azért is szar érv, mert ma a sürgősségi járműveket jelentősen lassítják a kocsik.

Perillustris 2009.09.28. 17:15:16

@antibringa: "a szállítócégnél és egyelőre még egybe öntik az összes tartalmát"

Ne erőlködj! A kezdetekkor valóban előfordult ilyen, de ma már külön autó megy a különböző hulladékért.

Mon3 2009.09.28. 17:16:03

@antibringa: A betegeket, és a mentősöket akkor átengedték, csak hát régi szokás szerint jöttek a trükkösök. 56-ban is metőautóval szállították a fegyvereket a komcsik... Azért kedves tőled, hogy csóró senkiknek tekintesz minket. Én már 200 eFt-nál járok a bringámmal. Aki naponta teker 20-30 km-t, az nagyon hamar megtanulja, hogy a TESCO az márkanév, de nem a jóé. Ha biztos akarok abban lenni, hogy gyorsan és biztonságosan megérkezem a célomhoz, akkor a minőségért alaposan bele kell nyúlnom a zsebembe.
Bocs de legyünk pontosak. Tudtommal a Hungáriáról nincsenek kitiltva a kamionok.

glinolid 2009.09.28. 17:52:49

@antibringa: gépjármű használat után az általad közölt adatok szerint cc 300-500 eFt befizetésed van a közös kasszába, ezek szerint neked jár kb. 1,6 m autópálya vagy 160 m főút. Ha ennyire csak a sajátodnak akarod és csak is te akarod használni, légyszi sajátisd ki valamelyik autópályán/főuton a rád eső részt és furikáz fel s alá rajta. Ígérem még véletlenül sem megyek arra. Még autóval sem.
Csak tudod köztulajdon szabad használatáról beszélünk ezért minden autós nyavalygás okafogyott.

antibringa 2009.09.28. 19:41:34

@glinolid: a hungáriát nem tudom, mert én hallottam ilyet is olyat is, én csak a postolóra tudok hivatkozni, de amióta van M0 azóta nem vagyok benne biztos, hogy teljes szakaszon mennek, de ezt nem tudom. Akárhogy is van törvény szerint, mindenképp zavaró, hogy ott mennek, mert minimum 1, de inkább "másfél" sávot elfoglalnak. Nem is csak ez a baj, hanem inkább az, hogy amúgy is bénán vannak beállítva a lámpák ők meg nem gyorsulnak valami jól és miattuk 3-4 autó fér át egy lámpán. Eddig volt az OFF. :)

A többieknek: nem nézlek titeket kis csóró senkiknek, ti tekintitek magatokat annak, mivel valamiért a felháborodós fajta biciklis egyből ezzel támad, hogy a köcsög bmw terepjáró hogy ráállt a biciklis útra, nem szállsz át a menő kocsidból stb. nekem mindig kicsit ilyen gazdagellenes éle volt ennek. Most hogy így beszélünk róla (és jobban belegondoltam..) lehet hogy ez tévút - egy régi szar kadett érhet kevesebbet, mint egy jó bringa. Azért nem tudok csak elvonatkoztatni ettől a vetülettől, mert én munkám révén (mivel sok cégvezetővel tárgyalok) sok jómódú embert ismerek, akik audival ,mercivel, volvóval járnak és biztos vagyok benne, hogy nem ülnének biciklire illetve volt hogy már szóba került és röhögőgörcsöt kaptak. Az egyik cégben pl van 3 telephely, 1-2: 25 km 2-3: 6 km és simán van hogy egy nap körbe kell menni az egészen és akkor még nem csinált semmit csak körülnézett.
Szóval ha Ti, biciklisek olyan jómóduak lennétek, akkor hétvégén egy kurva jó cangával rónátok az utatokat, hétközben viszont nem engedhetnétek meg magatoknak, mert egy bizonyos életmód erre egyszerűen nem ad lehetőséget.Lehet hogy keresel 200-250et. Akár még valamivel többet is, de én nem erről beszélek.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.28. 22:56:57

@antibringa: "kb 10%, akit reálisan "át lehet téríteni"."

Ja, észérvekkel talán. De az 500 forintos literenkénti benzinárnál majd rájössz te is, meg a maradék 90% jelentős része is...

"A kamionok ki vannak tiltva mégis folyton a hungárián okozzák a dugókat, a külső sávban csak ők járnak"

A Népligetben majdnem naponta vannak közlekedésiek, akik beintik a Hungáriáról a kamionokat és megbüntetik őket. Már beszéltem velük egyszer.

glinolid 2009.09.28. 23:27:41

@antibringa: Sajnos nagyon sokan félreértik, hogy mit szeretne elérni egy kerékpárral közlekedő ember (nem nem biciklis). Nem akarunk kizárólagos jogot az úthasználatra, nem a zebrán áttekerésért kardoskodunk stb., egyszerűen szeretnék helyet kapni a közutakon (magam is befizetem szja-t, gépjármű üzemeltetésekkel járó adókat). Ahol lehet ott kerékpársávval, de ahol ez nem megoldható ott védett kerékpárúttal. Ebben kell egyességre jutnunk. Minél gyorsabban megy annál hamarabb normalizálódik ez a káosz, amelyet kedvenc képviselőink ez idáig nem akartak megoldani.
Nekem teljesen mindegy, ki mivel közlekedik gyalog, lóval, kerékpárral, BKV-val vagy autóval, egy a lényeg biztonságosan eljusson A-ból B-be az adott közösen fenntartott közlekedési infrastruktúra használatával.
Ha már a jó módú (te megfogalmazásod szerint) embereknél tartunk, ők is a közös infrastruktúrát használják vállalkozásaik üzemeltetéséhez. Játszhatják az agyukat, hogy ok szarták spanyolviaszt, de igen csak veszteséges lenne a tevékenységük, ha nekik kéne felépíteni, üzemeltetni, karban tartani a városi és települések közötti kizárólag saját használatú utakat, sztrádákat. Igen csak menne a morgolódás, hogy ez milyen drága nekik. Éppen ezért, amíg a közösség által fenn tartott utakat használják nincs joguk megtiltani a városi kerékpáros közlekedést.

Csak hétvégenként és munka után szoktam kerékpározni, de ahhoz, hogy a Pilisbe, Budai-hg-be eljussak nem fogom az autómat használni, háztól az erdőig kerékpárral megyek. És nagyon oda kell figyelnem, hogy ne gázoljanak halálra ott, ahol egyébként elsőbbségem lenne. A múlt héten csak azért nem ütöttek el öt alkalommal, 3 napon belül, kerékpárúton, mert inkább lemondtam a KRESZ által biztosított elsőbbségemről.

Devil 2009.09.29. 00:02:38

@antibringa: Ugyan hagy ra. Aki meg itt tart - lila fejjel artikulalatlanul uvolti a tomegbe hogy BRINGAZZ BAZMEG es meg buszke is ra - azzal kar vitatkozni.
Te azert autozol mert neked ez felel meg es senkinek sincs joga ezt a dontesedet ketsegbevonni. Nem kell indokokat keresni ra. Felnott ember vagy, es ez a te dontesed.
Ugyanezzel az erovel a bringasok bringazasi jogat is ketsegbe lehet vonni - miert nem gyalogolnak inkabb? Vagy miert nem maradnak egyszeruen otthon? Miert nem csinaljak azt amit en akarok? Miert nem ad mindegyik egy 100-ast? Miert forumoznak ahelysett hogy termelnek a zoxigent? Miert vannak egyaltalan ha engem zavarnak?
Talan egy totalis rendorallamban ahol mindent ok mondanak meg jol ereznek magukat, de valszeg ott is egymast irtanak.
Aki ezen az ovodas szinten mozog az vagy tenyleg ovodas, vagy sajnos kimehet tekerni a forgalomba, es forumozhat is. Csak komolyan venni nem lehet.

Devil 2009.09.29. 00:09:50

@glinolid: Na es ha valaki bringas normalisnak indulo hozzaszolast produkal az is elobbutobb demagigiaba torkollik (geci autosok).
Valoszinuleg maga a bringazas okoz szemelyiseg-torzulast az arra fogekonyaknal, uldozesi maniat, messias-szindromat es felsobbrendusegi tudatot; ezek aztan csoportokba verodve erositik egymast.
JA: szerinted ha nem epitene az allam kozutat, mennyi lenne a GDP? Es mennyi lenne az adobevetel? Es akkor az jo lenne?
Es vigyuk mar at a dolgot a vasutra is, azt is epitse mindenki sajat maganak, ha mar hasznot huz belole!

igazi hős 2009.09.29. 01:10:22

@antibringa: Állj, szerintem te keversz valamit. Lehet, hogy a sokat autózók átlagban többet keresnek mint a keveset autózók, de az csak egy közepes szintig számít. Miért gondolod, hogy a te életmódod nem "veszteséges" az én értékrendemben? Ha 100-200 ezerrel többet keresnék, de nem tudnék a fiaimmal együtt edzésre járni, akkor jól járnék? Családi bevételünk duplája a kiadásainknak, mint nyernék ha a triplája
lenne? Kétszer ilyen sűrűn cserélnénk autót?

Egy tagadhatatlanul gonosz példa: ismerős (szingli menedzsersrác) szerénytelenkedett az új 530d-vel. Mikor meguntam, megjegyeztem, hogy az én autóm jobban felszerelt. Visszakérdezett, hogy "Tényleg?". Mondtam igen, ebben van 2 gyerekülés.

Perillustris 2009.09.29. 10:59:56

@Devil: Ott bukik a gondolatmeneted, hogy mivel az autód rengeteg mérgező anyagot "termel", valamint zajos, igenis joga van másnak beleszólni, hogy azt milyen mértékben teszed.

Szerinted miért nem szabad éjfélkor ordíttatni a hangfalakat egy társasházban? Hiszen a lejátszó ki van fizetve, a hanglemez ki van fizetve, a lakás - tegyük fel - ki van fizetve.

Hogy van az, hogy bárki eldöntheti, hogy te mikor hallgathatsz hangosan zenét?

antibringa 2009.09.29. 11:09:33

@glinolid: én is kerékpároztam már a Fertő tónál szóval nem vagyok demagóg. És nem elvi kérdés, hogy megdögöljek a szmogos városban, mert hetente 1-2x mindig megyek futni a margitszigetre - sajnos csak ennyi időm van rá.

Én c sak azt nem értem, hogy miért hiszi azt a biciklis hogy egyenrangú lehet egy autóval. Eleve szembetűnő a fizikai fölény, gondolom ez nem vitás. De egész biztos sokkal kevesebbel járulnak hozzá a közlekedéshez, mint egy autós, pl nem fizetnek parkolást, súlyadót,jövedéki adót a benzinbe. Ehhez képest (hogy semmit nem fizetnek) mégis ingyen használhatják az összes olyan közutat, amit autóknak építettek. Mi itt a gond? És ne mondja nekem senki, hogy neki is van autója és fizet valamennyi súlyadót, jövedéki adót stb. mert az egy más ügy. Az az autós része az életének, nem a biciklis része. Mintha elmennék a Westendbe egy Dunaplazas mozijeggyel, hogy engedjenek be, én fizettem. Persze, csak másért és máshol.

Perillustris 2009.09.29. 11:15:11

@antibringa: Rossz a példád. Először is van ugyebár köz-, és van magántulajdon. Nem keverendő össze.

Másrészt, ha mégis: a példád úgy lenne igaz, hogy pl. megveszed a mozibérletet, de mégis pótszékre ülsz a vetítésen.

Perillustris 2009.09.29. 11:19:44

@antibringa: Egyébként nem is tudom, hogy képzeli sok gyalogos, hogy "egyenrangú" lehet a kigyúrt izomkolosszusokkal. Eleve szembetűnő a fizikai fölény. Gondolom kevesebbet is adóznak, hiszen nem veszik a drága táplálékkiegészítőket, a kondibérleteket, stb.

Úgyhogy kis csicskák, öreganyók, papák, ha felszáll egy tagbaszakadt utas, adjatok át neki két helyet!

Perillustris 2009.09.29. 11:20:38

@antibringa: Kérlek definiáld nekem, mit értesz az "egyenrangún" - közlekedési szempontból!

antibringa 2009.09.29. 11:34:16

@Perillustris: biciklis autós párhuzamban: azok, akik nem gyúrnak (bár szerintem gyenge a párhuzam) külön kocsit kérnek a villamoson, hogy ne kelljen konfrontálódniuk a gyúrósokkal

antibringa 2009.09.29. 11:35:42

@Perillustris: egyenrangú: ugyanolyan jogokkal és kötelezettségekkel bír. Most ott tartunk, hogy az egyenrangú jogok kellenek (sőt..) de kötelezettségeket nem vállal (rendszám?adó?piros lámpa?)

antibringa 2009.09.29. 11:37:18

@Perillustris: nem, a példám úgy lenne jó: megveszed a mozijegyet és a barátnődet leülteted a "pótszékre" , de közben üvöltesz a jegyszedővel, hogy "HÁT ÉN MEGVETTEM A JEGYET. MOST A BARÁTNŐMNEK MIÉRT NINCS JOGA MELLETTEM ÜLNI?!"

Perillustris 2009.09.29. 11:55:53

@antibringa: Még a robogók is kidumálták a rendszámot, úgyhogy ezt a témát lehet jegelni.

Adót fizet a bringás is, ez is ki van pipálva.

A piros lámpa meg ugyanúgy vonatkozik rá.

Újat dobhatsz!

Perillustris 2009.09.29. 11:59:26

@antibringa: Logikád alapján nem értem, miért szállíthat utast egy autó. Hiszen az utas nem adózott, ugye?

Perillustris 2009.09.29. 12:09:03

@antibringa: A kerékpárt a KRESZ-módosítása sem fogja "egyenrangúnak" tekinteni. Nem is cél, úgyhogy nem is értem ezt.

Persze egy jobbkezes kereszteződésben el kell majd engedned ugyanúgy a bringást, mint ma is. Ez gondot okoz?

antibringa 2009.09.29. 12:09:48

@Perillustris: attól még hogy a robogósok nagyon helytelenül nem rendelkeznek rendszámmal attól még az rossz. És egyébként rövid távú terv, hogy ezt megszüntessék, már beadtak tervezetet és kötelező lesz nekik is.
Súlyadót azért fizetsz mert terheled az utat és ebből a pénzből újítják fel az utat. Elvileg a parkolást is ebbe a kalapba fizeted, persze igazából a polgármester zsebébe..:) Súlyadót fizetsz? nem. Mondd, hogy Te nem vagy 1000kg. Oké, de 10ed annyit sem fizetsz, mint én.
Parkolási díjat fizetsz? Nem. Ha biciklit veszel fizetsz átírási illetéket, eredetiség vizsgálatot (az egyik egy az egyben megy az önkormányzathoz, a másik illeték formájában). És ez csak egy pár ami eszembe jutott, biztos lehetne tovább nézni. Viszont a biciklis tárolót alanyi jogon akarják a biciklisek, meg hogy levegyék a körút egyik sávját. Ami azt jelenti, hogy azt is a kocsisok fizetnék, legalábbis sokkal nagyobb arányban.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.29. 13:05:58

"a lényegen nem változtat semmit, hogy robogós vagy biciklis okozott balesetet"

Rohadtul nem mindegy!

A robogó sokkal veszélyesebb, mint a bringa, nem egy kategória!

a.tom 2009.09.29. 13:58:32

@antibringa: a tengelyterhelés negyedik hatványával nő az út szerkezetében okozott károsodás. egy 100 kilós bringa az 1 tonnás autó károsító hatásának az 1/10000 részét adja. (adná, ha egy bizonyos szint alatt ne lenne gyakorlatilag 0 az elhasználódás)

ami a mindenféle adókat illeti: ez így valóban igazságtalan rendszer, szinte egyáltalán nem használat arányos. én megszüntetném az összes illetéket, meg a teljesítmény/súlyadót, regisztrációs díjat stb. cserébe a benzin árába (ez adja ki ugyanis a valós használatot) beépíteném a környezetrombolási kompenzációt. van egy erős gyanúm, hogy 2-3000 Ft alatt nem állna meg a literenkénti benzinár.

ez egy rohadt nagy illúzió, hogy a sok autóseggű veszi ki a részét legjobban a közteherviselésből. lehet hogy sokat fizet be, de még így is messze alatta marad az általa okozott kárnak, ami viszont a jövő kontójára megy

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.29. 14:42:28

@a.tom: "lehet hogy sokat fizet be, de még így is messze alatta marad az általa okozott kárnak, ami viszont a jövő kontójára megy"

Már a jelenére is: a gépjárműforgalom - externáliákkal együtt - évi többezermilliárdba kerül nettó az államnak.

Perillustris 2009.09.29. 14:46:54

@a.tom: Beindulna megint az üzemanyag-turizmus. Másrészt azt is büntetnéd, aki a fűnyírójába vesz benzint.

A megoldás - az adó- és illetékeltörlésekért cserébe - a teljes úthálózat fizetőssé tétele, beleértve a közterületi parkolást. Így valóban igazságosabbá válna a teherviselés.

Perillustris 2009.09.29. 14:50:45

@antibringa: "de 10ed annyit sem fizetsz, mint én"

Súlyadót te sem fizetsz, s egyébként sem értem, hogyan számolsz. Miért kéne tizedannyit fizetnem, amikor a bringám súlya kb. százada a kocsidnak (10,2kg)?

A teljesítményem legyen jóindulatúan kerekítve 500W. Kiszámolod a teljesítményadót erre?

a.tom 2009.09.29. 14:56:13

@Perillustris:
a benzines fűnyíró is ugyanúgy szennyez, sőt, fajlagosan még rosszabb is mint a kocsi motorja
és ez nem büntetés, hanem arányos hozzájárultatás
benzinturizmus: ez valóban probléma, de erre megintcsak egyéb megoldásokat kell keresni
úthálózat erős megsarcolása: szerintem nem jó út, ha a közlekedést magát büntetjük. csak pazarló, környezetszennyező módjait kell visszaszorítani
kis teljesítményű, kis tömegű, olcsó két személyes kocsik FTW

Perillustris 2009.09.29. 14:58:30

@a.tom: Természetesen az úthasználati díjak között lenne eltérés, a környezetkímélőbb járművek javára.

a.tom 2009.09.29. 15:33:09

@Perillustris: és itt akkor elkezdődhetne az örök vita a pontatlanabb, ámde egyszerű, és a pontos, de bonyolult rendszerek között. szerintem hagyjuk, nem egymást kell meggyőznünk :)
én a KISS elv mellett vagyok

Devil 2009.09.29. 16:22:06

@Perillustris: Na jo akkor en beleszolok a te internet hasznalatodba meg mert szerintem sok aramot fogyasztasz vele es ez szerintem tul sok CO2-t termel. Meg sok mas mergezo vagy sugarzo antyagot.
Ja es a teli futest is felejtsd el legyszi. Nem kell az neked annyira. Egy kis kenyelmetlenseg, ki lehet birni azt a +5 fokot.

antibringa 2009.09.29. 16:54:05

@a.tom: az, hogy a súlyadóból viccet csináltak az tény, én az eredeti rendeltetéséről beszéltem.És azt mondom, hogy egy clio,punto,polo stb városi autó kb 800-900kg, fizet 15ezret, akkor te is fizess 1500at. És felejtsd el, hogy a felfestett fehér sáv a te bicikliutad amin közlekedhetsz dugóban, mert nem, az egy elválasztó vonal.

antibringa 2009.09.29. 16:56:03

pontosabban ha autós jogokat akarsz akkor tartsd beazokat a szabályokat, amiket nekünk is kell

a.tom 2009.09.29. 17:34:12

@antibringa: melyik részét nem érted annak, hogy az út károsítása a súly negyedik hatványával nő?
arányosan egy kerékpáros, az elég durván becsült 10-szeres súlykülönbséget alapul véve, 1/10000-ed kárt okoz az autóhoz képest
tehát ha egy puntós kifizet 15000 Ft-ot, akkor egy 100 kilós bringás (és akkor az embert is beleszámítottuk) fizet 1,5 Ft-ot. de akkor követelem, hogy a 100 kiló fölötti gyalogosok is fizessenek súlyadót!

antibringa 2009.09.29. 18:33:17

@a.tom: ha ezt elfogadom, akkor jól értem, hogy Te úgy gondolod, hogy a mi pénzünkön megépítik az utat, Te meg ingyen használod, sőt, saját sávot akarsz? Ha saját sávokat építenek, meg bicikli utakat, akkor már csak kéne fizetned, nem?

a.tom 2009.09.29. 19:07:43

@antibringa: nem. az épülő kerékpárút társadalmi és költségvetési haszna nagyságrendekkel több mint a felfestés költsége. a használatarányos amortizáció pedig l. feljebb.

a.tom 2009.09.29. 19:11:19

@antibringa: egyébként megfordítva: miközben az autózással okozott kár töredékét fizeted csak meg, komolyan elvárod, hogy még több út és autópálya épüljön a mi pénzünkön, és ne kezdődjön meg ennek a fenntarthatatlan állapotnak a megváltoztatása?

antibringa 2009.09.29. 20:13:23

@a.tom: rendben, azt mondom, hogy ebbe a részébe kár belemenni, mert nem ismerjük a pontos költségvetést forrásokkal, kiadásokkal, mennyi a támogatás, mennyit juttatnak vissza a jövedéki adóból, mennyit ad az önkormányzat stb. A véleményemet pedig a biciklis - autós kérdésben át kell gondolnom, ha átgondoltam, írok , de most nem akarok csak azért írn valamit hogy írjak

Perillustris 2009.09.29. 21:48:27

@Devil: Jogos is. Ne támogassa az állam sem a gáz, sem a villany árát egy fillérrel sem, hogy megérje mindenkinek takarékoskodni, netán korszerűsítésre költeni.

Persze a hasonlatod elég béna. Közlekedni a többség tudna kocsi nélkül, fűtés nélkül viszont mindenki megfagyna télen. Ezt könnyen ellenőrizheted elméletben is, ha felteszed magadnak a kérdést: ha muszáj lenne választanod, egy hideg téli napon a kocsit vagy a fűtést választanád?

Persze ha egyedül élsz, és inkább a kocsiba költöznél, akkor bocs.

Perillustris 2009.09.29. 21:49:20

@antibringa: Milyen képlet alapján jön ki az 1/10?

antibringa 2009.09.29. 22:03:54

@Perillustris: 80kg ember+canga / 800kg autó :)

Perillustris 2009.09.29. 22:15:26

@antibringa: A súlyadó alapját képezte valaha is a sofőr és az utasok tömege?

Fantomász 2009.09.30. 12:33:44

Szerintem ti elvakult bringások vagytok. Kerékpáros blogon robogós a gázoló, és fordítva. Mondom ezt úgy, hogy járok mindenféle járművel (bkv kilőve).

egyébként pedig:

Gyalog- és kerékpárút: jelzőtáblával gyalog- és kerékpárútként megjelölt út. A gyalogosok és kerékpárosok a táblával jelzett úton közlekedve egymást nem akadályozhatják. Segédmotoros kerékpárral – a kerékpárútra vonatkozó szabályok megtartásával – a gyalog- és kerékpárúton is szabad közlekedni.

Úgyhogy aki szidja a kerékpárúton robogózókat, annak azt kívánom hogy lendületesen haladó kocsisorban haladjon 50es robogójával maximum 45-el.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.30. 13:40:59

@Fantomász:

Felháborítónak tartom, hogy bringaúton engedélyezett a fosszilis meghajtású robogók közlekedése.
Ilyen erővel akár egyszemélyes autó is közlekedhetne ott, ha elfér! :-(

Nem a nyomtáv a lényeg, hanem a kibocsátás!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.30. 14:03:03

@Fantomász: "Gyalog- és kerékpárút: jelzőtáblával gyalog- és kerékpárútként megjelölt út. A gyalogosok és kerékpárosok a táblával jelzett úton közlekedve egymást nem akadályozhatják."

De, akadályozhatják. Ha a gyalogosok a kerékpárosokat akadályozzák, akkor a kerékpáros lemehet az úttestre.

"Segédmotoros kerékpárral – a kerékpárútra vonatkozó szabályok megtartásával – a gyalog- és kerékpárúton is szabad közlekedni."

Lakott területen kívül, maximum 20 km/h sebességgel.

Ennyire nem ismered a KRESZ-t?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.30. 14:03:57

@Joe Forster/STA: ""Segédmotoros kerékpárral – a kerékpárútra vonatkozó szabályok megtartásával – a gyalog- és kerékpárúton is szabad közlekedni."

Lakott területen kívül, maximum 20 km/h sebességgel."

Sőt, ez csak kerékpárútra igaz, gyalog- és kerékpárúton egyáltalán nem közlekedhetnek.

cso zsi 2009.09.30. 14:26:07

@Jobb híján MDF-es: Azt hiszem, Amszterdamban láttam olyat is. Igaz, bringaúton (lezárt, felújítás alatt álló hídon) motorost is.
Ott is újítanak fel hidakat, bár a Margit hídhoz képest meglehetősen újnak tűnt. (Zuiderzeeweg)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.02. 14:10:43

A rendőrség hivatalos szerv. A magyar kerékpáros klubb nem hivatalos szerv. Ergo: A rendőrség adata hivatalos adat. A Magyar kerékpáros szövetség adata nem az, nem ők folytattak nyomozást, stb.

Perillustris 2009.10.02. 17:50:10

@newtehen: Igen, és? Ki állította az ellenkezőjét?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 13:07:10

@Perillustris: "A Critical Mass blogján a Magyar Kerékpárosklub hivatalos adataira hivatkozva az olvasható"

Perillustris 2009.10.06. 15:39:56

@newtehen: Nem olvastad tovább? "amire azt mondta, hogy azt csak a jövő héten kapja kézbe, ez az információ egyelőre nem tekinthető hivatalosnak"

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 17:01:09

Csak azt szeretném elkerülni, hogy egy ilyen klubbegyből hivatalnak érezze magát. Maradjunk annyiba, hogy kikérte a hivatalos adatot a rendőrségtől. A kerékpáros klubb nem közöl hivatalos adatot, azt a rendőrség teszi, jó?
Az kb. olyan, mintha én a haverommal elsodort kislány fun cubb -ot alakítok. Az sem hivatalos, akármilyen adatot is bocsájtunk ki.
Csak ezt szerettem volna tisztázni.

Perillustris 2009.10.06. 22:53:18

@newtehen: Ki hivatkozik rá? E poszt írója leírja, hogy a a CM bolgján hivatalosnak vette az előzetes információkat az ottani posztoló. Ám még ebben a bekezdésben egyértelműen kiderül, hogy ez tévedés volt, s valójában nem hivatalos egyelőre az információ.

Szerintem érthető.

StopSzmog 2009.11.19. 22:57:34

Igaz volt a Margit hídi kerékpáros gázolás

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091117/igaz-volt-margit-hidi-kerekparos-gazolas

?
(én még mindig nem vagyok meggyőzve)
süti beállítások módosítása