Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Politikusok lovagolnak a kerékpártémán

2009.09.22. 14:59 - lumina és kirk kapitány

Az olcsón beszerezhető népszerűség receptjének tűnt még néhány éve is, hogy a politikus felül egy bringára, gurul a fotósok között száz métert, és máris egy alternatív közösség szószólójának tekintheti magát. A helyzet azóta bonyolultabbá vált, a recept nem számolt azzal, hogy a közösség tagjai egyre ellenállóbbakká válnak a PR-tekerésekkel szemben. Ma már a bringautak nagyszabású tervei, vagy egy grandiózus bérbicikli-hálózat bejelentése sem garantálja sikert, sőt.

Kedden a Fővárosi Önkormányzat épülete előtti kerékpáros demonstrációval kezdődik az esedékes őszi CM-felvonulás, a nap mégis a politikusoknak a kerékpárosok kegyeiért folyó őrült versenyfutásává fajult.
 
A biciklisek politikai képviseletének hiteltelenítéséért a kezdő lépéseket az SZDSZ tette. A liberálisok korán felfedezték maguknak a kerékpárosokat, ezért néha maguk is nyeregbe ültek. A 2003-as autómentes napon aztán több szabaddemokrata kulcsember biciklizett be egyszerre a parlamentbe. A liberálisok a fenekük alatt lévő négy kerékpárt sajtónyilvánosan oda is ajándékozták az országgyűlésnek, hogy a képviselők gépkocsi helyett használják.
 
DBELO20060321014
 
A négy kerékpárt hamarosan kiütötte a rozsda, mert azok sem néztek többé feléjük, akik az akciót kitalálták, a gépek leláncolva árválkodtak a parlament XVII-es kapuja mellett. Azóta sem tűnnek túl lelkesnek a politikusok, ha biciklire kéne ülniük. A tavalyi autómentes napon 7 biciklit számoltunk össze a Parlament és a Fehér Ház tárolójában, idén a szám 24-re nött, de azt is bele kell kalkulálni, hogy újságírók is gyakran járnak arrafelé.
 
Az időközben szétesett SZDSZ 2009-ben az autómentes napon újra akcióba lépett a parlamentben: Kóka János, aki évekig volt közlekedési miniszter, most úgy látja, az elmúlt időszakban (ő egy évet számít) nem történt előrelépés, ezért a kerékpáros ügyek képviseletére egy pártfüggetlen képviselői csoportosulás létrehozását javasolja.
 
A nagy biciklis demonstráció közeledtével az MDF-ben is érzeték, hogy valamivel ki kell rukkolni a témában. Herényi Károly vasárnap a Nagykörút parkolósávjának azonnali kerékpárúttá alakítását követelte. Gyengítette mondanivalóját, hogy az MDF lényegében kiiktatta magát a Fővárosi Közgyűlésből, mert a párt néhány hónappal korábban kizárta soraiból a fővárosi önkormányzatban működő tagjait. (Herényi időzítése amúgy nem tűnik véletlennek, a sajtótájékoztató után két órával tartott nyilvános fórumot ugyanebben a témában a Magyar Kerékpárosklub, a rendezvényről már hetekkel előre lehetett tudni.)
 
Az egyik kizárt MDF-es, Katona Kálmán ki is fakadt Herényi bejelentése után: a Nagykörútra bemondott kerékpárút ötletéről már előre jelezte expárttársainak, hogy az ebben a formában megvalósíthatatlan, mégis kiálltak vele a nyilvánosság elé. Katona szerint a nagykörúti bicikliút kérdése amúgy már szakmai vitán van a fővárosi képviselők között, de ott inkább a reális terveket, a szélső sávban felfestett biciklinyomot preferálnák.
 
Akadt egy új trónkövetelő is: az LMP szeptember 22-e alkalmából a biciklisták pártjává nyilvánította magát. Az eddig egyetlen megmérettetésen, a tavaszi uniós képviselőválasztáson jeleskedő formáció bejelentette, támogat minden kezdeményezést, amely a fenntartható, környezet- és emberbarát városi közlekedést hirdeti.
 
A biciklis témák nagy napján a kormány is bevetette magát: a kancelláriaminiszter bérbicikli-projekttel lépett fel a Gödörnél. Az MSZP-s Molnár Csaba kedden hosszasan beszélt az uniós pénzekkel megtámogatott ezer kerékpárt felvonultató flottáról, de azt nem mondta el, hogy a tervet a (félig SZDSZ-es színezetű) főváros dolgozta ki.
 
DKOKO20090419007
 
A fővárosban persze szintén nincs egyezség arról, hogy ki legyen a fő bringás. A korábban szintén biciklis imázst építgető Demszky Gábortól ugyanis a BKV-s közlekedési ügyekkel együtt a kerékpáros feladatkört is magához vonta Hagyó Miklós, szocialista alpolgármester. A bérbringa-rendszer tervein az ő neve szerepelt eredetileg, de Hagyó az utóbbi hetekben belebukott a közlekedési témába. Mindenesetre még utoljára keresztbeszervezte vagy keresztbeígérte egymást a két városvezető: a Margit híd felújítása után kialakítandó bicikliútról Hagyóék az utolsó pillanatig azt állították a kerékpáros-szervezet képviselőinek, hogy lesz a híd mindkét felén, Demszkyék pedig azt, hogy nem.
 
 
A Margit híd körüli botrányok sorozata, csak a legutóbbi fejezete a főváros ámokfutásának, amit kerékpáros infrastruktúrafejlesztés címén tett Budapestért.
 
A fejetlenségre példa a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségen keresztül megítélt uniós támogatásból származó 650 millió forint, amit tavaly ősszel bukott el a főváros, mert nem indultak el a vállat időpontban a bicikliút-építések. A magyarázat az volt, hogy a tervek és a tulajdonosi hozzájárulások megszerzése húzódott el.
 
Jelenleg ott tartunk, hogy a legtöbb budapesti híd járhatatlan biciklivel, és még egy felújítás sem elég indok ahhoz, hogy hosszú távra nyúló koncepció megvalósulásához tegyenek érdemi lépést: a Margit híd terveinek egyoldalú megváltoztatásával ellehetetlenítik a további fejlesztéseket a Nagykörúton.
 
A Lánchídon még próbálják szépíteni az összképet, ott szeptember végétől napközben, dugó idején szabályosnak számít majd az úttesten kerékpározni. A döntés nem végleges, folyamatosan figyelik majd az intézkedés hatását, a tapasztalatok alapján pedig elképzelhető, hogy módosítják.
 
A kerékpárosok száma pedig évről évre nagyságrendekkel növekszik, konkrét adatok ugyan nem léteznek (hivatalos forgalomszámlálások nincsenek), de a CM-demonstrációk létszámának növekedése feltüzeli a politikusok kampányszerű lelkesedését.
 
Év eleji becslések szerint jelenleg a főváros közlekedésnek 1,5-2 százaléka kerékpáros, míg az európai nagyvárosokban ez az arány lényegesen magasabb, Berlinben például 12 százalék. A januárban elkészült Budapest közlekedési rendszerének fejlesztési terve 10 százalékot tűz ki célul 2020-ig. Ehhez képest Európa egyik legfontosabb kerékpáros konferenciája, a brüsszeli Velo City 2015-re a 15 százalékos arányt tűzte ki, a chartához Budapest is csatlakozott. Így a kérdés már csak az, hogy egyáltalán valamelyiket komolyan gondolták-e.

 

Címkék: critical mass

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr591399523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.09.22. 17:11:21

Demszkyék...Szar lehet, ha az ember rossz helyre szavaz, és csak később döbben erre rá...ha egyáltalán

BOB 2009.09.22. 17:13:08

Hányinger az összes.

azAttis 2009.09.22. 17:16:55

mind1 nekik.

Sokkal fontosabb nekik, hogy a Hunvald Gyurika fizetését "megvédték". Örüljünk!

okoska100 2009.09.22. 17:17:10

A sok ostoba kerékpáros megint csinál egy gigadugót a városban.Ennyi lezárás,híd és útfelújítás mellett ki volt az az idióta aki engedélyt adott nekik hétköznap egy ilyen rendezvényre,
Csinálják hétvégén a fesztivált,vagy este kilenc után amikor nincs nagy forgalom.

sz_ 2009.09.22. 17:20:56

@okoska100: Több biciklis lesz ma délután a belvárosban, mint ahány autós mereszti a seggét az autójában.

Ki kéne húznotok a fejeteket a seggetekből néha.

pixelatedbear 2009.09.22. 17:23:54

@okoska100:

haver, most aztán megmondtad a tutit. beszédes egy nicked van.

lavór 2009.09.22. 17:33:00

De tényleg mekkora marhaság, most volt lezárva az Andrássy út hétvégén, mondom ezt bringásként. A politikusok meg k...be. Mindet ki kéne küldeni útépítésre kubikolni.

rnmr (törölt) 2009.09.22. 17:33:13

"ez a város mint egy távoli bolygó, itt élni nem rossz és itt élni nem jó"

Art Mooney 2009.09.22. 17:34:26

megelhetesi szavazatvadaszat

undorito

off: meg undoritobb h itt megis tucatjaval vannak akik jovore rajuk szavaznak.. nem szamit a teljesitmeny hianya, a bringasok ignoralasa es a korrupcio.. a megelhetesi szavazatvadaszat van annyira undorito, mint a megelhetesi retteges es rettegesszimulacio

kaskala 2009.09.22. 17:39:40

@okoska100:
Esetleg télen a mínuszokban?

2009.09.22. 17:42:03

@okoska100: Nagyon jól teszik, hogy hétköznap csinálnak dugót, így az olyan debilek is észreveszik őket, mint te.

AmNasty 2009.09.22. 17:42:32

EGY olyan jo dolgot mondjatok, amire a politika nem szall ra, fenyezi magat vele, ha lehet szetlopja, szetcseszi, majd otthagyja romjaiban, panaszkodva, hogy hat bizony ezt valakinek rendbe kellene tennie! mint ahogy az egesz orszagot...

2009.09.22. 17:43:47

@Art Mooney: Meg a megélhetés, úgy általában.

Pannon Puma 2009.09.22. 17:49:20

@okoska100, asszem le lettél szavazva...

Szabó Patrícia 2009.09.22. 17:49:35

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Anyádat próbálom meg.

Karchy 2009.09.22. 17:51:53

Ezekre a t@kny0kra akkor sem fogok szavazni, ha 4 kézláb mennek be a munkahelyükre. Maximum csak akkor, ha a bejáratig rugdoshatom őket. :D

lavór 2009.09.22. 17:54:18

@Karchy:

Arra a kis időre hagyják, hogy rugdosd őket, ők viszont utána 4 évig rugdosnak téged. :)

Gemajel 2009.09.22. 17:58:11

Kicsit olyan ez a hirtelen jött érzékenység a probléma iránt, mint eső közben a köpönyeg, amikor már épp látszik, hogy el fog állni és kikukucskál a Nap a felhők mögül.
A probléma az, hogy NINCS életképes, a város valódi igényeit, szerkezetét, funkcióját tükröző közlekedésfejlesztési koncepció, mert pl. mire a 4-es metró megépül a Kelenföldi lakótelepen élők, pont elérik a nyugdíjkorhatárt. (Feltéve, hogy nem emelik tovább...) És akkor építettek egy Luxus Metrót az ottani nyugdíjasoknak, hogy könnyűszerrel eljussanak a Fehérvári úti piacra. Bravó!
Bécsben kb. harminc éve, Lisszabonban kb. öt éve megépültek azok a gyorsforgalmi utak, amik a gyors forgalomelvezetést lehetővé teszik. Nálunk még talán terv szintjén sem mozog, hogyan lehetne az É-D-i közlekedést megoldani a rakpartokon. Szerintem a Duna egész budapesti szakaszát le kellene aszfaltozni és kész! Akkor nem kellene pontonhíd, a Margit-hidat akár most fel lehetne robbantani vagy úgy am blokk a MÉH telepre szállítani.

Zorgo 2009.09.22. 18:03:51

Én csak azt nem értem,hogy a robogókra miért kell a regadót fizetni.Bárhová elmehetünk sokszor ennyi robis cirkál az utakon,lévén ez a leggyorsabb közlekedési eszköz,és bizony a legpraktikusabb is(sorry bringások).

Bartoki 2009.09.22. 18:06:39

Mondjuk az LMP azért őszintébben csinálja mint a többiek... Náluk pl. vannak ténylegesen is bicikliző emberek (nem csak CM-kor),

[megjegyzés: A szerző LMP szimpatizáns]

-putyin- 2009.09.22. 18:23:48

ezek férgek, nem politikusok

cirkuszos 2009.09.22. 18:26:19

@Gemajel: Lisszabonban nagyon jó a metró, az autós közlekedés viszont szerintem rosszabb, mint Pesté... olyan masszív félórákat ücsöröghetsz a bevezető 2×4 sávos utakon, hogy öröm nézni. Bent meg el lehet képzelni, mi megy. A meredek utak miatt csak mutatóba van bringás, szóval nem is miattuk kell sokat várni:)

cirkuszos 2009.09.22. 18:28:18

@MTFUN: Tényleg praktikus, mikor 120 decibellel "elhúz", és BKV-busznyi bűzt hagy maga után...Azon kívül, hogy kicsi, más előnye nincs. Ha tisztességes motor lenne benne, akkor igen, de a legtöbbje ócskavas.

papamaci1 2009.09.22. 18:32:50

Finoman jelezném: a kerékpárosok akkor ugassanak, ha majd MINDEN bringán MINDIG lesz első lámpa (reflektor), hátsó piros lámpa, hátsó piros prizma és csengő...
Ha majd egy személyt szállít és nem kettőt.....
Ha az úttesten kerékpározik és nem a járdán...

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.09.22. 18:33:15

jó cikk nekem tetszett.

Még annyi: ma annyi "hétvégi" biciklis volt, hogy már hazafelé elfáradt a csengető ujjam.

Értem én, hogy Critical Mass meg minden, de bakker... én minden nap bringával megyek, hadd közlekedjek haza a bringámmal... a 70. hülyét kellett elzavarni, hogy a saját sávjában haladjon, ne csak vigyorogjon mint a tejbe tök...

Tudom, ma türelmetlen voltam, bocsánat.

papamaci1 2009.09.22. 18:36:25

@MTFUN: A robogó és a motor azért "praktikus" mert a legéletveszélyesebb járművek,(használóikra nézvést főleg !) és így jobban csökkentik a 2 kereket használók létszámát... :-D :-D

Sajo 2009.09.22. 18:41:19

"Kedves " bringások !

Most jártam a Szent István kőrúton, az útest le van zárva nektek ... és a sok tahó kollegátok a járdán slalomozik most is a félreugráló gyalogosok között!
Gratulálok és jobb lenne ha sűrűn kussolnátok vagy neveljétek meg egymást !!!

Fleck 2009.09.22. 18:45:46

Valahova tartozni jó.

lavór 2009.09.22. 18:46:50

Bármelyik banknak tartozhatsz, ezt látod elintézték választott politikusaink. :)

lavór 2009.09.22. 18:51:48

@Sajo:
Bagoly mondja verébnek...

futureboy (törölt) 2009.09.22. 19:03:33

Index címlap: "Tekernél, politikus?"

én először azt hittem, hogy itt teljesen másról lesz szó :))

ha a politikusok népszerűséget akarnak, akkor járjanak a kedvünkben a "másik" fajta "tekerés"ügyében is :)

még kerékpárutat sem kell építeni hozz, pénzbe se kerül, csak jogszabályi változtatás kell :))

magyarvándor 2009.09.22. 19:09:18

nem nagyon értem azon autósok felháborodását akik minden bringást utálnak (legyen mindegyiken lámpa...stb), én is láttam múltkor egy autót este ami nem kapcsolta fel a lámpáját, és bár nem járok radarral mintha múltkor egy ferrari gyorsabban ment volna mint 50 km/h a városban
akkor minden autóban ülő egy .... ? és be kéne tiltani a városi autózást?

coNore · http://conoreblue.blogspot.com 2009.09.22. 19:11:15

Ez jó, szidják a bringást, mert a járdán megy, de ha kimegy az útra, elsodorják. Számonkérik rajtuk a kreszt, amikor bárki kerékpárra ülhet, és forgalomban közlekedhet kreszvizsga nélkül. Csinálják mindezt azok, akiknek semmi sem jó, mert a normális emberek együtt tudnak élni, akárhány kerékkel is rendelkeznek.

Sajo 2009.09.22. 19:11:47

Egyszer lehetne már tartani egy biciklimentes napot is !!!!

Darw 2009.09.22. 19:11:48

Kedves Bringások!
Lenne egy kérdésem:
Miért sírtok állandóan bicikliutakért ha sosem használjátok azokat!?
Nap, mint nap megyek az egérúton az Etele tér fele és az utóbbi hónapban célzottan figyeltem, h reggel csúcsidőben átlagban hetente 1x látok kerékpárost a bicikliúton...
Sztem át kéne alaposan gondolni, h mire sírjátok el az adófizetők pénzét...

Sajo 2009.09.22. 19:16:02

@coNore:
A kerékpár a KRESZ értelmében jármő, tehát a vezetéséhez ugyanazok a feltételek szükségesek
mint más jármő esetében:
· jármővezetésre alkalmas állapotban kell lenni (tehát ittasan kerékpározni sem szabad)
· ismerni kell a KRESZ szabályokat

lavór 2009.09.22. 19:17:18

@Sajo:

Sok autósra is igaz, amit írtál. :)

2009.09.22. 19:17:42

@Bartoki: így van, a mostani LMP-kongresszus bejárata előtt legalább 10 bringa volt letéve, ami elég jó arány.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.09.22. 19:17:46

marhara nem a bringa jutott eszembe a "tekernél?"-ről
:DDDDDDDDDDD

Sajo 2009.09.22. 19:23:39

KRESZ " ...Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel ı fıútvonalon még
nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel.
Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest
kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az
úttesten nagy a jármőforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem
jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.
A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást: a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása
(fıleg a gyerekeké és idıseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik.
Emellett a kapualjakból kihajtó autósok sem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedı
biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Egy
szó, mint száz: járdán biciklizni sokkal veszélyesebb mint az úttesten, ahol legalább lát a többi
közlekedı. Ne járdázz!

StopSzmog 2009.09.22. 19:23:56

@rnmr:
"Osztályon felüli elmeosztály
a félelem bére csak ennyi,
A legjobból a legtöbb kell,
de ez is jobb, mint a semmi."

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.09.22. 19:27:09

Hajrá bringások!

Amíg Pesten laktunk, én is bicajjal jártam melóba. Ez jó pár éve volt, akkor még nem volt sikk. Ne szomorodjatok el, a mestert nem lehet utolérni, de azért örülök, hogy jó úton jártok.

Sajo 2009.09.22. 19:30:42

@lavór:
Speciel járdán közlekedő autóssal viszonylag ritkán találkozni... ott parkoló tahóval viszont igen.. a tahó biciklista és a tahó autós között sok külömbség nincs, most már a tahó bringások is baromira agresszivek mindenkivel

lavór 2009.09.22. 19:35:39

@Sajo:

Ez a baj, az agresszivitás. :)

Sajo 2009.09.22. 19:36:12

Amúgy semmi gond mert ebben az országban élsz és ők a honfitársaid : " Belemarkoltak a hajába, a fejét a kapaszkodóba verték, illetve leköpték azt a lányt, aki köhögni merészelt egy debreceni buszjáraton. Az egyetemista azért köhögött, mert allergiás, támadói viszont úgy ítélték meg, hogy az influenzát terjeszti."

EMU 2009.09.22. 19:39:33

@papamaci1: Te meg akkor ugass majd, ha rendőr lettél, vagy meg leszel bízva azzal, hogy beleugass mások életébe.

Sajo 2009.09.22. 19:44:26

@lavór: ... és mint látod emu képében már itt is van ! Na ó lehet az a tahó bringás aki szarik mindenre és mindenkire és még agresszív is !

makaii84 2009.09.22. 19:46:19

mikor lesz azért biciklis tüntetés, hogy komolyabban szondáztassanak, hogy kelljen kreszvizsga ahhoz, hogy a főutakon, utakon biciklizzenek, hogy ne hajthassan be egyirányú utcába??!

lavór 2009.09.22. 20:02:50

@makaii84:

Amikor a kamu mozgássérült igazolvánnyal megszűnik a parkolás, valamint minden autós a KRESZ szerint közlekedik, nem hajt gyorsabban a megengedettnél, befizeti a kötelező biztosítását, nem húzza meg más autóját, pláne úgy, hogy nem vállalja a felelősséget és sorolhatnám...

Azaz: soha.

Br (törölt) 2009.09.22. 20:07:57

ha meglátsz egy politikust egy rendezvényen beszélni, vágd pofán, majd szaladj el! Egy idő után csak leszoknak róla!

EMU 2009.09.22. 20:13:13

@Sajo: Akkor beszélj, ha lecsekkoltad, hogy mire válaszoltam ilyen módon. Addig pedig ne tahózzgass meg ne véleményezz, és legkevésbé találgass, hogy milyen bringás lehetek. Úgyhogy előbb figyelni, olvasni, aztán ugatni.

tin 2009.09.22. 20:13:39

Minden Bringásnak a kresz-ből vizsgát kellene tnni és azt betartani...

lavór 2009.09.22. 20:14:49

@tin:

Az autósok többsége rendelkezik vizsgával. Mégsem tartják be a KRESZ előírásait.

georg 48 2009.09.22. 20:19:46

Mindegy! Én akkor is utálom a bringásokat!
Gondolom, miután demokrácia van, megtehetem.Utálom és magasról nagy ívben leszarom őket. Ez van.

ebenbry (törölt) 2009.09.22. 20:27:53

Kérem az autósokat, hogy nem 30 centiméterre húzzanak el mellettem a kátyús utakon, amikor biciklizek!
Azért is megy inkább sok hülye bringás a járdán, mert félti az életét az úttesten.
Egyre több az agresszív ember, akiknek mindegy, milyen jármű (bicilki, autó, BKV busz) van a seggük alatt, megőrülnek.

Dinsdale Piranha 2009.09.22. 20:35:53

A helyzet az, hogy egy önző, paraszt országban élünk, ahol mindenki leszarja a másikat. Ne szidjuk az autósokat, mi, bringások sem vagyunk sokkal különbek....Irány Norvégia, itt nincs remény.

Proctor 2009.09.22. 20:39:57

@makaii84: Csanad, en emlekszem meg tiz eve, amikor telon beszeltunk, te eppen vezettel, kajaltal es teloztal egyidoben. szal STFU :) benne vagy a kimenomben. asszem szerdan valamiert felhivtalak reszegen :D

KékFény6 2009.09.22. 20:55:22

"A kerékpárosok száma pedig évről évre nagyságrendekkel növekszik..."

Azért ezt kétlem. Ez azt jelentené, hogy minden évben legalább 10-szeresével növekszik a kerékpárosok száma. Akkor most már az ország minden lakosának bringáznia kellene...

navigon 2009.09.22. 20:56:48

A "nagysagrend" az egy tizszeres szorzo, a "nagysagrendek" pedig legalabb ket nagysagrend. Azt allitod tehat, hogy a biciklisek szama evente megszazszorozodik. Nem lenne rossz.

Subbantósdi 2009.09.22. 20:58:22

@rnmr: "...osztályon felüli elmeosztály..."

TakiBá 2009.09.22. 21:03:53

Csendben kérdezem, van olyan párt, aki a gyalogosokra is gondol ? Reggel 7.30 és 9 között lassan ki sem merek mozdulni gyalog, mert 3 dimenzióban közlekednek csak magukkal foglalkozó kerékpárosok a Belvárosban. Konkrétan ma sikerült az Oktogonon két rendkívül öntudatos ifjú hölgynek kis híján úgy karamboloznia, hogy 3 gyalogost zártak közre - a zebrán !

Én nagyon örülök, hogy nincs Margit híd az autósoknak, a következő logikus lépés a biciklisek számának korlátozása lenne, pl. kerékpáros jogositvány előírásával, megvonásának lehetőségével. Adjuk már vissza a várost azoknak az embereknek, akik ténylegesen lakják !

donphobos 2009.09.22. 21:04:33

A politikus akkor is hazudik, ha kérdez. Aki hisz nekik az nem normális. Mit műveltek Budapesttel az irányítással megbízott angolna gerincűek? Hogy is írta Winkler? Egy takonnyal teli vödörben birkózó meztelencsigák? Majd ezek fognak a kerékpárosokért tenni valamit? Naív, nagyon naív...

lavór 2009.09.22. 21:11:24

@donphobos:

Már álmában is hazudik. :)

AmNasty 2009.09.22. 21:12:08

jokat mondtatok, megadom magam!

Kalokagathia 2009.09.22. 21:19:12

@TakiBá: már csodálkoztam is, hogy ezen a fórumon nem jelensz meg, és szidod a bicikliseket. De aztán mégis itt vagy, hálistennek... :)

Tudom, mi a problémád valójában: hogy a két fiatal csajszi nem téged fogott közre a biciklijével. Hány éve fogott közre téged akár egy fiatal csajszi is? 30? 40? Ha egyáltalán valaha.

Nem baj, vegyél biciklit, sportolj egy kicsit, hogy jobb formába lendülj - hátha nem késő.

MoxNox 2009.09.22. 21:31:49

@georg 48: Nagy ívben leszarod a bringásokat, de azért rendszeresen bringásblogra jársz fikázni. Ez is egy érdekes elmeállapot lehet :)

navigon 2009.09.22. 21:34:42

Abba belegondoltatok, hogy minden biciklista (meg robogos) eggyel csokkenti az autok szamat? Az eletuket kockaztatjak, hogy az autosoknak jobb legyen. A Takiba szempontjabol meg minden biciklista eggyel tobb ulohelyet jelent a buszon.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.09.22. 21:49:28

Breaking news, ahogy mondják, ez a tenyérbemászó Kóka ott tekert előttem, azt hittem lerúgom, de gyerekekkel voltunk gondoltam mégsem erre szocializálom őket. Viszont a nőjének jó segge van, meg is lepődtem mert korábban arra gondoltam, vajon milyen fehércseléd köti az életét ilyen gyökérhez? (mondjuk nem tűnt nagy észkombájnnak a nő, de akkor is)

gramercy 2009.09.22. 21:51:14

ez is cenzúrázva lesz?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.09.22. 21:51:56

@Karmadealer: "korábban arra gondoltam, vajon milyen fehércseléd köti az életét ilyen gyökérhez? "
B+! Kóka milliomos. Szóval, akkor?

Prala 2009.09.22. 21:53:33

A magyar egyszerűen nem tud kerékpározni. Ennek több oka van. Egyik, hogy szarok az utak' (itt tenném zárójelbe, hogy sz@pjon le a szoci- neoliberális csűrhe és azok a hülyék is, akiket meg tudtak etetni 7 éve). Ausztriában sem tudnak biciklizni az emberek, de ezt az osztrák felismerte és építtetett vala falvak között is hosszú, tartós kerékpárutat.

Másik oka: a magyar iszik. Ez alól nem kivétel a kerékpáros magyar sem. De a cigány, vagy szláv, székely, zsidó sem...itt él, nekem magyar, szóval határainkon belül elég ingatagok tudunk lenni. Meg Horvátországban még.

Harmadlagosan: a magyar kerékpáros nem ismeri a KRESZT (csak pár, de az meg letagadja, mert az a menő mostanában. Hiába, a hülyeség ragad. Gondot akkor okoz ezzel, ha autós, buszos, nehézvontatós kollégája sem ismeri a KRESZ-t. Hát ebből van a baj, ilyenkor általában- nálunk Magyarhonban- az ököl erősebb. Vagy a fegyver.

Negyedik erős érv: a magyar kerékpáros azt hiszi, hogy az autók a felelősek a globális felmelegedésért...nem rossz érv, magas tájékozottságra valla, de én hitem ebbe nem vetném. Ennek pedig oka a matematika. Vegyünk egy tehenet, ami 4-500 kg. Ha egy tehén (mozgásában szegényes) naponta 240-250 litert metánt (CH4) bocsát az atmoszféra rendelkezésére, akkor egy kérdés az marad, hogy egyenes arányosság mellett kalkulálva vala, mit ereszt ki egy 80 kg-os emberállat? Nagyjából az 1/5-ét! Ez napi 50 liter metán- utánégetés emberenként, kerkpár mellett nyílvánvalóan még több. Ennyit a környezetbarát cengákról....

Itt élünk, miért vitázunk, amikor verekedni is lehet???

mangorlo 2009.09.22. 22:49:10

@makaii84: ne tudd meg milyen jo bebaszva bringazni hazafele a godorbol

DjKaller 2009.09.22. 23:10:46

Nem egészen értem a metános számítgatásodat. Szerencsére pont emlékszem mikor Mikrobioszon elhangzott az emberi metán eregetése, és nem minden ember ereget metánt. Ez genetikailag meghatározott.

Az ember által környezetébe juttatott gáz amúgy naponta mindössze fél liter. Dúrva is lenne ha egyötöde lenne a tehénének. És ennek a fél liternek csak egy kis része metán, van még benne szén-dioxid, oxigén, nitrogén valamint ammónia és hidrogén-szulfid is. És ezek jelenléte az étrendtől függ, szóval az ember a globális felmelegedést szinte egyáltalán nem befolyásolja.

gulasZuppe 2009.09.22. 23:26:22

a kerekparról meg a hatlomról, egy nemregiben történt eset (par honapja) ju eszembe
kb 20 bringas kerekezett az atilla uton a moszkva felé, 3 rendőrautó vette üldözőbe őket, majd megállapították, hogy a résztvevők be nem jelentett tűntetésen vesznek részt, igy midnekit meg akartak baxni, aztan rajöttek, hogy ezt megiscsak hulyeseg, de ők nem maradhatnak hoppon, igy aztan mindenkit mebaxtak akinek fényes nappal nem volt lámpája :)))))

képzeljétek el, ha ez a sok biciglis egyszer egy jobbikdemonstrációra menne - akkor gondolom be lenne tilva :)))

Winettou (törölt) 2009.09.23. 01:02:25

Mitől érzem azt, hogy defektet kaptak? :)

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.09.23. 08:38:35

A politikusoknál nagyobb férgek nincsenek a világon. Elnézést a férgektől....

pötyi75 2009.09.23. 08:45:19

"A kerékpárosok száma pedig évről évre nagyságrendekkel növekszik " - a tisztelt cikkíró nem tudja, mit jelent egy nagyságrend. Valóban szépen nő a bringások száma, de azért évente nem triplázódik meg...

balibaa 2009.09.23. 08:54:13

vagy el kell költözni budapestről - az összes többi városban lehet biciklizni. falun meg pláne.

balibaa 2009.09.23. 08:58:12

@Prala: még szerencse, hogy a sok idióta biciklis mellett magyarország tele van autósokkal, akik

1. tudnak vezetni

2. nem isznak ha vezetnek

3. ismerik és betartják a kreszt (Budapesten - muhaha!)

4. jó minőségű és érvényes (nem buherált zöldkártyás) esetleg elektromos autóval tolják, mert annyira környezettudatosak.

Ha bármelyik nem igaz rád, nekem ne hőbörögj, a te megállapításaid sem igazak rám.

Grigorij 2009.09.23. 09:22:35

Ja... A szervezett kerékpárosok vezetői meg a politikusokat...

tomgax 2009.09.23. 09:57:48

Demszkyék milliárdos EU-s támogatásokat buktak el, mert hiányoztak engedélyek. Annyi pénz van erre, hogy minek nekünk. Szóval, rájuk ne!

zöld dani 2009.09.23. 09:59:23

Hát ha az LMP egyik vezetője ilyeneket ír, akkor ott elég komolyan gondolják a bringázást, és nem tegnap óta:
A biciklifüggés természetrajza criticalmass.hu/node/547

agnese3371 2009.09.23. 10:21:56

bringasokat utalo autosok!!! : amig meg volt margit hid megprobaltam a kocsik kozott tisztesseges bringas modjara atkelni, de rogton az elso alkalommal elvitte a kormanyomat + az egyik ujjamat auto. az ujj eltorott. azota jobban felek az autosoktol, akik persze mind jol ismerik es betartjak KRESZ-t. - viszont tisztelet az egyre nagyobb szamu udvarias vezetonek!!!

Tibee36 2009.09.24. 01:47:40

Hello megint megy a rinya??? Most mit kell ezt a bringatémát eröltetni???? Ott van pl a hungária krt.Lehetetlen rajta közlekedni.Jómagam autos vagyok semmi bajom a bringásokkal , de ez már sok.Tegyék rendbe az uthálozatot hogy az autosok akik mellesleg egy rakás adot is befizetnek azért a minimális kényelemért hogy ne kelljen fagyoskodniuk az amugy is ruppótlan bkv-n szintén tudjanak normálisan közlekedni.Erröl ennyi a biciklisekkel meg majd utána ráér foglalkozni sajnos vadkapitalizmus van mi fizetjuk a többet mi vagyunk az elsök...Utlezárás milyen jogon?Holnap majd a szöke csajok zárják le az utat mert sok a szöke nös vicc?Komolyan vicc az egész......

Tibee36 2009.09.24. 01:52:35

Amugy meg a klimaváltozás baromság akkor is volt mikor még ember nem is volt a földön lásd jégkorszak s felmelegedés most ujabb lovét lehet lehuzni ilyen baromsággal a globális felmelegedés sajnos természetes változás mivel a föld lassan eléri a maximum eltarthato fajok számát és a természet valamit lépni fog akár lesz critical fuck akár nem :) nézzetek is ne csak lássatok meg a barom média után menjetek...jah meg környezetudatosság az elektromos auto? miröl dumálsz nyuszomuszo? szerinted az elhasznált akksik?a gyártásuk?a töltéshez kellö áramot elöállito erömüvek? az smafu mi?? istenem sok hülye barom barika bééégesseetek

makaii84 2009.09.24. 19:17:51

@lavór: De más nem is óbégat a jogaiért ennyit, mint a kamu biciklisták. Az a minimum, hogy ismernie kelljen a kreszt valakinek, aki az úton közlekedik.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.25. 21:37:02

@Tesztelo.hu: A nagyságrend növekedés a hatványkitevő növekedését jelenti, de a hatványalap nem feltétlenül tíz. Lásd még http://hu.wikipedia.org/wiki/Nagyságrend
süti beállítások módosítása