Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

900 milliót tesz a kormány a bérbringa-rendszerbe

2009.09.22. 11:27 - lumina és kirk kapitány

A kormány hazai és uniós forrásból 900 millió forinttal támogatja a főváros közösségi kerékpáros közlekedési rendszerét, azaz a "fregolibiciklik" kialakítását, jelentette be Molnár Csaba kancelláriaminiszter budapesti Gödör Klubnál tartott sajtótájékoztatón. A kormány múlt heti ülésén nyilvánította kiemelt projektté a közösségi kerékpáros rendszer kialakítását.

Az összességében 1,3 milliárd forintos projektben 2011-re Budapest frekventált belvárosi pontjain 73 gyűjtőállomáson (Pesten 60, Budán 13) összesen 1009 kerékpár segíti majd a közlekedést, a bicikliket előzetes regisztráció után bárki igénybe veheti. A rendszer a Margit híd és a Petőfi híd közötti – körülbelül 5,3 négyzetkilométernyi – területet fedi le: a pesti oldalon a Nagykörút-Duna, a budai oldalon a Duna-part és a Margit körút, illetve a Bartók Béla út közötti területen.

A terv már korábban megjárta a fővárosi önkormányzatot is. Az ott elkészült tervezet még 1,2 milliárd forinttal számolt, és azt remélte, hogy az összeg 90 százalékát uniós forrásokból lehet majd finanszírozni.

A bejelentéskor szóba került a KRESZ módosítása is, erről Molnár Csaba azt mondta, hogy októberben kerül a kormány elé, és hogy a javaslatba bevették a kerékpáros civil szervezetek észrevételeit is.

A Magyar Kerékpárosklub hétfőn levélben fordult a kormány tagjaihoz, melyben azt kérte, hogy javaslatait a jogszabály kialakításakor vegyék figyelembe. Azzal érvelnek, hogy egyre népszerűbb a kerékpáros közlekedés Magyarországon, de a válság miatt nem lehet megvalósítani a szükséges fejlesztéseket, a közlekedés megfelelő szabályozásával ugyanakkor ösztönözni lehet a kerékpározást.

A megfogalmazott javaslatok segítik a kerékpárral közlekedők biztonságos integrációját, némelyik még a szükséges pozitív diszkrimináció felé is tesz lépést. Az új szabályokkal várhatóan kevesebben fognak a járdán közlekedni, a szabályok ésszerűbbé válása miatt kevesebben fogják azokat megszegni, a járművezetők integrációja pedig jelentősen növeli majd a biztonságot is, írják levelükben.

Update: A poszt 13.00-kor frissült a bejelentéshez kapcsolódó részletekkel.

Címkék: bérbicikli

270 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr201399043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Martian (törölt) 2009.09.22. 15:37:57

@totyogo: "Büdösek lesztek, az izadságtól"

Pusztán az izzadságtól senki sem büdös... ha viszont nehéz kajákat eszik vagy dohányzik, nem csak a szájszaga lesz rossz, hanem a kipárolgása is, függetlenül attól, hogy milyen járművel közlekedik.

Pattantyu 2009.09.22. 15:42:09

@Goyo: Gondolom kozepen a kocsik kozt. Na nekem ez nem nagyon tetszik. Siman egy figyelmetlen autos es veged. Plusz igy nem is szabad! Ha meg beallsz a kocsik moge, akkor nem 15-20-al mesz...

georg 48 2009.09.22. 15:43:07

Fel a fejjel! Tuti, hogy a bringások kiharcolják maguknak, hogy az autópályákon egy sávot megszüntetnek és megkapják a bringások!
De sebaj! Lesz majd bringás mentős, bringás tűzoltó, bringás kőműves. Szép, új világ.
Attól félek, el fog durranni az agyuk.

antibringa 2009.09.22. 15:43:31

:) Még mindig nem jutottatok el arra a szintre , hogy beismerjétek a bicikli árnyoldalait? :) Amíg ide nem juttok el, addig nincs értelme vitatkozni.

Amúgy ma is leelőztem 3x ugyanazt a biciklis tehenet aki szerint rendben van a ferenc körút -üllői kereszteződésben csontpirosban átmenni, aztán ugyanez a baross utcánál. Aztán harmadik után nem ért utol.

Erre csak most jöttem rá, ritkán látom, hogy egy biciklis elhúz mellettem és többet nem találkozunk. Általában elhúz mellettem, aztán utolérem és leelőzöm. Aztán egy idő után esetleg megint utolér ha olyan a lámpa, azt megint ott hagyom.

cynicalbitch 2009.09.22. 15:44:17

@totyogo: "ez menekülés az igazság elől!, és látod te se tagadod!"

az ide írogató bringások tekintélyes hányada egész nap az alagsorban illetve otthon a gép előtt gubbasztó informókus, akiknek egyedüli emberi kapcsolata a pizzafutár. tök mindegy, hogy büdösek-e vagy sem. már nekik... ;-)))

Silent Bob 2009.09.22. 15:44:31

@totyogo: Szappan, víz. ;)
Egyébként érdekes, hogy múlt héten reggel fél 9-kor elmentem egy trolimegálló mellett bicajjal, ahol épp szálltak le az emberek és olyan izzadtságszag csapott meg, hogy majdnem behánytam. Én 10 perc múlva lezuhanyoztam... szerinted ők is?

cirkuszos 2009.09.22. 15:44:43

@georg 48: Hallod, azért neked kemény életed lehed. Nem irigyellek.

fingerbangs 2009.09.22. 15:45:36

ez tuti nem lesz jo senkinek vegul
el lesz baszva

LustaDick 2009.09.22. 15:47:48

Bécsben ez úgy működik, hogy 1 EUR-ért kiváltod a kártyát, amivel hozzáférsz a bringához. Bankkártyát meg kell adni hozzá, így onnan simán leemelik az összeget, ha fizetned kell. Az első óra ingyen van, és amennyiben 15 perc múltán ismét bringára szállsz, úgy megint ingyen kapod az első órát. Szóval ez teljesen legálisan van így, nem kell "leleményes magyar"-kodni. Egyedül a negyed órát kell kivárni a biciklicsere között. Szerintem nagyon jó ötlet, én szívesen élnék vele. Főleg, ha olcsóbb, mint a BKV. Ugyanis gyalog járok dolgozni, nem veszek bérletet. Ha viszont valahova el kell ugranom városon belül (mondjuk egyik végéből a másikba) olcsóbb a kocsi, mint a BKV jegyek oda-vissza. :o(

cynicalbitch 2009.09.22. 15:48:05

@lavór: "Tandemek lesznek ebben a projectben?"

az osztozkodásnál: Fidesz-MSZP tandem. a szocdem most kimarad... ;-)))

mici˙ 2009.09.22. 15:49:20

@georg 48: @antibringa: ti komolyan ennyire hülyék vagytok? minek haknizzátok körbe az összes bringás blogot? akinek van egy csöppnyi kis esze az elkerüli azt amit utál, ti meg szándékosan keresitek??...

cynicalbitch 2009.09.22. 15:50:13

@mici˙: "akinek van egy csöppnyi kis esze az elkerüli azt amit utál..."

nem mondod, hogy nem biciklizel a szmogban???

lavór 2009.09.22. 15:51:44

@mici˙:

Á, ő már 76-ban betiltotta volna az IFA-t. :D
Nem bírta leelőzni a trabival. Azóta visszamaradt nála ez a dolog. :) Lassabb: be, ki, tiltani.

halló figyel valaki? 2009.09.22. 15:52:24

A biciklizést szeretik a fiatalok meg akinek megfelelő a kondíciója. Hányan lehetnek Budapesten? Vonjuk le belőle azokat, akik semmilyen körülmények között sem szállnak ki a kocsijukból, mert szállítanak, vagy mert öltönyben járnak, vagy mert csak. Marad néhány 100E emberke. Akiknek ez az ezer bringa kevés. Pluszmegvan a saját jól felszerelt bringájuk, olyen mértre kialakítva, amekkora nekik pont megfelel.
Kölcsönzés: Ne áltassuk magunkat, nem felsőkategóriás, hanem alap biciklikről van szó, amire egy designer rápillantott, és egyedivé varázsolta, és ezáltal gátját veti a lopások egy részének. Nagy tételben ez is beszerezhető 20000 forintból, de legyen a duplája, 40EFt-ból lehet rendes váltót, féket is rakni rá. Ezres tételben az 40 millió. A rendszer meg kerül hozzá harmincszor annyiba??? Erre nekem nem elég az a válasz, hogy EU-s pénz, ne bánkódjunk, mert ez maga a disznóság.
Uramatyám, nem tudom, kiszámolta-e valaki, de 1,3 milliárd per 1000 darab bringa, az annyi mint 1,3 millió per bringa... Ekkora pénzből lehet venni 65 ezer darab alapgépet, de 30-40 ezer darab célszerűen kialakított designos gépet is, ami majdhogynem elegendő volna a bringázni akaró egyedeknek...
Egy rendszer, egykölcsönzési rendszer lehet jó és még jobb, de a kölcsönzendő tárgyak értékénél harmincszor drágább - szerintem - nem lehet. Ez olyan volna, mintha egy átlagosnak mondható hárommilliós autót 100 milláért őriztetnénk. A Casco mintha kevesebbe kerülne...
A dehiszennemamizsénk egy ponton túl már nem állja meg a helyét.

mici˙ 2009.09.22. 15:52:52

@cynicalbitch: nem mondod, hogy ez egy adottság, amit a rengeteg autónak köszönhetünk??? persze pattoghatnék az időjárás miatt is, de az szintén adottság ezért nem túrázom föl magam, ha esik vagy fúj a szél.

Pattantyu 2009.09.22. 15:57:05

@totyogo: Mi az igaz? Es mi a demagog?

Ezt gondolod azt is, amikor fel ora varakozas utan azt latod, hogy az autosok 10-20%-a szepen okosba betoolakodik, mikozben nagyban szarik arra, hogy te fel oraja arra varsz, hogy athaladj egy keresztezodesen (mondjuk). Az nem durva? Ehhez kepest mit szamit, ha egy biciklis elmegy melletted? Attol neked nem kell tobb idot varni! Sajnos ez a demagog...

Meg az autosoknak se van mindig jogsija. Amugy egyeteretek, vizsgazniuk kene KRESZ-bol nekik is. Viszont nem csak a 22 ev alatti autosokkal van a baj, az 50 eves vagany menedzser, vagy ki ha en nem tipusokkal hasonlo a helyzet. Ha radudalsz meg meg is ver.

Kicsit off:

Elmeselek egy tortenetet, mert picit idevag. Kocsival mentem a munkhelyemre. Az alaguton szerettem volna atjutni a Krsiztina ter felol. Atjutottam az utolso lampan, ami az Attila utat keresztezi, amikor egy kocsog a buszsavbol megprobalt belepni elem. Nem hagytam, kiszoritottam, amikor bejott mogem, akkor meg jol ledudalt, en meg persze bemutattam neki. Erre egy pillanat alatt szirena, kiugrott belole
ket csavo, a sofor odasietett a kocsimhoz. Elmondta, hogy o a franc tudja milyen alezredes es ugye tudom, hogy szabalytalan, ha nem engedem be ilyenkor a KRESZ szerint, mert feltartom vele a forgalmat, meg kulonben is tudjam, hogy kinek mutogatok, hisz neki van elonye. En csak annyit mondtam, hogy kedves alezredes ur, attol meg, hogy on alezredes nem azt jelenti, hogy nem kell ismernie a KRESZ-t. Aztan elviharzott es beult a kocsijaba. Az alagutat persze vegig mobilozta kezben, ahogy kell.

Hat itt van elbaszva az autos tarsadalom, akinek peldat kene mutatnia, az azt se tudja, hogy a KRESZ-t eszik-e, vagy isszak.

Aztan jon a masik pelda. A Pasareti teren egy csavo olyan faszan allt meg, hogy a busz csak 5 perc szorakazas utan tudott beallni a vegallomasara. Ki is hivta a rendort, aki meregette a kocsit, majd a kis kavezobol a sarkon kiszolt a Merci tulaja, hogy az enyem a verda, gond van vele? A rendorok odamentek, majd fejenkent 1-1 huszezressel kesobb mar nem volt gond a kocsival. A csavo kifizette a parkolasi dijat.

Ezutan miert varna az ember kozlekedesi moralt?

mici˙ 2009.09.22. 15:57:38

@cynicalbitch: és nem mondod, hogy te nem közlekedsz szmogban?

2009.09.22. 15:57:39

Olyanok lettek a biciklis gyerekek, mint a buzik.

Ha megkapják "A" jogot, akkor elkezdenek visítani "B" jogért. Ha azt is megkapják, akkor visítanak "C" jog és a "D" jog 3. paragrafusa ellen.

Ha már mindent elértek, amibe egy hangyányit bele lehet kötni, akkor felvonulnak, és szivatják a népet. Remélem őket is megdobálják keményen!

Szánalmas, hogy a hazamenő népet szivatják és nem elhúznak vmi mellékutcába KÖZLEKEDNI.

Nem is értem, miért nem jó nektek gyökereknek jópár mellékutca?
Miért kell az amúgy sem túl kihalt körút?
Miért nem mentek a biztonságos mellékutcába?

cirkuszos 2009.09.22. 15:58:29

@halló figyel valaki?: "Marad néhány 100E emberke". Nem értem. Néhány száz? Az nem igaz. Néhány százezer? Az meg nem elhanyagolható asszem :D
Nyilván nem csak a bringákat kell megvenni, hanem egy infrastruktúrát kell kiépíteni, tehát az egyszerű osztás nem ér.
Ez a kölcsönzés azoknak lenne hasznos, akik kocsival/BKV-val járnak. Döntő részben én is a sajátomat használnám.

Pattantyu 2009.09.22. 15:58:44

@antibringa: Es mi lenne az arnyoldala?

lavór 2009.09.22. 16:01:16

@Hivatásos beszólóművész:

Mert a melékutcák is be vannak dugulva a fő utakról menekülő autóktól. :) Tudod te is, mert arra jársz. :)

cirkuszos 2009.09.22. 16:01:19

@Hivatásos beszólóművész: "Miért nem mentek a biztonságos mellékutcába?"
Mert sokszor nem olyan biztonságos, ha belegondolsz. (Meg fogsz lepődni, de sokan tekernek a mellékutcákban is. Ugye nem szorítod ott le a szabályosan közlekedő bringást, mert éppen sietnél, csak hát nem férsz el?)

!ndex 2009.09.22. 16:01:45

@totyogo: Elektromos hajtású bringák megoldanák ezt a dolgot is. Nem lehet egy kis aksit belerakni, amit a dokkolóhelyen feltölt az automata? Így pl ha öltönyben mennél, nem kéne tekerni csak húzod neki a gázkart, és akkor nem is izzadnál meg. Mindenre van megoldás, csak akarni kell...

A fFélórás használat helyett én 1 órásat javasolnék és kiterjeszteném a körvasútsoron belüli területre is, nyilván ott ritkábban kell létesíteni ilyen tárolókat.

2009.09.22. 16:09:06

@cirkuszos:
Én nem leszorítom vagy elütöm, vagy felborítom az arra járó biciklist, én egyszerűen félek tőle.

Olyanok mint egy jól megtermett atomháború.
Nincs nekik hangjuk és kicsik. Esélyem nincs meglátni őket, amikor szlalomoznak az autó között és már ott is vannak mellettem.
Aztán véletlenül felborítom, mert nem láttam, meghal és mehetek kupakolni a cigók közé a sittre.
Ő meghalt, engem dugnak, senkinek sem jó, mindenkinek el van b@szva a hétvégéje!

Mellékutcában azért annyira sietni nem lehet, mert rohadt sok a jobbkéz és a kis hely! 40-50 a szűkebb helyeken max, a biciklis is tud majdnem annyival menni.

@lavór:
Ez akkora agyra vall, h meg sem próbálom veled megértetni!

mici˙ 2009.09.22. 16:10:41

Akkor, hogy tisztán lássunk. Ez a mai nap nem egy biciklis lázadás napja. Ez az EURÓPAI AUTÓMENTES NAP, ezért erre a napra időzítik a Critical Mass-t és nem egy akármilyen kedd délután szívatják a családjához tartó megfáradt munkásembert.

www.khem.gov.hu/feladataink/kozlekedes/kornyved/emh_2009.html

!ndex 2009.09.22. 16:12:02

@Pattantyu:

Miért nem nevezik ki mondjuk a lánchíd DÉLI járdáját gyalog + kerékpárútnak, 10km/h-s korlátozással... szerintem ez sem veszélyesebb mint a Batthyány tér - Döbrentei téri bringaútszakasz, ott is kerülgeted a lényegesen több turistát.

Legalább most a rakparti villamosfelújítással megoldhatták volna azt hogy az egész villamospályát kb 2 méterrel eltolják, a házak felé, így megszünt volna az út és a sín közötti gazos terület, de lett volna külön kerékpárút ill gyalogút.

Másik alternativa az lett volna, hogy a Bem rakparti parkolást megszüntetik a Lánchíd - Batthyány tér között a parkló autók helyén megy a forgalmi sáv, a villamos sín meg a szélső sáv helyére került volna, így is nyertünk volna 2-2,5 métert a leválasztott kerékpárútért.

Egy bringás enyhén lejtős rámpa (lejtő) megépítése az alsórakpartra a Batthyány térnél a forgalmi sávokat eltolni a Duna felé kb 1 méterre (hely meg van rá) a mostani alsórakparti parkolók helyén menne a bringaút a Batthyány Lánchíd között, a lánchídnál kb szintben fel lehet tekerni a villamosalagút melletti alagútba, így a legveszélyesebb szakaszon megoldódna a balesetveszély kizárása.

cirkuszos 2009.09.22. 16:15:19

@Hivatásos beszólóművész: Mondjuk ezért lenne jó a megfelelően kiépített bringaút-hálózat.
"40-50 a szűkebb helyeken max". 50-nél többel meg ott, ahol tábla engedi. Ilyen főbb utakon is ritka Bp-en.

lavór 2009.09.22. 16:17:46

@Hivatásos beszólóművész:

Ne is, ugyanis naponta tekerek mellékutcán is, ahol életveszély sokszor kerékpározni a sok rövidlátó autóvezető miatt. :) Még ha szabályosan teker is szerencsétlen bringás, sokszor az életéért teker. :)

Goyo 2009.09.22. 16:19:47

@Pattantyu: Középen a kocsik között a motorosok szoktak menni. Simán a sorba beállva sikerült ilyen sebességgel áthaladnom többször is (~15-öt írtam, a 20-at biztosan nem értem el). A járdán tekerő bringásokat könnyedén le lehet az útpályán hagyni.

cynicalbitch 2009.09.22. 16:22:52

@mici˙: "s nem mondod, hogy te nem közlekedsz szmogban?"

én közlekedem, de flaszterforradalmárként nem is sír a szám a szmog miatt, mint a fürdősé. csak mint a cinikusé... :-D

cynicalbitch 2009.09.22. 16:23:56

@lavór: "naponta tekerek mellékutcán is, ahol életveszély sokszor kerékpározni a sok rövidlátó autóvezető miatt. "

egyirányú mellékutcában, forgalommal szemben (ahol nem engedi tábla a haladást). rögtön gondoltam...

cynicalbitch 2009.09.22. 16:25:27

@mici˙: "Ez a mai nap nem egy biciklis lázadás napja."

Magyarországot kivéve. Itt a Szent Kerékpárosok Armegeddoni Harcának Napja az Ördögi Autósok Ellen.

beza! ;-)

halló figyel valaki? 2009.09.22. 16:25:57

@cirkuszos: Ugyebár a néhány szézezerrel nyilván ironizálni próbáltam, kéretik így érteni.
Nem is símán osztottam. A harmincszoros rendszer ár a nem korrekt.

cynicalbitch 2009.09.22. 16:27:52

@Hivatásos beszólóművész: "Nem is értem, miért nem jó nektek gyökereknek jópár mellékutca?"

azért, mert a ma kerékpározók többsége már az Új Rendben nőtt fel, ahol mindig, mindehol a Jogokról esik szó, sohasem a Kötelességekről.

amikor meg mondjuk még én is bringával jártam, akkor nem volt jogunk, csak kötelességünk.

ilyen egyszerű.

egyébként ez igaz az autósokra, meg a nép felére úgy általában. is.

mici˙ 2009.09.22. 16:29:04

@cynicalbitch: és mégis mikor sírt az én szám mint a fürdősé?

persze nem vagyok ostoba, belátom, hogy a környezetkárosításnak vannak és lesznek következményei. ezért nem kocsikázok fölöslegesen.

azért azt ugye tudod, hogy az autó okozza a szmogot a városban?

lavór 2009.09.22. 16:30:22

@cynicalbitch:

Rögtön a hamis, rosszindulatú feltételezés. :)

Egyébként, ha már eltértünk a témától, akkor például meg kéne tiltani az egyirányú utcákban a két oldalon parkolás rendszerét, így a bringával is el lehetne férni, hogy mögöttük jövő autós ne anyázzon rögtön, de ugye így meg parkoló hely nem lesz elég...

Silent Bob 2009.09.22. 16:30:52

@cynicalbitch: Nem is értem miért nem jó nektek a földút, fasznak az autópályán mentek.

mici˙ 2009.09.22. 16:30:56

@cynicalbitch: látom te egy ilyen kis vicces figura vagy....de van akinek csak nevetséges

midas 2009.09.22. 16:31:24

Egy ötlet a lopásgátlásra:

1. legyen egyedi, ne csak a váz, a festés, hanem az alkatrészek is, csak így egyben működjön.

2. vasszigort a fémhulladék telepeknek, hip-hop nem lopna senki bringát, se felső vezetéket stb...

cynicalbitch 2009.09.22. 16:37:14

@mici˙: "azért azt ugye tudod, hogy az autó okozza a szmogot a városban?"

én azt gondoltam, hogy Szmogis Imre csak odarajzolta.

cynicalbitch 2009.09.22. 16:38:44

@Silent Bob: "Nem is értem miért nem jó nektek a földút, fasznak az autópályán mentek."

azért, mert a technikai fejlődés megálíthatatlan, és bolondok leszünk (több) száz évet visszamenni az időben, csak azért, mert néhány hippi most nem kefélni akar háború helyett, hanem biciklizni...bármi helyettt... ;-)))

cynicalbitch 2009.09.22. 16:39:40

@mici˙: nem lehet mindenki komoly 18-20 éves bringás, tele élettapasztalattal... ;-)

Silent Bob 2009.09.22. 16:40:26

@cynicalbitch: Gondolom az nem zavar egy kicsit sem, hogy már nem fér el a sok autó a városban, illetve, hogy a "közút" szóban a "köz" mit jelent.

Silent Bob 2009.09.22. 16:41:21

@cynicalbitch: Vagy szerinted is a bringások miatt van dugó a városban, ugye?

Pattantyu 2009.09.22. 16:41:56

Mea Culpa kedve Domokos a Domonkosozasert!

cynicalbitch 2009.09.22. 16:43:35

@Silent Bob: elfér. bringázni is lehet, csak anyuci pici, elkényeztetett fiacskái vagytok.

Pattantyu 2009.09.22. 16:43:39

@Goyo: Mikor jarsz arra? Ugy ertem hany ora fele...

mici˙ 2009.09.22. 16:44:01

@cynicalbitch: neked is csak azt tudom tanácsolni, hogy nézz körül a világban, ne csak horvátba' menj le a lízingelt szuzukival és akkor esetleg észreveszed merre fejlődik a városi közlekedés. hát nem arra, hogy egyre több autópálya szelné át a városokat...de ahogy te gondolkodsz: legjobb lenne a körúton a járdát is levinni az út szintjére, akkor még egy sávban állhatna a dugó

és nem 18-20 éves bringás vagyok, de a testmozgás és a pozitív életszemlélet fiatalon tart ;o)

cynicalbitch 2009.09.22. 16:46:49

@Silent Bob: nem. dugó a borászatok miatt van annyi a városban.

meg amiatt, hogy gyorsabban fejlődött a technika, mint az infrastruktúra. de a megoldás nem az,hogy elkezdjük visszafejleszteni az infrastruktúrát.

illetve géprombolóknak és modern utódaiknak valami ilyen, de az ugyebár gyerekes.

Pattantyu 2009.09.22. 16:47:04

@midas: 1. Ez lesz! Olvasd el a kormanyszovivonk bejegyzeseit!

2. Alkatresznek lopjak, nem vasnak.

Silent Bob 2009.09.22. 16:47:31

@cynicalbitch: Figyelj, ha téged nem zavar, hogy órákat ültök a dugóban, engem sem. Nem vagyunk elkényeztetettek, csak ne akard szabályozni, hogy hol menjünk, nem a tiéd a város. ;)

cynicalbitch 2009.09.22. 16:48:11

@mici˙: "pozitív életszemlélet"

pozitív életszemlélet? és a lízingelt Suzukiig jutottál ebben a nagy pozitív életszemléletben?

egy rövid kommenten belül lebukni, az se' semmi... ;-)))

Silent Bob 2009.09.22. 16:49:45

@cynicalbitch: Az aztán tényleg kurvanagy visszafejlődés, hogy aki teheti ne autóval menjen a 10 percre lévő munkahelyére.
És nem a technika fejlődött gyorsabban, hanem ma már mindenki vehet 0%-os hitelre autót, hogy aztán csórózhassa azt, aki nem teszi. ;)

cynicalbitch 2009.09.22. 16:50:00

@Silent Bob: "ha téged nem zavar, hogy órákat ültök a dugóban, engem sem"

tudni kell a csavarokat. sosem ülök órákat a dugóban, bárhová megyek. csak az agyatlan autóstársak azt képzelik, hogy két pont között időben is legrövidebb út a szopás.

"ne akard szabályozni, hogy hol menjünk"

keversz a jogalkotókkal. de ők meg hiába pofáznak és írnak, mert szartok rá. hiszen inteligencsesek vagytok. szerintetek...

cynicalbitch 2009.09.22. 16:52:30

@Silent Bob: "aki teheti ne autóval menjen a 10 percre lévő munkahelyére."

miért ne?

"hogy aztán csórózhassa azt, aki nem teszi. ;)"

a kisebbrendűség kompenzálása a felsőbbrendűség hangoztatása? ;-)

Silent Bob 2009.09.22. 16:53:54

@cynicalbitch:
keversz a jogalkotókkal. de ők meg hiába pofáznak és írnak, mert szartok rá. hiszen inteligencsesek vagytok. szerintetek...

Ne felejtsd el, hogy erre reagáltam:

"Nem is értem, miért nem jó nektek gyökereknek jópár mellékutca?"

(Tudom, nem te írtad, de egyetértettél vele és a tiéd volt később.)

Goyo 2009.09.22. 16:54:19

@Pattantyu: reggel 9 előtt, este 6 körül.

mici˙ 2009.09.22. 16:54:32

@cynicalbitch: azért a pozitív életszemlélet nem azt jelenti, hogy hülye vagyok. a te kommentjeidből és a kötözködő stílusodból nem következtetek semmi jóra

eleve minősít téged az,hogy annak ellenére itt haknizol,hogy utálod a bicajosokat. minek jön az ilyen bringás oldalra? én sem megyek beszólogatni az autós blogokra!

Silent Bob 2009.09.22. 16:55:42

@cynicalbitch:
"miért ne?"
Talán mert megdöglünk a szmogtól. De ha tényleg ennyire rövidlátó vagy, akkor nem tudom miről beszélünk.
"hogy aztán csórózhassa azt, aki nem teszi. ;)"
Te tényleg nem hallottad még, hogy az jár biciklivel, aki csóró ahhoz hogy autója legyen? :)

lavór 2009.09.22. 16:57:26

@mici˙:

És észre sem veszik, hogy változik a világ körülöttük. Hála Isten még ők sem tudják, hogy számuk fogyóban. Az utakon egyre több előzékeny, udvarias, nem önző autós van. :)

cirkuszos 2009.09.22. 16:58:33

@cynicalbitch: A visszafejlődés mantrázása mellett azért esetleg gondolj arra, hogy a valódi visszafejlődés az, ha az ember elfelejt gondolkodni, és megvesz/használ mindent, amit éppen az aktuális divat le akar nyomni a torkán. Lecserélheted félévente a számítógépet, mert van új, vehetsz új hűtőt, mert környezetbarátabb (és öt év alatt megy tönkre, a másik meg húsz évig megy -> hogy is van ez akkor?).

cynicalbitch 2009.09.22. 16:59:29

@mici˙: "utálod a bicajosokat."

ne bízd el magad. én az embereket utálom úgy en bloc... ;-))

"minek jön az ilyen bringás oldalra? "

az autentikus válasz, amit a kerékpárosok is olyan előszeretettel alkalmaznak: "mer' jogom van hozzá"! beeee! :-)))

lavór 2009.09.22. 17:01:12

@cynicalbitch:

Költözz a Holdra. Viszonylag kis létszámú emberrel találkozol. :)

cynicalbitch 2009.09.22. 17:02:01

@Silent Bob: "Talán mert megdöglünk a szmogtól."

dehogy döglünk meg! másik meg, hogy ha nulla emissziós autókkal járnánk, ti akkor is autóellenesek lennétek. nem?

"az jár biciklivel, aki csóró ahhoz hogy autója legyen?"

én azt gondolom, az jár biciklivel, aki azzal szeret. én meg autóval szeretek. és én is csóró vagyok. mondjuk. ;-)

cynicalbitch 2009.09.22. 17:03:33

@cirkuszos: "és megvesz/használ mindent, amit éppen az aktuális divat le akar nyomni a torkán."

a multicégek profitéhségét ne rajtam verd le. tessék nulla emissziós gépjárműveket gyártani. én nem értek a műszaki dolgokhoz, a bringások tekintélyes része meg igen. szóval nyomás a Műegyetem! :-)

cynicalbitch 2009.09.22. 17:05:12

@lavór: "Az utakon egyre több előzékeny, udvarias, nem önző autós van. :)"

na most, ha feltételezzük, hogy a bunkók aránya állandó egy népcsoporton belül, és az autósok száma mondjuk csökken, akkor számszerűleg egyre kevesebb bunkó autós van.

ellenben a bringások száma folyamatosan és drasztikusan NŐ! :-D

Silent Bob 2009.09.22. 17:05:35

@cynicalbitch: Én nem vagyok autóellenes, csak nem tudom megérteni azokat, akiknek ránőtt a seggére.
Majd szólj, ha már nulla emissziós autókkal jártok, de addig nem kéne inkább visszafogni egy kicsit?
Én nem akarok megtéríteni senkit, csak jó lenne, ha legalább azokat hagynátok, akik próbálnak tenni valamit a maguk módján.

Silent Bob 2009.09.22. 17:07:26

@cynicalbitch: Egyébként a nulla emissziós autó mennyivel foglal kevesebb helyet, mint a normál?
Bár téged gondolom az sem zavar, hogy már most egy szaros parkoló ez egész város.

cynicalbitch 2009.09.22. 17:07:28

@lavór: "Költözz a Holdra. Viszonylag kis létszámú emberrel találkozol. :)"

Tuvalu már kezelhető Critical Mass :-D

lavór 2009.09.22. 17:08:36

@cynicalbitch:

Így jártak az autósok. :D

mici˙ 2009.09.22. 17:08:41

@cynicalbitch: én az embereket utálom úgy en bloc... ;-))
hát ez igazából elég szomorú...

akkor örülök, hogy egy kis örömet szereztem neked és utálhattál egy kicsit, de most utáld tovább magadat, mert én lelépek

syandras 2009.09.22. 17:09:37

Én is csak a párizsban látottak alapján tudok beszélni. Szerintem a rendszer ott jó, biciklit az egész városban lopják, nem csak a bérbringákat, de amíg rajta ülsz, biztos nem esik baja.
Megintcsak Párizsra emlékezem vissza, ahol voltak bicikliutak, de ugyanúgy a gyalogút mellett, a gyalogosok átkóvályogtak, így a bicósok az utat választották, az autók közé mentek. Nem az állati forgalmas utcákon persze, de Budapesten is megtalálná mindenki a maga kis biciklis útvonalát. Én pártolom az elképzelést, vidékről járok be a városba, barátaim egy pláza elé kötözik le a bringát éjjelre, hogy a kamerák miatt talán nem lopják el, de ez így még kényelmesebb, nem kell (nekem) plusz egy bicó. mellesleg egy ilyen rendszer kiépítésével hamar kiderülnének a népszerű útvonalak, amiket bicikliutiasíthatnak majd, és kevesebb kommentező fogja az újonnan épített utakat kihasználatlannak=pénzkidobásnak megélni.
lehet bízni, bíztatni, támogatni stb. a mindenkori ellenzéket, de nem ők a kompetensek, azokból kell kiakarni a bicikli(uta)t, akik a megfelelő helyen ülnek!

cynicalbitch 2009.09.22. 17:09:40

@Silent Bob: "nem tudom megérteni azokat, akiknek ránőtt a seggére."

én meg nem értem a vegetáriánusokat. a focirajongókat. azokat sem, akik megdöglenek a testmozgásért. vanez így.

"legalább azokat hagynátok, akik próbálnak tenni valamit a maguk módján."

én kis cinikus szajha hogy tudnék megakadályozni bárkit is bármiben? most is mehettek, te is mehetnél erre a Hamiltonra. vagy Massára vagy hova. eriggyetek mán! :-D

cynicalbitch 2009.09.22. 17:11:26

@mici˙: "hát ez igazából elég szomorú..."

ó, akkor még nem találkoztál Az Emberekkel. egyenként tök mókásak és elviselhetők egyébként. van, amelyik még aranyos is. és van pl., amelyiket én dugom... ;-)))

cynicalbitch 2009.09.22. 17:14:02

@Silent Bob: "Egyébként a nulla emissziós autó mennyivel foglal kevesebb helyet, mint a normál?"

kéhlek szépen, egy gyalogos még a bicóknál is kevesebb helyet foglal, lehet, hogy indítok is egy Walking Mass-t és a biciklik lesznek az egyes számú közellenségek

"gondolom az sem zavar, hogy már most egy szaros parkoló ez egész város."

a szaros-t tessék a kutyatulajokon számonkérni. egyébként nem zavar. én magam is üzemeltetke vagy hármat. ;-)

antibringa 2009.09.22. 17:23:25

Szívesen versenyeznék egy biciklissel úgy, hogy minden kresz szabályt betart (és persze én is).

És egyáltalán nem olyan szörnyű a város, ahogy mondjátok. És még jobb lenne ha a biciklisek eltakarodnának és nem kéne őket kerülgetni, állítom.

lavór 2009.09.22. 17:26:59

@antibringa:

Így van, csakhogy ez merő utópia. :) Sőt a gyalogosokról egy betűt nem írtál. :)

Pannon Puma 2009.09.22. 17:36:56

baszki, ritkán járok pesten, de múltkor a kicseszett nagykörúton az oktogontól a Ferenc körútig legalább másfél óra volt, majdnem eldurrant az agyam.. és ti, kedves pesti autósharcos mohikánok, ezt csináljátok naponta, és ha valaki szeretne optimálisabb, jobb alternatívát teremteni, még a ti szátok jár? másfél óra alatt vidéken két megyeszékhellyel arrébb vagyok, nem egy tetves 10 vagy hány kilométert teszek meg...

tele volt cuccal az autó, meg utána mentünk 300km-t, de volt ott bőven olyan bizonyára, aki simán bringára ülhetett volna. ja, abban nincs meg az 500watt, meg még tekerni is kell. a biciklisek meg a robogósok mentek mint a kisangyal, és rohadtul nem voltam mérges rájuk, hanem irigyeltem őket.

ezek után akinek a seggéhez nőtt az autó, meg ilyen nick-et regisztrál, hogy antibiciklis, vagy mi, az agyi rokkant, aki megérdemli, hogy 10percenként menjen 5 métert.

Bartoki 2009.09.22. 17:38:05

Ez egy pazarló megoldás. Kerékpáronként 1 millió Ft? :O

Ha nem is lélegeztetőgép, de ennyi pénzből 10x-20x ennyi magán-bicajnak lehetne normális tárolót építeni, vagy 10-20 km bicikliút is kijönne belőle.

Annak lenne értelme, mert ezek nélkül lehetetlen a biciklis közlekedés. Az automata bérbringa-rendszer csak egy kényelmi és dizájn-extra - a kerékpáros közlekedésen sokkal hatékonyabban lehetne segíteni az előbbiekkel.

Amúgy a külföldi tapasztalatok szerint ha nem is ellopják, de 1-2 év alatt leamortizálják a népek a többszázezres spéci bicajokat. Ez így nem hatékony, kár erőltetni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.22. 17:46:56

Én járnék kölcsön bringával is, de jobb ötletnek látom a bringa-parkolót. Lenne olyan járgány amit egy megfelelően lopás/vandál biztos helyen mernék hagyni és fizetnék valami alacsony tárolási költséget. Egy 500légköbméteres raktárban ami azért nem túl nagy párszáz bringát lehetne tárolni és ruhatárszerűen az ott lévő emberkétől át lehetne venni.

cynicalbitch 2009.09.22. 17:48:04

@ctc: "ritkán járok pesten, de múltkor a kicseszett nagykörúton az oktogontól a Ferenc körútig legalább másfél óra volt"

rutintalan vagy. én ezt megoldom negyed óra alatt, bármikor. ahogy korábban írta valaki, nem mindig az egyenes a legrövidebb!!!

j.bedouin · http://www.bedouin.hu/ 2009.09.22. 17:50:03

Mongóliában már jól működik a "mindenhová lóval" rendszer, végülis Pesten meg működhetne a "mindenhová bicajjal"... :)

Pannon Puma 2009.09.22. 17:51:16

@cynicalbitch: nem rutintalan vagyok, hanem nem ismerem pestet ennyire, gps-em meg nincs. de feltételezem, az a pár száz vagy ezer sorstársam sem olyan zseni, mint Te...

PR32 (törölt) 2009.09.22. 17:51:38

@antibringa: én nem akarom, h eltakarodj. elférsz az úton, kikerülsz. ha dugóban állsz, én kerüllek ki.

keresztkérdés: ha választanod kell, egy bringa által kibocsátott gázokat (nem poénkodik, nem a bringásét) szívnád, vagy egy akármilyen autóét?
tudod, azzal, h én tekerek, talán a te gyerekednek is élhetőbb lesz kicsit a város, és nem lesz 2naponta szmogriadó...

cynicalbitch 2009.09.22. 17:53:46

@PR32: "ha választanod kell, egy bringa által kibocsátott gázokat (nem poénkodik, nem a bringásét) szívnád, vagy egy akármilyen autóét?"

én az autóét. sőt, ha lehetne választani: egy Trabantét!!! :-)

zocimikee 2009.09.22. 17:56:33

Érdekes ez az egész és biciklista kontra nem biciklista témázás. Én egy turisztikai szempontból is elég frekventált vidéki kisvárosban lakom (többnyire), ahol ez az egész nem téma, mivel nincsenek olyanok, hogy bringások... illetve mindenki bringás is meg nem is. Mindenkinek van kerékpárja és ha jó idő van akkor természetes, hogy azzal megy akár dolgozni, akár a postára stb.
Van akinek autója sincs, azaz mindenhová gyalog vagy keróval jár, de attól még nem válik büdös, deviáns suhanccá.
Ezzel csak azt akarom kifejezni, hogy ez az autósok-bicajosok ellentét a budapestieken kívül senkit sem frusztrál, sőt ha valaki esetleg nem sűrűn jár Budapestre az egyszerűen nem is érti, hogy ez miért téma. Ebből is az látszik, hogy nem az emberekkel van a baj, hanem a főváros valahogy nagyon elbaltázva...

Pannon Puma 2009.09.22. 18:03:07

@zocimikee: szombathelyen sincs gond. az alföldi városok maga a kánaán (debrecenben, békéscsabán a legjobb tekerni). csak azt ne felejtsd el, hogy munkából hazamenet (mondjuk 4-től hatig) pesten az utakon dugó, villamosra lehet, hogy csak a harmadikra férsz föl, és én, aki pesten töltöttem hat évet, most meg néha fölmegyek, felelősségem tudatában kijelentem, hogy az átlag pesti kurvára frusztrált, és én ezt maximálisan megértem. a nem frusztrált pestiektől elnézést.

cynicalbitch 2009.09.22. 18:08:39

@zocimikee: igen ám, de a vidékiek közösségben élnek, ez viszont itt Budapest, ahol csaknem kétmillió individuum képviseli a Magyar Seggfejséget! :-)

cynicalbitch 2009.09.22. 18:09:35

@ctc: "az átlag pesti kurvára frusztrált"

és ne feledkezzünk meg a frusztrált kurvákról sem, ha kérhetem... ;-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.22. 19:18:07

Szóba került, hogy ez pántlikázott pénz, másra nem lehet költeni, tehát akkor költsük erre, inkább, mint veszni hagyjuk.

Namost, a ha pántlikán a bicikli szó szerepel, akkor ezerszer értelmesebb lenne bicikliutakra költeni.

Ha viszont a pántlikán a városi bérbicikli cimke szerepel, azaz istenuccse csak erre a marhaságra lehetne elkölteni, akkor meg az lenne a jó, ha inkább nem vennénk igénybe ezt a pénzt.

Ez ugyanis akkor is pazarlás, ha a pénz egy része az EU-tól jön, ami - bár ezzel mintha politikusaink nem lennének tisztában - ugyanúgy közpénz, mint ha a magyar költségvetésből jönne, sőt, legalább részben ugyanúgy a magyar adófizetők pénze.

És az se igaz, hogy ha ezt a pénzt "elveszítenénk", akkor nem lenne más helyette. Biztos lenne, már csak azért is, mert a bürökraták nem lennének lekötve ennek a hülyeségnek az intézésével, hanem más pénzekért pályázhatnának.

Perillustris 2009.09.23. 10:02:56

@!ndex: "Miért nem nevezik ki mondjuk a lánchíd DÉLI járdáját gyalog + kerékpárútnak, 10km/h-s korlátozással."

Mert nem működne. Ott a szép híd, rendes úttesttel, a bringának ott a helye, s nem a gyalogosok között.

Goyo 2009.09.23. 10:34:13

Szollár szóvivő remélem leszűrte a lényeget. Egy ilyen pazarló kölcsönkerékpár rendszer nem a biciklisták érdeke. A meglévő kerékpárutak karbantartása (!) és esetleg új kerékpárutak és sávok építése és kijelölése az, amire a többség vágyik. Az itt blogoló bringások többségének van saját kerékpárja, köszönjük!

Perillustris 2009.09.23. 10:37:56

@!ndex: "Mert most kb az Árpád hídon kívül úgy tudom más hídon tilos a bringázás.."

Rosszul tudod. Jelenleg csak a Margit hídon tilos (bár a gyalog- és kerékpárút tábla még tegnap du. f6-kor is kinn volt, ami szerint mégsem). A Lánchídon elvileg csak éjjel nem szabad, az Erzsébeten pedig nagy bátorsággal lehet szabályosan átgurulni.

Goyo 2009.09.23. 17:09:48

@Perillustris: Nekem a Petőfihez is kell némi bátorság... De általában összeszedem.

Mefi · http://mefi.be/ 2009.09.23. 19:48:43

Ez egyébként egy rendkívül jó rendszer, van benne fantázia, egy kérdés merül fel csupán.

1,3 milliárd forintos projekt - mért nem a tömegközlekedést fejlesztik inkább?

Nem akarok én ez ellen szólni, de ha van egy nem működő rendszer, ami javításra szorul, mért nem azt próbáljuk kezelni, egy új bevezetése helyett?

Perillustris 2009.09.24. 01:08:19

@Mefi: Mert a BKV 10x ennyi pénzt is úgy nyelne el, hogy annak nyoma sem lenne.

Biciklis infrastruktúrán viszont ennyiből hatalmasat lehet fejleszteni.

woox 2009.09.25. 00:23:52

@Perillustris: A Lánc hídon egyáltalán nem szabad. Az Erzsébet az nappal húzós tud lenni.

woox 2009.09.25. 00:25:05

@Mefi: Te, mert az úgy lenyelné az 1,3MRD Ft-ot, hogy komolyan észre sem vennéd.

Perillustris 2009.09.25. 18:40:51

@woox: Engedelmeddel, de le vagy maradva. A Lánchídon nappal át lehet már brinázni.