Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklis sztrádákba invesztál a holland kormány

2009.09.03. 13:02 - kirk kapitány

25 millió eurót áldoz a kerékpáros sztrádahálózat bővítésére hivatali ideje alatt a mostani holland kormány. A tervezet szerint pár éven belül Hága és Leiden, valamint Arnhem és Nijmegen között is lehet majd háborítatlanul suhanni két keréken.

Hollandiában már egy ideje létezik a biciklis sztráda intézménye, amely tulajdonképpen széles, kizárólag a kerekesek számára fenntartott, kereszteződések nélküli kerékpárutat jelent. Az eddig elkészült sztrádákon Amsterdamból Utrechtbe, illetve Bredából Etten-Leurbe lehet eljutni.
 

A kormány szándéka, hogy az amúgy sem bringaellenes hollandok még nagyobb részét ösztökélje az autók leváltására. A kerékpározás praktikus, egészséges, és a környezetnek is jót tesz – indokolta a döntést Tineke Huizinga a hágai alsóházban.
 
Az állami tervhez várhatóan több önkormányzat is csatlakozik majd saját tőkével, hogy a sztrádák meghosszabbításával az adott település is bekapcsolódhasson az országos hálózatba.

 

Címkék: kerékpársztráda

165 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr141357325

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Holland kerékpár sztrádák 2009.09.04. 15:53:05

A holland kormány 25 millió eurót fog a következő években kerékpáros sztrádák építésére költeni. A kerékpáros sztráda széles, kizárólag kerékpárok számára fenntartott, kereszteződésmentes kerékpárutat jelent. Többek közö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newenergy · http://altenergia.blog.hu/ 2009.09.03. 13:40:52

itt a másik véglet románia ahol helyenként nemhogy kerékpár sztráda nincs de még rendes autó út sem!
www.alternativenergia.hu/alig-akad-kerekparut-romaniaban/5976

Fishtax 2009.09.03. 13:43:16

ááá, szerintem ilyen nincs, ez csak vmi mese lehet! kereszteződés nélküli, széles utak csak bringásoknak, gyalogosok, motorosok nélkül, biztosan kitűnő, sima szfaltréteggel? Ki az a hülye, aki ilyenen akarna tekerni?!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 13:43:43

"A kerékpározás praktikus, egészséges, és a környezetnek is jót tesz"
valamint elsősorban hosszú távok rövid időn belüli leküzdésére szolgál, a legalkalmasabb módja az áruszállításnak és nincs kitéve az időjárás szeszélyeinek.
még megvárom, mikor tiltják be az autókat, aztán elköltözöm valamelyik fekete lyukra, ott sem lehet sötétebb...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 13:45:30

@Fishtax: a kereszteződések nélküli út jó, mert nem lehet sem becsatlakozni rá, sem letérni róla ;-)
javaslom, mi építsünk egyet a Holdig egy irányban, aztán usgyé kerekesek! :-DDD

GaZe 2009.09.03. 13:47:41

@idelle: "elköltözöm valamelyik fekete lyukra"

Ezzel mindannyian jobban járnánk. Te legalább szellemi szintedhez méltó helyre kerülnél, a többiek pedig ostoba jelenléted nélkül élhetnének teljes életet.

nem tűnik fel, hogy aXXI. században már ciki, de leginkább tájékozatlanságot jelent kerékpárellensségről habzani?
Nézzél szét a világban te gyíkember, aztán rombold a gépeket és hirdesd, hogy a Föld lapos.

PR32 (törölt) 2009.09.03. 13:51:44

@idelle: ma reggel az Éles saroknál állt mindkét sáv. Később Kőbánya-alsó (vagy mi a neve) előtt szintén. Volt 2 db teherautó, 1 dobozos izé, a többi mind személyautó volt. NEM árút szállítottak, nem mentek hosszú távon.
Ha gondolod, tesó, szívesen járok én is kocsival - szól a zene (bringán nem hallgatok), kényelmesen ülök, igaz, kicsit tovább tart. És 2 literből fújom az orrod alá a füstöt, foglalok előtted pár méternyi helyet. Tényleg ezt akarod? Csak mert én annyira nem, majd' 2x annyi ideig tartana reggelente beérnem...

apci500 2009.09.03. 13:53:40

A fotó csak illusztráció? Elég gyér a kihasználtság rajta.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.03. 13:56:12

@idelle: Úgy látom, te nem hogy kerékpár-, még autósztrádán se jártál, és így a fel-, meg lehajtó fogalma ismeretlen a számodra...

Fishtax 2009.09.03. 13:56:57

@idelle: a normális kerekes azt gondolja, hogy ő el tudja dönteni, mikor ül biciklire. A normális kerekes azt is tudja, hogy költözéshez, áruszállításhoz (meg még nyilván sok más esetben) praktikusabb gépjárművet használni. A normális biciklis azt is tudja, hogy szívesen kombinálja a kerékpározást a tömegközlekedéssel, ha megfelelő alternatívákból válogathat.
A normális kerekes a hosszú távok leküzdésénél már nem feltétlen részesíti előnyben az autót, mert - neked bármennyire is furcsa lehet - van, aki szeret biciklizni, és nem kényszerből teszi.
A normális biciklis ebből a cikkből nem azt a következtetést vonja le, hogy a hülye hollandok az autópályákat, autóutakat akarják felszántani, helyüket sóval behinteni, és inkább csak a bringásoknak építeni vmit, hanem _mellettük_. Mert esetleg ők elismerik azt, ha vkinek nem az a fixa ideája, hogy a seggéhez nőtt kocsi nélkül nem is tudna létezni.
Te normális vagy?

Fishtax 2009.09.03. 13:58:26

@apci500: még mindig jobb, mint az autóúté! :-)

attyauristen 2009.09.03. 14:05:46

Kis Baratok! Valoban letezik ilyen hollandiaban, es meglehetosen ki is van hasznalva. Ahogy az osszes varosi bringa ut is. Nyaron 90 fokban, telen -5 ben mikor alulrol is eso esik, vigan tekernek oltonyben, kisestelyiben, vagy polyaba csomagolva. MIndenki korahoz es statuszahoz illoen. Igaz hogy robogoval is lehet haladni ezeken, ami neha balesethez vezet.
Ami az aru szallitast illeti, itt az is ki van talalva: vannak megerositett vazu bringak amivel szekrenyt szallitanak, vagy platos bringa amiben 4 ovodas es 1 kutya vigan elfer. Szevasztok

teabore 2009.09.03. 14:09:27

@kolompar adolf: nincs ilyen vázú bicajról képed? én maradok a biciklis, 60l-es táskás nagybevásárlásnál, de azért néha azt is elég tekerni. ..

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.03. 14:10:32

@Fishtax: "A normális kerekes a hosszú távok leküzdésénél már nem feltétlen részesíti előnyben az autót, mert - neked bármennyire is furcsa lehet - van, aki szeret biciklizni, és nem kényszerből teszi."

Megerősítelek. Mi pl. a családdal rendszeresen járunk le Agárdra, és a legtöbbször úgy, hogy míg a párom a gyerekekkel kocsival teszi meg azt a 60 km-t, én bicajjal. Tény, hogy feleannyi idő alatt ott vannak, de legalább tekertem egy jót :-)

ektoplazm 2009.09.03. 14:12:00

Hatalmas ötlet! Költői kérdés, de mi vajon mikor jutunk el erre a szintre ahol a hollandok vannak?
@idelle: a begyöpösödött rövidlátásod szóra sem érdemes, viszont őszintén remélem, hogy elhúzol abba a bizonyos feketelyukba, odavaló vagy!

Bret 2009.09.03. 14:17:04

Remélem hamarosan leveszik a szemellenzőt a városházán is és itt is lesznek összeérő bringautak és -sávok...!

Bringasávot a körutakra!

SzDaniel 2009.09.03. 14:18:17

Es azt tudja vki, hogy egy ilyennel milyen gyakori a mosdok / pihenok aranya? mint mondjuk egy normal autopalyanal is.... ?

vuu 2009.09.03. 14:20:51

@apci500: a foto nem ott készült mint amit említ a cikk.

A kép zeelandon készült egy gáton amit része a delta project-nek, és csak egy normalis bringás út rész a zsilipek kiszélesedésénél.

Valóban vannak viszont többszintes bringakereszteződések, bringasztrádák autópálya felett (Leiden).
Sőt kb. elküldeném Tarlóst mint leendő főembert, hogy bringázzon már egy hétig kint, utana majd irrhon is akarni fog.

jók a hollandusok ebben a műfajban, bár a legidiótább erőszakos vezetők is a bringaúton voltak.

StopSzmog 2009.09.03. 14:26:47

@idelle:
Amsterdam- Utrecht olyan 50 km, Breda- Etten Leur meg kb. 10

Csabcsi 2009.09.03. 14:33:48

@Fishtax: Ha bringas vagy gyere es elj Hollandiaba/Amszterdamba, igazi orgazmusod lenne.
Szinre festett, szeles ketsavos, es az ut mindket oldalan van canga ut, a minoseg meg milyen lenne, tokeletes.
A reterre pl 2 kerekkel megyek, ahol INGYEN bicikli tarolok (legalabb 3) vannak

hafez 2009.09.03. 14:34:04

@idelle: de, kedves idelle, a te fejedben nagyobb sötétség van, mint bármelyik fekete lyukban

joszip 2009.09.03. 14:47:56

Ilyenkor érzem azt, hogy igazságtalan dolog, hogy ahova születtünk, úgy élünk. Az én életemnek már rég vége lesz, amikor még mindig nem lesz olyan az élet, mint amilyen máshol, kicsit arrébb, már ma is valóság.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 14:51:47

@GaZe: "rombold a gépeket"
ez jó. én akarom lerombolni a gépeket (autók) NYEHHEREHEHEHE! :-DDDDDDDDDDd

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 14:54:18

@PR32: "Tényleg ezt akarod? Csak mert én annyira nem, majd' 2x annyi ideig tartana reggelente beérnem..."
én azt SZERETNÉM, ha senki sem tekintené felsőbbrendűnek sem azt a közlekedési módozatot,a melyet használ, sem magát, mert azt használja.
valamelyik kolléga fogalmazta meg tökéletesen. ma a kerékpározás Budapesten leginkább a városi gerillaharc eszköze.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 14:55:29

@Fedor: "Úgy látom, te nem hogy kerékpár-, még autósztrádán se jártál, és így a fel-, meg lehajtó fogalma ismeretlen a számodra..."
úgy látom, te meg a kettőspontot és a zárójelet nem tudod másként értelmezni, csak mint írásjeleket, de mindegy...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 14:56:34

@Fishtax: "Te normális vagy?"

nem, hiszen normális csak az lehet, aki kerékpározik.

Lakato55 2009.09.03. 14:57:17

Próbálok nem nagyon indulatos és negatív lenni, de ez borzasztó!!
Hiába EU, meg bármi erőlködés gondolkodásban folyamatosan legalább 100 év lemaradásban vagyunk a jóktól!
Mindig is meg voltam győződve róla, hogy ez a fejlődésünk fő gátja és nem a pénzhiány!
Megjelenik valami új, tényleg jó--és a sötét magyar a "lyukból" leszólja egyből.
Egyszer látnád milyen az: kerékpárutak mindenütt--ezres nagyságrendben kerékpártároló a vasútállomáson--speciális kerékpárok minden igényre--és nincs tömeg, dugó a belvárosban. Na erre még ráerősítenek ezzel a kerékpársztráda rendszerrel!! Aki bringázik tudja mennyi idő és energia megy el a sok megállással, leszállással.
Tudom mit beszélek: voltam Hollandiában és kerékpároztam is (nem is keveset).
Ellenben mi nem eltanulni akarjuk tőlük.........inkább leszóljuk!!!
A baj az, hogy nálunk a közfelfogás is inkább az ilen hozáálláshoz van közelebb (..ha nem is ennyire durva)

csétomi 2009.09.03. 14:59:06

@idelle: Te, idelle, már megint félreértettél valamit... Nem lenne jobb visszamenned az autós blogodba, és ott tovább fikázni a kollegáidat. Ott lehet, hogy nem lógsz ki ennyire az íkúddal.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 14:59:09

A@StopSzmog: "Amsterdam- Utrecht olyan 50 km, Breda- Etten Leur meg kb. 10"

ebből látszik, hogy még csak az út elején vannak. én a helyükben felvennék egy magyar szakértőt, az rögtön biciklisztrádává nyilvánítaná az autópályákat és máris Kánaán.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:02:14

@Lakato55: én meg gyakran járok Brüsszelbe, és klafa kis dugók vannak és bár rengetegen bicajoznak, csak emiatt senki sem képzeli magát felsőbbrendűnek.

most jut eszembe: ÁLTALÁBAN nem képzeli magát felsőbbrendűnek a másiknál. először lehet, hoyg ebben kellene fejlődnünk nekünk is.

én meg azt szeretném, ha először autóval, közúton lehetne bárhonnan bárhová NORMÁLISAN eljutni. ha ez megvalósul (2649 környékén), felőlem leaszfaltozhatják az egész országot és fölfesthetnek egy baszom nagy kerékpárút jelet rá.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:04:01

@csétomi: neked írom a dalt, de szól minden übermenschnek: ilyen óvodai szintű "detemilyenhülye vagy" kommentekre most reagálok először és utoljára. kár az elektronokért, meg a gépelésben is elfáradtok és nem értek haza időben bicajjal Nyíregyházára Szombathelyről. tartogassátok az erőtöket. :-DD

csétomi 2009.09.03. 15:07:48

@idelle: Figyumá, ha itt kifröcsögted magadat akkor mész az erdélyblogba csaucseszkuzni, meg a fradi blogba újpestezni? Áruld már el, mi ebben a jó?? Nem érzed picit sem aberráltnak magad? Anyukád sem mondta még soha neked?

Carl Lazlo, Esq. 2009.09.03. 15:09:03

idelle 2009.09.03. 14:54:18
...én azt SZERETNÉM, ha senki sem tekintené felsőbbrendűnek sem azt a közlekedési módozatot,a melyet használ, sem magát, mert azt használja.
valamelyik kolléga fogalmazta meg tökéletesen...

idelle 2009.09.03. 15:02:14
...én meg azt szeretném, ha először autóval, közúton lehetne bárhonnan bárhová NORMÁLISAN eljutni...

Értem. Tehát Te nem vagy felsőbbrendű, csak első az egyenlők között...

Fishtax 2009.09.03. 15:17:37

@idelle: egyet magyarázz meg, ezt másoknál sem értem, akik az autósok (f)elsőbbrendűségét hirdetik!

Miért nem jó az nektek, ha a feltételek javulása miatt egyre többen váltanak kerékpárra az autó/busz helyett. Ha már te nem tudsz elszakadni a négykerekűtől, akkor nem lenne neked is jobb, hogy annyival is kevesebb kocsi akadályoz téged a haladásban?

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2009.09.03. 15:19:10

kicsit megtévesztő azért a kép, mert a biciklis a gát kétsávos bicikliútján megy (ami az északi tengeri út része) de a másik ugye egy normál autóút.
Hollandia tényleg a biciklisek eldorádója (két hete jöttem onnan egy túráról)
olcsó és jó minőségű szállással (aki esetleg nem tudná: www.vriendenopdefiets.nl/ )

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.09.03. 15:20:06

vennem kene mar egy biciklit.

amugy meg magyar honban biztos epitenenek benzinkutakat is a biciklis sztrada melle.

de anelkul is 3-4-5 milliard ft lenne kilometere.

attyauristen 2009.09.03. 15:20:07

mondjuk hollandiaban nincsenek emelkedok, uhogy konnyebb. Viszont nagy a szel.

attyauristen 2009.09.03. 15:23:48

mondjuk hollandiaban nincsenek emelkedok, viszont cserebe nagy a szel

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:23:50

@Fishtax: "akik az autósok (f)elsőbbrendűségét hirdetik!"
ezt a következtetést miből sikerült levonnod?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:26:01

@Fishtax: nekem (és NEKTEK IS) az lenne a jó, ha normális emberek normálisan értekeznének, a biciklisek nem játszanák az idióta forradalmárt, ellenben mondjuk betartanák a szabályokat (!!!) az autósok meg türelmesebbek és figyelmesebbek lennének.

és mindenki menne a dolgára, a másik lenézése nélkül.

attyauristen 2009.09.03. 15:26:19

most is fuj, de bringaznak.
viszont dugo is van rendesen.
Az az igazsag hogy itt olyan suruen laknak hogy akkor is dugo lenne ha mindenki gyalog jarna.

exseven 2009.09.03. 15:27:14

@idelle: A bp-i kerékpározás azért városi gerillaharc, mert csak városi gerilla módjára lehet túlélni, pontosan azért, mert nincs infrastruktúra. Menj egy kört a belvárosban, és magad is rájössz.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:29:20

@kjapp: a kép tök jó! EGY darab biciklis (biztos a holland király valamelyik rokona! :-) kerekezik egy többmilliárdért épült úton! :-D

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:30:06

@exseven: attól még nem kellene idiótának lenni....

Fishtax 2009.09.03. 15:31:19

@idelle: Ahogy már más is idézte soraidat: "én meg azt szeretném, ha először autóval, közúton lehetne bárhonnan bárhová NORMÁLISAN eljutni."

exseven 2009.09.03. 15:33:24

@idelle: szabályok: mutatok neked tetszőleges számú utat, ahol egy autós sem tartja be a sebességhatárt. Mutatok neked tetszőleges számú kereszteződést és zebrát, ahol egy autós sem ad elsőbbséged a kerékpárnak és gyalogosnak. Pattanjunk már le erről a témáról. Jelenleg a kialakult rend átalakítása van folyamatban, ami elsősorban (a külföldi példákkal ellentétben) alulról szerveződik. Magyarul forradalom van. És forradalmárok. Az állítólagos lenézést is inkább az szajkózza, aki saját maga sajnálja le a kerékpárosokat. Az általam ismert kerékpárosok 80%-a autós is, velem együtt, és nem nézik le az autóval közlekedőket, legfeljebb mérgesek azokra, akik egyedül terpeszkednek belvárosi távokon a kocsijukban.

Lakato55 2009.09.03. 15:33:37

@idelle: Bizonyos tekintetben hálás is vagyok neked, mert nélküled soha nem regisztráltam volna talán és a véleményemet sem mondtam volna el.
Nem felsőbbrendűség az autósokkal szemben - egyébként az úton betöltött méretkülönbség miatt nevetséges is lenne -, de ez a városi közlekedés jövője!
Minél többen ülnek kerékpárra, annál kevesebben autóznak, aminek számos előnye van - a továbbra is autózók számára (is)!!
Egyébként úgy járok dolgozni mostanában, hogy az út egy részén viszem a kerékpárom a kombiban - mert nincs kerékpárút és ott veszélyes, meg szívja az ember a kipuffogó gázt
-, aztán kerékpárral át a Megyeri hídon és tovább a római parti kerékpárúton szinte ideális körülmények között.
Oda-vissza kb. 20 km naponta kerékpárral.
A legtöbb helyen ott akad el a dolog, hogy a meglévő kerékpárutak nem képeznek összefüggő rendszert.
A táv egy részén nagyon jó, később meg olyan rossz, hogy az egész nem éri meg.
A Dunakeszi Auchantól nagyjából a Filatorigátig megállás/leszállás nélkül el tudok jutni!
Nagyon nagy szó!

Páneurópai Harci Kos 2009.09.03. 15:34:06

A Benelux államok az egy másik világ, ott kerékpáros nem próbált meg elütni a járdán, vagy legalábbis sokkal jobban odafigyelnek a másik emberre. (igazság szerint mindenki odafigyel a másikra)

Fishtax 2009.09.03. 15:34:37

@idelle: Ahogy már más is idézte soraidat: "én meg azt szeretném, ha először autóval, közúton lehetne bárhonnan bárhová NORMÁLISAN eljutni. ha ez megvalósul (2649 környékén), felőlem leaszfaltozhatják az egész országot és fölfesthetnek egy baszom nagy kerékpárút jelet rá."

(Biztos vagyok benne, hogy most meg fog jelenni, az is a hozzászólások között, ahogy az előbb elküldtem...)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:37:56

@exseven: nézd, ha valaki a mások szabályszegésével igazolja a sajátját, az csak szimplán idióta.
tekintve, hogy én, az autóban ülő vagyok az erősebb, ha a te szabálytalankodásod miatt találkozunk közelről, nem én fogom megszívni, ily módon akár nem is kellene, hogy különösebben érdekeljen a szabályszegésed.

hogy mégis érdekel, annak egy oka van: én autósként figyelek rátok, akár normálisak vagytok, akár idióták. plusz energiát igényel, de ennyit megtehetek a Darwin-díjas fajért.

a forradalmárokkal meg az a bajom, hogy általában annyira bele vannak szerelmesedve az Ügybe és saját magukba mint az Ügy szolgáiba, hogy a leggyakrabban elfelejtenek gondolkozni is.

attyauristen 2009.09.03. 15:38:16

Az a baj hogy mi nem tudunk ugy epitkezni ahogy a hollandusok, 800 m bringaut per nap per munkacsoport.
Reggel hetkor mar mindenki lapatol, aszfaltozik. Nincs cigi meg kave szunet 10 percenkent. Es gondolom ok csak feleannyit lopnak.
Es nem tizen asnak 1 godrot, hanem Kovacs Janos kisvallalkozo es a fia a sarokrol.
Nem pedig az utepito rt alvallalkozojanak az alvallalkozojanak az alvallalkozojanak az alvallalkozoja.

phaidros 2009.09.03. 15:39:35

@idelle: én nem kerékpározom, de nem értem, mit feszülsz itt egy ilyen cikk kapcsán. Kicsi korodban molesztált egy kerékpáros, vagy mi?

Pannon Puma 2009.09.03. 15:39:48

egy kedves ember azt írja, hogy kombinálni a tömegközlekedést a bicajjal: ez a cél! egyszer kapoclsra úgy mentünk, hogy bp-veszprém vonattal, veszprém-kapolcs bicaj. visszafelé kapolcs-ajka bicaj, ajka-bp vonat. tökéletes, csakhogy: ha most balogunyomból szombathelyre akarok menni (kb 8 km), két lehetőségem van: tiszta bicikli (röviden: életveszély, a 86-os főutat aki ismeri, annak nem kell magyaráznom), vagy bicaj+vonat. namost ez gyesev vonal, ahol a biciklijegy UGYANANNYI? MINT EGY FELNŐTT EMBER. ennek következtében a bicikliszállító vagont üresen húzza a mozdony maga után. hogy ez a gyesevnek miért éri meg, nem tudom. de amíg ez így van, nyilván nem járok ezzel a kombinációval. pedig szombathelyen is kellemes bicajozni, és úgy is minden közel van.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:41:59

@Lakato55: én támogatom, hogy NORMÁLIS kerékpárút-hálózat épüljön ki, mert ami most megy, az minden, csak nem ésszerű.

egy dolgot nem támogatok, hogy mindez a motorosjármű-forgalom rovására valósuljon meg!
nyilván lehetnek bizonyos helyzetek, ahol ésszerűen szükséges változtatni az autósok rovására, de amit például a Röppenytű utcában (-val) csináltak, az annyira siralmas, hogy fölzabáltatnám a mérnökkel az aszfaltot...

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2009.09.03. 15:42:33

@idelle: nem itt volt azért a legnagyobb biciklis forgalom, de azért ennél jóval többen kerekeznek ezen a gáton is, de távolról sem annyian, mint a csatornák mentén.

Silent Bob 2009.09.03. 15:43:09

@Páneurópai Harci Kos:
A Benelux államok az egy másik világ, ott AUTÓS nem próbált meg elütni a ZEBRÁN, vagy legalábbis sokkal jobban odafigyelnek a másik emberre. (igazság szerint mindenki odafigyel a másikra)

Tényleg le lehetne pattanni erről a kerékpárosok szabálytalanok dologról.
Tegnap a Dózsa György úton megálltam a pirosnál (tudom, hihetetlen) utánam 3 (három) autó veretett át.

nidda 2009.09.03. 15:45:24

Sziasztok,

Erdemes tudni, hogy Hollandiaban a varosok viszonylag kicsik, viszont gyakorlatilag egymast erik.
Persze a varosok kozott autopalyak vannak. Mivel a varosok kicsik, igy a varoson belul altalaban nincs nagy forgalom, viszont az autopalyakon, a varosok kozott rendszeresek a dugok, mert nagyon sokan ingaznak ket varos kozott. Igy en el tudom kepzelni, hogy van olyan szituacio, amikor gyorsabban er el egyik varosbol a masikba az ember bringaval, de valoszinuleg a cel nem feltetlenul ez, hanem hogy legyen mas alternativa az autokkal szemben. (persze lehet vonaton is vinni a biciklit, de az kicsit macerasabb es dragabb).
www.bakfiets-en-meer.nl/
Meg egy link az aruszallito biciklirol, bar ez inkabb egy amszterdami divatjelenseg (mas varosokban viszonylag keveset latni), es bicikliutak nelkul eleg nehezen hasznalhato, viszont viccesen nez ki.

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2009.09.03. 15:46:44

ctc: @ctc: azért a Veszprém-Kapolcs-Tapolca út is életveszélyes Veszprém után.
Na a hollandoknál ilyen utak mellett legalább az egyik oldalon de van, ahol mindkét oldalon az úttól vagy 15 méterre bicikli út van. google térképen látni lehet ezeket az utakat!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:47:37

@Silent Bob: "Tényleg le lehetne pattanni erről a kerékpárosok szabálytalanok dologról. "

én lepattanok, csak te ne pattanjál le egyszer a motorháztetőmről. mondjuk egy egyirányú utcában, szembekerekezve velem, ahol nem engedi meg a tábla, stb.

Silent Bob 2009.09.03. 15:50:30

@idelle: Én nem kerekezek szembe baszod, ezt magyarázom. Eddig még csak kerékpárúton akartak elütni, úgy hogy nekem volt elsőbbségem.
Esetleg a példámat, amihez hasonló kb. hetente fordul elő, elolvastad? Merthogy az állandó vesszőparipa a "biciklisek nem állnak meg a pirosnál".

Páneurópai Harci Kos 2009.09.03. 15:51:10

Ha pl rendszeresen mászkál valaki a Deák tér környékén, akkor rendre megfigyelheti, hogy az arra közlekedő emberkék miket csinálnak.
Autósok is, motorosok is, bringások is.
(amikor a motoros kerékpárútvonalon zúz, mert a Bajcsyn beállt a dugó - jó ez a mocisok sara)
de ott van cserébe hogy akár van bringaút akár nincs a járókelők között szlalomozva megy a koma, vagy hogy nem használnak bringacsöngőt mert minek?
Jártam pl Shanghaiban, szóval azért van fogalmam arrol hogy milyen az, amikor sok kerékpáros megy az utcán :) - de ilyen szar közlekedés morált, mint ami itt van- még ott sem láttam.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 15:54:25

@Silent Bob: tudom, aki kommentel, az mindig kivétel (én is :-)

az autósokról is megvan a különvéleményem, csak nekik nincsen ehhez hasonló blogjuk (csak pontéppen fikablog!), ahol ekézhetném őket! ;-)

Silent Bob 2009.09.03. 15:59:42

@idelle: Én nem azért mondom mert kivétel vagyok. Ha hülye vagyok és elütnek ok.
Csak utálom, hogy mindenki azzal jön, hogy a "biciklisek nem tartják be a szabályokat". Kíváncsi lennék, mit szólnának ehhez azok a gyalogosok, akiket a zebrán kúrnak el havi rendszerességgel. Nem kerékpárosok. ;)

teabore 2009.09.03. 16:09:26

Gratulálok, egyeseknek megint sikerült (bár valószínűleg az összes kerékpáros poszt vörös posztó a szemükben) odáig eljutni, hogy "a biciklis szabálytalan, a biciklizés hülyeség, a biciklis köcsög forradalmár, stb.". Szóval: szívből gratulálok!

Pannon Puma 2009.09.03. 16:11:54

@kjapp: ez így van. és ezt a távot csepel metróval megtenni még életveszélyesebb. akkor ez volt.

a kamionoktól néha autósként is tartok, de bicajjal, nagy cuccal hátul, dombon fölfelé elől kisfogaskerék nélkül nem egy leányálom. ja, magyaroszágon padka sincs, ráadásul...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 16:17:15

@Silent Bob: utálom, hogy mindenki azzal jön, hogy a "biciklisek nem tartják be a szabályokat".

egy biciklis posztban ez az ért nem olyan nagy csoda szvsz. :-)

ha rosszat akarnék neked, biztatnálak, hogy legeljél bele a blogomban, na ott talán egy poszt szól egy idióta biciklisről, de több tucat az idióta autósokról.

magyaridiot.blog.hu/

Silent Bob 2009.09.03. 16:19:31

@idelle: Mondjuk azért egy kicsit meglepett (igazából nem), hogy egy olyan cikk kapcsán sikerült szóba hozni, ami arról szól, hogy Hollandiában biciklisztrádát építenek. :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 16:25:47

@Silent Bob: :- D

én olyan vagyok, mint Móricka: mindenről az jut eszembe! ;-)

Csacso 2009.09.03. 16:26:59

Előrebocsátom, hogy 3 hónapja én is bringával járok időnként melóba.
Lehet épp ezért még nem lettem megszállott...
De aki az Andrássy úton a bicikli sáv helyett az úton megy, azt szívesen belökném a parkoló autók közé...
(tudom, hogy vannak lassú bringások is a bicikli úton...)

Silent Bob 2009.09.03. 16:34:08

@smartdrive: Lehet, hogy ő hamarabb ér ki a városból, mint a kiccsalád autóval. ;)

dmm 2009.09.03. 16:39:12

@Csacso: ha te ott jársz rendszeresen, akkor remélem tartós lesz a szerencséd, és nem nyitnak rád egy ajtót!

Alan Shore 2009.09.03. 16:45:59

Szerintem a biciklis-autós ellentét és az egész kapcsolódó téma (egymás fikázása stb.) tulajdonképp a siralmas budapesti közlekedési helyzetből ered. Túl van lihegve az egész. Én egy megyeszékhelyen lakom, Budapesten járok egyetemre 4 éve. A fővároson kívül sehol nem tapasztaltam ekkora ellenségeskedést. Régebben nagyon sokat bringáztam (vidéken), aztán 17 évesen megszereztem a jogsit, azóta imádok autózni. Jelenleg A-kategóriás tanfolyamon vagyok, hogy motort is vezethessek. Soha semmilyen problémám nem volt sem autósként, sem kerékpárosként. Normálisan kell közlekedni. Ennyi.

marvin 2009.09.03. 16:50:28

@Csacso: Az Andrássy melyik felén? Csak mert nagyon sokan nem tudják, hogy az Oktogontól a Kodály köröndig bizony a járdán megy a bringaút.

marvin 2009.09.03. 16:53:15

@Alan Shore: Persze, mert Budapesten sokan azt gondolják, hogy a közlekedés egy háború. Pedig nem.

Bognár L. 2009.09.03. 17:01:04

Egy olyan városban, mint Pécs, ahol 6,2 km bicikliút áll rendelkezésre, hepével és hupával bőven díszítve - ez a hír nem is hihető!

Egy friss, de öntudatos bringás:
www.bognarstudio.hu/blog/archives/857

akutyafáját 2009.09.03. 17:03:36

ezaz csapkodjádok csak egymást autósok és biciklisek!!! phijjjj :S
nem a bringaút hiánya hanem az általános "magyar mentalitás" a legnagyobb probléma.
amugy meg én bicózom meg kocsival is járok ja és bkvzok is, mikor mi a legmegfelelőbb.

dmm 2009.09.03. 17:05:00

@s.o.v.i.e.t: ahogy a neved is mondja, erősen moszkovita hozzáállás. én ezekre még autósként sem vágyom.

andrush 2009.09.03. 17:05:34

Nem tudom, de az a vaskos elválasztókorlát azért nekem túlzásnak tűnik. :)

Egyébként jó ötlet a biciklis-sztráda, bár nem tudom miért kell kétszer-két sáv, és mi a baj a kereszteződésekkel. Elég lenne csak őket jól megépíteni.

Sztem ne ácsingózzunk hollandiai állapotokra, mert teljesen más kultúra. Más nyugati államok sem tartanak ott, mert nincsenek olyan hagyományai a kerékpározásnak, viszont támogatják ezt a közlekedési formát is. Naszóval: ne mutogassunk már Hollandiára, beérnénk mi sztem Belgium szintjével is, nem?

ElPadre 2009.09.03. 17:11:47

idelle és társai: először azt szeretnétek, hogy autóval el lehessen jutni bárhová normálisan? tényleg?

először vegyük a fizikát. sőt, ha már neten vagyunk, számtechet. tehát, adott egy 256kbit/s-os feltöltési csatorna. nyomsz rajta fel egy 128kbps-es streamet: simán megy. tutijó. nyomsz rajta egy 256kbps-es streamet: időnként már ki fog hagyni, mert max kapacitáson vagy, ha pedig egy 512kbps-es streamet nyomnál fel, fél mp alatt betelik a vonal, és beáll a kapcsolat. ilyenkor mit teszel? bővíted a sávszélességet. ami tutijó. mert ott lehet, egy ideig.

namost, autók. minden útvonalnak megvan a max áteresztő képessége, átlagos autóméretekre, sebességre kiszámolva. ha meggebednek az autósok, akkor sem fér át több. mit lehet tenni? növeljük a max sebességet? nem lehet, mert az már életveszélyt okozhat. szélesítsük az utat? na de mégis hogyan, bontsuk le a házakat? csináljunk több utat? oké, hol? föld felett? föld alatt? mert a földön már nem fér el több, hacsak nem bontjuk el a házakat.

na jó, ne legyünk unfairek: most budapest közlekedési pokol, főleg az útlezárások, építkezések, felújítások miatt. de az befejeződik előbb-utóbb (talán 2010-re vagy 2012-re kell készen lennünk az összes felújítással, hogy még EU-támogatást kapjunk? asszem, és ezért van ez a nagy hajrá). aztán megint egy kicsit javul a helyzet. na és milyen állatfaj az ember? kényelmes. sőt, az autó státusz-szimbólum is, na akkor hajrá, mindenkinek saját autót! ja, és még milyen állatfaj az ember, főleg a magyar? kurvára érzéketlen tud lenni mások szempontjait illetően. önző. ez van. szóval javul a helyzet, megint lehet normálisabban autózni, elmúlik a hitelválság is majd egyszer (és ne felejtsük el, a lakossági hitelek túlnyomó része lakásra/házra ill. autóra lett költve, ebben az autógyártók is nagyon ludasak, elhitették az emberekkel, hogy az autó már-már alanyi jogon jár, és szinte 0%-os önerő mellett már engedtek autókat elvinni), szóval akkor sok embernek, akik addig bkv-ztak vagy kényszerbicajoztak, eszükbe jut, hogy "de jó lenne egy autó", és rövidesen megint csak ott vagyunk, hogy az utak áteresztő képessége a maximálishoz közelít, vagy túllépi azt.

akkor mire fogtok hivatkozni, kedves autópártolók? hogy nektek jogotok van autóval menni, mindenki és minden más meg le van szarva? bontsuk le a fél várost, hogy gyorsan tudjatok haladni... hova is? ja, hogy a címet épp most bontják el, hogy több autó közlekedjen? mennél haza, és a levélszekrényben azt találod, hogy bocs, haver, de a házadat le kell hogy bontsuk egy új bekötőút miatt?

(tudom, hogy abszurd, és ilyen nem lesz, de ha csak egyre és egyre növekszik az autók száma, akkor hol fognak haladni? a járdán?)

félre ne értsetek, tudom én azt, hogy bizonyos munkák, bizonyos élőhelyek, bizonyos körülmények miatt vannak, akiknél az autó megléte kötelező. nem is ellenük ágálok. hanem azok ellen, akik képtelenek belátni, hogy az élet legtöbb területén az autó LUXUS, nem pedig alanyi jog. aki ebből él, vagy másként nem tud, persze, annak legyen csak autója. egy profi fényképészt sem szól le senki azért, mert többmilliós gépe van. aki meg bő lére van eresztve, hát istenem, vegyen az is. de van egy érzésem, hogy itt a blogokban nem a milliomosok és a szakmai (akiknek a munkájukhoz feltétlen szükséges, vagy akik ebből élnek) autósok vannak túlnyomó többségben, és nem is a botrányos tömegközlekedéssel bekötött falvak lakói, hanem azok, és már elnézést, akiknek snassz vagy akik túl kényesek bkv-zni, akik túl lusták gyalogolni vagy bicajozni, vagyis a komfortból autózók.

megértem őket is. néha én is szeretek kényelmeskedni. de azért ácsi, nézzetek már körül: bp úthálózata NEM BŐVÍTHETŐ (na jó, még jöhet egy budai M0-s elterelő szakasz, esetleg egy-két alagút, de ennyi!), a normális autós közlekedés akkor valósul meg, ha azok, akiknél nem létkérdés az autó, végre képesek lesznek félretenni azt, és tömegközlekedni, gyalogolni vagy bicajozni.

olyan faktorokról meg már felesleges is szólni, hogy fenntartási költségek, lopáskár, balesetek (amik aztán azt a kis meglevő "sávszélességet" is csökkentik), szennyezés, benzinárak, fosszilis üzemanyagok rövid időn belüli kimerülése stb.

és hogy ez az egész miben kapcsolódik a bringázáshoz? az, hogy az egy érvényes, élhető alternatíva az autóhoz képest. nem szennyezi a környezetet (a fenti kis eszmefuttatásba bele sem vettem a vegyi- ill. zajszennyezést, amit a befogadóképességet maximálisan meghaladó autók száma, és a sok dugó okoz), egészséges (hacsak nem a dugók füstjében kell tekerni), megfelelően gyors (bp-en belül szinte verhetetlen), meg amúgy is jópofa. arról nem is beszélve, hogy egy adott út autós és bringás áteresztőképessége vajon milyen arányban áll egymással? ny-eur fejlettebb országaiban ezeket átgondolták, és elkezdtek tenni az ügy érdekében, mert logikus gondolkozással belátható, hogy márpedig az autózásban nincs olyan, hogy fenntartható fejlődés.

aki pedig nem bír az autózástól megszabadulni, az csatlakozzon be a lassacsként bp-en is kibontakozó telekocsi-mozgalomba. úgy legalább egy kicsit az autóból is tömegközlekedési eszköz lesz, nem csak tehetetlen tömeg. arról nem is szólva, milyen érdekes kapcsolatok szövődhetnek a telekocsikban! :)

zigzeg 2009.09.03. 17:19:12

@idelle: Bizonyos közlekedési, szállítási feladatokra megvannak az ideális megoldások. Aki ezt választja, és nem pazarolja az energiát, nem szennyezi feleslegesen a környezetet, az nem felsőbbrendű, de mindenesetre érdemes tőle tanulni.

Nem tartom magam gerillaharcosnak, gyakran bringával járok a XII. kerből a XIII. vagy a III. kerületbe dolgozni. De jártam már be Szentendréről is, mikor ott laktam, és még egyetlen balesetem sem volt. Autósok néha nem figyelnek, és vannak megoldandó helyzetek, de nem hiszem, hogy okosan kerékpározva olyan nagy veszélynek lennék kitéve bringásként, hogy inkább egy törésteszten jobban teljesítő tonna feletti fémkasztnival kéne védeni magam.

PR32 (törölt) 2009.09.03. 17:19:27

@idelle: "ma a kerékpározás Budapesten leginkább a városi gerillaharc eszköze." - ebben sajnos igazad van. De hidd el, mi (én spec teszem) szólok a tizenévesnek, aki megveszi a Kona vázat 120 000-ért és rákölt még 200 000-et, mire kerékre áll a dolog, de már nincs 600 Ft-ja TG villogókra... Aztán meg 6-8 sör után teker haza a Gödörtől...

nikk rivers 2009.09.03. 17:24:33

off
ettől forradalmi az internet,
bármelyik 12 évesnek adott a lehetőség, hogy egyenlő félként szóljon be felnőtt (?) embereknek!
micsoda páratlan dialódusok, szédítő viták... :-))
on

ElPadre 2009.09.03. 17:40:38

@nick rivers: nana! disztingváljunk, kérem! :) a gyerekeknek nagyon érdekes meglátásaik, álláspontjaik lehetnek, mivel olyanokat is meglátnak, amiket mi, elvileg felnőttek, már nem.

a gyerekeS véleménynyilvánítók... na az már egy másik kategória. :)

őőő... off és on, gyorsan, ezt kihagytam, bocs.

ElPadre 2009.09.03. 17:42:23

egyébként engem autó nélküli családban neveltek fel, és szólok, hogy tényleg meg lehet lenni autó nélkül, egész jól! :) szó mi szó: bringa nélkül is. de nekem spec bringával jobb.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.03. 17:48:11

Talán értem egyes „anti-bringás” kissé heves reakcióját, bár meg kell jegyeznem, hogy ez a vita – a magyar habitus miatt – nem vezet sehova. Az intoleranciára céloztam, mindkét „fél” részéről. Már ha beszélhetünk „felekről” hiszen sok bringás autós, és fordítva. Az autós igen idióta gyalogos, motoros vagy bringás lesz, ha kiszáll a kocsiból. Mintha skizofrén lenne. Teljesen meghasonul. Kiszáll a kocsiból és átszalad a piros lámpán.

A múltkor a Kőbányai úton a benzinkútnál vártam valakit, késő délután. Nagyjából 20 perc alatt jó pár kerékpáros haladt el arra. Mind átment a piros lámpán. MIND! Tudom, az ide írogatók nem ilyenek.

A közelmúltban valamelyik rádióadón statisztikát közöltek a 2008-as év baleseteivel kapcsolatban. Többek között kiderült, hogy a kerékpáros balesetek elsöprő többségéért a bringások felelősek. Persze ha kultúrországban élnénk, akkor sokkal-sokkal kevesebb baleset történt volna, mert a kultúr-autós felfogja, hogy ő az erősebb, és figyel, vigyáz a másikra, a sérülékenyebbre. És nem eltapossa, mert az egyébként is szabálytalan volt. Az éremnek mindig két oldala van, csak nem nálunk. Hollandiában biztosan…

Az ideírogatók jó része úgy gondolja, hogy hazánkban is ki lehetne építeni egy, a hollandhoz hasonló bringa-paradicsomot, és ennek szellemében elég erőszakosan mantrázza elképzeléseit. Ha netán valaki anyázás nélkül próbálja józanságra inteni, néha igen szélsőséges és heves reakciókat vált ki. Az egész adok-kapok csetepaté kiváló forrásként szolgálna egy szociológus diplomamunkájához.

Magyarországon soha nem lesz olyan kerékpár-paradicsom, mint Hollandiában. Sok oka van:

- Nem olyan sík vidék. Hollandiánál jobb terepet el sem lehetne képzelni.
- Szélsőséges az időjárás, emiatt a tömeges kerékpározás szezonális lenne. Igen, huszonéves koromban én is voltam olyan fasz, és mínuszban, szélben, esőben is kerékpároztam, motoroztam. De idővel az ember kissé bölcsebbé válik. Egyébként rendesen reumás vagyok, de hiába beszélek a fiaimnak… Nekem is hiába beszélt az apám.
- Sok városban (különösen Budapesten) képtelenség lenne helyet szorítani a kerékpárutaknak. Sok esetben csak az egyéb járművek (akár a tömegközlekedés) rovására volna lehetséges. A szezonális kihasználtság miatt ez katasztrofális eredményt hozna – szezonon kívül. A bringások buszra, villamosra (netán autóba) ülnének.
- A felelős vezetés (akit mi választunk) aki döntési helyzetben van a kerékpárutak építésével kapcsolatban leszarja azt, hogy mi az egészséges, környezetbarát, jövőbe mutató, stb. Még akkor sem támogatja a kerékpárutak építését, ha az valóban a többség hasznára válna. Ez még változhat, de ehhez kb. 200 év kell.
- A néha kissé erőszakosan és arrogánsan nyomuló kerékpáros csoportosulások, civil szervezetek, lobbik (ez nevetséges) szem elől tévesztik a jelenlegi lehetőségeket, prioritásokat, és agresszivitásuk visszatetszést kelt még azokban is, akik egyébként rokonszenveznek velük. Sokszor nagyjából hasonló utálatnak örvendenek, mint a zöldek.
- Az említett szervezetek, stb. rossz példákat hoznak fel. Mint. Pl. Hollandia. Hasonló adottságú (gazdaságilag, földrajzilag és klíma szempontból hasonló) és kultúrájú országokkal kellene példálózni, bezzegezni, és azok szintjét kéne megcélozni. Ebben az esetben még Ausztria is túlzás, mint példa. A holland példához még azt is hozzátenném, hogy a két nép elképesztő távolságra van egymástól habitusban. Gondoljunk arra, hogy a holland igen kupori (és most nagyon cizelláltam fejeztem ki magam) a kerékpározás számára takarékoskodást is jelent.

Még valamit a kultúráról: Olvastátok azt a hírt, miszerint az angoloknál be akarják tiltani a karok felemelését tömegrendezvényeken? Hogy jön ez most ide? Tételezzük fel, hogy a munkahelyedre bringával jársz. A melód miatt öltönyt kell hordanod. Ez egy átlagos magyarnál már zavaró tényező, mert rögtön azt kérdi, ez OK, de hol tudok lezuhanyozni, ha megérkeztem? Mert ugye senki sem szeret izzadságszagú lenni. Kivéve a hollandot, franciát vagy angolt, stb. Az még hagyján, hogy megérkezik a munkahelyére öltönyben szarrá izzadva, ezt még azzal tetézi, hogy jó pár napja nem fürdött (!!!) és jó alaposan befújkálta magát szprével. Az inge nyaka nem hogy fekete, hanem egyenesen zsíros. Az átlagos holland, francia angol, hetente kb. egyszer fürdik. Nem zavarja, ha büdös. Ennyit a kulturális különbségekről. Nekem még nem sikerült öltönyös bringást látnom Budapesten. Kérdezzetek meg egy hollandot, hogy miért szereti a kelet-európai csajokat? Mert tiszták.

Igazából okosabban és higgadtabban kellene viselkedni a vitatkozó (acsarkodó) feleknek.

mement 2009.09.03. 17:49:55

@Csacso: Majd amikor eloszor csapsz el egy belepo gyalogost arra az elbaszott savreszre, vagy nyitjak rad anyos ulesrol az ajtot, atfogod gondolni te ezt... mindennek oka van, nem vicceskedesbol meg lazadasbol mennek azok a bringasok ott ahol, hanem tapasztalatbol.

9mmPara 2009.09.03. 18:10:23

Miért van az, hogy erről a hírről Wágner Úr jut eszembe? "Ne mondjon ennyit, drága martalóc! Ne mondja azt, hogy százat! Maga rosszul hallotta! Annyi font csak számtanpéldában létezik! De húsz, az van, vagy huszonnégy is lehet! Annyit már láttam!"

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 18:21:28

@dmm:

na már most ezen mi a moszkovita hozzáállás? az a cikk, hogy a biciklisztrádáról tárgyalnak. de nem szabad elfelejteni, hogy autóútjaik már vannak.
így teljesen tényszerű a hír.

gondolkodnak amszterdamban:

-Van pénzünk?
-Van!! - mondja a tisztelt ház..
-Elköltsük?
-El! De mire?
-Közlekedésre!
-Csináljunk utakat?
-Az már van!
-Akkor tömegközlekedést?
-:))))))))
-Bicikli sztráda?
-Mehet!

nálunk?
már az első kérdést sem merné feltenni senki. tény hogy nincs és azon karatézunk, hogy miért nincs?.. miből nincs? de kinél van? miért van nála? hol tartja? mire költi? kurva e az anyja?...

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 18:36:18

@ElPadre:

tudod, hogy ha a kiinduló pont sántít, akkor ...

ameddig a vándorló csomagok többsége olyan ostoba, hogy 2 pont között csak egy sín topológiát ismer, mint lehetséges dt-t, addig valóban gebasz.

magyarul:
vannak üres mellékutak pesten! tessék használni ezeket autóval is. rövidebb távban, időben. bár nem nézheted 20 percen keresztül a New York palotát, meg utána 2 órával a nyugatit, de a haladás gyönyörködtet..
ha a folyton a dugókban ülő ostoba sofőrökből vonunk mérleget, hogy hol tartunk,... sokáig fogjuk becsapni még magunkat..

gabriel8 2009.09.03. 18:36:27

A francia Alpokban idén olyat tapasztaltam, hogy : adott az autóút, ami 2*1 sávosként min 1 km-es alagútba megy: mind2 oldalán bringasávval. Folytatásban 2*2 sávos, elválasztó betonnal, ám e 2*2 sávos autóút szélein is bringaút --> így ment át a viadukton. (Moutiers és Aime között)
Máshol olyan táblákat láttam és fotóztam, ahol autósok figyelmét hívták fel, hogy 1,5 m-s távolsággal előzzék a kerekeseket!

2009.09.03. 18:39:14

@idelle: szerintem te kurva kövér lehetsz.

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 18:39:15

@mement:

és majd eljön az idő, hogy az ott menésért meglakolnak. és akkor mi lesz a tanulság? az, hogy világszerte egyedülálló holland példára milliárdokat fordítson rájuk a társadalom?

nem volna jobb lepattanni a drótszamárról. csengő van, de fék nincs. én már nagyon unom...

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 18:50:06

@gabriel8:

az összes pesti viadukt ugyan ilyen:))

nálunk meg a kresz mondja ki, hogy egy nyomvonalon haladót hogyan szabad előzni. a csacsi franciának meg tábla kell.. bár ahogy ezek vezetnek.. MUHAHAHAHAHA

SMisi 2009.09.03. 19:09:11

Én egyszer régen a körúton éjszaka tekertem. Sehol egy autó - kihalt a város, csak egy parkoló rendőrautót láttam a lámpa közelében. Hopp persze piros lett. Megálltam a pirosnál pont a rendőrök mellett. (Biztos hogy továbbmentem volna ha nincsenek ott.)

A rendőr finoman de érthetően biccentett a fejével: "Nyugodtan menj át a piroson!" Kicsit hezitáltam, és szerencsémre épp kizöldült. Piros arccal gyorsan továbbtekertem....

Magyarnaba 2009.09.03. 19:43:14

Kevesen tudják, de már hozzánk közel is létezik hasonló infrastruktúra.

Szlovéniában a Júliai-Alpok északi oldalán Jesenice és Kranjska Gora között között található egy kb. 20 km hosszú bringasztráda. Kb 10 éve tekertem arra, már akkor pihenőpadok, vízcsapok és útbaigazító táblák voltak az úton. Még kijelölt sátrazóhely is volt.

Az általam bringapályának elnevezett úton komoly turista és hivatásforgalom zajlott. Rokonszenves kezdeményezés, még akkor is, ha néhány autóhoz ragadt seggű bunkó folyamatosan nyavajog.

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 19:58:51

@Magyarnaba:

na elhúzol már kukkerfejű a sunyiba!
fordítva ülsz te a lovon.. a rinya a bringások szokása. "haggyatok minket is élni.. mi is emberek vagyunk.. nekünk is jár valami - a szátok :)) -, egyenjogú közlekedést!, járdán felsőbbrendűséget, zebrán egykerekezést, utakat, kerékpárőrséget, ..." micsoda légből kapott badarságok:)) kritikális massza!

van 2-3 hely, ahol extrém módon kegyelik a tekergőket. és ebből ti leszűritek, hogy a többség az abnormális.
mizu? nincs cash 300/liter mellett 12 litert lenyeletni a vassal 100-on és savanyú a szőlő? az autós nem nyavalyog. megy, kanyarodik, parkol és néha bizony elüt.
meg kell szokni, vagy le kell szállni a birigliről.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 20:32:21

@ElPadre: a qrva hosszú írásodhoz: biztos össze lehet foglalni öt mondatban. várom.

z8 2009.09.03. 20:34:35

hát képzeljétek én autóval és bicajjal is szoktam közlekedni, sőt még gyalog is.
Mindennel lehet normálisan közlekedni,csak bizonyos intelligencia kell hozzá.

Egyesek néha már elfelejtik hogy 1 éves koruk után két lábukat használták közlekedésre elég sokáig, és nem egyből autóban ültek.(bár néha már gyerekszállítást is egyesek túlzásba viszik autóval)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 20:36:07

@zigzeg: "nem pazarolja az energiát, nem szennyezi feleslegesen a környezetet, az nem felsőbbrendű, de mindenesetre érdemes tőle tanulni."

hogy mi a felesleges és mi nem, az relatív. lehet, hogy van bicajos, aki pl. nem gyűjti szelektíven a hulladékot. vagy filmeket tölt le, és hatszáznyolcvan napja megy a számítógépe.

nekem előnyösebb, hogy kocsival járok.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 20:38:15

@ElPadre: "meg lehet lenni autó nélkül, egész jól! "
meg tévé, meg számítógép, meg mosogatógép, meg villamos, meg még sok minden nélkül meg lehet lenni.

a meg lehet lenni nélküle szöveg sokszor az önnyugtatás (ámítás) eszköze. sokszor.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 20:43:21

@s.o.v.i.e.t: így van. egy ismerősömtől plagizáltam, de én is így teszek: inkább kerülök, de haladok!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.03. 20:44:10

@Bölcs Ész: "szerintem te kurva kövér lehetsz."

én egy kövér kurva vagyok, maradjunk ennyiben. :-)

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 20:46:17

@z8:
na ha ezt valaki így tálalja, akkor minden elismerés, pirospont, tapsvihar.
de ha az egyik fél kimondja, hogy márpedig csak így vagy úgy közlekedők a normálisak, arra a másképp közlekedők nyilván vadul reagálnak.

gyalogos for prezident!

ergerberger 2009.09.03. 20:56:20

Tudományos tény, hogy a biciklisek büdösek az izzadságtól, és impotensek a mogyoróik összelapításától.
A legtöbbjük sajnos buzi is.
Igazán betilthatnák már ezt a dekadens köcsög hippi buzigyerek magatartást. Kurvára ciki tízéves koron felül.

Halál Bika 2009.09.03. 21:01:19

@idelle: "én meg azt szeretném, ha először autóval, közúton lehetne bárhonnan bárhová NORMÁLISAN eljutni. ha ez megvalósul (2649 környékén)"

Sajnos autóval, közúton már csak az újabb olajárrobbanás után lehet majd menni normálisan. Én még emlékszem arra az időre amikor Budapesten sokkal kevesebb autó volt, szerintem a tendencia a még több autó, relatíve ugyanannyi útra.

Te meg egy energiavámpír vagy aki azért jött ide kommentezni hogy kicsinyes vitáival szívja az emberek agyát mert ezzel érzi magát feltöltődve.

Én nagyon örülök hogy legalább Hollandiában van ilyen, mindig is csodáltam az ottani biciklis kultúrát. Egyre több biciklis van Budapesten is, és az ismerőseim között is. Nekem külön szerencsém van, hogy a cégnél le tudok zuhizni és úgy elkezdeni a munkát hogy aznap már sportoltam egy jót.

cso zsi 2009.09.03. 21:33:18

Ki mit használ az Andrássy-Bajcsy sarkon?
Ők viszonylag lassan gurultak a zebrához.
img6.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5302643_933f5d903fafa6203b86c03725cd0ee3_m.jpg Ö viszont az Andrássyt keresztező zebráról tekert át a gyalogok között.
img9.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5302641_b49d7ace09760368e1ca6985ed8f8e2c_m.jpg

Aztán az Arany János utcai metróállomáshoz ment inni egy sört.
A két kép a gép szerint ugyanabban a percben készült.

Én már zöldön a zebrán, az autók is elindultak épp. Esze ágában sem volt fékezni.
img7.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5298541_65b14926f96c2c106340f6876fb6eb50_m.jpg

cso zsi 2009.09.03. 21:39:01

@Halál Bika: Nekem úgy tűnik, hogy @idelle az autóútjaink minőségét kifogásolja.
Amit ugye használnak a kerékpárosok is, és nekik is ugyanolyan rossz, ha nem rosszabb.
A gödröket kerülgető autósnak, és biciklisnek egyaránt ugyanaz a problémája. A 800 kilométernyi autópályánkból van legalább 100-150, amit az átadáskor fel kellett volna újítani.
Az autósoknak is sokkal jobb, ha a kerékpárosok szeparált, biztonságos úton haladhatnak.

Lakato55 2009.09.03. 21:54:02

@ergerberger: Két lehetőség van:
1./ csak azért írtad, mert provokálni akarod vele a többieket....akkor jó, mert hatásos....és sokan fognak reagálni rá
2./ komolyan gondolod......akkor viszont nem, mert olyan alacsony színvonalat képvisel, amivel nem érdemes foglalkozni (pedig nem tartom felsőbbrendűnek magam!)

cso zsi 2009.09.03. 21:56:55

@s.o.v.i.e.t:
Sokan hiszik azt, hogy az élet az utakon csak 7-9, és 15-18 között van.
A nem mesterségesen generált dugók útfeltúrás nélküli időszakban szinte nem is léteznek a munkábajárás idején kívül.
Aki elég rég óta közlekedik a városban, az ismeri az egérutakat, de a kerületi kiskirályok már azokba is belepiszkálnak a félbetört, majd ellenkező irányba egyirányúsított utcákkal.

Az index egyik mai cikkében a dugófigyelős gps is leszerepelt. (Bár a Garmin nálam eleve kuka, dugó nélkül is képes kerülőúton vinni egy Igo8-hoz képest.)

cso zsi 2009.09.03. 22:03:45

@andrush: Cseppet sem túlzás, hiszen a kinti autósok sem szentek, és a kinti bicajosok sem sérthetetlenek. Annak a létravázas korlátmegoldásnak jobb a felfogóképessége, ellenben könnyebben kiszakad a tövénél, mint a mienk.

fecsa 2009.09.03. 22:30:20

Szerintem mire itt ilyen pálya épülhetne addigra nem lesz elég levegő, hogy biciklizni tudjunk:))
Nem is tudom, hogy nevessek vagy sírjak a magyar helyzeten ....

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 22:33:49

@cso zsi:

dejóóó!
vetted a fáradságot és fotóztál épp deviánskodó birigliseket?? grat.
hujjde jó!! itt is látom őket. keresek gyorsan egy csengőhangot hozzá jutubon. akkor olyan lesz itt otthon, mint amikor a járdán dulakodnak.. flessssh:))

SMisi 2009.09.03. 23:08:47

Gyomorforgató kommentsor - basszátok meg!

dmm 2009.09.04. 00:06:44

@SMisi: frank képével ilyet nem írhatsz!!!

zigzeg 2009.09.04. 02:07:24

@idelle: Azaz nincs értelme bringázni, mert nem minden bringás gyűjti szelektíve a hulladékot. De a szelektív hulladékgyűjtésnek sincs értelme, mert van, aki pazarolja a vizet. Ez meglehetősen illogikus. Egy felnőtt ember többek között attól felnőtt, hogy vállalja a tetteiért a felelősséget. Minthogy írni és számítógépet használni már tudsz, feltételezem, apukád már ezerszer elmagyarázta, hogy az, hogy mások mit csinálnak rosszul, a legkevésbé sem mentség, kifogás vagy ok arra, hogy te is szándékosan rosszul csinálj dolgokat.

Netszamuráj 2009.09.04. 05:03:21

@idelle: Tényleg meg lehet lenni autó nélkül, nekem például sosem volt, és nem azért mert nem futná rá. Viszont a hozzád hasonló szűk látókörű emberek teszik ezt a társadalmat meglehetősen élhetetlenné. De egyébként tök mindegy, hogy mi a jó Neked, vagy mi nem, hamarosan elpufogtatja az emberiség a maradék kőolajkészletét, és kénytelenek lesznek a hozzád hasonlók is tömegközlekedni vagy biciklizni, neadjisten gyalogolni, mert nem lesz mit beletölteni a csodálatos autóitokba.

cso zsi 2009.09.04. 07:23:46

@Netszamuráj: Még mindig nem arról szól az élet, hogy a bringás és az autós háborút vívjon egymás ellen.
Persze, hogy meg lehet lenni autó nélkül.
40 éve a mi családunkban sem volt autó. A 80 lakásos társasházban volt 5-6 lakónak.
Ott fociztunk a ház előtt. Biciklije 3 gyereknek volt a 10-ből, 2 felnőttnek is volt, amíg el nem lopták.
Azóta elmúlt pár év.

Ha a közeljövőben el is fogy az kőolajalapú üzemanyag, valami másnak kell lenni helyette.
Visszatérünk a vitorláshajóhoz, a léghajóhoz, vagy mégis tömegcikké válik az atommeghajtás, vagy valami egyéb.
Hiszen a tömegközlekedés, és a szállítás is üzemanyagot fogyaszt.
A villamosítás is ezekbe a problémákba ütközik.

Elég csak az orosz-ukrán gázvita szenvedő alanyává válni, és megáll az élet Európában.
Persze azt is lehet helyettesíteni kerékpárral, csak fárasztó lesz picit.

k_attila78 2009.09.04. 08:20:27

Háború autósok meg biciklisek közt:) ez is jellemző erre a szerencsétlen magyarországra (igen direkt kisbetű) hogy ahelyett hogy együtt oldanának meg fontos kérdéseket "háborúznak" egymással...
Ha átléped a határt Nyugat felé valahogy a háború egy szempillantás alatt megszűnik és az autósok békésen élnek a biciklisekkel...
folytassuk csak a háborút biztosan sok szép dolog születik majd belőle szép "eredményeink" vannak már eddig is:)

nahát-nahát 2009.09.04. 08:38:01

@k_attila78: Lehet, hogy ott nem az autósok rovására teremtettek lehetőséget a bringásoknak.... sőt az is lehet, hogy a bringázás nem néhány száz elszabadult belvárosi kocsmatúrázót jelent?

k_attila78 2009.09.04. 09:24:24

tökéletesen igazad van ott nem megy senki rovására a kerékpározás hiszen az intelligenciájuk nem ott áll ahol ennek a rendkívül tehetséges okos népnek.

nem csak a kocsmák környékén kellene járkálnod autóddal és akkor látnád hogy máshol is vannak biciklisek....

www.origo.hu/itthon/20080826-critical-mass-szeptember-21.html

itt 80 ezer kocsmatúrázó volt:)

nahát-nahát 2009.09.04. 09:44:09

@k_attila78: Hányan vesznek részt egy nap Budapesten a közlekedésben? 800 000-1,5 millió? Na ebből kb 500 ezernek volt kemény kellemetlensége, amikor CM hétköznap volt.

...más. Szerinted hol van a bicikliút, az Andrássy Hősök tere.Oktogon szakaszán?

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 09:45:50

Sok szó esett már arról, hogy az autósok szennyezik a környezetet, meg hogy majd jól elfogy alólunk a kőolaj (@Netszamuráj:)
Majmocskáim! Ugye hallottatok már olyan dolgokról, mint Opel roadster, hibrid autó, 'neaggyisten' bioetanol? Ebben a sorrendben lehetne kombinálni. Most mondom, hogy bioetanolt lehet 195 HUF/literért tankolni. Ford fókusz jól megy vele. És nincs környezetszennyezés, mert Co2-t és vizet csinál égés közben.. És nincs kőolajpuffogtatás, mert másból van. És ha erre rátenne egy autógyár egy hibrid hajtást, akkor homlokoncsapná magát a sok féltudású biciklista itt, hogy jaajj de csacsi vagyok.. De persze most tessék bevágni a durcát, hogy de csakazért is az autósok elkoptatják a kőolajat.. Fajankókáim... Mizu?

k_attila78 2009.09.04. 09:51:55

@nahát-nahát: nagyon sajnálom hogy kellemetlensége volt nekik (1 nap:)) hidd el sok embernek van az autósok miatt is "kellemetlensége" ezt lehetne ellensúlyozni azzal ha mind2 fél figyelne a másikra...

k_attila78 2009.09.04. 09:53:37

@s.o.v.i.e.t: csak úgy hemzsegnek a hibrid autók magyarországon (direkt kisbetű)....

k_attila78 2009.09.04. 09:55:39

@nahát-nahát: ja és bicikli út nincsen hanem bicikli-gyalogút van ami a kicsit más mint a bicikliút...

nahát-nahát 2009.09.04. 10:05:42

@k_attila78: Nem az az egy nap a gond (bár szerintem felesleges, de legyen), hanem nagyon jól mutatja, hogy fizikailag képtelenség Budapest (Demszky rombolása ellenére is direkt nagybetű) közlekedését, az itt élők mozgását megszervezni, ha a kerékpározás aránya túllép egy minimális mértéket.

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 10:09:21

@k_attila78:

ne csak azt olvasd, amit írtam, hanem azt is amire írtam.
valami ostoba jószág azon apellál, hogy majd elfogy a kőolaj és akkor mindenki kiszáll a kocsiból.
1: ilyen nem lesz.
2: nem azt írom, hogy hibridekkel van teli az ország, hanem hogy van alternatíva a kőolajmentes autózásra jócskán

kicsit sok it az olyan formájú szamóca, aki még mindig azt hiszi, hogy a bicikli világmegváltásra van. rá kéne jönnie ezeknek is, meg az autót használóknak is persze, hogy a bringa közlekedésre és sportra is van. ésszerű döntések és célok figyelembe vételével. belváros: bringa. nagyobb távok autó. nagyobb távról belváros esetleg autóra rakott bringa. ha van lehetőség a célállomáson a higiéniai elvárásoknak megfelelő alakba kerülni.. mert sok bringás elfelejti, hogy nem mindenki biciklis futárként dolgozik, vagy puttó antikváriumban, ahol gőzölöghet a testszaga. de ebbe inkább bele se menjünk szerintem.

k_attila78 2009.09.04. 10:12:44

@nahát-nahát: ez igaz ha nem tesznek a kerékpározás fejlesztéséért semmit akkor valóban nem növekedhet tovább a számuk ellenben minden fejlett országban egyre népszerűbb a kerékpáros közlekedés és egyre több pénzt fordítanak rá és nem az autósok rovására teszik azt. Ők csinálják szarul és mi vagyunk a f@sza gyerekek?
és az autósok száma még növekedhet szerinted? dobjam el a biciklim és utazzak 5x annyi ideig?:)

nahát-nahát 2009.09.04. 10:37:11

@k_attila78: ... na akkor igazam volt!

Tegnap lassan haladok a szervízúton, fiatal anyuka 5-7 éves forma gyerekével billeg a parkoló kocsik mellett. Megyek egy darabig mögöttük, amikor kerülném őket, röviden (tényleg csak figyelmeztetés jelleggel) dudálok, hogy ők is figyeljenek, ne legyen baj. Következő lámpánál anyuka leordítja a maradék hajamat, hogy mit képzelek, ez itt bicikliút! Kodály köröndnél újra találkozunk, akkor már nem mocskos autós vagyok, hanem környezettudatos gyalogos, aki a földalatti felé igyekszik:) Újra "szóba elegyedünk", de anyuka csak üvölti, hogy a szervizút a bicikliút. Csöndben megmutatom neki a kék kerek táblát, és dolgomra sietek.

Kérdéseim:
Miért lehet kerékpározni, minimális KRESZ ismeretek nélkül?
Mit keres a forgalomban egy ilyen kicsi gyerek?

A harcos biciklisták, miért nem követelik a városi kerékpározás érdemi szabályainak megalkotását?

k_attila78 2009.09.04. 10:38:08

@s.o.v.i.e.t: így van minden közlekedési eszközt a helyére kell tenni és tudom hogy a bicikli nem világmegváltó, de örvendetes hogy egyre többen ülnek át az autóból.

"A benzinár emelkedése ellenére Magyarországon évről évre több üzemanyag fogy"

Miért fordított nálunk a tendencia mint Nyugaton ezen elgondolkoztatok már?

nahát-nahát 2009.09.04. 10:43:43

@k_attila78: Az autósokat nem a Belváros határában kéne megfogni, hanem még a város határán kívül... Parkoljon az elővárosokban, onnan aztán a metróval összekötött elővárosi vonatokkal bárhova, és gyorsan el lehetne jutni. Ha a napi bejárók 70%-át kint tartanák, nagyságrenddel javulnának a városi közlekedés, így a bringások lehetőségei is.

k_attila78 2009.09.04. 10:46:29

@nahát-nahát: ja hogy ott? bocsánat ott tényleg a szervízútra van terelve a bicikli út (Hősök terénél van egy tábla ami erre utal) majd a Kodály köröndnél kezdődik a kerékpár-gyalogút (egyébként sztem sem helyesen)...

és igen nagyapámnak még volt kerékpár vezetői igazolványa, most is kellene oktatás a közlekedésben résztvevőknek (szándékosan nem csak biciklist írtam mert sok mindenki megszegi a szabályokat, az autós is túllépi városban az 50-et, nem indexel, felveszi a telefont stb....)

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 10:47:12

@k_attila78:
"A benzinár emelkedése ellenére Magyarországon évről évre több üzemanyag fogy"

ezt honnan idézted? már csak mert hogy lehet, hogy úgy folytatódik, hogy bezzeg NyugatOlyrópa.. de ha nem, akkor miért gondolod, hogy máshol csökkenne a fogyasztás és egyedül nálunk nő?

k_attila78 2009.09.04. 10:51:49

@s.o.v.i.e.t: rengeteg hírben benne volt az utóbbi időszak áremelései kapcsán. A hírek azt hozzák hogy amíg olyrópában 5-10%-kal visszaesett az üzemanyag felhasználás addig itt fordított a kép....

k_attila78 2009.09.04. 10:54:05

@s.o.v.i.e.t: rengeteg hírben benne volt az utóbbi időszak áremelései kapcsán. A hírek azt hozzák hogy amíg olyrópában 5-10%-kal visszaesett az üzemanyag felhasználás addig itt fordított a kép....

k_attila78 2009.09.04. 10:55:09

@s.o.v.i.e.t: rengeteg hírben benne volt az utóbbi időszak áremelései kapcsán. A hírek azt hozzák hogy amíg olyrópában 5-10%-kal visszaesett az üzemanyag felhasználás addig itt fordított a kép....

k_attila78 2009.09.04. 10:57:22

@s.o.v.i.e.t: rengeteg hírben benne volt az utóbbi időszak áremelései kapcsán. A hírek azt hozzák hogy amíg olyrópában 5-10%-kal visszaesett az üzemanyag felhasználás addig itt fordított a kép....

teabore 2009.09.04. 12:01:29

@s.o.v.i.e.t: @nahát-nahát:
kerekparosklub.hu/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0

majd frissítjük a listát, ha más, építő jellegű kritikát is mondtok, addig olvassátok el. Bár lehet, hogy túl hosszú.

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 12:09:57

@teabore:

szabályszegő kiskáté. Avagy mik azok a helyzetek, amikor szabályosan vagyunk szabálytalanok.
Amikor meg semmi okom rá, akkor meg kiváltságom a szabálysértés, mert zöld vagyok.

Hülyítgessétek csak egymást az ilyen és ehhez hasonló gyűjteményekkel.. gratula:))) Mi azért kocsikázunk.. de remélem nincs harag:))

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 12:22:46

@teabore:

különben meg nem is értem. "stipistopi ezt nem mondhatod"?? "hajhúzás nem ér" szindróma? ezt is ezerszer hallottam verekedés előtt. bár oviban. de ez kit érdekel? jajveszékeltek, hogy így ne bántsanak titeket bringásokat, meg úgy ne. de ennek a védekező sirámbástyának a lőrésein épp ti köpködtök, meg fújoltok az autókra, motorokra, gyalogosokra, babakocsikra. holott ebből kettő e szerint a blog szerint is jó barátotok.

biciklizzetek. akár a villamos sínen. én is azt tenném, ha bicikliznék. kit érdekel. ott érvényesülsz, ahol akarsz, meg ahol tudsz. a kocsi szélesebb, stabilabb és nagyot üt 60km/h val. ez ellen ne is akarjatok küzdeni, mert ez tény marad. a kocsi füstöl. ez is tény. engem ne akarjon senki megváltani, vagy mártírrá tenni a természetvédelem oltárán. majd én eldöntöm, hogy mivel megyek és hova. ez is tény. de hogy már külön oldalon kell összeszedni a mentegetőzést, hogy éppen csak miért és milyen mértékben lehettek szabálytalanok.. az azért kicsit mókás. de persze egyet értek. tekerjetek át bárhol, használjatok járdákat.. csak számítani kell a megrovásra és viselni kell a következményeket. ennyi az együttélés szabálya.

k_attila78 2009.09.04. 12:26:00

@s.o.v.i.e.t: csak nem mész már városban 60-al hiszen te nem vagy egy szabályszegő:) én egyébként nem köpködök senkire mert nem úgy neveletek, és az általánosítgatás sem szép dolog....

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 12:46:35

@k_attila78:

ha majd lesz időd és útba esik, akkor kukkants rá arra a kerek, piros szegélyes jelzésre a Vörösvári úton, hogy ne soroljam fel pest összes útszakaszát... próbáld meg felfogni, hogy mit jelent a 6-os után a körön belül elhelyezettt 0.
naugye. és a szentlélek térnél, vagy a Flóriánnál meg úgy borogass a buszsávról keresztül a két másikon, meg a kanyarodón, hogy én bizony ha lehet, akkor hiszek a piros 60-as karikának. meg a szabálykövetésben is bízok. én már csak ilyen szabályoskodó és bizalommal teli ember vagyok. és bizony már leírtam máskor is itt, hogy bár a legjobb tudásom szerint figyelek oda és segítem a kerékpárost a közlekedésben, de ha úgy alakul, hogy muja és alám kanyarodik, akkor nem fogok másokat veszélyeztetni miatta, de még a saját anyagi káromat sem nyelem be.. ahogy tudok fékezek, de ha úgy alakul, elütöm. próbálok lehiggadni, sajnálom is a verebet, de azonnal rendőrt hívok, hiszen személyi sérülés van és abban a minutumban fel is jelentem és az anyagi káromat, ami a kocsiban keletkezett leperlem rajta. még ha porhanyósra is tört az összes csontja. és ha itt cikk lesz belőle, akkor ide jövök és megkérdezem:
Megérte szamóca?

ezt nyugodt szívvel írom ide és vállalom bármikor. de csak ebben a teljes szövegkörnyezetben. mert mindjárt jönnek a félreérteni vágyók, hogy elütök valakit, hogy a kocsimat mentsem... kiforgatási próbálkozásokkal.
Ezt így gondolom és azt is gondolom, hogy minden autóval - és mással - közlekedő ember is így gondolja.

kezded már sejteni a városon belüli 60-at? szamóca..

teabore 2009.09.04. 13:00:02

@s.o.v.i.e.t:
nem azért biciklizek, mert ultrazöld vagyok, sem azért, mert nincs pénzem autóra. Azért biciklizek, mert szeretek kerékpározni és jobban szeretem, mint a gyaloglást és a tömegközlekedést.
Ám: van autóm és jogosítványom. A jogosítványomat mindig használom, az autómat csak akkor, ha muszáj (pl. terhes feleségemet orvoshoz vinni, mert 300 m-t sem tud megtenni). A kerékpáromat akkor használom, ha munkába megyek, vagy a barátokhoz, vagy csak úgy. Sőt, ha felteszem a nagyobb táskámat, akkor 60 l-es lesz a csomagtartóm, amivel nagyon nagyszerűen el tudok menni a nagybevásárlásokat elintézni. Ez nekem egy opció, nem mindenkinek - nem akarok "megtéríteni" senkit, tőlem azzal jár, amivel akar. De: látjuk a forgalom nagyságát, azt, hogy milyen nagy a légszennyezettség és ez ellen lehet tenni - pl. úgy, hogy aki akar, átülhet biciklire. Nem kötelező, de közös érdek. Persze vannak, akik ezt nem akarják, mert egyszerűen lusták ahhoz, hogy mondjuk 5km-t letekerjen, vagy annyira nem áll közel hozzá a kerékpározás. Ezzel nincs is semmi baj - ha ezt mondja. Ha azt olvasom minden poszt után a kommentek között, hogy "piros lámpán mentek át, a kerékpározás csak vidéken jó, stb", akkor csak állandó kifogásokat hallok, amiket tételesen megválaszolni kissé már unalmas.
A "sirámbástya lőrésein át köpködés"-ről annyit, hogy ez nem siránkozás - én, személy szerint annyit szeretnék, ha mindenki odafigyelne a másikra a közlekedésben, az utcán, a hivatalokban és mindenhol, ahol emberekkel találkozik. Ez erre a mondatodra volt reakció: "ott érvényesülsz, ahol akarsz, meg ahol tudsz." és nem "annyi az együttélés szabálya", hogy tekerjetek, ahol tudtok, csak viseljétek el a büntetést is - annyi lenne, hogy odafigyelünk egymásra és a másik fejével is gondolkozunk, miközben közlekedünk (legalábbis megpróbáljuk).

Ómájgád 2009.09.04. 13:09:44

@s.o.v.i.e.t: "Yeahh! the roads!
Kell bicikliút, de van precedencia:"

Hát nem tudom ki akarna ilyen betondzsungelben élni, én biztosan nem. Szerencsére nem azon múlik építenek-e bicikliutakat, hogy mit írkál sok kis balfasz tinó ((C) Belga) ezen a fórumon.

@alibiman: "Az inge nyaka nem hogy fekete, hanem egyenesen zsíros. Az átlagos holland, francia angol, hetente kb. egyszer fürdik. Nem zavarja, ha büdös. Ennyit a kulturális különbségekről."

Nagyon érdekeseket írsz, de ezt azért nem tudom elhinni. Ezt saját tapasztalatból írtad, vagy valahol olvastad? Nem szabad összetéveszteni a puritanizmust az ápolatlansággal.

teabore 2009.09.04. 13:12:41

@Ómájgád: van belga ismerősöm, hetente egyszer fürdik (nálunk is :) ) és nem vízzel, hanem mosdókesztyűvel úgy, hogy még kevesebb vizet használjon - soha nem volt kellemetlen szaga.

Ómájgád 2009.09.04. 13:18:00

@teabore: több téma is volt már itt, amihez sokan hozzászóltak. Sajnos ritka az ilyen hozzáállás. Én is azt mondogatom, hogy ha már van aki felvállalja a biciklis közlekedést, akkor miért ne támogassuk infrastruktúrával, biztatva ezzel még többeket, és így azok is jól járnak akik az autót választják.

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 13:18:37

@teabore: nagyszerűen öszemosunk 2 dolgot
a kerékpárral közlekedőket a kerékpárral szabálytalankodókkal.
a közlekedők védik a fórmokon a szabálytalanok ellen ágálókat. ezzel ez a két társaság nyírja egymást azért a jópá együgyűért, aki köszöni szépen de ugyan úgy lesz*r téged, mint engem. meg mindkettőnk humánus gondolkodását.

én róluk írok, hogy tegyen amit akar, de viselje következményét.

"odafigyelünk egymásra és a másik fejével is gondolkozunk, miközben közlekedünk"
hogy a viharba gondolod ezt? gondolkodjak egy olyan ember fejével, akinek üvölt a rétegzene a fejébe az ájpodról és cél nélkül tekeri a kétszázezrest. vagy a topmanager öltönyben amikor lebillen a Szab-hídról és az összes gondja az, hogy ki nézi, hogy milyen trendi? Ha ezeknek a fejével gondolkodnánk, akkor relax lenne az egész világ. Ezek nem gondolkodnak. Helyettük meg én sem fogok. A fentebbi soraim értelmében ütöm el. Ée picit fáj, hogy egy ember félkarú lett, de el fogok tőle tudni aludni. Nem rátok és nem is rájuk vagyok dühös néha. Inkább értük. Abban a tudatban, hogy én még csak tudok is vezetni rendesen állítólag. De ahogy néhányan művelik ezt a dolgot.. Életveszély a 2kerék. Saját élményem is van robogóval. Röviden: balról szűken megelőz Corsával, aztán azonnal jobbra fordul az első kerekemen át index nélkül. Kiszáll, elnézést kér. Finn a srác. Barátnője magyar. Kinyögi: Nem direk volt. Hehh. aranyos. 1 nap múlva eladtam a robogót.. kösz mindent. jó nekem a kocsi. a szmog sem ártelmasabb, mint szétfejelni az Árpád híd lábát.. Mindkettő ölhet. De a szmog talán lassabban. Nem szeretem a drasztikus, hirtelen egészségromlást. tempója legyen neki..:))

teabore 2009.09.04. 13:27:22

@s.o.v.i.e.t:
tudom, hogy összemossuk a 2 kerékpárost - én is csesztem már le fülhallgatóval a járdán tekerő srácot, postást, aki jobbra fordult a zöldre váltó lámpánál aztán rögtön balra, mert zöld volt a zebránál is (nem voltak gyalogosok). A legjobb viszont az volt, amikor kijöttem a boltból és egy kb 65 éves öregúr ütött el majdnem - szorosan a járda jobb oldalán haladt...szóval én is elítélem ezt a magatartást és azt is, aki a "mi kutyánk kölyke" alapon védi - nem védeni kell, hanem lecseszni.

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 13:45:19

@teabore:

velkám!;) és akkor itt vissza is kanyarodhatunk a belinkelt gyűjteményhez.
kell ilyet gyűjteni? nem. miért?
mert természetes, hogy biciklizzetek a járdán, ha a gyalogosokat nem zavarjátok (és zavarás nem az, hogy nekik nem tetszik, hanem amikor centizgeti a bringás a gyalogost és tiszta erőből teker), vagy a sáv közepén, ha olyan gyér a forgalom, hogy bőven ki tud kerülni a mögöttetek érkező. menjetek a villamos sínen, ha épp azt látjátok biztonságosnak. ez rendben. de nem kell ilyen védelmet húzni a biciklisek köré, mert ez csak épp arra jó, hogy a huligán, veszélyokozó bringások erre mutogatva bosszantsanak mindenkit.
minek ez a táptalaj? önmegerősítés kell, mert tudjátok, hogy szinte semmiben nincs igazatok? mert sajnos nincs. amég nem egy fenntarthatóan biztonságos közlekedési morálra vágynak itt sokan, nem az együttélési szabályok kölcsönös(!!) betartására, hanem KRESZ kiváltságokért rinyálnak ezrek,meg milliárdos beruházást igénylő kerékpárosmekkát álmodoznak addig nem is lesz. magatoknak is kell tenni a javulásért. nem azt kell várni, hogy mit tehet értetek mindenki.

és amég technofilteres maszkos, merida nadrágos habverő pedálos specialized bringás emberkék parasztgőggel csilingelnek a járdán rám, amikor sétálok épp, akkor ne várja el, hogy támogassam a vágyálmaiban és hogy különben kezeljem, amikor kocsiban ülök és a járdáról elém gördül.. így egy kicsit borzolja az igazságérzetemet... nem is kicsit. de ezt majd én magamban helyre teszem magamban:))

Netszamuráj 2009.09.04. 13:46:26

@s.o.v.i.e.t: Hitegesd csak magad...

Semmi, ismétlem semmi megoldás nem áll jelenleg rendelkezésre, ami képes lenne kiváltani a kőolajat.

Bioetanol bazmeg, már most élelmiszerthiányt okoz, pedig még szinte senki sem használja...

Napelem akkor sem lenne elég, ha már most rohamtempóban gyártanák őket szerte a világban.

hu.wikipedia.org/wiki/Olajhozam-cs%C3%BAcs

vilagegyetem.ning.com/video/1233768:Video:46526

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 14:12:48

@Netszamuráj:

így aztán kerékpárforradalom?
muhaha. na meg még ha az is. -mert megint csak ismételni kell - a kutyulinak sincs baja a kerékpárral. az nem tehet semmiről. de még a kerékpárosokkal sincs baj globálisan. csak azzal a kerékpárosok létszámához viszonyított elég magas 80-90%-nyi tahóval, akik azt hiszik hogy kerékpárral járni = mindenki fölött állni
erre jó kontra volt a legutóbbi Szépvölgyi úti inceidens. Mindent megtehettek, de nem mindig következmények nélkül.

"Bioetanol bazmeg, már most élelmiszerthiányt okoz"
épp ezért van az, hogy bemegyek az Interspaarba és alig van valami a polcon. jajj jajj! ne hazudozzunk már! a termelőktől meg a felvásárlás olyan áron zajlik, hogy az vicc. no persze nem is termelnek minőséget sokszor. de nem merül föl a kérdés, hogy ha az élelmiszer hiánycikk, akkor mi a bánatos francot keres az utcán ennyi fényes bőrű, lógó seggű ember? biztos a bánat hízlalta őket ekkorára, hogy nincs mit enni egész nap..

Napelemről meg senki nem beszélt még eddig szerintem. soha meg nem térülő beruházás. vakvágány.

s.o.v.i.e.t 2009.09.04. 14:39:36

@Netszamuráj:

na meg ezt annak mond, aki elhiszi..

majd akkor kezdek el gondolkodni a kőolaj problémán, amikor az arab olajsejk 1,0-ás szívódízel - hibrid matizzal jár..:))

élelmiszer hiányról beszélni meg mekkora ökörség! amikor nálunk is a vacsorával csatáznak, meg hal van a tortán is!
majd amikor az lesz a műsor, hogy Vacsoráért csata.. na akkor már megértem a sírdogálást..

az etanol.. hát szóval tudod.. az meg megújul. isered a kifejezést: megújuló energiaforrás?

vagy azt gondolod, hogy a kutas leszedi a meggyet valahol, kivágja a fát gyökerestől, felszórja a földet sóval, ogy ott soha többé semmi ne nőjön, megerjeszti alkoholnak, eladja a kúton az etanolt, a pénzt meg beveri a játékgépbe vagy elkártyázza?
koncepció nélkül szült téged anyád világra, ahogy látom...

Netszamuráj 2009.09.05. 11:21:03

@s.o.v.i.e.t: Senki sem mondta, hogy ennek most köze van a biciklihez. Ez itt most OFF tehát.

Ha annyira szakértője vagy a témának: "...A bioetanol hasznosításával emellett több probléma is van. Egyrészt a megtérülése alig nagyobb, mint 1:1, másrészt világszerte nagy mennyiségű területek szükségesek az energiaültetvények létesítésére, ami az élelmiszertermelés visszaesését eredményezi. Ez nem csak a Föld gabonatartalékainak csökkenését vonja maga után, hanem az élelmiszerárak gyorsabb növekedését is. Emellett nőnek a takarmányárak is, amik a nagyobb költségek miatt az állattenyésztési termékeknél is árnövekedést okoznak..."

Érted, amíg csak néhány gazdag figura státuszból hibrid autóval jár: van elég etanol. De ahogy mindenkinek azzal kéne járnia, mindjárt nem lenne elég, a töredékét sem fedezné a szükségletnek.

Az, hogy valami újratermelődik, semmit sem jelent. Ha most hirtelen szükség lenne az összes fára, és mindet kivágnák, akkor hány év múlva lenne ismét fa?

Egy magyar ember kb. annyi energiát használ fel a kőolajban lévő energia révén, mintha 100 ember dolgozna helyette. Amerikában ugyanez a szám 200.

Kicsit el vagy tévedve, ha attól, hogy körbenézve Magyarországon sok kövér embert látsz, levonod azt a következtetést, hogy minden van rogyásig. Igen, itt és most van. De a világ kissé nagyobb ennél, ráadásul azt se felejtsd el, hogy mi abszolút energiafüggők vagyunk. Gondolj csak arra, amikor az oroszok elzárták a gázt. Ha X napon belül nem nyitották volna ki, befagyott volna a kis seggünk - sok más nyugati ország lakóival egyetemben -, mert nem volt alternatíva!

Mindegy, nem akarlak meggyőzni, ráadásul minősíthetetlen hangnemben személyeskedsz is, úgyhogy higgy csak, amit akarsz. A tudatlanság áldásos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.07. 16:42:15

@Netszamuráj:
Az a helyzet, hogy az ethanol a kőolaj problémán kívül sok problémára megoldást jelentene.
Mondjuk megszünne a kőolajfüggőség. A jelenleg 5%-on üzemelő mezőgazdaság fellendítése megoldás lehetne a munkanélküliségre, főleg vidéken. Miven nem afrikából, meg egyéb helyekről kell hozni az üzemanyagot, csökkenne a járulékos környezetszennyezés is. És ráadásul az üvegházhatásra is jó lenne, ha a kibocsájtott co2 újboli lekötésén kívül a melegítő napsugárzást is lekötné.
Bár ezt egy sötétzöld biciklista sosem fogja belátni, De ezért játszotok Ti még mindig biciklivel, míg mi már kinőttünk belőle.

cso zsi 2009.09.07. 19:14:38

@Netszamuráj: "Egy magyar ember kb. annyi energiát használ fel a kőolajban lévő energia révén, mintha 100 ember dolgozna helyette. Amerikában ugyanez a szám 200."
Nem adódhat ez abból, hogy ott feleannyiba kerül a benya?

Cserében, többszörös a kövérség, mint idehaza.
Pedig Miami tele van karcsú görkoris lányokkal.

Netszamuráj 2009.09.13. 11:22:05

@newtehen: Ráadásul biciklivel sem járok.

2009.12.17. 10:09:39

@Csacso:
Andrássyn nincs is biciklisáv.
süti beállítások módosítása