Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A felújítás után rosszabb lesz a Margit hídon biciklizni

2009.08.13. 14:04 - lumina

A Margit híd felújításával nem számíthatnak sok jóra a budapesti biciklisek, az eddig véglegesnek hitt tervek mégse voltak véglegesek. A főváros és a civilek között hosszas egyeztetés folyt a híd felújításának tervezésekor, hogy hogyan is oldják meg a korlátozott lehetőségek között a legcélszerűbben a kerékpáros közlekedést.

A civilek azt akarták, hogy az autók mellett mindkét irányban alakítsanak egy-egy kerékpáros sávot, a főváros azonban ebbe nem ment bele, így végül a civilek részéről egy „nagyon erős kompromisszum” született. Ez a terv arról szólt, hogy a híd északi oldalán (a Margitszigethez közeli oldalon) kétirányú kerékpárutat alakítanak ki, a délin pedig egy egyirányú kerékpársáv lesz pesti irányba. Utóbbira azért van szükség, hogy aki a Szent István körúton akar továbbhaladni, ne kelljen fölösleges és időigényes köröket tennie, hanem egyenesen folytathassa útját a közlekedés teljes jogú résztvevőjeként, akárcsak az autósok.

HI  7554

Ehhez képest a végleges tervben már csak a kétirányú kerékpárút szerepel. „A margitszigeti oldalon önálló, kétirányú kerékpárutat alakítanak ki” – olvasható abban a tájékoztató füzetben, amit a napokban a Margit híd környékén osztogatnak. Ugyanerről írnak a felújítás hivatalos honlapján: „Az átkelő északi oldalának kiszélesítésével önálló, kétirányú kerékpárút épül, amely összeköti majd a pesti és a budai rakpartok bicikliútjait”.

Kürti Gábor, a Critical Mass szervezője azt mondta, a civileknek nem szóltak arról, hogy változtak a tervek, ők mostanáig abban a tudatban voltak, hogy a kivitelezés a korábbi megegyezésnek megfelelően zajlik majd. László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke reméli, hogy csak valami félreértésről van szó.

A civilek szerint ez a megoldás még a jelenleginél is rosszabb annak ellenére, hogy most is veszélyes az úttesten biciklizni, hiszen – különösen az ívekben – nagyon kevés a hely, az autósoknak sávot kell váltaniuk, hogy ki tudják kerülni a kerékpárosokat, ezt pedig nem mindenki teszi meg. Ezért bár szabálytalan, a legtöbben a járdát választják, azonban ha megépül a kerékpárút, tilos lesz az úttesten biciklizni. A KRESZ szerint ha egy adott szakaszon van bicikliút, nem szabad az úttesten közlekedni.

Megkérdeztük a fővárosi önkormányzatot, hogy a végleges terv mit tartalmaz. Temesi Attila, a hivatal alosztályvezetője, a Margit hídi felújítás projektmenedzsere azt mondta, hogy valóban csak az északi oldalra tervezett kétirányú bicikliutat építik meg, mert a déli oldalon szűkös a hely, így csak a járda fér el. A szigeti bejárónál ha valaki keresztbe fordított biciklivel várakozik, hogy átkeljen a zebrán, mellette már senki nem fér el, érzékeltette a hely adta lehetőségeket. Megjegyezte, hogy ez a jövőben esetleg orvosolható, de az első fázisban biztosan nem lesz a déli oldalon kerékpársáv.


Hangsúlyozta, hogy a kétirányú bicikliútról biztosítják a ráhajtást a rakpartokon haladó kerékpárutakra. Arra a kérdésre, hogy aki Budáról érkezik Pestre, hogyan tud szabályosan továbbmenni a Szent István körútra, azt mondta, le kell szállni a bicikliről, és át kell tolni a zebrán. Mivel a híd nem elég széles, nem tudták megoldani, hogy mindenkinek az igényeit maradéktalanul kiszolgálják, tette hozzá.

A felújítás idején egyébként az úttestet nem lehet majd használni, a villamos és a buszok mellett csak a gyalogosok használhatják majd a hidat, azaz ha valaki szabályosan akar átkelni biciklivel, a járdán kell tolnia kerékpárját.

A civilek keddre demonstrációt szerveznek, este 6-kor bringaláncot alkotnak a Margit híd déli járdáján.

Címkék: önkormányzat építkezés margit híd tiltakozás

576 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr481307079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:06:01

@itoh: "nagyságrend rendszerint a tíz hatványainak sorozatára utal; a 10-es számrendszerbeli (decimális) skálával foglalkozik.

A tíz hatványai 0,001 0,01 0,1 1 10 100 1000 10 000
Nagyságrend – 3 – 2 – 1 0 1 2 3 4"

Most esett le... JAJ, BAZMEG, TUD WIKIPEDIÁT HASZNÁLNI: http://hu.wikipedia.org/wiki/Nagyságrend Mekkora gáz vagy, öcsém... :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:08:08

@Joe Forster/STA: "Te most komolyan mindig ennyire hülye vagy, vagy így este exponenciálisan (hah!) esik a vércukorszinted?"

gyakorlatilag semmit nem mozgok, pici súlyfeleslegem van, zabálok, iszom, dohányzom, jól vagyok. biztos a gének teszik. ha megdöglök, hát megdöglök, több is veszett Mohácsnál, legalább kib*szottul jól éreztem magam. de ezt hagyjuk, very szpesöl ov mí, hanem hadd kérdezzek valamit:

a szmogos városban kerekezni - amikor tudjuk, hogy a káros anyagok mozgás közben gyorsabban beépülnek - mennyire egészséges?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:08:45

@idelle: Nem megmondtam az előző cikknél, hogy gyúrj még egy kicsit? Ez így igen gyenge próbálkozás...

Kyletroy 2009.08.13. 22:09:02

@Joe Forster/STA:

Akkor is igaz amit írtam. Ha a körutakon mondjuk csak az egyik oldalon lesz sáv (ld. pl Bajcsy), akkor eleve jó, ha a hídon is csak egyik oldalon mennek a bringások (de ugyebár a híd esetében legalább zavartalanul, nem a gyalogosok közt).
Ha Andrássy jellegű lesz esetleg a körút, akkor meg ahogy írtam, az aluljárókon keresztül megoldható az áttérés arra a bringaút típusra.

De szerintem a hídon, az adottságai miatt mindenképp egy oldalra kellene tenni a bringasávot, a másikra a gyalogos, nézelődő járdát.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:12:52

@idelle: "gyakorlatilag semmit nem mozgok, pici súlyfeleslegem van, zabálok, iszom, dohányzom, jól vagyok."

Tehát fizikailag rendben van. Oszt' mondd, mentálisan is? Hát ez az...

"a szmogos városban kerekezni - amikor tudjuk, hogy a káros anyagok mozgás közben gyorsabban beépülnek - mennyire egészséges?"

Az a helyzet, hogy én kérek elnézést, mert megint beégtél: keress rá a "vector project" avagy "vector-projekt"-re a Google-on.

BOB 2009.08.13. 22:12:53

@itoh: tízes alapú logaritmusnál nem egész számokkal számolni az nagyjából középiskola 3. osztályos anyag. Ha jól emlékszem.

mrmatt 2009.08.13. 22:12:56

Francba az egésszel, újítsanak fel mindent, a járdákat egy ici picit szélesítsék ki, és mindenki bringázzon a járdán ahogy eddig is....
Kicsit zavarja a gyalogosokat, de inkább mint ez a mostani 8 lámpás ötlet.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:14:17

@Joe Forster/STA: "Nem megmondtam az előző cikknél, hogy gyúrj még egy kicsit? Ez így igen gyenge próbálkozás..."

Übermensch Velocináci barátom, áttértél fikázásra? ezt kihagynám, mert ebben verhetetlen vagyok, ha akarom.. .:-D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:15:47

@Kyletroy: "Ha a körutakon mondjuk csak az egyik oldalon lesz sáv (ld. pl Bajcsy)"

A Bajcsy-Zsilinszky úton bicikliÚT van.

"Ha Andrássy jellegű lesz esetleg a körút, akkor meg ahogy írtam, az aluljárókon keresztül megoldható az áttérés arra a bringaút típusra."

Hogyne, akár síliftet is építhetnének, hogy úgy menjenek át a híd két végén az egyik oldalról a másikra a bringások. A helyzet - ami úgy tűnik, folyamatosan elkerüli a figyelmedet - azonban az, hogy erre még csak nem is hasonlít az aktuális terv.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:16:12

@Joe Forster/STA: "Tehát fizikailag rendben van. Oszt' mondd, mentálisan is? Hát ez az..."

van esetleg egzakt adatod arról, hogy az, aki rendszeresen mozog, mentálisan MINDENKÉPPEN jobb állapotban van? ugye, nincs? :-D

"Az a helyzet, hogy én kérek elnézést, mert megint beégtél: keress rá a "vector project" avagy "vector-projekt"-re a Google-on."

nem keresek. vagy leírod, vagy hagyjuk, végtelenül lusta is vagyok ha jelentéktelen dolgokról van szó... :-D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:18:39

@idelle: "Übermensch Velocináci barátom, áttértél fikázásra? ezt kihagynám, mert ebben verhetetlen vagyok, ha akarom.. .:-D"

1. A nácik felemlegetése Godwin törvénye (http://en.wikipedia.org/wiki/Goodwin's_law ) alapján a vita automatikus elvesztését jelenti.

2. Már több hozzászólás óta csak fikázásra vagy képes. Hogy ez számodra a mentális teljesítményed csúcsa, a te dolgod, de én nem lennék büszke rá.

3. Ma már sikerült beégned, úgyhogy aludj inkább egyet.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:20:07

@idelle: ""Az a helyzet, hogy én kérek elnézést, mert megint beégtél: keress rá a "vector project" avagy "vector-projekt"-re a Google-on."

nem keresek. vagy leírod, vagy hagyjuk, végtelenül lusta is vagyok ha jelentéktelen dolgokról van szó... :-D"

Hát ez az, még tanulni sem akarsz. Hogy klasszikust idézzek: "Aki hülye, az is marad."

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:21:08

@Joe Forster/STA: 1) a gasztronáci tetszett meg valamelyik blogban, onnan "újítottam", persze a humorérzék túl nehéz, nem fér fel egy bicajra.

2) nem.

3) á, dehogy. :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:22:21

@Joe Forster/STA: ha még Parkinson törvényére is elkezdesz hivatkozni, készítek egy biciklis- woodoo-bábut... :-DDD

Kyletroy 2009.08.13. 22:23:07

@Joe Forster/STA:

Nem hiszlek el, de tényleg! :-)

Elmondom neked, hogy még csak rá sem néztem először a tervre. csak a kommentek alapján elmondtam a szerintem(!) "ideális" megoldást. Leszarom, mi van a tervben, ha itt a többség (ne adj Isten) azt mondja, hogy az én elképzelésem lenne a megfelelő a tervezettel szemben. Vagy bárki másé.. (aki pl. a híd alatti kerékpár, vagy gyalogos járdát vízionál, vagy mit tudom én...)
Akkor ezt kellene a bringás "társadalomnak" képviselni a tervezőkkel szemben.

(mellesleg egy jelenleg is létező megoldás, mellyel a híd egyik oldaláról a másikra át lehet tekerni (rámpa+aluljáró) nem hinném, hogy ördöngősség... a síliftes példádra)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:24:13

@Kyletroy: Dzsó Flaszter nem számít, ő forradalmár... :-D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:24:13

@idelle: Ó, ne aggódj! Én remekül szórakozom azon, ahogy egyre jobban süllyedsz lefelé a saját ostobaságod futóhomokjában, egész kicsit kell csak pöckölgetni... :-) De LMS megmondta, hogy fogjam vissza magam, úgyhogy ha valami érved van, akkor hajrá, egyébként ne strapáld magad.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:27:11

@Kyletroy: Én örülök az önbizalmad miatt, de komolyan gondolod, hogy egymagad, laikusként, fél nap alatt jobb megoldást találtál a problémára, mint több pártatlan szakértő, hónapok és hosszas megbeszélések után? Anélkül, hogy butának tartanálak, azt kell mondanom: igen valószínűtlen.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:29:08

@Joe Forster/STA: "Én örülök az önbizalmad miatt, de komolyan gondolod, hogy egymagad, laikusként, fél nap alatt jobb megoldást találtál a problémára, mint több pártatlan szakértő, hónapok és hosszas megbeszélések után?"

ebben az országban? simán lehet.

most látom, hogy IT-huszár vagy, most már értem, hogy érsz rá bicajozni, meg álló nap szórni az igét a neten.

ha fiú vagy: csajok? ha olyan fiú vagy: skacok? és viszont... :-D

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 22:30:39

@idelle: na megyek, lefekvés előtt csavarok még egy kört a verdával... :-D

Perillustris 2009.08.13. 22:35:02

@mokkaczuka: "esetleg kisgyerekük van, ami mellett az autó létszükséglet"

Ez kész.

Kyletroy 2009.08.13. 22:35:40

@Joe Forster/STA:

Erre tudok számos példát mondani

(pl szüleim környékén lámpa, jobbra kiegészítő kanyarodó zölddel... zöldnél mehet mindenki egyenesen, illetve jobbra.. ott zebra zöldnél a gyalogosok is mehetnek... majd piros a fő lámpa... a gyalogosok sem mehetnek, majd fél lámpaütem után a kiegészítő jobbra engedő zöld is felgyullad... Miért nem egyből??)
semmi logika
Vagy éjjel a Budafoki úton a Tesconál egy ipari parknál lámpát tettek... (eleve miért? hasonlóan a Merci szalon kijáratához... /jóhogy nem minden kapuhoz/, szóval a lámpa éjjel nappal szépen váltogat...(ipari park egy lélek nem jár arra éjjel), miközben a rákóczi úton is sárgán villog)

DE NEM IS EZ A LÉNYEG.

Ez itt egy fórum. Mindekinek lehet ötlete. Lehet, hogy a bringás érdekvédők is találnak a sok komment közt használható ötletet, amit be tudnak építeni az általuk képviselt verzióba... lehet, hogy XY-egy fél ötlete, meg akár az én elképzelésemből egy elem használható.

Ilyen egyszerű

Perillustris 2009.08.13. 22:38:45

@mokkaczuka: "Az autósoknak csak egy része szegi meg rendszeresen a szabályokat, sokszor ráadásul kényszerből (tilosban parkolás pl.) A rendszeres szabálytalankodók aránya nem lehet még húsz százalék se."

Tuti nem a Földön él.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:40:09

@idelle: "Dzsó Flaszter nem számít, ő forradalmár"

Köszönöm, ez tényleg jólesett!

""Én örülök az önbizalmad miatt, de komolyan gondolod, hogy egymagad, laikusként, fél nap alatt jobb megoldást találtál a problémára, mint több pártatlan szakértő, hónapok és hosszas megbeszélések után?"

ebben az országban? simán lehet."

PÁRTATLAN szakértő...

A többire is szívesen válaszolnék, de LMS megmondta, hogy ne. Fenébe is! ;-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 22:41:10

@Perillustris: Baszki, azért napközben is itt lehettél volna! Volt öröm és kacagás... ;-)

veron3 2009.08.13. 23:11:55

Végigolvastam a kommenteket, el vagyok keseredve. Tisztelet a kivételnek, de 95% arról szól, hogy az egyik fél sértegeti a másikat. Az egyik fél szerint minden autós hülye proli, aki kényelmes, dagadt és lusta, ráadásul részletre veszi a járgányát, és egyedül mer ülni benne. A másik fél életveszélyes idiótának írja le az összes biciklist.

Miért kell egymást sértegetni?

Viszont kérdésem van a biciklisekhez: attól eltekintve, hogy be vagyok oltva a két keréken való közlekedés ellen, kipróbáltan ön és közveszélyes vagyok, el nem tudom képzelni, hogyan is festenék, amikor fél óra bringázás után beállítok az irodába, ahol egész nap emberekkel foglalkozom. Ruha meg cipőcsere még ok, megoldható, de izzadtság és társai? Mely munkakörökben nem okoz ez problémát? Plusz a jó kis nyári viharok, szél és társai?

Perillustris 2009.08.13. 23:33:33

Lehet izzadás nélkül tekerni.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 23:34:05

@Perillustris: Jó, de segíthettél volna is lealázni a pórnépet... ;-)

min 2009.08.13. 23:35:53

@veron3: Sajnos nálunk a munkahelyek nem nagyon bringabarátok. Jobb helyeken van zuhanyzó, öltöző így megoldható a probléma ha valaki veszi a fáradságot, hogy bringával menjen munkába de így nagyobb távolságról vagy akár rövidebről ezekben a melegekben be kerékpározni valóban nem egészséges az ügyfélre nézve sem.
Ezért mondom, hogy nálunk a bringaútkérdés csak sokadik a sorban....

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 23:36:24

@veron3: "hogyan is festenék, amikor fél óra bringázás után beállítok az irodába, ahol egész nap emberekkel foglalkozom. Ruha meg cipőcsere még ok, megoldható, de izzadtság és társai?"

Váltás ruha, zuhanyzó. Ha nincs zuhanyzó, kérni kell egyet a WC előtér sarkába vagy hová - nálunk ezt eddig mindkét "telephely"-en sikerült megoldani.

halaloszto 2009.08.13. 23:49:31

@Templ@r:
www.mfor.hu/cikkek/37922.html
2007-2008-ban 440milliard a kozutfejlesztesi palyazatokra, ez evi 220milliard.

Es ez csak a palyazatokkal finanszirozott fejlesztes.
Plusz az aak koltsegvetese, a kozutkezelo kht maga evi kb 40 milliardja.

Utanna az onkormanyzatok kozutfenntartasi koltsegei.

Es meg csak ekkor kell elkezdeni osszeszamolni, hogy mekkora koltsege van az orszag szamara annak a kornyezetszennyezesnek, amit az autok okoznak. Mennyi kiadast okoznak az egeszsegugynek.

vajk

Perillustris 2009.08.13. 23:53:57

@min: Lassabb hajtással, jó ruházatban. Ha kánikula van, akkor meg úgyis mindegy, mert mindenhogyan megizzadsz.

min 2009.08.13. 23:55:35

@Perillustris: Na ez az! Okés, hogy használ az ember technikai ruházatot de ha nincs hol átöltöznie akkor ugyancsak zsákutca

dmm 2009.08.14. 00:29:56

most értem haza, leírom mi történt: Klauzál utca - Rákóczi út kereszteződés, villogó sárga, az Astoria felől érkező taxi fékezett és elengedett (én a Klauzálból fordultam a Keleti felé) van még valakinek ilyen élménye??? :)

Mike36 2009.08.14. 00:47:44

a semminél már ez is több
megint egy hazug hangzatos cím
nem lesz rosszabb, a mosatninál jobb lesz

qqri 2009.08.14. 05:53:20

@Kuku: nyilván nem fogom rárántani a kormányt, de örülnék ha betartanák a KRESZ alaptételeit legalább, mint pl. PIROS LÁMPÁn nem megyünk át, mert lehet egy utolsó autós 50-el kényelmesen eléri, és akkor csatt, illetve ami felhúz még, hogy éjjel alig van 1-1 kerékpáron lámpa ... hozzátenném, én is kerékpározok, Bp-en ráadásul, és én oda tudok figyelni...
Ugy látom mindkét oldalnak van mit egymással egyeztetni... Balesetmentes közlekedést kívánok.

qqri 2009.08.14. 05:56:52

@dmm: ha taxis elenged, az azért van mert utast szállít, és állva is ketyeg a percdíj :P ne reménykedj :D

Deszkás 2009.08.14. 07:33:45

@mokkaczuka: "Útban vagytok az úttesten és útban vagytok a járdán;"
Épp ezért kell különálló bicikliút, hogy ne legyünk sehol sem útban senkinek.
"Autóknak kell a hely, nem nektek." Fordítva. Az autóknak már elég sok a hely, de nem lehet minden hely az autóké! Most már vissza kell szorítani az autózást a város több pontján is. Át kell adni az autók helyét a gyalogosoknak és a bicikliseknek!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.14. 07:44:38

@Deszkás: ""Útban vagytok az úttesten és útban vagytok a járdán;"
Épp ezért kell különálló bicikliút, hogy ne legyünk sehol sem útban senkinek."

Nem. A szeparáció balesetveszélyes, mert az úttest és a bicikliút kereszteződésénél meglepi lesz az autósnak, amikor a biciklis átszáguld rajta, elsőbbsége tudatában. BicikliSÁVok kellenek, ahol minden járművel közlekedő szem előtt van. Olvasgass tanulmányokat.

Húzzunk bele! 2009.08.14. 08:14:36

Miért tesznek oda egyáltalán bicikliutat?
Mi a fasznak oda kocabringás köcsögöknek bicikliút.
Jobb volna ha a Margitka csak villamos és autóút lenne "csak".
Aztán majd megyek az úton faszán.

Zyzka 2009.08.14. 08:25:12

Azoknak akik a biciklutakat egyfajta úri huncutságnak gondolják:
Miért vannak egyáltalán aszfaltozott utak? A mai gépjárművek (autók, teherautók, buszok stb...) simán elmennek döngölt földuton is. A válasz: azért mert az aszfaltozott úton kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb és nem amortizálódik annyira a jármű. Miért probléma, ha a biciklisek is szeretnének kényelmesebben, gyorsabban, biztonságosabban közlekedni?
Az árak és a biciklis-autós arány kérdésére Kuku bejegyzése tökéletes magyarázattal szolgál.
Forgalom szervezés. Budapest belvárosának kis utcácskáiból, a város vezetői, igyekeznek az autós átmenő forgalmat kiszorítani a szélesebb utakra. Erre az egyik módszer, hogy az egyenes szakaszokat szembe egyirányúsítják, és egyirányú utcákkal annyi kacskaringóra kényszerítik az autósokat, hogy már akkor sem éri meg nekik bemenni a kis utcákba, ha már a főutak bedugultak. Namár most én nem is tudok olyan budapesti bicikliutat mondani (nem ismerem mindet!!!) ahol ne lenne szembe egyenirányúsítás (pl. dunaplázánál), zebrán való áttologatás (lasd a példában a kacskaringók :-)), vagy hihetetlenül rossz útburkolat. Az autósokat ugyan ezen trükkökkel szoktatják le az adott utaszakasz használatáról. Na a biciklisek sokszor ezért nem használják a bicikli utakat, és nem azért bert zöldek, állatvédők, világmegváltók, vagy mert genetikailag mások lennének mint az autósok.

veron3 2009.08.14. 08:35:55

Köszönöm a válaszokat, én is ilyesmire gondoltam, de eddigi munkahelyeim közül nem sok rendelkezett zuhanyzóval. Az irodaházakat nem ilyen igények figyelembevételével építik, és nem sok munkáltató van, aki 1-2-5 ember kérésére befektetne zuhanyzó építésébe.

Amúgy 1 munkahelyem volt, ahol ezt megtették egy rendszeresen futó kollégám kedvéért.

Még egy dolog, gyakran közlekedem autóval, és tényleg idiótán vannak kialakítva a bicikliutak, a Podmaniczky térnél még teljesen kicsavarodva is nehéz meggyőződni arról, hogy jön-e biciklis a bicikliútról, miközben a másik irányból a gyalogosokra is figyelni kell, az újpesti stop-shop mögött álló kerékről indulva is okoztam már majdnem balesetet, mert takarás van és egy nagyobb sebességgel érkező kerékpáros ebből a takarásból érkezett, szerencsénk az volt, hogy valóban megálltam kikanyarodás előtt.

Az pedig megdöbbentett, mikor a KRESZ-es posztot olvastam, ha módosítják, akkor kvázi minden autósnak vizsga kéne, hogy rögzüljenek valamilyen szinten a biciklis/autós közlekedés szabályai.

Én még reménykedem abban, hogy lassacskán menni fog az együttélés és egymás élni hagyása, és a kommentek nagyobb része nem fikázásról fog szólni.

Naiv vagyok és nagyon szőke? :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.08.14. 08:59:05

@Húzzunk bele!: Szoktam látni a Combino-n vagy bringán melletted elsuhanva, hogy milyen "faszán" mész te azon a hídon már most is, amikor nincs is bringaút... Ha neked ez élmény, akkor hajrá, de dugóban ücsörgésre egy sáv is bőven elég lenne az autósoknak.

Aki meg azt írja hogy muszáj autóval járnia mert ahol ő lakik ott szar a BKV hálózata: ha én tudatosan egy olyan házban élek, amelyben a megépítése óta nincs csatornahálózat, akkor az a megoldás hogy a többi városlakó ajtaja elé szarok?

veron3 2009.08.14. 09:05:41

@Gery Greyhound >:
Greyhound: az az igazság, hogy az utóbbi években a BKV süllyed a béka segge alá, és nagyon sok helyen járatokat szüntet meg, ritkít és társai, ellehetetlenítve a közösségi közlekedést a külvárosban lakók számára, ami még mondjuk 5 éve jól működött.

Olvass utána kérlek, de nagyon sok helyen nem működik már az a szabály, hogy azt hiszem 5 perc sétán belül MINDENHOL kéne lennie legalább buszmegállónak.

Sajnos egyre több külső kerületben ez nem valósul meg. Dunakesziről eljutni Budapest bármely részéről gyorsabb és egyszerűbb sok esetben vonattal és BKV-val, mint sok külső kerületből.

veron3 2009.08.14. 09:07:47

Még egy dolog, valaki írta tegnap, hogy nem mindenki teheti meg, hogy kiköltözzön a városból:

Bizony sokkal olcsóbb környező településeken lakást venni, mint Pesten, nem is beszélve Budáról. Mi tavaly vettünk lakást, ugyanazért a pénzért 1 szobával és egy terasszal vettünk többet, mint Újpesten vagy más hasonló kerületben vehettünk volna.

Húzzunk bele! 2009.08.14. 09:12:49

@Gery Greyhound >: "Szoktam látni a Combino-n vagy bringán melletted elsuhanva, hogy milyen "faszán" mész te azon a hídon már most is, amikor nincs is bringaút... Ha neked ez élmény, akkor hajrá, de dugóban ücsörgésre egy sáv is bőven elég lenne az autósoknak."

Azt kétlem, hogy gyorsabb lennél nálam a Margiton bicajjal nagy dugóban is:-)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.08.14. 09:23:34

Vázoljuk csak, mitől is gyorsabb a bringás autós dugóban? Hogy elhúz mellette jobbról? Hogy átcsoroga a piroson? Hogy járdán rongyol a gyalogok között? Hogy átteker a behajtanitiloson? Nem azért, de ilyen "morállal" a kocsik is hamar kitörhetnének a dugóból...

Ezt csak a sok önelégült pedálkirálynak üzenem!

Húzzunk bele! 2009.08.14. 09:26:29

@városjáró: Ha vastag a bukszája menjen csak.
De a börtöntől nem fél, aki átmegy?

kérdések órája 2009.08.14. 09:31:06

Városjáró! Te meg tanuld meg hogy zebra előtt lassítasz,te klozettraiskocsivaljáró önelégült seggfej.

kérdések órája 2009.08.14. 09:32:19

Városjáró te ócska proli,tipikus példája vagy az ótvar necctrikós sörböfögő,pirosonáthajtó négykerekű kötsögnek

kérdések órája 2009.08.14. 09:34:06

Városjáró ! a törlesztőrészlet be van fizetve a lízingelt használt suzukidra?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.08.14. 09:36:57

Na, látom egy-két donorérett pedálkirály máris magára vette a toposzt. Máris megérte körmölnöm... Eh-eh-ehh!

kérdések órája 2009.08.14. 09:39:15

Hollandia elmaradott ország lehet akkor,ott még a bankigazgató is biciklivel jár. Nyilván ,a sok "mennyévidékrebiciklizni"hátralékoshiteles autós magyar proli szerint.

veron3 2009.08.14. 09:45:46

Kérdések órája, mennyivel tartod magad jobbnak és intelligensebbnek ezekkel a beírásokkal, mint a hasonló stílusban író autósok?

Pont erről beszéltem, így nem lehet sehogy sem egyről kettőre jutni, max nulláról nagyon mínusz számokba :(

veron3 2009.08.14. 09:48:51

kérdések órája, a hozzászólásaid mire jók? Helyenként jóval primitívebbek, mint a komment, amire írod őket.

Erről beszéltem, így nemhogy egyről kettőre nem lehet jutni egymás elfogadásában, de 0-ról inkább a mínusz számok felé. :(

kérdések órája 2009.08.14. 10:06:38

@mokkaczuka: tipikus autós proli,de le vagy xarva, nem a MAGADFAJTA fogja megmondani,hol biciklizzem, véleményszabadság van de én xarok a tiedre.

Perillustris 2009.08.14. 10:08:10

@min: Mosdó mindenhol, tárgyaló meg majdnem minden irodában van. Persze nem olyan kényelmes, mint egy öltöző, ez tény.

Perillustris 2009.08.14. 10:09:58

@Joe Forster/STA: Ezekhez a Lápi lidérc-féle klónokhoz nincs már energiám.

kérdések órája 2009.08.14. 10:10:01

veron3 kötsög seggfejek csak a saját nyelvükön értenek. Teljesen teszek rá, mit gondolnak rólam. El szeretnék A-ból B be jutni biciklivel, szabályosan ,normálisan. Aki belémköt magára vessen.

kérdések órája 2009.08.14. 10:11:05

városjáró látom te is magadra vetted,érdemes volt írni

Addel 2009.08.14. 10:12:32

@városjáró: "Vázoljuk csak, mitől is gyorsabb a bringás autós dugóban? Hogy elhúz mellette jobbról? Hogy átcsoroga a piroson? Hogy járdán rongyol a gyalogok között? Hogy átteker a behajtanitiloson? Nem azért, de ilyen "morállal" a kocsik is hamar kitörhetnének a dugóból...

Ezt csak a sok önelégült pedálkirálynak üzenem! "

Attól gyorsabb, hogy míg az autósok a budai aslórakpart részleges lezárása miatt a lágymányosi hídig érő dugóban ülnek addig én a felső rakparti kerékpárúton ~45perc alatt kitekerek dél Budáról észak Pestre.

dmm 2009.08.14. 11:14:43

no, mokkaczuka stb. hol a komment????

kérdések órája 2009.08.14. 11:36:49

@dmm: :))) Az ám!:))

De ezt is ajánlom a figyelmükbe:

www.putripest.fw.hu/

Az oldalon a Magyar közlekedési kultúrához gördítve a "Kedves autósok" linkre kattintva.

kérdések órája 2009.08.14. 11:43:27

Donorérettnek nevez a potenciális gyilkos- és börtöntöltelék-jelölt.

veron3 2009.08.14. 11:49:18

Igen, vannak paréj autósok, akik ha balesetet okoznak, akkor abból súlyosabb sérülések lesznek, rossz esetben halálos kimenetelű. Engem eddig kétszer ütött el biciklis zebrán, mindkétszer megúsztam csúnya horzsolásos sebekkel. Autó hasonló sebességgel nagyobb kárt okozott volna.

Mindkét félnél vannak idióták, akik miatt a közlekedés veszélyes üzem.

De ezekkel a provokáló hozzászólásokkal szerintem csak a tüzet szítjátok, és az utóbbi 100 hozzászólásban sokkal durvább jelzőkkel illetitek az autós posztolókat, mint fordítva.

Azt sem értem, hogy a provokációknak miért dől be mind a két oldal. Ha mindkét oldal figyelmen kívül hagyná a bunkó, nyomdafestéket nem tűrő provokációkat, a maradék, sajnos igen kevés normális párbeszédet folytathatna.

kérdések órája 2009.08.14. 11:54:33

@veron3: Hülyék minden közlekedési "szakágban" vannak, a bunkóság emberfüggő. De nekem nem úgy tűnik,hogy "mi" kezdtük a provokációt. Egyebet sem olvasok mint a "mennyévidékrebiciklizni" "útbanvagytok" hozzászólásokat,hogy csak a finomabbakat említsem.

veron3 2009.08.14. 12:07:11

Szigorúan szvsz, ha ezekre nem reagálnátok, és pláne nem olyan stílusban, ahogy, akkor ezek a kommentek elmaradnának, mert ha nincsen rá reakció, akkor unalmas. Több fórumban ez nagyon bevált.

Látod, mi is tudunk normálisan írni egymásnak, pedig nagyon kinyitotta a Te stílusod is a bicskát a zsebemben, mégis nyeltem egyet, és normális hangnemben írtam tovább. Eredményképpen emberként kezelsz engem, normális modorban.

Pedig autózom, nő vagyok, szőke, és bevallottan beoltva kétkerék ellen :D

veron3 2009.08.14. 12:12:23

@veron3:
Mármint úgy beoltva, hogy alkalmatlan vagyok két keréken közlekedésre, lett légyen az bicikli, motor, de még az egyenesvonalú görkorcsolya sem megy nekem :) A jégkorcsolya meg a sí igen, de azzal a városban nemigen lehet közlekedni :)

Perillustris 2009.08.14. 12:19:36

@kérdések órája: Piros lámpa + gyalogátkelőhely + cserbenhagyás. Így együtt. Ezek a mocskos bici... ja, nem.

kérdések órája 2009.08.14. 12:34:09

@veron3: épp meg akartam kérdezni,mert gyanítottam a nevedből,meg a stílusból,és ezt nem rossz értelemben mondom:)) Inkább ahogy legutóbb beszélünk az az igazi énem. De én sem szeretem ha provokációkat olvasok.Mindegy,lehet hogy nem értünk egyet,ki kezde a kommentelők közül... Magamról: nem "szórakozásból" biciklizem Bp-en, (bár nagyon szeretek bringatúrázni,meg általában túrázni) hanem a lakóhelyem és a munkahelyem között közlekedem.Munkábajárási-eszköz a kerékpár. Szerncsére cégnél van zuhanyzó.Autóra nem telik most (jogsim van egyébként) BKv meg nem akarok ótvar emberek közt,lerobbant buszokon zötyögni 9400 forintért.Nagyon tolerálom és viszonzom, ha udvariasak a közlekedési partnereim.Az autósnak is aki "elenged" meg szoktam köszönni például,mindig. Vagy gyalogosnak/másik kerékpárosnak. Csak normálisan közlekedni szeretnék, ennyi az elvárás. Amúgy gyalázatos állapotban vannak a bringásutak, a budai rakparti az gyalázat, hiába van Eurovelo-tábla. másfél éve nem képesek megcsinálni. Ez Budapest. Lesújó a véleményem szülővárosomról.

amark 2009.08.14. 13:25:39

@kérdések órája: amit leírtál az teljesen igaz. Agglomerációból BKV-val siralmas bejutni a városba de ott az alternatíva: a bicikli!!! És ne mondja senki, hogy nem tud felülni egy biciklire és tekerni! Gyorsabb mint az autó, SOKKAL gyorsabb mint a BKV és olcsóbb is. Nem mellékesen pedig elég jót tesz a mozgás mint azt már kitárgyaltátok.

kérdések órája 2009.08.14. 13:51:41

@amark: Igen Csepelről járok a Batthyányra, BKV val elég döcögős,majdnem,mintha vidékről járnék.Pláne hogy a 4-6 vilingernél is pótlóbuszok vannak, 4x kéne átszállnom.

amark 2009.08.14. 13:55:47

@kérdések órája: Nem tudom nálatok hogy van de errefelé legalább a bringautak elviselhetők bár a Szilágyi Erzsébet fasorban most újítják a burkolatot és a munkagépek TERMÉSZETESEN a bicikliúton parkolnak!!!!

kérdések órája 2009.08.14. 14:08:21

Igen ez egy nagyon rossz mentalitás, érzéketlenség,vagy bunkóság nem tudom... ez a ráparkolok a bringaútra. Petőfi híd budai hídfőnél szintén ott parkolt egy autó a bringaúton,nem veszi észre? kikerülöm,így kénytelen vagyok az úttestre menni,ott meg egy fószer mindjárt le akart dudálni. Hát most legyek jó... Csepelen még elmegyek a "kertek alatt" , hol van,hol nincs kerékpárút (nem összefüggő) , utána át a Gubacsi hídon, végig a soroksári út mellett egy széles járdán (oda jó lenne egy bringásút, elég széles és a gyalogok is elférnek.), utána a bicikliúton át a Lágymányosin és a budai rakparti kerékpárúton - már ami maradt belőle az útfeltúrások után, elmegyek a Batthyányig. Ez utóbbi út szörnyű volt fel volt marva középen,szóval sehogy sem lehetett elférni, életveszély volt közlekedni, de most sem sokkal jobb. és így hagyják? tényleg ez a város szégyene. túlélőtúra nap mint nap.

amark 2009.08.14. 14:14:34

@kérdések órája: ismerem a helyet a BME-re járok:)
szerintem azért parkol az istenbarma a bicikliútra mert azt egyszerűen nem veszi úttestnek. Egyébként meg egy autósnak minden szabad terület potenciális parkoló, mert Budapestnek nem erős oldala a parkolás sem.:S

Perillustris 2009.08.14. 14:26:05

@amark: Fél Budapest szabálytalanul parkol.

Kyletroy 2009.08.14. 14:33:55

@veron3:
Felüdülés volt olvasni. Én is ezt a megközelítést tartom célravezetőnek.
Javasolnám a háborúzó kommentelőknek, hogy járjanak a városban néha kocsival és bringával is!
Hamarabb megszünnének az autós gyilkosozó illetve sávok közt biciklizőket anyázó kommentek!

(mellesleg ezt sem értem... miért baj az, ha valaki bringával /motorral/ az adottságai miatt, el tud menni két sáv közt, vagy jobbról? Kinek fáj a kocsiban, hogy ezek legalább tudnak haladni? Én pl , ha látom a tükörben, hogy jön egy motoros pl, akkor úgy próbálok araszolni, hogy kényelmesen elférjen... nem értem az ellenkezőképp cselekvőket)

veron3 2009.08.14. 14:37:08

@kérdések órája:
Vidéki városokban milyen a helyzet bicikliutak terén? Ezt nem csak Tőled kérdem, hanem vidéki bringásoktól is. Nekem Győr a szülővárosom, és mikor utoljára vagy 15 éve kerekeztem, jóval kevesebb autó volt az utakon, és rengeteg minden átalakult ott is, illetve ritkán járok már arra.

A közlekedési kultúra, parkolás, hát, szerintem nem létező dolog kicsiny hazánkban. Nem csak Pesten, kvázi sehol az országban :(

veron3 2009.08.14. 14:43:36

@Kyletroy:
Ha dugóban ülök, én is próbálok úgy húzódni, hogy motoros/bringás elférjen jobbról vagy akár balról, bár én ez esetben a jobbrólt még jobban is szeretem, mert két kocsi közt, ha a másik nem figyel, könnyen tükörtörés lehet.

Amit nem szeretek, az az, amikor 30-40-es tempónál is hasonló manővereket csinálnak, bár ez inkább a motorosokra jellemző.

amark 2009.08.14. 14:44:00

@Kyletroy: Az a baj, vannak olyan bringások akiknél "sikk" leverni pár tükröt. Nekem is csapták már el tükrömet amikor autóban ültem a dugóban, pedig ha kocsiba kényszerülök kicsit akkor is bringás szemmel nézem a közlekedést, hogy ha jön egy bringás, hogy tudnám elengedni, én mit szeretnék a helyében, hogy hogyan viselkedjen az autós. Nem könnyű kicsit skizofrénnek kell hozzá lenni:D

Kyletroy 2009.08.14. 14:45:14

@Kyletroy:
Ja és a melóba járás...

Saját tapasztalat, rövid távon működik a dolog:

A rövid táv esetemben a Gellért tér - Király utca viszonylat, (szabadság híd, kiskörút, deák, király u) hosszú vékony vászon nadrág (jobboldalon feltűrve), ing (feltűrve /rövidujjú ing nincs ugyebár :-) /) Szóval ezen a vonalon a legnagyobb kánikulában is lehet ugy tekerni, hogy annyira melegszel ki, mint sétálva. + a menetszél áldásos hatása. Ha kicsit is sietősebbre veszem, akkor már jönnek a vizek az emberről, de ez egy laza gurulgatás. Az irodában senki meg nem mondja,hogy bringával mentem. Még a török zászlót sem húzták fel hónajban.

A régi melóhelyemen (multikulti) körbement egy kérdőív, hogy ki honnan jár be, ha tehetné, egy héten hányszor jönne bringával, stb... mert ennek tükrében csinálnának zuhanyzót

amark 2009.08.14. 14:48:52

@Kyletroy: ez tök jó, mondjuk én akárhogy öltözhetek mert mindig késve indulok aminek a vége a lihegve/izzadva betoppanás a hajnali előadásokra:D meg az egyetemen legjobb tudomásom szerint nincs szabadon használható zuhanyzó...

Kyletroy 2009.08.14. 14:53:01

@amark:
Nem tudom.. sokat bringázom én is, amellett, hogy vezetek is a városban, de ezt a sikkből lerugást még nem tapasztaltam.
Nem kategórizálnám akkor sem az ilyen egyéneket bringás - autós vonalon. (hisz magamat sem tudnám elhelyezni) Ezek a tükörtördelők egyszerűen parasztok, ugyanúgy, mint a bringaútra(-sávra) parkoló autósok. Egyenként kell fellépni ellenük. (rosszul járna nagyon, ha megcsípném aki passzióból letöri a tükröm)

kérdések órája 2009.08.14. 14:55:33

@amark: Igen, a parkolóhely értelmezése kissé hmmm, szabados az autósoknál . A város egy káosz, gyakorlatilag mindig van valami feltúrás, szinte ugyanúgy nem tudok végigmenni ugyanazon úton. most próbálják 20 év elcseszését pótolni egyszerrel? Olyan összevisszaság van, átgondoltlanság és bűnös nemtörődömség. A tipikusan "szarnak bajnak nincs gazdája" Szét van túrva minden.

veron3 2009.08.14. 15:06:14

@kérdések órája:
De olyannyira, hogy már nemcsak két vagy négykeréken, hanem gyalogosan is nehézkes közlekedni néhány helyen.

Semmi koncepciót meg átgondoltságot nem lehet látni az útfelújításokban

kérdések órája 2009.08.14. 15:26:10

@veron3: A vidéki városok élhetőbbnek tűnnek ,(biciklitúratapasztalat)talán közlekedésileg is jobb ott a helyzet. Persze ez szigorúan relatíve - Pesthez képest értendő. A közlekedési kultúrát tekintve ettől függetlenül igazad van. - sajnos. Idehaza ,Pesten komolyan kétségbe tudok esni,mikor kerekezem,hogy milyen állapotok vannak. Németországban,Luxemburgban ha túl közel álltam (csak úgy,még ha nem is akartam átmenni) járda szélehez az autós már egyből lassított,megállt,hogy átengedjen:)) Korszerű bicikliút hálózat,megbecsült bringások udvarias autósok. Komolyan ezt,irígylem.

Húzzunk bele! 2009.08.14. 16:24:18

@kérdések órája: Én is irigylem, ha tenni akarsz valamit ez ügyben, akkor
cmen zebra akció topicban megtalálhatod, hogyan fogjuk elérni mi.

amark 2009.08.14. 17:49:19

@kérdések órája: Németo meg Luxemburg (meg Ausztria, Dánia stb) persze jóval jobb anyagi helyzetben van mint Magyarország de az a gáz, hogy a közlekedési morál és a gondos várostervezés nem pénz kérdése!!

lr 2009.08.14. 18:28:34

Azon gondolkodom, ebből a 571 kommentből hány maradna,ha csak az új infót tartalmazókat, konstruktívakat tartanánk meg...2?
Mindegy - DNFTT

amark 2009.08.14. 18:38:06

Valóban eléggé eltértünk az eredeti témától:)
de asszem azt már eléggé kiveséztétek

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.14. 20:47:28

@veron3: "Azt sem értem, hogy a provokációknak miért dől be mind a két oldal. Ha mindkét oldal figyelmen kívül hagyná a bunkó, nyomdafestéket nem tűrő provokációkat, a maradék, sajnos igen kevés normális párbeszédet folytathatna."

_Minden_ fórumra szükséges a moderáció. Ahogy az internetpenetráció nő, egyre több aljanépnek van lehetősége fórumokat használni, anélkül, hogy bármi fogalma volna a Netikettnek akár az alapjairól is. Erre egyetlen megoldás van: kemény, következetes, kíméletlen moderáció, előre világosan meghatározott elvek alapján. Egy más, külföldi fórumon több éve moderátor vagyok, tapasztalatból beszélek. Valóban lecsökkent a forgalom, de csak azért, mert a szemét hozzászólások a alja hozzászólókkal együtt eltüntek. Így jutottunk vissza a mennyiség preferálásából a minőségébe.

Azonban attól félek, hogy az Indexnek érdeke a minél nagyobb forgalom a blogjain, mert abból több reklámpénz realizálódik. És ha ellenérdekelt, akkor majd bolond lesz moderálni... :-/

veron3 2009.08.14. 22:10:34

@Joe Forster/STA:
Valóban, most, hogy mondod, tényleg egyetlen törölt kommentel nem találkoztam még ezen a blogon. Még annyival sem, mint a fórumjaikon. Poronyton (van egy 11 hósom és novemberben érkezik a második, szóval röhögni nem ér) még van valamennyire.
Más fórumokon tényleg írtják a provokálókat és idiótákat, érdekes lenne tényleg megnézni, ha mondjuk itt kigyomlálnák a közel 600 kommentet, mi maradna.
Eredeti témára visszatérve, most utánaolvastam, és én sem értem, miért nem csinálhatják meg a déli oldalon is a biciklisávot. Látszatmegoldás, mint annyi minden manapság ebben az országban.

Daniel M. 2009.08.22. 10:02:39

Csak azt mondja meg a nagyokos posztíró, hogy miért is lesz rosszabb a felújítás után biciklivel közlekedni a Margit hídon?

Mert tudtommal nagyokoskáim a KRESZ hatályos rendelkezései szerint NEM biciklizhetnétek a gyalogos járdán, de ti mégis szabálytalanul azt teszitek.
Csoda, hogy még egyikőtöket sem dobta valaki bringástól a Dunába, vagy a kocsik elé.

A KRESZ rátok ugyanúgy vonatkozik, és az ott leírtakat nem kommentálni kell, hanem betartani.

Tehát majd csak akkor ugasson minden bringás, ha a gyalogos járdákat sosem használják, és a gyalogosátkelőhelyeken mindig leszálltok a bringáról és ahogy azt a KRESZ megköveteli áttoljátok rajta, és úgy folytatjátok az utatokat.

Mégegyszer mondom, nem az a lényeg, hogy a szabály milyen, hanem az, hoyg azt a szabályt be kell tartani!!!!

A piros lámpákon való átbiciklizéseket meg sem említeném.

Perillustris 2009.08.22. 18:02:23

@Daniel M.: Te még okosabb, képzeld, én sem dobtam még egy gyalogost sem a Dunába az Árpád-híd északi oldalán lévő kerékpárútjáról.

Te meg akkor ugassál, ha egy autós sem lépi túl a sebességet, mindenhol megadja az elsőbbséget, s persze nem megy át senki a piroson (ehhez általában sárgánál lassítani, s nem gyorsítani kell).

S persze a parkolás szabályairól is elbeszélgethetsz azokkal a tahókkal, akik részben vagy egészben elfoglalják szabálytalanul a járdákat. Merthogy a fél város így parkol.

Na meg adj egy-egy mérőszalagot azoknak a sutáknak, akik nem tudják mennyi az 5 méter a sarkoktól.

De hogy konstruktív is legyek, azért lesz rosszabb, mert ha csak az északi oldalon épül meg a kétoldali kerékpárút, akkor elvileg kötelező azon mennie mindenkinek. Annak is, aki eddig szabályosan az úttesten ment. A járdázók pedig ugyanúgy a járdán fognak menni.

Félreértés ne essék, nincsenek illúzióim afelől, hogy megérted a magyarázatot.