Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem a szélcsatornában született

2009.07.10. 15:07 - kirk kapitány

Sikeres stílusgyakorlat lett Michael Ubbesen Jakobsen formatervező ötletéből, hogy a Bauhaus sarkos elemeit átültesse a kerékpárba. Az idén már három nagy európai design kiállításon is bemutatták a BauBike-ot.

bringa450
 
A sikerben nagy szerepet játszhat a váz vonalainak fegyelmezett geometriai rendje: a négyzetes keresztmetszetű csövek kizárólag 60 és 90 fokos szögeket zárnak be egymással, az arányokat pedig a klasszikus aranymetszés határozza meg.
 
bringa451
 
Az elmélet hozzá pedig a kerékpártervezésben uralkodó funkcionalizmus megtörése volt, és tényleg nem vádolható elvtelen kompromisszumokkal.

 

Címkék: design

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr231238618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.07.10. 15:38:43

Mindemellett fixi :-)

Legalábbis remélem.
Kontrával nagyon illúzióromboló lenne.

diktatorikus kleptokrácia 2009.07.10. 15:40:42

fbm. hogy ez eddig nem jutott eszembe. a fölösleges zártszelvényeket értelmesen is fel lehet használni, nemcsak kerítésoszlopnak.

diktatorikus kleptokrácia 2009.07.10. 15:45:31

a baubike.dk-n úgy látom, nem fixi a hátsó agy, de kérem az okosokat, mondják meg a frankót. köszi

diktatorikus kleptokrácia 2009.07.10. 15:45:41

a baubike.dk-n úgy látom, nem fixi a hátsó agy, de kérem az okosokat, mondják meg a frankót. köszi

diktatorikus kleptokrácia 2009.07.10. 15:46:18

a baubike.dk-n úgy látom, nem fixi a hátsó agy, de kérem az okosokat, mondják meg a frankót. köszi

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.07.10. 16:09:16

"tényleg nem vádolható elvtelen kompromisszumokkal."

De. A kerék. Az kerek. Csak azért, hogy használható legyen. Mekkora kurvulás!

:))))

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.07.10. 16:42:38

Kedves kirk kapitány!
Hát az az érzésem a légellenállással kissé melléfogtál. Ennek a szerkezetnek a légellenállása semmivel sem rosszabb mint bármelyik másiké, ha ráültetsz egy embert. Csak az esztétikája más! De ízlésen vitatkozni...???
Bár Telepinek igaza van. A kompromisszum elvtelen, mert a tárgy így szinte használható! Hogy kerül akkor ide a design esztétika?

genya_80 2009.07.10. 16:54:48

milyen rohadt nehéz lehet

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.10. 17:01:19

Az megvan, hogy miért döcög a vonat kereke?

Naszóval... Ugye, a vonat áll mozdonyból és vagonokból. A mozdony eléggé hasonlít a vagonokra ahhoz, hogy elhagyhassuk. A vagonok is majdnem tök egyformák, ezért elég csak eggyel foglalkoznunk. A döcögés nem a felépítményből jön, ez tehát elhanyagolható. Sőt, a döcögés nem is az alvázból származik, ez is kuka. Valójában a kerekek azok, amelyek döcögnek. Namost, ha a gyártási technológia megfelelő minőségű, akkor a kerekek is tök egyformák, ezért mind elhagyható, kivéve egyet. Mi a kerék területének képlete? A egyenlő r négyzetszer pi. Pi konstans, elhagyható. r konstans, mert mindegyik kerék azonos sugarú. Marad a négyzet. Na, kérem szépen, EZÉRT döcög a vonat.

apoteka 2009.07.10. 17:19:12

Nagyon KIRÁLY!
Mikor lehet venni?

Maestro 2009.07.10. 17:36:19

az ülés sem szögletes...

nekem tetszik. jól lehet hozzá bringástáskát gyártani.

Zsiros László Róbert · http://www.szertar.com 2009.07.10. 17:39:57

@Telepi János: hát szerintem is simán lehetett volna még dolgozni a kerék négyszögesítésén: www.macalester.edu/mathcs/images/IMG_1726crop.PRES.edited.jpg
=)

fajturista 2009.07.10. 18:12:55

Fel / leszállásnál vajon hányan rúgnának bele elsőre az ülés mögötti vázrész felső sarkába? :)

portis · http://www.online-szallas.com 2009.07.10. 19:07:18

Hüüü , de rondán van hegesztve , és mi rögziti az elsőkereket?
Gyanum az , hogy egyáltalán nem müködik csak valaki összegányolta 100 dolcsibol.

Mistral1011 2009.07.10. 19:13:45

Egy kicsit kurvanehéz lenne bicózni vele, mert veleszületett rendellenességként pl az elengedett kormány nem tér vissza a hátsó kerék forgási síkjába... Súlya is van rendesen. Megvan!!!
Bp-re tervezték! Autóálló! (csak a gazdi(k) nem :-(

kilobike 2009.07.10. 19:24:27

Remélem a agy meg a golyóskosár is négyzetes, icipici kockákkal...

rózsaszínlazac · http://szexmanifesto.blog.hu/ 2009.07.10. 19:51:48

Miért gondolják egyesek, hogy ezt nem lehetne hajtani? Kérem lassan és tagolva elmagyarázni, technikában nem vagyok annyira büfé.

na__most__akkor 2009.07.10. 20:11:36

Igaz, hogy nem szép, de legalább ronda.

Gondolom, ez az egy van belőle. Gyorsan adják el, ("apoteka" megigérte, hogy megveszi) és akkor nem látjuk többé ...

portis · http://www.online-szallas.com 2009.07.10. 20:26:28

@rózsaszínlazac:

Az első kerék hogy van rögzitve a vázhoz?

redrf74 2009.07.10. 20:36:06

Hadd kötekedjek kicsit, ha már úgyis a kör négyszögesítéséről van itt szó.
No mármost az én ismereteim szerint olyan, hogy "négyzetes keresztmetszetű csövek" nincs, mivel a cső az bizony kör keresztmetszetű. A négyzetes keresztmetszetű anyagot meg zártszelvénynek nevezik.

ezsolt 2009.07.10. 21:23:37

szerinten szögletes kormányrudat szögletes kormánytartóban (nemtudom a nevét bocs) igencsak nehéz elforgatni.

vagy baromi erôsnek kell lenni

ezsolt 2009.07.10. 21:24:08

és a kerék sem négyszögletes

kvp 2009.07.10. 21:28:38

En mar lattam ilyet. Igaz, hogy az egy joparszaz eves fabol keszult os bicikli volt, es lanc helyett hajtokarokkal mukodott, de formara kb. igy nezett ki, csak a kerekei vasalt fakullosek voltak.

A hatso szogletes reszre pedig fel lehet rakni egy csomagtartot. Szerintem otletes megoldas es az elso villa csapagyozasa zsenialis.

kvp 2009.07.10. 21:34:04

"szerinten szögletes kormányrudat szögletes kormánytartóban (nemtudom a nevét bocs) igencsak nehéz elforgatni. vagy baromi erôsnek kell lenni"

Nem szogletes. Az also fekete gyuru folott a villa folytatasa egy a zartszelvenynel vekonyabb henger, ami a felso gyurunel illeszkedik a kormanyba, amit a folotte levo kis csavar fog meg. A ket gyuru alatt lehet elhelyezni a vaz zartszelvenyeben a csapagyokat. Ez pont olyan mint egy kilincs felfogatasa. Mondom, hogy zsenialis, a legtobb ember nem erti hogy mukodhet, de ez egy telejesen hasznalhato kerekpar.

ZON 2009.07.10. 21:41:54

Legalább őszinte. Meg sem próbálja a rugózás illuzióját nyújtani a hajlított első villa által.Remélhetően egy kontrafékkel bír, mivel az első keréken nem látok féket.

rózsaszínlazac · http://szexmanifesto.blog.hu/ 2009.07.11. 09:40:49

@portis:

lejtőn lefele nincs gond, vagy igen?

tényleg nem vagyok annyira büfé...

van olyan, hogy csak a hátsó kereket hajtod és az első is megy?

otirt 2009.07.12. 18:33:36

@bassfan:
Sajnos ez egy félrefordítás eredménye, mert míg nálunk ezt a szelvény zártszelvénynek nevezik, addig az angol technicus terminus: Square-tube vagy rectangular-tube, melynek szó szerinti fordítása négyzet cső, illetve négyszög cső.

otirt 2009.07.12. 18:39:17

@Mistral1011:
Miért ne állna be az első kerék? - mikor rendesen van utánfutása. A tömege sem biztos, hogy nagyobb mint egy acélcsöves váznak.

kartonbagoly · http://leadombrol.blogspot.com/ 2009.07.12. 22:15:28

Tutibb lenne, ha a kerekek is négyzet alakúak lennének:)

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.07.13. 11:30:49

Kerékszett kéne, a többi meg kuka

Marton 2009.07.13. 17:17:56

szerintem van benne minimum egy olyan szög, ami sem 60 sem nem 90 fokos. bocs a kockulásért :P

Sir Nyű 2009.07.15. 14:39:53

Hat az az egy baj van ezzel, hogy a Bauhaus szellemisegenek eppenhogy tokeletesen ellentmond. A Bauhaus azert lett szogletes, hogy funkcionalis legyen es elhagyjak a csicsakat, az iveket, puttokat meg az egyeb, csak diszito celu elemeket. Ezen a bringan meg tisztan oncelu a kockulas, es eppen ciki Bauhausnak nevezni. Bar ketsegtelenul poen mint dizajn. (Az elejenek a merevsege viszont nem gyoz meg.)