Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Újraépítik a balesetveszélyes járdát a budai rakparton

2009.07.01. 10:58 - Földes András

Budapest egyik legszebb és legbalesetveszélyesebb sétánya található a budai rakparton, a Margit híd és az Erzsébet híd közt.

Éppen négy éve így írtuk a budapesti kerékpárutakat felderítő cikksorozatunkban a területről: „Ahogy az arénában a hálós-pajzsos harcol a dárdással, úgy küzdenek itt a gyalogosok a kerékpárosokkal. A járdán kijelölt kerékpársáv állandó lelki és fizikai tréningje segít, hogy az emberek ezen a vidéken ne tunyuljanak el annyira, mint nyugaton, állapította meg a holland, miközben a csatárláncban közlekedő gyalogosokat kerülgette a rakparton. Ez az út egyébként csak akkor lenne EU-kompatibilis, ha a kerékpárosok tolnák a biciklit, a gyalogosok pedig a korláthoz lapulva, libasorban közlekednének” – néztük a helyzetet egy képzeletbeli hollandként.

Már magyarként csillant fel a szemünk, amikor a közelmúltban a budai gyűjtőcsatorna építési munkálatai miatt felbontották a sétányt. A munka ugyan átmeneti kényelmetlenséget jelent, de bíztunk abban, hogy a város nem építi vissza az eredeti, orvosi szakvéleményekkel is igazolhatóan rossz utat.
 
Ezen a szakaszon ugyanis gyakoriak voltak a balesetek, ami érthető, ha egyetlen, szűk sávba kényszerítik a bicikliseket, a gyalogosokat és az ábrándos tekintettel a pesti panorámát bámuló turistákat.
Bizakodásunk addig tartott, míg a Kiadó kocsmába telepített kerékpáros fotósunk felhívta a figyelmünket az első kerület lapjában a következő részletre: „A polgármester sajnálatosnak nevezte, hogy a sokmilliárdos rakparti főgyűjtő-csatornaépítést követő felszíni helyreállítási munkákba nem fért bele egy elkülönített kerékpárút kiépítése, így továbbra is balesetveszélyes marad a közös gyalogos-biciklis útvonal. Ez ügyben már a közlekedési miniszterhez is levelet intézett, aki szerint azonban elfogadhatóak a jelenlegi állapotok.”
 
Folytatódik a gladiátorharc
 
Tárcsáztuk az első kerületi önkormányzatot, ahol megtudtuk, a terület fővárosi tulajdonban van, így nekik nincs beleszólásuk sem a tervezésbe sem a kivitelezésbe.
 

A Városháza érdeklődésünkre viszont egy konkrétumokat, terveket, praktikus és esztétikai munkákat részletező levéllel lepett meg minket. Rövid szövegelemzés után azonban kiderült: a sikerpropaganda lényege annyi, hogy a bicikliút egyes részeken szélesebb járdán fut majd, egy sárga csíkkal elválasztva a gyalogosoktól.

A Lánchíd előtti és utáni 7-800 méteres részen azonban "a járda nem szélesíthető", így itt még sárga csík sem lesz. A legszűkebb részen egyszerűen újra összeeresztik a nagy sebességgel érkező kerékpárosokat, a járókelőket és a Parlament fotózásával elfoglalt turistákat.

Kötelező lenne
 
A fentiek nem egyeznek a Magyar Kerékpáros Klub terveivel, mondta a szervezet vezetője, László János. Az MKK a fővárosnál többször kérvényezte a terület átalakítását. Javaslataikat előadták a minden pénteken esedékes városházi egyeztetéseken is. A főváros ennek ellenére nem foglalkozott a kéréssel.
 
László János elismerte, hogy a területen nem egyszerű elkülöníteni a kerékpáros és a gyalogos forgalmat, itt több kell egy felfestett sárga csíknál. A járda ugyanis keskeny, így a gyalogosok és biciklisek semmiképpen nem férnek el egymás mellett.
 
A Kerékpáros Klub javaslatai közt szerepel, hogy a Fő utcán alakítsanak ki kerékpársávokat. Egyes szakaszokon a nemzetközileg is bevált módszerek alkalmazásával a villamossínek közt vezethetne az út, míg az Erzsébet híd környékén újra elég széles a járda, hogy egymás mellett legyen a járda és a kerékpárút.
 
A javaslatokkal annak ellenére sem foglalkoztak, mondta László János, hogy ezen a területen törvényi kötelezettség van a megfelelő szélességű, járdától elválasztott kerékpárútra. A budai rakpart ugyanis az EuroVelo kerékpárút-hálózat része, és így ha ezen a területen munkálatok indulnak meg, akkor ott a törvényben rögzített módon építhetik csak vissza a bicikliutat.

 

Épül-szépül a felső rakpart

A Városháza levele

"A budai főgyűjtőcsatorna építési munkálatainak befejeztével az Erzsébet tér és a Batthyány tér között a felső rakpart egységes arculatot kap, így egy szebb, barátságosabb városrészt alakítunk ki a fővárosiak számára. A munkálatok során a villamosmegállókban térkő-burkolatot, talajtakaró cserjéket, új padokat és új hulladékgyűjtőket helyezünk el, a biciklisek számára pedig a Batthyány tér és a Halász utca között 1,8 méter széles, elválasztott kerékpárutat építünk. A Halász utca és az Ybl Miklós tér között a járda nem szélesíthető ki, így az elválasztott kerékpárút – amelyet sárga útburkolati jel határol el - az Ybl Miklós tér és a Döbrentei tér között folytatódik. Az Erzsébet híd alatti átvezetésnél szintén a gyalogos forgalomtól elválasztott kerékpárút épül.

A városvezetés elkötelezett a kerékpáros úthálózat fejlesztése iránt, ezért Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztése alapján tíz Európai Uniós pályázatot nyújt be a Fővárosi Önkormányzat július elején, így 2009-ben mintegy 27 km kerékpáros útvonal kialakítása kezdődik meg. A javasolt szakaszok illeszkednek Budapest kerékpáros főhálózatának fejlesztési tervébe, és a meglévő, illetve a következő években tervezett hálózati elemekkel együtt összefüggő rendszert alkotnak. A pályázatokat várhatóan 2009 októberében bírálja el a Pro Régió Ügynökség, így a kivitelezés befejezése áthúzódhat a jövő évre. A pályázati támogatás lehetséges maximuma 80 százalék, az uniós pályázat azonban nem támogatja a beruházás valamennyi elemét, így azokat az elemeket, amelyek a közlekedés biztonságát növelik (például a közvilágítás, a forgalomcsillapító küszöbök kiépítése) a főváros saját forrásból biztosítja."

 

Címkék: budapest bicikliút

103 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr81218144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papamaci1 2009.07.01. 11:54:10

Ki a fontosabb, a babakocsit toló kismama, a bottal járó öreg vagy a lámpák és csengő nélkül közlekedő surranó halál, a kerékpárosok ?

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.01. 11:58:20

Én csak ritkán bicajozok és bringaagy sem vagyok, sőt nem is szeretem a szélsőséges bringásokat meg a nem törvénytisztelőket.

De azt is tudom, hogy az egy igen jelentős bicikliútvonal, az első bekezdés ellenére is többször használtam már.

Azt gondolom, azon a részen MEG KELL OLDANI a kultúrált kerékpározáshoz szükséges elkülönült bringaút megépítését.

Ez a gyalogosok, a kerékpárosok és az autósok közös érdeke!

Dunai Márton 2009.07.01. 12:00:39

Mi a jóistenért nem csinálják azt, mint a Batthyány és a Margit-híd között, a fasor (jelen esetben a villamossín) túloldalán, az autóktól elvéve a helyet, szinte zéró pénzből kialakítva a biztonságos sávot? Ez nem pénz vagy tervezés, hanem prioritások kérdése. Pöcs kérdése. A sínek túloldalán szvsz simán van annyi hely, amennyi kell, csak akarni kell.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.07.01. 12:01:57

És a Lánchíd alatt átfutó járdaszakasz déli részével mi lesz? Miért nem lehetett a villamosrekonstrukció során kissé feljebb tenni a sínek ívét? Nem elsősorban a bringás-gyalogos konflitus miatt, hanem mert ott egyszerűen elfogy a járdaszélesség. Persze megdrágította volna a projektet a dolog (új támfal, új sínrampa, új sínvezetés), de ha már egyszer ráköltenek X milliárdot, akkor akár már meg is csinálhatták volna jól. Így viszont konzerválnak egy túlhaladott megoldást újabb 50 évre.
Tőgyeim és Kúraim, ez ma Budpapest.

winston w/o weight 2009.07.01. 12:02:23

Jellemző.

Ebben az országban akkor változhat csak valami, ha minden döntéshozó, minden köztisztviselő személyesen felelős lesz a hozott döntéseiért. Nyilvánosság. Egy idő után ha sokáig ég a képe, legalább elkezd gondolkozni mielőtt dönt.
Neveket a netre. Ki tervezte így? És utána meg lehessen kérdezni, miért.

Békávé 2009.07.01. 12:04:40

Mit lehet erre írni?

A jó büdös kurva anyjukat!

Köszönöm!

TuskóHopkins 2009.07.01. 12:15:39

Szálljanak a turisták is biciklire és nem fogják egymást zavarni. :-)

A lánchídi aluljáró után meg kéne oldani, hogy a Bem rkp-ra át lehessen bringázni, a Jégverem utcától elég széles, hogy egy bringa-buszsáv kialakítható legyen.
(visszafelé nincs ötletem)
A villamos sínek közötti kerekezést én nem tartom szerencsésnek.

gaze762 2009.07.01. 12:17:18

De tényleg mire ez a rohadt nagy ostoba ellenállás a városvezetéstől?????
Baszki, a bicikli már itt van, nem jövőre, nem a köv választás után lesz, hanem már itt van.
Meg kell oldani, nem lehet a szőnyeg alá söpörni.
Tényleg agyam eldurrant.
Közbicikliket akarnak telepíteni drága pénzen, de az ilyesmire már nem futja a szürekállományból.
És mi lesz a menő közbiciklikkel ha át akar menni az ember egy belvárosi hídon? Áttolja? Vagy mit fog csinálni itt a menő biciklikkel? szlalomozik a gyalogosok között?

Talán ha a városvezetés néha hosszabb időre is feltenné a seggét közlekedés céljából a biciklire, nem csak a kamerák előtt karikázna két hoszt, akkro talán értenék hogy miért is mondom rájuk, hogy hülyék.
Így még ezt azt sem értik.
behh..

pete_r 2009.07.01. 12:20:09

Csodás... Mit is várhatunk, ha az önkormányzatok és állami hivatalok évek óta mulasztásos törvénysértésben vannak... ? "Nagyjainknak" gyalog, BKV-val (+Volán, MÁV) és kerékpárral kellene kötelezően közlekedniük, gyanítom, hamar lenne megoldás.

kavicsq 2009.07.01. 12:22:03

Csodás...Nem tudom, hogy a kerékagy mire jogosult, de jó lenne, ha az ilyen dolgokról nem csak utólagos szidalmazás lenne, hanem egy-egy út átépítése előtt az önkormányzattal egyeztetne, hogy mi a baj, hogy lehetne orvosolni, mire kell figyelni.

victoriginal 2009.07.01. 12:25:00

ez igazából az EuroVelo védjegyének magyarosítása, ugyanis itthon most vezetik be az igaz magyar kerékpárút hálózatot EuroVelő néven.

az építésben a gárdisták is jelezték, hogy segédkeznek, hiszen minden magyar érdeke ez.

nedudáljparaszt 2009.07.01. 12:25:53

Csak a villamossíneket arrébb kellett volna visszarakni, simán meg lehetett volna csinálni. Szerintem az egész bicikliutat a Battyhány téren át lehetne vezetni a Fő utcába a buszsáv helyére, miután elkészült a jövőre igért villamoshosszabbítás, mert akkor eltűnik a 86-os busz a Fő utcából. Illetve az alsó rakparton is ki lehetne alakítani egy bicikliutat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.07.01. 12:28:43

@kavicsq: Naná. Lehetne civilekből kiállítani egy ellenőrcsapatot, akik a hanyag, odanemfigyelő, beleszarós hivatalnokokat napi 8 - de ha lehet, napi 16 órában - ellenőrzik. Teljes jogi és szakmai tudással felvértezve - természetesen ingyen és bérmentve. Lehetne... De ennél sokkal egyszerűbb és hasznosabb volna, ha az ilyen (és bármilyen) nagyberuházások tervei az első minumtumtól fogva net-nyilvánosak volnának. Tehát nem kérésre kiadva, munkaidőben, egy lagasori szuterénben bemutatva 5 perc alatt. Hanem pdf-ben, színesen- szagosan, online.
Ja, hogy az már nem is Magyarország lenne. De hisz ez sem az. Sokkal inkább Agyarosrzág :(

rastapapa 2009.07.01. 12:28:54

Saját tapasztalatom szerint a város egyik legjobb kerékpárútja lehetne a 19es villamos pályája. A bringások többsége ezt is használja, amióta elkészült. Talán később a villamosokkal kevesebb probléma lenne, mint a gyalogosokkal közösködni. A kivitelezéshez kb. 5 zsák beton kéne, hogy néhány lehajtó készüljön a sinekhez.

Kis ember 2009.07.01. 12:29:02

@nedudáljparaszt:
Az alsó rakparton már most ki van alakítva egy bicikliút, csak egyelőre még autók használják. Reméljük nem sokáig. :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.07.01. 12:31:25

"A dokumentum posztunk végén olvasható"

Hol?

Egyébként miért reménykedett benne bárki is hogy megcsinálják rendesen? Pénzbe kerül és jó a város lakóinak, akkor meg minek vesződjenek vele.

Kis ember 2009.07.01. 12:34:20

@városjáró:
Teljesen egyetértek.
Sőt, nem csak, hogy nyilvános legyen, de lehessen róla szavazni is!

Hack.Elek 2009.07.01. 12:34:23

Elég "vicces" ez az egész, törvényi kötelezettség van arra, hogy megfelelő módon építsék vissza, de nem úgy építik, mert csak.
De akkor tulajdonképpen minek a törvény? :)
:(

V.Emil 2009.07.01. 12:34:32

Jelenlegi állapotában a budai oldalon valóban rendkívül balesetveszélyes a járdával összekombinált kerékpárút. Első kézből vannak tapasztalataim, mert a környéken dolgozom. Feltétlenül külön kell választani a kerékpárutat a gyalogosok közlekedésétől, ebben a Kerékpáros Klubnak igaza van.

Ugyanakkor a Bem rakparton, ahol mégiscsak van külön kerékpársáv, a kerékpározók többsége mégis nagyon felelőtlenül a gyalogosok közé hajt. Az emberre a frászt hozza a háta mögül hirtelen felbukkanó kerékpáros. Sokszor kifejezetten veszélyeztetve érzem magam a mellettem elsuhanók által.

Azért ez az ostoba magartás is megérne egy misét!

Piraeus 2009.07.01. 12:37:31

Remek.
Ha van törvényi kötelezettségük is, akkor demonstráljunk.
Talán kérdezzük már meg jó hangosan, hogy a főpolgármesternek érdeke-e az időről-időre bekövetkező gyalogos-kerékpáros baleset.

És gyorsan kéne, mert megy a beruházás és előbb utóbb elkezdődik a felszín rendezése is.

hkalman 2009.07.01. 12:38:01

Miert nem lepodok meg ezen... :(

Kis ember 2009.07.01. 12:38:20

@V.Emil: Igazad van! Pont ezért kell a kerékpárosokat leszoktatni arról, hogy a járdán menjenek. Minden méter "kerékpárút", amit a járdán vezetnek, rosszat tesz. Ezért aztán
LE AZ ÚTRA!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.07.01. 12:39:52

@Kis ember: Lehet szavazás is, nem olyan, mint amit demszkyék csináltak az új metrószerelvényekről, meg a combinós üléshuzatokról. Mert az egy hazugság volt.

Piraeus 2009.07.01. 12:40:36

@papamaci1: Ki a fontosabb? Miért? Kizárásos alapn lehet csak megközelíteni a kérdést?

Az a fontos, hogy a babakocsis kismama, az afgán turista, és az épeszű biciklis is biztonságosan és praktikusan tudjon közlekedni!

Ki a fontosabb? Kizárólag a személyautók, vagy mellettük a gyalogos és a kerékpáros IS?

Kis ember 2009.07.01. 12:41:57

@városjáró:
Nem. Ott a zinternet. meg a mobil. Éljen a közvetlen demokrácia!

mukinyúl 2009.07.01. 12:43:57

A Margit híd felújítása kapcsán ellopták a kerékpárutakra szánt pénzt (is). Ezt meg is mondták, csak nem a lopás szót használták. Lámpavas.

krampam 2009.07.01. 12:45:33

így jártunk...
ezek ennyire képesek.
dunába velük!

martonthenagy 2009.07.01. 12:47:06

Hát most erre mint mondjak? Nem örülök.

Megyek továbbra is az úton, azaz a közúton. Ott nekem biztonságosabb.

Man in love · http://csajoknakmondom.blog.hu 2009.07.01. 12:50:20

Akkor azonnal perelni kell. Remélem futja a MKK-tagdíjakból. Rémálom volt eddig is az a bringaút!

Andrássy úttal nem lesz valami? Amióta ott elütöttek a bringaúton, nem használom azt sem. Inkább kerüljön ki egy dühös autós a az autóknak fenntartott részen közlekedve, minthogy mégegyszer szögre kelljen akasztanom a bringát 2 hónapra egy figyelmetlen/szabálytalan autós miatt.

terrormaci 2009.07.01. 12:53:23

a büdös picsába, marad a szlalom... elég szar, hogy mindig turisták ámuldoznak és lépkednek össze-vissza fényképezővel.. talán az alsó rakpartra le lehetett volna vezetni azon a szakaszon a bringautat, minimális munkával, keskeny az a gyalogosoknak meg nekünk. A másik tényleg a villamos sínes megoldás, de akkor ilyen szintezettre kell megcsinálniuk végig. Na mind1, nem ez a legnagyobb gond a pesti bringázással..

veny 2009.07.01. 12:53:56

Lemaradt a doksi...

maci69 2009.07.01. 12:57:16

Nem a városháza biztat a környezetbarát közlekedésre a fővárosunkban? Újabb segítséget kapunk hozzá! Ők is biztos kerékpárral és tömegközlekedéssel járnak munkába mint az unió számos országában,tőlünk nyugatra.

mathiasr 2009.07.01. 12:59:03

Nem hallottam még sínek közötti vezető kerékpárútról, de arra szoktam törekedni, hogy sínt merőlegesen keresztezzek. Nem balesetveszélyes a sínek között vezető kerékpárút "a bevált módszerek alkalmazásával"? Ki találkozott már ilyennel a gyakorlatban? Működik a dolog?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.07.01. 12:59:20

az elmúlt fél évben ez a szakasz volt az én vesszőparipám lévén nap mint nap használom.

izé.

használtam, inkább, mert mostanában átszoktam a fő utcára, mint a gyorsan haladó kerékpárosok nagy része.

emiatt aztán a reggeli dugóban a sávok között tekerünk.

itt jegyezném meg, hogy sok autós előzékenységből, vagy a fényezés/tükör védelmében szépen félre is húzódik, így vidáman lehet haladni az araszoló autók között/mellett.

a bámészkodók meg a gyalogosok felőlem maradhatnak a járdán, az autósok meg beszéljék meg a fővárossal ha valami gond van.

zárójelben: azért egy MK tagságot nem ártana beújítani, már csak a felelősségbiztosítás miatt se.

privateer 2009.07.01. 13:00:19

hát ez elég elkeserítő. szoktam ott biciklizni sétálni kedvesem ölelve andalogni. szóval igenis megcsinálhatnák rendesen azt a részt. Menjünk tüntetni.

OoVICoO 2009.07.01. 13:01:31

Ahol kész a sin, ott azon tekerek, ha végig kész lesz végig ott fogok, szarok a bicikliútra, minek bossantsam magam, ez egy tetves fos ország , kár hogy ide születtem :(

privateer 2009.07.01. 13:02:36

update. lehet majd menni a villamossínen. amit persze nem zöldítettek be rohadjanak meg az illetékesek

ihatethisindapassthingy 2009.07.01. 13:05:27

Ez _nagyon gáz_. Rengeteg bringás jár arra, tiszta para a hely. Amikor bringával jövök munkába, többnyire én is arra jövök.

privateer 2009.07.01. 13:06:25

rakpart
oda beférne egy bringaút

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.07.01. 13:09:00

@Kabir Bedi: egyetértek
@városjáró: Tőgyeim és Kúraim! ez hatalmas

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.07.01. 13:14:01

Én már eleve azon is csodálkozom, hogy a villamost visszaépítették, s nem parkoló lett a helyén. De el tudnám simán képzelni a Fő utca és az összes, Duna felé eső út megfelelő szakaszainak 4-5 sávra bővítését is. A Lánchíd alatti alagút-részlet tökéletes egy nosztalgia-kávézónak. A Lánchídon a gyalogjárdát is igazán ki lehetne szélesíteni még 2x1 autós forgalmi sávnak, mondjuk legyen az a buszsáv - maximum a pilléreknél egy kicsit nehezebben fordul a csuklós.

Boldog köztisztviselő napot, meg a büdös kurva anyátokat.

Vámpír\\\'08 2009.07.01. 13:18:25

@Kabir Bedi: ott hogy vennél el sávot, amikor összesen egy van?

daneeka 2009.07.01. 13:20:34

Be kell őket perelni. Mi az, hogy a városvezetés fittyet hányhat a törvényekre?

akivónék 2009.07.01. 13:24:33

@papamaci1:
"Ki a fontosabb, a babakocsit toló kismama, a bottal járó öreg vagy a lámpák és csengő nélkül közlekedő surranó halál, a kerékpárosok ?"

demagóg-e vagy?

becherpig 2009.07.01. 13:24:59

annyi kene, hogy a batyi es a jegverem utca kozotti reszen a parkolast megszuntetni a felsorakparton. a halasz utcatol eleg az egyik oldalon, oda mar elfer egy duplasav.
a halasz es jegverem kozott az csak egy 300 meteres szakasz.

Vorbis 2009.07.01. 13:28:10

Nem kötözködésből, tényleg kiváncsi vagyok.. A biciklikre vonatkozó sebesség korlátozások mennyire betarthatóak? Tudtommal még nem kötelező sebesség mérő a biciklikre; nekem sincs, és még csak jogosítványom se, hogy esetleg autóvezetéssel hozzászokjak ahhoz, hogy mikor milyen sebességgel megyek. Értem én, hogy a 10 km/h az lassú, de azt nehezen tudom megitélni, hogy mennyire.

Ariana 2009.07.01. 13:32:56

Miota kicsi gyerekem van, biciklis utanfutóval közlekedünk. Termeszetesen nem Budapesten, de meg csak nem is Magyarorszagon, mert ott olyasmi utopia. Nagyon szomorú.

Tullamore Dew 2009.07.01. 13:34:34

Itt a törvényt pusztán azért nem tartják be, mert nincs szankcionálva a mulasztás. Pl. Emberölésnél, ha a delikvens elmulasztja életben hagyni az áldozatot, akkor garantált a börtön.
Esetünkben nem mulasztották el, nem betartani a törvényt, azonban ezért, pusztán a bringás társadalom megvetése sújtja a vétkest.
Apropó!
Mi van akkor, ha valaki egy balesetet követően feljelentést tenne a mulasztó ellen, testi sértés, vagy közlekedési baleset bűncselekményének gondatlan elősegítése miatt?
Joghoz értők! Mi erről a véleményetek???:-)))

Potykabácsi 2009.07.01. 13:43:34

@zombizan: Nagyon helyes, így kell kulturáltan bringázni de itt arról van szó, hogy kulturálatlan a környezet meg annak kialakítói. Nem lenne kötelező érvényű itt is a gondolkodás a józan ész? Mindjárt egy élhetőbb városban találnánk magunkat. Nem beszélve arról, hogy valószínűleg megint eltolvajolták az erre fordítható pénzt. Mi a pék vérvörös falloszáért fizetek én adót vazze? Szeretném már ennyi idő után látni az eredményét. Amiről te beszélsz az kényszer és nem megoldás, amúgy minden bringásnak javaslom ezt a technikát a jelenlegi Demszky féle kamerák előtt vagyok biciklista Budapesten ameddig nem lesz a fővárosnak felelős irányítása.

rnmr (törölt) 2009.07.01. 13:47:02

ez így nem biciklisáv, ennyi erővel hagyhatnák nyugodtan járdának, a bringások meg majd tolják, vagy nem, de az úgyis mindegy. le van szarva itten minden. mintha csak egy cél lenne: olyan közlekedési feltételeket teremteni budapesten, hogy állandó konfliktus legyen a különböző részt vevő felek közt.

Potykabácsi 2009.07.01. 13:50:33

@papamaci1: Gratulálok a kérdésfeltevésért! Pont annak agyament bandának vagy a szószólója akik ilyen helyzeteket teremtenek. Benyelted tövig! MINDENKI FONTOS! JEGYEZD MEG! EZ LENNE DEMOKRATIKUS! Ha olvastad volna fenti cikket akkor tudnád miről van itt szó! Nem az a cél, hogy gyalogos és bringás utálja egymást mert senkiházi városgazdák összeugrasztják őket hanem, hogy az ilyen helyzeteket elkerüljük meg az ilyen városvezetőket és akkor talán neked is leesik a tantusz, hogy ne " surranó halálozzál" egy bringást hanem ne szavazz azokra akik ilyen " világvárost " építenek

cirkuszos 2009.07.01. 14:14:22

Szomorú. Gondolom az egyébként fél nap alatt megszüntethető aszfalthiányt is úgy hagyják még néhány hónapig.
A villamossínek közötti bringaút meg szerintem nagyon veszélyes. Egy kicsit nem figyelsz oda, és összetöröd magad.

moby2 2009.07.01. 14:40:53

hosszú, nem kell végigolvasni... azóta a lekövezett villamospalyan megyek, es ott is fogok menni ha ujraindul a villamos. aki szerint realis hogy egy bringas kb. annyival mennyen mint egy gyalogos es bameszkodokat kerulgessen egy fasor es egy kokorlat kozott annak meg tobb tv-t kene neznie.


2008. decemberben du körül körül kerékpárral közlekedtem a budai felső rakparton, a Lánc híd és Batthiányi tér közötti szakaszon, a fasor és a Duna közötti részen, amelyről úgy tudom, hogy megosztott gyalogos és kerékpáros közlekedésre kijelölt út, hasonlóan az Andrássy út Oktogontól kifelé eső szakaszához (ahol soha nem hajtok, mert ott van mellette szervíz út, ami sokkal kevésbé veszélyes, mint a kijelölt bicikliút).

Ezen a buadi „osztott“ szakaszon tempómat csökkentve, bámészkodó turisták csoportjait kerülgetve közlekedtem – mint már oly sokszor máskor ugyanitt – de sajnos ezen a napon egy súlyos balesetet szenvedtem itt.

Évek óta életvitel szerűen kerékpárral is közlekedem Budapesten, elég nagy tapasztalatom van ahhoz, hogy tudjam, hogy ez a szakasz egy notóriusan rosszul kialakított helyzetet teremt, illetve tisztában vagyok azzal is, hogy a balesetek nagyrészt olyan helyzetben történnek (legalábbis az én tapasztalatom szerint), amikor a balesetveszélyes helyzetet figyelmetlen második felek teremtik, azaz olyan helyzetekben fordul elő baleset, amikor egyszerűen a nem kerékpáros fél nem is volt tudatában annak, hogy kerékpáros közelít. Ilyen a parkoló autóból körültekintés nélkül kiszálló vezető, az alsó rakpartról elsőbbség adás nélkül biciklis utat keresztező autós, indekszelés nélkül parkoló helyzetből forgalomba kapcsolódó autós, stb.

Az én balesetem úgy történt, hogy a sokadik turista csoport mellett elhaladva, ismét csengő használat melletti folyamatos lassítással közelítettem meg ezt az utat teljesen elzáró csoportot is (5 fő), azonban míg 4 ember észlelte, hogy közelítek, addíg egy nő, aki teljesen háttal állt és talán fényképezés közben is lehetett, nem. A többiek figyelmeztették a közelgő veszélyre, de sajnos szerencsétlen módon - mivel nem rám, hanem rájuk nézett - addíg is blokkoló pozíciójából még rosszabb helyre lépett, és ezáltal közelebb került hozzám. Ezen a szakaszon elég sötét az út és bár első hátsó, erős villogó fényt használok, ez nyilván nem segített. Mivel az út a csoport többi tagja által teljesen el volt zárva, kikerülni nem tudtam, és elkerülendő hogy a kormányom szarva a nő veséjébe vagy bordái közé fúródjon, teljesen megrántottam az amúgy is behúzott fékeket, és a leblokkolt első kerék felett biciklistől átszaltózva látványosan a földre zuhantam a sértetlen csoport lábai előtt.

Átérezve a meghökkentő hirtelenséggel kialakult helyzet komolyságát, az ismeretlenek azonnal angolul a hogylétem felől kérdeztek, és meg akartak győződni róla, hogy nem esett-e komoly bajom, illetve kell-e nekem valami segítség. Pár másodperc után, a földön ülve konstatáltam, hogy valószínűleg a jobb könyökömön és térdemen érezhető kisebb zúzódáson kívül komolyabb bajom nincs, ezért megnyugtattam őket, hogy rendben vagyok, halkan hozzáfűztem, hogy nagyon szerencsések vagyunk, majd folytattam az utam.

Nyilvánvaló, hogy a régebben még épphogy látható sárga felfestések mára annyira lekoptak ezen a szakaszon, hogy az út fenntartója nem megfelelően teljesíti kötelességét a szakasz biztonsága érdekében. Ez a szakasz amúgy is a létező biciklis utak legveszélyesebb formája, és a téli időszakban van annyira ritka a biciklis forgalom, hogy a turista - vagy bármely gyalogos - de facto ne érzékelje az elhaladó biciklisek folyamatos áramlatából, hogy itt egy osztott területen van és vigyáznia kell.

Hozzáteszem, hogy még a fizikailag több technikával is elkülönített Bajcsy biciklis úton is folyamatosan csámborognak járókelők, főleg a Bazilika melletti turista busz megállónál, ahova igazán ki lehetne rakni még komolyabb felfestést és figyelmeztetést, hogy ott ne tartózkodjanak, annak ellenére, hogy a napi több száz turista buszból ki- és beszállítása pont a bicikliúton keresztül történik.

Nem hinném, hogy a turistákat lehetne hibáztatni, hogy számukra ismeretlen helyzetben baleseti tényezővé válnak, sőt remélem, hogy nem esnek ütközések áldozatává, hiszen az andalgás közepette történő nézelődés a dolguk, amikor nem a legkörültekintőbb az ember, főleg ha szép felújított Parlament igézi meg hüledező tekintetüket – vagy mi.

Kérem, hogy ezen a szakaszon, de az Andrássy úti nonszensz megoldás esetében is a fenntartó tegyen azonnali lépéseket a fennt leírt helyzet kijavítására, mivel azt gondolom akceptálható az a felvetésem, hogy sem én mint biciklista, sem a gyalogosok nem vétkesek az ilyen balesetek kialakulásában, egyértelmű, hogy a nem megfelelően elkülönített/jelölt rendszer, azaz a tulajdonos/fenntartó a felelős.

Én okozhattam volna ütközéssel egy vendégnek súlyos sérüléseket, és valószínűleg jobban jöttem volna ki az ütközésből. Helyette ösztönösen magam veszélyeztetése mellett döntöttem, de nem hinném, hogy ennek az idők végezetéig így kellene maradnia.

moby2 2009.07.01. 14:44:00

@terrormaci: bocs, de sztem meg kb igen, szerintem ez a nonszensz plusz ultra, esetleg holtversenyben az andrassy oslennyel

avus · http://avus.blog.hu 2009.07.01. 14:46:53

@Hack.Elek:

"De akkor tulajdonképpen minek a törvény?"

Azért hogy 386-tal kevesebb munkanélküli legyen az országban :)

k_attila026 2009.07.01. 14:51:07

Hát nem tudom. Én próbáltam egyszer betartani ott a 10km/h sebességet, mit mondjak, nem igazán ment. Szerintem egészen egyszerűen ennyi erővel inkább sétálok.Kb az történt,mint amikor nagyon ritkán kocsiba ülök, és a városban betartom az 50-es sebességet. Letolnak az útról.
Ráadásként most még az is nehezitette a közlekedést, hogy az áradás miatt mindenki úgy bámúl, mintha ez lenne az első, hogy kiöntött a Duna. Ez a legjobb ott volt, ahol észak felé haladva, kijössz a Lánchíd alatti alagútból. Amúgy is keskeny az út, és még tele is volt bámészkodókkal.

Sicc 2009.07.01. 14:57:34

Teljesen mindegy, hogy hol van csík, sáv, vagy bármi. A bringások ott mennek, ahol akarnak - nincs szabály. Ha kell a füvön, ha kell, akkor az alagútban, járdán, vagy a Lánchíd közepén.
Nap mint nap látom ezt, kár erről polemizálni ...

OoVICoO 2009.07.01. 15:07:21

moby2: sajnálom a baleseted, még jó hogy szerencsésen megúsztad, én naponta többször is járok azon a szakaszon, és annyi biciklis balesetet láttam,hogy már számolni sem tudom bőven 30 fölött! Ezért választom a kevésbé veszélyes sinek közötti területet. Most hogy nincs villamos nagyon haladós. Ha elindul a villamos majd kiderül hogyan lehet kerülgetni őket, de ezt már csak gyakorlott, kátyúkat patkát két kerékkel átugraki képes bringásoknak ajánlanám.

neeskens 2009.07.01. 15:11:02

Én ezen nem vagyok hajlandó többet idegesíteni magam. Más fórumokon rendszeresen kiosztanak, mert egyáltalán felvetem, hogy élhetetlen Budapest a sok autó miatt, ezért lenne szükség reális alternatívára.
Mindig megkapom, hogy, mit játszom a mélyzöldet, múltkor valaki azt találta írni, hogy a városban a sok kurva gyalogos, csak zavarja az autós forgalmat.

Ezért elhatároztam, hogy kussolok és tűrök. Nem szólok, ha el akarnak ütni, nem zavar hogy egy ember-egy kocsi az általános, ha fuldoklom a szmogtól. Hogy a kerületi és a fővárosi önkormányzatokban korrupt seggfejek ülnek.

Kussolok, betekerek melóba meg haza, meg ha van kedvem erre-arra, de nem vitatkozom senkivel, nem írok petíciót a politikusnak. Semmi sem fog soha megváltozni, teljesen felesleges minden vita, erőfeszítés.

sixxes 2009.07.01. 15:18:08

@Sicc: ott, ahol nincs kerékpárút, sokszor nincs is nagyon más választásuk

is 2009.07.01. 15:27:13

"közlekedő surranó halál, a kerékpárosok"

hát ez meglehetős költői túlzás. én is olvastam azt a posztot az elütött 2 éves gyerekről, de aztán se többet. elütött biciklisről viszont már elég sokat olvastam. tudod, akiket a "közlekedő suhanó halál, az autósok" gázoltak el.

Deszkás 2009.07.01. 15:31:24

@papamaci1: Nana! Így, hogy csak a biciklistákat feketíted, adódik a válasz. De ha azt kérdezzük, ki a fontosabb, a bottal a piros lámpán, vagy több sávos úton a zebrától 10-20 méterre átmenő, öreg mamika, vagy a zebra / járda helyett a bicikliúton közlekedő babakocsis anyuka, vagy a környezetet / tömegközlekedést nem terhelő biciklista, mindjárt más lesz a leányzó fekvése!

tabaniember 2009.07.01. 15:38:29

Állítólag, ha elkészül a Rác fürdő és a budai rakparti villamospálya, kicsit átalakul az Erzsébet-híd hídfője körül a közlekedési rend. A Döbrentei utca forgalmát (állítólag) csillapítani fogják, nem lesz rajta busz, nem is lesz akkortól főútvonal, csak visszafogott helyi bennszülöttek célforgalmú utcája. Kedves bringások, már most el lehetne kezdeni harcolni azért - amit egyébként az I. kerület polgármestere sem tartana hülyeségnek, ezt saját szájából hallottam -, hogy a bringautat ezen a szakaszon hozzák be a Döbrentei utcába. Egy kicsivel máris jobb lenne mindenkinek.
Más. Mély sajnálatom annak a szegény bringásnak, akit tegnap este csaptak el a Rác fürdői zebránál. Nagyon veszélyes hely, a lámpát két havi könyörgés, levelezés árán se sikerült még úgy megjavíttatni, hogy gombnyomásra zöldre váltson a biciklisták és gyalogosok számára. Most sok arrafelé a dugó a lezárt alsó rakpart miatt, ráadásul sokan nagy motorral repesztenek a tabáni bicikliúton és a mellette lévő járdán is. Vigyázzatok magatokra és egymásra.

Nagyvakond 2009.07.01. 15:40:52

@Sicc: Én nem. S még vagyunk sokan így.
Mások viszont tényleg úgy, ahogy Te mondod. Álnéven "nem ér" általánosítgatni...

Csók!

N.

Deszkás 2009.07.01. 15:47:28

@Sicc: És tudod, a gyalogosok pont ugyanúgy tesznek, ha már általánosítunk. Sőt! Az autók meg ott parkolnak, ahol akarnak. Tök mindegy, hogy az épp járda, busz vagy villamosmegálló, vagy csak füvezett rész az út és a járda között.

Hemü 2009.07.01. 15:49:56

@Vorbis: Trekkinggel, 28/22-es fokozatban másodpercenként 1 tekerés. Én ezt alkalmazom. De más kerékmérettel és áttétellel is ki lehet számolni.

Silent Bob 2009.07.01. 15:52:10

@papamaci1: Surranó halál. :D Te beteg vagy.

bca 2009.07.01. 15:58:59

@városjáró: Maximálisan egyetértek azzal, hogy már megint úgy költöttek el x milliárdot, hogy közben megint évtizedekre konzerváltak egy rossz állapotot. Mivel már régóta irritál, hogyan néz ki a budai rakpart (nem csak biciklistaként: ez a legszebb fővárosi korzó lehetne, ha pl a töredezett aszfaltjárdát normális díszkővel burkolnák, és a sok éve üresen álló fahelyekre végre fát is ültetnének stb), elsétáltam a Főmterv által kb egy éve szervezett lakossági meghallgatásra, ahol a 19-es villamos pályájának átépítéséről volt szó. Már itt megdöbbentem azon, hogy főgyűjtőcsatorna átépítésével összefüggésben csak a 19-es pályáját újítják fel, a járdákról szó sincs, az már nincs benne a tervezésben. Mikor megkérdeztem, miért nem, kedvesen közölték: már annak is örülni kell, hogy az uniós támogatásból zajló csatornaépítéshez hozzá tudták csapni a pályafelújítást, ami annak köszönhető, hogy egy jelentős szakaszon nem az alsó, hanem a felső rakparton halad a csatorna nyomvonala. És persze azért nem tudják megoldani a Lánchíd déli oldalánál összeszűkülő járda kiszélesítését, mert a híd előtti és utáni néhány tízméteres részen az alsó rakparton fut a főgyűjtő egy korábban kiépített szakasza, így itt egyáltalán nem nyúlnak a felszínhez. (A Lánchíd budai hídfőjénél, a gyalogos aluljárók melletti kis parkok látványa külön megérne egy beszámolót: pl a régi, kovácsoltvas korlát az északi oldalon már évekkel ezelőtt kidőlt, de még véletlenül se nyúlt hozzá senki. Még a régi bíróságból átalakított luxusirodaház üzemeltetőjét sem zavarja a lepusztultság látványa: nem mintha kötelessége volna, de nem érez késztetést arra, hogy a milliárdokért felújított épületének összképét ne rombolja a tőle néhány méterre található dzsumbuj?...) Azt azért sejtettem, hogy a rakparti járdához az építkezés után valamiképpen mégiscsak hozzá fognak nyúlni, mert egy ekkora építkezés környezetében általában minden totálisan lepusztul. És láss csodát, így is lett, mégiscsak találtak egy kis pénzt erre is. Hagyó Miklós "felelős városvezetőként" nem is felejtett el gyorsan egy kis sajtóközleményt közreadni erről: ots.mti.hu/news.asp?view=1&newsid=56473 Ebben büszkén bejelenti, újraaszfaltozzák a rakparti járdát (térkővel azért nem burkolják, ez azért egy világörökségi terület legfrekventáltabb útvonalának nem jár), új csíkot festenek, sőt, új hulladékgyűjtőket és még talajtakaró cserjéket is kihelyeznek (fákat már nem…)! És mindezt csak 155 millióért! (Ez tényleg csak filléres kiadásnak tűnik a Margit híd 30 milliárdjához képest). Ejha! Csendesen megjegyezném, hogy minden építkezés esetében az eredeti állapot visszaállítása, a károk helyreállítása a beruházó kötelessége, így ezeket a munkákat egyébként is meg kellene csinálni. (Hmm, mi is kerül akkor 155 millióba?) És most visszajutottunk oda, hogy ráköltöttek egy rakás pénzt a villamospálya-felújításra és a járdafelújításra is úgy, hogy a kettőt nem hangolták össze, így újabb nagyjából ötven évig (városjáróhoz hasonlóan én kb ennyire saccolom) nem lesz arra mód, hogy pl a pálya korrekciójával kiszélesíthessék azt a járdát, ami a gyalogosoknak is szűk, nem hogy a bicikliseknek, és nem hogy a gyalogosoknak és bicikliseknek együtt…

Silent Bob 2009.07.01. 16:01:06

@papamaci1: "Surranó halál" :D te beteg vagy.

Inner Circle 2009.07.01. 16:06:27

Kész vicc a helyzet, de szerintem nemcsak a rutinos bringások, hanem a rutinos gyalogosok is a sínek közt fognak bandukolni, mint Bud Spencer az "Aranyeső Yuccában"-ban. A járdán csak a turista-biciklisek és a turista-gyalogosok maradnak, akik amúgyis lassan haladnak, és így már egész jól el fogunk férni. Így legalább ha félre kell ugrani, akkor az egyik irányú menekülőútvonal nem a rakparti kaszásverembe (= autóút) vezet.

Fanyuvo 2009.07.01. 16:08:55

Viszont a vonat megálló mellett felszedték a bringás fekvőrendőröket. Nem tudom miért, de én örülök neki, mert sok értelme nem volt.

nedudáljparaszt 2009.07.01. 16:58:44

Hadd bámészkodjanak, a Dunaparton az a dolguk, hogy bámészkodjanak. Szerintem a megoldás az lenne, hogy amikor megszűnik a buszközlekedés a Fő utca Batyi-Lánchíd közti szakaszán, akkor a szélső sáv helyén legyen egy kétirányú bicikliút.

cirkuszos 2009.07.01. 16:59:16

@Fanyuvo: A Margit hídnál lévőre gondolsz? Egy-két héttel ezelőtt még ott volt. A déliben már vágtak egy lyukat (így mi értelme?), az északibbat meg a kerítés mellett kerüljük :)

cirkuszos 2009.07.01. 17:02:02

Jaja, szép-szép ez a dunaparti bringaút, de nem túl hasznos ez a Lánchíd-Batthyány közti szakasz. Déli irányban mehetne a buszsávban (ha ott van, nem tudom), északra meg jöhetne az alsó rakparton. A lépcsők mellett kialakítani egy le/felhajtót azért nem olyan nagy kunszt.

rolls 2009.07.01. 17:13:53

@rastapapa:
Biciklvel a villamospályán: -elsőre jó ötletnek tűnik. DE!!! Nem mindenki biciklisfutár! (Én sem!) Azután mi történik, amikor a 19-es utolér egy kényelmesen bicikliző nagypapát a kisunokával??
-Mert én meg arra gondoltam, hogy a Lánchíd közelében a nagyonkeskeny kerékpárutat inkább a villamos alagútjában kellene átvezetni. Ott valóban csak lépésben közlekednek a sárga vasak.

DE !!!

ahogy mathiasr korábban írta:

"Nem hallottam még sínek közötti vezető kerékpárútról, de arra szoktam törekedni, hogy sínt merőlegesen keresztezzek. Nem balesetveszélyes a sínek között vezető kerékpárút "a bevált módszerek alkalmazásával"? Ki találkozott már ilyennel a gyakorlatban? Működik a dolog?"

dalospet 2009.07.01. 17:33:35

@rolls: A villamospályán kijelölt kerékpáros útvonal sok helyen bevált olyan vonalakon, ahol viszonylag rövidek az állomásközök és nagyok a követési idők. Jelenleg ilyen a 19-es vonala is. Amennyiben mégis utolérné a villamos a kerékpárral közlekedőt, az félre tud húzódni, hiszen a villamospálya mentén nem végig van kiemelt szegély.
képek:
picasaweb.google.com/magyar.kerekparosklub/VillamospalyanKijeloltKerekparosUtvonal#

Fanyuvo 2009.07.01. 17:40:42

@cirkuszos: igen arra gondolok. Mind a kettőt felszedték.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.07.01. 18:05:12

@bca: Épp a múlt héten volt szerencsém bentjárnom az Ybl Palotában. Ők mesélték, hogy a sín menti teraszt saját erőből hozták rendbe, az ottani kovácsoltvas korlátsorral együtt. Milliókat költöttek csak erre. Ettől függetlenül csak havi bérleti díj fejében használhatják a területet - ami annak előtte a rohadás köztere volt. Az alagút homlokzatának lepucolását már "rábízták volna" a Fővárosra, de az hosszú egyeztetések után is csak szarik rá. Végülis világörökségi központról van szó.

Úgyhogy az is hülye, aki befektet ebben a rühesvezetésű városban...

jani130 2009.07.01. 18:47:21

6 éve járok itt napi rendszerességgel.
A Gellért tértől dél felé le kell menni az alsó rakpartra, ott magas kerítés és a fal között lehet menni, kábé 1 méter széles, a kormány épp elfér. Gyalogosok? Nem sokan, de vannak. Nem tudnám megmondani mióta ilyen de mondhatni kábé egy éve legalább. Amióta a 4es metró készül...

Lehet menni az autók között.
Volt már veled ilyen? Leesett a lánc a fogaskerékről mert a váltó nem tökéletesen volt kalibrálva, bevertem az ülepem a rúdba mert a pedál hirtelen szabadon kezdett futni. És nem értve a dolgot rámdudált a 86os. Hallottad már azt a hangot fél méterről?

Az utóbbi időben a hossz jelentős részén középen 2-3 centis mélységű hosszanti aszfalthiány gödör tátong, és az egyik felén rendszeresen tarkítva további díszítésekkel.
Persze, most építik. Addig bírjam ki.
Az egyik felén el lehetne menni ha az ember nagyon odafigyel és nincs ott senki. A dunaparton...

1x elcsapott egy taxis és elkezdte magyarázni nekem, hogy mért mentem le elé.
Akkor még fiatalabb voltam és mobilom se volt. Apám kellett volna.
Elsőbbségem volt...

1 hónapja kb mikor mentem a bicajomért csak a lakatom volt ott. Elvágva, a földön, 2 méterre. Ismerőseim azt mondják ne vegyél jó biciklit, drága lakat kell rá, vannak jótanácsok...

Úgy unom...

ELÜTLEK. NEM ÉRDEKEL.

Illes 2009.07.01. 18:59:14

Szerintem a Fő úton az autók között gyorsabb/biztonságosabb...

pötyi75 2009.07.01. 20:36:09

@dalospet:: hol nincs kiemelt szegély? járd végig a szakaszt, ember!

The Great Destroyer 2009.07.01. 20:45:22

Úgy imádom a BP-i kerékpárutakat...
A legtöbb bringaút a semmiből a semmibe vezet, mivel a lehető legváratlanabb helyeken kezdődnek és érnek véget, a kifejezetten "célszerű" nyomvonalakról már ne is beszéljünk.
Sajnos budipest közlekedési szempontból egy csődtömeg, besz@rás, hogy biciklivel fele annyi idő alatt érek be a munkahelyemre, mint bkv-val és kb harmad annyi idő alatt, mint kocsival. Mondjuk az is vicces, hogy összesen 15 km-es utat kell megtennem kocsival, vagy bkvval, ugyanez az út végig bicikliúton haladva 21km (cinkota-blaha, gyakorlatilag egyenesen végig a kerepesin)...

dalospet 2009.07.01. 21:10:40

@pötyi75: valóban félreérthető voltam: a képekkel illusztrált külföldi példákra vonatkozik az állításom. Természetesen a budai szakaszon is megvalósítható lenne ez a kialakítás, bár jelenleg még nem ilyen.

PicÚr 2009.07.02. 00:04:17

Igazság szerint bármi jobb lenne, csak vmit kezdjenek azzal a szakasszal, mert már nem tudom mióta fel van túrva. Mondjuk én tűrök és hallgatok csendben, de akkor is...
Így ahogy most van biztos, hogy még inkább baleset veszélyes.

rolls 2009.07.02. 00:38:34

@dalospet:
Jó képek! És a szokásos: -itthon miért nem lehet ilyet? -Pedig Miskolc, Széchenyi u. szakasztott ilyen! :)
Visszatérve a villamospálya+bicikliút kombóra, elvben működhet. Támogatnám is.
/Bizonyos feltételek és szabályok mellett még a Körúton is el tudnám képzelni!!! -pl. nem előzzük be a pirosnál várakozó Combinot : ) -de nem is vontatjuk magunkat vele... /
- De gyakorlatban... Egy vasárnapi kerékpáros már akkor nagyot zakózna a sínben, ha csak félve hátrapillant....

rastapapa 2009.07.02. 12:20:59

@rolls: a nagypapa és a kisunoka tempója az elfér a járdán bambulók között is... szerintem.

a rakparti horror-sztorikhoz:
hétfőn tekertem arra, a Lánchíd és az Ezsébet-híd között. Kitértem egy szembejövős bringás elől a feltúrt részre. A visszamanőver nem sikerült. Majdnem estem, illetve kaptam egy defektet...
Inkább a sinek közt. A villamos majd csönget

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2009.07.02. 17:23:42

@Kabir Bedi: Mert ott feleolyan széles a járda.

rolls 2009.07.02. 18:14:13

@rastapapa:
"a nagypapa és a kisunoka tempója az elfér a járdán bambulók között is... szerintem."
-igen, DE!!
1. Ki dönti el a "Nagypapa tempó" felső határát?
2. Ezen az oldalon a többség arra törekedik, hogy a gyalogos és a kerékpáros egymástól elválasztva közlekedjen.
3. Az általad említett építési területet elkerülve tandemeztünk a gyerekkel a Fő utcában, -a járdán. "Nagypapa tempóban". -Csak beszól nekünk egy nagymama. Joggal. Én meg leugattam a haját... Azóta is lelkiismertfurdalásom van...

moby2 2009.07.02. 18:40:18

ha utolerne epp a villamos akkor at lehet kavarni szembejövö sinpar koze( felteve h epp nem jon szembe), illetve asszem eleg tavol van a ket sinpar h akara ket irany kozotti reszen is elferjen egy bringa akar ket szembe kozlekedo villamos kozott is. ez majd kiderul ha lesz ilyen szitu. .. nyilvan necces, mert menetiranyban sinen atmenni kis rutint igenyel es/vagy kover gumit, meg ahoz is hozza kell szokni h. egy soktonnas vas megy kozel hozzad, de monnyuk annyi elonye van a dolognak h a villamosvezetö legalabb nem tudja radhuzni a kormanyt megha nagyon szeretne is mint a buszsoförök nemelyike :)

PicÚr 2009.07.02. 23:17:52

@moby2: egyik ismerősömnek már volt olyan, hogy szegény sikeresen bedőlt kocsik közé, mert beakadt a kereke a sínek közé. Szerencsére semmi baja nem lett, ha jól tudom, de nem hiszem hogy azért ezt minden nap megismételné...

rolls 2009.07.02. 23:58:51

@moby2:
"ha utolerne epp a villamos akkor at lehet kavarni szembejövö sinpar koze( felteve h epp nem jon szembe), illetve asszem eleg tavol van a ket sinpar h akara ket irany kozotti reszen is elferjen egy bringa akar ket szembe kozlekedo villamos kozott is. ez majd kiderul ha lesz ilyen szitu. .. nyilvan necces, mert menetiranyban sinen atmenni kis rutint igenyel es/vagy kover gumit, meg ahoz is hozza kell szokni h. egy soktonnas vas megy kozel hozzad, de monnyuk annyi elonye van a dolognak h a villamosvezetö legalabb nem tudja radhuzni a kormanyt megha nagyon szeretne is mint a buszsoförök nemelyike :)"

EMBEEER!!!
Ez nem a pléhsztésön!
Hány életed van???

Egyébként, - köszi a kommentet...
Vaspálya+bicikliút prodzsekt lefújva...
A részemről...

rolls 2009.07.03. 00:09:46

ráadásul ez épp veled történt:
@moby2:
"Az én balesetem úgy történt, hogy a sokadik turista csoport mellett elhaladva, ismét csengő használat melletti folyamatos lassítással közelítettem meg ezt az utat teljesen elzáró csoportot is (5 fő), azonban míg 4 ember észlelte, hogy közelítek, addíg egy nő, aki teljesen háttal állt és talán fényképezés közben is lehetett, nem. A többiek figyelmeztették a közelgő veszélyre, de sajnos szerencsétlen módon - mivel nem rám, hanem rájuk nézett - addíg is blokkoló pozíciójából még rosszabb helyre lépett, és ezáltal közelebb került hozzám. Ezen a szakaszon elég sötét az út és bár első hátsó, erős villogó fényt használok, ez nyilván nem segített. Mivel az út a csoport többi tagja által teljesen el volt zárva, kikerülni nem tudtam, és elkerülendő hogy a kormányom szarva a nő veséjébe vagy bordái közé fúródjon, teljesen megrántottam az amúgy is behúzott fékeket, és a leblokkolt első kerék felett biciklistől átszaltózva látványosan a földre zuhantam a sértetlen csoport lábai előtt."

Nem volt elég?

slorinc · http://sireblog.webforce.hu/ 2009.07.03. 19:12:44

Nekem is volt ezen a szakaszon egy sulyos balesetem...

Trollember 2009.07.04. 00:14:05

Villamos+kp:
Attól hogy külföldi nem feltétlen jó a példa.
Ha kijelölsz kp. utat, azt feltétel nélkül teszed. Azaz nem csak az ügyesebbnek, nem csak jó időben kp. út, hanem esőben, fagyban, tatának, nyanyának is. Szerintem eszement ötlet.
Meg hogy ugrálj egyik villamos elől a masik elé... meg két villamos közt... ne haragudjatok.....

Írtok még egy pár ilyet és szögre akasztom a biciklit.. ;-)

Mon3 2009.07.06. 12:48:44

Demszky elvtársnak nagy volt a pofája még a kilencvenes évek elején. Így a kerékpár, meg úgy a kerékpár. A sok agymosott meg (még mindig) elhitte... Ime az eredmény. Vasárnap este átakartam menni a Lánchídon. Egy negatív IQ-s bizt.őr elzavart. A hídon kell bazárt rendezni?

DKNY_girl 2009.07.23. 14:29:16

@rnmr: ugyan már elég régi kommentek ezek és mostanában talán nem is volt olvasott, de tegnap bepöccentem a buzeráns hídon holdkórosként sétáló gyalogosokra, kielőztem őket és képes volt beszólni a nő, hogy inkább leszállhatnék és tolhatnám. Na ezen kicsit elpattant a húr és nem hagytam szó nélkül. De ezért biztosan mégjobban utálja a bringásokat, és meg a rugalmatlan faszkalap gyalogosokat, akik azt hiszik, h. övék a járda, és rajtuk kívül semmi sem létezik.

titan 2009.10.05. 13:31:43

Ezúton szeretnék üzenni annak a bringás sporttársnak, aki elől a Batthányn a felfestett kerékpárútra merőleges kijelölt gyalogos-átkelőhelyen (gy.k. zebrán) kellett elugranom, és aki ezt egy "kurvaanyád bazmeg"-gel nyugtázta.
Az üzenetem: "A tied bazmeg! Mielőtt biciklire ülsz ismerd meg a közlekedési rend szabályait (röviden KRESZ-t), ha már jómodort nem sikerült az előző évek során.
Köszönöm a figyelmet. Minden körültekintően és lehetőleg szabályosan közlekedő biciklisnek jó utat kívánok.
süti beállítások módosítása