Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

2013-ig megduplázzák a budapesti bicikliutakat

2009.06.26. 14:26 - lumina

Összesen tíz EU-s pályázat benyújtásáról döntött csütörtöki ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A főváros szerint alapvető szemléletváltásra van szükség ahhoz, hogy a kerékpáros közlekedés részarányának növelésével kiváltható legyen az egyéni gépjárműhasználat. Céljuk, hogy 2013-ig megduplázzák a kerékpáros úthálózatot, hogy biciklivel az eddiginél biztonságosabban lehessen eljutni bárhova.

Össze akarják kötni a szigetszerű hálózati elemeket, a biztonság növeléséhez pedig fejleszteni kell a közvilágítást, és minél több helyen alkalmazni megkülönböztetett burkolatokat, burkolatjeleket.

Idén 27 kilométer bicikliút építése kezdődik el, ez tíz szakaszt érint, részben pályázati pénzekből finanszírozzák. A pályázatokat a főváros július 8-ig adhatja be, a döntés októberben születik meg, így a kivitelezés 2010-ben fejeződhet be.

A közgyűlés döntött arról is, hogy az 1,3 milliárd forintos összköltséghez 394 millió forint önrészt biztosít. A pályázati támogatás maximuma 80 százalék, és nem is terjed ki a beruházás minden elemére, így a hiányzó részt, például a biztonságot fokozó eszközöket, a főváros saját forrásból biztosítja.

Az új szakaszok:

  • III. Nagyszombat u. – Bécsi út, Alsó rakpart - Vörösvári út
  • IV. Szilágyi út, Árpád út – Görgey út és Óceánárok u. – Homoktövis u.
  • IX-XXI. Szabadkikötő út, Hajóállomás u. – Ady E. út
  • X. Fehér út – Albertirsai út, Örs vezér tere – Albertirsai út aluljáró
  • XI-XXII. Hosszúréti –patak, Forgalmi u. – Kamaraerdei út
  • XI. Bogdánfy út, Irinyi J. út – Dombóvári út
  • XV. Régi Fóti út, Szilas-patak – M0 csomópont
  • XVII. Pesti út I. szakasz, 501. u - Ferihegyi út
  • XVII. Pesti út II. szakasz, Ferihegyi út – Sáránd u.
  • XXI. Ady E. út, Kossuth L. u. – Gubacsi híd

Címkék: budapest építkezés bicikliút

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr561209871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gftamas 2009.06.26. 14:47:42

Mi a fene. Csak nem akciós az ecset meg a sárga festék az OBI-ban, hogy ennyire optimisták? :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.06.26. 15:02:51

@gftamas: Sárga festék van tonnaszám, max ecsetet kell venniük. Arra meg lehet számlázni a csilliárdokat!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.26. 15:07:21

Ez érdekes. Mert a közgyűlés épp most kurtította meg a kerékpáros kőccségvetést!

avus · http://avus.blog.hu 2009.06.26. 15:14:01

2012-ig nővé operáltatja magát a pápa és leszbikus házasságra kél az angol királynővel. No melyik hír a hihetőbb, ez, vagy a címbeli?

leppre 2009.06.26. 15:20:02

Az összes meglévő kerékpárútra hosszában festenek egy elválasztó sávot és már meg is van a duplázás...
Esetleg az autópályák és autóutak leállósávját festik fel sárgával.
Ja, nem! Van ez a sárga "Megállni tilos!" útburkolati jel a kereszteződésekben. Nyilván azt számolják majd be.

Sparhelt 2009.06.26. 15:28:23

megduplázzák? ha hosszában mindegyiket kettévágják, akkor ez könnyen teljesíthető. :-)

is 2009.06.26. 15:33:21

egy térkép olyan jó lenne... nincs véletlenül? előre is kösz.

Editor Bob 2009.06.26. 15:35:00

Jellemző, pont a XII. kerületbe nem terveznek, ahol a rendőrök állítólag ugranak a járdán bringázókra (tulajdonképp jogosan). Így viszont a hegyvidék és a jobb lwevegős részek felé, aki nem mer az úttesten tekerni, nem nagyon jut el.

Én úgy nőttem fel arrafelé, hogy még 12 évesen is tekertem az úttesten, de manapság - ha lenne már akkora - nem engedném ugyanezt a gyerekemnek.

automentesnap 2009.06.26. 15:40:13

@Noname Cowboy:

A Margit híd felújításához átcsoportosított források nem veszélyeztetik a tervezett és előkészítés alatt álló kerékpárút-fejlesztéseket.

www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20090625-cikk-bic

ha ők mondják :)

Kentetsu 2009.06.26. 15:42:52

Háááát....hiszem ha látom...
demszky biztos nem kap új kocsit mostanában és akkor futja rá :D

Funkerman 2009.06.26. 15:54:39

Ez a baj ezzel az országgal, senki nem lehet biztos semmiben. Igy aztán... ha lesz lesz, ha nem, akkor meg nem lesz. Senki nem várhat semmit. Legalábbis semmi jót.

Egu 2009.06.26. 15:59:42

Gondolom, a héten a hírekben szereplő 150m bicikliút is ennek a projektnek a részeként épült...:)))

Lalikiraly 2009.06.26. 16:06:25

Hmm ez jól hangzik... És reméljük meg is csinálják. Bár őszintén nem értem hogy miért kell hónapokig szarozni a döntéssel...

Zsola777 2009.06.26. 16:23:08

Úgy duplázzák meg őket, hogy elfelezik középen?

rózsaszínlazac · http://szexmanifesto.blog.hu/ 2009.06.26. 16:43:07

@avus:

a hír arról szól, hogy megpályázzák az EU-s pénzt, és ha megkapják, megcsinálják a kerékpárutat. Mi ebben a hihetetlen? Figyelmesebben kell olvasni a hírt.

@Editor Bob:

a Városmajorban, és a Hajnóczy utcában, Krisztina krt-on (12 kerület) egészen biztosan van bicikliút, és aztán ezek folytatódnak az első kerületi, illetve második kerületi (Vérmező felé, ill Szilágyi Erzsébet fasor) bicikliutakban, ezek a kerületek határosak egymással...

Egyébként a különböző kerületek maguk is feccölhetnek kerékpárutakba, különösen ott, ahol communális adót is fizetnek az emberök...

remélem a kerületek önálló entitásként maguk is pályázhatnak ilyen EU-s pénzre, még több bicikliútra és így a 12- ben is megteszik,

én a jelenlegi autóbűzben nem biciklizem a városban, de ha több kerékpár út volna, és kisebb kocsiforgalom én is kerékpárra pattannék.

Mikor Amszterdamban voltam, azalatt két héten át csak bicikliztem...

HgGina 2009.06.26. 16:49:33

XIV., Stefánián csak a közepére kell felfesteni szaggatott vonalat. Két sáv, összesítve dupla hosszúság.

Kyletroy 2009.06.26. 17:03:00

Én csak abban bízom, hogy a tervezésbe szakértőket is bevonnak.
Kedvencem pl amikor a bicikliutat viacolor burkolattal különböztetik meg az aszfalt járdától, ahelyett, hogy fordítva lenne.

Mellesleg, sajnos azt tapasztalom, a legnagyobb nyúlás a bicikliút beruházásoknál lehetséges, mivel a silány minőségű, minden komoly alapot kispórolva megépített utak kevésbé vannak kirakatban, mint egy nagy forgalmú autóút. Rengeteg példát tudnék hozni fagyökerektől felpúpozódott, megsűllyedt, stb utakra.

K.

Perillustris 2009.06.26. 17:20:15

@Kyletroy: Sajnos mindenhol sok a gyökér.

midnight coder 2009.06.26. 17:30:00

Most már bicikliutakat is építenek majd 3x-os áron nem csak autópályákat ?

steflac 2009.06.26. 17:32:40

A pályázati felhívás szigorúan fogalmaz, térkő burkolat csak Műemlékvédelmi Hivatal előírása alapján alkalmazható, illetve minden projekthez civil szervezet támogató nyilatkozatát is csatolni kell (természetesen kerékpáros vagy fenntartható fejlődéssel foglalkozó szervezetét).

A silány minőségű kerékpáros létesítmények elkerülése érdekében a felhívás szintén pontos előírásokat fogalmaz meg a méretezési, illetve minimális fenntartási szempontokra vonatkozóan, mindenkinek javaslom a pályázati útmutatót gyors átfutását!
www.nfu.hu/download/16558/0.%20KMOP%20212%20Kerekparforglami%20utmutato%20090331.pdf

EMU 2009.06.26. 17:34:16

Lófaszt dupláznak meg, nem a kerékpár utakat. 1,3 milliárdért akarnak sárga festéket venni? Amúgy meg kellene kapirgálni, hogy ki az a cég, amelyik bringa kölcsönző láncot akar a belvárosi kerületekben létesíteni, ugyanis ahhoz is egy rakat EU-s pénzt akarnak lehúzni, de azt csak meglévő bringaúthálózat esetén adják. Tehát egy cég vállalkozása kedvéért most bringa utakat fognak építeni elvileg, gyakorlatban összefestékezik a járdákat, a pénz döntő részét lenyúlják, majd jöhet a bringa kölcsönzőért a pénz, hogy azt is lenyúlják. Csak ki lehet ez a bringa kölcsönzős cég, aki ilyen jól fekszik bizonyos helyeken? (A kérdés költői)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.26. 23:48:51

4 év alatt további 160 kilométer bicikliút, az naponta 100 méter. Ez sok vagy kevés? (Igaz, egyszerre több helyen is lehet építeni, a feladat "masszívan párhuzamosítható".) És tessék mondani, csak bicikliUTat építenek, vagy bicikliSÁVot (is)?

cirkuszos 2009.06.27. 13:25:35

@Joe Forster/STA: Rengeteg. Évi 365 nappal számoltál, télen nem nagyon építenek utat, meg hétvégén sem pörgetik annyira.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.27. 16:28:01

@cirkuszos: Jó, akkor naponta 200 méter.

Csak azt szerettem volna szemléltetni - eszerint nem túl jól ;-) -, hogy ha pl. egyszerre tíz helyen is építenek (és miért ne?), akkor az (naponta) nem lesz olyan egetverően hosszú szakasz. Szóval véleményem szerint azért _annyira_ nem kell hanyattesni ezektől a számoktól, pláne, hogy 1) ha bicikliUTat építenek, az akár csak sárga vonal felfestése is lehet, 2) közútból hány kilométer épül vagy újul fel ugyanennyi idő alatt.

cirkuszos 2009.06.28. 14:33:38

@Joe Forster/STA: Teljesen igazad van, félre ne érts. Csak valahogy nem bízom benne, hogy meg is csinálják. Mondjuk sárga csíkot fel tudnak festeni napi 200 métert, az biztos :P

world2.0 2009.06.28. 15:18:20

én azt nem értem teljesen, hogy a meglévő hálózat összekötésében miért nem szerepel végre a XI kerületben a Bartók Béla út... hihetetlen hgy jön bringaút kelenföldről 2 irányba, és az etele és a gellért között nincs összekötve. ha más nem, a járda is akkora hogy majálist lehetne rendezni, erre két nyamvadt sávot nem tudnának kialakítani...

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.28. 18:24:24

Két dolgot áruljon el valaki: IV. kerületben a Görgey utcában hová akarnak kerékpárutat/sávot/mittoménmit? Így is alig férnek el az autók a villamos mellett. Vagy felszedik a villamos síneket?
Másik: Óceánárok utca. Oda meg minek? Egyik részén már van, másik része meg a lakótelep széle, viszonylag gyérnek tűnő gépjárműforgalommal, patakparton is van hely biciklizni, a házak mellett is, szóval érthetetlen.

Rosszul tudok/látok valamit?

Húzzunk bele! 2009.06.29. 13:08:24

Már csak négy év és dupla, de mihez képest???

Mon3 2009.06.29. 16:44:53

Egy újabb hazugság. Csak végig kell gondolni, hogy mennyit építettek eddig. Amit festettek, azt nem számolom, mert a festék már lekopott, az már olyan, mintha nem is volna. Ami van, azt járdának használják, a csatlakozások nincsenek megoldva, az állapotuk kriminális, stb. A kedvencem, amikor viacolor téglával rakják ki az utakat. Ráz, mint a macskakő, és pár hónap múlva már a hiányzó szemeket kell kerülgetni. Inkább ne építsenek, és ne hülyítsenek, de menjenek már az Adria partjára végleg.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.30. 04:03:14

@Mon3: "A kedvencem, amikor viacolor téglával rakják ki az utakat. Ráz, mint a macskakő, és pár hónap múlva már a hiányzó szemeket kell kerülgetni."

Ezt kikérem magamnak!

Ugyan ráz, mint a macskakő, de nem azért, mert hiányoznak téglák, hanem mert basztak aláalapozni és szétbillentek... ;-)

papugaja 2009.06.30. 13:34:05

Na mi van? Csak nem közelednek a választások megint? Hogy elszaladt újabb négy év...

PicÚr 2009.06.30. 19:37:03

Ha-ha-ha...
szép is lenne!

bocsika007 2009.07.01. 00:46:27

@EMU Mivel ez a kolcsonzo halozat a jovo zeneje,
100%, hogy a kormany, majd az utana kovetkezo varos vezetes valtas utan fog csak megvalosulni.
Mivel hatalmas loverol van szo, biztos mindent megtesz a mostani ellenzek,hogy ne szulessen addig semmifele dontes.
Valoszinuleg tartom,hogy Josip Tot, Happy End
(vagy valami ilyesmi) Rent a Bike lesz a boldog
tulajdonos es uzemelteto.

DjKaller 2010.06.11. 01:19:08

@rózsaszínlazac:

És amúgy mivel közlekedsz?

Gondolod ha tömegközlekedsz vagy autóval mész nem ugyanazt a levegőt szívod be? Pedig de! Mindannyian ugyanazt szívjuk és ez csak akkor lesz tisztább, ha egyre többen mernek autóról, bkvról bringára pattanni

A XI. XXII. kerületben a hosszú réti patak mentén futó út 8-10 éves terv, örülök, hogy talán most végre megépül.

A Bartókra szerintem is kéne bringasáv.

Helyenként amúgy bringasáv lesz az tuti, pl. a Bogdánfy úti az az lesz, azt biztosan tudom. Remélem a hosszú-réti is.

Szelsofroccs 2010.06.11. 09:03:56

@DjKaller: bámulom, bámulom a gugli mapot, de péntek reggel van, kevés a kávé. Most a hosszúréti patak - forgalmi utca-i beruházással össze is kötik a Nagytétényi bicikliutat, vagy továbbra is a Leányka utcai aluljárónál kell kommandósat játszanunk?