Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mesterséges dugó Budapesten: ki kísérletezik kin?

2009.05.24. 13:46 - Földes András

László Jánosnak, a Magyar Kerékpárosklub elnökének levele a mesterséges dugóként emlegetett városházi forgalomcsökkentési javaslatról.

A Budapesten tervezett rövid, egy hónapos ideiglenes forgalomcsillapítási terv, vagy ötlet nagyon nagy felháborodást keltett, napok óta a tele a tiltakozó, érzelmektől fűtött, néha szakmai, vagy annak tetsző nyilatkozatokkal a sajtó.

Nézzük, mi lehetett a tervezők indítéka. Valamit tenni kéne, mert például:

- ma Budapesten több az autó, mint a hely: 1994-ben a Budapesti utak össz hossza kb. 4250 km volt, mára ez alig nőtt 100 km-rel. Ezzel szemben ugyanebben az időben az egyéni gépjárművek száma kb 30 %-kal nőtt, és ehhez még hozzá jön az agglomerációból ingázok hatalmas hada. És már 1994-ben is alig fértünk el.

- a belvárosi területen radikálisan csökken a gépjárműforgalom átlagos sebessége (majd’ a felére, mostanában alig 14 km/óra). Tehát autóval közlekedni már lehetetlen, éppen az autók miatt.

- a tömegközlekedés, ami a kilencvenes években még magasan kihasznált volt, mára alaposan veszített népszerűségéből, bár még mindig sokkal magasabb a kihasználtságuk, mint Európa sok fejlett városában.

- Budapest levegője mára gyakorlatilag nem „fogyasztható”: ma (május közepe) már elérte a 40-et azon napok száma, amikor a szálló por mértéke messze meghaladta a megengedett értéket. (az EU-ban ez évente nem lehet több mint 35 nap, nálunk erre az évre több mint 100 nap a „tervezett”). És ez csak egy komponense a minket mérgező anyagoknak a „levegőnkben”.

- a városban lassan nincs járda, nincs az utcák mentén kiskereskedelem, már megállni beszélgetni is nehézségbe ütközik egy járdán.

A mai napig nagyon kevés olyan intézkedés született városunkban, ami megpróbálta volna megállítani ezt a folyamatot, ami mégis megvalósult, vagy éppen tervezik, azt is sokan támadják. Megindult a tehergépjárművek számának csökkentése a város belsejében, természetesen azonnal támadásba lendült az ágazat. Elkezdődött néhány (igazán nem sok) útvonal áteresztő képességének csökkentése éppen annak érdekében, hogy a szomszédos üzletek ismét életre kelhessenek, de éppen a kereskedők tiltakoznak ez ellen. Valami elindult végre kerékpáros ügyben is, de ahogy halad előre a lassú folyamat, úgy teljesedik ki a tiltakozók hada, nemritkán „szakemberekkel” az élen.

A szakemberek szava fontos! Végül is nekik kell érteni a közlekedéshez, urbanisztikához, nem a politikusoknak, sőt, vezetniük kéne azokat a helyes irányba. Hogy állunk ezzel, mit szólnak ők a fenn vázolt helyzethez?

Ha a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos véleményekből lehet következtetni erre, akkor nagyon szomorú a kép: lassan egyedül lesz Budapest Európában, ahol még mindig lökött alakok őrült hobbijának, a közlekedést zavaró, életveszélyes dolognak tartja szinte egyhangúan a magyar „szakember gárda”, mérnökökkel, szakpolitikusokkal, szabályalkotókkal együtt a városban a kerékpáros közlekedést, tisztelet a kivételnek. Ma, amikor Brüsszelben az EU vezetői, a világ vezető közlekedési szakemberei által fémjelzett nemzetközi kerékpáros konferencián (Velo-city 2009) közös nyilatkozatot tesznek, felhívva a világ polgármestereit, növeljék a kerékpározás arányát a városuk közlekedésben 2020-ig minimum 15 %-ra. (egy héttel a felhívás után az aláíró városok száma több, mint 20, köztük török, bulgár, román és észt).

Mert, mint Prof. J-P Van Ypersele, az ENSZ elnökhelyettese beszédében kijelentette, nincsen más út ma a világ városai számára, mint csökkenteni az egyéni gépjármű-használat mértékét, és növelni a kerékpározásét, mert ez az egyetlen jármű, ami minden tekintetben hasznos városnak, közösségnek, gazdaságnak (win-win megoldás)

Most végre van itt Budapesten néhány ember, aki úgy gondolta, legalább egy pár napra ki kéne próbálni, milyen az, ha egy nagy forgalmú utat (mit keres egy autópálya a belváros közepén?) kicsit átalakítunk olyanra, hogy lehessen ott sétálni, bicajozni, még közlekedni is. (mert a közlekedés minden híresztelés ellenére nem az autók folyamát, hanem az emberek A-ból B-be eljutását jelenti!). Meg is indult a nehéztüzérség az ötlet ellen. A fő vád: ne tessék kísérletezni a lakosság kárára, mert ennek természetesen csak kára, áldozatai lesznek.

Nem, kedves tiltakozó hölgyek és urak, vezető közlekedési szakemberek. Nem ez a kísérlet! Önök kísérleteznek velünk, hogyan éljük túl a város mérgezett levegőjét, hogyan ússzuk meg a közlekedés okozta stresszt, hogyan tűrjük, hogy már nincsenek közösségi terek se a városban, ahol egy kicsit beszélgethetnénk, hogyan szokjuk meg, hogy a gyerekeinket már lassan nem lehet az utcára kiengedni! Önök, akik szakemberek voltak már hosszú évekkel ezelőtt is, amikor olyan közlekedést terveztek, aminek a „levét isszuk” ma, de legalábbis nem tiltakoztak ellene! Az Önök munkájának bizonyítványa, hogy sikerült ledolgozni gyönyörű városunkat a legélhetetlenebbek közé (Gallup urban audit), bár ahogy a listát nézem, e bukott osztály majd’ mindegyik tagja elkezdett már javítani, lassan maradunk egyedül.

László János
Elnök
Magyar Kerékpárosklub

525 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr91140596

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.05.24. 16:59:12

Fővárosi dugó-gateIkvai-Szabó Imre az utóbbi évek egyetlen rendes coming out-ját produkálta a minap. No persze nem szexuális szabadelvűsége volt az eset mozgató rugója, inkább azok a közlekedésszervezési gondolatai, amiket a többségi (autós) társadalom ne…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2009.05.25. 09:34:52

@balfék:
Nem azért nem használják a kerékpárt, mert nem tudják. Azért, mert
1. Lusták
2. Agyatlanok

Kedvenc példám Zürich, ahol még a környező falvakban is nehéz parkolni, nemhogy a városban.
Érdekes, a sok öltönyös, világelső bankoknál dolgozó embereknek nem derogál
- vonatra ülni
-kerékpárral közlekedni.
És igaz, hogy a svájci vonat legendásan pontos és tiszta, de nem olcsó. Illetve akkor olcsóbb, ha kihasználod a mindenféle kedvezményeket. De még így is kb 2.000 CHF (kb. 370.000 Ft) egy éves G.A., azaz mindenre érvénye bérlet. Ott fél-háromnegyedhavi kereset.

Aszi 2009.05.25. 09:35:12

@metal: Onnét indultunk, hogy előveszed a csomagtartóból a bringát. Ki beszél itt tömegközlekedésről? Amúgy meg, ha mindenhez úgy állunk hozzá, hogy "Igen, de...", akkor soha nem lesz semmire megoldás.

molnibalage 2009.05.25. 09:35:16

@madmanic78: Nem. Aki már odáig bejött az nem fogja letenni. Az autópályákig és az M0-ásig ki kellene vezetni a metrókat és ott kell parkoló.

Nzoltan 2009.05.25. 09:35:20

Most sokan szídják a bkv-t, de megnézném azt aki mondjuk Londonban akar bejutni a belvárosba. Ott nincs ám minden második sarkon egy buszmegálló, villamos, stb. Vannak nagyobb útvonalak, oszt kész. Ott sincs az a járatsűrűség mint Budapesten. Még sem sírnak hogy így szar meg úgy.
És ez jellemző a legtöbb nyugateurópai nagyvárosra.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.25. 09:36:05

@Kis ember: "a külső kerületekből járnak be az emberek. Majd rájönnek, hogy a saját orruk alá füstölögnek és kiszállnak.
Annak idején, mikor már látszódott, hogy nem épül meg a k. metró (XV-ben laktam), nekem volt választásom, hogy veszek egy autót vagy beköltözöm a belvárosba.
Én úgy döntöttem, ez utóbbit teszem. "

Aha, és azokkal az emberekkel mi lesz, akik nap mint nap ingáznak? Valószínűleg nem jártál még a lakóhelyedtől 200 méternél távolabb, mert akkor látnád, hogy nem ilyen egyszerű a helyzet! Tudnád azt, hogy a tömegközlekedés gyakorlatilag nulla, lerobbant öreg buszok, vonatok, óránként egyszer indulnak! Ha vesznek új buszokat, azok valahogy sosem a minőségi kategória (King Long) nyugodtan keress rá a neten, hogy mennyi probléma van velük (pl télen -7 fok van belül a buszban)! Persze ezekkel az emberekkel nem kell foglakozni, biztosan azért ülnek autóba, mert bunkó parasztok, nem azért, mert nincs más lehetőség, és az ilyen degenerált hülyék, mint te, még mindig nem lehetőséget csinálnak, hanem korlátozzák azt az egyet is!

Kis ember 2009.05.25. 09:36:20

A volt csajom apja (született svájci) városi jegyző létére biciklivel ment a munkahelyére. Pedig két Merci állt a garázsban.

cryo000 2009.05.25. 09:36:34

A „műdugó” nem jó megoldás. Helyette behajtási pénzt kell szedni, de ennek feltétele a P+R léte. BKV-ról nem tudok nyilatkozni, évekkel ezelőtt feladtam, akkor borzalmas volt.

ecpec 2009.05.25. 09:38:01

Azoknak, akik messzirol jarnak be dolgozni, es "auto nelkul nem megy":

Elfelejtik, h a varos az nem az o dedikalt munkahelyuk, hanem mas emberek lakohelye.

Az, biztos nem tetszene nekik sem, h vki a varosbol odamenne, es a haz elott jaratna a motort egesz nap.

Persze a varoslako tudja, h bizonyos merteku forgalmat, buzt, port stb. vallalni kell, de a bizonyos mertek nem lehet barmekkora.

Es ha megis barmekkora, akkor a varosban lakok, bizony nem kell, h tekintettel legyenek azokra akik "nem tudnak" maskepp, csak autoval bejutni.

mmen 2009.05.25. 09:38:06

ebben a kérdésben (és a legtöbb fontos ügyben) az a benyomásom, hogy politikai hovatartozástól függetlenül az egész többség egyetért.

miért szabotálhatják el az önkormányzatok bürokratái ezt az nyilvánvalóan csak előnyökkel járó akciót??? Ja, mert akkor végre dolgozniuk kéne egy kicsit?

Minden kételkedő higgye el: Bécsben is ez van és kurvajól működik. Sétáltam vagy 5 órát a városban és hófehér maradt a lábfejem - Pesten 1 óra alatt lesz fekete a kosztól.

molnibalage 2009.05.25. 09:39:27

@metal: De úgy, hogy ne a mostani 30 km/h körüli áltagsebességgel haladjanak! A belvárosan kellene ekkora sebesség a villamosoknak a Hungárián kívűl el kellene érni az 50 felettit és kini régióban meg még ennél is nagyobb sebesség kell. Nem lehetetlen. Kint meg tudták csinálni.

Kis ember 2009.05.25. 09:41:14

@metal:
Legalább egy kommenten belül legyél következetes!
Idézel, hogy hol laktam, aztán szerinted nem jártam még 200 méternél távolabb.
Pont azért kellett volna autót vennem, mert a XV ker. mindentől távol van - kivéve a XV. ker-t.
De én inkább beköltöztem.
Mielőtt agyhalott módjára tovább próbálkozol közlö:
- Van autóm
- Használom, ha muszáj
- Mindig átgondolom, aznap mivel érdemes mennem (autó, BKV, bicikli, gyalog) és azt teszem.
Veled ellentétben a világ sok részén jártam, éltem és megfigyeltem, hogyan csinálják az emberek.
A fejlett országokban úgy, ahogy én, a fejletlenekben úgy, ahogy itthon.
Bocs, ha azt szeretném, hogy fejlettebbek legyünk és megpróbálom az agyatokból kiűzni a sötétséget. Nehéz, nagyon nehéz...

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.25. 09:41:16

@Kis ember: "Nem azért nem használják a kerékpárt, mert nem tudják. Azért, mert
1. Lusták
2. Agyatlanok"

Miért lennék én lusta? Miért lennék én agyatlan?

Miért kellene mindenkinek biciklivel járnia? Egyszer magyarázza már meg valamelyik díszbuzi, hogy miért kellene mindenkinek biciklivel járnia, és aki nem azzal jár, az miért lusta?
Miért olyan egyértelmű, hogy azért, mert nem biciklivel megyek dolgozni, még nem sportolok, nem élek egészségesen?

Ja és, ha mindenki biciklivel járna, akkor nem lennének balesetek, torlódások? Dehogynem, akkor ráadásul minden hülye úgy közlekedhetne az utakon, hogy minimális KRESZ ismerete sincs. Persze nyugodtan leszedhetnénk az összes lámpát, meg zebrákat sem kellene újrafesteni, úgysem figyelne rájuk senki!

Kis ember 2009.05.25. 09:42:23

És most megyek termelni

Fanyuvo 2009.05.25. 09:42:54

Nah most már én is hozzáröffentek. Előre leszögezem, hogy van autóm, rendesen fizetek utána adót, meg amit kell. De ha tehetem bringával megyek dolgozni (3030) és azt látom, hogy rendkívüli mértékben megnőtt a bringát használók száma. Szóval hiába picsognak itt az emberek, ez a folyamat szerintem már nem fog megfordulni.

Ui: Az autósok valami hihetetlen módon mérgesek arra, hogyha bringával átgurulok a zebrán. A kérdésem az lenne, hogy ez miben zavar titeket? Azon kívül, hogy egy jó ok a bringások szidására. Tudom, hogy tilos, de nem 30-al repítem magam át rajta, hanem átcsorogok. Csak semmi kedvem leszállni a bringáról emiatt, nem veszélyeztetek vele senkit.

molnibalage 2009.05.25. 09:43:43

@Kis ember: Itthon meg nekem kéthavi. Akkor miről is beszélünk...?

lavór 2009.05.25. 09:44:44

@Kis ember:

Remélem ott utaztál olyan vasúttal és itthon a HÉV-el is. Azután az is biztos, hogy itthon legalább annyit keresnek az emberek. Persze nem a banki dolgozókat értettem, a tanárokat, bolti eladókat, és így tovább...:)

QM 2009.05.25. 09:45:01

Értem! Minnél szarabb, annál jobb. Ez már ismerős. Attól, hogy a kocsik mégnagyobb dugóbn, méeg több káros anyagot fognak elpöfékelni. Attól vajon mitől lesz jobb kerékpárosnak lenni? Mondom ezt úgy. hogy tömegnyomor közlekedm(BKV), meg kerékpározni is szoktam.
Balfazs unatkozó bagázs. P+R -ek helyén, meg építsetek még több plázát.

molnibalage 2009.05.25. 09:45:50

@Kis ember: Meg lusta és agyatlan a jó édesanyád az. Már le lett írva. 35 km-re lakok a munkahelytől és csak főútvonalon lehet betekerni. A HÉV 40 perc alatt visz be reggel. Onnan még 25 perc tekerés lenne a cég alsó hangon. Én meg rohadtul izzadós fajta vagyok. Hol az időelőny? Ha mindenki felrakná HÉV-re a bringát akkor hol lenne hely másnak is?

Agyatlan az te vagy nem 'mi'...

molnibalage 2009.05.25. 09:47:16

@ecpec: Csak azok a városlakók 20 éve egy olyan embert választanak meg polgármesternek akire egy üveg tejet sem bíznék, nem hogy a főváros gondjait...

lbalazs 2009.05.25. 09:48:50

@Nzoltan: Van igazsag abban, amit mondasz, de a reszleteket is meg kell vizsgalni. Budapesten valoban surun helyezkednek el a megallok. Ezert szoktak hatbaveregetni magukat a szakertok. Igen am, de a vonalak rovidek, sokat kell atszallni. (Ebben jelent nagy elorelepest a Budai fonodo villamosvonalak terve.) Aztan ha mar rovidek a vonalak es sokat kell atszallni, megcsinalhatnak az atszallasokat rendesen is. Stocholmban a ket fo metrovonal nem egy allomason metszi egymast, hanem ketton, es nem az ellentetes iranyban meno metro all meg a peron masik oldalan, hanem a masik vonal egyik iranya, a masik megalloban a masik vonal masik irany. Parizsban a RER varosi megalloi kozott olyan is van, ahol a metro all meg a peron masik oldalan. New Yorkban az elovarosi vonat peronjanak masik felerol indul a PATH (metroszeru vonat) soroljam meg?
Ezek az epites pillanataban nem kerulnek tul sokba, csak elore kell tervezni. Kesobb mar rettento koltsegekbe kerulnek, ha egyaltalan megvalosithatoak.

lavór 2009.05.25. 09:49:44

@molnibalage:

Én már nem csodálkozom, hogy megválasztják. Olvasgatom a posztokat, háááát... Lehet, hogy egymásra talált a vezető a választóival. :)

Lalikiraly 2009.05.25. 09:51:32

Jó kis írás. Nem vagyok egy biciklus,. Van autóm, de sokat sétálok. De totál eygetértek a posztal...
Kamionokat mondjuk full ki kéne tiltani. Sokkal több villamos kéne. És igen ezt a sok magát szakembernek nevező csicskát meg el kéne vinni kapálni az anyjába.

Kis ember 2009.05.25. 09:51:40

@lbalazs:
Ilyen volt Szingapúrban is. Imádtam.

balfék 2009.05.25. 09:51:50

@metal: Szerintem a lényeg az, hogy az autósok ne gondolják, hogy a közlekedés csak róluk szól. Mindenki egyenrangú félként vesz benne részt , de azt számításba véve, hogy a másiknak melyikük tud több és nagyobb kárt okozni a szabályok figyelmen kivülhagyásával.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.25. 09:55:36

@Káposztakukac: na akkor most egyszer és mindenkorra az adóval, pénzzel, "húdesokatfizetekkel" jövő s*ggfejnek:
majd ha új tüdőt tudsz nekem vásárolni abból a pénzből, aminek a befizetésével annyira de annyira kérkedsz, térjünk vissza erre a kérdésre, rendben?
addig meg húzzál el légyszives egy másik bolygóra, és azt szennyezzed, vagy a kipufogódat alakítsd át BEpufogóra, és szippantsd a SAJÁT füstödet!!!
ha így teszel, esküszöm elintézem neked az adókedvezményt, vagy kifizetem helyetted az adókat, úgyse sokáig kell, mert elég hamar megpusztulsz végre, hál Istennek.

na, pénzről, adókról ennyit.

stellaz1 2009.05.25. 09:56:32

Monjuk az is nonszensz, hogy a legnagyobb forgalmú utakon nem lehet kerékpárral közlekedni - ülőői út, nagykörút.

Én egyet értek a forgalom korlátozással, de ezzel egyidőben növeljék a tömegközlekedés színvonalát és a kerékpársávok mennyiségét.

Tapasztalatból mondom, hogy jól működő forgalom szervezés esetén a tömegközlekedés és a kerékpár kényelmi szempontból sem marad el az autó mögött.

Ma sajnos az van, hogy aki autóban ül az kellemesen zenét hallgat, még ha egy órát is a dugóban tölt 5 km-es szakaszon, aki meg buszozik, az nyomorog mint a hering a túlzsúfolt buszokon. Ezért nem fog senki szívesen váltani. Én mondjuk kerékpárral járok, és nyílvánvaló, hogy a mai állapotok sajnos nem teszik lehetővé mindenkinek a hosszabb munkábajárós városi kerékpár túrákat, mert sokan nem tudnak (meg persze nem is akarnak) boldogulni az autók között. Ezen pedig a kiterjedt kerékpáros úthálózat segítene.

Erik Bálint 2009.05.25. 09:58:23

Amszterdamban a belvárosban majd kizárólag villamosokkal oldották meg a tömegközlekedést. Sűrűn járnak, és a legtöbb helyre simán el lehet jutni villamossal. Pl. Diemenben parkolsz le kocsival és a 9-es bevisz a Centraal Station-ig, át a belvároson. Környezetkímélő (helyben), és jól megfér a villamossín mellett a bicikliút.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.25. 09:59:24

@Bruno: nem vágod, de épp arról szól a cikk, hogy nagy hiba "hobbistának" nézni a kerékpárosokat, merthogy a városok közlekedésére, a városok ÉLHETŐVÉ tételére ők a megoldás!
nézz körül Hollandiában, Londonban, Párizsban, stb. stb.. ahol nem szidják és szivatják a bringásokat, hanem tisztelik és támogatják őket.
ja, hogy az ott már európa? bocsi...

lbalazs 2009.05.25. 09:59:52

Talan ti tudjatok miert van az, hogy a biciklinek nem lehet BKV berletet venni? Nyilvan(?) nem lenne jo, ha egy berlettel sokan jarnanak, ezert lehetne biziklis berlet, ami kicsit (nem lenyegesen) tobbe kerulne, mint a sima berlet, es vihetnem a biciklit is. Igy aki 35KM-rol jon, az az elovarosi vonaton(jo lenne ha lenne) es a heven jonne, majd felpattana a bickilire a belvarosban. Ezt ugy tunik a fovaros nem szeretne. A biciklire jegyet kell venni, (mar ahova felegedik) a BKV pedig jeggyel draga.

ihatethisindapassthingy 2009.05.25. 10:05:33

@Fanyuvo: KRESZ szerint nem gurulhatsz át a járdán. Tolnod kell, mert jármű. Ezt természetesen nagyon kevés bringás tartja be, köztük én sem, azonban két dolgot figyelembe kell venni:

1) Ne menj a gyalogosoknál gyorsabban.

2) Ha nem tömegben mégy, keresd a kapcsolatot a jobbra, illetve balra kanyarodó autókkal.

Az autós a gyalogátkelőn - teljes joggal - gyalogos sebességgel közlekedő... gyalogost vár. Ha te berongyolsz elég 30-al a járdáról (nesze neked dupla szabálysértés), a legkevesebb, hogy ráhozod az autósra a szívrohamot, pont mielőtt beleszállnál oldalról.

Na ezért utálják az autósok, ha bringázol a gyalogátkelőn. Nem a tiéd, ahogy a járda sem az. Ha mégis megszeged a szabályt, akkor az onnantól a te felelősséged (csakúgy, mint a jobbról előzésnél magadra vigyázni, hogy egy másik klasszikust hozzak fel). Ha csinálod, akkor legalább csináld nagyon óvatosan és akkor talán a vészfékező, ijedt, üvöltöző autós sem lesz se vészfékező, se ijedt, se üvöltöző. Nekem bejött.

ihatethisindapassthingy 2009.05.25. 10:08:57

Bocs, "KRESZ szerint nem gurulhatsz át a járdán." -> "KRESZ szerint nem gurulhatsz át a zebrán". Járdán se bringázhatsz, ha külön tábla/felfestés meg nem engedi, de az egy másik kérdés :)

Perillustris 2009.05.25. 10:09:09

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": "Ráadásul a kerékpárosok tehetnek egy szivességet, ugyanis ezerszer szemtelenebbek, szabálytalanabbak és veszélysebbek mint az autósok."

Ez jó.

malar 2009.05.25. 10:32:18

tök igaza van annak, aki a forgalomcsökkentés mellett érvel, azonban demagóg idiót az, aki úgy gondolja, hogy ezt egy egyszerű lezárás rohammal meg lehet oldani.

A sorrend:
1) Infrastruktura fejlesztés (elkerülő utak, bicikliút hálózat, parkolóházak)
2) Tömegközlekedés fejlesztés (Borzalmas Közlekedési Vállalatból valami használhatót csinálni)
3) - és csak legvégül - forgalom korlátozó intézkedések.

Lehet egy-két elvadult sötétzöldnek a fejében az első két pont nem szükséges a harmadik megvalósításához, azonban ha valaki a városban él az tudja, hogy ezek még akkor is kellenének, ha nem akarunk lezárni semmit, ha pedig mégis, akkor aztán abszolute szükséges előfeltételei.

Nzoltan 2009.05.25. 10:39:49

Ott, ahol csökkentve lesz a forgalom, lesz bicikli út is.

Ahol meg nincs ott is csak az autós forgalom kárára lehet építeni( teljesen jogosan, mert a közterek kilencven százaléka az övék). Nem hiszem, hogy elbontanának emiatt minden házból két métert.

Nzoltan 2009.05.25. 10:42:54

A sorrendiségen rágódni meg felesleges. Ha nincs hely és pénz, a kényszerhelyzet autómatikusan más alternatíva felé tereli az embert. Van egy csomó lezárt út most is még sincs parasztgyalázat.

lavór 2009.05.25. 10:52:05

@lbalazs:

És hogyan is szállnál fel bringával az amúgy is tömött BKV járművekre? Akkor lehet, ha nem csúcsidőben jársz dolgozni és haza. :)

lavór 2009.05.25. 10:53:15

@Nzoltan:

Nincs pénz? Miértz is nincs? Esetleg eltűnnek a bevételek? Igazd van. Még többet fizessünk, hogy még több tűnhessen el a feneketlen zsebekben.

lavór 2009.05.25. 10:56:03

@Nzoltan:

"Ott, ahol csökkentve lesz a forgalom, lesz bicikli út is...."


És ezt biztos forrásból tudod? Én elég sokat kerekezem, de nem így tapasztalom. Király utca: nincs kerékpár út, Ráday utca: nincs kerékpár út, Opera melletti utca: nincs kerékpárút.... soroljam még? :)

madmanic78 2009.05.25. 11:02:04

@lavór:

Mondjuk a Rádayban tőlem nyugodtan mehetnek a bringások, a kutya nem fog érte szólni..

De a körúton, mikor jobbról húznak el melletted, és némelyik leveri a tükrödet....

Ön és közveszélyes ott biciklizni..

De erről nehezen győzném meg a sok "hajtás-pajtást"..

Nzoltan 2009.05.25. 11:06:41

@lavór:

Most konkrétan a fent nevezett akcióban szereplő utakról írták.

lavór 2009.05.25. 11:08:44

@Nzoltan:

Aham, mint a Westend-be érkező elővárosi vasút....

Nzoltan 2009.05.25. 11:09:39

Én már alig várom a csökkentést. Nem hiszem, hogy többet fogok tekerni, de valami elindul végre ebben a kibaszott városban.

Ugyanígy: Hajrá Tóni, hogy a bicajt ne keljen tóni!

Kis ember 2009.05.25. 11:09:56

@madmanic78:
Nahát, nem vagyok hajtipajti, sokat közlekedem a Körúton és még élek. Sokan vagyunk így vele. Az autóval közlekedők pedig egyre jobban odafigyelnek a kerékpárral közlekedőkre.
Szóval megint ugatsz gondolkodás helyett.

lavór 2009.05.25. 11:10:41

@madmanic78:

Miért? Tudsz a körutakon kerékpárútról? Én nem. :)
netán a túristáknak is milyen jó lenne? kit is érdekel? Na azt, aki le akarja zárni az utakat azért, hogy a parkolási társaságok és ő még több pénzt síboljanak ki az emberektől. Hogy érdekli a levegő minősége? Nem hinném, nem is ott lakik. :)

madmanic78 2009.05.25. 11:18:06

nem is rád gondoltam..

de lassan odafigyelhetnél a stílusodra, annak ellenére hogy nincs moderáció, itt rajtad kívül mindenki normálisan le tudja írni a véleményét, még ha ellentétes is a másikéval..

ezer kösz..

megyek ugatva betonozni..

lavór 2009.05.25. 11:34:03

@kossuthsch:

Oda van írva: HÉV, Fogaskerekű. Ennyi. :)

kossuthsch · http://himmel.hu 2009.05.25. 11:37:29

@lavór: De lbalazsnak az volt az igénye, hogy a HÉV-en lehessen szállítani (jeggyel tényleg drága lenne), arra ez igenis megoldást nyújt.

Nyilván jó lenne, ha pl a hegyekre felmenő buszokon is lehetne szállítani bringát, ezt szerintem a nomálisabb sofőrökkel le lehet dumálni, ha nincs nagy tömeg a járművön.

kossuthsch · http://himmel.hu 2009.05.25. 11:41:33

@kossuthsch: Az 500 Ft-os ára pedig eléggé baráti.

SeeIT 2009.05.25. 11:49:14

Egyébként tipikus szar hozzáállás amit többször is olvastam, hogy azért mert vidékről jövök, azért én megtehetem, hogy autóval járjak. Anyám meg salakmotorozni szeretne a városban, mert az lenne neki kényelmesebb, mégsem teszi meg.

Ez tipikusan olyan nekem szabad mert én különb vagyok meg egyébként is szar kifogások hada. Az ilyen nagyorrú nekem lehet mert én megtehetem és nem tudok alkalmazkodni emberek miatt van ebben az országban ami van

Jacques de Molay 2009.05.25. 11:59:04

A legnagyobb baj az, hogy autóval beérek a munkahelyemre 20 perc alatt, busszal meg 70... Szívesen mennék legalább félig busszal, de nem tudom letenni az autómat sehol útközben. Erre mi a megfejtés?

SeeIT 2009.05.25. 12:03:05

@Jacques de Molay:

Az, hogyha az embereknek a fele, aki megtehetné, hogy vált, nem csak kényelemből menne autóval, és felismerné, hogy van alternatíva, váltana, akkor már sokkal előrébb lennénk. Nem arról van szó amikor az ember órákat spórol, hanem amikor leszarásból nem tesz semmit

lavór 2009.05.25. 12:09:58

@SeeIT:

Nagyon sok ember váltott már, bringára, BKV-ra. Ezért is megy a sírám a kerékpárutakra, tárolókra, de le se tojják a nagytudású főatyaisten polgármeterek, főpolgármester. Csak a szajkózás megy nekik: sok az autó, sok az autó.... De ők adtak engedélyt a forgalomnövelő beruházásokra... Nehogy már játszótér, parkosítás legyen a a városban, nem, társasház, ha lehet 10 emeletes, irodaház, bevásárlőközpont. Érdekes, nem?

usererror 2009.05.25. 12:15:37

Abban igazat adok pár előttem szólónak, hogy van fejlődés. Én igazából eddig csak egy barom autóssal találkoztam, az sem veszélyeztetett, hanem csak dudált és szimplán türelmetlen volt, mert szeretett volna gyorsabban begurulni a piros lámpa elé. Valójában pozitív tapasztalatim vannak az autósokkal kapcsolatban, amikor bringára szálltam, sokkal rosszabbra számítottam. Többnyire előzékenyek.

A város közlekedési jövőjével kapcsolatban viszont már rosszabbnak látom a helyzetet. Sajnos a többség szemében aki BKV-n utazik, az egy lúzer, soha nem fog egyről a kettőre jutni és WC takarítással keresi a pénzt kábítószerre. Amíg ezen nem tudunk változtatni, addig nem sok remény van arra, hogy előrébb jussunk.

Egyébként nem azért járok bicajjal, mert nagyon egészséges lenne, hanem azért, mert lusta vagyok és így bárhova sokkal gyorsabban, kényelmesebben el tudok jutni, mint korábban BKV-val.

grigorij (törölt) 2009.05.25. 12:37:59

Természetesen egy kerékpáros véleménye hiteles autózás ügyben...

Kutyát kérdezzünk meg a macskák kapcsán!

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.25. 12:49:59

@molnibalage: """Csak nehéz felfogni, hogy mindenki máshol lakik és máshova megy dolgozni? Pl. én Szigetszentmiklóson lakom és az Árpád-hídtól nem messze dolgozom."""

őőőő, és kötelező az Árpád hídnál dolgozni? esetleg keress magadnak munkát Szigetszentmiklóson, ha már ott laksz!
vagy költözz az Árpád híd környékére.
ennyi.

Perillustris 2009.05.25. 13:06:05

@Bambano: "a biciklisek elfogadottsága: ne menj át a piroson, majd elfogadnak"

Bazz, úgy látszik, ez a lemez végtelenített.

papa-joe 2009.05.25. 13:07:15

Én nem vagyok ellene ,hogy a városból tiltsuk ki az autokat de azt ne mesterségesen tegyük . Elöször is tegyen a városvezetés azért, hogy az autos aki most bejön a kocsijával a szükebb belvárosba ő döntse el ,hogy érdemesebb tömegközlekedéssel bejönni vagy az autojával araszolva még mindig kényelmesebb.
Feltennék csak néhány kérdést: mikor volt a BKV ugy minöségileg fejlesztve ? és itt csak nem járatszám átirására gondolok,hogy vonzobb BKV-val járni vagy mint autoval? pl. a meglévő metrovonalak meghosszabitása a városhatáig (ott ingyenes P+R),vagy mikor épült ebben a városban az autosoknak egy alul vagy felüljáró? vagy a belvárosban parkoló autok parkolóházba való terelése a helyükön felszabaduló helyeken akár kerékpárutak létesitése? úgy hogy hölgyeim és úraim addig amig ezért a városvezetés nem tesz semmit addig még ne is beszéljünk még kisérletezésről se.

snorbi 2009.05.25. 13:18:11

@lápi lidérc: "A mai személyautók századannyi szennyeződést nem bocsátanak ki"

- mindig elodázzák az olyan törvények meghozását, amik ténylegesen kitiltanák a nagy környezetszennyezést okozó járműveket
- a zöld kártyát bárki megkaphatja, aki kicsit tejel a szakinak, hisz utólag szinte biztosan nem ellenőrzi senki, a rendőr is csak annyit néz, hogy megvan-e a fecni
- emellett tök igaz, hogy a BKV-t védeni álszent dolog, rossz nézni a kivénhedt Ikaruszok által kiokádott füstfelhőt (vagy sokszor az utastérben szagolni ugyanezt)
- a vizsgálatra visszatérve: semmilyen ellenőrzés nincs sehol, pl. az Erzsébet híd budai hídfőjénél építették a csatornát kb. 1 hete, és onnan indult el egy darus teherautó (rendszám: CDC856), ami - nem túlzok - füstfelhőbe borította az egész környéket!

snorbi 2009.05.25. 13:57:06

@Accordion: Egyetértek, hogy ez egy politikai fogás, ami arra szolgál, hogy - így az EP választások előtt - egymásnak ugrassza az embereket, és így a tényleges problémákról elterelje a figyelmet!

SeeIT 2009.05.25. 14:25:42

@lavór: ezeket tudom, mert én is átélem nap mint nap. én is váltottam biciklire tömegközlekedésről, mert olcsóbb, gyorsabb jobb. Én azokon az autosókon vagyok kiakadva, akiknek nem lenne létszükség autóval közlekedni, mégis megteszik. és jönnek a rossz kifogásokkal.

http://bringazzmunkaba.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=70

El lehet olvasni előbb ezt, aztán gondolkodni, hogy érdemes-e

A városvezetés csak akkor fog lépni bármit is, ha már túl nagy a nyomás és az elvárás a változásra, ennek meg egyetlen módja, hogy egyre többen váltsanak, és legyen indok a fejlesztésre

lavór 2009.05.25. 14:31:11

@SeeIT:

Én is bringázom. És, ettől még nincs bringaút, a villamosra nem férek fel 5-kor, netán defektes lesz a kerékpár tolhatom haza, mert niem lehet felszállni villamosra, buszra vele. Ettől miért is kéne az autósokat utálnom? akiknek nincs elkerülőútjuk, M0-suk, mélygarázsuk, P+r parkolójuk, elővárosi közlekedésük? Nem mondod, hogy van bringatároló a munkahelyeken, iskolákban, zuhanyzási lehetőség... Azért megnézném, ha csak 500.000 bringás indulna el naponta, mi is lenne. Hová is tennének 500.000 bringát?

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.25. 15:04:44

@lavór: "Azért megnézném, ha csak 500.000 bringás indulna el naponta, mi is lenne. Hová is tennének 500.000 bringát?"

Itt a pont, és ezt úgy is mondhatjuk, hogy még 500.000 ember átszállna BKV-ra, hogy férnének fel a buszokra, metrora,..? Hol parkolnának le a külvárosban?

Lehet, hogy előre kellene fejleszteni, és utána kitalálni az ilyen okosságot? Aki meg örült módon helyesel, nem kellene gondolkodni?

Perillustris 2009.05.25. 15:37:27

@grigorij: "Természetesen egy kerékpáros véleménye hiteles autózás ügyben."

Addig amíg az autózás ekkora károsanyag-kibocsátással jár, elvitathatatlan joga mindenkinek véleményt formálni róla, akkor is, ha életében nem ül autóba.

SeeIT 2009.05.25. 16:20:36

@metal: jah, csak ha több ember ülne / szálna át, akkor a városvezetés rá lenne szorulva a fejlesztésre, elindulna egy folyamat...

Perillustris 2009.05.25. 16:25:08

@vladx: "talán előbb a feltételeket kellene megteremteni utána lehet a kezére verni a népnek ha kocsiba akar ülni"

Erre már akartam régebben is reagálni, mert igen gyakran ez az adu-ász érv. Kérdem én, ha a fentieket elfogadjuk, akkor miért történt az, hogy az "autósok" nem várták meg amíg kiépül számukra az infrastruktúra, azaz meglesznek a feltételek az autózáshoz?

Ha autózni elkezdek többszázezren enélkül, akkor miért ne lehetne most elkezdeni ezt is?

Ja, hogy kettős mércét alkalmazunk?

Ezzel együtt tény, hogy a 4-es metró árából csodát lehetett volna tenni Budapest tömegközlekedésével, s ezért mindenképpen letöltendő börtönbüntetés jár(na) néhány embernek.

lavór 2009.05.25. 16:30:46

@Perillustris:


Á, Ford a hibás, ő találta ki a T-modellt.

Perillustris 2009.05.25. 16:42:43

@drukkker: "Hirtelen: szemrehányóan kell megjegyeznem, szerintem a levegő csoport és a hozzá hasonslók, azzal, hogy például meggátolták a főváros azon szándékát, hogy a Duna partján a medertől elnyert területen 2 X 2 sávos gyorsforgalmi út épüljön, hatalmas híbát vétettek."

Pedig milyen frankó lenne a rakparton sétálni egy 4 sávos autópálya mellett. Már az is gáz, hogy a város lakói el vannak zárva a Duna partjaitól - ez Budapest egyik legnagyobb szégyene.

De gondolom nem tévedek, ha azt állítom, te nem budapesti vagy.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.25. 16:47:58

@Versatil: """Ahogyan kivettem a hozzászólásokból, a kerékpárt favorizálók egy része kerékpár gyártó, a másik fele kerékpár forgalmazó, kereskedő.
Nekem sportcipő gyáram van. Le a bringásokkal, hajrá a futás. Legyenek kerékpár P+R parkolók, ahol lehet venni futócipőt! """

bár nem vagyok se kerékpárgyártó, se kerékpárforgalmazó, de legyen. a munkahelyem 7 km. ezt lefutom 40 perc alatt (bringával 20 perc).

de akkor meg ne lássalak többet autóval a városban, rendben?

Perillustris 2009.05.25. 16:57:20

@xenuka: "júliusban 35 fokban, télen -5 fokban, hóban, esőben, nagy szélben, színházba, gyerekkel óvodába, ikea bútorral haza, nagybevásárláskor bringázzatok"

Gondolkoztál már azon, hogy egyik este kipakolod az autóból az "Ikea bútort"? :P

lavór 2009.05.25. 16:59:10

@Perillustris:
Amit szombat, vasárnap ment megvenni, hogy nőjön a forgalom, nehogy tisztuljon a levegő. :)

bardóczi 2009.05.25. 17:04:02

@Qty: "Talán érdemes lenne eljutni arra a szellemi szintre" - neked is - , "hogy nem csak egy szűk réteg érdekét szolgálják ki az öncélú városrombolással!" Egyenlőre ebben a városban még többen laknak, mint ahányan bejárnak dolgozni. Fizess amiért az orrunk alá dugod a kipufogócsöved (dugódíj) és csak aztán követelj előjogokat. Vagy maradj otthon.

Perillustris 2009.05.25. 17:05:24

@midnight coder: "A másik amit tudomásul kellene venni, hogy a GDP 90%-át az autósok állítják elő."

Ez új, felírom.

Kis ember 2009.05.25. 17:41:20

@Perillustris:
Perill, a pirosos érvre én ezentúl a zebrás videót
http://www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc
fogom belinkelni. Meg az újat, ami nemsokára készül...

Fanyuvo 2009.05.25. 17:43:02

@ihatethisindapassthingy: Mint írtam nem hülye módjára megyek át. Kb. azzal a sebességgel, mint a gyalogosok. Tudom, hogy ez nem mentesít a szabály alól, de nem érzem, hogy ez akkor bűn lenne (nem úgy mint a piroson való áthajtás). Csak ennyit akartam mondani.

lavór 2009.05.25. 18:20:13

@Fanyuvo:

Minden szentnek maga felé hajlik a keze. :)

fishbone973 2009.05.25. 19:33:49

Először is meg kell értenünk, hogy a mostanra műdugóként elhíresült tervezet a belvárost kívánja tehermentesíteni.
Alapvetően kétféle autósról beszélünk. Vannak, akiknek valóban nincs lehetőségük alternatív közlekedési módot választani, ilyenek a kisgyermekeiket szállító szülők, a valódi mozgáskorlátozottak, valamint a munkájukhoz autót használók: területi képviselők, taxisok, víz-gáz-villany-stbstb. szerelők, áruszállítók. Ők azok, akiket nem is lehet alternatívára kényszeríteni. Viszont van az autóval közlekedőknek egy másik nagy csoportja, akik csak munkábajáráshoz használják az autót. Ők azok, akik viszont simán választhatnának alternatív megoldást. Az éppen szülni indulók, a havi nagybevásárlást intézők csak a közlekedők töredékét teszik ki, őket most hagyjuk ki a számításból, természetesen ezekhez az autó szükséges.
Tehát a munkábajáró autós választhatja a bkv-t. Természetesen ehhez az is kell, hogy viselhető körülmények között, viszonylag gyorsan eljusson a céljáig. Tehát inkább ülve, mint állva, de semmiképp sem heringek módján, valamint izzadság és szagmentesen, biztonságban. Indulástól érkezésig az autóhoz viszonyítva max. +25-30% utazási idő szerintem teljesen elfogadható, ne legyünk telhetetlenek. Ezt buszsávok kialakításával és a járatok sűrítésével kell biztosítani.
Azok számára, akik távolabbról jönnek, ahol nincs gyalogosan gyorsan elérhető bkv vonal, az autó-bkv csatlakozási pontoknál megfelelő számú ingyenes parkolóhelyre van szükség, ahonnan könnyen, gyorsan folytathatják az utazásukat. Ezeket a parkolóhelyeket is biztosítani kell.
Azok az autósok pedig, akiknek a kiindulópontjuk és a végcéljuk is a bkv-tól messze van, a kritikus zónát elkerülve találhatnak maguknak ésszerű kerülő útvonalat, a fenti eszmefuttatás tehát őket nem is érinti.
Másik alternatív megoldás az egyedül autózóknak kétkerekűre átülni. Egy robogó/motor biztosan gyorsabb lenne, szerintem biciklin tekerve a 35-40% utazási idő többlet is elfogadható. A megspórolt benzinpénzből pedig simán futja olyan ruhára, amiben lehet kétkerekezni. A munkahelyén pedig mindenki tarthat egy váltás ruhát, és zuhanyozni is lehet.
Miről is szól a tervezett műdugó? Ahol elvesznek egy sávot, ott parkoló, buszsáv, kerékpársáv kerül a helyére, a járatokat sűrítik, a kritikus zóna határáig így pont el lehet jutni autóval, onnan bkv-val folytatva az utat.
A városvezetés részéről van mit teljesíteni! De ha a parkolók száma valóban elegendő, ha a járatok valóban sűrűbben járnak és a buszok gyorsabban haladnak a buszsávban, tehát ha a városvezetés-forgalomszervezés-bkv triumvirátus valóban megteremti az összes fent felsorolt szükséges feltételt, akkor itt az ideje, hogy mi autósok is hozzátéve a saját részünket, ez az egész terv valóban működőképes lehessen.
Ezek azok az áldozatok, amelyeket meghozva gyorsabb és tisztább lehet a belváros, csökkenhet a sok szabálytalanul parkoló autó is.
Meg kell értenünk, hogy olyan nincs, hogy majd mindenki mástól várjuk el, hogy a dolgok jobbra forduljanak, míg mi ugyanúgy nem teszünk semmit, mint eddig.
És ne tereljük már itt el a témát azzal, hogy most az autós-e a bunkó, vagy a biciklis. Van surmó ebből is, meg abból is. Egy kisebbség, de persze, hogy a másik tábor ezeket jegyzi meg. Mert a normálisan közlekedő biciklist nem jegyzed meg, te meg azt, aki nem nyitja rád a kocsiajtót.
Úgyhogy tudjátok mit? Szerintem egy próbát megér...

fishbone973 2009.05.25. 19:34:30

bocs, ha hosszú, éjel szöszölve írtam ezt..

molnibalage 2009.05.25. 23:14:00

@Bono: "őőőő, és kötelező az Árpád hídnál dolgozni?"

Nem. Enni sem kötelező. Éhen is lehet dögleni.

"esetleg keress magadnak munkát Szigetszentmiklóson, ha már ott laksz!
vagy költözz az Árpád híd környékére.
ennyi."

Ok. Fizeted. Hülye barom...

molnibalage 2009.05.25. 23:18:24

@Bono: Felforr az agyvizem a hozzád hasolnó hülyéktől...

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 07:37:50

@fishbone973: Ez jól hangzik, csak az vele a probléma, hogy a BKV-nak most sem áll elég üzemképes busz a rendelkezésére, tehát a járatokat nem fogják sűríteni! Ez az intézkedés megint olyan magyaros lenne: kb 3 fázisban kell megvalósítani, de mi azzal kezdjük, amit utoljára kellene hagyni, a többi meg majd valamikor (soha), mint az adóreform "értsék meg kedves polgártársak muszáj az adóterheket átrendezni, ezért most felemelünk egyes adókat, majd jövőre meg csökkentünk másokat, aztán jövőre megint az első lépésnél kezdődik az adóreform"!

teabore 2009.05.26. 11:23:33

"a havi nagybevásárlást intézők csak a közlekedők töredékét teszik ki, őket most hagyjuk ki a számításból, természetesen ezekhez az autó szükséges."

Merjem mondani, hogy 4 km az Aldi, ahol bevásárolok, oda biciklivel megyek meg 60 l-es biciklistáskával egy hónapban egyszer? Befér minden, ami kell, kerékpárúton megyek végig, szóval megoldható, ez is csak akarat kérdése :)))))

Perillustris 2009.05.26. 12:08:15

@teabore: Tényleg az rajzolódik ki ezekből a fórumokból, hogy azok a gyerekek, akik autó nélküli családban nőttek, nőnek fel, csak félemberek (az éhhalál küszöbén).

Bazz, emberek milliói nőttek fel így. Tény, hogy változott a világ (leginkább negatív irányban), de vicc, hogy egyesek képtelenek józanul gondolkodni, s a kényelmükért feláldozzák gyermekük jövőjét.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.26. 22:16:03

@molnibalage: Pedig igenis komoly probléma, hogy a magyar lakosság nem mobilis, és nem képes sem lelkileg, sem anyagilag odaköltözni a munkahelye közelebbi környékére, valamint az ingatlanokkal való állandó kavarás (maffia, hibás kivitelezés, árfelverés, adók) és a pofátlanul drága albérletek sem tesznek jót. Nem szeretem Amerikát például hozni, de most kénytelen vagyok: ott ez teljesen elfogadott dolog.

cso zsi 2009.05.26. 22:58:34

@Joe Forster/STA:
Ahhoz képest, hogy elfogadott dolog, mintha ott is a lakáshitelek dőltek volna be, persze a népesség arányában nem nagy dolog.
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=256235&fr=rss
Nálunk a lakás, a ház tulajdon, birtok, egy élet műve. Senki nem adja fel szívesen.
Molnibalage Szigetszentmiklósról jár oda, ahol én lakom. Én kis híján oda, bár csak soroksárra, és az egyik ügyfelem szszmiklósi.
Cseréljünk? Nem tudom, mit szólna hozzá a párom, és/vagy az ő párja.
Én 31 évvel ezelőtt besétáltam a munkahelyermre, akkor két villamosmegállónyira volt. Azóta volt a kerületben máshol, majd Kőbánára költözött. A párom (főként kényszerűségből, mert nincs felszíni tömköz a Vácin), besétál a munkahelyére. Őneki nem kell költözni.
Ha majd olyan jövedelmek lesznek, mint Európában, és Amerikában, hogy az asszonynak nem kell dolgozni, és otthon teheti a kedvérevalót, akkor kérdés nélkül költözök.

cso zsi 2009.05.26. 23:03:09

@teabore: 60 literbe belefér minden ami kell?
Négyszer fordulok a kocsitól, míg minden a lakásba jut.
2 karton tej, 3-4 zsugor ásványvíz a minimum. aztán a többi.
Mert ugyan napi cikkek, de a nagyáruházban felét-harmadát megspórolom, mint a (nem is olyan) közeli üzletben.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.27. 03:31:39

@cso zsi: A lakáshitelek új lakásról szóltak, én viszont költözésről (már meglévő lakás helyett egy másik) és bérelt lakásról beszéltem. A kettő között lényeges árkülönbség van: költözni lehet egy ugyanolyan árú lakásba, mint az előző (és akkor "ingyen" volt), az albérlet pedig nem egy hatalmas összegről, hanem sok relatíve kicsiről szól.

teabore 2009.05.27. 09:51:14

cso zsi 2009.05.26. 23:03:09

Tejet nem veszek, hozzák, minden 2. nap 2 liter házitejet
Ásványvizet nem veszek, víztisztító van
Meg egyenlőre még csak ketten vagyunk, úgy azért megoldható - bár azért jó, hogy a tetejét le lehet cipzározni, mert amúgy egy kicsit sok lenne felvinni a 2.ra :)))

Perillustris 2009.05.27. 10:26:14

@cso zsi: Bedőltél az ásványvíz-maffiának is? :|

lr 2009.05.27. 19:42:22

@fishbone973: Ha megengeded,akkor én most azt gondolnám, hogy az ezeken a fórumokon kirajzolódó kép nem reprezentatív, és a jobbára csendes többség a hozzád hasonló,normális embrekből áll. Jó?

lr 2009.05.27. 19:58:28

@Perillustris: Hagyd, lehet, hogy igaza van. ;) Végülis a GDPben benne vannak a kórházi szolgáltatások,rendőrök,mentők által teremtett "érték", stb...azt meg, hogy a valódi életminőséget jelentő mutatók stagnálnak,de inkább folyamtosan csökkennek, amit főként az autózás agyatlan részének visszaszorításával lehetne elérni - ugyan ki nem szarja le? Hisz úgyis megdöglünk mind...:P

(Volt az egyetemen 1 környezetszociológia tanárom - mindig csodáltam a lelkierejét, amivel az efféle korlátolt, idióta barmokat rendkívül PC módon "kissé mintha fatalisták lennének" szófordulattal jellemezte.
Egyébként az általa bemutatott kutatási eredmények sajnos az mutatták, hogy ami ezeken a fórumokon zajlik, az kb. igenis reprezentatív :S)

cso zsi 2009.05.27. 23:40:08

@teabore:
Ez az. Én már hosszú-hosszú évek óta nem ketten vagyok,
Azt a tjet bringával szállítják házhoz, vagy azzal a benzingőzt eregető gépjárművel, ami az előírásoknak megfelelően steril, zárt edényt rejt a csomagterében?

A "kannástej"-maffia már járt mifelénk is. :)))
Tej volt, az biztos, mert mire kinyitottuk volna, körbe kellett vágni róla a pille-palackot, úgy elaludt.
Vidéken nem ért ilyen atrocitás.

cso zsi 2009.05.28. 09:28:47

Bővült a bringaút hálózat, most épp a Gogol utca szélességét csökkentették le. Ez nem baj, széles járda volt anno, majd a fizető övezet bevezetésével parkolóvá alakították.
Most mintegy 30 autónyi helyet megszüntettek, mert a buszmegálló, egyenes sáv, kanyarodósáv, szembesáv, és kétoldali bringaút már nem fért volna el.
A behajtást 3,5 t-s összsúlyra korlátozták (a 16 t-s busz meg tud repülni??). Időkorlát is van, 7-18-ig, és 22-05-ig. (Magyarán a fennmaradó időben nagyobb dögök is behajthatnak.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.03. 16:17:04

A legutóbbi szmogriadónál is sikerült bevallani, hogy a szálló por és apró koromszemcsék nagy részéről az elavult tömegközlekedési eszközök tehettek, és a páros/paratlan korlátozás helyett jobb lett volna, ha leállítják a koromgyár buszokat, és porfelhő villamosokat.

Zoltanius 2009.06.13. 15:41:20

Az én munkahelyem támogatja kerékpársportot és a kerékpározást egyaránt. Zárható helyeket alakítottak ki a kerékpárral munkába érkező kollégák részére, és zuhanyozhatnak is természetesen.
Részt veszünk a Bringázz munkába! c. programban is természetesen.
Autóm van nekem is, de csak akkor járok azzal dolgozni, ha muszáj, mert aznap valamit el kell intéznem és csak autóval tudom megoldani. Általános esetben tömegközlekedéssel megyek dolgozni, és még soha nem esett le a gyűrű az ujjamról emiatt. Az egy blöff, hogy nem lehet elviselni a tömegközlekedést. Persze van néhány kritikus járat, amelyik zsúfoltság, vagy kosz van. Hozzáteszem a koszt az itt lakó emberek csinálják, nem valamely politikai csoportosulás.

Zoltanius 2009.06.13. 15:44:58

Köztudomású, hogy azok a családok, amelyek voltak annyira tehetősek, hogy megengedhették maguknak, kiköltöztek a zsúfolt városból, hogy élhetőbb, de városközeli helyeken éljenek saját, vagy társas házakban. Ők túlnyomó többségben autóval akarnak a városba érkezni: munka, bevásárlás, szórakozás, ügyintézés okán. Úgy gondolják, hogy nekik ehhez joguk van. Joguk van keresztül autózni a városon, ott mindenhol megállni, ami a lehető legközelebb van az éppen aktuális céljuk, és utána előkelően hazaautózni a nyugodt elővárásokba.