Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Méregdrága parasztbringával vakít a Gucci

2009.05.18. 14:13 - kirk kapitány

Nehéz helyzetbe hozta a bringázás terjedő divatja a fogyasztói társadalom csúcsain élő divatcentrikusokat. Égető kérdés, hogy honnan szerezzenek megszokott életminőségükhöz illő kerékpárt, amivel eleget tehetnek az erősödő külső és belső késztetéseknek, hiszen egymillió felett alig kapható bicikli.

A szűkös a kínálat most eggyel bővült.
 
A Gucci tavaszi kollekciójához biciklit is gyártott. A formája messziről egy jó klasszikushoz méltón egyáltalán nem kirívó, leginkább egy hétköznapi városi, sőt méginkább egy falusi kerékpárhoz hasonlít. Közelről persze más a helyzet.
 
 
A divatcég egy fehér és egy bronzos festésben, nyilván női és férfi formátumban dobta piacra a bringát, amelyért kereken 6365 dollárt kérnek.
 
Az árban benne van a csokoládészínű finom (guccissima) bőrből gyártott ülés, táskaszett és kormányfogantyú, valamint a céges logóval díszített láncvédő is. Kézműves munka a csengő és a lámpa.
 
 
 
Elképzelhető viszont, hogy egy sötétedés utánig nyúló biciklis kaland nem a Gucci kreatív igazgatójának szándékai szerint alakul majd, és a kerékpár-tulajdonosok ajkára a nagybetűs Boldogság, valamint Ünnep szavak helyett a túlzott hagyománytiszteletet ostorozó mondatok tolulnak. A Limited Edition darabok világítását ugyanis elem helyett dinamómeghajtás biztosítja.

 

Címkék: design divat

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr801128688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kentetsu 2009.05.18. 15:31:45

Bahhh...Már látom ahogyan piacra dobják a rózsaszín,gyémántokkal kirakott változatot is és áll mellette a szőke "hölgy" és töri nagyon a kis okos buksiját..
"-Hol lehet a slusszkulcs?"

civistroll 2009.05.18. 16:17:49

Majd rendelek Thaiföldről egy gagyit...

Zsuuli (törölt) 2009.05.18. 16:18:06

Sok ez a pénz, de ettől függetlenül gyönyörű..főleg az ülés és a markolat...

Kentetsu: a gucci meg nem az a rózsaszínű strasszos típusú valami..:)

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.18. 16:30:59

ha valaki sznob azt meg kell fizetni

Ittkavodka · http://ittkavodka.blog.hu/ 2009.05.18. 16:33:14

Nekem nem kéne, ha ilyen drága, akkor igazán megoldhatták volna, hogy ne tökátlagos hatlapfejű csavarral rögzítsék a lámpát, és a madzagot is el lehetett volna vezetni "dizájnosabban" is.

vendy52 2009.05.18. 16:44:50

Vegye meg, aki rá van szorulva...

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.18. 16:53:26

cuki! az első lopott vagy után gyártott darabokért pedig a vaterán lehet majd licitálni!

teabore 2009.05.18. 16:55:00

Nekem az ülés mögötti szerszámtáska tetszik a legjobban :)

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.18. 17:00:15

Kössz, ha utánam dobnák se... :)

Ph(i)Nko 2009.05.18. 17:03:38

Nem pontosan értem, mi a baj a dinamóval.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.05.18. 17:11:18

Szép és egyedi, de az kötve hinném, hogy mindenki szalad és megrendeli. Egyébként menniért is vesztegetik ezt a szuper cangát??

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.18. 17:25:38

@Ph(i)Nko: Hát, egy modern agydinamóval semmi gond, de egy ilyen gumihoznyomódó oldaltsurrogós dinamó ma már ultragagyinak számít. A klasszikus formát lehetne akár modern megoldásokkal is ötvözni ennyi pénzért. Pusztán a bőrdíszműves munka vacak műszaki tartalommal kombinálva nem ér ennyit.

Reggie 2009.05.18. 17:28:14

@Ph(i)Nko: ugy altalaban mi a baj a dinamoval?

Kúrcsány Ferenc 2009.05.18. 17:35:37

Én nem vagyok szarrágó, megvárom a Louis Vuitton változatot 10 milláért

valójábannemberci 2009.05.18. 17:36:11

@Kentetsu: a gyémánt már nem menő.
a jó drágán eladható üvegdarabkák a menők.

TBone 2009.05.18. 17:45:54

Nagyfaternak is igy nezett ki a biciglije, amit '40-ben vasarolt a szovetkezettol. Csak azon nem volt Gucci logo.

haromttt 2009.05.18. 18:11:51

A láncon a zsír gucci-e?
Ha nem akkor nem is kell...
Már látom a sok sznobot, amint beleakad az estélyi ruhájuk :)

wu wei 2009.05.18. 18:28:35

Mi a baj a dinamóval? :)

tyberius 2009.05.18. 18:31:48

Na a dinamóba azért bátran bele lehet kötni, ezennel meg is tenném.
Ugye régen volt az izzólámpás világítás, 0.5-2W-os izzókkal, ami a világítás össz energiaigényét feltornázta a néhány W-os tartományba. Ezt már nehézkes biztosítani elemekkel, (ólom-)akkukat cipelni meg nehéz lett volna, így ideális megoldásnak tűnt az izomerővel hajtott generátor.

Manapság jellemzően LED-es pilácsokat használunk, amelynek energiahatékonysága többszöröse a hagyományos izzólámpának, illetve könnyen elérhetőek az AA, AAA méretű aksik, amelyek így bőven elegendőek hosszabb távra is.

A dinamó előnyei:
- nem kell újratölteni, tartós használat után lecserélni

A dinamó hátrányai

- rossz hatékonyság: elvileg az a néhány watt, amit kiveszünk az átlagos, kényelmes tempójú bringázás 100W-os teljesítményéből, nem kéne feltűnjön, mégis érezhetően rosszabb a kerékpárt hajtani még "üresjáratban" is, amikor a dinamót nem terheli semmi, csak a súrlódás fékezi. Erre megoldás a modern agyváltó, amely, tudtommal, kevésbé súrlódik.

- könnyen meghibásodhat: vezetékek, csatlakozások, a dinamó mozgatható csuklós felfüggesztése, bármi tönkremehet. Az elemes-lámpás megoldások strapabíróbbak, mivel egy dobozba van építve az egész kütyü. Ráadásul ha a dinamó elszáll, mindkét világításodnak annyi.

- csak menet közben működik.

Ettől persze még nem mondom, hogy ebbe a bringába nem kéne dinamó, ez retróbringa, legyenek benne retrómegoldások! :)

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.05.18. 18:54:31

@jópofa: Mondjuk nyolcszög vagy háromszög táblánál megállsz, és addig elfelejt világítani. Hm?

Alvin666 2009.05.18. 19:03:31

En hobbikent kerekparokat epitek a barataimnak es magamnak. Napi szinten kepben vagyok azzal kapcsolatban, hogy milyen alkatresz mennyibe kerul.
Tudom, hogy ez a Gucci kerekpar nem elsosorban a kerekparozasrol szol, de azert megis elarulom, hogy ez a kero kihozhato valahol 30 ezer alatt, persze leszamitva Gucci nyerget meg taskat..
Mivel tobben irtatok ide, hogy egyebkent egy jopofa silusos bringa lenne, amit szivesen hasznalnatok, ezert gondoltam ha valaki ilyesmire vagyna, akkor segitek annyival, hogy elmondom: pl. a Gepida kinalataban is van ilyen, kicsit olcsobban...:-))
http://www.gepida.hu/reszletek.php?id=33
Raadasul ez ma a lenyegesen kulturaltabb hub dynamoval ( agy dinamo ) van szerelve...

rudebwoi 2009.05.18. 19:34:44

jobaratom vett penteken egy nagyon hasonlo bringat, csak arra mercury van irva.
vadionat ujat hozott neki a "bringa beszerzo junkie" 30 euroert akarta adni, de haver lealkudta 22re ^^
Itt amsterdamban fizetned kene melle megegy embert aki vigyaz ra(tok), kulonben egy napig sem lenne meg :)

kaszi 2009.05.18. 19:37:29

@tyberius: a valasz agydinamo
a vilag legjobbjanak tartott agydinamoja 150Euro ( Schmidt Original Nabendynamo), 25-30km/h sebessegig nem is veszed eszre hogy eppen be van kapcsolva ( kikapcsolt lampanal >1W plusszt jelent), es boven belefert volna ebbe az arba.
Amugy marhasag - miert eppen Guccitol venne valaki bicajt? Ugy tudtam ruhatervezessel foglalkoznak.

lavór 2009.05.18. 19:39:50

És ennyi pénzért kerékpárutat is ad hozzá a Gucci? :D Mert az jobban kéne, mint ez a dögnehéz bringa.

9mmPara 2009.05.18. 21:48:29

@kaszi: nem csak. A Gucci elsősorban formatervező cég, amelyik főleg ruházati és azok kiegészítőinek világában nyomul. Ez a bringa gyönyörű (és nem túl harsányan sznob: felhívom a figyelmet a hajtómű köré rajzolt emblémára), de agygenerátor és gondosabban elvezetett drótozás, meg szebb csavarok és egy-két műszaki apróság tényleg szükségeltetik. Egy olasz dizájnterméknek épp az kellene legyen az egyik legfőbb sajátossága, hogy a legapróbb részletek is gondosan, szeretettel és ízléssel tervezettek, néha még a műszaki tartalom rovására is. Na persze kérdés, hogy a Gucci nevezhető-e még olasznak?

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.19. 07:20:16

@9mmPara: Szerintem semmiképpen nem szabadna, hogy a műszaki tartalom rovására menjen. Akkor semmi értelme, csak egy öncélú hivalkodó félkész mű. Minden apró részletében az igényességet, tökéletességet kellene sugallnia ennyi pénzért. Sok részére ez igaz is, de elrontják az olyan apróságok, mint a lámpa csavarjai és szerintem a kölső dinamó is.

9mmPara 2009.05.19. 21:11:41

@Viszketeg: alighanem rosszul fogalmaztam: a műszaki tartalom számomra pl. azt is jelenti, hogy a szóba jöhető megoldások közül a legegyszerűbbet/legkönnyebben javíthatót/leginkább üzembiztosat választjuk. A tipikus, közhelyesen olasz dizájntermék ennek rovására szokott szép lenni, amit sokan megbocsátunk nekik.

betépett felhasználó 2009.05.29. 11:11:29

elkurvult vilag.
par evtizede a csepel is hasonlo bringat gyartott, csillivilizes nelkul, akkor ciki volt, ha nem menozhettunk nyugati vassal, most meg a retrozas hulyiti a mezei nepet..

Sutty 2009.08.06. 00:44:44

kib. stílusos. az más, hogy közép-felső luxuskorosztály részére kizárólag, esetleg divatlapokban a helye