Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Rakparti bringaút május 4-én

2009.05.05. 21:26 - dw1

Március 30-án tettem fel az előző videót Félpályás útlezárás címmel, nézzük azóta mi történt a rakparton! (Néhány perces videó, ezúttal zene nélkül, csikorgó fékekkel, aluljáróban helyüket kereső angol turistákkal).

Az ég világon semmi. Beszéltem pár munkással, akik tébláboltak/dolgoztak, hogy mikor tűnik el a gödör az útpályáról? Mindegyik hárított, nem tudják, nem azon dolgoznak, sínen, csatornán, én nem firtattam, siettem tovább.

A járda út közepén ugyanúgy ott a gödör, ugyanúgy nem ásták ki mélyebbre, de nem is aszfaltozták le. Az oszlopok amihez vezetnek ugyanúgy állnak. Csendben. Csak a felbontott aszfalt szélét eszi meg az enyészet, így egyre keskenyebb a járda (amikor hirtelen lefelé fordítom a telefont, ott egy ilyen tankcsapdát kell keresni).

Most már értjük, hogy milyen az, amikor az autósok hőbörögnek, hogy lezárták a sugárutat és nem csinálnak rajta semmit.

Címkék: videó bicikli bicikliút rakpart városi biciklizés

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr671105057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadparaszt 2009.05.06. 01:38:11

Aki nem tudja helyesen leírni a turista szót, annak nem olvasom el a posztját, ennyi.

702 · http://psztrnk.net 2009.05.06. 06:19:28

@vadparaszt: Túra. Túrista. Turizmus. Ennyi, Beszédes a nicked.

tyberius 2009.05.06. 06:57:32

@702: Ki kell ábrándítsalak, a turista és a turizmus ugyanúgy rövid u-val írandó.

tyberius 2009.05.06. 06:57:32

@702: Ki kell ábrándítsalak, a turista és a turizmus ugyanúgy rövid u-val írandó.

tyberius 2009.05.06. 06:58:08

grrrr. hülye blogmotor.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.06. 06:58:29

Ez eddig sem volt egy "normális" kerékpárút. Mostani formájában végképp nem az, még egyszerű járdának is szar. Miért nem az úttesten mész? (Persze tudom, a videó miatt.) Amióta ez van és átszoktam az úttestre, mindig viszaelőzök olyanokat, akik még a Batyi előtt leelőztek jóval nagyobb sebességgel, pedig az úttesten valamivel hosszabb is. Vicces, amikor másodszor húznak el mellettem a Gellért tér előtt.

A Lánchíd alatti átjárónál szerintem taplóság csengetni. Inkább győződj meg vizuálisan arról, vannak-e ott emberek!

dw1 · http://bpcity.hu 2009.05.06. 09:04:37

@vadparaszt: azt hiszem felveszem a túrista nevet polgárpukkasztásból. amúgy kösz, javítva.

@Viszketeg: tegnap reggel az úton jöttem, állt az egész az Erzsébet hídtól, így végigjöttem a két sáv között. Párszor egy hónapban jó móka, de nem egy életbiztosítás...

Csengetés =/= dudálás. A csengetés arra szolgál, hogy "vigyázz jövök" nem pedig arra hogy "ugorj el az utamból köcsög"! Ezért csengetek mindig az aluljáró előtt és benn az aluljáróban is. Ez nem csak a gyalogosnak szól hanem egy kevésbé elővigyázatos bringásnak is, aki mondjuk jön szembe. Neki az az üzenet, hogy "figyelj, közlekedik benn más is, bár még nem látod":

Kentetsu 2009.05.06. 09:33:57

Na ja ez a szakasz egy vicc....Minden nap arra járok,de csak délután megyek fel a járdára,mert a legutóbb egy kicsit összekaptam egy autóssal,amikor direkt - és nem is tagadva direkt - leszorított az útról...de ez egy másik történet,erről majd a blogomban.
Szóval ez a járda / bringaút egy "kicsit" gáz.Ahogyan írtad is , semmi nem változik rajta.Igazából már én szégyellem magamat a szembe jövő turistákkal szemben - rövid "u" a turista - ,hogy ilyen körülmények között kell közlekedni egy "világvárosban".Igyekszem figyelni rájuk,mert elég bosszantó lehet,amikor percek óta állítod be a társad egy jó fotóhoz - Parlament,Duna,stb...- és ekkor egy árnyék huss...átsuhan a bringás pont a kattban..ráadásul ők ugye nézelődnek és nem a szembe - vagy hátulról - érkező bringásra figyelnek.Pláne látván az út minőségét,eszébe se jut ilyenre gondolni.
Ezúton kérlek benneteket,hogy figyeljetek rájuk.Legalább egy jó tapasztalattal menjen már haza szerencsétlen.Ami meg a csengetni,nem csengetni kérdést illeti...én csengetek behajtáskor és lassítok is.Én azt javaslom mindenkinek,hogy figyelni,figyelni és mások helyett is figyelni...
Amúgy meg volt ma egy jó tapasztalatom is.Igaz úgy kezdődött,hogy egy szabálytalan autós - egyirányúban szembe - majdnem beleparkolta az arcomat a villanyoszlopba,de amikor észlelte a f@szságát,akkor kiszállt és sűrűn és udvariasan bocsánatot kért....vannak még jó arcok.Biztos bringázik... :)

Kentetsu 2009.05.06. 09:40:11

Bocs kimaradt valami....
Ezúton kérek minden kerékpárost,hogy legyen szíves betartani a "jobbra tarts" szabályát!!
Igen ez ránk is vonatkozik!Nem viccből van a bringaúton a középvonal....Vagy legalább nézz előre!
Ez a kérés főként annak a - mellesleg elég csinos - bringás lánynak szól,aki miatt ma bele kellett hajtanom a Batyin a buszmegállóban váró emberek közé..lendületből és még észre sem vette,mert a Parlamentet stírölte...
Tehát: A KRESZ MINDENKIRE VONATKOZIK!
Figyeljünk oda legyetek szívesek.Rossz lenne,ha reggelente már a bringaúton is betétlap cserélő,szitkozódó emberekkel találkoznék...
Köszi

Funkerman 2009.05.06. 10:15:50

Én amióta szétcseszték ezt a bringautat, na azóta bajcsyzok, de ha kész lesz majd úgy 2024 körül, akkor is bajcsyzni fogok. Mert gyorsabb. Nem is értem magamat, hogy eddig miért kerülgettem a sok parlamentet stírölô embert.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.05.06. 10:18:50

@Fuckoffer: hát ha a belvárosból mész újpestre akkor bajcsy, tatai út, reitter és úgy

mondjuk én dél budáról járok újpestre, nagyon nincs más útvonal.

lr 2009.05.06. 14:48:38

Thx a helyzetjelentést-ami azt ilelti,rosszabbra számítottam, de úgy néz ki,azért marad a Fő utca co.
Nem is értem,a nemzetközi kerékpáros turizmus vajon miét az osztrák-magyar határon fordul vissza...mikor 1-1 láthatóan külföldit egészen bpig jóhiszeműen elmerészkedve látok kamillázni, már nekem ég a pofámról a bőr az illetékesek helyett (persze mindne tiszteletem azoké,akik próbálnak tenni vmit-pl.MK).

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.06. 19:33:09

@dw1: Nézd, a csengetéssel kapcsolatos véleményem természetesen csak az én magánvéleményem, mindenki másképp látja. Azt tudom, hogy sok gyalogost irritál, főleg azért, mert sokan lassítás helyetti óvintézkedésnek használják. Egyébként ha normálisan lelassítasz, akkor tök fölösleges, ha nem lassítasz, akkor pedig elég durva.

Persze értem én, hogy a jelentése "Vigyázz, jövök!", de pont ezért tartom taplóságnak. Miért a másik vigyázzon? Vigyázzon az, aki bringával oda behajt!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.06. 21:56:41

@Viszketeg: Abszolúte egyetértek.

Másrészről, amikor a _biciklisnek_ van elsőbbsége a kerékpárúton, akkor a csöngetés nem tartalmazza azt a nem mellékes plusz információt, hogy a gyalogosnak semmi keresnivalója nincsen rajta. (Én beszólok. ;-) ) Az autóba a csengő nem hallatszik be, tehát az úttesten is fölösleges. Emellett, ha balesetveszélyes szituációba keveredsz - akárhol -, és hirtelen kell cselekedned, akkor kisebb gondod is nagyobb lesz annál, mint hogy még csöngess is - minthogy a csengő sem nem olyan jól elérhető helyen van, sem nem egy mozdulattal használható, mint az autó dudája.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.05.06. 22:14:52

@Joe Forster/STA: legutóbb pl akkor használtam csengőt mikor egy vékony szakaszon elfoglalta az utat két gyalogos (ma, ezen a fránya rakparton), nem volt nehéz dolguk mert 1 méter széles volt az egész.

hallottak, félreálltak, mentünk tovább. ilyet szabad? :)

bari15 2009.05.07. 07:57:20

Kb 1,5 hónap és kész lesz rakpart. Türelem!!! A csöngetésröl:úgy tudom kerékpár út vége tábla ki van rakva a alujáró két oldalára ahol járda keskeny lesz, ha igy akkor akkor a kerékpárosnak sok keresni valója nincsen járdán.(ha táblába tévedtem akkor bocsánat)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.05.07. 09:42:59

@bari15: másfél hónap?! úúristen. ennek utána kell kérdezni. ne már hogy június második feléig tart.

bringaút vége: nincs kitéve vagy le van szedve, a videómon nem látszik (2:20 körül érek oda).

persze ha 3 méter magasan van, akkor azért nem látszik.

Fanyuvo 2009.05.07. 11:25:11

Én még eddig nem vettem a bátorságot, hogy bepróbáljam a Fő utcát. Pedig tudom, hogy kéne.

bari15 2009.05.07. 16:00:52

@darthwalk: A tábla ott van ahol ahol én tudtam igaz egy picit magasan.Másfél hónapott úgy mondták nekem is.

Mon3 2009.05.07. 19:17:16

@Viszketeg: Én régi bringás vagyok. És sokévi tapasztalatom alapján az aluljáróknál mindig csengetek. 1. Sok a fiatal duhaj, vadbicajos, legalább felhívom a figyelmét, hogy nem csak Ő közlekedik. 2. Az aluljárókhoz nem csak egyenesen lehet odajutni, ezért néha a sarok mögül lépnek ki a gyalogosok. Még ha lépésben megyek, akkor is megrázó lehet egy ilyen találkozás.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.07. 21:54:06

@darthwalk: Nemtom. :-) Én ilyenkor szóban kérem meg őket, hogy "szabad...? köszi..." Nekem ez tűnik kulturáltabbnak.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.08. 07:22:44

@Joe Forster/STA: Úgy látszik, ebben is egyetértünk. :)

@Mon3: És mi van, ha éppen egy halláskárosult jön szembe, vagy zenét hallgató duhaj? Vizuálisan mindenképpen meg kell győződnöd róla, nincs-e veszély. Számtalanszor találkoztam ott a más csöngetése miatt éppen nekem méltatlankodó vagy az öklüket rázó gyalogosokkal (amikor még arra jártam). Igazat is szoktam adni nekik.

galoooshka 2009.05.08. 11:17:59

Rakparthoz:
a Fő utca mármár csodálatos:) egész tűrhető az aszfalt és bár elég sűrűn használom, arrafelé még sosem konfrontálódtam autóssal-csak buszossal, de az egész más tészta.Az egyetlen baj vele, hogy ha igazán klasszul akarsz ráfordulnod, a lánchídon kell átdöngetni, de nemám a járdán, hanem abszolút szabálytalanul az egyetlen sávban:)Egy kis izgalom:)
A csengetésről pedig:
Én úgy tudom, bicikli úton elsőbbséged van bringával, más kérdés, ha ezt a gyalog nem hajlandó figyelembe venni és elütöd, te leszel az erőszakos állat aki nem figyel embertársaira...A csengő jó dolog, de a legtöbb gyalogos személyes sértésnek veszi, egy visszafogott "bocsi, átengednél?-köszike" sokkal jobban tud kijönni.
És a hangját se szeretem:D

bigzo 2009.05.08. 12:54:20

ehhez a bemrakparti bringaúthoz annyi hozzáfűznivalom van h multhéten véletlenül a bingaúton mentem és éjszaka lévén elég szarul lehetett látni a fák miatt és sikerült belemennem egy kátyuba amit nem láttam ---> eredmény: törött kormány, törött küllő, ferde felni, törött fékkar, testemet beborító horzsolások... mindezt ráadásul úgy hogy még csak nem is mentem gyorsan. ÉLETVESZÉLYES ez az útszakasz, ajánlom szeretettel az úttesten való közlekedést

dw1 · http://bpcity.hu 2009.05.08. 12:57:31

@bigzo: keress meg minket plz ha vannak fotóid a bringádról eseteg magadról, és emlékszel hogy melyik kátyú volt az.

Perillustris 2009.05.08. 13:12:01

@dw1: A Tatai minek? A Reitter Budapest talán legjobb útja (közlekedési szempontból).

Perillustris 2009.05.08. 13:22:10

Ahogy én is meg tudom különböztetni a "figyelmeztető" dudálást az agresszív "húzzálapicsába" jellegűtől, úgy a gyalogos és a kerékpáros is képes erre általában. Aki kerékpárúton vagy gyalog- és kerékpárúton egy lehelletnyi csengőpöccintést sértésnek vesz, annak valószínűleg más baja van, csak az azt előidézőt nem tudja elszámoltatni, ezért fortyog benne a feszültség, amit a bringáson vezet le.

Mon3 2009.05.08. 14:37:50

@Viszketeg: Mivel aluljáróknál lassabban gurulok, mint ahogy a gyalogosok mennek, ez sosem jelent konfliktust velük. Ők is érzékelik, hogy Én nem azért csengetek, hogy elugorjanak előlem, hanem azért, hogy ha valaki véletlenül vadbaromként jön, tudja, hogy ott vagyok.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.08. 17:31:57

@Mon3: Ha lassabban mész, mint egy gyalogos, akkor végképp feleslegesnek tűnik a csengetés. Gyalogosként hogy mennél be oda? Viszel csengőt vagy valami hangos kereplőt?

@Perillustris: Természetesen nem a lehelletnyi csengőpöccintésről van szó (legalábbis részemről), mint a videón is hallható. Szerintem a szóban forgó útra még a járda is erős kifejezés, ne tekintsük semmiféle kerékpárútnak, még ha ki is van táblázva. Ha autópálya táblát raknánk a József körútra, akkor is tudná mindenki, hogy az nem autópálya.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.05.08. 22:33:50

ma megint erre jöttem délután, 5-6 között és vertem a fejem a falba, hogy miért nem fő utca.

rettenetes sok ember (turista!) még több bringás és a 18-as kerekeimmel kellett az útfelbontáson átugratni, nem is tudom hogy mire számítottam.

plusz az a borzalmas baleset az erzsébet híd alatt, brrr.

AttentoRedaz 2009.05.08. 23:43:01

Atyaisten hogy mertek ti ezen a szaron biciklizni? Fő utca nyugis, sima, haladós. Főleg, ha már teljesen beállt a dugó :). Balról szép szabályosan végig lehet előzni a sort. Utána buszsáv, és már ott is a Clark.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.09. 08:33:16

@AttentoRedaz: Ezt modnom én is. :) Ráadásul ha mindez a sok bringás az úttesten menne, az autósok hozzászoknának a tömeges jelenlétünkhöz, nem csak egy-egy alkalmi akadályt látnának bennünk.

kixkrax 2009.05.23. 16:49:12

Hali turista,
azt ugye tudod, hogy keresni valód nem lenne ott mióta az építkezés tart, mert a biciklis forgalmat leszedték a rakpartról, sőt mi több, meg is szüntetik mert 10ből 9 biciklis állat módjára hajt a turisták, a kisgyermekek és az öregek között?
Azt is jó ha tudod, hogy érdemes gyorsan menni, hogy ha kidurran a kereked akkor nagyot repülj és minél jobban le tudj sérülni az üvegszilánkoktól amit a szögek mögé tesznek, hogy még csak véletlenül se tudj elfutni a nyugdíjas helyi lakosoktól és el tudjanak verni a botjaikkal.
Én mint apuka egy drót kifeszítésén gondolkodom, ha még egyszer elsuhan egy ilyen kétkerekű a 15hónapos fiam mellet... Aki lassan biciklizik az úgy is észre veszi aki nem az meg meg is érdemli. Ja és a zebrán bármennyire is hiszed nincs elsőbbséged ha a biciklin ülsz, viszont a piros lámpa rád is vonatkozik és ha még egyszer közém meg a gyerekem közé hajtasz akkor ne csodálkozz ha utánad hajítom a cumisüveget úgy hogy a 41es villamos adja a másikat.
Válaszolni nem kell, mert csak megláttam a cikket és neked írtam a reakciókat meg olyan magasról mint a biciklisek a piros lámpát, a zebrát és a kisgyerekeket a járdán... Kár hogy amikor te voltál gyerek nem hajtott át rajtad egy hozzád hasonló, akkor most nem kéne tőled féljenek a gyerekek...

dw1 · http://bpcity.hu 2009.05.23. 17:48:14

@kixkrax: nem győzzük elégszer mondani hogy kár ezen vitatkozni, ez a bicikliút ott egy elég vacak szükségmegoldás.

nem kell fenyegetőzni, de ha ennyire félted a gyermekedet akkor inkább ne is sétáljatok arra.

hidd el, nekünk sem kellemes ha cikázni kell, de mivel fosul van megcsinálva az út, nincsenek elválasztva még sárga vonallal sem a gyalogosok és a biciklisták, ezért a gyalogosokat kerülgetni kell.

van aki cikázik és csak elsuhan, van aki csenget, hogy jön, van aki udvariasan lassít és kér, hogy állj arrébb.

nekünk sem jó ez a helyzet, pláne hogy a kibaszott építkezés miatt mindkettőnk helye harmadára csökkent az egész szakaszon.

semmi keresnivalóm nincs ott? mégis hol írják hogy nem lehet arra biciklizni? merre biztosítják az európai biciklis főközlekedési útvonalnak számító szakasz terelőútját?

ne viccelődjünk már.

de nem is miattad idegeskedem. inkább amiatt, mert nem tudok normálisan közlekedni, az építkezés miatt.

sansi 2010.03.18. 11:38:51

Itt a tavasz, lassan eltelt egy év, gondoltam, most már biztosan szélesített, csíkkal elválasztott sima felületen tekerhetek a rakparton — a naivitás és a remény örök. Valaki tud valamit? Ilyen marad?

Mon3 2010.03.18. 17:43:11

@sansi:

Nézd a jó oldalát. Nem kell kimenned a budai hegyekbe, ha egy kicsit terepen akarsz tekerni. Demszky elvtárs és csapata, nem kímélve a pénzünket és a fáradtságot, épített a rakpartra egy kiváló minőségű akadálypályát. Köszönjük meg nekik!

beked 2010.03.19. 09:08:10

sajnos ami most van az is csak az építőknek köszönehtő, akik bár szarul, de azért lefedték a felturt részeket az aszfalton, miután hiába várták mit hogyan csináljanak meg. De az egész egy szar és ha meg is csinálják akkor is szar lesz, mert néhol még kétoldali bringasávnak is szük lenne, de a gyalogot onnan nem lehet kitúrni, nekünk meg semmi keresni valónk ott. Mégis ott megyek, mert egyszerű és szép.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.03.19. 09:48:33

@beked: ez az hogy ami van az sakk matt helyzet sokszor, az jól látszik, hogy win-win szituációt pl a lánchíd északi oldalán nem lehet kihozni a dologból, ott a legszűkebb.

nekem mondjuk lenne ötletem, hogy hol kellene vinni a bringautat, de arra a szakaszra az sem nyújt megoldást sajnos.

ha legalább az aszfaltot megcsinálnák normálisan és jól láthatóan felfestenék zárt vagy szaggatott vonallal hogy hol a bringaút, meg ahol lehet lekaróznák (a padok miatt ez nem is biztos hogy lehetséges) az már elég jó lenne. ehhez képest mindenképp. addig meg kerülgetem az autókat a főutcán, mert arra legalább a kerekem biztonságban van.

Martian (törölt) 2010.03.19. 12:00:11

A rakparti bringaút kezdettől fogva olyan volt, mint az a bizonyos állatorvosi ló, amit az összes betegség tünetei megtalálhatóak.
A megoldás: megszüntetni, a helyét sóval behinteni.

Funkerman 2010.03.19. 18:18:17

@Martian: Nekem már most kezd herótom lenni a rakparti "bringaúttól". Télen, hidegben, rossz időben jó volt a kis számú bringás/gyalog miatt, de a szétrepedt aszfalton viszont öröm volt kitalálni, hogy az 5 centi hó alatt hol lesz épp a repedés, amibe belehajtok az 1.5 slickkel :)
Na de most... kész vicc és még mi lesz nyáron?!
Olyan emberek ültek bringára, akiknek még a gyalogláshoz is jogosítványt és IQ tesztet kérnék.

Funkerman 2010.03.19. 18:19:51

@dw1: Jaj, ne karózzunk kérem. Azt karóznám aki kétszer olyan hosszú villamosmegállót csinált, mint amilyen hosszú a villamos.

Levi71 2010.03.22. 16:09:25

@Funkerman: Vasárnap a bringaúton mentem, és a kerékpárosok veszélyesebbnek tűntek mint az autósok, szinte fellélegeztem amikor a Bartókon folytathattam a tekerést. A bringagyászon olyanokat rázkódtam, hogy leesett a táskámra csíptetett villogó.Jobb inkább kerülni azt a szart, hazafelé más útvonalat választottam.

privateer 2010.05.06. 12:03:03

@Funkerman: azért kétszer olyan hosszú a megálló, mert az UV vilingerek hosszát vették alapul. Ezek a vacak ICS-k meg 40%-al rövidebbek.