Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Három láb törvény az elkerülésre

2009.05.05. 16:21 - kirk kapitány

Sok bringást csapnak el az Egyesült Államok útjain. Tipikus baleseti ok, hogy az autósok szűkre vett manőverrel próbálják megelőzni a kerekezőket.

Coloradóban ezért megalkották a három láb előzési törvényt, amely, ha a kormányzó is aláírja augusztusban életbe lép.
 
A gépjárművezetőknek az óvatosságért cserébe megengedik, hogy átlépjék a záróvonalat, ha szükséges, viszont megkövetelik, hogy a biciklis előzésekor háromlábnyi, azaz körülbelül egyméternyi távolságot tartsanak a két jármű között.
 
Három lábra kell kerülni
 
A törvény gondatlan vezetés miatt büntethetővé teszi a biciklisek életére veszélyes, túl kis távot hagyó előzést.
 
A biciklisektől a törvényalkotók azt várják el, hogy a lehetőség szerint az út legszélét használják.

 

Címkék: törvény előzés colorado

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr261104471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trixilw 2009.05.05. 16:46:32

Mindenkinek adtak plusz jogokat és mindenkinek adtak plusz kötelezettségeket. És minden normális. Jéééé.... ilyen van?

Nagykócsag 2009.05.05. 16:57:36

"A biciklisektől a törvényalkotók azt várják el, hogy a lehetőség szerint az út legszélét használják."

Hát ez elég nagy baj. Pedig az oldaltáv betartását pont úgy lehet kikényszeríteni, ha nem a legszélén mész.
Amúgy kéne ilyen oldaltáv-szabály nálunk is!

Dr Kangörény 2009.05.05. 17:02:25

@Nagylilik: Mert te jobban tudod, hogy mit kell tenni Coloradoban, ugye?

Figyelj, ha én ki akarlak centizni, akkor az út közepén kerekezve is ki tudlak centizni, szóval a logikáddal valami gond van.

ergerberger 2009.05.05. 17:04:33

A képen látható hölgyet szívesen felhúznám a harmadik lábamra.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.05.05. 17:06:29

Ilyen lábak nekem is kellenének!
;)

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.05. 17:08:03

@Kangörény_: Nincs semmi gond a logikával. A szorosan az út szélén haladó bringás szinte invitálja az autóst, hogy gyere, előzz sávon belül. Ha viszont a bringás megtartja az oldaltávolságot az út szélétől (ami például kinyíló ajtók, autó mögül előlépő emberek miatt is felettébb hasznos), akkor az autós már nem tud sávon belül megelőzni, ha pedig már sávot vált, akkor sokkal kisebb valószínűséggel centiz ki. Ez tapasztalat, amióta így teszek, kéthavonta egyszer, ha túl közelről előznek.

Persze ha mindenáron ragaszkodsz hozzá, hogy ez hülyeség, nincs semmi baj :).

belekotty 2009.05.05. 17:09:57

Azért jó lenne ezt hátulról telibe! :-)) Duzzogva bár, de többször is...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.05.05. 17:10:33

@Nagylilik:

magyarországon IS az az elvárás, hogy az út szélén menj -- de csak annyira a szélén, ahol még folyamatosan tudsz haladni.

ellenőrzés: ha tízméterenként kell csinálnod egy kiflit, hogy kikerüld a csatornafedelet / kátyút / döglöttmacskát, akkor túlságosan a szélén mentél.

magyarországon célszerű tartani még fél méter tartalékot, hogy ha egy hülye autós (pláne teherautós) azt gondolja, hogy megsturcolja a könyöködet a tükrével, akkor legyen helyed menekülni.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.05. 17:48:50

@elemes2: ja, Bp-en legszebb a Dózsa Györgyi: pont úgy vannak a csatornafedelek, hogy ha jobbról kerülöm, félő, hogy beleakadok a padkába, ha meg balról, akkor meg középen megyek. ha rajta keresztül, akkor meg nyekkenek 10 méterenként. az autósok meg nem értik, mé megy a sáv közepén a hüjebiciklis. hát ezért. :-P
ki tervezte ezt így??
(ja, bocs, tudom: SENKI. merthogy itt nem tervez senki semmit, és soha semminek nincs semminek felelőse...)

Közöd?? (törölt) 2009.05.05. 18:07:17

akinek nem teccik a sáv és annak széle az talán takaroggyon az útról és közlekedjen helikopterrel. a biciglinek nincs helye a közúton, ebből a coloradoi szenvedésből is meglátszik, elvégre balesetveszélyes hülyeség engedélyezni a zárovonal átlépését, az nem passzióbol van felfestve.

Kristian Kalle "úr"nak küldöm eztadalt a 400K Ft k 2009.05.05. 18:15:33

Kozod, menjel vissza a alsoba 3-ik kornyekere, nyelvtanozz meg egy kicsit

pastor 2009.05.05. 18:36:12

@Közöd??:
kerékpár jármű.
út meg nem azért van, hogy bárki bárhol bármikor ezerrel mehessen.
hanem hogy mindenki tudjon a járművével közlekedni. és biztonságban hazaérni a családjához.

coloradóiaknak max igaza van, mert a záróvonal azért van adott helyen felfestve, mert a megengedett sebesség közelében haladókat már ott nagyon veszélyes lenne előzni, de egy 15-tel menő bringás mellett a záróvonalat átlépve elhaladni, az inkább kikerülés mint előzés.

amerikában meg amúgy van egy olyan szokás, hogy betartják a szabályokat, mert a zemberek felfogják, hogy mi a közérdek, és számíthatnak rá, hogy nem jön szembe valaki 200-zal, mint a Pécs-Orfű úton a felelőtlen állatok. tehát nyugodtan megcsinálhatják a záróvonalas bicikliselőzési manővert.

amúgy meg mint kerékpáros, az nagyon vicces, mikor munkából hazafele hosszú lejtőn 100% az autók tempójában megyek, de pusztán a biciklis látványa kiváltja az autósban az előzést, és belemennek mindenféle veszélyes manőverbe, előznek 20 cm oldaltávval úgy hogy én 55-tel ő 60-nal megyünk, aztán meg előttem satuznak, mert ugye a főútról meg néhe valaki be akar kanyarodni. Figyelj, közöd! Nem te szoktál mögöttem jönni és veszélyeztetni? Ismerős szemlélet.

Goyo 2009.05.05. 18:37:44

Az ilyen "Közöd??" típusú trollokat szimplán ignorálni kell.

kaszi 2009.05.05. 18:44:25

"3 feet rule" igen jo dolog
Washington DC - Maryland hataran jarok munkaba bicajjal naponta es ugyan altalaban a szelen megyek az utnak, de az esetek 95%-ban tobb mint egy meter hagynak elozeskor. Es ha jol tudom, itt meg nem torveny hanem csupan "ajanlott"
Ezt Mo-on soha nem lattam, hogy autos a szembesavba teljesen atsorol egy biciklis elozesehez...

Közöd?? (törölt) 2009.05.05. 19:01:18

@kaszi: én szinte mindig így előzök biciglist motorost

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.05.05. 19:16:03

Mindig tartom a távolságot, de néha azért érdekel, hogy a biciklist nem zavarja-e, hogy épp 30 autót tart föl és 20 balesetveszélyes helyzetet teremt percenként. - tudom, tudom, miért nincs elég bicikliút...

Közöd?? (törölt) 2009.05.05. 19:19:12

@hamlet79: le szokták szarni, 90% százalékuk antiszociális görény, de lehet hogy mégtöbb

Imbolygó Hollander 2009.05.05. 19:27:49

Magyarországon is van kötelező oldaltávolság, meg van kötelező jobbratartás, meg van sebesség korlátozás is (Igen, bringára is).

Szóval akkor miről van szó?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.05. 19:45:59

@Imbolygó Hollander: "Magyarországon is van kötelező oldaltávolság"

Nincs. KRESZ 34. § (1) d) "az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani." Ez nem mond semmilyen konkrét értéket.

"meg van kötelező jobbratartás"

Ez sincs egészen így. KRESZ 25. § (2) "[...] Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. [...]" A közbevetett mellékmondatnak megfelelően ez gumiszabály, tehát a vezetőre bízza, _mennyire_ tart jobbra.

"meg van sebesség korlátozás is (Igen, bringára is)."

Ezzel egyetértünk. De miért is maximálják 40 km/h-ban a bringákat? Miért pont ennyi? Az 50 km/h nem felelne meg (lakott területen belül is, kívül is)?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.05. 19:48:33

@hamlet79: "néha azért érdekel, hogy a biciklist nem zavarja-e, hogy épp 30 autót tart föl"

Ezért kell kerékpárSÁV és ezért (is) kell csökkenteni a városban az autók számát.

@Közöd??: "90% százalékuk antiszociális görény, de lehet hogy mégtöbb"

(lol) A dugót előidéző autósokra, akik MINDENKIT feltartanak, nem mondod ugyanezt?

Imbolygó Hollander 2009.05.05. 19:58:47

@Joe Forster/STA:

Legyen igazad, nincs konkrét távolság előírva, azon kívül, hogy legyen megfelelő. Bár szerintem ha előírnának mondjuk fél métert, akkor az zavarna, hogy miért pont annyi?

Mint ahogy a sebesség korlátnál is. Szerinted mennyinek kellene lennie? Segédmotornak is annyi.

A kötelező jobbratartás pedig _van_. A mértéke ugyan valóban vitatható, de értelemszerűen tökéletes aszfalton semmi keresnivalója a bringásnak (sem) a sáv közepén. Egyébként meg:

54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.

Nagykócsag 2009.05.05. 20:37:56

@Imbolygó Hollander: "A kötelező jobbratartás pedig _van_."
Van, és a Magyar Kerékpárosklub azon dolgozik, hogy ne legyen. Az okokat kicsit feljebb kitárgyaltuk

RCH 2009.05.05. 21:04:42

A bringas es az autos kozott csupan annyi a kulonbseg, hogy az utobbinak fontosabb a sajat kenyelme. Ezert miert kellene elojogokat kapnia?

Netremete 2009.05.05. 21:22:00

@Kangörény_: Nem értesz semmit... Ülj vissza akocsidba.

Netremete 2009.05.05. 21:29:52

Mi van, ha feltart 30 autóst? SEMMI. Pl.: Ha a belvárosban történik, a szűk egyirányúkban, akkor nem érdekel, hogy egy autós "feltartok" Itt elsődleges közlekedési forma a gyalog vagy kerékpárral. Az autó egy belvárosban KÖZEGIDEGEN! Más kérdés, hogy mi magyarok megszoktuk, hogy az a norma, hogy vasszekerek (szent tehenek) terpeszkednek mindenütt...

ergerberger 2009.05.05. 21:54:54

@elemes2: "nézni jobb. tovább tart."

Igen, és közben szép lassan rárántani.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.05. 22:00:10

@Imbolygó Hollander: "Legyen igazad, nincs konkrét távolság előírva, azon kívül, hogy legyen megfelelő. Bár szerintem ha előírnának mondjuk fél métert, akkor az zavarna, hogy miért pont annyi?"

Egyes biciklis anyagokban minimum egy méter szerepel, mint autósoknak bicikli melletti elhaladáskor javasolt oldaltávolság. Páran írják, hogy vezetési tanfolyamon az oktató akkora oldaltávolságot vár el, hogy ha a biciklis el is esne, akkor se kerüljön az autó alá.

Egyébként meg nem kell oldaltávolságot írni, csak megszüntetni a szabályt, hogy (nem-WOL) sávon belül előzni lehet kerékpárt. Ennyi.

A bicikli maximum 40 km/h-jának nem látom értelmét. Az autó nagyságrendileg tízszer akkora tömege ennyiszer akkora impulzust is képvisel, azért kell leszabályozni a sebességét lakott területen. (Még az 50 km/h is sok, de ezt most hagyjuk.) Hogy kit és miért zavar, ha a biciklis 40 fölött halad, nem értem. (Nem downhillről beszélek - az egyébként is kész életveszély -, nem profi kerékpáros edzéséről, és nem járdán vagy járdán vezetett kerékpárúton való haladásról - az meg a gyalogosok miatt volna felelőtlenség.)

"A kötelező jobbratartás pedig _van_. A mértéke ugyan valóban vitatható, de értelemszerűen tökéletes aszfalton semmi keresnivalója a bringásnak (sem) a sáv közepén. Egyébként meg:

54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni."

Az idézeted csak másolata annak a korábbi, általánosabb pontnak, amelyet én idéztem.

Én pl. piroshoz való felálláskor nem tartok jobbra, és szándékosan feltartom a mögöttem haladót (a kereszteződésbe való éréskor az esetleges jobbhorgot megelőzendő). Rossz minőségű úton behúzódok a sáv szélére, itt is kénytelen vagyok feltartani másokat. És nyilván, ha egyenesen haladok, mellettem meg jobbra kanyarodó sáv nyílik, akkor nem fogok a két sáv között menni a szaggatott vonalon, hogy beszoruljak két autó közé, hanem elfoglalom a sávomat.

Szoktak is dudálni, sőt, pirosnál párszor már meg is koccoltak hátulról (igen, jól olvastad!), merthogy a faszért nem húzódok le jobbra. Szóval azt szerettem volna kifejteni, hogy bár elméletileg van jobbratartás, gyakorlatilag kicsit árnyaltabb a helyzet.

9mmPara 2009.05.05. 22:30:28

@Joe Forster/STA: valóban, normális autósiskolákban azt tanítják, hogy a biciklis olyan széles, amilyen magas. Erre kell számítani! Ha másért nem, azért, mert ha mindenáron el akarja engedni a mögötte lévő autóst (hallja, hogy jön) és ész nélkül lehúzódik jobbra, bele az első kátyúba, akkor kifekszik.

Gaboro · http://goo.gl/MULS 2009.05.05. 23:35:22

@Joe Forster/STA: "Egyes biciklis anyagokban minimum egy méter szerepel, mint autósoknak bicikli melletti elhaladáskor javasolt oldaltávolság. Páran írják, hogy vezetési tanfolyamon az oktató akkora oldaltávolságot vár el, hogy ha a biciklis el is esne, akkor se kerüljön az autó alá."

Ez valóban így van. Tudom, mert épp ma vizsgáztam forgalomban. A kerékpárost előzve úgynevezett DŐLÉSTÁVOLSÁGOT kell hagyni, tehát ahogy te is írod, ha a biciklis elesne, akkor se kerüljön az autó alá. Ha nem így teszel, az oktató, illetve a megmérettetésen a vizsgabiztos dönt be téged, de nagyon durván.

Atlasz 2009.05.06. 00:07:03

@hamlet79: Evente levezetek kocsival ugy 30 ezret, elvezem a vezetest. De motoroni es bringazni is szeretek. (ugy latszik, mindenevo vagyok :-) ) Valamikor azt tanitottak nekem a suliban, hogy az utszelen kell tekernem. Gyorsan rajottem, hogy ha eletben akarok maradni, akkor ez igy nem mukodik. 1) A 16mm szeles kerek nem igazan erzi magat jol a kavicsban es katyukban, merthogy mifelenk nagyon jo karban tartjak az utakat. 2) Szinte minden auto es kamion kicentiz. -> Ha bringazok es szuk a sav kettonknek (sajnos szinte mindig az), ugy kell menni, hogy a gepkocsivezetot rakenyszeritsem a savvaltasra. Ertem, miert csinaljak ezt a bringasok, amikor autot vezetek, ezert nem rajtuk toltom ki a mergem dudlassal es leszoritassal. A bringas az epseget vedi azzal, hogy legalabb fel meterrel a csikon belul kozlekedik. Sokkal jobban vedi ez, mint akarmilyen bukosisak.

Kicsit mas teszta, mit kap tolem az a bringas, aki rossz latasi viszonyoknal (sotet, kod, eso,..) nincs kivilagitva (valamilyen okbol ezek szeretik a legjobban a fekete bringa + fekete gunya kombinaiot). Bringan elozeskor megszolom, hogy "vilagitani is kene haver, nehogy elcsapjanak". Ha autoval vagyok es nincs szembejovo auto, akkor hatasnak megfeleloen vagy duda vagy tompitott+reflektor.(a kocsim gyarilag hagyja a tompitottat uzemben reflektorokal is, igy legalabb vilagitok helyette is:-) ) Egyszer egy 30km-es uton egy szep kodos esten ugy a 15, sotet bringas elkezdett csunyan mutogatni. Hat igen, satufekkel alltam meg elmagyarazni neki. (de nem hajtottam ra es nem is bantottam - pedig megerdemelte volna, hogy leszedjem a bringrol) Van egy bringasnak is ellenvetese? Az ilyen bringas az en eletemmel is jatszik. Ha telibeveszem egy elozesnel akkor biztos huvoson vegzem en is (vagy hutohaz vagy dutyi)

Aktualis varoskamban csak egyetlen ut vezet haza melobol, nincs se alternativ kisutca, semmi. Ez egyben egy kozepesen fontos bevezeto ut is. Ha valaki pentek delutan bringaval megy haza melobol, sajnos nincs mas valasztasa, mint ez az ut. Sajnos neha nem 30, hanem tobb autost is akadalyoz. Sok proli jar arra haza. Talan ez majd motivalja oket, hogy valtoztassanak a helyzeten. Hely volna a kulonsavra.

Imbolygó Hollander 2009.05.06. 09:41:55

@Joe Forster/STA:

"Egyébként meg nem kell oldaltávolságot írni, csak megszüntetni a szabályt, hogy (nem-WOL) sávon belül előzni lehet kerékpárt. Ennyi."

Ezt mint motoros is tudnám támogatni.

"Hogy kit és miért zavar, ha a biciklis 40 fölött halad, nem értem."

Ez önmagában senkit. Bár nem hiszem, hogy az átlag kerékpár ennél nagyobb tempóra van kitalálva. Tudom, hogy vannak igen frankó bringák is, de motorral se mehetek gyorsabban városban 50-nél, pedig....

"Az idézeted csak másolata annak a korábbi, általánosabb pontnak, amelyet én idéztem."

Nem másolata, hanem a kifejezetten kerékpárokra vonatkozó része.

"Szoktak is dudálni, sőt, pirosnál párszor már meg is koccoltak hátulról (igen, jól olvastad!), merthogy a faszért nem húzódok le jobbra."

Aki szelet vet, vihart arat.

Kentetsu 2009.05.06. 09:50:12

Bocs..miről is szólt a bejegyzés?Nem bírtam figyelni...valami tangás popsi elvonta a figyelmemet :)

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.05.06. 10:00:25

@Kangörény_: pontosan az ilyen mentalitás miatt halad a bringás a sáv közepén. ha ott lecentized, akkor még mindig van egy fél sávnyi mozgástere, ha viszont a szélén megy, és jössz te, és lecentized, az kész öngyilkosság...

Kentetsu 2009.05.06. 10:38:14

@Közöd??:
Erre válaszként csak annyit, hogy MUHAHAHAHAHAHA ember,költözz a holdra!
:)))))

Kentetsu 2009.05.06. 11:19:19

@Atlasz:
Teljesen igazad van a világítással kapcsolatban!A közlekedés biztonsága a bringás felelőssége is!Soha nem megyek - már szürkülettől - világítás nélkül...

9mmPara 2009.05.06. 21:49:24

@Atlasz: ha lesz rá időd és anyagi tehetséged, nevezz be buszvezetői tanfolyamra. Új dimenziókat fogsz megtapasztalni (főleg, ha nem egy szétrohadt, ezerszer leselejtezett Ikaruson tanulsz, hanem egy kicsit korszerűbb darabon). Vagy legalább néhány rutinpályás órát venni. Motorizált közúti közlekedésben ez a királykategória.

Perillustris 2009.05.08. 13:06:38

Nem elég, hogy a sáv közepén bóklásztok, még adót sem fizettek! Tekerjetek... kötelet a nyakatokra! Autós vagyok, nem túrista.

9mmPara 2009.05.08. 16:36:08

Nem tudom, feltűnt-e másnak is, de ennek a bringá(s)nak szélesebb a válla, mint a csípője.

9mmPara 2009.05.08. 16:39:02

@Perillustris: Te pedig, kedves autós (aki hangsúlyozottan nem vagy turista), csinálj mélytorkos performanszot a négykerekűd kipufogóján!

Perillustris 2009.05.08. 16:44:45

@9mmPara: Próbáltam már, de hiába akasztottam ki az állkapcsom, nem érte át a 8 cm-es SmokeTheAIR kipufogómat.

Laciii 2009.05.08. 17:55:58

@hamlet79: ez a 30 autót tart fel olyan jó urban legend, ha nincs nagy autóforgalom simán meg lehet előzni azért nem tart fel, ha nem tudod simán megelőzni akkor az azért van, mert sok az autó az úton és azok tartanak fel, a bicikli egyszerűen fizikailag nem alkalmas feltartásra.

"20 balesetveszélyes helyzetet teremt percenként" a feltartós dolgot még elhiszem, hogy úgy érzed, mert nem gondolod át mi történik csak mész birkamód, de ez nettó baromság.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.09. 02:07:55

@9mmPara: Nana, ne ugorj be a kamu trollnak! ;-)

Perillustris 2009.05.09. 09:17:07

@Joe Forster/STA: Dzsó, figyellek régóta. Te is izzadságszagú biciglis vagy!

9mmPara 2009.05.09. 17:01:15

@Perillustris: Leborulok előtted. Ilyen bunkó beszólásra, mint amit elkövettem, nehéz lett volna elegánsabban reagálni :)
süti beállítások módosítása