Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mégsem költik másra a kerékpárút-támogatást

2009.04.09. 13:46 - kirk kapitány

Nyilván hatott a fenyegetés, mert megmásította szándékát a gazdasági minisztérium, és mégis lesz kerékpárút-fejlesztés. Pont akkora, mint amit azelőtt ígértek, hogy bringás szervezetek demonstrációját kiváltva lemondták az egészet.

11,7 milliárd forint értékben írnak ki pályázatot. Ezt csütörtökön Varju László, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium fejlesztési ügyekért felelős államtitkára jelentette be.
 
Két hónappal ezelőtt viszont a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség jelentette be, hogy válságkezelésre, munkahelyteremtésre és munkahelyek megtartására fordítják azt a 12 milliárd forintot, amire uniós forrásból 2013-ig lehetett volna pályázni hálózat-fejlesztésre.
 
A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass tagjai tiltakoztak is a döntés miatt, de a miniszter megnyilatkozásaiból még utána is arra lehetett következtetni, hogy ezen nem nagyon akarnak változtatni.
 
 
A kerékagy közönsége viszont megosztott volt, hogy gazdasági válság idején helyes döntés-e a kerékpárút-építésbe feccölni a pénzt. A 300 kilométer megépítése kicsit javít az építőipar helyzetén, de viszonylag improduktív eredményt hoz létre, ezek voltak az érvek a két oldalon.
 
Most mégis viszont meggondolta magát a tárcavezetés. Lesz bringaösvény jónéhány falu és város határában.

 

Címkék: gkm bicikliút

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr331055805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagykócsag 2009.04.09. 14:14:31

"Pont akkora, mint amit azelőtt ígértek, hogy bringás szervezetek demonstrációját kiváltva lemondták az egészet."
Ez a mondat nem érthető.

Az MK és a CM viszont csak annyit mondott, hogy nem elfogadható az, hogy bringaútépítéstől minden pénzt elvesznek, az autóútépítéstől meg semmit. Továbbá kérték a szakmai érveket, amire nem jött válasz.

ANoo 2009.04.09. 14:39:33

Nem igaz. Mas programokrol beszelunk. A KOZOP-bol elveszik a kerekparutakra elkulonitett penzt, a ROP-okban marad (ezek a palyazatok nyilnak meg most).

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.09. 14:52:08

Tényleg ne keverjük már a dolgokat!! Ahonnan elvonták a pénzt (KÖZOP), abból a _települések között_ lehetett volna bicikliutat építeni, ahol meg eddig is volt (ROP), és most meghirdették, abból a _településeken belül_.
Szerintem az első sokkal fontosabb, mert a legtöbb halálos biciklisgázolás országúton történik.

haupte 2009.04.09. 15:00:12

A kerékpár jármű, járműnek az úttesten a helye, úthálózat pedig van. Nincs szükség 1,5 m széles (kétirányú közlekedéshez!), lassú haladásra is csak korlátozottan alkalmas,egy tél után tönkremenő, karbantartás nélküli "kerékpárútra", amelyen babakocsitolás, kutyasétáltatás, flangálás, autóparkolás zajlik. Amennyiben a kerékpárközlekedés nem az úttesten folyik, a gépjárművezetőknek a kerékpáros egy gyerekkorból még ki nem nőtt gyalogos marad, akinek semmi keresnivalója az úton! KERÉKPÁRSÁVOKRA van szükség!

narratus 2009.04.09. 15:01:40

Haló,
bocs az offolásért, de muszáj megkérdeznem, hogy hol készült a posztba illesztett kép? Mindenképpen el kell tekernem oda... ;)

hotten totta 2009.04.09. 15:02:08

A KÖZOP-ban előirányzott Budapest+4 vidéki nagyváros intelligens kölcsönző és tároló rendszerrel mi a helyzet, nem tudjátok: Elvileg BP-n tavaly kellett volna megvalósítani, a vidéki big 4-ban meg 2010-ig ha jól emlékszem.

Petrodon 2009.04.09. 15:34:43

Szerintem is fontosabb kerékpárutakat csinálni, mint munkahelyteremtésre fordítani az összeget...

johevi 2009.04.09. 15:52:57

Egy félreértést tisztázzunk: Ezt a pénzt az EUnál kellett megpályázni és kerékpárút építésre adták. Az NFÜ kitalálta, hogy ezt másra használja ( ami önmagában jogos, válság idején van fontosabb is ) de nem teheti meg, másra egyszerűen nem folyósítja az EU, illetve nem átcsoportosítható összeg ez.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.09. 16:06:53

@narratus: Én is, én is...!

@Cyric_: Szerintem is fontosabb a régi autók újra való cseréjét finanszírozni, mint munkahelyteremtésre fordítani az összeget... (criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090407/mar-keszul-hazai-autocseret-osztonzo-program )

georg 48 2009.04.09. 16:30:56

@Cyric_: Igen!! Arcal a kerékpárutak felé!! A munkahelyek le vannak szarva! A lényeg, hogy legyen hol bringázni. Kispofám! Nem tudom van e családod, de ha kibasznak a melóhelyedről, magyarázd meg a kölkeidnek, hogy nem baj, majd megyünk bringázni. Barom!!

georg 48 2009.04.09. 16:31:06

@Cyric_: Igen!! Arcal a kerékpárutak felé!! A munkahelyek le vannak szarva! A lényeg, hogy legyen hol bringázni. Kispofám! Nem tudom van e családod, de ha kibasznak a melóhelyedről, magyarázd meg a kölkeidnek, hogy nem baj, majd megyünk bringázni. Barom!!

d0rgedelem 2009.04.09. 16:31:46

@Joe Forster/STA: Ne nagyon zavarjon, hogy a régi autók újra cseréléséből minden ország jelentős adóbevételekre tett szert ahol csak bevezették, nem beszélve arról, hogy egyúttal a munkahelyek megtartását is segíti (Magyarországon is a legtöbben az autóiparból válltak munkanélkülivé) ezen túl pedig a kornyzetszennyezést is csökkenti, mivel egy új autó lényegesen környzetbarátabb mint egy tizenéves.

pl: automenedzser.hu/hirek/20090406_tolonganak_roncspremium.aspx

kakamatyko 2009.04.09. 16:44:42

Jonapot!

Tervezik a gatak felujitasat tobbek kozt a Szentendrei szigeten is:
palyazatok.org/kiemelt-projektek-elokeszitese-duna-arvizvedelmi-projekt/
Ezeken a gatakon tok jo biciklizni (foleg hogy a parhuzamos utakon nagyon veszelyes...), csak ez art a gatnak.
Esetleg ha kelloen elszant emberek idoben elkezdenek megfelelo fuleket ragni, rakerulhet a megfelelo burkolat a gatak tetejere, hogy hivatalos bicikliutakka valhassanak a felujitott gatak.

Nagykócsag 2009.04.09. 16:45:24

@haupte: "A kerékpár jármű, járműnek az úttesten a helye..."
Egy dolgot felejtettél el:
mindez csak településen belül igaz.

marvin 2009.04.09. 16:47:14

Mindenki vegyen még egy autót.
Sőt! Kapjuk a fizetésünk részét bonokban, amit kizárólag tartós használati cikkekre (új autó, mobiltelefon, plazma TV) lehet elkölteni. Így támogatjuk a munkahelyeket, környezetvédelmet, az ÁFA áramlás miatt az egész ország gazdaságát.

Olvassátok el Kurt Vonnegut remekművét, az Utópia 14-et (vagy új címén Gépzongora). Abban ez a gondolat részletezve is van.

StopSzmog 2009.04.09. 16:52:58

Valótlan dolgokat állít a Kerékagy :(

Ez a ROP-os pénz, amihez nem nyúltak - jól írják itt fentebb mások - és nem a KÖZOP-os, amiből települések közötti utakat lehetett volna építeni.

A mostani 11,7 mD erre szolgál:

- állami és önkor­mányzati utak településen belüli átvezető

- önkormányzati utak külterületi szakaszaihoz kapcsolódó

- négy- és öt­számjegyű utak külterületi szakaszaihoz kapcsolódó

kerékpárutak építésére, fejleszté­sére, a kerékpáros közlekedéshez szükséges forgalombiztonsági berendezések, közleke­dési táblák beszerzésére, továbbá kerékpártárolók kialakítására

www.nfu.hu/content/3014

Petrodon 2009.04.09. 17:49:43

@georg 48: Szerintem nem érezted ki az iróniát az írásomból...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.09. 19:41:38

@d0rgedelem: "Magyarországon is a legtöbben az autóiparból válltak munkanélkülivé"

Azért, mert az autóipar van a legjobban felfújva, és az autó az, amiről első lépésben tesznek le az emberek, ha nincs elég pénzük. Nagyon helyes!

"a kornyzetszennyezést is csökkenti, mivel egy új autó lényegesen környzetbarátabb mint egy tizenéves."

Az autó hiánya meg pláne környezetbarátabb.

@Nagylilik: ""A kerékpár jármű, járműnek az úttesten a helye..."
Egy dolgot felejtettél el:
mindez csak településen belül igaz."

A kerékpár lakott területen [sic!] kívül is jármű és ott is az úttesten a helye. KRESZ-t ismered?

@Cyric_: Bocs, az iróniádat én is benéztem...!

mement 2009.04.10. 01:36:01

Ez a roncspremiumos dolog nalam is kiveri a biztositekot, de ha nem nyulnak a regadohoz es emelnek az afan, elmeletben talan visszatermelheti az osszeget. A problema hogy mivel a magyarorszagon gyartot autok belfoldi ertekesitese nagyjabol 10%, igy ezzel a penzel a kulfoldi munkahelyek megmaradasat tamogatjuk kozpenzbol, ami elegge nonszensz, amellet mas teruletekrol is hullanak a munkahelyek mint a legyek, azt megsem kapnak egy kanyit sem, ez egyszeruen az autokereskedok ugyes es pofatlan lobbija.

Az meg hogy az autoipar az elsok kozott roggyant meg tobbek kozott a mestersegesen felfujt keresletnek koszonheto, a 0as hiteleknek es tarsainak, ma mar tisztan latszik hogy valojaban lenyegesen kevesebb ember engedheti meg maganak az autot mint amennyi eladosodott emiatt, eljott az ideje hogy kihulljanak azok a gyartok amelyek valojaban nem eletkepesek, csak a hitelekel megporgetett lufibol eltek.
Az autipar valoban rengeteg embert foglalkoztatt, de celszerubb lenne inkabb felkeszulni elore gondolkozni es az agazatbol kieso emberek atkepzeset tamogatni, semmint kapkodva belenyulni es adhoc penzekel tamogatni hogy a parasztnak uj verdaja legyen.

pötyi75 2009.04.10. 10:06:49

cikkíró máskor légy alaposabb: a mostani pályázat benne volt az akciótervben, nincs szó átcsoportosításról, a múltkor elvett pénz (KÖZOP) nem került vissza, a mostani viszont ROP!

Dr Smit Plagius 2009.04.10. 11:53:01

haha, épülnek majd kerékpárutak? Budapesten nincs használható kerékpárút, Szentendre felé sincs, a Fertő-tó magyar oldalán sincs!

11,7 mrd forintból jó sokat zsebre lehet tenni, aztán húzunk sárga csíkot vhova, a powerpoint nem mutatja a repedéseket, hiányokat, gödröket! A hülye bringás meg járjon autóval!

Remélem, a sok nagyfejü szemétládának a kölyke majd bringázik, ők meg rághatják otthon a kefét, vajon hazaér-e kölök + bringa épségben-egészségben!

BKE2 2009.04.10. 12:02:55

@d0rgedelem: "egy új autó lényegesen környzetbarátabb mint egy tizenéves"

Hosszú távon igen. Rövid távon az új autó gyártása során növekszik a környezet terhelése. Nem tudom, mennyi idő alatt "térül meg" környezeti szempontból az új autó, de átlagos (nem napi többszáz km) használat mellett évekre tippelnék. A legjobb az ha nem autózik, akinek nem muszáj.

Egyébként az autócserére adott állami támogatás szerintem is agyrém, felháborító, erkölcstelen, pofátlan lobbizás. Egyszerűen nem igaz, hogy a magyar viszonyok között ez a befektetés összességében megtérülne (kivéve egy szűk réteget) a munkahelyek megtartása, a plusz adóbevétel, vagy a kevesebb szennyezés miatt. Ráadásul a probléma megoldásához sem kerülnénk közelebb, mivel egyszerűen nincs ennyi új autóra szükség és a lufi előbb-utóbb úgyis kidurran. Szerintem is sokkal ésszerűbb, hatékonyabb és egyben emberbarátabb lenne a munkájukat elvesztők átképzését támogatni inkább.

ANoo 2009.04.10. 13:35:00

johevi: "ezt a pénzt az EUnál kellett megpályázni"

Errol szolt az UMFT es az elfogadott operativ programok (OPk). Az atcsoportositashoz modositani kell az OP-kat, ami folyamatban is van (elotte ertekelest kell vegezni, beadni, elfogadjak, modosito javaslatot benyujtani, elfogadjak). Ez kb. 6-12 honap lesz, aminek az elejen vannak. Egyelore hazai dontes van.

Azt kellene megnezni, hogy az elvett forrasok atcsoportositas KKV tamogatasra mennyi uj munkahelyet teremt vagy regit tart meg versus a bicikliutak epitese milyen hatast gyakorol a munkahelyek megtartasara, teremtesere. Az epitoipar stimulalasa eleg reg ota bevalt valsagkezelo, mig a KKV tamogatasnal neha jobb otletnek tunik tenyleg mindenkinek a kezebe nyomni 1500 Ft-tot, hogy koltse el!

mangorlo 2009.04.10. 22:39:24

ez nem igaz h nincs pesten használható bringaút. ott van pl a bajcsy az milyen jó, meg a körút is jó minőség. persze aki bringaútnak nevezett járdán megy az magára vessen ;)

Perillustris 2009.04.11. 09:03:20

@Joe Forster/STA: "Szerintem is fontosabb a régi autók újra való cseréjét finanszírozni, mint munkahelyteremtésre fordítani az összeget."

Ha legalább régi autókról lenne szó. Mert egy 10 éves autó nem az.

Perillustris 2009.04.11. 09:10:12

@BKE2: Pontosítok. Egy autó gyártása és leszállítása kb. annyira terheli a környezetet, mint amennyit az az első 6 évében "termel". A 10 éves autók cseréjét bármilyen szemszögből környezetbarátnak beállítani erős hazugság.

Perillustris 2009.04.11. 09:15:15

@georg 48: "Nem tudom van e családod, de ha kibasznak a melóhelyedről, magyarázd meg a kölkeidnek, hogy nem baj, majd megyünk bringázni. Barom!"

Tőled csak a szokásos, ezért helyén kezelem a hozzászólásodat, de azért megjegyzem, hogy a települések közötti kerékpárút nagyban segítheti a munkahelyek elérését pont annak a rétegnek, aki béréből nem engedheti meg magának az autót.

Egyébként is bullshit az egész támogatás: évek óta mondják a szakértők, hogy adót kell csökkenteni. Ez a megoldás, s nem az, hogy haveri cégekbe pumpáljuk az adófizetők pénzét.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.11. 14:42:06

@Perillustris: A mondat eleve irónikus volt. Az, hogy az eredeti is az volt, de én nem vágtam, az már az én bajom... ;-)

9mmPara 2009.04.14. 09:29:01

Olyan jól hangzó szöveg ez a munkahelyteremtés: valaki árulja már el nekem, hogy az állam mégis miként tud versenyszférás munkahelyet _teremteni_? Mert szerintem az állam által teremtett munkahely csak újabb közalkalmazott/köztisztviselő pozíciókat jelent, amit inkább nem kellene.

mement 2009.04.14. 13:05:55

@9mmPara: Azert van eszkoz az allam kezeben hogy befolyasolja a gazdasag mukodeset csak nehany igy nagyvonalakban: probalhat, osztonzokel varialni, adhat hitelt, tamogatast, kedvezmenyt, es varialhat az adokal, ujraoszthatja a teherket teruletenkent.

De odahathat allami megrendelesekel is, amik eleg nagy projectek, rengeteg ceg dolgozik rajta, mint pl a Megyeri hid ahol nem fizzetek ki ezen cegek egy reszet:) Infrastrukturalis fejlesztesekel, pedig pozitiv hatassal lehet a munkaero aramlasra. A lenyeg hogy az aktualis viszonyok mellet probal egyreszrol kedvezo feltetelelket kialakitani, masreszrol adok okos atrendezesevel is atcsoportosithatja a terheket csokkentve a veszelyben levo munkahelyek terheit, persze ezt valahol ellentetelezni is kell.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.04.14. 13:41:25

@9mmPara: Leginkább azzal, ha háborút indít. A lőszer- és fegyverbeszerzésekből meggazdagodó politikusok, főtisztek és hivatalnokok extra fogyasztása felpörgetheti a gazdaságot...

Perillustris 2009.04.14. 14:09:09

@9mmPara: "Olyan jól hangzó szöveg ez a munkahelyteremtés: valaki árulja már el nekem, hogy az állam mégis miként tud versenyszférás munkahelyet _teremteni_?"

Válasz helyett egy friss cikk: index.hu/gazdasag/vilag/2009/04/14/valsagkezelo_csomagok_sora_a_regionkban/

Perillustris 2009.04.14. 19:53:41

@newtehen: LOL - Csak ennyire futotta?

9mmPara 2009.04.14. 22:29:55

Sok mindenki, aki válaszolt: köszi, de én nem azt kérdeztem, hogy miként tudja az állam _befolyásolni_ a gazdaság működését és ezáltal _közvetve_ javítani a foglalkoztatást, hanem azt a politikusi lózungot próbáltam értelmezni, hogy a jóságos Állam mint egyfajta megváltó csak úgy teremt ... és akkor leszen, ha már azok a töketlen vállalkozások nem képesek rá.

9mmPara 2009.04.14. 22:42:08

@newtehen: ez nem is oly nagy hülyeség, csak kicsit tovább kellene gondolni. Legyen útterhelés-arányos közlekedési adó minden járműre!
Ha jól tudom, az úttest igénybevétele a terhelés ötödik hatványával arányos. Ezek szerint (levezetést mellőzve) ha átlagbringás 1 Ft-ot fizet minden letekert km után, akkor átlagautó 553-at.
Én hajlandó vagyok minden egyes lebiciklizett km után bedobni útfejlesztésre 1 Ft-ot.

Aztán mindezt lehetne finomítani az egyéb, pl. környezetterhelést figyelembe vevő tényezőkkel.

tyberius 2009.04.15. 11:36:16

@Joe Forster/STA: "A kerékpár lakott területen [sic!] kívül is jármű és ott is az úttesten a helye. KRESZ-t ismered?"
Jaj ne legyél már ilyen vaskalapos. Gyanítom, Nagylilik arra akart rámutatni, hogy lakott területen kívül igenis van értelme külön kerékpárutak építésének. Segítségnek ott van a fenti kép: hát nem szívesebben tekernél egy ilyenen a szomszéd faluba, mint egy akármilyen jól kiépített kerékpársávon, 90-nel száguldozó autók mellett? Főleg, hogy itt ugye kereszteződésekre se sűrűn kell számítanod.

Mellesleg én egy olyan faluban cseperedtem, ahol a korábban megszüntetett kisvasút helyén alakítottak ki kerékpárutat a falu egész hosszában, sőt elért a következő faluig is. Először betonlapokból állt az egész, majd pár évvel később rátettek egy aszfalt kopóréteget is. Azóta (úgy tizenöt éve) nem aszfaltozták újra, de az még mindig kerékpárút.