Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Óriás biciklista szobra lehetne Budapest új jelképe

2009.02.23. 09:56 - Földes András

Néhány napja váratlanul egy hatalmas kerékpáros vasszobra jelent meg a Dunában, a Margit híd déli oldalánál. A filmen is megörökített alkotásban nem a nagyjából 15 méteres magassága a legmeglepőbb, sőt, még csak nem is az, hogy senki nem tudta, hogyan került a mozgó szobor erre a frekventált helyre. Hanem, hogy a helyszínre látogatva kiderült, nincs is ott.
 
 
A videómegosztókon három napja feltűnt kinetikus szobor ugyanis filmtrükk, amelyet hirtelen ötlettől vezéreltetve készített Kecskeméti Zotlán. A programozót azért kerestük meg, hogy ezek után ne érjen minket meglepetésként, ha egy reggel valóban megpillantjuk a híd fölé magasodó biciklista komótosan pedálozó alakját.
 
Az alkotó elárulta, hogy ilyesmitől nem kell tartanunk. Egyelőre meg kell elégednünk a filmmel, ami azért lett ilyen élethű, mert alkotója foglalkozására nézve grafikus. Aki hivatalból is hasonló dolgokkal foglalkozik egy játékfejlesztő cégnél.
 
Kecskeméti Zoltán elmesélte, akkor jutott eszébe a sajátos szobor ötlete, amikor már unta, hogy folyamatosan olyan városokat kellett a számítógépes játékokba tervezniük, amelyekben semmi nem mozdul, legfeljebb a ventillátorok forognak. A kinetikus szobor terve megfelelő válasznak tűnt a problémára, hiszen a kerékpárost a folyó hajtja, és így minden körülmények közt pedálozik, folyjon a virtuális térben vad autós üldözés vagy fegyveres harc.
 
A grafikus két hétig dolgozott a film elkészítésén, és munka közben teljesedett ki az ötlete. "Rájöttem, hogy egy ilyen szobor látványosságként is működne. Olyasmi lehetne, mint a London Eye a Temze partján. - mesélte. - Utánanéztem, és ilyen méretben csak egy kerékpár szobra létezik a világon, de azon nincsen biciklista, és nem is mozog. "
 
Kecskeméti szerint az ötlet jó, de azelkészítéséhez rengeteg technikai jellegű problémát kell megoldani. Nem tudni például, hogy a viszonylag lassú Duna képes lenne-e meghajtani a bicikli kerekeit, amelyek aztán mozgásba hozzák az alak lábait. Problémát jelent, hogy miként alkalmazkodjon a szobor a mindig valtozó vízszinhez, és hogy miként kerüljék el a téli jégzajlással járó károkat.
 
A feltalálót mindenesetre motiválja, hogy milyen lelkesen fogadták az ötletet a Critical Mass közösségi portál látogatói, akik szintén Budapest új jelképét látják a Dunán kerekező biciklistában. A Critical Mass bringás felvonulást szervező Kürti Gábor szerint az ötlet 7-8 millió forintból megvalósítható lenne, és a turizmus révén ennek sokszorosát hozná vissza.

125 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr2959665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabiaki (törölt) 2009.02.23. 10:09:45

Nagyon jó, tetszik, hogy stilizált az alak, nem annyira hivalkodó a stílusa, hogy ne passzoljon a hídhoz , és elég nagy, hogy a partról nézve is érvényesülne, a turisták vigyorogva állnának a parton, mögöttük a háttérbe a dunai bringa. Grat nagyon jó ötlet.

straumann 2009.02.23. 11:03:53

Zseniális, minden elismerésem! Budapestiként nagyon szívesen látnám ezt a Dunán. Egy probléma van csak a vele, a szobor hatására azt hinnék a külföldiek, hogy itt is virágzik a biciklis kultúra, mint Stockholmban vagy Amsterdamban, aztán idejönnek, és megfulladnak az autók bűzében. Mert hiába lenne egy biciklis jelképünk, ha a városvezetők b***nak tenni azért, hogy valóban lehessen kerekezni az utakon.

Gyökszi68 2009.02.23. 11:05:00

A hajósok is biztos majd örűlni fognak neki baromian.

Alex Raps 2009.02.23. 11:05:49

Sok ilyen jóképességű emberre lenne szüksége ennek az országnak. Minden elismerésem a Kecskeméti Zolinak! :)

Méhenkívüli 2009.02.23. 11:08:22

Jól kifejezi a mindig árral szemben haladó, ráérős, vaskalapos, két part közt őrlődő, mókuskerékben élő...

xboxer 2009.02.23. 11:08:55

Zseniális! Ez már országimázs!De ahogy a fővárosi döntéshozókat ismerem úgysem lesz belőle semmi. Másrészt BP tényleg nem bringabarát város. Persze a projektet bárhol megvalósíthatnák ahol van folyó...

The reaper 2009.02.23. 11:16:21

@Gyökszi68: Ha folyásirányból nézzük akkor a Margit-sziget után van vele egy vonalban, tehát ott-a sziget miatt-amúgy se járnak hajók.

Kazimír 2009.02.23. 11:16:53

Nagyon tetszik az ötlet, figyelemfelkeltő és eredeti. Ha már a városvezetés népszerűsíteni akarja a fővárot, ilyenekre és hasonló agyszüleményekre költhetne.
Viszont csak olyan helyen megvalósítható, ahol nem zavarja a hajós forgalmat.

fonaktamas 2009.02.23. 11:17:36

Ez a szobor tényleg a szürreális valóságot tükrözné, ahogy Méhenkívüli írta, emellett tutira nem engedélyeznék. Inkább leválasztanak a járdáról még pár100 m-t valamelyik külvárosi részen. Nesztek. Ja, hogy negatív vagyok? :)

firlefranc 2009.02.23. 11:19:39

Ki ez a Kecskeméti? Senkinek sem a csókosa. ne is reménykedjen hát semmiben! Zseniális ötlettel ebben az országban rég nem lehet vinni semmire. Javaslatom: összeismerkedni egy trendi miniszterrel, vagy Demszky seggnyalói valamelyikével és máris előteremtenek 500 milliót a projektre (a szoborra ebből ÁFÁ-san 3 millió, az alkotónak bruttó 1 millió jut, a többit elviszi a feasibility study, meg a monitoring jogos költsége). Szegény Magyarország!!!

Faur Zsófi 2009.02.23. 11:21:37

Az idén ősszel megrendezésre kerülő MOZGÁS '09 - kinetikus kiállításhoz várom az alkotó jelentkezését.
Ráday Galéria

straumann 2009.02.23. 11:21:53

Azt lehet tudni, hogy melyik játékba került bele?

Nagyvakond 2009.02.23. 11:27:38

Egyáltalán nem érzem magam otthon budapesten, de itt lakom, s nagyon tetszik az ötlet - még pénzt is adnék rá.

Az pedig nem lehet gúnyos kifogás, hogy "a hajósok is biztos majd örűlni fognak neki baromian": oda kell helyezni, ahol nem zavarja.
Van néhány statikus tárgy a vízben...

Emelem kalapom!

Fröhlich 2009.02.23. 11:32:58

Erről van szó, legyen Budapest jelképe! De legyen ráírva az is, hogy aktuálisan hány km kerékpárút van a városban...

Faur Zsófi 2009.02.23. 11:40:45

Az idén ősszel megrendezésre kerülő MOZGÁS '09 - kinetikus kiállításhoz várom az alkotó jelentkezését.

Faur Zsófi - Ráday Galéria

xlac 2009.02.23. 11:42:40

Jól néz ki de szerintem kivitelezhetetlen legalábbis a Duna közepén biztosan. Eredeti ötlet.

Thyb 2009.02.23. 11:43:52

Szerintemnem a jégzajlás lenne a legnagyobb probléma mint inkább a hordalék. A mélységét automatikusan lehetne vizszint szabályozós ballaszt tartályokkal vezérelni, az sem jelente manapság gondot. Attól jobban tartok, hogy 3 nappal a felavatás után lenyulnák a fémtolvajok, bár legalább a csónak piac fellendülne.

Fluent 2009.02.23. 11:44:11

A video kimeríti a btk passzusát. A vízben lévő bicikli súlyos baleseteket okozott volna hajó, hajó-karavánnal való találkozása esetén.

270/A. § (1) Aki

a) más előtt olyan, a köznyugalom megzavarására alkalmas valótlan tényt állít, hogy közveszéllyel járó esemény bekövetkezése fenyeget, vagy

b) a köznyugalom megzavarására alkalmas módon azt a látszatot kelteni törekszik, hogy közveszéllyel járó esemény közvetlenül bekövetkezik,

vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Faur Zsófi 2009.02.23. 11:48:07

Az idén ősszel megrendezésre kerülő MOZGÁS '09 - kinetikus kiállításhoz várom az alkotó jelentkezését.

Faur Zsófi - Ráday Galéria

avirex801 2009.02.23. 11:49:55

király a szögesgumi a bringán.. inkább salakmotorra hasonlít :D

Kuku 2009.02.23. 11:50:36

@Fluent:
Láttad már a King Kongot?

Színes Géza 2009.02.23. 11:52:17

Javaslom inkább az Elgázolt kerékpáros szobrot!

avirex801 2009.02.23. 11:52:45

ja a másik dolog meg éppen a napokban felröppent hír,hogy éppen a kerékpárutakra szánt lóvét húzzák be Mr. Seggfeyék,maguknak bezzeg a sokmillás Audikat bevásárolják.. na ezért nem tudom sajnálni őket.. frontális halált mindegyiknek,aki elvonja a fejlesztésre szánt pénzt!

tc 2009.02.23. 11:54:12

Nagy kár lenne azt a környéket ilyesmivel elcsúfítani.

Spacedevil 2009.02.23. 11:59:44


Háát elég bizarr.. főképpen az hogy a folyó sodrása nem is így forgatná a kerekeket hanem fordítva !
Ezáltal folyamatosan hátrafelé gurulna...

Meg az az igazság, hogy nem is kicsit ronda!

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2009.02.23. 11:59:48

jópofa, de egy jelképtől nem lesz kerékpáros ez a város.

ratzinger 2009.02.23. 12:00:12

nagyon jó, gratulálok!

zsobig 2009.02.23. 12:02:05

Jajj, nekem nagyon nem tetszik.
Nehogy már a Dunára is egy ilyen mesterséges építményt tegyenek, mert mentem rosszul leszek. Éppen elég, hogy a környezetbe egyáltalán nem illő épületeket építenek a szárazföldre, ne tegyék tönkre a Dunát is... :S

piski 2009.02.23. 12:08:41

minek ilyen szobor ha nincs is kerékpár út. egy jelképtől nem oldódik meg minden.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2009.02.23. 12:09:12

nagyon jó :)

(mondjuk sztem irreálisan kis összeg a 7-8 millió, de csinálják meg!)

georg 48 2009.02.23. 12:13:29

Csak tudnám, mi a búbánatos szentszar ez? Egyébként teljesen mindegy, az első éjszakán úgyis ellopják a fémtolvajok.

straumann 2009.02.23. 12:14:07

@Spacedevil: "a folyó sodrása nem is így forgatná a kerekeket hanem fordítva !"

csak viccelsz, ugye? észak, dél, ezek a fogalmak megvannak?

mqqq 2009.02.23. 12:14:20

Amellett, hogy baromi jó poén, azért értsünk már egyet abban, hogy kibaszott ronda.

wiener 2009.02.23. 12:15:12

ez aztan kurvaszep... sok izlestelen meg dicseri
erre aztan todulna ide a sok turista hogy egy ilyen vackot lasson
mas varosokban ilyesmibol (csak mondjuk az szebb) van 100

savmart 2009.02.23. 12:16:44

ennyi pöcsöt?

mi az, hogy fordítva forogna?

gondold már át, mielőtt baromságot írsz!

az meg, hogy ronda-e vagy sem, tök szubjektív.

ha ronda is, legalább érdekes és eredeti.

Cuncimokus 2009.02.23. 12:17:35

Nagyon állat! Berlinben Molecule men van, hasonló konstrukció a Spree-ben, és az is tökjó szerintem! Meg kéne csinálni. És tényleg ráírni a bicikliutak aktuális hosszát, mintegy motivációnak a döntéshozók felé.

balazsman 2009.02.23. 12:20:24

az ötlet nagyszerű és nagyon "zöld" módon modern.

MÉG MOSD VÉDESD LE AZ ÖTLETET, mielőtt ne adj' isten elkezdik megvalósítani, és se pénzed, se kredited nem lesz a megvalósításból...

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2009.02.23. 12:22:30

a témát ki lehet adni képző vagy iparművészeknek, az biztosan jól nézne ki amit terveznek... vagy kérjük fel a Kia magyar dizájnerét! :D

monyon le 2009.02.23. 12:27:29

Milyen jól nézne ki megvilágítva is!
Respect a tervezőjének!

treffhetes 2009.02.23. 12:28:18

szerintem technikailag nem lenne olyan nagyon nagy probléma. egy hajótestet lehetne alá tenni, tőkesúllyal, ami a víz alatt van néhány centivel. A szobor meg az "árbóc" lenne. Egy-két horgonnyal simán meg lehetne fogni, kivilágítani és máris megoldódna a hajózási probléma. A hajtáshoz meg egy sima hajócsavar-szerű dolog elég lenne. A hajótest elejére meg egy erős pajzs kellene, ami az uszadékokat eltérítené a hajótesttől. Egyszóval aki már csinált uszályt, gondolom ezt is könnyen meg tudná csinálni

Mascarpone 2009.02.23. 12:29:26

Hatalmas ötletnek tartom. Szerintem kisebb is elég lenne. A városjelképnek számító szobrok nem feltétlenül nagyok, és egy kisebb alkotás biztosan nem zavarja a hajókat.

treffhetes 2009.02.23. 12:31:58

ja és ha a megvalósításról lenne szó, szerintem inkább ideiglenesre(1-2 évre) kellene tervezni. arra könnyebb engedélyt kapni és a reakciók is könnyebben kezelhetőek. Aztán ha tetszik, akkor lehetne újra csinálni.

monyon le 2009.02.23. 12:33:13

Hogy nézne má ez ki kicsiben? Nagyban kell és kész :)
Mindig ez a kisebb, olcsóbb.... szöveg - ha már építenénk valamit akkor az látszódjon is

Mitte 2009.02.23. 12:34:05

KELL! KELL! KELL!!!!

CSINÁLJÁK MEEEEEEEEEG!

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.02.23. 12:37:41

@Spacedevil: máá méé gurulna hátrafelé? tudomásom szerint északról délre, vagyis a margit híd felől a parlament felé folyik a duna, vagyis...

Méhenkívüli 2009.02.23. 12:39:00

@Mitte: KISKUTYÁÁÁT AKAROOOOK! :D

straumann 2009.02.23. 12:43:25

vágyakozhatunk, csakhogy akik valóban segíthetnének megvalósítani, egész mással vannak elfoglalva :D aktuális hír az indexen: "a mai parlamenti ülésen két olyan indítvány is napirendre kerül, amely az országgyűlés feloszlatását kezdeményezi"

haha, biliben a kezünk, óriás kinetikus szobor, persze

catus 2009.02.23. 12:46:34

gondolkodjatok már!

Fizika kb 4. általános...
Folyó a bringás hata mögül folyik, így alul "kap bele" a lapátkákba....vagyis tényleg nem felülről lefelé, hanem fordítva, alulról felfelé forgatná a folyó.....

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2009.02.23. 12:50:12

Szerintem is zseniális, nagyon tetszik, hajrá, találjatok hozzá szponzorokat!

tamaspro 2009.02.23. 12:55:12

@catus: A folyó baromira nem a brignás háta mögül folyik, a PESTI OLDALRÓL van videózva.

Sok robot, aki beszól, hogy rondítaná a városképet amikor annyira sötétek hogy a duna két partját is keverik

I-brahi 2009.02.23. 12:55:18

catus: Teljesen igazad van a levezetést illetően! Csak a kiindulási alap rossz, ugyanis nem a háta mögül folyik a folyó, hanem szemből... tehát jó irányba forog

Zazie a metrón 2009.02.23. 12:55:44

a folyó a szoborral szembe folyik. nézzétek már meg a videót is.

Hozzászóló 2009.02.23. 13:10:38

Mennyi roma vízihullát kellene ezután begyűjteni.

sergei 2009.02.23. 13:17:07

Most akkor programozó vagy grafikus??

GoreX · http://gorexweb.hu 2009.02.23. 13:19:42

Undorító (lenne).
Elég randaság van ebben a városban.

Már ha a biciklisek dolgait hallom kinyilik a bicska zsebemben, már mindenhová be akarnak furakodni, kell nekik a margit híd mindkét oldala,
a rakpart, ha gyorsan mennek a járdán és nekimennek a gyalogosnak nekik áll feljebb.
Ideje lenne jogsihoz kötni a kerékpározást, vagy kitiltani őket a belvárosból.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.23. 13:21:51

ha a folyó hajtja, akkor nem a másik irányba kéne forognia a kerekeknek?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.23. 13:29:33

@rrroka: nem, csak elnéztem. de látom feljebb mindjárt le is barmoznak miatta. :)

sebcsaba 2009.02.23. 13:32:50

Szerintem is ronda. Annyira ronda hogy KELL!!!!

Az Eiffel torony is ronda, hogy utálták is a párizsiak annak idején, le is akarták bontani, jól emlékszem? (hu.wikipedia.org/wiki/Eiffel_torony#Az_.C3.A9p.C3.ADtkez.C3.A9s)

Szóval IGEN IGEN IGEN.

@catus, @Spacedevil: talán nem ugyanarról beszélünk, szerintem nézzétek meg a videót, a biciklis ÉSZAK felé teker, vagyis pont szembe a folyóval.

futyulos barack 2009.02.23. 13:33:05

nagyon jo. tenyleg jo lenne ha lenne belole valami, tobb lenne tole a varos.
vedesd le ha meg nem tetted mert mashol siman megvalosithatjak anelkul, hogy tied lenne a dicsoseg.
megyegyszer, nagyon kiraly!

catus 2009.02.23. 13:35:44

mea culpa.....
nem néztem meg a videót, csak rápillantottam a képre....tényleg jó irányba forog!

amfiteatrum 2009.02.23. 13:36:49

Hát semmi más nem hiányzik nekünk mint ez. Az utak állapota siralmas, a mocsok, kutyaszar és graffiti elönt mindent, s akkor ez...

Amúgy Budapestnek vannak jelképei: Hősök tere, Parlamant, Gellérthegy, Várhegy stb.

Azt csak mellékesen kérdem: mi van szárazság és árvíz illetve jégzajlás idején?!

muhahaha 2009.02.23. 13:46:09

hát ez borzalmas...

amc 2009.02.23. 13:51:59

"sebcsaba 2009.02.23. 13:32:50"

"Az Eiffel torony is ronda, hogy utálták is a párizsiak annak idején, le is akarták bontani, jól emlékszem? (hu.wikipedia.org/wiki/Eiffel_torony#Az_.C3.A9p.C3.ADtkez.C3.A9s)"

Hát hány éves akkor maga most, bátyám?
:))

samli 2009.02.23. 13:53:20

szerintem csunya. en nem szeretnem hogy ott legyen... :/

Tucsok84 2009.02.23. 13:55:13

Jópofa. Bár jobban eltudnám képzelni 11.kerben az öböl környékén part közelben. A belvárosba nem igazán paszolna, főleg ilyen közel a hídhoz.

Vagy még esetleg valamelyik kikötőre ráépítve.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.02.23. 13:58:46

Ez most már tényleg elkeserítő. Van aki szeret biciklizni. Köztük vannak, akik legalább a szabályokat betartják. Semmi probléma. Vannak, akik szeretik a virágokat. De közben nem szedik föl a védetteket. Kitűnő. Van, aki szeret buszt vezetni, így troli vezető. Nagyonjó.

Az viszont nem jó, mikor egy kisebbség a hobbijukat RÁERŐSZAKOLJÁK másokra és olyanokat HAZUDNAK, mint a cikkben: Mindjárt egy ilyen alkotás fog külön pénzt hozni a városnak. Persze. Mert ez így működik. Egy szoborért utaznak a városba a külföldiek. London Eye. Ja, pont akkora értékű. A városi turizmus összetett. Igen, ebben benne lehet egy ilyen bringa is, de könyörgöm, 0,1%, amit dob az egészen. Az összetettségben minden műemlék, épület, park, stb benne van. Külön tényező mondjuk a fővárosi állatkert, ahova nem ritka ténylegesen, hogy _külön_ ezért jönnek ide.

7-8 millió forintból lassan lehetne venni egy trolit egy dízel busz helyére, máris sokkal többet tettünk a világért. Arról nem is beszélve, hogy megnézném mikor kerülne ez 8 milkába is akár.

A valóságban engem többnyire idegesítene ez a cucc. Az elején jópofa lenne bizonyos helyeken, onnantól kezdve viszont csak csúfítaná a képet.
Amúgy én vízépítészet párti vagyok, tehát nagyon bírnék egy modern épületet, amely kívülről egy régi(bazinagy), hangulatos vizimalomként nézne ki. Irodaház, étterem, hotel, akármi.

Aztán, az is súlyos elmezevar, hogy nincs koncepció, csak acsarkodás, mindig az a szar, ami van és hasonló hozzáállások. Mindenki a "bringások" nevében beszél, közben van vagy húszféle bringás, akik húszfélét mondanak. Van akinek kell bicikliút, van akinek nem, van aki nem is használná, van, aki a kreszt nem tartja be, van aki ezt akar, van aki azt.

Kap a város egy kitüntetést a biciklis közlekedés fejlesztésért, erre itt egy réteg meg elkezd anyátni, hogy kamu. Hát nc.

Egyébként maga a grafika ötcsillagos, nagyon ügyes, az ötlettel sincs nagy bajom, remélem nem ragad le itt a tulajdonos, hanem vannak egyéb "Budapest új jelképe" ötletei.

De, hogy egy bicikli legyen.. ennyiből lehetne koala is.. vagy kender..vagy egy ford...

apci500 2009.02.23. 14:03:19

Hogyan fogja kezelni a vízszint változását? Mi fogja föl le mozgatni? Néha jöhet jég is.

MacKay 2009.02.23. 14:06:03

Kár, hogy tényleg nem valószínű, hogy megvalósul. Az autós álom: biciklistákat a Dunába!

0 2009.02.23. 14:10:23

nagyon jó!!!!
remélem megvalósul....

Laciii 2009.02.23. 14:10:57

"Mi fogja föl le mozgatni?"
A víz, a hajó se áll neki lebegni, ha "elmegy alóla" a víz.

"Néha jöhet jég is."
Jönni is fog, fentebb vázolták a megoldást.

Nem értek annyira hozzá, hogy konkrét terveket szállítsak, de láttunk már fém tárgyat úszni vízen, télen is.

0 2009.02.23. 14:11:56

a Duna vize is hajthatná....

Taxomükke (UK) 2009.02.23. 14:13:11

Ez egy nagyon jó ötlet! Ilyenek kellenek, nem más ostobaságok majmolása.
Az árról csak annyit: nagy része az ötlet "ára" és kis része az alapanyag meg a munka. Ez már csak gy megy, nálunk is meg máshol is.
Az autósok meg csak vigyázzanak szépen a kerékpárosokra meg a gyalogosokra! (Én is főleg autós vagyok, tudom, miről beszélek.)
A Nemzeti kinézetével nincs semmi baj. Szerintem.

Laciii 2009.02.23. 14:13:55

"mikor kerülne ez 8 milkába is akár."
Szerinted ez hány tonna, meg valamitől úsznia is kell, ez szinte csak anyagár.

Ronald 2009.02.23. 14:15:00

Én csak attól parázok, hogy ismerve a szakembereink műszaki színvonalát - kb. ugyanolyan üzembiztos lesz, mint az Időkerék.

rakpartiróka 2009.02.23. 14:15:19

Hátbazz. Ez szánalmas. Szerintem a saját kertjébe tegye a naggggyon kreatív kitaláló, ne a Dunába.

röntgenszeműlány 2009.02.23. 14:23:13

Ezt most kurva gyorsan el kéne felejteni. Valóban csak az Időkerékhez mérthető állatság.

amfiteatrum 2009.02.23. 14:24:22

@Ronald: igazad van, az időlerék mellé lehetne tenni,a bicikli hajtaná az időkereket.
Arra is eltapsoltak párszáz millát, s mot ott áll mint egy rakás homokóra...

szubjektiv 2009.02.23. 14:30:01

Az ötlet jó, a helyszín nem, de máshova jópofa lenne.

guy 2009.02.23. 14:32:56

Az ötlet jó, de csak mint trükkvideó. A valóságban semmi szükségünk rá. Inkább kéne egy jó állás.

blacklord 2009.02.23. 14:43:37

Szerintem meg király, épüljön. Eksön!

kekeckecc 2009.02.23. 14:44:49

@sanche: ha mar ilyen penge vagyol, edes egy komam, akkor szamitsd mar ki, hogy az a 0,1% mennyi penzt jelent? eves szinten kb. 4 milliardos adobevetele van a fövarosnak a turizmusbol (segitseg itt: www.budapestinfo.hu/noc/photos/file/Trends_2006_PRESS.pdf), tehat a te 0,1%-od 4 milliot jelentene evente.
"De, hogy egy bicikli legyen.. ennyiből lehetne koala is.. vagy kender..vagy egy ford..." Hat, aranyapam, sajnos a koala meg foglalt, s tekintve hogy budapesten van a vilag legnagyobb critical mass-je, s hogy a varos -- leszamitva nehany budai teruletet -- baromira alkalmas (lenne) a kerekparos közlekedesre, szerintem meg jo ötlet a kerekparos szobor.
@Méhenkivuli: "Jól kifejezi a mindig árral szemben haladó, ráérős, vaskalapos, két part közt őrlődő, mókuskerékben élő... " Hat, ezt nagyon eltalaltad: de pont ettöl is szukseg lenne a szoborra! Hajra alkoto, hajra többiek!

blacklord 2009.02.23. 14:46:14

Észak felé néz a bringás amúgy, jó irányban van a vízhez képest. Nincs vele semmi baj - pl. látszik ez, amikor a SZOT-üdülő látszik szemben, illetve amikor a Parlament is ott van a képen.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 14:50:44

Poénnak nagyon nagy, de baszott ronda. Lapozzunk.

Mondjuk nem tartok tôle, hogy sokáig kéne nézegetnie bárkinek is ezt a förmedvényt, mert bodzaszedôék eltüntetnék az elsô éjjel.

blacklord 2009.02.23. 14:55:29

tudod, mibe kerülne ez neked, koma? Tegyük fel, hogy benne vagy az adófizető, értéket termelő gazdasági szereplők körében, akikből mondjuk van sacc per kb. 1 millió. Akkor ez azt jelentené, hogy pontosan 8 Ft-dba kerülne ez. Ez ennyire földhözverne téged?

Gestas 2009.02.23. 14:57:32

Kurva jól néz ki, csak nem túl realista.
Ahhoz, hogy megfeleljen az országimázsnak, kéne rá hegeszteni egy baszott nagy csomagtartót, megrakva vagy öt mázsa fával!

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 15:02:40

@blacklord: Az én pénzemet ne költsék ilyen faszságokra, mikor ennyi munkanélküli van. Hadd ne soroljam el, hogy hány kismillió értelmesebb dologra lehet elkölteni 8 milliót.

Én erre a büdös vasat nem vagyok hajlandó adni a jelenlegi gazdasági helyzetben, sorry.

Rendszerhiba 2009.02.23. 15:03:46

Ez nagyon gáz.
Ha megépül, javaslom elhelyezésére a Tisza Szabolcsi szakaszát. Hamar helyére raknák a kissebbségi fémgyűjtögetők.
Ja, és ott a közelében lenne valahol a helye a Nemzeti randa épületének is.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 15:05:22

@Gestas: Milyen fával? Sose jártál még falun?
PB-palack, ember! :)

bocage 2009.02.23. 15:10:50

Nyilván szubjektív, hogy kinek mi tetszik, ezzel nem lehet vitatkozni. Soha nem épült még olyan dolog, ami osztatlan lelkesedést váltott volna ki.
Inkább az elv a fontos, hogy történjenek kreatív dolgok a városban, mert sok ilyen dologtól lesz jobb hangulatú a város.
Nekem tetszik, de nem a legjobb hely a Margit-híd, jobban illene egy modernebb arculatú szakaszhoz: például Árpád-híd.
Egyébként a 8 milka nem sok, egy átlag minisztérium havi repi kiadása több ennél.

Gestas 2009.02.23. 15:12:24

@Hrzrasn: Falusi vagyok, nálunk a PB-palackot a kormányra akasztva hordják a népek:)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 15:14:18

@Gestas: Elnézésedet kérem, nem tudtam, hogy változott a divat :)

(Én még csomagtartón vittem anno.)

blacklord 2009.02.23. 15:16:38

@Hrzrasn: Lol, méghogy a jelenlegi gazdasági helyzetben, hát ha nincs 8 Ft-od, hát nincs 8 Ft-od, ez van... Szerintem rendezhetünk gyűjtést neked, csak jelezd, a szobron túl erre a célra is szánhatok... mondjuk 1 Ft-ot. :-))))

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 15:18:22

@decibá: "Egyébként a 8 milka nem sok, egy átlag minisztérium havi repi kiadása több ennél."

Elég baj az, hogy máshol is kiszórnak ennyi pénzt faszságokra, nem kell még utánozni is ôket.

bocage 2009.02.23. 15:18:39

@sanche:
Azért a hazugság hibájába neked sem kéne esni. 7-8 millióból nem kapsz egy szimpla trolit sem. Az meg totál demagóg dolog, hogy egy el sem készült dologtól sajnálod a pénzt. Senki nem mondta, hogy csak állami pénzből épülhet meg. Vannak pályázatok vagy cégek és szervezetek is beszállhatnak a finanszírozásba.
A budapesti kerékpáros helyzetről, kerékpárosokról pedig sok rosszat el lehet mondani, de hogy az infrastruktúra megütné a 21. század Európájának szintjét azt nem.
A baj az, hogy ha építenek valamit azt többnyire nagy kegyesen adják, de a szakmai szempontok általában nem érvényesülnek, mert kilóra és nem minőségre mérik.

straumann 2009.02.23. 15:19:20

8 milkából a tervek sem jönnének ki, de mindegy is, decibának valszeg tök igaza van abban, hogy "soha nem épült még olyan dolog, ami osztatlan lelkesedést váltott volna ki. "
Pl. ott van a rolleres szobor az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, a Duna utca sarkán, azt is biztos lefikázná itt a fél bagázs, mégis milyen jó, hogy ott van. :)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 15:23:59

@blacklord: Baromságokra nemhogy 8, de 1 forintom sincs, kénytelen leszel zsebbôl csengetni a 8 misit (tudod, abból, amit apu ad neked tízóraira).

Gazdasági helyzeten meg nem fogsz röhögni, ha kapsz majd egy szívhezszóló levelet, melyben megköszönik az eddigi munkádat, és minden jót kívánnak. Bár téged ez a veszély az iskolapadban nem fenyeget.

Laciii 2009.02.23. 15:28:44

@Hrzrasn:
"Baromságokra nemhogy 8, de 1 forintom sincs"
Ahhoz képest elég sokat foglalkozol vele, és mint tudjuk az idő pénz.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 15:29:15

@decibá: "Vannak pályázatok"

Azokat szerinted mibôl finanszírozzák, ha nem adóból?

"vagy cégek és szervezetek is beszállhatnak a finanszírozásba."

Mi hasznuk lenne belôle? Vagy lemaradtam valamirôl, és teszünk majd rá egy "Vásároljon Ön is kerékpárt a Tesco-ban!"-molinót? :)

sd m 2009.02.23. 15:29:17

Nekem is nagyon tetszik az ötlet. A Duna tele volt hajómalmokkal, voltak is erre egy-két éve (szerintem közepes) elképzelések, hogy fénymalmok világítanák ki a folyót este és az egész egy fényfolyammá válna...
A bringás installáció mérete hasonlít a berlini molecule man szoborcsoporthoz, amely a Spree-n három oldalról összekapcsolódó emberalakokból áll, de a minősége nagyon elmarad tőle. Egy ilyen jó ötletet jól is kéne megvalósítani. Arányok, anyagok, stb.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 15:40:38

@Laciii: Nem mintha bármi közöd lenne hozzá, de nálunk munkaszüneti nap van. Remélem, megengeded, hogy eldöntsem, mit csinálok a szabadidômben.

bocage 2009.02.23. 15:45:58

@Hrzrasn:
Például Európai Uniónál is lehet pályázni. Egyébként meg hasonló pályázatok léteznek, arra adott egy keret, amit szétosztanak, úgyhogy lehet versenyezni egy meglévő díj elnyeréséért, ez nem újabb forrás elvonását jelenti.
A Tesco totál nem támogatná, de ahogy a tehenes dolognak is voltak szponzorai... és nem kell feltétlenül rája tenni a molinót, mert ha beszélnek róla az is egy reklám

Laciii 2009.02.23. 16:00:20

@Hrzrasn:
Persze, azzal a baromsággal töltöd az időd amelyikkel akarod :)

joungen 2009.02.23. 16:18:24

Magyarországon ilyet? :D Ki van zárva, túl eredeti lenne és túl európai.

sebcsaba 2009.02.23. 16:21:15

Hát attól tényleg óvakodni kellene hogy állambácsi az adónkból csinálja meg. Akkor már inkább közadakozásból, erre még fizetnék is szívesen. Pl CMen körbekalapozni...

verkli 2009.02.23. 16:46:06

Szép munka, ráadásul vázlattervi szinten is igényes a kidolgozás. Műszakilag nem lenne túl nehéz ügy, a költsége viszont eléggé alábecsült, inkább 80-100 M Ft.-ot mondanék. Nem baj, egy ilyen ötlet megvalósulása sosem a pénzen múlik.

Az pedig, hogy tetszik-e vagy sem, nem igazán fontos, a művészi érték nem múlik az egyén tetszésén, ettől függetlenül nekem tetszik. Gratulálok a szerzőnek.

Martian (törölt) 2009.02.23. 16:54:41

A Tour de France-on láttam egy ekkora bringát, de az egy vasvillás ördögé volt...
:)))

Martian (törölt) 2009.02.23. 16:55:45

Ez legalább működik, nem úgy, mint a Városliget szélén az elkúrt időkerés...

Cuncimokus 2009.02.23. 17:00:40

GoreX bazdmeg, ötször is elolvastam a hozzászólásodat, reménykedve, hogy vicc, de sajna úgy néz ki, komolyan gondolod, hogy a biciklisek a paraziták, és nem az autósok, most áll megfele az eszem, heeeeeelp! Gyere el berlinbe, és nézd meg, milyen az, amikor az ember örömmel ül kerékpárra, mert 1. védi a környezetet, és 2. emellett nincs életveszélyben.

blacklord 2009.02.23. 17:31:10

@Hrzrasn: lol, iskolapadot max. a túloldalról látok, és mivel hogy Svájcban dolgozom, ezért nem hiszem, hogy túl hamar megszabadulnának tőlem és reménybeli 8 Ft-jaimtól... :-)))
De most komolyan, az agyam megáll ettől - most mondd azt, hogy nem tetszik és hagyjanak ezzel békén, vagy azt, hogy tetszik és csinálják meg, de 8 Ft-ra hivatkozni, ez azért... khm, khm. Tudod te egyáltalán, hogy hány milliárd úszik el minden egyes napon, amikor egy-egy állami ügy továbbgördül? Az ilyen dolgok pont azok, amelyek mosolyt csalnak a városlakók arcára, amivel kicsit jobban otthon érzik magukat - jelenleg nem igazán tudok túl sok ilyet Budapesten. Pont erre lehetne pénz. A 4-es metró egésze, meg az, hogy az autópályaépítések körüli 50 km-es körzetben mindenki féláron kapja a benzint meg az építőanyagot, az alföldi alagút, a Balaton környéki Grand Canyon-ba kellő völgyhíd, ezek már mind más történetek - ott tényleg meg lehetne fogni lóvét. De ez?

respecta /01 2009.02.23. 18:36:26

Ez nagyon klassz, gratula a készítőjének!
Óriási ötletnek tartom!
Egyébiránt az se semmi, ahogyan indulatok tudnak elszabadulni valakiben egy képzőművészeti alkotással kapcsolatban...ami pedig nincs is.

Gessler 2009.02.23. 18:40:48

A főnököm a pesti oldali parton lakik.
Jó nyikorgósra csinájják!!! :-D

Kolozs András 2009.02.24. 06:51:18

Kedves Ötletgazda és Bringások!

A szobor kiváló ötlet, megvalósulását mindenképpen támogatom! Kérem az érintetteket, hogy emailen keressenek meg (kolozsa@gmail.com) annak érdekében, hogy a megvalósuláshoz szükséges egyeztetéseket megkezdjük.

Kolozs András
A Fővárosi Közgyűlés tagja (MSZP)

zacsekk 2009.02.26. 09:33:16

@avirex801:

hehe inkább jégmotorhoz..........de ahhoz nagyon;-)

nem kukacoskodni akartam

zacsekk 2009.02.26. 09:36:43

amúgy meg megmondta már rég VALAKI...anno "cirkusz kell a népnek" csak most teljesen másra használják....nem a komfort és a hangulat emelésére hanem a ettől sokkal fontosabb "piszkosabb" dolgok elfedésére!!!!!

9mmPara 2009.02.26. 14:01:41

Nagyon kedves és valóban figyelmes, de nem kell aggódni a hajók miatt. A hajózóút épp elég részletesen ki van jelölve a Dunán (hídról lenézel a vízbe, a zöld és piros bóják jelzik a szélét, a hidak oldalán pedig táblák is jelzik, hogy egy- vagy kétirányú az adott rész), és nyilván nem oda kell tenni.

Pólópokol - David · http://polopokol.hu 2009.03.05. 13:41:37

Annak idején a párizsi világkiállításkor az Eiffel tornyot is rondának találták a franciák, sőt úgy volt, hogy a kiállítás után le is bontják majd, hogy ne éktelenkedjen ott, aztán valahogy mégiscsak Franciaország szimbólumává vált...

röntgenszeműlány 2009.03.07. 11:21:17

ugye azt nem gondolja senki, hogy 8 millióból egy ilyen kijön. hogyne
süti beállítások módosítása