Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bicikliúttal kötik össze Párizst és Londont

2009.01.08. 11:48 - kirk kapitány

A Notre Dame és Szent Pál székesegyház közötti utat három év múlva letekerheti bárki, ha megépül a 218 mérföld, az körülbelül 340 kilométer hosszú bringaút. A híradások szerint a csatorna két oldalán minden érintett önkormányzat rábólintott a tervekre.

Az Evening Standard szerint a londoni 2012-es olimpiára elkészülhet a francia és a brit fővárost összekötő, az autóforgalomtól teljesen elszeparált bicikliút. A nagy-britanniai szakaszon Wandsworth és Croydon érintésével lehetne a tengerparthoz jutni. A csatornán a Newhaven és Dieppe között közlekedő kompon kelhetnek majd át a bringások.

Az építésnél felhasználnák a Surreyn, Sussexen keresztül húzódó és már létező National Cycle Network útjait is. A franciák ellesték a Sussexben megvalósított ötletet, hogy egy használaton kívüli vasútvonalra telepítsék a bicikliutat. Az előzetes becslések szerint csak a brit oldalon 30 millió fontba kerülne az építkezés, a táblák kihelyezése és a reklámkampány.

 Szenvedélyes kerekesek Sussexben

 

 

Címkék: párizs london bicikliút

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr86865160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemfoglaltnick 2009.01.08. 13:16:16

hogy megy át a csatornán?

Manyizga (törölt) 2009.01.08. 13:19:23

@nemfoglaltnick: a feje fölé tartott bringával átsétálnak a Csatorna fenekén.

segabor 2009.01.08. 13:53:53

Oda van írva: "A csatornán a Newhaven és Dieppe között közlekedő kompon kelhetnek majd át a bringások."

KiNG 2009.01.08. 13:58:43

Hmmm, ebben jó üzleti lehetőségek rejlenek...
Ital- és élelmiszer árusítása az út mentén...

Nagykócsag 2009.01.08. 14:07:16

Mikor lesz Bécs-Budapest bringaút?

limbekcs 2009.01.08. 14:08:35

Zalaegerszeg és Zalalövő között is a régi vasúti töltésen megy a bringaút - biztos ők is ellesték a Sussexben megvalósított ötletet

pomme-pomme · http://pommepomme.blog.hu 2009.01.08. 14:29:39

Féloff: Váááá! Nekem normális nadrágban is fáj a fenekem, ha előtte hosszabb ideig nem tekertem vagy az átlagnál nagyobb távolságot megyek. Nekik nem?

victoriginal 2009.01.08. 14:44:50

Mikor lesz Budapest-Szentendre bringaút?

az mindössze pár kilométer, és a városlakók ezreit tenné boldogabbá, hogy biztonságosan, jó útburkolaton, nem a gyalogosokat kerülgetve, jó levegőt szívva lehessen eltekerni a szmogos városból hétvégente...

de itt inkább a milliókat és milliárdokat autópályafelüljárókba fektetik bele, mert az sokkal jobb ám..

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.01.08. 14:54:37

Én is ezt kérdeztem az előbb, de eltűnt a hozzászólásom:

hogy mikor lesz olyan nyereg, ami nem töri fel a hátsó felet,

én is szivesen bicikliznék Budapestről Londonba, ha lenne ilyen nyereg...

(kik ezek akik meztelenül bicikliznek és miért)

is 2009.01.08. 15:09:15

a Google maps szerint Peacehaven és nem Newhaven az angol oldali vége a kompnak, de egyébként támogatom, és a Bécs-Budapestet is, Pozsonyon át. Meg az összes Mo-it is.

tisztaamerika (törölt) 2009.01.08. 15:24:51

Bécs-Budapest? Először legyen Már Budapest-Debrecen vagy Sopron-Budapest-Szeged vagy Szeged-Debrecen és így tovább útvonal... Hozzáteszem halkan megint, Budapest nem Magyarország, bár tudom sokaknak igen.. wehehehehehehehe

apci500 2009.01.08. 15:36:27

Ilyen alapon már van Bécs - Bp. kerékpárút is csak nem a csatornán kell hajózni, hanem a Dunán. Sőt van New York - London és San Francisco - Tokio is :-)

tyberius 2009.01.08. 15:51:23

@oázis: "kik ezek akik meztelenül bicikliznek és miért"

Ott a válasz a kép alatt. " Szenvedélyes kerekesek Sussexben"

A miértre nincs válasz, de hát Angliáról beszélünk. Hülye angolok, angol hülyék :)

(persze azért még én is azt kívánom, bár lenne bátorságom egy ilyen látványossághoz :))

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2009.01.08. 16:34:48

ez nagyok tuti!
hol vagyunk még ehhez képest?

asztrov 2009.01.08. 16:58:59

Hú, de szar meztelenül bringázni! :)))) Mindig elzsibbad a farkam töve...:)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.01.08. 20:18:37

Szeged-Debrecen keróút már most is van - úgy hívják: 47-es :)

Egyébként:
Szeged(Tápé)-Makó-Mezőhegyes-Kétegyháza-Gyula-Doboz-Komádi-Berettyóújfalu-Debrecen

fandrew 2009.01.08. 22:26:47

@sirdavegd: Nem tudom, mekkora a forgalom arrafelé, de attól félek, azt a 47km-es szakaszt a 47-esen (és tényleg :] ) csak minden második alkalommal élnéd túl...

Zsurmi 2009.01.08. 23:02:37

oázis:

Biciklizz rendszeresen, akkor megerősödnek az ülőizmaid. Azért fáj, mert nem használtad őket.

www.freeweb.hu/yasecteam/muhely/nyereg.htm

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.01.09. 00:19:01

zsurmi, hirdetnek egy az űrhajón is használt szivacsot 8egyébként ágybetétnek) amely tökéletesen felveszi a testformádat... szerinted ha egy ilyet szerelnék a bicikliülőkére nem törné fel annyira a hátsóm?

disznóság, hogy a komputer elötti üldögéléstől nem erősödnek az izmok!

WinG 2009.01.09. 11:43:23

Nem témába vágó (bár bicillis téma), de ide írom, mert érdekes. Az életem felét Pesten, a másikat Békéscsabán töltöm. Óriási különbség van közlekedési mentalitásban a kettő között. Csabán rengetegen járnak bringával, mint valami holland városban, 0-90 éves korig, télen is, nyáron is. Ez persze amiatt is van, hogy a legtöbb helyen van külön (elszeparált, nem csak felfestett) kerékpárút, amit - ha bibis a bőre - fel is újítanak időnként. Az autósok alapból számítanak arra, hogy bárhol feltűnhet egy bringás a semmiből. Viszont! Ahol nincs elszeparált út, ott lassan mennek a gyalogosok közt. Én is. Ez nem valami vidéki lassúság miatt van, hiszen Csaba is egy normális város (meg amúgy is csúnya előítélet), hétköznap ugyanúgy tömeg van, mint Pesten. Sokkal inkább azért, mert senki nem akar megölni senkit. Ánnyi.

Pesten ezzel szemben paraszt az autós, de paraszt a biciklisek egy része is, no offense, ez a tapasztalat. Ugyanúgy le se szarják a piros jelzést, a Budai oldalon suliba sétálva (mivel most nincs sín a villamosnak, fail, a nyolcvanhatos meg géj, a villamospótlóról nem is beszélve), minimum százhatvannal hajt el mellettem minden bringás. Merhogy le kell gyorsulni egymást, a hajót a Dunán, a buszt, a köcsög autósokat, az öreg nénit a szatyorral, juhú, suhanok, NEM. A versenybringa nem azt jelenti, hogy minimum 50-nel kell végighajtani a gyalogosok közt. Most akarok venni egy környezetszennyező Honda Civicet VTi-t (160 lóerő, nem apám pénzéből), én se fogok ~230-cal hepajkodni a körúton, csak ha meglesz a diplomatarendszámom (nem). De bringával se versenyezgetek a nénik közt már legalább 10 éves korom óta, kinőttem, na. Így is sokkal-sokkal hamarabb érek oda bárhova, mint a Körös Volánnal (BKV helyi megfelelője, csak tiszta és modern buszokkal; BP-n nem bringulok).

Szóval szeressük egymást, gyerekek, písz meg szemét atombombák, de azért figyeljünk is egymásra néha. Gyerekkoromban sokat voltam kint a - valóban vidéken - lévő horgásztelkünkön (Csárdaszállás és környéke, szép hely, sok holtággal és 70x40 méteres telkekkel, a csabaiak oda járnak ki lazulni meg csobbanni). Volt egy puskám (.22 cal), ott gyerekként jó volt vadászgatni fácánra. Ugyan kicsit feltűnő leszek vele, és a kabátom alá is nehéz lesz elrejteni, de magammal viszem mostantól, és a tőlem 5 centinél kisebb távolságra és ~10 km/h-nál nagyobb sebességgel elhajtó (a kettőnek egyszerre kell teljesülnie ofkorsz) bringáspajtást ánuszon lövöm. Hogy ne érje szó a ház elejét: ha ilyet csinálok másokkal, magamat is seggbelövöm természetesen. Valahogy megoldom.

Üdv,
egy 20 esztendős bringás-autós-gyalogospajtás

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.01.09. 12:05:18

Valóban jó volna tudni, mit lehet tenni azzal ez egy-két brunkó bringással, aki például mocskosan káromkodva leüvölti az ember fejét egy olyan gyalogátkelőnél, ahol nem is lehet látni, hogy bicikliút is van. Szóval olyan, mintha a biciklis a járdán jönne, ahol a gyalogos is áll a járda szélén, várva a lámpaváltást, aztán a bringás mocskos szavakat üvöltve kikéri magának, hogy az útjában állnak...

Pl. van egy ilyen gyalog átkelőhely a Fény utcai piacnál, Budán, kétszer pórul jártam, és sajnos ilyenkor felmegy az ember vérnyomása, nehéz azt levinni... mind a két esetben futár fiú volt a tettes, és vagy egy tucat embert simán legázolt volna, merthogy úgy gondolta neki van igaza és punkt. magyarul úgy viselkedett, ahogy általában a bunkó autósok viselkednek.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.01.09. 12:07:06

@fandrew:
Hát, azt a Berettyóújfalu-Debrecent kissé elnagyoltam (megérkezett a pizza :D ), de Komádiig frankó az út, azt egyszer már megtettem keróval egy nap alatt (183 km). Alacsony forgalmú utak, viszonylag jó burkolattal és vannak végig közkutak útközben. Tehát "csak" a maradékot kell még rendesen leoptimlizálni-

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 00:00:55

"Bicikliúttal kötik össze a Ferenc körutat és a Nyugati Pályaudvart

III. Demszky G. Ábor, Budapest Főpolgármestere (A néhai D. Emszky Gábor fia és a méltán híres ősapa leszármazottja) megígérte, hogy a 2309-es Budapesti Össztejúti Olimpiára az egyéb infrastruktúra fejlesztések mellett befejezik a Bp.-i kerákpár és sugár-suhanó utak bővítését is és végre átadják a várva-várt útszakaszt. Így Budapest (alig valamivel lemaradva a Szarutnuszi fővárostól) már teljes 10 kilóméter összefüggő kerékpár és sugársuhanó utat mondhat magáénak. A nagy eseményre hazánkba utazik a Világkormány küldöttsége és a......"

Ezt a rövid hírrészletet, egy időutazó barátomtól kaptam. Gondoltam közzéteszem, hogy lássátok, van remény! :P