Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

6000 biciklit vetnek be Londonban

2008.11.21. 15:29 - lumina

Közösségi bérbicikli-rendszert vezetnek be Londonban is, emellett kialakítanak 12 biciklis főútvonalat a belvárosban, a Temze partján lévő Victoria Embankmentet pedig teljes egészében átadják a bicikliseknek, írja a Guardian.

„Régóta azt vallom, hogy a biciklibarát városok mindig civilizáltak. Ha azt akarjuk elérni, hogy minél több londoni tegye le az autóját, és váltson biciklire, ehhez meg is kell teremteni számukra az infrastruktúrát” – mondta Boris Johnson főpolgármester.

A tervek szerint a 400 állomásra telepített összesen 6000 bicikli bevetésével 2010-ig 40 ezerrel növekszik a naponta biciklivel megtett utak száma a belvárosban. 2000 óta 91 százalékkal nőtt a város főútvonalain biciklizők száma, becslések szerint jelenleg félmillió utat tesznek meg naponta kerékpáron London teljes területén.

A terv megvalósításához még meg kell szerezni London kilenc kerületének és a királyi parkoknak a beleegyezését, itt lesznek ugyanis felállítva a bérbicikli-tárolók. A megvalósíthatósági tanulmány szerint egy-egy tárolót 300 méterenként célszerű elhelyezni úgy, hogy egy négyzetkilométerre összesen nyolc jusson.

A tanulmány hangsúlyozza, hogy talán a legnagyobb nehézséget az okozza majd, hogy az elhelyezéshez frekventált és drágának számító területeket kell megszerezni, ami vitákat válthat ki a tulajdonosokkal.

Címkék: london urbánus bérbicikli

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr89781399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarnaba 2008.11.21. 17:33:03

Micsoda ostobaság! Inkább több parkolóhelyet kellene építeni! Csak nem képzelik, hogy kerekezni fog a nép négy év múlva az olimpia napjaiban?

is 2008.11.21. 18:10:13

@Magyarnaba: pedig ilyen rendszer van Brüsszelben és Párizsban is. látszik, hogy még nem voltál ilyen helyeken.

az autókat le kell tenni egy metrómegállónál (oda kell a parkoló), a belvárosban pedig biciklizni kell (most milliós nagyvárosokról beszélünk). én simán el tudnám képzelni, hogy Bp-en a nagykörúton belül csak egy-két közlekedőfolyosó maradna, meg parkolóházak (olcsón), és aztán gyalog, BKV vagy bicikli.

Magyarnaba 2008.11.21. 18:34:12

is 2008.11.21. 18:10:13
Szerintem meg a kerékpár vidékre való, nem a nagyvárosba. A belvárosokban azért sok az autó, mert a sok kerékpár miatt lelassuló autók nem tudnak gyorsan átkelni rajta. Egyértelmű, hogy nem a kerékpározás a megoldás, hanem a belvárosi autópályák megépítése. Lehetőleg többsávos pályák kellenek.

Én a nyugati pályaudvart is bezáratnám és parkolót nyitnék benne. ;-)

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.21. 18:43:34

Magyarnaba: az biztos, sőt az egyirányú utcákba be kéne küldeni valami jó nagy kotrót, ami kiszélesítené, hogy oda is elférjen a 2x2 sáv :).

karmonadli 2008.11.21. 18:44:29

Magyanaba: Csökött, begyepesedett szemlélet. Aki járt már Németország vagy Hollandia bármelyik egyetemi városában, jól tudja, hogy az emberek jelentős része biciklivel jár. Az autósok pozitívan diszkriminálják a biciklistákat és a gyalogosokat, mert gyakran ülnek ők is biciklin, és nem szeretnék, ha adott alkalommal őket gázolná el egy figyelmetlen autós.

gaze762 2008.11.21. 19:02:30

Nya, akkor lehet írni, hogy a városban nem lehet kerékpározni.


(a Barna dumája nem ér, látható, hogy nem meggyőződésből mondja. Ergo vagy vicc (+1) vagy troll. De inkább vicc lesz az...)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.11.21. 19:21:17

@Magyarnaba: Jó az előadásmódod, én is beugrottam neki elsőre... :-)

Magyarnaba 2008.11.21. 19:37:28

karmonadli 2008.11.21. 18:44:29
Na igen, de azok nyugat-európai gyalogosok! Nyugaton ezt meg lehet csinálni, mert a gyalogosok közlekedési morálja sokkal jobb, tisztelik az autósok jogait.

gaze762 2008.11.21. 19:02:30
Én Troll?!?! Én csak frissíteni szeretném az utóbbi két évtizedben teljesen fékét veszített bringástársadalom begyepesedett szemléletét. Lásd be: az autó a technikai haladás, a személyes szabadság és a társadalmi felemelkedés útja! Az autó egy szociális vívmány. Nagyon szívesen vitatkozok erről a témáról;-)

is 2008.11.21. 19:45:03

Magyarnaba: no, akkor néhány téma:
- miért négyszemélyes a városi autó? miért nem egy?
- láttál-e már zárt kocsiszekrényű biciklit?
- tudod-e, hogy 5 km-en belül az autó sem gyorsabb, mint a bicikli, mert parkolni kell, mert nem tudsz megállni a bejáratnál, mert a piros lámpáknál sorba állsz, stb.
- tudod-e, hogy az aszfalt a gépkocsi számára mennyivel kerül többe, belvárosban feleslegesen? ennek karbantartása stb.
- ismered-e az 50kcm-s, kismotornak vizsgáztatható városi autót
- ismered-e a B-s jogsival vezethető BMW motort, aminek szintén van teteje, hogy ne ázzál?
- mit szólsz az elektromos városi kisautóhoz, amiből szintén van nem egy nyugati nagyvárosokban?

Tom.Bombadil 2008.11.21. 21:57:10

Ilyen bérbicikli rendszer van Luxembourgban is egy ideje. Három sebességes, kényelmes kis kék bicikliket lehet bérelni. Egy kártyát kell kiváltani, és az első félóra ingyenes. Igazából ennyi idő alatt oda lehet érni bárhová a városban.
Az egész teljesen elektronikus és van egy csomó állomás a városban. Veloh a neve.

NBH (törölt) 2008.11.21. 22:26:44

Itt a szervnél mi rettegünk attól a naptól, amikor egy ilyet Budapesten átadnak.

Tesztelo.hu · http://www.tesztelo.hu 2008.11.22. 00:56:01

De Londonban állandóan szakad az eső. Oda tényleg tetővel ellátott bringák kellenek... :)

bali187 2008.11.22. 01:24:27

Csak azt nem szabad elfelejteni hogy Londonban, meg a többi nagy városban az mászkál autóval akinek muszáj, míg Pesten az is akinek nem, mert nincs elkerülö szakasz, meg egyébként is nem vagy rákényszerítve arra hogy használd a kerót, míg ha london belvárosába mész még plusz adót is kell fizetned, szóval jobb olcsóbb megoldás a bringa!!!

alert 2008.11.22. 10:52:10

Magyarnaba, én is vitatkoznék veled.
manapság a nagyvárosok már annyira nagyok, hogy a normális élhetőségért egyre inkább el kell gondolkodni a radikális átalakításukról, főleg, ami a történelmi, szűk utcákkal ellátott belvárosokat illeti.

az autók nem a biciklik miatt lassúak, micsoda marhaság... ezt tapasztalod itt Pesten is? mert akkor nem hiszem el, hogy jártál már egyáltalán Pesten..

Pesten inkább a hideg a baj, ami Londonban nincs, ott január közepén is szabadon lehet bronházni, én itt azért nem vállalnám be (de persze ott a bkv, ami olyan amilyen, de van).

én előbb-utóbb kitiltatnám az átmenőforgalmat a belvárosokból egy az egyben, és a célforgalmat is erősen szürném, a lakástulajdonosok hobbidzsipjeit kőkeményen megadóztatnám, ha egyáltalán engedélyt kapnának egyik vagy másik megvásárlására.

Japánban már csak igazolt, állandó parkolóhellyel lehet autót _vásárolni_, a parkolóhelyek négyzetmétere pedig lakásárban van..

napjaink legfontosabb témája a környezet, ez nem kérdés. a terroristák lelövik egymást, az éhezők enni kapnak, a munkanélküliek munkát, a gazdaság újra fellendül, de ha tönkreb.sszuk a bolygót, akkor mindenki egyszerre megy taccsra az álmainkkal együtt.

peace

alert 2008.11.22. 10:57:15

Tom.B, én is jártam Luxembourgban, nagyon jó a rendszer, és ott az még a feltűnő, hogy minden egyes útszakaszhoz tartozik bicikliút (nem a járdáról, hanem az útról leválasztva piros, feltűnő festéssel!), és a "külvárosi" átlekők lámpáinak java nyomógombos, a belvárosban meg jószerivel nincs, ahogy Zürichben sem, mert a gyalogos szent, súlyosan az autósokba van nevelve, hogy amint valaki lelép a zebára (vagy csak készül), az autós megáll.

egyszer volt ebből attrocitásom is, térképet nézegettem a járda szélén, és valaki röviden rámdudál - akkor vettem észre, hogy egy zebra sarkánál állok, és kikérdeztek, hogy akkormost átmegyek, vagy nem?? gyakorlatilag lezártam az utcát, pedig a járdán álltam...

alert 2008.11.22. 10:58:32

Magyarnaba: igen, jó dolog az autó, de nem a belvárosban. mellesleg csak a környezetbarát autó jó, a többi csupán szükséges:)

smv · http://smv.webslide.hu 2008.11.22. 12:19:03

is:

"- miért négyszemélyes a városi autó? miért nem egy?"
Azért, hogyha már kifizetsz érte nem kevés pénzt (esetenként milliókat), akkor azért már el tudd vinni a családodat reggelenként munkahelyre/iskolába, vagy hétvégente tudjatok menni kirándulni.

Amúgy én amondo vagyok, hogy aki az úton biciklizik azt üssék el.

kispista4 2008.11.22. 13:11:03

smv: az üssék el, ill. akasszák fel, irtsák ki... stb. büntetendő nem? a cserbenhagyásos kerékpárgázolások felgöngyölítéséhez ellenőrizni kéne az ip-d alapján a kocsidat?

kispista4 2008.11.22. 13:12:35

költheted ügyvédre esetenként a milliókat

sunrise 2008.11.24. 10:42:45

Aki meg a járdán, bringaúton parkol, azt lőjék le....?

Kicsit durva vagy, smv....

Egyébként a négy és ötszemélyes autókban jellemzően egy-egy ember üldögél a dugóban, tehát a felvetés erre vonatkozhatott. Na ezért lassú a forgalom, nem a bringások miatt.

Magyarnaba 2008.11.24. 11:17:34

szmájlinéni 2008.11.22. 10:52:10
is 2008.11.21. 19:45:03

Kedves Mindenki, én komolyan kétségbe vagyok esve. Ezzel a névvel először írtam a blogba, egy irreális baromságokkal házaló autóst előadva. (belvárosi autópálya, dugócsináló kerékpárosok) A hozzám hasonló figurákkal nem nagyon szabad egyezkedni, mivel ezek azok, akik soha a büdös életben nem húzzák ki a kocsit a fenekük alól.

A városi forgalom csökkentéséhez nem elégséges a kerékpárok bevetése, főleg nem a mi éghajlatunkon. Drasztikus lépések szükségesek.

- A város széli autós bevásárlásokra tervezett megaáruházak bezárása.
- Az elmúlt 20 évben beindult szuburanizáció miatt megnövekedett települések közlekedési problémáinak megoldása. Ma Érdről a 85% kocsival jár be a városba, hol vannak az előváros vasutak? Jól hallom, hogy be akarják zárni a ráckevei HÉV-et???
- A közlekedési sávok számának csökkentése, Átalakítása tömegközlekedési sávokká.
-Megtiltani, hogy "logistic center" meg "ipari park" vasúti kapcsolat nélkül működjön.
- Büntetni a közterület önző és pazaló használatát (Lásd: parkolás)
- Korlátozni az autós hirdetéseket. Ne fordulhasson elő többet, hogy egy se..fej a Nyugatiban állva Fordot követel mindenkinek és közben a tömegközlekedést gyalázza!
- Autópályályaépítések felülvizsgálata.

Ilyesmik. A kerékpározás a legjobb alternatíva a városi közlekedésben az autókra. De a magyaroknak a rendszerváltás óta úgy a seggükhöz nőtt a kocsi, hogy az egy csoda. Korlátozás, tiltás és büntetés kell, az alternatíva önmagában nem elég csábító.