Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Hullámzik a bicikliút a Megyeri hídnál

2008.10.02. 11:11 - lumina

Kedden átadták a Megyeri hidat a forgalomnak, a kerékpárosok vehették először birtokukba, bicikliutat a híd északi oldalán alakítottak ki. Elmentünk kipróbálni.   

A hidat a pesti oldalról megközelítve a Váci út és Fóti út kereszteződésétől egészen a hídig visz a kerékpárút - csak az Árpád út és a Fóti út közötti szakaszon kell átverekedni magunkat. A Váci útról ne felejtsetek a 2-es út mellett vezető bicikliútra fordulni, Dunakeszi felé, ne tévesszen meg senkit a zsákutca tábla se. A híd közelében ismét van egy csel, de ennek se dőljetek be.

A Megyeri híd alatt egy új útszakaszt is építettek a bicikliseknek, legutóbb alig egy hónapja jártunk erre, a most frissen aszfaltozott pár száz méter akkor még nem létezett.

Az első meglepetés akkor ért minket, amikor megláttuk a hídra felvezető bicikliutat: a burkolata hullámzik.

 

A második meglepetés Budán volt: ott ugyanezt tapasztaltuk. A hídon legalább semmi gond nincs az út minőségével. A hullámzó szakaszon többször is átgurultunk, megpróbáltunk rájönni, mi lehet a funkciója, ha egyáltalán van neki. Azt is teszteltük, hogy csak látható vagy érezhető is a hullámvasút. Érezhető.

A hullámzás lehetséges okáról megkérdeztünk egy független szakértőt, aki azt mondta, a földmű kerékpárút esetében is megfelelő tömörítést igényel, az aszfaltréteget az autóutakhoz hasonlóan alapozni kell. A hullámzás okainak pontos meghatározásához azonban részletesen kell tájékozódni a tervezés és a kivitelezés szakaszairól, megalapozott véleményt csak azután lehet alkotni. Megpróbáltuk megkérdezni a kivitelezőt is, egyelőre nem jártunk sikerrel.

Budán a hídról levezető bicikliút egy bicikliút vége táblába torkollik, a gyakorlatban viszont ez nem okoz gondot, simán be lehet csatlakozni a Szentendrét Budapesttel összekötő kerékpárútra - csak az egyelőre sűrű dömperforgalomra kell figyelni.

A híd amúgy gyönyőrű, sok biciklist is láttunk, mindenki megáll, nézelődik, előkerülnek a fényképezők.

A Lupa-sziget látványának külön örültünk, az ott nyaralók viszont nem biztos, hogy szeretni fogják, hogy az eddig háborítatlan magányukat bámészkodók zavarják majd.

Címkék: híd bicikliút

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr50691305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bringás 2008.10.02. 12:19:16

www.maut.hu/magyar/sajto/pdf/cikk34.pdfa pontos műszaki leírása itt található, hogyan is kellenne kerékpár útat tervezni és kivitelezni. Ha jó tudom az út pont e miatt néz ki úgy ahogy kinéz, mert a pihenőket is beiktatták.és ilyen lesz aaz Északi vasúti összekötő híd kerépáros része is, de ott legalább lesz esővíz és hólé elvezető is, mert a mostani esteben ezt is kihagyták.

Parasite 2008.10.02. 12:34:18

én a lupát rettentően sajnálom, gyerekkoromban többször is nyaraltam ott és máig él bennem az a csend és nyugalom ami ezt a kicsi szigetet jellemezte. mindez eltűnt most ezzel a híddal. szégyen, én így gondolom.

qqri 2008.10.02. 12:46:25

megjegyezném, hogy a hidon a normál autóút aszfaltja is hullámzik mint a fene... azt sem betonozták alá rendesen?

AZso · http://www.azso.hu 2008.10.02. 13:02:32

Hali, a felhajtó hullámai tudatos tevékenység eredményei! Itt olvashatóak részletek ezügyben:

forum.index.hu/Article/jumpTree?a=83044393&t=9006401

OmegA404 (törölt) 2008.10.02. 13:05:31

Kilopták az alapozást... sikeres ember autoval jár.
Akinek csak bicigire futja az kapja be szerintük.

ilyenkor bezzeg már senkit nem lehet odarángatni, hogy majom adófizetők pénzéből ezt?
Amikor a zsírnykú ott parolázot, fel kellett volna kérdezni őket.

Dr Kangörény 2008.10.02. 13:06:47

Na ez tipikusan az az eset, amikor mindenki egyet fog érteni, akár biciklizik, akár nem. Nem hiszem, hogy lenne olyan technológiai előírás, ami miatt ilyennek kell lenni bármilyen közelekedésre épített felületnek.

Parasite, a hídra szükség volt. A szégyen, hogy ennyi ideig kellett várni rá és az, hogy a többi kapcsolódó beruházás nem épült meg.

Big-B 2008.10.02. 13:12:55

Az egyenletesen lejtős vonalvezetésű rámpa helyett, a lejtős szakaszra viszonylag sűrűn rövid vizszintes szakaszokat kellett beiktatni, aminek az értelme az, hogy a hidat kerekes székkel használók - akik a hidat szintén e rámpán keresztül közelítik meg - akár lefelé, akár felfelé, a vizszintes részeken, ha úgy tetszik megpihenve haladhassanak. Kerékpárral valóban furcsa, de magam elfogadtam a megoldást, hiszen úgy gondolom hogy segíteni kell a mozgáskorlátozottak közlekedését is.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.02. 13:13:02

AZso: szerintem nézd meg közelről, mielőtt ezt elhiszed.
1. Olyan rövidek a "vízszintes" szakaszok, hogy ha azon egyszer megáll a kerekesszék, szerintem nem tud továbbmenni.
2. Úgy általában nincs rajta egyenes felület, tehát nem síklapok vannak hullámokban egymáshoz illesztve, hanem olyan, mintha egy hullámzó vízfelületbe építettek volna lépcsőket. (nem tudom érthetőbben megfogalmazni)

Big-B 2008.10.02. 13:13:32

Részlet az index fürumának bejegyzéséből

yappari 2008.10.02. 13:19:56

Azért tegnap este kicsit gáz volt az a betontömb. Budáról érkeztem, megörültem az útnak (onnan semmilyen hivatkozás nincs arra nézve, hogy az útszakasz még építés alatt lenne, hát hajtottam ezerrel az Óceánárok út felé a kivilágítatlan pályán, amikor a lámpám fényében elkezdett szolídan derengeni a "műtárgy". Kicsit nagy döccenő lett volna, ha konfrontálom...

wiseguy 2008.10.02. 13:22:21

most mit kell fanyalogni, a bringásoknak semmi nem jó?
akárhol adnak át bicikliutat mindig van valmilyen kifogás, ráz, hullámos, stb.

és ilyen kifogások miatt közlekednek az autók között saját és mások életét kockáztatva!

0xFFFF 2008.10.02. 13:22:42

A mi ferink átadta, ott kókadozott mellette némi exminiszter is. Mi a baj ? AZÉRT HULLÁMZIK? MERT A HÍD A DUNA FELETT ÍVEL ÁT !

Carnivora (törölt) 2008.10.02. 13:40:15

A követ kilopták a bringa út alól ...

Martian (törölt) 2008.10.02. 13:42:38

A bringautak nagyrészét felszántani, sóval behinteni, elfelejteni... a legtöbb esetben még mindig biztonságosabb az autók mellett tekerni (ld. kereszteződések problémája).
Persze tudom, valakiknek jó üzlet mindenféle aszfalcsíkokat vagy járda felfestést zsíros pénzért kerékpárút címén odarittyenteni... ahelyett, hogy eleve széles padkával és jó minőségben építenének utakat, amiből a kerékpársávot is le lehet választani.
Tőlünk nyugatabbra rengeteg példa van erre.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2008.10.02. 14:05:41

Valószínűleg azért hullámzik a lejtős szakasz, hogy tuskóék ne tudjanak őrült tempóban leereszkedni rajta.
Emnullás híd bringaút felhajtóján (lehajtóján) egy haver hét éves kisfia mellett néhány centivel húzott el (kb 50-nel) egy ilyen eszement síksági downhill tahó. Ha ott is ilyen furcsán hullámos lenne az út (hogy egy bizonyos sebesség felett már kellemetlenül rázzon), akor nem jutott vona eszébe faágat dugni a dowhill bajnok küllői közé.

Perillustris 2008.10.02. 14:12:59

"Kerékpárral valóban furcsa, de magam elfogadtam a megoldást, hiszen úgy gondolom hogy segíteni kell a mozgáskorlátozottak közlekedését is."

Csak ismételni tudom magam: egy kerékpárútnak a kerékpárosokat kell kiszolgálnia, az általam egyébként tisztelt kerekesszékeseknek valószínűleg a járda felelne meg legjobban, természetesen megfelelő felhajtóval, de persze ez plusz pénz, és inkább ezen spórolnak.

Nem hiszem, hogy jól éreznék magukat a 30-40 km/h-val haladó biciklik között, még akkor sem, ha a normális biciklis lassít, ha a közelükbe ér, hogy egy esetleges baleset kockázatát minimumra csökkentse.

Logikailag számomra ez a kivitelezés azt erősíti meg, hogy a kerékpárt a döntéshozók még mindig nem tekintik járműnek. S innentől kezdve nem beszélhetünk kerékpárútról sem.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.10.02. 14:14:24

nem hinném hogy egy downhillest megrémít egy pici hullámzás :D

Perillustris 2008.10.02. 14:14:56

"Valószínűleg azért hullámzik a lejtős szakasz, hogy tuskóék ne tudjanak őrült tempóban leereszkedni rajta."

Mi lenne, ha elolvasnád a hozzászólásokat is, mielőtt beböfögsz valamit?

PTibor (törölt) 2008.10.02. 14:19:13

Elképzeltem:
Tolókocsi Géza bepatta vadonatúj kerekesszékébe, majd vadul elkezd hajtani Káposztásmegyerről Békásra a Cora-ba.

Értem én az akadálymentesítést, és pl az Északi-Vasútin alá is írom a szükségességét, de egy M0 hídon, Budapest határain kívül hülyeség.

Szerintem az első kerekesszékes szervezet is fölöslegesnek tartaná ezt a megoldást.. nem is értem, hogy miért nem gondolkoznak reálisan a jogszabály alkotók és az építők..

wiseguy:
szerintem Te is nyafognál, hogyha az autópálya hullámos lenne nem? Ráadásul ha hullámos a bringaút, akkor a bringás inkább megy a sima úton (ez hol szabályos, hol nem..), és Te már megint kerülgetheted..
A másik meg az, hogy nem kevés pénzből épült (meg épül ebben az országban minden), és elvárható lenne, hogy egy nyomorult aszfaltcsíkot normálisra tervezzenek és kivitelezzenek nem?

szalmaegér 2008.10.02. 14:22:39

Kit érdekel, hogy hullámzik a bicikliút?
Bringáztam ennél szarabb utakon is, oszt mégis itt vagyok.
Talán te is kibírod.
Halkan jegyzem meg, hogy Bp. egy részének amúgy nem éppen első osztályú útjainál lényegesen jobb bicikliutak épültek.
Érdekes, akkor nem hozsannáztál, milyen jó is ez az új, fasza kis bringaút.
Hallgat, örül!

bunkó · http://bunko.blog.hu 2008.10.02. 14:23:03

Perillustris: "Mi lenne, ha elolvasnád a hozzászólásokat is, mielőtt beböfögsz valamit?"

Melyik hozzászólásra gondolt a kedves kolléga?

bunkó · http://bunko.blog.hu 2008.10.02. 14:27:34

expressz termesz: "nem hinném hogy egy downhillest megrémít egy pici hullámzás :D"

Ez igaz. De egy igazi downhilles nem az emnullás 6 fokos lejtésű nyílegyenes lehajtójára jár gyakorolni :-) aki ott élvezkedik, az más kategória.

Funkerman 2008.10.02. 14:32:19

Nem tudom ki mit gondolt... amikor az autóutakat nem képesek normális módon kivitelezni, majd pont az utolsó után rangsorolt kerékpározást tisztelnék meg egy normális minősgű úttal. Ugyan már. Mindenesetre, legalább van min bringázni, ez is jó dolog. Reméljük alattunk tovább fog tartani mint az autóstársadalom alatt a többi út.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.02. 15:20:29

Bivalyné Húszéves Erzsi!

Gondolom te vagy a bokréta a kalapon. :-)

kákán-csomót 2008.10.02. 16:22:26

A 'hullámzik' helyett a 'hullámos' lett volna a megfelelő cím.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.02. 16:45:22

Szokásos... Basztak tisztességes alapozást csinálni. MI ebben az újdonság? Pl. a budai-szentendrei bicikliúton vagy a Könyves Kálmán körút mentén bőven vannak olyan részek, ahol hullámos vagy kifejezetten billeg a viacolor. (Az utóbbinál egyértelműen lehet tudni, melyik az a rész, amelyet 1-2 éve "felújítottak": amelyik érezhetően jobban ráz.)

Nos, hát egyéb okok mellett ezért is haladnak sokan szabálytalanul, de talán biztonságosabban az úttesten a bicikliút helyett.

@szalmaegér, @wiseguy: Ha csak sportolni, kirándulni akarsz, tényleg nem gond a szar minőségű (bicikli)útburkolat; ha haladni, akkor gáz. (Ha autóval/gyalogosan egy elhagyott erdei úton mész, nem fog zavarni, hogy széttöredezett; ha egy fontos átvezető úton/a házad előtti járdán, akkor de.)

És Perillustris jól mondja. Bár én nem szólok sohasem egy bicikliúton haladó rokkantnak - mert épp elég bajuk van anélkül is -, nekik a járdán a helyük, mert nem járművel közlekednek, tehát gyalogosnak számítanak.

Perillustris 2008.10.02. 17:20:51

"Melyik hozzászólásra gondolt a kedves kolléga?"

Arra, amelyik arra utal, hogy itt bizony szándékosan ilyen az út, egy hibás koncepció és az elavult szabályozás miatt.


"Értem én az akadálymentesítést, és pl az Északi-Vasútin alá is írom a szükségességét, de egy M0 hídon, Budapest határain kívül hülyeség."

Miért gondolod, hogy ahová egy egészséges gyalogos eljut, eljuthat, oda nem akar(hat) eljutni egy mozgáskorlátozott? A hülyeség itt csak az, hogy a bringásokkal eresztik össze őket.

tryagain 2008.10.02. 20:06:56

Valóban szomorú és jellemző. A megjegyzések túlnyomó többsége becsmérlő, csalást, hozzá nem értést emleget. Azt a két valóban érdemi bejegyzést - miszerint a kerekes székesek érdekében, szándékosan rendelte meg így a beruházó - szinte senki nem olvasta el. Ez már fáradságos lenne. Azon lehet vitatkozni, vajon reális igény-e így áthajtani a hídon, de ez a vélemény alkotási mód újabb tipikus példája nemzeti lelkületünknek.

useruser 2008.10.02. 20:17:52

tryagain

1. Ez bicikliút és nem járda! Vagyis ez direkt a bicikliseknek van kitalálva(már a nevéből rá lehet jönni) és mindenki másnak ott a járda. A kb 5-el közlekedő kerekesszékes és 30-l elrobogó biciklist egy helyre tenni pedig kurva okos döntés volt.

2. kb évente 1 kerekesszékes fog arra menni és most még lehet sokat is mondtam. Inkább a belvárosban oldanák meg ezt a problémát és nem a puszta közepén.

tryagain itt max az nem ír csalást és hozzá nem értést aki kurva nagy zsét akasztott le ezért a baromságért.

Pumpa 2008.10.02. 20:19:29

,,Az egyenletesen lejtős vonalvezetésű rámpa helyett, a lejtős szakaszra viszonylag sűrűn rövid vizszintes szakaszokat kellett beiktatni, aminek az értelme az, hogy a hidat kerekes székkel használók - akik a hidat szintén e rámpán keresztül közelítik meg - akár lefelé, akár felfelé, a vizszintes részeken, ha úgy tetszik megpihenve haladhassanak."

Hozzászóló 2008.10.02. 20:20:51

Annyian hőzöngenek. Miért ne bontsuk le akkor a hidat? Meg egyúttal eldózerolhatnánk a körgyűrű többi szakaszát is, meg a várat is Budán, nem? Amikor építették az utóbbit, hány zöldszervezet/bringás/tolókocsis tiltakozott? Velük miért nem törődtek? Igazságot Mindenkinek, és bontsuk le a várat!
Várom a további ötleteket, még mit kellene lebontani, mert látom itt semminek sem lehet örülni. Az én következő tippem a Parlament, azis biztos sok szomszéd kilátását zavarja a Dunára, nemde? Meg amúgyis.

useruser 2008.10.02. 20:32:13

Azért azt vki elmagyarázhatná, hogy a fenti képen annak a kék hordónak és a rajta lévő lécnek mi lehet a funkciója. A mellette lévő szikla gondolom azért van, hogy a cangások ne próbálják levágni a kanyart. tiszta forma1 :D

Jah meg arra kíváncsi leszek, h mikor lesz az első olyan poszt, hogy az egyik kurva gödörben megállt hólé szarrá fagyott és az egyik cangás felterkerte magát a korlátra...

cato fong 2008.10.02. 21:00:19

useruser, ott a pont. az ilyen munkát megengedő/toleráló attitűd miatt tart ott az ország, ahol.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.02. 21:07:05

Ez a kerekesszékes magyarázat ez kamu. Elbaszták, és kell valami magyarázat, ami szerintem inkább vicces, mint elgondolkodtató.

Ráadásul a kerekesszékesnek Budapesten nem az a legnagyobb problémája, hogy letud-e jönni a Megyeri hídról, hanem az, hogy a városba nem tud hol közlekedni.

Ha már itt tartunk, miért nem alacsonypadlós busz jár inkább a hídon?


Apunak volt egy autószerelő ismerőse, aki a kocsin az ablakmosó folyadék spriccelőjét szarul állította be. mindenhova spriccelt, csak az ablakra nem. Nem ismerte be a hibát, és nem csinálta meg, azt mondta, hogy majd a "szél heve" odaviszi a folyadékot.

zahor103 2008.10.02. 21:27:50

kerekesszékeseknek????
aki egyszer is leírta ezt, annak kerekes széket kívánok, és azt, hogy Békásról járjon Káposztásra dolgozni akkor, amikor még nem jár a busz... :)))
Ki ez az eszement idióta??? Az M1-es mellett mért nincs kerekesszékes út??? Csomóan mennének Bécsbe Pestről, nem? :D
LOL

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.02. 21:56:42

@tryagain: Tehát mégegyszer: a KRESZ szerint a bicikliúton gyalogosan közlekedni tilos. (Kivéve, ha nincs járda vagy a járda fizikailag nem használható, pl. felbontották.) A kerekesszék pedig nem jármű - mint ahogy egyesek elképzeléseivel ellentétben a görkori sem az -, ezért az ezzel közlekedő gyalogosnak számít. Szóval try again!

Egyébként szánalmas, átlátszó érv. Szégyen, hogy az illetékes elvtársnak annyi esze-becsülete sem volt, hogy valami hihetőbbet hazudjon.

Martian (törölt) 2008.10.02. 22:06:23

A kerekesszékes paraolimpikonok majd biztosan ezen a pályán fognak edzeni...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 22:43:11

Ki az, aki a képeken látható hepe-hupáról elhitte, hogy az szándékosan a kerekesszékesek érdekében olyan??? :)

Martian, amit az úttesten tekerésről írtál, az lakott területen érvényes, ahol nincs akkora sebességkülönbség az autók és a bringások között. Lakott területen kívül a külön kerékpárút a biztonságosabb.

StopSzmog 2008.10.02. 23:11:56

Kamu duma a kerekesszékes. Jelzem, ha nekik ez mégis könnyebbséget jelent (nem hiszem) a hajtűkanyarok biztosan nem és apropó... szegény járókeretesek meg botladozzanak a hepékben és hupákban?
Fake.

A szégyen egyébként nem csak az, hogy ezt így meg merik csinálni, hogy ezt egyesek még magyarázgatják is, hogy ezt valakik átvették, kifizették, és nem is csak az, hogy lapítanak, mint szar a fűben, hanem az is szégyen, hogy mindezt megtehetik, mert a k. újságírók nem kérdeznek rá, hogy ezt így hogy. Az index kerekes blogjában lejön, hogy ez szar és kész ennyi, lehet sírni. Na de rátapadni a megrendelőre? Zaklatni a kivitelezőt? Az átvevőt? Kínos kérdéseket föltenni neki? Ugyan.

pipitanc 2008.10.02. 23:19:16

lehet,hogy hullámzik,de legalább van!:)

Illumination 2008.10.02. 23:19:43

eddigis a biciklitekre vertétek, most legalább ki is elégít titeket a hullámos úton

P3Dr0 2008.10.03. 01:44:06

Sziasztok ! Külföldön élek és rendszeresen kerékpározom.Nagyon örültem a hírnek,hogy elkészült a híd és van bicikliút is.Na most ezeket a fotokat elnézve azon gondolom,hogy ez valami vicc lehet vagy nem is tudom mi.Egy biztos : NEM BICIKLI ÚT! Csináltam egy fotot ,hogy kb. hogy is néz ki egy normális bringa út.Ez egy aránylag régebbi útszakasz de nincsenek benne hullámok. Itt a link :

gsi16v.uw.hu/temp/bicikliut.jpg

Peter

Czigler Zsolt 2008.10.03. 01:56:22

lehet,hogy hullámzik, de legalább hullámzik
lehet ,hogy dömdödöm ,de legalább bruhaha

meginjójjárrt avalaki
hogyaseggét smasszernyajjaki

Pszt! 2008.10.03. 04:04:23

Ahhoz képest, hogy a cigánykirály a haveroknak juttatott széchenyis pénzeken összetákolt falusi tornatermeken kívül semmit, még 1 cm utat sem adott át, egy kis hullámzás nem számít. Örülünk az új hídnak és a bringaútnak is. Köszönjük!

GodmaNZ 2008.10.03. 08:09:20

Jol latom,hogy azon a kepen,amelyiken a biciklizok vannak,a korlatnal az anyak meg a csavarok mellett a foldon hevernek?

kozlekedj 2008.10.03. 08:56:19

Vicces... mi tervezők valamit megtervezünk hosszú munkával, milliószor beleszólnak olyanok, akiknek semmi köze a szakmához, majd valami hülye kivitelező ennyire elcseszi, és nekünk át kell venni, mert különben mi is a lapáton leszünk. Pedig azt kell felpofozni, aki már annyira pofátlan, hogy bár szakértelme megvan, mégsem használja az építkezés során.
Nem az a gond, hogy nem tudunk aszfaltozni, hanem hogy nem érdeke a lapátos ürgének meg a főnökének, mert ők nem használják a bicajutat.

Zoli- 2008.10.03. 09:44:27

Sziasztok!
Az a legérdekesebb, hogy a híd műszaki átvétele augusztus végén, szeptember elején sikeresen lezajlott, és akkor még a kerékpárútnak nyoma sem volt, azt pár nappal az ünnepélyes átadás előtt rittyentették oda, ez miatt semmilyen technológiai időt nem lehetett betartani, mint pl. a töltés természetes süllyedése, tömörödése. Egyszerűen odahánytak 20 kamion földet, és leaszfaltozták, ami a hengereléskor és az esők után csúnyán megsüllyedt. aztán azt hazudták, hogy direkt lett ilyen, a kerekesszékek miatt? vicc.....

Alex3000 2008.10.03. 09:57:55

szalmaegér : Emberi tulajdonság: ami jó azt elfogadjuk, ami rossz, arról beszélünk, ez így helyes. Azért 45 milliárdért belefért volna egy jó minőségű bicikli út is…

varnyu 2008.10.03. 10:36:55

A sok hozzáértő hozzászólónak: ha adnék nektek egy helyszínrajzot vagy egy hosszszelvényt, úgy forgatnátok csak, mint a szerencsétlen kisnyugdíjas, akitől Sándor György annak idején egy Burda szabásminta segítségével tájékozódott, hogy merre van a Déli pályaudvar.
Remélem az okosok ott voltak az építési helyszínen amikor tapasztalatokat gyűjtöttek a rengeteg bődületes baromsághoz, amivel magasra emelték a kommentek magas (szakmai) színvonalát.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 11:04:14

@varnyu: Mi bajod van? Ne csak fikázz, érvelj!

efhábé 2008.10.03. 11:45:33

"1. Ez bicikliút és nem járda! Vagyis ez direkt a bicikliseknek van kitalálva(már a nevéből rá lehet jönni) és mindenki másnak ott a járda. A kb 5-el közlekedő kerekesszékes és 30-l elrobogó biciklist egy helyre tenni pedig kurva okos döntés volt."

vs.

"Nos, hát egyéb okok mellett ezért is haladnak sokan szabálytalanul, de talán biztonságosabban az úttesten a bicikliút helyett."

A kerekesszékes takarodjon a bicikliútról, mert lassabb, mint a kerékpárosok, az autósok viszont köcsög tahók, mert előzgetni merik a náluk jóval lassabb bicikliseket.
Gyönyörű, mondhatom, igazi egoista, mindenki mást leszaró, csakénszámítok mentalitás...

varnyu 2008.10.03. 12:39:40

joe forster: kivitelezési szempontból jóval egyszerűbb és gyorsabb a fenti képeken látszó töréspontok nélküli kerékpárút Ckt és aszfalt terítése ún. járdafinisherrel (ld.: a 2. főút melletti szakasz). A kommentek egy részében megemlített jogszabályok miatt kellett az utat váltakozó eséssel építeni. Aki pedig azt mondja, hogy a követ ki lehet lopni az bringaút alól, az hozzáértését fitogtatja a többi hozzáértő előtt. P3Dr0 fotójához: ilyen terepi és környezeti feltételek mellett öröm a kerékpárút aszfaltozás!!! Sajnos a hídfő mellett nincs ennyi hely.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 14:38:43

@efhábé: A rossz minőségű burkolat, a beláthatatlan kereszteződések (a keresztutcák úttestjeivel) és a kóválygó gyalogosok és a hozzájuk képesti relatív nagy sebesség simán balesetveszélyesebbé tehetik a bicikliúton való közlekedést, mint ha a biciklis egyszerűen kimegy az úttestre. Röviden: a bicikli jármű, az úttesten a helye. Külföldön ezt már tudják, és leválasztott bicikliút helyett WOL-t vagy biciklisávot tesznek az úttestre. Ez a városok belsejéről szól, ahol relatíve nagy a biciklis forgalom.

Itt viszont autóútról (autópályáról?) van szó, ahol nem csak a "biciklizni tilos" tábla miatt nem mennék ki az úttestre, hanem mert a forgalom miatt egyébként is életveszélyes. Tehát itt "kivételesen" nem igaz, hogy a kerékpárosok is az úttesten haladjanak.

Felvetésedre másképpen válaszolva: a KRESZ és a közlekedésszervezés van annyira elavult, hogy a szabályos és a biztonságos nem mindig fedi egymást.
1. A bicikliúton biciklivel szabályos, de nem biztonságos a keresztbe száguldó autók és a kóválygó gyalogosok miatt.
2. Az úttesten biciklivel nem szabályos (ha van mellette bicikliút), de legalább mind az autósok, mind a gyalogosok szeme előtt vagy, így biztonságosabb neked is, nekik is.
3. Gyalogosan (vagy kerekesszékkel, ami a KRESZ szempontjából ugyanaz) bicikliúton (vagy, ha már itt tartunk, úttesten) sem nem szabályos, sem nem biztonságos.

Így már érthető?

@varnyu: Értem. Tehát már jogszabály is van arra, hogy miért ne kelljen bicikliutat úgy építeni vagy felújítani, hogy azon normálisan lehessen közlekedni, és ezt az állapotát évekig megtartsa. Remek!

Sikerült a kivitelezőnek a "nem az én problémám, oldd meg" (=miért foglalkozzak többet az építéssel, ha össze is lehet csapni, nem én fogok biciklizni rajta) problémáját jogszerűen visszapasszolni a megrendelőre (=nem érdekel, hogyan, de legyen biciklivel nagy sebességgel járható az út).

P3Dr0 2008.10.03. 14:50:55

@varnyu: P3Dr0 fotójához: ilyen terepi és környezeti feltételek mellett öröm a kerékpárút aszfaltozás!!! Sajnos a hídfő mellett nincs ennyi hely.

Itt is van híd. (Hollandia, Hága) megyek készítek pár fotót,hogy megnézzem hogy is oldották itt meg a hídra felhajtót.Lehet itt is hullámos?! .)
Nem vagyok hozzáértő de ránézésre eléggé "kisipari" az az út.Lehet jövőre már dombos lesz vagy hegyvidékes és akkor akár cross motorral is lehet majd a hídra ugratni. :D

AniCica 2008.10.03. 15:22:48

Sziasztok!

Bocs az OFF-ért, de nagyon fontos!!!

2008/10/02-án 17.45 körül a VII. ker. Wesselényi u. - Erzsébet krt. sarkán lévő City Spar mellől ellopták a 2008-as TREK 3700 típusú, piros-fehér bringámat: nella.hu/links/2008/08MTB/3700.html
A vázszáma WTU-325G0600C.

Bárki, aki látta, kérem szóljon. Ha esetleg megvette, visszavásárolom! Elérhetőségem: 70/9304486
vagy anicica007@gmail.com

Köszönöm a segítséget!

AniCica

bringás 2008.10.03. 16:01:32

P3Dro a fotókat nagyon várjuk szerintem többen is, mert ha nem is közlekedhetünk, jóminőségű útakon legalább tudjuk hogy milyennek kéne lennie és szerintem ez nem csak bringás óhaj, azt hiszem hídépítésben is lennének szép példák.

efhábé 2008.10.03. 16:48:12

Joe, engem egy csöppet sem zavarnak a biciklisták az úton, van fékem meg kormányom, természetes, hogy vannak lassabb járművek is.
DE, az viszont felháborít, hogy a biciklisták többsége magasról szarik a kreszre és amikor szabályt kéne tartani, akkor biztonságról vartyog és megmagyarázza, hogy neki miért szabad szabályt szegnie és természetesnek veszi, hogy a gyorsabb járműveknek tiszteletben kell tartaniuk őt azzal együtt, hogy lassabb.
Aztán meg hipp-hopp kiderül, hogy a mozgáskorlátozott, aki kerekesszékkel közlekedik, takarodjon a bicikliútról, mert VESZÉLYES, HOGY LASSABBAN HALAD, MINT A KERÉKPÁROSOK.
Tessék már egyforma mércével mérni mindenkit, autóst, kerékpárost, kerekesszékest.
Autóból nézve is rengeteg dolog biztonságosabb lenne, ha áthágnánk a szabályokat (pl. nagyon jól lehetne piros lámpánál jobbra kanyarodni, működik ilyen rendszer máshol), aztán mégsem tesszük, mert tilos. Ez van, azért vannak a közlekedési szabályok, hogy betartsuk őket, mindannyian, akik közlekedünk, Airbus 380-tól egészen a kerékpárig...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 18:46:28

@efhábé:

1. A járdára tett bicikliúton biciklis (20-30 km/h) és gyalogos (4-5 km/h) találkozik; ez kb. 5-8-szoros sebességkülönbség. Az úttesten biciklis (20-30 km/h) és autó (50 km/h) találkozik; ez kb. 2-szeres sebességkülönbség. Ezért nincs egyforma mérce, és ez az egyik fő ok, amiért a bicikli az úttestre való.

Halkan megjegyzem: a bicikliútra nincsen külön sebességkorlátozás, így azon biciklivel az egyébkénti maximum 40 km/h-val közlekedni teljesen szabályos, és eddig a tapasztalt, megfelelő kondiban lévő biciklisek ki is húzatják. Ez esetben az arányok (10-12 gyalogosokhoz, 1,25 autókhoz képest) még inkább abba az irányba mutatnak, hogy a bicikliút nem jó senkinek sem.

2. A KRESZ áthágása lejárt lemez: az autósok is ugyanezt csinálják. (A pirosban való átszáguldást pláne.) Olvass vissza pár cikket ezen a blogon, nem írom le mégegyszer és, gondolom, más sem nagyon szándékozik.

Jéva 2008.10.05. 16:27:40

A megjegyzésekben minden szinten körbejártátok a "Megyeri hullámút" anomáliáit.
Jó lenne tudni ki volt az az úttervező, aki ezt a megoldást kitalálta (adaptálta?), és vajon ki ellenőrizte eme remek tervet?

Az akadálymentesítés területén vannak szakemberek (rehabilitációs környezettervező szakmérnök végzettséggel). Garantálom, hogy senki nem kérdezett meg szakembert, ilyen hülyeséget egyikünk sem csinált volna (úttervezők egyébként sem szoktak tanácsot kérni).

Összefoglalva:
1. közvéleménykutatás: használná-e kerekesszékes a 2 km hosszú útvonalat? Képes-e egyedül (segítő nélkül) végighajtani 2 km-t? Aszfalthullámok hátán......
2. Ha igen csak a járda használata kerülhet szóba, mert minden szempontból balesetveszélyes a kétfajta forgalom egy úton való megoldása. Kerekesszékből nézve a félelmetes lehet a száguldó kerékpárok látványa, bicikliről idegesítő az állandó kerülgetés.
3. Pár millióból be lehet szerelni egy személyemelőt, amivel áthidalható a lépcső okozta probléma és az emelkedő járdaszakaszokra is van többféle megoldás.
4.Vajon ilyen marhaságot más országokban is csinálnak? Ha valakinek van róla infója írja meg nekem - kösz.
Jéva