Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

100 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak

2008.10.01. 13:09 - kirk kapitány

Október és november a büntetések hónapja lesz. A rendőrség ellenőrizni fogja a gyalogosokat és a kerékpárosokat, mert a statisztikája szerint egyre több baleset történik a gyalogos átkelőhelyeknél, és a kerékpárosokkal is gyakran van baj.

A fokozott hatósági figyelem most azt hivatott megakadályozni, hogy a gyalogosok a tilos jelzésen, vagy a zebra helyett attól távolabb menjenek át az úttesten. A kerékpáros esetében pedig azt akarják megakadályozni, hogy a bringások a szabálytalanul, vagy ittasan, bedrogozva közlekedjenek. Arra is számítani lehet, hogy a járőrök a kerékpárokra vonatkozó műszaki előírások betartatását is számon kérik majd. Büntetés jár azoknak a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak , akik nem viselik a láthatósági mellényt a lakott területen kívül.

A rendőrök az akcióban az esetek súlyosságától függően figyelmeztetést vagy helyszíni bírságot alkalmazhatnak, vagy szabálysértési feljelentést tehetnek. Azt, hogy pontosan melyiket alkalmazzák, attól függ, hogy milyen balesetveszélyes helyzetet okozott a gyalogos. A helyszíni bírság 3 ezer forinttól 20 ezer forintig terjed, a szabálysértési feljelentés szintén pénzbírságot von maga után. Ez kisebb súlyú esetben 30 ezer forint, súlyosabb esetben 100 ezer forint.

 

Címkék: biztonság baleset rendőr bírság

123 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr5690594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SanTa 2008.10.01. 14:31:24

szek08: Igen, igazad van, bár ennyire aprólékosan nem akartam már belemenni.
Az is hozzátartozik, hogy lakott területen kívül a gyalogos bárhol átmehet az úton (feltéve persze, hogy nem autópálya, vagy autóút)

szek08 2008.10.01. 14:31:25

amúgy meg a kresz ide vágod passzusát nem ártana átfogalmazni: ami 20-25 éve még alapfelszerés volt a bringákon, azt ma már nagyon nem is lehet kapni. Másik oldalról megközelítve például egy üzletben (nem is kell hogy tecsós legyen) kapható kerékpár mennyire felel meg a kresznek? miért lehet akkor ilyen bicigliket árusítani? Kié is a felelőség?

SanTa 2008.10.01. 14:32:43

A kocsiknak sem alapfelszerelés a láthatósági mellény, vagy az elsősegély-doboz, mégis kötelező. (igaz ugyan, hogy "forgalomba állítási költség" fejében beszerzik Neked). Nem a forgalmazónak kell gondoskodnia a jármű szabályszerűségéről, hanem az üzembentartónak.

sheldon99 2008.10.01. 14:32:58

Jó lenne, ha a gyalogosok nem szaladgálnának át egy 6 sávos úton. Lásd pl. a Váci út Duna Plaza-nál lévő szakaszát. A dolog mindennapos. Senki nem mondja már, hogy ez nem életveszélyes.
Az autósnak meg kell állni a piros lámpánál, a gyalogosnak is meg kell várni a zöldet, és - oh milyen meglepő - még a bringásnak is meg kellene.

szek08 2008.10.01. 14:34:11

a másik probléma az út szélétől 80cm-el szabályjal van: az utaink külső 80cm-e elég nagy százalékban járhatatlan (kátyú, csatorna, belogó ágak, nyomvájú). Ha ott valaki végigmegy 1,9" alatti gumival annak gratulálok!

SanTa 2008.10.01. 14:35:31

sheldon99: Ugyan, miről beszélsz? Mindig annak kell vigyázni, aki kárt tud okozni a másikban. A bringásnak igenis joga, sőt, lassanként kötelessége a szabályok áthágása, ezzel ugyanis ébren tartja az autós figyelmét, így az nem tud olyan könnyen balesetet okozni máshol. Tulajdonképpen a gyalogosok is ilyen megfontolásból szaladgálnak a Váci úton. Képzeld el, mivé fajulna a világ, ha minden autós csak úgy mehetne bele a nagyvilágba 70-nel, ahogy azt szabad.

szek08 2008.10.01. 14:36:37

"A kocsiknak sem alapfelszerelés a láthatósági mellény, vagy az elsősegély-doboz, mégis kötelező" ez igaz, de például minden autón van világítás. Egy mellényt egy mozdulat bedobni a csomagtartóba, de egy lámpát, sárvédőt, csengőt (kb ezek az alapfelszerelés részei) felszerelni nem egy mozdulat. ezek a kerékpár tartozékai nem kigészítő biztonsági tartozékok.

DöG 2008.10.01. 14:40:45

Kinek van névtábla, meg küllőprizma a keróján? Nincs!? Majd jól megbüntetnek! :D
De akkor is, ha izzós helyett ledes lámpád van, vagy láthatósági mellény helyett csak fényvisszaverő csíkjaid mindenfelé a ruhán, meg a biciklin... mivel egyik se szabvány felszerelés.:(
Jó lenne, ha egyszer végre előbb a szabályokat fésülnék át, ésszerüsítenék és aktualizálnák, mielött büntetőkampányt indítanak.. :(
Egyébként "nyuszika, van sapkád?" jelszóval a normálisan közlekedők is megihatják a levét, ha ügybuzgó rendőrrel akadnak össze.

Dr Kangörény 2008.10.01. 14:49:14

Két érdekes kérdés a kommentek alapján:
- Szar ügy, hogy nem csak az autósokat baszogatják a rendőrök, mi? Milyen érzés a fasz rossz oldalán állni? :-)
- Hogyan lehetséges az, hogy egy ilyen híren valaki fel tud háborodni és nem az a baja, hogy nem egész évben zajlanak ilyen ellenőrzések???

Ráaádásul a felháborodásnak nincs is alapja, hiszen csak és kizárólag az autósok szegik meg a szabályokat, biciklis és gyalogos sem szabálytalant nem tesz. legalábbis eddig ilyen tartalmú véleményeket olvastam ezen a blogon.

dshk 2008.10.01. 14:55:53

ideje van, csak nem tudom hogy kapják el a biciklist. Autó még soha nem akart elütni, de pár hete egy biciklis igen. Bajcsy-Zsilinszky úton az autók megálltak a piros lámpán, de egy biciklis lányt ez nem zavart, átment a piroson majd 30 várakozó gyalogos előtt a zebrán is, úgy, hogy a gyalogosoknak már zöld volt. A sok ember miatt nem láthattam, és ha egyedül lettem volna és nem kell a másikra várnom már rég leléptem volna a járdáról. Ötven centire suhant el előttem.

sheldon99 2008.10.01. 15:00:01

Kár az indulatokért. Kicsit megértőbbnek kellene lenni minden oldalról. Az autósok kijelölt helye az úttest, a gyalogosoké a járda, a zebra, aluljáró. Sajnos a biciklisek kimaradtak a szórásból. Tudom, hogy még csak fejlődik az ő közlekedési kultúrájuk is, és sajnos nekik nincs igazán kijelölt helyük az utakon még. Talán éppen ezért mondható, hogy nekik is be kellene tartaniuk a meglévő szabályokat a gyalogosokkal szemben legalább. Hiszen ők is erősebbek a mezei kétlábúval szemben.

The Green Manalishi (törölt) 2008.10.01. 15:02:20

Nem is kell névtábla a bringára...

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.

Cselo 2008.10.01. 15:06:16

PÉNZBEHAJTÁS! Kell a pénz vízágyúra, könnygázgránátra, pajzsra stb.

bicajos 2008.10.01. 15:11:11

off, de mit mond arról a kresz, ha a piros lámpa előtt megállok, leszállok a bringáról, feltolom a járdára, tolom egészen, míg átérek a piros lámpa túloldalára, majd ott letolom az úttestre, ráülök és tovább tekerek?

bicajos 2008.10.01. 15:12:42

tiszta fasság a siránkozó, frusztrált autósok kedélyállapotának javítására a gyalogosokat és a bringásokat basztatni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2008.10.01. 15:13:39

"én úgy tudom, hogy ha jobbra kanyarodsz, akkor is minden esetben elsöbbséget kell adnod az ott átkelő gyalogosoknak"

sőt, ha balra, akkor is....

Roltii 2008.10.01. 15:13:39

kurvára ideje volt már ennek. Szokás itt az autósokat fikázni, de nem kéne elfelejteni, hogy nem csak ők vannak a legtöbben, de ők kapják a legtöbb szopást is. Ezen vitatkozni fölösleges.

Biciklist és gyalogost is büntessenek, ez a minimum. Egyébként nevetséges, hogy ezzel kb beismerték, hogy eddig le se szarták ezt a két oldalt...

Roltii 2008.10.01. 15:15:42

bicajos 2008.10.01. 15:11:11

azt hogy döntsd el, hogy kerékpárral vagy gyalog közlekedsz. Ha olyan hülye vagy két keréken, hogy nem fogod fel, hogy komolyan tudja akadályozni a forgalmat akár 1 biciklis is, akkor úgy is fölösleges erről beszélni.

Joejszaka 2008.10.01. 15:20:26

Valami értelme van a dolognak, legalábbis a bicajosok ellenőrzésének.

Régebben bicajjal jártam, nem is tudtam, hogy milyen veszélyes. Most sokat vezetek autót, és legjobban a bringásoktól félek. Sosem tudod, mit fog csinálni legközelebb, karambolozol vele 50-nel, és a halála a lelkeden szárad.

Faluhelyen egyáltalán nincs lámpájuk, a legrosszabb a főutakon a helyzet, a részeg, dúlöngélő kivilágítatlan papák kétkeréken veszélyeztetnek.

Bp-en a bicajosokon legalább van lámpa. :-)

bicajos 2008.10.01. 15:20:59

roltii:

ez általában úgy szokott lenni, hogy az autók engem akadályoznak a közlekedésben, mert túl közel állnak a padkához, vagy egymáshoz, amitől nem tudok elmenni mellettük/közöttük. autóst max akkor akadályozok, ha kereszte állok előtte az úton és nem megyek odébb. egyébként meg: AUTÓZZ VESZTES, BRINGÁZZ NYERTES!

bringás 2008.10.01. 15:25:08

Joejszaka
Ha igazad lenne az örvendetes esemény lenne, de sajnos nagyobbrészének az általam látott bringásoknak nincs lámpája, prizmája, vagy egyéb jelző rendszere
mindegyiket le kellenne szállitani a kerékpárról és gyaloglásra kényszeríteni, mert ezek a nem látszó tekerők azok, akik a legjobban fel vannak háborodva, ha valaki nem veszi öket figyelembe(értsd: észre), mert egyszerűen láthatalanok.

Roltii 2008.10.01. 15:29:30

bicajos: jól éreztem, te nem a tipikus buta ember vagy...hanem még annál is, na mindegy.
áruld már el hogy a francba akadályoz téged egy autós??!
szabálytalan lenne túl közel állni a padkához? ha nem férsz el, nem mehetsz el.
Ha egymáshoz állnak közel az téged miért zavar? nem mehetsz el köztük, TILOS! Mellesleg szerinted a margit körúton hogy valósítod meg, hogy se a padkához se egymáshoz ne álljanak túl közel. Szólj, ha van elfogadható megoldásod (a kedvedért: 1 autós sáv nem jó megoldás).
Jah, autóst akadályozod, ha nem a padka mellett mész mondjuk úthibák vagy bármi más miatt, ráadásul ott kell menned. Ha szar az út, válassz másikat. Meg fogsz lepődni, mi autósok is sokszor ez alapján választunk utat, ami nagyon kátyús, ott nem megyünk. biciklistől még nem hallottam ilyet.

stellaz1 2008.10.01. 15:41:41

itt sem kell verni a palávet

régebben a rákóczi útra nézett az irodám ablaka, és rendszresen ott mentek át az emberek a 6 sávos út közepén, és rensszeres volt a gázolás is. Jellemzően egy tompa puffanás, kinézel valaki fekszik az úton. Koleganőm egyszer úgy jött be, hogy egyből rókázott a budin a kinti gázolás látványa miatt.

A bingára meg lehet kapni minden kiegészítőt kb 3000 ft összértékben.

Én inkább olyanokat kérdeznék, hogy a bringám küllőin nincsen borostyán színű prizma (hasznos, mert az autó lámpái jól megvilágítják), de a gumin körben van fényvisszaverő csík, akkor az most szabályos vagy sem?

stellaz1 2008.10.01. 15:43:49

hozzáteszem, hogy a legnagyobb gáz, még mindíg az, hogy a zebrán nem állnak meg az autósok

bringás 2008.10.01. 15:48:28

Nem aza a legnagyobb gáz, hanem az, hogy nem is kerültbele az idei kresz módósításába, még mindig csak a figyelmes megközelítás és a lassítás a kötelező!

Roltii 2008.10.01. 15:49:04

stellaz1 2008.10.01. 15:43:49

miért álljon meg a zebrán az autós? ha ott megáll, hogy mennek át a gyalogosok?!
Komolyra fordítva, sokszor hülyén van kitalálva. Van mondjuk egy 2x2 sávos út, balról elindul egy gyalogos én meg a külső sávban haladok. akár 500 métert is megteszek, mire átér a gyalogos, de szabály szerint megkéne állnom, és várni, pedig nem akadályozom, nem zavarom, köszönőviszonyba se vagyok vele. Kisutcába kis zebráknál más a helyzet, ott tényleg borzasztó nézni, ahogy nem engedik át őket. Vagy nagy utaknál nem állnak meg. De most nem védeni akarom az autósokat, nagyon sok gyalogos imád beszélgetni a zebrák mellett. Én 99%-ban megállok ha gyalogos van, és kb 50%-ban akarnak ténylegesen átmenni, meglepően sokszor, csak ott álldogálnak.

(szerintem az egész arról szól, hogy állambácsi baszik lámpákat építeni, mert az drága, meg a havernak nincs lámpás cége, így inkább oldjuk meg másképp. Hasonló az eset a jobbkezes utca vs elsőbbségadás kötelező táblák esetében is)

Roltii 2008.10.01. 15:52:22

bringás 2008.10.01. 15:48:28
a KRESZ szabály úgy jó ahogy van. Ha van ott gyalos, akár a környéken is, meg kell állni és kész. Igazából mint feljebb írtam, talán túlzás is, nem ennyire fekete vagy fehér. De bicikliről nézve tényleg vicces lenne, ahogy mondjuk a szentendrei úton minden zebránál 30ra fékezünk...
Szóval a szabály pont elég arra, hogy biztonságos legyen az egész, csak bekéne tartani. A 30-as korlát arról szólt volna, hogy büntethessenek ezért is, vagyis pénzbeszedés.
Alapvető hiba, hogy nem a kulturáltabb közlekedés megvalósítása a cél, hanem pénzbeszedés.
Kondorosi is feldughatja a zéró toleranciáját, mintha nem szabálytalankodna állandóan, meg nem Ingolstadti rendszámú kocsiba fényképeznék...

Manyizga (törölt) 2008.10.01. 15:52:34

Roltii: ha nem egy bringás, hanem egy munkagép (homlokrakodó, stb.) menne előtted, az nem zavarna? LOL. Ha lassan halad, lassan halad ez van. Indulj el előbb. ;)

Roltii 2008.10.01. 15:56:00

Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.10.01. 15:52:34
dehogynem zavarna, de ez van. De ha valahogy megelőzném, majd a lámpánál előre sunnyogna és minden kezdődne előlről, az még jobban zavarna.

bringás 2008.10.01. 15:57:37

nem kell lámpákat telepíteni, nálunk egy kicsivel fejlettebb közlekedési érzékkel rendelkező nemzetnél kisebb településeken megoldották a lámpák és egyébb korlázozó táblák leszerelését és érdekes, nem káosz lett a vége, hanem óvatosabban közledő emberek, érvényben ez az összes közlekedésben résztvevő szereplőre.
Persze ez nálunk csak utópia lenne, sajnos jó védekezni azzal, hogy honnan tudhatnám és hoyg át akart menni, azt hittem csak pihen a zebra mellett és a lábát lazítja és nem akar lelépni a járdáról.
miért müködik ez nálunk máshogy, vannak nálunk türelmesebb nemzetek, ez valami génhiba, és nem az autósokra gondolok csak, a mamó a gurulós cekkerével vigan indúl el a piroson a közeledő autó elött és karlengetve még integet utána egy kicsit, persze mindezt az úttesten, bringások is néhol átcsorognak( legalább körültekintően), vagy egyszerűen áttekernek a piroson, mert senki nem büntte meg öket eddig.

Roltii 2008.10.01. 15:59:55

bringás: na, majd beszélünk 5 év múlva, ha lesz már valami tudásod a téged körülvevő világról. Addig ahogy látom fölösleges.

bringás 2008.10.01. 16:01:18

Nem a tudás hiány, ami zavar, hanem az hogy nem csak itthon tekertem már eddig és látom érzem a különbséget

Roltii 2008.10.01. 16:10:32

bringás 2008.10.01. 16:01:18
akkor meg igazán nem értelek. biztos láttad a különbséget a biciklisek meg a gyalogosok között, és nem csak az autósoknál. Bár tapasztaltam már, hogy létezik a szelektív látás fogalma is.
Külföldön elég sok minden más. Főleg a sokat emlegetett mentalitás.
Alapjába véve nem az autósokkal van itthon a baj, hanem mindenkivel. De majd rájössz erre te is.

bicajos 2008.10.01. 16:14:03

roltii
csak hogy értsd: városban biciklizem, a biciklit saját autóm és a fővárosi bkv helyett használom: munkába járok cangával. és igen, az autósok úgy akadályoznak, hogy nem hagynak helyet, hogy elmenjek közöttük/mellettük (a kreszben jobbra tarts van, tehát az út jobb oldalán megyek biciklivel, ha autó is van abban a sávban és elférek, akkor mellette, ha nem férek el, akkor balról előzöm és a két kocsisor között megyek). tehét az autók tartanak fel engem és nem én őket. a szabályokat nem mindig tartom be, de ez főleg azért van, mert betartásuk nagyobb veszélybe sodorna (engem, a szaros kis biciklis életemet), mintha a kresz szerint közlekednék. de ismétlem: az autósokat nem a bringások akadályozzák a haladásban, hanem saját maguk, a nemtörődom autóstársaikkal egyetemben, akik beragadnak a kereszteződésbe, félreállnak villogóval, stb. ez az egész bringás genyózás azért van, mert az autósoknak csípi a szemét, hogy a bringás hamarabb odaér vhova, mint ő. egyébként részegen autót sem szabad vezetni (rengetegen vezetnek így) és a piroson sem szabad átmenni autóval (rengetegen átmennek a piroson autóval). egyébként meg az eddig felsoroltaknál nagyságrendekkel veszélyesebb dolog fülhallgatóval a fülünkben biciklizni, de ezt valahogy nem akarják büntetni, hiszen ez nem szúrja a szerencsétlen, dugóba kényszerített, frusztrált autósok szemét.

stellaz1 2008.10.01. 16:19:57

Rolti

én is tapasztalom, hogy hiába állok meg a zebrán nem indulnak mert nézelődnek, de ez azért lehet,mert látták, hogy nagy a sor és el sem hiszik, hogy valaki megállhat. Ha rájuk dudálok az esetek 90%-ban átmennek a zebrán.

Amúgy ha egy bringás rendszeresen visszaelőz, akkor azért elgondolkodtató, hogy van-e értelme megelőzni? mert ez jellemzően lassan haladó kocsisorok esetén fordul elő, ahol jellemzően teljesen mindegy milyen tempóban haladsz, mert 100 m-ként állsz 30 másodpercet. Magyarán ha 20-al mész ugyanaz a kocsi mögé állsz be a sorba, mintha 170-el mentél volna

Roltii 2008.10.01. 16:21:13

bicajos:
hogy a francba előzöd az autóst balról? ezen gondolkozz már el, mert nem teheted meg. neked az úttest jobb szélén van a helyed biciklivel és maximum álló autót előzhetsz meg jobbról, ha elférsz mellette. De mellette már nem állhatsz meg, csak előtte.
Komolyan azt gondolod, hogy az autóst zavarja, hogy a biciklis hamarabb odaér? elárulok egy nagy titkot: leszarjuk, hogy hamarabb odaér. De ha én miatta lassabban érek a célomhoz, az már zavar. És a kettő nem ugyanaz.
Fülhallgatóba meg miattam biciklizz nyugodtan, abszolút nem érdekel, nekem is szól a kocsiban a zene.
Jah, egyet még megjegyeznék: ha nekimész a kocsimnak a bicikliddel, akkor a minimum az lesz, hogy bedobom a biciklidet legalább egy terepjáró alá. (ha te jössz nekem, te vagy a hibás, lényegtelen hogy ki milyen szabálynak vétett, mielőtt ezzel jössz)

Roltii 2008.10.01. 16:29:37

stellaz1 2008.10.01. 16:19:57
rádudálsz? gyalogos csalogatás, mintha írna erről valamit a KRESZ...

Bringáról láthatnád a legjobban, hogy mi történik, ha egy lassú jármű mögé beragad egy kocsisor. 2-3 lámpával visszafelé, már legalább 5-10 autós nem jut át-> nő a dugó. Kicsit jobban visszahat az az 1 lassú jármű, mint gondolnád. Megelőzöm, hogy a mögöttem levők ne szívjanak, mert egy közösségi játéknak is felfogható a közlekedés. Ennek a játéknak kéne, hogy része legyen a biciklis is. Képzeld el mi lenne, ha minden kocsisor elején egy jófej biciklis tekerne 25-30-cal. Mert, hogy kb ez az ami elvárható sebesség, de sokan ennél lassabban mennek. Jah, meg 40-nél gyorsabban úgyse lehet biciklizni, úgyhogy mindenféleképpen lassabb közlekedés lenne. Ebből nem nehéz belátni, hogy még nagyobb dugók lennének. Remélem érthető voltam.

bicajos 2008.10.01. 16:30:30

roltii
tehát biciklivel csak az autók mögött mehetek?

Roltii 2008.10.01. 16:34:39

bicajos 2008.10.01. 16:30:30

Igen! Pontosabban mehetsz előttük is, míg meg nem előznek. Ha állnak, megelőzheted őket, ha elférsz mellettük jobbra. Mellettük csak annyi ideig lehetsz, amíg elhaladsz. Mellette nem állhatsz meg, és ehhez hozzátartozik, hogy ő se állhat meg melletted (én nem is szoktam, de más lehet hogy igen, ezt ti jobban tudjátok).

stellaz1 2008.10.01. 16:36:14

Roltii

azért dudálok rá, mert megálltam, csak a szernécstlen erre nem gondolt, és amúgy a kressz szerint be lehetne vonni az ÖSSZES autós jogsilyát az elmuéasztott elsőbségadásnál a zebrán (nem kéne két év a pontok összegyűjtéhez elhiheted).

amúgy meg ha én hamarabb beérek az üllőin bringával mint autóval, akkor hogyan tarom fel a kocsisort?
budapesten manapság elég vicces azt állítani, hogy 30-al menő bringás bárkit is feltart hosszabb távon

bicajos 2008.10.01. 16:36:46

roltii
tehát lámpánál álló autó mellett elmehetek?

stellaz1 2008.10.01. 16:39:45

jogsiját :)

amúgy tegnap kaptam a rend őreitől egy 10 rugós csekket mert áthatjtottam egy 20m-es, 30 éve nemhasznált iparvágányon, amin 20 métert sporoltam és snekit nem tartottam fel, sőt.. csak hát kint van egy behajtani tilos kivéve bkv tábla, bár ha ott vilinger menne régen rossz élenne, mert az üllői út közepére vezet keresztben :) a rendőt oda állt büntetni 100 m-ről nézte és ki is zsedett mindenkit aki ott jött. A mögöttem jövő csak annyit kérdezett: te is bekanyarodtál?

jó hogy ez a legégetőbb gond ma budapest közlekedésében

Roltii 2008.10.01. 16:48:36

stellaz1 2008.10.01. 16:36:14
az autós közlekedés a lámpák miatt (szándékosan), hullámokban érkezik. Na most ha te végig gurulsz, úgy, hogy mindenkit feltartasz, akkor a lámpáknál lesz sokkal kevesebb autó lesz mint egyébként. Az úton marad nagyon sok kihasználatlan hely. Innentől már nem kell nagy logika, hogy máshol ez sokkal nagyobb dugót okoz. Márpedig a cél, hogy valamennyire egyenletes legyen a közlekedés. Hülyén hangzik, hogy hullámokban meg hogy egyenletes legyen, de elképzelni nem olyan nehéz.

bicajos 2008.10.01. 16:36:46
tudtommal a jobb oldalán megelőzheted ha elférsz mellette, és még előtte is van hely (nem lógsz be a kereszteződésbe).

Értem, hogy miért kérdezel vissza, előre megpróbálok rá reagálni:
1, nem jó dolog, hogy újra és újra meg kell előzni a bicikliseket
2, hülyén nézne ki, ha a biciklis beállna a kocsisor végére.
1+2: jó megoldás nincs -> oda kell figyelni egymásra. Pl: autós engedje előre a biciklist jobb oldalt ha teheti, de a biciklis is segítse az őket előző autósokat azzal, hogy lehúzódik a padka mellé. Az ideális persze a külön bicikliút/biciklisáv lenne, de Bp utcaszerkezete nem igazán teszi ezt lehetővé sajnos.
(legtöbbször egyébként a biciklis a kisebb helyeken nem fér el az autós mellett, de erőlteti, és ebből vannak az olyan problémák mint letört tükrök, meghúzott autók, nyíló ajtóba tekerő biciklisták.

bicajos 2008.10.01. 16:54:41

roltii
most adtál igazat abban, amit első kommentemben írtam, vagyis, hogy valóban az autósok akadályozzák a bicikliseket, nem pedig fordítva. köszönöm, hogy megértetted, és legközelebb úgy állsz meg a lámpánál/dugóban, hogy elférjen melletted a bringás is. és köszönöm, ha eddig is így álltál meg!

Roltii 2008.10.01. 16:59:50

bicajos 2008.10.01. 16:54:41
nem, nem érted. mi nem akadályozunk titeket, sokszor egyszerűen nincs elég hely, ez a szomorú helyzet. Ráadásul minket is köt a jobbra tartás, amit kevesen tudnak, de sávon belül is igaz.
Meg bevallom, ha nincs sok hely jobbra, akkor szokszor még jobban lehúzódok, hogy ne próbálják letörni a tükrömet.
Iszonyat kettős dolog az egész egyébként. Engem az egész téma csak azért basz fel nagyon, mert nap mint nap 10X több szabálytalankodó biciklist látok arányaiban mint autóst. Csak a legegyértelműbb: nem megyünk át a piroson (a beváltó lámpa más tészta, de most nem erről van szó).
Egyébként én meg köszönöm, hogy legközelebb a padka mellett fogsz közlekedni ha mögötted autósok jönnek és gyorsabbak mint te (mindegy milyen messze van a következő lámpa).

bicajos 2008.10.01. 17:04:59

piros lámpás felvetésekkel kapcsolatban egy nagyon fontos kérdésem van:
bicajos 2008.10.01. 15:11:11
off, de mit mond arról a kresz, ha a piros lámpa előtt megállok, leszállok a bringáról, feltolom a járdára, tolom egészen, míg átérek a piros lámpa túloldalára, majd ott letolom az úttestre, ráülök és tovább tekerek? :DD

gaze762 2008.10.01. 17:06:12

te, katona fehérben, mond már mweg, hány esetről tudsz amikor bringás gázolt halálra gyalogost?
És mondjuk hányról ahol autós gázolt halálra gyalogost?
a kisgyerek agyát szétcsapó 40-el járdán száguldó bringás képéről okoskodni, az egy klasszik árnyékbox, köze nicns a realitáshoz, ellenben nagyon hatásos mint iylesztgetés.
Érdekes, hogy a világ szerencsésebb helyein a kerékpározásnak a magyarnál ezerszer nagyobb teret engednek, és mégsem gázolnak át napi rendszerességgel kerékpárosok a kisgyermeked agyán, a járdán.
A hülyeség ellen nincs orvosság, de szavazati jog az jár mellé...
(járdán hol tudsz felgyorsulni 40-re? egyébként..)

Igen, preferálják a kerékpározást és a tömegközléekedést, és mindennek előtte a gyalogost.
az autók uralmából és mindehatóságából - nekem speciel - baszottul elegem van, és aki nem külvárosból jön be pöfögni a belvárosba, annak is.
(az autózásra meg szükség van szokásos baromság körökhöz ennyit: ""...remekül körvonalazódik, milyen a budapesti autós: vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magába viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."

bicajos 2008.10.01. 17:12:41

gaze762
sajnos mindennap látok járdán bicikliző embereket, és nem csak óvatos kislányokat/nagymamákat, hanem gyorsabban tekerőket is. ez - bár nem gyakoriak a nagyon súlyos/halálos balesetek - igenis balesetveszélyes.

gaze762 2008.10.01. 17:39:53

bicajos: de tényleg érdekelne, hány halálos balesetet okozott kerékpáros gyalogoson.
ettől még ugyanolyan ijesztő ha valaki szembe kerekezik feléd, viszont azt hiszem elég jól kiszűrhető a csoport mely veszélyesen kerékpározika járdán.
(mellesleg, Berlinben pl tök nyugisan elbicajoznak az emberek a járdán, pedig ott sokszor keskenyebb és macskakövesebb, mint itthon. Csak az emberek figyelnek egymásra, gyalogos is, bicajos is. És nem ilyen rémképeket akarnak demagóg módon alapvetésnek tartani, mint a 40-el gyerekagyszétlapító esete.)

MatheeW 2008.10.01. 18:20:41

Sziasztok! Én is keményen mindennap biciklivel közlekedem és meg kell mondanom, hogy katasztrófális a helyezet.. ok-ok aláírom, hogy rengeteg a barom biciklis, aki elrontja az olyan jóhírű bringások hirnevét, mint amilyen én is vagyok, de ne feletkezzünk meg arról sem, hogy az esetek nagy részében nem a bringás a hülye! Az elsöbséget nem adják meg az autósok, a kerékpárúton a nagykörúton a motorosok is előszeretettel szoktak közlekedni. Ahelyett, hogy a bringásokat cseszegetnék az okos rendőrök inkább civilben egyszer nézzenek végig egy nagyobb kereszteződést mondjuk a stadionoknál és készítsenek tanulmányt, hogy hány alkalommal adják meg a bringásoknak a TÁBLÁVAL jelzett elsöbséget, a VASTAGON felkent bicikli útnál a kanyarodósávokban! Az üllői úton hányszor lőnek ki kocsival motorral, meg egykeréken az okosok.. Semmi tisztelete nincs a rendőrnek, leszarják őket! Az egcseri útnál egész nap ott lehet állni a kerékpáros villanyrendőr egész álló nap piros!!! Egyszer sem láttam még zölden. A népligetnél van olyan fényképem, hogy a kerékpárosnak zöld a lámpája és mennek a kocsik, meg a VILLAMOS a háttérben. ja! A város is nagyon odafigyel arra, hogy ne legyen balaset! És ezek irányítják az életünket! Pffff...! Szégyenlem magam, hogy itt élek! A váciutcában múltkor megállított két rendőr: Szálljak le a bicikliről, mert itt nem lehet bringázni, tiltja a kresz! Erre én: Hát ha jól tudom a kerékpárhoz nem kell kressz vizsga, ezért én azt honnan tudjam, illetve az utca elején a felhajtónál nem volt tábla, hogy: Kerékpárral behajtani Tilos! .. Visszaszáltam a biciklire a rendör elött és továbbhajtottam.. :P Pancserek!
Arról nem is beszélve, hogy agyalogos annélkül , lép le a járdáról, hogy körülnézne. és utána még nekiáll feljebb.. Na meg persze a nő telefonnal a fülén sétál a kisgyerekével a karján az ELKERÍTETT bicikliúton.. nem eléggé egyértelmű, hogy az bicikliút? Az emberek nem fogják fel, hogy biciklivel is megyek simán 40-nel..

bringás 2008.10.01. 18:38:53

Hát igen, ez a tipikus mindenkinek igaza van helyzet, mert mindenki azt hisz, hogy neki igaza van...
Igen, a bringások rakják ahol tudják, néha a járdán, mert kész öngyilkosság lenne szabályosan az úttesten, és valóban lehet hogy többel, mint az előirt 10km/h, hisz annyival majdnem gyalogolni szoktam.A gyalogok pedig sétálgatnak a színben is és esetek egy részében szintben is elkülönített bringasávon, mert észre sem veszik, megyünk busz elött, mert ha a buszsáv bal oldalán haladnánk, akkor pont kétszer annyi eséllyel dudálnának le, csapnának el, hisz mindkét irányból járművek haladnának el mellettünk nagy sebességgel. Haladnánk jobbra tartva az út szélét kellően megközelítve, ha az út nem lenne tönkre téve a túlterhelt kamionoktól, és a nyomvályú és a kialakult feltarajosodás nem akadályozna benne! Haladnánk a bringaúton, ha lenne rajta közvilágítás, ha nem lennének rajta akkora kátyúk, hogy leesel a bringádról, ha áthaladsz rajta, mert áthaladsz és nem kis tempóval, mert egyszerűen észre sem veszed időben, még lámpával sem, jól megtervezett kerékpárúton, nem ritka középen tűzcsap, fa, villanyoszlop, és egyéb haladást nehezítő építészeti elem.

Zsurmi 2008.10.01. 20:23:52

Roltii,

Fogalmad sincs miért érsz oda valahova később. Csak okot keresel, a mostanában legkézenfekvőbb ok a biciklis. Ennyi. A kereszteződésbe beálló autókat, a vészvillogva parkolókat már észre sem veszed.

A te hamarabb előrejutásod nem való előbbre a biciklis úthasználathoz való jogával. Teljesen jogos feltartás, ott van, halad annyival amennyivel tud és akar. Az előtted haladóval szemben nincs semmilyen elsőbbséged!

Az elképzeléseddel ellentétben nem kell szigorúan lehúzódni kerékpárral, az út és forgalmi viszonyoknak megfelelően kell lehúzódni. A döntés a bringásé (sőt a motorosé is). Rossz útbukolat, szilánk, jobboldalt parkoló autók pont elég ok a sáv belsejében tartózkodásra.

Szép az elméleted, hogy a kerékpárosnak és autósnak mit szabad. Csak épp a lehúzódott kerékpárost sem szabadna megelőzni túl kis oldaltávolsággal. Mégis megteszik, szabályt sértve, veszélyeztetve.

A hullámos példád helytálló, de az forgalomszervezési kérdés. Nem közlekedési. Nem ok bárki eltiltására/eltanácsolására az, hogy úgy kevesebben férnek át egy útszakaszon. A szabad helyváltoztatás joga előbbre való. Azon kívül mindenki fizet az útérte az adójából (SZJA).

Ha túl sok biciklis és a jelenelgi formában zavaró, át kell szervezni. Ez nem kitiltást jelent. Lett volna elég alkalom számos úttestről kitiltani a bringásokat. Nem tették, nem is tehetné meg az illetékes hatósák. Az úttest nagy része közös használatú. Csak alapos okkal lehet korlátozni a használatát. Az hogy, kevesebb autó fér át bringásokkal nem alapos ok.

Tudod miért látsz 10x több szabálytalan biciklist? Mert 20x több hagy le a nagy forgalomban araszolva. A szabálytalan autósokat 10 méterrel, 2 lámpával előbb már nem látod, de a bringást mindig.

És tudod miért szabálytalan a bringás? Mert nem tud szabályos lenni. Olyanok a szabályok.

Xezs 2008.10.01. 20:49:42

Rinyáljatok, csóró faszok :) Még a végén a bicajt is el kell adni a bünti miatt, mi lesz majd veletek nélküle?

Nem tudom ki írta hogy gyalogos csak kereszteződésben vagy úttorkolatban kelhet át, de jó nagy baromságot írt. Ilyet a KRESZ nem ír elő. Nem is lenne logikus, képzelj el egy 2 km hosszú utat amibe semmilyen másik út nem torkollik be, és te pont középen van, tehát mindenképp 1 km-t kellene gyalogolnod ha szabályos akarnál lenni. Ha nincs kijelölt gyalogátkelőhely, akkor átkelhetsz az úton (kivéve autóút, autópálya), de nincs elsőbbséged az autóval szemben. Azonban ha egy autó arra az útra fordul rá, amin te kelsz át gyalogosan, neked van elsőbbséged.

Egyébként mindenkinek ajánlom azt a KRESZ tesztprogramot ami PC-re jött ki, megismerni a KRESZ-t illetve frissíteni a meglévőket nagyon jó. Meg persze ugyanúgy néz ki mint a vizsgakörnyezet, szóval felkészítésre is nagyszerű (nem én csináltam, ez nem reklám).

Xezs 2008.10.01. 20:52:29

Ja a zebráról a KRESZ pedig annyit mond, hogy ha belátható területen belül van kijelölt gyalogátkelőhely, akkor köteles vagy azt használni. Na, hogy a gyakorlatban ez hány m-t jelent, azt nem tudom megmondani. Ha látod akkor ott menj át.

Különben érdekes, hogy az emberek attól érzik jól magukat hogy a zebrától 50m-re mennek át az úton. Bevallom engem is csábít, mert az ember az ösztöneivel annyit fog fel hogy az a rövidebb. Aztán ha elmész a zebráig, akkor jössz rá hogy semmit se vesztettél.

Mindenkinek csak ajánlani tudom a zebráig való elmenést, nem fogtok belehalni, és hiszitek vagy sem, időt sem vesztetek vele.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.01. 21:20:16

Emberek, ugyanúgy joga van a bringásnak az úttesthez, mint az autósnak. Néha feltartja a bringás az autósokat? Máskor autósok tartják fel egymást, megint máskor egy teherautó, egy busz, stb. A városban többnyire nem egyedül közlekedünk. Kedves autósok, képzeljétek el, hogy a rengetegszer ti tartjátok fel a bringásokat.

Egy mai hülye pickupos is azt hitte, hogy feltartom a bringámmal, közben a sor előttünk már beállt, de neki még muszáj volt egy utolsó gázfröccsel elémgyorsulnia, aztán kétségbeesetten fékezett és csak hajszállal kerülte el az előtte állót. Vigyorogva gratuláltam is neki a mutatványhoz, miközben kikerültem.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.01. 21:25:23

Engem bringásként nem zavarnak ezek a szigorítások, mert nem szoktam piroson átmenni és még csak járdázni sem. Közlekedek rendesen az úttesten.

Azt viszont szeretném, ha végre minden közlekedőt szigorúbban figyelnének a rendőrök, mert gyakorlatilag minden kereszteződésen minden pirosnál átmegy még egy-két kocsi. A gyalogátkelőkön a félénkebbek nem tudnak átkelni, amíg el nem fogy a forgalom, mert senki nem engedi át őket.

Perillustris 2008.10.01. 23:36:00

"Jah, egyet még megjegyeznék: ha nekimész a kocsimnak a bicikliddel, akkor a minimum az lesz, hogy bedobom a biciklidet legalább egy terepjáró alá. (ha te jössz nekem, te vagy a hibás, lényegtelen hogy ki milyen szabálynak vétett, mielőtt ezzel jössz)"

Lényegtelen? Hahaha!

Perillustris 2008.10.01. 23:37:23

Egyébként ellenőrizzék és büntessék* az összes közlekedőt, de ne csak kampányszerűen.


* a szabálytalanokat

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.01. 23:51:04

@dshk: Ha el akarnak ütni a zebrán, ordíts utána, függetlenül attól, hogy autós vagy biciklis volt.

@Roltii:

1. "Szokás itt az autósokat fikázni, de nem kéne elfelejteni, hogy nem csak ők vannak a legtöbben, de ők kapják a legtöbb szopást is." Egyrészt remélhetőleg nem sokáig lesznek legtöbben, másrészt ők okozzák a legtöbb balesetet ÉS szennyezést, szóval nyugodtan csak viseljék a döntésük következményeit.

2. "Biciklist és gyalogost is büntessenek, ez a minimum. Egyébként nevetséges, hogy ezzel kb beismerték, hogy eddig le se szarták ezt a két oldalt..." Hogy is volt a balesetek okozóinak az aránya? Négyszer annyi volt az autósok által elkövetett, mint amennyit a biciklisek ÉS gyalogos összesen elkövettek okozóként. Esetleg talán ezért...

3. "Ha olyan hülye vagy két keréken, hogy nem fogod fel, hogy komolyan tudja akadályozni a forgalmat akár 1 biciklis is, akkor..." Akkor azon az útszakaszon A) hibás a közlekedés szervezése, B) az átlagnál is türelmetlenebbek az autósok.

4. "Ha egymáshoz állnak közel az téged miért zavar? nem mehetsz el köztük, TILOS!" (De a motorkerékpárok átmehetnek köztük. Bár úgysem férnek el...) De igazad van, a piros lámpákhoz jobbról-elöl biciklis felálló kell.

5. "Mellesleg szerinted a margit körúton hogy valósítod meg, hogy se a padkához se egymáshoz ne álljanak túl közel. Szólj, ha van elfogadható megoldásod (a kedvedért: 1 autós sáv nem jó megoldás)." Pedig, hogy jó megoldás! A parkoló autókat el kell tüntetni, helyükre WOL vagy kerékpársáv. (A Critical Massnek van egy "Kerékpársávot a körútra!" plakátja is...)

6. "Jah, autóst akadályozod, ha nem a padka mellett mész mondjuk úthibák vagy bármi más miatt, ráadásul ott kell menned. Ha szar az út, válassz másikat."
a) A "szar út" definíciója igen különböző egy biciklis és egy autós számára. Kifejtsem vagy rájössz magadtól is?
b) Te autóval szívesebben mennél kanyargós, jobbkezes, kisforgalmú, kiváló burkolatú utcákon ahelyett, hogy a kissé felújításra szoruló, nagyforgalmú főútvonalat választanád? Ja, hogy mégis inkább haladni szeretnél, és időben és térben minél rövidebben elérni a célodat. Hát egy biciklisnél sincs másképp.

7. "szerintem az egész arról szól, hogy állambácsi baszik lámpákat építeni, mert az drága, meg a havernak nincs lámpás cége, így inkább oldjuk meg másképp. Hasonló az eset a jobbkezes utca vs elsőbbségadás kötelező táblák esetében is" Olvasd el a en.wikipedia.org/wiki/Drachten oldalon a "Traffic experiment" részt. (Pár hozzászólással alább bringás is erre utalt.)

8. "hogy a francba előzöd az autóst balról? ezen gondolkozz már el, mert nem teheted meg. neked az úttest jobb szélén van a helyed biciklivel és maximum álló autót előzhetsz meg jobbról, ha elférsz mellette" Ha lassan halad, természetesen megelőzheted, mert a jobbra tartási szabály gumiszabály, megemlíti a közlekedési és útviszonyokat is. Ha pedig párhuzamos közlekedésben vesztek részt, akkor ugye az "előzés" mint olyan értelmét veszi: elhaladsz mellette. Az álló autót pedig kikerülöd. (Egész biztosan tisztában van a KRESZ-féle terminológiákkal?)

9. "De ha én miatta lassabban érek a célomhoz, az már zavar." Vice versa a biciklist ugyanúgy bosszantja, hogy a dugóban feltartják az autók.

10. "ha te jössz nekem, te vagy a hibás, lényegtelen hogy ki milyen szabálynak vétett, mielőtt ezzel jössz" Érdekes hozzáállás... Ebbe beleérted pl. azt is, hogy kanyarodás közben merőlegesen áthaladsz a bicikliúton?

11. "Bringáról láthatnád a legjobban, hogy mi történik, ha egy lassú jármű mögé beragad egy kocsisor." Ebben részben igazad van. De azt se felejtsd el, hogy ha már ennyire nem tudták elhagyni a gyors autók a lassú biciklist, akkor
a) túl gyakran vannak a lámpák az úton (rövidek az útszakaszok az előzés után),
b) már előzőleg is dugó volt (tehát a biciklis nem oszott, nem szorzott),
c) túl sűrű a szembeforgalom is (eleve előzni sem lehet nagyon).

12. "Mellettük csak annyi ideig lehetsz, amíg elhaladsz. Mellette nem állhatsz meg, és ehhez hozzátartozik, hogy ő se állhat meg melletted (én nem is szoktam, de más lehet hogy igen, ezt ti jobban tudjátok)." Így van. Azért elárulom: de igen, páran szoktak. Aki haladtak mellettem és/vagy meg álltak mellettem a pirosnál, azok meg is kapták a jussukat üvöltözés formájában.

13. "tudtommal a jobb oldalán megelőzheted ha elférsz mellette, és még előtte is van hely (nem lógsz be a kereszteződésbe)." A KRESZ szerint nem. (Ráadásul ez nem is előzés.) A motorkerékpár a legújabb módosításoknak megfelelően megteheti (hogy fizikailag ez hogyan lehetséges, ne kérdezd), a kerékpár nem. De a kerékpárnak felállósáv kell (lásd följebb).

14. "legtöbbször egyébként a biciklis a kisebb helyeken nem fér el az autós mellett, de erőlteti, és ebből vannak az olyan problémák mint letört tükrök, meghúzott autók, nyíló ajtóba tekerő biciklisták." Az autós is erőlteti, ebből pedig fellökött és súlyosan megsérült biciklisták lesznek.

@stellaz1: "hiába állok meg a zebrán nem indulnak mert nézelődnek, de ez azért lehet,mert látták, hogy nagy a sor és el sem hiszik, hogy valaki megállhat. Ha rájuk dudálok az esetek 90%-ban átmennek a zebrán." Dudálni nemcsak köcsögség, de - balesetveszély hiányában - közlekedési szabálysértés is. Ha megunod, hogy csak álldigál, tekerd le az ablakot, és kulturált hangerővel és hangnemben kérdezd meg tőle, hogy nem akar-e esetleg átmenni. Figyeld majd meg a reakcióját: ha nem akart átmenni, ő fog elnézést kérni, hogy feltartott. (Pontosan ez folyik külföldön.)

@gaze762: "tényleg érdekelne, hány halálos balesetet okozott kerékpáros gyalogoson." A biciklisnek kurvára nem érdeke semmiféle baleset. A autó stabilan áll a négy kerekén, a gyalogosnak a két lábán, a biciklis viszont oldalra simán eldől, és máris megvan a kéz- vagy arctörés. És bár a gyalogosoknak eszméletlenül fogalma nincsen nemcsak a KRESZ-ről, de úgy általában a balesetmentes közlekedésről, legalább az alacsony sebességük miatt viszonylag kiszámíthatóak. Szóval gyalogosok - pláne figyelmetlen/játékos gyerekek és kutyusok - közelében észnél kell lenni, hiába van elsőbbséged (a bicikliúton vagy úttesten), és akkor nem lesz gond.

@MatheeW:

1. "a kerékpárúton a nagykörúton a motorosok is előszeretettel szoktak közlekedni." Bizony-bizony. Én reflexből leüvölteném mindet, csak mire meghallom a motorzajt, addigra el is ment mellettem. (Mert amelyiknek nincs motorzaja, az elektromos, a kis teljesítmény miatt segédmotoros kerékpárnak minősül, és szabályosan közlekedhet a biciklis infrastruktúrán. Egy ismerősömnek ilyenje van, ő magyarázta el.)

2. "A váciutcában múltkor megállított két rendőr: Szálljak le a bicikliről, mert itt nem lehet bringázni, tiltja a kresz!" Tippem: Nincs úttest, tehát biciklizésre fizikailag alkalmatlan, tehát haladhatsz a járdán, max. 10 km/h-val a gyalogosforgalom zavarása nélkül.

3. "nem eléggé egyértelmű, hogy az bicikliút?" Nem. Sem tábla nincs elég helyen (nem csak a kereszteződésekben, gyalogosok máshonnan is érkeznek!), sem folyamatos felfestés (lekopott sárga csík és kerékpárpiktogram). (Kizárólag) ezért szoktam kulturáltan szólni a gyalogosoknak, hogy ne a bicikliúton álljanak/haladjanak.

@Zsurmi: Jól mondod!!! "Az hogy, kevesebb autó fér át bringásokkal nem alapos ok." Viszont CSAK bringások forgalma esetén sokszorosára nő(ne) az úton átférő forgalom. ;-)

Higany 2008.10.02. 08:12:59

Pár hete jártam az Alföldön. Sötétedés után (fél 9-kor), esőben indultam haza, még így is sok volt a biciklis, minden biciklin volt lámpa, de bekapcsolva egyet sem láttam! Ezt egyszerűen nem tudom felfogni.

Roltii 2008.10.02. 09:08:10

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.10.01. 23:36:00
általánosan érvényes, hogy az a hibás, aki nekimegy a másiknak. Természetesen van kivétel, de általában ez az igaz. Ha nem adják meg nekem a jobb kezet, de én megyek a másiknak, én vagyok a hibás, az én kötelezőm fizet, őt csak megbüntetik x ezer forint szabálysértési bírságra.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 09:30:31

@Joe Forster/STA: segédmotoros kerékpár nem mehet lakott területen a kerékpárúton! Emiatt a barom tévhit miatt van annyi robogós a kerékpárutakon.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 09:34:35

Roltiiii!!! Mi ez az agyrém, hogy nem adják meg nekem a jobbkezet, nekimegyek és én vagyok a hibás? Honnan szedsz ilyen marhaságokat?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.02. 09:40:33

ITT VOLT MÁR ENNEK IS AZ IDEJE! KI MINT VET ÚGY ARAT!

Roltii 2008.10.02. 10:14:17

Vitaminisiert · zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 09:34:35
amikor először megtudtam ezt,nekem is ez volt a véleményem. De sajnos így van, nehéz bebizonyítani, hogy nem kerülhetted el volna az ütköözést. Pl miért nem győzödtél meg róla, hogy megkapod a jobb kezet. Biztos hallottál már, hogy ha belerohansz valakibe hátulról, akkor is nehéz bebizonyítani, hogy megfelelő volt a követési távolság.
Remélem sose fogod megtapasztalni, de tényleg így mennek ezek a dolgok.

catof21 2008.10.02. 10:17:35

mindig felbosszant az ilyen.
hiszen nem az lenne a céljuk és feladatuk a rend őreinek, hogy a szabálytalanokat (mindig, és nem csak húsvéti, adventi, vízkereszti kampányok keretein bellül) elkapják és megbüntessék?
gyalogost, gördeszkást, teherautóst, taxist (!), BKV-sofőrt, bringást, autós egyaránt.
és igen, bringásként én szégyellem magam néha egy-két "kolléga" viselkedése miatt...

--
c_aki_bringázik

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 10:45:30

Roltii, a hátulról belerohanást ne keverjük bele, mert az teljesen egyértelmű eset: meg kellett volna tudnia állni a hátsónak. A biztosítók akkor szoktak kekeckedni, ha többen rohannak egymásba és mondjuk a középső azt mondja, hogy ő meg tudott állni, csak a hátsó lökte neki az előtte levőnek.

Az ausztráloknál úgy tudom erre egyértelmű szabály van, mindenki felel az előtte lévőbe való belemenésért. Még akkor is, ha már rég álltál és valaki hátulról megtolt.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 10:51:52

kambekk, ha ez is olyan lesz, mint a buszsávok állítólagos fokozott ellenőrzése, akkor akár minden nap részegen tekerhetnék át minden piroson, akkor sem büntetnének meg soha. Persze nem akarom elrontani az örömödet...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.02. 11:02:59

Természetesen, ha kampányjellegű lesz csak az ellenőrzés, akkor lószart se ér... De az, hogy - legalábbis elvben - kiterjed végre az ellenőrzés a nem gépjárművel, de mégiscsak közlekedőkre is időszerű volt.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 11:19:22

Ezzel egyetértek. A minap a Deák tér környékén döbbenten láttam, mennyien kerekeznek a járdákon.

Perillustris 2008.10.02. 11:23:48

"Mert amelyiknek nincs motorzaja, az elektromos, a kis teljesítmény miatt segédmotoros kerékpárnak minősül, és szabályosan közlekedhet a biciklis infrastruktúrán. Egy ismerősömnek ilyenje van, ő magyarázta el."

Segédmotor-kerékpár kizárólag lakott területen kívül mehet bringaúton, ott is csak max. 20km/h-val.


"Ha nem adják meg nekem a jobb kezet, de én megyek a másiknak, én vagyok a hibás, az én kötelezőm fizet, őt csak megbüntetik x ezer forint szabálysértési bírságra."

Bocs, de ez nettó baromság.


"Az ausztráloknál úgy tudom erre egyértelmű szabály van, mindenki felel az előtte lévőbe való belemenésért. Még akkor is, ha már rég álltál és valaki hátulról megtolt."

Ezt is kétlem.

Perillustris 2008.10.02. 11:28:50

"A váciutcában múltkor megállított két rendőr: Szálljak le a bicikliről, mert itt nem lehet bringázni, tiltja a kresz!" Tippem: Nincs úttest, tehát biciklizésre fizikailag alkalmatlan, tehát haladhatsz a járdán, max. 10 km/h-val a gyalogosforgalom zavarása nélkül."

Logikai zavarban vagy. Ami nincs, az ugyebár nem lehet alkalmatlan sem? A Váci utcában* tilos kerékpározni, tábla tiltja. Pont.


* A Deák téri oldalon biztosan, a Fővám tér felőli oldalon nem tudom.

Funkerman 2008.10.02. 11:29:32

A normál közúti ellenőrzéshez sincs elég kopó, majd ehhez lesz.
Már látom is a szalagcímeket...
bedrogozott kerékpáros belehajtott egy emberekkel teli buszmegállóba. 6an meghaltak, 2en megsebesültek. A kerékpáros segitségnyújtás nélkül elhajtott.
A lámpátlan faszoknak meg még én is be szoktam szólni.

huta9020 2008.10.02. 13:23:34

És mi van azokkal, akik sportcéllal kerékpároznak?
Láthatósági mellény? Én még csak olyat láttam, ami láthatóság mellett a a hősokkot is biztosítja...
Küllő prizma? Nagyobb sebességnél elég rázós élmény...

Perillustris 2008.10.02. 13:36:47

Teljesen rendjén való, hogy ellenőrzik a kerékpárosokat is. Ezzel nem lehet vitatkozni.

MatheeW 2008.10.02. 16:07:43

""" Perillustris 2008.10.01. 23:36:00
"Jah, egyet még megjegyeznék: ha nekimész a kocsimnak a bicikliddel, akkor a minimum az lesz, hogy bedobom a biciklidet legalább egy terepjáró alá. (ha te jössz nekem, te vagy a hibás, lényegtelen hogy ki milyen szabálynak vétett, mielőtt ezzel jössz)"

Lényegtelen? Hahaha! """

Ha mondjuk nekimegyek a kocsidnak, mert nem adtad meg a jobbkezet, ( 3* volt ilyenem ), akkor még a rendőrt is rádhívom! Nem mindegy, hogy ki vétett, ha én eldobom a bringám miattad, ami többe kerül, mint némely autó és kár keletkezik rajta, akkor azt bizony kifizeted kisbarátom, mert az bizony gondatlanságból elkövetett károkozás.. ha magamat is összetöröm, akkor még a korházi kezelés költségét is és az emiatt elmaradt fizetésem is behajtom + kártérítést is, hogy nem tudom az életem egy-két hétig rendesen élni, mert nem figyeltél oda.. megnézném egy ilyen esetbe is ilyen nagy lenne-e a szád...?!

Még hozzá tennék annyit, hogy szerintem az összes autós csöndbe maradhatna, mert amit én miattuk belélegzek az nem semmi! Gondoljatok bele okosok! A te gyereked miattam nem fog tüdőrákot kapni, de az enyém miattatok lehet, hogy igen!

MatheeW 2008.10.02. 16:10:13

Perillustris Bocsi, hogy Tőled szettem ki, de hirtelen nem találtam ezt a beszólást és megragatt a szemem rajta...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.02. 16:28:22

@Vitaminisiert: "segédmotoros kerékpár nem mehet lakott területen a kerékpárúton!" Tudom. ;-) Akkor rosszul mondtam, és sima kerékpárnak számít az elektromotoros cucc.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 16:36:34

Roltii: "De sajnos így van, nehéz bebizonyítani, hogy nem kerülhetted el volna az ütköözést. Pl miért nem győzödtél meg róla, hogy megkapod a jobb kezet."

Abba belegondoltál, hogy ha ez igaz lenne, akkor mi értelme lenne a jobbkézszabálynak? Ez alapján egyenrangú útkereszteződésben annak lenne elsőbbsége, aki hamarabb odaért! Szerintem ezt a marhaságot sürgősen felejtsd el! Elképesztő, milyen téveszméi vannak egyeseknek a KRESZ-szel kapcsolatban. És az a szörnyű, hogy ez alapján is közlekednek.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 16:37:34

Sima kerékpárnak számít 300 W teljesítmény alatt, ez igaz.

Roltii 2008.10.02. 16:47:17

Vitaminisiert · zagyvasag.blog.hu 2008.10.02. 16:36:34
félreértesz. A kresz azért van, hogy segítse a biztonságos közlekedést. Jobbkezes utcáknál számítani lehet rá, hogy elsőbbséget kapsz, de arra is, hogy nem biztos hogy megadják. Általános érvényű szabály az, hogy aki belemegy a másikba, az a hibás.
De mondom, higyjetek amit akartok, remélem nem tapasztaljátok meg, hogy nincs igazatok.

MatheeW 2008.10.02. 16:10:13
mindannyian ugyanazt lélegezzük be. csak te egy kicsit mélyebben, mert olyan felelőtlen vagy, hogy a városban biciklizel. Nem az autózást népszerűsítem, mert alapjába véve nem jó dolog az se, de ennyi autó között csak hülye lehet aki biciklizik...

MatheeW 2008.10.02. 17:03:33

Én vagyok felelőtlen??? Pfffff...
És akkor most ne menjek az utcára???

MatheeW 2008.10.02. 17:25:01

Jellemző.. A autós még a végén kitalálja, hogy az én hibám!!!! Tudodmit! egyszer zárd már be légyszi magad a garázsodba járó motorral.. Tölts el benn mondjuk 1 órát és ha kijöttél megbeszéljük!

bringás 2008.10.02. 18:50:22

2008.10.02. 16:47:17
El ne képzeld már hogy szabadod pöföghetsz bármennyi szennyezőanyagot a levegőbe, remélem nem csak a szabályozás, de a szankciók is szigorodni fognak a káros anyag kibocsátás miatt. Sajnos az olyan állapotú autók és teher gépjárművek miatt, amik csak kenőpénzért jutnak zöldkártyához, kell nekem 10e Ft értékben aktív szenes szűrőmaszkot vásárolnom. És még így is két keréken fogom rakni.

bringás 2008.10.02. 19:00:43

az előző részt Roltiinak szántam.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.02. 19:35:06

@Roltii:

1. "Jobbkezes utcáknál számítani lehet rá, hogy elsőbbséget kapsz, de arra is, hogy nem biztos hogy megadják. Általános érvényű szabály az, hogy aki belemegy a másikba, az a hibás." Értem. Tehát ezzel analóg módon, ha mész a főútvonalon, de valaki az alárendelt útvonalon benézi a macisajtot és elédkanyarodik, te meg belemész, akkor te vagy a hibás. Igen életszerű!

2. "mindannyian ugyanazt lélegezzük be. csak te egy kicsit mélyebben, mert olyan felelőtlen vagy, hogy a városban biciklizel." A biciklis az autóshoz képest magasabban van, nyitott környezetben (menetszél), és a fizikai megerőltetés miatt fel van turbózva a szervezete, ezért jobban jár. Olvass utána!

Xezs 2008.10.02. 22:20:27

És lőn, megérkeztek a "beszívom a szennyet" típusú hőbörgők is. Hogy a magyar mennyire élvezi az elcsépelt kliséket, istenem. Csak abba nem gondol bele az ilyen szerencsétlen, hogy bőségesen pöfögő kamionnal hozták a nyamvadt empéháromlejátszóját ami a fülében van miközben teker, hogy kamion vagy teherautó hozta a szakadt biciklijét, és sorolhatnám még.

A motorizáció igenis jó, nem kell mindenért lázadni. Vezetni igenis jó érzés, tessék kipróbálni. Ha maholnap megszűnne a benzinmotor, és csak hidrogénüzemű jármű lenne a világon, abba is belekötnétek.

Megsúgok valamit: Az hogy itt (vagy a kritikálmesszen, tökmindegy) veritek a nyálatokat, semmi sem változik. Inkább azon agyaljatok hogy hogy tudnátok minél jobban együttműködni az autósokkal.

Xezs 2008.10.02. 22:27:24

És persze az autósoknak is van mit csiszolni az együttműködésen, de ez most bicajos blog.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 00:19:48

@Xezs:

1. "bőségesen pöfögő kamionnal hozták a nyamvadt empéháromlejátszóját ami a fülében van miközben teker, hogy kamion vagy teherautó hozta a szakadt biciklijét, és sorolhatnám még."

Ez a "de nekem naponta létrát/laptopot/mázsányi bevásárlást/kutyafaszát kell szállítanom, ezért kell az autó, nem közlekedhetek helyette biciklivel/BKV-val!" szar érv testvérkéje: ha csak azok közlekednének autóval, akiknek valóban szükségük van rá, a mostaninak a töredéke volna a forgalom is, a lég-/zajszennyezés is az utcákon. És azt tudtad-e, hogy külföldön - nem mellesleg a direkt megemelt úthasználati díjak miatt - a tranzitkamionokat inkább fölteszik vonatra és úgy viszik keresztül az országon?

2. "Ha maholnap megszűnne a benzinmotor, és csak hidrogénüzemű jármű lenne a világon, abba is belekötnétek." Minthogy az ugyanúgy energiát pazarol [*] és balesetveszélyes, mint egy elektromos vagy kőolajszármazékkal hajtott autó, igen, adna okot a belekötésre.

[*] Egy közlekedőre mérten több energiát használ, mint a többi közlekedési forma. (Nézd meg a repülőgép-társaságokat: az egyre növekvő üzemanyagárak miatt kezdenek kellemetlen anyagi helyzetbe kerülni.) És a globális felmelegedésnek csak az egyik fő komponense az állandóan emlegetett melegházhatást kiváltó gázok kibocsátása, a másik az energiahasználat közben disszipált és az atmoszférában felgyülemlő hő.

3. "Vezetni igenis jó érzés, tessék kipróbálni." Ebben nem is fogunk vitatkozni. De óriási különbség van a vezetés és közlekedés között! Ezért jópofa, hogy ezzel a mondattal össze akarod csúsztatni a kettőt, amikor az autós oldalnak éppen az egyik gyakori "érve": a biciklizés csak sport (=vezetés élménye plusz egyebek), de komolyabb célra (=közlekedés) nem való. Szóval autót vezetni élvezet, de közlekedni vele nem.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.03. 09:01:18

Xezs, én megértem, hogy azt mondod autót vezetni jó érzés. Ha tapasztaltad, akkor tudhatod, hogy motorozni például még sokkal jobb érzés. Tegnap hazafelé időre mentem és amikor kiderült, hogy a biciklim hátsója defektes, motorra ültem és azzal mentem haza. Hiba volt. Az minden volt csak élvezet nem, pedig a sorok közt előre is mentem, ahol volt hely. Még így is rengeteget araszoltam, mentem csúsztatott kuplunggal vagy éppen álltam várva arra, hogy megmozduljon a sor. Közben irigyeltem a párhuzamos kerékpárúton vidáman elsuhanó bringásokat. Fel kellene már fogni, hogy Budapesten egyéni személyes közlekedésre autót használni bűn az ott lakókkal, a többi közlekedővel, a környezettel szemben. Erre nem lehet elég indok az élvezet.

Egyébként pedig kerékpározni még sokkal jobb érzés, mint autót vagy motort vezetni. Tessék kipróbálni! Hidd el, nem bánod meg.

Megyek, megszerelem a bicaj defektet...

Xezs 2008.10.03. 09:36:25

Joe Forster: Az érveléseddel az a baj, hogy nem te fogod eldönteni, hogy kinek van igazán szüksége autóra. Sosem tudhatod hogy ki milyen helyzetben van, ennyi. Az autó egy privát szféra, nem olyan mint a BKV (nem olyan retkes és nincs hajléktalan sem) és kényelmes, nem olyan mint a bicaj, hogy hidegben odafagysz, melegben meg büdös leszel.

Vitaminisiert: Évekig bicajoztam, igaz nem Budapesten. Ez az évekig kb. 6-8 évet jelent. Autózni jobb :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 11:01:13

@Xezs: "Az érveléseddel az a baj, hogy nem te fogod eldönteni, hogy kinek van igazán szüksége autóra. Sosem tudhatod hogy ki milyen helyzetben van, ennyi."

Ebben igazad van, de nem is mutattam rá Pistikére, Ferikére és Józsikára, hogy na ti vagytok azok, akik holnaptól nem ülhettek autóba. Azonban ha a forgalomcsillapítás, légszennyezés-ellenes és egyéb törekvések sikeresek lesznek, esetleg tovább emelik az autós közlekedéssel kapcsolatos adókat, akkor ÁLTALÁBAN egyre kevesebbeknek fogja megérni az autózás. ŐK MAGUK fognak arról dönteni, hogy itt a vége, nincsen tovább, ahogy ők maguk döntöttek valaha arról is, hogy hoppá, milyen jó volna venni és használni egy autót.

"nem olyan mint a bicaj, hogy hidegben odafagysz, melegben meg büdös leszel."

Hidegben megfelelően öltözködsz, melegben pedig lezuhanyzol a célnál. (Ha nincs a munkahelyeden zuhanyzó, kérsz.)

@Vitaminisiert: Az autó vezetése, de nem a vele való közlekedés alatt értsd azt, hogy versenyautóval száguldasz a Hungaroringen. (Bár ez is egyfajta közlekedés, mert valószínűleg nem leszel egyedül. Ha mégis, az meg elég hamar unalmas lesz.) Így már okés? ;-)

MatheeW 2008.10.03. 12:03:46


" Roltii 2008.10.02. 16:47:17
mindannyian ugyanazt lélegezzük be. csak te egy kicsit mélyebben, mert olyan felelőtlen vagy, hogy a városban biciklizel......"

Az engem nem érdekel, hogy te beszívod, de nekem miért kell.. Akkor játszuk azt, hogy minden jogosítvánnyal rendelkező ember fizessen 1Ft-ot minden olyan embernek, akinek nincsen jogsia kártérítésül, mert tudatosan roncsolja annak szervezetét... 1 forint igazán nem sok azért, hogy tönkreteszed az embert!
Vagy akkor vezessük be a kipufogógázt az utastérbe, hogy szívd csak Te a saját cuccodat, hisz a tiéd Te okos! Akkor birtokold csak Te!
Légy irigy! Ne adj senki másnak!
Na? ez már nem tetszene annyira mi?
Amúgy amikor a fiatal "kislány" autóval megy reggel iskolába az baromi fontos, mert kell az Image-hez. Majd lassan elhízik, mint az összes volt csajom, aki autóba ült azóta (Van egy pár ilyen) még bottal sem piszkálnám már őket! Tisztelet a kivételnek. Meg a volt kollégám, aki hisztizett, hogy nem bír lefogyni, és a 200-méterrel arrébb lévő büfébe is autóval járt..

Igazából ennek a vitának sosem lehet véget venni. Eléggé egyértelmű, hogy kinek van igaza és ez engem megnyugtat! ;) A kerékpározás és az autóval való közlekedés között a különbség, hogy: A kerékpározás semmilyen szinten nem károsítja a környezetet, egyetlen hátránya, hogy nem tudsz akármit elvinni rajta. Megmozgat, feszültséget levezet (már ha nem akar egy autós, vagy egy motoros elütni) és kikapcsol! Az autó viszont darabokra szedi a környezetében lévő szénalapu életformákat... energiapazarlás.. eltunyulnak tőle az emberek, az egyetlen haszna, hogy bármit el lehet vinni rajta.. Szerintem eléggé logikus, hogy merre billen a mérleg, ha az életben maradást tekintjük! Ha nem értesz egyet, akkor lehet, hogy jobb lett volna , ha kiskorodban ledobnak a Taigetoszról..

Én vezettem már, nem volt rossz! Ha valami nagyot kell cipelni valakivel elvitetem AUTON!
A Bátyám 9 éve nyúz, hogy menjek el és tegyem le a jogsit, kifizeti és a kész, vesz Nekem egy kisebb autót is! 9 éve mindig nemet mondtam Neki!!!!!
Nem azt mondom, hogy mindenki rögtön tegye le a gépjárművet, mert igen az mp3-am is és a bringám is kamionnal jött be az országba valószínűleg, de akinek nem létszükség???
Pláne a sok idióta, aki játszott a Need for speed undergrund 2-vel, és már rögtön Suminak érzi magár.. Pancser! Hátul van már szárny az autón, de elől a lökös meg más milyen színű, mert már összetörte egyszer-kétszer! Pffffff... Sok sikert!

MatheeW 2008.10.03. 12:38:15

Ja és még valami! A Critical Mass az szerintem egy nagy szar! Egyszer voltam de többet nem megyek, mert nem arról szól, amiröl kéne.. csak egy hisztinek tartom azt is.. Egész nap szikozódnak az autósok.. És ott bizony igazuk van!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 14:46:22

@MatheeW: "A Critical Mass az szerintem egy nagy szar!"

Van igazság benne, csak abba gondolj bele, hogy bár 5 embernek biztos meg tudsz szervezni egy kurva jó partyt, amelyen mindegyikük remekül érzi magát, ugyanezt 50 ezernek lehetetlenség. És nem mindenki vevő a felvonulás összes céljára sem, mert nem környezettudatos, csak hétvégén és/vagy bevásárolni biciklizik stb.

Engem is bosszant, amikor nem tudunk haladni a nagy tömegben, de ha mégis, és a belváros kellős közepén száguldhatunk, az nagy érzés. Az Alagút belsejében meg az üvöltés és füttyögés... már azért érdemes elmenni! ;-)

MatheeW 2008.10.03. 15:33:49

ok-ok.. ezt aláírom, hogy a szervezés nehéz, de mikor meguntam, és közölték velem, hogy nem mehetek arra, amerre karok, akkor az kicsit kiakasztott.. :
"-Nem ez a haladási iránya a felvonulásnak!"
Erre én: leszarom a felvonulást, én hazafelé megyek!
"-nem, arra akkor sem mehetsz! Fordúlj vissza! - és elálta az utam egy társával együtt!
..hát azthittem megütöm, de útálom az erőszakot , így otthagytam.. :)

Amúgy ezzel meg max felhúzuk az autósokat.. A céljainkat nem érjük el vele..

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 18:35:25

@MatheeW: Ha szabad megjegyeznem, nem tudhatták, hogy tapasztalt bicós vagy-e vagy csak a szokásos "assetom, merre kell menni" figyelmetlen kocaguruló. ;-) Légy velük annyira türelmes, mint amennyire ők a többiekkel.

Xezs 2008.10.03. 19:00:25

MatheeW: Abban egyetértek veled hogy a CM csak hiszti és nem más. Viszont vedd észre hogy te is csak hisztiztél itt pár bejegyzéssel feljebb. A végén már a volt barátnők is bele voltak keverve, és még az is kiderült hogy az emberek az autó miatt híznak el (szerinted).

Bátyádnak meg üzenem hogy jóarc!

PIKER 2008.10.05. 10:51:11

Az autósok,csak ne húzzák fel magukat,amikor szabályosan közlekedek,és csak azért mert nem tetszik neki hogy ugyanott megyek ahol ő,rámhúzza a kormányt.........
Hogy is van,nekem se légzsákom,se 4kerék,se kaszni stb.....akkor kinek kell odafigyelni másokra?
Én ezek miatt megyek évek óta a járdán,és sosem volt gondom egy gyalogossal sem,ha kell megállok,megvárom míg utat kapok.....pedig pattoghatnék közöttük,mert nem camping bicóval nyomom! :D :D
Nem lenn gáz ha lennének valódi biciklis utak,és nem csak 100m-es szakaszok volnának!