Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Színes vonalakat gányoltak a bicikliútra

2008.09.15. 11:20 - lumina

Végzik az utolsó simításokat az Alkotmány utcai bicikliúton, egy olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy az Alkotmány utca és a Bajcsy Zsilinszky út sarkán a közelmúltban felfestettek egy zebrát. Az ötlet egyébként hasznosnak tűnik: a gyalogosok így könnyebben észreveszik, hogy figyelni kell a járdán vezetett bicikliúton haladókra.

Annak tehát örülhetünk, hogy biztonságosabbá, kényelmesebbé teszik a közlekedést a gyalogosok és a bringások számára is, ha már amúgy a járdán kell tekerni.

Az azonban elgondolkoztató, hogy ha már megvalósítanak egy jó ötletet, miért kell összegányolni. A zebra fehér csíkjait simán ráfestették a díszburkolatra, a sárga vonal felfestését viszont más elvek vezérelhették. Kihagyták a díszköveket és valamiért a bordó burkolat formáját sem sikerült követni. A kopott oszlopokat pedig talán említeni sem érdemes. A képen viszont látható az is, hogy a gyalogosok nem a bicikliúton állva várják a zöldet.

Címkék: design biztonság bicikliút

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr57664139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrotov 2008.09.15. 12:00:15

Tipikus. Pedig a gányolás jelen esetben mégcsak nem is olcsobb mintha normálisan megcsinalnak.

blügy-blügy 2008.09.15. 12:05:24

Balra is csúnya a sárga csík :) De a zebra most hol van? a járdán?

Nyitott szem (törölt) 2008.09.15. 12:06:07

Szerintem a semminél ez is sokkal-sokkal-sokkal jobb - de csak ideignesen.
Viszont ez a festés tavaszra meg fog kopni, és már szinte meg sem fog látszani. Újrafestésre meg csak a következő utáni Ötéves Terv idején lehet számítani. Kár...
Londonban a busz vagy biciklisávot eleve anyagában pirosra színezett aszfalttal csinálják meg, és így hiba kopik meg a felszíne, alatta is piros marad.
Ja és a szélére nemcsak tessék lássék 1 mikron vastagságban festenek fel csíkot, hanem kb 5 mm vastagságban egy műgyanta szerű nehezen kopó anyagot töcskölnek fel.

OK, tudom: más ország, más GDP...

Nyitott szem (törölt) 2008.09.15. 12:07:24

blügy-blügy

A bicikliúton van keresztbe felfestve a zebra: magyarul a biciklissel szemben a gyalogosnak van ott elsőbbsége.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.09.15. 12:13:09

Szerintem fel kell számolni az autóutakat, beleértve a gyalogjárdákat és az autópályákat is, sőt a légi folyosókat is egy következő lépésben, és mindenütt tekerjenek az idióta biciklisek az út kellős közepén, MP3 lejátszóval a szamárfülükön.

majke 2008.09.15. 12:20:30

"Az ötlet egyébként hasznosnak tűnik: a gyalogosok így könnyebben észreveszik, hogy figyelni kell a járdán vezetett bicikliúton haladókra. "

ncc-ncc-ncc. tán - mivel zebráról van szó - a bicikliseknek kell jobban figyelni a gyalogosokra, nemde?

blügy-blügy 2008.09.15. 12:24:19

az új kresz szerint, ha gyalogos érkezik a zebrához, akkor meg kell állni! hehe, akkor ennek nincs sok értelme, nem?

gyurmagyuri 2008.09.15. 12:38:38

sokat járok erre, és nemrég gondolkodtam el azon, hogy valamit tehettek volna azellen, hogy a sok fejéből ki nem néző kerékpáros a bajcsyról érkezve gondolkodás nélkül ráhajtson balra az alkotmány utcára, szembe a forgalommal.
merthogy ezzel nem egyszer találkoztam.

valahol ezeket az ámokfutókat is meg lehet érteni, mert talán álmukban sem merték remélni, hogy egy utcának két oldalán is 'kiépítenek' bicikliutat vagy sávot, akármi is ez, ezért az első lehetőségre amit meglátnak rögtön ráhajtanak, annyira megörülnek neki.

most hogy ott a két sárga nyíl, talán nem fordul elő többet, hogy a kerékpáros közlekedést szégyenítik a forgalommal szembe közlekedő birkák.

szóval annak a két apró sárga nyílnak szerintem sokkal nagyobb a jelentősége mint a zebrának, és az nagyon kellemesen meglepő hogy ezzel kapcsolatban léptek valamit, és nem is kellett rá sokat várni.

Nagykócsag 2008.09.15. 13:34:22

A hiba ott van, hogy járdán vezették a bringautat. Minden más csak következmény.

Ez a zebra Bp egyik legforgalmasabbja, és bunkóság volt elvenni a gyalogosoktól a helyet.

gaze762 2008.09.15. 13:35:57

de hogy milyen unalmas mar ez a regi nota, hogy a kerekparosok a kozlekedes legborzalmasabb resztvevoi...

ha majd nem 2x2 (3x3?) savos autopalyak fogjak keresztul szabdalni a varost, hanem lesznek min. olyan kerekparutak mint koppenhagaban, akkor garantalhatom hogy nem lesz para az ilyen jardan valo trogerolas, mert egesz egyszeruen semmi ertelme nem lesz felmenni a jardara bicajjal hiszem a kiepitett uthalozaton sokkal gyorsabban lehet szakitani. (mellesleg berlinben a nehol keskenyebb es sokkal tobb gyalogossal teletomott jardakon is minden tovabbi nelkul biciklizenk, csak ott ebbol nem csinalnak ekkora gondot, tudnak az emberek alkalmazkodni)

a kerekparozas a varosi egyeni kozlekedes legjobb formaja (nem a tomegkozlekedesre gondolok, ami ugyan szerintem trivialis de tapasztalat szerint ezt mindig el kell mondani).
Melyiket latnank szivesebben? sok kocsog biciklist az utakon vagy sok kocsog autost?
asszem kerekparral osszehasonlithatatlanul kisebb veszelyt lehet okozni mint egy masfel-ket tonnas vedelmezo burokkent kezelt konzervdobozzal.

Uff en beszeltem.

gaze762 2008.09.15. 13:37:30

egyebkent akit zavar a jardakon vezetett "sargacsikos" bicajszarsag (a legszarabb megoldasok egyike) az jojjon szerdan a budai rakpartra, Lanchid Battyhany koze, ott pont ez ellen lesz a demonstracio, mivel ott aztan tenyleg tragikus allapotokat eredmenyez kerekparost es gyalogost egy helyre kenyszeriteni.
www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080912/bringalanc-kerekparos-demonstracio-szeptember-17-en

Almaspite 2008.09.15. 13:38:06

Az a piros, bordázott basz az nem díszburkolat, hanem a vakoknak jelzi, hogy kereszteződés jön, amikor a fehér botjával megérzi a hullámos felszínét!

Elképzelhető, hogy időrendi sorrendben először felfestették a bicikliutat a járdára, majd beiktatták a vakoknak a kereszteződést jelző bordázott részt - ez megszakította a sárga csíkot - ezután pedig kiegészítették a képet a zebrával. Egymást fedő rétegek, kapísí?

Persze az is lehet, hogy tévedek. Lehet, hogy a sárga szegélyvonalat festő munkás lelkiismeretes volt és nem akarta összekenni vakvezető csíkot, a zebrát festő munkás ezzel szemben szart rá...

teabore 2008.09.15. 13:40:20

Debrecenben, a forgalmas és lámpanélküli zebrákat így emelik ki - ez legalább látszik, és nem lehet erre fogni, hogy ezért nem álltam meg....

mukinyúl 2008.09.15. 14:43:03

Almaspite: a burkolat előbb volt ott, tehát ráfesthettek volna, de igazad van, valószínűleg tudatosan hagyták ki. Gyengénlátóknak legalábbis mindenféleképp előnyösebb ez a megoldás.

GergőÁron (törölt) 2008.09.15. 15:48:53

náoszt, úgy beszélnek itt egyesek, mintha a nem zebráról a bicikliútra lépő gyalogost a világ leg-legálisabb ügye lenne elgyúrni bicajjal.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2008.09.15. 16:52:02

az az izé inkább a vakoknak funkcionális, mint a nemvakoknak esztétikus, nem véletlenül van egyre több sarkon, de csak sarkon.
randa, de figyelemfelkeltő

tyberius 2008.09.15. 19:53:15

Igazából nem értem, mi itt a probléma... az első elvárásom egy bringaúttal szemben az, hogy használható legyen (ez megvalósult). Utána lehet arról szó, hogy esztétikus is legyen, de igazából nem halok bele, ha ez nem teljesül. Mellesleg azt, hogy 5 centi van a sárga csík meg a vörös burkolat között, sztem észre se venném elhaladtomban. A zebrával meg mi mást tehetnének, mint hogy felfestik?

GergőÁron: a gyalogosnak pontosan annyi keresnivalója van a bringaúton, mint a közúton. Tehát utcasarkon, zebrán (ha nincs lámpa) egyenes vonalú merőleges mozgás esetén elsőbbsége van, egyébként csak saját felelősségre. Más kérdés, hogy valszeg én jobban figyelek a gyalogosokra, mint az átlag autós.

Ja, és gázolás esetén a bringás kisebb valószínűséggel öli meg a úton csalinkázó gyalogost.

Martian (törölt) 2008.09.17. 12:26:38

Sok a túlszabályozás, kevés az odafigyelés a közlekedésben

Perillustris 2008.09.18. 13:42:46

"ncc-ncc-ncc. tán - mivel zebráról van szó - a bicikliseknek kell jobban figyelni a gyalogosokra, nemde?"

Ez termeszetesen igy van, de talan nem art, ha a gyalogos is tudja, hogy ott kerekparos forgalomra is szamithat, igy a tole elvarhato figyelmesseggel kozeliti meg az utat.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.23. 22:41:32

@tyberius: A gyalogosnak "csak úgy" utcasarkon áthaladva nincsen elsőbbsége. Közúton a járműnek van elsőbbsége, kivéve a kijelölt gyalogátkelőhelyt (zebra), kanyarodást és nyilván a lámpás kereszteződést.

Ugyanez vonatkozik a bicikliútra is, mert az (biciklis közlekedésre szolgáló) úttestnek számít.