Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Igazi Critical Mass szeptemberben

2008.08.27. 10:32 - lumina

Az Európai Autómentes Napon, szeptember 22-én ismét lesz Critical Mass, de most másként. Idén nem lezárt utak és rendőri biztosítás várja majd a bringásokat, hanem mindenki szabadon, de a létszám miatt valószínűleg csoportosan fog biciklizni Budapesten, olvasható a Critical Mass blogján.

A tervek szerint a város három különböző pontján tartanak demonstrációkat különböző szervezetek a bringabarát fővárosért és konkrét közlekedési intézkedések megvalósításáért. Emellett, ahogy minden évben, le lesz zárva az Andrássy út is.

„Szeretnénk ha sokkal több ember láthatná aznap a bringásokat, és mi is felnőnénk a feladathoz, felelősséghez amit a tömeges közlekedésünk jelent. Ezzel a formával mi magunk kezdeményezzük a kerékpárosok és a más közlekedési eszközt használók közt felmerülő mindennapos problémák kibeszélését” – fogalmazzák meg az esemény célját.

„Nem szeretnénk még az autómentes nap alkalmából sem valami felsőrendű bringasoviniszta megközelítésből lefolytatni ezt a párbeszédet, sőt az autóhasználat vagy a budapesti autóvezetési szokások kritizálása mellett hamar kibökjük majd, hogy bunkó és jófej közlekedő között nem a bringahasználat a különbség.”

Címkék: budapest critical mass

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr44635419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teabore 2008.08.27. 10:57:27

"le lesz zárva az Andrássy út is" - legalább kevesebb ajtórányitogatás lesz :)))

Tényleg, kíváncsi leszek, hogy mennyire lehet értelmesen ezt a probléma-kibeszélést lefolytatni. Biztos, hogy bőven lesznek nem kulturált kritikákat alkotó közlekedők is - remélem, szépen fogalmaztam :)

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.08.27. 10:58:45

ez azt jelenti, hogy végre a bicikliutakon maradtok? :)

Dr Kangörény 2008.08.27. 11:20:39

„Nem szeretnénk még az autómentes nap alkalmából sem valami felsőrendű bringasoviniszta megközelítésből lefolytatni ezt a párbeszédet."

Pedig általában ezt szoktátok tenni.

Egyébként meg nem ilyen Massokon kéne kampányszerűen biciklizni, hanem folyamatosan. Gyertek ki az utakra minden áldott nap, járjatok mindig biciklivel, akkor a politikának muszáj lenne lépnie a megfelelő körülmények megteremtéséért.

OkoskaTo:rp 2008.08.27. 11:27:10

Köszönjük a kedves autósok építő és kulturált hozzászólásait. Én minden nap bringával járok, és naponta próbáltok meggyilkolni az elvileg védett úton haladásom közben. El lehet képzelni akkor a hozzáállást egy "sima" úttesten.

Metal Warriornak: Ja, nem-egybefüggő, helyenként 25 méter hosszú kijelölt bringautakon, rezervátumba zárva, sokszor a gyalogosokra uszítva.

Mai kétforintos kérdés: Magyarországon miért van az, hogy ha egy járda fele kijelölt bringaút, sűrűn felfestett bicikliikonokkal jelölve, melyik fele, melyik fele, akkor gyalogosból _mindig_ többen vannak a kerékpáros oldalon, mint a gyaloglásra kijelölten?

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.08.27. 11:40:39

ez rendben de nem hétfőn kéne még nagyobb káoszt csinálni hanem mondjuk vasárnap.

Funkerman 2008.08.27. 11:42:25

okoska::
Kb megmondom... pont azért, amiért üvegcseréppel van felhintve a város, azért amiért ma majdnem a zebrán gázolt el a f@szkártya hülyegyerek (sajnálom, h nem turháztam be az ablakán) igaz, a másik sávban haladó már rég megállt (köszi neki, pedig nem is, mert nekem van elsôbbségem, mi a f@szt köszönjek meg rajta), amiért kinéz a gyalog, jobbra és balra és mivel látja, h jövök, simán lelép elém az útra, azért mert itt, ebben a kib@szott országban, rettentô kevés embert érdekel bármi is, amitôl jobb lenne bárkinek is.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.08.27. 11:51:09

A prosztó gyalogosokról nem tehetek, de ettől még nem kéne nektek is prosztónak lenni. Az én napi tapasztalatom a biciklisekről:

1. Lazán átgurulnak a piroson (vagy rosszabb esetben áthúznak. Személyes tapasztalatom, hogy toltam át a babakocsit a nekem már zöldön, amikor a BUSZSÁVBAN egy bringás elhúzott 40-nel. Ha kicsit lassabb vagyok és nem rántom vissza a babakocsit, telibe kapja...)
2. Álló kocsisor között lavírozva húznak végig, veszélyeztetve a saját egészségüket
3. Szűk járdán 30-cal tépnek
stb. stb.
OK, nincs elég meg jó bicikliút meg a gyalogosok ráhágnak, de erre az a válasz, hogy prosztó módon közlekedünk?

Bambano 2008.08.27. 11:59:30

Látom, nem sikerült megérteni a bringásoknak, hogy azzal senkinek nem csinálnak jót, főleg maguknak nem, semmi pluszt nem érnek el, ha értelmetlenül szivatják a várost.

Nem értem, mi a nehézség abban, hogy ne munkanapon legyenek az ilyen felvonulások.

Bár autózom, mégis inkább a józanul gondolkodók táborába sorolom magam.

Funkerman 2008.08.27. 12:04:03

Ugyan olyan lazán gurulunk át a piroson, amilyen lazán ráállnak a zebrára kocsival, amikor a gyalognak van zöldje. Szerintem ilyen többször fordult elô veled is, mint, h majdnem elgázol egy bringás. Csak azzal már megtanultál együtt élni. Úgy húzunk el a kocsisor között ahogy kocsival elütik a nagymamát az unokával együtt a zebrán. Csak már ezzel is lassan meg kell tanulnod együtt élni. És sztem sok embernek fingja nincs arról, mit jelent 30-cal menni bringával. Fôleg járdán. Ha a felével neked megy valaki aki nem 70 kiló mint én, hanem 90-110, abból nagyon komoly gondjai adódhatnak fôleg a gyalognak. Gondolkodjunk egy kicsit. Azzal a tempóval egy óra alatt lent vagy Martonvásáron. Nem véletlenül van 10km/h-ban maximálva járdán való bringázás. Ha jól tudom. De ettôl még biztosan van olyan kretén aki 30-cal megy a járdán.

tra lala 2008.08.27. 12:04:54

Engem még egyszer sem akartak "meggyilkolni" az autósok. Nem kell annyira önelégülten biciklizni és nem lesz baj..
Lassítok a kereszteződés előtt, ránézek az autósra, hogy most mi van. Ha közel van akkor átmegy, de az esetek többségében intenek, hogy menjek. Olyan is volt már, hogy elnézést kért, hogy nem állt meg, vagy megköszönte, hogy nem vágódtam ki elé. Nekem egyértelműen pozitív tapasztalatom van velük.
Egy "balesetem" volt eddig biciklisként, azt is egy biciklis okozta:)

Az a gond a legtöbb biciklistával, hogy valami elborul benne, mikor kerékpárra ül.. Egy biciklista szabadabb, mint egy autós, gyorsabb, mint egy gyalogos, és ettől a két dologtól az utak királyának érzi magát..

Funkerman 2008.08.27. 12:06:46

Bambano::
azt mondd meg nekem, h nyáron, egy majdnem kiürült városban, ki a rossebbnek a figyelmét hivná föl bármelyik bringás hétvégén? És mire?

porthosz 2008.08.27. 12:09:30

"Mai kétforintos kérdés: Magyarországon miért van az, hogy ha egy járda fele kijelölt bringaút, sűrűn felfestett bicikliikonokkal jelölve, melyik fele, melyik fele, akkor gyalogosból _mindig_ többen vannak a kerékpáros oldalon, mint a gyaloglásra kijelölten?"

Ennek igen egyszerü oka van. 95%-ban ez úgy történt hogy volt egy járda, amit a 70%-nál elválasztottak, az lett a biciklis út, a maradék 30% a gyalogos. Ennek meg az lett a következménye hogy két gyalogos nem fér el egymás mellet azon a 30%-on, igy hát ha csak valaki nem szeret folyamatosan kerülgetni, szépen kimegy a bicikliutra, főleg hogy azon alig van forgalom.
Egyébként én is ezt szoktam csinálni, mert sokkal egyszerübb ott haladni és kiállni 15 percenként mert jön egy biciklis, mint 20 másodpercenként kerülgetni egy előttem menő/szembe jövö gyalogost mert két gyalog már nem fér el egymás mellet.

scs 2008.08.27. 12:11:49

és hétfőn hányan fognak kivenni szabit ezért? - én bringával jövök dolgzoni és ennyi...

scs 2008.08.27. 12:13:06

porthosz: és autóval a járdán mész ha nagy a forgalom?

Funkerman 2008.08.27. 12:14:19

porthosz::
ott ahol mértanilag el van felezve a járda, lásd bajcsy, erzsébet tér... más szinû a bringaút, korlát van... kersztbe-kasul, mint a birkák. egyszererûen nem tudják az emberek, h hol a helyük. ha 3 méter széles a járda, a gyalog azon is középen megy. de, h miért, azt tán senki sem tudja.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.08.27. 12:14:57

nem figyelmet hívtok fel hanem ellenszenvet váltotok ki!
gondolod humánusabban fognak viselkedni azok az autósok akik ott fognak szívni a dugóban?
hát nem még agresszívabbak lesznek.

Dr Kangörény 2008.08.27. 12:17:19

okoska és Toyo, legalább a ti érdeketkben írt posztban leírtakat ne köpjétek szembe!

„Nem szeretnénk még az autómentes nap alkalmából sem valami felsőrendű bringasoviniszta megközelítésből lefolytatni ezt a párbeszédet."

Ti pont azt a nagyképű köcsög hozzállást mutatjátok, amit a normális bicilisek is elutasítanak, ti meg minden autóson számonkértek.
Tudjátok csak azért, mert biciklin ültök, még nincs automatikusan igazatok.

Toyo, neked hivatkozási alap a te bunkó, köcsög, szabálytalan biciklizésedre az, hogy egyes hozzád hasonlóan bunkó, köcsög, szabálytalan módra közlekedő autósok mit tesznek?

Szánalmas érvelés az, hogy most szokjunk hozzá a biciklisek veszélyes közlekedéséhez is, mert az autósokat már megszoktuk.
Ezzel te magad legitimálod az autósok szabálytalankodásait, így neked már egy szavad nem lehet az autósokra, hiszen ugyanazt csinálod, mint ők.

OkoskaTo:rp 2008.08.27. 12:19:09

ferenc e: Hogy írhattam, az épp annak köszönhető, hogy nem bringázok annyira "önelégülten". Ha a közlekedésben elvileg mérvadó bizalmi elv szerint tekernék, akkor már rég nem kommentezhetnék, mert nem élnék egy napnál tovább, hála az autós társadalomban uralkodó morálnak.

Bambanoval nem tudok egyetérteni. Ez elvileg _autómentes_nap_, tehát amúgy is épp arról szól, hogy kiki végiggondolja, wc-re is autóval a seggén kell-e kiugrani. Másfelől meg egy demonstrációnak a jelentőségét bizony az is meghatározza, hány ember orrát nyomja bele a szarba. Pár bringás átad egy soktízezres petíciót a Városházán - kit érdekel? Mellékutcákra terelik a soktízezres felvonulást - kit érdekel? Rakjuk vasárnapra, és lehetőleg a Városligetbe, nehogy egyetlen autósnak is útban legyen - kit érdekel? Igen vazzeg. Ha a politikai rendezvények, buzifelvonulás, miegyéb miatt le lehet zárni a várost, akkor talán a bringások miatt is. Vagy megegyezünk abban, hogy az egyik politikai párt se szervezzen népgyűlést az Astoriához, megbénítva a legforgalmasabb buszjáratot?

Funkerman 2008.08.27. 12:22:32

Kangöri::
Nem tudom honnan veszed, h én hogyan közlekedek. Soha nem kerültem még olyan helyzetbe, h kocsival épp, h nem ütöttek el, mert átmentem piroson, kéken akármin. Soha nem mentem neki gyalogosnak, autósnak.

mindenhová bringával járok. 15 éves a jogositványom, abból 10 évet vezettem aktivan. manapság kb 2-3 havonta ülök be a kocsiba, amikor vinnem kell vmit, most hétvégén pl 120 literes bojlert vittem, sajnos kocsiba kellett ülnöm.

pontosan tudom mi az kocsit vezetni, tisztában vagyok az erôviszonyokkal.

Funkerman 2008.08.27. 12:23:31

Jó lenne ha sokan megértenék, h amig az emberek megköszönik, h átmehettek a zebrán, addig itt a büdös életben nem fog megváltozni a helyzet.

tra lala 2008.08.27. 12:25:39

"nem bringázok annyira "önelégülten""

Nem rád értettem, mert nem is ismerlek. Általánosságban beszéltem. Vagy inkább a saját tapasztalataimat írtam le.

"megegyezünk abban, hogy az egyik politikai párt se szervezzen népgyűlést az Astoriához"

Meg máshova sem.

daneeka 2008.08.27. 12:36:05

"bunkó és jófej közlekedő között nem a bringahasználat a különbség"

Ez az igazság, nem szabad általánosítani. Én is jöhetnék azzal, hogy szerintem a suzukisok vezetnek önelégülten, mert le tudták cserélni a trabantot egy új "autóra", amit 20 év múlva is fizetnek majd.

Mellesleg engem ma egy piroson 40-nel áthajtó robogós picsa akart elütni a zebrán.

Lotus1 2008.08.27. 12:44:41

Tegnap hosszú idő után először ültem biciklire, Újpalotáról elmentem a Margit-szigetre, végig bicikliút van. 2 dolog: A bicikliút közepén beszélgető gyalogosok. Véletlenül sem ment arrébb, 1 m-re volt a járda. Persze még neki állt feljebb...
Árpád hídnál, a bicikliutat telibe elállva egy mercedes, tulaj a kocsiban telefonál... Ez lenne a normális??? Sokat járok autóval is, és legtöbbször figyelek ilyen apróságokra. Mert ezek azok. Ha motoros jön, lehúzódom, a gyalogost elengedem. Ha biciklivel vagyok, sokkal jobban figyelek, bicikliúton is. Sajnos, nem mindenki teszi ezt meg, pedig simán lehet egymás mellett élni.

Funkerman 2008.08.27. 12:49:05

daneeka::
és amit irtál, kb ott gyökerezik a problémák egy része. mert ma magyarföldön presztizskérdés, h valakinek autója van. és ezt ki is mutatja a tulajok jórésze.

sajnos amig az erôsebb kutya b@szik alapon történik a közlekedés, addig senki ne várjon semmi jót. kiváncsi lennék, h hányan bringáznának hétköznap a városban, ha azok is felülnének, akik csak azért nem teszik ezt, mert nem merik. lehet, h nagy lenne a csudálkozás.

palackos 2008.08.27. 12:56:26

nem arrol kene beszelni ki a bunkobb mert akkor nem jutunk elore, inkabb hogy mi a megoldas. csak azt ne mondjatok, hogy ha a bringasok megallnak a pirosnal akkor hirtelen 500km bringasav lesz a varosban.
tenyleg, a lampakat nem az autosok miatt talaltak ki?

guppy 2008.08.27. 13:03:34

Kérnék minden Autóst hogy legalább egyszer próbáljon eljutni mondjuk az otthonától csak csak 6.345634 kilóméterre KERÉKPÁRRAL.. utánna írjon hasonló jófejségeket hasonló fórumokba..
köszönöm a kerékpáros társadalom nevében..

Funkerman 2008.08.27. 13:07:48

palackos::
ott a pont. sztem a lámpákat a rend kedvéért találáták ki. :)

Perillustris 2008.08.27. 13:14:59

"ez azt jelenti, hogy végre a bicikliutakon maradtok?"

Így van. Szerencsére "minden út bringaút."

báró Csekonics 2008.08.27. 13:25:38

"bunkó és jófej közlekedő között nem a bringahasználat a különbség"
Ez így van!

Bár az az igazság, hogy ezzel a lezárt Andrássy-s Critical Mass-os dologgal szvsz. inkább öngólt rúgtok... :-(
Konkrétan én például odafigyelek a bringásokra, még ott is, ahol pedig tudom, hogy ők a szabálytalanok (rendszeresen, tehát számíthatok rá, hogy ott a járdán átsuhan a bringás majd).

Viszont, mikor a Critical Mass útlezárása miatt kell kerülnöm és/vagy dugóban ülnöm - hááát, nem éppen csupa szépet és jót kívánok...
És vajon, aki amúgy nem szereti a bringásokat, az mit kíván / csinál? Ugye nem húzza majd a következő bringásra rá a kormányt, mert előtte a bicajosok miatt szívott?

Funkerman 2008.08.27. 13:31:06

én pl arra is kiváncsi lennék, h a margiton, amikor hétvégente egyik sáv a bringásoké, kik azok akik beljebb lökdösik a térelválasztó oszlopokat, úgy kb majdnem a feléig a sávnak?

Lotus1 2008.08.27. 13:31:50

Mivel jobb, ha nem azért zárnak le egy utat, mert biciklis felvonulás lesz, hanem mondjuk a jobb autós közlekedés reményében újítanak rajta? Akkor anyázzanak a biciklisek, mert neki éppen arra kelett volna mennie?

R.Emil (törölt) 2008.08.27. 13:33:15

tipikus.... 1-2 kommentet leszámitva (ök azok akik nem valoszinü, hogy lehurrognak) megintcsak ékes bizonyitéka, hogy mitöl magyarok a magyarok. a szerelmi négyszög, hogy autos vs. bringa vs. gyalogos és a városvezetés. ezekböl a legutolso az, aki ha olvassa is, csaj röhög egy jot, mert a bringások ha meg is probálnak kiállni magukért, jobbára csak azt érik el, hogy az ilyen megmozdulásokkor magukra haragitják az autosokat és gyalogosokat. ez a fajta magyar mentalitás ugye a legintelligensebb az egész világon. elöször arrol irnék, hogy mikor gyalog közlekedek, elképesztö, hogy más gyalogosok ugy szédelegnek a járdákon (is), mintha be lennének löve, cseppet sincsenek tekintettel arra, hogy valaki nem andalogni szeretne hanem haladni. mikor bringával közlekedek, szintén azért teszem, hogy haladjak, potenciálisan gyorsabban, mintha gyalog vagy kocsival tenném. viszont ha a bringás "elcsap" egy gyalogost, akkor az esetek 90%-ában ö maga is hatalmasat esik, szoval a baleseti sérülés 45-50% mindkét fél részéröl. tudom vannak kamikaze bringások is, nem ez a lényeg, hanem az, hogy egy 50%-os tulélési esély messze nem elfogadhato, ergo erre azért figyelünk. mikor autoval közlekedek.... erre nem tudok mit mondani, mert ilyet csak akkor teszek, ha uticélom erössen a városon kivül van, amig meg kiérek nem bosszantom magam, hiszen az utazás még csak városon kivül fog elkezdödni. de kedves gyalogosok és autosok, vajon TI mikor szerveztek bármiféle megmozdulást azért, hogy felhivjátok a figyelmet ez embertelen állapotokra? igen, hétfö reggel kell, kedd reggel, és hétköznap csucsforgalomban, mert amikor senki nincs az utakon, akkor valoszinü senkinek sincs közelkedési problémája. bár gyalogosként van a legkevesebb gondom, a járdán, aluljároban a csövesek, kéregetök még mindig jobban tetszenek, mint a büz amit magukbol árasztanak. és persze a mára láthatatlanná vált zebrák, meg egyéb nyalánkságok. az autos társagalom pedig minden bizonnyal a legelégedettebb közlekedés szempontjábol, mert egyszer sem hajtanak végig a városon konvolyban, bögö motorral, minél több károsanyagot kifüstölve, dudálva.... nem, tudom, ti autosok minden nap, minden orában demonstráltok, mikor a keresztezödésben 2,5 méter elörehaladásért beálltok a keresztezödésbe, hogy ilyenkor se elöre se hátra, se jobbra se balra, se keresztbe ne lehessen menni...
dehát ti nem tehettek rola, magyarok vagytok, egymással vagytok elfoglalva, nem azzal, hogy a problémáért azok a felelösek, akikre szavaztok és aztán nyernek vagy veszitenek. a lámpákrol meg csak annyit, hogy hiába kapálodzunk a germán nyugat felé, nem olyan a kulturánk, és nem is lesz soha olyan. ehelyett meg kéne nézni hogy müködik a közlekedés kicsit délebbre az olaszoknál, görögöknél, spanyoloknál. az is europa, lehet hogy ide inkább a déli példa lenne a megoldás.

Lotus1 2008.08.27. 13:36:05

Pontosan, Emil, tolerancia és közlekedési kúltúra. Ez az ami hiányzik, de megtanulható lenne...

The Skizo 2008.08.27. 14:09:51

Megint lezárják a fél város, hogy a hajtás-pajtás reklámozhassa magát. Gratulálok! A sok gyengeelméjű meg azt hiszi valami magasztos érdek, ami a szervezőket mozgatja. Lassan már egymást érik a figyelemfelhívó, magamutogató, városlezáró rendezvények. De az a hülye, aki ezeket engedélyezi. Menjenek ezek a délibábos rónára felvonulni, ott nem zavarnak senkit. (Vagy az a baj, hogy ott nem zavarnának senkit?)

otto'o 2008.08.27. 14:22:03

báró Csekonics 2008.08.27. 13:25:38
"Viszont, mikor a Critical Mass útlezárása miatt kell kerülnöm és/vagy dugóban ülnöm - hááát, nem éppen csupa szépet és jót kívánok..."

vegyük már észre hogy a gondtalan autózás nem alapvető emberi jog
ha dugó van vagy lesz fel kell szállni a buszra
ezzel is az autós társaidat segíted, akik nem tudják másképp megoldani

az viszont példás, hogy figyelsz a bringásokra
béke veled

palackos 2008.08.27. 14:46:50

skizo! nem is tudtam, hogy a hajtas pajtasnal 50ezren dolgoznak. es jo kis reklam ha annyi mindenkit zavar...

PTibor (törölt) 2008.08.27. 14:53:35

Az a baj, hogy mindenki általánosít. Nem minden bringás bunkó, ahogy autósból és gyalogosból sem mindegyik bunkó. de ebben a nyomott országban mindenki 2-3 rossz tapasztalat alapján ítél meg egy egész csoportot..
miért? mert mindig kell valaki akit zidni lehet.
ma reggel a bringaúton sétált két fazon.. rájuk csöngetem, nyilván számukra én vltam a bunkó biciklis aki lecsöngettem őket, nekem meg ők voltak a bunkó gyalogosok, akik a bringaúton sétálgatnak.
pedig csak egy kis odafigyelés kéne, hogy ne csesszünk ki annira egymással, ha már más lehetőségünk nincs..

The Skizo 2008.08.27. 14:55:26

palackos! hajtás-pajtásos "dolgozóból" csak pár száz lehet. Viszont találtak egy ideológiát, és egy rendezvényt, amit felhasználhatnak a céljaikra. Aztán meg füttyentenek, hogy birkák ki a rétre, és nézd meg hányan lengetik ott a biciklit átszellemülve, hogy ez az egész a földért, meg az emberekért, meg egy jobb jövőért van! Sajnos ezt sokan el is hiszik.

authorprime 2008.08.27. 15:08:19

skizo: tényleg szomorú, hogy ennyi embert megvezet ez a szemét biciklis maffia. még szerencse, hogy te átlátsz rajtuk. több ilyen éleslátású emberre lenne szükség ebben a városban/országban, és nem itt tartanánk.

palackos 2008.08.27. 15:15:21

az ideologia 1993-as, cm meg csak par eve van. azok a "birkak" meg tok jol erzik magukat. a hp-nak meg attol nem lesz tobb meloja, hogy jol megszivatja a varost. szoval nagyon santit az elmeleted. egybkent tok mindegy, nem ez a tema, gondolj amit akarsz csak azt hittem leesik a tantusz.

palackos 2008.08.27. 15:16:45

megint elolvasva a hozzaszolasodat ha igazad is van, mi a bajod?

The Skizo 2008.08.27. 15:23:32

Azt nem tudom, hogy élesen látok-e. Azt is csak sejtem, hogy ha az öncélú magamutogatás érdekében elkövetett útlezárások helyett az 50ezer ember egy álló napon át bicikli utat betonozna, akkor sokkal többet tudnának elérni az állítólagos céljaikból. Mert egy autósnak hiába mondod, hogy szálljon bkv-ra, ha ritkítják a járatokat, a jegy, meg a bérlet többe kerül, mint a benzin az autóba, a szolgáltatás minőségéről már nem is beszélve. Az sem sokat segít, ha évente 1 napra szívatják Őket a biciklisek, mert ettől legfeljebb dühösebbek lesznek. Egy részük még elgondolkodna azon, hogy bringával menjen, ha lennének normális bicikli utak, de a bringásoktól csak annyi telik, hogy követeljék az utakat. De miből? A befizetett különadójukból? Mert az csak az autósokat sújtja. Ja, hogy tényleg tenni is kéne ezért, és nem csak felvonulgatni? Na, azt már nem !?

palackos 2008.08.27. 15:24:18

van par dolog amit nem ertek: jobb lenne az autos fanoknak ha minden bringas autoba ulne es meg nagyobb dugo lenne? en autozom, motorozom es bringazom is, attol fugg mi a dolgom, de ha autoban ulok sokkal jobban birnam ha az elottem pofekelo inkabb bicozna.
aztan ha epp bringan vagyok akkor sokkal tobb autot elozok meg mint ahany engem ugy, hogy meg az orrom ala is finganak. akkor most ki zavar kit?

Perillustris 2008.08.27. 15:25:05

"ez rendben de nem hétfőn kéne még nagyobb káoszt csinálni hanem mondjuk vasárnap"

Ismételd magadban: Európai Autómentes Nap. Na? Vajon miért aznap lesz a rendezvény?


Metal Warrior:
"Lazán átgurulnak a piroson"

Unalmas vagy.

"Álló kocsisor között lavírozva húznak végig, veszélyeztetve a saját egészségüket."

Ezen még dolgozz kicsit!

"Szűk járdán 30-cal tépnek"

Rohadjon meg az ilyen, ebben nincs vita.

palackos 2008.08.27. 15:27:25

skizo! ne keverd a szezont.... a kulonado az mas teszta. egyebkent igen ok is fiztenek adot.
es az automentes napon hadd szivjanak mar.

The Skizo 2008.08.27. 15:31:50

palackos! Ha nem érted a hozzászólásom, attól még lehet helyes.

"az ideológia 1993-as, cm meg csak pár éve van" - Állította valaki az ellenkezőjét?

A hp célja, hogy a neve ott legyen a köztudatban. Indifferens, hogy pozitív, vagy negatív előjellel. Biztosan hallottad már a kifejezést, hogy a rossz reklám is reklám.

The Skizo 2008.08.27. 15:36:27

palackos!

"ne keverd a szezont.... a különadó, az más tészta." - Ennyi a magyarázat? Lássuk be ilyen meggyőző érvekkel nehéz vitába szállni!

Funkerman 2008.08.27. 15:40:04

Skizo::
látogass már el pl Ausztriába. Aztán kérdezzél már meg ott néhány biciklist, h milyen külön adót fizetnek. Meg kérdezd már meg az autóban ülôket, h ugyan miért állnak vigyázba ha megjelenik egy gyalog vagy kerékpáros a járda szélén.
Az a baj veled is, h azt hiszed a bringás felvonulásról, h szivatás. Mert akkor nekem meg a minden napi közlekedés bringával szivás. És még életveszélyes is, nem gyenge módon. Ha nekem jössz a presztizs suzukiddal mi lesz? Én lehet, h meghalok, te meg max sose viszed el újra fényeztetni, mert pl csak megvenni volt pénzed...
No meg, mit bánt az téged, h a hajtipajti reklámozza magát? Esetleg ilyen módon? Az nem zavar amikor a 9 méter hosszú, kaszinókat meg tudom én mit reklámozó teherautók egymást érve araszolnak a körúton? Hm? Meg a yodafon komplett melóhelyeket ültet kamionokra és gyök 2vel mennek? Az nem zavar? Csak a bringások? Ráadásul egy évben egyszer. Furcsa ez nekem.

palackos 2008.08.27. 15:47:30

skizo! van ugy, hogy csak informallak. nem akarok vitatkozni veled, foleg ha bunkoskodsz. a sulyado azert van mert a kocsival szetkurod az aszfaltot, a benzinen azert van ado mert a kornyezetet kurod szet es igy tovabb. ezt hadd ne a bringasok fizessek ki. arrol nem is beszelve, hogy egy csomo bringasnak autoja is lehet.

authorprime 2008.08.27. 15:48:56

skizo:
"Azt nem tudom, hogy élesen látok-e. Azt is csak sejtem, hogy ha az öncélú magamutogatás érdekében elkövetett útlezárások helyett az 50ezer ember egy álló napon át bicikli utat betonozna, akkor sokkal többet tudnának elérni az állítólagos céljaikból. Mert egy autósnak hiába mondod, hogy szálljon bkv-ra, ha ritkítják a járatokat, a jegy, meg a bérlet többe kerül, mint a benzin az autóba, a szolgáltatás minőségéről már nem is beszélve. "

demagog vagy, de játszhatunk így is. ha az összes "autós" (komolyan azt gondolod, hogy aki rendszeresen biciklizik, az nem vezet autót soha, vagy nem utazik bkv-n, vagy nem gyalogol?) bkv-ra szállna (megváltott jeggyel vagy bérlettel), akkor a bkv kénytelen lenne járatokat sűríteni, és pénz is lenne rá.

"Az sem sokat segít, ha évente 1 napra szívatják Őket a biciklisek, mert ettől legfeljebb dühösebbek lesznek. Egy részük még elgondolkodna azon, hogy bringával menjen, ha lennének normális bicikli utak, de a bringásoktól csak annyi telik, hogy követeljék az utakat. De miből? A befizetett különadójukból? Mert az csak az autósokat sújtja. Ja, hogy tényleg tenni is kéne ezért, és nem csak felvonulgatni? Na, azt már nem !?"

és szerinted pontosan mit lehet tenni? vigyen mindenki egy borítékban pénzt a helyi önkormányzathoz? vagy kezdjen el bicikliutat építeni tényleg? te mit szólnál hozzá, ha 50 ezer bringás, vagy csak 100 akár, elkezdene bicikliutakat építeni ott, ahol gondolja? és szerinted amúgy az "autósoknak" nem az lenne az érdeke, hogy a "biciklisek" külön utakon menjenek, és ne az autók között?

The Skizo 2008.08.27. 15:49:28

Toyo!

Hadd válaszoljak kevésbé személyeskedő hangnemben, mint ahogy ezt Te megengedted magadnak! Látom, nem értesz semmit abból, amit leírtam. Valószínű azért, mert az indulat átvette az „irányítást”. Nem a bringások mindennapi jelenléte zavar (bár a közlekedési moráljukon volna mit javítani). Azt nem értem, hogy miért kell lezárni a fél várost? Milyen eredményt várnak ettől? Nem kellene más megoldáson gondolkozni, hogy hogyan lehetne több embert csábítani, biciklizni?

Funkerman 2008.08.27. 15:56:34

Kedves Skizo
(hogy a lelki cizellátumaid ne sérüljenek), szted én nem értek semmit? Mintha nem reagáltál volna az általam leirottakra. Nem nekünk kellene csábitani a többi embert bringázni a hétköznapokra, hanem nektek kellen kevésbé megfélemlitő módon előadnotok az autóval közlekedem cimű cselekvés sorozatot. Aztán lehet, h többen mernének felülni a bringára. De amikor gyalogosként teljes para átkelni a zebrán akkor mit vársz?
És az indulataimról... sztd ha én, itt, a gép előtt ülve ezeken a dolgokon egy kicsit is felhúzom magam, hány autót csaptam volna meg Ulakattal? Nem idegeskedem én egy cseppet sem. Kint, amikor az életemre törnek, vagy akarnak, akkor már igen.

The Skizo 2008.08.27. 15:58:15

authorprime!

Nem gondolom, hogy a biciklisek nem vezetnek autót, vagy nem utaznak bkv-val. Ezért nem is írtam ilyet.

Az meg nagyfokú naivitásra vall, ahogy a megoldást látod. Az ugyanis nem működik, hogy az útlezárós akcióval kikényszerítik, hogy többen utazzanak inkább bkv-val, majd a bkv a befolyt plusz költségből járatszámot növel, és javít a színvonalon. Ez csak úgy működik, ha a bkv előbb ezt meglépi, az emberek meg látván, hogy ez egy járható alternatíva, a bkv-t választják.

Perillustris 2008.08.27. 15:58:16

"Bár autózom, mégis inkább a józanul gondolkodók táborába sorolom magam."

Sőt, tudom, mehetnénk a Hortobágyra is. Lehet, hogy józanul gondolkodsz, de autós fejjel.


"Egy biciklista szabadabb, mint egy autós, gyorsabb, mint egy gyalogos, és ettől a két dologtól az utak királyának érzi magát."

Egy autósnak ehhez elég annyi, hogy kifizesse a benzin árát a kúton. (Hogy kellően demagóg és általánosító legyek én is.)


"sokkal egyszerübb ott haladni és kiállni 15 percenként mert jön egy biciklis, mint 20 másodpercenként kerülgetni egy előttem menő/szembe jövö gyalogost mert két gyalog már nem fér el egymás mellet."

Elképzelem, ahogy csikorgó cipőkkel kikerülöd a lomha gyalogost. Bónusz kérdés: sorolj fel belvárosi utcákat, ahol két ember kényelmesen tud gyalogolni egymás mellett. Csak egy tipp: XIII. Tátra utca. Az alapprobléma természetesen igaz: a gyalogosoktól vették el a helyet, s ez a legtöbb esetben komoly konfliktusforrás.


"Árpád hídnál, a bicikliutat telibe elállva egy mercedes, tulaj a kocsiban telefonál."

Ilyen nincs. Az autósok nem állnak és nem mennek a bringaúton: day2day.freeblog.hu/archives/2008/06/12/Auto_a_bringauton/ Egybként az a tapasztalatom, hogy a Mercedes-ek nem is olyan jók, mint ahogy a hírükből gondolnánk. Rengeteg elakadtat látok úton-útfélen.


"mikor a Critical Mass útlezárása miatt kell kerülnöm és/vagy dugóban ülnöm"

Értsem úgy, hogy az év további 363 napjában nem zavar a dugó, vagy akkor keresel más bűnbakot?


"Megint lezárják a fél várost, hogy a hajtás-pajtás reklámozhassa magát."

Meg a Gepida, a Caprine, a Hauser, a Kona, a Wenson, a Moser, a Trek, a Merida, az Author, a Giant, a Kelly's, a Schwinn, a KTM, a Magellán, stb. Éljenek a benzinkutak! Azokat reklámozni sem kell.


"hajtás-pajtásos "dolgozóból" csak pár száz lehet. Viszont találtak egy ideológiát, és egy rendezvényt, amit felhasználhatnak a céljaikra"

Tisztán látsz, büszke vagyok rád. Tudod, a HP és az összes többi futárcég abból él, hogy nem lehet gépjárművel közlekedni a városban. Ha ez drámaian javul, akkor legelőször pont az ő bevételük fog csökkenni. Szóval kurvára megéri maguk ellen dolgozni.


"50ezer ember egy álló napon át bicikli utat betonozna, akkor sokkal többet tudnának elérni az állítólagos céljaikból"

Gondolom te önkéntes autópályaépítő vagy.

palackos 2008.08.27. 16:03:03

en is jot mulattam :)

The Skizo 2008.08.27. 16:04:43

Perillustris!

Ha már megkérdeztél. Én nem vagyok önkéntes autópálya építő, én inkább fizetek autópálya használati díjat.

Amúgy látom Neked is világos, hogy a hp csak azért áll ez a rendezvény mögé, hogy maga alatt vágja a fát.

Perillustris 2008.08.27. 16:30:14

"Én inkább fizetek autópálya használati díjat."

Napi 400 forintot? Hűha! Ennyiért már 2 percet sem mész a vurstliban a dodgem-mel.

Meg fogsz lepődni, a biciklisek többsége fizet adót.

Talán az is új, hogy a rendszeres mozgás egészséges, s a naponta csak 2x20 percet kerekező erősen javítja a kilátásait. Ez pedig forintokban is kifejezhető, azaz az állam jól jár.

Nem véletlenül támogatják egyre inkább az áhított nyugaton is a kerékpározást. Nem azért, mert mert olyan jófejek, hanem mert hasznuk származik belőle.

Nem a kerékpárosok miatt él átlagosan 3 évvel kevesebbet a városi ember.

The Skizo 2008.08.27. 16:43:19

Perillustris!

Napi 400 forintot? Ennél azért kevesebbet, de az még mindig sokkal több, mint amennyit egy biciklis áldoz a számára elfogadható, minőségi útért.

Sokan mások is fizetnek adót, olyanok is, akik nem bicikliznek (Ez most hogy jött ide?).

Jelenleg a napi 2*20 perc városban biciklizés sokkal ártalmasabb, mintha cigarettáznál egy kis tanyán. Ettől még értem, hogy ha többen bicikliznek, akkor javul a levegő minősége, és akkor… Csak nem az a megoldás, hogy lezáratok utakat, hátha ráébrednek emberek, hogy jobb lenne kerékpározni.

Lotus1 2008.08.27. 17:26:08

Skizo!
Én autózom, tankolok, autópályát is használok, fizetek adót, nem keveset. De biciklizem is. A lényeget nem érted, általánosítasz, és jössz azzal az egy út lezárásával. Le van zárva a Thököly a Keletinél, nem tudom mióta, nem tudom meddig. Nekem ez gond, mert az a legrövidebb út, csak egyenesen kellene mennem, akár a Balatonra, akár Budára, akár a belvárosba. Most akkor dögöljön meg az összes metróval közlekedő, mert én nem tudok ott menni, ahol szeretnék, ahol a legegyszerűbb??? Nem, elviselem, és az a jó Budapesten, hogy tele van párhuzamos utcákkal. Hihetetlen, de kerülök. És ez csak egyetlen hely, ami le van zárva. Azt hiszem, van még egy-kettő.. És a lezárásra is a miatt van szükség, hogy legalább ezen a napon BIZTONSÁGOSAN lehessen biciklivel ott menni. Gondolom, az Air Race-t is szidtad, meg a tüzijátékot.. Meg az összes munkást, aki jobb közutakat épít, hogy te jobban tudj haladni az autóddal, nem???

minic13 2008.08.27. 17:47:24

felhívnám a figyelmet, arra az apró tényre, hogy szeptember 22-én európai autómentes nap van. emiatt az apróság miatt nem csak Critical mass lesz, hanem például a levegő munkacsoport is ki fog vonulni, példának okáért. és, aki vette volna a fáradságot arra, hogy a post-ban szereplő linkre rákattintson az arra is rájönne, hogy nem lesz lezárva a fél város a cm miatt. szimplán attól lehet esetleg káosz, hogy a nagy mennyiségű kerékpáros nem fog libasorban menni, ezért egy sávot el fognak foglalni, a körútból például. legalábbis egyeseknek tuti ez fog lejönni. további jó "vitatkozást"

Perillustris 2008.08.27. 17:47:29

Skizo,

Feltételezem, hogy Magyarországon élsz és ismered hazánk 386 nagyreménységű és bölcs politikusának mentalitását.

El tudod képzelni, hogy tettek volna maguktól bármit is, ha évek óta annyi történne, hogy László János a Magyar Kerékpárosklub képviseletében havonta egyszer írna egy levelet nekik?

Évről évre megduplázódik a bicajosok száma, s ez az, amit - ha lassan is - felfog egy politikus.

Perillustris 2008.08.27. 17:53:12

"Napi 400 forintot?"

A legtöbbet eladott, 4 napos díjjal számoltam.


"Sokan mások is fizetnek adót, olyanok is, akik nem bicikliznek (Ez most hogy jött ide?)."

Leírtam, és a belinkelt dokumentumban is világosan benne van, hogy milyen szintű hozadéka van a kerékpározásnak.


"Jelenleg a napi 2*20 perc városban biciklizés sokkal ártalmasabb, mintha cigarettáznál egy kis tanyán."

Hidd ezt, ha jólesik. Gondolom most az jön, hogy az autód szűrője hegyi levegőt pumpál az utastérbe.


"Csak nem az a megoldás, hogy lezáratok utakat, hátha ráébrednek emberek, hogy jobb lenne kerékpározni."

Bár, a tapasztalat mégis ezt mutatja, most mégis más lesz a dolog.

R.Emil (törölt) 2008.08.27. 19:52:56

Nos, látom meddö a vita, de legalább mindenki nagyon kitarto :)

Az autosok figyelmébe ajánlanám - kizárolag azok figyelmébe akikre vonatkozik -, a biciklisáv használatára irányulo észrevételem.

11-ker Zöldpardon és környéke. Megvan? Egyelöre csak fotozom a biciklisávon parkolokat, késöbb ha kell naponta teszek a feljelentést a szabálysértés miatt. Elöbb-utobb megunják a zsaruk, hogy ilyen bagatel dologgal zaklassam öket.
Nade.

Kevésbé toleráns ismerösöm viszont azt fontolgatja, hogy akik a biciklisávot használják parkolonak (tábla nem jelzi, hogy péntek-szombat este ez lenne a funkcioja), nemes egyszerüséggel letörné az összes szabálytalanul parkolo kocsi visszapillanto tükrét, esetleg végig is huzná az oldalukat.

Hangsulyozom, ez nem én leszek, én kikerülöm, és ha kell az ut közepén "tartom fel" a forgalmat, mert a saját sávom ahova "el kéne takarodnom" átalakul parkolová,,,

Még mindig amondo vagyok, hogy az autosok is menjenek tüntetni, és ne olyan ocska kifogást hozzanak fel, hogy nincs idejük rá, vagy drága a benzin/diesel.

Tessék, lehet höbörögni!

Perillustris 2008.08.27. 20:42:17

"11-ker Zöldpardon és környéke. Megvan? Egyelöre csak fotozom a biciklisávon parkolokat, késöbb ha kell naponta teszek a feljelentést a szabálysértés miatt. Elöbb-utobb megunják a zsaruk, hogy ilyen bagatel dologgal zaklassam öket."

Hajrá! A használhatatlanná tett járákat is örökítsd meg!

teabore 2008.08.28. 11:54:40

Azért járok biciklivel általában és nem autóval, mert szeretek biciklizni. Nem szeretek a dugóban ácsorogni, szeretem a friss levegőt (nem Bp., Debrecen-Hajdúsámson, 15 km háztól-házig, 35-45 perc egy út, kocsival is ennyi). Megértem, ha valakinek ez nem kényelmes, vinni kell a gyereket oviba, suliba, fáj a térde, nincs semmi gond azzal. Az egész rendezvénynek az a célja, hogy GONDOLKODJON EL mindenki azon, hogy tényleg szükséges-e állandóan autóval járni. Az enyém 100-on 7-8 litert eszik, ami elég sok pénzbe kerül, de lehet, hogy én vagyok spórolós. Akinek a bicikli fárasztó, annak van elektromos kerékpár, sőt, utólag kerékpárra szerelhető benzinmotor is (dongomotor.hu). Szóval adottak a lehetőségek, hogy nyáron, jó időben ne kelljen feleslegesen idegeskednem a dugóban - bár ez csak az én véleményem. Ha lehet, maradok a biciklinél.

kukupajtas 2008.08.29. 02:47:06

Csak a Hajtás Pajtásozás miatt beleszólnék az agyagozásba...
A nagy Critical Mass valóban az én ötletem volt, és én valóban ott dolgozom. Nem azért csinálom hogy reklámozzam a Hajtás Pajtást, hanem inkább azért tudom csinálni mert a főnököm megengedi. A Hajtás Pajtás üzleti érdeke egyébként a munkaidőben(!) mozdulatlan dugó. A tavalyi útfelújítások idején, vagy most a tüzijáték/légiparádé előtti két napon 80-100 fuvarral többet rendeltek tőlünk, a 10 dekás leveleket autókkal szállító konkurenseink ilyenkor vannak kétvállon. Üzletileg ellenérdekeltek vagyunk a megszűnésében. Nem tudom megmondani hogy megítélésben pluszos vagy mínuszos nekünk a CM. Hallom a te szövegedet is, és hallom az ellenkezőjét is. Az üzleti döntéshozók, azaz a velünk szerződők pedig (sajnos) jellemzően a CM miatt veszteglő autókban ülnek. Amiben egyértelműen hasznot is hozott a cégnek, az az, hogy minél több ember bringázik a városban, annál könnyebb futárt találni. Régen ez egy extrém munka volt, mert mindenki meg volt győződve róla hogy Budapesten életveszélyes biciklizni. Csak az tudta meg hogy nem, aki már rajta ült.
Két éve válogathatunk a jelentkezők közül. De azért lásd be, hogy 2004-ben, amikor (más futárszolgálatok futárjaival együtt!) egy céljait tekintve teljesen reménytelen, előzetesen max.500 főre saccolt biciklis tüntetést szerveztünk Demszky elszólása miatt, nem gondoltuk, hogy ebből 3-4 év alatt az lesz, hogy megtízszereződik a bringások száma az utakon. Értem hogy azt gondolod, olyan dolog ami neked hülyeség, kizárólag valami hátsó szándékból szervezhető. Ugyanakkor én már nem HP dolgozó, hanem 70 éves nyugdíjas leszek amikor többedmagammal még mindig büszke leszek arra hogy közöm volt ennek a koszfészeknek a megváltozásához.
Történetileg azt is tudnod kell, hogy a CM szinte minden városban futárkörökből indult, vagy az első résztvevők futárok voltak. Nem kell sokat gondolkodni, hogy megtaláld az igazi okot. A bringásfutárok tekernek a legtöbbet az utcán, nekik lesz elsőre elegük a kisebbségi helyzetükből, ők lázadnak fel ez ellen elsőnek, ők hiszik el és tapasztalják először hogy a bringa működőképes alternatíva, és nekik a legjobb a bringás kapcsolatrendszerük (ami az alapja volt a CM mozgósítási képességének).

moTmeN 2008.09.04. 14:10:56

Az az otlet tetszik, hogy a tuntetok soktizezres tomege epitotabor gyanant epitene varosban biciki utat. Aszfaltot, szakmunkat, teruletet kell erre szerezni (amire szerintem lehetoseg lenne epitoipari cegektol/fovarostol), es mehet a lapat.
Arra meg en is elmennek, mig a bringazas negyvezenezer emberrel cimu nepunnepelyre, nos, arra iden sem... (no, nem szeretem a tomeget)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 00:17:28


@scs: "és autóval a járdán mész ha nagy a forgalom?" Én már láttam ilyet, nem is egyszer, pl. a Stefánia út széles járdáján a stadion mellett. A robogósok meg nagymotorosok is simán mennek a bicikliúton vagy járdán, az egyik még csodálkozott is, amikor szóltam neki - egy kereszteződésnél mögé állva -, mert nem tudta, hogy csak LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL használhatja a bicikliutat. (No igen, szelektív olvasás.)

@palackos: A közlekedési lámpákat az egyre erősödő autós közlekedés miatti egyre több baleset miatt szerelték föl. (A lovaskocsik korában még nem kellett, mert a lónak úgyis több esze volt, mint a kocsisnak. ;-) )

@báró Csekonics: "És vajon, aki amúgy nem szereti a bringásokat, az mit kíván / csinál? Ugye nem húzza majd a következő bringásra rá a kormányt, mert előtte a bicajosok miatt szívott?" A közúti veszélyeztetés vétsége bűncselekmény. A börtönön kívül nem érdemes janinak lenni, mert odabenn pihegve fingás lesz belőle. ;-)

@The Skizo:
1. Bicikliút nem kell. Biciklisáv vagy WOL kell.
2. A biciklisták nem útmunkások. Te mint autós építettél már műutat?
3. Az utakat nagyobbrészt közpénzből finanszírozzák és csak kisebbrészt az útadóból.
Röviden: fröcsögsz, anélkül, hogy csak egy kicsit is utánaolvastál volna.

@R.Emil: Ha tényleg elkezdesz nagyüzemben feljelenteni szabálytalanul parkolókat, kérlek, valamilyen fórumon írd le, hogyan csinálod, mert valószínűleg nekem is szükségem lesz rá. ;-) (Sisakkamera már megvan.) Köszi!