Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kísérleti jellegű bringaút a Parlamentnél

2008.08.21. 15:59 - lumina

Átadták az új bicikliutat az Alkotmány utcában, így hivatalosan megszületett az összeköttetés a Parlament mellett és a Bajcsyn haladó bicikliutak között, ráadásul számos újszerű megoldást alkalmaztak. Az Alkotmány utca amúgy eddig is az egyik leghasználhatóbb, biciklizésre kifejezetten alkalmas útszakasz volt - széles és kisforgalmú út -, bár most az új burkolattal suhanni lehet, és a közlekedés is teljesen biztonságos. A tervezésben közreműködött a Magyar Kerékpárosklub.  

 

A Parlamenttől haladva rögtön egy közös sáv a buszoknak és a bicikliseknek. Végre van ilyen is, bár ez csak egy viszonylag rövid szakasz ahhoz, hogy igazán tesztelni lehessen.

 

A Kossuth téri becsatlakozás újszerű megoldás Magyarországon és kifejezetten logikus.

 

Használják is a biciklisek, úgy tűnik működik, de figyelni kell a több irányból érkező autók mellett a villamosokra is.

 

Nem bíztak semmit a véletlenre, majdnem minden sarokra kitettek egy ilyen táblát.

 

Autók éppen nem parkolnak, de ha mégis parkolnának, nem lenne veszélyben egy biciklis se a kinyíló ajtóktól. A bicikliutat szaggataott vonal jelzi, így kényelmesebben haladhatnak az autósok és a biciklisek is.

 

Lámpás kereszteződésnél stopvonal fogadja a bicikliseket.

 

Az autósoknak a bordó burkolattal külön nyomatékosítják, hogy a kereszteződésben biciklisekre is számítaniuk kell.

 

Így néz ki, amikor kanyarodó sávot kapnak az autósok.

 

A bicikliút az Alkotmány utcából a Bajcsyra ér: az egyik oldalon vegyülni kell a gyalogosokkal, ahogy a képen is látszik, a másik oldalon viszont gyönyörű kis bordó burkolatú feljárót építettek, ez vezet rá a Bajcsyra - a járdára épített bicikliútra.

 

Címkék: budapest bicikliút

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr26626223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2008.08.22. 15:50:35

szuper, majd kipróbálom. de most a defektet kell javítani. mostanában nem lehet kapni valami szalagot a belső és a külső közé? régen volt ilyen, vagy csak álmodtam?

pötyi75 2008.08.22. 15:54:55

ez nem kerékpárút, hanem kerékpárSÁV

adamskij · http://ekonomikrefugeeinwien.blogspot.com 2008.08.22. 16:00:01

még hétfőn este tekertem arra és gyanútlanul fordultam rá az Alkotmány utcára és erre csak ott látom a kerékpársávot - nem is akartam hinni a szememnek
.
sajnos az Andrássyn is ugyanilyet kellett volna megvalósítani, mint ahogy a Bartók Béla úton is, valamint a Baross utcán is, de nem folytatom a sort.

gaze762 2008.08.22. 16:02:23

es az andrassyn meg most sem lenne keso ilyet csinalni.. csak akarni kene..

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.22. 16:13:15

az a baj, hogy csesztek megállni a 3szögnél!
ilyen van itt a parlamentnél, a jászain és a margit híd túloldalán a bemrakpart sarkon is!

oda kéne végre figyelni...

pár nap múlva meg attól lesz hangos a blog, hogy megint kire nyitották ré az ajtót, csak jelen esetben nem a kocsi jobb oldaláról, hanem a balról.

szerintem ez a megoldás még az andrassyn alkalmazottól is veszélyesebb! baleset esetén, a kerékpárot valamennyire védte az úttest felöl a parkoló kocsisor, jelen esetben, meg legalább 2 kocsi közé szorul, ha valami történik :-/

Nagykócsag 2008.08.22. 16:20:07

RosszQtya 2008.08.22. 16:13:15

Tévedsz! Ez egy tévhit azok részéről akik nem foglalkoztak elmélyülten a témával.
Ez a megoldás a legjobb és a legbiztonságosabb Budapesten!

Martian (törölt) 2008.08.22. 16:23:08

Mintaszerű ez a bringasáv, gratulálok, csak így tovább!!

"valami szalagot a belső és a külső közé?"
Defekt ellen a futófelület alatt kevlárszövet betétes külsőt kell keresni, egy kicsit drágább, de megéri.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.22. 16:24:47

egy-kettő-három 2008.08.22. 16:20:07

majdmeglátjuk....

Martian (törölt) 2008.08.22. 16:30:50

RosszQtya: itt megvan a kellő oldaltávolság a parkoló autóktól, a 6. képen a távolban kivehető.
És ami - az eddigi bringautakkal ellentétben - a legfontosabb: jól látja egymást a bringás és az autós, nincsenek egymás holtterében.
Így valóban ez a legbiztonságosabb megoldás.

Perillustris 2008.08.22. 16:33:53

Ja, kifejezetten védenek a kinyíló ajtók.

nyistapista 2008.08.22. 16:34:08

"majdmeglátjuk...."

Én már megláttam. Berlinben a legtöbb helyen ilyen a bringasáv, és ezerszer nyugisabb ott közlekedni, mert a bringásokat, ahol tudják, nem dugják el a járdára meg a parkoló kocsisor mögé, hanem láthatóak a sofőrök számára. (Bár ott az autósok is figyelmesebbek, tudják pl, hogy a zebracsíkok az úttesten nem dísznek vannak.)

amondó (törölt) 2008.08.22. 16:48:52

Éljen éljen. Ez persze még csak pilot-projekt, azaz párszáz méteren megmutatják, hogy milyennek kéne lennie mindenhol a biciklis infrastruktúrának.

Remélhetőleg ilyen lesz az Andrássy, a Kiskörút, a Nagykörút, ésatöbbi.

RosszQtya:

Az ajtók ellen véd, hiszen itt a biciklis meg tudja tartani az oldaltávot. Az Andrássyn fizikailag képtelen oldaltávot tartani.

Külön öröm, hogy a jobbrakanyarodó autó mostantól az egyenesen haladó bringástól JOBBRA sorol be, tehát nem keresztezik feleslegesen egymás útját. (Mint a Karinthy bringasávján, ahol pont a jobbra kanyarodó autó holtterében várakozik az egyenesen továbbhaladni akaró bringás)

JoeP · http://mivanvelem.hu 2008.08.22. 16:53:47

@I.a.
A napokban láttam ilyet a Hugo-nál. Kálvin-tér.
Olyan 3000 pénz körül volt.
(De én is inkább kevlár erősítésű külső gumit használok.)

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2008.08.22. 16:56:58

Ebben az elrendezésben az autós jobbrakanyarodás elég veszélyes lesz a kerékpárosoknak.
Nem vagyok biztos benne, hogy ők jól láthatók a tükörben a sávváltás előtt.

trewq 2008.08.22. 16:59:47

RosszQtya:
A sofőr sokkal nagyobb eséllyel néz kiszálláskor tükörbe, mint az utas, valamit elég széles a parkoló és a kerékpársáv közötti táv.
Az Andrássyn jobbraforduláskor a parkoló autók miatt nem lehet látni, ha egy bringás jön a kerékpársávon. Itt szem előtt van mindig.

exseven 2008.08.22. 17:07:27

"Ebben az elrendezésben az autós jobbrakanyarodás elég veszélyes lesz a kerékpárosoknak.
Nem vagyok biztos benne, hogy ők jól láthatók a tükörben a sávváltás előtt."
Szoktál vezetni? Tökéletesen látható az érkező kerékpáros, ha valaki bele is néz a tükörbe.

amondó (törölt) 2008.08.22. 17:07:39

" Az igazi Svarc Enegger · www.freetibet.org 2008.08.22. 16:56:58
Ebben az elrendezésben az autós jobbrakanyarodás elég veszélyes lesz a kerékpárosoknak.
Nem vagyok biztos benne, hogy ők jól láthatók a tükörben a sávváltás előtt. "

Jobbrakanyarodáskor a párhuzamos közlekedés szabályai szerint sorolsz jobbra 2 sávval. Ez máshol is működik, pont az a jó, ha a biciklisáv nem tér el a közlekedés általános logikájától.

Gondoljatok csak bele, milyen hülyeség az, hogy a hagyományos, szar bicikliutaknál és -sávoknál a biciklist mindig kivezetik a kereszteződés jobb szélére, akkor is, ha éppen egyenesen haladna tovább, vagy ad absurdum balra kanyarodna, emiatt kétszer-háromszor annyi veszélyes szituáció adódik.

Ez a megoldás a biciklist úgy kezeli, mint bármely más járművet, és az autó sofőrjét sem állítja váratlan helyzetek elé. Ha meg valaki nyílt úttesten felborít egy jól látható helyen közlekedő biciklist, akkor inkább ne üljön autóba többet.

Dubito 2008.08.22. 17:09:24

Jóval kisebb az esélye, hogy baloldalon nyíló ajtó csapja el a biciklist, mint a jobboldalon. Az autóvezetők ( a többség legalábbis) reflexszerűen a tükörbe pillantanak kiszállás előtt, - saját érdekükben, hiszen egész Budapesten a parkoló autóktól néhány centire robog el a forgalom.

Ezzel szemben az anyósülésen ülőnek a legritkább esetben jut eszébe ilyesmi, ráadásul nem is láthat jól, mert a tükör nem neki van beállítva.

tomweaver 2008.08.22. 17:20:54

Ez tényleg csak kerékpársáv. Mitől lenne biztonságosabb? Ugyanúgy az autók között / mellett haladunk, csak a felfestés miatt nem nevezném biztonságosnak. Sokan a zebrát sem veszik figyelembe, embereket gázolnak el, mit vártok ettől? Példát kellene venni pár vidéki nagyvárosból, ott meg tudták oldani a kerékpárutat. Ez a "pesti" megoldás ahhoz képest nulla.

zsombor 2008.08.22. 17:23:02

amikor rámentem erre hétfőn, alig hittem a szememnek a busz+bringa jelnél. azt hittem, olyan nincs is, csak kresz-könyvekben tényleg.

a bordó csíkoknál már majdnem tapsikoltam, tiszta london. majdnem mentem még egy kört, komolyan.

lehet, hogy nem tökéletes, de nincs ennél jobb, ötvenszer jobban működik, mint a padka+parkolósáv között, vagy a járdán, halleluja. és micsoda finom tüköraszfalt! már csak a maradék várost kéne hozzáigazítani.

zsombor 2008.08.22. 17:25:32

@tomweaver
az is épp elég szép, hogy ezt a sávot kiszorították, szerintem. bp belvárosában soha nem fognak másoktól két métert elvenni egy mindkét irányból védett külön útra. hol látsz te olyanokat amúgy?

zahor103 2008.08.22. 17:32:16

Ez a biciklisáv egy igazi orgazmus!!! megyek is, és kipróbálom!!!
tomweaver - előbb végig kellett volna olvasnod a kommenteket...

tomweaver 2008.08.22. 17:36:44

Gyertek el egyszer Győrbe tekerni. Ott van bicikliút, mindenhova el lehet jutni biciklivel :)

winstonsmith 2008.08.22. 17:37:38

Kár, hogy csak "kísérleti" Egy ideje Dániában élek, hihetetlen az itteni kerékpárút-hálózat. A megoldások hasonlóak a képen láthatókhoz, azzal megtoldva, hogy 90%-ban szintben is el van választva az autóktól.

amondó (törölt) 2008.08.22. 17:43:04


"winstonsmith 2008.08.22. 17:37:38
Kár, hogy csak "kísérlneti" Egy ideje Dániában élek, hihetetlen az itteni kerékpárút-hálózat. A megoldások hasonlóak a képen láthatókhoz, azzal megtoldva, hogy 90%-ban szintben is el van választva az autóktól. "

A szintben elválasztás jó, de csak akkor, ha tényleg SOK helyet hagynak a bringásnak. Ha kevés a hely, akkor inkább ne válasszák el. Elképzelem, ahogy 1-másfél méter helyen kell egyensúlyoznom, és ha valami váratlan akadály lép fel (pl parkoló autó kijön), akkor nem tudom kikerülni, mert szintben el vagyok választva az úttesttől.

haribodog 2008.08.22. 17:51:53

Én is néztem már, szuper az út, remélem lesz, aki jár rajta. Nap mint nap a környéken járok, de sehogy sem kell erre mennem:(
Inkább a Deák tér-Kálvin tér-Ferenc körút tengelyt kellene nyomniuk.

Martian (törölt) 2008.08.22. 17:52:22

tomweaver
A külön bringautas "gettósítás" csak addig adja a biztonság illúzióját (persze a figyelmetlen gyalogos-bringás vonatkozásban azért veszélyes), amíg nem kereszteződik az autók által használt úttal, ahol a kölcsönös észrevehetőség hiánya miatt hirtelen 50x veszélyesebb lesz, mint autókkal teli főútvonalon a forgalommal együtt haladni.
Ezt autós és bringás nézőpontból egyaránt megerősíthetem.
Arról nem is beszélve, hogy az út jobb- vagy bal oldalán vezetett kétirányú elkülönített bringaút használatához az egyik irányból éppen a forgalmas főútvonalat kell kereszteni (pl. Bp. Hungária krt, külső Fóti út, stb.)
A bringasáv azért jó még az autók között is, mert kiszámítható irányba vezeti a kerékpáros forgalmat. Nem az a veszélyes, ha az autók és a bringák ugyanazt az útpályát használják, hanem ha ezt kiszámíthatatlan módon teszik.

gaze762 2008.08.22. 18:09:53

Át kéne írni a címet, mert ez nem "kísérleti" hanem "példaértékű". Ez a referencia pont, ennél rosszab infrát mostantól tilos építeni! Kőbe kéne ezt vésni...

tomweaver:
szakirodalom tonnaszám, fórumokon viták tonnaszám. és mind-mind lekereshető, elolvasható.
Bár ha te a bringaútra szavazol városon belül, akkor gyere el a Bajcsyra. Na ott kiélvezheted milyen az...
Esetleg az Andrássyt is tekinthetjük elkülönített bringaútnak....................................

Martian (törölt) 2008.08.22. 18:40:34

A Bajcsyn haladó, járdára festett, kerékpárút-szerű képződmény esetében a kétirányú bringás forgalom elég sok utcát keresztez... ezek esetében az autóval való biztonságos le- és ráforduláshoz olyan periférikus látás és figyelem kell, amit még egy II. világháborús ász-vadászpilóta is megirigyelhetne.
De a bringások is parázhatnak, mert nem elég a gyalogos forgalom útjukba akadó részére figyelni, közben azt is meg kell saccolniuk, hogy a mellékutca elején melyik sasszemű autós fogja majd észrevenni őket és melyik nem.
Ezért ajánlom a Bajcsyhoz hasonló "bringagettók" elkerülését... akkor már érdemes inkább a Bajcsyn haladni.

m@ki' 2008.08.22. 19:04:16

de durva :D holnap kipróbálom :D

ihatethisindapassthingy 2008.08.22. 19:21:06

Nagyon tetszik, kár, hogy nem esik útba. Az Andrássyn se látom akadályát egy ilyen megoldásnak. Sajna a Nagykörúton nem férne el egy ilyen anélkül, hogy 1) megszüntetnénk a parkolást v. 2) megszüntetnénk egy autós sávot v. 3) levágnánk a járdából. Ebből a 2)-es kinyírná a közlekedést elkerülőutal híján, de a többi jöhet.

keka 2008.08.22. 19:23:03

Épp a minap jártam erre. Minden tökéletes lenne, egy apróságot kivéve: miért nem tudták a bordó aszfaltot síkba hozni a másik aszfalttal? Lehet, hogy én vagyok maximalista? :)

avus · http://avus.blog.hu 2008.08.22. 19:34:04

Jól látom, hogy az eddigi 2x2 autós sáv 2x1-re változott?

Donor 2008.08.22. 19:59:01

Azért vicces.
Aki rendszeresen bringázik Pesten mind azt mondja, hogy ez jó, aki meg szidja ezt is az vagy gök2-vel teker csak, de tippem szerint még annyira sem, csak okoskodik minden tapasztalat nélkül.

Ha azt vesszük hogy nap mint nap kocsikkal egy sávban tekerek ahol én igyekszem elengedni őket miközben ők engem, én meg a csatornafedőket és kátyukat centizem, akkor ez szó szerint álom megoldás!!!

Szerintem aki azt mondja hogy ez veszélyes az nagyon lenézi az autósokat. Sávon belül is remekül meg tudtuk oldani eddig is a közlekedést, így külön sávban pedig kifejezetten biztonságos...jó persze nem részegen kell bringára ülni mert akkor valóban nehéz lehet követni ezt a sávot :)

is 2008.08.22. 20:08:34

addig, amíg teljesen át nem építik a várost, addig ez a biciklisáv a legmodernebb megoldás, Amszterdamban volt szerencsém látni és használni, ugyanez van. márpedig ők csak tudják.

kíváncsi vagyok, hogy a mai KRESZ-oktatásnak része-e egy óra a biciklisekkel (és motorosokkal) való együttközlekedés, vagy még mindig enélkül adják ki a jogsikat.

zapa · http://szombathelyilakastulajtol.blogspot.com/ 2008.08.22. 20:25:40

"Jól látom, hogy az eddigi 2x2 autós sáv 2x1-re változott?"
jaja, merhogy az autósokat senki nem kérdezte, hogy ez nekik példaértékű-e :)

egyébként autósszemmel is ez a jobb megoldás (hamár muszáj bicikliznetek), naponta jövök ki a Báthoryból, fordulok a Nagysándorba, a Bajcsy télleg egy kibaszás mindenkinek (az autós semmit se lát az utolsó pillanatig, a futárok nem is nagyon használják, jönnek az úttesten)! Szerencsére egyre kevesebb az bunkó biciklis, aki erőből hajt rá a kereszteződésre, így viszonylag kevés baleset van, sőt volt olyan, látta hogy jövök, amikor satuféket nyomtam, megállt, és mosolyogva intett, hogy menjek nyugodtan.

ja, a motorosok is egyre normálisabbak, 10ből kilenc megköszöni, ha országúton, lehuzódok, elengedem.

jazzcool 2008.08.22. 20:36:52

az Alkotmány utcait tényleg jól megcsinálták. gyerünk folytatni, még sok bringaút kell

Casillas86 2008.08.22. 20:56:28

Ez mitől kísérleti jellegű????

Nagy bringás lehet a blog szerzője. Ilyen kerékpárSÁV már kb 15 éve van a XIII. kerület Göncöl utcában. Elég gáz ez egy bringás blogon...

amondó (törölt) 2008.08.22. 21:02:39

" Casillas86 2008.08.22. 20:56:28
Ez mitől kísérleti jellegű????"

Lehet, hogy máshol is volt ilyen, de Bp központjában, a legforgalmasabb helyeken csak most mertek ilyet csinálni. A környékén található 5-10-15 éves megoldások mind elmaradottak hozzá képest: a Bajcsy járdára kijelölt bringaútja, az Andrássy förmedvénye, a külső Andrássy bringajárdája, a Kossuth tér lézengő turistái közé vezetett bringaút és sorolhatnám...

amondó (törölt) 2008.08.22. 21:07:00

"ihatethisindapassthingy 2008.08.22. 19:21:06
Nagyon tetszik, kár, hogy nem esik útba. Az Andrássyn se látom akadályát egy ilyen megoldásnak. Sajna a Nagykörúton nem férne el egy ilyen anélkül, hogy 1) megszüntetnénk a parkolást v. 2) megszüntetnénk egy autós sávot v. 3) levágnánk a járdából. Ebből a 2)-es kinyírná a közlekedést elkerülőutal híján, de a többi jöhet. "

A körúti (és az Andrássy úti) parkolás megszüntetése tényleg okos ötlet lenne: Budapest idegenforgalmilag és kereskedelmileg legfontosabb részeit pazarlás autótárolásra használni. A biciklis közlekedés több vendéget és vásárlót hozna, a parkoló autók eltüntetése pedig még a nem biciklizők számára is vonzóbbá tenné a körutat, ami jobb üzleteket, kávézókat, magasabb ingatlanárakat jelentene. Az ott lakókat pedig az értéknövekedés kárpótolná a parkoló megszüntetéséért.

Casillas86 2008.08.22. 21:07:26

kb. 5 km-re van a Göncöl utca az Alkotmány utcától. Még egyszer kérdem: Mitől kísérleti jellegű?

amondó (törölt) 2008.08.22. 21:14:35

" Martian 2008.08.22. 17:52:22
tomweaver
A külön bringautas "gettósítás" csak addig adja a biztonság illúzióját (persze a figyelmetlen gyalogos-bringás vonatkozásban azért veszélyes), amíg nem kereszteződik az autók által használt úttal"

Martian nagyon jól leírta a jelenlegi álláspontot. Tegyük hozzá, hogy a külön bringaút jó is lehet, akkor, ha NINCS KERESZTEZŐDÉS, tehát például országutak mellett, ahol 10 km-en keresztül lehet zavartalanul haladni rajta. Itt direkt védi a bringást a 100-zal haladó autók ellen.

A városban viszont az autók ugyanolyan átlagsebességgel haladnak (20 km/h), mint a bringások, nem a sebességkülönbség a veszély, hanem, hogy nehéz egymást észrevenni. Ezért kell bringasáv vagy közös úthasználat, és nem elválasztott bringaút.

amondó (törölt) 2008.08.22. 21:16:44

" Casillas86 2008.08.22. 21:07:26 "

Én elhiszem. Ott is ugyanígy középre vezetik a bringást a jobbra kanyarodó sáv bal oldalán (utolsó előtti kép)? Ha igen, akkor valóban nem ez az első.

Egyébként a külső Bartók B út bringasávján még nincs még ez a jobbrakanyar-sáv-trükk, de már az a bringasáv is nagyon használható tapasztalatom szerint.

Casillas86 2008.08.22. 21:20:49

Igen, a Gyöngyösi utca és a Fiastyúk utca előtt is. Igaz, ott nem ilyen szép piros a biciklisáv:)

amondó (törölt) 2008.08.22. 21:23:12

" Casillas86 2008.08.22. 21:20:49
Igen, a Gyöngyösi utca és a Fiastyúk utca előtt is. Igaz, ott nem ilyen szép piros a biciklisáv:) "

Akkor nyertél. Képek esetleg?

kraut 2008.08.22. 21:23:44

csilla86
a kísérletit én sem értem, de hogy ez jelenti a mérföldkövet az tutti. Vagy valami személyesw érintettség vezérel a Göncöl utca miatt?
Az Alkotmány utca legyen a biciklis infrastruktúra építésének alkotmánya! :)

Casillas86 2008.08.22. 21:28:35

Nincsen sajnos. Ha szeretnél képeket, akkor küldj nekem e-mail a ween kukac chello pont hu-ra és akkor valamelyik nap készítek pár fotót és átküldöm neked.

Nagykócsag 2008.08.22. 21:39:54

Casillas86,

A Göncöl utca nagyon messze áll az Alkotmány utcától, sorolom:
- Az kerékpársáv a parkolósávon kívül van vezetve, életveszélyes, ráparkolnak, stb. mint az Andrássyn
- Az útfelület kb. olyan rücskös mintha egy teljes hadosztály tank keresztülment volna
- stb. még van sok apróság, ami miatt az Alkotmány jobb.

Már odáig jutottam, hogy ezek miatt elkerülöm a Göncölt, inkább megyek máshol csak rá ne kelljen hajtani. Az Alkotmányért pedig kerülni vagyok hajlandó, hogy rámehessek.

kukupajtas 2008.08.22. 22:40:48

tomweaver!

Győrben borzasztó bringautak vannak. Legalábbis a belvárosban. Szűk járdákon, kevés jelzéssel, nem beláthatóak, és mindezt turistanegyedben, azaz holdkórosként kavargó bámészkodók közt. Olyan utcákon, ahol autó is alig jár, így még feleslegesek is.
Budapesten is sok ilyen van, de ez majdnem tökéletes.

Bobo 2008.08.22. 23:03:29

Szemfényvesztés!Most tényleg örüljek?Majd ha lesz még sokezer km ilyen, akkor esetleg.Ekkora felhajtást pár száz méter bicajút miatt!?Voltatok már Szegeden?Ott lehet bicajozni.Itt nem...

viktor134 2008.08.22. 23:54:03

amondó:
mégis hova raknád a parkoló autókat onnan???
ha nem lenne ott lehetőség megállni, az csak egy átmenő út lenne, mint a hungária.

mindeki végigzúzna rajta a faszba, és egy boltnál sem állnának meg, mert hova?

tiszta anyagi csőd lenne, persze lenne egy szép sétáló és bicajoskörutcánk.

Perillustris 2008.08.23. 00:02:59

"mégis hova raknád a parkoló autókat onnan"

A Dunába. Mégis hová máshová? LOL


"mindeki végigzúzna rajta a faszba, és egy boltnál sem állnának meg, mert hova"

Tehát az a pár száz ember elég a boltoknak, aki meg tud állni? Elárulom, a bringások nem költenek kevesebbet, sőt, még akár többet is rászánhatnak a hobbijukra, mert nem a lízingcégnek és az olajtársaságoknak tolnak extraprofitot.

Így is mindenki a bevásárlóközpontokba megy, mert ott könnyebb parkolni általában, ráadásul bizonyos idő ingyenes, vagy a díj levásárolható.

A kisebb boltok felélesztésének egyik alapfeltétele a jobb megközelíthetőség. Mivel több autó nem fér el, a bringázást kell előnyben részesíteni.

Az úton parkolni amúgy is luxus.

kep.tar.hu/perillustris/50304113/29373467#2

Perillustris 2008.08.23. 00:05:14

"ha nem lenne ott lehetőség megállni, az csak egy átmenő út lenne, mint a hungária"

Ez a kijelentésed is mellé ment. Nincs kedvem felsorolni a Lágymányosi és az Árpád-híd közt az út mentén sorakozó bevásárlóközpontok neveit.

tyberius 2008.08.23. 01:26:19

A Nagykörút üzleteinek forgalmát elsősorban a gyalogosok adják. Nem véletlenül a 4-6-os a világ (egyik) legforgalmasabb villamosvonala. Plusz ugye keresztezi az összes metróvonal (van, amelyik kétszer is), meg egy rakás busz- és trolijárat. Tehát eleve hibás elképzelés az, hogy ha nem tudnának megállni az autósok a körúton, akkor rögtön minden becsődölne.

Megnéztem Google Earth-ön, a környező kis utcák közül sokban van kialakítva beállós parkolási lehetőség, ami jóval helyhatékonyabb, mint a sorban parkolás (ez utóbbinál ugye helyet kell hagyni a kocsi előtt és után is, tehát nem csak folyóméterre, hanem négyzetméterre is pazarlóbb). Szerintem lenne a Nagykörút közvetlen környéken parkolási kapacitás így is. Legfeljebb nem öt, hanem ötven métert kellene gyalogolni az autósnak.

Ha ez nem elég, további parkolási lehetőség P+R parkolók építésével teremthető. Az egész körút igen jól bejárható villamossal, tehát nem kell minden sarokra egy parkolóház. Bár én hallottam is valamit arról, hogy parkolóházat építenek a Blahán, de aztán lehet, hogy rosszul értesültem. Mindenesetre nem lenne rossz ötlet.

És igen, viktor134-nek igaza van, lenne egy szép sétáló és bicajoskörutcánk. Azért ez szerintem az emberek nagy részének hasznosabb lenne, mint a mostani parkolókörút. Mellesleg nem akarjuk az autókat kitiltani a Nagykörútról, csak álldogállni nem lenne hely, haladni igen.

Sőt haladni még több hely is lenne, mint most, mert most ugye a bicajos, ha nem akar előbb-utóbb beleszállni egy nyíló ajtóba, akkor sávközépen megy, de legalábbis a jobb oldali keréknyomon, tehát lehetetlen sávon belül előzni (de azért mindig van, aki megpróbálja).

Szerintem emberbarátabb is lenne úgy a körút, ha nem lenne két parkoló autósorral feldarabolva. Jelenleg ugye az ember által használható tér, a járda, így néz ki: fal egyik oldalról - házak -, fal másik oldalról - kocsisor. Ha megszűnne a kocsisor, és csak bringások mennének helyette, máris tágabb lenne a közösségi tér élménye. A turisták jobban szeretnék, a sétáló tömeg jobban szeretné, mi biciklisek pedig pláne jobban szeretnénk :) Az autósok pedig megoldanák, ahogy fentebb is felvázoltam, a környező utcákban parkolással, parkolóházakban parkolással, tömegközlekedéssel.

Mellesleg ma este gyalogoltam végig a körúton (defekt mián), és jutott időm gondolkodni - többek között azon, amit most ide jó hosszan leírtam :) - valamint egy-két helyen frissen felszerelt bringatárolókra is bukkantam a járdán. Mégpedig az egyik leghasználhatóbb, P alakban meghajlított vascső megoldást láttam. Örült a szívem, amikor megláttam - annak már kevésbé, hogy itt is a gyalogosoktól veszik el a helyet. De tény és való, jobban mutat egy ilyenhez lakatolva a bicikli, mint egy kresztábla csövéhez, vagy épp valamelyik fához kikötve.

Közben az is eszembe jutott, hogy mi lett volna, ha annak idején a Demszki-karók helyett fordított U alakú alkalmatosságokat helyeznek ki, amelyek nem csak az autósokat tartanák vissza a járdára parkolástól, hanem bicikli lezárására is alkalmasak lennének. Vagy ha ez nem jó (túl sokba kerül stb.), akkor lehetne minden második, harmadik stb. karó helyett egy ilyen. Igazából ezt most is megcsinálhatnák, nem kerülne valami haj de sokba, és Budapest minden pontján alkalmazható, ahol van karó, meg elég széles járda.

Na mindegy, szóval Perillustrisnak adok igazat, bringasávnak lenne hely a körúton, és a parkoló autókat is lenne hová tenni. Meg úgy általában, lehetne könnyebb világot teremteni a bringásoknak, csak akarni kell döntéshozói szinten...

Hogy ON is legyek, az új bringaútnak nagyon örülök, bár nekem is kiesik, de ha arra lesz dolgom, mindenképp kipróbálom :)

ihatethisindapassthingy 2008.08.23. 07:19:26

Amondó, kérlek ne adj olyan szavakat a számba, amit nem mondtam. Az Andrássy úton nem kellene megszüntetni a parkolást és nem is mondtam ilyet, mert van elég hely a kerékpársávnak, csak meg kellene cserélni az oldalt.

A Nagykörút más tészta, mert ott már most keskenyek a sávok és tovább szűkíteni őket nem lehetne egy bringasáv javára. A járda szép széles, de a járdán vezetett bringaút nem vált be a gyakorlatban. Megoldás lehetne, ha járdából csípnénk le az úttest számára, de a közvilágítást és a fákat nem triviális feladat egy méterrel odébb ugratni. Tehát, ahogy én látom, vagy a parkolás szünteted meg (ahogy szakaszokban már most SEM lehet parkolni) vagy hagysz mindent úgy, ahogy most van. Természetesen igen, csobulnak az autósok és a helyi kereskedők érdekei, de nincsenrózsatövisnélkül, na. A közlekedési reformok ritkán win-win szituációk.

A jelenleg megoldás senkinek sem jó, mert a Nagykörúton biciklizni balesetveszélyes és tetszik vagy sem, ennek ellenére egyre több bringás lesz a Nagykörúton, értelmes kerülőútvonal hiányában.

Hidd el, mint aki egy utcányira lakik a Nagykörúttól és elsősorban autóval jár, nekem se hiányzik több parkoló autó az utcánkban (már most sincs parkolóhely), de elismerem a bringások jogát arra, hogy biztonságosan közlekedhessenek. A fenti megoldáson személy szerint én inkább vesztenék, de az én kényelmetlenségem mások biztonságával szemben aligha tétel, igaz?

ihatethisindapassthingy 2008.08.23. 07:40:10

Tyberius, a környező utcák parkolókapacitásával kapcsolatban sajnos ki kell ábrándítsalak, mert azok már most is túltöltöttek. A szűkebb pesti belváros egyrészt jelentős lakóövezet, másrészt jelentős kiskereskedelmi és hivatali övezet, ez a három együtt pedig teljesen elviszi a parkolóhelyeket. Szeptembertől júliusig autóval átlag 2-4 kört kell nyomjak autóval, mire sikerül parkolóhelyet találnom (nagy a fluktuáció szerencsére) a lakás 300 méteres szomszédságában és ez tipikusnak mondható a Körút mentén 2-4 utca mélységben.
Ugyanakkor a Nagykörúton nincs olyan jelentős parkolási kapacitás, amit ne lehet áthárítani a többi utcára úgy, hogy közben kompenzáljuk a kieső helyeket néhány jól pozicionált P+R parkolóval. Ahogy rá is mutattál, a 4-6 villamos tökéletesen megfelel a Körútat bejárni, esetleg a P+R jegy arra a vonalra működhetne BKV jegyként is, ha komolyan vesszük a dolgot.

Kérdés még az áruszállítás, a Group4 "márpedig én itt kirakom a vészvillogót" kocsijai és turistabuszok -- nos, ők szívnának, de mivel eddig sem voltak szívbajosak a forgalmat akadályozva parkolni, ez ezentúl sem fog nekik kihívást jelenteni.

Perillustris 2008.08.23. 09:54:47

Az utóbbi pár hozzászólás megmutatta, hogyan kellene egy fórumnak kinéznie, szakmai vagy laikus, ám érthető-megérthető kommentekkel, világos érvekkel és ellenérvekkel.

Csodás. :)

Perillustris 2008.08.23. 10:15:52

Az biztos, hogy komplex megoldás kell. Alapfeltétel , hogy a Nagykörút boltjai valamiféle pluszt nyújtsanak, akár érzésben, akár bármiféle megfogható dologban, szolgáltatásban, stb. Ha ugyanazt nyújtja, mint pl. a Westend, sosem rúghat labdába, hiszen aki céltudatosan vásárol, az oda megy, hiszen egy helyen megtalálja a piacon lévő termékeket, így azonnal felmérheti azokat.

Tudott, hogy rengeteg embert nyomaszt a tömeg, a zsúfoltság, a "pláza-stílus", az ömlesztett, már-már gépies kiszolgálás. Őket kell, őket lehet megfogni. Hogyan?

Például úgy, hogy egy bel(városi) sétányt alakítunk ki a Nagykörúton: megszüntetjük a parkolót, a helyére kerékpársávot, mellé használható biciklitárolókat építünk. Aztán a Rákóczi úton, aztán a... aztán a... aztán a...

A P+R parkolóknak van értelme, de csak a város határán. Önmagában viszont az is életképtelen. Egy parkolóhely kiépítése 1,5-2 millió forint. Ezt nem lehet(ne) megfizettetni az adófizetőkkel.

Nem logikus az sem, hogy az autóját lerakó kvázi ingyen utazzon cserébe a BKV járművein, aki meg eleve nem autóval indul el, annak pedig fizetnie kell.


"Megoldás lehetne, ha járdából csípnénk le az úttest számára."

Ez semmilyen megfontolásból nem támogatható.


"csorbulnak az autósok és a helyi kereskedők érdekei"

Feljebb írtam, utóbbiak helyzete javulna. Na és az autósoké? A helyi lakosoké már rövid-, a messzebbről érkezőké pedig hosszútávon szintén.


A szabályok betartatása pedig már ma is a Rendőrség feladata lenne.

9mmPara 2008.08.24. 11:09:01

Bobo! 27 évig éltem Szegeden, ebből az utolsó 13-at aktív bringásként. Azok a bringautak legfeljebb az átlagos magyar városok között számítanak jónak, mert vannak egyáltalán. Külső körút gyalogosokkal végig együtt, Kossuth sgt. szintén, csak itt még a keresztező utcákból kijövő kocsikkal is az utolsó pillanatban láthatjuk meg egymást. Hajrá Dovalovszki!

pötyi75 2008.08.25. 15:31:58

ez az alkotmány nem újdonság, ilyen van a bartókon is, csak kicsit lekopva...

Perillustris 2008.08.26. 14:58:57

Kicsit más ez, mint a Bartókon lévő, mert az nem színben kiemelt.

Bobo 2008.08.28. 11:26:39

Hm.Dovalovszki még nem volt Pesten?!Egyébként kipróbáltam ezt az új sávocskát, mind a 300 métert.:) Húúúúúúú de jó volt!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 17:23:55


@L.A.: Nekem kevlárhálóval védett külsőm (Schwalbe Marathon Plus) van a trekking biciklimen. A Kerékvárban most 8 ezer körül árulják darabját. Ez így drágának tűnhet, de szintén kb. 8 ezer kilométert mentem vele, amikor a Bajcsy-Zsilinszky út-Nagykörút felüljárón (!) egy facsavar át nem szúrta az egész hátsót belsőstül, még a fémfelnit is oldalt felkaristolva. Szóval 1 forint/kilométerért akkor is bőven megérte, hogy évekig nem kellett defekt miatt bosszankodnom.

@amondó: "Gondoljatok csak bele, milyen hülyeség az, hogy a hagyományos, szar bicikliutaknál és -sávoknál a biciklist mindig kivezetik a kereszteződés jobb szélére, akkor is, ha éppen egyenesen haladna tovább, vagy ad absurdum balra kanyarodna, emiatt kétszer-háromszor annyi veszélyes szituáció adódik." Megint lusta vagyok megnézni a KRESZ-t, de úgy emlékszem, hogy (az úttest jobb szélén haladó) kerékpársávról tilos balra kanyarodni, ehelyett le kell szállni és keresztbe gyalogosan áttolni a biciklit.

@tomweaver: "Ez tényleg csak kerékpársáv. Mitől lenne biztonságosabb?" Olvasgass (külföldi) közlekedésszervezési tanulmányokat, van bennük statisztika is!

@Casillas86: A XIII. kerület, Göncöl utca, túl a Róbert Károly körúton bőven külváros. Hogyan akarod ezt összehasonlítani a Parlamenthez vezető "sugárúthoz"?
süti beállítások módosítása