Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Rászáll a rendőrség a biciklisekre

2008.08.14. 10:39 - lumina

A baleseteket 8 százalékban biciklisek és szintén 8 százalékban gyalogosok okozzák (62 százalék személyautó, 9 százalék tehergépjármű), mondta a Népszavának Bencze József országos rendőrfőkapitány. Ez a 8 százalék évente 750 balesetet jelent, ezért a rendőrség akciót indít a gyalogosok és a kerékpárosok ellenőrzésére.

Azt nem részletezte, ez pontosan mit jelent, csak találgatni lehet – különösen a gyalogosok ellenőrzésére leszek kíváncsi. Annyit azért megjegyzett, hogy több modern alkoholszondát szereznek be, és hogy várható a KRESZ módosítása, amiről ugye már hallottunk számtalan pletykát, de még a konkrétumokat nem közölték.

Címkék: biztonság baleset rendőr kresz

244 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr76615400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szilárd 2008.08.14. 14:47:49

georg: nekem meg olyan javaslatom van, hogy minden szabálytalankodó autóst lőjünk le....

Hidd el, ugyanúgy rend lenne, mint a te ötledenél...

Azt meg, hogy cserébe tönkremenne gazdaságilag az ország, azt ne vegyük figyelembe, mert minek...lényeg, hogy "nagyon okos öteletekkel jöjjünk elő"

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.08.14. 14:48:11

talán, a mondanivalódnak arra a részére reagáltam, ami a legtenyérbemászóbb hülyeség volt. Számtalan olyan bringást ismerek, aki se nem drogos, se nem buzi, szdsz-re vagy fletóra meg akkor se szavazna, ha fizetnének érte, de te ezt úgysem hiszed el, úgyhogy hagyjuk. Részemről amúgy nem szoktam átmenni a piroson, szal felvetésedet nem érzem kellemetlennek; a síkparaszt butaságok viszont irritálnak.

limbekcs 2008.08.14. 14:49:52

georg 48

miért, külföldön hogyan büntetik a bringásokat? tán csak nem havonta egy bringásskalpot be kell vinni minden autósnak?

egyébként a kedvedért bevezettetném azt a szabályt, hogy a huszontonnás kamionoknak havonta (hetente? naponta?) min. egy (1) _szabálytalan_ személyautót le kéne amortizálnia... mit szólsz?

otto\'o 2008.08.14. 14:55:21

Úthenger 2008.08.14. 12:25:13
"Kit érdekel milyen szar a bicigliút!? Ha nem jó akkor told a kerékpárod! A sok majom biciglis miatt aki nem a kerékpárúton megy, hanem a járdán vagy az úttesten, azok miatt van sok baleset. A zebrán átsuhanó kétkerekűekről nem is beszélve. Ezeknek nem büntetés kéne hanem alapos verés.
Ha rossz az úttest én is menjek fel a járdára a kocsimmal? "

nem, akkor told !

gaze 2008.08.14. 14:55:50

georg: lássuk csak: Bécs, Gratz, Párizs, Lyon, Amsterdam, Utrecht, Brüsszesl, London, Brighton, Koppenhága, Malmö, Göteborg, Berlin.... és a sort még lehetne folytatni.
Igen, voltam, megnéztem hogy mennek a dolgok. Azért mondom a mit mondok. Pl Berlinben konkrétan olyan vadul bicajoznak a népek, mint ahogy itthon vezetnek az autósok. És mégis.. Berlin és Budapest.. elvileg összehasonlítható két város lenne, csak épp Budapest egy nagy koszos autópálya és parkoló.
Koppenhágában is úgy zúztak át a piroson a népek, mint annak a rendje, pedig annak ott aztán igazán van történelme. Csak az autósok nem arra törekedtek, hogy dominálják a kis vasukkal a közlekedést, hanem eccerűen belátták, hogy azt majd az autópályán. Nyugi, ha autópályán tekerek előtted bicajjal, akkor nyugodtan elüthetsz. Ha utolérsz MUHAHAHA

Hol akartam én veled együttérezni? Tartok tőle, hogy a végtagjaink számán kívül nincs bennünk semmi közös. Sztem üss el egy biciklist amint csak teheted, és remélem jó időre kivonnak a forgalomból, láthatóan antiszociális figura vagy, mindenkinek jobb lesz.
Esetleg csak a hülyeségeidről nem gondolkodsz el mielőtt kimondanád őket.

A hülyeséget ott követed el, hogy autósra és biciklisre osztod fel a világot. Mintha elfelejtenéd, hogy ha kiveszed a segged a kocsidból akkor te is GYALOGOS leszel.

limbekcs 2008.08.14. 14:56:23

binary2 2008.08.14. 14:47:16
www.youtube.com/watch?v=dv-ISen-UTQ

azért ehhez is kell az a bizonyos tolarencia (amit szegény Horváth Balázs emlegetett még a múlt évezredben... :) a többi közlekedő részirül...

kockahippi 2008.08.14. 14:57:20

binary, ha kell a zene:

Broken Social Scene - Bandwitch

persze csak halkan, különben elbasznak :P

púzókutya 2008.08.14. 14:58:32

kutyaút mér nincsen?

Jefe 2008.08.14. 14:59:52

Sziasztok!

Régóta foglalkoztat egy kérdés, remélem itt akad hozzáértő, aki elmagyarázza a helyzetet.
Mi alapján lehet kerékpárost vagy gyalogost büntetni? Az autósnak van jogosítványa, tehát van papírja arról, hogy elvégzett egy tanfolyamot és megtanulta a szabályokat, amik számonkérhetőek tőle. De milyen szabályokra lehet hivatkozni a többiek esetében? Persze anyukánk gyerekkorunkban megtanított rá, hogy csaka zebrán és a zöldön, de ez nem olyan jogi formula, amire egy büntetési eljárást fel lehetne építeni. Joggal kérdezhet vissza bárki, hogy mi alapján várnak el tőle közlekedési ismereteket? Vagy tévedek? Köszi a válaszokat.

limbekcs 2008.08.14. 14:59:52

meg még azt is bírom a sok autóseggű majomban, hogy nem azt látja a bringásban, hogy "hopp de jó, ma egy autóval kevesebb a városban", hanem hogy neki mennyire kurvára szar, mert figyelnie kell kisebb dolgokra is, mint egy villamos vagy kamion...

csakis 2008.08.14. 15:01:59

jefe: mi alapján? pont azalapján, ami alapján ezek az emberek "képesítés" nélkül vesznek részt a közlekedésben.

butch 2008.08.14. 15:02:30

Bringával azt csinálok, amit akarok, mégpedig azért, mert csak a saját életemet veszélyztetem. Kresz ilyenkor csak tájékoztatásként érdekel. (Autóval viszont betartom.)

Amíg bejutok a munkahelyemre 4x kell tilosba hajtanom és marhára nem érdekel, mert ha kimennék szabályosan a főútra, akkor nagyobb veszélyben lennék. Járdázást, pirosokat, jobbról előzést nem is számolom, de azokra is ugyanez vonatkozik. Ilyenkor tudom, hogy szabálytalan vagyok és ezért jobban is figyelek. Ha beszopom, el fogom ismerni, hogy én vagyok a hunyó.

Több, mint 10 éve praktizálok így, még koccanásom se volt. Anyázás néha előfordul. :)

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.14. 15:02:34

ezek szerint a balesetek 100%-ánál el tudják dönteni h ki okozta?

limbekcs 2008.08.14. 15:03:08

Jefe: a szabályokat, ha nem ismered, akkor is be kell tartani - vagy vmi ilyesmi

az egyik Hrabal novellában egy falusi körzeti megbízott elkobozza az erdei úton(!) részegen hazatántorgó bringások szelepjeit - de azért a szíve mélyén nem haragszik rájuk... :)

(megzenésítette Menzel Gyuri a Hóvirágünnep c. filmben)

Jefe 2008.08.14. 15:03:12

csakis:
akkor szükséges egy globális közlekedési képesítő program ahhoz hogy sétáljak?

csakis 2008.08.14. 15:05:29

jefe: arról hol végeztél tanfolyamot, képzést, akármit, hogy nem rabolhatsz ki trafikokat, nem erőszakolhatsz meg minden neked tetsző nőt / pasit?

snorbi 2008.08.14. 15:06:05

georg 48 2008.08.14. 14:35:27
"Mégegyszer leírom! Én úgy tennék rendet, hogy köteleznék minden autóst, havonta el kell ütnie egy szabálytalan bringást. Azonnal rend lenne."

Ennyire nem lehetsz szűk látókörű, begyöpösödött öregember, hogy még egyszer leírod :) Ilyen gondolkodással gyorsan legyilkolhatnánk egymást, ne gondold, hogy te hibátlan vagy. Reméljük, hogy sosem kerültél/kerülsz vezető pozícióba, mert a minimum, hogy utálni fognak a beosztottaid...
Egyébként a hozzászólásaid alapján te pont azok közül az autósok közül való vagy, akik hajlamosak kicentizni és megfélemlíteni még a szabályosan hajtó bicikliseket is.

Én gyalog, BKV-val, biciklivel és kocsival is szoktam közlekedni, és bátran mondhatom, hogy egyik közlekedő fél sem jobb a másiknál, legfeljebb más szempontból rosszak. A végeredmény pedig katasztrofális.

pfej 2008.08.14. 15:06:47

Butch: "Bringával azt csinálok, amit akarok" tiszta szívből remélem, hogy már nem sokáig! Mi a qa-dat képzelsz te magadról??? Eszem megáll!

gaze 2008.08.14. 15:08:15

jefe:
egész egyszerű, mivel a szabályok nem ismerése nem mentesít a hatályuk alól. Így ha egy gyalogos megy át piroson a zebrán, akkor meg lehet büntizni. Ugyanez bicajra. Elvileg ugye úgy működne a dolog, hogy a rendőr felszólítja a bringást, hogy álljon meg, közli mi a helyzet és kirójja a büntetést. Hogy most a rendőr mennyire foglalkozik ezzel.. az talán nem a kerékpárosok hibája.

Jefe 2008.08.14. 15:08:26

Értem én, hogy törvények meg megszabályok, csak nem tudom miért várják el az emberektől, hogy ismerjék őket.
Kresz alapján büntetnének gyalogoskat, miközben nem oktatják őket.

Jefe 2008.08.14. 15:10:05

Nem betartatni kellene a szabályokat, hanem tanítani.
Sajnos a magyar ember nem tanítható, csak idomítható. (...akinek nem inge...)

malar 2008.08.14. 15:12:15

Tudom, hülye kérdés, de az áruházakban eladott bringák használati útmutatója tartalmazza az éppen aktuális kresz szabályokat?

Tartalmaz utasítást arra nézve, hogy a vevő köteles figyelembe venni a mindenkor aktuális kresz szabályait a megvett bringa használatakor?

A magyar oktatás tartalmazza a kresz, azon belül is a biciklis, vagy motoros oktatást?

Elvárás a kresz vizsga a bicikli használatához?

Szerintem amíg a fenti 4 kérdés közül legalább kettőre nem tudunk igennel válaszolni, addig bármiféle "büntessük a szabálytalan bringásokat" akció ostobaság.

Eleve a bringásokat külön kezelni a gyalogostól a kreszben egy nagy vicc, hiszen a bicikli használatához nem kell kresz vizsga, ergo a bringások 75%-a max köszönőviszonyban lesz a kresszel, de inkább abban sem.

Tény: Nagyobb hatalom = nagyobb felelősség. Nagyobb erő = nagyobb felelősség.
Nagyobb jármű = nagyobb felelősség.

Nyilván elvárható a gyalogostól és bringástól, hogy ésszerű keretek között próbáljon balesetmentesen közlekedni, de azt állítani, hogy ők felelősek az általuk okozott balesetekért egyszerűen röhej.

Tény: az autós - gyalogos és autós - biciklis találkozókból általában az autós fog győztesen kikerülni. Éppen ezért őt is terheli a nagyobb felelősség annak érdekében, hogy a baleset kockázatát minimalizálja.

Ez alatt értem:
- Ésszerű sebesség megválasztása beláthatóság és időjárási viszonyok függvényében.

- A puhatestű közlekedési partner sérülékenységének tiszteletben tartását. Értsd: még ha szabálytalanul is megy át az a gyalogos, vagy próbál átmenni, ez nem jogosít fel arra, hogy kivasald.

- Kresz szabályainak tiszteletben tartása, hiszen a közlekedés fent említett három szereplőjéből az autós az egyetlen akinek ezt ismeri jelenleg kötelező.

Sajnos ma magyarországon egyik sem teljesül a háromból. Engem ütöttek már majdnem úgy el zebrán, hogy az autó ami bepróbálkozott 200 méterre volt amikor leléptem a zebrára, és áthaladt előttem a szimpla 2x1 sávos úttesten épp amikor elértem az út felét.

Ott elkövettem azt a hibát, hogy nem számoltam vele mint potenciális veszélyforrással és ez majdnem (egy fél lépésen múlott) az életembe került. Ezek után én biztosan nem fogok úgy úttestre lépni, hogy az autósok akik közlekednek nem mutatnak egyértelmű megállási szándékot, legyen az zebra, vagy zebra nélküli kereszteződés.

Mégis.. azok az autósok akik úgy fel vannak háborodva a gyalogosokon és bringásokon. Menjetek el németországba, dániába, norvégiába, vagy bármelyik kulturáltabb nyugateurópai városba és nézzétek meg ott mi van. Ha csak az úttest közelébe tévedsz, csikorogva fékeznek az autók, hátha át akarsz menni.. legyen az zebra, vagy nem zebra.

Miért? Mert ők tudják, hogy milyen felelősséggel tartoznak azért cserébe, hogy egy többszáz kilós guruló vasalóban ülnek.

butch 2008.08.14. 15:12:27

Öregem, azok után, hogy az én bringámmal jogilag ki sem léphetek a kertből, viszonylag érzékelten lettem a szabályokra... (Ti. forgalomba nem vihetem, mert mondjuk nincs rajta lámpa, erdőben meg eleve tilos bringázni.)

A bringa ilyen anarchista eszköz. Ezért szeretem.

kamikáze 2008.08.14. 15:16:22

Kedves autósok, akiknek mindenben mindig igaza van - lássátok be, hogy éppen a ti suttyó fajtátok miatt (tisztelet a kivételnek) használhatatlanok a kerékpárutak. Gyakorlatilag minden főúttal párhuzamos bicajút halálos, mert a keresztutcákból kiérkező autósok egyszerűen leszarják. Ha nem satufékeznék minden keresztutcánál, akkor naponta átlagosan 30szor ütnének el.

(ja, s napi 60-70 km-t tekerek, szóval nem csak a "belvárosi budapesti" érdekeket nézem)

pfej 2008.08.14. 15:18:43

butch: ékes példája vagy a sötétzöld bringásoknak! anarchista komics majom-e vagy? vajon fogsz-e hiányozni bárkinek is, ha megdöglesz? hát nem.... talán anyádnak? dehát ő nevelt ilyen szabadelvűen. remélem, még a halottas kocsid is karambolozni fog! idióta!

gaze 2008.08.14. 15:21:17

tény, a bicikli jelenleg joghézagos....
a szabályok viszont nem az autósokra vonatkoznak, hanem az úttesten közlekedőkre. Így igazából mindegy mivel mész rá, a szabályok vonatkoznak rád. Ha ismered őket, ha nem.
Pl külön görkorcsolya-kresz sincs...

alapvetés, de a megrögzött és a közlekedést kizárólag avolán mögött elképzelők nem nagyon szoktak azon elgondolkodni, hogy nema szabályok megszegése a cél, hanem az értelmetlen szabályok megváltoztatása.
pl kresz szerint ugye ma Budapesten gyakorlatilag kerékpárral nem is tudsz átjutni a folyó egyik oldaláról a másikra szabályosan. Ez épeszű dolog egy XXI. századi nagyvárosban?
Dinamós lámpával, pumpával és szerszámkészlettel ellátott kerékpárral lehet csak közlekedni, amin névtábla is szerepel.. Ez reális?

Amerika két államában már nem szaroztak, bevezették: robogós, kerékpáros számára a piros lámpa stop táblának minősül.
/angliában pedig nyugodtan átmehetsz a piros lámpán gyalogosként, csak ha így ütnek el, akkor nem fizet a biztosító. gyakorlatias szabályozás, viktoriánus örökség :) /

Hmm 2008.08.14. 15:21:38

Kíváncsi lennék, hogy miért nem lehet egymással normálisan megbeszélni egy témát, miért csak anyázással megy a dolog????

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.08.14. 15:22:04

ödök téma:

buszos vs terepjárós vs autós vs biciklis vs gyalogos vs galamb

limbekcs 2008.08.14. 15:22:23

butch 2008.08.14. 15:02:30

piros lámpa = elsőbbségadás kötelező? :)

Athénban (89-ben) kicsit meglepődtem, hogy ott ez a robogókra is igaz volt... hátakkó bringával hajrá! :)

Rómában, a via Nomentanán (kb. Andrássy) kifele járó helyi "bkv" buszjárat minden sofőrje az egyik nagyobb, LÁMPÁS kereszteződés előtt (kb. Körút, csak Oktogon nélkül) ÁLLÓRA fékezte ZÖLDNÉL a buszt, minden áldott este, utána óvakodott csak bele... (két hónapos megfigyelés)

ugyancsak Rómában, a közúti közlekedés első ránézésre hm, zavarbaejtő... de persze hamar átlátod, hogy van benne rendszer - ahogy azt fent is megénekelték. a lényege, azt hiszem az, hogy KURVÁRA ODA KELL FIGYELNI. ez az ára, hogy működjön. 9 hónapon át járkáltam ebben a motorizált kuplerájban, főleg gyalog meg busszal, kb. két koccanást láttam (azaz az eredményét - na nem a minden második horpadt lökhárítóra gondolok :), a résztvevők, ha nem is veregették röhögve egymás hátát, de azért mosolygva, beszélgetve töltögették a papírt és várták a rendőrt. (Igaz is, nőm látott egy elütött robogóst, jajgatott erősen szegény - ez már 3...)

mikor meglátogattak a rokonaim (Rómában), autóval, vezettem is - semmi gond nem volt abból sem - bár víreimet eltanácsoltam ettől kellő rákészülés híján... :)

néhányszor bringáztam is - na akkor jött a nagy meglepetés: ezek (a római autósok) bazmeg nem csak egymásra figyelnek, meg a 27-es buszra, de rám is, és mennyire nagyon!! jó volt... régen volt... (igaz se volt? :)

tehenke 2008.08.14. 15:23:31

A kedvencem ,amikor a szembejövő forgalom miatt nagy nehezen, centizve (mert arréb nem menne!) megelőzöm a biciklis, aki aztán következő pirosnál ellibben mellettem jobbról... Az anyját az ilyennek!

Roth Mano 2008.08.14. 15:27:06

tehenke, ennyire zavar, hogy előbb ér oda? ritka nagy tahó lehetsz.

butch 2008.08.14. 15:28:11

Kár pörögni, pfej, ha csak ennyi érved van, akkor már alul is maradtál.

Gaze szépen leírta, mi a helyzet. Bringával az ember eleve törvényen kívüli (na, nem szó szerint, de lehetetlen szabályosnak lenni), innen meg egyéni hozzáállás kérdése, hogy ki mennyi szabályt szeg meg.

Én úgy vagyok vele, ahogy amíg másoknak nem ártok - márpedig nem - addig a magam előnyére nyugodtan lehetek szelektív a Kresz-szel szemben. Ha akarom, gyalogosként veszek részt a forgalomban, ha akarom autósként, a kettőt percenként lehet váltogatni. Ami ebben az autósokat idegesíti, az max. az irígység. Amikor állnak a dugóban, még meg is értem őket.

malar 2008.08.14. 15:32:03

Mellesleg ha jól hallottam, akkor pont arra törekszik a rendőrség, hogy a kresz-t kicsit jobban a gyalogosok védelmére igazítsák.

Eléggé szánalmas, hogy nálunk szabályba kell majd adni, a zebra előtt akkor is meg kell állnod, ha a gyalogos csak ott áll a szélén és nem mutat egyértelmű átkelési szándékot.

Akkor lesz ebben az országban tisztességes közlekedés, ha az emberek mentalitása megváltozik kicsit. ez pedig még odébb van szerintem.

púzókutya 2008.08.14. 15:32:41

púzókutya éhes....
viszont hozzászólok:
sokkal kevesebb baj lehet abból hogy biciklivel a járdán megyek, mintha az autóúton. járdán legflejebb nekimegyek egy gyalogosnak, akinek majd rí a szája, nagy szám, túléli. autóúton viszont elüt a fuvaros Feri mer épp a fa*szát veri és akkor mindenkinek nagyon jó hogy betartottam a kreszt.
Vive le chien pouzó!

limbekcs 2008.08.14. 15:34:24

pfej 2008.08.14. 15:18:43
vajon fogsz-e hiányozni bárkinek is, ha megdöglesz?

kívánom neked, hogy csókoljon szájon az a kellemesen hétfejű tüzes sárkány, a kénkövesebbik fajtából. egyúttal szopjon le egy harapós ló, lehetőleg a georg 48 nevűvel egyszerre.

MÜSZI 2008.08.14. 15:34:49

nem kellene ezt a tetves közlekedést igy túlmisztifikálni. vasárnap kimegyek a meccsre megiszok egy sört,ezért megbüntet a rendőr? holott semmi galibát nem csinálok.büntessék meg azt aki bajt okoz! amig nem követek el valamilyen bűnt,addig nem büntethet meg!!! ebből is pénztz akar csinálni a rendőrség.közben sunyi módon hirdeti,hogy csak a végső helyzetben büntet ,amikor már nincs több érve.előadja ,hogy mennyi balesetet okoz a kerékpár.talán a biciklisek lökdösik az árokba naponta sok román,meg ukrán kamiont??? józan parasztésszel kellene rörvénykezni! ha sőtétben nincs kivilágitva a bringa ,vessen magára! utána ne siránkozzon!meg ne az autóst vegyék elő! a kresz összeállitásánál meg ne a pénzbüntetés uralja a törvényt! ma sajnos ez dominál. a nulla tolarenciát meg ott vegye már elő a tehetetlen rendőrségünk,ahol felszedik az aknafedelet meg ellopják a hidat,a vasuti sint,a villanyvezetéket,a kertjeinkből a drótkeritést,a kerékpárt a bolt elől,a babakocsit az orvosi rendelő elől,stb.ott bezzeg tehetetlenek,meg bénák. kérjük a törvényhozókat egy kis önmérsékletre,vegyék már elő a józan eszüket,a demegóg statisztika puffogtatások ,meg a brüsszeli elvárások helyett. mi közlekedő polgárok meg fogjunk már össze egy emberszabásu,életszerü közlekedés kialakitásában,hogy ne egy olyan bürokrata sarc-felelős majom hozzon a fejünkre törvényeket aki még biciglizni sem tud!

The Ultimate Solution 2008.08.14. 15:35:15

Ahelyett, hogy itt egymást tépitek szanaszerteszéjjel, inkább a politikusokra, és egyéb fővárost igazgató emberekre kéne rászólni, hogy nem ártana több bicikliutat kialakítani. Akkor sok legyet ütne mindenki egy csapásra. Az autósok megnyugszanak. A biciklisek is haladhatnak. És a gyalogosokat se kell kerülgetni.

De persze ez már túl bonyolult, nem teszi meg senki. Mert fórumra könnyű írkálni, pár másodperc, fröccsögni meg még élvezetes is, de hogy hosszabb távú kampányolást indítson valaki valami jó ügy érdekében, azt senki nem vállalja.

Sandor 2008.08.14. 15:35:57

Teljesen jogos, ellenőrizzék a bicikliseket meg a gyalogosokat is. Persze a motorkerékpárosokra is oda kellene figyelni!

A rendőrnek meg ez egyszerűbb is, a gyalogost meg a biciklist egyszerűbb utólérni, nem fogy a benzin, meg feltehetően csóróbb is, mint a húszmillás hummeren száguldozó maddiózópalánta, akinek telik olyan ügyvédekre, hogy kimossák mindenből.

Szóval hajrá rendőrség!

nodinium (törölt) 2008.08.14. 15:36:28

tehenke: minek előződ meg ha 50 m után állsz a pirosban? Mert biciklivek van? Lassúgémpjármű után tudsz döcögni?
Ha egyedül állok a piros lámpánál 10-ből 10 kocsi mellém áll balról. Ezek szerint csak nem zavar titeket a jobbotokon álló biciklis. Vagy még is? Hogy is van ez? Lehetnétek kicsit következetesebbek is!

limbekcs 2008.08.14. 15:37:16

tehenke kedves, vond le a logikus következtetést: esetleg nem érdemes megelőzni!

ha meg centizgetsz, akkor bocsika, de neked is külön is értesíteném az édesanyádat (hátha ő meggyőz, hogy rossz úton jársz...)

Roth Mano 2008.08.14. 15:38:56

Ultimate,

van itt egy kis gond. bicikliutat vagy a járdából lehet kialakitani (jelenlegi hülye gyakorlat), vagy az autóútból.

Jefe 2008.08.14. 15:39:22

Butch: "amíg másoknak nem ártok - márpedig nem - addig a magam előnyére nyugodtan lehetek szelektív a Kresz-szel szemben" - ezzel csak az gond, hogy mire kiderül, másnak ártottál, addigra már késő

egy autos aki utalja a biciklist 2008.08.14. 15:49:15

" butch 2008.08.14. 15:02:30
Bringával azt csinálok, amit akarok, mégpedig azért, mert csak a saját életemet veszélyztetem. Kresz ilyenkor csak tájékoztatásként érdekel. (Autóval viszont betartom.)
"

Na ez a fasza látszik egy köcsög biciklis de ha elütlek mert köcsög bunkó szabálytalan állat vagy engem vesznek elő és nekem kell magyaráznom, hogy a köcsög biciklis szabálytalan volt. Jelenleg csak az autós szív. Még akkor is ha egyértelmű volt a helyzet. Barátom ütött el vidéken éjszaka teljesen szabálytalanul bicikliző halál részeg figurát és amíg a vizsgálat tartott nem vezethetett (2 évig kotlott rajta a bíróság) hivatásos sofőr volt. Azóta nincs munkája az ilyen pöcsök miatt mint te vagy. Nem csak a saját életedet veszélyezteted hanem másét is. Csak nem vagy képes felfogni.

pfej 2008.08.14. 15:49:23

butch: légy erős, hippikém, igenis ártasz a magatartásoddal. gyenge érv ez az "irigység" duma. a valódi érzés, amit kiváltasz az a "figyeld a köcsögöt, hogy dögölne meg, láttad, piroson keresztül, ilyenek ezek mind! legközelebb le is hugyozzák a ghostbike-okat. a megitéléseteket rontod. a társaidét! feleslegesen korbácsolod az indulatokat az úttesten. igen, te átmész a piroson, ha kedved tartja. mi gátolja meg a buszvezetőt, hogy ő is így tegyen? vagy hogy esőben ne terítsenek be egy másik bicajost, "qa, most jaszkarizzál kis köcsög" elgondolásból...
mondd csak, milyen szabályokat szegsz még meg, ha kedved tartja? (a drogot nem is kell mondanod, kiérződik)

gaze 2008.08.14. 15:50:16

The Ultimate Solution:
azért ezen kijelentesed előtt nezz korül kicsit...
a criticalmass, a kerekparosklub, a bringaut egyesulet.. szoval a kerekparosok igencsak jol szervezetten hajtanak ebben az ugyben.
az autopalyak nem nekunk epulnek...

forgalomcsillapitasra lenne szukseg, a koncepciok, a konkret tervek szepen ott porosodnak kulonbozo fiokokban. Tenyleg csekkold le ezt, mert igencsak izzik a levego ez ugyben.

a bicikliseknek sem orom minden egyes nap vasarra vinni az eletuket elbaszott szabalyozasok miatt..

The Ultimate Solution 2008.08.14. 15:50:40

Valóban van vele egy kis gond, mert semmi sem tökéletes, és soha nem is lesz az. De esetleg ki lehetne találni rá valamit, úgyis a tömegközlekedést akarjuk fejleszteni állítólag. Én onnan vennék el, amiből több van. Néhol nagy kihasználatlan járdák vannak, máshol utak. De pontos tervet 2 perc alatt nem találok ki részletesen:)

De a BKV is megreformálhatatlan szörnyetegnek nézett ki, a VEKE mégis elért pár hasznos változást a működésében és ezzel tűrhetőbbé tette a tömegközlekedést.

Az anyázásnak meg semmi értelme. Az emberek nagy része már azért jár a netre, hogy ott hőbörögje ki magát a kedvenc kocsmájának stílusában, témától függetlenül.
"Régen jobb volt" - ahogy nagy öregjeink mondani szokták

Roth Mano 2008.08.14. 15:53:27

pl a kis utcákban, ahol kétoldalt parkolnak az autók, be lehetne vezetni az egyoldali parkolást, ezzel nyernénk egy bicikliutat, meg egy járdát:)

Roth Mano 2008.08.14. 15:54:28

"Régen jobb volt"
régen biztos ugyanez ment hintós-lovas-gyalogos viszonylatban

limbekcs 2008.08.14. 15:54:49

egy autos aki utalja a biciklist 2008.08.14. 15:49:15
"de ha elütlek mert köcsög bunkó szabálytalan állat vagy"

ha szabálytalan, akkor már elütheted?

a te leállsz a külső sávban villogóval, mert "csak egy perc", akkor letolhat a piros 7-es?

próbálj meg kicsit gondolkozni (persze csak ha nincs hardverhiba... :)

gaze 2008.08.14. 15:56:34

egy autos: kulteruleten, ejszaka, reszegen, es meg futar is volt? nahat.. mier tis erdekes az hogy futar? vagy minden biciklis futar? vagy az altalanositas kenyelmes? msot ezzel csak azt akarom ereztetni, hogy hogyan vegyelek ezutan komolyan?
a bicajos meghalt? mert akkor most ki is jart rosszul a szituban?

pfej: korlatolt vagy, legalabbis ugy teszel. igy meg nehez egy uj problemara kozosen megoldast talalni, ami nem baj mert nalunk ezt igy intezik, csak ettol senkinek sem lesz jobb.
butch megnyilvanulasai kamaszos hevuletrol arulkodnak, konnyen elkaphat a hev ha a biciklid nyergeben erzett szabadsagra gondolsz.
viszont attol hogy iylet leir, meg nem biztos hogy igy is tesz. vagy igen? mert akkor talan a dunaba lovos, meg kotelezoen elutos autosakkal is kellene kezdeni valamit. vagy az mar nem funny? csak kovetkezetes?

Kúrcsány Ferenc 2008.08.14. 15:59:22

"egy autos aki utalja a biciklist" hogy szakadt volna a fejed a ribanc anyádba szülésnél te rühes patkány

The Ultimate Solution 2008.08.14. 16:00:18

gaze: Akkor ezek szerint már dolgoznak rajta, csak a csodálatos politika tojik mindenre.

roth: Azért túlzásokba nem kell esni.
Ja, és a "régen jobb volt" az főleg a netes fórumozásra vonatkozott, de természetesen egy olyan mondat, amit mindenre lehet alkalmazni.

De most gondolkoztam, és rájöttem mi a megoldás.
A 4es metró vonalán a metró helyett lehetne bicikliutat kialakítani, természetesen nagyrészt a föld alatt és a metró megszüntetésével :)
Gyorsan lehetne haladni, csak a napfény pótlásával lenne probléma:)

pfej 2008.08.14. 16:02:30

korlátolt? lehet. vagy csak zavar az a rohadt nagy szabadság, mit itt egyesek beképzelnek... ki mondja meg azt, hogy mi az a határ, amit még megtehetek és nem zavar másokat? engem nem zavar, ha előre mész a lámpánál, motorral én is ezt csinálom. na de a piroson átmenni?
zavar a sok kocsi a bicajsávon? úgyis televan már baszva a város matricákkal, miért nem tesztek az ilyen kocsikra egy "köcsög módjára parkolok" matricát, oh ti lelkes harcos kerékpáros anarchisták? vagy csak a pofa nagy?
gaze: szép, hogy bevéded itt ezt a hippit, de tudod több piroslámpás bicajost láttam, (mondom, motorral előremegyek én is, tehát látom, hogy a csira átteker a piroson) mint dunábalőttet, szóval mig "mi" csak mondjuk "ti" sajnos meg is csináljátok...

Roth Mano 2008.08.14. 16:02:48

ultimate, szerinted túlzás, hogy ne parkoljanak mindkét oldalon a járdán?

kamikáze 2008.08.14. 16:03:53

"A kedvencem ,amikor a szembejövő forgalom miatt nagy nehezen, centizve (mert arréb nem menne!) megelőzöm a biciklis, aki aztán következő pirosnál ellibben mellettem jobbról... Az anyját az ilyennek!"

Ez nagyon szánalmas...ecsém! Kapásból bünetőpont a nem megfelelő oldaltávolság tartásáért.

gaze 2008.08.14. 16:06:26

The Ultimate Solution:
nagy kihasználatlan járdák??? Hol vannak ilyenek Budapesten?
A VEKE tök jó, csak épp mit is ért el? Használod te a tömegközlekedést? Mert amit a VEKE elért, az sajnos nem nagyon kézzelfogható a mindennapokban.
Egy véros alapja a gyalogosok által használt közösségi tereknek kellene hogy legyen, erre jön rá a tömegközlekedés, majd az egyéni közlekedés többi fajtája (kerékpár, görkori, robogó). Így marad hely az áruszállításnak, mentőknek és a többi okvetlenül gépjárművel muszály közlekedőnek. Az öncélú kényelmi személygépkocsi használat talán mindezek után jöhet szóba, megfelelő ellentételezéssel.

É sakkor kinyithatod az ablakot, nem lesz minden poros pár perc múlva, kapsz levegőt, érted a haverod hangját a szomszéd székről, mozoghatnak az emberek a tereken, nem sivár, elhagyatott senki földjék éktelenkednek a városban, telelhugyozva.

Nem az autósokkal van a baj, hanem az autóikkal.

limbekcs 2008.08.14. 16:07:06

pfej 2008.08.14. 15:49:23
te átmész a piroson, ha kedved tartja. mi gátolja meg a buszvezetőt, hogy ő is így tegyen?

hát a 3-as busz vezetőit pár éve kurvára semmi sem gátolta meg, hogy a Schönherz mellől balra kikanyarodva ledaráljanak engem - csak az éberségem. Oda se néztek a buzifejű fasszopók, mind a kettő ezerrel sasolt jobbra, hogy tényleg nem jön már senki lefele a petyorfi hídról és büntetlenül bekanyarodhatnak-e a szembezöld előtt...

hogy én hogy kerültem oda? hát igen, töredelmesen bevallom, még a zöldem előtt pár másodperccel - hogy a budafokiról jobbra kanyarodni vágyó "tehenkék" a nagy lerajtolás közben le ne daráljanak - mert (újabb töredelmes valomás) én a járda mellett állva (sem nagyon) érzem magam biztonságban, mégha az a sáv kanyarodó is...

ja, és a lámpák járását ismertem oda-vissza, NEM volt lényeges fórja a buszsáv lámpájának (max 2-3 mp)

egyébként, kedves pfej, a legfontosabb az, amit a bosszúálló attitűdről írtál, a felismerésért beírok egy ceruzás kisötösd zölddel, de azért a nevelésed szempontjából a fogadóórára te is küldd be édesanyádat, még ezen a héten...

limbekcs 2008.08.14. 16:14:30

"
pfej 2008.08.14. 16:02:30
úgyis televan már baszva a város matricákkal, miért nem tesztek az ilyen kocsikra egy "köcsög módjára parkolok" matricát, oh ti lelkes harcos kerékpáros anarchisták? vagy csak a pofa nagy?
"

szerintem nem csak a pofa nagy olvastam ilyen matricázásról (hm... a közelmúltban... :) a karintifrici úti "kerékpár"sávval kapcsolatban

"
motorral előremegyek én is, tehát látom, hogy a csira átteker a piroson) mint dunábalőttet, szóval mig "mi" csak mondjuk "ti" sajnos meg is csináljátok...
"

ez bazmeg mi más, mint irigység? nem mersz átmenni, mert neked van rendszámod? vagy mert ha elbaszod, mégiscsak túl széles vagy a mociddal és kevéssé fordulékony, hogy elférj két sáv között? vagy mi a baj? egyszerűen csak dögöljön meg a bringás tehene is?

(szülői értekezlet neked is! :)

Holland 2008.08.14. 16:19:27

limbekcs 2008.08.14. 13:44:29

En is hollandiaban elek, es van eleg gyoker biciklis, epp ezert a "mindig az autos a hibas" eleg gaz hozzaallas! Modjuk en olyan biztositot valasztottam, ahol ez nem igy van (mert biztositotol is fugg, igy ha a bicajost sajat hibajabol utom el engem nem buntetnek).

Viszont a rendorok kemenyen buntetik a bringasokat is, foleg a vilagitas miatt, mert a legtobb balesetet a eszrevehetetlenseguk okozza. Raadasul legtobbszor csak anyagi kar keletkezik, mert az autos az utolso percben elrantja a kormanyt.(Gondolj bele mekkora szopas, egy kivilagitatlan bringas miatt osszetorod a kocsid, radverik, es a biztosito sem fizet... Normalisan az lenne a jatek, hogy a nem kivilagitott bringas teritse meg a Te karod a kocsin, mert miert nincs lampaja, amikor kotelezo. Van erre is biztositas. Ha a bicaj radol egy kocsira - es a tulaj latja - ott bizony a bringas, vagy a biztositoja fizetni fog.)

Arrol nem is beszelve, hogy itt elvben nem maszkahatsz piasan az utcan, ergo ha piasan biciklivel balesetezel, helybol buntetnekl!

Az itt alap, hogy bicaj es robogo bemehet szembol egyiranyu utcaban, ki is van tablazva. Van szinte mindenhol bicikliut (jo minosegu, sokszor elkulonitett - ez esetben tabla tiltja a biciklis uton valo haladasat), ami alap a biztonsag szempontjabol. Megvan a kultura is, hogy nem parkolunk bicikli utra, nem setalok ott, de a bicajos sem megy a jardan.

pfej 2008.08.14. 16:20:47

limbekcs: mit kerestél akkor, ott az úttesten a busz előtt?? naugye. ennyi. innentől csak a fingot hámozod... ha kiterültél volna, akkor nemcsakhogy egy bajkeverővel lenne kevesebb, hanem talán a haverjaid is elgondolkozhattak volna azon a fene nagy szabadságon, amit beképzeltek magatoknak....
(én naponta utazok 100 km-t, tömegközlekedéssel ez összesen 3 óra lenne, kocsival 1.5, motorral 1, bicajjal 4-5? bevállalnád? nah, akkor lehet elhallgatni a belvárosi biciklistáknak ... )

todwart 2008.08.14. 16:23:06

amint mondtam átmegyek néha a piroson,de soha,ismétlem SOHA nem okoztam még vészhelyzetet,ezzel szemben húzta már rám a trolit a köcsög sofőr,tök üres,nulla szembeforgalmú úton,kiabált volna le gyalogos a kerékpárútról!előzött meg úgy autó,hogy utána rögtön bekanyarodott jobbra egy kapubeállóba én meg majdnem pofára estem,hogy ne horpadjon be az ajtaja(azóta már bánom)és vagy száz azon esetek száma,amikor simán csak nem adták meg az elsőbbséget az autósok,a centizgetés meg ezres nagyságrendű és még csak nem is napi szinten bringázom...és igen,én vagyok a szabálytalan és különben is az én qrva anyámat
mondjuk hallottam már indokként felhozni azt az aranyköpést,hogy a biciklis jogtalan előnyt szerez azzal,hogy átmegy a piroson,aha,szóval csak sima irigységről van szó
egyébként én is elitélem azokat-autóst,motorost,kerékpárost,gyalogost-akik másokat veszélyeztetve közlekednek
na

pfej 2008.08.14. 16:29:22

limbekcs : szóval "olvastál" tehát te továbbra sem csinálsz semmit, amitől javulhatna a helyzet? és erre vered itt magad?
irigység? te tényleg ilyen hülye vagy b+? piros = tilos! neked is. nekem is, lovaskocsinak is, gyalogosnak is, vonatnak is és a szabadságharcos kerékpárosnak is... nem bátorság, hanem hülyeség kérdése. gondoltál arra, mi van, ha kiterít valaki? ok, neked annyi, eggyel kevesebb, de a vétlen meg éljen tovább ilyen teherrel?
nem, ne a bringás tehene dögöljön meg, hanem a szabálytalankodóé. jah, hogy ez ugyanaz? szopás....

repulos 2008.08.14. 16:30:44

Az én csuklóm másfél hónapja el van törve egy barom beszívott hülyegyerek miatt. Az Árpád híd északi részén, a budai oldalon elém ugrott, pedig előtte már csöngettem, meg kiabáltam, de nem...ő a bringa előtt 1 méterrel úgy döntött, hogy táncol egyet.
Aztán megkérdezte, hogy volt-e rajta szemüveg.
Ez a rész nem osztott, csak a bringásoknak van kijelölve.

gaze 2008.08.14. 16:31:24

pfej: "akkor nemcsakhogy egy bajkeverővel lenne kevesebb, hanem talán a haverjaid is elgondolkozhattak volna azon a fene nagy szabadságon, amit beképzeltek magatoknak...."
javaslom csücsülj néha bicajra, kiszellőzne a fejed

Hmm 2008.08.14. 16:34:44

Igen. Az nem volna baj, ha mindenki kipróbálná a bicajozást. Talán toleránsabbak lennénk egymás felé.

limbekcs 2008.08.14. 16:35:10

pfej bazmeg: na és mit keresett ott a 3-as busz??? olvasás 1-es, leülhetsz.

én naponta 30 km-t "vállalok be" és a leggyorsabb még hazafelé is, hegynek fel, a bicikli.

ki mondta, hogy bringázz, ha az neked nem hatékony? csak autózás közben láss ki a büszke nagy elégedettséged mögül ecsém, és hagyd élni a bringást, aki esetleg kevésbé tart fel, mintha autóba ülne...

esetleg az is te vagy, aki mikor autózóm, bevág elém padlógáz-satufék manőverrel, hogy eggyel (1) előbb álljon sorba a lámpánál? aztán végül öt (5) perccel előbb ér így célba, és elégedetten dől hátra, mert a másfél-kétszeres fogyasztást úgyis a cég fizeti, az a pár eltaposott köcsög nyugger meg bringás úgyis csak szabálytalankodó atka volt?

szállj már magadba, kispofám

pfej 2008.08.14. 16:36:25

légyerős, van bicaj a családban. mindenkinek. mióta eszemet tudom. nem csak divatból, menőségből, meg a fejünkfölé emelni :D hanem használtai eszköz. nem státuszszimbólum, mint itt egyeseknek. használni meg ott használom, ahová való. és ez a hely nem a kossuth lajos utca, körút meg társai.
lehet, hogy nektek kée néha más szemmel, a kívülálló szemével nézni magatokat meg az ön- és közveszélyes közlekedéseteket.

Hmm 2008.08.14. 16:41:55

Hát velem is előfordult már, hogy biciklivel álltam a piros lámpánál, vártam a zöldre, és centikre tőlem elhúzott egy bringás, át a piroson. Szidtam is rendesen. :) De az ilyenek miatt mondják az autósok, hogy minden biciklis szabálytalankodik, pedig nem kellene általánosítani. Ugyanúgy az autósok és a biciklisek is követnek el hibákat. Nem a járművön múlik, hanem az emberen a dolog. Aki normális, az úgyis oda figyel a másikra.

pfej 2008.08.14. 16:42:06

limbekcs: talán azt kereste ott, hogy az úttesten haladt? és talán vitt még 20-25 embert is, nem egyedül volt, mint te :D
hogy hagyjam élni, ha kacsázik előttem? ha a nekem zöld lámpán egyszercsak áthúz előttem a neki pirosban? ha nem lehet mellette elmenni, mert rinyál a bicajutak állapota miatt?
nem vágok be senki elé. és mivel nem a cég fizeti (nem is tudom, honnan jött ez az ötleted) csak akkor kocsizok, ha nincs más lehetőség, esik, tél van stb. ha sietek, motorral járok, mint már utaltam rá.

limbekcs 2008.08.14. 16:45:16

pfej,
ha a családban "mindenkinek" "használati eszköz" a bicaj, akkor ugyan áruld már el, mi akadályoz téged abban, hogy minden bringásban az egyik bicajozó családtagodat lásd?

(azt el sem merem hinni, hogy Lajos bátyádat is kivasalnád százzal-gázzal, ha csak egy percre is "szabálytalankodó atkának" látszik... )

és a "mindenkiből" Te hogy maradhattál ki? ejnye, sőt: nahát!

Tyberius 2008.08.14. 16:46:35

Megy itt egymás anyázása, pedig be kéne látni, hogy senkinek nincs oka en bloc anyáznia a bringásokat/autósokat. Magyarországon olyan a közlekedési morál, hogy napi szinten szegjük meg a szabályokat. Ez igaz autósokra, motorosokra, bringásokra, gyalogosokra. Ezen nem segít az anyázás. Én amikor elkezdtem bringázni Pesten, mindig betartottam a szabályokat, de aztán láttam, hogy ezt senki sem viszonozza (még a gyalogosok sem, a kereszteződésben leszarják, hogy piros van a zebrán, simán elém lépnek, ha épp nem jön autó), és egy idő után belefáradtam. Ma már én is szelektíven értelmezem a KRESZt, bár az alapvető tiszteletet mindenkinek megadom: odafigyelek, hogy autóst ne kényszerítsek fékezésre, gyalogost ugrálásra, kisgyereket, kutyát messzire elkerülöm, elsőbbséget megadom, buszsávban figyelek, hogy ne tartsam fel a buszt, egyirányú utcában lehúzódok, ha autó jön. Szerintem ha mások is így viszonyulnának közlekedőtársaikhoz, akkor máris élhetőbb lenne Budapest (meg persze az egész ország), KRESZ ide vagy oda. Persze ez megint mentalitás kérdése... Azért van fejlődés, a közlekedési kultúra ha lassan is, de valamelyest javult az elmúlt pár évben.

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.14. 16:47:14

3 napig nem bicikliztem, a 4. napon viszont igen - 3x ütöttek el majdnem, köztük lámpás zebrán, ahol toltam a biciklit, félreértések elkerülése végett. Egyébiránt autózom, évi 40.000 km-t vezetek; amikor csak lehet, biciklizem (évi 1500 km). Autóval általában elengedem a gyalogost, a biciklist is úgy előzöm meg, hogy tartok legalább 1 m-t oldaltávolságot - és nem halok bele. Anyáznak is mögöttem az autóstársak, de nem érdekel :D Annyira nehéz toleránsan közlekedni? Soha nem fogom megérteni, miért kell egy pillanatnyi előnyért a másikat veszélyeztetni!

Szilárd 2008.08.14. 16:48:56

Mi van pfej???? Miért nem való a körútra az a rohadt bicikli???? AKkor járjak én is kocsival, mint a sok idióta...nem gond, legfeljebb nem másfél óra alatt érsz majd haza, hanem 3...részemről rendben...

gaze 2008.08.14. 16:51:10

pfej: akkor szerinted hova valo a bicikli ha nem a varosba?
vicces kis muki vagy.

limbekcs 2008.08.14. 16:51:59

pfej 2008.08.14. 16:42:06

lemaradtál egy fontos részletről: a busz _PIROSBAN_ (= tilosban, höhh, rímel :) indult el balra kanyarodni, csakhogy (a bringásokkal ellentétben) balra nagy ívben szart arra, hogy jön-e szembe kamionnál kisebb tárgy (azt már megnézte, hogy 6-os vili nem, sem egyéb autócskák - pontosabban CSAK ezt nézte).

az ilyennek a kurva anyját, szerintem..
pontosabban a jogsiját, egy évre be, hadd gondololkozzon, biciklizgessen nyugiban

baromarcú 2008.08.14. 16:53:13

szerintem meg az összes köcsög bicajossal jogsit kéne lerakatni meg kötelezőt fizettetni..ez lenne az egyenjogúság

Szilárd 2008.08.14. 16:54:41

baromarcú: Ja...vagy az összes ilyen idióta autósnak, mint te eltörni kezét lábát a legkisebb koccanásnál is... :-)))

pfej 2008.08.14. 16:56:16

le sem tagadhatná a kommentelők jó rész, hogy csodás vízfejű demszkygrád lakója! :D :D :D
el sem tudjátok képzelni, hogy van élet a szépséges budapesteteken kívül is? hogy máshol is élnek emberek? hogy máshol is vannak bicajosok? a bicajozás nem egyenlő azzal, hogy hergelem a jónépet a rákóczin... korlátolt "szabadságharcosok" . Lajos bátyámnak van annyi paraszti esze, hogy ott bicajozzon, ahol lehet. A mindenkibe én is beletartozom, 3-4 kilométerig bicajjal megyek. Mondom megint: vidék, nem butapest :D de ti csak tekerjetek a gázban, büszkén.... de főleg minél több szabályt bátran, fölényeskedve megszegve

baromarcú 2008.08.14. 16:56:44

miért is kéne eltőrni a kezem lábam?

gaze 2008.08.14. 17:00:12

baromarcú: beszédes név.
tehát a kerékpárt használó ember az valami zavaró tényező? nem tisztább tőle a város, nem jobb (kevésbé szennyezett) tőle a levegő? nem fér el tőle több ember az adott területen? bántó zajjal jár? 50-70 km/h órával száguld? több tonna vas mozog vele? rendszeresen okoz halálos gázolásokat?

most nyugisan, milyen ok kell még amiért a kerékpár, mint olyan, jobban preferált kéne hogy legyen egy városban mint az autó?

meg.. ahírek sem arról szólnak hogy a globális felmelegedés fokozódik mert a kínaiak és indiaiak mind biciklire ültek.. hanem mert autózni akarnak. de ez már másik téma.

hogy a topichoz is szóljak: ellenőrzik a bicikliseket, gyalogosokat. miért, eddig nem ellenőrizték?

Szilárd 2008.08.14. 17:00:56

Csak hogy tényleg egyenjogúság legyen...

gaze 2008.08.14. 17:03:43

pfej: sajnos az ilyen "vidéki bunkók" bemászkálnak a fővárosba a szaros kis kocsijaikkal és ide pöfögik a szart, meg képviselik saját tuskóságukat. Sértegesselek még? Jobb lesz tőle nekünk? :)

egyébként.. ha már Lajos bátyádnak van annyi esze, hogy ott bicajozzon ahol szabad, akkro neked miért nem jutott annyi velő, hogy tudjál róla (ha már szabályokra hivatkozol) hogy semmi sem tiltja a Rákóczyn való biciklizést.
Persze, csak ha következetes akarsz maradni.

Bocs, tényleg ciki dolog, de olyan jó rád reagálni, az ember csak csapdossa le a magas labdákat.

limbekcs 2008.08.14. 17:08:06

baromarcú 2008.08.14. 16:56:44
miért is kéne eltőrni a kezem lábam?

ha és amennyiben elcsaptál egy bringást - már ha jól értem Szilárd kolléga beírását

(a magam részéről a szigorított seggbekuki börtönt jobb ötletnek tartom, "bíróság rulez"... :)

valójában persze nem rulzik: az ilyen ítéletek, mint pl. egy Sidney környéki gyújtogatót olyan közmunkára ítéltek, hogy a megégett embereket kellett ápolnia, sokal jobban működhetnek...

elütöttél egy bringást?

- lábát törte? mész 6 hónap besegítésre térd-rehabra (közben esetleg némi boka)

- fejével baj lett? mész 1 évre gyagyagondozni

- meghalt? hm... akkor rábasztál, mert SZÉTKÚRUNK!!!

(bocsi)

amondó (törölt) 2008.08.14. 17:17:48

""Ha rossz az úttest én is menjek fel a járdára a kocsimmal? ""

nem, akkor told ! "

:-D

limbekcs 2008.08.14. 17:55:08

egyébként úgy sejtem, kedves pfej, hogy ha nem csak így írogatnánk bele buta szövegdobozokba, hanem leülnénk egymással egy pohár vízre / gyümölcslére / teára/ kapucnira / sörre / fröccsre / stb-re ízlés szerint, szerintem baromi jól meg tudnánk dumálni, mi az, ami a szívünket nyomja, és utána esetleg én is kissé kevésbé "bunkó" módon tekerhetnék, meg tán Te is megértőbben nyomnád a pedált (persze ugye sokkal kisebb erőkifejtéssel... :)

(mert ugye, ha jól idézem Vonnegut (fordítóját :), ha a szerelem elillan, az udvariasság még mindig ott van... :)

Mad002 2008.08.14. 18:21:10

szívesebben olvasnám, hogy "rászáll a rendőrség a szabálytalankodókra"...

Mad002 2008.08.14. 18:33:22

szívesebben olvasnám, hogy "rászáll a rendőrség a szabálytalankodókra"...

Mad002 2008.08.14. 18:36:31

bocs a dupláért...

butch 2008.08.14. 21:01:03

Azért valahol humoros egy ilyen flame... Megtudtam, hogy anarchista, balos, kamasz hippi vagyok, aki nyilván drogozik is. Azt hiszem, felesleges részletes cáfolatba kezdenem.

Amit mondtam, tök komoly, legfeljebb szokatlan, mert nem képmutató. Viszont meggyőződésem, hogy a városi közlekedés egyik legbékésebb résztvevője vagyok, akár bringával, akár gyalog, akár autóval (16 éve vezetek, mellesleg). Ha mindenki úgy közlekedne, ahogy én, nem lenne itt semmi probléma.

(Keressetek a neten videót New York-i futárokról. Utána mondjátok azt, hogy Bp-en állatok a bringások...)

jaja 2008.08.14. 22:14:31

"vidéki bunkók" - ezzel 100% beigazoltad amire a csávó utalt. tényleg őrá kell hogy legyél dühös, biztos nem a demszkidre...?

stüszi_vadász 2008.08.14. 23:43:19

na csak úgy ismétlésképpen: az általam említett helyen a járdán 2 személy fér el egymás mellett (néha 3) és nem úgy van hogy a járdára van festve az elválasztó vonal tehát a bicikliseknek default az út széle van kijelölve sárga csíkkal, az út azon a részen rendben is van, nem hepehupás nem kátyús stb de a zöme azértse ott megy, hanem inkább a járdán pöffeszkedik, de ezt már végülis fent leírtam; majd összerakjátok :)

limbekcs 2008.08.15. 00:28:17


Mad002 2008.08.14. 18:33:22
szívesebben olvasnám, hogy "rászáll a rendőrség a szabálytalankodókra"...
Mad002 2008.08.14. 18:36:31
bocs a dupláért...

szerintem, kedves Mad, ebből a dupla is kevés

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.08.15. 18:50:18

Baszkikáim!
Kezdje mindeki ott ahol épp szabálytalanságra bukkan. Ha autós, üsse bválytalan bringást. Ha gyalogos, akkor üsse le ugyanazt. Ha bringás, rúgja le a tükrét. ha gyalogos, bassza be a hátsó szélvédőt. Lesz rend rögtön. A tapló magyar másból úgysem ért, mint az erőszakból. Ha máűr a közlekedésrendészet egy kaéap szart sem ér. Márpedig annyi se ér...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.08.15. 18:56:03

Baszkikáim!
Kezdje mindenki ott, ahol épp szabálytalanságra bukkan! Ha autós, üsse el a szabálytalan bringást. Ha gyalogos, akkor üsse le ugyanazt. Ha bringás, rúgja le az autós tükrét. Ha gyalogos, bassza be a hátsó szélvédőt. Lesz itt rend rögtön. A tapló magyar másból úgysem ért, mint az erőszakból. Ha már a közlekedésrendészet egy kalap szart sem ér. Márpedig annyi sem ér...

Mad002 2008.08.19. 21:01:31

Kedves Kambekk!

Csináld csak, előbb-utóbb összeakadsz valami barommal, aki szó nélkül pofánlő.
Vagy (ezt kivédendő) csak a suzukis tanárnénit fogod basztatni?
Nem ez volna a rendőrség feladata? Intézkedni "ahol épp szabálytalanságra bukkan"???

Üdv: Mad

Ingabringa 2008.08.21. 16:44:06

3 órája a blogokat olvasom, kb. olyan pipa vagyok, mint félórai közlekedéstől (akár gyalog, kocsival, bringával, bkv-val, tökmindegy!) sok szép emléket idéztetek fel...
Egy kis összefoglaló:
- gyalogosoknak nagyívben kerülniük kéne a bringautakat, úgyis olyan kevés van belőlük, és a csilingelésre nem kurvaanyázni kell, hanem a lehető leggyorsabban átvágtatni a gyalogos közlekedésre kijelölt járdára!!!
- bicajosok, ha mégis járdára kényszerülnek, kicsit lassítaniuk kéne a tempón (tudom!!! nekem is beszólnak, hogy a kur*a anyád, jó hogy el nem ütsz, hiába tekerek mérhetetlenül lassú tempóban)
- autósok! ha a drótszamárral a piros lámpánál a kocsisor elejére állunk, az nem felhívás keringőre, nem gyorsulási versenyre készülünk veletek, egyszerűen csak mindenki által jobban látható az a pozíció, így kevesebb eséllyel leszünk elütve, mikor az a 15-20 ember a gázba tapos.
- a héven, a fogaskerekűn, a bicajoknak kijelölt helyet a bicajoknak át kellene engedni
és nem is írok most többet, mert saját tapasztalatból tudom, hogy a túl hosszú hozzászólásokat senki nem olvassa....

Ingabringa 2008.08.21. 16:49:08

Jaaa, meg a bringautat keresztező jobbrakanyarodásról nekem mindig eszembe jutott az oktatóm, mikor a jogsimat csináltam. Leüvöltötte a fejem, ha nem fordítottam el, és nyomatékosan közölte, hogy a tükör nem elég!!!! Néha valami bagolynak éreztem magam, úgy ki kellett csavarnom a nyakam, de megérte. Bárcsak a pesti rakpartról felkanyarodók is huhognának néha....

Perillustris 2008.08.23. 00:22:25

"légyerős, van bicaj a családban. mindenkinek. mióta eszemet tudom. nem csak divatból, menőségből, meg a fejünkfölé emelni :D hanem használtai eszköz. nem státuszszimbólum, mint itt egyeseknek. használni meg ott használom, ahová való. és ez a hely nem a kossuth lajos utca, körút meg társai."

LOL

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 03:55:44


@bdff: "Továbbá az Andrássy-ra és lőjék le azokat a bicikliseket, akik nem a bicikliúton mennek." Te már mentél azon a bicikliúton? (Én igen.) Szerintem nem, úgyhogy "folyamatosan kussolva játszódjál, basszájba!"

@kamikáze: "Nem tudom, arra miért pipulnak (pl silver), ha a kerékpárút helyett az úttestet használom. A Kresz szerint nem kötelező használni, amennyiben az kerékpározásra alkalmatlan." De igen, a KRESZ szerint a bicikliút használata kötelező, az egybevont bicikli- és gyalogúté nem. (Ezzel nem véleményt mondtam, csupán tényt közöltem.) De a bicikliutak valóban szarok, főleg a nagyobb forgalmúak. (Szar alapozás, billegő viacolor, fagyökérdudorok, egyéb rések stb.)

@prutyesz: "teljesen egyetértek hogy ellenőrizzék az" autósokat ".....a legtöbbjük össze-vissza" vezet "(tisztelet a kivételnek)egyirányú utcában szemben a forgalommal,piroson át,ittasan,lámpa nélkül," gyorshajtva, mást levillogva/-dudálva/-szorítva, kerékpárúton, járdán (!!!), illegális gyorsulási versenyen, szabálytalanul megállva/parkolva ".....stbstb meg kell érteni h budapest"-ből LESZ egyszer Amszterdam, csak ki kell kezelni a hozzád hasonlókat a paranoid skizofréniájukból! (Az egyirányú utcákba pedig hamarosan szabályos lesz biciklivel behajtani, úgyhogy majd ne felejtsd el kihúzni a listádból, ha következő alkalommal be akarod okádni valahová!)

@amondó:

1. "Mielőtt feltalálták a zebrát, az emberek átlósan keltek át az úttesten, és nem gázolták halálra őket." Pierre Curie-t, a fizikust, 47 éves korában lovasszekér gázolta halálra 1906-ban.

2. Lásd feljebb. A járdára festett bicikliút használata a KRESZ szerint kötelező.

@Úthenger: Vigyázz, nehogy egyszer megváltozzék a KRESZ úgy, hogy a bicikliutat sem kötelező használni, mert akkor... úristen, mi lesz?... át kell kapcsolnod az agyadat arra az eddig sohasem használt új üzemmódra, miszerint az úttesten közlekedő biciklisekre mindenütt figyelned kell. Egyébként a biciklisekre való figyelés kötelezettsége mennyiben különbözik ELVÉBEN a bicikliúttal rendelkező illetve bicikliút nélküli úttesteken?

@adamskij: Puszta tény, hogy a Margit-hídnál - és a budai rakparti bicikliút összes többi részén - a kanyarodó autók baromi gyakran nem figyelnek a kerékpárúton érkezők számára kötelezően megadandó elsőbbségre. A statisztika az elmúlt napokban csak azért javult megdöbbentő mértékben, mert a budai rakpart (az úttest) nagy részét lezárták.

@gergető: Neked is: a bicikliút használata a KRESZ szerint kötelező.

@merQree: Kerékpáros nagy ívben balra nem kanyarodhat:
a) főútvonalon, lakott területen kívül, és
b) ahol tábla tiltja.
Azért a 90-es évek óta néha újraolvasod a KRESZ-t, ugye? ;-)

@gukkk: "Miért van tiltva a kerékpárosnak, hogy a zebrán tekerve menjen át?" Mert nem a 20-30 km/h-s sebességű biciklisre számít az autós a zebrán, hanem az 5-10 km/h-s gyalogosra. Persze, hogy ugyanez a probléma fennáll a rosszul jelzett és/vagy nehezen belátható bicikliutaknál (te egyenesen mész, ő meg elédkanyarodik jobbra párhuzamosan balról vagy szemből jobbról), az senkit nem zavar. (Nyilván én is átgurulok a zebrán - mert hülye azért nem vagyok -, de figyelem az érkező autókat is.)

@vizfeju: Nomen est omen, miért pont az ország vizfejében találtál magadnak munkahelyet? Ez ugyanolyan értelmetlen kérdés, mint amelyet te tettél föl: lényegében "miért kellene NEKEM biciklivel közlekednem?" (Nem kell, de ha így vagy úgy döntöttél, akkor ne itt siránkozz miatta!)

@malar: Valahol azt írták, hogy a kanadai KRESZ-t kb. 20 oldalban elintézik a magyar kb. 100-zal ellentétben. (És a magyar KRESZ egyébként is elavult dinoszaurusz, csak még nem mondták meg neki, hogy ki kellett volna rég halnia.) Talán úgy egyszerűbb lenne mindenkinek megtanulni, emlékezni és betartani.

@gaze:

1. "Pl külön görkorcsolya-kresz sincs..." A görkorcsolya nem jármű, ezért a görkorizó valójában gyalogos. Le is szoktam őket küldeni a bicikliútról: ne előttem kacsázzanak, használják a járdát.

2. "Dinamós lámpával, pumpával és szerszámkészlettel ellátott kerékpárral lehet csak közlekedni, amin névtábla is szerepel.." Ha a KRESZ-re gondoltál, a lámpa stimmel, a többi - a dinamót beleértve - nem.

@limbekcs:

1. A nomentanás történetedre... Ezt ismered?

Fickó Olaszországban beül a taxiba. Mennek, mennek, egyszer telipirosnál a taxis rátapos, áthúznak. Fickó megrezzen:
- Ezt most miért csinálta?
- Á, a fivérem is mindig ezt csinálja.
Következő lámpa már rég piros, taxis gázt ad, ezen is átszáguldanak. Fickó megint megijed:
- Mért kellett már megint átmenni a piroson?
- Nyugi, a fivérem is ezt szokta tenni.
A következő lámpa lassan zöldre vált, a taxi csikorgó fékekkel megáll. Fickó ugrik egyet:
- Na, most ez tényleg mire volt jó?
- Hátha a fivérem jön keresztbe.

2. "a te leállsz a külső sávban villogóval, mert 'csak egy perc', akkor letolhat a piros 7-es?" Az elszabadult (fékhibás?) BKV-buszt láttad a híradóban? Feltolt egy autót egy másik tetejére. Azt a szentségit! :-)

@pfej:

1. A kommunizmus jó (sőt! tudod is, hogy mi az, vagy csak fröcsögsz?), csak rosszindulatú, önző gazemberek elbaszták az első implementációját. (A másodikról, Kínáról nincsenek pártatlan hírek.) Sajnos, sem te, sem én nem fogjuk megérni az eljövetelét az egész világon, de az elnyomó hatalmak - pl. autós társadalom - visszaszorítása a demokratikus keretek közé remek lépés a felé tartó úton.

2. "úgyis televan már baszva a város matricákkal, miért nem tesztek az ilyen kocsikra egy "köcsög módjára parkolok" matricát, oh ti lelkes harcos kerékpáros anarchisták?" Én pl. simán; van többféle szöveges matricám, saját készítésű. (Marha bonyolult etikettre felsokszorozni egy 10-szavas mondatot valamilyen szövegszerkesztőben...)

3. 100 km-t utazol naponta? Kerestél volna munkahelyet közelebb a lakóhelyedhez. (Lásd még vizfejunek írt válaszomat.) Mert ha ezzel akarod megokolni, hogy miért nem bringázol, hát... ki a faszt érdekel? (Ha ezt értelmetlen provokációnak vetted, az is volt. Csak hogy visszalásd a saját stílusodat! ;-) )

@nodinium: Egyszerűen pirosban állj a sáv közepére, hogy ne álljanak be melléd balról. Ha egyenesen mész, és jobbra is lehet kanyarodni, akkor pláne - tudod, "jobbhorog"!

@Roth Mano: "van itt egy kis gond. bicikliutat vagy a járdából lehet kialakitani (jelenlegi hülye gyakorlat), vagy az autóútból." És az autóutat miből alakították ki? A házak előtti-közötti térrészből, ahol gyalogos, biciklis és lovasszekér egyaránt közlekedhetett. Szóval, kedves autósok, a nem-autósok hamarosan visszaveszik a kölcsönbe adott utak egy részét! ;-)

@repulos: Jobbulást! Én 2 éve VOLÁN-busszal ütköztem frontálisan - bicikliúton -, szintén csuklótörés. (Elég szar emelt könyökkel, nehéz gipsszel, egyujjal gépelgetni, félpercenként egy percig pihentetni? Én majd megőrültem! ;-) )

@Ingabringa: Neked is: Piros lámpához való felállásnál húzódj be a sáv közepére és csak a kereszteződésen való áthaladás közben menj vissza jobbra. Ezzel megúszod a jobbhorgot.