Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Sérülések toplistája bicikliseknek

2008.07.16. 11:23 - kirk kapitány

Jól tudnak esni a budapesti bringások – állítja kerékpárbalesetekben jártas ügyvédünk, Nagy Péter, aki a személyi sérüléssel járó ügyek alapján saját statisztikát állított fel. A bíróságon végződött karambolos történtekből az derült ki, hogy a biciklisek nem a fejen szenvednek leggyakrabban sérüléseket, ahogy ezt gondolnánk.

A sérülések toplistáját a kulcscsonttörés és a kéz-, kézfejtörés vezeti, mert a biciklisek esés közben megpróbálják hárítani vagy legalább tompítani a becsapódást, ezért igyekeznek vállon vagy kézen landolni az ütközés után. Akiknek nem sikerül elég jól a mutatvány, annak rendszerint fej- vagy fogsérüléssel is számolnia kell. A leggyakoribb sérülések között van a lábtörés, és az ütközések következtében nagy veszélynek vannak kitéve a bringások bordái is. A csonttörések mellett sokszor történik inszakadás, -zúzódás, ráadásul a toplistás sérülésfajták többnyire nem külön-külön, hanem különböző kombinációkban együttesen sújtják az áldozatokat.

Az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt a kerékpáros balesetek száma. A bringás ügyvéd adatai szerint a perekből az is kiderül, hogy az ütközések jelentős hányadát maguk a biciklisek okozzák, amikor szabálytalanul előznek, kanyarodnak, vagy cikáznak az autók között. Az autósok figyelmetlenségéből származó balesetek tipikus fajtája az, amikor az autóban ülők a parkoló gépkocsi ajtaját körültekintés nélküli nyitják ki, és amikor elfelejtik megadni az elsőbbséget a kerékpárúton haladó biciklisnek.

 

Címkék: biztonság baleset dr kerékagy

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr30570680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.07.16. 13:27:32

Tegnap az alagútban 5 bringás akart elcsapni egymás után. Aki jár arra, tudja milyen tábla van az alagút két végén...

Perillustris 2008.07.16. 13:46:49

Mar a metro is vesyelzes? :)

Perillustris 2008.07.16. 13:49:02


Annyit tennék hozzá, hogy a súlyos és halálos kimeneteű kerékpáros balesetek 70-80%-a fejsérülésre vezethető vissza.

hm 2008.07.16. 13:51:07

Tegnap este fél 9 után, Dohány utca Erzsébet krt kereszteződése.

Dohány utcában, a troli megálló után a lámpánál várakoztam, másodikként a lámpánál.
Balra kanyarodó sávban senki.

Vált a lámpa, sárga, zöld. Nem siet senki, nem lő ki az előttem lévő már sárgánál, de zöldnél indul.
Ekkor balról egy tizenéves bmx-es hülyegyerek fékezés nélkül átvág a zebrán, piros jelzés ellenére. Pontosabban vágna. Nagyot fékez az autó, gyerek azt se tudja mi van, fékez, rángatja a kormányt., atzán valahogy megáll az autó előtt.

Na most aki ismerős arrafelé, az tudja, hogy szoktak abból az utcából továbbmenni egyenesen. "még elérem ezt a zöldet" felkiáltással 70 közelében.

Tovább nem kell ecsetelnem.

A gyerek is úgy jött egyébként. Épp akkor váltott a lámpájuk, gondolta még nem indul autó.
Rosszul.

Aztán zavarában félvigyorral az arcán elnézést kért az előttem lévő autóstól (külföldi volt - fasza emlék lett volna, ha elcsapja), majd a félig befordított, félig földön lévő biciklit felállította, majd ahelyett, hogy leszállt volna róla, és visszatolta volna, felült és előttem áthajtott. Neki még mindig piroson.

Mondom nem dudálok, mert nálam kap infarktust.

És teli a város ilyenekkel.
Divatbiciklisek.
Kátyú kerülgetők.
Egymás mellett hajtók.
Mozgó autók előtt keresztben áthajtók - mindenféle jelzés nélkül.

És akkort csodálkoznak, ha elcsapják őket.

exseven 2008.07.16. 13:54:42

Budapest abszurditása, hogy a Lánchídra és az alagútba még egyáltalán beengednek autókat, és pont a bringásokat tiltják ki. Persze ha tényleg el akartak csapni, ez nem felmentés.

FGY 2008.07.16. 13:59:27

Még mindig sokkal biztonságosabb az autók között cikázás, mint a jobbról előzés, ahova sosem néz a sofőr (mert azt hiszi nála nincs gyorsabb), és sokkal biztonságosabb a járdától "külünfestett" hungarikum értékű bicikliutaknál is, amin sem a gyalogos, sem a kereszeződésekben az autós nincs tekintettel a kerékpárosra... de tény, hogy sok bicós bunkó, vagy figyelmetlen, és aláírom, hogy a közúton bekövetkezett bicós balesetek nagytöbbsége a kerékpáros hibájából következik be.
u.i.: a fejsérülés tényleg ritka.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.07.16. 14:09:15

exseven 2008.07.16. 13:54:42 >>> Alagútban még sétálni sem jó, nem hogy cangázni. Olyan büdös bent a levegő, hogy kénytelen voltam a pólóm a szám elé tenni. Persze figyelmeztettek, hogy nem ajánlatos ott sétálni, de mit tegyen az ember, ha arra van dolga.

Bork 2008.07.16. 14:09:44

Csukótörés (sajka csont) - nem esett jól.
Egyébiránt balasetek túlnyomó többsége a biciklizésre alkalmatlan bicikliutak miatt van.

aBringakirály 2008.07.16. 14:11:43

kellett a cikk, bár eddig is óvatos duhaj voltam, de jobb néha szembesülni a balfasz vakmerősége következményeivel.

Rengeteg bringás őrülten közlekedik sajnos. Én szoktam vezetni is a városban és tudom, milyen zavaró tud lenni még egy szabályosan és óvatosan közlekedő bringás is az autósoknak. Egyszerűen sokkal megnőa figyelnivaló, hiszen a bringás kisebb, lassabb, mint egy kocsi, de fürgébben vált irányt ráadásul sebezhetőbb, tehát e kocsi sofőrjének illik vigyázni rá.

De ezzel nem szabad visszaélni. Sőt nem szabad számítani más közlekedő figyelmességére, reflexeire, ha te ülsz a gyengébb eszközön, akkor meg pláne nem.

Én úgy közlekedek, mintha negem nem látna senki, betartva a lámpákat, szabályokat. meg álló autók mellett min 1 méterre tekerek, ha nincs forgalom. Eddig megúsztam :)!

Artera 2008.07.16. 14:34:19

Naponta bicajozom, de a kulturált közlekedés híveként igyekszem a szabályokra és mindenki testi épségére figyelemmel tenni ezt. Bp-n 2 éve tekerek aktívan, eddig egyetlen balesetem sem volt.

A múltkor az egyik régi barátommal mentünk valahová, és bár mindigis szeretett bicajozni, napi szinten csak az utóbbi hónapban teker. A kb 5 km közösen megtett táv alatt szerintem 10 évet öregedtem mögötte tekerve, mikor helyette jeleztem irányt, néztem körül, és próbáltam óvatos lenni, miközben ő kamikazeként sávközépen, irányjelzés nélkül ámokfutott, vagy épp a járdán szlalomozott. A bicajról leszállva kishíján összevesztünk, mikor elmagyaráztam neki, hogy ezt így nem kéne. Azóta szerencsére kicsit visszavett. Igen, sajnos köztünk bringások között is vannak olyanok, akik a leg alapvetőbb dolgokra is fittyet hánynak. Sajnos...

Jasperek 2008.07.16. 14:37:53

Az alagútba és a Lánchídra felhajtani tilos!
Persze vannak vagány gyerekek akiknek ez nemmenő és végigszlalomoznak az autók között.A másik fajta meg lecsengeti -leordítja a gyalogosokat a hídról ahol csenben meg kellene húzni magát.Az alagút bejáratánál meg kifelé és befelé is illne lassítani mert ha a másik is olyan f@sz akkor nagyot esnek s rosszabb esetben az autók elé:( Mindennap arra járok és sajnos nem sok "normális ' biciklis van. Vagy egyszerűen nem ismeri a kreszt!! Jogosítványt a bicikliseknek is!!!!!

Nesztor · http://www.hezekiah.hu 2008.07.16. 14:38:57

Kivétel erősíti a szabályt: bringás balesetemnél nekem fejsérülést sikerült összeszedni.
Balesetmentes kerékpározást, jó időt nékünk!

Laciii 2008.07.16. 14:43:05

"Vagy egyszerűen nem ismeri a kreszt!! Jogosítványt a bicikliseknek is!"
Ezt annyira unom már, évente többezer ember hal meg és mégtöbb sérül meg olyanok miatt akiknek van jogositványa, józan ész nem jár mellé.

Nevelni kell közlekedni, de erre messze nem a jogositvány megoldás.

Artera 2008.07.16. 14:49:16

duct, én is naponta a Lánchídon és az alagútban tekerek. Csúcsforgalmon kívül az úton, mert akkor nem tartok fel senkit a magam 25-ös tempójával, de csúcsforgalomban bizony én is a járdán. Mivel én ott csak vendég vagyok, így ennek mgefelelően lassan óvatosan és csengetés nélkül kerülgetem a gyalogosokat. Lehet kulturáltan is együtt közlekedi. Azokat meg én is utálom, akik az alagút kijáratához ezerrel közelítenek, mert marhára nem lehet be/kilátni.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.07.16. 14:50:44

Rínak a biciklisták, hogy autóval találkozva ők járnak rosszabbul, de arról nem hallok, pedig lenne mit, mert én is többször jártam kis híján pórul, hogy hány gyalogost ütnek el ők?

zZz 2008.07.16. 14:55:54

hm 2008.07.16. 13:51:07

"Kátyú kerülgetők."

Hogy rohadna le a keze/lába, mi az, hogy csak úgy kerülgeti a kátyúkat?

A többivel egyetértek.

Laciii 2008.07.16. 15:02:07

kergezerge · klasszikusasztrologia.blog.hu 2008.07.16. 14:50:44

"de arról nem hallok, pedig lenne mit"
Na meséld a véres sztorikat.

1. idióta barom aki járdán száguldozik.
2. a "helyszinen életét vesztette - tűzoltók emelték le róla" egy picit azért más kategória, mint a horzsolás, zúzódás, esetleg végtagtörés

labi 2008.07.16. 15:04:29

legjobb a hajtáspajtás, nekedmegy, és ha tovább tud menni akkor le is lép, lexarja hogy mekkora sérülést okozott.
Cégnek bejelentés hogy ki járt ott és akkor, hát azt ők nem tudják...

Laciii 2008.07.16. 15:06:25

Laciii 2008.07.16. 15:02:07
Kiegészités:
szerintem egy picit kegyeletsértő "Rínak a biciklisták"-kal jellemezni azt, amikor az ember egy ghostbikeal próbálja felhívni a figyelmet, egy más figyelmetlensége miatt elhunyt biciklisre.

Irén 2008.07.16. 15:11:09

Mi ez a baromság?
Nem értem, minek mindig egy-egy sztorit elregélni, és utána frankón kijelenteni hogy a bringások állatok?????? Plusz a bringások ugyanígy az autósokról....
A cigányok meg agyonverték a tanár urat, mi?
A rohadt buzik meg megrontják a gyerekeinket.
Miért kellenek mindig ezek az ostoba baromságok? Az ilyen demagóg f*sságokkal mindenki fárassza a szomszédját, már ha az meghallgatja.

g 2008.07.16. 15:12:44

mindennap bicóval járok dolgozni SUM24km.
sokszor nem tartom be a KRESZ-t, mert akkor szinte értelmetlen biciklivel menni. ugyanis a legtöbb szabályt az autókhoz igazították. meg pl ott van a "zöldhullám"... biciklivel esélyed sincs haladni, ha megállsz minden pirosnál. KÖRÜLTEKINTŐEN kell közlekedni.
a lényeg, hogy az ember tisztában legyen azzal, milyen autóval/gyalog/biciklivel közlekedni, s FIGYELMESEN!!!
mindig a biciklisnek kell figyelnie!

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.07.16. 15:55:41

csatlakozom. Minden nap bringával járok Csepel-Hősök tere, kb. 20-22 km.

Nekünk kell figyelni, vagy meghalunk. Ennyi. Eddig 2 nagyobb balesetem volt:
- Kodály körönd, valószínűleg piroson mentem át éjjel meló után, de nem emlékszem, mert kimaradt az az egy-két perc :( Farcsont töréssel megúsztam, a bringának nem lett baja, a Suzuki bal hátsót viszont befejeltem, és a felnijét (!) széttörte a bringám!
- másik: Körút, parkoló autó, putty, ajtó kinyit. Az ajtó majdnem leszakadt, meg az ujjam is... szerencsére csak patakvér, de nem kellett varrni, meg semmi, de azért nyoma maradt... meg a vállam is kis hiján leszakadt.

Szóval... nekünk kell figyelni, mert mi húzzuk a rövidebbet. A mi karosszériánkat nem kalapálják ki...

sunrise 2008.07.16. 16:05:14

"Alagútban még sétálni sem jó, nem hogy cangázni. Olyan büdös bent a levegő, hogy kénytelen voltam a pólóm a szám elé tenni. Persze figyelmeztettek, hogy nem ajánlatos ott sétálni, de mit tegyen az ember, ha arra van dolga."
Kerülje meg a Várhegyet, vagy másszon át rajta!
Ha a bringás megkerülheti...mert neki tilos átmenni ott...Bringásnak is lehet arra dolga, nem csak hobbicangások vannak.
Ez olyasmi, mint a Lánchíd, autók közt tilos, járdán tilos, akkor vagy úszik, vagy repül, vagy kerül egy nagyot.
Lehet normálisan is közlekedni, nem elcsapva a gyalogost...A kitiltás nem a legjobb szerintem.

hm 2008.07.16. 16:05:30

zZz 2008.07.16. 14:55:54

Ha a többivel egyetértesz, már az is jó :)

Egyébként nem azt mondtam, hogy menjen bele a fél méteres lyukba.
Azt mondtam, hogy ne rántsa az autó elé a kormányt, mikor mellette azon igyekeznek, hogy kikerüljék. Pl Margit híd. Két autó alig fér el egymás mellett. Na ekkor még bejön a bringás. Ez annyit jelent, hogy padka, rögtön aszfaltgyűrődés, kb 20 centi. Plusz bicajos, az a minimum, hogy 1 méter. Tehát kb másfél méter hely van az autónak. Ekkor ha ő még ki is kerül valamit, hirtelen, kiszámíthatatlan mozdulattal, miközben én épp kielőzöm őt.. necces.

Tehát. A hiba az útban van. De emiatt a biciklis szív. Mondjuk spec a Margit híd az a hely, ahol ha fizetnének se bicikliznék az autók sávjában. Ott a járda, gyalogosok nem sokan vannak rajta. (Tudom, a járda nem bicikliút)

Laciii 2008.07.16. 16:17:54

hm 2008.07.16. 16:05:30

"miközben én épp kielőzöm őt"
Nem kötelező előzni, sőt tilos is ha nem tudod tartani az oldaltávolságot.

Idézek.
"Vagy egyszerűen nem ismeri a kreszt!! Jogosítványt a bicikliseknek is!"

XY 2008.07.16. 16:29:32

Szerintem is jogosítványt a bicikliseknek is, és büntetést a KRESZ megszegéséért.
A sok lámpa nélküli ökröt lehetetlen időben észrevenni, és a bringások 90%-a lámpa nélkül közlekedik éjszaka.

viktor134 2008.07.16. 16:52:10

kötelező visszapillantó kellene bicóra is, meg valami nagy tábla, hogy lehesssen látni őket.

tyberius 2008.07.16. 16:57:48

Ja, meg egy ember szaladjon előtte piros zászlóval.

Laciii 2008.07.16. 17:00:25

XY 2008.07.16. 16:29:32
"és büntetést a KRESZ megszegéséért."
Igen, rendszeresen, mindenkinek. Arányaiban ugyanannyi autósról és bringásról hallottam akiket piroson átmenésért birságoltak.

viktor134 2008.07.16. 16:52:10
"kötelező visszapillantó kellene bicóra is"
az nem elég hogy van, használni is kellene
"meg valami nagy tábla, hogy lehesssen látni őket."
sőt a gyalogos is csak egy 2x2 m-es táblával mehessen át a zebrán, vagy inkább komolyan kellene venni az orvosi alkalmasságit és nem osztogatni a jogsit bármi vakegérnek

cp · http://cyberparaszt.baywords.com/ 2008.07.16. 17:07:00

Tartsa be mindenki a KRESZ-t! A baleset meg kevesebb lesz!

Bab 2008.07.16. 17:15:35

Én többet nézek a jobb tükörbe, mint a visszapillantóba. De ha balról jön a bringás, az néha meg tud lepni.
Bár a motorosok sokkal rosszabbak, azok aztán tényleg a semmiből bukkannak fel, és nem hússzal...
Egyébként teljesen egyetértek azzal, hogy mindez a bicikliutak hiánya miatt van. A bicikli egészséges, egyenrandú közlekedési eszköz, és nem szennyezi a levegőt - természetesen ezt Magyarországon nem támogatja a politika!

hm 2008.07.16. 17:15:50

Laciii 2008.07.16. 16:17:54

Most nem jövök azzal, hogy szövegértés egyes, leülhetsz. Az itt nem szokás.

Azt mondtam, hogy előzöm a biciklist, és ő meg elém rántja a kormányt.

Ebben minden benne van. Erre nem lehet felkészülni. A KRESZ pedig erről is rendelkezik. Majd lapozd fel te is.

pocok 2008.07.16. 17:17:17

Szerintem meg tiltsuk be az autókat és nem lesz bringás-autós baleset, lámpák sem kellenek, sőt utak sem, egy csomó pénzt megspórolnánk + még a környezet sem szennyeznénk annyira + lefogynának a dagadt desznyók. pocok for president

Bab 2008.07.16. 17:19:51

A legsúlyosabb egyébként a buszsáv és a külső sáv között egyensúlyozó bringások, na azoknak mindig féltem az életét. Persze nem lenne ezzel se gond, ha nem csupa vadállatot alkalmaznának buszvezetőnek. Az autósokat is mindig megpróbálják bedarálni. Nem értem, egy buszvezető mit akar bizonyítani, amikor rárántja a járművet mindenre, ami él és mozog...

kac1ster 2008.07.16. 17:28:11

Mint gyakorló kivonuló, 1978-tól mentő gk.-n, esetkocsin 1982-től szolgáló mentő (és nem MENTŐS!!!) hozzá tennék néhány dolgot: Sokat véd a sisak, már ha van. Nagy veszély forrás a kormányra akasztott szatyor, ami könnyen a küllők, ill. az első villa és a ráf közé kerül okozva ott hirtelen fékhatást és nehezen kivédhető irány váltást, emiatti borulást, és sokszor (sisak) hiányában súlyos, olykor életveszélyes, vagy halálos koponya sérülést.
Hasonló bajt csinál a vázon utazó gyermek lába, túl azon, hogy csúnya lábfej, és lábsérülést is szenved.
A hátsó kerék közé is sokszor akadt már be pótutas gyermek alsó végtagja, amikor a csomagtartón utazott.
A gyermekek tipikus séréléseket szenvednek el az kéz ujjain, amikor barkácsolják a láncot és azok a lánckerék és a lánc közé kerülnek. Sok köröm, és ujjperc esett már így áldozatul.
És végül az ittas és világítás nélküli kocsmából haza felé kacsázó ....
A láthatósági mellény már 290 Ft.-ért is kapható. Ez egy liter lőre ára, jó féldoboz cigi ára, ami egy egész ember életét jelenthati!!!

kac1ster 2008.07.16. 17:30:54

Bocs! Helyesen: JELENTHETI

hm 2008.07.16. 17:46:21

kac1ster 2008.07.16. 17:28:11

mi a különbség?

a mentőn szolgáló = orvos
mentős =/= orvos (vagy legalábbis nem feltétlen, tehát orvos nélkül is jár mentőautó?)

Laciii 2008.07.16. 17:46:21

"Azt mondtam, hogy előzöm a biciklist, és ő meg elém rántja a kormányt.
Ebben minden benne van. Erre nem lehet felkészülni. A KRESZ pedig erről is rendelkezik. Majd lapozd fel te is."
Nem lehet, kell, csak senki nem teszi, 10 centi az nem megfelelő oldaltávolság, és nincs pontosan definiálva a KRESZben, oktatóm anno azt mondta, hogy ha eldől a bringás akkor se menj át a nyakán, és ha neadjisten valami galiba van, akkor a bíróság is hasonlóan értelmezi.

Bandi 2008.07.16. 17:51:12

Mióta az eszemet tudom , bicajozom. Az utóbbi pár évben országúti versennyel is, (2500-3500 kilóméter /év + amit a városban "szaladgál" az ember minden nap) . Jogosítványom is van már vagy húsz éve. A baj az, hogy a magyar utak nem alkalmasak a biciklis közlekedésre. (Mondjuk az autósra sem) A bicikliút az röhej, hatalmas úthibák, gyökerek szabdalta hegy-völgyek, a biciklis lemerészkedik a közútra, ott pedig jaj neki.
Nincsenek hülye autósok. Az az egy hülye, aki épp leszorít. Ahogy nem minden bringás kivilágítatlan padkázó felelőtlen állat, csak aki előtted van. (kíváncsi vagyok, honnan vetted, hogy a bringások 90%-a kivilágítatlan. Megszámoltál MINDEN BRINGÁST?
Én megfordítanám a trendet. Az autós üljön pár napra bicajra, és ott remegjen az életéért, a biciklis meg autóba, és próbálja kikerülni a cikázó őrülteket. Mindenki rögtön toleránsabb lenne...

fish 2008.07.16. 17:51:30

hm 2008.07.16. 17:15:50

"Ebben minden benne van. Erre nem lehet felkészülni."

hm, pedig erre jobb felkészülni a magyar útviszonyok mellett! A bringás, ha kátyút fog, sokszor nem csak a felnit kockáztatja (mint az autós hasonló esetben a futóművet), hanem esetleg egy orrabukást, KTT-t, vagy oldalradőlést - ha nincs szerencséd, pont a Te autód elé!
Régebben kialakult közlekedési kultúrával rendelkező országokban ezt úgy oldják meg, hogy addig nem előzik a bringást, amíg nem biztonságos, ha kell, mennek mögötte hosszú perceket is, ha meg lehet, akkor olyan oldaltávolsággal, hogy abba a bringásnak a legextrémebb manővere is beleférjen. Inkább érjek oda 5 perccel később, mint hogy bárkit is elcsapjak, akár a sajét hibájából is.

hm 2008.07.16. 18:00:45

Laciii 2008.07.16. 17:46:21
&
fish 2008.07.16. 17:51:30

Ok, rendben, nem tudjukl meggyőzni egymást, nem baj, nem is kell.
Ti is vigyáztok, én is vigyázok.
Ezért nem csaptam el azt a biciklist sem, akit NORMÁLISAN előztem, és nem 10 centivel mellette elhaladtam. A fent említett helyzet pedig azért tudott mégis megtörténni, mert nem 70-nel száguldok el a bringások mellett, hanem az ő tempójukra lassulva, 20 környékén cammogva megyek mögöttük. Szóval ilyen tempó mellett igenis gyorsabb, fordulékonyabb a bicaj, és simán eléd kerül, na mind1. Ez legyen a legkevesebb.

Csak legyetek óvatosabbak, én az vagyok.

kotomi 2008.07.16. 18:05:20

10 éve bringázom a városban,nem az autósokon múlt,hogy nem volt eddig balesetem!Találkozni pozitív példával is,de az autósok többsége lesz.rja a kerékpárost,szinte észre sem vesznek kanyarodásnál csak arra figyelnek amerre nekik fontos... mindkét oldalon sok a tuskó

hm 2008.07.16. 18:09:44

Laciii 2008.07.16. 17:46:21

Bocs, még valami. A KRESZ résznél arra gondoltam, hogy úgy kell közlekedni, hogy a várható helyzetekre felkészült legyél, tehát ha kiteszi az indexet az előtted lévő és lassít, ne törd össze, stb stb. De arra pl nem lehetsz felkészülve, hogy egy fa épp előtted dől ki az útra, a hídról leeseik egy darab beton, és az előtted tekerő biciklis szuicid hajlamainak engedelmeskedve elédhúzza a kormányt.

De tényleg. Most elolvastam fish írását is, hidd el, engem nem bosszant, hogy előttem megy valaki olyan tempóban, hogy egyesben alig bírom tartani lefulladás veszélye nélkül (sarkosan fogalmazok). Javítok: De, kicsit bosszant, mikor a dugóból picit kikeveredve rögtön bicajosba botlok. Ugyanakkor nem húzom fel magam, nem akarom rajta megtorolni az előbbi stagnálást, szóval várok, várok, várok és várok. És ha lehet, megyek. Semmivel sem előtte.

Laciii 2008.07.16. 18:19:47

"arra pl nem lehetsz felkészülve, hogy egy fa épp előtted dől ki az útra, a hídról leeseik egy darab beton"
ezeknek picivel kisebb a valószinűsége, mint annak, hogy az előtted haladó bicajosnak ki kell kerülnie egy kátyút, legalábbis Bpn számits arra, hogy olyan kátyú van az úton amit nem össztelós bringával bizony ki kell kerülnie a bringásnak.

cubajsa 2008.07.16. 18:35:25

A Lánchíddal kapcsolatban csak annyi, hogy a tábla alapján valóban nem lehetne ráhajtani. Az Erzsébet-hídon a taxisok dudálnak le, a Margiton pedig mindenki más is. Marad a Szabadság-híd, ahol a pallók közt beesünk a Dunába? Nekem a módszerem az, hogy próbálok az úttesten 40-50 km/h-ra felgyorsítani, így az autósok is nyugodtabbak (talán), mivel ők is tudnak menni, és nem muszáj előzniük.

Murderface 2008.07.16. 19:02:57

Egyik ismerősöm mentős. Meglepődnétek, ha megtudnátok, hogy milyen sok súlyos, nem ritkán halálos baleset történik úgy, hogy biciklis elüt gyalogost, vagy két biciklis összeütközik. Nem csak az autósoktól kell félni.
Vigyázzatok egymásra és magatokra.

erdokerulo 2008.07.16. 19:23:40

Én is bringás vagyok, és megtörtént, amitől féltem - baleset velem. Teljesen szabályosan kerekezek a bringaúton kb. 24-el, a Szilágyi E. fasoron. Kereszteződés, kanyarodó autó, nő vezeti. Lámpa nincs - elsőbbségem van. Mondom: vagy gyors lesz, vagy elenged. Egyik sem: megáltt előttem, hogy a vezető oldali ajtónak ütköztem a satufékem ellenére! Majdnem berepültem az ablakon! Erre: -"Tudom, hogy én vagyok a hibás!", szólt. -Kösz, mondom, én is tudom. Láncom feltettem, oszt lassan mentem tovább. Mit lehet csinálni az ilyenekkel. Azért bringázom, hogy oda is érjek, nem csak időtöltésként...

faszom 2008.07.16. 19:43:25

1. A pirosnál meg KELL állni! A biciklisnek is. Aztán ha meg kivasalják, egyből nagy lesz a szája... Az ilyeneknek kéne 1 jó nagy verés, legközelebb megállna a lámpánál.
2. A biciklis mellett tökmindegy mennyi hely van, ugyanis ugyanabban a sávban autóval NEM előzheted meg! A KRESZ szerint 1 nyomvonalú járgányt (bicikli, motor) csak 1 nyomvonalú előzhet meg, az összes többinek sávot kell váltania! Akkor is ha az út szélén halad. Az más kérdés hogy ki tartja be...

Martian (törölt) 2008.07.16. 19:55:18

Aki versenyzett már országúti mezőnyben, az tudja azt is, hogy figyelni, vigyázni kell egymásra és nem csinálunk hirtelen manővereket.

És persze lassan itt az ideje a bringautak szervezett bojkottjának...

segabor 2008.07.16. 20:08:26

Én csak pár éve bicajozom. Tanulságok: néha tényleg biztonságosabb az úton biciklizni, mint a járdán. Egyetlen nagyobb esésem volt (akkor ki is ugrott a vállam) egy figyelmetlen görkoristól. Azóta nagy ivben kerülöm őket.

Az autósok többsége már odafigyel rám, a biciklisre, de a drága taxisokat rá kéne venni, hogy ne parkoljanak az Andrássy úton a bicikli sávon, ha lehetne.

Amúgy erről a bicikli útról sokat lehetne mesélni, pláne a veszélyességéről. Egyszer egy taxi nyitott nekem ajtót, aztán gyorsan be, máskor egy hölgy a kutyuliját sz.ratta az út közepén(!!). De igazán tuti dolog az Operánál várakozó turistabusz, ill. az arról leszálló turisták.

Néhány autós viszont kifejezetten tapló. Többször orditottak már velem, hogy menjek járdán, pedig nem is előttük tekertem, továbbá nem volt tilos az úton hajtani. Máskor pedig figyelmetlenek - egy ilyet úsztam meg a minap. Andrássy-n a járda+bicikliúton tekertem, amikor behajtott elém egy autó a Terror Háza irányába keresztbe. Ha akkor megállok, biztos elcsap, mert nem lassitott. Helyette jobbkanyar és tekerés erősen, ezzel épp elkerültem a bajt.

A másik dolog, ami kemény, az az egyirányú, de kétsávos út, ahol az autósok nyomják a gázt a következő lámpáig és egymást előzgetik. Na ott a biciklistának sok babér nem terem.

Végül pár szó a biciklistákról is. Hogy rohadna le a keze a sok baromnak, aki képtelen lámpát venni! Nem értik, hogy az életük múlik azon, hogy lássák őket. Nem egy jött már szembe velem sötétben lámpa nélkül, néha párosan! És akkor nem emlitem a BMX banditákat ...

Én is igyekszem úgy biciklizni, mintha senki sem látna, inkább én figyelek és mindig megköszönöm annak az autósnak, aki átenged maga előtt, ha kereszteznem kell útját.

A lényeg: vigyázzunk egymásra, mindenkit hazavárnak.

ehh 2008.07.16. 20:28:51

múltkor megyek oktogon piroslámpa mit látok? a virágos rész mellett rendőrautó vészvillogó bringaútra leparkol, oszt nyomás a burger kingbe! bringások meg kerülget. hihetetlen ország ez.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.07.16. 22:28:11

épp most estem pofára, másfél órája, vhol Újpesten, az egyik bicikliút mellett a sűrű aljnövényzettől nem láttam az árkot, miközben szűken vettem a kanyart. :oD lejött a térdemről meg a könyökömről a glazúr, sebaj, de az elsőt vihetem szervizbe. :o(

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.07.16. 22:29:33

egyébként vílóban kézre landoltam, a kerékpár meg rám :o)

mall 2008.07.16. 23:10:03

Szerintem nincs baj az autósokkal. Annyi állat van csak köztük, amennyi állat a közlekedésen kívül is szembejön.

A bicikliutak viszont sok helyütt használhatatlanok. De tényleg. Könyves K. körúton pl. érdemes megfigyelni, hogy senki sem teker a rózsaszín köveken.

Taxisok meg az autósokkal szerintem bunkóbbak, mint velünk.

A hirtelen ajtónyitás pedig standard halálforma.
Egyetlen módszer rá a kis sebesség -> ideges autósok, vagy a belső sáv -> ideges autósok.

trek 2008.07.16. 23:36:33

Megint egy meddő vita...
Nem gondolom, hogy minden autós suttyó, viszont az tény, a többség tojik a KRESZre, meg a bicajosokra is. Meg úgy egyáltalán mindenkire.
Én sokat kerekezem országúton is, városban is, nem vagyok kockáztatós típus, viszont párszor már majdnem elcsaptak. Hiába volt elsőbbségem, hiába a zöld lámpa, ha nem figyeltem volna, annyi.
Azt megfigyelték már, hogy mondjuk országúton a bicajos melletti elhaladás távolsága fordítottan arányos a gépjármű tömegével? Trabant: méterek, kamion: centik. Pedig emlékeim szerint, meg a KRESZ szerint is, a biciklist is sávváltással kell előzni, még akkor is, ha az ugye az út szélétől számítva egy méteres sávon belül kerekezhet. ( Ott, ahol pattoghat a kátyukon. )
Vagy megvan mondjuk az az önérzetében sértett autós, aki úgy előz le, ahogy csak a csövön kifér, aztán két keréken kanyarodik be - többnyire index nélkül - a következő utcasarkon jobbra, én meg satuzhatok a fékkel, ha nem akarok átszállni rajta...
Vagy aki moccantani se hajlandó a kormányt előzés közben. Ahogy a múltkor is: út üres, megyek szabályosan a szélen, szembeforgalom semmi, egyszercsak ütés balról a kormányon, egy kocsi tükre. Meg se áll barom, hajt tovább. Ha véletlenül nem belül fogom a kormányt, egy-két ujjal kevesebbem lenne. Folytassam? De gondolom az autósoknak is vannak ellenpéldáik.
Az a nagy baj, közlekedési kulturánk sincs, az a fogalom meg, hogy defenzív vezetés, teljesen hiányzik mindenki szótárából. Nyomd le a másikat, aki erősebb, vaze, az a király!
Mondtam már, hogy szeretek itt élni?

trek 2008.07.16. 23:56:39

Perillustris! Köszi!

wyo · http://wyonair.com/ 2008.07.16. 23:56:55

Engemet az készít ki ha bámészkodó gyalogosok mennek a bicikliúton. Persze sokszor szabályos gyalog rámenni, de ahol mellette a járda ott idegesítő. Balaton körül tipikus a korzózás a bringa úton, persze csengőre meg nekik áll feljebb.

g 2008.07.17. 09:20:00

de tényleg... bicikliutak... az összes útvonal közül a bicikliseké a legszarabb, neked kell a legnagyobbat kerülnöd, a legrosszabb minőségű útburkolaton menned, ráadásul mindenki alsóbbrendűnek tekint, s úgy is viselkedik.
a kerepesin szoktam menni kifelé, s sokszor beszólnak (általában táxisok) hogy a buszsávban megyek. persze, értem én. csak az a baj, hogy ezen kívül két lehetőséged van:
1. bicikliút, ami kanyarog ide oda, s a kedves "arénázó" tömegek grasszálnak rajt'. ja, meg halad rajta az ember, s aztán egyszer csak vége! ott kénytelen vagy az útra menni. aztán 50 méter múlva újra kedődik, de ismét csak kb 200 méteren!!!! áááá! ott ismét visszamehetsz az útra. ezek a manőverek meg veszélyesebbek, mint az úton menni.
2. mehetsz az úttesten, a buszsávtól balra lévő sávban, ami meg - mint tudjuk - öngyilok. mellesleg akkor meg azért anyáznak.

szóval megelőz az ipse a buszsávban, majd kihőbörög az ablakon, hogy ezmegaz... de persze simán elmegy mellettem, úgyhogy tök feleslegesen pattog.

ja, a buszsáv meg véget ér a stadion szállónál, úgyhogy ott úgyis ott folytatnád utadat.

LE A BICIKLIUTAKKAL!!!

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.07.17. 18:53:23

...a hátsóban nagyobb a nyolcas, ez már nem is nyolcas, végtelen...

kotomi 2008.07.19. 11:10:12

Faszom! Nem csak a bringás nem áll meg a pirosnál,hanem nagyon sok autós sem,úgy vannak vele,hogy még ők átférnek,téged meg leszarnak,hogy ott vagy! Ennyi erővel azokat is pofán lehetne vágni na de akkor az egész város pankrációs hadszintérré változna! Nem ez a megoldás,gondolkozz el mielőtt hülyeséget írkálsz!

annulus 2008.07.31. 00:53:29

szerintem nem horror a buszsav mellett levo szelso sav...
igaz en csak a rottenbilleren megyek ra a rakoczira, es csak a blahaig szoktam tolni rajta, de a lelkem nem vinne ra, hogy a hetes buszcsalad miattam szopkodjon...hat az szornyu lenne :o)
eddig egyetlen necces helyzetem sem volt...
a sav kozephez kell tartani oszt annyi.
elozni csak ugy tudnak, ha belognak a masik savba, ahhoz meg ugye az kell, hogy az szabad legyen. ennyi.
süti beállítások módosítása