Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Recseg-ropog a szlovén postásbicikli

2008.06.30. 13:33 - kirk kapitány

A Krpan hazai pályán tényleg megnyerte a tendert, és aztán le is szállította a szlovén postának a speciális bringákat. Használatban viszont a Magyar Posta tenderének lefújása előtt itthon szuperbicikliknek kikiáltott Krpan is ugyanúgy recseg, nyiszatol, mint bármelyik, rendszeresen nagy terheket szállító kerékpár. Amikor megrakták őket levelekkel, a hegyi falvak, a főváros vagy a tengerparti települések utcáin jól hallható, sokuknál milyen keményen ropog a monoblokk.

 

A bicikli egyébként tényleg masszív darabnak néz ki, különleges a vázszerkezete, és ami a legjobb, kemény műanyagból készültek a csomaghordó dobozai. A szlovén kézbesítők mégis többnyire vicces guggoló pózban tekernek rajta, ami köszönhető a gép geometriájának és nyilván annak is, hogy megálláskor szeretik, ha mindkét lábuk stabilan földet ér.

Címkék: postásbicikli

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr8545966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

firebird69 2008.06.30. 15:21:30

Használtbicikli tendert kellene kiírni a kis sárgára, úgy az ára megállapíthatatlan lenne.
Valószínű ezért van ma sztrájk...

Dr Székely István 2008.06.30. 15:22:07

Szomoru,hogy hazánkban egy magyar cég, a posta külföldről hozat,gyártat kerékpárokat. Mintha ezt a szintet nem tudnánk bőven tulszárnyalni!

Káposztakukac 2008.06.30. 15:34:25

Dr Székely István:

legnagyobb bánatomra attól tartok, hogy nem, ezt a szintet se éri el a magyar (bicikli)ipar. vagy ha igen, akkor még ennél is drágábban.

Emilke imélje 2008.06.30. 15:42:12

Fel kellene találni a régi gyalogpóstást megfelelő technikával
felszerelve.Kérdezzük mg tóth 15 Józzibácsit,mit javasol.

amondó (törölt) 2008.06.30. 15:44:39

De hát ezek a garancia miatt kerültek ilyen sokba, nem? :-O Tessék csak megjavítani az összeset garanciálisan, amíg nem kopog az a monoblokk. Azért azt megnézem, hogy mennyibe kerül a biciklijavító cégnek furgonnal körbejárni és begyűjteni a javítandó bicikliket ezer településről, és utána visszaszállítani őket.

GrenAbla 2008.06.30. 15:45:05

Mi az a "magyar bicikliipar"? Konkrétan kire/melyik cégre gondoltok?

gorozmen 2008.06.30. 15:51:26

GrenAbla

magyar bicikliipar?
yasec!

egyébként van neuzer, schwinn-csepel, magellan, gepida is. de tudtommal mindenki távol-keleti cuccokat szerel össze.

IS 2008.06.30. 15:52:27

volt 'magyar' bicikli. ha jól hallottam, 2005-ben is volt biciklitender, és akkor a Schwinn-Csepel nyert. érdekes, hogy olyan 'jó' bringákat szállítottak, hogy 2 évre rá megint újakat kellett beszerezni

szóval a hegyes Szlovéniában is ezt a biciklit használják. ők nyilván még hülyébbek, és még korruptabbak, mint a Magyar Posta. vagy tán mégse?

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.30. 15:53:02

Végy Tajvanból egy katalógusvázat... A Yasec egy gyöngyszem, de nagyértékű egyedi vázakat gyártanak minőségi csövekből, nem postásbicikliket :).

GrenAbla 2008.06.30. 16:10:45

gorozmen: erre gondoltam pontosan. Mármint nem Zügn úrra természetesen, hanem arra, hogy a magyar bicikliipar, mint olyan ugyanazokból a távol-keleti katalógusokból rendeli a vázait nagy tételben. Aztán itthon (vagy még kint) kapnak matricát, és annyi.

lápi lidérc 2008.06.30. 16:17:36

Hát nekem van egy 35 év körüli Túra Csepelem, kibírt már ezt-azt hegyen-völgyön-terepen, és még mindig semmi baja (na jó, csapágyak, gumik stb. voltak jó párszor cserélve).

csak nézek ki a fejemből 2008.06.30. 16:55:48

A Schwinn-Cseelt egy amerikai-ukrán csóka csinálta, akit adócsalásért elkeféltek. De eladta egy orosznak a céget, akit itthon is kőröztek/kőröznek, Ukrainában adócsalás miatt elfogatóparancs van érvényben ellene. Legutóbb valahol Angliában látták.
Na ennyire magyar az a magyar kerékpár.

Blasius 2008.06.30. 17:02:33

A párizsi utcai bérbicikliket itthon gyártották, talán a Gepidánál.

Ha a franciáknak megfelelt ez, akkor nem hiszem el, hogy ugyanez a cég ne tudna egy hasonló bringát összerakni, amire felrak két műanyag dobozt hátra.

joe99 2008.06.30. 17:14:59

"kőröztek/kőröznek" Nagyon báncsa :-) a szemem...

LongJohnHolmes 2008.06.30. 17:17:05

Miért nem Kínában gyártatták le?

Ott olcsó és a bicikliiparban is otthon vannak:)

yoko 2008.06.30. 17:18:31

Állítólag a Németországban (is) etalonnak számító Hercules bicajokat itt gyártják, csak nem verik nagydobra. Éljen a magyar bicikligyártás!

yoko 2008.06.30. 17:27:23

Egyébként meg ki gyárt kerékpárt ma a világon?
Van mégy olyan gyár, amelyik a saját alkatrészeket gyárt a saját vázához? Mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy még a legnagyobbak is csak a vázat készítik maguk, a többi Shimano, vagy valamelyik alkatrészgyártó cég terméke. Ez nem nagy kunszt.

G. 2008.06.30. 17:38:34

Az abszurdum az, hogy a magyar állami beruházásokat közvetve vagy közvetlenül mind külföldi cégek kapják. Ikarus helyett Volvo, Ganz helyett Siemens. Még akkor is megérte volna itt gyártani a buszokat, villamosokat, bringákat, ha a végtermék egységára több lett volna, mert munkahelyeket, szakmai tapasztalatot jelentett volna sok embernek, valamint a pénz országon belül maradt volna. A minőségi problémákat (lásd ikarus) pedig ki lehetett volna javítani. Abszurdisztán.

shaik 2008.06.30. 17:49:02

joe99 2008.06.30. 17:14:59
"kőröztek/kőröznek" Nagyon báncsa :-) a szemem...

És nem csak a tiédet bántja! A legrosszabb, hogy ezt sokan ténylegesen így is ejtik ki :(
A kŐrözött egyedül az étel nevében hosszú ő, máshol (köröz mint körbejár, vagy körözés mint rendőrségi keresőlista értelemben) rövid!

lápi lidérc 2008.06.30. 18:04:10

shaik 2008.06.30. 17:49:02
Az étel nevében SEM hosszú ő.
A többi stimmel.

boblaci 2008.06.30. 18:49:49

"G"
Maximálisan egyetértek! Valahogy "belekéne" verni a mostani, de a leendő kormányok fejébe, azt az állami szemléletet ami az annyira "majmolt" Németországra jellemző: A HAZAI IPAR TERMÉKEIT NEMCSAK, HOGY ILLIK, DE KÖTELEZŐ AZ ÁLLAM RÉSZÉRŐL ELŐNYBEN RÉSZESÍTENI!!!
S MINDEZT AZÉRT, HOGY NE LEGYÜNK ABSZURDISZTÁN!!!! =:-(

inferno 2008.06.30. 18:52:16

yoko:

az, h egy gyártó shimano cuccokat aggat a gépére, nem rossz, ellenkezőleg. a shimano rengeteg pénzt öl a fejlesztésbe, egyetlen alternatíva a campagnolo. postásbringán mindkettő furán festene... a shimanot leszólni kb olyan, mintha a lexust szólnád le (hozhattam volna más példát is)

egyébként Yasec rulez! és már 2 vázat rendeltem tőle, az egyik 10 évet szolgált alattam és most is vígan repeszt!

GrenAbla 2008.07.01. 10:05:49

inferno: a Sram-ot azért ne felejtsük ki a sorból. :)

9mmPara 2008.07.07. 18:52:47

Felteszem, a szlovén bringa váza sem a Dolomitok vasércéből származik. Úgyhogy igenis, kellett volna egy nyomorék hazai összeszerelő üzemnek lennie, amelyik képes erős közepes minőségű katalóguscuccokból összebarkácsolni a gépet. Netán maga a Posta is képes lehetett volna rá, hogy alapít a gyártásra egy projektcéget. A szervizbe meg a büszkén emlegetett logisztikai üzletág is be tudna segíteni.

kukaduro 2008.10.01. 03:05:45

Minden bicikli igenyel karbantartast. Az ocso bicikli tobbet.

Ha a postasnak valani megmondja milyen magsra kell alltoitani az ulest, nem gubbaszt rajta.

kukaduro 2008.10.01. 19:47:33

Meg 1x kukaduro.

Elnezest a tegnapi slapmos gepelesert. Hozzatennem az elozohoz, alig tudom elkepzelni, hogy a posta megszervezte a biciklik rendszeres karbantartasat es javitasat.

A masik megjegyzes: mit gondoltok meddig allna a haz elott egy JO postas bicikli?

Harmadik megjegyzes: Berlinben a postas biciklik nepszerusege tulnott az eredeti rendeltetesen es lepten-nyomon lehet latni embereket ilyen kosaras, teherhordo bringakkal a varosban. Ha valaki atraktiv es funkcionalis (netan megbizhato!) postas biciklit csinalna, az tagabb vevokorre is konnyen talalna.