Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mehetünk a sóhivatalba tiszta levegőért

2008.05.16. 11:34 - lumina

Bemutatkozó sajtóreggelit tartott szerdán az új környezetvédelmi miniszter, Szabó Imre. A szocialista politikust egyébként onnan lehetett volna ismerni miniszteri kinevezése előtt, hogy ő az MSZP Pest megyei elnöke, a háttérbeszélgetés óta viszont elképzelhetőnek tartom, hogy a továbbiakban sem kerül nagy ívű tetteivel a köztudatba.

Persze a zöldek még érdemben tehetnek valamit, de ebből Szabó miniszter nem profitál majd népszerűséget. Mert mondott például olyat, hogy szerinte nem kell új atomerőművet építeni, de egy új reaktor jó lenne a már meglévő telephelyen. „Az atomenergiával számolnunk kell” – próbált óvatosan fogalmazni.

A levegőszennyezés elleni harcról szóló kérdésre azt mondta, szorosan együtt akar működni a fővárossal, hogy érdemi lépések történjenek - abban pedig csak reménykedhetünk, hogy a már elkezdődött folyamatok azért lezárulnak. Ilyen például a szmogriadó elrendelésének lehetősége, a szabályozás november-december környékén már alkalmas lehet erre, valamikor a télen kezdődött el ennek előkészítése. Arról viszont nem tudtunk meg részleteket, hogy számíthatunk-e Budapest belvárosában forgalomcsökkentésre, vagy a biciklis közlekedés bármilyen módon történő támogatására, akár bicikliutak építésére.

Címkék: önkormányzat bicikliút urbánus kvvm

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr12472260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2008.05.16. 13:05:51

1. A globális felmelegedés egyik fő okozói a zöldek az atomellenességükkel.
2. A bicikli valóban nem csökkenti érdemben a szennyezést. Ugyanis többnyire nem az autósok ülnek át időnként biciklire hanem azok akik a BKV-t használják. Ez utóbbiak viszont nem ÁLLANDÓAN használják a bicajt, csak akkor ha épp jó idő van. Azaz a BKV-nak a járatokat ugyanúgy fenn kell tartania, magyarul a buszok kelette füst nagyjából konstans - ez ugyanis alapvetően nem függ attól hogy a buszon utaznak-e vagy sem. Ettől egyedül a BKV jegybevétele csökken ami további színvonal eséssel illetve áremeléssel jár - ami egyre több embert ültet autóba.

vajk 2008.05.16. 13:16:09

coder:

Ezt mire alapozod, hogy bkv-rol ulnek az emberek bringara? Akiket en ismerek, azok tulnyomo tobbsege pl autobol. Persze mas az ismerettsegi korunk, de pont ezert nem kellene ilyen altalanos megjegyzeseket tenni.

vajk

bandi 2008.05.16. 13:18:57

- A minisztereket nem szakmai tudásuk alapján választják ki. Ettől még persze lehet valaki jó vezető (de rossz is). Igaz ismertünk magas szakmai tudású rossz minisztert is.
- Véleményem szerint, főleg vidéki városokban, a kerékpár tényleg az autó alternatívája lehet. (Ma kerékpárral jöttem, mert szép idő volt... Általában autóval szoktam járni.)... Megtakarítottam pár m3 CO2-t.

agree 2008.05.16. 13:19:09

Ott a pont midnight!
Nekem az egész Greenpeace, meg a Levegő Munkacsoport gyanús, mikor mindenféle mondvacsinált okkal AKADÁLYOZZÁK a környezetszennyezés csökkenését (M0 körgyűrű pl).
Környetetkímélő tömegközlekedés kell, több troli, meg atomerőmű.
Ne függjünk ennyire a hagyományos energiahordozók áringadozásától.
És több környezetbarát motoros kisköbcentis (100-500) 4 ütemű motort, robogót a közlekedésbe.
Ennyi.

qwe 2008.05.16. 13:20:42

a munkahelyemen egyre tobben bringaval jarunk dolgozni.
Szinte mindenki az auto helyett bringazik, ha olyan az ido... (meg egy paran akkor is ha nem olyan :-) )
szoval az autok szama csokken, ma reggel minimum 4-el...

Dr Kangörény 2008.05.16. 13:24:51

Budapestre rengetegen járnak autóval vidékről, pl. én is. Így nekünk esélyünk sincs biciklire ülni.
A rossz idős érvre pedig nem lehet mit mondani, esőben, szélben, fagyban csak az teker, akinek muszáj.
Bp autós környezetszennyezését érdemben úgy lehet csökkenteni, hogy megépül végre egy autópálya minőségű körgyűrű, ill. hirtelen fejleszteni kezdik a kötöttpályás tömegközlekedést a város széléig.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.05.16. 13:25:16

1: tökéletesen igaz, de ne is várjunk mást, amíg a zöldek abban érdekeltek, hogy minél több szennyező üzem és erőmű maradjon fenn, hiszen az azok által befizetett pénzekből élnek... ha atom lenne ezek helyett, tönkre is mennének.
2. ezzel viszont vitatkoznék: sok ember előbb szállna át bicajra az autójából, mint BKV-ra. Utóbbi ugyanis némely fővonalon (metró, HÉV, jelentősebb villamosjáratok, és pár külön sávval védett buszjárat) átszállás nélkül megteendő hosszabb utazást leszámítva tökéletesen versenyképtelen az autóval mind időben, mind árban. Kényelemben pedig kivétel nélkül minden esetben messze alulmarad. Sokezren lehetnek azok, akik a BKV-ra való váltásról hallani sem akarnak, de biciklivel legalább jó idő esetén hajlandók lennének közlekedni.

x 2008.05.16. 13:25:29

Autósok is átülnek bicajra, ha úgy alakul. Náluk, az egyik vidéki nagyvárosban olyan k... drága a tömegközlekedés, hogy kis fogyasztású autóval kettőnknek olcsóbb bejárni. Bringát nem tudunk tartani, hála a panelházak roppant praktikus tervezésének (tudom, hogy van, amelyikben lehet, de nálunk tényleg nem), de jó idő esetén - és ha nem rohanunk - gyalog is bejárunk, az a legköltséghatékonyabb. Ez kicsivel több, mint napi 6, azaz 6 kilometer gyaloglást jelent. Mondjuk nyűgös kölökkel és szatyorral a fülemen már gyakrabban választanám az autót a gyaloglásnál, ez igaz.

Biztos magam ellen beszélek ezek után, de én bizony kitiltanám a belvárosokból az autókat, még itt vidéken is. Plussz főbelőném a politikusokat, ha végre nem határozzák el magukat az elkerülőre, mert itt naponta kismillió teherautó megy át - muszály bejönniük a belvárosba, a legközelebbi híd ötven kilométerre van...

Asszem, lenne még mit fejleszteni kishazánkon - Budapesten kívül is...

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.05.16. 13:26:22

De sokan vágtak közbe, míg írtam :-) természetesen az első hozzászólás pontjaira válaszoltam.

XoniX 2008.05.16. 13:27:01

coder: en es kerekparos tarsaim csak akkor nem kerekezunk, ha valami kulon elinteznivalonk van a varosban - akkor kocsira valtunk. Latszik, hogy lila gozod sincs a kerekparosokrol: bicajt Mo-on az ev 350 napjan remekul tudsz hasznalni, a maradek 15 napot (havazas, epp nagyon esik, -10 fok van) kibirjuk.
agree: olvass meg. Ha tobb utat epitesz, megno a forgalom, megno a kornyezetszennyezes. Ezt a linearis osszefuggest mar evtizedekkel ezelott kimutattak.

Bit Rot 2008.05.16. 13:33:24

"Ez utóbbiak viszont nem ÁLLANDÓAN használják a bicajt, csak akkor ha épp jó idő van. Azaz a BKV-nak a járatokat ugyanúgy fenn kell tartania, magyarul a buszok kelette füst nagyjából konstans - ez ugyanis alapvetően nem függ attól hogy a buszon utaznak-e vagy sem."

Nem mindegy, hogy a busz a garázsban áll, vagy az utcákon van. Állva alig szennyez.

Napos időben lehetne több járat, de ez csak egy ötlet!

Amúgy nyugaton esős időben is előfordul a biciklis, de az valóban kellemetlenebb.

feb 2008.05.16. 13:37:39

Az utobbi 2-3 evben 365 nap volt evente kerekparozasra alkalmas...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.05.16. 13:38:54

Ne akarjunk rögtön revolúciót.

Első lépésben elegendő lenne a két tonnás telek-járókból, motorra/robogóra átültetni a népeket - tőlünk alig kedvezőbb éghajlatú országokban erre már rég rájöttek...
( ld. Verona belső kerületeinjek ingyenes motorparkolói, vagy az intézmények/szórakoztató létesítmények ingyenes motor tárolói)

agree 2008.05.16. 13:45:10

RaCs!

Én KONKRÉTAN az elkerülőről beszéltem, nem általában arról, h több autóutat.
Meg ne magyarázd már, hogy ettől ROSSZABB lenne Bp levegője???
Más:
A bicaj sajnos nem megoldás mindenre.
Hova teszed otthon, és a melóhelyen?
Plusz izzadtan büdösen egész nap, mert nem mindenhol kezdhetsz egy zuhannyal...
Én pl 18 km-re dolgozom a lakóhelyemtől.
De a fő: ATOM kell nekünk, meg elektromos busz, autó, motor, olcsó atomenergiával feltöltve.
És több két kerék, legyen az kerékpár, EURO 3-as benzines motorkerékpár, v elektromos robogó, roller, bicaj.
UFF

ipariszalonna 2008.05.16. 14:06:01

Én is kerékpárral járok, ha tudok és őszintén sajnálom azokat akik úgy vélekednek, mint RaCs. "Ha tobb utat epitesz, megno a forgalom, megno a kornyezetszennyezes. Ezt a linearis osszefuggest mar evtizedekkel ezelott kimutattak." Ez a legnagyobb marhaság. Aki eddig autózott az attól nemfog leszokni, hogy a sötétzöldek ellehetetlenítik az autós közlekedést, csak több fékpofát, benzint és gumit fognak elhasználni a dugóbanüléstől. Ha akadálymentesen lehetne közlekedni, akkor az autók fogyasztása ideális lenne, kisebb lenne a környezetszennyezés. Mellesleg attól, hogy valamire azt mondják, hogy "évekkel ezelőtt kimutattak" még nemkéne vakon minden logikával és normális gondolkodással szembemenni.

xy 2008.05.16. 14:06:55

"A bicaj sajnos nem megoldás mindenre.
Hova teszed otthon, és a melóhelyen?"

miért, az autót és a motort azt hova tennéd? :)

gaze 2008.05.16. 14:22:36

coder: tehat a biciklisek miatt draga a tomegkozlekedes? ilyen ervelessel.. fegyver nelkul is kozveszelyes vagy.

ahova utata építessz, ott járni fognak az autók. (a kamiont inkabb szepen vonatra kell pakolni orszaghatarnal, aztan ugy atvinni az orszagon. akkor nem kell "bejonnie", nem kell elkerulo, mert ami van infra az is birja a forgalmat. lidokain helyett fogorvos..)
haha, rákóczin, erzsebethidon, tökölyn megszuntettek a villamos forgalmat, tob blett az ut. mukodik a dolog? hegyekben allnak az autok.
az elkerulo egy kifogas, egy onfelmentes.
az egyen akaratan (is) mulik, hogy akkor mivel ohajt kozlekedni.
daniaban, de ennel meg sulyosabb a zord svedorszag, esoben, hoban rakjak az emberek, nem allnak le kifogast keresni. igy szoktak meg, igy szeretik.
millioszor egeszsegesebbek es boldogabbak is mint mi.

szoval elkeruloutakra meg mindenfele kifogasokra lehet hivatkozni, de nyeregbe kell ulni es menni, attol majd valtoznak a dolgok.
lasd pl a remekbebaszott bicajut a bajcsyn. egymas hatsokereket tiporjak mar a bicajosok. klassz elorelato tervezes volt, koszonjuk.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.05.16. 14:23:45

Az autót nem kell 'tárolnod' ez feltétlen előny. Bicikli-motor : tessék garázst bérelni. A benzinen visszajön az ára úgyis...
És ha nem is: na bumm, kicsit áldoztunk valami nemesebbért mint két mozijegy.

gaze 2008.05.16. 14:31:11

kutya_zzr: az autot nem kell tarolnod? ezt most hogy erted?
garazs? parkolodij?
vagy arra gondolsz ahogy az autosok jardara-parkba-barhova odaparkolnak es foglaljak a kozteruletet ingyen? mert ilyen ertelemben valoban nem kell erte fizetni.
vagy eros kutya baszik? szemesnek alla vilag? meg persze a magyar egy szocialis tarsadalom..

lepratelep 2008.05.16. 14:47:22

Multkor volt indexen, hogy az atommal mennyi a gond, zoldek ide, vagy oda. Valahogy mindenki azt hiszi, hogy az a megvaltas, es minden jo lesz. Keress ra, olvasd el.

midnight coder 2008.05.16. 14:47:54

Szvsz aki ma pesten autózik az alapvetően 4 okból teszi:
1. Vidékről jön be, és hosszú ősz szakálla lenne mire a MÁV + BKV kombóval célbaér.
2. Olyan helyen lakik ahol nagyon szar a tömegközlekedés.
3. Gépeket, szerszámokat, egyéb cipekednivalókat kell vinnie a célhoz. Pl. szerelők.
4. Elegánsan kell megérkeznie a célba.

Illetve a fentiek kombinációja. Amúgy nem éri meg a dolog, legalábbis a belváros környékén elég tragikus a dugóhelyzet, általában sokkal-sokkal jobb a BKV mint a kocsi.

Ezzel szemben szvsz akik bicajoznak azok általában:
1. Környezettudatosak
2. Egészégcentrikusak (ami általában kapcsolódik az elsőhöz).
Ami viszont azt jelenti hogy nagyobb eséllyek BKV-znak mint autóznak. Legalábbis szvsz, de persze lehet hogy tévedek.

A BKV busz valóban nem szennyez ha áll, csak épp nem lehet olyat csinálni hogy rossz időben 10 percenként megy a busz, jó időben meg óránként.

disagree 2008.05.16. 14:53:19

Agree

Én 20km-ről járok biciklivel. Egy idő múlva, amikor hozzászoksz a tekeréshez, már nem izzad meg az ember tőle, csak ha mondjuk 30-35 fok van, de akkor meg amúgy is. Próbáld ki!

(Ha nagyon esik, felteszem a vonatra hazafelé: 50km-ig 150 forint.)

Reggie 2008.05.16. 14:56:21

Kerekparozassal az a bajom, hogyha valahol leparkolod akkor siman ellopjak.

Wik 2008.05.16. 14:58:38

azt mondja valamelyik okos itt előttem: "a kerékpárt hova rakod munkahelyen és otthon?"
és az autódat hova teszed a munkahelyen és otthon? mert az kisebb helyet foglal mint a bringa, mi? és az autót is felviheted a lakásodba a kamrába? mennyi ész szorult itt belétek...

Budapesten az összes többsávos utat 2x1-sávossá kell tenni, a fennmaradó helyen kerékpárutakat kell építeni és parkosítani. MINDIG IS ANNYI AUTÓ LESZ A VÁROSBAN, AMENNYI AZ UTAKON ELFÉR!!!
ezért az lenne a Szabó Imrék dolga, hogy minden nagyvárosban a közösségi közlekedést és a környezetkímélő módokat részesítsék előnyben az autókkal szemben.

Beeeeela · http://warez.tvnet.hu 2008.05.16. 15:02:58

Reggie:
Ez csak kifogas/szoveg :)
Egy jominosegu lanc annyira nemveszes, ha meg draga a bico be kell ra ruhazni, lehet kapni nirogen allo lancot is.

midnight coder 2008.05.16. 15:05:14

Lepratelep: jelenleg ez a létező legolcsóbb megoldás. Az ország áramellátásának kb. a felét Paks adja, és mind közül ez a legolcsóbb. Ráadásul a radioaktív szennyezőanyagok ellentétben a CO2-vel elég egyszerűen elpakolhatók, vannak a földön olyan területek ahol már évmilliárdok óta nem mozdult meg semmi, és nem is igen fog kb. ugyanannyi ideig. Ráadásul léteznek szaporítóreaktorok amik radikálisan csökkentenék a keletkező hulladék mennyiségét és felezési idejét, de ilyen ma már csak az oroszoknál működik.

A legnagyobb gond az hogy nem nagyon van alternatíva. A zöldek a bio-ról sokáig állították hogy az, de mostanság már nagyon mást mondanak - és ehhez csak az kellett hogy elkezdjük használni és megjelenjenek az első következmények. A geotermikus, szél lehetne alternatíva, de csak ott ahol erre a körülmények alkalmasak. Nálunk nemigen.

Plusz, az EU-nak belátható időn belüli tervei kb. 20%-os megújuló felhasználásról szólnak - ez pedig semmire nem elég. A zöldek másik érve hogy inkább takarékoskodjunk szintén nem sokat segít - a világ összenergiafelhasználása mindenképp nőni fog - a kínaiak, indiaiak egyre több energiát fogyasztanak..

Azaz a felhasználás mindenképp nőni fog, az alternatívok záros határidőn belul nem fognak megoldást adni, a fosszilis energiahordozók meg fogynak, a légkör pedig melegszik, aminek a következményei sokkal inkább beláthatatlanok mint 100 csernobili atomrobbanásnak. A dologból könnyen lehet láncreakció, vannak különféle metánforrások (tengeralatti metán-hidrát, szibériai tajga ami kezd kiolvadni, stb) amik hőmérsékletfüggők. Plusz, a tengerek CO2 elnyelése sem biztos hogy független mindettől illetve a tengervíz kémhatásától ami szintén a CO2 mennyiségétől is függ.

Komoly probléma lehet a fosszilis energiahordozók elfogyása is, senki nem tudja hogy mennyi még a tartalék, az OPEC tagállamok ha jól tudom abban érdekeltek hogy felfelé hazudják a meglévő készleteket. De szvsz nem véletlen az árak folyamatos növekedése. A múltkor volt az indexen hogy felfedeztek egy új "hatalmas" mezőt - ami amúgy a világ olajfelhasználásának egy azaz egy évi fedezésére elég...

Reggie 2008.05.16. 15:06:53

Beeeeela · warez.tvnet.hu 2008.05.16. 15:02:58

Hat en pl egyetemre azert nem jarok bringaval mert onnan rendszeresen eltunnek, plane ha vmi normalisabb minosegut birtokolsz. Ja es ossze kell lancolni a ket kereket es a vazat is, mert kulonben darabokban viszik el. (De olyan is volt hogy a bovdent elvagva csak a kormanyt vittek el, vagy csak az ulest stb...)

tyberius 2008.05.16. 15:11:05

Reggie: tisztességes U lakatot kell használni, és oda kell figyelni, hogyan, hova zárod a bringát (kerékpáros honlapokon találhatsz erről infót). Amíg több százezres bringákat láthatsz az utcán egy szál, erővágóval könnyen elcsíphető sodronylakattal lezárva, addig nincs különösebb okod aggódni - a tolvaj nem áll neki fűrészelni a Te bringádat védő bazi vastag acélrudat, amikor kb. 10 másodperc alatt elkötheti a spirálzárral "védett" másét. Kicsit darwinista hozzáállás, de működik.

coder: _elvileg_ helyes az érvelésed, de a gyakorlat mást mutat. Az én környezetemben is jópáran váltottak bringára mostanában, és a felük autóról tette ezt. De tökmindegy, a kerékpározás támogatása akkor is össztársadalmi érdek lenne, ha csak BKV-ról szállnának át biciklire az emberek (csökkentve a tömegközlekedési eszközökön a zsúfoltságot, és élve kicsit egészségesebb életet).

lepratelep: attól, hogy a zindex valamit megír, az még nem feltétlenül lesz igaz. Az általad emlegetett cikk az Energia klub állásfoglalása volt, amit az Index jóformán szóról szóra leközölt. Az Energia klub ismert atomellenes szervezet, energetikai-környezetvédelmi kompetenciájáról annyit, hogy egy közgazdász a vezetője... a cikk maga tele van csúsztatásokkal, tételesen cáfolható féligazságokkal. Az atomenergia (ie. Paks bővítése) nem minden problémát old meg, de Magyarország energetikai és emissziós problémáin sokat segíthetne. Ma pedig, amikor az országot igencsak fenyegeti a globális felmelegedés és egy esetleges energiaválság, erre szerintem szükség van.

midnight coder 2008.05.16. 15:11:19

Wilk. Az autót jó eséllyel nem lopják el. A biciklit, mopedet viszont igen. Persze ha elég reteg a bringa és jól ki van kötözve valahová akkor talán megússza...

Autóval eddig is az járt akinek muszáj. Valamennyire csökkentheted ezt, de ha ezt egy ponton túl csinálod akkor idővel azt látod hogy a pesti lakásodba nem jön ki a szerelő, vagy csak 10x-es óradíjjal, a cégek elköltöznek vidékre az általuk fizetett helyi adóval együtt, hogy lement a lakások ára, és hogy egyre több barnabőrű szomszédod van...

bamboo 2008.05.16. 15:11:41

pont ma olvastam h a minyiszter bicojat is elkotottek a minyiszterium elol... bicotarolasrol ennyit.

agree 2008.05.16. 15:12:08

Lepratelep!

Engem nagyon érdekel az atom téma-részben a munkám is "oda" köt.
Olvastam a cikkeket, óccó hangulatkeltő hőbölgés volt az egész, "brit tudósok kimutatták hogy" stílusban.
Komoly lobbierőknek elemi érdeke a fennálló status quo, a fosszilis energia használata.
Milyen véletlen, pont akkor nyomják tele a netet vele, mikor felmerül Paks bővítése...
Persze TUTI megoldás nincs, a nukleális energia sem az.
De olyan, mint a demokrácia: a legkissebb rossz.
Biciklitárolás:
Egy autót-motort különböző mechanizmusokkal lehet védeni, van valamilyen kialakult parkolási rend.
Bicajjal nehezebb az ügy, ami persze paradoxon, hiszen kissebb, könnyebb-de hamarabb el is visazik, és nincs kialakult rend, mint a gépjárműveknél.
Ez nem jó, de attól tény marad.
Emléxem vmelyik biciklis futár cég is féléves, éves harccal érte el, h saját pénzből egy 2 autónyi parkolóhelyen 25 bicajnyi tárolót alakítsanak ki.
UFF

midnight coder 2008.05.16. 15:21:33

Amúgy egyébként ha a biciklitárolás meg lenne oldva én magam is bicajoznék - a kerékpárút hiánya itt ahol lakom (IX kerület, József Attila ltp) kevésbé probléma mint a tárolás.

subabubba 2008.05.16. 15:21:49

Na nehogy már ne csökkentse a bicikli a szennyezést. Amikor rossz idő van, akkor sokan nyomorognak a buszon, igaz? Tehát nem ahhoz az utasszámhoz van optimalizálva a BKV. Tehát ha ők mindig BKV-val utaznának, akkor gyakrabban indítanának buszokat. Egyúttal jobb viszonyok vannak a buszokon, hiszen ha kevesebben utaznak, de a BKV valamennyit megtart a rossz időre tartogatva, akkor ilyenkor alulterheltek a buszok, vagyis nem kell végig állni 15 megállót, vagyis kényelmesebb az utazás, vagyis többeknek lehet alternatíva az autóval szemben.

Aztán ott vannak akik személyautóból szálltak át, vagy motorról. Ők is nyilvánvalóan csökkentik a kibocsájtott CO2-t.

Szerintem 5 éven belül Budapesten is LE KELL ZÁRNI a belvárost az átmenő és a célforgalom elől (mint Bécsben) vagy korlátozni (London, Róma). Ennyi. Különben megfulladunk.

subabubba 2008.05.16. 15:22:43

Én is atomenergia ellenes voltam, de most úgy látom, globálisan többet árt a kőolaj felhazsnálás.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.05.16. 15:23:19

gaze : "..az autot nem kell tarolnod? ezt most hogy erted?
garazs? parkolodij?.."

Nincs garázsom, és a nagy távolságokat nem nélkülöző városban (Dunaújváros) egy vonallal megszüntettük a parkoló-díj rendszerét . ( Miért is fizetnél, ha szolgáltatást nem kapsz ?! )
Van autóm, ennek ellenére napi 1 órát sétálok a munkahelyemre. Nem kényelmes, de rámfér. Biciklit meg nem tudnám hova tenni, ez mondjuk tény...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.05.16. 15:24:50

Wik: "...s az autódat hova teszed a munkahelyen és otthon? mert az kisebb helyet foglal mint a bringa, mi? és az autót is felviheted a lakásodba a kamrába? mennyi ész szorult itt belétek..."

Demagóg buta duma.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.05.16. 15:31:10

A távmunka rendes bevezetése lenne a megoldás. A város bűzére.

Globálisan nézve pedig....csökkenteni kellene a föld népességét...

Fix 2008.05.16. 15:34:27

annyira jó amikor nem bringázók mondják hogy ki bringázik, és mikor. Budapesten kb. 25-30% marad nyeregben télen, de ez évről évre nő. Amszterdamban, ahol azért nedvesebb a tél, 60% marad biciklin. A BKV pedig a bevételeinek a felét sem szedi be viteldíjként, és ennek beszélünk akb. 2,5%-áról.
Ezen kívül lehet vidékről biciklivel járni, csak kombinálni kell a tömegközlekedéssel. Több ezren csinálják nálunk, és több tízezren a bringás eu városokban.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.05.16. 15:37:12

Én voltam Pakson iskolában (nem mondom, hogy ott tanultam), onnan azt hallottam, hogy 25 évre van műszakilag méretezve, az azt jelenti, hogy 25 évig bírja az anyag meg addig üzemel. Mikor is épültek a paksi blokkkok, tudja valaki?

Jasperek 2008.05.16. 15:48:38

Aki megteheti járjon biciklivel.Aki le tud fürödni,át tud öltözni vagy olyan munkahelye van aki támogatja a kerékpárral a munkábajárást.Aki öltönyben kénytelen menni vagy sok cuccal az járjon kocsival .Nem lehet mindenkit biciklire kényszeríteni.De aki csak lustaságból autóik az nyugodtan kipróbálhazná egyszer:)
Én az I. kerületben dolgozom s esélyem sincs kocsival járni mert a dugók és a 2-300 forintos óránkénti parkolódíjat nem tudom kifizetni(meg nem is akarom).Viszont el tudom a cégnél helyezni a kerékpárt és át tudok öltözni.Szerencsém van.Napi 30km tekerás még jót is tesz.Vettem esőruhát (nadrág-dzseki 8000huf) és az eső sem zavar persze jégesőben én sem szívesen tekerek.Nincs egy drága biciklim(magellán trekking) citadella 8mm lánccal ,de nem merném otthagyni sehol!!!!!Se otthon sem máshol csak ahol látom.Tehetsz rá bármit ha akarják elviszik.Amíg nincs JÓL őrzött kerékpártároló addig én nem hagyom ott sehol.Max a bolt előtt 2 percre a bejárati ajtóval szemben 2 méteren belül:)

tyberius 2008.05.16. 15:49:43

A paksi reaktorok élettartama hamarosan elkezd lejárni (ez blokkonként eltérő, ahogy az üzembehelyezésük sem egyszerre történt, hanem több éves eltérésekkel), akkor azokat leállítják és valószínűleg fel fogják újítani, így meghosszabbítva az élettartamukat újabb 20 évre.

Magyar Kerékpárosklub · http://www.kerekparosklub.hu 2008.05.16. 16:25:17

Nagyon jó, hogy ennyien érdeklődtök a téma iránt!
Szeretettel várunk benneteket jövő szerdán:
kerekparosklub.hu/a-kerekparos-budapest-program-bemutatasa

Kung Lao 2008.05.16. 16:39:14

En minden zoldet a Hungaria krt-re kotnek ki.
Ennyit az elkeruloutakrol.

Amugy hajra bringa.

Dennismoor 2008.05.16. 17:03:59

Kicsit off:
Nyiregyházi bringás vagyok, erre mifelénk nagyjából életveszélyes a forgalomban megjelenni, kerékpárutat az utóbbi 10 évben nem emlékszem, hogy épitettek volna, kinevezni neveztek ki, sárga csikkal felezték le a körúti járdákat:)
A felújitott belvárosunkban elhelyezett biciklitárolók pedig olyan fantasztikus konstrukciók, hogy csak nagyon hosszú, nagyon vékony spirállakattal zárhatóak le a bringák, lopják is őket keményen.
Szóval erre mifelénk ennyi a kerékpározásra ösztönzés, mondjuk úgy, hogy tiltani még nem tiltják.

horvathd 2008.05.16. 17:04:42

Pakson az üzemidő bővítséhez nagy felújítások nem fognak kelleni, hiszen szinte minden cserélhatő berendezést (beleértve az össze csővezetéket) már korábban lecseréltek. Egyedül a nem, vagy csak igen nagy költséggel cserélhető berendezéseket (reaktortartály, gőzfejlesztő) kell megvizsgálni, hogy lehetséges-e e biztonságos továbbüzemeltetésük.

K.Z 2008.05.16. 17:43:12

1.) Midnight coder: bátran jelentkezz valamelyik iparág lobbistájának! (Ha még véletlenül nem lennél az.) A felmelegedést nem a zöldek, hanem a fogyasztói társadalom és a nyakló nélküli lakossági igényeket kiszolgáló, illetve azokat mesterségesen is gerjesztő ipari-kereskedői lobbi okozza. Az atomenergia azért nem megoldás, mivel egyrészt állati veszélyes (talán már hallottál róla) másrészt az eddigiekből is fényesen kiderült, hogy az atomenergia nyújtotta energiatöbblet nem a szennyező forrásokat váltja ki, hanem többletfogyasztást generál, illetve konzerválja a pazarló fogyasztói attitűdöket.

2.) Remélem, nincs gyereked, így nincs vagy nem lesz, aki tizenéves korában allergiával, ekcémával, illetve légúti betegségekkel küszködve megkérdezze, hogy ugyan neki miért van ilyen? Az őszinte válasz ugyanis úgy hangzik, hogy jó eséllyel a kocsik miatt kisfiam, tudod, amilyen papának is ott áll egy a garázsban, amit lízingre vett, és amik miatt - mint minden szerencsés fővárosi lakos - te is három évvel kevesebbet fogsz élni kicsi szentem.

Tíz-húsz évvel ezelőtt símán antiszociálisnak nézték azt, aki kikérte magának, ha zárt helyen a jelenlétébe bagóztak. Ma nem, mivel mindenki tudja, hogy évente kétezren patkolnak nálunk el a passzív dohányzás - mások hülyesége miatt.
Kíváncsi vagyok, hogy ez mikor tudatosul már az autóknál?

Az autók okozta porártalom miatt legalább ugyanennyien dobják fel évente a pacskert, és további évi ezer körüli a közúti balesetek - sokszor vétlen - áldozatainak a száma. Mennyi emberélet kell ahhoz, hogy végre neveletlen taplónak számítson az a töménytelen sok, autóját tökegyedül vezető alak? És a legundorítóbb ez a állandó álszenteskedő "jaj hát a BKV színvonala miatt kénytelen vagyok autózni" című nyálfolyás. A helyzet az, hogy egy csöppet sem rosszabb dolog a BKV, mint a bedugult utakon egy kocsiban kuksolni. Tipikus kismagyar tetűség, hogy mindent, beleértve a járdán közlekedők egészségét is beáldozzuk azért a néhány perc előnyért.
Szóval kerékpárra fel, és le a kocsikkal!:)