Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Végleges: 18 900 forint lesz a Bubi egy évre

2014.04.01. 17:35 - kirk kapitány

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója személyesen sorolja a Bubi tarifarendszerét, és sorolja azt is, hogy milyen kedvezményekre lehet majd számítani.

Címkék: bubi vitézy dávid

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr855889441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.04.01. 19:33:40

Mi a retkes .... az a Bubi?
Vagy ezt mindenkinek tudnia kellene?

szcsongor 2014.04.01. 19:39:10

@doominogame: hát ha eddig egy kő alatt éltél... :)
tessék: www.bkk.hu/bubi

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2014.04.01. 19:54:55

Komoly a haja. Meg en bloc a feje.

PanelProli 2014.04.01. 20:05:29

A bi jelentése biciklis.

A bu rész pedig annak a rövidítése, amit az autósok vörös fejjel szoktak üvölteni, amikor a piros lámpa ellenére keresztben elmegy előttük egy biciklis

(A homofób szó köznapi szinonímája!)

maximum1 2014.04.01. 20:13:48

Nesze semmi fogd meg jól!
Vaterán 18500ért+20órás havi díjért 2 bringát kapsz, igaz nem 50kilósak mint ez a bubi....

2014.04.01. 20:23:21

Ez a bubi: 1.bp.blogspot.com/_fH_uu56gphc/TRIl0WFAq4I/AAAAAAAABkk/xs0C4cRmCmE/s640/Garrison_Tron.png
A végét az ánuszba kell ilelszteni, az elejét a szájba, a kezelő karokat meg gyorsan kell húzkodni a gyorsabb haladáshoz.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.04.01. 20:25:57

Milyen kedves, hogy csak néhány banki munkanapig kell nélkülöznöm a 25 ezer forintot. Nagyon praktikus.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.04.01. 20:28:46

@maximum1: nem a saját bicikli alternatívája, ez arra lenne jó (normális árakkal), hogy ha nincs nálad bicikli, de szép időben buszozás helyett átgurulnál a város másik pontjára, akkor megtehesd. Illetve nem kell azzal foglalkoznod, hogy hova teszed le a saját biciklit, nem kell visszamenned érte, mert csak berakod a tárolóba, és kész. De az árak nem az igaziak.

Izo 2014.04.01. 20:35:58

Utálom a kedvezményeket. Azt üzenik, hogy a normál ár pofátlanul magas.

Gülücsipacsodamuki 2014.04.01. 20:37:27

Én bubi menteset szoktam kérni.

Vizslah 2014.04.01. 20:41:58

@maximum1: Valóban így van, csak ennek az érvnek semmi értelme nincsen.

A bkk éves bérlet árából meg autót lehet venni a vaterán, ez miért nem tűnik fel senkinek?
Talán azért, mert eléggé másra való egy éves bérlet, meg egy autó.

A Bubi a tömegközlekedési hálózat része, teljesen más műfaj mint egy saját bringa. Azért jó, mert bármikor kéznél van. Akinek a saját jön be, az valószínűleg eddig is sajáttal járt.

Aki viszont nem szeret félni a lopástól, tolni a gyalogos haver mellett egész este, felcipelni a harmadikra, bringaáron lakatot venni hozzá, szívni a parkolással, stb, annak talán bizony megéri havi egy pizza árából inkább a közbringát választani.

Czabor 2014.04.01. 20:45:51

Van 10 bubis, 5 bubis meg 1 bubis
De az 1 bubis az drágább mert abból ki kellett venni a többi bubit.
Ott van hátul a bubiskanál... Svájci

Czabor 2014.04.01. 20:46:36

Van 10 bubis, 5 bubis meg 1 bubis
De az 1 bubis az drágább mert abból ki kellett venni a többi bubit.
Ott van hátul a bubiskanál... Svájci

Vizslah 2014.04.01. 20:50:12

@spontan: Igen, például nekem is nagyon praktikus volt Párizsban, pedig ha jól emlékszem ennél még magasabb is volt a kaució.
Helyi lakosként nyilván nem sok értelme van alkalmi jegyet váltani, de persze hisztizni jót lehet a kaución is, hiába működik ugyanígy mindenhol a világon. :)

maximum1 2014.04.01. 20:52:10

@Vizslah: akkor lenne igazad ha mindenki a belvárosban lakna.

maximum1 2014.04.01. 20:54:33

@Vizslah: Külföldön a szálloda része, sőt egyre jobban itthon is.
Aki külföldön bérel az balek.

Vizslah 2014.04.01. 21:01:24

@maximum1: Azt megértem, hogy vannak akik szívesen használnák, de túl kint laknak hozzá. Nekem mázlim volt, az egyik legkülső dokkoló pont a ház elé került.

De a metrót se tudja mindenki igénybe venni, sőt vidéken is laknak emberek, mégis kell fejleszteni ezt az átkozott belvárost is, na. :)

min 2014.04.01. 21:04:02

Akkor ezek szerint nem fog az működni, hogy ha éppen szükségem lenne rá akkor fizetek egy egyszeri párszáz forintos reg díjat, felpattanaok egyre és ha fél órán belűl odaérek akkor ingyen volt az utam.Természetesen ne kelljen megvennem mindenféle napi vagy akármilyen bérletet... Jah bocs, Budapesten vagyok, ez így nem működik. Használom inkább a bécsit ha arra van dolgom itt meg tekerek a saját bringámmal vagy autóba ülök...

Vizslah 2014.04.01. 21:09:17

@maximum1: Hogy mi van? Szálloda hogy jön ide? "Arra bezzeg van pénz!", mondta egy bölcs régen. :)
Én speciel couchsurfingelni és hostelezni szoktam, szállodát buta luxusnak tartom, a párizsi Velib napijegy pedig olcsóbb mint egy kávé odaát.
Valószínűleg feleannyiból megoldok egy utat, bringázással együtt, talán azért mert balek vagyok. :)

odamondó 2014.04.01. 21:34:35

Nem tudom kinek fogja ez megérni. Engem érdekelt az elejétől, de annyit nem vagyok pesten hogy megérje.

Diákoknak egyenesen pazarlás.

halaloszto 2014.04.01. 21:35:56

@Izo: mi az hogy lehet szamitani kedvezmenyekre? vannak vagy nincsenek? vagy majd csak azutan lesznek, hogy sikerult 100 embert teljesaron bepalizni? eszem megall. amit csak el lehet cseszni egy uj termek piacravitelenel, ezek azt mind bemutatjak.

Vajk

Vizslah 2014.04.01. 21:37:36

@odamondó: Hogy nincs minimum 50% diákkedvezmény, az tényleg érthetetlen. Komoly összegben fogadnék, hogy ez még az önkormányzati választások előtt változni fog. :)

m.gergő 2014.04.01. 21:44:38

Hízik a jóléttől a köcsög rendesen.
Van tokája a disznóképűnek.
18000 egy évre? ANYÁDAT!
ingyenes a fél óra 18 ezerért, beteg ez az egész szar magyar rendszer, ez mindenhol működik a világon, mi ezt is le tudtuk baszni.
GRATULÁLOK A SOK IDIÓTA BAROMNAK!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.01. 21:54:10

Néhány munkanapos stopika a 25 ezreken? Ügyes...

Előre mondom, hogy megkereshet a BKK engem is, és szívesen beszállok a tesztelők csapatába, de aztán soha többé nem fogom használni. Mert ahogy most áll, úgy kibaszottul nem éri meg.

Valaki2 2014.04.01. 22:05:28

Mondjuk a 25 ezer lestoppolása szerintem pont, hogy egy jó ötlet, a másik oldalról nézve egy olyan országban, ahol csak azt nem visznek el, ami nincs lebetonozva, mégis hogy lehetne máshogy védeni a bicikliket attól, hogy ne lopják el őket egy nap alatt..

Tökibá3 2014.04.01. 22:07:44

A bu.i bemutatja a bubit.

cuidado llamas 2014.04.01. 22:13:05

Tegye fel a kezét, aki venne éves bubi bérletet, ha ennél olcsóbb lenne? Na ugye!

volker 2014.04.01. 22:13:31

luxemburg: eves elofizetes 15 euro, fel ora tullepese utan orankent 1 euro, napi max 5 euro.
www.veloh.lu/Abonnez-vous/Les-tarifs/Consultez-les-tarifs

a minimalber amugy havi 1800 euro.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.01. 22:17:04

@Valaki2: a kaució mint olyan akár még okés is lehet, de ha te visszaviszed a cangát a megszabott bérletiidőn belül, akkor onnantól mi az hogy plusz napokig nélkülöznöd kell a saját pénzed??? 25 ezer az nem kevés lé ahhoz hogy mondjuk péntek este 8-tól hétfő reggel 8-ig ne férj hozzá, miközben a bubidat már rég visszavitted és más használja. egyre kíváncsibb vagyok melyik csókos bank áll emögött a mocskos lenyúlás mögött... mert ez bizony lenyúlás.

FDToth 2014.04.01. 22:24:14

Minden ok lenne, az ar sem veszes, csak ez a 25-os kaucio a durva. Idejon pl hozzank egy turista, lehet elore kiszamolja h mennyi penzt kolt. Berelne egy bubit, de latja h a kucio 80 EUR. Nem fogja berelni, mert ezt az isszeget 2-3 munkanapig nem hasznalhatja! Mi lenne ha a kauciot csokkentenek, vagy azonnal vissza lehetne vinni a zarolast? Tustommal parizsban mukodik normalisan a kaucioa rendszer, nm kell napokat varni a felszabaditasra.

brummada 2014.04.01. 22:25:19

Indulatosak vagytok, így ne menjetek a hétvégén szavazni:-)
A hét végén bringáztam az Aggteleki- karsztvidéken- marha jó volt, csak éppen megfáztam közben. Bubival az Alpokba? de akkor már legyen inkább EBI (vagyis Európai bicikli)

brummada 2014.04.01. 22:32:04

Nem rossz ez az EBI- végül úgyis Európába tartanánk!
De komolyan a problémát inkább abban látom, hogy nincs megfelelő kerékpárút hálózat Bp- en.
Egyszer megismerkedtünk egy 50- es fanatikus kerékpár túrázó német házaspárral Olaszo.- ban, kérdézték, hogy lehet- e biciklizni Bp- en, mert őket érdekelné. bevallom, akkor már 15 éve bicikliztem a fővárosban, de nem tudtam nekik nyugodt szível auz mondani, hogy persze csak jöjjenek. Azóta nem épült több értelmes vonalvezetésű kerékpárút, csak olyan, ami életveszélyes.
Én sem megyek szavazni...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.01. 22:35:49

@brummada: OFF, de ha nem mész szavazni, azzal is szavazol. ennél karakánabb lennél, ha elmennél és a jelenlegi rezsimre voksolnál. hiszen a kettő (nem szavazás / rájuk szavazás) egy és ugyanaz.

Nemzeti Dohányos 2014.04.01. 22:40:30

És a kaucióra van tranzakciós adó? Esetleg még akkor is, amikor visszaadják? :) Amúgy szállodák is ezt csinálják, ha nem előre fizetsz, bezárolják a várható számlát, és ha lusta az ügyintéző, nem a zárolást oldja fel, hanem újra megterheli, a zárolás meg majd magától feloldódik 30 nap múlva. Szóval itt nem is az egyszeri 25 ezer a durva, hanem ha valaki egy hétvégén négyszer-ötször bérel bringát, aztán hopp, a havi fizu zárolva lett :)

Vizslah 2014.04.01. 22:48:33

@FDToth: De igen, Párizsban is napokat kell várni.

free1111 2014.04.01. 23:11:16

Én a 18e-et sajnálom. A kaució nem zavarna, hiszen akinek még annyi pénze sincs, az tényleg ne béreljen. Ha szabálytalankodsz és kárt okozol a bringában, de nincs még kauciónyi vagyonod sem, akkor igazságtalan lenne a többiekkel szemben, akik kitermelik a te károkozásodat.

Amúgy szemétség, hogy 1000-ből lett 5000, aztán 18500. Valóban nagy biznisz ez valakinek...

fritoz222 2014.04.01. 23:18:59

Ez így egy nagy szar. Varsóban 700 forintot fizetsz (EGYSZER) és bármikor használhatod fél óráig díjmentesen. És ott konkrétan ugyanez a rendszer van, talán a csomagtartó kosár más a bicikliken.

Vizslah 2014.04.01. 23:29:48

@fritoz222: @free1111: Én tényleg nem értem ezt a méltatlankodást, hadd vitatkozzak egy picit.

Egyrészt:
Ha nem mindig másokhoz hasonlítanánk magunkat, hanem önmagunkhoz, negyed annyi panaszkodásra lenne ürügyünk. Eddig nem volt közbringa, most meg már van. Ebből azért nagyon nehéz azt kihozni, hogy valami rossz történt. Nekünk mégis sikerül.

Másrészt:
Az EU csak a rendszer kiépítését finanszirozta, a MOL pedig talán a felét fizeti a működtetési költségeknek. Így sikerült megállapodni. Akkor szóljatok, ha tudtok másik szponzort hozni.

A lényeg:
A működtetés fennmaradó költséghányadát így is, úgy is mi fizetjük, ezt kéne megérteni. Közpénz. Csak annyi a kérdés, hogy mindenki fizesse, vagy csak az, aki használja. Illetve milyen arányban. Azt én értem, hogy szívesebben ülnétek a bringára, ha a 80 éves Marcsinéni fizetné helyettetek, amikor lemegy a közértbe és ÁFÁt fizet, de én nem vagyok róla meggyőződve, hogy az korrektebb megoldás.

marczy 2014.04.01. 23:44:44

Ajánlom a bécsi rendszert melegen mindenkinek, 1 euró a regisztrációs díj, és 20 eurót foglalnak be a kártyádról az esetleges díjakat fedezendő, és az első óra ingyen van.

Ennyiért megérné használni, de amíg ennyire drága, kihasználatlanul fog állni.

puszi 2014.04.01. 23:54:30

@Vizslah: Én nem értem, hogy mit nem értesz. 18900 Ft-ért veszek egy jó állapotú használt biciklit lakattal, és ha évente ellopják, még akkor is ugyanott vagyok, ahol a Bubival. Ugyanakkor a Bubi biciklijeit nem adhatom le akárhol, és lehet, hogy onnan még gyaloglásra kényszerülök az úticélomig. Az lenne a rendszer elsődleges célja, hogy támogassa a biciklire ülőket, ez jelenleg nem teljesül. Továbbá 1000 bicikli lesz, tehát elbír a rendszer akár 10 000 felhasználót is. 10 000 * 18 900 = 189 000 000 Ft. Nem hiszem, hogy részleteznem kéne, hogy ez mennyire rohadt sok pénz, még akkor is, ha 20 alkalmazott dolgozik folyamatosan a rendszer és a kerékpárok karbantartásán, és évi 5 000 000 Ft bérköltséget számolsz /fő. DE: biztosan nem lesznek 20-an, mert az nagyon sok ember folyamatosan, másrészt meg tényleg valaki nagyon sokat fog vele keresni. Vitéz vezérünk elmondta, hogy ha nem lesz megfelelő regisztrációs roham, akkor elgondolkodnak azon, hogy csökkentsék az árat, ezért javaslom mindenkinek, hogy várjon ki, veszíteni nem fog vele semmit, de lehet, hogy le lehet nyomni ezáltal az árat. Szerintem felhasználóként valahol évi 5-6000 Ft környékén érné meg.
Még valami: Marcsinéni igenis nyer azon, ha lesz közbicikli, mert lehet, hogy páran leteszik az autójukat, hiszen a belvárosban gyorsabban tudnak majd haladni bicajjal, esetleg ha kitiltják az autókat, akkor mással nem is lehet majd menni. Ez mindenképpen egy élhetőbb várost, jobb levegőt etc. fog jelenteni, ezt nyeri Marcsinéni, miközben a Közértbe megy.

Vizslah 2014.04.02. 01:00:29

@puszi: köszönöm az érdemi érveket.

A Bubi vs saját bicikli témát fentebb már kitárgyaltuk (kerekagy.blog.hu/2014/04/01/vegleges_18_900_forint_lesz_a_bubi_egy_evre/fullcommentlist/1#c22015953)
Más műfaj, másra való, de kommunikációs szempontból elismerem hogy nem jó az árazás, mert túlságosan adja magát ez az (egyébként hibás) érvelés.

A rendszer költségvetése nyilvános, eszerint 244 millióba kerül évente a működtetés, amiből 120-at áll a MOL, 50-et pedig a főváros. Tehát 74 milliót kell a bevételekből kitermelni. Abba most ne menjünk bele, hogy évi 244 milla sok-e, mert szerintem egyikünk sem működtetett még ilyen rendszert. A T-systems-nél lehet érdeklődni, hogy mire kell.

Nos, hogy ezt a 74 milliót miképpen lehet hatékonyan kitermelni, erre lehet különböző szcenáriókat elképzelni, de mindegyik csak feltételezés lesz, amíg az első adatok be nem futnak.

A jelenlegi árazással kb 4000 bérletesre van szükség, az általad javasolt 5000 Ft-nál pedig 15000-re. Könnyen belátható, hogy melyik tűnik kockázatosabbnak, még akkor is, ha a magasabb ár sokakat távol tart. Valószínűleg arra számítanak, hogy van egy elkötelezett réteg, akik ennyiért is megveszik, és a következő évtől, amikor már növekedett a rendszer ismertsége, kisebb kockázattal lehet lejjebb vinni az árakat. Egyelőre öngyilkosság lenne tízezres tömegre számítani.

Egy kicsit matekozik az ember, és máris mennyivel érthetőbbé válnak a fejünk feletti döntések mögötti kőkemény dilemmák..

Marcsinénivel kapcsolatban igazad van, és valóban élhetőbbé válhat a város ettől. Én ennek ellenére az erővel elvett pénznél mindig korrektebbnek tartom az önként odaadott pénzre alapozott dolgokat. Már csak azért is, mert ha Marcsinéni például a János Hegyen lakik, akkor nem sok köze van a 7.kerület bűzéhez és élhetőségéhez. Márpedig a közpénzt a főváros adja, nem az érintett kerületek.

fandrew 2014.04.02. 01:14:42

@puszi: illetve akik szerint ez drága.

Sokan goldolják, hogy a bringa ára megáll ott, hogy veszünk egyet. Nálam 30Ft/km a KARBANTARTÁS költsége az elmúlt 3 évre vetítve, egy kb. 50eFt értékű mountainbike-ot szinten tartva, évi 2000km-es futásteljesítménnyel.

Egyszer elhatároztam, azzal motiválom magam, hogy minden bringás km megspórolt benzinköltségét a felszerelésre költöm, és hű de jó bicajom lesz 1-2 év múlva. Hát meglepődtem.

A bringát magam szerelem, kivéve amit nem tudok megcsinálni (teleszkóp felújítás). Aki szervízbe hordja, annak csak az éves nagygenerál 8-10e Ft.

Persze így sem áll az összehasonlítás, csak árnyalni akartam a képet.

Szerintem egyébként a rendszer így sem önfenntartó, de nem is szabad annak lennie, csak kevesebb veszteséget termel. Mert csórók vagyunk / a metró több szavazatot hoz.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2014.04.02. 02:41:00

Látom megint kurva sok okos ember van itt... Egyszer örülnétek már valaminek ebben a kibaszott országban. Ja azt nem lehet, mert magyarok vagytok... Amúgy is ez a turistáknak lett inkább kitalálva. Ez az egész közbringa rendszer. Akinek sajátja van, az úgy sem fog soha ezzel közlekedni. De én azért majd kipróbálom. :)

monyon le 2014.04.02. 06:19:43

@Tomi9046:
Rosszul tudod - nem a turistáknak lett kitalálva, hanem neked, nekünk, mindenkinek - KÖZBRINGA!
Az EU-tól erre is megkapták a fejlesztési pénzeket, Örült neki mindenki, hogy lesz, míg ki nem jöttek ezekkel az arcpirító árakkal. Tudod, sok ember ujjongott volna, az eredeti koncepció szerinti áraknak, felhasználási feltételeknek. Most meg magyarázzák attraktívan a bizonyítványukat.

Nagykörúton túli magyar 2014.04.02. 07:11:22

@Vizslah: "Abba most ne menjünk bele, hogy évi 244 milla sok-e, mert szerintem egyikünk sem működtetett még ilyen rendszert."
Na látod, pont ezért érdemes összehasonlítani más városokkal, Béccsel, Varsóval, ahol működik a dolog jóval kevesebből is.
De lehetne további támogatókat is keresni, mint pl. a Critical Mass, aminek éppen az lenne feladata, hogy népszerűsítse a kerékpározást, hát hajrá. Ha nem a város forgalmának megbénítására költenék a pénzüket, és az idejüket, hanem ennek a rendszernek a támogatására, akkor talán még szimpatikusak is lennének :)

Lajka kutya 2014.04.02. 07:40:53

Az éves / féléves hozzáférési díj el van tervezve.
Én pl. Tökéletes célközönség vagyok. Ha tehetem bringával járok dologozni a külvárosból a városba, de ha mászkálós napom van, akkor autóba kényszerülök.
Ilyenkor lenne jó a bubi, használnám és fogom is használni.
De hogy előre eltervezetten, veszteségvágyból elkövetve sem 18900, sem 12000 Ft-ot nem fogok átutalni olyasmire, amit nem biztos, hogy tudok használni, az fix.

Amúgy a cucc ideális még akkor is, ha az ember áll a dugóban autóval, talál egy ilyen pontot (meg parkolót, haha...) és átszáll bringára.

Jó lesz ez, csak még faragni kell. Ezt a hozzáférési cuccost meg jól át kell gondolni, mert nagyjából mindenkit ez fog visszatartani, aki használná ugyan, de mégsem teszi.
Legyen rendes jegyes ára, aztán csókolom, azzal lehet tervezni. Szerintem a kaucióval sincs gond, én is így csinálnám.

Tökönrúgott Feleségek 2014.04.02. 08:09:19

@szcsongor: Köszi a felvilágosítást. jelentem én sem (nem) kő alatt éltem eddig és lövetem sem volt mi az a BUBI (hacsaknem a frizuráról van szó).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.04.02. 08:17:02

@városjáró:

És mi van akkor, ha naponta használom? Akkor annyiszor einstand a kaució.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.04.02. 08:24:19

@fandrew:

"Nálam 30Ft/km a KARBANTARTÁS költsége az elmúlt 3 évre vetítve,"

- Ez biztos? Ez már pár Ft híján eléri a kocsim költségét....

F173 2014.04.02. 08:28:05

Nagy BUBI rajongó voltam, de elvi okokból addig nem fogom kipróbálni, ameddig nem lesz normál tarifa.
Vitézi évek óta sulykolja, hogy a BUBI a tömegközlekedés része lesz. Ha ez így van, akkor az 1 milliárd forintból megépült BUBI-ért miért kell fizetni BKV bérlettel és a 430 milliárd forintért megépült 4-es metróért meg nem kell? Ha a tömegközlekedés része az egyszeri használat mért drágább, mint egy BKV jegy? Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi járművek sokkal drágábbak , sofőr kell és drága üzemanyag, ehhez képest a BUBI-hoz olcsó a járgány, nem kell fizetett sofőr és üzemanyag!
A korrekt az lenne, hogy a BKV bérletesek teljesen ingyen, az alkalmi használók, meg egy picit olcsóbban használhatnák a rendszert, mint a BKV-t. Ha nem így lesz csak az elvakult bringa rajongók fogják használni, de racionális ember inkább BKV-zik.

a katona fehérben 2014.04.02. 09:17:35

@Vizslah: nem szeretnék vészmadárkodni, de elég régóta élek itt, és nagyon-nagyon ritkán tapasztaltam olyat, hogy az állam által üzemeltetett bármilyen szolgáltatásnak jelentősen (vagy egyáltalán) csökkent volna az ára azért, mert kicsi volt rá a kereslet. A közlekedés terén meg pláne. Inkább rámondják, hogy hát ez sajnos nem vált be, a lakosságnak nem kell, és valaki szépen hazaviszi. Pedig ez így kétségkívül drága, ráadásul tipikus módon az: szabnak egy szinte irreálisan magas díjat, amit csak kevesen engedhetnek meg maguknak, aztán körbepakolják mindenféle nehezen átlátható kedvezménnyel, továbbá bonyolult, költséges és nagyrészt felesleges adminisztrációval (a fél százaléknyi rossz szándékú miatt szopik 99 és fél százaléknyi tisztességes felhasználó). Ami épp ellentétes a "csak egyszerűen felpattanok rá, és pár forintért tekerek egy-két kilométert a belvárosban" gondolatával, amiről ennek a projektnek szólnia kéne. Nem ismerem más városok hasonló rendszereit, de már sok kommentben olvastam róluk - egyiknek az összefoglalásához se kellett egy rövidke sornál több. El tudja valaki mondani egyetlen sorban, mennyibe kerül a BuBi?

GatyaPityu 2014.04.02. 09:20:34

@Vizslah:
"de persze hisztizni jót lehet a kaución is, hiába működik ugyanígy mindenhol a világon"

- Az a probléma, ha esetleg nem értetted volna meg elsőre, hogy "néhány napig" lefoglalják az átlagos (!) fizetésű emberek kb. egy heti (!) munkabérét néhány napra! Lehet, hogy Vitézy-nek nem nagy pénz 25 ezer forint, de vannak olyan részei az országnak, ahol ennek a feléért már embert is ölnek akár... Erről persze nem Vitézy tehet személy szerint, de az a politikai elit, amihez ő is tartozik, az nagyon is tehet róla!

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.04.02. 09:21:07

@szcsongor: Hát képzeld el, nem Pesten. Ha nem is gondolnátok, azon kívül is élnek emberek. Ezt úgy hívják, hogy vidék. Ismertetői: jó levegő, nem bunkó kivagyi pesti emberek, járható utak zsúfoltságmentesen. Egyszer érdemes lenne kipróbálnotok.

GatyaPityu 2014.04.02. 09:24:48

@F173: "...a 430 milliárd forintért megépült 4-es metróért meg nem kell?"

- Valamit nagyon félreértettél! A négyes metróért IS KELL fizetni. Csak az első 3 nap (múlt héten péntek déltől vasárnapig) volt ingyenes - és csak azoknak, akiknek nincs bérletük, mert akinek van bérlete az gyakorlatilag már fizetett érte :)

ombie 2014.04.02. 09:39:16

Rá kéne jönni, hogy ez nem a magyaroknak lett szánva, hanem a pénzes külföldi turistáknak. Úgy megéri.

Faissst 2014.04.02. 09:43:35

Évi 18900 ft..az mondjuk havi 1575 ft
Ez miért sok? :D

oszt jónapot 2014.04.02. 09:47:49

@fandrew: Azért az elég kemény, hogy évente 60 rongyot költesz az 50.000-es bringádra. Szerintem vegyél inkább egy rendest, jobban jársz. :)

kakukk11 2014.04.02. 09:48:10

Nem a 18900-el meg a 250000-el van itt baj. Hanem, hogy egy szaros bringára kell ezt kifizetni, aminek hasonló a respectje, mint egy bevásárló kocsinak. Abba meg csak 100Ft kell. A bringa az nem kényelmi szolgáltatás, mint az autóbérlés, taxizás, de még a bkv-zást se üti meg, mert ott is leülsz, olvasgatsz, elvisz A-ból B-be, esőben, hóban, sárban. Aki el van eresztve anyagilag, az miért szopatná magát ezzel, aki meg nem(inkább ő lenne a célcsoport) annak meg elég súlyos összegek ezek. Turisták meg szerintem csak elvétve mernének felülni rá és egy vadidegen forgalmas városban tekergetni vele, keresni a tárolókat, közben térképet nézegetve,stb. Egyszerűbb nekik is a bkv meg a hopon-off busz.
Szóval, baromira kíváncsi vagyok a célcsoportra.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.02. 09:48:36

@Valaki2: Elhiheted, hogy nem az fogja ellopni, aki bedugta a bankkártyáját kivételkor.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.02. 09:51:32

@brummada: "evallom, akkor már 15 éve bicikliztem a fővárosban, de nem tudtam nekik nyugodt szível auz mondani, hogy persze csak jöjjenek."

Lehet, hogy nem a 6 sávos út belső sávjában kéne félrészegen csalinkázni, hanem a mellette futó bicikliúton, és akkor már nem is lenne akkora gáz.

oszt jónapot 2014.04.02. 09:52:49

@Valaki2: Valóban jó ötlet, különösen, ha az egyszeri négytagú család úgy gondolja, hogy bringára pattan, apa kártyáján tuti van egy százas fölöslegben.
(Egyébként az ilyenekre kell hitelkártyát tartani, akkor nem a te pénzedet használják és 30 napig nem fizetsz kamatot)

kertesz 2014.04.02. 09:57:13

@Atro: Nem úgy értette. Ha van bérlete, korlátlanul használhatja a M4-et, míg a Bubit nem.
Pedig mekkora menőség lenne, ha a bérlettel használni is lehetne- nem bánnnám ha kauciót stoppolna le minden használatkor.
Annak idején volt is egy felmérés, hogy mekkora éves díjat tartana elképzelhetőnek, és toronymagasan vezetett az 5000es, ahogy emlékszem.
Ahhoz képest majdnem négyszeres... :)
Turisták fogják főleg hasznáni.

kertesz 2014.04.02. 10:00:37

@kakukk11: Bringáztál manapság a belvárosban? Tele van biciklikkel- ami azt jelenti, hogy sokan, és egyre többen gondolják azt, hogy kényelmes közlekedési eszköz. Van térkép app a tárolókhoz.

Ja, és a RESPEKTJE? Hol élsz te? Ja, kérem, akinek (pl.) a négy fémkarika a személyiségének része.... :)))))))))

GatyaPityu 2014.04.02. 10:03:11

Ja, és azt mondja meg valaki okos, hogy jól értem-e: ha tegyük fel, szombaton is két alkalommal (pld. de. és du.) meg vasárnap is két alkalommal akarnék bubizni, akkor az máris 4*25.000 azaz száz lepedő kerül zárolásra "néhány napra" ??! Mert ha igen, akkor az elég nagy gáz... És a zárolás feloldásakor a tranzakciós illetéket is visszakapja a felhasználó? Vagy ez már tényleg naiv kérdés volt...

kertesz 2014.04.02. 10:08:41

Ehh, most számoltam utána, kb. 60 euró az éves díj. Párizsban 33.
WTF?

F173 2014.04.02. 10:09:33

@Atro: "Valamit nagyon félreértettél! A négyes metróért IS KELL fizetni. "

Te értetted félre! BKV bérlettel a négyes metró használatáért nem kell további összeget fizetni, a BUBI-ért viszont nem elég BKV bérlet, hanem 9000 forintot plusz használati díjat kell fizetni az első fél óra után!

Jó lenne eldönteni, hogy közösségi közlekedés e a BUBI vagy nem az, mert ha az első, akkor bizony BKV bérlettel is jogos lenne használni!

F173 2014.04.02. 10:15:41

@Atro: "És a zárolás feloldásakor a tranzakciós illetéket is visszakapja a felhasználó?"

Zárolásnál nincs tranzakciós illeték, mivel nincs is tényleges tranzakció. A pénzed a számládon marad, de nem tudsz hozzáférni a zárolás ideje alatt.

F173 2014.04.02. 10:22:26

@Faissst: "Évi 18900 ft..az mondjuk havi 1575 ft
Ez miért sok? :D "

A BKV bérlet árához képest rengeteg, mert a BUBI bérlettel egy olcsón üzemeltethető 1 milliárdot érő rendszerhez kapsz hozzáférést, a BKV bérlettel, meg egy 4-5 ezer milliárdot érő nagyon drágán üzemeltethető egész Budapestet lefedő hálózathoz férsz hozzá.
Ha rendszeres és az egyszeri használat is drágább mint a BKV, akkor ki az a hülye aki Bubizni fog? Max néhány turistának érheti meg, aki gyaloglás helyett így járja be a belvárost.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.04.02. 10:30:00

Ez a Bubi nem rossz annak, aki a Belvárosban lakik, mert pl én is biciklivel járok, mert a jogsim ugrott, a biciklin meg lehet bebaszva is közlekedni. BKV-zni meg nem békávézok, kivéve, ha ki kell mennem a faszba valami külső kerültebe, mert nem szeretem, ha kizsebelnek a cigányok, meg a szaros hajléktalanokkal se jó dörgölőzni a tömött buszon. 19K-ből meg veszek egy biciklit, és ha évente ugyanennyit ráköltök, már jó vagyok. Viszont azzal háztól-házig tudok tekerni, míg a bubihoz oda kell békévézni stb stb.
Szegény Dávidka egyébként nagyon kiüthette magát előző este...

F173 2014.04.02. 10:32:18

Ha külföldi bankkártyával fizet még megértem a kauciót, mert nehéz utolérni a külföldit, de egy magyar ha már beazonosította magát személyivel, mért kell kaució? A bringát szinte lehetetlen eladni és ócska vasnak sem biztos, hogy átveszik, a végrehajtók viszont állandóan az ember nyakában lesznek.
Sokkal értelmesebb villanyoszlopot lopni :)

shinny bayaar (törölt) 2014.04.02. 10:35:16

Átlagembrerknek lehet, hogy kicsit sok lesz pénz, de a faszorrú sznobok kicsengetik érte.
Egyébként már várom az első sztorikat, hogy milyen módon lopják majd a bringákat. Pár kies belkerületi városrész őslakossága már biztos késziti az agyát.

turulpina 2014.04.02. 10:41:26

@maximum1: hát akkor nem kell használni, kurva egyszerű.

Imádom a sok szarrágó parasztot, aki ELVÁRJA, hogy neki olcsóért vagy ingyen adjanak biciklit a segge alá.

2014.04.02. 10:42:34

Ez szubjektív, én egy éves szinten 4 számjegyű pénzt tartanék már értelmes (de még nem olcsó) árnak. A kaució meg, hát az a bankon, vagy talán még inkább a kártyakibocsátón múlik mennyi ideig ül rajta. Nem lenne baj ezzel, ha tényleg 5e körül lenne az éves díj, akkor az ember könnyen megvenné és nem szarakodna egyszeri fizetéssel.
A kauciós dolog a nagyon alkalmi használatra érthető.

kakukk11 2014.04.02. 10:43:01

@kertesz: Egy külföldi szemével nézd a várost. Elég nagy és forgalmas, tekerés közben nem tud térképet nézni, nem az uticélt kell belőnie hanem a tárolót, hallott a balkáni közlekedési morálról, stb. Ja és általában van pénze is a külföldi turistának bkv-ra, taxira. Te sem szívesen tekernél mondjuk turistaként Sanghaj-ban gondolom.
Én is azt mondtam, hogy NINCS respectje neki, viszont a kaució az autóbérlés szintjén van. Ezzel csórók kizárva.

turulpina 2014.04.02. 10:44:04

@Vizslah: ennyi.

Kiváncsi lennék, ha a sok szarrágóé lenne a bicikli-kölcsönző (a bubi is az, csak máshol is le lehet adni a cajt), mennyiért adnák oda vadidegeneknek.

Karachar Nevian (törölt) 2014.04.02. 10:45:21

@Vizslah:

Sztem viszont ez a rendszer nem lesz jó.
Elsőnek had mondjam azt, hogy férfiként nem kifejezetten az én legnagyobb bajom lesz, de tudjuk, hogy a nők már buszon sem igen ülhetnek le szoknyában, mert bármit elkaphatnak. Megnézem ki milyen ipari mosószerrel a táskájában fog nekiállni fertőtleníteni az ülést mielőtt használná.

A másik, hogy mi a biztosíték rá, hogy lesz bringa ott ahol neked épp kell? Azt gondolom meglehetősen egyirányú mozgások lesznek a jellemzően(értsd reggel A-ból rendre elfogy, B-ben torlódik, este meg fordítva). Ahogy a magyar kezdeményezéseket ismerem, miután kiépítették, már csak kizárólag a tarifákkal fognak foglalkozni és szarnak az utasokra.
Aztán ha jön az eső újra csak buszozni fogsz...

Én jobban örülnék, ha vmi őrzött sajátbringa-depóban gondokodnának. Mindenki a saját btingáját használná, de egy rekeszekre bontott őrzött 'parkoló' lenne ahol leteheted.

shinny bayaar (törölt) 2014.04.02. 10:49:40

@turulpina: de nagy pofád van te kis bugyibaszó...

Szerintem olyan 10-12 ropi reálisabb lenne a mai magyar viszonyokhoz.
Szerinted a 19 ma mo-n pont ideális? Vagy mennyi kéne legyen, a 20-25?

turulpina 2014.04.02. 10:50:10

@puszi: Lábbal kell szavazni, ne használd.

turulpina 2014.04.02. 10:51:34

@shinny bayaar: ha havi 1500 sok arra, hogy más biciklijét használd félórás szakaszokban, és bárhol lerakhassad, nem csak az átvételi ponton, akkor bizony lehet tovább rágni a szart, faszparaszt.

turulpina 2014.04.02. 10:52:07

@shinny bayaar: 12 ropi a 18 helyett az havi 500Ft al olcsóbb.

Tényleg egy retkes szarrágó paraszt vagy. :)

F173 2014.04.02. 10:55:15

@kakukk11: "Ja és általában van pénze is a külföldi turistának bkv-ra, taxira."

A probléma itt fordítva áll. A BUBI drágább, mint a BKV, magyarán nemhogy olcsóbb, hanem egyenesebb drágább alternatívát kínál a BKV-hoz képest.
Csak a gazdag trendi majmoknak lesz jó BUBIzni, de aki a pénztárcáját nézi, az egyértelműen BKV-val fog járni. A lényege a rendszernek pedig pont az lenne, hogy tehermentesítse a BKV-t és ösztönözze a népet az egészségesebb életmódra!

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.04.02. 10:56:43

Én még mindig nem találom a tarifát a bubi oldalán. Meg ha Pesten leszállok a Nyugatinál a vonatról, akkor mit kell csinálnom?

shinny bayaar (törölt) 2014.04.02. 10:59:25

De begurult valaki, ezt most jól meglaptam....
És mindez azért, mert vannak, akik esetleg kicsit sokallni merészelik az árát? Nincs veled valami komoly probléma, hogy ezen kis fingos létedre ilyen vehemensen elkezdesz mocskolódni?
Ha szegény édesanyád látná, higy milyen hangnemben írogatsz, szényenében menten visszadugna magába....

F173 2014.04.02. 11:00:57

@Karachar Nevian: "Elsőnek had mondjam azt, hogy férfiként nem kifejezetten az én legnagyobb bajom lesz, de tudjuk, hogy a nők már buszon sem igen ülhetnek le szoknyában, mert bármit elkaphatnak. Megnézem ki milyen ipari mosószerrel a táskájában fog nekiállni fertőtleníteni az ülést mielőtt használná."

Hol láttál te szoknyás nőt tekerni? Max falun a Mari néni! Szoknyában a legkisebb gond az ülés tisztasága?

A BUBI tipikus bérlője farmerban járó városi fiuk vagy lányok. Nekik nem gond az ideálisan tiszta ülés, mert a BKV-n is leülnek a retkes ülésre!

Túrós (törölt) 2014.04.02. 11:01:29

@turulpina:* internet fight on *
te meg egy ócska trollnak nézel ki, te kretén

Vizslah 2014.04.02. 11:03:53

@F173: A Bubi 18900 Ft, a BKK bérlet pedig 103000 Ft évente. Elmagyarázod, hogyan jött ki neked, hogy a Bubi drágább?

Amúgy pedig nem alternatívája, hanem kiegészítője a tömegközlekedésnek, éppen ez a lényege neki, hogy tetszőlegesen keverve használhatod őket, mert nincs egy bringa a seggedre ragasztva.

Nancsi 2014.04.02. 11:13:41

1. A város lakosságának hány százaléka él bubival lefedett területen? 5?
2. Aki nem ott lakik, az nyilván eljut valahogy a bubi pontig. Ha ez autó, akkor nem fog bringával tovább menni, és fizetni a parkolásért. Ha tömegközlekedés, akkor meg mi a tökért menne tovább bringával, mikor a bubival lefedett területen kiváló, sűrű, és sokkal gyorsabb a tömegközlekedés?
3. Ez alapján mégis ki a tökömnek készült ez az egész?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.02. 11:14:37

@turulpina: Pedig ehhez csak meg kéne nézned a már most működő kölcsönzők olcsóbb árait..

F173 2014.04.02. 11:18:39

@Vizslah: "A Bubi 18900 Ft, a BKK bérlet pedig 103000 Ft évente. Elmagyarázod, hogyan jött ki neked, hogy a Bubi drágább?"

A BUBI belvárosra korlátozott 1 milliárd forint kiépítésű és nagyon olcsón üzemeltethető közlekedési eszköz. Ehhez képest a BKK bérlet egy minimum 5000 milliárdot érő egész városra kiterjedő és nagyon drágán üzemelő rendszerhez ad hozzáférést. A BKV-nál a rendszer kiépítésén és irányításán kívül, kellenek sofőrök, üzemanyag, drága karbantartás és stb.

BKK bérlettel gyakorlatilag az egés város a tiéd, BUBI bérlettel, meg csak egy nagyon pici rész.
Ha már azt hirdetik hogy a BUBI a közösségi közlekedés része, jogos lenne BKK bérlettel ingyen használni. Ahogy feljebb írtam a négyes metró használatáért sem kérnek plusz pénzt ha már van bérleted, pedig az 430 milliárdba került, a BUBI meg csak 1 milliárdba.

F173 2014.04.02. 11:21:03

@Nancsi: "1. A város lakosságának hány százaléka él bubival lefedett területen? 5?
2. Aki nem ott lakik, az nyilván eljut valahogy a bubi pontig. Ha ez autó, akkor nem fog bringával tovább menni, és fizetni a parkolásért. Ha tömegközlekedés, akkor meg mi a tökért menne tovább bringával, mikor a bubival lefedett területen kiváló, sűrű, és sokkal gyorsabb a tömegközlekedés?
3. Ez alapján mégis ki a tökömnek készült ez az egész? "

Jó kérdés! A BUBI lényege az lenne, hogy tehermentesítse a BKV-t és egészségesebb életmódra neveljen. Ha drágább viszont, mint a BKV nehéz ezt a szerepet betöltenie.

Robyyy 2014.04.02. 11:24:20

Persze egy normalis orszagban mukodne de itt 1-2 honap mulva a biciklik fele hasznalhatatlan lesz lyukas gumik stb.... ismerve ezeket mennyire tartanak karban akarmit is. Meg a jegyautomatak is szarok altalaban, ez az egesz ceg vitezivel egyutt egy rohej....

bldo 2014.04.02. 11:24:44

@FDToth: Egy példa külföldre: a Villo (a brüsszeli bérbringa rendszer) esetén a kaució 150 €, amit akár 13 napig is zárolva tarthatnak az ÁSZF-jük szerint (sőt, külföldi kártyánál még ennél hosszabb ideig is előfordulhat).
A 25k-s kaució inkább a magyaroknak problémás, a külföldieknek szerintem kevésbé.

Más kérdés, hogy Bécsben viszont 1 € egyszeri díj megfizetése után, 20 € kaucióval lehet bicajozni, és az első óra ingyenes. Inkább erről kellett volna példát venni.

Vizslah 2014.04.02. 11:26:22

@Atro: Lehet, hogy te még nem hallottál a banki zárolás fogalmáról, úgyhogy tájékoztatlak, hogy a világon mindenhol ugyanígy működik, és néhány nap az átfutása. Izgatottan várom a konstruktív javaslataidat, te hogyan oldanád ezt meg jobban, bankkártyás tranzakció esetén, ha a bankoknál csak ez az opció létezik?

Kicsit azért fárasztó ez az infantilis vinnyogás, miközben fogalmatok sincs a legalapvetőbb dolgokról se.

Az meg színtiszta demagógia, hogy van akinek nincs 25 ezer forintja se. Afrikában meg éheznek, és te itt internetezel szégyenszemre? Tudod hány lélegeztetőgépet lehetett volna venni ebből a sok hozzászólásból? :)

omg.

bldo 2014.04.02. 11:31:58

@Karachar Nevian: Semmi biztosíték nincs arra, hogy lesz ott bringa vagy szabad dokkoló, ahova mész, de ez minden közbringa rendszernél így van. Bécsben pl. szabályosan vadászni kell a bicajokat pl. a Westbanhof környékén, mert szinte mindig üres a tároló, míg a távolabbi (jellemzően a körzethatáron levő) dokkolók csurig vannak pl. este (mondjuk a Schönbrunni volt ilyen, amikor én arra jártam), így ott meg arra kell várni, hogy felszabaduljon egy hely, ahol le lehet rakni.

Két dolog segíthet: neten, okostelefonos alkalmazással fogod tudni nézni, hogy a neked kellő állomás mennyire telített, illetve elvileg (hangsúlyozom: elvileg) a BuBi-sok folyamatosan próbálnak logisztikázni az állomások között, amennyiben szükség lesz rá – a megtelt állomásokról visznek át bicikliket az üresekre. Arra én is kíváncsi vagyok, hogy valóban fog-e ez hosszabb távon működni, reméljük hogy igen.

Vizslah 2014.04.02. 11:32:00

@F173: Az ugye megvan, hogy a BKK veszteségét közpénzből finanszírozzák, tehát adó formájában fizeted a bérlet és a működési költség különbözetét? Az jobban esik, mert nem veszed észre?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.02. 11:33:43

Mondjuk remélhetőleg a kerékpárok el lesznek látva egyedi azonosítókkal, hogy az okozott szabálytalanságok felelősségre lehessenek vonhatóak a bérlőkön, és nem a bérbeadó cégnél landol az egész az objektív felelősség alapján.

F173 2014.04.02. 11:43:43

@Vizslah: "Az ugye megvan, hogy a BKK veszteségét közpénzből finanszírozzák, tehát adó formájában fizeted a bérlet és a működési költség különbözetét? Az jobban esik, mert nem veszed észre? "

Nagyon jól tudom, hogy támogatják a BKK-t, de társadalmilag megéri, ha hatékonyabb és környezetkímélőbb közlekedési mód felé tereljük a népet. A BUBI a hatékonyság és környezetkímélés csúcsa, ezért nem nyereséget kell várni, hanem ha lehet akár 100% is támogatni kell. Aki BUBI-zik milliárdokat takarít meg a fővárosnak azzal hogy kevesebb tömegközlekedési eszközt kell venni, ritkábban kell javítani az utakat ,csökkennek az egészségügyi kiadások és tisztább lesz a levegő és stb. Micsoda idilli város lenne Budapest, ha mondjuk a lakosság 60-70%-a bringázna...

Mert megérdemled 2014.04.02. 12:01:20

"a szoftveres rendszer elkészült, tesztelik már a kollégáim..." Most akkor készen van, vagy tesztelik? Mert amit még tesztelni kell, az kurvára nincs kész.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.04.02. 12:27:55

A korábbi kérdésem mellett én is nehezen képzelem el, hogy ezt egy fővárosi hogy használja. Aki a bicikli-zónán belül mozog csak, ők igen, de a többieknek ez nem pálya, hogy jussanak el valahogy a zóna széléig és szálljanak át biciklire. Ha feltételezem, hogy a legtöbb megfizethető hotel a zónán belül van, (nem tudom, ez így van-e) akkor a túristáknak jó. Meg tényleg, ha valaki alkalmanként használja. De ő nyílván nem fizet évi 19000 Ft-ot, de akkor mennyit fizet? Tarifatáblázatot akarok!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.02. 12:37:59

Egyébként hogy jött ki ez a br 18900? Miért nem 19 ezer? Vagy egyenes 20? Nettóban se kerek, úgyhogy tökre érthetetlen.

halaloszto 2014.04.02. 12:39:00

@min: de fog mukodni, csak annyira toketlenek a kommunikacioban, hogy arra nincs szo. lefoglal letetet a kartyadon, levon 500-at napidijnak, es ha feloran belul visszateszed ennyi volt. 24 oran belul tobbszor is. nincs ingyen, mert az 500ft-t ki kell fizetsd az egynapos hasznalati jogert, de maga a feloranal rovidebb hasznalat az mar ingyen volt.

ha jol ertem, mert hogy nem feher embernek szantak a tarifamagyarazatot az biztos.

Vajk

halaloszto 2014.04.02. 12:43:46

@városjáró: ez nem lenyulas. a banki tranzakcionak koltsege van, nem is keves. meg orulhetunk ha nincs rajta tranzakcios illetek. ezt a koltseget ki kell termelni. pl a parnapi kamat meg keves is ra. tudom genyoul hangzik, de ez a cucc nem azok tomegkozlekedesi eszkoze, akiknek buszjegyre sem tellik. kerdezhetnenk hogy miert koltunk akkor ra, a tehetosek oldjak meg maguk, de valojaban ok fizetik az adokat, muszaj nekik is dobni neha valamit.

Vajk

turulpina 2014.04.02. 12:59:24

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Nem vitatom.

Itt fel kell húzni egy rendszert, ahol úgy kölcsönzöl, hogy csak lehúzod a kártyád, és viheted.

Ehhez - a személyes közreműködés _teljes_ kiiktatásához - azért jelentősen összetettebb infrastruktúra kell, a biciklik tárolása, kiadása, adminisztrálása, visszavétele is csak felhasználói interakciót igényel.

Nem ül Gizike a kölcsönzőben a pultnál, nem kéri el az irataidat, nem néz meg a fejed.

A bankkártyás fizetésnek jelen esetben - az ejus támogatástól függetlenül - ösztönző szereppel kell bírnia az alábbiakban:

- azonosít, hogy ki vagy;
- ne érje meg egyből a vastelepre vinni az eszközt;
- ne érje meg lebaszni valamelyik romkocsma előtt, és ott hagyni;

Motiválni kell a helyes használatra, ez a nehéz.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.02. 13:06:40

@halaloszto: náluk a pénzed, nekik ketyeg - és az most mindegy hogy mekkora kamattal. ha pedig egyszerre 1000 ember 25 ezre van náluk 3 napig, és azt közben simán forgatják - mert ne hidd hogy egy virtuális letéti számlán marad az összeg - akkor az már jó kis extrabevétel.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.02. 13:08:00

@halaloszto: amúgy te BKK-s vagy, kérdezd már meg léccike, hogy kinél lehet tesztre jelentkezni.

belekotyogok 2014.04.02. 13:17:22

@Karachar Nevian: Mondjuk ha hord az ember lánya bugyit is a szoknya alá, akkor ez nem lesz gond...

F173 2014.04.02. 13:24:42

@városjáró: "náluk a pénzed, nekik ketyeg - és az most mindegy hogy mekkora kamattal. ha pedig egyszerre 1000 ember 25 ezre van náluk 3 napig, és azt közben simán forgatják - mert ne hidd hogy egy virtuális letéti számlán marad az összeg - akkor az már jó kis extrabevétel."

A zárolás, az zárolást jelent! Magyarán a pénz a te számládon marad és neked kamatozik. Nincs sem tranzakciós illeték, sem egyéb költség.
Gyakorlatilag minden vásárlás zárolással kezdődik és a tényleges fizetés csak hetekkel később történik. Ez az alapja a hitelkártyás fizetésnél is és ezért kamatmentes a hitel a következő hónap közepéig. Ha valami miatt meghiúsul a tranzakció feloldják a zárolást, de neked ez nem kerül semmibe!

Lordofearth 2014.04.02. 13:34:39

Látszik a kerékpárokon, hogy tolvaj népség lakja az országot. Ennyire "betörésbiztos" kerékpár nem igen rohangál sehol a világon. Ezért baromi rondák is. Ez a tarifálás zsiványok, tolvajok, rablók tarifája, "levitézlett" senkiházik kaszája.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.02. 13:37:43

@városjáró: A befoglalt pénz nem náluk ketyeg, hanem marad a számládon.

@turulpina: Csak tudnám az a több száz biciklikölcsönző hogy él meg évtizedek óta a Balatonon, hogy ezt nem tudták...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.02. 13:56:52

@F173: ez akkor igaz, ha HITELkártyád van. folyószámlához kötött BANKkártyánál nem.

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): mosta akkor ez kaució vagy inkasszó?

igazi hős 2014.04.02. 14:06:00

@fandrew: Múltkoriban itt a kerékagyon kiszámoltam, hogy mennyit költök bringázásra: évi ~4000 km-re úgy 20,000 Ft jött ki. A legmeglepőbb, hogy gumira fajlagosan többet költök: a bringán egy szett 11,000 Ft és 4-5000 km-t bír, autón 70,000 Ft/40,000 km.

halaloszto 2014.04.02. 14:10:20

@városjáró: szerintem nezz utanna kicsit, mert ugy tunik nem ismered a bankkartyak mukodeset. a penz a te sajat szamladon van addig is. csak zarolva van, hogy ne tudd elkolteni. es bizonyos feltetelek eseten ennek a zarolasnak az osszegeeig utolag terhelheti a szamladat aki a zarolast kezdemenyezte.

kulturorszagokban igy mukodik a szalloda, autokolcsonzes, helyfoglalas meg egy csomo minden.

Vajk

halaloszto 2014.04.02. 14:13:43

@városjáró: ez a kijelento mondat egy tevedes. nem az elso.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.02. 14:27:02

@halaloszto: ebben az esetben tehát nem kaucióról beszélünk, hanem egy 25 ezres biztonsági "foglalásról". ami valóban a számlámon marad mindvégig, de újra nem elkölthető amíg fel nem oldják.

halaloszto 2014.04.02. 14:34:54

@városjáró: mondtam mar hogy iszonyat benan kommunikaljak az egeszet?

Vajk

p10s 2014.04.02. 14:41:37

@igazi hős: De ha netán motoroznál, mondjuk sportmotoron, ott is egy szett 60,000-80,000+ Ft és 7-10,000 km-t bír. :)

igazi hős 2014.04.02. 14:43:08

@városjáró: Nincs náluk semmilyen pénz! Nézz rá a netbankodra egy kártyás vásárlás után: a szabad egyenleged csökken, de a számládon van a pénz (és neked kamatozik), egészen az elszámolás napjáig (általában 2-3 munkanap). Ha pedig csak zárolnak, akkor 2-3 munkanap múlva újra szabad lesz a pénzed, de egy pillanatra sem csökkent a számlaegyenleged. Ja, és mivel ez nem pénzmozgás, nincs rá tranzakciós adó sem (csak nehogy elkiabáljam, mert még kivetik).

igazi hős 2014.04.02. 14:45:49

@p10s: Oké, de az egy kicsit más kategória. Autónál sem slick versenygumit számolok.

p10s 2014.04.02. 15:00:30

@igazi hős: Nevetni fogsz! Ebben az árban egyszerű ma használatos utcai/országúti gumit adnak a gyári méretben ebben a kategóriában.
Ettől csak drágábbak vannak... sajnos... :(

Amúgy még mindig jobban megéri motorozni (2 kerék) a városban, mint autózni. Én inkább tömegközlekedek, ha, nagyon muszáj motorozok, mert az még mindig jóval hatékonyabb az autónál. Ez a bubi nekem sajnos nem alternatíva... nem visz sehová, amerre nekem kéne, innentől nekem az ára is mellékes, mivel nem fogom igénybe venni.

fritoz222 2014.04.02. 15:42:47

Mondjuk már az is röhej, hogy a bubi honlapján egyik környékbeli országot se rakták bele az összehasonlításba.@Lordofearth: Varsóban konkrétan ugyanilyen bringák vannak (najó, a csomagtartó kosár más)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.04.02. 22:29:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az biztos, hogy érdemes előre gondolkodni, ha tudod, hogy naponta használod majd, akkor ne napijegyet vegyél, hanem hetit, az egy zárolás.

@Atro: Akkor zárolnak, amikor megveszed a jegyet. Ha napihegyet veszel, akkor azzal a szombati két bringázás le van fedve egy zárolással. A vasárnapi az attól függ, hogy a napijegy az naptári napot vagy 24 órát jelent, illetve hogy ha 24 órát (ami a valószínűbb), akkor benne vagy-e még a 24 órában. Ha nem, akkor kell egy újabb napijegyet venned és lesz egy második zárolás.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.04.02. 22:32:18

@promontor: OFF
"...kell egy újabb napijegyet venned és lesz egy második zárolás. "

Mondjuk kiváncsi lennék, hogy ilyenkor nem lehetne-e megoldani, hogy a rendszer észreveszi, hogy az adott kártyán még van egy élő zárolás és akkor csak azt hosszabbítja... Logikus és ügyfélbarát lenne, kérdés, támogatnak-e egy ilyen esetet a klártyarendszerek... ON

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.04.02. 22:45:58

MIndenesetre önkéntes tesztelőként én is kipróbálnám, illetve ha lesz az elején ingyen napijegy, akkor azzal is.

Egyébként szerintem lenne értelme azon gondolkodni, hogy lehessen regisztrálni úgy is a rendszerbe, hogy nem veszek éves-féléves bérletet, hanem majd csak napijegyeket, amikor éppen kedvem tartja. Ennek az lenne az értelme, hogy a regisztrálással mentesülhetne a felhasználó az alkalmankénti zárolástól.

adrfst 2014.04.02. 23:29:40

Ha egy négytagú család elmenne kicsit biciklizni szombaton is, meg vasárnap is, fejenként két napijeggyel, akkor az mindjárt 200k HUF zárolás minimum szerdáig. Nem hangzik jól. Nyilván nem is ők a célcsoport.
De akkor kinek szánták ezeket a bicikliket?

GatyaPityu 2014.04.03. 10:04:02

@Vizslah:
"Kicsit azért fárasztó ez az infantilis vinnyogás, miközben fogalmatok sincs a legalapvetőbb dolgokról se."

- Nekem meg az a fárasztó már k...ára, hogy ilyen gazdag és nagyképű úri kisköcsögök pofáznak a pénzről, és annak értékéről. Ki lehet próbálni kisfiam, hogy százezerből, vagy annál is kevesebből hogy élsz meg egy hónapon át (apuci-anyuci igazgatói fizetése nélkül), és akkor majd megtudod, hogy mennyi az annyi és mit jelent nélkülözni kb. egy heti fizetést 3 napra!!
Idióta... (és akkor még finoman fogalmaztam)

GatyaPityu 2014.04.03. 10:06:12

@promontor:
Köszi a választ, tehát az adott jegy időtartamára vonatkozik a zárolás. Újabb időtartalmú jegy, újabb zárolás, így már értem.

GatyaPityu 2014.04.03. 10:11:03

@halaloszto:
"tudom genyoul hangzik, de ez a cucc nem azok tomegkozlekedesi eszkoze, akiknek buszjegyre sem tellik"

- Akkor viszont ez egy hibás üzleti elképzelés, mert a gazdagok, tehetősek nem fognak bohóckodni egy ilyen bringával a városban - max. egy-két alkalommal használják majd mint poén. Pont hogy a szegényebb rétegnek lehetne ez alternatív közlekedési eszköz.

halaloszto 2014.04.03. 11:44:17

@Atro: van itt egy kis onellentmondas. a mondatod egyik feleben azt mondod hogy ez a szegenyebb retegeknek kellene szoljon, mintegy szocialis alapon, a masik feleben meg uzleti elkepzelesrol irsz.

az uzletben nincsenek szocialis szempontok. egy szocialis szempontok alapjan letrehozott olcso tomegkozlekedes uzletileg csak veszteseges lehet. lasd bkv/bkk vagy mav szemelyszallitas.

de ez itt pont a masik valami. ez nem szocialis cellal jott letre. es nem is azert, hogy a negytagu csalad hetvegen elmenjen bringazni egyet. a feloras bringazast a belvarosban amugy sem hivnam bringazasnak. ok vegyenek egy csaladi napijegyet es menjenek villamossal/busszal.

Vajk

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2014.04.03. 17:14:07

@monyon le: Persze tudom, hogy nekünk is. csak én alapból saját bringával közlekedem, szóval engem nem érint. Persze azért majd mindenképp kipróbálom heccből is. :) De az mindenképp jó, hogy bérlettel fél óra ingyenes. Ez nekem diák-bérlettel közlekedőnek nagyon jó.

Vizslah 2014.04.04. 01:57:31

@Atro: A nekem írt válaszodra inkább nem reagálnék, nem volt célom provokálni téged, bocs ha bántó voltam. Azért talán te is magadba nézhetnél, mert kicsit vállalhatatlan volt a reakciód. Ráadásul eléggé mellé ment.

Az írásaidból viszont az is világosan kiderül, hogy gondolatban mélyszegényekre és dúsgazdagokra osztod az társadalmat, és ez szerintem egy nagyon veszélyes leegyszerűsítés.

Nem akarlak én bántani a világért se, de hadd igazítsam már ki, ha tévedésekre építve méltatlankodsz. Mindenki jobban járna, ha ilyenkor nem csúsznál random fröcsögésbe.

Az is tévhit, hogy a bicikli a szegények pótmegoldása a közlekedésre. Ez kb annak a népi hiedelemnek a párja, hogy azok járnak bkv-val, akiknek nincs pénze autóra.

Húsz éve ez talán még így volt, de azóta felnőtt egy generáció, aki ezen az egészen csak röhög. Azért tekernek, mert szeretik, és azért járnak bkv-val, mert rájöttek hogy hamarabb odaérnek, és buta, hatékonytalan luxusnak tartják a városban autózást. Lehetnek szegények, gazdagok, vagy átlagos városi középrétegből valók, teljesen mindegy.

Nem értek egyet @halaloszto -val, ez igenis szociális céllal jött létre, hiszen közpénzt használ, és nem for-profit vállalkozás. De ez nem jelenti azt, hogy kötelező neki a legszegényebbeket kiszolgálni. Ugyanez a helyzet a metróval, a színházzal, a könyvtárral is. A piaci áruk sokkal több lenne, de ingyen az állam se tudja fenntartani.

Szomszéd országokra meg már csak azért sem korrekt mutogatni, mert ennyi erővel mutogathatnál a gazdag szomszédodra is, hogy bezzeg ő milyen jól csinálja, te meg csak ennyit bírsz keresni.

Nekünk így jött össze. Tetszettek volna erősebb gazdaságot építeni. Mindannyian felelősek vagyunk.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.04. 11:46:59

@Vizslah: csűrheted csavarhatod, akkor is BKK-s droid maradsz. szavaid hitelessége: 0

Vizslah 2014.04.04. 12:08:19

@városjáró: :)
jézusom, tökön is szúrnám magam ha ott kéne dolgoznom

fandrew 2014.04.04. 15:10:00

@oszt jónapot: 40-et, de sajnos nem kemény. Valamivel jobb lett a bringám állapota, mint az elején, de szó sincs full felújításról. Ha használod, egy vacsi új 120e-es bringára is ráköltöd ugyanezt pár év használat után.

15000 egy teleszkóp felújítás, 2-3 évente kell.
4000 egy jó külső.
Használok maszkot a por miatt, hogy maradjon tüdőm. 2000 darabja és 3-4 havonta kell új.
Stb.

Nem tesco gazdaságos minőség, de nem is profi, alsó-középkategóriás cuccokat használok.

fandrew 2014.04.04. 15:20:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 30Ft/km-ből autót?! Milyet?

Beleszámoltad az amortizációt? Tehát megveszed 2M-ért, és eladod 5 év múlva 1M-ért, az havi 16eFt, az én futásomnál (évi 10ekm) 20Ft/km. Csak az amortizáció.

A szervizköltségeket is hajlamos mindenki úgy számolni, hogy nincsenek, aztán néha mégis elkölt 300eFt-ot.

Itt van például egy kalkulátor:
www.valoskilometer.hu/calculator
A default kocsi (Focus 2M-ért) egy racionális választás, évi 10ekm-rel 7l-es fogyasztás mellett 89Ft/km. Ebben van CASCO, meg néhány extra, amit én se fizetek, de a 30Ft az nagyon messze van.

Most, kocsivásárlás előtt tételesen átnéztem, hogy nekem mennyibe kerültek ezek, illetve mennyibe kerülnének a kiszemelt kocsira, és meglepődtem.

Tényleg kíváncsi vagyok, hogy lesz 30-40Ft-ból autód, persze kivéve ha évi >100ekm-t mész, úgy már hihető. Vagy mindent magad szerelsz és kedvezménnyel vásárolsz alkatrészt. Esetleg tragaccsal jársz és gombokból hefteled. Esetleg én nem tudom a tutit?

fandrew 2014.04.04. 15:27:13

@fandrew: egyébként a CASCO mellőzése is egy plusz költség, amit nem veszünk figyelembe, kimarad az Excelből. Mert ha 15 évente egyszer fejjel lefele árokba rakod a kocsit egy téli éjszakán, vagy simán ellopják, azt is el kellene osztani a közben megtett kilométerrel, és nem lenne elhanyagolható tétel (esetemben pl. 10Ft/km a lopásra). Csak várhatóan jó pár évig nem látszik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.04.04. 22:41:38

OFF
@fandrew: Bocs, de hol mész Te évente 2000 kilométert? Ha a terepre jársz az mtb-vel, akkor azt ne hasonlítsd egy városi biciklihez. Ha városban jársz, akkor pl. semmi szükség teleszkópra, szerintem maszkra sem.
ON

igazi hős 2014.04.05. 00:18:15

@promontor: 2000 km az nem egy nagy táv egy évre. Ha 5 km-re laksz a munkahelyedtől, akkor már a munkába járással is megvan. Nekem a duplája is összejön egy évben.
Teleszkóp: én sem hiszem, hogy szükséges, de amíg ilyenek a budapesti utak (elsősorban a bringautak, de az autóutak is), addig megértem azt, aki így akarja kímélni magát.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.04.05. 09:01:34

@igazi hős: Igen, tudom, hogy 2000 km nem sok (ld. jozsefbiro.blog.hu/2013/10/02/paulus_velocipedus_egy_ev_mulva ;-), pont ezért csodálkozom a 60000 forintos éves fenntartási költségen. Pontosabban tulajdonképp nem csodálkozom, el lehet ennyit költeni, meg többet is, csak éppen ki lehet jönni kevesebből is, ezért indokolatlannak tartom a 60 ezret hasonlítani a Bubi éves bérlethez.

igazi hős 2014.04.05. 20:50:57

@promontor: Oké, szerintem is a fele-harmada a reális, de már az is megvan az éves Bubi bérlet ára. korábban én is kiszámoltam, hogy évi ~4000 km-re én is elköltök úgy 20 ezret.

Snide 2014.04.05. 21:38:09

elvileg 18900-ért 4 kerékpárra váltasz éves jegyet, legalább is ma a fővám téri bringázáson azt mondta az illetékes.. ergo (például) egy 4 tagú család egyszerre kerékpározhat ebből az árból.

min 2014.04.05. 22:08:07

@halaloszto: Köszi, így már érthető :-) Viszont ezzel az árral nem lesz vetéllytársa mondjuk a bkv-nak mert olcsóbban, kényelmesebben juthatok el A-ból B-be valamelyik járművükkel.

cso zsi 2014.04.06. 12:02:33

@Nancsi: Jelenleg a Bubihoz utaznom kéne, és az utolsó Bubi ponttól még tovább. Pont azzal a két járművel, amit kiváltanék a bringával.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.06. 13:24:27

@cso zsi: elvonatkoztatva ennek a magyarosch BUBInak az irreál áraitól és ostoba kommunikációjától - pl hiába van fenn a honlapjukon hogy már lehet rá regisztrálni, a rumbach centernél lévő irodában lábat lógató ügyfélszolgáknak minderről fogalma sincs, csak hadoválni tudnak -, a rendszer nem arról szól, hogy csepelről budakalászig elbringázhass. hanem hogy a belvárosban rövid távokon ezt használd inkább és ne kocsit vagy taxit. szóval a lényeg hogy ha napközben el kell ugranod mondjuk a gellért tértől a boráros térre és vissza, akkor azt BUBIval tehesd meg. a félóránkénti sima átnyergelést egyébként sem fogják hagyni még így se, mert ahogy olvasom min. 10 perces szünetnek kell eltelnie két bringa elvitele között.

mondom, ha nem lenne ilyen drága az úgynevezett bérlet (valójában regisztráció), pláne a kaució (valójában zárolás), akkor nekem semmi bajom nem lenne a dologgal. napi szinten kavarok annyit a belvárosban, hogy jó legyen, mert csomó olyan hely van, ahová bkv-val lassabban juthatnék csak el. kocsiba meg még ha akarnék se tudnék pattanni, mivelhogy napközben nincs rá módom...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.04.08. 08:49:29

@igazi hős: Igen a saját bringa valamivel drágább és több macera is, viszont többet is tud: nincs "zóna" és nem ketyeg félóra után a használati díj.

Azt majd mindenki eldönti magának, hogy megéri-e neki ilyen díjak mellett. Nekem az éves bérlet biztos nem, az alkalmi használatot meg majd meglátom. Ha tényleg lesz ingyenes próbaüzem, akkor biztos kipróbálom, egyébként nem hiszem, hogy évi két-három alkalomnál többet használnám. Persze nem is én vagyok a célközönség valószínűleg.

feketehun 2014.04.08. 15:42:43

Én nem igazán értem a fanyalgást, szerintem évi 19 lepedő annyira nem nagy pénz, pedig enyhén szólva sem vagyok gazdag ember. Havi kb 1500 forint... egy doboz cigi és másfél korsó sör. Ennyi pénzt havi szinten nem tudok sajnálni a BUBIra még annak ellenére sem, hogy van saját bringám, amivel hétköznap melóba járok, hétvégén meg adott esetben túrázni. De ha reggel mondjuk azt veszem észre, hogy hopp, defektem van, akkor az elkésés elkerülése érdekében nem sokallok 1500 forintot havonta. Persze ebben benne van, hogy a BUBI által lefedett terület egyik szélén lakom és a másikon dolgozom, szóval ebből a szempontból nekem találták ki a rendszert.

És persze benne van a pakliban, hogy reggel nem bringával megyek be, de este azzal szeretnék hazajönni, vagy éppen fordítva.

A kauciós vitával kapcsolatban meg annyit, hogy a féléves és éves bérlettel rendelkezőknek - a honlap szerint - nem kell kauciót fizetniük. A többiektől szerintem korrekt dolog zárolni ennyi biztosítékot.

Tulajdonképpen még örülök is annak, hogy fanyalogtok, mert minél kevesebben vesznek bérletet, annál több lesz a szabad bringa :)

fandrew 2014.04.08. 17:49:41

@promontor: Városban megyek 1500-at, munkába. Ízlések és pofonok, ez tényleg egyéni preferencia kérdése. A belvárosban lakom, a macskakő miatt kell a teleszkóp a minimális komforthoz. A maszk meg városban talán jobban kell, mint a hegyekben.

fandrew 2014.04.08. 17:54:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: akkor félreértettelek, "a kocsim költségét" azt hittem az egész költségre gondolsz.

Illetve nem is fogalmaztam pontosan, mert az én 30Ft-omban benne van az amortizáció is. A bringánál az karbantartás, hogy szinten tartom, kocsinál ezt nem lehet megtenni.

Egyébként nem annyira meglepő, mivel más az átlagsebesség. Üzemórára már jóval kevesebb gondozást kér egy kerékpár.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.04.09. 00:08:02

@városjáró: Az a baj öreg, hogy itt a banki foglalás kapcsán sok volt a személyeskedő hiszti a tiltakozók részéről, igen anyázást is lehet olvasni. Ellenben, ha simán betéti kártya mellett megnézed a netbankot ott fogod látni, hogy van elérhető egyenleg, könyvet egyenleg és a kettő közötti zárolt összeg. Azaz a pénz tényleg a számlán marad.

Azaz bárki aki már látott netbankot látja, hogy itt bizony a hisztis bringás az aki személyeskedik, hazudik mert nincs annyi gerince, hogy bevallja, ha tévedett. És ha már a kérdésben volt itt anyázástól kezdve minden, akkor kénytelen vagyok megjegyezni: Ez valóban otthonról hozott neveltetés kérdése.

A Bubi viszont egy javarészt felesleges luxusberuházás. Mert hiába lehet azt mondani, hogy a bringa mennyivel olcsóbban üzemel, mint a busz, ha ezt nem a teljes költségben nézzük.

A kerékpáros infrát nem gépjárműadóból, de adóból kell építeni. A bringának is szüksége van rendszeres karbantartásra. Ha a felhasználó nem vigyáz rá, még inkább. Vagy pótlásra. Innen pedig a műszaki állapot ellenőrzése, karbantartás munkaerő kérdése.

Ezekért ki kell menni, nem jön be a műhelybe. Ekkor bizony gépjármű fogyaszt némi üzemanyagot is. És igenis van munkaidőnek költsége, a karbantartók által használt járműnek is van szerviz költsége. Nem olyan egyszerű ez, hogy "a bringa már ott van, csak hajtani kell".

Tudod napi hány utaskilométerre jut a BKV üzemeltetési költsége és ára? És a Bubi mennyit lenne képes teljesíteni? A kettő egy időben hány utast tud kiszolgálni? Mert ugye a bérlet árát nem csak a rendszer össz költsége, hanem a potenciális felhasználószám is meghatározza. Hány részre oszlanak meg a költségek?

Lesz aki használja. És mivel nincs túl sok kapacitás eleve még akár a várt kihasználtság is meglehet.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.24. 14:18:06

@Válasszunk: eleinte nem értettem a dolgot, mert az általad csontig seggbenyalt BKK össze vissza fogalmazott. azóta kisült, hogy a bérlet lófaszt bérlet, hanem regisztrációs díj, a kaució meg lófaszt kaució, hanem egyszerű zárolás.
szóval mielőtt idejössz beugatni, először a BKK-s köcsög haverjaidat világosítsd fel arról, hogy miként is kéne korrektül és érthetően fogalmazni. remélem menni fog kismiújság!

chirkebaszó 2014.04.25. 22:13:38

@Válasszunk: "A kerékpáros infrát nem gépjárműadóból, de adóból kell építeni. "
na ezen jót röhögtem! mit gondolsz kis barátom az autóutak és azok karbantartása megoldható kizárólag a szaros gépjárműadódból? azt hiszed én abba nem fizetek egy fillért se? hát hogyne! :D

cso zsi 2014.04.27. 21:20:16

Működik már a rendszer, vagy még csak feltöltés alatt áll?
Délelőtt a Lehelen fullon volt a tároló, talán egy bringa volt a tartalék tárolón.
Egy órával később a Schönherz kollégiumnál kettő hiányzott.
Gurulni nem láttam egyet sem.

cso zsi 2014.04.27. 21:20:16

Működik már a rendszer, vagy még csak feltöltés alatt áll?
Délelőtt a Lehelen fullon volt a tároló, talán egy bringa volt a tartalék tárolón.
Egy órával később a Schönherz kollégiumnál kettő hiányzott.
Gurulni nem láttam egyet sem.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.04.27. 21:29:30

@cso zsi: dehogy. a felszínes szemlélődők (vidékiek, turisták, autóban ülők) felé el tudják adni, mintha már menne, csak épp baszottul nem megy. ez is az átbaszás része.
süti beállítások módosítása