Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mi mennyi, Bubikám?

2014.03.23. 10:12 - Tenczer Gábor és Mikola Bálint

Az árak ismeretében a sajtó máris Európa legdrágább közösségi biciklis rendszerének aposztrofálta a Budapesten kiépülő Bubit. Megkérdeztük a BKK-t, és sok európai rendszer tarifáit hasonlítottuk össze, hogy kiderüljön, mennyiben állja meg a helyét ez a megállapítás.

A BKK szerint közepesen magasnak mondhatók a Budapesti Bérbringa (Bubi) rendszer tarifái, vannak drágább és olcsóbb rendszerek is. A cél az, hogy éves bérleteket vegyenek az emberek, ők lesznek a rendszeres használók.

A tarifarendszer:

Aki használni akarja a közbiciklit, háromféle díjat lehet majd befizetnie: először is a hozzáférési díjat. Ebből van 24 órás, 72 órás és 96 órás, heti, féléves vagy éves. (Az árak a táblázatban, lejjebb.)

Másodszor is a 25 ezer forintos kauciót, amit visszakap a használó a bérlés végén. A kauciót a féléves-éves hozzáférésnél nem kell kifizetni, az ilyen esetekben a felhasználók szerződést kötnek a BKK-val. A hozzáférési díj és a kaució kifizetésével a bérlet idején akárhányszor lehet biciklizni, de csak fél óráig, mert a fél óra eltelte után jön a pótdíj, amit hivatalosan használati díjnak neveznek.

Az 500 forintos használati díj a 31. perctől ketyeg, és félóránként növekszik. A 90. percig 1000 forint, utána progresszíven emelkedik. A külföldi tapasztalatok szerint fél óra alatt bárhova odaér a biciklis a közbringával, nem is nagyon használja tovább senki. Ez így lesz valószínűleg Budapesten is, a legtávolabbi állomások 20-25 percre vannak egymástól.

Kétféle kedvezmény van még: a féléves és az éves bérlet árából lekerekezhető 5000 forintnyi használati díj, tehát bátran kicsúszhatunk vele a félórás limitből. Akinek éves BKV-bérlete van, az pedig féláron kaphatja meg az éves Bubi bérletet.

A londoni drágább

Habár a legismertebb példákat több helyen idézték már, gondoltuk, érdemes részletesebben is utána járni az áraknak. Ami első ránézésre egyértelmű: a 18 900 forintos éves bérlet európai viszonylatban még úgy is drágának számít, hogy abból ötezer forint felhasználható időtúllépésre (amire amúgy jó hálózatsűrűség és rendeltetésszerű használat esetén nincs különösebben nagy szükség), az éves BKK-bérletesek 50 százalékos kedvezménye pedig egyelőre mindössze 62 ezer embert érint – reméljük, hogy ennél több embert szeretnének bevonni a rendszer használatába.

Az éves bérlet relatíve magas ára már csak azért is problémás, mert egy korábbi megvalósíthatósági tanulmányban azzal számoltak: a felhasználók 75 százaléka bérletes lesz. Ez egy viszonylag ambíciózus, de nem a valóságtól elrugaszkodott terv: a londoni rendszer 2013. februári adatai szerint a kivett biciklik 66,6 százalékát bérletesek használták.

Az árak összehasonlítására a budapestin kívül hat európai rendszert vettünk alapul: a párizsit, a londonit, a brüsszelit, a dublinit, a barcelonait és a sok német városban üzemelő Nextbike-ot. Az adatokat összesítve az látszik: az éves bérlet ezek közül csak Londonban drágább a Budapesten tervezettnél, az alkalmi vagy időszakos felhasználási díjak viszont hasonlóak, ahogy az időtúllépésért fizetendő díjak is, habár utóbbiak tekintetében jelentős eltérések vannak a különböző rendszerek között. (Az árakat forintra átszámítva adtuk meg, 310,55 forintos euró- és 371,08 forintos fontárfolyam mellett.)

Város Név Éves bérlet 1 hét 3 nap 24 óra Túllépés (Ft/perc) Túllépés 2 (Ft/perc)
Budapest Bubi 18900 2000 1000 500 500/30 másfél óráig 500/30, utána progresszíven nő
Dublin dublinbikes 6211 1553 155/30 fokozatosan nő, 4 óra felett 742/30
London Barclays 33397 3711 742 371/30 fokozatosan nő, maximum 55662
Brüsszel Villo 9938 2329 497 155/30 fokozatosan nő, 2 és fél óra felett 742/30  
Párizs Vélib 9006/12111 (30/45perc) 2174 528 311/30 621/30, másfél óra után: 1242/30
Barcelona Bicing 14645 230/30 2 óra után: 1394/60
Németország Nextbike 11180 2795 311/30 (bérlettel: 155/30) bérleteseknek egész napra 1553

A biztonság kedvéért megnéztük pár európai viszonylatban is kiemelkedően drága térség éves bérletárait is, de csalódnunk kellett: a magyar árat sem Svájc, sem Norvégia (Oslo), sem Luxemburg nem veri, utóbbiban a budapesti ár egynegyedét (15 eurót) kéne fizetnünk az éves bérletért. Így egyelőre úgy tűnik, csak a londoni bérlet drágább a Bubinál, de legyünk méltányosak: az viszont sokkal (76,7 százalékkal).

A fenti táblázatból az is látszik: az 500 forintos túllépési díj a második fél óráért relatíve sok (itt a fél és egy euró közötti összegek jellemzőek), a progresszív díjszabás részleteit azonban egyelőre nem ismerjük, ezért azt nehéz összehasonlítani a nemzetközi példákkal. Londonban például 24 órán túli használatért 150 fontot kellene fizetnünk, míg Németországban megúsznánk óránként 2 euróval, sőt, ha bérletünk van, akkor 5 eurónál meg is állna a számláló.

Nem kell 30 perc

A túllépés alapesetben tényleg megúszható: a hasonló rendszerek tervezésénél fontos szempont, hogy egy felhasználó ne sajátítson ki hosszú időre egy biciklit, hanem menjen el vele dolgozni/boltba/bulizni, rakja le a legközelebbi dokkolónál, majd ha végzett, vegyen fel egy másikat. A londoni rendszer 2010 és 2013 közötti statisztikái alapján ez ott működik is: egy átlagos felhasználó hétköznap 18, hétvégén 27 percig használja a bringát, míg Barcelonában ennél is rövidebb ideig: átlagosan 12,5 percig (itt nincs külön hétköznapra és hétvégére lebontott adat).

Ehhez két dolog kell: sok, jól elhelyezett állomás, és a biciklik gyors elszállítása a megtelt dokkolókból (a budapesti rendszer bufferként egy két férőhelyes vészlerakót is fog alkalmazni, ahova elektromos lakattal zárhatjuk le a túlcsordult bicikliket).

Mindenki meglepődött

„Csináljuk is meg nem is, akarjuk is meg nem is” – fogalmazott a hét elején a Bubi közbringarendszer bevezetésével kapcsolatos dilemmákról László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

A civil szervezet részt vett a rendszer bevezetését megalapozó 2009-2010-es megvalósíthatósági tanulmány elkészítésében. Ebben árszintet is meghatároztak, azonban a most bejelentettnél jóval alacsonyabban: évi 5-6000 forintos bérletárral számoltak. Az új árszabás a Kerékpárosklubot is meglepte, konzultációt kértek Vitézy Dávidtól, amire pénteken sok is került.

Az árak nem véglegesek

A kerékpáros szervezet vezetője a találkozó után azt mondta: a BKK és a Kerékpárosklub megegyezett abban, hogy együttműködnek a Bubi kommunikációjában, hiszen „mindenki azért dolgozik, hogy ez a rendszer sikeres legyen”. Ennél azonban fontosabb információ is elhangzott a megbeszélésen: kiderült, hogy a fenti (és a sajtóban is elterjedt) árak még nem véglegesek, elképzelhető, hogy csökkenteni fogják a regisztrációs díjat, és különböző kedvezményeket is terveznek.

BKK-s forrásokból úgy értesültünk, hogy az első 1 000 felhasználónak több kedvezményt is adnának egy bevezető akció keretében: az éves bérletet 18 900 helyett 12 ezer forintért kapnák, a félévest 9 450 helyett 8 ezerért, és előbbiből 5 ezer, utóbbiból 3 ezer forintot ugyanúgy fel lehetne használni időtúllépésre. A legjobban az első körben vásárló éves BKK-bérletesek járnának: ők 6 ezer forintért kapnák meg az éves Bubi-bérletet, amiből szintén 5 ezer forintot felhasználhatnának a 30 percen túli tekerésekre.

A civil szervezet tagjai az árszabás mellett a forgalomtechnikai intézkedésterv egyes pontjait is kérdésesnek tartották: nem értették például, hogy a korábbi tervekkel ellentétben egyes állomások miért kerültek kevésbé szerencsés helyre. A pénteki megbeszélésen elhangzottak szerint az állomások elhelyezése tele volt kompromisszumokkal, amelyek egy része „szinte vállalhatatlan”, de ezeket még utólag is lehet korrigálni. Az állomások nagyon mobilak, 6-8 csavar rögzíti őket, ezért akár 1 óra munkával át lehet helyezni őket − mondta a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

László János ugyanakkor hangsúlyozta: a rendszer hibái sokkal kisebb súlyúak, mint az annak bevezetésétől várható előnyök. Úgy tudjuk, a rendszert április végétől vehetik majd használatba a budapestiek.

Címkék: budapest bubi bkk közbringa

187 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr655871268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 11:12:03

Ez a kaució hogy lesz? Ha 24 órás hozzáférést kérek 500 forintért, akkor 25500-at vonnak le a számlámról, aztán visszakapom a 25 ezret, ha lerakom a biciklit?

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 11:14:55

Vagyis mindig kell lenni fölös 25 ezernek a kártyámon erre, ha alkalmilag akarom használni a rendszert?

dRiver 2014.03.23. 11:20:20

Legyenek kedvesek az átlagkeresetet is országonként feltüntetni a táblázatban! :)

donpeter 2014.03.23. 11:25:38

Ha már Németország, akkor ez is egy alternatíva:
www.callabike-interaktiv.de/index.php?id=423&

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.03.23. 11:25:45

@spontan: igen, nyilván kell lenni 25 ezer felesbe, de nem fogják levonni, hanem zárolják

llllllll 2014.03.23. 11:26:30

A Becsi rendszert is bele keleltt volna tenni a tablazatba:
0, azaz NULLA euro hozzaferesi dij, elso ora ingyenes.

(Bankkartya egyszeri regisztracios dij: 2 euro - ezt nem kapod vissza, de ezt egy bankkartyahoz egszer kell csak megcsinalni, illetve a legeslegelso hasznalatnal van 20 euro kaucio, amit tenyleg cska az elso hasznalatnal von le (es ad vissza hamar), es utana tobbet soha)

Eg es fold.

Ja, es ott nem akar minden auto elutni mert lassan mesz, hanem latjak hogy azzal a szarral tekersz, es kb ugy kiengednek mindenhonnan mintha bucs vagy villamos lennel.

Vartam ezt a bubi-t, bringaskent, mert egy csomoszor van olyan szituacio, hogy kerekparral mennek valahova es bkv-val vissza, (vagy forditva), de maradok a sajat bringanal. Olcsobb is. (Nincs bkv berletem es nem is lesz)

Lacka929 2014.03.23. 11:31:23

Azt, hogy éves bérletem van a BKV-ra, hogyan kell bizonyítanom? Elég bemutatni a tömböt, elég a számát bemondani, vagy be kell mutatni számlát is? Utóbbi nem fog menni, mert a cégtől kapom a bérletet...

2014.03.23. 11:32:57

És ez a zárolás (25e Ft) ez mennyimbe fog kerülni? Vagy a bank ingyen csinálja?

tmolni 2014.03.23. 11:35:54

az a 33k jó lesz 30k-nak is, (ne a mostani 380as font árral számoljunk...). az átlagkeresetet meg a minimálbért meg persze hagyjuk figyelmen kívül...
lényeg az objektív tájékoztatás

tonalcar 2014.03.23. 11:36:54

lehet majd kerülgetni őket rendes bringával...

Helyszíni zsemle 2014.03.23. 11:37:50

" Az állomások nagyon mobilak, 6-8 csavar rögzíti őket, ezért akár 1 óra munkával át lehet helyezni őket"

A cigok kb egy het alatt az egeszet elhordjak majd a meh telepre, es ezzel le is zarult a kozbriga elso felvonasa.

Pharaoh85 2014.03.23. 11:39:40

@spontan:

Nem akkor kapod vissza (illetve szűnik meg a zárolás), mikor visszateszed a biciklit, hanem amikor letelik a hozzáférési idő (24 óra a példában) Persze ha hétvégére esik, akkor lehet csak 1-2 nap múlva fogják a zárolást meszüntetni.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 11:45:55

@Helyszíni zsemle: be lesz kamerázva, bár kérdés, hogy ez mennyire lesz visszatartó

Alfoldi Robert 2014.03.23. 11:53:33

Mekkora faszsag, hogy berlet kell a biciglizeshez.
Es a bkv ellenorok ott allanak majd utszelen es ellenorzik van e jegye vagy berlete biciglisnek ?
Kivancsi vagyok, bevezetik e, az elsoajtos felszallast.

Alfoldi Robert 2014.03.23. 11:54:17

Mekkora faszsag, hogy berlet kell a biciglizeshez.
Es a bkv ellenorok ott allanak majd utszelen es ellenorzik van e jegye vagy berlete biciglisnek ?
Kivancsi vagyok, bevezetik e, az elsoajtos felszallast.

ic 2014.03.23. 11:57:35

csak gratulálni tudok a díjszabáshoz.... szép példa, hogy hogyan kell valamit elbaszni.... illetve, már mások is írták, Londonban nem ekkorák a fizetések. faszom. Arról nem beszélve, hogy Párizsban sem, és Németországban sem, és mind olcsóbb. Érdekes.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.03.23. 12:01:18

mondjuk a cikk "jól kitárgyalja" azt, h mitől függ egy ilyen rendszer árképzése. mivel mindenhol veszteséges, ezért a kérdés az h hol mennyit tudnak a veszteségre szánni, ill h kb mekkora a rendszer és kb mennyien hajlandók használni. ha túl olcsóra lövik be az árat, akkor túl sokan használják és ezért vszínűleg túl sok bérletesnek nem jut canga... ha meg túl drága akkor nem használják elegen. de szvsz még mindig jobb az elején fölé lőni, majd a kihasználtság alapján később csökkenteni, mint fordítva.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.03.23. 12:02:28

Az árakat elnézve azon gondolkodom, hogyan lehetséges, hogy a miénknél magasabb ár- és bérszínvonalú országokban lényegesen olcsóbban sikerült megvalósítani a dolgot.

1) Talán több tucatnyi haver hónapokon át alaposan tanulmányozta az európai országok közbringarendszereit, színvonalas szállodákban megszállva és magas napidíjjal? Mert ezeket a költségeket nyilván a használóktól akarják majd beszedni.

2) A beruházási pénzek nagyobbik részét ellopták? Mert ezt is be kell szedni a használókon.

3) Profitorientált vállalkozásként akarnak üzemeltetni olyasmit, amit az említett országokban nonprofit alapon működtetnek? Mert hasznot így is hajt, csak nem ott, ahol a költségek keletkeznek: pl. kisebb zsúfoltság az utakon, kisebb levegőszennyezés.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 12:03:23

Merem gondolni, hogy azért drágább háromszorosan pl. az írek árainál, mert a kerékpárokat összegyűjtő, azokat javító munkatársak fizetése is háromszorosa lesz az ír kollégájukhoz képest!

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 12:03:49

Az egésznek úgy kellene működnie (legalábbis a rövidtávúnak), hogy ha eszembe jut, hogy biciklire üljek, akkor könnyen és olcsón megtehessem. Ehhez az előzetes regisztráció még nem gond, de az, hogy 25k-nak kell lennie szabadon a számlán, már inkább az, mert ez már lehet, hogy előzetes szervezést, odafigyelést igényel, spontán nem biztos, hogy mindig van annyi rajta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.03.23. 12:05:38

@spontan: A köztéri kamerák közismerten kis felbontása miatt nulla visszatartó ereje lesz.

dukeekud 2014.03.23. 12:05:43

Hát igen, ugyan az a gond, mint a bkv-val, abszolut értékben, nem volna ez drága, de a Magyar jövedelmekhez képest sok.
Talán majd ha egyszer megszünik Magyarország gyarmati státusza, akkor elég lesz a fizetésünk tömegközlekedni, kerékpározni. Ehhez viszont a fidesznek meg kell nyernie még párszor választásokat, úgy hogy közben az mszp ne jöjön vissza, mert akkor mindig kezdhetjük a elölről.

Gera 2014.03.23. 12:09:29

Havi 1575 forint olyan drága lenne ezért a szolgáltatásért? Aki használja is, annak ez semmi.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.03.23. 12:09:37

A kaució helyett miért nem az van, hogy mondjuk regisztrálsz, kapsz egy kódot, azt beütöd amikor elviszed a bringát,és ha meglógsz vele, akkor tudják hogy Te voltál. Regisztrálni meg mondjuk személyi számmal lehetne, és ez esetben kopogtatnak a rendőrbácsik.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 12:12:46

@Yooha: gondolom azért, mert akkor hajléktalanok nevére regisztrálnának, aztán vinnék a bicikliket

Nick Leeson 2014.03.23. 12:13:12

Már az éves díjból is majdnem lehet biciklit kapni. Ha a kauciós marhaságot is hozzá számolom, akkor már szívás az egész.
Arról nem is beszélve, hogy majd jó magyarosan kétszer zárolják a 25e-t, meg elfelejtik feloldani, meg hasonló bürokratikus szarság miatt, lehet jókat szaladgálni a "központi irodába"!

tonalcar 2014.03.23. 12:15:29

Ez az egész, így ebben a formában egy hülyeség.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 12:16:47

@Nick Leeson: az éves díjnál nincs kaució, azt írják

Az pedig, hogy saját biciklit lehet venni, más dolog, mert ez éppen arra lenne jó, ha a városban vagy, bicikli nélkül, és szép idő van, akkor egyszerűen foghass egy biciklit, hogy elgurulj valamerre.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 12:16:49

@Gera: Ha egy 500 Ft-ba kerülő szolgáltatást 1500-ért adnak, akkor az azért jelentős felárazás.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.03.23. 12:20:13

@spontan: látom neked a kaució fáj.. lehetne mondjuk egy olyan rendszer h pl az ügyfélkapun keresztül valami egyedi kódot kérni amivel el lehet hozni a cangát..

ébresztő1 2014.03.23. 12:21:43

Sziasztok!

Felszolitok minden Magyart es turistat hogy tagadjak meg ezt a felhaboritoan draga berlet hasznalatat!!!Inkabb bukjuk a rendszer felallitasanak az arat minthogy ilyen dragan hasznaljuk eletunk vegeig!!!
Minden varosban SOKKAL olcsobb a fizetesekhez kepest!Dublinban 20 Euro a berlet a netto minimalber kb 1200 Euro.Nem hirtelen meggazdagodni hanem mukodtetni a rendszert kell es HOSSZUTAVON gondolkodni.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 12:22:42

@fghjk: a kauciónak az a fő baja, hogy nem lehet impulzusszerűen használni a szolgáltatást, ha éppen kedvem támad biciklizni, mert gondoskodni kell arról előre, hogy ott legyen a pénz a számlán, szóval erre tényleg jó lenne valami praktikus alternatíva

AdamKupfer 2014.03.23. 12:25:07

@llllllll: Itt, Wienben az orankenti dijazas is sokkal günstigebb. Elsö ora ingyenes, utana a 4. oraig orankent 1 euro aztan valamivel több. Naponta megyek vele az egyetemre, a regisztracion kivül egyszer nem kellett fizetnem.

Nem tulzottan ertem hogy lehet ennyire lehetetlenül dragara csinalni Budapesten, ott ahol az emberek keresete kb az 1/5-e az europainak. Sajnos emiatt valoszinüleg nem is lesz oly nepszerü. Pedig nagyon jo ötlet a citybike.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 12:25:47

@ébresztő1: Bizony, ez nem értünk van, hanem csakis értük!
Én már egy éve várom, hogy beinduljon, mert jónak hangzott, de ez így igencsak kiábrándító. Mondjuk miért is vártam mást... :s

Enterprise 2014.03.23. 12:27:11

nem tudom hogy jol olvastam e hogy: legtávolabbi állomások 20-25 percre vannak egymástól,A hozzáférési díj és a kaució kifizetésével a bérlet idején akárhányszor lehet biciklizni, de csak fél óráig mert utánna plussz 500 forint na de ha az ember féluton önhibáján kivül defektet kap vagy ha autos elüti stb akkor is ketyeg az óra vagy kárpotolják az illetöt? asszem én inkább a bkv val fogok utazni szereteek kerekezni de inkább veszek magamnak egy kerékpárt ami talán jobb lesz annál a kerékpárnál amit bérelni lehet.szerintem is felturják atárolot és ellopják.semmi értelme....még ennyiért stb....

nyünyüge 2014.03.23. 12:27:26

Az emberek több okból nem szoktak éves bérletet venni:
1. nem telik egy egyszeri ekkora kiadásra (főleg diákok esetében)
2. a diákok koruknál fogva kicsit figyelmetlenebbek, felelőtlenebbek, ezért az átlagnál gyakrabban vesztik el irataikat, bérletüket. Márpedig ilyen esetben az éves bérlet sokba fáj
3. a diákok a tanítási szünetekben esetleg nincsenek a fővárosban, ezen időszakban 1-2-3 hónapig nem vesznek bérletet.
4. A nem diákok esetében a munkáltató csak havi bérleteket térít - magyarul az ilyen munkavállalók nem tudnak majd az éves bérlet segítségével regisztrációt megváltani.

Amúgy azt, hogy kevesen vásárolnak éves bérletet, azt még az idei bérlet-típusok bevezetésekor még olvashattuk is a BKK közleményében.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 12:27:27

@AdamKupfer: ha szabad kérdeznem, mennyibe került az egyszeri regisztráció?

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 12:37:37

@nyünyüge: én is azért nem veszek éveset, mert borsos lenne, ha elvesztem, ezért inkább negyedéveset szoktam

mande 2014.03.23. 12:49:37

Kinek van éves BKV/BKK bérlete? Fognak ők Bubizni?
Az a néhány autós, aki esetleg a belvárosba nem hajtana be, az hova parkol? Nincs bubi állomás, ami ingyenes parkoló közelében lenne.
Egyszerre 18 ropi, a diákok is kizárva.
Foggja ezt valaki használni? A turisták. Nekik olcsó, otthon megszokták.
Az is valami...

NemNick 2014.03.23. 12:51:55

Engem rohadtul megleptek az árak - különösen annak fényében, mivel terveztek anno ÚGY, hogy a nem számoltak céges támogatóval is...

Egyetlen réteg maradt a megcélzott háromból: a turisták.

Amikért amúgy már most versenyzik egy rakat kölcsönző cég.

Jó lesz ez... Olyan mostanian magyaros.

Gera 2014.03.23. 12:53:08

@krain: Te komolyan azt hiszed, hogy ez 500 forintba kerül? Ne röhögtess. Európa boldogabbik felén azért adják olcsóbban, mert ott van erre felesleges forrás, nem azért, mert olcsóbban működtetik.

ébresztő1 2014.03.23. 12:53:53

ez meg a turistaknak is draga!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.03.23. 12:55:55

@krain: a gazdaság nem így működik, esetleg olvasgass kicsit, vagy próbálj vállalkozni, csak meg ne lepődj.

Nils. H 2014.03.23. 12:59:33

Tehát Európában egyetlen helyen drágább a rendszer, Londonban. És ha korrigáljuk az átlagkeresettel ezeket az adatokat, akkor ott sem, illetve akkor még inkább kiemelkedően drága a magyar Bubi.
Köszönjük szépen, nagyon ügyes megoldás.
Szerettem volna használni, így nem fogom.

brlv24 2014.03.23. 13:03:00

Most én érzem azt, hogy az 50FT/nap az nem sok? Éves szinten majdnem mindegy, hogy 12.000 vagy 18.000, ha az ember ténylegesen használja.

Ha nyáron nem kell BKV bérletet venni, máris behozta az árát, és még egészségesebb is.:)

A kaució az zárolás, ezért gondolom tranzakciós díj sincs (mert nincs levonás).

Minden bérélésnél van kaució, azért nem kell annyira csodálkozni. Sajnos nálunk biztos sok olyan ember van, aki elgondolkozik a lopáson. Ezért is kell a személyes felelősségvállalás.

Egy szó mint száz, szerintem nem sok a napi 50-100 HUF, tekintve azt, hogy a BKV jegy már 300 felett van, vagy az autóval a pakolás pedig 400 felett óránként.

maczakb 2014.03.23. 13:03:05

Beszarás, ez megint magyar módi :). Azért ilyen drága mert drágán csinálták, azért csinálták drágán mert,... szerintem mindenki ismeri a képleteket :).

Cheradenine 2014.03.23. 13:04:36

Te, cimboránknak tarlós mellett nem egy horvát börtönben kellene beszélgetnie cellatársával, a horvát ex-miniszterelnökkel arról, hogy miért is csúnya dolog a korrupció?

brlv24 2014.03.23. 13:05:43

@Nils. H: "Szerettem volna használni, így nem fogom. "

Tehát jó lenne, de ezért nem használod, mert MÁSHOL olcsóbb? Elég hülye hozzáállás. :)

falomb 2014.03.23. 13:06:41

@brlv24: a bkv jeggyel nem igazán hasonlítható össze, mert az elvisz Budára is, vagy Kőbányára. Rendszeres használatnál ez csak annak váltja ki a bkv-t, aki a belváros környékén mozog csak, egyébként kell bkv-t is használni, nem tudja helyettesíteni

brlv24 2014.03.23. 13:11:15

@AdamKupfer: "ennyire lehetetlenül dragara csinalni Budapesten, ott ahol az emberek keresete kb az 1/5-e az europainak. "

1/5-e? Mondjuk Luxembourg-hoz képest lehet, de azért ne az legyen a támpont, mert akkor ezt a németek is mondhatnák, ők is kevesebbet keresnek mint ott.
Abban igazad van, hogy az EU átlag alatt vagyunk, de nem ötöde! Fele..:)

Asim 2014.03.23. 13:14:32

Senki sem fogja használni ezt a szart az ára miatt, így lesz a legolcsóbb a fenntartása is.

A beruházás célja pusztán bizonyos vállalkozások pénzhez juttatása volt.

zotyesz11 2014.03.23. 13:16:57

@fghjk: Meg aztán gondolom azt is bele kell kalkulálni, hogy mekkora lesz a pesti tahók által okozott amortizáció...

Eléggé szkeptikus vagyok rendeltetésszerű használatot illetően.
Majd jön szépen Mr.nagyfiú iszik néhány almalevet, aztán jól szétrúg egy ilyen járgányt, csakhogy látszódjon, milyen erős...

Hogy van az?
Közös lónak túrós a háta?!

Szagértő szakértő 2014.03.23. 13:18:17

@spontan:
Pár éve feltalálták a 12 szelvényes éves bérletet, pont az elvesztősök miatt.
Én is azóta veszek éveset, mert ha elveszik/ellopják csak egy havit bukok el.

A cég meg kifizeti az egész éves tömböt, neki nem kockázat, ha kirúgnak, úgyis visszakövetelik az árát. Ha egész évben megtarttanak, úgyis kifizetnék. Így gyakorlatilag 1-2 hónapig hitelezek egy százast a cégnek, cserében kamatozik 2 hónap alatt kb 13-14 ezer forintot a pénzem. (12 havi szelvény és az éves közti különbözet) A mostani 1%-os kamatok mellett ez így is figyelemre méltó.

Érdekes ez a bubi téma, nekem nagyon tetszik, csak elég messze vannak tőlem az állomások, így valószínűleg nem fogom használni. Azt viszont már látom, hogy az én éves bérletemmel lesz 1-2 jelölt haverom, akik közül egynek baziolcsó lesz az éves bubi bérlete...

remixer 2014.03.23. 13:19:35

@zotyesz11: Hát nem úgy. :D
Az túros, nem túrós.

Szagértő szakértő 2014.03.23. 13:19:51

@mande:
"Egyszerre 18 ropi, a diákok is kizárva."

Hagyjuk már... Nem volt még olyan régen amikor befejeztem az egyetemet, kollégiumban azért sokat lát/hall az ember, elég nagy része a diákoknak ilyen összegeket hagytak ott 1 max 2 buli alkalmával az italos pultnál...

Nem mondom, hogy mindenkit felvetne a pénz, de azért nem 1-2 ilyet láttam az 1000 fős koleszban.

brlv24 2014.03.23. 13:20:11

Egyre inkább azt érzem, azért tart itt ez az ország, mert mindenben mindig a rosszat keressük. Idővel meg átcsap ez egy önigazolási kényszerbe. Nagyon szomorú...:(

Felelős a blog írója is. Ha például azt írja, hogy a heti, 2napos és a napi jegy MAGYARORSZÁGON a LEGOLCSÓBB (lásd táblázat) más lenne az olvasók szájíze. :)

Szagértő szakértő 2014.03.23. 13:22:36

@brlv24:
Én sem tartom soknak, ha a napi rendszeres útvonalamon laknának állomások. De sajnos csak a belváros és csak a belváros létezett. Olyan, hogy mondjuk egy Örs vezér tere vagy Keleti-Déli pályaudvar ugyan már... :-/

Simán kerekeztem volna melóba vele minden nap, de így? Van sk. bringám, de pont az a baj, hogy melóban nincs biztonságos hely ahol hagyni lehetne...

mz5 2014.03.23. 13:22:37

Nem értem, pontosan ki ennek a célközönsége? (ilyen feltételekkel)

AdamKupfer 2014.03.23. 13:23:35

@brlv24: en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_in_Europe_by_monthly_average_wage

rendezd net$ alapjan es a normalis orszagokkal összehasonlitva tenyleg kijön a 1/3,1/4,1/5.
pl
Hungary 665 (100%)
Germany 2824 (424%)
Austria 2796 (420%)
France 2616 (393%)
Switzerland 5600 (842%)
Slovenia 1310 (196%)

es ez ugy, hogy pl itt, Ausztriaban kb minden kaja a boltban ugyanannyiba kerül es jobb minösegü, az elektronika, diesel, olcsobb, 13-14. havi fizetes van diakmunkara is (10ora/het).

brlv24 2014.03.23. 13:28:51

@AdamKupfer: "normalis orszagokkal "

Ok, ezt írtam, hogy ne a végletekhez hasonlítsd, mert annak semmi értelme. Ha ott Ausztriában jobb, mardj ott. De akkor ne csodálkozz, hogy itt (Mo-on) rosszabb. Az ilyen okos emberek nélkül sajnos csak ennyire képes a gazdaságunk:)

zotyesz11 2014.03.23. 13:29:32

@remixer: Izé, jogos.
Habár a környezetem (nyelvterületem) is rosszul használja, pedig ugyanarra gondol...

zotyesz11 2014.03.23. 13:35:51

@remixer: Izé, jogos.
Habár a környezetem (nyelvterületem) is rosszul használja, a jelentésében viszont nagyjából ugyanarra gondolnak...

zotyesz11 2014.03.23. 13:37:26

@zotyesz11: na kétszer...
(a kurva anyádat)

gabest1 2014.03.23. 13:37:30

Ennek mi értelme van? Ha biciklizni akarok, akkor veszek sajátot, főleg ha van 25000 felesleges forintom, ami a kaucióban parkolna.

Keszkeno 2014.03.23. 13:38:35

Szeretem ezeket az összehasonlításokat...Néha csak szarkavarásra jó. Szerintem éves viszonylatban teljesen elfogadható az ár.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 13:42:14

@Zka: Légy szíves ezt az íreknek mondd, hogy nézzenek már oda, mert elméletileg nem működhet az, amit gyakorlatban alkalmaznak :)

gabest1 2014.03.23. 13:43:02

@spontan: Ha a városban sétálgatok, nem egyedül sétálgatok, akkor meg az egész társaságnak kéne biciklit bérelnie, vagy elég lassan kell tekerjek mellettük, hogy le ne maradjanak...

2014.03.23. 13:48:18

0 forintért "bliccelés" vagy az bicikliútmentes városban az életem kockáztatásáért fizessek évi 20 ezret.
hmm, nehéz döntés.
amúgy meg első nap ellopják mindet, na nem azok akik kibérlik őket, hanem a cigányok akik lerúgják őket a bicóról aztán darabolják is. pesten ezt megszervezni egy hatalmas pénzkidobás volt, de legalább egy társaság biztos jól összelopta az életre valót belőle.

Vittore. 2014.03.23. 13:50:15

Ok, tehát bemegyek a Deákig metróval, majd szeretnénk bringázni egyet asszonnyal meg gyerekkel, akkor 25000 a kaució, vagy 75000 mindjárt?

Csak ezért, mert asszony bankban dolgozik és a reklamációk felét az teszi ki, hogy beragadt valahol a kaució/foglalás.

Engem amúgy az éves bérletdíj nem érdekelne, mert csak alkalmi használó lennék, de a kaució nevetséges. Tegyenek GPS-t a bringába, vagy kérjenek személyi igazolványt, nekem mindegy, de 25000-et nem adok ki sehova még foglalásba sem. Főleg a turistát tudom elképzelni, megjelenik, majd az utcán 25000-et akarnak zároltatni a kártyáján tök ismeretlenek, egy tök ismeretlen helyen. Lesz majd, aki ezt benyeli puszira?

Nils. H 2014.03.23. 13:55:01

@brlv24: Nem azért nem használom,mert máshol olcsóbb, hanem mert akkor találtam ki, hogy szeretném használni, amikor azt gondoltam, hogy itt is nagyon olcsó lesz... Aztán kiderült, hogy nem lett az. "Így", azaz ilyen drágán nem fogom használni.
Szoktak belém kötni időnként, de ennyire értelmetlenül régen sikerült, szeretnék gratulálni. Van még esetleg kérdésed?

Vittore. 2014.03.23. 13:59:26

@Nils. H: Hagyd, láthatóan egy BKV-s troll.

Drago Brutic 2014.03.23. 14:00:53

@zotyesz11: "A pesti tahó" DDD, még szerencse, hogy itt vagy nekünk, te vidéki agytröszt, és megmondod a frankót!

answ 2014.03.23. 14:03:40

Város/ország | Éves bérlet | Nettó fizetés | Bérlet/fizetés %
Budapest | 60.3 € | 665 € | 9 %
Dublin | 19.8 € | 2916 € | 0.7 %
London | 106.6 € | 2722 € | 3.9 %
Brüsszel | 31.7 € | 2627 € | 1.2 %
Párizs | 28.7 € | 2616 € | 1.1 %
Barcelona | 46.7 € | 2220 € | 2.1 %
Németország | 35.7 € | 2824 € | 1.3 %

Tehát a legdrágább nálunk a kerékpár Európában.
Több mint 2x drágább mint Londonban.
A németeknél is 7x drágábbak vagyunk.

Ráadásul ez az átlagkereset alapján van (ami nem jelent semmit nálunk). Ha a mediánt néznénk szerintem 3x drágább lennénk, mint a legdrágább London.

2014.03.23. 14:04:12

És aki bkv HELYETT használná?
És akinek van bérlete, de a munkaadója adja, havonta?
Remek ötlet, tipikus magyar megvalósítással.
Azért így is örülök, csak miért kell mindent elkúrni...

tablass 2014.03.23. 14:04:21

@brlv24: Ez nagyon szép csak a napi jegyek a turistáknak szólnak. 85%-os EU-s támogatás mellett pedig elvárható lenne, hogy a rendszer tobb legyen mint egy bringa bérléses vállalkozás. Szóval nem, szerintem senkinek nem lenne más a szájíze..
Sok helyen turistáknak nem is elérheto a kozosségi bringa, mert egszeruen nem ez a feladata, és a klasszikus bringakolcsonzoket nehéz helyzetbe hozza.

Tekerem 2014.03.23. 14:04:54

Én Bécsben élőként és bicajosként éppen 2 hete próbáltam ki az itteni rendszert,mert aki velem volt neki nem volt bringája.Na az konkrétan:1 euro regisztrációs dij,az első óra ingyenes,aztán 15 perc várakozás után vihetsz újra bicajt ha visszatetted,ezt is teszteltük,mi több órát is mentünk igy, tutira igy is van :)(az a 20 euro-s kaució csak a hitelkártyáknál van ha jól értelmeztem)mivel nekem sima folyószámlás kártyám van,igy mostanáig konkrétan ennyit vontak le összesen...1euro

tonalcar 2014.03.23. 14:13:43

Remélem a sok (esetleg bringát vezetni sem tudó)felhasználó csak a járdára rajzolt kerékpár"úton" kavirnyál majd ezekkel a nehéz dögökkel, gyök kettővel. Mert ha rászabadulnak az úttestre, ki fogják borítani(még jobban)az autózókat, nem beszélve a buszvezetőkről>és az utasokról<mikor a Fő utcai buszsávon mennek majd öttel...

Nancsi 2014.03.23. 14:14:57

Drága, értelmetlen, vagyis van értelme, mert melyik cég keresett ezen egy rakás közpénzt?

Keszkeno 2014.03.23. 14:24:12

@Tekerem:
Azt a hibát kiküszöbölték az osztrákok, hogy egy kártyával csak egy bringa kölcsönözhető? Én ugyanis legutóbb így jártam, meg még jó pár külföldi család...elég hülye rendszer.

Kard 2014.03.23. 14:26:31

Azért hagyjuk már ezt az átlagkeresetes dumát. A vas meg az összes biciklihez kapcsolódó anyag erőforrás ugyanannyiba kerül az egész világon.
Megnézném én, ha a főnököd azt mondaná, hogy jaj bocsi ezt a terméket most Afganisztánba szállítottuk és figyelembe kell venni a kereseteket ezért most csak negyed annyi fizetést kapsz.
Ettől függetlenül tényleg rossz a rendszer. Majd kevesen fogják használni és remélhetőleg közben kicsit hangolnak az árakon (lehetőleg lefelé :) )

wowerman 2014.03.23. 14:32:34

Na persze, mikor volt olyan hogy az állam csökkentette valaminek az árát? Már az is hír amikor nem azzal kezdődik egy év hogy a bkv/máv/volán jegyek és bérletek ára nem emelkedik csak stagnál.
Amúgy nekem mindegy, használja aki akarja. Én BKV bérlet mellé ezt tuti nem használnám, mert azzal kb eljutok mindenhova, szal minek mellé még ez? Ja és van saját bicó, 2001-ben volt 30ezer, nem hajtottam szét, ennyi.
Azért ez az afgános példa is elég nagy baromság. Az pedig lehet hogy az acél (vagy amiből ezek vannak) kb ugyanannyiba kerül az egész világon, de amennyit a magyar munkásoknak kifizettek a gyártásért az már kevesebb mint egy vagy két országgal balrább, ugye. Azért van magas ár mert keresni akarnak rajta, a kaució meg azért mert félnek a lopástól.

ébresztő1 2014.03.23. 14:32:36

sajnos Magyarorszagon meg mindig nem kell kemenyen dolgozni mint nyugateuropaban,talan ezert sem becsulik a kicsit.Par ezres ide vagy oda nem szamit,itt nyugaton a CENT is szamit.A kulonbseg igen latvanyos.

Tekerem 2014.03.23. 14:34:00

@Keszkeno: Azt most olvastam el a lapjukon,hogy az tényleg igy van még mindig,egy kártya egy bicaj.Ez nem tudom miért alakult ki igy.Találgatásba nem megyek bele,de sztem mindenkinek vannak ötletei...

Dr_utcai_arcos 2014.03.23. 14:37:28

@Szagértő szakértő: "Így gyakorlatilag 1-2 hónapig hitelezek egy százast a cégnek, cserében kamatozik 2 hónap alatt kb 13-14 ezer forintot a pénzem. " Elküldenéd privátban a bankárod elérhetőségeit? Szeretnék én is BKV bérleten 2 hónap alatt 13-14 ezer forint kamatot. Kösz!

Guille 2014.03.23. 14:38:32

Valaki írta, hogy a heti/napi díjakat nézzük, mert az olcsóbb, mint más helyen. Ezzel az a baj, hogy pont az éves bérletes felhasználókat ( ergo helyi lakosok) kéne támogatni, és inkább a turistákból próbálni fedezni a költségeket. Egy 9900 HUF-os éves díj reális lenne és senki sem háborogna rajta.
Én használtam Dublinban több napig, teljesen jól működik a dolog, igaz, hogy kisebb város=kisebb költségek, de ezek az árak nem indokoltak sajnos.

MasterCard 5112 7696 3185 4548 2014.03.23. 15:00:58

Lósz@r bmg, 18900ért veszek vmi szutykot a teszkóba, egy évig kitart, szabadon mozoghatok vele, nincs időkorlát, arról nem is beszélve, hogy fényévekkel jobban néz ki, mint ez a hulladék.
Szóval nyugodtan meg&($£:@ a bubijukat.
Ennyi a véleményem, köszönöm a figyelmet.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 15:06:45

@Kard: Te most miről beszélsz???? Mi köze az üzemeltetésnek a vas meg a bicikli árához? Ember, a kerékpárok, a dokkolók mind a EU támogatásból valósultak meg. A bérleti/használati díj csupán az üzemeltetéshez kell, és nem gondolnám, hogy a bringákat összegyűjtők, a diszpécserek fizetése mind verné az ír kollégájuk bérét.
Háromszorosan.

Szagértő szakértő 2014.03.23. 15:09:45

@Dr_utcai_arcos:
Nem kell ehhez bankár, csak egy pici gondolkodás:

Ha havonta veszem meg a bérletet az 12*10500 azaz összesen 126000 pénz. Ha egyben akkor 114000. A kettő között 12 ezer a különbség.

Mivel egy éves béren kívüli juttatás keret van, ezt a pénzt magamnak spórolom meg, mert 126e helyett csak 114e-t visz el a keretből. Így a fennmaradó 12 ezret költhetem szép kártyára vagy más választható elemre. Így összességében az én beruházásom nekem kamatozott 12 ezret amit majd szép kártyán kapok meg. (És a befektetett 114 ezerhez képest a 12 ezer 10,5%-os kamat.)

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 15:19:58

Ahogy nézem a Dublin Bike kerékpárokat, rajtuk nincs is reklám. Itt meg a MOL évente 120 millát fizet a felületekért, és még így is háromszorosa a bérleti díj.
Ez így most már tényleg egy brutális lehúzásnak tűnik!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.23. 15:20:32

Nem leszek rendszeres használója.

Agglóból beautózom a munkahelyemre. Ott ingyen parkolok. Ha menet közben akarnék bérbringára pattanni, nem tudom megtenni, mivel nincs útközben állomás, ahol váltani tudnék (parkolási díj, illetve a lehetséges váltóállomás kevesebb, mint 800 méter a parkolóhelyemtől)
- Itt nem csökken a szennyezés

Napközben ki szoktam menni ide-oda. Ami 1 km-nél közelebb van, oda elmegyek gyalog.
- Itt nem csökken a szennyezés

Ami 1-5 km-re van, oda vagy elmegyek autóval (háztól házig megyek, a parkolás olcsóbb, mint a jegy. 10 km-re a városi fogyasztásom nincsen egy liter sem). Tehát ha fél óra alatt elintézem a dolgom (Az esetek 90%-ra ez igaz), akkor még olcsóbb az autó, mint a BKV. Vegyük azt, hogy odaérnék biciklivel is 30 percen belül.
Ekkor már csak a 25000 Ft zárolás az, ami gond, de ez az esetek 90%-ban rendelkezésre áll.
Az esetek 35%-ban olyan helyre megyek, ahol nincsen dokkoló, vagy már nem éri meg rágyalogolni a dokkolóra.
Az esetek 10%-ban az időjárás nem partner abban, hogy tekerjek. (És itt most mindössze március-október időszakot vizsgálom).
További 10-15%-ban olyan dolgot hozok vagy viszek, amihez kocsi kell.

Éves bérletet biztosan nem veszek, 25.000 Ft-ot meg nem fogok zároltatni a számlámról egy fél órás tekerésért.

Évi 5.000 Ft regisztrációs díj, és óránként további 200 Ft-ért használnám. ekkor el tudnék menni olyan helyekre is, ahova most esélytelen a dolog a dokkolók távolsága miatt. Ekkor tudnám kombinálni a BKV-val.

Gera 2014.03.23. 15:20:36

@krain: Te tényleg képtelen vagy felfogni, hogy az üzemeltetés se jön ki ennyiből? Nemhogy a harmadából. Az ár megállapítása nem arról szól, hogy mennyi legyen a nyereség, hanem hogy mennyi legyen a veszteség. Továbbra se értem, hogy egy közepesen gagyi ebéd ára miért sok ezért a szolgáltatásért havonta. Ez legfeljebb akkor sok, ha valaki megveszi az éves bérletet, aztán havonta egyszer használja, de az ugye hülye. Aki napi szinten igénybe akarja venni, annak ez lófasz ahhoz képest, amit kap.

tonalcar 2014.03.23. 15:21:22

Itt páran arról írtak, hogy milyen mutyi és lenyúlás lehet ebben is, az üzemeltető cég egy életre meggazdagodott...>ez azért érdekes, mert ennek a cégnek valami főnöke a Buppa nevű ezer éve kerékpáros arc. No most Ő politikailag és világnézetileg is a lehető legtávolabb áll a mostani városvezetéstől-kormánytól... Ezek szerint a mutyi pártsemleges?

Kard 2014.03.23. 15:22:00

@krain: A hasonlítsuk már a fizetésekhez dologra reagáltam, mert ezt mindig mindenki felhozza. Miközben kicsit is gondolkodik akkor rájön, hogy a legtöbb esetben totál értelmetlen a kérdés.
Itt is mondjuk 20% az árban (üzemeltetésben) az emberi tényező a többi meg fix költség ami az egész világon ugyanannyi.

tonalcar 2014.03.23. 15:22:45

Csudálkoztam is nagyon, hogyan vették bele ebbe a buliba.

Alick 2014.03.23. 15:26:17

@MasterCard 5490 9670 4919 0982: az azért túlzás, hogy az olcsó teszkós bringa rendszeres használat mellett egy évig kitart... :)

eßemfaßom meg áll 2014.03.23. 15:27:24

@MasterCard 5490 9670 4919 0982: "18900ért veszek vmi szutykot a teszkóba, egy évig kitart"

Ha veszel rá ugyanannyiért 3 karvastagságú láncot. Ha nem akkor lehet, hogy csakaz első napig "tart ki"

Láthatóan baromi sokan nem értik ennek az egész dolognak az értelmét.

teknocerno 2014.03.23. 15:27:30

@brlv24: "Felelős a blog írója is. Ha például azt írja, hogy a heti, 2napos és a napi jegy..."

A blog írója szerintem nem felelős semmiért, ez nem a közmédia, ahol megrendelésre és csak pártunk és vezírünk megelégedésére szolgáló tájékoztatás, vélemény kerülhet megjelenésre, és csak olyan kérdéseket szabad feltenni amire pozitívan lehet válaszolni.

Szerintem a korrupció a felelős, itt minden nagyságrendekkel többe kerül mire elkészül, rengeteg pénz úszik el a zsebekbe és ezt a végfelhasználónak kell megfizetni. Van akinek drága, van akinek nem, de bubi éves bérlete a drágábbak között van ahogy a táblázatból kitűnik, amiről nem a blog írója tehet..

ébresztő1 2014.03.23. 15:28:36

pl:egy Ir az evi 400 euros ingatlanadojat is tul draganak talalja amire a Magyar`ooo hat az nem is olyan sok csak 10000 havonta azt kibirom` sajnos ez a kulonbseg nyugat es kelet kozott
Miert ne legyen minden olcsobb es a penzt amit megsporolsz koltsd iskoladra,csaladodra,utazasra

Peppone Botazzi 2014.03.23. 15:33:02

Tehát ha használnám 20 percre. Akkor legyen nálam 25ezer? Vagy azt kártyáról lehúzzák vagy zárolják? Van rá tranzakció?
Amúgy nekem jó lett volna néha néha kiváltani a benzinfalókat, de nem akarok mindig zároltatni 25ezret.
Vagy éves bérlet? Aki egész évben ezt szeretné használni az vesz magának egy kerékpárt és azzal annyit megy és oda dokkol ahová csak le tudja lakatolni.
Ez egy baromi jó ötlet lett volna, de szokásos módon idióta lett a kivitelezés.

Gera 2014.03.23. 15:34:00

@eßemfaßom meg áll: Ennek az egésznek ugye pont az a lényege, hogy a biciklit sok helyen le lehet tenni és tök máshol meg ugye fel lehet venni. Ezt kicsit nehéz a teszkós bicóval megcsinálni, a kolléga biztos zsebre vágja, mikor lemegy a metróba.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 15:38:16

Kellene még egy kategória a 24 órás alatt: fél nap 300 forintért. Ez már elég olcsó lenne, hogy az ember nem sokat gondolkozna rajta, hogy használja-e, ha a kauciótól eltekintünk (de az így is úgy is van).

Gera 2014.03.23. 15:42:28

@spontan: Nekem csak az kéne, hogy a 24 órásat be lehessen fejezni idő előtt, mi a francnak legyen annyi ideig zárolva a pénz?

ébresztő1 2014.03.23. 15:42:47

a Bubi egy szuper otlet kb ugy mukodik majd mint mas varosokban,az egesszel csak egy nagy baj van az alapdij 18900-ert

brlv24 2014.03.23. 15:44:57

@Nils. H: "Nem azért nem használom,mert máshol olcsóbb, hanem mert akkor találtam ki, hogy szeretném használni, amikor azt gondoltam, hogy itt is nagyon olcsó lesz..."

Ok, ha használni akarod és éves bérletet veszel, az havonta kb 1500 HUF. Honnantól lenne "olcsó"?

Szerintem ebből a szemszögből kell nézni a dolgot. Megér-e neked havi 1500 Ft-ot vagy nem?

Michael Barkaszi 2014.03.23. 15:48:42

Nos... A londoni drágább?? Nem hiszem... Hasonlítsuk össze, a havi átlag keresetet...

Bár a londoni éves Bicikli bérlet 33397 és míg a Magyar 18900 forint, és kb 13000 HUF a külömbség, ne hasonlítsuk össze azt, hogy Magyarországon keresel 80 és 100 ezer huf között, míg angliában (Londonban) keresel kb 370-400 ezer HUF között és ez az alap...

Tehát a konzenkvenciákat levonva...

Míg Londonban kibérled egy órára, akkor fél órát ingyen használhatod, így hát ha fél órán belül leteszed a bicót, akkor ingyen bicikliztél... a Magyar bicikli bérlésnél nem látok ilyen opciót...

Továbbá bár a londoni drágább, a szolgáltatás minősége, illetve használata, sokkal egyszerűbb, illetve mégis sokkal olcsóbb... Mégsem lopja el senki.

Mi Magyarok, nem vagyunk egy pici nemzet.

brlv24 2014.03.23. 15:49:50

@ébresztő1: "az egesszel csak egy nagy baj van az alapdij 18900-ert "

Engem egy amerikai ismerősöm felvilágosított nemrég, hogy leginkább azért tartanak az USA-ban HITELKÁRTYÁT, mert ott szinte mindenért befoglalanak (zárolnak) a számládon pénzt. Azért tartanak több hitelkártyát, hogy ne a saját pénzüket foglalja be, hanem a bankét használja. A zárolás meg 2 hét után automatikusan feloldódik (ha beragadna), így nincs kamat. Lényegében ingyen pénz ilyen esetekre.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.23. 15:50:07

Ahogy látom sokaknak (nekem is) a rövid távú használatnál a 25 ezres kaució tűnik problémásnak (oda kell figyelni, hogy legyen ennyi pénz a számlán ráadásul úgy, hogy amíg zárolva van, addig más költésekre is jusson, stb.). Ha már ennyien összegyűltünk itt, akkor próbáljunk kitalálni valami kreatív megoldást, ami kiválthatná a kauciót.

Az ugye elhangzott, hogy regisztrálva legyen, hogy ki viszi el a biciklit, de ez ugye önmagában kevés, mert 500 forintért felbérelnek egy hajléktalant, aztán az ő adataival viszik el a biciklit, szóval ez nem megoldás.

Milyen más megoldást lehetne kitalálni, amihez nem kell kaució, de több biztonságot nyújt az üzemeltetőknek, mint a sima regisztráció?

Gera 2014.03.23. 15:58:24

@spontan: Szerintem nem igazán van ennél értelmesebb megoldás.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.23. 15:59:08

@brlv24:

Ne 12-vel osszad, csak 8-al. Nem mindenki képes és hajlandó mínusz 20-ban tekerni.

És akkor nincs eső, nincs szél, .....

elgabi 2014.03.23. 16:00:44

Egy kicsit off-olok, ha meg tudtok bocsátani ezért.

Tavaly(elött?) Londonban nyomultam ilyesmivel, nagyon szórakoztatónak találtam. Egyfajta játéknak fogtam fel, 30-percen belül mindig bedokkoltam, soha nem fizettem többet a 24-órás regisztrációs díjnál. Mivel a cikkben említett 2£-al szemben én 1£-ra emlékeztem, megnéztem a cég honlapját:
www.tfl.gov.uk/roadusers/cycling/14811.aspx
Nahát, gondoltam, milyen PC-k ezek az angolok! Nézzük csak! Van itt ez a hosszú hajú, napszemcsis ázsiai lány, meg a turbános, szakállas punjabi srác a fejlécen, lejjebb meg Juan, a szalmakalapos latin fiú, meg Claire, a gyönyörü, darázsderekú néger csaj!
Aztán rájöttem, hogy ketten mégis hiányoznak: Charles és Emily, a fehér börü, kék vérü echte angol pár.
Persze, ök nem bicikliznek: kicsengetik a congestion fee-t, és Charlie a 3-as BMW-vel, Emily meg az új Fiat 500-assal nyomulnak a belvárosban...

Nem is olyan PC ez a Barclays...

Guille 2014.03.23. 16:04:08

@spontan: Fél éves/éves bérlet esetén nincs kaució. Szerintem egy egészséges éves díj esetén mindenki szépen kipengetné azt, aki rendszeresen akarja használni a szolgáltatást, minden probléma nélkül. A turistáknak meg igenis legyen kaució, nem nagy dolog ez manapság.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.23. 16:04:45

@spontan:

Regisztrálsz. Két fényképes igazolvánnyal. - Itt már megjelenik haszonnak, hogy inkább olyanok fogják elvinni, akiknek van fogalmuk a szabályokról.

Regisztrációnál megadsz egy bankszámlaszámot, és ott látszik, mióta van számlád. - tartozik hozzá egy kártya is.

Ezután elviszed a bicajt, amihez kell a bankkártya. Ha nem viszed vissza, megvan, honnan lehet levenni a pénzt.

Valami ilyesmi.....

Gera 2014.03.23. 16:04:53

@spontan: Szerintem inkább csökkenteni kéne az összeget, tök felesleges a 25 rugó, 10-zel is el lehetne érni ugyanazt a célt.

eßemfaßom meg áll 2014.03.23. 16:07:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: hiszen minden évben 4 hónapon át -20 fok van és szakad az eső - hó nonstop.

Michael Barkaszi 2014.03.23. 16:08:01

@spontan: GPS beleépítése a bicóba, mint itt Londonban... Itt ha nem viszed vissza időben, van egy esetleg 2 órád van vissza vinni és akkor töblet költséggel számolsz, vagy ha nem viszed vissza a záros határidőn belül, a rendőrség jön érte és bírságot fizetsz... Ezek után nem érdemes packázni a rendszerrel mivel név (ugye a bankkártya miatt) és GPS adatú... ;) egyszerű és olcsó...

eßemfaßom meg áll 2014.03.23. 16:09:45

@Gera: 10ezerért vinnék egy hét alatt az összeset vidékre kocsmábajárósnak

Gera 2014.03.23. 16:15:51

@eßemfaßom meg áll: Ezeket a bicikliket ötszáz méterről fel lehet ismerni, csak vasnak meg némi alkatrésznek ér valamit, de keresni azon se lehetne ekkora letét mellett se.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.23. 16:34:03

@Gera: Nem felfogni nem tudom, hanem elfogadni. Persze mindent el lehet költségelni vastagon, hogy úgy mondjam "szalainézni", hogy maradjunk a bkk-nál, de ebbe ilyen lazán beletörődni, hogy hát ez igazából nekünk nem is sok, csupán a biztos mélyszegény íreknek adják olyan olcsón, mert ők aztán igazán rászorulnak a kedvezményre ugye.
120 milliót fizet a MOL évente, azaz 1100 kerékpárral számolva, 109 ezer forint (igen egyszázkilencezer) jutna egy egyébként "mindentűrő" kerékpár éves fenntartására, és ekkor beszélünk ténylegesen ingyenes használatról (mert a bubi kapcsán már meg kell különböztetni a csak simán ingyenestől, ahogy azt már egy éve reklámozták, mert ennél azért jó ha nálad van a pénztárcád, különben nagyot koppansz a dokkolónál :) )

durbintss 2014.03.23. 16:51:04

@AdamKupfer: nem érdemes ilyen összehasonlítást tenni, mert erősen torzít. Svájc 8X, de 3-4X minden drágább, főleg a szolgáltatások.

durbintss 2014.03.23. 16:55:39

Sztem ha olcsóbb lenne, akkor sorbaálás lenne, ergo használhatatlan lenne a rendszer. Minden idióta bubizna.
Addig, amíg nincs kellően nagy méretűre kiépített rendszer, addig érdemesebb óvatosabb (magasabb) árral kezdeni. A kockázatot viselnie kell a használóknak is.

Überspannung 2014.03.23. 17:03:14

ez a bicigli kurvaronda és lehet vagy 20kg, egy ilyenre én rá nem ülök.

Nils. H 2014.03.23. 17:24:25

@brlv24: Nem akarom egész évben használni. Megérne havi kétezret is nekem arra a 2-3, hónapra amíg használnám, de kétezerért (25 e kaucio mellett) ugyebár egy hétig használhatom, TEHÁT drága. Ennyi.
A féléves bérleten esetleg gondolkodok, de az is több (idejű) szolgáltatás mint amit szeretnék vásárolni, jóval több pénzért, amennyibe reálisan kerülnie kellene.

Nem tudom mit kell ezen vitatkozni, drága és kész.

brlv24 2014.03.23. 17:50:40

@Vittore.: "Tegyenek GPS-t a bringába"

A hírek szerint van benne.

brlv24 2014.03.23. 17:59:14

@Nils. H: "
Nem tudom mit kell ezen vitatkozni, drága és kész. "

Látod? Pont ezért. Mert szerintem meg nem drága, legalábbis nem (irreálisan drága) megfizethetetlen. Nyilván kb. nyár végére kiderül, hogy jól árazták-e be, meglátjuk milyen kihasználtsággal fog működni.

Krasser Tamás 2014.03.23. 18:04:46

@brlv24: 50 Ft / nap nem sok, ha minden nap használod.

Nekem van autóm, biciklim és tömbjegyem. Ez a legtöbb közlekedési szituációt lefedte eddig, pár jól körülhatárolható eset kivételével, például:

- Találkozom a városban valakivel, aki gyalog vagy kocsival van. Ha utána elmegyünk máshova, akkor eddig vagy tologattam mellette a bringát, vagy ott hagytam valahol. Egyik sem ideális, tökéletes válasz rá a bubi.
- Esik az eső, ezért nem indulok el bringával, de mire mennék haza, már eláll.
- Valahol vidéken/messzebb barátokkal vagyunk, jövünk vissza a városba, én vezetek. Ha meg akarunk inni egy sört a belvárosban, akkor ott kell hagynom a kocsit. Amikor másnap érte megyek, akkor viszont nem mehetek biciklivel, mert az nem fér be a kocsiba. Ilyenkor tök szuper lenne egy bérbringa.

Nem azt mondom, hogy a 19ezer kifizetethetetlen, de arányaiban sok, pláne ahhoz képest, hogy jóval kisebb összegekről volt szó korábban. Egy egyetemistának meg igenis sok, tekintve, hogy ez csak kiegésztő, semmiképp sem tudja kiváltani a bérletet.

steflac 2014.03.23. 18:08:25

@brlv24: Ha egy összegben kell kifizetni, akkor itt ne ossza le senki hóra meg napra, szerintem iskolásoknak 5000/év, dolgozóknak 10000/év az elfogadható, ennél többért nem szabad regisztrálni.

Az meg egyenesen nevetséges, hogy az első 1000 kedvezményes! Az pedig már sajnálatra méltó, hogy civilek ehhez még asszisztálnak is, miközben mindenki tudja magában, hogy ez így vállalhatatlanul sok.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.23. 18:32:31

@eßemfaßom meg áll:

Gondoltam, hogy lesz egy hülye, aki beleköt a -20-ba, pusztán azért, mert nem képes felfogni, az átlag user nem tud/akar mionden körülmények között tekerni.

Gratulálok, hogy te lettél az.

Kheopsz · http://giza.eg 2014.03.23. 18:50:53

Ebbe a miért ilyen drága dologba én is beszállok.
Londont ismerem, nevezzük nevén a dolgokat, számoljunk minimálbérrel.

London, éves bérlet 90 font,fél óra 2font havi minimálbér 920 nettó.
Egy minimálbéresnek durván 2 napjába kerül ledolgozni az éves bérletet.

Budapest, éves bérlet 20.000 ft, havi minimálbér 70-75 ezer nettó.
Egy minimálbéresnek kb egy munkahétbe telik ledolgozni az éves bérletet.

Vagy írjuk úgy, hogy egy londoni minimálbéres 10 éves bérletet vehet a havi fizetéséből, a pesti meg talán 4 db-t?

És a londoni drágább...

De most tényleg, miért ilyen drága?
Londonban a Barclays reklámja van rajta, Pesten meg a MOL reklámja.
Nyilván, ha otthon készül a bicikli, még olcsóbb is az anyag, mint Angliában, mivel Angliában nem igazán a termékek a drágák, hanem az emberi erőforrások, a szolgáltatások, tehát Angliában drágább lehet egy ilyen bicikli összeszerelése, üzemeltetése, oda-vissza szállítása.
-----------------------
Ez a külföldön drágább szöveg egyszerűen ostoba elkenés.
Hogy külföldön minden drága, és milyen jó, hogy Magyarországon milyen olcsó minden. De külföldön mennyivel magasabbak a fizetések is, mint otthon...

Vizslah 2014.03.23. 19:02:39

Gratulálok a tisztelt kommentelő fikahuszároknak, ezt a témát is sikerült megszakérteni. :)

Először próbáljatok meg egy hasonló volumenű projektet végigvinni, forrást találni az összes tételre, megbecsülni a piac méretét és potenciális növekedését, kalkulálni a kockázati tényezőket, és az egészet végigtárgyalni és elfogadtatni az érdekelt felekkel, akik a forrást biztosítják.

Ha csináltatok volna már ilyet, akkor nem lenne ekkora a szátok.

Ez egy kisérlet! Százszor elmondták, hogy a tapasztalatok fényében fogják bővíteni és átalakítani a rendszert. Majd korrigálnak.

Az első 1000(!) bérlet 12000-be fog kerülni. Könnyen lehet, hogy diákoknak féláron lesz.

Saját bringa vásárlással összehasonlítani marhaság, és csak arról árulkodik, hogy nem értitek a Bubi funkcióját. De ha minden áron ez a mérce, akkor talán bele kéne kalkulálni egy masszív lakat árát is, meg a lámpákat, meg a karbantartást.

A kaución is lehet hisztizni, igaz hogy Párizsban is ugyanez a rendszer, és nem is a helyi lakosoknak van kitalálva.

Az indulási árazást teljesen értelmetlen összehasonlítani komoly bringakultúrával rendelkező országok több éve működő rendszereivel, de még ha drága is, valójában teljesen elhanyagolható a különbség, tényleg egy szendvics áráról beszélünk havonta. Naponta elköltötök annyit csoki-ropi-kóla marhaságokra, aztán jöttök ide hisztizni hogy drága a Bubi és mindig mindent elb*szunk.

Szerintem ti b*sszátok el. :)

to:rppapa 2014.03.23. 19:03:52

@zotyesz11: Közös lónak tarlós a háta.

zotyesz11 2014.03.23. 19:07:54

@to:rppapa: Na még te is tudsz egy verziót...

micsoda? 2014.03.23. 19:35:01

@ébresztő1: Magyarországon igenis keményen dolgoznak, az a baj, hogy nem hatékonyan. Erről viszont nem ők tehetnek hanem az a sok "okos" tanult vezető.
Napokban néztem a kukásokat. A bazi nehéz, tele kukát kézzel viszik, és emelik a gyűjtőbe, bagóért.

Kheopsz · http://giza.eg 2014.03.23. 19:40:50

@micsoda?:
"Napokban néztem a kukásokat. A bazi nehéz, tele kukát kézzel viszik, és emelik a gyűjtőbe, bagóért. "

Nyugaton sem minden hatékony ám.
Én Angliában pl olyan városban élek, ahol van sima kuka és szelektív kuka.
A szelektív kuka a rendes, görgős 120literes doboz, amit otthon is használunk.
Viszont a sima szemét csak ki van dobálva zsákokba, zacskókba a járdára kukanapon és a kukások kézzel dobálják bele ezek a kukáskocsiba.

steflac 2014.03.23. 19:44:18

@Vizslah: Itt azt írják 900 millió Ft támogatást kaptak: www.bkk.hu/bubi/magunkrol/a_mol_bubi/

Igen, nyilván mi nem értjük, és neked van igazad...

tonalcar 2014.03.23. 19:47:43

Tényleg mindenki az árával van elfoglalva?>szerintem nem vészes>és nem azzal, hogy kik, milyen kerékpározási tudással, forgalomhoz idomulással fognak rászabadulni ezekre a VASAKRA? Én ezen aggódom>olyanok lesznek a (gépek és a vezetők miatt is) a többi bringás között mint kamion a körúton, tanulóvezetővel a kormányánál.

steflac 2014.03.23. 19:51:28

@tonalcar: Igazad van, azzal kellene foglalkozni, de vajon a BKK-nál nem mérték fel a tervezett árak kommunikációs hatását?

Vizslah 2014.03.23. 19:52:42

@kommentmajom: Hogy jön ide a 900 millió? Az infrastruktúra kiépítésének költsége és a fenntartási költség nem ugyanaz, az ugye világos? Pontosan melyik érvemet próbálod ezzel cáfolni?

törzsmókus 2014.03.23. 20:03:33

@spontan: @nyünyüge: az elvesztősök kedvéért már jó ideje 12 darabos puzzlet csináltak az éves bérletből. YAY!

2014.03.23. 20:03:36

mi ez a kauciós faszság? most komolyan elveszik az emberek fizetésének a harmadát is hogy forgassák az offshore számláikon pár napig?
mindenki aki erre ráül egy fideszes köcsög, lehetne kokárdaautómata is mellettük hogy teljes legyen a felszerelésük

törzsmókus 2014.03.23. 20:06:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: te melyik városban laksz, ahol 4 hónapon keresztül -20 fok van? a BuBi mindenesetre nem ott épül.

Szagértő szakértő 2014.03.23. 20:10:15

@dumdidum42:
Mivel nem vonják le, és rajta marad a számládon, ezért aligha forgatják bármilyen offshore vagy nem offshore cégben...
Ez online tranzakcióknál bevett eljárás: Pl. ha szállodát foglalsz, megterhelik a számládat, (csak zárolnak) megnézik van-e pénzed... És ha megjelensz feloldják a zárolást.

tothawsx 2014.03.23. 20:47:05

Lehet ezt másképp is, pl. a bolgár a módszer egyszerűbb, emberibb és legfőképp olcsóbb!

tothabringa2.blog.hu/2013/07/10/013_radva_burgasz_majd_a_tengerparti_kraymorie

Ezen az oldalon alulról az 5. fényképen látható a megoldás, mely még ráadásul munkahelyet is teremt! :-)

zotyesz11 2014.03.23. 20:49:55

@Szagértő szakértő: Hagyjad, ennek fogalmi sincs mi az, hogy kaució...
Ez ott tart, hogy elveszik az emberek fizetésének a harmadát.

Biztos, hogy ilyen színvonalú embereknek találták ki ezt bringabérlős modellt?

tothawsx 2014.03.23. 21:07:39

@tothawsx: az előző hozzászólásom a bulgáriai Burgasz városában készült felvétel volt.

Ellenben az alábbi már Törökországban készült, Isztambulban:

tothabringa2.blog.hu/2013/07/19/022_isztambul_azsiai_reszen_yalova_jonnek_a_hegyek

Ez már tiszta automata, de drágább is, viszont elképesztően jól kiépített! :-)

micsoda? 2014.03.23. 21:44:13

@Kheopsz: Ezt láttam Londonban én is. Azt nem tudom, hogy ott is a zsákba öntik-e a szén hamuját, mert itt a kukába.
Szerintem Angliában a hatékonyság más mérce, hozzák azt a "gyarmatok" :)

xálfegyver 2014.03.23. 22:04:51

Én kis naiv hülye amikor elkezdtem úgy egy éve olvasgatni a Bubiról megnéztem a külföldi oldalakat , és örömmel konstatáltam hogy a közellévő vagy szomszédos országokban egészen vállalható az ár.
Természetesen ez nem nyert .

Páran írták hogy egy egyetemistának nincsen ennyi pénze . Nos én mint a felsőoktatásban résztvevő és a diákhitel2 egyik büszke tulajdonosa ezt meg tudom erősíteni . BKK havi(!) bérletem van . Azért a pénzért amiért megdolgozok a szabadidőmben inkább a hobbimra költöm . Nem hiszem hogy lesz a tanulmányaim alatt annyi pénzem hogy éves bérletem legyen és kihasználhassam a "kedvezményt" .

Aki meg azt állítja hogy a mostani ár csak teszt jellegű és hogy el tudja képzelni hogy olcsóbb lesz ennél , az biztos nem Magyarországon él .

marczy 2014.03.23. 22:27:09

Csesszék meg, BÉCSET miért felejtik ki az összehasonlításból?
Itt van a szomszédban, és _OLCSÓ_.
__SOKKAL__ olcsóbb!!! És igen, be vagyok regisztrálva mind a mai napig. Nincs kedvem autókázni.
A BuBi egyelőre IRREÁLISAN drága és RENGETEG a kaució! Ezt a csóró diák nem fogja megfizetni, ha vidékről jött fel a szerencsétlen, és elmegy a pénze vonatjegyre, albérletre, kajára, mint nekem anno.
A milliomospalánta meg úgysem ezzel fog járni...

Igaz, ha meg vagy pakolva, mint ahogy én is meg voltam, már kicsit nehézkesebb tekerni, de alapvetően nem volt belőle gond.

Elárulom, mi a trükk: Bécsben megadod a bankkártyád/hitelkártyád számát a regisztrációkor!

Ha lopsz, vagy hülyeséget csinálsz, egyszerűen onnan hajtják be rajtad! És akkor még csillagászati összegű kaucióra sincs szükség!!!
És nem kell huszonakárhány ezret ott hagynod!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.03.23. 22:33:34

Nagyon drága lett a rendszer. Ennek a bevételéből akarják a BKV veszteségét finanszírozni? A külföldi példák alapján az éves bérletért még 10 ezer is sok lenne, a használati díjnál is bőven elég lenne 300 forint 30 percre és napi 1500-2000 forintos limit.

törzsmókus 2014.03.24. 00:20:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem a -20, hanem a 4 hónap a hülyeség, azér kötünk beléd.

strucc007 2014.03.24. 00:49:45

@AdamKupfer: @answ: Nem tudom, honnan szeditek ezeket a netto atlagkereseti ertekeket, de ezek meg bruttonak is magasak. Programozokent havi netto 2800 EUR korul keresek, es az itt mar egy szuperjo fizetes. Az atlag ebben az orszagban olyan brutto 2500 lehet (Auszria/Nemetorszag). Ugyhogy ovatosan az osszehasonlitasokkal ;)

BelAmi 2014.03.24. 04:19:15

@Krasser Tamás: "Ha meg akarunk inni egy sört a belvárosban...Ilyenkor tök szuper lenne egy bérbringa."
Valóban "tök szuper lenne" részegen szlalomozni az autók közott.

gombosg 2014.03.24. 07:48:39

@Vizslah: Tökmindegy, hogy máshol (nominálisan vagy vásárlóerőt tekintve) mennyibe kerül, ha itt és most drága. Nem csak az első 1000 ember használná a szolgáltatást.

Ha drága, akkor nem lesz versenyképes, és a kutya se fogja használni. Az évi 18 rugóból kijön egy saját bringa nagygenerál meg alkatrészcsere, amivel nem csak a belvárosban tudok menni.

Megszokhattuk, hogy sír az emberek szája itt a blogon, de most valahol igazuk van. :-)

gombosg 2014.03.24. 07:51:13

Az lett volna még a tuti, ha az éves BKV bérleteseknek INGYEN van. Szerintem nőttek volna az eladások...

Agyalap 2014.03.24. 09:15:12

Kicsit szkeptikus vagyok - mondjátok, hogy a fél éves nem januártól júniusig tart, hanem a szerződés kötéstől fél év...
Ez szerintem sajnos nem evidens egy magyar cégnek.

nyünyüge 2014.03.24. 09:23:24

@gombosg:
Nem kevesen lehetnek olyanok, akik bringáznának, meg is vennék, de nincs hol biztonságosan tartaniuk a bringát.

Nagykörúton túli magyar 2014.03.24. 09:27:18

@Vizslah: Te írtál róla, te nagyész: "Először próbáljatok meg egy hasonló volumenű projektet végigvinni" Na, pont erre volt a 900 milliós eu támogatás. Pontosabban a teljes támogatás 1,1 milliárd, mert kb. 200 milliót mi, adófizetők fizettünk ki, és nagyon úgy néz ki, hogy a semmiért, mert használni már nem tudjuk. Amit kapunk ezért a 200 millióért, az az, hogy még kevesebb parkolóhely maradt a városban, mert a dokkolók is azokat foglalták el, ezáltal még nagyobb dugók lesznek. Köszönjük!

falomb 2014.03.24. 11:07:41

@marczy: " Bécsben megadod a bankkártyád/hitelkártyád számát a regisztrációkor!

Ha lopsz, vagy hülyeséget csinálsz, egyszerűen onnan hajtják be rajtad! És akkor még csillagászati összegű kaucióra sincs szükség!!!"

És mi van, ha nyitok egy banknál egy ingyenes számlavezetésű számlát (van ilyen), nem teszek rá pénzt, vagy csak valami minimálist, és azt adom meg? Arról mit hajtanak be?

A kaucióban az a pláne, hogy biztosan ott van a pénz, amit fedezetet nyújt a kárra. De a 25 ezer tényleg sok, 10 ezer kellene, az még nem olyan vészes.

bldo 2014.03.24. 11:24:37

@Vittore.: Brüsszelben használtam hasonló rendszert, ott is simán zároltak 2x kb. 18 ezer forintot a kártyán, szerintem ez nem feltétlenül lepi meg a turistákat. Az persze már más kérdés, hogy én magyarként inkább bízom a brüsszeli rendszerben, hogy nem nyúlják le a zsetont, itthon még őslakosként sem lennék ebben biztos, pláne nem turistaként ;).

marczy 2014.03.24. 13:31:23

@falomb: "És mi van, ha nyitok egy banknál egy ingyenes számlavezetésű számlát (van ilyen), nem teszek rá pénzt, vagy csak valami minimálist, és azt adom meg? Arról mit hajtanak be?"

Bizonyos összeggel tudsz csak nyitni olyat. Ha van fedezet, akkor van ingyen pénz, ha nincs, akkor csak drágán nyithatsz számlát. A banknak így éri meg. Pláne úgy, hogy devizakülföldi vagy. És ha nem szerződésszerűen használod a számlát, akkor felmondják a szerződésedet.

Ráadásul a két ország hatóságai között a viszony jó, magyarként is mindenképpen utolér a büntetés. És van olyan, hogy európai fizetési meghagyás, ha idáig fajul a dolog, még ennek a költségét is rád verik. Az pedig nem két fillér.

És még egy dolog: ezek a biciklik úgy néznek ki, ahogy, ezért nagyon könnyű lebukni, ha mondjuk Bécsből indulva St. Pöltenben flangálsz egy ilyennel. Mindenki tudja, hogy nem éri meg egy ilyet ellopni.

Tudom, részemről naiv feltételezés, hogy Magyarországon mindenki kultúrlény, aki ezt használja. De ha az osztrákok annyira féltették volna a saját rendszerüket a primitív barbár hordáktól, akkor már rég léptek volna. Bécs lakosságának már 20-30%-a bevándorló, néhányuk egészen durva országokból, mégsem kezelik a népséget óvodások gyülekezeteként.

És még az utolsó afrikai szegénynegyedből érkezők sem próbálnak meg egy ilyen biciklit ellopni, mert tudják, hogy nem jutnak messzire.
Lecsukják őket, ha ugyan ki nem utasítják őket egyből az országból.

Bécsen belül ráadásul minden sarkon áll egy rendőr, ezek mozognak is, nem úgy, mint nálunk.

Ja és _ha_ veszik a fáradságot, hogy minden biciklire szerelnek GPS-t, akkor onnantól kezdve szevasz van, aki belépett a rendszerbe és valahogy lekapcsolta a GPS-t, akkor rajta verik le a dolgot, ha a jármű nem kerül vissza.

Summa summarum: a 25 ezer forint rengeteg, annyiért nem éri meg használnia annak, aki rá van szorulva.

törzsmókus 2014.03.24. 17:09:31

@BelAmi: ha te egy sörtől már részeg vagy, akkor ne ülj rá. mindenesetre a jogalkotó már eltörölte a zéró toleranciát a főútvonalakon kívül.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.24. 18:15:32

@törzsmókus:

A jogalkotó azt sem tiltja, hogy napokig a Duna vize alatt tartsd a fejed tegez és palack nélkül.

Krasser Tamás 2014.03.24. 18:25:53

@BelAmi: El is olvastad a kommentet, vagy write only módban vagy?

vazzup 2014.03.24. 21:43:24

Tehát röviden: szarul kiépített (csak a belvárosban használható), de legalább drága rendszert sikerült megtervezni, használhatatlan "kedvezményekkel". Megnézem magamnak azt az éves bérletest, aki azok után még BuBi bérletet vesz, hogy 2/3-ad havi _átlagbért_ otthagy a BKK-nak.
Akkor már inkább a BKV-s járművek. Ha már egyszer kifizetem az árát így is, úgy is. Ha meg nagy ritkán nem, akkor taxi. Amúgy is én már vidékinek számítok BuBi szempontból, Zugló már nem Budapest.

BTW, aki azon sír, hogy összehasonlítjuk az árakat és a béreket a külföldiekkel, az gondolkodjon el olyan alapvető közgazdaságtani összefüggéseken, mint kereslet és kínálat, vásárlóerő és határhaszon-elmélet.
Aztán ha az megvan, lehet kezdeni gondolkodni, hogy miért védik foggal-körömmel ezt a marhaságot.

Ennyiért, ennek a közönségnek, ennyit ráköltve megcsinálni oltári baklövés, de ezt itt, Magyarországon már megszoktuk. Azaz kuss, mi így szállunk le.

_nnn_ 2014.03.25. 10:56:27

Hát oda lehetett volna írni az átlagbéreket is s kedves cikkírónak...
Mert ezek így önmagukban csak számok. Ha így nézzük, a londoninál drágább a rendszer, kb 2 annyira.

gyorkos 2014.03.30. 19:00:21

@Hivatásos beszólóművész: Ez a kérdés már önmagában is vicc - ha jobban belegondolunk. (Tudom, ez abszurdisztán, itt ez a normális)

marczy 2014.04.01. 20:19:14

@Tekerem: Pontosan így van, én is voltam ott hosszabb időre.
A bécsi tarifát a Bubival össze nem lehet hasonítani.
A 20 eurós kaució sem 25 ezer forint, akkor sem, ha minden tranzakciónál ellenőrzik a meglétét a kártyádon és befoglalják.

1 euró reg.díj. Egyszeri.
Plusz az esetleges óradíjak, 1-2-4 euró. Ld.: www.citybikewien.at/

Ja és ha baromságot csinálsz, akkor az 600 euró, és Ausztrián kívülre is postáznak, azt is rád verik.

A honlapjukon csak osztrák bankkártya és hitelkártya szerepel, de én a magyar bankkártyámmal is úgy használtam, mintha osztrák lett volna.

zpequino 2014.04.02. 09:36:49

Úristen, ez havi 1575 forint. Ennyiért már kapsz a városban egy ebédmenüt ásványvízzel, másfél doboz cigit vagy akár 2 felest is. Elképesztő.
Én nemtom, hogy ettől agyatlan hurráoptimista vagyok-e de, én örülök neki és szerintem fogom is használni. Van saját bringám, de néha elindulok úgy otthonról, hogy nem tudom, onnan hová és hogyan megyek tovább és hol tudom egyáltalán lerakni a bringát. Van, hogy bringával kimegyek a francba, aztán valaki felajánlja, hogy elvisz kocsival vagy menjünk taxival, na ilyenkor pl. jó egy ilyen rendszer.
Plusz ha szombat hajnalban szeretnék hazakeveredni vagy csak az utolsó metrót késtem le, akkor se kell éjszakai buszra vadászni vagy kifizetni a bubi havi-kéthavi használati díját egyetlen taxiút miatt.

Agyalap 2014.04.02. 09:55:34

@krain: Dokkolót eddig csak járdán láttam. Remélem oda azért nem szoktál parkolni.

Agyalap 2014.04.02. 10:01:46

@marczy: De a bécsi embereket se hasonlítsuk össze a budapestiekkel...
Már most látom mennyire törik a fejüket hogy lehetne kicselezni a rendszert. Sőt, ha valaki ezzel a feltűnő zöld csodával kerekezne mint sajátjával - akkor sem kérdezné meg senki, hogy jutott hozzá. Ennyit a magas kaucióról.
Különben drukkolok nekik az ötlet jó lenne.

belekotyogok 2014.04.02. 14:43:43

@zpequino: De aki ezzel a havi/napi leosztással jön, az nem érti... Ennyi pénzért csak a belvárosban, egyszerre csak fél órára használhatod a bringát, utána pótdíjat kell fizetni. (Az egyszerűség kedvéért tekintsünk el attól, hogy az éves díjból 5000-et erre költhetsz.)
Ez a rendszer soha nem lesz alternatívája az általad említett eseteknek, kivéve persze ha egy dokkolóállomás mellett laksz és csak 20-30 perc bringányi időre távolodsz el (persze a célpont is egy másik dokkolóállomás), akkor oké.

@Agyalap: pl a szervizúton van az Andrássyn, a TEréz körúton meg parkolórészen.

Nagykörúton túli magyar 2014.04.02. 16:08:47

@Agyalap: nem kell messze tekerned, a múltkor éppen itt, a Kerékagyon volt egy cikk, amiben láthatod, hova szerelik fel a dokkolót:
kerekagy.blog.hu/2014/03/10/ha_ugyeskedsz_ingyen_is_hasznalhatod_a_bubit

Egyébként így az árak megjelenése után kissé vicces a cikk címe, miszerint ha ügyes vagyok, ingyen használhatom a bubit. Kérdezném akkor, hogyan kell olyan ügyesnek lenni? :)

zpequino 2014.04.02. 21:54:12

@belekotyogok: Ugyan már, Figyelj, ha te ott vagy a Keletinél és mondjuk a Ferenc körútnál laksz, akkor simán megéri Bubival elindulni. Kb. fél óra alatt oda is lehet érni, egyébként meg legfeljebb lerakod és egy másikkal mész tovább.

De ha a saját esetembe belegondolok, akkor is sokszor jöhetne jól. Sokszor jövök be a városba úgy kocsival, hogy a Széchenyi-fürdőnél állok meg a Ligetben, mert ott nem kell fizetni. Negyedóra alatt onnan bárhol benn lennék bringával, de így fizethetem a bkv-t, mert azért annyi időm nincs, hogy besétáljak.

Amúgy én a belváros legközepén lakom, de pl. ha hazamegyek a családhoz, akkor a Nyugatiból kell mennem. De aznap többnyire nem jövök vissza, szóval ott kell hagynom a bringát (ha nem akarok a vonaton kínlódni vele és plusz fizetni rá a jegyet), amit amúgy nem szívesen teszek meg. Van egy jó haverom, neki a ház udvaráról lopták el a bicaját egy kerülettel odébb, nem is az utcáról, na például ha közösségi bringával jár az ember, ezt el lehet felejteni.

Van úgy is, hogy elmegyek sörözni péntek este és én gyalog megyek, mindenki más bringával, erre kitalálják, hogy átmennek máshova 3-4 km-rel odébb, "majd ott találkozunk" (aminek az a vége, hogy én félórával később jutok oda, ha találok éjszakait, a tarifaemelés után a taxit már hanyagolom).

A "csak a belvárosban", ahová az állomásokat is kitették, több százezer ember lakik és 3-4 kilométereket autókáznak meg békávéznak. Azért az nem kevés. Sokuknak szerintem megér havi 3 vonaljegy árát, hogy közösségi bringára pattanjanak fel, ha épp az a gyorsabb, vagy ha jó idő és nem akarnak a villamoson összeizzadni kétszáz emberrel.

Persze, többe kerül, mint sok más helyen, de most komolyan akkora nyomor van, hogy ezek az összegek mindenkit hazavernek? Én nem vagyok éppen gazdag, de már az ötszáz forintos napijegyet is simán kifizetném, ha mondjuk kapnék egy defektet és sietnék, mert ennyiből bkv-val se jutnék el oda meg vissza se.

Steckdose 2014.04.03. 22:55:01

Ilyen horror drágán senki nem fogja használni. Meg azok se, akiknek már ragasztott be a bank 2 hétre kauciót.

Elmondom, hogy kellett volna ezt az egészet.

Minden bicikli csomagtartójába bankjegytartó gépet beépíteni, olyat, amilyen a papírpénzes fizetésnél is van. Ebbe használat előtt be kell csúsztatni egy 1000 forintos bankjegyet kaucióként (mint a bevásárlókocsinál, csak itt egy ezres), amit visszadokkoláskor kiad a gép.

1000 forint pont annyi, amennyi már sarkallja az embereket arra, hogy visszadokkoljanak, ugyanakkor a legtöbb ember meg tud hitelezni ennyi pénzt, de még nem éri meg csak a benne levő pénzért elvinni a biciklit.

A dokkolóállomáson ki lehet választani, mennyit akarunk menni. A gép kiírja, hogy ez hány forint (X idő ingyen van, utána Y forint). Ezt a pénzt bedobjuk, mire a gép kigyújt egy zöld LED-et a legközelebb dokkolt bringánál. Ebbe bedugjuk az 1000-est kaucióként, és már tekerhetünk is. Ha nem dokkolunk vissza a kifizetett ideig, akkor a gép nem adja vissza az 1000-est. Semmi regisztráció, semmi tökölés, semmi bankkártyás kaució, ennyi. A rendszer később könnyen átalakítható más címletekre.

Ha valaki nem dokkol vissza, hanem otthagyja a bringát, mint eb a szarát (bukva az 1000-est), akkor a beleépített GPS nyomkövető alapján a szállítóautó megtalálja és felszedi.

Bérlet ugyanúgy lenne vehető, mint ahogy mondják, szerződéskötéssel, ebben az esetben elég bedugni a bérletet az automatába, és az kaució nélkül kiadja a bringát, hozzárendelve annak számát a bérlethez.

Szerintem ez így sokkal jobb lenne.

Steckdose 2014.04.03. 23:00:16

@Steckdose: Persze ehhez az is kell, hogy ne tudjon az ember 1000 forintért "venni magának" egy bringát. Ez - a bringa egyedi megjelenésén, mint lopásgátló faktoron kívül - úgy lenne megoldható, hogy 1000 forintnál nem lenne drágább 24 óra használat, 24 óra elteltével pedig a GPS nyomkövető alapján keresni kezdenék a gépet, és akinél megtalálják, annak röppen a bünti különösen nagy értékre elkövetett lopásért. (Amennyiben a bringát már eleve úgy tervezik, a GPS-t be lehet úgy szerelni, hogy az egységsugarú tolvaj vért pisáljon, míg hatástalanítja.)

Agyalap 2014.04.04. 10:20:45

@belekotyogok: Mint sokat kerekező ember meg tudod mondani, hova érsz el fél óra alatt biciklivel?
Én például Pestimréről a Ferenc körútig...
Egyébként miért tekintenénk el a felhesználható 5000 forinttól, ha már nam tudsz odaérni bárhová a belvárosban fél óra alatt?
Az meg, hogy nem tudsz 5 percet sétálni a dokkolóig, meg onnan a célig röhej. Akkor miért akarnál biciklizni? Ez csak nyafogás...

Sokkal inkább érdekelne hogy mi van, ha olyan helyre megyek, ahol már az összes dokkoló tele van. Legyen nálam térkép, és keressek egy másikat?

230e 2014.04.05. 14:34:18

@Vizslah: Azokért a dolgokért amiket leírtál kőkeményen fizettek embereknek, úgyhogy lehet hogy valóban jogos a kérdés, hogy mi alapján jönnek ki ilyen összegek.

Először is elköltenek egy csomó pénzt megvalósíthatósági tanulmányokra, utazgatásra, majd megpróbálják megsaccolni hogy hogyan fog kinézni a dolog. Jó lenne tudni hogy ezeken, a projekten dolgozók bérén, a nyilvánosságra költött pénzen, és a szakértőkön túl valójában mennyit is költöttek a "hardverre", különösen úgy hogy még szponzort is találtak rá. A másik dolog, hogy valszeg megpróbálják kihozni majd nem jövedelemtermelő projektnek (mert így egyszerűbb), és mivel a fenntartás ketyeg (nehogy vissza kelljen fizetni a pénzt)ezért lőtték be ennyibe az árat. A gond sajnos az, hogy ezt az életbe senki sem fogja megmondani, hogy ez valós, vagy nem valós összeg, és valóban reális-e ez. Amennyiben nagyon elszalad velük a ló, akkor egy Eu-s vizsgálat akár az egészet boríthatja, bár ez évek múlva senkit sem fog érdekelni.

ordasbacsi 2014.05.28. 09:57:00

@vazzup: Ez egy kalap szart se fog érni.
Megbukik egy éven belül.
Max a külföldiek fogják használni.
Azok meg olyan keveset fogják igénybevenni, hogy nem fedezi majd a rendszer teljes költségét. Roló lehúz!
süti beállítások módosítása