Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Miért nincs váltó a szegedi bérbiciklin?

2013.10.25. 10:55 - kád

Esztergom után Szegeden is elkészült a közbicikli-rendszer. A rendszer jellegzetessége, hogy az állam egy fillért nem adott bele, magánerőből épült, ráadásul a kölcsönzés is egyszerűbben megy, mint máshol, elég hozzá egy mobiltelefon. Kipróbáltuk a biciklit, beszéltünk a beruházóval, és végül jött a gyorsasági verseny.

Címkék: videó szeged kerékpár citybike bérbicikli bérbicikl

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr195598593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ex-dr. vuk 2013.10.25. 11:21:16

Alfoldon minek valto? :)

tra lala 2013.10.25. 11:25:52

@ex-dr. vuk: azert, hogy valtoztatni lehessen milyen attettel tekeri a bicajt.

ombie 2013.10.25. 11:31:45

Egy nagymami és egy gyakorlott kerékpáros nem ugyanazzal a sebességgel tud/szeretne menni.
A nagymaminak így megerőltető lesz, a bringásnak meg lassú. Kéne áttétel.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.25. 11:37:27

Meglepő lett volna, ha egy bringás örül annak amit kap.

mrbateman 2013.10.25. 11:42:41

Ha lenne váltó, akkor kellett volna EU-s pénz, ha meg az van, akkor megy okosba is, sérül a transzparencia, közgép, kartell, idegen tőke, extraprofit, stb.
Akkor az lenne a bajotok! Nincs váltó! Ha jó volt apámnak, meg annak az apjának, meg apámapjánakapjánakis, akkor ti elkényeztetett, beltenyészett, hipszterbanda is tudtok tekerni! A cudar mindenit!

donder (törölt) 2013.10.25. 11:45:46

Ahol most elek, ott nem is kell mobil se hozza, csak a tomegkozlekedesben is hasznalt elektronikus kartya. Bedugod, biciklit valasztasz es ennyi. Nem ilyen dognehezek, es nem kell emelgetni sem oket a kidokkolashoz.
Az elso egy ora hasznalat ingyenes, igy gyakorlatilag semmibe nem kerul az egesz berbiciklizes a hasznalonak, mert ha 1 oran belul leteszi egy dokkoloallomason, majd felveszi, kibereli ismet, akkor ujraindul az 1 ora.
Valto itt sincs rajta, de minek is egy berbiciklire... teljesen oke nelkule is.
Allando LED vilagitas elol es hatul, nagyon kiraly.

Ja, itt nincs szukseg GPS-re, mert az emberek nem lopnak. Nem egy europai orszag :P
A sajat biciklimet is otthagyhatom akarhol, nem kell harom U-lakat a megvedesehez.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.10.25. 11:48:08

@Don Quixote de la Ferko: meglepő lenne ha tényleg lenne ilyen hogy "bringások". Szerintem olyan van, hogy közlekedő ember. Én legtöbbet gyalogolok. Ezután sorban kerékpározom. Ezután robogó. Legkevesebbet autózom. Akkor én mi vagyok? Vagy az autós aki elmegy az autójáig. Akkor ő egy autós aki éppen gyalog megy, de nem olyan gyalogos mint az, aki nem autózik?

Persze értem én hogy "Beszóló utca 4." de komolyan. Miért kell kapásból gyíknak lenni?

vuvuzela importőr 2013.10.25. 12:01:26

Az nem jó, hogy annyira nehéz, de hát gondolom a célnak megfelel, nem kell 20km-eket menni vele...

gregibroki 2013.10.25. 12:02:13

@Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé: biztos Kanadában
amúgy meg igazat adok a fanyalgókat kritizálóknak; a bérbicikli jó váltó nélkül, ugyanis megkönnyíti a karbantartásukat (Ravennában sincs váltója a közbicikliknek, mégis egész boldogoknak tűntek az emberek).
Szegeden amúgy is teljesen felesleges (mondjuk sokan tolják a bringát a Belvárosi-hídon:)), mivel meglepő módon nincs emelkedő, csak a töltésen és a hidakon.
Valamint a turisták sem fognak vele száguldozni, mert nézelődnek közben. A helyiek sem nagyon rakják neki, nem egy Budapest, inkább ráérnek az emberek. Az autósokról nem is beszélve. Egy átlag szegedi autós pl előbb menne át az anyján, mint a záróvonalon :)

Szóval teljesen felesleges váltó.

gregibroki 2013.10.25. 12:03:20

@ombie: gondolom nem 42-21-es az áttétel.

tra lala 2013.10.25. 12:16:00

@donder: szoval csak europaban lopnak, ott viszont mindenhol :D

flamer 2013.10.25. 12:17:42

@gregibroki: Van egyáltalán a világon olyan bérbicikli hálózat, ahol váltós kerékpárok vannak? Mert én még nem láttam olyat.

protézisesh 2013.10.25. 12:19:12

@ombie: egy gyakorlott kerékpáros a saját bicaját használja. Sebességrekordokat meg ne egy városnézőnek szánt bicajjal akarj döntögetni, örülj, hogy nem gyalog kell menned.

A francia bérbicajok se váltósak, pedig Párizs is, Besancon is (ezt a kettőt próbáltam) sokkal dimbesdombosabb, mint Szeged.

Karbantartásigény? Tönkretehetetlenség? Láncváltó olajozza a gatyaszárat, agyváltót meg tönkreteszed, ha állsz a pedálon váltás közben. Jó hogy nem egyből pedelecet akartok... :(

Don Quixote de la Ferko 2013.10.25. 12:19:51

@Legelő Őse:

"Miért kell kapásból gyíknak lenni? "
Fogalmam nincs. Meséld el, miért teszed?

protézisesh 2013.10.25. 12:20:02

különben is bazmeg, a fixi a divat, nem? A fele biciklis azon vernyog, hogy mér' nem 21 fokozatú űrteknika, a másik felét meg a szabadonfutó is zavarja...

Mészáros Laci 2013.10.25. 12:27:59

@ombie:

nem kéne :-)

ez az optimum. pont annyival gyorsabb, mint a gyaloglás, hogy megérje. megbízhatóbb, olcsóbb, könnyebben kezelhető mint bármely sebességváltós.

_B_ 2013.10.25. 12:37:16

A videó alapján ez pont olyan, amilyennek egy bérbiciklinek lennie kell. Egyszerű és masszív mechanika, nagyjából tönkretehetetlen.

A telefonos kioldás aggasztó kicsit. Nemzetünk rejtett erőforrása előszeretettel rak kést az ember nyakához telefonért. Aztán majd szépen elviszik vele. Mert anyag az van benne :(

Esztétikus Kritikus 2013.10.25. 12:39:25

Ha jól láttam, a lépcsősor mellett a korlátnál van egy rámpa, amit szerintem arra való, hogy az ilyen guruló alkalmatosságokat ne cigöljék ölben az emberek, ha le vagy fel akarnak jutni a lépcsőn. Tehát a bérbicikli-állomásról akár le is lehet tolni a bringát, nem kell feltétlenül heroikusan izmozni. (2:32-nél tökéletesen látszik a rámpa)

smartdrive 2013.10.25. 12:45:28

nem irigylem azokat, akik váltó nélkül akarnak a szegedi hegyekre feltekerni :(

doktor.dikhed 2013.10.25. 12:51:11

Én szegedi vagyok, de még nem találkoztam egyetlen city bike ponttal sem. Létezik ez egyáltalán? Az oldalukon sincs információ arról, hogy hol érhetők el a kerékpárok.

Mert a videó alapján a belváros közepén van, de ha a külső részeken nincs, értelmetlen az egész.

delorean81 2013.10.25. 13:12:40

@flamer: Bécsben eredetileg váltó nélküliek voltak, aztán lecserélték őket 3 sebességesre.

Infomaker 2013.10.25. 13:26:46

Én azt nem értem, hogy minek az egész, mert vidéken, aki legalább néha, teker, van saját biciklije. Turista meg annyi van Szegeden?

gregibroki 2013.10.25. 13:31:11

@endre2714: "Nem egy europai orszag :P" én is Londonra gondoltam először, de az előbbi mondatot elolvasva elbizonytalanodtam, lehet, hogy csak a kontinensre gondolt
@flamer: ja igaz, én sem tudok róla, csak ott volt szerencsém használni; Londonban regelni kell, Bécsben 5-6 éve nem volt megfelelő bankkártyám hozzá (a társaságból senkinek), Berlinben, Barcelonaban már meg sem próbáltam.
@doktor.dikhed: lehet kell egy kis idő még az elterjedéshez, de a belvárosban is fasza használni 10 percekre (Mars térről minden kicsit messzebb van, egyszerűbb bringázni). Mondjuk én még a sarki kisboltba is bringával járok, sajnálom a cipőtalpamat.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.10.25. 13:38:52

Nekem 7 sebesség van a biciklin, de rájöttem, hogy csak 2-t használok. A 3-as az induló, meg ilyen lassan közlekedő, bicikliúton-a-gyalogosokat-kerülgető fokozat, meg van a 4-es, ami meg a most-100-m-en-nincs-se-keresztezősés-se-lámpa-lehet-haladni ill. az elérem-még-ezt-a-zöldet fokozat. De igazából a 4-es nélkül lehet élni.

Mr.paksimogyoró 2013.10.25. 14:00:37

@Esztétikus Kritikus: @cuidado llamas: szegediként mondom, az a rámpa tökéletesen alkalmatlan kerékpár le illetve feltoláshoz, abszolút nem esik kézre, főleg egy ilyen 20 kilós biciklinél nem. Azt inkább a babakocsiknak találták ki.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2013.10.25. 14:04:18

A passzázson (így hívják Szegeden azt "felső platformot") nem lehet biciklizni, mögállít (!) a rendőr.

doktor.dikhed 2013.10.25. 14:04:47

@gregibroki: Értem én, de valljuk be ez csak "úri huncutság". A belvárosban nincsenek akkora távolságok. Ez nem ér ennyi pénzt. Úgy lenne igazán értelme egy 50 milliós támogatást kapó beruházásnak, ha a belvárosból a peremek felé és vissza lehetne kerekezni. Főleg így, hogy egyre ritkábbak a járatok és 10 után már alig lehet hazajutni.

Majd meglátjuk, hogy elterjed-e. Remélem, hogy nem csak az Uniós pénzek lenyúlása volt ez is :)

ZBR 2013.10.25. 14:11:28

@Esztétikus Kritikus:
Úgy bizony... :D De legalább a kalóriát azt nagyon pontosan kiszámolták.

chirkebaszó 2013.10.25. 14:18:49

@doktor.dikhed: milyen uniós pénzek? olvasd már el a szöveget. magánerőből épült.

doktor.dikhed 2013.10.25. 14:23:19

@chirkebaszó: www.citybikeszeged.hu/

Görgesd csak le az aljára... 43 milliós támogatásból épült. Max. az önerő magántőke...

doktor.dikhed 2013.10.25. 14:37:10

@chirkebaszó: Nincs gond. Én is elég negatív vagyok, csak én a projekttel kapcsolatban. Inkább megpróbálok bizakodni, hátha tényleg hamarosan lesznek pontok a város távolabbi részein is :)

Netuddki. 2013.10.25. 14:48:04

Váltó? Motor kéne rá nem váltó...

Esztétikus Kritikus 2013.10.25. 15:02:18

@Mr.paksimogyoró: Nézőpont kérdése. Én Budapesten lakom, és nem a kerékpárbarát részén. Egy ilyen rámpáért összeteszem a kezemet (a biciklim nem a szuperkönnyű fajta). Amin felmegy a babakocsi, azon felmegy a bicikli is. Sőt, le is.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2013.10.25. 15:42:01

@gregibroki: Sajnos nem minden szegedi autoval kozlekedore igaz, vannak olyanok, akiknek nem kellett volna jogsit adni: www.youtube.com/playlist?list=PLgVcOaLQ62m7xXxzPw3u8QGepRnWkcsae

Gyakran bringazok Budapesten is, szerintem nagyjabol ugyanaz az arany a normalis es kevesbe normalis soforok kozott.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2013.10.25. 15:44:25

@doktor.dikhed:
Itt a szurke keretes irasban van, hol lennenek dokkoloallomasok: www.delmagyar.hu/szeged_hirek/jovo_heten_indul_a_citybike/2352402/

A cim ne tevesszen meg, mar par het eltelt, de azota se indult be.

rikavagyok 2013.10.25. 16:57:26

Nem igazán kell a váltó egy olyan településen, ahol a legnagyobb domborulat a Bertalan híd ;)

p.dani 2013.10.25. 17:29:53

Csak engem zavar, hogy ilyen sz*rok a fékek? Az lenne a legfontosabb. Az rendben van, hogy váltó nincs rajt, de a fékekkel szemben lehetnének egy kicsit szigorúbb szabályok, ha már egyszer tömegeknek szánják.

doktor.dikhed 2013.10.25. 20:29:31

@atomboy: Kösz, jó találat.

Azért nagy része eléggé a belvárosra koncentrálódik. Keveslem én ezt ennyiért, de majd csak alakul.

A Tyne folyó déli partja 2013.10.25. 21:29:10

@ex-dr. vuk: a gond csak az, hogy a newcastle-ieken sincs, pedig errefele igen dombos a vidék...

egyker 2013.10.25. 22:07:59

Szerdán átadásra kerül a Vérmezei kerékpáros pinenő:

egyker.blog.hu/2013/10/25/vermezo_kerekparos_piheno

egyker 2013.10.25. 22:10:23

Akarom mondani csütörtökön.

ex-dr. vuk 2013.10.25. 22:37:07

@A Tyne folyó déli partja: a londonin van 3 fokozat, de felulre meg elkelne egy, nem lehet eleg gyorsan menni vele. a fekje pedig katasztrofa...

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.26. 09:43:53

@p.dani:
Azt hiszem, azt csak téged zavar :)
Aki biciklizik, annak minek fék? Az menni akar, a fék csak elveszi a vezetés örömét :)

Mon3 2013.10.26. 11:17:27

@Don Quixote de la Ferko: "Meglepő lett volna, ha egy bringás örül annak amit kap."

Meglepő lett volna, ha egy böszmefan nem kötne bele a bringásokba.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.26. 13:46:17

@Mon3:

Azt kapod, amit érdemelsz. Nem tetszik? Látod, ez az, ami meg engem nem érdekel.

Mon3 2013.10.26. 19:18:42

@Don Quixote de la Ferko:
Ami nekem jutott azzal minden rendben. De te nagy bajban vagy, mert jó modorban, toleranciában, tisztességben és észben óriási deficited van. De te ezt sajnos nem fogod fel. Veled ellentétben ez a dolog engem nagyon érdekel, mert erősen rongálod a környezetedet.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.26. 19:59:07

@Mon3:

Az én környezetembe a hozzád hasonló tahók nem férnek bele.

A Tyne folyó déli partja 2013.10.26. 23:53:20

@ex-dr. vuk: én nem próbáltam ki őket, úgyhogy fékről nem tudok nyilatkozni.

fifibá55 2013.11.06. 18:03:51

@Yooha: igaz, Bp-n sík területen tényleg 3-as, 4-es, nagy ritkán 5-ös rövid időre, 7 fokozatú agyváltóval. Elég is.

gregibroki 2013.11.08. 14:10:55

@doktor.dikhed: én is egy kicsit sokallom azt a 200-at arra, hogy amikor lemegyek szegedre haverlátogatóbaa, akkor csak a belvárosban flangáljak bérbringával. Bp után nincsenek távolságok. Anna-fürdő-Aradi tér 10 perc, ha megnyomom, azért nem csengetek ki 200-at. Mondjuk a Nagyállomástól már azért minden jóval messzebb van.
A faszakalácsházikó az lenne, ha ez első 15 perc (a 30 túl nagyvonalú lenne) ingyen lenne. De tudják, hogy az nem lenne annyira rentábilis. Vagy az első fél óra, neadjisten 1 óra egy százas. Akkor már jóval jobban megérné a tömegközlekedéshez képest. Lehetne a Csillag-téren, a Károlyinál, a Vértónál még pár droszt.