Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tizedmásodperccel a vonat érkezése előtt eszmélt a biciklis

2013.10.02. 16:23 - kirk kapitány

Egy tizedmásodperccel a száguldó vonat érkezése előtt rántotta vissza a biciklijét a sínekről egy brit kerékpáros, aki simán áthajtott a lezárt sorompó mellett. A nőnek akkor jutott eszébe körülnézni, amikor az első kerekével már a síneken állt - írja az Independent.

A körülbelül 120 km/h-val érkező vonat vezetőjének vészfékeznie kellett. A cambridgeshire-i vasúti átkelőn, ahol az eset történt, naponta több mint száz vonat halad át. Az egyik brit vasúttársaság közelmúltban végzett kutatásából kiderült, hogy az emberek egyharmada úgy hiszi, idejében meghallaná, hogy közeledik a vonat.

"Ez a nő nemcsak nem hallotta a vonatot, de figyelmen kívül hagyta a jelzőlámpát és a sorompót is, és ezzel a saját életét is veszélybe sodorta, de veszéleztette a vonat utasinak és vezetőjének biztonságát is" - mondta a brit közlekedésrendőrség egyik munkatársa. (Csonka Anna)

Címkék: vasúti átkelő

162 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr255547801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.03. 09:00:18

@Ámond Pista:
Én már régóta mondom, hogy ha valaki önhatalmúlag rámegy a sínekre és elüti a vonat akkor igenis fizessen kártérítést a vasútnak - és valamennyi utasnak, aki aznap emiatt késedelmet szenvedett!!!!!!!!!!!

Ha ő meghalt, akkor a családja.

Ez ugyanúgy vonatkozik az öngyilkosokra is, akik pl. kinyitják a gázt és felrobban az egész ház, a többi lakás stb.

Baszd meg, az életeddel játszhatsz, az a tied, de mások életével, tulajdonával - sőt mások idejével sem teheted meg!

GG81 2013.10.03. 09:02:47

@prunoki: azért lehet valami becsusszant a bugyiba, meg azért a homloktörlés reakció se semmi. :-)
lehet, ha más nem is, főleg a hungarian k.agy szekta tagjai nem tanulnak a dologból, a csaj most egy darabig tiszteletben tartja a tilos jelzéseket! :-)

cenzuratroll bosszanto 2013.10.03. 09:06:32

@1,3,7-trimethylxanthine:

Ebben speciel igazad van, nem védeni akarom az autósokat.
A számok azonban beszédesek. 5 és 95.
Az autósok 5%-a belecsorog a pirosba, a bringások 95%-a viszont keményen belemegy a teli pirosba.

Tudod, azért van nüansznyi különbség abban, hogy a teli pirosba hajt bele, vagy az amúgy is rövid sárga miatt már pirosra vált fölötte a lámpa.
Ettől függetlenül gyökér az összes közlekedő, csak mint mondtam, az arányok a bringások javára döntenek, ott nagyságrendekkel több a gyökér.

Azt azért megkérdezném, vezetsz? Mert akkor tudnád, hogy minden sárga előtti fékezés potenciális töréssel járhat, mert a mögötted jövő zsigerből a gázra lép, ha megállsz előtte, akkor beléd rohan. Ajánlom, hogy tanulj meg úgy vezetni, hogy ha már várható a sárga, akkor tükör, és ha mögötted fél méterrel ott az idióta, akkor sajnos olcsóbb a büntetés, mint a barom miatti kiesés és javítás. Csak mesélem, bőven volt időm megállni a sárgánál, de ha nincs a váltón a kezem, nem tolom be egybe, és ugrok bele a pirosba, akkor a mögöttem jövő tűzoltóautó tol bele. Tanulság, hátra is figyelni kell néha, nem csak előre.

GG81 2013.10.03. 09:07:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "de van ahol az nem kötelező" vagy tilos a lakosság miatt. Bár veszélyhelyzetben akkor is lehet és kell, de az bőven nem a szintbeli vasúti átjárót előjelző füttykarónál fog megszólalni, hanem, amikor a mozdonyvezető vizualizálja a veszélyt majd a kürthöz nyúl... tehát már lehet bőven későn (akkor meg már mit hangoskodjon! :-D)

cenzuratroll bosszanto 2013.10.03. 09:08:24

@GG81:

Na ez az, amivel az autósok és a közlekedők nagy része nincs tisztában. Ki is borul a sok barom mögöttem, mert lelassítok és körülnézek, és nagy ívben tojok arra, hogy a mögöttem jövőnek nem tetszik.

igazi hős 2013.10.03. 09:13:41

@MLaca: Hazament másik nadrágért.

2013.10.03. 09:24:51

@magua81: 30 éve egy nyári éjszakán kábé így úsztam meg egy gigantikus ütközést (nem én lettem volna a hunyó). Az eset után kiszálltam az autóból, leültem a járdaszegélyre és ott remegtem egy fertályórát.

igazi hős 2013.10.03. 09:27:12

@JohnHenry: Ezt a marhaságot melyik ujjadból szoptad? A Doppler-effektustól magasabb lesz a vonat hangja, de ugyanolyan erős marad. (Még a Forma 1-es autók hangja sem tolódik el 10 kHz fölé, ahol már rosszul hallunk.)
Inkább arról van szó, hogy elég jó minőségű a sín és a vonat elég halk, így nem hallod meg több száz méterről, hanem csak akkor amikor már túl közel van. Vagy a bringás volt elég bamba, bár ehhez képest nagyon gyorsan reagált.

igazi hős 2013.10.03. 09:30:47

@monddazigazatmar: Oké, akkor nézzük a gyorshajtók és a szabálytalanul parkolók arányát a bringásoknál és az autósoknál. Bazzeg, mennyire szabálytalanok az autósok a bringásokhoz képest!

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2013.10.03. 09:30:58

Egy hülyével nem lett kevesebb, majd igyekszik. A vasúti gázolásokkal egyetlen probléma van 3-4 vasúti dolgozó fél lába van a börtönben és a mozdonyvezetőt ért trauma sokszor tönkre teszi egy életre. A vonat elé kerülők számára nincs bocsánat, ha túlélte, ha nem.

2013.10.03. 09:33:35

lazítsatok!
www.youtube.com/watch?v=SukTBSJJ4KM

(az se baj, hogy a videó címlapos egy másik blog jóvoltából)

Atrox 2013.10.03. 09:40:55

Az ilyenben az a legszebb, hogyha ezzel a nagy szerencsével nem úszta volna meg, akkor minimum még egy ember életét tönkreteszi: a vonat vezetőjét, aki teljesen ártatlan ebben a helyzetben. Azt soha, senkiről nem lehet előre tudni, hogy hogyan dolgoz fel végül egy olyan esetet, hogy teljesen ártatlanul ugyan, de azért mégis részt vett egy ember megölésében. És akkor még a legjobb esetet feltételeztük, mert egy ilyen sebességgel haladó vonatot szerencsétlen esetben (kis eséllyel ugyan) még egy bicikli a kisiklathat.

igazi hős 2013.10.03. 09:42:42

@cenzuratroll bosszanto: "Ettől függetlenül gyökér az összes közlekedő, csak mint mondtam, az arányok a bringások javára döntenek, ott nagyságrendekkel több a gyökér." Ha ennek a mondatnak van értelme, akkor azt jelenti, hogy nagyságrendekkel több bringás van, mint autós. Mondjuk az eleje ("gyökér az összes közlekedő") tagadhatatlanul igaz, hiszen mindenki tudja: aki nálam lassabb, az mazsola, aki gyorsabb, az száguldozik, aki az enyémnél drágább járművel jár, az rohadék és biztos lopta rá a pénzt, aki olcsóbbal, az meg csóró és szánalmas ócskavassal jár, plusz ott vannak a nálam több kerekűek, akik leszorítanak és meg akarnak ölni és a kevesebb kerekűek, akik meg csak azért élnek, hogy engem akadályozzanak. Ennyi a magyar közlekedési kultúra.

Félig tele 2013.10.03. 09:57:21

átért volna, faszé' dudált rá a vonat

Szamiz67 2013.10.03. 10:04:16

Én arra tippelek, hogy mivel ezen a kereszteződésen napi 100 vonat is elhalad, ezért a nő számára napi rutin lehetett a lezárt sorompón átbicajozni. Az első lezárt sorompós átkelésen még nagyon figyelsz, a tizediknél is, de ha évekig így közlekedsz, akkor előbb-utóbb elérkezel oda, hogy rutinból oldod meg, mintegy alapnak tekintve, hogy 216-ik alkalommal is szépen átbicajozol.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.03. 10:07:33

@Szamiz67:
"Én arra tippelek, hogy mivel ezen a kereszteződésen napi 100 vonat is elhalad, ezért a nő számára napi rutin lehetett a lezárt sorompón átbicajozni."

Mert a sok vonat az kevésbé veszélyes??????
Józan ésszel azt hinné az ember, hogy olyankor megy át a sorompón, ha "néddmá, itt évek óta nem járt vonat, mé pont most jönne..."

Szamiz67 2013.10.03. 10:09:10

@Atrox: Pár éve egy kórteremben voltam egy mozdonyvezetővel, az ő mozdonyvezetői temetőjében 8 ember feküdt...
Borzalmas lehet, amint tehetetlenül, vészfékezve csúszol száz métereket egy öngyilkos ember felé...

GG81 2013.10.03. 10:10:41

@Hoppácska: hoppácska, a menetrend az így is borult, hisz a mozdonyvezető a hír alapján vészfékezett. kíváncsi vagyok itt mennyi bábu dőlt a vagonokban, egy idióta miatt mennyien sérültek meg!? @Kitalátor = másként_gondolkodó: leírása alapján itt nem egy villamosról volt szó, ami a megállót megközelítő lassabb sebességgel kellett, hogy vészfékezzen, hanem 120-ról! szerencsétlen vilivezetőt itthon megalázták, pedig csak az épen maradt és az esemény következtében megsérült utasait védte! szerencsétlenségére elől ül a vezető, lassan ment, meg tudott állni az idióta angol picsa nyaka előtt... az angol esetnél, mire megáll a szerelvény és visszasétál a sorompóig a mozdonyvezető 1) lehiggad, és/vagy 2) a biciklispicsa elsunnyog...
nem utolsó sorban tehát már a megállás miatt dőlt a menetrend, hát még, ha a vonat személyzete ellenőrzi a sérüléseket, mentőt-rendőrt-vasútbiztonságot kell hívni az esemény miatt. A késő utasok, jószerével a vasúttárságtól fognak kártérítést kérni, de kérdem én mindezt ki fogja fizetni az okozó bringás zsebből vagy a biztosítója!?, ha az ilyen esetben mögötte marad? beperlik polgári úton, a vasúttársaság vagy az utasok pertársasága közvetlenül!? és akkor még a rendőrség hivatalból ráakaszt egy büntetőeljárást a vasúti üzem biztonságának zavarásáért, szabálysértési eljárást a tilos jelzésen áthaladásért. talán ez angliában így is történik!! remélem.

Szamiz67 2013.10.03. 10:15:29

@Hoppácska: Nem, de az emberi agy a gyakran ismételt helyzeteket, mozdulatsorokat képes félautomata üzemmódban megoldani.
Ha valaki autót vezet, akkor egy idő múlva már nem kell tudatosan figyelni a kuplung, fék, gázpedál, sebváltó történetre, sőt ha naponta ugyanazon az útvonalon jársz a munkahelyre, akkor már nem fogsz táblákat nézegetni, hanem félautomata üzemmódban végigmész. Ha esetleg módosítanak a táblákon, megfordítanak egy egyirányú utcát, akkor simán előfordulhat, hogy rutinból behajtasz forgalommal szemben, vagy nem adsz meg egy elsőbbséget.

GG81 2013.10.03. 10:17:59

@Rézsöly Püpü: őőő, nem értem. részletek? mert ezt arra írtad, hogy vasúti átjárónál autóval mentél és éppenhogy nem kaszált le a vonat!?!??!???

már megbocsáss, de ha ez történt, akkor mindenképp te voltál a hunyó! ha működik a fényjelző készülék, ha nem, ha beragadt a sorompó, ha csak egy andráskereszt van, a vasúti átjáróban, akár a járműből kiszállással kell megbizonyosodnod a síneken történő átkelés biztonságosságáról!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.03. 10:19:37

@Szamiz67:
"Nem, de az emberi agy a gyakran ismételt helyzeteket, mozdulatsorokat képes félautomata üzemmódban megoldani."

Tehát azért megy át a piroson, mert eddig is átment...

GG81 2013.10.03. 10:24:47

@Szamiz67: ezt hívják rutinból vezetésnek! kerékpáron ez kb. öngyilkosság, de mindenképp darwin díjra hajtó tudatosság!
a másik dolog, rutin ide vagy oda, a tilos jelzést csak észreveszed!? annál mindenképp meg kéne állni, főleg ha a mellékelt videón is látható fizikai akadálya is van un. sorompó!
a rutin sok helyen működhet, de állítólag a pirosozók nagyon éberek amikor a tiloson haladnak át, figyelik az irányokat, kivárják az elhaladó járműveket és csak utána hajtanak át... tehát amit írtál FAIL!

Mlinarcsik 2013.10.03. 10:26:27

@monddazigazatmar: Ja a "brit" biciklisek is ezt csinaljak. En is biciklizem de nap mint nap szajtatva bamulom, hogy mit meg nem csinalnak.
A hazunknal van egy olyan keresztezodes, hogy 5 utca fut egybe. A foutcarol (jelzem a hazak miatt total belathatatlan) ugy hajt at az idiota a keresztezodesen, hogy meg nem is lassit a pirosnal. SZET SEM NEZ!!!!! Es ezek az idiotak allandoan tulelik.
Sztm itt is annak a tipikus esetet lathatjuk. Piros lampa, tabla, sorompo. Es megallas nelkul athajtana a vasuti atjaron. Az eszem megall!!

ver@s kan-tár 2013.10.03. 10:27:50

Kár az indulatokért, amit a felvétel korbácsolt. A csaj hibázott – amúgy megítélésem szerint szándékosan ment neki a tiltó jelzésnek, hiszen az álló kocsikat, a lezárt sorompót mindenképpen észlelnie kellett! –, s ha hajszállal is, de megúszta. Legalább a reflexei rendjén működtek. Ahogy megúszta a robogó szerelvény, annak vezetője és utasai is. Némi ijedelem, majd minden ment tovább. Senki nem sérült vagy halt meg az esetnél, és ez jó hír. Az vesse rá az első követ, aki maga is vétlen, és sosem hibázott még.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.03. 10:40:01

@ver@s kan-tár:
"Az vesse rá az első követ, aki maga is vétlen, és sosem hibázott még."

Pl. én. Még sosem okoztam felelőtlenségből vonatbalesetet.

Még csak vészfékezésre sem kényszerítettem egy utasokkal megrakott vonatot.

Szamiz67 2013.10.03. 10:44:12

@GG81: Nem tudom láttál-e már közelről ilyen lakott településen átvezető sorompót, én kettőt is, mármint hogy évekig arra közlekedtem. Az utóbbi Rákospalotán van a Szerencse utca keresztezi a vasúti pályát, ott nem jár azért ennyi vonat (max. 30-40 naponta) ,de sokkal hosszabb a sorompó zárva tartása. Nagyon sok bicajos, gyalogos, motoros, de még autósok is kikerülik a lezárt sorompót és átmennek.
Nem, nem értek egyet ezzel, sőt felháborít, de attól még az ember hajlamos így működni és ha ezt rendszeresen így oldod, meg akkor előbb-utóbb bekövetkezik egy olyan pillanat, amikor kihagy a figyelmed.

Szamiz67 2013.10.03. 10:47:43

@Hoppácska: Nyilván, erről szól a megszokás, rutin folyamat. Ez részemről nem megértés, pláne nem egyetértés, csak az emberi agy, elme működésének ide vágó kapcsolódása.

Szamiz67 2013.10.03. 10:54:03

@Hoppácska: Ilyet én sem csináltam, sőt most már 30 év, 7-800ezer kilométer balesetmentes közlekedés van mögöttem, ennek ellenére évente, kétévente előfordul, hogy a figyelmem kihagy egy pillanatra, vagy rosszul mértem fel egy közlekedési szituációt és a másik közlekedő figyelmére, reflexére voltam utalva. Miután már elég rutinosan, defenzíven közlekedem, ezért én hetente, kéthetente segítek más autósoknak, közlekedőknek, hogy egy rosszul felmért helyzetből ne legyen baleset, de ha van olyan közlekedő, aki hibátlanul is képes ezt megoldani, annak csak örülök.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.03. 10:57:01

@Szamiz67:
Én sokkal fontosabbnak tartom itt a másik emberi jellegzetességet: a szabályok leszarását. Nem állt meg. Miért állt volna? Ugyanmá!

És a harmadik emberi jellegzetesség: a pofátlanság.
Piros volt a lámpa? ja bocs, nem láttam. De hát álltak az autók is, ezt látnia kellett! de nem láttam, bocs, ez van, emberek vagyunk, ugyi. De megkerülte a sorompót! Ja, tényleg, észre se vettem, bocsika, kicsit elbambultam, akkor ugye most mehetek, nincs több kérdés, főleg hogy mondtam, hogy bocsika.

randomuser1 2013.10.03. 11:03:57

én amúgy ezt a két embercsoportot utálom:
1,a néccázforintos benzin örömére közútra visszatért vezetninemtudásukkal folyamatos torlódást okozó gecik
2, a néccázforintos benzin örömére visszatért kétezerértankolok gecik, akik miatt a kúton is folyamatos a torlódás

GG81 2013.10.03. 11:25:38

@Szamiz67: pont arrafelé már nem olyan hosszúak a sorompós idők, mint mondjuk rákosrendező vagy angyalföld vasútállomás környékén, ahol a megálló-utascserélő vonatokat is meg kell várni... szóval csak áthaladnak, nehogy már ne lehessen kivárni!?
vagy, ha nem, akkor miért kell szerecsenmosdatni ezeket a gyökér darwin nyerteseket!? csak azt remélem, hogy rajtuk kívül senki másnak nem esik baja! pl. a vészfékező vonaton utazók közül vagy a mozdonyvezető fel tudja-e dolgozni mondjuk az x-edik eseménye után.

GG81 2013.10.03. 11:28:36

@É2I: ne legyél villamosvezető! :-/

OftF 2013.10.03. 11:36:43

Na, ott se jobb a helyzet!

:P

solesz · www.index.hu 2013.10.03. 11:49:14

A szerencs-utcai vasúti átjáróban (ahol szintén gyorsan nyílik a sorompó) naponta legalább kétszer áthaladok. A lezárt sorompónál 2-3 naponta megy át a kerékpáros. Persze körülnéz, nem ennyire marha, mint ez itt.
De a vasúti átjárót nem tiszteletben tartani pont olyan, mint áram alatt levő konnektort szerelni, szigetelt fogóval. Biztonságosnak tűnik, de szokás a rabjává tesz itt-is ott-is.

solesz · www.index.hu 2013.10.03. 12:05:03

@Szamiz67: Rákospalotán Szerencs utca van. Szerencse utca nincs.
És régen járhattál arrafelé, ugyanis a váci vonalon közlekedő zónázók, plusz nemzetközibe a Szob felé határátlépő vonatok, továbbá a körvasútsorról erre araszoló tehervonatok (és az előbb említett nemzetköziek) járnak arra. reggeli és délutánii csúcsban óránként 10-20 vonat is megfordulhat arra. Az autósok nagyon régóta nem kerülnek ott ki sorompót, az elmúlt 4 évben egyetlen egyet sem láttam. Még a gyalogos is megáll. Ebben a 4 évben csak kerékpárost láttam ott átmenni a lezárt sorompó ellenére. Az autósok inkább átslisszannak a piros villogó mellett, amikor még áll a sorompó.

Laciii 2013.10.03. 12:44:45

@cenzuratroll bosszanto:
"Az autósok 5%-a belecsorog a pirosba"
Utána meg előadod, hogy sárgánál meg ne állj, mert tuti letarolnak hátulról. Szóval hogy jön ki az az 5% ha 100%-ban figyelni kell hátra.

Laciii 2013.10.03. 12:46:18

@solesz:
"Az autósok inkább átslisszannak a piros villogó mellett, amikor még áll a sorompó. "
Aztán jön majd a másik irányból is egy vonat...

solesz · www.index.hu 2013.10.03. 13:11:15

@Laciii: ha felnyitott sorompónál jön a vonat, akkor mindegy hogy melyik irányból teszi. A piros fények ugyanis korábban kezdenek villogni, hogy előjelezzék a sorompó zárását. Két esetben érhet a vonat nyitott sorompóhoz. Vagy a biztber hibája miatt, vagy mert a 100km/h-ra engedélyezett vonalon kinai mágnesvasúti sebességgel közlekedik...
Ja, a harmadik, hogy valaki erővel felállítja :)

É2I 2013.10.03. 13:49:16

@GG81: Nem terveztem.
Először nem értettem mire mondod, de aztán beugrott. Hidd el autósként is lehet szívni az ilyen bedugott fülű hipszterek miatt. A zebrán úgy megy át biciklivel, gyalog mintha valamiféle erőtér védené. Nyilván lassítok a zebra előtt, keresztedésnél, de van amikor úgy lép le, olyan közel van, hogy bele kell állni a fékbe. Úgy hogy alapból figyelem a járdán közlekedőket is, melyik lehet potenciális zombi. Az esetek 90%-ban tízen- húszon éves telefont maguk elé tartó agyhalottak.

Persze villamosvezetőként ez hatványozott, ott falkában fordulnak elő és a fékezés is bajosabb. Na meg a spektrum is teljes, hiszen a sínen átszaladás a nép nemzeti sportjaink egyike.

Gyalogosként én azért tudok várni egy ütemet, ha látom az autó közel van, sőt inteni szoktam, hogy had menjen, nem döglök bele 5 másodpercbe. Kerékpárosként meg egyértelműen leszállok és áttolom.

közösperonos átszállás 2013.10.03. 16:01:40

@É2I: "Nyilván lassítok a zebra előtt, keresztedésnél, de van amikor úgy lép le, olyan közel van, hogy bele kell állni a fékbe. Úgy hogy alapból figyelem a járdán közlekedőket is, melyik lehet potenciális zombi."

Szóval megadod a gyalogosok elsőbbségét a zebrán? Hát ez igazán nagyon rendes tőled, de tényleg.

(Bicajjal meg nem kell leszállnod, ugyanakkor nincs kiemelt elsőbbséged, tábla hiányában pl. csak jobbkéz- és kanyarodási szabály alapján.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.03. 16:49:03

@közösperonos átszállás: El kell keserítselek, bicajjal semmilyen elsőbbséged nincs a gyalogátkelő helyen. A jobb kéz és kanyarodási szabály pedig csak utak kereszteződésére vonatkozik, a zebrán nincs jobbkéz-szabály. Ja, és ugye ezt már többen kivesézték: bicajjal szabályosan NEM kerülhetsz fel a zebrára, szóval ott nem is tekerhetsz át.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.03. 16:53:45

@solesz: Hát én Gödöllőn a vasútállomásnál, konkrétan még nem láttam kerékpárost, aki megállt volna a sorompónál. Max hébe-hóba gyerekes családokat, de a többi óvatosan átteker a piros lámpa és sorompó ellenére. Nem két naponta, hanem minden egyes pirosnál.

Zebrateve 2013.10.03. 17:02:08

@hidegseg: @zoli_lon: @Neocon: Itt hergeljétek a népet, hogy a hülye biciglisek zenét hallgatnak vezetés közben: totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/02/rezegjen_az_a_rendszamkeret/

hidegseg 2013.10.03. 17:11:02

Mi közöm nekem a TE frusztrációdhoz?

TZiky 2013.10.03. 21:50:31

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Ja, és ugye ezt már többen kivesézték: bicajjal szabályosan NEM kerülhetsz fel a zebrára, szóval ott nem is tekerhetsz át."
Ha van olyan gyalog- és kerékpárút ami nem szűnik meg a zebra előtt, akkor a bicajjal melyik szabályt is sértettem meg hogy mégis odakerültem és akkor miért is nem tekerhetek át?

Üdv:
TZiky:-))

2013.10.03. 21:51:19

@GG81: nem arra írtam, nem vasúti átjárónál voltam és nem vonat volt, ami hunyó lett volna.
A többi korrekt és fontos is, csak épp nem passzol.

GG81 2013.10.04. 07:54:09

@Rézsöly Püpü: rendben, a postban írt eset és a "kábé így" nem segített más résztvevőkre értelmezni. persze mondjuk közúton egy nagy sebességgel előttünk elrobogó dolog (pl. 40tonnás kamion) is elég ijesztő tud lenni. :-) lélekjelenlét.

közösperonos átszállás 2013.10.04. 08:44:48

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "El kell keserítselek, bicajjal semmilyen elsőbbséged nincs a gyalogátkelő helyen. A jobb kéz és kanyarodási szabály pedig csak utak kereszteződésére vonatkozik, a zebrán nincs jobbkéz-szabály."

Na nézzük, mit mond erről a KRESZ:

a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
[...]
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
[...]
28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos
részére.

Ezek alapján de, simán kereszteződés a bicikliút-zebrásátvezetés eset, és vonatkozik rá a jobbkézszabály. Amúgy ha nem lenne érvényes, akkor ez alapján:

(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
[...]
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;

...az elsőbbségadás kötelező tábla nem vonatkozna bicikliúton érkező biciklisre, mert az _útkereszteződésbe_, _útról_ érkező járműre vonatkozik.

(Amúgy már sokadszorra, nyilván nem a járdán jövő biciklisekről van szó, hanem a bicikliútról zebrára vezetettekre.)

közösperonos átszállás 2013.10.04. 08:48:20

@TZiky: "Ha van olyan gyalog- és kerékpárút ami nem szűnik meg a zebra előtt"

Én még ezt a megszorítást is vitatnám. Szerintem értelemszerűen a padkánál szűnik meg a bicikliút, csak technikai okokból valamivel előrébb kell tenni a táblát. Ha ragaszkodnánk a tábla vonalához, akkor a kerékpárút kezdetére is ez vonatkozna, még ott is, ahol van kerékpáros átvezetés (pl. Boldogasszony sgt). Ilyen esetben azt várnánk el, hogy a kerékpáros átvezetésen, még az úttesten tartózkodva(!) szálljon le a biciklis és tolja a bringát a tábla vonalán túl, minden kereszteződésben. Nyilván nem ez volt a jogalkotó szándéka.

közösperonos átszállás 2013.10.04. 10:16:01

@közösperonos átszállás: Vagy mondjuk ahol több kereszutcányi hosszban van 70-es tábla lakott területen belül, ott sem kell 50-re lassítani mindig a keresztutca és a tábla között. :-)

közösperonos átszállás 2013.10.04. 13:54:56

@közösperonos átszállás: De látom, a délmagyaron is ez volt a téma tegnap...

TZiky 2013.10.04. 14:11:14

@közösperonos átszállás: "Szerintem értelemszerűen a padkánál szűnik meg a bicikliút, csak technikai okokból valamivel előrébb kell tenni a táblát."
Azért írtam, hogy a gyalog- és kerékpárút nem szűnik meg, mert egyáltalán nincs kitéve a gyalog- és kerékpárút vége tábla.

"Ha ragaszkodnánk a tábla vonalához, akkor a kerékpárút kezdetére is ez vonatkozna, még ott is, ahol van kerékpáros átvezetés (pl. Boldogasszony sgt). Ilyen esetben azt várnánk el, hogy a kerékpáros átvezetésen, még az úttesten tartózkodva(!) szálljon le a biciklis és tolja a bringát a tábla vonalán túl, minden kereszteződésben."
Ez egy nagyon jó érv. Alkalomadtán élnék is vele - hacsak meg nem tiltod -.

Üdv:
TZiky:-))

közösperonos átszállás 2013.10.04. 14:16:36

@TZiky: Parancsolj, a tied. :-) De viheted a 70-es korlátozóst is (Pesten a Budaörsi úton kifele van ilyen pl., hogy kereszteződésenként van megújítva, nyilván mindig méterekkel a kereszteződés után) -- kíváncsi vagyok, hányan írnák erre, hogy jabasszustényleg, ezentúl ott mindig le fogok lassítani. :-)

TZiky 2013.10.04. 14:56:16

@közösperonos átszállás: Köszönöm. :-)
A 70-es a tegnapi szegedi esethez szerintem nem igazán passzol, mert a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendeletben az van, hogy a gyalog- és kerékpárút végét jelölni kell, míg ezt a sebességkorlátozásra nem találtam meg. Valamint a sebességkorlátozás táblára a rendelet leírja, hogy minden kereszteződés után meg kell ismételni, viszont a gyalog- és kerékpárút táblánál - bizonyos feltételek esetén - kimondottan megengedi a ritkább ismétlést. ( Továbbá nem tartom elhanyagolhatónak azt a különbséget sem, hogy a 70-es tábla az a tiltó táblák között van, míg a gyalog- és kerékpárút táblát az utasítást adó táblák közé tették. )

Ja... Nézzél szét a gugli mepszen a szegedi Kossuth L. sgt - Damjanich zebránál. ( Nincs kitéve a gyalog- és kerékpárút vége tábla, teljes szélességű a zebra, és kerós-gyalogos lámpafej irányítja a zebrán a forgalmat. ) Szóval ott ugyan melyik szabályt sértem meg, amikor rákerózok a zebrára?

Üdv:
TZiky:-))

közösperonos átszállás 2013.10.04. 15:08:27

@TZiky: Jogos, tényleg nem mindegy, miféle tábla: a sebességkorlátozásé egyértelmű:

"(6)82 Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja."

Tehát az útkereszteződés_ben_ is már csak 50-nel szabad menni. :-)

TZiky 2013.10.04. 15:29:13

@közösperonos átszállás:
"Tehát az útkereszteződés_ben_ is már csak 50-nel szabad menni. :-) "
Jó. :-) A 30-asnál meg az útkereszteződésben felgyorsíthat. :-)

Üdv:
TZiky:-))

közösperonos átszállás 2013.10.04. 16:00:29

@TZiky: "A 30-asnál meg az útkereszteződésben felgyorsíthat. :-)"

Igen, de szándékosan nem a korlátozást akartam hozni; ha csak fél méternyi szakaszról van szó (ez akkor volt ugye, mikor még nem tudtam, mi van az útkereszteződésben), akkor arra lehet mondani, hogy szabályos ötven centin felgyorsítani 30-ról 50-re, csak lehetetlen, ezzel kész, ellenérv letudva. Ha viszont előtte-utána szabad gyorsabban menni, csak a kereszteződés és a tábla vonala között nem, az izgalmasabb. :-)

FGSuperman 2013.10.05. 08:48:11

@Hoppácska: na persze
szerintem meg fizessen az a barom autós is akinek a balesete miatt 20 km-es dugóban ül a fél ország az M7-en

egy ilyen vidám baleset után emberünk mehetne az adósok börtönébe, teljes vagyonelkobzás után, élete végéig

FGSuperman 2013.10.05. 08:51:26

@cenzuratroll bosszanto: a sárgánál nem a gázra kell lépni

engem a napokban majdnem elütött egy autó egy sárga utáni -ő szempontjából két másodperces piros, én szempontomból két másodperces bringautas zöld szituációnál

teszem hozzá ettől függetlenül nem látogattam át egyik autós fórumba sem, hogy elküldjek minden autóst az anyjába
furcsa mi?
mondjuk én figyelek
és ennek köszönhetően nem ütött el - mázlija volt a buzi autósnak

FGSuperman 2013.10.05. 08:55:04

@Atrox: "egy ilyen sebességgel haladó vonatot szerencsétlen esetben (kis eséllyel ugyan) még egy bicikli a kisiklathat"

vagy egy a sínen napozó gyík

FGSuperman 2013.10.05. 08:57:29

@GG81: és a letarolt autósok esetében mi a helyzet?
mintha kicsit több autó-vonat koccanás lenne, mint vonat-bringa

FGSuperman 2013.10.05. 08:59:22

@Hoppácska: ellenben lehet, hogy hibáztál más szituációban, amiben meg más nem

FGSuperman 2013.10.05. 09:05:26

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): azért bámulatos, hogy mindenki bele tud kötni ebbe a nyomorult zebra történetbe

komolyan
adott egy szimpla egyenes útszakasz a közepén zebrával
autónak piros van
gyalogosnak zöld
bringás átgurul a gyalogos zöldön
az autósnak ez miért fáj? - hacsak nem azért, mert át akar gurulni a piroson:-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.10.05. 15:00:58

@FGSuperman: "miért? nincs rükverc?"

Próbáld meg elképzelni, ahogy az autós, engedjük meg: lassan gurulva észreveszi, hogy jön a vonat, és ez neki rövid jövőt ígér. Fék, kapcsolás rükvercbe – tegyük fel, hogy elsőre sikerül –, gáz, és az autó megteszi visszafelé az első harminc centit. Mennyi idő jött ki? Vagy egy másik lehetőség, ahogy kinyitja az ajtót, oldalirányban kilép vagy kiesik a kocsiból, majd egy tigrisugrás hátrafelé. Ha előrefelé kell, akkor vegyük még hozzá, hogy az ajtót is meg kell kerülni. Mennyi idő jött ki? És ehhez képest mennyi ideig tart, amíg a biciklit elengeded, és tigrisugrás? Még az is gyorsabb volt, ahogy ez a nő hátralépett és elfordította a kereket, ami órási szerencséje volt, mert ha a kerék beakad a vonatba, akkor a bringa őt egy villanás alatt letarolja.

"autónak piros van
gyalogosnak zöld
bringás átgurul a gyalogos zöldön"

rendőr előugrik
bringást seggberúg.
Ugyanis a zebrán a bringát tolni kell, ez a szabály. Egyébként nem gyalogos, és nem neki szól a zöld. Az, hogy nem tol, hanem gurul, az egyik példa arra, hogy a bringások úgy érzik, hogy a szabályok rájuk tulajdonképpen csak félig-meddig érvényesek.

FGSuperman 2013.10.05. 18:32:33

@Androsz: a rükverces kérdésem nyilván móka volt

a zebrás történetnél mindig nem értem, hogyha valaki a gyalogosok tempójában átgurul az miért baj
azt én is osztom, hogyha egy olyan kereszteződésnél ahol egy másik jármű kanyarodhat - és ott jön egy kerékpáros takarásban - az bazira veszélyes

ez a gyalogos lámpás kereszteződés megint egy olyan pont amit a KRESZ-ben felül lehetne vizsgálni

amúgy pont most mutatták az agyas autós haverotokat akinek sikerült a villamossal ütköznie

Benzoylmethylecgonine 2013.10.06. 06:06:07

@FGSuperman: " azt én is osztom, hogyha egy olyan kereszteződésnél ahol egy másik jármű kanyarodhat - és ott jön egy kerékpáros takarásban - az bazira veszélyes"

De ez kerékpáros átvezetésekben ugyanúgy megvan, és ott tök szabályos áttekerni, sőt elsőbbségem van. Más kérdés, hogy az életösztön működik, és mindenképp számítok arra, hogy nem kapom meg az elsőbbséget. Nekem az egész teljesen logikátlan, és ahogy utánanéztem, konkrét szabályok erre nincsenek is, csak ilyen közvetett, nem egyértelmű mellébeszélés.

@cenzuratroll bosszanto: azt azért említsük meg, hogy a csorgás-beszáguldás 50-50 a bringásoknál (vagy következetesen 10-zel, hogy újra és újra megelőzd, vagy szimplán leszar mindenki mást), ellenben autóval csak döngető, csak-azért-is-padlógáz-és-átmegyek pirosozást láttam. Nyilván van oka néha, amikor a mögötte lévő feltétlenül a hátsó ülésen akar landolni, de azért igen szép számmal nem más, mint egy baromi agresszív megnyilvánulás, hogy a következő pirosnál ácsorogjon (ha megáll :-))).

A Tyne folyó déli partja 2013.10.06. 15:38:43

@monddazigazatmar: nézd meg jól a videót. van még két másik bicajos rajta, akik nem csinálnak ilyet...de neked elég egy, hogy az összesre ráhúzd...

A Tyne folyó déli partja 2013.10.06. 15:52:39

@magua81: vagy bekakilt...s hazament új bugyiért.@Hoppácska: nem hiszem, hogy egy öngyilkost nagyon érdekel, hogy hány embernek okoz kényelmetlenséget...mozdonyvezető mesélte, hogy gyerek ráállt a sínekre, nézett őrá, ő meg azon gondolkozott,hogy mit csinál ez itt, hát nem fog már tudni megállni...(gyerek azt is akarta). s ilyenkor előveszik a mozdonyvezetőt, meg aztán a többi utas is megsérülhet. de ha valaki öngyilkos akar lenni, szerintem az csak magára gondol.

FGSuperman 2013.10.07. 08:59:50

@1,3,7-trimethylxanthine: no igen
a pirosban áttekerésből én sem láttam még bringástól, csak átcsorgást

mondjuk a belváros felé ritkán járok - ott nem tudom mi van, de itt D-él-Pesten és Dél-Budán amerre főleg mozgok nem igazán van ilyesmi

FGSuperman 2013.10.07. 09:02:11

@1,3,7-trimethylxanthine: kerékpáros átvezetésben ha elütnek legalább nem te leszel a hibás:-)

amúgy a másik nagy gond, hogy az autósok egy része egyszerűen baxik indexelni
- kinézek balra, hogy a mellettem haladó autó vajon kanyarodni fog-e
- nincs index
- megyek tovább, erre húzza rám a kormányt pislogás (index) nélkül

közösperonos átszállás 2013.10.07. 09:51:11

@Androsz: "Ugyanis a zebrán a bringát tolni kell, ez a szabály."

És melyik szabály is konkrétan?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.07. 14:46:03

@közösperonos átszállás:

Rámutatok hol torzítottad szándékosan vagy tudatlanságból a szabályokat, hogy neked legyen igazad:

"Ezek alapján de, simán kereszteződés a bicikliút-zebrásátvezetés "

Csak sima zebráról volt szó.

"Ezek alapján de, simán kereszteződés a bicikliút-zebrásátvezetés eset, és vonatkozik rá a jobbkézszabály. Amúgy ha nem lenne érvényes, akkor ez alapján:"

Itt finoman kivágtad a téged kellemetlenül érintő részeket.

mely szerint:

Jobbkézszabály EGYENRANGÚ utak kereszteződésénél értelmezhető.

A kerékpárút NEM EGYENRANGÚ a közúttal... Salynoss.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.10.07. 16:01:16

@közösperonos átszállás: "És melyik szabály is konkrétan? "

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól, 54.§ (4) pont: "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Szerintem ez világos beszéd. És csak tisztázzuk, hogy a kijelölt gyalogosátkelőhely sehol sincs kivételként megadva.

@1,3,7-trimethylxanthine:, @FGSuperman: "a pirosban áttekerésből én sem láttam még bringástól, csak átcsorgást"

És az megengedett? Az, hogy az autósok barma átmegy a piroson, és még gázol is néha, nem ad jogot a piroson való átkelésre. Moszkvában és Isztambulban valószínűleg igen, itt nem. Láttam én már bringást a Bajcsy–Bodmaniczky sarkon a pirosban "átcsorogni". Le nem tette volna a lábát, inkább lassan bement a kereszteződés kellős közepére, előtte bekanyarodtak az autók, nekik volt zöld, szemből, a faszi pedig ott egyensúlyozgatott mellettük a bringán, aztán végül átjutott. Élve. Oktalan kis állat, szegény anyját sajnálom.

közösperonos átszállás 2013.10.07. 16:21:01

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Csak sima zebráról volt szó."

Viszont _bármilyen_ zebráról. A kerékpárutat rávezetjük a zebrára is zebra, és _arra_ nem igaz, amit mondasz, a járdáról érkező biciklis résszel senki nem vitázott. Viszont te állítottad be úgy, hogy zebrára csak járdáról érkezhet a biciklis, ami meg nem igaz.

"Jobbkézszabály EGYENRANGÚ utak kereszteződésénél értelmezhető.

A kerékpárút NEM EGYENRANGÚ a közúttal..."

Ezt mégis mire alapozod? Oké, elhiszem, hogy ezt hiszed, de az ugye kevés. (Kivágni meg nem vágtam ki semmi relevánsat.)

"Szerintem ez világos beszéd."

Így van, nem is védem azokat, akik lakott területen kívül, főútról leszállás nélkül kanyarodnak balra. (Vagy kerékpárútról a vele párhuzamos közutat keresztezve balra.)

"És csak tisztázzuk, hogy a kijelölt gyalogosátkelőhely sehol sincs kivételként megadva."

Egyetértünk, így nem is védem azokat, akik lakott területen kívül, főútról leszállás nélkül kanyarodnak balra egy zebrán. (Vagy kerékpárútról a vele párhuzamos közutat keresztezve balra, egy zebrán.)

monddazigazatmar 2013.10.07. 20:54:38

@1,3,7-trimethylxanthine: Nem állítom azt, hogy autós még nem ment át soha piroson. Főleg ugy, hogy megpróbálja elérni a sárgát. De olyan pofátlanul, mint amit a biciklisek csinálnak, hogy áll a sor fél perce, 5 autót megelőz és átmegy a piroson én még nem láttam.
@A Tyne folyó déli partja:
Van a videón legalább 3 autó is, akik nem mennek át. A 3 bicikliből egy pedig csak nekiindul.

Egyébként ha jár valaki a városban, akkor láthatja, hogy iszonyatosan szabálytalanok a biciklisek. Borzasztó. Az a legszebb, hogy a fele nem is tudja a szabályokat- lásd fent az okost, aki büszke, hogy nem ütütte el a fogaskerekű.

igazi hős 2013.10.08. 00:18:20

@monddazigazatmar: Igazad van, az autósok kénytelenek a pofátlan kielőzéshez a kanyarodó vagy a szembe sávot használni. Legyen tízszer annyi piroson átmenő bringás mint autós, az azt jelenti, hogy 10 pirosozó autósra jut 100 bringás. De a 10 autósból legalább 1 lesz, aki beragad a kereszteződésbe és akadályozza a forgalmat, míg a 100 bringásból egy sem lesz. Azaz a kevesebb itt jóval több.
De ha azt számolom, hogy a 10 autósból hány veszélyezteti a többi közlekedőt, akkor is magasan vezetnek az autósok. Egy adat nem adat, de múlt héten úgy jött velem szembe a piroson keresztül egy audis (persze a kanyarodó sávból kellett egyenesen jönnie, mert az ő sávjában már megálltak, tehát nem "épp csak sárgán" akart átmenni), hogy ha én jövök balról, akkor most a fél autót cserélni kéne, de szerencsére aki onnan jött vagy észrevette a takarásból előtűnő autót, vagy csak elég álmosan indult.
Érdekes, hogy bár a keresztező autó sokkal észrevehetőbb, mint a keresztező bringás, mégis sokkal több autó-autó csattanást látok, ahol az egyik sikertelenül akart átcsúszni a kereszteződésen, mint autó-bringa ütközést. (Ne hozzuk ez ellen a rendőrségi statisztikát, mert abban a városi autó-autó balesetek talán 1%-a lesz benne, mert ezekre nem jellemző, hogy megsérülne valaki. Nyilván az autó-kerékpár ütközésből sem lesz minden esetben baleset, de az arány legalább egy nagyságrenddel nagyobb.)

Végül, ami az "iszonyatosan szabálytalan" járművezetőket illeti: "ha jár valaki a városban, akkor láthatja, hogy" az autósok kb. negyede szabálytalanul parkol (és egy jelentős részük még csak nincs is ennek tudatában) és bizonyos helyeken az autósok 90%-a gyorsan hajt (és a legtöbbjük megmagyarázza, hogy ez miért nem igazi szabálytalanság). Ennyi: egyformán szabálytalanok vagyunk.

igazi hős 2013.10.08. 00:29:33

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "A kerékpárút NEM EGYENRANGÚ a közúttal" Ennek erősen ellentmond az a gyakorlat, hogy ahol a főúttal párhuzamos kerékpárutat keresztezel, ott elsőbbségadás kötelező táblát se a kerékpárútra, sem a keresztező útra nem raknak ki, csupán az alárendelt út kap egy 95/c táblát.
Az elmélet sem támogatja ezt: "Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út." illetve "Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása." Itt nem látom azt a megkülönböztetést, amit írsz.

De a kanyarodásnál ki is van emelve (31. § 5.
"Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik ...
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,
c) balra bekanyarodó járművel
ca) az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
cb) az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére."

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.08. 09:49:23

@közösperonos átszállás:

"Ezt mégis mire alapozod?"

A tényekre. Az esetek többségében más szélességű, burkolatú, besorolású, sőt a közúti számozás alapján is más az osztályú. Mitől lenne egyenrangú???

Az külön kedves, hogy olyan "idézeteket" csatolsz hozzám, amiket nem is én írtam. Jó politikus lennél.

@igazi hős:

Te magad írtad le, hogy az általad említett esetben NEM a jobbkézszabály miatt kell elsőbbséget adni, hanem mert erre külön rendelet van. Az, hogy benne van a "jobbra" szó, ne tévesszen meg, ez csak az irányt jelöli

GG81 2013.10.08. 10:55:53

@igazi hős: Ne legyél már ennyire korlátolt! Statikus tárgyak (járművek) illetve egy irányba mozgó járművek sohasem fognak akkora veszélyt jelenteni, mint az egymás útját keresztező járművek!!! Ezért nem mindegy a pirosozás kérdése, ezért nem lehet semelyik általad felvetett hatalmas vétséggel összehasonlítani! Mivel ez elsőbbségi viszonyokat, áthaladási sorrendeket szabályoz, még egyszer kiemelve a kis elvakult agyadnak, útvonalakat keresztező szituációkban!
Fogd már fel, hogy a pirosozással nem csak egy megállási szabályt szegsz meg, amit mostanában hála az égnek az önkormányzatok, közteresek bírságolással és akár elszállítással jutalmaznak. Vagy nem a rendőrség MEGAbeszerzését indokló abszolút/relatív gyorshajtási költségvetés kiegészítő mérések kérdéskörébe tartozik. De itt ki lehet emelni a Budai eurovelo szakaszon 10km/h-s sebességet leszaró kőagyú bringásokat is. Hoppá!
A pirosozással/elsőbbség meg nem adással egyszerűen csak leszarod a többieket, akik próbálnak élni az épp szabad jelzés adta jogukkal a továbbhaladásra. Igen, ez hatványozottan érvényes, amikor a kedves bringáspajtik a gyalogátkelő zöld jelzésén áthaladók közt cikáznak el keresztben, amivel tökéletesen kiadják minden frusztrációjukat, hogy végre a nyeregben egy náluknál kisebb közlekedőt terrorizálhatnak, őket senki nem állíthatja meg. Ez csak pszichológia. A gyávaság pedig minden helyzetben adott, mert csak tovább kell tekerni, még akkor is, ha beszól "keményen" egy autósnak, akiről még azt is tudja ezen felül, hogy nem fog valószínű kiszállni a fémdobozból. Sok a gyík, de szerencsére van remény, látni olykor normálisan közlekedő kerékpárost!

közösperonos átszállás 2013.10.08. 10:59:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "A tényekre. Az esetek többségében más szélességű, burkolatú, besorolású, sőt a közúti számozás alapján is más az osztályú. Mitől lenne egyenrangú???"

Ja, azt hittem, a KRESZ-ről beszélünk még mindig, nem a "de hát mindenki tudjá"-ról. Akkor hát specifikálnám: mi támasztja alá a KRESZ-ben, hogy nem egyenrangúak? Mert nekem és neked a KRESZ alapján kell közlekednünk, nem az utak számozása meg szélessége alapján.

"Az külön kedves, hogy olyan "idézeteket" csatolsz hozzám, amiket nem is én írtam. Jó politikus lennél. "

Vagy nem, mert már jóval azelőtt, hogy te írtál volna, írtam magamtól, hogy elszúrtam, az a része nem neked ment volna, bocs. Te viszont ezt ignoráltad, lehet, hogy te lennél jó politikus. :-)

igazi hős 2013.10.08. 12:49:28

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Mondom: "De a kanyarodásnál ki _is_ van emelve", még egyszer: is. Tudod, ez olyan, mint az egyenrangú kereszteződés táblája: nem attól lesz egyenrangú, az csak tovább hangsúlyozza.

Egyébként az idézett rész nem a jobbkéz szabályról szól, hanem arról, hogy egyenrangú kereszteződésben az egyenesen haladónak van elsőbbsége a kanyarodóval szemben. Szemléletesen tekintsd úgy, mint ugyanannak az útnak egy másik sávját és akkor látszik az analógia. Ugye, neked van jogsid, nem kell tovább részletezem?

2013.10.09. 11:09:28

@GG81: oké, de én nem a posztra reagáltam, hanem egy kommentre. Ha megnyomom a "válasz erre" gombot, akkor látszik, hogy mire reagáltam. Most a te írásodra. Az első kommentemben pedig magus81-re.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.10. 11:56:00

@igazi hős: Téged a továbbiakban ignorállak, szándékosan éred félre, amit írok. Továbbra sem indokoltad mitől esz a biciKliút EGYENRANGÚ a közúttal.

@közösperonos átszállás:
"mi támasztja alá a KRESZ-ben, hogy nem egyenrangúak?"

Még be is idézed. Amúgy mitől lennének egyenrangúak? Még a felhasználási módjuk és a rájuk vonatkozó szabályok is mások. Sajnos nem tudnak egyenrangúak lenni. Ha van tábla, ha nincs.

közösperonos átszállás 2013.10.10. 12:56:17

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Még be is idézed."

Mit, hol? Lehetnél kicsit konkrétabb, hidd el, nem fáj. :-)

"Amúgy mitől lennének egyenrangúak?"

Mert semmi nem mondja, hogy nem azok?

"Még a felhasználási módjuk és a rájuk vonatkozó szabályok is mások."

Értem, tehát mások. Tételezzük fel egy pillanatra, hogy a "másságukból" következik, hogy "nem egyenrangúak". Honnan veszed, hogy a kerékpárút az alacsonyabb rendű? (A "nyilvánvaló" meg "a szélesebb útnak elsőbbsége van" jellegű bölcsességeket most hagyjuk, szorítkozzunk a KRESZ-re.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.10. 15:19:42

@közösperonos átszállás: " Honnan veszed, hogy a kerékpárút az alacsonyabb rendű?"

Az, hogy az utak köztül melyik az alacsonyabb rendű, következik a számozásukból. Meg kell nézni a besorolását.
A "3" -as főúra besoroló 31-es út alacsonyabb rendű. Mi is a kerékpárút száma? Ja, nincs neki. Akkor.. :-)

Majd ha nagy leszel, megéred, és már anélkül látni fogod, hogy a érképet böngésznéd. Ugyanis ott is más színnel jelölik őket...
(nem a jóskapistás vicceshangú GPS-en, hanem a hivatalos közút térképen)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.10. 15:27:29

@közösperonos átszállás: Sőt azt is elmondom Neked, hogy az aszfaltútra besoroló földút is alacsonyabb rendű, és nincs jobb kéz ott sem, akkor sem, ha nincs tábla. Pedig látszólag csak az útburkolat különbözeti meg őket. És a földút az alacsonyabb. Hogy miért? Axiómákat nem magyarázunk. Ha nem világos gondold át még egyszer kell -e Neked közúton közlekedni légy szíves.

index.hu/belfold/hirek/2013/10/10/eletet_mentett_egy_hodmezovasarhelyi_buszsofor/

Ő például lehet most az magyarázná, hogy a balról jövő vonattal szemben is elsőbbsége van, hiszen a biciGlisre nem vonatkozik a sorompó és a piros, tehát jobbkéz-szabály. Nem?

igazi hős 2013.10.10. 16:15:39

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem tudom mit érthetnék félre, ha egyszer semmilyen érvvel nem szolgálsz, pusztán egy intenzív meggyőződésen alapuló véleményt ismételgetsz.
Nem tudom hogyan tudnál még inkább ignorálni, hiszen nem olvasod el, amit írok.
Ezzel kezdtem, amire érdekes módon nem reagáltál rá: "Az elmélet sem támogatja ezt: "Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út." illetve "Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása." Itt nem látom azt a megkülönböztetést, amit írsz."

Megfogalmazom nagyon egyszerűen: egy út alárendeltsége nem a te meggyőződéseden áll, hanem leírt szabályokon aka KRESZ. Mivel abban nem találtál ilyen részt, ezért próbálhatunk hasonló helyzeteket keresni, amiből kiolvasható a szabályalkotó szándéka. Mit ad isten, én hoztam egy ilyen példát, ahol a kerékpárút pont úgy "működik", mint egy többpályás út másik pályája (szervizút).

igazi hős 2013.10.10. 16:19:07

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "És a földút az alacsonyabb. Hogy miért? Axiómákat nem magyarázunk." Nem ez oka. Talán meglep, de ez egyértelműen benne van a KRESZ-ben: 28. § 2/c.
Ezért alacsonyabb rendű a földút. Na most keress hasonlót a bringaútra.
Nem kéne neked egyszer elolvasni a KRESZ-t?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.10. 17:01:53

@igazi hős:

" Na most keress hasonlót a bringaútra."

Nem írom le még egyszer. Már kétszer leírtam. Majd megtanít az élet.

"ha egyszer semmilyen érvvel nem szolgálsz"

Szerintem meg Te vagy az, aki minden érvre azzal bírsz reagálni, hogy "de nem!"

De idézgetheted a szövegkörnyezetükből hajuknál fogva kiragadott félmondatokat, akkor sem lesz igazad. Egyetlen értelmes érvet nem tudsz felhozni, mitől lenne egyenrangú. A szervizutas agymenésed nevetséges.

És miért kéne átnéznem a KRESZ-t? Mert igazam volt a földúttal kapcsolatban (is)?

A Tyne folyó déli partja 2013.10.10. 23:53:43

@monddazigazatmar: te mondtál egy általánosítást, mert látsz egy darab videót, egy darab szabálytalan biciklissel. s simán ignorálod a tényt, hogy rajta kívl van még két másik (szóval kétharmados többség), aki szabályos. szóval, ha legközelebb látok egy szabálytalan autóst, akkor jövök ide kommentelni, hogy hülye autósok, hiába votl mellette két másik, aki szabályosan közlekedett?

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): itt van egy csomó számozott bicikliút. az autóutak számához semmi közük viszont.

igazi hős 2013.10.11. 01:28:56

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"Már kétszer leírtam." Írtál egy ostobaságot, amiben az út szélességével magyarázod a vélt elsőbbséget. Újra és újra a KRESZ-re kell hivatkoznom (tényleg át kéne nézned, sok újdonságot fogsz benne találni és talán pár távhited is megdől): az út szélessége vagy burkolata (feltéve, hogy szilárd) sehol sem oka az elsőbbségnek. Valóban a széles utak _általában_ védettek és _általában_ a macskaköves utak alárendeltek, de ez nem egy szabály miatt van így, hanem így logikus és ennek megfelelően van kitáblázva. Az a baj (és csak ezért reagálok egyáltalán), hogy ez a téveszméd nem egyedi, hanem sokan gondolják, hogy a széles út=elsőbbség. Például az a nő, akivel majdnem ütköztem a héten: én mentem ki egy egysávos kis utcából, ő jött balról a 2x1+bringasávos úton, és nekem kellett kurva nagyot fékeznem, hogy ne kelljen kárbejelentőt írni.

A földúttal sikerült belőnöd a tökéletes öngólt, ugyanis az azért alárendelt, mert a KRESZ egyértelműen kimondja, hogy az.

"Egyetlen értelmes érvet nem tudsz felhozni, mitől lenne egyenrangú." Értelek. Mivel nincs semmilyen érved amellett, hogy alárendelt, tehát én hozzak érvet amellett, hogy egyenrangú. Nos lássuk a te érvrendszered erejét.
Megmutatnád a KRESZ hol említi, hogy a gépjármű nem alárendelt a kerékpárhoz képest? Mivel ilyet nem találsz, ezért kijelenthetem, hogy az autósnak axiomatikusan elsőbbséget kell adnia a bringásnak? Aximomatikusan meg is tudom indokolni és egyik érvem sem lenne életszerűtlenebb, mint a tied.

közösperonos átszállás 2013.10.15. 13:23:04

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Az, hogy az utak köztül melyik az alacsonyabb rendű, következik a számozásukból. "

A hülye közútkezelő meg szórja a pénzt elsőbbségadás kötelező táblákra, botrány!

Na menj már.

(A földutak meg tényleg benne vannak a KRESZ-ben.)

zoli_lon 2013.10.16. 21:25:22

@Zebrateve: Hogy jön ez ide a majdnem elütött biciklishez??? Az egymásra mutogatás helyett mindenki magába nézhetne. Én óvatosan, a motorosokra és a bringásokra vigyázva vezetek. De mi van, ha az állat este, szakadó esőben lámpa nélkül, sötét ruházatban jön szembe a forgalommal, mint ma? Ha elütöm és meghal, akkor neki már marhára mindegy ki volt a hibás. Fel kellene fogni, hogy Budapest nem Amszterdam, sajnos sok a figyelmetlen autós és szarul szervezett a biciklis közlekedés. Nem állat módjára kell autózni-bringázni, de ehhez mind a két félnek rendelkeznie kell aggyal és józan ésszel.

Zebrateve 2013.10.17. 10:05:26

@zoli_lon: Én csak az "mp3-al a fülükben" kitételre reagáltam, amit te hoztál be a témába, nem én. Én csak elirányítottalak a megfelelő helyre, ha a zene figyelemelterelő hatásáról akarsz beszélgetni.
süti beállítások módosítása