Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Indul Magyarország első bérbicikli hálózata

2013.09.12. 16:16 - kirk kapitány

Szeptember 20-án Esztergomban adjál át az ország első közösségi kerékpáros rendszerét.

A teljes hálózatot és kerékpárokat is az egyébként Esztergomban működő Neuzer Kft. fejlesztette.

Az első ütemben 6 állomást adnak át 80 dokkoló egységgel és 50 kerékpárral. A rendszer teljes kiépítése után Esztergomban 100 kerékpárt lehet kölcsönözni, 10 állomáson.

ÁllomásképKICSI

A Neuzer tavaly jelentette be, hogy 60 millió forintos költséggel kifejlesztette a rendszert, amelynek kialakítása során Neuzer András ügyvezető igazgató szerint megpróbálták világban működő más rendszerek hibáit kiküszöbölni, így hozták létre a sajátjukat.

A kerékpárokat a dokkoló állomásból egy mágneskártya segítségével, PIN-kód megadása után lehet kibérelni, amelyre korábban feltöltötték a bérlő adatait. A bérlés akkor fejeződik be, amikor egy másik dokkoló állomáson a kerékpárt elhelyezik.

79 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr715509099

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bájk, mi? 2013.10.07. 16:32:19

Hamarosan Budapesten is bevezetésre kerül a közösségi bérbicikli rendszer, Esztergomban pedig már át is adták Magyarország első ilyen hálózatát. Ennek örömére megmutatom, milyenek a milánói közbringák. Pont úgy működik a rendszer, ahogy azt elvárjuk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ODIV 2013.09.12. 19:19:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A Neutzer tavaly jelentette be, hogy 60 millió forintos költséggel kifejlesztette a rendszer...

_krampampuli_ 2013.09.12. 19:52:31

Talán nem kellett volna ilyen extrém kinézet, de lehet, hogy csak én vagyok túl konzervatív.
A kormány előtti hajlított cső hivatott a csomagtartót helyettesíteni? Arra nem gondoltak, hogy turistának, aki ki fogja vélhetően kölcsönözni, némi táskája is szokott lenni? Esetleg vársárolna a városban való nézelődés közben ezt-azt?
Az ötlet önmagában persze tetszik, jó dolog ez. Kíváncsi lennék még arra, hogy mennyi időt vesz igénybe a ki- és visszakölcsönzés, meg persze a díja is...

johnnylightning 2013.09.12. 19:52:53

nem is az a kérdés, hogy miből, hanem az, hogy miért pont most, mikor itt a tél, s miért nem tavasszal vagy nyár elején készült el, amikor esetleg a turisták használhatták volna....de valahol mindegy, van és kész, örülni kell neki, csak kérdés, hogy pár hónap múlva mi marad ezekből, s mennyit lopnak el vagy rongálnak meg...sajnos magyarnak sem új buszt, sem új vonatot, semmi újat nem szabad adni, mert mind csak meg lesz rongálva, összegraffitizve és tönkretéve....sajnos.

lyken 2013.09.12. 19:57:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A város legfeljebb a helyet adja. Bár tény, hogy a képviselők mindent elkaszálnak ami nem a saját érdekük, tehát a bérhelyeket is bármikor elvehetik.

Kivancsi 2013.09.12. 20:14:00

Esztergom meg a turistak?

bruhaha... sok less az 80 kerekpar :):)

Gazsibacsi 2013.09.12. 20:33:32

@_krampampuli_: elhiszem, hogy fontosabb kommentelni, mint megnezni es ertelmezni a kepet. A "hajlitott cso" a dokkolo, nem a kerekpar tartozeka.

johnnylightning 2013.09.12. 20:38:28

@Kivancsi: igen, igazad van...sajnos turistából van a legkevesebb mostanság bizonyos okok miatt.

Judy Epokit 2013.09.12. 20:38:29

Kerékpáros blogon jó lenne helyesen leírni a gyártó nevét. Ehh?

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2013.09.12. 20:40:57

@Gazsibacsi: Gondolom a fekete színű hajlított csőről beszél,azon van a lámpa is,ami feltehetőleg nem a dokkoló tartozéka :).

ddefekt09 · http://www.tekeres.blog.hu 2013.09.12. 20:41:22

@_krampampuli_: az, amit a képen látsz, az egyik legpraktikusabb csomagtartó, amivel életemben találkoztam. Ilyen van a londoni közbicikliken, és totál praktikus, egy gumival lehet szinte bármilyen formájú, méretű táskát odarögzíteni. Egyszerű és nagyszerű.
Inkább a mágneskártyás megoldást látom problémásnak. Sztem ez pont a turistákkal kiszúrás, hogy nem lehet dombor nyomott bankkártyáról közvetlenül használni, mint az általam próbált londoni és francia változatokat. Remélem a pesti nem ilyen lesz!

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2013.09.12. 20:42:47

@Judy Epokit: Kétszer sikerült :). Aztán biztos összeragadt a z meg a t.

robbi25 2013.09.12. 20:58:03

az nfu.hu-n a támogatott projekt keresőbe irjátok be a cég nevét.

balli 2013.09.12. 21:13:28

Ezek a bérbringa rendszerek nem a turistáknak hanem a rezidensek készülnek.
Pl az egyébként kiváló Barcelonai rendszert is csak helyi lakos tudja igénybe venni.

matroza 2013.09.12. 21:16:18

@Gazsibacsi: Ugye-ugye gazsibátyám, fontosabb másoknak beszólni és okosnak lenni, mint megnézni a képet. fekete cső-fehér cső. na cső.

pitonkigyo 2013.09.12. 21:21:01

Ugye minden bicikli manőverezését szokni kell az első egy-két napon, talán egy bérbiciklin ezért indokolt lett volna minél átlagosabb felépítést tervezni. Nem tudom, lehet, hogy tök stabil, de nagyon barátságtalanul néz ki ez a magas-keskeny kormány. Vagy a kerekek kicsik? De akkor meg rövid.

dpthrt 2013.09.12. 21:45:04

Virág elvtárs, se csengő, se macskaszem?

szamarhegy 2013.09.12. 21:45:42

Azt gondolnám, hogy egy Esztergom méretű helyen, aki bicajozik, az a sajátját használja, egy bérkerékpár rendszer bonyolultabb, több átszállásos hálózat részeként érdekes. Egy városban, ami 15 perc alatt kényelmesen keresztül bicajozol a saját bicaj a legjobb megoldás.

szamarhegy 2013.09.12. 21:46:18

Azt gondolnám, hogy egy Esztergom méretű helyen, aki bicajozik, az a sajátját használja, egy bérkerékpár rendszer bonyolultabb, több átszállásos hálózat részeként érdekes. Egy városban, ami 15 perc alatt kényelmesen keresztül bicajozol a saját bicaj a legjobb megoldás.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.12. 21:58:20

szép lassan leszerelnek majd róluk majd mindent.

Villy 2013.09.12. 22:00:17

@szamarhegy: Pl, ha helyieknek olcsó lesz (ha csak pl. egyszeri regisztrációs díj lesz), akkor simán használni fogom. Szerencsére az egyik terminál nincs messze tőlem, és mire leviszem az emeletről a saját bicómat, már ott is vagyok a közbringánál.

Gazsibacsi 2013.09.12. 22:08:35

@matroza: megkovetem a kollegat, elnezest kerek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.12. 22:14:15

@ODIV: Azt olvastam én is. A kérdésem másképp: ÖK pénz nélkül, tisztán magántőkéből?

Gyurcsany F. 2013.09.12. 22:52:24

Mar megint ezek a KURVA rendszamtalan adocsalo, pirosonathajtok, akik veszelyeztetik, a hazai terepjaros kultura terjedeset.

eöeöe 2013.09.12. 23:53:21

Hát ez a kormány azért a vicc kategóriába tartozik, magasságot nem lehet állítani, és értem én, hogy ilyen rondát valszeg tényleg nem fog ellopni senki, de akkor is.

eßemfaßom meg áll 2013.09.13. 00:02:10

Eh a BKV buszok is milyen rondák, egy darab fantáziátlan hasáb és még az ülés magassága se állítható bennük, nem is használja közlekedésre senki emiatt.

DR. Smit Pal 2013.09.13. 00:30:59

@eöeöe: "Hát ez a kormány azért a vicc kategóriába tartozik"

Mar pedig, a kormannyal semmi baj sincs. ELJEN A FIDESZ !! ELJEN Orban Viktor !!

lombozódó 2013.09.13. 00:33:48

Mennyi rosszindulatú kommentelő.

Shagrath 2013.09.13. 06:09:54

A kormányt le kell cserélni

OldPinokkio 2013.09.13. 06:26:19

Sziasztok!
Jól látom? nincs oldal prizma? Ez kötelező.
A nyeregcső meg villámzáras? Hamar kell akkor pótlásról gondoskodni.
Bocs ha tévedtem.

bontottcsirke 2013.09.13. 06:41:09

Rohadékok.

Ennyi pénzből minden tehetséges fiatal kaphatott volna egy németországból behozott turbódízel béemvét. Albán kereskedőtől. Hibátlan alig hajtottat. Ami svájci állatorvosé volt, aki csak hétvégente használta. Fél évig.

Vagy passzáth pédétédéíd.

Ezek meg majd ott fognak tekerészni ahelyett, hogy a fotelben néznék a meccset sárkénysörrel a kezükben pörköltszaftos szájjal.

9mmPara 2013.09.13. 07:25:25

Hm. Értem én, hogy az országban az első, de akkor Soltvadkerten, a Szervánszky-cukrászda melletti bérbringa hányadik?

Egyébként hajrá Neuzer!

bluebee 2013.09.13. 08:04:06

Lehet tudni, hogy hány sebességes? A Bazilikàhoz feltekerni azért elég meredek.... Amúgy éljen-éljen!

ecch 2013.09.13. 08:13:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem feltétlen kell függenie a város helyzetétől. Itt Pécsen mi is a várostól függetlenül is tudunk remek pályázatokat végig vinni.

ecch 2013.09.13. 08:14:41

@_krampampuli_: Pécsen egy óra 700 Ft, a kaució a húzósabb, de persze kaució. Az 30.000.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.13. 08:24:24

Csinálhattak volna olyan kerékpárokat is akár, amik megfelelnek a KRESZ-nek. Kíváncsi vagyok, hogy ha én autóbérlést folytatnék, és nem a KRESZ előírásainak megfelelő autókat adnék bérbe, milyen vaskos összegre büntetnének.

kubikos11 2013.09.13. 08:36:35

@bontottcsirke: Jó célú projekt, lehúzós ár. Ebből a szempontból igaza van bontottcsirkének.

De, ha figyelmesen olvassuk, a 60 millió a fejlesztési költség. Ha ez egyszeri termékfejlesztési költség, akkor elmegy. Az számít, hogy egyéb városokban mennyiért tudják majd kiépíteni. Ha mondjuk 100 kHUF az ára / bicikli, akkor legközelebb mondjuk egy 500-as biciklidarabszám esetén is csak 50 millió a költség. Ennél többet meg nehogy kiadjunk már erre, akkor az tényleg a közösségi pénzek lehúzása.

CopyRight 2013.09.13. 08:39:54

@johnnylightning: Már ne is haragudj, de ezért van a sok félreértés és félremagyarázás a világban, mert sokan nincsenek tisztában dolgokkal. Minden magyar nevében kikérem magamnak, hogy a "cigány, roma, olá, tetvedék roma állat...stb" helyett a "magyar" kifejezést használtad a kommentedben. Nyilván véletlen volt, de akkor is... :)

CopyRight 2013.09.13. 08:47:03

@Gazsibacsi: Akkor te nézd meg jobban te elmebeteg protozon, mert nem arra a hajlított csőre gondolt. De ha szerinted az a fekete valami ott a lámpa magasságában a dokkoló része, akkor... nem tudok mit mondani. :D

multi84 2013.09.13. 08:53:50

Esztergomba? Minek? Van egy főtere meg a bazilika a kettő között még lassú tempóban sincs 10 perces gyaloglás biciklivel állítom sokkal fárasztóbb odajutni mint gyalog. Ezen kettőn kívül egy elég lepukkant hely a város.
Ráadásul ez a kártyás pinkódos dolog nekem nagyon úgy tűnik hogy kirekeszti az összes turistát mert előre meg kell adni a személyes adatokat, ezt egy turista hogy oldja meg mikor éppen megérkezett a városba?

piettro 2013.09.13. 09:02:24

A turisták miatt nem kell aggódni, nincs itt már egy sem. :(

Its_me 2013.09.13. 09:08:41

Saját tőkéből, ja..
www.nfu.hu szerint 5 különféle jogcímen, összesen több, mint 183.000.000.-Ft a megítélt támogatás..
Vajon ők kinek a kijei?

Kacor007 2013.09.13. 09:11:31

@CopyRight:

Gazsibacsi2013.09.12. 22:08:35

@matroza: megkovetem a kollegat, elnezest kerek.

Mi kell még?

Fersynando 2013.09.13. 09:21:54

Nem kell itt szabulni semmit és senkit. Ez igenis jó kezdeményezés, a nyugati országok városaiban ez bevett szokás. Csökkenti az autóforgalmat, kicsit megmozgatja az embereket. Pirospont.

mnandy 2013.09.13. 09:22:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ez egy magán cég, amelyik Esztergomban működik. A városnak ehhez annyi köze van, hogy a cég a város kasszjába fizeti a vállalkozási adót. A SAJÁT pénzéből meg mindeki azt csinál, amit akar, szerintem..

balage28 2013.09.13. 09:22:17

@ecch: Pécsen bérbicikli hálózat ? Hol ? Ne vicceskedjünk már...

Pörköltszaft 2013.09.13. 09:26:41

@Its_me: nem nehéz megmondani, hogy kinek a kikjei, amikor Völner Pál "államtitkár" ""ÚR"" a neuzer által üzemeltetett rugby pályán haknizta át a nyarat, lecsófőzéssel, köztévé nyilatkozatokkal, Neuzer pedig erős hátszéllel indul a jövő évi polgármesteri választáson, fideszes színben. "állítólag".

Pörköltszaft 2013.09.13. 09:30:25

egyébként Esztergomot gyalog sem tart 20 percnél tovább keresztülgyalogolni, úgyhogy ennyi állomás, ennyi bringával? Ha tényleg 30EFt lesz a kapució, akkor gratulálni fogok, ha elérnek 30 (fizető) vevőt. komolyan. viszont, hogy pár bringa egy hónapon belül a tartóval együtt le lesz flexelve, főleg a "kényes lakók által lakott" területeken, az fix.

bEdA 2013.09.13. 09:50:39

@Villy: Volt miből fejleszteni...
Támogatási döntés dátuma/Megítélt támogatás (HUF):
2009.06.16 50 000 000
2012.03.13 39 175 500
2009.10.19 100 000 000
2011.10.24 9 167 040
2012.03.29 25 000 000
2012.08.03 10 000 000
2013.04.24 100 000 000
forrás: nfu.hu

SarahConnor 2013.09.13. 10:02:47

Már látom a szalagcímeket:
Rongálják a bérkerékpárokat
Ellopták a bérkerékpárokat
Felszámolják az esztergomi-bérkerékpár szolgáltatást

:)

Ámond Pista 2013.09.13. 10:09:22

Hihetetlen hogy egy fotó alapján mindenki megmondja, hogy ez a bringa egy szar és az első 20 komment kb. csak a fikázásról szól :-( Gratulálok!

Gazsibacsi 2013.09.13. 10:13:14

@CopyRight: ahogy feljebb irtam, elnezest kerek, valoban rosszul neztem. Ugy latom, a frocsoges megy rendesen, az olvasas nem.

dr Smittpálelnökúr 2013.09.13. 10:17:23

@Fersynando: Lehet, hogy máshol jó megoldás, az is valószínű, hogy BP-n is jó megoldás lesz, de Esztergomban??? 30 ezres kaucióval?

Ez így röhej.

___________________________ (törölt) 2013.09.13. 10:23:38

@pitonkigyo: a magamfajta kocabicajosnak fáj a nyaka attól, ahogy a komoly biciklinek nagyon le kell hajolni és így hátrahajtott fejjel nézni az utat. (Elvileg ez elmúlik?) 30 perc után is már úgy ropog a nyakam, hogy hihetetlen, és betonkemény és fáj a csuklyásizom. Ezért a magas kormány mindenképpen hasznos annak, aki nem szokta.

Mondjuk a keskeny nem annyira... emlékszem, gyerekkoromban volt olyan biciiklim, aminek a kormány széles volt és hátrahajlott, majdnem félkörbe, úgyhogy ülő helyzetben alig kellett előrenyúlni, nagyon kényelmes volt.

Egy dolog biztos. Mivel ez az egész dolog annak való, akinek nincs biciklije és nem szokta, biztosan egészen más szempontok szerint kell kitalálni, mint a profibb darabokat.

CopyRight 2013.09.13. 10:33:08

@Gazsibacsi: Igazad van, sorry! (blush)

Zalai Tamás 2013.09.13. 10:54:27

@johnnylightning: Kedves Johnny! nem akarok kötözködni, de "sajnos", hogy neked ez mind egy mondat volt :)) (pont)
tanulj meg pontot tenni a mondatok végére!

turulpina 2013.09.13. 11:10:53

Mér lenne sok a 30 kaució?

Ki mennyiért adná vadidegenek kezébe a saját bicaját?

Cpt. Flint 2013.09.13. 11:24:30

@Zalai Tamás: "nem akarok kötözködni"
Akkor miért teszed? És mennyivel jobb kisbetűvel kezdeni a mondatot, mint nem tenni írásjelet a végére? (Mondjuk én is így csinálom szinte mindig a neten, na de én nem is kötözködök miatta másokkal...)

Cpt. Flint 2013.09.13. 11:26:26

@turulpina: Mert annyiért vehet egy bringát a Tescóban. Bérautóért mennyi kauciót teszel le? Ugye, hogy semennyit. Elkérik az adataidat, meg kötnek rá biztosítást, oszt' jónap. Ja, hogy Mo-on nem kötnek (értelmes) feltételekkel biztosítást biciklire?

almodhi 2013.09.13. 11:35:08

A felállás egyszerü: Van egy "magáncég" amelyik fô tevékenységi köre a baráti állami pénzek felvétele baráti pályázatok formájában. Most a pénz egy részébôl megvalósítanak egy - úgy tûnik - felesleges és drága kamuprojektet, kihasználva, hogy a biciklizés most olyan kúl dolog, és nem igazán népszerû támadni. Ettôl eltekintve a kölcsönbicikli még lehet hasznos: máshol és másképp.

turulpina 2013.09.13. 12:05:06

@Cpt. Flint: Izé, én mondjuk csak külföldön béreltem még autót, de néhány százezer forintnyi összeget zároltak a kártyámról.

Szerintem teljesen normális elvárás, hogy ha egy 100e Ft-os értékű tárgyat idegenek használnak, akkor valami jelét adják annak, hogy ha kárt okoznak, akár ki is tudják azt fizetni...

Cpt. Flint 2013.09.13. 12:07:21

@turulpina: Krétán pl. nem kértek kauciót. Itthon én se béreltem.
még egyszer mondom: biztosítás. persze Mo-on ez nem megy valamiért...

eßemfaßom meg áll 2013.09.13. 12:10:30

@Cpt. Flint: A 30ezres brinádat másnapra ellopják, esetleg veszel rá 10+ezerért 10kilós láncot akkor nem olyan könnyen.

Itt meg a pénzed csak kaució, ha már nem akarsz bringázni akkor visszakapod.

Autóval meg kár hasonlitgatni, azon van rendszám, van forgalmija és egy fokkal nehezebben lopja el a 6 éves leonszijó egy csípőfogóval a spár elől, mint egy bicajt.

Cpt. Flint 2013.09.13. 12:17:00

@eßemfaßom meg áll: "nehezebben lopja el a 6 éves leonszijó egy csípőfogóval a spár elől,"
ez a kockázat a dokkolónál is fennáll valamelyest, persze nyilván azt a cég viseli, meg van kamera stb. De azért ha én a Szalajka-völgyben (vagy máshol) "kézből" kölcsönzök biciklit, ott nem kell 30 eFt-os kauciót letennem.

turulpina 2013.09.13. 12:24:38

@Cpt. Flint: De gondolom a szalajkás biciklit vissza kell vinni oda, ahonnét elhoztad.
Itt meg bárhol (bármelyik dokkolónál) lerakhatod, olyan helyen, ahol nincs személyzet, aki pofánver, ha összebasztad a bicajt.

Nem is értem a felvetést, akinek nincs 30e Ft-ja egyben, az eddig se biciklizett, akkor most se fog, na bumm.

Ez nem szociális segély, nem jár alanyi jogon az ingyen bicikli.

Akinek megér a lehetőség ennyi 'tőkét', az majd lerakja a 30e Ft-ot.
Sztem még mindig olcsóbb, mint autóba / motorba / saját új biciklibe beruházni.
És persze rugalmasabb mint a saját bicaj, mert ott is lehet hagyni a város másik pontján.

turulpina 2013.09.13. 12:25:52

@turulpina: "Ez nem szociális segély, nem jár alanyi jogon az ingyen bicikli."

Most attól a ténytől nagyvonalúan tekintsünk el, hogy mennyi adóforintunk landolt ennél a cégnél támogatás formájában...

almodhi 2013.09.13. 12:30:52

@ex-dr. vuk:

"hol es hogyan?"

Hogy elkerüljem a hosszas fejtegetést: pl. Bécsben és pl. úgy, ahogy Bécsben.

eßemfaßom meg áll 2013.09.13. 12:35:01

@Cpt. Flint: csak ezt nem igazán lesz érdemes lopni, egyrészt aksis flexxel kell nekilátni ami drága és feltűnő, másrészt gondolom ügyeltek arra, hogy az alkatrészek ne legyenek mással kompatibilisek, harmadrészt van épp elég teszkóban 30ért vett, 800ftos sodronnyal "védett" bringa amit könnyű is ellopni, és könnyű eladni (ezt a kutya nem venné meg)

Thomas A. Anderson 2013.09.13. 13:37:28

@Gazsibacsi: A kormány előtti hajlított csőre gondol, nem a dokkolóra...

Villy 2013.09.13. 15:21:15

@bEdA: Ja, de felvetés az volt, hogy a városnak honnan volt erre pénze. A városnak egy fillérjébe se került, az NFÜ-támogatást sem a város adja.

bEdA 2013.09.13. 16:25:50

@Villy: Valóban, az NFÜ támogatást nem a város adja, más kérdés, hogy a város támogatja a projektet, ami ahhoz vezet, hogy egy magáncégbe hatalmas pénzeket pumpáljanak bele.
@almodhi: csak ismételni tudnálak, tökéletesen összefoglaltad a lényeget. (2013.09.13. 11:35:08)

ex-dr. vuk 2013.09.13. 16:30:51

@almodhi: Kisebb varosban miert nem hasznos a berbicikli?
pesten kene inkabb eroltetni a dolgot...

M. Péter 2013.09.13. 18:55:31

@balli: Barcelona inkább a kivétel. Londonban és Sevillában biztosan használhatják a turisták is a bicikliket, azt hiszem Párizsban is. Barcelonában a kerékpárkölcsönzők kilobbizták, hogy csak katalóniai bejelentett lakcímmel rendelkezők használhassák a bicinget.

darvaskristof 2013.09.14. 03:50:38

Jól jöhet Esztergomnak, ha már tömegközlekedésük nincs.

Villy 2013.09.18. 07:40:48

@bEdA: A város nem támogatja. Nem is támogathatja, mert 600 millás inkasszó van Esztergom számláján, tehát, ha akarná se tudná támogatni.

bEdA 2013.09.18. 10:31:08

@Villy: a "TÁMOGATÁS" alatt nem a pénzbeni "hivatalos" támogatást, hanem a gazdasági/politikai érdekközösség kapcsolatrendszeren keresztüli előnyhöz juttatását tessék érteni. van erre jól bevált újkeletű szakszavunk is, "mutyi" formájában. persze csak a név új, a módszer mindig is létezett. a pártatlanság kedvéért: természetesen nem kizárt, hogy egy-egy ilyen történet az érintett csoportok (értsd: lakosság) számára is kedvező fejlesztést eredményez, más kérdés, hogy valójában kinek az érdekeit tartották a legfontosabbnak.
süti beállítások módosítása