Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A kerékpárosok tizede nem merészkedik le az útra

2013.05.30. 14:25 - kirk kapitány

Minden 10. kerékpáros járdázik, ezt állítja a Wáberer Hungária Biztosító Zrt. Bukósisak Felmérése. A májusban, közel 1000 fő bevonásával végzett online kutatás szerint a biciklisek jelentős része annak ellenére sem merészkedik le az úttestre, hogy a KRESZ szerint csak akkor lehet szabályosan igénybe venni a járdát, ha az úttest alkalmatlan a kerékpározásra, illetve a biciklisták számára tiltott ott a közlekedés.

A felmérés szerint a bringások közel fele (48%) kerékpárútat használ, ami jó aránynak tekinthető, figyelembe véve, hogy a kerékpárút hálózat sok helyen még nem kiépített.

A bicikli műszaki állapotának ellenőrzését sokan nem tekintik fontos teendőnek: csupán 31 százalék végzi el évente többször, évi egy alkalommal pedig 55 százalék nézi, vagy nézeti át a gépét.

A felmérés az alkoholfogyasztás és a bringázás kapcsolatát is vizsgálta: arra a kérdésre, hogy biciklizéskor szokott-e Ön alkoholt fogyasztani, a kitöltők 9 százaléka válaszolt igennel. Ők többnyire férfiak voltak.

A Bukósisak Felmérés a kerékpárok felszereltségét is kutatta: kiderült, hogy a kitöltők 88 százaléka rendelkezik lámpával, bár ez kötelező tartozéknak minősül. A saját biztonságukat szem előtt tartva a megkérdezettek fele rendelkezik sisakkal, ami a felnőttek számára ugyan nem kötelező, de erősen ajánlott. A nemek aránya ennél a kérdésnél kiegyenlített volt. A társaság biztosítási szempontból is körbejárta a biciklizés témakörét: a válaszadók háromnegyede (76%) hasznosnak tartana egy felelősségbiztosítást kifejezetten kerékpáros közlekedés során okozott balesetekre.

188 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr985335985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcso 2013.05.31. 09:17:25

@Stock: Nekem volt olyan, hogy úgy tudtam átkelni a zebrán, hogy egy bringás állta el a külső sávot, mert előtte 3 percig senki nem engedett át, pedig nem az a típus vagyok, akit nem szoktak átengedni.

2013.05.31. 09:29:15

@Stock: a rendszámmal meg ne röhögtess. a regiszterbevétel+adófizetés volt az oka mindig is, a járművet azonosítja nem a vezetőt

te meg tudod jegyezni menet közben egy veled szabálytalankodó autó rendszámát? hát nekem még nem nagyon sikerült, inkább arra koncentráltam, hogy elkerüljem a bajt. a cserbenhagyásos balesetek töbségénél se tudják megmondani.

most tegyük ehhez hozzá, hogy már motoron is balesetveszélyes volt elöl, kerékpáron még inkább az lenne akárhol nagy méretben, kicsiben meg annyit se látni

nem vitatom, hogy kellene lépni a közveszélyes, mindenen átcikázó bringások ellen is, de aki le tudná olvasni a rendszámukat igazi sasszem - ha mégis sikerülne, mi van ha azt mondja, hogy ellopták tőle?

rendszám nélkül is ugyanolyan felelősséggel tartozik mindenki, inkább rendőr kellene aki őket kapná el ahelyett hogy a csengő megléte kaliberű dolgokkal szórakoznának

2013.05.31. 09:38:35

@Stock: ahha szóval az a piros nem piros
akkor épp neked is szól ez a cikk:
totalcar.hu/magazin/velemeny/2013/05/29/amikor_a_piros_lampa_zold/

érdekes, többször is előfordult, hogy én simán meg tudtam állni, miközben mellettem átrongyoltak a telipiroson
vannak olyan zebrák, ahol lassítás nélkül zúdul át a teljes forgalom, esélyed sincs ha lelépsz eléjük (pl. Lehet út)
na meg csak egy pálda, Margit híd közepe: max. 30km/h ...

Stock 2013.05.31. 09:39:36

@wowww: nem értek egyet, a közlekedési morál kialakításának elengedhetetlen kelléke elsődlegesen, nem az adó miatt jött létre.

lehet hogy racionálisabb lenne a vezetőt azonosíthatóvá tenni... bár akkor a lopott jármű megtalálásának esélyei is csökkennek, de simán lehet a vezető személyére egy pár karakteres azonosítót tartalmazó láthatósági és akkor személyre szól a kötelező bizt is.

meg szoktam jegyezni.. :) a kamera meg főképp képes rá.. :)

az a jó hogy ezek már évtizedek óta működő rendszerek, tök mindegy hogy milyen jármű az alanya:
ellopták? jelentette? tanukénti kihallgatás... ellentmondások.. gyanusítotti kihallgatás....... :)

tartozni tartozik, de életszerűtlen minden sarokra egy bringást lefutó járőrt vizionálni.

Stock 2013.05.31. 09:43:22

@wowww: és 2-3 másodperccel a pirosra váltást követően átrongyoló autóst hányat láttál?
és bringást?

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.05.31. 09:44:01

@wowww:
"MINDENNAPOS eset a piroson átcsúszás,"
Ez tény, de a közlekedők számát tekintve elenyésző ezek száma.

"a zebránál nem megálllás"
Ezzel nekem kifejezetten jó tapasztalataim vannak, főleg az utóbbi években. Ellenpéldát is tudok mondani, ismerek néhány olyan zebrát, ahol senki nem akar megállni.
Ellenben a kerékpárosok nem szoktak nekem megállni a zebránál. Eddig összesen kettő bringás állt meg zebránál. Sőt, többször ütött el majdnem kerékpáros, mert megállt a furgon a zebránál, én elindultam, ők meg nagy tempóval megelőzték a furgont, és nem látták, de szerintem nem is nézték, hogy jövök.

"meg a sebességkorlát letojás (valahol próbálnád betartani, le is dudálnak)"
Még soha nem ért semmilyen atrocitás azért, mert betartottam a sebesség korlátozást. Max. megelőztek.

Stock 2013.05.31. 09:46:57

@olcso: "Hummerral kicsit koccansz, vagy kicsit fölszaladsz a járdára már milliós a kár és lehet, hogy embert is ölsz, akár többet is. Kerékpárral azonos tempó mellett elromlik a bicikli és nagyon ritkán hal meg ember."

akár, lehet......... mindkettő jármű, mindkettő alkalmas a károkozásra, sérülés okozására, emberi élet kioltására.... nem nagyon látom akülönbséget, hogy egyik esetén miért lehet inni, jogsi és biztosítás nélkül minden létező szabályt megszegni...?!

olcso 2013.05.31. 09:47:05

@panaszmuki: ""MINDENNAPOS eset a piroson átcsúszás,"
Ez tény, de a közlekedők számát tekintve elenyésző ezek száma."

Ezzel az erővel a bringásokról nem tudom miért beszélünk, hisz arányuk elenyésző.

2013.05.31. 09:49:13

@Stock: hozzáteszem, én elhiszem, nem te vagy aki ész nélkül szabálytalkodik, de te is hidd el, hogy én meg eleget tapasztalok ahhoz a mindennapi forgalomban bringával és autóval is (!), hogy lássam, mennyire tömeges a szabályszegés (autó, motor, kerékpár, gyalogos, mind bennne van a pakliban)

olcso 2013.05.31. 09:49:22

@Stock: Gyalogos is képes károkozásra és élet kioltására, mégsem kell rá rendszám, meg gyalogjogsi meg KRESZ vizsga. Azt is nézni kell, hogy várható-e pl a balesetek számának drasztikus csökkenése vagy valami pozitívum.

Stock 2013.05.31. 09:50:59

@olcso: "Én pedig úgy csinálnám, hogy aki szabálytalankodik X gyakorisággal, annak tiltanám meg a járművezetést. Pár nap alatt nem lenne autós Budapesten. Persze, sok bringást is kiszűrne a dolog... (aztán visszaállítanám, mert a sok otthon ülő a GDP-t csökkenti)"

nem lenne autós és pár bringást is kiszűrnének.....

logikus hiszen ez a valóság! :-DD

és mindezt arra sikerült írnod, h szerintem ne mehessen senki közúton kerékpárral kresz ismeret nélkül... :)))))))

olcso 2013.05.31. 09:53:40

@Stock: Ezt azért írtam, mert szerintem nem elég egy papír, hogy igazold valóban tudod mit csinálsz, bármilyen járművet is használsz. Tehát a szabályokat kell betartatni, nem pedig papírokkal bonyolítani az életet.

Stock 2013.05.31. 09:54:30

@olcso: a gyalogos nem vesz részt a közúti közlekedésben ésatöbbi, de már leírtam! + a szabad helyváltoztatásodhoz való jogod része a gyaloglás, a járművezetés nem!!

"Azt is nézni kell, hogy várható-e pl a balesetek számának drasztikus csökkenése vagy valami pozitívum."

sztem nézz szét a statisztikák között, hogy a forgalomban résztvevő csoporthoz képest mennyire felülreprezentált a kerékpárosok által okozott balesetek száma!

szted ezen rontana az azonosíthatóság és a kresz ismeret? :))

Stock 2013.05.31. 09:56:28

@olcso: "Tehát a szabályokat kell betartatni, nem pedig papírokkal bonyolítani az életet."

sztem te még nem gondoltad végig, hogy miről beszélünk!!

milyen szabályokat?? ameddig nem tudja igazolni,, hogy ismeri amit be kéne tartania......

olcso 2013.05.31. 10:00:32

@Stock: "milyen szabályokat?? ameddig nem tudja igazolni,, hogy ismeri amit be kéne tartania"

A szabályok nem ismerete nem mentesít a betartásuk alól, tehát attól még, hogy nem tudja igazolni, be kell tartania.

"a forgalomban résztvevő csoporthoz képest mennyire felülreprezentált a kerékpárosok által okozott balesetek száma! "

Ilyen statisztikát nem láttam még, csak olyat, ami a személyi sérüléses balesetek számát írja le. Tehát nincs hol szétnéznem, esetleg linked van??

Stock 2013.05.31. 10:16:56

@olcso: ezt a gumiszabályt nem éppen erre szokták vonatkoztatni! :)
mert ilyen alapon én vezetnék vonatot, lennék könyvelő... minek vizsgázni, van ez a gumiszabály....

vagy szted nölcs dolog halálra bírságolni tömegeket, úgy hogy fogalmuksincs róla a büntetést követően sem, hogy mit vétettek?
vagy így képzeled a kerekes kresz oktatást, hogy kijön a bünti a pirosért.. mellette a jogszabályi indoklás és majd apránként mindenki megtanulja?! elég drága oktatás.., meg veszélyes is!

pongyolán fogalmaztam!!!!!!!!!!! elnézést!!!!!!!
az általad, a többi közlekedő számához képest arányaiban megbecsült kerékpáros látszámhoz viszonyítva érdemes megnézni, akár a személyi sérüléses stat-ot

Stock 2013.05.31. 10:20:51

@olcso: de ezen kérdésem áll:
"szted ezen rontana az azonosíthatóság és a kresz ismeret? :))"

Martian (törölt) 2013.05.31. 10:33:07

@Stock: "98% betartja a seb korlátokat"

Batthyány utca, Mária téri buszmegálló: negyedóra alatt a lejtős Batthyány utcán a gépjárművek kb. 60 %-a az 50-et nyilvánvalóan túllépte és ezzel a sebességel közelítette meg az iskola előtti (nem túl jól belátható) zebrát.

Az autósok kb. hatoda vezetés közben mobiltelefont tart a kezében... és visszatérő jelenség a sarkokra való parkolás is, ami a zavarja a kereszteződésekbe való betekintést.

Úgy saccolnám, hogy a gépjárművezetők kb. 20 %-a tartja be precízen a szabályokat, kb. 40 %-a lazán tartja magát a KRESZ-hez, de biztonságra törekszik (defenzíven vezet), a maradék 40 % többé-kevésbé veszélyesen (egocentrikusan) közlekedik, időnként veszélyhelyzetet hoz létre, amikből összejön a baleset.

Kb. a kerékpárosok esetében is ilyen arányokat látok... viszont ennek javításához egyik oldalon sem elegendő (bár szükséges) a KRESZ vizsga, mert egyrészt az ismeret még nem egyenlő a betartással, másrészt nem segíti a potenciális veszélyhelyzetek felismerésének és elhárításának képességét.

Az is nyilvánvaló, hogy a jelenlegi KRESZ túlszabályozott, kb. fele nyugodtan kidobható lenne. Ahogy Fülig Jimmy is mondta, nem lehet minden pofon mellé közlekedési rendőrt állítani. :)

Ha javítani akarjuk a biztonságot, a kerékpárosoknak a KRESZ alkalmazási szintű ismerete mellett komplex forgalmi helyzetek, némi ügyességet igénylő manőverek gyakorlását is érdemes lenne előírni... ezt akár a gépjárművezetői vizsgára készülőknek is érdemes lenne megcsinálniuk.

A gépjárművezetés tekintetében sokat segítenének a speciális gyakorlápályák (vizes, jeges úton való manőverezés, fékezés begyakorlása), illetve a rendszeres vészhelyzeti szimulátoros továbbképzések (akárcsak a közforgalmi pilótáknál).

olcso 2013.05.31. 10:36:14

@Stock: Nem arra gondoltam, hogy szarrá kéne bírságolni, hanem pl: van egy rész az üllőin, ahol megszűnik a bringaút és ki kell menni az útra. Na, ott állt 2 polgárőr és fölhívták minden kerékpáros figyelmét, hogy hogy kell menni. Ha meg az kell, akkor büntessék az embert.

A személyi sérüléses statisztikát érdemes nézni, igaz, ám a valós arányokról, a károkról és a megelőzésről semmi tájékoztatást nem ad.

A kérdésre pedig: szerintem nem rontana (max gázolásnál a rendszám sérülést okozhat), de nem is javítana szinte semmit, mert ugyanúgy nem büntetnének senkit, szóval nem kéne tartani. Lenne pár bringaellenes észlény, aki minden bicajost följelentene, erre a bicajosok is följelentenék az autósokat (valljuk be, van miért). Eredmény: még nagyobb ellentét, infrastruktúra fejlesztéséről elterelődik a figyelem, balesetek száma nem csökken.

bre9AphE 2013.05.31. 11:34:52

@Stock: Létezik már kerékpárosok számára felelősségbiztosítás:
kerekparosklub.hu/szolgaltatasok/biztositas

2013.05.31. 13:08:56

@Stock: akkor mégegyszer, mert igen fontosnak tartom: piros és piros között nincs különbség. Minden piros jelzés előtt meg KELL TUDNI állni vészfékezés nélkül. Van előjelzése, ez a sárga. A sárgánál is meg KELL állni - kivéve ha biztonságosan nem tehető meg. Ez az, amit sokan figyelmen kívül hagynak, és a sárgánál a fékezés helyett a gázba taposnak. A kedvencem még amikor ugyan még zöld, de már látni hogy a sortól nem ér át, aztán beragad a kereszteződés közepén és még nagyobb lesz a dugó, a többi meg nyomja a dudát (ha meg megáll a zöld előtt, azért nyomják a dudát, miért nem megy). Bár olyat is láttam, hogy a fővonali vasúti sorompó közepén állt meg a sor, dermesztő volt...

Veszélyesség szempontjából sem számít hány mp-e piros, az számít jön-e valaki, vagy nem. Ha a zöldre (meg már a pirossárgára) ugrik valaki, veszélyesebb lehet, mintha 5 mp-e piros, de mindenki elment a másik irányból.
És ezt tömegesen okozzák a jogosítványnal, forgalmival, rendszámmal, kreszvizsgával felszerelkezett egyének. Eszerint EZ mégsem elég...

Azt én sehol nem tagadtam, hogy kerékpárok is átmennek a piroson, főleg Bp. belső részén sajnos igen gyakori. Ha bringával megyek, ez az én szemszögemből úgy néz ki, hogy állok a pirosnál, mellettem jobbról elhúz a pirosozó hülyegyerek, akit pár sarokra rá többnyire utolérek - semmit se ért el vele.

Ezért én moráljavításul rendszámosdi helyett pár frekventáltabb lámpás helyre rendőrt állítanék, tömegesen termelnék ki a csekkeket mindenféle közlekedőtől

adam.smith 2013.05.31. 13:24:28

Most ezen meg kéne lepődni? Én az úton közlekedek de megértem azokat akik nem merészkednek le, mert sok autós szarik a bringásokra meg a motorosokra is úgy összességében. Csak az a különbség, hogy mi nem protektorban tekerünk ugye...
Nem azt mondom, hogy CSAK az autósok hozzáállása miatt van ez, mivel nem általánosítok, de tény, amit mindenki lát, hogy nem feltétlenül biztonságos az úton közlekedni. Pont.
Nem attól veszélyes, hogy szabálytalanul közlekednek az emberek, hanem attól, hogy szarnak az autósok bizonyos százalékban ránk. Persze ez alkalomfüggő, sok értelmes autós van, ezért is hangsúlyoztam ki, hogy nem akarok általánosítani, de az tény, hogy ha baleset van, akkor a bringás előbb sérül mint Gizike aki rányitotta az ajtót mert nyomorék módon nem néz körbe mielőtt cselekszik.

A bukó meg egy jogos dolog, én sem használom, de kéne, tervben is van a vétel, csak egyelőre nem találtam kényelmeset és normálisan kinézőt.

olcso 2013.05.31. 13:53:57

@adam.smith: Akkor még ezt nem láttad: www.bringabutik.hu/_userfiles/image/product_images/00/01/16/95/16938-big.jpg

Viccen kívül: milyenre pályázol, ilyen "álcázott sisakra" vagy azért annyira nem számít a design??
Szerintem ezek illenek hozzád: shop.lazerhelmets.com/products/helmets/style.html?___store=en

A Tyne folyó déli partja 2013.05.31. 21:11:50

@Stock: mi, hogy nem zárja ki a bicikli a jogosítvány meglétét? van neked olyanod, hogy agy?

A Tyne folyó déli partja 2013.05.31. 21:19:06

@olcso: de hát, ha valakit biciklivel látsz, nincs is neki jogosítványa, nem tudtad?:P

olcso 2013.05.31. 22:36:07

@A Tyne folyó déli partja: Ja, néha már én is volt, hogy olyankor otthon hagytam : )

adam.smith 2013.05.31. 23:09:31

@olcso: www.testbike.hu/velemeny/fejvedo/f/dirt-street
Ilyesmiken gondolkozom, mert inkább egyrészt városban közlekedek az outimmal, másrészt pedig ezeknek a designja tetszik inkább.
Az már más kérdés, hogy mire vannak, de azt pont leszarom, ugyanúgy védenek ha kell. Körbe kell majd néznem, de igazából úgy vagyok, hogy tényleg olyasmit kéne venni amire sokan azt mondják viszonylag, hogy jó, mégis bejön, hogy szívesebben vegyem fel (no meg könnyű legyen, miegymás).
Ami zavar, hogy ezek nem hiszem, hogy annyira jól szellőznének, de ki tudja ugye...

adam.smith 2013.05.31. 23:10:21

Amúgy mivel nem árt előtte felpróbálni milyen boltok ajánlottak Bp-en meglátogatásra bukó ügyben?

olcso 2013.06.01. 00:06:38

@adam.smith: Konkrét boltokkal nem tudok szolgálni, mert (szerencsére) még csak egyszer kellett bukót vennem, azt pedig elintéztem még mielőtt Pestre mentem. Fölpróbálni mindenhol föl lehet ami van, szóval amiatt ne aggódj. Az egyik ismerősömnek az Abus Scarper sisakja van, ami látható a linkeden is és elégedett vele és jól is néz ki. Nekem Lazer van és én is elégedett vagyok vele.

Budapesti bringával kapcsolatos vásárlást pedig úgy szoktam intézni, hogy írok e-mailt a kerékpár boltoknak, hogy van-e a termékekből és fölteszem a kérdéseimet (ár, esetleg mit ajánl helyette, van-e akciós termék a kategóriában), majd a válasz e-mailokból eldöntöm, hogy melyik boltba éri meg eltekerni.

Tipp: Kerékpárosklub tagoknak sok helyen vásárlási kedvezményeket is adnak, érdemes erre figyelni.

adam.smith 2013.06.01. 01:00:17

@olcso: Majd körbelesek, betekerek pár helyre legközelebb ha arra járok, aztán veszek valamit.
Az abus scarper amit írtál jól néz ki, de sajna 14-et nem tudok kiadni most rá, annyiból már inkább vennék egy futártáskát, csak hogy valamibe tudjak is pakolni értelmesen amikor közlekedek (a hátizsákok nem jönnek be tekeréskor).

A klubtagságos dolgot láttam, pont a minap néztem, hogy be kéne fizetni, mert megéri (ha másért nem, akkor a MÁVos szállítási kedvezmény miatt).

FGSuperman 2013.06.03. 23:37:36

@Kandaláber: "A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.

Ilyen a kerékpárok ZÖMÉN nincs."

miért nincs?
amíg két keze van valakinek, elég jól tudja egyszerre kapcsolni

FGSuperman 2013.06.03. 23:39:52

@Kandaláber: a lámpának kell 150-ről látszania
nem gyanús?

FGSuperman 2013.06.04. 00:01:06

@Tomi9046: Kispestről Margitszigetre VÉGIG van kerékpárút
jó napot kívánok

FGSuperman 2013.06.04. 00:02:03

@A Tyne folyó déli partja: mindegyik együtt kapcsolható párban, ha a kezeidből is egy pár van

FGSuperman 2013.06.04. 00:08:46

@Stock: ne röhögtess
az autósok elég nagy hányada a sárgánál kigyorsít és nem megállni próbál

FGSuperman 2013.06.04. 00:18:24

@adam.smith: szerintem ha nem futár vagy, akkor jobban jársz egy hátizsákkal
stabilabban van rajtad, nem mozdul el
pakolni jobb bele

HUNcycleSS 2013.06.04. 18:32:22

@FGSuperman: (: magam is ezt vallom, s most először látom mástól is ezt érvként megjelenni

2013.06.05. 10:40:28

@adam.smith: szerintem ne vegyél futárzsákot, rohadtul nem praktikus, a divatfaktora magas, de vagy imbolyog, vagy keresztben is bekapcsolod, de akkor meg ugyanott vagy, mint egy hátizsáknál (csak divatosabb vagy esetleg). A másik, és ez a fontosabb, hogy a hűátizsák egyszerre terheli a két válladat, az egyszíjas futárzsákok meg csak az egyiket, ami bazi kényelmetlen, tudom, mert egy evig én is zsákkal jártam, pár hónap után éjjel-nappal fájt és kattogott a bal vállam, amin a szíj volt. Miután átváltotta, hátizsákra, ez megszűnt, stabilabb, kényelmesebb a maga a hátizsák, meg a tekerés is, és ha elöl is becsatolod, esésnél protektorként védi a gerincedet.

HUNcycleSS 2013.06.05. 22:43:34

@shitgun: praktikus, ha arra használjuk amire való. Hozzáteszem, amit írtál igaz, instabilabb mint egy hátizsák (még kereszt pánttal is) és a terhelés szempontjából is rosszabb (mivel féloldalasan terhel) normál ülés pozíció esetén.
A praktikussága annyi, hogy le- és felvétel nélkül tudunk hozzáférni a beltartalmához ((pántot)lazít, előrevesz, kinyit, ki- vagy betesz, visszacsuk, hátradob és (pántot)feszít), a terhelés is akkor gázos ha nem "versenypózba" feszítünk a vason (:
(egy camping nyergében sokkal kényelmetlenebb - és itt most nem a lelki frusztrációra gondolok - mint egy outi/ss/fix esetén ahol a pozíció miatt a háton van a teher.
Abban az esetben ha kevés, vagy kis súly az amit rendszerint hord benne az illető, akkor nem oly vészes (sem stabilitás, sem komfort tekintetében). Ugyanakkor egy alap hátizsák űrtartalmánál nagyobb, jobban pakolható (inkább csak ömleszthető), de nehezebben rendezhető a tartalom.

Egyébként a divatfaktora valóban elég erős (:
ha megnézzük a futi cégek embereit már réges-rég nem használják a klasszikus futárzsákokat, hanem egyfajta módosított hátizsákkal dolgoznak.

A hátizsák protektor jellege azért kényes kijelentés, mert nagyban függ, hogy éppen mit visz a tatyóban. Késkészlet, ácskapocs és kalinkás üvegek szállítása nem érvényesül (:

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.06.10. 12:58:25

@wowww: "Ha bringával megyek, ez az én szemszögemből úgy néz ki, hogy állok a pirosnál, mellettem jobbról elhúz a pirosozó hülyegyerek, akit pár sarokra rá többnyire utolérek - semmit se ért el vele."

Ez a "semmit se ért el vele" ilyenformán hülyeség, a pirosozó ugyanis megrövidítette a menetidéjét, az meg hogy Te utoléred, az az ő szempontjából tök lényegtelen.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 13:24:05

Nem olvasom el a kommenteket, de a poszt elején tett megállapítás kapitális ökörség.
A biciklisek 80-90%-a csak akkor nem járdázik, ha olyan szűk a járda, hogy nem fér el rajta. (kisebb mellékutcákban)
Esetleg ha sok az útkereszteződés és magasak a padkák.
De egyébként...

olcso 2013.06.10. 17:42:31

@álfirkász: Ezt honnét veszed?? Nekem nincs egy ismerősöm se, aki járdázna. Látok én is járdázókat, de azért amit ide írtál a legnagyobb igazság.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 18:21:04

@olcso: onnan, hogy nyitott szemmel mászkálok az utcákon. Alig látok olyat, hogy valaki az úttesten biciklizik.

olcso 2013.06.10. 20:31:57

@álfirkász: Gondolom ha sétálsz, akkor a járdát nézed, szóval nem figyeled az úttesten tekerőket. ha pedig autózol, akkor nem figyeled a járdán tekerőket. De az adott kerékpáros infrától is függ, hogy hol tekernek.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 21:31:50

@olcso: rosszul gondolod. Sokszor számolom, hogy hány biciklist látok, ebből hány szabályos.
Egy időben fotózgattam is az utamba kerülő bicikliseket.
Leszámítva a járdán vezetett bicikliutak környezetét, nagyságrenddel több a szabálytalan, mint a szabályos.
Autóm, jogsim nincs, így autóból is utasként nézelődök.
Viszont bicikliztem sokat és tudom, hogy mondjuk két éve milyen volt az autósok morálja. Engem sohasem zavart, ha indokolt esetben húsz centire tőlem húzott el egy autó (feltéve, hogy a sebességhatárt betartotta).
Nem mondom, kamion már ijesztett meg, de valóban szabálytalan autóssal tán kétszer volt bajom kb. 30 év alatt.
Az egyik a Duna Plaza garázsából kihajtva majdnem elgázolt és még csak nem is értette, miért küldtem el a kurvaanyjába úgy, hogy néhányan megfordultak... :D
(mert az istenbarmának ott volt a macisajt, de ugye a biciklis nem számít, én meg kiestem a szokott ritmusomból és számítottam rá, hogy megadja az elsőbbséget)

HUNcycleSS 2013.06.10. 21:35:40

@olcso: @álfirkász: bocs, hogy beleszólok, de ezen vitázni nem bölcs dolog, hisz mindketten a saját tapasztalataitok alapján érveltek (s mindkettőtök írásában van igazság), nem pedig egy egzakt, reprezentatív felmérés alapján - így pedig nehezen lehet majd dűlőre jutni.
álfirkász százalékos megállapítása is egy hasra ütött adat... de legalábbis az amit ő észlel a forgalomban, adott esetben gyalogosként - értelemszerűen jobban megmarad benne az aki feltart jam, mint azt aki halad tőle függetlenül a forgalomban. A járdát a kocások használják - ami szerintem még mindig a jobbik rossz megoldás (mondom ezt gyalogos szempontból), mintsem szerencsétlenkedjenek a forgalomban. Igen, értem, tudom, nem szabályos... abszolút nekik való a szeparált bringa út :P ;)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.06.10. 21:43:17

@HUNcycleSS: "A járdát a kocások használják"
Hát persze. Gondolom az a főállású biciklisfutár is koca, aki ma majdnem elgázolt a járdán, és még neki állt feljebb, miután meg mertem említeni, hogy járdán vagyunk...

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.06.10. 21:45:50

@olcso: "De az adott kerékpáros infrától is függ, hogy hol tekernek."

Ja. Ha van kerékpárút (nem gyalog- és kerékpárút, hanem jól elszeparált kerékpárút), akkor mennek az úttesten és a járdán is. Ha nincs kerékpárút, akkor csak a járdán.
Röhej pl. a Szegedi út. Csakazért is a macskökövön teker vagy a széttöredezett járdán.

HUNcycleSS 2013.06.10. 21:58:16

@panaszmuki: ...látom neked csak konstruktív h.sz.-id vannak. Általánosságban írtam a fentieket. Igen, vannak kivételek.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 22:05:34

@panaszmuki: pár éve, ha jól emlékszem, a Hajtás Pajtás(van más biciklis futár társulat a fővárosban?) igen tisztelt tulaja v. igazgatója úgy reklámozta a bandáját, hogy ők jó reklámfelületnek számítanak, mert feltűnően szabálytalanul tekernek. Például villamosvágányok közt, járdán, átmennek a piroson stb.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 22:10:48

@HUNcycleSS: most épp nincs kéznél a Mártírok útján, a Mamuttól nem messze készített fényképem, amin egy DH-s köcsög, látszatra profi szerelésben szlalomozik a gyalogosok közt.
Az tény, hogy helyfüggő a dolog, mert ha olyan helyen jársz, ahol a járdán megy a bringaút, ott max. arra szarik mindenki, hogy a járdának melyik fele a kerékpár- és melyik a gyalogút. Illetve a piros lámpát szokás ignorálni, ha nincs keresztirányú forgalom.
Ezeken a helyeken tényleg sokkal kevesebb a szabálytalankodó.
De ha kimész mondjuk a nagykörútra, máris nem ilyen jó a helyzet. Szinte mindenki a járdán teker. Aki meg az úttesten, azok közül alig van olyan, aki kivárja, hogy zöld legyen a lámpa.

olcso 2013.06.10. 22:29:00

@álfirkász: "járdán megy a bringaút"
gondolom a gyalogkerékpárra gondolsz, de az nem minden esetben kötelező, tehát ha úton megy valaki, akkor jogos. Egyébként más járművön számoltad már a szabálytalankodókat??

A közeli előzés pedig engem sem zavar, de aki autót vezet sosem tudhatja, hogy olyat előz-e akit zavar, vagy sem. Továbbá, ha pont elesek, defekt, stb. akkor megöl egy embert a 20 centis előző.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 22:38:29

@olcso: nem, a gyalog+kerékpár, az nincs elválasztva. Amiről én beszélek, az a járdára festett két sárga csík közti járdafelület, amit táblával is jeleznek és kerékpárútnak csúfolnak.

Egyébként igen sokan hivatkoznak rá, hogy azért járdáznak, mert félnek az autók között. Kíváncsi lennék, ezek közül hány szokott autóval, motorral közlekedni. :)

olcso 2013.06.10. 22:43:56

@álfirkász: A gyalogkerékpár lehet elválasztott és nem elválasztott is. Ez az elválasztottnak a táblája:
www.tabla.hu/files/images/termekek/KZD029001/KZD029001_1_240x240.jpg

Én egyébként az autók között tekerek és nem kedvelem a járdázást. Lassú és veszélyes. Épp egy járdázás ellenes figyelemfelhíváson szervezkedünk pár sráccal : )

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 22:49:11

@olcso:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Keress rá erre:
"„Gyalog- és kerékpárút”"

De idézem a lényeget:
"Ha a gyalogos és a kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el (26/e. ábra), a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt részén közlekedhet;"

Amit nem tudok biztosan, hogy csak a 26/d-vel jelöltre vonatkozik az opcionális használat vagy a 26/e-re is.
Korábban úgy volt, hogy a 26/d esetén, amennyiben a gyalogos forgalom túl nagy (Andrássyn van ilyen a Dózsa György úttól befelé), akkor nem kötelező a használata, egyébként kötelező volt.
Mostanában változott valami, de nem tudom, pontosan hogyan és lusta vagyok megkeresni.

HUNcycleSS 2013.06.10. 22:52:33

@álfirkász: "Egyébként igen sokan hivatkoznak rá, hogy azért járdáznak, mert félnek az autók között. Kíváncsi lennék, ezek közül hány szokott autóval, motorral közlekedni. :)"

Ez egyébként engem is érdekelne (bár az én hipotézisem vélhetően mást mutat, mint amiért Te mondod :P)
Nem most ültem nyeregbe, de még mindig vannak olyan forgalmi szituk ahol - hiába a szabálykövetésem - bizony kissé felmegy a pulzus (és nem a csapás szám miatt), mert a közlekedés morál mást diktál. [kisteherautó és busz közötti centik, melyben én voltam a távtartó]

olcso 2013.06.10. 22:55:31

@álfirkász: Mind a két esetre vonatkozik. Mert általánosságban a gyalogkerékpárra van a szabály és nem külön az elválasztottra és az egyben lévőre. Pl: ha el van választva, de a járdarészt egy oviscsoport foglalja el, akkor számíthatsz rá, hogy a szembejövők a te részeden kerülik ki.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.10. 23:01:38

@olcso: miután, ha mindenki szabályosan közlekedik, akkor a sárga csíkkal leválasztott kerékpárúton nem mehetne gyalogos... ;)

A Tyne folyó déli partja 2013.06.10. 23:40:36

@FGSuperman: mondjuk, én úgy szoktam, hogy ha sötétedik, akkor indulás előtt bekapcsolom az egyik, majd a másikat:) egyszerre mindkét kezemmel nem szoktam, de majd kipróbálom:)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.06.11. 08:01:50

@HUNcycleSS: nem tudom, milyen konstruktív hozzászólást vársz még.
feljebb megírtam a konstruktív részét is.
KRESZ vizsga, "jogosítvány", stb.
amúgy én nem a kivételekről írtam, hanem a nagy többségről.
biztos vannak olyan kivételek, akik ismerik a KRESZt és egyéb szabályokat és igyekeznek ezek szerint közlekedni, de én még személy szerint nem láttam olyan bringást, aki legalább 250 métert szabályosan tekert volna. lehet, hogy amerre én járok, csak ott ilyen rossz a helyzet, de arrafelé igenis ilyen rossz.

@álfirkász: ezt el tudom képzelni. mondjuk volt valami másik futárszolgálat, talánt ORient vagy milyen néven futottak, az biztos, hogy zöld táskával mentek. na, ők még a hajtás pajtásnál is rosszabbak voltak, olyan bringákkal jártak, amiket nem engedtem volna ki a közútra.

olcso 2013.06.11. 08:09:03

@panaszmuki: Ránézésre nem állapítható meg, hogy valaki ismeri-e a KRESZ-t. A kerékpárosok nagyobb részének van jogsija is, tehát tudják a szabályt, csak nem tartják be. Ugyebár ez a helyzet a másképp közlekedőkkel is.

HUNcycleSS 2013.06.11. 16:06:04

@panaszmuki: "...de én még személy szerint nem láttam olyan bringást..." és a (az általánosan vett) valós helyzet nem biztos hogy korrelál. Én meg rendszerint szabályosan közlekedő bringásokat látok. Most akkor kinek van igaza?
Igen, lehet, hogy ott ahol Te jársz rossz vagy rosszabb a helyzet, de mivel általános jelleggel tettem a hozzászólásom, míg Te (ahogyan írod: "lehet, hogy amerre én járok, csak ott ilyen rossz a helyzet, de arrafelé igenis ilyen rossz.") az arra tett reflektálásodban konkrétumot fogalmaztál meg ezért finoman szólva nem volt releváns a h.sz.-ed. Erre föl írtam, hogy " neked csak konstruktív h.sz.-id vannak" - némi iróniával. (sajnos én sem fogalmaztam pontosan; itt úgy tűnik kínosan ügyelni kell arra illetve a szóhasználatra).
A KRESZ vizsgában egyetértünk - bár annak megléte még semmit nem jelent, hisz a szabálytalankodások - meglátásom szerint - javarészt szándékoltan s nem az ismerethiányból fakadóan történik.
A kerékpár vezetői engedéllyel való használata kissé abszurd gondolat - annak kivitelezése, megvalósítása végett - de az kétségtelen, hogy igen hatásos volna! (Autóvezetői engedélyt is csak úgy adnék ha legalább 1000km-et megtett forgalomban kerékpárral.)

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.02. 22:15:29

@A Tyne folyó déli partja: pff hjaa...az íróasztalon geci jól mutathatott, pedig...:D

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.02. 22:19:27

@panaszmuki: az általános sulis KRESZ-oktatást nagyon szorgalmaznám, számtalan esetben okoznak pl. gyalogosok, tudatlanságból balesetet, pl. járda vs. bicikliút...szóval nagyon fontos lenne, hogy aki közlekedik, az ismerje a kreszt, akár gyalog, akár bicajjal, akár kerekesszékkel stb...!

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.02. 22:22:06

@Stock: "önhibás baleset után és inkább elegánsan tovasuhanna a ssorok közt a piroson..."

bazmeg, neked tényleg csak az a kerékpáros, aki a kocsid mellett elsuhan a nagykörúton a dugóban?

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.02. 22:35:53

Ha már egy csomóan írtok, mindenféle faszságot, gondoltam én is idevetem, mi zavar kerékpározás közben:
- a kizárólag kerékpárúton sétálgató, soha hátra nem néző gyalogosok
- csengetésre fülük botját se mozdító, de azért, mindkét sávot elfoglaló idióták,
- egymás mellett tekerő barmok, iszonyú lassúsággal, akik, akkor sem mennek vissza a sávba, ha szemből jövök
- akik a pirosnál állásnál elémcsúsznak, aztán zöldnél nem indulnak, mert a lámpa elé álltak és nekem kell szólnom nekik, hogy zőőőőőőőőd!
- a pasi kerékpárosok, akik nem bírják elviselni, ha egy nő megelőzi őket és addig nyomják, amíg vissza nem előzik
- az autósok, akik soha a büdös életben nem adják meg az elsőbbséget
- az autósok akik simán rámennek az infrára, mintha ott se lenne
- akik a bringaúton parkolgatnak teljes szélességében elfoglalva (volt már a rendőrség is több esetben, teljesen indokolatlanul)
- a szabálytalankodó kerékpárosok, akik miatt engem is utálnak
- akiket a keskeny úton nagy nehezen megelőzök, majd szépen pirosozva eltekernek mellettem, miközben én várom a zöldet és újra totyoghatok mögöttük, amíg nem lesz lehetőség előzésre
- akik túrán úgy kerékpároznak, hogy nincs közöttük, min. 1kerékpártávolság, hogy meg lehessen őket előzni
- a gyalogosokat, akik kilépnek elém
- a gazdákat, akik a kutyájukat póráz nélkül sétáltatják
- akik az íróasztalnál érdekesen tervezik a bicikliútakat (pl. szerémi út, ahol a bokor egyik oldalára tervezték a szembejövő irányokat, amikor simán lehetett volna biztonságosabban a bokor másik oldalára tenni a másik sávot...)
- akik a bicikliútat járdakővel készítik
így hirtelen ennyi...

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.02. 22:43:03

@álfirkász: ???????????????????
Én csak nagyon veszélyes útszakaszon járdázok, mert az autósok basznak a fejemre, nem egyszer 3-5cm-ekre hajtanak el mellettem kamionok, megnézném, kinek nincs halálfélelme ilyen esetekben. Szerencsére én úgy szervezem az életem, hogy vagy kis utcákon úttesten, vagy bringaúton tudok közlekedni, ha úgy esett, hogy járdáznom kellett ilyen, olyan okokból még soha az életben nem zavartam gyalogost, bár járdán nagyon veszélyes, mert az autósok, gyakran nem figyelnek a járdára fel és le parkolásnál semerre, pláne ajtónyitásnál, az a kedvencem.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.02. 22:49:36

@BlogElla: veszélyes útszakaszon tessék tolni! Ilyen egyszerű.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.02. 22:56:23

@álfirkász: te meg a kerékpáros infránál told át az autót, ha már nekem a zebrán is tolnom kell!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.02. 23:30:10

@BlogElla: senki sem kötelez, hogy biciklivel közlekedj! Én pl. 20-30km-es távon gyalogolni szoktam mostanában. Viszont ha biciklire ülsz, akkor a KRESZ kötelez. Ha járdára váltasz, akkor leszállsz és tolod.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.02. 23:30:59

@BlogElla: nagyon remélem, hogy az eggyel később linkelt videó szerzőjéhez nincs közöd. Nagyot csalódnék benne... :D
Hogy lehet valaki ekkora állat, mint te?

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.02. 23:55:24

@álfirkász: akkor jó utat, az legyen az utolsó!

olcso 2013.07.03. 00:00:34

@álfirkász: Ha 5 km/h -val gyalogolsz, akkor a 20-30 km megvan röpke 5-6 óra alatt. Vissza is 5-6 óra...
Tudod van aki dolgozik és nem ér rá a nap felét gyaloglással tölteni. Nem vitatom, hogy jó egy kicsit sétálni, de nem hiszem, hogy nagyon rendszeres nálad, hogy 20-30 kilométerekre elsétálsz elintézni valamit meg vissza. Egyszer én is sétáltam 33 kilométert Párizsban GPS-szel mérve. Le tudja az ember sétálni, de nem akarja minden nap.

Perillustris 2013.07.03. 00:26:18

@Stock: "400 000 km alatt 2 piroson áthajtót láttam... a többség megáll a zebráknál és 98% betartja a seb korlátokat."

Hát, a (teg)nap viccét ma te szolgáltattad. Nem először, és jó eséllyel nem is utoljára.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:42:02

@álfirkász: kis kerékpáros kresz: "Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfelje
bb 10 km/h-val), ha az úttest
kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értel
mezés szerint az, hogy az
úttesten nagy a járm
ő
forgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést,
még nem
jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni. "

"Néhány helyen, például a hidakon, ahol nagy és gyors az autóforgalom, keskenyek a sáv
ok, továbbá
kevés a keresztutca és ritka a gyalogosforgalom, a tilalom ellenére ér
demesebb és biztonságosabb a
járdán közlekedni. Csak lassan, hogy ne zavarjuk a gyalogosokat! "

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 00:45:55

@BlogElla: az első felét miért nekem idézed? A második meg nettó baromság. Nem tudom, ki javasol ilyet, de megérdemelné néhány alapos seggberúgást.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:48:59

@álfirkász: a kresz, olvass utána idióta! magyarilona.hu/a-kerekparosokra-vonatkozo-fontosabb-kresz-szabalyok

kurvára ráérsz nem, 30km gyalog bazdmeg hajnalban elindulsz estére meg is jössz...kibaszott naplopó

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 00:49:26

@olcso: 10-15km-re simán elsétálok "ügyet intézni". Az oda-vissza 20-30.
Időm van, miért ne tenném? Olcsóbb, mint a BKV.

És mégegyszer: senki sem kötelez a biciklire. Viszont ha ráülsz(!!! és nem tolod!), akkor a KRESZ sok mindenre kötelez. Többek közt arra is, hogy ha fosol a forgalomtól, akkor emeld le a dagadt segged a nyeregből és told a biciklit. Van választási lehetőséged.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 00:50:19

@BlogElla: minek olvassak utána, te vadbarom? Járdán, ha az út fizikailag alkalmas a kerékpározásra, akkor max. tolhatod.
Az nem a KRESZ-ben van, hogy szarj a szabályokra!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 00:51:02

@BlogElla: egyébként meg a kurvaanyád volt a naplopó, mikor téged összeszedett, te rühes kis élősködő! :D

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:53:34

@álfirkász: magyon szabálykövető tudsz lenni a "ne járdázz!" terén (bár, mint láthattuk, volt némi hiányosság a tudásodban, mivel ez egy tágabban értelmezhető dolog és abszolút helyzetfüggő), azért megnézném, hogy mennyire vagy szabálykövető te kis gyalogkakukk.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:55:14

@álfirkász: a kreszben van, hogy ha az úttest, alkalmatlan, illetve veszélyes kerékpározásra, akkor 10km/h-es sebességgel lehet járdázni, egészen nyugodtan utánanézhetsz, te kis időmilliomos. elfogytak az érveid, a kurva anyámat?!:DDDD

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:56:44

"A járda a gyalogosoké, az út az autósoké"

köszi,
egy bringás...

olcso 2013.07.03. 00:59:37

@álfirkász: A második bekezdés nem vonatkozik rám, az elsőhöz meg grat. Én is szeretek sétálni, de sajna ez nekem nem fér a napomba.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 01:02:02

@olcso: semmi baj, majd, mr. időmilliomos gyalogkakukk lesétálja a mi limitünket is, ő ráér:)

vajon van lépésszámlálója is a fején?

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 01:04:37

@álfirkász: "akkor emeld le a dagadt segged a nyeregből és told a biciklit"

hihihi a kerékpáros dagadt segge:DDD

olcso 2013.07.03. 01:08:57

@BlogElla: Azért picit óvatosabban : )
Nem tudod, hogy kivel beszélsz. Asszem neki nincs jogsija, így marad a bicaj, gyalog BKV. Ha azért sétál, mert nem engedheti meg, hogy a többire költsön, akkor meg pláne. Engem is sokan lehülyéznek, mikor látják, hogy több mint 12 ezer van a bicajomban, holott lenne pénz akármi mással nyomulni is.

Persze nem akarok senkit védeni, álfirkászt pedig főleg a stílusa miatt sem, csak nyugira intek mindenkit, főleg, hogy nagyon OFF már a gyaloglási időről beszélgetni : )

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 01:14:26

@olcso: azért szépen bevéded a kurvaanyázót, de mind1, ha nincs jogsija, ne pofázzon, nekem van jogsim, de én is bicajjal járok, imádom a szabadság érzését és marha gyorsan tudok vele közlekedni, ugyanannyi idő alatt jutok el A-ból B-be, mint BKV-val, bár ez így se spórolósabb, mert marha sokat kell költeni a gépre időnként. Nem ér hozzám egy büdös csöves sem, nem szennyezem a levegőt, viszont szeretnék életben megérkezni a kitűzött célba, ezért azt gondolom, nem baj, hogy van kiskapu a járdázásra, amit végső esetben az ember igénybe is vesz, ha szükséges. Azért innen üzenném, a sok gyalogló kis köcsögnek aki "bringautaz!" hogy erre semmilyen szabály nem jogosítja fel a KRESZ!

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 01:18:39

Legjobb, amikor van egy széles járda, mellette pedig egy normálisan felfestett bringaút, a gyalogos, meg szigorúan a bringaút sávjában halad, persze az érkező bringásnak háttal, kérdem én az ilyeneket, hogy csak vezérvonal mellett tudnak haladni? Az ilyeneket kutyával terelném, mint a birkákat.

olcso 2013.07.03. 01:27:10

@BlogElla: Én ezt nem úgy képzelem el, hogy vívtok egy háborút amiben most állást foglaltam volna. A mondandójával szinte soha nem értek egyet és nekem is írta már, hogy "baszódj meg", erre pedig külön kiemeltem, hogy már csak a stílusa miatt sem védeném meg soha.
Őszintén szólva fingom sincs, hogy miért sétál és miért nincs jogsija, volt már tévedése KRESZ ügyben is, de ez a magánügye.

Ellenben annak kifejezetten örülök, hogy kerékpárral közlekedsz és (ahogy leszűrtem) nem vagy járdázó, csak ha vészhelyzet van. Mondandóban sokkal pozitívabbnak tűnsz.

Perillustris 2013.07.03. 10:36:17

@Stock: Csak miattad megálltam egy percre, hogy roppant szabályos autósokat mutassak neked: youtu.be/PtJ8wQAMTjs

Sávelhúzás jól látható módon, amit - szintén jól látható módon - senki nem vesz figyelembe.

A Tyne folyó déli partja 2013.07.06. 00:10:56

@BlogElla: hát ja, biciklivel meg repülni kell:)

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.07. 20:26:15

Még így annyit, hogy amíg a bringautak 90%-a úgy "készül", hogy felfestenek egy sárga csíkot a járdára elég nehéz megérteni, miért ne járdázhatnánk, amikor csak egy sárga csík választ el a dologtól, ami egyébként, gyakran le is kopik...

A Tyne folyó déli partja 2013.07.09. 21:14:04

@BlogElla: errefele egy csomó "bicikliút" úgy készült, hogy kiraktak egy bicikliút táblát a járdára. ahol addig tilos volt biciklizni...buszmegálló, lámpaoszlop, egyenetlen beton, kit érdekel. a legjobb mikor fogalmad sincs, hogy most ez mikortól járda, s mikortól bicikliút.
süti beállítások módosítása