Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklis káoszt okozhatnak az új MÁV-kocsik

2013.05.17. 15:33 - Földes András

Nyolc új nagykapacitású kerékpárszállító kocsit avatott fel a MÁV Start pénteken. A Déli pályaudvaron tartott eseményen bemutatták a nagy, és a közepes befogadóképességű kocsikat. Elmondták, eddig gond volt, hogy a kerékpárosok vagy a szállítókocsitól távol ültek, és így izgulhattak, hogy az utazás végén is meglesz-e a biciklijük. Vagy a kerékpárjuk mellett állva, a földön ülve kellett vonatozniuk.

A mostani fejlesztés eredménye, hogy a biciklitárolóba lehajtható ülések is kerültek, a vagon hátsó részében pedig hagyományos leülős részt alakítottak ki, így folyamatos megfigyelés alatt tarthatjuk a biciklinket.

BSZ 0972
Fotó: Barakonyi Szabolcs / Index

A nagyobb kocsiban 26 kampóra akaszthatók a kerékpárok, amely mellett a fal mellé is támasztható további nagyjából 25. A kisebb kocsiban16 kampó van, és 25-30 kerékpárt lehet összesen bezsúfolni.

A sajtótájékoztatón elmondták, hogy a vagonokat nem az ingázók számára fejlesztették ki, hanem olyanoknak, akik turisztikai célból szállítják biciklijüket. Ezekben a kocsikban ugyanis nagy csoportok kényelmesen utazhatnak nagy távolságokra is. Így akár iskolai kirándulások is igénybe vehetik azokat.

Éppen ezért két régióban állítják üzembe ezeket: a Balaton északi partjára és a Tisza-tóra utazhatunk majd velük.

Biciklis káoszt vizionálunk

Egy helyben talált biciklivel gyorstesztnek vetettük alá a vagont, és megállapítottuk, hogy a mennyezetre rögzített kampóból és a lábnál található hátsókerék stabilizálására való rögzítőből álló szerkezet praktikus és egyszerű. A nagyobb kocsiban a falon pontokból álló, rajzos használati utasítást is elhelyeztek, ami hasznos, mert kiderül, hogy a kampó magassága állítható. A kisebb kocsiban nem volt ilyen, amelynek következtében egy amatőr tesztelő hosszasan rángatta a kampót, míg végül megtalálta a magasságállító billentyűt.

A vagont vélhetően olyanok tervezték, akik inkább autóval szállítják a biciklijüket, így azt elfelejtették, hogy ha az ajtó elé is terveznek biciklitárolót, akkor azt az ajtót többet nem lehet kinyitni. Így a kocsikban már az utazás első pillanatában blokkolódik majd az egyik oldali ajtó, ideges ajtórángatást, biciklilökdöséssel tartva kondícióban az utazóközönséget. Teljes blokád nem lesz, mert az ülések felőli oldalon nyitható marad az ajtó, csak ezt nehéz lesz elmagyarázni a biciklijükkel felszállt, és bejutni kívánó utasoknak, akik már vissza dem fordulhatnak, mert mögöttük már áll az osztálytársuk, hátul meg a tornatanár.

BSZ 0980
Fotó: Barakonyi Szabolcs / Index

A további fejlesztéseket vélhetően nem csak ez a hiba motiválja majd, hanem a biciklis utazók számának dinamikus növekedése is. Megtudtuk, hogy évi 10 százalékkal nő a kerékpárral vonatozók száma. 2012-ben már 360 ezer kerékpáros utazója volt a MÁV-nak.

A szabadidős kerékpárosokat segíti a kerékpáros túrajegy is, amelyről elmondták: 420 forintért egy napig szállíthatjuk a biciklinket, ha van érvényes jegyünk, és a Balatonra, Fertő tóra vagy a Tisza-tóra, illetve azok körül utazunk.

Címkék: máv bicikliszállítás

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr575304812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dieter 2013.05.17. 16:07:25

Ez egy igazán színvonalas írás, már rögtön káoszról, meg katarzisról van szó egy tervezési/kivitelezési hiba miatt... És persze a MÁV a hibás, mert tízmillió forintért felújít egy kerékpárszállító kocsit, hogy 420 forintért lehessen kényelmesen a bringánkat szállítani.

moTmeN 2013.05.17. 16:26:54

Amikor Koppenhagaban utazom a helyi hevvel, sokszor elgondolkodom azon, hogy az ottani zsufoltsag a magyar viszonyok kozott milyen hamar okozna veszekedest. Ott a bringak allo helyzetben vannak elhelyezve (mert sokon teli kosar van), korulbelul a masodik kepen lathato tavolsagra. Ha zsufolt a vonat (ami gyakran elofordul), akkor nem kis matekozas, mire kiveszi a kozepso bringajat a tulaj, de valahogy mindig megoldodik ez a problema (ertelem szeruen mindenki segit).

otomatik portakal 2013.05.17. 16:58:35

Milyen ajtót zár el a kerékpár? Mert én egyetlen egyet sem találtam, aminek a szabályosan elhelyezett bicikli az útjában lehetne.

mav 2013.05.17. 17:07:33

Tisza tóra a BZmot mögé kapcsolják vagy mégis hogyan fog lejutni ez a csodaszerelvény? Vagy az Egri IC része lesz (bár Egertől a Tisza tó még igencsak messze van)

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.05.17. 17:24:01

@mav: A Füzesabony-Debrecen vonalon mozdonyos vonatok járnak, gondolom arrafelé, meg a 80-ason valamin amivel elmész Budapestről Füzesabonyig.

Tahó Sandokan 2013.05.17. 17:40:03

Basszus már... annyi eszük nem volt, hogy egy dőlésszöget adjanak a kerékpár tárolónak? Mondjuk 30 fokot az oldalfaltól. Máris fele annyi helyet foglal széltében. Milyen mérnökök dolgoznak a MÁV-nál? Szép dolog foglalkoztatni azt, aki sehol máshol nem él meg, de ne rakjuk már mérnöki pozícióba!

És én most gondolkodtam rajta 1 percet. Ők hónapokat, és gondolom a prémiumot is megkapták ezért.

Nem aggódom, hogy emiatt haználhatatlan lesz a kocsi, de basszus már...

olcso 2013.05.17. 17:47:07

@Tahó Sandokan: Én jobban szeretem, ha nincs dőlészszög, mert sokkal könnyebben lehet berakni és kivenni a biciklit (persze mindenkinek más a technikája és mindenki máshogy szereti)
De a képekből mondjuk nem jött le nekem, hogy nincs szög.

Mindenesetre kifejezetten elégedett vagyok mostanában a kerékpárszállítás fejlesztésével, kérdőívek, több kocsi, olcsóbb jegy, stb. szóval köszönjük : )

2013.05.17. 17:48:01

én már többször láttam leesni bringát erről a kampóról (nem bírta a szintbeállító pöcök a terhelést és leszaladt az aljáig)
azóta ha csak tehetem nem rakom rá

de persze az újak biztos jók lesznek... egy darabig...

2013.05.17. 17:59:40

amúgy mai agglomerációs kerékpárszállítás élményem:

sebes vonat (minőségi pótjegy!) külön kerékpárszállító kocsival, ami egy átalakított marhavagon volt (fapadló, nincs ülés)
- tolóajtó, ami csak belülről nyitható és két létralépcső van alatta
- a másik irányból 2 szűk ajtó, a külső befele, a belső kifele nyílt

egy komplett túracsoport azon fel és le tudja adogatni, de ahhoz már nem volt vasutas ész, hogy mi van, ha egyedül van az a kerékpáros...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.05.17. 18:25:53

Tipikus biciklis ember posztja.

Komolyan, hányingert kapok tőletek. Ti vagytok a budapesti közlekedés galambjai, mindent össze vissza szartok és semmi se jó nektek. Undorító egy népség vagytok.

Végh Nóra 2013.05.17. 18:34:43

Csak egy apró észrevétel.... az emberek nem csak a Balatonra, Tisza- tóra, Fertő- tóra utaznának a kerékpárjaikkal együtt.... Én pl rendszeresen használom a Veszprém- Szombathely vonalat, mivel a párom szombathelyi, én veszprémi. Mindketten "megszállott" bringások vagyunk, de a MÁV sajnos velünk nem számol :) :) Bp Déliből naponta talán KÉTSZER (azt is a délelőtti órákban) indítanak olyan vonatot, amin kerékpár szállító kocsi is van, Szombathelyről kicsit sűrűbben.... Így ha én utazok hozzá (vagy ő haza), ácsoroghatok az első vagon első peronján, a bringát nem tudom otthagyni, mert mindenkinek útban van, aki ott szeretne fel illetve leszállni.... de ha már ott vagyok, miután elrángattam az útból a bringát, ugyan már, nyissam ki az ajtót, vagy éppen csukjam be, mindezt 785 Ft- ért/ utazás... sehol a 420 Ft- os jegy :( Arról nem is beszélve, ha mondjuk rajtam kívül is szeretne valaki kerékpárt szállítani, marad neki az utolsó kocsi utolsó peronja. Vagyis vonatonként 2(!!!!) ember tud bringával utazni. Visszafelé jobb a helyzet, akkor már valahogy sűrűbben felkerülnek a szállító vagonok, bár azok is a régi fajták: kívülről nem nyitható ajtóval, leszálláskor megkockáztatott bokatöréssel... ajtónyitáskor nem "csúsznak" ki a lépcsőfokok, mint a rendes vagonokban, függőlegesen vannak elhelyezve, na ezen leszállni egy kerékpárral nagy mutatvány :) Szóval csak annyi: nem csak a frekventált kirándulóhelyekre kellene indítani kerékpáros vagonokat, szerintem természetesnek kellene lennie, hogy a tavaszi- nyári (és megkockáztatom még az őszi) szezonban közlekedjenek az ország EGÉSZ területén.

2013.05.17. 18:41:43

@Tomi from Space: ezzel a beböffenéssel igen nagy kedvet csináltál az oldaladhoz, megnéztem pár címet:

A HTC One típushibái - mielőtt megveszed, jobb ha felkészülsz

Google I/O 2013: A kevés, ami sok

Galaxy S4 hanghiba - mivammá' megin'?

HÁT NEKTEK SEMMI SE JÓ???

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.05.17. 18:43:13

@wowww: Mi nem fogunk elbaszni a járdán, nem fogjuk letörni a tükröd, nem fogunk egy komplett várost megbénítani, nem érezzük magunkat felsőbbrendűnek és nem szarunk az egész társadalomra.

Bocs.

Krutzifix 2013.05.17. 18:48:06

@Tomi from Space: Nem, csak egy részére. De Te biztos BKV-zol nap mint nap.
Próbálj meg elférni a Földön, rohadt nagy!

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2013.05.17. 18:54:52

@Tomi from Space: 15 éve rendszeresen nézetek de te vagy az egyik legsutább ember a neten akit valaha láttam. Es ezt meg egy full paraszt stílussal meg is fejeled. Ügyes

olcso 2013.05.17. 18:58:06

@Tomi from Space: Én bicajjal járok kulturáltan, és??

Martian (törölt) 2013.05.17. 19:13:09

@Tomi from Space: szép zöld troll avatarod van... :)

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.17. 19:23:24

Ezért érdemes volt fejleszteni... Két kép alapján megmondjuk, hogy sz*r az egész úgy, ahogy van, és egyébként is milyen szemétség, hogy ezek a kocsik zömében a két legfrekventáltabb helyre fognak járni, és nincs az ország összes vonatában kerékpáros kocsi...

Hmmm... 2013.05.17. 19:25:45

Bennem is jónéhány kérdés vetődött fel, de sikerült még idejében összevarrni a gonosz szellemmel teli lepcsemet. Azt azért megjegyzem, hogy egy-egy ügyesen elkészített videoclip nagyságrendekkel több információval szolgálhatott volna :-)

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.17. 19:35:40

Jobban belegondolva, a MÁV ott hibázhatta el a dolgot, hogy a kocsibelsőket olyan utasokra tervezte, akik képesek ezeket kulturáltan használni, amibe sok egyéb dolog mellett beletartozik az is, hogy magunkon tekintettel vagyunk másokra is. Ha ezt nem vesszük adottságnak, akkor ezek a kocsik tényleg alkalmatlanok (lásd még: gyöngyöt a disznók elé).

A kis kocsiban a kerékpártartók elforgathatók, amiből kifolyólag a bringát nem csak úgy lehet majd betenni, hogy 90°-ot zárjon be a kocsi oldalával, hanem más szögekben is.

Azt gondoltam, hogy elég egyértelmű, de ezek szerint nem: a padlón látható felfestés/eltérő színű burkolat nem dizájnelem, hanem a bringák által elfoglalható területet jelzi :O Ha a T. kerékpáros olyan szögbe fordítja a támot, hogy a bringája a rozsdabarna területen belül maradjon, akkor továbbra is nyitható marad az ominózus ajtó.

Ha az átlag bringás itt is hozza a szokásos formáját, akkor valóban eltorlaszolódik az ajtó, de ha kicsit is tekintettel van másokra, és még arra is képes, hogy megértse eme bonyolult szerkezetek működését, akkor ő is kényelmesen utazik, és mást sem zavar.

Tényleg ilyen magasra tette volna a vasút a mércét? :O

Martian (törölt) 2013.05.17. 19:42:38

...éés mi tandemesek mit csináljuk?! :)

mt-03 2013.05.17. 19:45:10

miert vitetietk a biciklit? ez kb olyan mintha az autosoknak csinalnanak treler vagont, en inkabb ulok rajta es odatekerek ahova menni akarok...

2013.05.17. 19:59:09

@Tomi from Space: te tényleg egy igazi balfácán vagy
szerintem fel se fogtad, mit próbáltam érzékeltetni a párhuzammal, csak lököd tovább a trollpaneleket
legalább az Androidot nem kéne lejáratnod, mert egy csomó alkalmazása van bringásoknak is
és hát bizony, még ő is nagy támogató:
www.cyclelicio.us/2011/eric-schmidt-bicycle/

sajnos az emocionális intelligencia fejlesztésére még nincs hatékony app

olcso 2013.05.17. 19:59:10

@Ellenőrző QR kód: "magunkon tekintettel vagyunk másokra is"
Én pont a bringásoknál vettem észre, hogy másokra is tekintettel vannak. Ennek szerintem az az oka, hogy az autós el van szigetelve a világtól a guruló nappaliban, így nyilván nehezebben reagál le dolgokat.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.05.17. 20:00:58

@wowww: Nem csalódtam benned...

If you think that I'm racist, you're a fucking liberal.

Szagértő szakértő 2013.05.17. 20:13:47

@Tahó Sandokan:
Ne izzadozzál ennyit feleslegesen, mert szögben állnak a tartók, és ez a képeken is látható.

Igaz, én mérnök vagyok, történetesen a mávnál, lehet ezért tűnik fel...

Martian (törölt) 2013.05.17. 20:14:52

@mt-03: a kamionok esetében ez is müxik.

2013.05.17. 20:21:07

@mt-03: kb. azért, amiért az autók komppal kelnek át a vizeken ahelyett, hogy hosszabb úton megkerülnék

egyébként vannak autószállító vonatok is, hogy mást ne mondjak Eurotunnel

TommyGun77 2013.05.17. 20:26:12

Ez jó lesz tudok menni kirándulni bicajjal, nem vagyok egy távtekerő de szívesen elcangázok :)

Ellenben mint vérbeli motoros tisztelem a bicigliseket és az autósokat. Nem vagánykodok a sorok között, ha van hely és állnak a kocsik akkor 20-al kúltúráltan megyek közöttük, nem előzök feleslegesen...
De, nektek is rohadt nagy érdeketek lenne hogy a bicajosokat kresz nélkül ne engedjük ki az útra, minap egy 16 körüli csaj vágódott oldalról belém a járdáról viharzott le, és oldalról belém jött, úgy hogy a járdáról be sem láthatta az utat mert egy bodé van a sarkon. Aztán a kedvencem amikor szépen 40-el követem a kocsisort nem akarok fölöslegesen előzni mert minek, erre jobbról beelőz a bicajos..mivan ha kátyút kerülök és elbaszom? Meg a legaranyosabb amikor piroson átgurulnak...förtelem

Matyko 2013.05.17. 20:30:23

@Tomi from Space: tevedsz, mi vagyunk a jofiuk. Sajnalom, hogy ennyi indulat van benned a bringasokkal szemben, de ezzel a megjegyzeseddel csak szegenysegi bizonyitvanyt allitasz ki magadrol.

Szagértő szakértő 2013.05.17. 20:39:59

@Végh Nóra:
Kedves Nóra!

A MÁV egy közszolgáltatást végző vállalat, azonban jelenleg nem (és korábban sem) tartozik bele a Közszolgáltatási Szerződés hatálya alá a kerékpárszállítási szolgáltatás. Így azt a MÁV-Start Zrt. saját szakállára, saját üzleti kockázatára végzi.
Ez alapján érthető, hogy a kerékpárszállító kocsikat ott közlekedteti, ahol várhatóan nagy szükség lesz rájuk (=jelentős bevételt termelnek) de ettől függetlenül nem tiltja meg a többi vonat első-utolsó peronjain a kerékpárszállítást.
A tél kivételével gyakorlatilag az összes üzemképes kerékpárszállító kocsi közlekedik az utasokat szolgálva, de az országban mindenhová semmiképpen nem jut belőlük.

Szagértő szakértő 2013.05.17. 20:42:18

@mt-03:
"ez kb olyan mintha az autosoknak csinalnanak treler vagont"

Elszomorítalak, pár éve még Magyarországon is közlekedett olyan nemzetközi vonat, amiben volt autószállító vagon.
A család bevagonírozta a kocsit, elvonatoztak a horvát tengerpartra, ott levették az autót és körbejárták a partot.

csanadvary 2013.05.17. 21:19:07

Sztem tökzsír h csináltak ilyet. Vették a fáradtságot hogy költöttek erre.

Elég már a sz.. rágásból!

KÖSZÖNJÜK!!!!!

-a kerékpárosok.

u.i. tényleg lehetne minden járaton egy kocsi. és olcsóbb jegyek!

hét 2013.05.17. 21:32:10

Egyébként én sem értem, a fikázást... már a felső képen is látszik, hogy nem fixek a tartók (az alsó fogó zsanéros) a második képen, meg konkrétan látszik, hogy más-más pozíciókban vannak.
Abszolút jó, örvendetes, hogy ilyenek lesznek üzembe helyezve. Thx MÁV.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2013.05.17. 21:44:04

Azért egy rosszul (?) elhelyezett tartó miatt "kerékpáros káoszt" vizionálni elég meredek. Arról nem is beszélve, hogy a tartók valóban ide-oda hajthatóak.

Lajos ghr 2013.05.17. 23:13:03

egy ennyire egyszerű feladat mint hogy egy térben bicikliket tartani, ekkora feladat legyen 2013ban... persze a csajokra se gondoltak akik nem tudják megemelni a bringát.

2013.05.17. 23:31:35

Jó lesz ez. Jobb, mint ami eddig volt. Kicsit tényleg szűknek néz ki a felső képen a kocsi, de eddigi tapasztalataim alapján azt gondolom, nem lesz ott probléma. Sok jó bringás kis helyen is elfér. :)

2013.05.17. 23:35:05

Csak jól be kell kamerázni, hogy elrettentse vagy lebuktassa a bicskával, festékspray-vel, alkoholos filctollal önmegvalósító genyákat.

Végh Nóra 2013.05.18. 05:57:27

@Szagértő szakértő:
Kedves Szagértő :) !
Értem és el is hiszem, hogy a jelentős bevételt hozó vonalak előtérbe kerülnek. De azért sokan vannak- lennének az olyan emberek is, akik pl a hegyi kerékpározás szerelmesei, és ezt a szerelmet a Kőszegi-, Soproni hegységben (vagy a Zemplén, Északi khg.... stb ) szeretnék kiélni. Vagy csak ismerősöktől, barátoktól hallották, hogy milyen szép helyek vannak arrafelé, és egy nyári hetet rászánnak a felderítésre, saját kerékpáron, nem kölcsönözöttel. Murphy óta tudjuk: ami elromolhat, el is romlik, és a kölcsönzők többnyire nem hegy utakra alkalmas kerékpárokkal vannak tele...... De az átszállások mellett még kényelmetlenül is utazhatnak, arról nem is beszélve, hogy a peronon két bringa már elég nehezen fér el sajnos, vagyis egy baráti társaság nehezen oldja meg az utazását. Tényleg nem kötekedés, de ha országosan több lehetőség lenne, talán a kerékpáros utazók száma is megnőne, ami újból csak plusz bevétel. Nagyjából tisztában vagyok a MÁV alap problémáival, Nagyapám vasutas volt, rengeteget utaztam vele, igaz ennek már lassan 30 éve, de a most felmerülő gondok akkor is megvoltak. De mind a mai napig imádok vonaton utazni.

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.18. 09:23:29

@olcso:
"Én pont a bringásoknál vettem észre, hogy másokra is tekintettel vannak. Ennek szerintem az az oka, hogy az autós el van szigetelve a világtól a guruló nappaliban, így nyilván nehezebben reagál le dolgokat. "

Úr Isten... Te tényleg nem tudsz kiszakadni ebből az autós-bringás ellentétből? Főleg, hogy ez itt bringás vs. többi utas, szó sincs autósokról...

A poszter leírta, hogy káosz lesz, mert a tartókba berakott bringák eltorlaszolják az ajtót,én pedig leírtam, hogy be lehet azokat úgy is tenni, hogy nem.

A poszter viszont a jelek szerint adottságnak veszi azt, hogy ezeket majd nem rendeltetésszerűen fogják használni, ezért káosz lesz. Egy, kerékpáros témával foglakozó blog posztere minden bizonnyal sokkal jobban tudja, hogy milyen az átlag kerékpáros mentalitás, mint én, kívülálló. Ő azt írja, hogy gond lesz, mert majd úgy teszik be a bringákat, hogy ne lehessen nyitni. Én pedig tudom azt a mellékinformációt, hogy a támok elforgathatók, tehát kis odafigyeléssel be lehet úgyis tenni a bringát, hogy az ajtó nyitható maradjon. Ebből gondolom már nem lesz nehéz összerakni...

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.18. 09:48:01

@Végh Nóra: És akkor mi a megoldás? Nekem logikusnak tűnik, hogy ezek a kocsik elsősorban ott járjanak, ahol a legtöbben kerékpároznak. De a Balatonon kívül eljuthatsz velük például a Dunakanyarba, vagy a Fertő tóhoz is.

De ha nem ez így nem jó, akkor hogy legyen? Alakítsunk át annyi kocsit, hogy minden vonatba jusson? Vagy mégis mi? Alakítsunk át minden kocsit kerékpárszállítóra, és akkor biztos lesz hely?

Sajnos a kerékpárosok jelentős része hajlamos arra, hogy azt elvárja, hogy őneki minden igénye maximálisan legyen kielégítve, de a többi ember igényeit viszont pont lesz***a...

2013.05.18. 10:29:39

Én abszolút üdvözlöm, tavaly vittük a bringákat a Balatonra, és olyan apokaliptikus állapotok voltak a vonaton, amit senkinek sem kívánok. Tripla adag bicaj bezsúfolva a felezett marhavagonba, karcolások, borulások, parázás két kocsival odébb, hogy nem pakolják-e le őket, (nem lehetett a közelébe menni, annyian szálltak fel, hogy normál kocsi is végig volt rakva cangákkal), a leszállás meg haladó tetris volt. Idén is megyünk, így sokkal jobb lesz.

jack o'neill 2013.05.18. 10:46:31

@Tomi from Space: Ember, ez milyen igaz duma!
Nem tudnak mást, mint fikázni. Nincs fejlesztés, ami nekik jó lenne. Semmi sem elég nekik mindent akarnak! Azt hiszik övék a világ és minden értük van. Miközben nem csinálnak mást, mint a tömegközlekedést akadályozni, mentőt/tűzoltót feltartani (de hányszor látom naponta a belvárosban!), kerékpárút helyett a járdán cikázni és frászt hozni az idősekre, babakocsisokra. Most is próbálnak valami fejlesztést adni nekik a nulla pénzből és az sem jó. Látom mit parasztkodnak a kalleral napi szinten az elővárosi vonatokon, konkrétan azt hiszik, hogy az 1,7 milliárdos Stadler FLIRT csak az övék, a többi utas meg dögöljön meg. Eszméletlenek. Szégyellem, hogy valaha volt bringám.

olcso 2013.05.18. 11:03:19

@Ellenőrző QR kód: Nem nem tudok leszakadni a témáról, sajnos félreértettem hirtelen, amit írtál, úgyhogy bocsánat és értem, hogy mire gondolsz.

Ettől függetlenül az első mondatot fönntartom, bármikor ha utazok és más is szállít bicajt, szinte mindig segítünk egymásnak föl-le adni, felváltva vigyázunk rá, vagy együtt szerelünk (ismeretlenekkel). Az utcán is 1-2 perc egy forgalmasabb helyen, hogy ha gond van, megálljon egy másik bicajos. Tehát szerintem nincs ilyen szokásos forma. A posztoló csak figyelmetlen volt.

Végh Nóra 2013.05.18. 11:06:22

@Ellenőrző QR kód:
Nem várom el, hogy ilyen emberek elégítsék ki maximálisan az igényeimet..... Ha jól láttam utazgatás közben, nem csak az ÉN igényeim ezek... A Balaton mellet élek, bármikor letekerhetek, de pl Veszprémből (itt lakok!!!!) még a Dunakanyarba és a Fertő- tóhoz sem jutok (sem más, aki oda szeretne utazni) el egy vonattal, csak átszállással. Ebből egy utazás olyan vonaton történik, ahol NINCS kerékpár szállító, az ember folyamatosan útban van..... pedig igény vóóóóna rá.Amit az előbb is írtam, amire válaszolt: ha mindenhová lenne lehetőség kerékpárt szállítani, több lenne az olyan ember, aki ezt használná is, ez talán egy kis plusz bevételt is hozna a MÁV kasszájába! Csak a turisztikailag frekventált helyekre 420 Ft a költség, a többi vonalon ugyanúgy km- re kell fizetni, nekem konkrétan 785 Ft, hogy Szombathelyen a párommal bicikli túrázhassak..... ja és visszafelé is ennyi + a útiköltségem. Nem olcsó, de ha már használom (és ezen a vonalon - akármilyen hihetetlen, már láttam másokat is kerékpárral nyomorogni), akkor úgy használhassam, hogy másoknak ne legyek útba.
Ui: nem szoktam leszarni mások igényeit, ha már kellemetlenkedek a bringámmal a vagon peronján, ahol amúgy is szűk a hely, igyekszem segíteni a többieknek a le és felszállásban....

olcso 2013.05.18. 11:12:53

@Végh Nóra: Hidd el, hogy nem vagy útban. Én is van, hogy szállítok olyankor bringát, mikor csak a peron marad és senkit nem zavar. Ennek az az oka, hogy a többi utazó is tudja, hogy nem direkt vagy ott. Hidd el magadról, hogy nem zavarsz senkit és már kicsit jobban is érzed magad.

Egyébként megoldásként azokat a kocsikat javasolnám, aminek a végében van 2db bringaakasztó, igaz szék nincs hozzá, de szerintem az nagyrészt kielégítené az igényeket. A nagy csoportok, meg szerintem tudnak rendelni kocsit.

Föl a fejjel : )

olcso 2013.05.18. 11:37:21

@jack o'neill: Inkább ezt a kommentet szégyelld, ne a bringád. Ez az, ami semmi más, csak fikázás.

Végh Nóra 2013.05.18. 12:34:59

@olcso:
Köszi a bíztatást :)) Igazából nem csak azon a mentalitáson kellene sokaknak változtatniuk, hogy az összes bringás egy nagy, aktív bunkó massza része, hanem azon is,hogy megértsék: kénytelenek vagyunk a lehetőségekhez igazodva utazni, akár rövid, akár hosszabb távon. De valahogy majd' 40 évesen nem esik jól az embernek, hogy felszálláskor -ahogy illik- előre engedi a többi utast, és utoljára próbálja meg a szűk helyre felrángatni a kétkerekűt <<<<.... ha akad valaki, aki esetleg visszafordul és segít, annak nagyon lehet örülni :)))>>> aztán jön még pár megkésett egyetemista(akik a fiammal egyisősek :) ), vagy idősebb ember (itt is nagyon maximális tisztelet a kivételeknek, akik nem csak látják, de TUDJÁK is, hogy miért éppen ott állok, ahol!!!!!) , és bunkó q... váznak, hogy méééér állsssz ideeee, nem tudom felcibálni a bőröndöt, a szatyrokat, az akármit... én meg szépen amennyire lehet,arrébb pakolom a bringát, segítek felcuccolni a háborgónak, aki jobb esetben annyit morog, hogy : mmmm ... és ezzel túl is tárgyaltuk a beszélgetést. Na ilyenkor érezni lehet azt a kimondatlan mondatot: miért vagy egyáltalában a világon.... Én elsősorban ezért is örülök nagyon, hogy a MÁVnál ilyen kezdeményezést sikerült összehozni, legalább tényleg úgy lehet utazni bizonyos vonalakon, ahogyan alapból kellene is. Csak az lenne jó, ha ez a KULTÚRÁLT utazás az egész ország területén megvalósulna, elérhetővé válna. És akkor már tényleg senkinek nem lennék- lennénk útjában a kétkerekűekkel :))

Végh Nóra 2013.05.18. 12:42:00

Ja, és ma délután indulunk Balcsi- kerülőre :)))

olcso 2013.05.18. 13:12:20

@Végh Nóra: Jó utat!
Nekem is vannak rossz tapasztalataim, a legrosszabb, mikor az akasztó nem tartja a bicajt és nagy zajjal leesik. Ez még nem lenne gond, mert az én gondom, oldjam meg, ahogy akarom. Ám ha teli van a bringaszállító kocsi bringa nélküli utasokkal, mindig háborognak, hogy mit képzelek, hogy leesik a bicikli, meg hogy csináljak, amit akarok, dobjam ki csak őket ne zavarjam.
Az ilyenek miatt várom már az új kocsikat és a több bringást.

Végh Nóra 2013.05.18. 14:40:05

@olcso:
Köszi, igazi bringázós idő van, és jó programok is lesznek ezekben a napokban. Neked is és mindenkinek jó pihenést, bringázást!!!!

Ui: ismerős, amit írtál.... ez (is) az, amiről beszéltem :))) a mentalitás..... Na, indulok.

2013.05.20. 05:12:52

@Végh Nóra: De jó valakinek... :) Úúúúgy mennék én is... :)

Nzoltan 2013.05.20. 07:49:56

Volt szerencsém a váci vonalon futó új vagongoz. Szerintem teljesen rendben va. Talán még annyi beleférne, hogy kellenének olyan biztonsági övek, amikkel a felcuccolt bringákat is oda lehetne rögzíteni a felhajtott ülésekhez. Pont, mint a talenteken. Néha a nagy csomagot nem szívesen veszi le az ember.

Amúgy nagyobb probléma azon kerékpár nélküli utasok kezelése, akik ezeket a helyeket maradéktalanul elfoglalják.

Végh Nóra 2013.05.20. 19:28:56

@kermi:
Szép volt, jó volt, el is fáradtunk :))). Holnap jöhet a következő felvonás, de az már a munkahelyre lesz :(

2013.05.20. 23:00:38

@Végh Nóra: Sajnos mostanában én is csak a munkahelyi "túrára" szorítkozom. :( Pedig úgy mennék már valami jó kis kiruccanásra. De ami késik nem múlik. Csak valami társaság összejöjjön, mert egyedül nem olyan jó, és mindig mindenki dolgozik. Én is. :)

Végh Nóra 2013.05.21. 07:48:21

@kermi:
Igen, sajnos elég nehéz összehangolni :( 2-3 hónappal előtte már megy a körbekérdezés: kinek lenne jó ekkor és ekkor... vagy kinek mikor jó??? Ilyenkor szeretnék még iskolás lenni, ott a teljes nyári szünet :))

Perillustris 2013.05.21. 12:20:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Vágod, hogy ez ügyeletes trollunknak, @jack o'neill: -nek szólt, aki naponta lát mentőt, tűzoltót, tömegközlekedést feltartó kerékpárost.

A videón, a buszsávban szabálytalanul közlekedők amúgy szimplán akadályozzák a megkülönböztető jelzést járművet, meg általában a buszokat is.

közösperonos átszállás 2013.05.22. 15:03:41

@olcso: "Akkor mi a feltartás?? "

Amit a CM végén művelnek a bringákkal. :-)

olcso 2013.05.22. 15:59:17

@közösperonos átszállás: : )

Én forgalmi helyzetekre gondoltam.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.23. 16:59:40

Kár, hogy a tolószékes utaztatást sem sikerült még megoldani. Még az új piros vonatokon sem működik a Hitech beemelő. Fél órákat elszenvednek, mire felraknak egy kerekes székest. (már amikor felfér a tömegnyomorba)

2013.05.23. 19:57:56

@Végh Nóra: Nálunk ugyanez a helyzet. Aztán a fele embernek becsúszik valami új munka. Ez megy mostanában. De ne sírjunk. Ez még mindig jobb, mint ha mindig ráérnék, mert nincs munkám.
Ora et labora. :)

Végh Nóra 2013.05.24. 06:23:21

@kermi:
Igazad van, így legalább van miből finanszírozni az utakat :))) De néha jól esne.... Mi is már most szervezzük a következő Balcsis túránkat, ami augusztusban lesz, igaz, az egy kicsit hosszabb, mint most volt. Egy teljes hetet adunk magunknak, hogy azért a környéken is mászkálhassunk kicsit, meg a társaság nagyja már most jelezte, hogy csak félidőben tud becsatlakozni, stb.... De megyünk :)))
süti beállítások módosítása