Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Vakok is körbebiciklizték a Balatont

2013.05.05. 15:19 - kirk kapitány

A látássérültek között is sokan kedvelik a kerékpározást. Számukra azonban egy kisebb úthoz is komoly szervezés kell, hát még egy hosszú túrához.

A Tandem-Szem Egyesület sportolói a napokban megrendezett McDonald’s BringaMánia Balatonköreit is teljesítették. Az öt kerékpáros egység egy része megkerülte az egész tavat, és egy nap alatt abszolválta a 206 kilométeres távot, másik része a 85 kilométeres kis körön indult.

Az egyesület Győrben alakult, és pillanatnyilag 25 tagja van. Mittnacht József elnök elmondta, hogy a tagok, akik között teljesen vak sportolók is vannak, tavaly vettek részt először a Balaton-kerülésen. De a társaság korántsem tapasztalatlan a hosszabb túrák terén. 2012-ben öt tandemszemes 16 nap alatt 2000 kilométert kerekezett a Londoni Paralimpiai Játékok nyitó ünnepségére.

Mittnacht elnök elmondta, hogy a biciklizéshez tandemeket használnak, amelyeken vagy egy lelkes támogató, vagy egy vezetni képes látássérült ül elől.

A balatoni túraszezont nyitó McDonald’s BringaMánia Balatonkör egyébként komoly tömeget vonzott a múlt hétvégén a tó partjára. Minden korábbinál többen, több mint 1700-an tekerték le a Balatonföldvárról induló távokat.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr255282199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.05.06. 00:53:03

Szép teljesítmény, garatulálok minden résztvevőnek.
Kíváncsi vagyok, hogyan zavarta meg a rendezvény a standard-trollok lelki nyugalmát, és hogyan fogják ezért a vak kerekeseket szidni. :-)

belepofazok 2013.05.06. 20:27:50

Viselkedese alapjan itelve a bpi biciklisek 80%a vak.

olcso 2013.05.06. 21:12:48

@belepofazok: Mennyit gondolkodtál egy ilyen okos kommenten??

belepofazok 2013.05.07. 08:44:45

@olcso: egybol jott, nem mindenkinek kell gondolkodnia ahhoz, hogy megszuljon egy kommentet.

olcso 2013.05.07. 15:16:00

@belepofazok: Elég durva gondolkodás kell ahhoz, hogy mindenről egyből ilyen típusú megnyilvánulásaid legyenek. Semmi budapesti, semmi szabályszegés, semmi viselkedés nincs a cikkben. Jó, értem, hogy vakok vannak, meg a kommentedben is szerepel a "vak" szó, de ez akkor is fölösleges duma.

FilcTroll 2013.05.08. 12:44:44

Meghalt egy bringás Szegeden. Kereszteződésben ütötték el az ostobán megtervezett bringaúton: kanyarodó a teherautós nem vette őt észre. A hírekből úgy tűnik, hogy a sofőrnek még a gázolás sem tűnt fel, csak jóval később állt meg.

Még hány halott, hány árva kell az észretéréshez kerékpárút-tervezés ügyben? Szégyen.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.08. 13:26:45

@FilcTroll:

Sajnálatos, de ez egy kétszereplős játék.
Ahhoz, hogy ne vegye észre, oldalról kell érkeznie. Ha tekerés közben látom, hallom, hogy jön egy teherautó (kanyarodik, tehát a kanyarban, vagy utána tol egy kövéret, még hallani is lehet, ahogy felbőg a motor) akkor figyelek rá, nem megyek ész nélkül.
Miért kell mindig egy ilyen ügy ahhoz, hogy a bringások végre megtanulják, a fejfán semmit nem ér az "elsőbbségem volt" felirat. A közlekedés minden résztvevőjének megfelelő körültekintéssel kell közlekedni, és ez a körültekintés többszörösen vonatkozik arra, akit nem véd egy fémkaszni.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.08. 13:28:07

@olcso:
Nem kell ehhez gondolkodás. Ha gondolkodik akkor nem rontja el, és ír 80%-ot 100% helyett.

olcso 2013.05.08. 15:03:29

@Don Quixote de la Ferko: Akkor minek is van szerinted a KRESZ, ha azzal jössz, hogy mindegy, hogy elsőbbsége volt, hiszen ő a kisebb. Senki nem akar meghalni közlekedés közben, de vannak balesetek. Esetleg a helyszínen voltál?? Ilyenkor persze természetes, hogy mindkét felet sajnálja az ember, főleg, ha nem is vette észre a biciklist, de azért már állandóan azzal jönni, hogy semmit nem ér az elsőbbsége, ha kisebb...

Don Quixote de la Ferko 2013.05.08. 16:04:34

@olcso:

Elsőre láthatóan sok volt a két bekezdés.
Idézem a második egy részletét, ízlelgesd, értelmezd.

"A közlekedés minden résztvevőjének megfelelő körültekintéssel kell közlekedni, és ez a körültekintés többszörösen vonatkozik arra, akit nem véd egy fémkaszni. "

olcso 2013.05.08. 16:58:23

@Don Quixote de la Ferko: És el is érkeztünk a tévedéshez. Nem vonatkozik semmi senkire többszörösen. Egyszerűen mindenkinek szét kell néznie, ha van fém körülötte, ha nincs. És ha elütök valakit bicajjal, mikor ő gyalogol, akkor miért nem nézett szét??

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.08. 21:02:34

REszpekt a vak bringások előtt!

.

.

A teherautós gázoláshoz. Személyautóval húztam utánfutót. Azt nem vettem észre, hogy az 500 kg-os utánfutót átugrattam a járdaszegélyen.

Mit várunk egy alsó hangon is 8 tonnás teherautótól.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.08. 21:28:06

@olcso:

Igazat adok neked. Tévedtem. Mi a faszt képzelek. Odafigyelés, körültekintést. Minek. Kit érdekel.

Tévedtem. Abban, hogy értelmet képzeltem a bringásokba.

Egyetértünk, hagyni kell a francba az odafigyelést, nem kell foglalkozni a körültekintéssel, hiszen az elsőbbség megvan, tojni a teherautóra, hajrá, nyomni kell, majd a teherautó megáll.

Remélem magadtól is rájössz, pont ez után az eset után miért volt írtózatos idiótizmus az, hogy kiborulsz ha valaki odafigyelést kér a közlekedés második leggyengébben védett résztvevőitől, és ahelyett, hogy te is erre buzdítanád a sok szerencsétlen vesedonort, inkább arcoskodni kezdesz. Esetleg ha magadtól nem tudsz rájönni, beszéld meg a lánnyal.

Ecsém, ritkán találkozni nálad nagyobb barommal.

olcso 2013.05.08. 22:05:19

@Don Quixote de la Ferko: Azt írtam, hogy mindenkinek szét kell néznie, ebben semmi kiborulás nincs. Esetleg idéznéd tőlem azt a részt, ahol buzdítok másokat, hogy ne nézzenek szét??
Engem még nem ütöttek el bicajjal, pedig sokat tekerek és autóval sem okoztam balesetet, mindig szétnézek és nem is érzem veszélyben. A különbség szerintem inkább az köztünk, hogy én az odafigyelést nem párosítom a közlekedési eszközzel, ellenben te valami ok miatt a bringásokat szidod. Persze könnyen meg lehet magyarázni, hogy gyengék, meg biztos buták, meg nincs jogsi meg ki lehet még találni sok "okot"...

Don Quixote de la Ferko 2013.05.09. 12:40:05

@olcso:

Ne küzdj. Nem kell odafigyelni, oszt jónapot.
A fejfádon jól fog mutatni, hogy "baszott körülnézni".

Más ne érdekeljen.

olcso 2013.05.09. 13:14:21

@Don Quixote de la Ferko: Azon erőlködsz, hogy magadnak bemagyarázz valamit, amit nem mondtam?? Mert akkor nem kell kommentelni, csak ismételgesd otthon, magadnak. De akkor te ne figyelj, ha nem akarsz; én továbbra is figyelek, szétnézek, mint eddig.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.09. 21:10:43

@olcso:

Relaxálj. Nyugodtan, frissen, kipihenten menj bringázni, úgy többet ér a veséd.

Az agyadat szerencsére nem lehet felhasználni, amúgy is értéktelen.

olcso 2013.05.10. 08:13:44

@Don Quixote de la Ferko: A bringás gázolásokból szinte nem lehet fölhasználni semmit, ezért a vesedonoros duma marhaság (roncsolódnak a belső szervek).

Nos, ha az agyam értéktelen, mint sok más biciklisé a gondolkodásod alapján, akkor remélem fölszedik az aszfaltot a házad előtt amit a mi adónkból is építettek, mert az neked értéktelen.

közösperonos átszállás 2013.05.10. 13:04:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Mit várunk egy alsó hangon is 8 tonnás teherautótól. "

Attól semmit. A sofőrjétől várjuk el, hogy úgy közlekedjen, mint aki egy alsó hangon is 8 tonnás teherautót vezet.

közösperonos átszállás 2013.05.10. 13:15:54

@olcso: Pedig ez egyértelműen egy vicces trollkodás volt. :-)

@Don Quixote de la Ferko: Amúgy tényleg tévedtél. :-)

Nade, közelítsük meg máshonnan a dolgot. Teljesen egyetértek azzal, hogy ésszel menjünk, egy ilyen nagy dögöt, ha látjuk, hogy kanyarodik, és nem egyértelmű, hogy meg akarja adni az elsőbbségünket, engedjünk menni. Inkább menjen az a pár másodperc, mint hogy elüssön, nem jó az.

Ugyanakkor ebből következik valami más is. Mikor autóval azt látom, hogy a gyalogos ott áll az út közepén (vagy valamelyik oldalán, de hozzám közel), zebra sehol, de felém néz, mert valamikor majd átjönne, akkor megállok és átengedem. (Nyilván vannak extrém esetek, 2x2 sáv, effélék, nem ezekről van szó.) Vagy biciklis átvezetés, elsőbbségem van, a bringások ott várnak, vagy épp most közeledik egy. Inkább bukok pár másodpercet, mint hogy neadjisten kiugorjon elém, elüssem, többórás helyszínelés, anyagi kár, lelkiismeret-furdalás, bíróságra járkálás, ad absurdum még el is ítélhetnek. Autóst ennyire lelassítva nem engedek ki, meg ott amúgy is mások az indokok, de a gyalogosok meg bringások közt relatíve sok a kevésbé kiszámítható, ezért őket elengedem.

Ismétlem: mindkét esetre ugyanaz a logika vonatkozik. Szóval remélem, te, meg a többi "nézzen szét jobban a puhatestű"-érvet hangoztató is így cselekszik, és nem vagytok hipokriták. :-)

Don Quixote de la Ferko 2013.05.12. 13:04:02

@közösperonos átszállás:

Vicces lenne minden gyalogosnak megállni, aki az út szélén nézelődik.

Biciklis átvezetés:

Igen, ez is jó, aki mögötted rád dudál, az vagyok én. A baj az, hogy nem is érted miért. Segítek. A hozzád hasonlók szoktatják hozzá ahhoz a bringásokat, hogy még ott is ész nélkül menjenek át, ahol elsőbbséget kell adniuk. Nem kell elengedni. Szokja meg, hogy a közlekedés résztvevője, szokja meg, hogy a szabályokat be kell tartani még neki is. Sajnos pont a hozzád hasonlók hozzáállása miatt mennek a teherautó alá, mert megszokta, hogy mehet, tojik mindenre, pontosan ugyanannyi aggyal rendelkezik, amennyivel a piros lámpát akár más élete árán is előbb elérni akaró idióta autósok.

olcso 2013.05.12. 16:04:06

@Don Quixote de la Ferko: Nyilván nem érti, hogy miért, hiszen nem akarsz előzni épp városon kívül, sem balesetveszélyt jelezni.

Bárki lemondhat az elsőbbségéről, te nem mondhatod rá, hogy hülye. Ha autóval megyek, én is lemondok néha. A jogsim letételénél is azt mondta az oktató, hogy a klímás kocsiból engedjem el azt, aki ázik-fázik stb.

Nyilvánvaló, hogy ha elütsz egy kerékpárost, midig a kerékpáros a hibás, vagy közösperonos átszállás, hiszen te nagyon okos vagy.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.12. 17:25:15

@közösperonos átszállás:

Ha úgy vezet, attól még mindig nem érzi, ha a pótkocsi átugrat egy emberen.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.12. 20:49:44

@olcso:

Igen, te sem érted, miért rossz az, ha a közlekedők legrosszabb közlekedési moráljával és szabálykövetésével rendelkező rétegnek olyan kedvezményeket biztosítanak a KRESZ-el ugyancsak nem tisztában lévő autósok, ami rossz berögzülést okoz náluk, ezáltal az ő életüket veszélyeztetve.

Meg szoktál állni, ha a STOP táblánál áll egy autó? Nem. Mi a különbség az autó és a bringa között ebben a szituációban? Semmi. STOP táblája, vagy elsőbbségadás táblája van, kutyakötelessége megvárni a biztonságos áthaladás lehetőségét. Abban némi igazatok van, hogy az elsőbbségről le lehet mondani, de akkor lemondasz az autónak is az elsőbbségről? Nem. Csak a bringásnak, és e mögött inkább a KRESZ nem ismerete, a buta és egyszerű média hisztériája áll, mert az autósok nagy részébe azt verik a bringásoknál is butább újságírók, hogy a bringást el kell engedni. Nem kell elengedni, jármű a közlekedésben, a szabályok szerint kell közlekednie, nem mások "kegyelmére" számítani.
A végeredmény a rossz berögzülésre az ismert eset, a teherautó kivasalja szerencsétlent, mert nincs hozzászokva a megfelelő szabálykövetéshez, és körültekintéshez.

"Nyilvánvaló, hogy ha elütsz egy kerékpárost, midig a kerékpáros a hibás, vagy közösperonos átszállás, hiszen te nagyon okos vagy. "

Nem vagyok okos. Ezért tanultam. Pl. KRESZ-t. És ha abban az van, hogy a STOP táblánál meg kell állni, akkor megállok, megvárom amíg elmennek, és érdekes módon nem emlékszem olyan szitura, hogy a főútvonalon bárki is megállt volna, és elenged, mert hiszen miért ne mondana le az elsőbbségéről.

Megnyugtatlak, ha elütök egy kerékpárost, az az ő hibája lesz, nem az enyém. Amíg a bringás szabálykövető, addig közlekedési partnernek tekintem, ha nem, akkor csak addig védem, amíg az autó nem kerül veszélybe. Tudom, a sok nálam okosabbnál ez is kiveri a biztosítékot, csak tudod, amikor megmentem egy nyüves tudatlan életét, akinek a hibájából lazán összejöhet 5-10 milliónyi kár, amit a biztosító nem térít meg, mert az is eléggé köztudott, ha a bringás nem sérül, szó nélkül eltűnik akár egy halálos baleset helyszínéről is, maga mögött hagyva a halottakat, totálkáros autókat, amiket neki köszönhetnek.
Szóval ne várj felesleges udvariasságot, nem érdemlik meg, és nem is jár nekik.

olcso 2013.05.12. 21:28:41

@Don Quixote de la Ferko: Értem miről beszélsz, ám van egy fontos különbség autós és biciklis között. Az autós infrastruktúra olyan bevált megoldásokat alkalmaz mint pl. lámpa ott, ahol forgalmas, kanyarodósáv stb. Ellenben biciklivel nem biztos, hogy az a szakasz a forgalmas, mint autóval, így adódhatnak galibák, továbbá még olyat sem láttam, hogy a biciklinek lenne átvezetésnél elsőbbsége, pedig kézenfekvő lenne, mert az autós látja a biciklist, a bringásnak meg hátra kell fordulni.

Nem nagyon hinném, hogy olyan sok embert befolyásolna az, hogy 10-ből 3x valaki átengedi, főleg, hogy ritkán az első autós az.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.12. 22:05:40

@olcso:

"még olyat sem láttam, hogy a biciklinek lenne átvezetésnél elsőbbsége"

Sok helyen van.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.12. 22:16:18

@olcso:

Tényleg nem érted.

Jármű vs. jármű.

Mindegyikre szabályok vonatkoznak. Be kell tartani, nem azon filozofálgatni, hogy galibát okoz, ha betartja. Tökéletesen le van szabályozva minden közlekedési szituáció, csak a megfelelőt kell alkalmazni.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

De nem akkor, amikor főútvonalat keresztez.

"továbbá még olyat sem láttam, hogy a biciklinek lenne átvezetésnél elsőbbsége,"

Látnád, hányszor őrjöng velem autós, mert megállok, és elengedem a bringást. Elsőbbsége van. Tudja. Betartom. Érdekes, pont ugyanezt várom el tőle, de erre jöttök mindenféle galibával, hogy neki ez mekkora probléma. Ne legyen az. Ha nekem nem az, neki se legyen.

olcso 2013.05.12. 23:08:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igazad van, beugrott időközben, hogy hogy is van ez.

@Don Quixote de la Ferko: Párral föntebb írtad, hogy te vagy aki ilyenkor dudál, pedig nem engedi a KRESZ. Miért nem alkalmazod olyankor a megfelelő szabályokat?? Akár milyenek a KRESZ szabályok, most komolyan nem tudom, hogy mi azzal a baj, ha valaki átenged valakit keresztben az úton, vagy kienged egy autóst valahonnét, esetleg sávváltásnál beenged, holott neki van elsőbbsége... Értem amit mondasz, de nem hiszem, hogy ez olyan sok embernek a felfogásán változtat és mint írtam ott bukik az egész, hogy nagyon-nagyon ritka eset, hogy az első autós engedjen el valakit, így pedig a szétnézés és elsőbbségadás nem marad ki. Tehát nem lesz rossz szokása az embereknek.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.13. 08:02:22

@olcso:

Nem érted, csak mondod.
Nem egyedi esetről van szó, hanem tömegével előforduló. Rossz berögzülést hoz magával a bringás agyában az autós engedékenysége.

Ha nem hiszed, ülj ki a budai rakpart felső végén oda, ahol az út felkanyarodik a Duna mellől. Bringaút keresztbe, STOP táblával. Minden harmadik autó megáll, és 10-ből kilenc bringa megállás nélkül hajt az autók közé. Egyik nem tudja, hogy elsőbbsége van, a másik meg nem tudja, hogy elsőbbséget kell adnia. Érdekes, amikor egy zsenike majdnem felkenődött az oldalamra, nem nagyon pattogott, egyből tudta hol a helye, de volt olyan is, amelyik az előírásszerű megállásra lusta volt, lazán elém jött, aztán a dudára érdekes módon le tudott ugrani, és üvöltözni kezdett.

"Párral föntebb írtad, hogy te vagy aki ilyenkor dudál, pedig nem engedi a KRESZ. Miért nem alkalmazod olyankor a megfelelő szabályokat??"

:))) Alkalmazom. Veszélyhelyzet elkerülése. Ilyenkor megengedett a duda. És bármennyire fura, a STOP táblába hajtó jármű veszélyhelyzetet teremt, mert a hátul jövő nem számíthat arra, hogy az előtte menő nincs tisztában a szabályokkal, és inkább indokolatlanul beleugrik a fékbe, és megáll annak, akinek nem kell.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.13. 10:18:30

Ha nem hiszed, ülj ki a budai rakpart felső végén oda, ahol az út felkanyarodik a Duna mellől. .....

- Ezeken a helyeken az a gáz, hogy a zebra mellett van a bringaátvezetés. Rengeteg rossz szitut szül.

olcso 2013.05.13. 11:56:16

@Don Quixote de la Ferko: Először a dudálás: arra írtam, hogy te egy ilyen helyzetben második autóként is dudálsz, de ezt egy nagyon mellékszál, úgyhogy ne is ragozzuk. Valószínűleg ebben sokkal-sokkal tapasztaltabb vagy, én nem szoktam dudálgatni, sem pedig bringáról ugatni.

Zebrán tudja mindenki, hogy kinek van elsőbbsége, de az autós LEMOND róla, tehát ez jut eszébe: "Elsőbbségem van, de a gyerek negyed órája vár, szóval inkább lemondok róla, átengedem."

A "Nem érted..." mondatra meg nem is reagálnék inkább... Ha minden kommentedet szereted így kezdeni, kezdd.

közösperonos átszállás 2013.05.13. 12:22:20

@Don Quixote de la Ferko: "Rossz berögzülést hoz magával a bringás agyában az autós engedékenysége."

Azt mondod, ha kiengedek egy autót, aki már régóta ott vár, pedig nekem lenne elsőbbségem, akkor neki lesz egy ilyen rossz beidegződése, és legközelebb meg se áll, csapat majd át árkon-bokron?

Na jó, segítek: igen, azt mondod.

Ha már egyszer megállt, és várja, hogy elhaladjak, akkor, még ha biciklis is, kábé van róla sejtése, hogyan kéne ennek folynia. Ha átengedem, nem fog legközelebb ész nélkül átrongyolni, mert ilyen ember nincs.

És nem értetted az egész gondolatmenetet. Megyek a bringával, elsőbbségem van, autó kanyarodik, vagy megáll, vagy nem, két lehetőség: A) megállok és elengedem, már mp mínusz, B) nem állok meg, esetleg elüt, az nekem nagyon rossz; preferált: A). Te ezt mondod.

Én meg azt, hogy pontosan, ugyanakkor. Megyek a kocsival, út jobb szélén valaki, bámul rám, A) megállok és elengedem, pár mp mínusz, B) nem állok meg, esetleg kiugrik elém, elütöm, nekem nagyon rossz; preferált: A). Megvan a két helyzet hasonlósága, vagy húzzam alá pirossal?

(Az ellenérvednek, hogy miért kell nem megállni és átengedni (még elkanászodik a hülyéje), na annak is megvan a megfelelője: amelyik autóst így átengedem bicajjal, az legközelebb körülnézés nélkül fog ott átsuhanni, rontja a közlekedési morált, halálra gázol egy óvodáscsoportot, etc., és hát ezt ugye nem akarhatod, ugye?)

Don Quixote de la Ferko 2013.05.13. 14:26:56

@olcso:

@közösperonos átszállás:

Ha nem értitek, nem értitek. Ennyire egyszerűek vagytok.

Állj meg, minden kereszteződésnél, minden Stop táblánál, és engedd ki azt, aki ott ki akar jönni. A utóst is, hiszen mióta ott állhat szegény. Ne foglalkozz azzal, hogy feltartod a forgalmat, indokolatlanul, mert szerinted az a helyes ha mindenkit elengedsz, akinek nincs elsőbbsége.
KRESZ-el ne foglalkozz, forgalom ritmusával ne foglalkozz, meg kell állni, mert ki tudja, mióta ott áll, várja hogy átjusson. Jelzem, ez a dolga.

Tényleg nem tudjátok agyilag felfogni, hogy a probléma ebben a szituációban az indokolatlan udvariasság, és az agresszió, ami a bringást jellemzi, mert eszébe nem jut leszállni, és szabályosan átkelni, hiszen mindig van egy barom, aki megáll neki mert megijed tőle.
Ez pontosan ugyanaz a szituáció, mint autózás közben a tolakodók, hiszen ott is van olyan, aki beijed, és beengedi a taplót.

Ti dolgotok, megálltok, én nem állok meg, oszt ha arcoskodik a bringás, akkor kapja a dudát. Érdekes, a duda mindig eszébe juttatja, hol a helye, hirtelen nagyon szabálykövetővé tud válni, amikor leesik egyszerű, pici agyában az, hogy nálam nem jött be az agressziója, én speciel vele együtt szarom le, ha a STOP táblájából elém akar gurulni.

közösperonos átszállás 2013.05.13. 15:53:45

@Don Quixote de la Ferko: Te tényleg ennyire egyszerű vagy? A kettőspont neked már bonyolult írásjel? :-)

"Állj meg, minden kereszteződésnél, minden Stop táblánál, és engedd ki azt, aki ott ki akar jönni."

Miért tennék ilyet? :-)

"A utóst is, hiszen mióta ott állhat szegény."

Ez pont tök jól látható amúgy, általában belátható helyeken állnak. Ha most jött, tuti nem engedem ki.

"Ne foglalkozz azzal, hogy feltartod a forgalmat"

A forgalom én (is) vagyok. :-) Amúgy meg ezzel pont növelem a forgalom dinamikáját, nem ragadnak be a keresztutcák se évszázadokra, de látom, ez neked magas. :-)

"indokolatlanul"

Most írtam le az indokokat, de ne zavarjon. :-) (Tudom, nem fog.)

"mert szerinted az a helyes ha mindenkit elengedsz, akinek nincs elsőbbsége. "

Nyilván idézni is tudod, mikor és hol állítottam ezt. :-)

"KRESZ-el ne foglalkozz"

Szabálytalanul járok el? Mert te igen, azt már tudjuk.

"forgalom ritmusával ne foglalkozz"

Nem foglalkoznék? Ez tényleg vicces. :-)

"Tényleg nem tudjátok agyilag felfogni, hogy a probléma ebben a szituációban az indokolatlan udvariasság"

Természetesen ebben a szituációban is az oda nem figyelés meg a tapló nyomulás szokott problémát okozni (nem veszi észre, hogy ki akarom engedni, mert nem figyel, vagy akkor már jönne a mögötte levő is mindenáron), de hát honnan is tudhatnám én mindezt, aki gyakorlom, hiszen itt vagy te, aki soha életében ilyesmit még nem cselekedett, de tudja. :-)

"és az agresszió, ami a bringást jellemzi, mert eszébe nem jut leszállni, és szabályosan átkelni"

Konkrétan itt kerékpáros átvezetésről volt szó, de persze ez se zavarjon. :-) (Persze amúgy a gondolatmenet szempontjából ez mindegy, csak jelzi, mennyire figyelsz.)

"Ez pontosan ugyanaz a szituáció, mint autózás közben a tolakodók"

Hát mondjuk nem, ez pontosan olyan szituáció, mint kerékpárúton lemondani az elsőbbségedről, mert valaki lehet, hogy nem adja meg. De hát innen indultunk, szóval honnan is tudhatnád. :-)

olcso 2013.05.13. 16:28:34

@Don Quixote de la Ferko: Meghajlok előtted. A "nem érted", "egyszerű vagy", "nem érted, csak mondod", "tényleg nem érted", "te sem érted", "az agyad amúgyis értéktelen", "Ecsém, ritkán találkozni nálad nagyobb barommal" érvek nagyon meggyőzőek és szerintem a közlekedési stílusod is jellemzik.

Nagyjából meg is ismételhetném közösperonos átszállást, de nem teszem, gondolom olvastad te is. Ha szerinted a duda pedig arra való, hogy valakinek eszébe juttasson valamit, akkor gondok vannak. Eddig még nem sikerült eltalálnod egy jogos használatot sem. A bringás pedig tényleg lehúzódik a duda elől, mert kurvára megijed.

Az átengedéssel kapcsolatban, pedig annyit, hogy:
először is az autót sem kell tolni a zebrán, szóval érthető, hogy a bringásokat is idegesíti, hogy még egy olyan kitétel sincs, hogy ha a kerületben nincs egy autó sem, akkor is tolni kell.
Én pedig azért engedem át, mert én vagyok rossz helyen a városban. Amikor bicajjal közlekedtem Budapesten, akkor volt minden reggel egy Opel Astra, aki minden trükköt ismert és 100x váltott sávot percenként, hogy mindenkit megelőzzön. Na, ő tudott kerékpáros sebességgel autózni, ha szerencséje is volt mellé.

Valóban nincs a KRESZ-ben, hogy engedd el a bicajost, de akkor is elengedhetem, ezt értsd meg!

Don Quixote de la Ferko 2013.05.13. 17:01:22

@közösperonos átszállás:

Ne lazsálj. Küzdjél. Ha nem gond, nem olvastam el, mit eszetlenkedtél össze.

@olcso:

Hajrá, neked drukkolok. Írj még baromságokat, ha nem gond a tiéd sem érdekel.

olcso 2013.05.13. 17:17:32

@Don Quixote de la Ferko:
Én is magamnak drukkolok és egy élhető világnak.
Szerencsére egyre kevesebben vannak a hozzád hasonlók, akik a a pedálok helyett a kormány közepét nyomkodják és magyarázzák, hogy de ők felsőbbrendűek.

Városon kívül pedig természetesen nem kell kerékpárra számítani állandóan, főleg ahol tiltva van. Ott nem is szokás átengedni őket mindenhol...

Don Quixote de la Ferko 2013.05.13. 19:36:22

@olcso:

Az jó.
Vagy nem.
De ha igen, akkor talán.
Néha.
De nem baj. Jó ez így. Vagy mégsem? De. Akkor és itt ott ahová.
Nem tudom mit firkáltál, de nem baj, láthatóan a semmit is le tudod reagálni, csak így tovább.

közösperonos átszállás 2013.05.14. 10:29:18

@Don Quixote de la Ferko: "Ha nem gond, nem olvastam el, mit eszetlenkedtél össze."

Nem is gondoltam, hogy pont most kezdenéd el. :-)

Don Quixote de la Ferko 2013.05.14. 10:42:11

@közösperonos átszállás:

Biztosan nagyon szép frappáns visszavágót írtál, de nem érdekel.
Ettől függetlenül egy újabb adag zagyvaság, legyen mire brillíroznod, villogtatva felsőbbrendű intelligenciádat:

Ötzi csilingel ssejtelmes és mmorbid tteveháton eelemrengve eltolt gagyi yellow szinezékkel növelve arab gépzsír yongaryt oldva nemez indigón dörmögő iskolabuszban órsó tele a bizgentyű ablakos rengeteg ooemga metélőhagymás állomásra llifegő libahát argon telekürtölt végálláskapcsolót a görbe youtube.

Örülök, hogy hozzájárulhatok fejlődésedhez.

közösperonos átszállás 2013.05.14. 16:16:33

@Don Quixote de la Ferko: "Biztosan nagyon szép frappáns visszavágót írtál, de nem érdekel."

Igen, tök természetes viselkedés, hogy azzal töltöd az időd, ami nem érdekel. :-) Nyomd inkább a dudát.

Don Quixote de la Ferko 2013.05.14. 16:20:13

@közösperonos átszállás:

dji hgldfhgjdfhg lwghldwfjgh éwtdj erthhep
ewrh
erthő
erh
eőrhőp
ojhérew éklrj éklj kéwlghéwklghlkrtjhélwrjtp d gwdflgh dsflkjghlksdfjhgklsdfhglkj hsdklfjgkldsfgkldsafhgleqrhg zrth ojfgperiu645z igbkhsdklfjgh kdsgksdfjg dsakfjgiwetziuz iow45ztip sudgksjdg kljsdfhgkljasdfhg piwqerh sjdgklsdjfg

olcso 2013.05.15. 00:52:52

@Don Quixote de la Ferko: Meglehetősen gyengék az idegeid : )

Don Quixote de la Ferko 2013.05.15. 08:31:45

@olcso:

h th
rt h
rthrt
r
hrhrertufh h hdf dfgj dfj rwz zkuilgadghloj kj
dfj fk dgjh jkhrhjki ezwgjkdwfhgwthg kjwhgkjrhg gsdrg jsdrgjkrghzeqzotwizoitrjhgfjgkfdshgiwehg ghlkjdfhgklsdfhgkljsdhf hsdfg hsdfg hsdfkjlghsdklr jhgsdfghtrzhowuzoshio 4w5u69u45 oibjso ghuwtopziu45zuhpőshgőoiwqeuz őoizwr

kfj gksdfj
süti beállítások módosítása