Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Utolsó CM: kritikus forgalmi dugó szombaton

2013.04.17. 13:52 - kirk kapitány

Szombaton délután vonul végig Budapest belvárosán az utolsó Critical Mass. Várható, hogy a frissen kitört tavaszban több tízezer kerékpáros vesz majd részt a rendezvényen.

A biciklis felvonulás 15.55-kor indul XIII. kerületből, a Szent István park alatti alsó rakpartról és kora este a klasszikus városligeti bringaemeléssel ér véget. A teljes táv 16 kilométer, amit pesti alsó rakpart - Petőfi híd - budai alsó rakpart - Halász utca - Fő utca - Alagút - Attila út - Lánchíd utca - Lánchíd - József Attila utca - Andrássy út - Olof Palme sétány – Városliget útvonalon lehet teljes hosszában vagy akár részenként abszolválni.

terkep

Az autóforgalom torlódása várható a körúton, a kiskörúton, a Bajcsy Zsilinszky úton és a Dózsa György úton, valamint hidakon.

A CM története 9 éve kezdődött. A szervezők szerint a felvonulások forradalmasították a város közlekedését, hiszen az eddigi 15 akción több százezer bringás vett részt.

A biciklis közlekedők száma ebben az időszakban megtízszereződött, az egy bringásra jutó baleseti kockázat tizedére esett, ami Európában egyedülálló ütem. Csak a Gellért téren már napi húszezer biciklista halad át egy-egy melegebb napon.

A városi biciklizés kinőtte magát a futárok szubkultúrájából, a kerékpár a főváros közlekedésének mindennapos és fontos elemévé vált. A szervezők ezért abban reménykednek, hogy már nincs szükség demonstratív felvonulásokra, a biciklizés terjedése önerősítő folyamattá vált.

Címkék: critical mass

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr295231309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.04.17. 14:54:32

nem a multkori volt az utolso? mikor lesz mar vege ennek?

Brumogó Mackó 2013.04.17. 15:19:57

Szeretném az alábbi feliratokat hatalmas táblákra kiírva látni a CM-en:

- a gyalogátkelőhely (zebra) a gyalogosoké, ott nem tekerünk
- ha járdán megyünk, vendégek vagyunk és ennek megfelelően viselkedünk
- az egyirányú utcákba csak akkor hajtunk be menetiránnyal szemben, ha tábla engedi
- rossz látási viszonyok között (köd, borús idő, éjszaka) lámpát használunk, elől-hátul
- kanyarodáskor, sávváltáskor a karunkkal jelezzük az irányt
- egyenragú utak kereszteződésében a jobbról érkezőnek van elsőbbsége
- a piros az tilos, mindig, minden körülmények között

Lehet, hogy demonstratív vonulásra már nincs szükség a szervezők szerint, ennek a néhány alapismeretnek az elültetésére viszont nagyon nagy szükség lenne.

Vittore. 2013.04.17. 15:31:47

Mi kimegyünk kutyástól bringaemelést nézni.

báró Csekonics 2013.04.17. 16:01:38

@Rick Astley: gondolom ez olyan, mint az n+1. búcsúkoncert :-D

olcso 2013.04.17. 16:08:16

@Brumogó Mackó: Ez sajnos nem lenne túl hatásos. Évente egyszer-kétszer látná az ember ezeket a nagy táblákat. Ezek az alapismeretek a kerékpáros klub weboldalán találhatók, akik gyakran szórólapot is osztanak a KRESZ ismeretekkel, de volt már lámpaosztásuk is. Tehát szerencsére nem csak a zebrán áttekerőké a világ. :D

Pirx 2013.04.17. 16:12:13

@Brumogó Mackó: :)
"ha járdán megyünk, vendégek vagyunk és ennek megfelelően viselkedünk"
Nem. Nem megyünk a járdán. Hacsak nem 12 év alatti az illető. Vagy az úttest járhatatlan. De a járhatatlan úttest nem azt jelenti, hogy ott sok az autó. Ezt kéne megtanulni a sok zsebkontadornak, akik este napszemüvegben, kesztyűben, fülükben az MP3-al tekernek barom módra a járdán. Persze legörbül a szájuk, ha egy autó - szabálytalanul! - túl közel megy el hozzájuk.

uruk.hai 2013.04.17. 16:16:28

Néhány éve a Kossuth Lajos utcán özönlöttek a CM terroristák - miket beszélek - aktivisták az Erzsébet híd irányába. Közülük nem kevesen úgy gondolták számukra nem elég az úttest nyújtotta élettér, ezért kihasználták az utca teljes szélességét, beleértve a járdát is amelyen épp akkor közlekedtem. Egyre közeledtek, s bennem egyre erősödött a gyanú. Ezek nem térnek ki! Még öt méter...négy...három...kettő...egy. Élő szövet a fém vázon! Bájciklpover! Már szinte hallottam a csillámló csengőik csilingelését, ez persze elmaradt, mert a zene nem erősségük.
Iker Casillast megszégyenítő vetődéssel egy kapualjban landoltam, megúszva a keréközönt.
Mit mondhatnék még? Nem mondok semmit, mert moderálnák...

Pirx 2013.04.17. 16:19:41

@olcso: Akkor szerintem az olvasástudással van baj. Merthogy nem tartják be, az biztos.

7esbusz 2013.04.17. 16:23:49

@Brumogó Mackó:
+1 Nem a kib..szott úttesten tekerünk ha a sok rinyálásnak hála van az adómból épített párhuzamos kerékpárút...

olcso 2013.04.17. 16:26:46

@Pirx: Akkor bizonyára az egész társadalomnak gondja van az olvasással, mert sem az összes autós, sem az összes biciklis, sem az összes tanár, sem az összes informatikus stb. nem tart be minden szabályt

Brumogó Mackó 2013.04.17. 16:29:49

@olcso: Kétségtelen, hogy nem elég, viszont a semminél több lenne és ha egy ilyen fontos eseményen kiemelten hívnák fel a figyelmet ezekre a szabályokra, akkor talán többen megértenék, miért fontosak.

Szerintem aki már eljut a kerékpáros klub weboldaláig az valószínűleg ismeri az alapvető szabályokat is - legfeljebb nem tartja be (épp ezért nyilván nekik se ártana egy figyelemfelhívás), ugyanakkor szerintem rengetegen vannak akik egyszerűen nincsenek tisztában az alapokkal sem, csak felülnek a bicóra 'oszt mennek.

A CM-nél jobb alkalom szerintem nincs a figyelemfelhívásra, a biztonságos közlekedés pedig mindenkinek érdeke.

Pirx 2013.04.17. 16:31:16

@olcso: Ez így igaz! Tehát ha más nem tartja be, akkor nekem se kell. Ugye? Ráadásul a bringás "társadalom" igencsak felülreprezentált ebben a tekintetben! És ezt rendesen alá is támasztja azon statisztika, amely a kerékpárosok által okozott baleseteket mutatja.
"A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya a hideg téli hónapokban 6%-ot ért el, (105 balesetet okoztak kerékpárral a tavalyi 92-vel szemben). A kerékpárosok által okozott balesetek száma meghaladta a „motoros” kétkerekűek vezetői által okozott balesetekét, hiszen a segédmotor-kerékpárosok és a motorkerékpárosok összesen 43 balesetet okoztak."
www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=684

Brumogó Mackó 2013.04.17. 16:34:18

@Pirx: @7esbusz: Ez már advanced szint, egyelőre maradjunk az alapoknál. ;)

olcso 2013.04.17. 16:36:03

@Pirx: A maradék 90%-ról milyen információid vannak?? (a linked előző bekezdése)

Pontosítva, nem arra gondoltam, hogy akkor nem kell betartani a szabályt, ha más sem tartja be, hanem, hogy nem értem, miért kell kiragadni pont a bicikliseket közülük.

olcso 2013.04.17. 16:37:40

@Brumogó Mackó: Igazad van, viszont fontos, hogy azzal, hogy a kerékpáros klub weboldalát látogatja, tagnak érzi magát. Ha itt azt látja, hogy nem menő értelmetlenül szabálytalankodni, akkor tanul...

Brumogó Mackó 2013.04.17. 16:39:45

@olcso: Mivel itt a CM-ről van szó, ami bringásoknak szól (ráadásul ez egy bringás blog), így szerintem most a bringázással kell foglalkozni, nem a tanárokkal, informatikusokkal, autósokkal. Ezekre is megvannak a megfelelő fórumok, de gondolom abban egyetértünk, hogy elég hülyén nézne ki a CM-en egy olyan molinó, hogy "csatold be az övet!" :)

Brumogó Mackó 2013.04.17. 16:42:36

@olcso: Ez ok, ezt mondom én is, viszont szerintem nem minden CM résztvevő látogatja a kerékpáros klub weboldalát, szerintem rengetegen vannak, akiknek a bringa, csak bringa és a közlekedésen túl nem érdekli őket ez a téma, de a CM-re mégis kimennek. Őket, csak így lehetne elérni. Arról nem is beszélve, ha esetleg a tudósításokba is bekerülne.
Az szerintem kevés, hogy a CM-en nem menő szabálytalankodni.

Pirx 2013.04.17. 16:47:45

@olcso: Amúgy olvasd el a linket! És utána gondolkodj el az arányokon. Hány autós, hány gyalogos, hány kerékpáros közlekedik. Aztán próbáld meg összevetni ezeket az adatokat.

olcso 2013.04.17. 16:55:56

@Brumogó Mackó: Sajnos nem a CM az a hely, ahol nem menő a szabálytalanság és az általad említettnél nagyobb probléma, hogy sokan úgy mennek ki, hogy nem is használják a mindennapokban a biciklit. Mostanában pedig a CM-esek is a kerékpáros klubbot reklámozzák, ami szintén jó (és eredményes). De nem is magyarázok tovább, mert majdnem ugyanarról beszélünk. :)
Az informatikusokat pedig azért írtam, mert a kerékagyon majd' minden esetben oda lyukad ki a kommentelés, hogy a biciklisek mekkora állatok. A szabályok be nem tartása általános probléma a társadalomban, így szerintem nem feltétlenül itt a helye, persze megoldási javaslat nélkül...

Pirx 2013.04.17. 17:09:20

@olcso: Na kezdjük mégegyszer!
1. Ez egy kerékpáros blog. Ugye? Se a kőfaragók, se a balettáncosok dolgaival nem foglalkozik. Igy van?
2. A CM a kerékpározás szeretetéről, de leginkább a kerékpárosok érdekképviseletéről szól. Felhíja a figyelmet a megldandó problémákra, amik valóban léteznek.
3. Véleményem szerint még mindig rossz úton jársz azzal az érveléssel, hogy a kerékpárosok által elkövetett szabályszegéseket a msáok által elkövetett szabálytalanságokkal negligálod.
4. Nem éppen a kerékpáros klubnak, illetve a CM-nek kellene megoldást nyújtani arra a problémára, hogy szabálytalanok a kerékpárosok?(Tégy egy kísérletet! Én megtettem számtalanszor. Kezdj el figyelni egy bringást. Garantálom neked, hogy egy percen belül szabálytalan lesz!) És nem érdekelnek a balettáncosok, kőfaragók és informatikusok! Itt a kerékpárosokról van szó! A balettáncosok, kőfaragók és informatikusok szabályszegését az arra hivatott bejegyzésben, esetleg az általuk szervezett tömegmegmozdulás keretében kell szóvá tenni

dieter1 2013.04.17. 17:18:40

@Brumogó Mackó: "csatold be az övet!"
Dehogyis, ez nagyon helyénvaló felszólítás volna, kis kiegészítéssel: "Mielôtt leszállsz, csatold be az övet, mert leesik a nadrágod!" :-P

Amúgy télen-nyáron kerékpárral járok munkába - csak éppen egy másik ugyanakkora városban, mint Budapest. Hétvégeken viszont Budapesten járok autóval, tömegközlekedéssel és gyalog, attól függôen, hova kell eljutnom. Valójában mindenfajta közlekedô: autós, gyalogos, kerékpáros hajlamos idônként a szabályokat "rugalmasan" értelmezni: láttam már gyalogost, kerékpárost, sôt autóst pirosnál elindulni, gyalogosokat a kerékpárúton, kerékpárost a járdán, parkoló autót mindkettôn. Próbáljon elôször mindenki saját (esetleg csak pillanatnyi!) szerepében tekintettel lenni a többiekre, és ne rögtön azzal kezdje: "de a másik..." :-D

Pirx 2013.04.17. 17:25:12

@dieter1: Ez mind szép és jó! De amikor valaki - elég erőszakos módon - igyekszik érvényesíteni érdekeit, akkor ne csodálkozzon, hogy feigyelmeztetik arra, hogy bizony a saját háza táján is lenne mit sepergetni!
De az érvelésed jellemző, gyakorlatilag ezzel ugyanazt teszed (más háza körül spergetsz), mint amit máson számonkérsz.

igazi hős 2013.04.17. 17:27:51

@Pirx: Ez a kedvenc csúsztatás autós részről: két modern (értsd max 15 éves) fémdoboz városi tempónál ütközik, akkor még a könnyű sérülés kockázata is minimális, a súlyos és halálos baleset kockázata elhanyagolható. Bezzeg bringával.
Múltkor elbambult a mögöttem jövő autós srác, az eredmény: fél méteren megsérült a lökhárító festése. Ha kétkeréken vagyok, nem úszom meg ennyivel. (Tudom, hogy az idézett szöveg felületesen úgy is érthető, hogy az összes baleset mennyi jut az autókra és mennyi a bringásokra, de a linkelt pdf egyértelműen fogalmaz.)
Szerintem vegyünk elő egy olyan statisztikát, hogy milyen járműtípussal mennyi vétlen sérülést/halált okoztak. Jé, itt már elhanyagolható lenne a bringások részaránya. Ez sem korrekt összehasonlítás, tagadhatatlan.

igazi hős 2013.04.17. 17:34:10

@Pirx: A CM (ahogy a neve is mutatja) arról szól, hogy elég sok bringás van, vegyék ezt figyelembe, akit illet: autósok, városvezetők, szabályhozók, akárki.
Akinek oktatni kell, az az iskola, akinek a szabályokat be kell tartatni, az a rendőrség. Az iskola még csak-csak teszi a dolgát, de a többiek...

Pirx 2013.04.17. 17:35:42

@igazi hős: Link, pdf 14.. oldlal, táblázat címe:
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek okozói
Miről beszélsz?

Pirx 2013.04.17. 17:39:35

@igazi hős: Részemről befejeztem. Akik követelnek valamit, tegyenek a másik oldalra is valamit.
A bringások nem tesznek. Megmagyarászzák miért szabálytalanok, és pofátlanul teszik azt a gyalogosokkal a járádán szabálytalanul, ami miatt síránkoznak.
Tény, ez csak egy tünet, de legjobban itt figyelhető meg.
Ráadásul érvelni eléggé kevéssé tudtok, de hát nem is kell. Azt hiszitek tömegben majd erősek lesztek.
Na szevasztok! Maradjatok életben minden hülyeségetek ellenére!

olcso 2013.04.17. 17:52:04

@Pirx: Igazi hős arról beszél, hogy azért tűnik nagy arányúnak a bringások által okozott balesetek száma, mert az a személyi sérüléssel járó baleseteket mutatja, viszont ha biciklivel állóhelyzetben elesel, mejdnem biztos, hogy meg is sérülsz, míg autóval, ha kicsit nekimész valaminek, az nem kerül föl a statisztikára, azaz a kerékpáros balesetek nagyobb arányban szerepelnek itt. Ennek ellenére figyelemre méltó a növekedésük és mindenképpen tenni kell valamit a helyzet megoldására.

dieter1 2013.04.17. 17:55:03

@Pirx: "De az érvelésed jellemző, gyakorlatilag ezzel ugyanazt teszed (más háza körül spergetsz), mint amit máson számonkérsz."

Ezt most nagyon nem értem. Arról próbálok írni, hogy aktívan használom az összes közlekedési lehetôséget, ezért gyalogosként, kerékpárosként és autósként egyaránt megpróbálok tekintettel lenni a többiekre: gyalogosként nem mászkálok át a párhuzamos kerékpáros sávra, kerékpárosként nem a gyalogosok között szlalomozok és autósként nem szorítom le a gyengébbeket. Hiszen pontosan tudom, mit éreznék saját magam a másik helyében. Természetesen mindeközben látom az összes többi közlekedôt is, vagyis azt, hogy egyik CSOPORT sem tarthat igényt az "én vagyok a szent" címre. Ezért ugyanezt ajánlottam a többieknek is, amibôl a kerékpárosokat sem vettem ki (olvass csak vissza). De a te logikád szerint mihelyt másoknak is ajánlom a saját magam által követett módszert, akkor azzal már "mások háza körül söprögetek"?!

Mindeközben te már féltucat hozzászólásodban kizárólag a kerékpárodokat cseszteted, tehát egyértelmüen állást foglaltál az EGYIK csoport ellenében :-(

Pirx 2013.04.17. 17:57:20

@olcso: Látod a magam által mondottakat se tartom be. De tényleg utoljára.
Az, hogy valaki szabályszegésével személyisérüléses balesetet okoz független a közlekedési eszköztől. Tény, hogy kerékpárral nagyobb az esély arra, hogy megsérülj, de akkor se változtat azon, hogy a szabályok be nem tartása vezetett a sérüléshez. (Elgondolkodtató, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy annak ellenére, hogy a közlekedési eszköze miatt sérülékenyebb, nem tartja be a szabályokat)
Tehát baromira mindegy, ki sérül meg. Az okozó, vagy az elszenvedő. A lényeg, több balesetet okoznak a kerékpárosok, mint azt a közlekedésben részarányuk indokolná.
De tényleg befejezem, mert itt annak megmagyarázása folyik, hogy nem én szartam a saját nadrágomba. Ha sokat hajtogatja az ember előbb utóbb még maga is elhiszi.

Pirx 2013.04.17. 18:00:31

@dieter1: Igen. Ellene vagyok a kerékpározásnak. A járdán, az egyirányú utcában forgalommal szemben, a buszsávban, ha tábla nem engedi.
De keress rá, hogy mi a véleményem az autópályán száguldozókról, villogókról, szabálytalanul parkolókról. De baromira nem érdekel, ki mit gondol. A bringázók 98% tahó módon viselkedik a közelekedésben, és ha szóvá teszik neki áll feljebb. Ha majd autós blog lesz, akkor ott arról írok.

igazi hős 2013.04.17. 18:12:39

@Pirx: "Akik követelnek valamit, tegyenek a másik oldalra is valamit. A bringások nem tesznek." Te valamit nagyon nem értsz. Ha a CM arról szólna, hogy tartassák be a KRESZ-t, akkor igazad lenne. De a figyelemfelhívás arról szól, hogy költsünk már arányában fele annyit a bringásokra, mint az autósokra, vegyük figyelembe forgalomtervezéskor a bringát is.
Látom neked igényed lenne egy "mindenki közlekedjen szabályosan" felvonulásra. Lelked rajta, szervezd meg, de ne csodálkozz, ha ketten leszel GG-vel.

Pirx 2013.04.17. 18:20:19

@igazi hős: A bringásokra így is sokkal többet költenek, mint az arányuk, ráadásul utána nem használják.
A kerékpár használhatatlan közlekedési eszköz egy ekkora városban. Ezt be kellene látni. De jelen pillanatban nem teszik. Nem baj! Divatok jönnek-mennek. Majd elmúlik.
Számtalan érv szól amelett, hogy alkalmatlaan a kerékpár, és nem oldja meg a városi közlekedés problémáját, sőt, újakat generál.
És nem fogok most neked érveket sorolni, mert számodra felesleges. De hogy ne csak a hazai bringásokat szapuljam, itt van két video:
www.youtube.com/watch?v=mypFV_tQSrc
a második tökéletes érv az egyirányú utcában szembetekerés ellen:
www.youtube.com/watch?v=CG3RLRdETgw
Tudom! Nem érint meg!

Pirx 2013.04.17. 18:50:51

Ha valaki tud mutatni nekem ebben a három percben 10, azaz tíz másodpercet ami szabályos, az kap tőlem egy bocicsokit!
www.youtube.com/watch?v=qFHjbG8bjnQ

igazi hős 2013.04.17. 20:35:05

@Pirx: "A bringásokra így is sokkal többet költenek, mint az arányuk" "A kerékpár használhatatlan közlekedési eszköz egy ekkora városban."
Ha nálad ezek az érvek, akkor én minek hozzak?
Mondj egy számot, hogy szerinted egy évben mennyit költenek autós és bringás infrastruktúrára.
Mitől használhatatlan Budapesten, ha ennél kisebb (Hollandia úgy általában) és nagyobb (London) városokban használható?
Gondolom olyan videót még nem láttál, ahol autósok mennek át a piroson vagy ragadnak be a kereszteződésbe - csak a bringások szabálytalanok és leginkább miattuk nem járható a város.
Egyre gyanúsabb, hogy te GG81 vagy.

olcso 2013.04.17. 20:52:10

@Pirx: Nem a kerékpár a használhatatlan ekkora városban, hanem te vagy cingár esetleg. A kerékpár a lehető leggyorsabb Budapesten.

Pár problémát megemlítenél azokból, amiket a kerékpár generál?? (szabálytalanság nem játszik, mert azt közlekedési eszköztől függetlenül követnek el az emberek)

Pirx 2013.04.18. 08:58:30

@igazi hős: Fogalmam sincs ki az a GG81, de nem én vagyok. Ámbár lehet meg kéne ismernem
Nem hinném, hogy számotokra bármi is érv lenne a kerékpár ellen. Azok, aki mint ma reggel is képesek a 23 busz előtt tekerni a buszsávban a Soroksári úton, felterva ezzel 80-100 embert, nem tudnak felfogni érveket. A kerékpár átlagsebessége - feltéve persze ha betartják a szabályokat, de sok esetben még anélkül is - sokkal kisebb, mint az autó átlagsebessége. Legfeljebb 2-3 km hosszon van előnye a kerékpárnak. Viszont kisebb sebességével dugót genereál a városban. Mivel sem az autók ,sem a gyalogosok sebességével nem egyeztethető össze, mindenhonnan kilóg (+tahók). Természetesen megoldható, megfelelő szervezéssel, infrastrutúrával (viszont úgyse használják, mert igazi hősök, és juszt is akár az M7-esen is tekernek Láttam, nem egyszer) , hogy használható legyen. De a kedvenc bullshit az élhető város, nem parasztoktól jön el, hanem megfelelően szervezett, működő tömegközlekedéstől. De csak emelgessétek nyugodtan a bringákat, izmosodtok egy kicsit. Nem véletlen amúgy, hogy befulladt a CM. Már sikerül egymást marni a bringás szervezeteknek. :)

Pirx 2013.04.18. 09:03:45

@olcso: Pajtás. Cingár vagyok. Bizony. Fotelpatkány. Nem hinném, hogy neked kéne bizonygatnom, mire vagyok képes, de könnyen lehet, hamarabb megállnál, mint én.

olcso 2013.04.18. 11:08:31

@Pirx: Inkább lehet, hogy az autók generálják a dugót, mivel sok helyet foglalnak el, de többségében egyedül ülnek az emberek. Emellett a városi utak jelentős részén egy sávnyi parkoló van, ami a közlekedés elől veszi el a helyet.
A nem használjákhoz, pedig annyit, hogy ami jó, azt használják, ami nem, azt nem. Pl a kiskörúton, Andrássyn mindenki használja a sávokat, de egy gyalogos+kerékpárutat nem nagyon...
Itt pedig még elnézést kérek a cingározásomért, lehet, hogy hamarabb megállnék, viszont így nem teljesen értettem, miért mondod, hogy lassabb a bicikli mondjuk egy busznál...

KergeK@csa 2013.04.18. 12:12:40

Kerékpáros KRESZ ismerete:
81%-uknak van B-kategóriás jogosítványa. (Forrás: Forrás: www.minimalmass.hu/jogositvany-birtokaban-kerekparozol-e-a-szavazas-allasa-20120726/137, 2012. július)

Biciklis vs. autós balesetek száma:
Itt első sorban van egy torzító hatás, miszerint a biciklis balesetek legnagyobb része személyis sérüléses, így automatikusan rendőrségi eljárás indul.
Autók közti ütközésnél, ha nincs ütközés, akkor vagy még rendőr sincs hívva, vagy ha hívva van, kifejezetten lebeszéli a feleket a rendőrségi bejelentésről.
A másik, ami a számokon túl mutat, hogy biciklist érintő balesetben szinte csak a biciklis tud megsérülni, ellenben gépjárművel nagyon nagy a mást érintő súlyos sérülés esélye. (biciklis-gyalogos ütközésnél is nagyon nehéz súlyos (életveszélyes) sérülést szerezni.)
(Ugyanez igaz az anyagi kár kérdésére is.)

"A kerékpár nem közlekedési eszköz, nem használható."
"igazi hős"-től idéznék: "Mitől használhatatlan Budapesten, ha ennél kisebb (Hollandia úgy általában) és nagyobb (London) városokban használható?"
A világon több millió ember véli ennek az ellenkezőjét, beleértve a helyi KRESZ szabályokat is, a te egyedi véleményedet kivetíteni a világra eléggé bátor dolog.
Főleg, hogy sok esetben messze a leggyorsabb közlekedési eszköz városban. (saját példa: Etele tértől-Árpád híd budai hídfőjéig autóval: 45-90 perc, BKV-val (villamos és HÉV) 40-60 perc, biciklivel 28-35 perc.)

"Az én adómból építik a bicikliutakat!"
Igen, Magyarországon csak te fizetsz adót. A biciklisek egyáltalán nem adóznak, a 80+%-uknak is csak jogsija van, de autójuk már biztosan nincs.
És képzeld építenek még metrót is, amit lehet, hogy szintén soha nem használsz kedves autós. Sőt, Tb-t is, pedig lehet, hogy beteg sem vagy/leszel. Sőt nyugdíjjárulokot is, pedig lehet, hogy az sem leszel. Az állam már csak így működik.

Biciklisek szabálytalankodása:
Igen, a biciklisek hajlamosak a szabálytalankodásra. Leggyakrabban pl. átmennek a piroson, vagy épp járdáznak.
A pirosozást nem tudom elfogadni, szerintem védhetetlenül szabálytalan.
A járdázás egyrészt szabálytalan, másrészt legtöbbször jóval veszélyesebb a gyalogosokra és a biciklisekre nézve is, mint az autózás. Viszont pont azért terjedt el, mert a politikusok-közlekedésmérnökök hosszú évtizedekig (még most is), előszeretettel terelik a bicikliseket a járdára két vödör festékkel "építve" bicikliutat...
Viszont ez a szabálytalankodást kihegyezni csak a biciklisekre demagógia, csak az elborult emberek szeretnék ilyen egyszerűen látni a világot. Gondolj bele, naponta hányszor látsz piroson átfutó/gyalogló gyalogost? Autóst, aki nem adja meg az elsőbbséget a zebrán? Netán gyorshajt? Nem indexel? Buszsávban hajt?
Nem a közlekedési eszköztől függ a szabálytalankodás, egyszerűen, amíg a rendőrség szarik a munkájára, addig mindig lesznek olyan emberek, akik a szabályokra tesznek. Ha autóban ülnek, ha biciklin, ha gyalogolnak. Pont.

ntn 2013.04.18. 14:25:12

mindegy is szerintem, hogy valaki úgy érzi, a kerékpár városban használhatatlan, mások szerint meg a legjobb. egyre többen közlekednek kerékpárral, ez tény.
nyilván több a bunkó is. mondjuk ha csakis én egyedül autóznék Budapesten, akkor egyáltalán nem lennének tahó autósok az utakon. de ez nem így van, vannak, nincs mit tenni.
talán, aki most, vagy ezután szerez jogosítványt, az már a kezdetektől megszokja, hogy vannak kerékpárosok is ott, ahol ő halad. talán az oktatója le is qrja, ha 2 cm-re megy el egy bringás mellett 70-nel.
a kölköknek meg elvileg már általánosban elmagyarázzák majd, hogy mi is az a közlekedés meg kerékpározás.
most még utópia-szerű ez, de szerintem idővel jobb lesz, nem lesz ennyi anyázás az utakon és itt sem

2013.04.18. 16:02:01

nem unalmas még ez a ki szabálytalankodik többet duma?
csak ma, amíg dolgozni jöttem két keréken, szabálytalanul elém kanyarodott autóst, szabálytalanul elém vágódó bringást és szabálytalanul elém lépő gyalogost egyaránt láttam. egyaránt idegesítő volt. nekem nem sok különbség, melyik miatt vágódok el, ha épp nem figyelek...

rá kellene már ébredni, nem a váza határozza meg a szabálytalankodót, hanem az agya

rexner10 2013.04.18. 17:21:39

@Brumogó Mackó:
Jelenlegi kressz szerint lehet kerékpározni járdán, max 10 kmph-val.... persze ki méri azt.

jó ha tudod és megállitanak.

www.bicaj.hu

igazi hős 2013.04.19. 12:34:05

@Pirx: Tudod ennek a remekül felépített érvelésnek egyetlen gyenge pontja van, ez pedig a valóság. Ha nem autóznék napi szinten keresztül a városon, akkor elhinném amit írsz, de amíg azt látom, hogy reggel 7 és délután 6 között rendszeresen lassabb vagyok mint egy bringás, addig csak mosolyogni tudok ezen. Ráadásul azt veted a bringások szemére, hogy forgalmas utakon sincs bringasáv, pár hozzászólással ezelőtt pedig azt, hogy aránytalanul sokba kerülnek. Lehet, hogy te nem érzed ebben az ellentmondást?
Ahol van rendes bringainfra, ott használják. Nekem kicsit hosszabb (+1,5 km), hogy a Népligeten és a Városligeten keresztül járjak be, de ez a legvédettebb (és legzöldebb útvonal).
Tömegközlekedésről: belvárosi vagy, ugye? Gyere már ki egy kicsit a Hungárián kívülre és utána beszélj. A belső részen egész használható a BKV, de nem lehet eljutni oda, mert nincs hol letenni az autót.
Az is érdekes logikai bukfenced, hogy ha autó helyett BKV-val megyek, azzal élhetőbb lesz a város, bezzeg ha bringával (aminek még kisebb a szennyezése), azzal nem.

olcso 2013.04.19. 13:20:46

@igazi hős: Add föl. Esélytelen. Bedőlt a CM, mert a bringa használhatatlan, bármennyire is segítik egymást a közlekedők.
Te meg tegyél a másik oldalra is, szólj a főnöködnek, hogy többet szeretnél adózni és menj ki, építs saját kézzel utat magadnak. Különben is a szabályokat általában megszeged, ezt látatlanban bárki megmondja rólad. Menj is el gyorsan a rendőrségre befizetni egy kis pénzt! Persze vigyázz, nehogy balesetet okozz, mert puhatestű vagy... :D

Csornij Ubul 2013.04.19. 15:21:00

A kerékpár használhatatlan közlekedési eszköz egy ekkora városban? :DDDD Sehova nem tart fél óránál tovább eljutni bringával :D Maximum a legritkább esetben ha már tényleg az egészen át kell menni :D Autóval csúcsban konkrétan 2x-2,5x annyi idő megtenni akármekkora távot :D
Az a baj Pirx, hogy teljes mértékben mértékben ignorálod a valóságot és a hozzáállásodból arra következtetnék hogy kényelmes is vagy mint a rohadt élet :D Ez meg hogy a kerékpárok okoznának dugót akkora ökörség, hogy egyszerűen kommentelni sincs értelme :D

Azzal az egy dologgal értek egyet, hogy tényleg sok a szabálytalan bringás akik valóban gazdagon reagálnak tahósággal a szabálytalankodásra, de ez bringán is kiábrándító nem csak autóban.. Egyébiránt attól még hogy te vagy az autós közlekedés mintapéldája nevetséges lenne azt állítani, hogy az autósok szabályosan közlekednek Budapesten, minden reggel minden sarkon látok szabálytalankodást és ugyan úgy tahók mint a bringások. Ilyen módon viszont ne jogosítsa fel magát egy autós se arra hogy itt bárkit kreszre oktasson, mert nonszensz.

Csornij Ubul 2013.04.19. 15:25:09

Azt ügye ne is említsem, hogy a bringások nagy százaléka amúgy rendelkezik autóval is, és képzeld még használják is.

fehso2 2013.04.19. 17:27:13

Én költöznék a belvárosból, de faszrajzás lesz. Remélem tényleg az utolsó!

ex-dr. vuk 2013.04.19. 22:35:35

@Brumogó Mackó: szerintem inkabb olyasmiket kellene irni ezekre a tablakra, hogy
- bicikliseket nem vezetunk jardara
- buntessek azokat, akik nem megfelelo oldaltavolsaggal eloznek bicikliseket
esatobbi

amugy a felsorolt pontokbol nem volt minden igaz, de mar megszktuk az ilyesmit, valamint a felsoroltak legalabb fele az autovezetokre is eppugy jo lenne ha vonatkozna...

ex-dr. vuk 2013.04.19. 22:37:30

@rexner10: csak ha 12 even aluli vagy es foutvonalon mesz (mennel). masik eset ha az uttest pl. foldut (ami egy belvarosban azert ritka) vagy faszig ero ho van rajta (nyaron nem surun van).

ex-dr. vuk 2013.04.19. 22:39:26

@Pirx: igazabol az lenne a jo ha a varosvezetes kitalalna vegre, hogy jardakon vagy nem jardakon kell biciklizni. Mertugyanis az utak felen jardara vezetik oket (csak gyalogkerekparutnak csufoljak), masutt meg ugye tilos. Szoval jo lenne valami egysegesites vegre. valamint az se lenne szar, hogy az uttesten kozlekedo biciklisre nem dudalna ra meg huzna ra a kormanyt felpercenkent valaki kocsival, az sokat segitene azert.

ex-dr. vuk 2013.04.19. 22:48:23

@Pirx: "Nem éppen a kerékpáros klubnak, illetve a CM-nek kellene megoldást nyújtani arra a problémára, hogy szabálytalanok a kerékpárosok?"

Nem, az a rendorseg.
A szabalytalan autosokkal sem az autosklub foglalkozik. Sot, ok konkretan szarnak bele, az MK neha azert probalkozik felvilagosito kampanyokkal, legalabbis Szegeden biztosan.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.21. 23:56:34

@Pirx:

"fülükben az MP3-al tekernek barom módra "

- Múltkor majdnem elcsaptam egy ilyet. Nem hallotta a zenétől, hogy jövök, berántotta a gépet balra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.22. 00:00:27

iho.hu/hir/biciklis-rendorok-del-bekesben-130419

" .... kerékpáros rendőrök feladata a jogsértések felderítésén és a tettenérésen túl a többi biciklis szabályos közlekedésre való nevelés, mivel a személyi sérüléssel járó balesetek okozói a kistérségen belül nagyszámban kerékpárosok ...... "

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.22. 00:04:07

@olcso:

"Pár problémát megemlítenél azokból, amiket a kerékpár generál?? (szabálytalanság nem játszik, mert azt közlekedési eszköztől függetlenül követnek el az emberek)"

- Márpedig bizonyos tipikus szabálytalanságok igenis játszanak.

Jelenleg a legnagyobb bajom azzal van, hogy két biciklis jött mögöttem, egyikük jobbról, másikuk balról előzte meg a haladó autómat.

Egyszerre kettőre nem mindig tudok vigyázni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.22. 00:08:42

@KergeK@csa:

"Etele tértől-Árpád híd budai hídfőjéig autóval: 45-90 perc, BKV-val (villamos és HÉV) 40-60 perc, biciklivel 28-35 perc.)"

- Nekem a Komjáti uszodától az Etele térre elég szokott lenni 17-28 perc. Kocsival. Du 4-kor, hétköznap.

Perillustris 2013.04.22. 00:09:15

@olcso: "Bedőlt a CM"

LOL.

Miért is értenéd?

KergeK@csa 2013.04.22. 00:11:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Dugón kívül tényleg jó az autó, napközban ua. távon lehet hozni 20-25 percet is (+ parkolás ugye). Kár, hogy az emberek legtöbbje 8-9-től f5-f6-ig dolgozik, ettől lesz a sima útből +fél-egy órával több, így viszont már erősen meggondolandó. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.22. 00:18:16

@KergeK@csa:

Már próbálkoztunk, a cégnél, hogy más időre járunk, de míg pl nekem a reggel 7 nem opció, addig az egyik néninek a reggel kilenc nem smakkol. Így maradt a szent tehén 8 óra.

KergeK@csa 2013.04.22. 00:29:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én nem akarok mindenkit meggyőzni, hogy a kerékpár, ha tényekre alapozza valaki, hogy neki jobb a kocsi, azokkal a tényekkel nehéz vitatkozni. :)

Viszont a legtöbb ember városon belülre (70%-uk 10 km-nél kisebb távra) jár dolgozni, dugóidőben megy és jön, és valószínűleg nem naponta vesz 4 karton ásványvizet.
Tehát statisztikailag a legtöbb embernek szigorúan tényszerűen jobb lenne az autó. (Időben biztos, anyagilag biztos.) Ha valaki lustaságból csak azértis autóval megy, hát tegye azt, biztos jobb 30-50%-kal több időt állni a dugóban, mint haladni. :) Meggyőzni nem akarom őket, ő bajuk. Fordítva jelentősen többen akarnak meggyőzni, hogy a bicikli nem közlekedési eszköz, nem lehet biciklizni a városban, veszélyes/lassú, és még isten tudja milyen kifogásokkal. :)

Én nem vagyok koránkelő, így 9-re járok, akkor még nagyban áll végig a Bartók Béla út. Hazafele meg az Árpád fejedelem útja+rakpart (/Fő út).
(Ja, és úgy hozom ezt az időt, hogy egyetlen piroson sem megyek át. ;)
Így aztán maradok a leggyorsabb megoldásnál, plusz megspórolom a kondi-pénzt és-időt. ;)

dieter1 2013.04.22. 09:10:33

@KergeK@csa: "Viszont a legtöbb ember városon belülre (70%-uk 10 km-nél kisebb távra) jár dolgozni, dugóidőben megy és jön, és valószínűleg nem naponta vesz 4 karton ásványvizet.
Tehát statisztikailag a legtöbb embernek szigorúan tényszerűen jobb lenne az autó. (Időben biztos, anyagilag biztos.)"
Nomost nekünk, késônkelôknek a 0:29 még nem számít késônek, de biztos vagy abban, hogy nem "jobb lenne a kerékpár"-t akartál éjszaka írni? Csak a logika mián gondolnám :-)

KergeK@csa 2013.04.22. 10:20:03

@dieter1: Jogos, rettenetesen jól levezettem, majd a konklúzióban pont az ellenkezőjét állítottam. :D

Szóval:
"Tehát statisztikailag a legtöbb embernek szigorúan tényszerűen jobb lenne a _bicikli_."

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 13:01:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "két biciklis jött mögöttem, egyikük jobbról, másikuk balról előzte meg a haladó autómat"
Segítek, ilyenkor tovább kell menni egyenesen.
Ha netán kanyarodni akarsz vagy sávot váltani, akkor pedig a TÜKRÖKET kell figyelni és ELŐTTE indexelni kell. Ennyi vigyázás kezdetnek bőven elég, ha mindenki csak ennyit tenne, már sokkal kevesebb baleset lenne. És igen, tudom, hogy kerékpáros oldalon is van mit javítani, ne gyertek a pirosozással.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.22. 14:16:11

@B0BDobalina:

Segítek: Haladó járművet balról előzünk.

Pont.

De érdemes volt leírni, mert lám te magad sem vagy tisztában a szabályokkal. És ez nem pirosozás.

Mivel nem kell arra számolnom, hogy jobbról előznek, ha a bal oldali biciklis megbicskázik, és jobbra húzom a kormányt, akkor a jobb oldalinak az örökösei fizetik a fényezést.

Másik, a pirosozásnál jóval idegesítőbb dolog, mikor országúton egymás mellett teker két bicikli. Kerékpároknak egymás mellett egyedül a tárolóban van helyük. - És lám! Ez sem pirosozás És ez is egy olyan dolog, ami a kerékpáros életének a védelmét szolgálja.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 17:16:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Én nem a szabályokról írtam, hanem a baleset elkerüléséhez javasolt magatartásról amikor a másik épp szabálytalan. Azt írtad ez a legnagyobb bajod. (jó neked :)) Másnak ez akkora traumát okozott, hogy egyenesen a Magyar Nemzetben írta meg: mno.hu/mikvogymuk/critical_mass_azaz_a_kritikus_tomeg-182533 neki is csak azt tudom mondani, hogy okos ember nem rángatja a kormányt. Meg hogy rossz érzés lehet olyan lassan szötymörögni, hogy mindenhonnan lehagynak a bringások.
Egyébként forgalmi okok (pl piros lámpa) miatt ÁLLÓ járművek mellett kerékpárral jobbról is el szabad haladni, ahogy te is tudod. Arra viszont nem tér ki a KRESZ, mit kell tenni ha közben elindul a jármű, a kerékpárosnak satufékeznie kéne? (Én nem fogok.) Attól hogy elindulsz, a jobbról előrehaladó kerékpáros még nem fog eltűnni, sőt ha vészfékez, akkor is lesz féktávolsága és elhalad még pár -már mozgó- jármű mellett.
Bár az idézett cikkben fordítva volt, sok sorban ÁLLÓ, v. araszoló autós próbál helyet csinálni a forgalmi sávok között szabályosan előrehaladó motorosnak és hirtelen jobbra húzódik (amennyire tud, hiszen előtte is állnak) veszélyeztetve ezzel a jobbról SZABÁLYOSAN elhaladó kerékpárosokat.
Kérlek, ne tegyétek!

igazi hős 2013.04.22. 21:12:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 1/2-1 óra nagyon sokat számít. Pont ez a bajom: a János kórháztól dél Pestre, du 3-kor álomszerű az út (kivéve mostanában az Erzsébet hidat), 1/2 4-kor még elmegy, 4-kor könnyű belefutni egy kisebb torlódásba, ami 1/2 5 után szinte garantált. Tehát 35 és 70 perc között szór, de inkább a teteje, mert nem jöhetek el túl korán, dolgozni is kell. Ha esik, vagy más természeti csapás van (mondjuk, egy kereszteződésben rendőrök irányítanak), akkor jóval több is lehet. Bringával 15 km 45 percen belül megvan, 20 km 60 percen belül. Mivel én haza is időre megyek, ezért számít, hogy mennyire kiszámítható. Nehéz lenne a gyereknek elmagyarázni, hogy most késtem 20 percet, de az előző 4 alkalommal itt voltam 10 perccel hamarabb.
süti beállítások módosítása