Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Közösségellenes biciklitároló a Szimpla előtt

2012.11.13. 15:08 - Földes András

Hatósági eljárás indul a Szimpla kert ellen "tiltott, közösség ellenes magatartás elkövetése miatt". A szórakozóhely azzal vétett a közösség ellen, hogy " a nevezett a szórakozóhely előtt engedély nélkül kihelyezett kerékpártároló létesítettek, parkolóhely céljából".

Közterület jegyzőkönyv_1.jpg

A Kazinczy utcai szórakozóhely előtt egy éve helyeztek el két, kerékpárvázakból összehegesztett tárolót. Vendely Barna, a Szimpla információs bár munkatársa elmondta, hogy a tárolók a szórakozóhely kapukijárata előtt állnak, és két parkolóhelyet foglalnak el. A parkolók véleménye szerint megkérdőjelezhető helyen állnak, mivel azok a hely kapukijárata előtt vannak, ahová nem szoktak parkolót létesíteni. A tűzvédelmi szabályok szerint amúgy is szabadon kellene hagyni egy parkolóhelynyi területet.

A tárolókkal egyrészt az áruszállításhoz szükséges helyet akarták fenntartani, másrészt így biztosították, hogy be lehessen jutni a Szimplába. A szerkezet főfunkcióként a vendégek biciklijeit tartotta.

A Szimpla kérvényezte, hogy ezt a területet kibérelhesse az önkormányzattól, és ezért fizette volna azt a 2,5 millió forintot, amibe ez tudtukkal kerül. A hetedik kerület nem válaszolt a megkeresésükre.

Címkék: önkormányzat büntetés biciklitároló

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr144905215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snipper 2012.11.13. 15:18:04

Az Alkotmánybíróság 2012.november 12-én az önkormányzatok közösségellenes magatartásról szóló rendeletalkotási jogát Alaptörvény ellenesnek ítélte.

OkoskaTo:rp 2012.11.13. 15:34:59

(A személyes adatokat nem kellene kitakarni a képről?...)

SemBoga 2012.11.13. 15:45:56

na, a VII kerületet is megszállta a buzidémon

veny 2012.11.13. 15:49:37

Nem bringázni közösségellenes.

Johnny336 2012.11.13. 15:53:50

Elolvastam, hogy közösségellenes, és azt hittem, hogy kiraktak posztereket a bringatároló mellé, hogy "cigány, ne lopj!"
Vagy tudom is én...

majdjólmegmondoménnektek 2012.11.13. 16:00:58

Nyilván szerencsétlen, hugyagyú köztereseknek kiadták reggel ukázban, hogy aznap x ezer forintnyi büntetést kell kiszabniuk. Ezek meg az élő fába, azaz bicikli tárolóba is belekötöttek. Céljából...

majdjólmegmondoménnektek 2012.11.13. 16:01:32

Bocsánat, "ukázba", csak kicsit indulatos vagyok :)

Solarina 2012.11.13. 16:11:24

Nem vagyok jogász, de úgy rémlik, a tűzvédelmi előírásokkal nem ildomos szembe menni, amikor parkolóhelyet festünk fel, még ha mi volnánk a mindenhatóságos önkormányzat, akkor se. Mert ugye a tűz piszok magasról tesz a titulusokra, semmi tekintélytisztelet nincs benne.
Tehát azok a parkolók nem is létezhetnének.
Kérdés (mert nem ismerem a terepet): a bicajok mennyiben akadályozzák a létesítmény kiürítését tűz esetén?
Más: nem tudom, mikor kapott működési engedélyt a Szimpla, de van egy (még mindig érvényben lévő 253/1997. (XII. 20.) Korm. r. (úgy is, mint OTÉK), neki van egy 7. melléklete, mely szerint minden 75 m2 után kellene 1 db kerékpártárolót biztosítani. Tehát a Szimpla csupán törekszik a jogkövető magatartásra, nem? Persze lehet, hogy EZ maga a közösségellenes?

xtlight 2012.11.13. 16:17:09

@snipper: Ez azt jelenti, hogy a rendelet is érvénytelen, ami alapján eljárást indítanak, illetve a bírságot kiszabják? Épp van egy függőben lévő büntetésem, ugyanis tiltott, közösségellenes magatartásként a saját házam előtti parkolóhelyre, amin rajtam kívül a kutya nem parkol soha, mert mindenki a saját háza előtt parkol, elhelyeztem egy konténert, majd két napon keresztül ott tároltam. Ez is vicces, egy viszonylag frissen parcellázott építési területen.

Solarina 2012.11.13. 16:20:28

@xtlight: 9-én még érvényes volt, gondolom, ennek nem lesz visszaható hatálya (khm..), tehát simán végigcsinálhatják a hacacárét. :(

ElPadre 2012.11.13. 16:28:03

sokan elfelejtik, hogy a szimplakertnek volt egy nagyon jó kis bringatároló külön helysége, a bejárattól egyből balra. azzal mi lett?

wasawski 2012.11.13. 16:38:57

@xtlight: Az a baj, hogy hiába a te házad előtt van a terület, attól az még közterület, és ahhoz hogy használd, közterület foglalási engedélyt kell kérned x Ft-ért.

xtlight 2012.11.13. 16:47:37

@wasawski: Igen, azóta tudom. Nálunk majdnem minden telken építkeznek még, tehát a közösség érdeke éppen azt diktálja, hogy még pár évig ne kelljen plusz egy papírt beszerezni a konténer miatt. Éppen ez a rendelkezés közösségellenes. Mindegy, ennek nincs köze a Szimpla Kerthez. Gyanítom, hogy a kapcsolódó szabálysértések miatt nem fogják megúszni, ez csak a hab a tortán.

Iza Béla (törölt) 2012.11.13. 16:57:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A belvárosban. www.szimpla.hu/
VII. ker. Budapest, 1075 Kazinczy u. 14.
Gärtnerstrasse 15, 10245 Berlin-Friedrichshain

lutria 2012.11.13. 17:20:41

A második közterület felügyelőnek milyen tanult embert sejtető aláírása van...

hazug fidesznyik (törölt) 2012.11.13. 17:28:57

A bringások büdös parasztok (tisztelet annak a 10 darab kivételnek). A Bartók Béla úton az egyik irodaház parkolójában a hülye üzemeltető túl közel szereltette a bicikli tárolót a szélső parkolóhelyhez. Ha valaki oda szeretne beállni az autóval (szabályosan!), azzal szembesül, hogy a gyökér bringás úgy láncolja oda a szarját, hogy az első kereke átlóg a fehér vonalon. Tudom, nem csak gyökér bringás, hanem hülye fideszes is, mert ugye neki mindent lehet és mindenki mást le lehet szarni. Úgy hogy vigyázz, köcsög: legközelebb nem egy, hanem 66 kötegelővel fogom odarögzíteni a bringádat a vashoz. És akkor a kombinált fogót még nem is használtam...
Ti tényleg nem akartok egysejtűből továbbfejlődni?

Hmm.. 2012.11.13. 17:56:32

Csak egy tanú van megnevezve, de kettő írta alá, ez így jogilag aggályos...

Hmm.. 2012.11.13. 17:58:52

Az már csak mellékes, hogy a 2. közterület-felügyelő azonosító száma is hiányzik..

Fizetett blogger 2012.11.13. 18:08:03

Ennek a posztnak az írója közösségellenes.

Közterületen engedély nélkül helyet foglalni.
Tűzvédelmi előírásokat nem betartani.

Ez a közösségellenes, és az, aki látszatnaívként adja a debil értetlent.

Jokkura 2012.11.13. 18:34:13

Azért már ne emeljük piedesztára a Szimla kert tulajdonosát ...
Ha egyszer abban a kócerájban tűz ütne ki( bár látlám) ,akkor a sok kétkerekű bőcsész vajom mibe fog először belebotlani ,mikor észtvesztve hagynák el a területet??

Környezettudatos 2012.11.13. 18:38:37

@veny: Hülyeségeket írkálni a hitvilágodra alapozva méginkább közösségellenes.

Jan_OS 2012.11.13. 19:01:20

nekem meg tele a tököm azzal, hogy itt a kerületben az összes kibaszott kocsmáros azt képzeli hogy övé az utca és gátlás nélkül lefoglalják a közterületeket. Jó magam is bringás vagyok és derék dolognak tartom a kerékpár tárolót, da akkor is ez önkényes terület foglalás!!! egyébként párszáz méterre van rosszabb is..

snipper 2012.11.13. 19:02:31

@xtlight: Nagyon úgy néz ki. " 2. Az alapvető jogok biztosának indítványa alapján az Alkotmánybíróság megvizsgálta a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló CLXXXIX. törvény egyes rendelkezéseit is. Ezek felhatalmazást adtak a helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek arra, hogy rendeletben pénzbírsággal sújtható közösségellenes magatartásokat határozzanak meg. A testület megállapította, hogy a törvény rendkívül széles, diszkrecionális jogkört biztosít a helyi önkormányzatoknak a tiltott magatartások meghatározására. A felhatalmazás tartalmának értelmezését az is nehezíti, hogy az önkormányzati törvény egyik előírása „közösségellenes” magatartások, másik előírása viszont „kirívóan közösségellenes” magatartások meghatározására szól, miközben a szabálysértési törvény garázdaságként az egész ország területén megtiltja és büntetni rendeli azokat a kihívóan közösségellenes magatartásokat, amelyek alkalmasak arra, hogy másokban megbotránkozást vagy riadalmat keltsenek. A törvényi keretek határozatlansága miatt a jogalkotási hatáskörrel való visszaélés veszélyét növeli az is, hogy az önkormányzati törvény gazdasági érdekeltséget is teremt az önkormányzatok számára azzal, hogy a rendeleteik alapján beszedett bírságok teljes mértékben az önkormányzatok bevételét képezik. Mindezeket figyelembe véve az Alkotmánybíróság megállapította, hogy az önkormányzati törvényben adott rendeletalkotási felhatalmazás alaptörvény-ellenes, sérti a jogállamiságból fakadó jogbiztonság, valamint a közigazgatás törvény alá rendeltségének követelményét."

www.mkab.hu/sajto/kozlemenyek/kozlemeny-a-kozterulet-eletvitelszeru-lakhatasra-valo-hasznalatat-szankcionalo-szabalysertesi-tenyallas-megsemmisiteserol

hazug fidesznyik (törölt) 2012.11.13. 19:08:06

@Iza Béla: "Lejárt lemez, találj ki újat. :D"

Teherbe ejthetnéd anyukádat. :D

pösti 2012.11.13. 19:20:15

Tényállás:
van egy műemlék ház(Szimpla Kert) a Kazinczy ("Kultúra utcája") utcában, nagy kétszárnyú kapuval amin a tulajdonos/bérlő jogosult ki/behajtani az éületbe/ből.Erre azért is joga volna mivel az utca "funkcióbővítő" beruházása (1,2 milliárd!) során az új dízsburkolat kialakításánál az új sétáló funkciót elhagyták és csak egy "csillapított forgalmú"(20km/óra a megengedett sebesség) utcát hoztak létre 23 parkolóhellyel.Ebbő kettőt a ház kapuja elé. Ezt látva az ingatlan használója kezdeményezte a 2 parkolóhely megváltását az önkormányzatnál, hogy ott kedve szerint parkolhasson biciklivel/autóval vagy csak a mobil virágtartóival biztosíthassa a zökkenőmentes ki/bejárást ill. áruszállítást. Erre nem kapott érdemi választ, ezért kismotorral és biciklitárolóval önkényesen közösségelleneskedni kezdett. Ezt a Centrum Kft megneszelve (hozzá folynak be a parkolóbevételek-és hogy onnan hova azt csak sejtjük) riasztotta az önkormit aki az illetékes saját(!) közterületfelügyeletét kirendeve eljárást kezdeményezett.Ezt most a jegyző levezényli és lesz ami lesz...

lapos a Föld 2012.11.13. 19:20:34

Nem a tűzvédelem miatt mentek ki a felügyelők, hanem mert B. A nem tud parkolni. A felügyelők meg rájöttek, amúgy jogosan, hogy ez szabálytalan. Baj csak akkor van, ha nem lesz bringatároló, de majd odaparkolnak. Az viszont most nem egyértelmű, hogy mikor kérvényezték? Ellenőrzés után, jó magyarosan? És miért nem bérelnek ki a kapu mellett még egy helyet tárolónak?

lapos a Föld 2012.11.13. 19:23:10

@pösti: máris érthetőbb így ez az egész

snipper 2012.11.13. 19:55:15

@pösti: Valószínűleg ezt már nem vezényli le a jegyző. Ha a önkormányzatok 2011. évi CLXXXIX. törvényben foglalt rendeletalkotási joga 2012. november 12. óta az Alkotmánybíróság szerint alaptörvény-ellenes, akkor nem hozhatnak döntést az ügyben, illetve a vizsgálat is sérti az alaptörvényben (alkotmányban) foglaltakat.

pösti 2012.11.13. 20:01:25

@snipper: Akkor is lépnie kell, hiszen ez jogosulatlan közterülethasználat (ugyan jóhiszemű,progresszív és rendkívül szellemes és valójában a Centrum Kft ill. annak haszonélvezőin kívül nincs vesztese)

pösti 2012.11.13. 20:07:15

@lapos a Föld: a kérdés, hogy vajon a kapubejáró miatt törlik a rendszerből a parkolóhelyeket, vagy a RENDSZER miatt törlik az immár közel 150 éve meglévő (műemléki oltalom alatt van-bár ez ma már anyit sem ér mint akár csak egy éve-lásd:KÖH megszűntetése) kapubejárót:)

öt görög 2012.11.13. 21:03:15

ma este, szúk 5 percen belül két sötét (ruha, lámpamentes, agyilag) biciklista gondolta, hogy még átcsúszik a semmiből a már bőven zöldet kapott kétsávnyi autó előtt, a zebrán - szóval, hagyjuk az eufemizmusokat, nem "vendégek", hanem "részeg köcsögök".

Mon3 2012.11.13. 21:55:38

@hazug fidesznyik: Engem meg egy húgyagyú komcsi autós akart halálra gázolni. Nem akartok dínókák már kihalni????

(Én csak a primitív stílustalanságodat másoltam, hogy elszégyeld magad, bár tőled más nem várható...)

states1 2012.11.13. 21:58:04

A közterületiseknek az nem szúrja a szemét,hogy az Operával szemben a buszmegállóban egy LUX ...rendszámú fehér luxusautó parkol?Fénykép is bizonyítja..... Az utasoknak az úttest közepén kell leszállniuk a buszról.

Martian (törölt) 2012.11.13. 22:32:28

Ez a "közösség ellenes" kb. úgy hangzik, mint a sztálinista "nép ellensége"... mikor nyitják meg újra a recski internálótábort?

eax_ 2012.11.13. 22:38:56

"A tűzvédelmi szabályok szerint amúgy is szabadon kellene hagyni egy parkolóhelynyi területet."

Szabadon hagyni != telerakni biciklivel.
HTH.

snipper 2012.11.13. 23:09:02

@pösti: Ha jogosulatlan területhasználat a fenti meghatározás alá esik akkor nem tud mit tenni. Lesz még ebből katyvasz.

A szerelő 2012.11.13. 23:16:04

A közterületesek ténykedése közösségellenes, úgy általában és most is.

n_gyula 2012.11.13. 23:16:57

ingatlan bejárata előtt csak a tulajdonas hozzájárulásával lehet parkolni , tehát ott Parkjolóhely nem létesíthető - Uj kresz

Todoroff Lazar 2012.11.13. 23:18:02

Egy parkolóhelyen mennyi bringa is fér el? öhhöm több mint autóból az biztos...

n_gyula 2012.11.13. 23:18:07

@states1: Főutvonal - Főváros, Közterületes- kerület. Nincs joga eljárni.

veny 2012.11.14. 00:26:23

@Környezettudatos: Jajj cica, amennyit te az én "hitvilágomról" sejtesz, az neked pont elég, és maradhatunk is ennyiben.

Kétségkívül többen vagyunk veled, kár, hogy többek nem.

veny 2012.11.14. 00:29:47

@Jokkura: Parkoló autókba? :)

Közbiztonság Szilárd 2012.11.14. 01:00:34

@states1:
Az Operával szemben (Budapesten) nincs buszmegálló.
Itt valaki hantázik.

@Mon3:
Igaza van pedig.
A budapesti biciklisek agyatlan, többnyire részeg, senkire tekintettel nem lévő tahók.

@n_gyula:
Ennyire azért nem egyszerű.
Ráadásul vannak a fővárosnak is közterületesei (az I. kerületben pl. azok szoktak büntetni - sajnos, nem eleget -, mert a kerületben nincs 1 közterület-felügyelő sem).

liftman (törölt) 2012.11.14. 01:52:08

nem fogjátok érteni soha, azért győznek le ezek.
a lényeg az, hogy a megdöbbenéstől ne tudj megmoccanni, hogy IGEN, épp így épp ezt csináljuk, és ÉPP azért.
MINDENNEK vége lesz.mert tudják, hogy itt meg lehet tenni.

aztán végük lesz nekik is.

breki11 2012.11.14. 02:53:28

van olyan autós aki ott parkolna ? nemá

Környezettudatos 2012.11.14. 05:38:55

@veny: Ne cicázz, nem ráztam a seggemet melletted a radiátor demonstráción.

alien 2012.11.14. 07:36:40

most már biztos oda költözöm, h egész éljel élvezhessem a szegény jogfosztott szimpla zaját

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.11.14. 07:39:24

libernáci bringa terror:D bevinni a kapun pl, hogy a normális embereknek ne keljen még abba a szűk utcában is donorjelölteket kerülgetni?

Solya. 2012.11.14. 08:13:24

Az senkinek nem tűnik fel, hogy a biciklitárolóval közterületet foglaltak el? Engedély nélkül?
Én minden nap arra autózom, és majdnem minden alkalommal fel kell, hogy hajtsak a bal oldalon levő "járdára" a jobb oldalon a biciklitárolóban elhelyezett bringák és az azt éppen ki- vagy bepakoló bringások miatt. Ezért meg a gyalogosok szívják a fogukat a bal oldalon.
Nagyon szűk az utca, nem fér el ott egy biciklitároló ilyen módon, hogy ne akadályozzon másokat. Akit érdekel, autózzon arra, azután mondjon véleményt mellette....

Plumper 2012.11.14. 08:32:55

házmesterek országa ez még mindig

Peetee 2012.11.14. 08:48:12

Pénzbegyűjtők ezek, nem államférfiak!

ex-dr. vuk 2012.11.14. 09:15:54

@wasawski: a masik baj, hogy ezekutan meg mindig a te felelosseged a rendbentartasa... Pl. ha nem takaritod a havat vagy nem metszed a fakat akkor teged b..nak meg. Persze az utcai fak termese jogilag szinten az onkormanyzate.

Szanalmas az egesz.

garam_mazsola 2012.11.14. 10:06:33

@Solya.: Nagyon szűk az az utca ahhoz, hogy csak úgy keresztülautózgasson rajta, akinek nincs ott dolga. Ráadásul a polgármester úr közlése szerint az autóforgalom az úttesten is alárendelt a gyalogosforgalomnak, úgyhogy bizony benne van a pakliban, hogy várnod kell. Az nincs, hogy felhajtasz a járdára.

Solya. 2012.11.14. 13:31:10

@garam_mazsola:
1. Nyilván ott van dolgom, ha arra autózom, nem szórakozásból szoktam minden nap körözni a városban.
2. A polgármester úr általad említett közlése - minden tiszteletem mellett (és ha igaz egyáltalán) - nem jogszabály.
3. Repülni az autóm nem tud, csak kikerülni.

Iza Béla (törölt) 2012.11.15. 05:41:48

@Solya.: Az a hihetetlen szélességű utca nem eredendően van gyalogos és járműves területekre osztva. A nemrég elkészült átalakítás éppen azt célozta, hogy a térbeli elválasztás helyett a közös használat kerüljön előtérbe. Ezt szolgálja a 20 km/h sebességkorlátozás is. Gondolom ezt mindenki be is tartja, legalább is nagyon furcsa volt azok arca, akik előtt 20-szal mentem...

Mon3 2012.11.15. 11:56:35

@Közbiztonság Szilárd: "biciklisek agyatlan, többnyire részeg, senkire tekintettel nem lévő tahók."

Amióta letarolt engem egy "agyas", "józan", "mindenkire figyelemmel lévő" autós, véletlenül figyelmetlenségből, az életem még inkább veszélyben van. Nem tudok egy zebrán úgy átmenni, hogy ne forogjon az életem veszélyben.
Igazad van. Az autósok figyelmesek. Mindig figyelik, hogy hogyan tudnak kibaszni a többi közlekedővel...

dubai tennis 2012.11.18. 20:54:51

most nem azér, de azér már ez...
süti beállítások módosítása