Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Beengedték a bicikliseket a Fő utcai buszsávba

2012.08.08. 11:51 - kirk kapitány

Kedden éjjel hivatalosan is beengedték Budán az egyik BKV-s buszsávba a kerékpárosokat. A Budapesti Közlekedési Központ emberei a Fő utcában és a Bem rakparton festették fel az első közös busz-biciklisávot jelző piktogramokat.

A BKK vezetője, Vitézy Dávid egy hete jelentette be, hogy a BuBi intézkedési csomag részeként tíz helyen nyitják meg a buszsávot a bringások előtt.

Fotó: Barakonyi Szabolcs / Index

Eddig alig néhány utcaszakaszon lehetett szabályosan használni a buszok számára felfestett sávokat, a KRESZ ugyanis ezt csak akkor engedi, ha külön jelzőtáblával biztosítják a közösködést. Az előírások szerint szabályosan a buszok és autók között, a két sávot elválasztó vonal táján kellene kerékpározni, annak ellenére, hogy ez kifejezetten balesetveszélyes manőver. A biciklisek nagy része nem is kockáztatja meg, hogy két oldalról előzgessék, hanem mindenhol a járda mellett közlekedik.

Fotó: Barakonyi Szabolcs / Index

Az eddigi kijelölések sem a szabályos biciklizés megkönnyítését tartották szem előtt. A Dózsa György út több kilométer hosszú buszsávjában például csak egy rövid részen tették ki a jelzéseket arra hivatkozva, hogy a sávok a többi szakaszon nem elég szélesek. Ezt most egy újabb száz méteres szakasszal fogják kiegészíteni. Ha szigorúan vesszük az előírásokat, akkor ezen az útvonalon jelenleg néhol az út közepén, néhol pedig a szélén kell haladni a kerékpárosoknak.

Fotó: Barakonyi Szabolcs / Index

A Magyar Kerékpárosklub kitartó lobbizása eredményeképp összesen 4,6 kilométerrel bővül majd a biciklisek által is használható buszsávok hossza. A tíz kijelölt szakasz közül a Fő utcai a leghosszabb, de bekerült a válogatásba az egyik legfrekventáltabb hely, a Szent István körút is, ahol –, ha elkészülnek a felfestések – a Nyugati tér és Tátra utca között lehet majd bringázni, onnan pedig kerékpáros nyomon a Margit hídra.

Címkék: bkv bicikliút magyar kerékpárosklub bkk

349 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr824701395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

D4D 2012.08.13. 23:44:51

@B0BDobalina:
Viszont akárhányszor ki tudott menni valaki a sorból, helyére állt egy taxi.

- Akkor most is onnan kommentelsz?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.13. 23:45:57

@B0BDobalina: Ja és mondanom sem kell, nem bringások jöttek a Lánchídról, de persze ezt nem láttam végig.

AdamTheTux 2012.08.14. 08:28:24

Tapasztalatom szerint kerékpárosok részéről a fél-sportos bringásokkal van a legtöbb probléma.

Őket általában arról lehet felismerni, hogy trekking vagy monti nyergében ülnek, megpróbálnak feszes, sportos tempót tekerni, de az öltözékük sima szabadidő-szerelés: rövidnaci+póló. Egy részük áldoz kerékpáros-nadrágra, de nem jellemző. Ők - mivel "sportosak" - nem érnek rá olyan apróságokra, mint a zöld lámpa bevárása, ráadásul a ténylegesen erős kerékpárosokat is feltartják, mert - mivel úgy gondolják, hogy mivel ők sport-üzemmódban tekernek, nincs náluk gyorsabb - hajlamosak a rendelkezésre álló összes teret elfoglalni.

Autós oldalról három kategória is van, aki életveszélyesen közlekedik: az egyik az unalomig ismételt taxisok, akik nagy sebességgel, de kis oldaltávolsággal hajlamosak előzni. Valahogy azonban az ő előzéseik még mindig sokkal kevésbé jelenteken fenyegetést, mint a második kategória, a felső-közép, illetve felső-kategóriás autók előzései, amik rendszerint nagyon nagy sebességgel, és rettenetesen kis oldaltávolsággal történnek, egyértelműen fékezésre és iránymódosításra kényszerítve engem, mint kerékpárost (szemben a taxis előzéssel, amikor ugyan a frászt hozza rám, de erre nincs szükség) A harmadik kategória a sutyerák, két alfajjal: kis pöcshosszabbítóban ülő huszonéves fiúkák és a leharcolt 20-30 éves BMW-k és egyéb hajdanán felső-középkategóriás autókban tespedő 40-esek. Az előbbi alfaj hátulról dudál, amikor csak annyit kéne tennie, hogy indexel, visszapakol egyet, sávot vált, és elhalad mellettem. Az utóbbi alfaj súlyos kisebbségi komplexussal küzd, és saját megalázottságát próbálja levezetni, amikor szándékosan feltart.

Szumma szummárum, mindkét oldalon van mit javítani a morálon. Én a kerékpár híve vagyok, próbálom betartani a betartható írott és íratlan szabályokat. Igen, vannak helyek, ahol ez nem sikerül, vannak helyek, ahol tudatosan nem sikerül, de az vesse rám az első követ, aki hiba nélkül való!

GG81 2012.08.14. 09:19:18

@Mon3: látom a kérdésekre nem érkezett válasz. pedig már minimum hárman állunk kérdőn a pontos részletek elhallgatása miatt. nem megérteni vagy direkt nem megérteni sem ugyanaz te aranyos funkcionális analfabéta, write-only módban és ez még a kis fejbeütés miatt idővel rosszabb lesz. a válasz elmaradására a stílus és a semmitmondó iromány valamilyen szinten magyarázattal szolgál. értelmetlen mártír hősködésed okán hamarosan hiába a CM-es agymosott állapotod, a sérülés megtörténtének ténye miatt már nevetség tárgya sem leszel, pusztán emberséges tiszteletből, megértésből.

GG81 2012.08.14. 09:31:24

@B0BDobalina: huh, ezt így kijelenteni azért! dr. szakértő k.agyas mászter, gratulálok. azért beszélj a hollandokkal is, hogy megbukott-e a szeparáció, jó?! mert vannak olyan részek Amszterdamon (városon) belül is, ahol az autóútról csak nem is látod a bringás infrát, pedig ott van körülötted (egy szinttel lejjebb) vagy a belvárosban futó (bordó térköves) bringagyalog hálózat...
de nem is kell olyan messzire menni, elég csak Bécsben kicsit körbenézned...

méghogy vége a szeparációnak, még városon belül sincs vége... vagy csak arrafelé hüJék, a k.agyasok meg a helikopterek!?

gregibroki 2012.08.14. 10:24:02

@AdamTheTux: nekem a gyűröttnyakú vállalkozókkal kapcsolatban általában jobb tapasztalataim vannak, én a terepjárós nőktől félek nagyon; a taxisoktól és a furgonosoktól tartok, de tudom jól vezetnek

mondjuk nemrégiben volt egy afférom egy furgonossal a Dózsán, nem is értem miért csinálta: a 4 sávos úton mentem, ő pedig a nagy sebességgel bevágott elém úgy, hogy a belső sáv szabad volt, lelassított, majd elkezdett izomból ablakmosó folyadékot spriccelni (kell erre egy rövidebb szakkifejezés:ablakmosózni? :)) rám bő 5 mp-ig. De ezen kívül nem volt semmi extra.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.14. 13:35:10

@GG81: 1. Mikor készültek ezek? (ők sem tudták midnig, hogy szeparált infra sokkal veszélyesebb) 2. Milyen utakat szeparálnak (nyilván autópályára, autóútra nem fogják ráterelni a bringásokat). 3. Költenének-e itthon ilyesmire? Remélem nem, mert túlhaladott, de ha akarod, vigyél csákányt és áss bringalagutat a Fő u. alá, vagy inkább az autók menjenek a föld alá, én benne vagyok.
Köszönöm a gratulációt.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.14. 13:36:38

@Mon3: Azért remélem nem vagyunk ellenfelek, ez nem verseny se nem háború.

GG81 2012.08.14. 14:51:25

@B0BDobalina: 1. régen és nemrégen... és nagy átépítési kedvet sem tapasztaltam, tehát maradni is fognak a régiek... 2. nemcsak olyanokra nem vezetnek fel kpársávot, hanem váci út nagyságú sugárútra sem (pl. Lassalle str) és lehet a szeparált infrán tekeregni a futároknak is. 3. a rakparti forgalomra bp városszerkezete miatt szükség van, de támogatnám, ha alagútban vagy ráépítéssel átjárhatóvá válna a Dunapart... akár csak egy szakaszon, h a dunai szállodahajók utasai is csordában vonulva szórhassák a zsét a várkert bazárban (, amit egyszer felújítanak a kizsigerelése után)...

+1. az ilyen felelőtlen kis genyók ellen mikor szólaltok fel!? www.nepszava.hu/articles/article.php?id=576586
akik aláássák a napi bringások közlekedésben elfogadásra irányuló törekvéseit? ezt külön azoknak is küldöm, akik szerint bringás bringásnak nem tud komoly sérülést okozni, tessék, egyből kettőt küldött kórházba...
(az autós egyet)

gregibroki 2012.08.14. 15:05:14

@GG81: amúgy majdnem igazad van a Váci úttal kapcsolatban, ha nem sietek, akkor már én sem azt használom, hanem a sajnos semmibe nem vezető Kassákot (befele gondolom) és a Hegedűs Gyula - Pannónia utcát. De az is igaz, hogy megváltozott a lakcímem és a munkahelyem is, már más útvonalakat használok.

De ha az Árpád-hídtól kéne mennem a Blahára, még most is a Váci út lenne a nyerő. Talán akkor nem, ha nem számítana a gyorsaság.

GG81 2012.08.14. 15:28:49

@gregibroki: "ha nem számítana a gyorsaság" időmenedzsment!!! egy fillérrel nem vagytok jobbak a streetracsingoló cikázó veszélyeztető barmoknál... tiszta sor ebből az elgondolásból lehet ignorálni pl. a piroslámpákat is, azzal a mondvacsinált ideológiával, hogy csak a biciGlis sérülhet úgy is (vagy kettő másik lásd fentebb)

akkor már szimpatikusabb a fixesk.agyú nyomulj csak lazán, tekerj kényelmesen típusú megfontolt célbaérés. hova mindig ez az őrült nagy rohanás??? :-DDD
aztán majd jönnek a felháborodott hangvételű videók a jobbról mozgó kocsisort előzéskor 'majdnem megöltek' felkiáltással... ajjajajjajjajjjajjj

gregibroki 2012.08.14. 15:53:56

@GG81: Szerintem nem kéne ilyenbe belekötni, hogy ki mennyire és miért siet, ez hadd legyen az egyéni problémám, még akkor is, ha valakinek épp kibököm a szemét, mert a töke kivan a bringásokkal, mivel feltarják, stb - az meg maradjon az ő ügye. Nem kell önjelölt isten módjára eldönteni kinek hol kell mennie. Pálcát törni bárki felett, csupán azért, mert siet.

A lámpákat pedig nem a bringás közlekedés miatt találta ki az emberiség, hanem az autósok miatt, mivel nagy debella állatok, akik ráadásul ha elütik a puhatestűt, az kipurcan. Én következők miatt rottyantok a lámpákra:
1: nem vagyok 1 tonna
2: magasabban vagyok, mint egy autós feje (a furgonos is sokkal többet lát)
3: jobban látok és hallok mindent, mint egy fémdobozba bezárt tag

Tudom, nem győzlek meg, miért is állna érdekedben elfogadni más véleményt, csak közlöm és hogy tudd mit gondolok erről az egészről. Azt megjegyezném, hogy nem szoktam akadályozni senkit azért, mert piroson megyek át, csupán baxa a csőrét 1-2 pojácának, de ez legyen az ő gondjuk.

D4D 2012.08.14. 15:59:15

@gregibroki:

"2: magasabban vagyok, mint egy autós feje (a furgonos is sokkal többet lát)
3: jobban látok és hallok mindent, mint egy fémdobozba bezárt tag"

Egy autó a városban zöldnél másodpercenként 15-20 métert tesz meg, és abszolút nincsen fékkészenlétben.
Fentebb már írtam, nem tudja a közlekedők zöme rendesen felmérni a partner sebességét.

Az MP3-al a füledben (nem személyesen te) mennyire lehet hallani? Én tudok olyanról, aki a dudát sem hallotta meg 3 méterről, pedig sok ember szerint a dudám egészségre ártalmasan hangos.

GG81 2012.08.14. 16:03:11

@gregibroki: köszönjük, óh, a szent biciGlis. mert te majd eldöntöd melyik piros szól neked... aha értem, akkor most ki is jácca a zIstentet???

persze az autók miatt. amikor a bringások előszeretettel és pusztán a bátorság hiányában csak azokat a pirosokat szeretik ignorálni, ami csak gyalogos zebrát véd!!! mert a gyalogok közé behajtani nem olyan gáz, hisz még náluk is puhábbak. bezzeg a pl. Blahán már a Rákóczi utat keresztezni már nem mer, barna lé folyik bokáján. :-D

:-) ezt a forgalom felett dolgot majd beszéld meg a Kama3 sofőrjével, amikor a bringád első kerekét satírozza az aszfaltba! :-DDD

más vélemény!? asszem a te álláspontod üt el nemkicsit a kresz normáktól. istenien jól szórakozom rajtad! toljad méééég!

gregibroki 2012.08.14. 16:08:32

@D4D: nem tekerek ki egy zöldön átjövő autós elé, nem vagyok öngyilkos; ha ezt tenném, nemhogy 10 éve nem tekernék rendszeresen városban, hanem legjobb esetben is tolószékben tengetném hátralévő életemet

az autósoknak nehezebben megy a bringás sebességének felmérése, tapasztalom akkor, amikor meg gyorsan megelőz, majd lekanyarodik balra, rendszeresen le kell lassítanom ilyen helyzetben, mert fogalma nincs mennyivel megyek, vagy arra gondol, hogy ő hogyan szokott bringázni és ha ő tízzel megy ki Szentendrére, akkor biztos én is annyival hasítom az aszfaltot :) pedig csak 30ra kéne lelassítani, ami nem nagy feladat kanyar előtt 30m-re, majd szépen kanyarodhat.
Az már csak hab a tortán, ha ilyenkor meg is kell állnia a párhuzamos zebrán közlekedő gyalogosok miatt, mert akkor aztán tényleg baromira fontos volt megelőzni/elém vágni.

gregibroki 2012.08.14. 16:10:42

@gregibroki: "majd lekanyarodik balra" - természetesen jobbra :)@GG81: a Blahán is átmegyek, ha nem jön senki vagy nincsenek mögöttem kékek

közösperonos átszállás 2012.08.14. 16:14:00

@GG81: "ezt külön azoknak is küldöm, akik szerint bringás bringásnak nem tud komoly sérülést okozni, tessék, egyből kettőt küldött kórházba..."

Egyet, kulcscsonttöréssel, egy felelőtlen hülyegyerek, aki ellen minek felszólalni? Ki védené? Az autós is egyet, súlyos lábsérüléssel, ja, hát tényleg egy-egy, nem vitás.

@D4D: "Egy autó a városban zöldnél másodpercenként 15-20 métert tesz meg, és abszolút nincsen fékkészenlétben.
Fentebb már írtam, nem tudja a közlekedők zöme rendesen felmérni a partner sebességét. "

Hát mondjuk 50 km/h az 13,8 m/s, ebből a 15-20 csak úgy jön ki, ha felelőtlen gyorshajtást feltételezünk. :-)

És a dolog marhára nem kölcsönös, aki vezetni is szokott, elég jól fel tudja mérni a másik autó sebességét, ellenben aki nem bringázik, az hajlamos a bicajost álló tárgynak venni. Ez országúton marha jól működik, mert kb. mindegy, 0 vs 90 vagy 30 vs 90, de városban a 0 meg a 30 ég és föld tud lenni.

(Amúgy nem védem én a piroson átmenőket, minek védeném, csak azért azt, hogy "ez meleg helyzet volt", is elég eltérően tudja megélni a két fél. 30 km/h is bő 8 m/s, ha csak 20-szal megy át az úton, akkor is 3 mp alatt átszel egy kétsávost. Mire az autós észreveszi, már a felezővonalnál jár, mire elkezd fékezni, már majdnem elhagyta a túlsó sávot is.)

GG81 2012.08.14. 16:19:13

@gregibroki: huh, te aztán tényleg kemény vagy, biztos beton volt a jeled az oviban... csak aztán egyszer nehogy elszálljon az isteni szerencséd és hírként kelljen megemlékeznünk rád!

közösperonos átszállás 2012.08.14. 16:25:33

@gregibroki: 4) a szemed sokkal közelebb van a járműved legelső pontjához, sokkal jobban belátod a kereszteződéseket, adott esetben (nem lámpánál) nem kell annyira lelassítanod.

gregibroki 2012.08.14. 16:25:51

@GG81: ha van rajtam sapka az a baj, ha nincs akkor meg az hozzáállásodat szeretem ("amikor a bringások előszeretettel és pusztán a bátorság hiányában csak azokat a pirosokat szeretik ignorálni, ami csak gyalogos zebrát véd!!! mert a gyalogok közé behajtani nem olyan gáz, hisz még náluk is puhábbak. bezzeg a pl. Blahán már a Rákóczi utat keresztezni már nem mer, barna lé folyik bokáján. :-D")

gregibroki 2012.08.14. 16:31:53

@közösperonos átszállás: gyanús, hogy nem légből kapott infót írsz, hanem bringázol

D4D 2012.08.14. 19:31:35

@GG81: A KAMA3 vezetője még magasabban ül.........

D4D 2012.08.14. 19:35:51

@közösperonos átszállás:

Hát mondjuk 50 km/h az 13,8 m/s, ebből a 15-20 csak úgy jön ki, ha felelőtlen gyorshajtást feltételezünk. :-)
- Vannak 70-re táblázott utak is.

"És a dolog marhára nem kölcsönös, aki vezetni is szokott, elég jól fel tudja mérni a másik autó sebességét,"
- Akkor mitől vannak a frontális balesetek?

(Amúgy nem védem én a piroson átmenőket, minek védeném, csak azért azt, hogy "ez meleg helyzet volt", is elég eltérően tudja megélni a két fél. 30 km/h is bő 8 m/s, ha csak 20-szal megy át az úton, akkor is 3 mp alatt átszel egy kétsávost. Mire az autós észreveszi, már a felezővonalnál jár, mire elkezd fékezni, már majdnem elhagyta a túlsó sávot is.)
- Mennyi idő alatt gyorsulsz bringával 30-ra?

A KAMA3 1,5 mp alatt is át tud menni a kereszteződésen, a bringaúton 0,6 mp alatt is.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.14. 19:55:43

@GG81: Nincs is a Váci úton kerékpárút, csak valami járdára festett b*sz, az is csak egy kis szakaszon. De Váci mellett speciel a Nyugatotól kb. a Teszkóig elég jól ki lehet menni a párhuzamos utcákban, a Városkaputól meg az autók sem nagyon haladnak.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.14. 20:15:40

@GG81: "a rakparti forgalomra bp városszerkezete miatt szükség van"
Ezt gondolták Lyonban, Szöulban, vagy Bogotában is. Aztán elzavarták az autókat, füvesítettek, gyalogosok meg bringások vannak a helyükön és mindenki boldog.

GG81 2012.08.14. 20:45:50

@gregibroki: a sapka problémája már a pirosnál megállás hajlandóságánál eldől... onnantól, hogy min mész át és rajtad viszont már csak a hírértéket fogja növelni. a kiskörutas villamosaláfekvőhíresember is biztos mindig qrvára odafigyelt, csak egyszer nem. sok sikert!

GG81 2012.08.14. 20:50:08

@B0BDobalina: jó példák, de valami budapesttel egyenrangú városkát, európai viszonylatban...!? mondjuk bécs, simán van rakpartja, de logikusan egyirányúsítva a két part, sőt azok a buta sógorok még a dugódíjat is elvetik, nem is gondolkoznak a bevezetésén... sőt még a járdára is felfestik a bicikliseknek kijelölt sávot és ott használják, nem sírnak mint k.agyas fürdősk-k...

GG81 2012.08.14. 20:56:46

@B0BDobalina: pl. a Bajcsy-n ott a szeparált infra, mint bécsben (Lassalle)... ott nincs sirás, itt van. az úttest szerkezete ugyanaz.
nyugatitól rögtön két irányba kerülhető az árpádhídi felüljárós rész, a Duna felől vagy az ÁEK felé. mindkét lehetőség végig párhuzamos a vácival és nincs messzebb egyik irányba sem párszáz méternél... célja a nagyforgalmú kereszteződés áteresztésének megőrzése.
felfogható egy biztonságosabb terelőútnak is, kimondottan bringásoknak, pont ezért külön infrát építve nekik... mert a kamionok sem glasszálhatnak át velencén és gárdonyon, kötelező a nekik ráadásul FIZETŐS autópályára felhajtaniuk.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.14. 21:26:16

@GG81: Lyonnal mi a bajod? Népessége elővárosokkal ~1.7M. A másik kettő sokkal nagyobb, mégsem állja meg a helyét, amit írsz. Életedben nem tekertél még a Bajcsyn, és a Vácival párhuzamosan sem sokat, mert amiket odafestettek, az életveszélyes, cikk-cakkban megy, nem lehet rajta haladni. Célja a támogatások lenyúlása, meg a szalagátvágás lehet.
Én speciel a Lomb és a Madarász V. u-n szoktam menni, de az csak egy darabon jó, szólj, ha tudsz jobbat (de előtte próbáld ki).

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.14. 21:34:06

@GG81: Az általd ajnározott Bécsben:
- kötelező a részecskaszűró használata
- 1993 óta 29-ről 35 százalékra növekedett a tömegközlekedés aránya, míg az egyéni gépjárművel megtett utak aránya 7 %-kal, 33 százalékra süllyedt.
- pl. a Mariahilferstrassén, a kereszteződéseket szűkítették és a sebességcsillapítás érdekében helyenként megemelték, a járdákat jelentősen kiszélesítették, és az utca legnagyobb részén irányonként csak egy közlekedési sávot hagytak meg az autóknak. A bicikliseknek pedig biztonságos kerékpársávokat létesítettek.
A járdárafestések régiek, idejét múltak.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2012.08.14. 22:14:07

@Mon3: Én tudok olyan országokat, ahol rendszám kell a biciklire! Például A Koreai NDK - átvehetnénk a modellt :) Elvégre "félázsiai származékok" vagyunk akik a demokrácia lecserélésén gondolkodnak. Most egy csapásra két legyet üthetünk :D

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.14. 23:05:08

@GG81:
index.hu/belfold/budapest/2012/08/14/egyiranyu_lehet_a_pesti_also_rakpart/
Erről magyaráztam, nyitott kapukat döngetek. Csak nehogy annyi legyen belőle, mint a dugódijból.

D4D 2012.08.15. 00:21:07

@B0BDobalina: Nézz körül árvíz idején Budán. Könyörögni fogsz, hogy szélesítsék ki a rakpartot 2x2 sávosra.

Ha eközben a tetejét befüvesítik? Annál jobb.

Egyébként:
Lyon - Autózható a rakpart.
maps.google.hu/maps?q=45.772799,4.838306&hl=hu&num=1&t=h&z=17

Szöul - Autózható a rakpart - Nem kicsit, nagyon. Maga a város igazából nem is a folyó két partján van.
maps.google.hu/maps?q=37.516857,126.988389&hl=hu&num=1&t=h&z=16

Bogota - Nincs is folyója.
maps.google.hu/maps?q=4.602519,-74.085802&hl=hu&num=1&t=h&z=14

Több komolyságot! 2x!!

D4D 2012.08.15. 00:29:28

@B0BDobalina:

"ajnározott Bécsben:
kötelező a részecskaszűró használata"
- Vagy másra gondolsz, vagy egy linket dobj róla! Múlt héten is részecskeszűrő nélküli Euro 3-as kocsival voltam Bécsben.

" 1993 óta 29-ről 35 százalékra növekedett a tömegközlekedés aránya, míg az egyéni gépjárművel megtett utak aránya 7 %-kal, 33 százalékra süllyedt."
- Ez utóbbi egy örvendetes dolog. Komolyan mondom.
Viszont egy ilyen adatnak csak akkor van értelme, ha megvizsgálod, hogy 1993 óta milyen fejlődésen ment keresztül pl a bécsi gyorsvasúti hálózat.
de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_Wien

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 03:34:46

@D4D: Úgy rémlik a metróépítés miatt vagy 1 évig le volt zárva a budai rakpart, meg a Margithíd-felújítás miatt is valameddig. Nem volt különösebben fájdalmas, én biztosan nem fogok szélesítésért könyörögni.

Lyon: A Rhone folyó bal partját 5 kilométer hosszan teljes egészében átadták a városlakóknak 2007 tavaszán. A rakparton a parkoló autók helyén sétányt és bicikliutat létesítettek, amelyek mellett a természetes növényzet, botanikus kertek, játszóterek és éttermek, pihenőhelyek váltják egymást, összesen 10 hektáros területen.
Ilyen volt: www.40ans.grandlyon.com/videos/Episode9/Post7_Berges/berges.jpg
Ilyen lett: www.irresistable.fr/wp-content/uploads/2009/11/berges-du-rhone-500-7.jpg

Szöul: A dél-koreai fővárost átszelő folyót az 1960-as években befedték és utat építettek rá. A rövid idő elteltével kialakult hatalmas forgalom kihívására egy afölé emelt autópálya megépítésével válaszoltak.
Az 1971-ben befejeződött munkálatok egy 16 méter széles és 5,8 kilométeres gyorsforgalmi utat eredményeztek a városközpontban. A forgalmi problémákat így sem sikerült megoldani, viszont az élet minősége elviselhetetlenül romlott. Végül 2003-ban elkezdték az autópálya lebontását, és 2005 októberében hatalmas ünnepségek keretében adták át a helyreállított folyót. A környező ingatlanok árai az egekbe szöktek. A gyalogosokat és a tömegközlekedést előnyben részesítő új közlekedéspolitikának köszönhetően a közösségi közlekedést naponta igénybe a vevők száma egymillióval nőtt, a legfontosabb buszjáratok sebessége pedig a korábbinak kétszeresére emelkedett. Jelentősen csökkentek a dugók és a levegőszennyezés. Az akkori főpolgármester, Myung Bak Lee szerint ezek a lépésekegyaránt javították a város környezeti állapotát, élhetőségét és gazdasági versenyképességét. Az intézkedések olyan népszerűvé tették Myung Bak Lee-t, hogy 2007-ben őt választották
meg a Koreai Köztársaság elnökévé.

Bogotá: Kolumbia közel 8 millió lakosú fővárosát 1998-ban a hatalmas dugók, a rossz tömegközlekedés, a kerékpározás szinte teljes hiánya és a járdákat elfoglaló parkoló autók jellemezték. Az akkor megválasztott új polgármester, Enrique Peñalosa azonban mindössze három év alatt olyan változásokat vitt keresztül, amelyek szerte a világon csodálatot és elismerést váltottak ki. Az eredetileg városi autópályákra szánt pénzt a tömegközlekedés fejlesztésére, a kerékpáros és gyalogos közlekedés feltételeinek javítására fordította, az autóforgalmat pedig jelentősen korlátozta. Bogotában a japán és USA-beli szakértők által javasolt nyolcsávos autópálya helyett ugyanazon a nyomvonalon negyvenöt kilométer hosszú zöld folyosó épült gyalogosok és kerékpárosok számára. Az autókat leparancsolta a járdákról, ami eleinte széles körű tiltakozást váltott ki, a közvélemény-kutatások szerint azonban végül a lakosok 86 százaléka egyetértett Peñalosa intézkedéseivel. Ilyen lett: 3.bp.blogspot.com/_5tY-XfbgJe0/TT-DqyeO5vI/AAAAAAAAFlc/vwYHBCqJL30/s1600/akbar_-_escape.1280403683.100-miles-of-city-bike-paths.jpg
Bogotá folyólya a Bogotá folyó.

Mellélőttél! 2x!! ;)

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 03:39:48

@D4D: Igazad van, a részecskeszűrő az építőipari gépekre kötelező.

GG81 2012.08.15. 08:11:15

@B0BDobalina: Már megint egy jelentkező, aki jobban tudja merre szoktam biciklizni... gratulálok, ti olyan ügyesek vagytok itt a k.agyon! Indultatok a gondolatolvasóshowműsorban is?
Madarász-Lomb jeah, utána át tudsz menni az ÁEK felé akár a Kassák álom bringasávjára, de épp pont ez a lényeg, hogy már van bőven kisebb forgalmú egyirányúsított alternatíva, nem az emelt sebességű Váci szakaszon kell kóricálni... hogy a Duna parti kerékpáros infra lehetőségét a Szent István park felé meg se említsem...

GG81 2012.08.15. 08:24:42

@B0BDobalina: asszem @D4D: egy kicsit elmagyarázta a dolgokat. míg nálunk 2012-ben még mindig belvárosi földalattivillamos, azaz játékmetrókat építgetnek, addig bécsben az elővárosokból 1 járművel átszállás nélkül kényelmesen és pontosan érhetnek be az ott lakók és az oda létesített hatalmas P+R-ben leparkolók!!!
látom te is adventi bécslátogató vagy, a mariahilferen kívül van még egypár másik utca és úgy érzem a csillapítás a kérdése ezen út szerepe esetén teljesen érthető...

szerintem az a felfestett bringasáv elég életszerű és napi használatú... vagy már a bécsi városvezetés fejébe is belelátsz???

D4D 2012.08.15. 08:34:46

@B0BDobalina:

Lyon: Amit belinkeltél, ott egy parkoló szünt meg, nem az út. - Gondolom, helyette épült mélygarázs.

Szöul:
Sejtem, hogy a kicsi vékony patakocskáról beszélsz, nem a folyóról. Nos a kis mellékág partján még mindig lehet autózni.

Bogotá: Megtaláltam a folyót! Lehet keskenyebb, mint az esőelvezető árok a kertem mögött. Amit másodjára betettél, az a tömegközlekedésről szól, és nem a rakpartok autómentesítéséről.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 10:20:18

@GG81: "Duna parti kerékpáros infra lehetőségét a Szent István park felé meg se említsem" Ne is említsd, csak majd ha kipróbáltad a Dráva utcától É-ra is. És ne gondolatban, hanem bringán.
A Madarász É-i végén megint meg vagy lőve, ki kell menni a Vácira. Ha délre mégy, a Bulcsú u-nál dettó.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 10:23:27

@GG81: "úgy érzem a csillapítás a kérdése ezen út szerepe esetén teljesen érthető." Nem volt mindig az, régen kb. úgy nézett ki, mint a Rákóczi út. Remélem, egyszer itt is teljesen érthető lesz, ahogy most pl. a kiskörtén.
Egyetértünk, hajrá BKK, hajrá P+R.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 10:26:56

@D4D: Lényeg az autózás visszaszorítása a "szentnek" gondolt útvonalakról is. A városban elsősorban lakni, élni kell és nem autózni meg szennyezni. Nagy itthon a lemaradás, a fejekben is.

közösperonos átszállás 2012.08.15. 10:32:21

@D4D: "- Vannak 70-re táblázott utak is."

Ugye erről volt szó: "Egy autó a városban zöldnél másodpercenként 15-20 métert tesz meg". Ha ezt azzal indokolod, hogy vannak 70-es táblák is, akkor ne hagyjuk ki a 30-as táblákat se, egy autó 5-20 métert tesz meg másodpercenként (vagy kettőt, ha egy címet keres), ergo ha a szélsőségekkel is számolunk, akkor mindjárt nem tudunk semmit.

"- Akkor mitől vannak a frontális balesetek?"

Városi közlekedésről beszélünk (vagy az utóbbi időben elszaporodtak volna a külterületi lámpák?), ott a frontális balesetek száma elenyésző, és nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy főleg a gyorshajtás miatt vannak (pl. ismerősöm is úgy ütközött, hogy a szembejövő 80 körül jött városon belül, sima 50-es maxszal). Városon belül, normális esetben igen jól fel tudják becsülni a népek az autós sebességét, de a bicajosokról még mindig az a kép él, hogy csigák. Amúgy autóval 30-cal menni egy bringás mögött tényleg olyan érzés is, mint ha nem haladna az ember, csak lássuk be, hogy ez illúzió.

"- Mennyi idő alatt gyorsulsz bringával 30-ra?"

Kb. 0,5-1 mp-cel lehetek lassabb, mint az átlagautós. 20-ra forma-forma. Mivel jobban belátom a kereszteződéseket (még mindig nem a lámpásakról beszélek! Én ott megállok, de a gondolatmenet amúgy azokra is alkalmazható), rengetegszer nem kell annyira lelassítanom, így ilyen helyzetben simán lehetek gyorsabb is.

"A KAMA3 1,5 mp alatt is át tud menni a kereszteződésen, a bringaúton 0,6 mp alatt is."

Ha már ennyire eltértünk a tárgytól, F16-osról nincs adatod?

közösperonos átszállás 2012.08.15. 10:36:23

@közösperonos átszállás: "- Mennyi idő alatt gyorsulsz bringával 30-ra?"

Amúgy itt nem ez volt az érdekes, hanem az, hogy simán át lehet vágni bicajjal úgy egy úton, hogy a keresztező, elsőbbséggel rendelkező forgalmat nem készteted hirtelen fékezésre, de ziher, hogy úgy fogja érezni. Itt pont irreleváns a gyorsulás.

GG81 2012.08.15. 10:47:44

@B0BDobalina: hogy kerül ide a Bulcsú u.?

ember, pont a Dráva utcánál kezdődik a bringás zen, amikor nem szeparált infrán halad a kerékpáros infra! bécsben is elterjedt példa, mint ahogy itt a parkolószervízútra van vezetve a nyomvonal!

a madarász végénél vagy kimész a Vácis infrára vagy ott tecsó mögötti vasúti átjáró... drámázni persze lehet, de autóval sincs más lehetőség, külön bringáshíd kéne?

GG81 2012.08.15. 10:54:11

@közösperonos átszállás: ezt a földön állástól a láb pedálra tételétől számolod, klipszbe szíjazással és pont bepattintással, mert nem mindig sikerül az sem elsőre és így már nem olyan hatékony a gyorsulás... amit pedig elvesztesz, az pont elég a keresztező megzavarásához...
ez pont olyan, mint amikor autó kanyarodik ki eléd/megy át előtted és nem találja a sebességet és a gázpedált sem... csak ők bátrabbak, mert van körülöttük kasztni...

GG81 2012.08.15. 10:58:57

@B0BDobalina: feltehetjük persze úgy is a kérdést, hogy a kedves romkocsmás bringás közösség meddig gondolja az italozásra alkalmas objektumok határát a városban?
az a helyzet, hogy amit belgiumban frankón megoldottak egy rákóczi úttal hasonlatos úttal, miinthogy levitték a föld alá, azt itthon nem igazáb fogják tudni (nincs kess)... aztán fent már mehet is ott a csillapított forgalom.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 11:04:32

@GG81: Hagyjuk, nem szoktál (erre) tekerni, így nem jutunk tovább.

D4D 2012.08.15. 11:04:58

@B0BDobalina:

Úgy rémlik a metróépítés miatt vagy 1 évig le volt zárva a budai rakpart,

- A felső, ahol nem volt nagy forgalma. Az alsó rakpart szakaszának a zárása visszaduzzasztotta az Árpád Fejedelem útját még napközben is sokszor a Zsigmond térig.

D4D 2012.08.15. 11:07:05

@B0BDobalina:

A városban elsősorban lakni, élni kell és nem autózni meg szennyezni. Nagy itthon a lemaradás, a fejekben is.

- Város: Koncentrálódnak a lakóhelyek, a munkahelyek, a szolgáltató egységek, és a centrumból kifelé a termelő egységek.

Aki falusi levegőt akar szívni az otthonában, az költözzön a városból falura. Egy városban mindig is lesznek autók, forgalom, zaj és szennyezés.

D4D 2012.08.15. 11:08:21

@közösperonos átszállás:
Ha már ennyire eltértünk a tárgytól, F16-osról nincs adatod?

0,003mp.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 11:13:10

@GG81: Kaprun alatt is alagút megy, én benne lennék, de kib* drága.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 11:14:54

@D4D: "Aki falusi levegőt akar szívni az otthonában, az költözzön a városból falura" De akkor ne járjon vissza autóval.
"Egy városban mindig is lesznek autók, forgalom, zaj és szennyezés."
Kérdés, hogy annyi mint Bp-en, vagy mint Zermattban.

GG81 2012.08.15. 11:27:48

@B0BDobalina: nem kell metrót fúrni, csak kéregben elvinni... ezt lehetne a rakpartokon is... ráépíteni a plázst.

GG81 2012.08.15. 11:31:47

@B0BDobalina: neh ezzel teljesen egyetértek, aki kiköltözött a vérbe, az tegye le a városhatárnál P+R-be... nah ezek hiányoznak még, de ha Dávidka beindul és lesz Gödöllői aglóshévek összekötése a pirosmetróval!!! nah, az lenne a szép.

a bringászen és legélhetőbb városbécsben sincs ám hegyilevegő, sőt olyan forgalom, hogy megirigyelné budapest. bármi nyugatabbra sokkal motorizáltabb, még a városokban is... lődörgős városmag persze mindenhol van, de ugyanúgy megvannak az átvezető sugárutak (jobb esetben föld alatt vezetve), a polgári negyedekben a rengeteg parkoló autó, stb...
menj láss világot, mondom első lépésben elég lehet bécsig elmenni.

D4D 2012.08.15. 11:41:36

@B0BDobalina:

Nem érted a város lényegét.

Koncentrálódnak a munkahelyek.

Hogy Csepelről, Pestújhelyről, Békásmegyerről, Herceghalomból, vagy Beloanniszból jársz be, édesmindegy. A mnkahelyeket nem lehet mindenkinek a háza mellé tenni.

Fordított dolog egyébként Békás esetében. Koncentrálódnak a lakóhelyek, miáltal reggel fél hét és hét között télen sokszor nem látni a kipufogó füst miatt rendesen.

Ki hol lakik, azt vállalta. Aki városban lakik, annak meg kell barátkoznia a forgalom és a zaj állandó jelenlétével. Ki vidéken lakik, az élvezi a csendet, de cserébe komoly távolságra van mindentől. Munkahely, hivatal, bolt.

Én ha kirándulni megyek, akkor megpakolom a hátizsákomat, bezárom a kaput, és az utca végében megy a jelzett turista út.

Nem azt mondom, hogy a városban 8 szintes, szintenkénti 2x10 sávos autópályák garmadát kell építeni, de az igényeket ki kell szolgálni. Ahogy anno a Margit hydon is lezártak egy sávot, mert akkora igény volt a szigetre kerékpárral való eljutásra.
Jelenleg csak egy réteg igényeit szolgáljuk ki, amit feletébb károsnak tartok a későbbi társadalmi és hozzáállásbeli következményei miatt.

A kerékpárosok ma jellemzően azok az emberek, akik nem akarnak BKV-val közlekdni, de autóval sem (tudnak). Engem nem zavar, hogy te tekersz, de ne akarj átszoktatni engem is a biciklire. Én sem akarlak átszoktatni az autóra.
Azt szeretném, ha hagynánk egymást haladni.

-

"Aki falusi levegőt akar szívni az otthonában, az költözzön a városból falura" De akkor ne járjon vissza autóval.
- Én mennék metróval is, de nincs.
Busszal tudok menni, de az másfél két óra, húsz percenként jön, és KingLong (KingLong a guruló halál, a sofőrök félnek vele 60 felett). Amíg kocsival max 40 perc, addig azzal megyek.

Majd a politika megnöveli a menetidőmet, hogy menjek busszal, de a busz attól még ugyanúgy másfél óra lesz. (Tudna menni a busz, de a megállókban a jegykezelés néha 8 percet is eltart. Alap a 2-3 perc megállónként.)

-

Próbálkozott a politika, hogy ellehetetleníti a parkolást a munkahelyemen. Két saroknyira meg tudtam állni, az ott lakók nem örültek neki.

Most már van lakossági engedélyem. Ezáltal az adómat az az ÖK kapja, mely ellehetetleníti azt, hogy itt dolgozzak, és itt adózzak.

-

Ez a biciklis téma mindig elvezet messze-messze, de sokan csak a kerékpárútig látnak.

D4D 2012.08.15. 11:49:12

@B0BDobalina:

Zermatt lakossága 5700. Komolyan gondolod, hogy Bp összemérhető vele?

Hasonlítsd Béccsel, a lakosság szinte azonos. Területre Budapest olyan 20%-al nagyobb, annyival több a zöldterület Bp területén (Budai hegyek).

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 14:54:04

@GG81: Kathmandutól Dublinig voltam jópár helyen, de tőlünk nyugatra sehol sem olyan rossz a levegő, mint Bp-en.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 15:00:17

@D4D: "Jelenleg csak egy réteg igényeit szolgáljuk ki, amit feletébb károsnak tartok" Ebben egyetértünk, csak szzerintem te nem az autósokra gondoltál. :)
"Azt szeretném, ha hagynánk egymást haladni."
En 100m-es átlagokban nem tartok fel senkit.
Én viszont azt szeretném, ha hagynánk egymást egészségesen élni.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 15:04:02

@D4D: Zermatt egy példa volt, a városban tilos belsőégésű motorral rendelkező járművekkel közlekedni, mégis elvannak, sőt, rengeteg turista jár ide. De visszadobom a labdát, mondj nyugatra egy várost, ahol rosszabb a levegő a Bp-inél.

GG81 2012.08.15. 15:04:26

@B0BDobalina: ne röhögtess már! amikor a nemkicsit jobban motorizált országokban is ugyanolyan sorok tudnak kialakulni, akkor azok az autók nem szennyeznek vagy akkor máshol van mégis a kutya elásva!?

nem lehetetlen, hogy
-korszerűbb autóik vannak
-ez kicsit visszás, mert nyugaton is spúrok és dízellel járnak és a mikrokorom ugyanolyan sőt nagyobb tényezőnek kellene lenni, mint kishazánkban, már a nagyobb autószám miatt is.
-korszerűbbek a tömegközlekedési járművek, ejtsd buszok
-más (szerencsésebb) földrajzi elhelyezkedés, nem egy lavoár, ahol megülnek a légtömegek
-nem utolsó sorban logikusabb városvezetés, hogy a nagyobb számű autót gördülékenyebben tudják elvezetni, folyamatos haladás biztosítás, egyenletes sebesség, zöldhullám, kevés szintbeni kereszteződés
-több metró, valós P+R-ek

szóval, ha te is hasonlóan sokat utazol, akkor ezeket is megláthattad volna!!! megpróbálhattad volna rendszerben látni a részleteket...

GG81 2012.08.15. 15:05:50

@B0BDobalina: nem lesz nehéz dolga... ahol például gyakrabbak (még nyáron is) a szmogriadók!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 15:11:03

@GG81: Ezt mind látom, értem és tudom, de abból a szempontból lesz*rom, hogy tisztább levegőt akarok MOST. Írj számokat.
A logikusabb városvezetők forgalmat csillapítanak, visszaveszik a tereket az autóktól és visszaadják a lakóknak.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 15:13:07

@GG81: Itthon el sem rendelik a határérték felett sem. Eljárást indított ellenünk emiatt az Unió, lehet hogy fizetnünk kell emiatt egy rakás pénzt!

GG81 2012.08.15. 15:18:13

@B0BDobalina: sok szempontból ez az egyszerűbb... kibaxni a behajtani tilos táblákat, mintsem megszervezni és megvalósítani a fejlett infrastruktúrát...

MOST!? utazz vidékre, főleg miskolc környékére! :-) ahhoz képest még bp is tüdőszanatórium...

GG81 2012.08.15. 15:18:50

@B0BDobalina: hivatalos forrás? link?

D4D 2012.08.15. 20:14:29

@B0BDobalina: Próbáld meg Bp-n bevezetni, hogy nem lehet belsőégésű motorral közlekedni.

Ellenben Tihanyban, Szentendre óvárosában, vagy pl a budai várban el tudnám képzelni. Persze ezeken a helyeken sem lehetne ezt csak úgy egyik napról a másikra bevezetni.

D4D 2012.08.15. 20:16:10

@B0BDobalina: mondj nyugatra egy várost, ahol rosszabb a levegő a Bp-inél.

London

D4D 2012.08.15. 20:28:59

@B0BDobalina:

"A logikusabb városvezetők forgalmat csillapítanak, visszaveszik a tereket az autóktól és visszaadják a lakóknak."

- És ezzel az igényt (a közlekedésre) is csökkentik? Kiszolgálják az igényt máshogy?

- Tisztában vagy vele, hogy a vitézi-lámpa elött hányszor kellett megállnom a Margit krt-on, és hányszor utána? Tudod, hogy az a plusz 6-10 elindulás mennyivel nagyobb környezetterhelést jelent? Hogy a villamoson azóta sem lógnak az em,berek fürtökben, értsd nem csábítottak át senkit a tömegközlekedésre?
- Hogy amit a villamos a teljes vonalon megnyer (2 perc!), annak a sokszorosát kapják meg pluszban a keresztező -csatlakozó- járatok?

- Tisztában vagy vele, hogy a sűrűbb lámpaciklus mennyivel csökkenti egy kereszteződés kapacitását? Hogy mikor kiderült, mekkora faszság ez a lámpaciklus, akkor ahol lehetett, a biztonsági (ürülési) idő rövidítésén spóroltak? Ez az ürülési fázis csökkentése mennyivel növeli a balesetveszélyt?

- Tudatában vagy, hogy a lámpaállítás után gyalogosan a Frankel lámpánál szabályosan csak 3 fázis alatt lehetett átkelni?

- Visszaadják a tereket a lakóknak. - A lakóknak is van autójuk. És négyévente szavazni is szoktak.

Sokadszor mondom: Városban nem lehet faluközpontot építeni. Ahogy falun sem él meg a sokemeletes pláza meg a hattermes multiplex.

D4D 2012.08.15. 20:31:06

@B0BDobalina:

A londoni köd. Csak hallottál már róla.

Egyébként a dugódíj sem lett jó megoldás a szennyeződés csökkentése terén.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.15. 21:16:11

@D4D: Kokainra meg ingyen sörre is lenne igény, mégsem elégíti ki az állam.
A lámpaátállításról vannak adataid, vagy csak érzéseid? Bringával érzésre határozottan gyorsabb lett a haladás.
Tudtad, hogy Budapest Európa 2. legszennyezettebb levegőjű városa (PPM), csak Bukarest előzi meg, de ott igen komolyan foglalkoznak a problémával? Nem faluközpontot szeretnék, hanem élhető várost, de látom Bukarestre nagyobb az igény.

D4D 2012.08.16. 00:26:05

@B0BDobalina:

Naponta járok a Margit krt-on.

Egy kis kitérő:
A lámpafázist azzal indokolták, hogy a villamosnak majd milyen jó lesz.
Jövök a körúton Buda felé. Visegrádinál pirosat kapok. Zöldnél elsőként indulok, és sajnos még eddig nem volt olyan kocsi alattam (Az unokatesóm 200akárhány lovas Mercijével sem sikerült még elérni a zöldet a Pannóniánál. Ha a villamos halad (mert halad a sinen), akkor az autót egyetérthetünk, hogy kibaszásból fogja meg a lámpa, mert más épeszű indok nincs. Ahogy arra sincs épeszű indok, hogy a Bartók elején az Orlaynál miért kell majd 30 mp-et állni a kocsiknak. Majd bukni a zöldet a Gárdonyi térnél.

Lámpafázis:

Van egy kereszteződés, ami 60 mp-es ciklusokban (Ennyi lett a körút) forog. 8 mp kell biztonsági ürülésnek, ekkor még egy lassú biciklis is el tudja hagyni a kereszteződést, az utolsó nagymama is biztonságosan elér a járdáig.
60-2x8=44. Irányonként marad 22 mp a haladásra.
Azt vesszük alapul, hogy egy 5 méter hosszú autó 15 méter követési távolságot hagy maga elött, így egy haladó autó 20 méter helyet foglal. Ez egyébként 50-es tempónál nagyjából reális.
Ha a maximális 50 km/h (13,8 m/s) sebességet vesszük, akkor a v=s/t képlet rendezésével ki tudjuk számolni, hány db autó fér át egy zöldön.
s=vxt, azaz 303,6 méter, ami ha figyelembe vesszük, hogy egy autó 20 métert foglal, akkor 15 db autót ad.
Közelítsünk a valóság felé. Az autósor nem egyből 50-el halad, fel kell gyorsulnia. Erre számoljunk 5 mp-et. Nagyon optimista becslésem alapján, az első 8 mp alatt 3 autó tudja meghaladni a zöld lámpát álló helyzetből. (Sebességbe tesz, lefullad, elbambul, és végezetül nem minden kocsi Ferrari).
A 8 mp-et levonva látható, hogy már csak 14 mp-et üzemel a kereszteződés teljes kapacitáson.
Újraszámolva: 14x13,8=193,2 , azaz 9 autó fér át. Hozzátesszük a 3 db-ot, ami az első nyolc másodpercen megy át, és megkaptuk 60 mp-es ciklusnál az egy irányú sávonkénti kapacitást.
12 db.

Dobtam erről egy táblázatot. Linkelem. 60 (Ennyi lett), 90 (Ennyi volt), és 120 mp-es ciklusidőkre.
120 mp esetén már sokkal jobban lehet kedvezni az erősebb forgalmú iránynak, a negyedik sorban egy 25%-os korrekcióval számolunk. Azaz 120 mp-ből 60 helyett 75 mp-ig adunk zöldet a fő iránynak, ilyenkor a gyengébb keresztirány még mindig 45 mp-et kap.

Megcsináltam több sebességre, megcsináltam rövidebb ürülési időre, illetve olyanra, ha mindenki tudna vezetni, és időben elindulna.

www.kephost.com/view3.php?filename=5ymlfl3amu3dmdz3olbc.jpg

GG81 2012.08.16. 08:59:08

@B0BDobalina: elsiklottál egy aprócska részlet felett. mitől is lehet budapesten szarabb a levegő, mint egy nyugati városban!?!??
már leírtam egyszer, de hátha most értelmezed...
-nyugaton nem kicsit több autóval rendelkeznek a polgárok
-sokkal nagyobb a dízel arány, tehát esélyesebb a ppm10 katasztrófa ott is.

miért sincs mégis, bár Milánóban nemrég volt szmogriadó...
-ésszerűbb forgalom elvezetés, szervezés
-londonon kívül (nem északi) országokban mégnincs dugódíj
-nemkicsit fejlettebb tömegközlekedés, korszerű buszok, ahol ráadásul nem a busz a fő eszköz, hanem a metrók!
-földrajzi elhelyezkedés, adottságok...

lehet kitiltani az autókat, meg lehet próbálni persze, de nem kicsit tüneti kezelés lenne. sőt autómentes napon ki is lehetne próbálni, amikor csak tisztán a bkv buszai fosnák tele a levegőt... autók nélkül ugyanolyan szutyok lenne a levegő és akkor már nem lehetne az autókra mutogatni! meg kéne csinálni tényleg, de félnek, mert belátják, hogy értelmetlen, mert egy ördögöt mosnának tisztára!
és különben is, követed te bp levegőminőségét!? én speciel sokkal jobban örülök, hogy itt élek, mint mondjuk kazinbarcikán! pedig ott aztán a szociális és demográfiai viszonyok alapján nem a rengeteg autótól áll a porköd miskolcig!

közösperonos átszállás 2012.08.16. 09:15:38

@D4D: Amúgy már látom, mi volt a félreértés. Azt feltételezted, hogy biciklivel ilyen kereszteződéseknél is meg kell állni, elvégre autóval meg kell. Pedig rengetegszer nem, elég "elvenni a gázt", ergo nem 0-ról kell 20-ra gyorsítani, hanem 15-ről fel utazóig (nálam ez kb. 30 lehet), átlagban simán számolhatunk 20-szal, és akkor még jófej voltam.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.16. 09:24:12

@D4D: A Bartókot én is megfigyeltem hogy értelmetlen. Szólj a BKK-nak, valaki írta egy biciklis blogon, hogy szólt valami elhangolt lámpa miatt és foglalkoztak vele.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.16. 09:28:24

@GG81: Tehát szerinted Bp-en a BKV miatt van szmog. Adatok?

GG81 2012.08.16. 09:43:00

@B0BDobalina: indirekten ott vannak a bkv sztrájkos napok... amikor a szokásosnál nagyobb autóforgalom mellett sem lett rosszabb a város levegője.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.16. 10:05:31

@GG81: 2005-ös adat:
Budapesti emisszió %-os megoszlása
CO CH NO2 SO2 Részecske CO2
Személygépkocsi 83 92 47 23,2 21 53
Tehergépkocsi 13 5 40 59,1 68 32
Autóbusz 4 3 12 17,7 10 15
Tehát a buszok szennyezése elenyésző, teherautóból azóta gondolom lényegesen kevesebb van.

Ennek ellenére abban, hogy a buszok nagyrésze cserére szorul, egyetértünk. Ha nyerek a lottón, ígérem gázos buszokat veszek.

D4D 2012.08.16. 10:14:26

@B0BDobalina: Egyszer már megcsinálták, most újra fos.

D4D 2012.08.16. 10:15:36

@GG81: ÉS még csendesebb is volt a városi alapzaj.

GG81 2012.08.16. 10:21:36

@B0BDobalina: a statisztika vs a gyakorlat és az egynapi statisztika.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.16. 10:44:48

@GG81: Látom téged a tényekkel sem lehet zavarba hozni. :)))))

gregibroki 2012.08.16. 11:08:36

megy a küzdés rendesen :)

amúgy én is elgondolkodom, hogy ha beszorulok egy Ikarus mögé, hány nappal kevesebb ideig kell majd fizetni nekem a nyugdíjt (ha beszélhetünk 40 év múlva egyáltalán ilyenről)

D4D 2012.08.16. 14:03:33

@gregibroki: Ifjú koromban tekertem rengeteget a városban. A mamám mindig szidott, mert a ruháim tömény kipufogó szagúak voltak.

közösperonos átszállás 2012.08.16. 14:47:38

@D4D: "Hogy amit a villamos a teljes vonalon megnyer (2 perc!)"

Hát egyrészt 2 perc persze villamosonként, másrészt meg lényegesebb az egyenletes követés.

A másik meg, hogy ha a 4-6-os villamosnak nem elég nagy a forgalma szerinted, akkor melyiknek az? (A lámpák átprogramozásának idején voltak cikkekben konkrét számok, most már passz, nem keresném elő, de csúcsidőben jelentősen több embert szállít a villamos, mint mellette a (2x)2 közúti sáv.)

D4D 2012.08.16. 15:32:09

@közösperonos átszállás:
Ha a sineken két ember egy-egy talicskával rohangál a Nyugati meg a Jászai között, fordulónként egy-egy embert szállítva, a mellette levő sávokon meg állandóan piros van, netán be is falazod őket, no a villamossín akkor még mindig nagyobb áteresztőkapacitással fog rendelkezni, mint az út.

Hány ember utazik körbe a villamossal, végállomástól végállomásig, aki most örül neki, hogy 30 helyett 28 perc lett a menetidő? Miközben a 61 ugyanezt 16 vagy 18 perc alatt teszi meg.

Az volt egyébként a baj, hogy akörúton a ciklus 90 mp-es volt, amit letettek 60-ra, hogy a villamosnak jó legyen, mivel a villamos követése 60 mp többszöröse.

Viszont a 120 mp-es ciklusnál a villamosnak ugyanúgy kijöttek volna jól a lámpák, és még a gépkocsiforgalom is gyorsult volna.

Jelenleg a villamos olyan feszített tempóban megy, hogy elég egy Hév a Margit hídnál (sok utas), hogy a Jászain bukjon egy lámpát.
Továbbá a legközeléebbi pályahibánál már megint bukik a villamos egy lámpát. Pályahiba a Margit krt-on van dögivel.

Örülök neki, ha a tömegközlekedés előnyt kap, de ezt az előnyt pluszban kapja meg, ne más tömegközlekedők rovására.
Jelenleg a zsámbéki buszok a Trombitás útig az eddigi 2 elindulás helyett minimum 5 elindulással jutnak el. Befele eddig zsinórban szívtak a Moszkva téren +5-6 percet, mire a leszállítóhelyig elértek a régi OTP-től a Retek u. sarkától. Most mi a helyzet nem tudom, mert ha néha busszal jövök, akkor leszállok Budagyöngyénél, és 291-es. Kiszámíthatóbb, mint a Moszkva tér.

Az egyik srác számítása szerint ez buszonként és naponta 2-5 liter gázolajba kerül. Ha csak egy literrel számolod, és 30 fordával (több van, de nem tudom mennyi), akkor ez már egy héten 150liter, ami egy évben 7500 liter.
Én sokat megyek, majdnem 80 ezer km-et egy évben, de ez még nekem is majdnem két évre elég lenne.

Ez a jövő? Ez a környezetvédelem?

Unknown User 2012.08.16. 21:05:19

@B0BDobalina: OK, honnan van ez a felmérés és mire alapozva hozza ezt a megállapítást. Az is érdekelne. Én direkt megemlítettem, hogy szerintem a felmérésekből nem fog látszani, hogy mekkora környezetszennyezésért felelős a busz, illetve az autó. Csak azt állítottam, hogy közlekedés közben nem az autók mögött, hanem a buszok és a teherautók mögött kell belső keringetésre állítanom a levegőbefújást, mert azok mögött elviselhetetlen a levegő.
Lehet nem egyetérteni, ez az én személyes tapasztalatom és másnak lehet, hogy más.

Unknown User 2012.08.16. 21:12:34

@B0BDobalina: Egy dolgot ne felejts el, a taxi a tömegközlekedés része, és mint ilyen LEGÁLISAN használhatja a buszsávot. Ennek a tükrében a bepofátlankodás szó enyhén szólva nem állja meg a helyét. Helyesen így szólna mondat, hogy a buszsáv elfogytával a taxisok átsorolnak a buszsávból a másik megmaradó forgalmi sávba. Illetve sorolnának, ha nem kellene küzdeni a sok agyatlan, erősködő bunkóval, akinek fogalma sincs a KRESZről és hozzád hasonlóan pofátlankodásnak veszi ezt.

Unknown User 2012.08.16. 21:24:53

@gregibroki: Akkor az autósoknak a sietségébe meg te ne köss bele. Önző, beképzelt faszkalap vagy te is, aki azt gondolja, hogy az ő sietsége fontosabb, mint a másiké. Semmivel sem vagy különb a nagy magyar "vállalkózónál" aki az X5-ösével megy be az egyirányú utcába, vagy megy át a piroson, vagy megy 150-nel a Bajcsin.

gregibroki 2012.08.16. 22:38:44

@Unknown User: jó! nem kötök bele; továbbmegyek: nem is érdekel ki hogy siet, csak engem ne lapítson ki, ennyi- szerintem ez már nem annyira nagy kívánság

kohabitállak 2012.08.16. 23:33:05

@D4D: "Ifjú koromban tekertem rengeteget a városban. A mamám mindig szidott, mert a ruháim tömény kipufogó szagúak voltak." És az arcodról mi jön le egy húzósabb-zúzósabb nap után... Mondjuk így 40 év felett legalább Anyuka már nem pöröl velem... :-)

közösperonos átszállás 2012.08.17. 09:27:02

@D4D: "a mellette levő sávokon meg állandóan piros van, netán be is falazod őket"

Az adatok a lámpaprogram átállítása _előttről_ voltak.

"Hány ember utazik körbe a villamossal, végállomástól végállomásig"

Nem tökmindegy, hogy ugyanaz az ember utazik végig, vagy egy mindig leszáll, egy másik meg felszáll helyette? A teljes szállított embermennyiség ugyanannyi marad. Komolyan, te nem hiszed azt magadról, hogy értesz a tömegközlekedéshez, ugye?

"Viszont a 120 mp-es ciklusnál a villamosnak ugyanúgy kijöttek volna jól a lámpák"

Nem, mert a villamosok ugyanúgy összetorlódtak volna, ami rontja a kihasználtságot és növeli a menetidőt. Ha a menőzés lenne a célom, aszondanám, Nóniusz-hatás, ugye, egy hozzád hasonló tömegközlekedés-szakértőnek ez nyilván evidens; de rendes leszek és elmagyarázom: két egymás után jövő villamos közül az átlagember az elsőt választja, oda próbál felfurakodni, ami lassítja az utascserét, mögötte meg ott fog araszolni a másik villamos elég lájtosan tömve.

De nyilván ez szerinted nem létező jelenség/probléma, mint ahogy a Körúton is simán befér minden megállóba egymás után két Combino. :-)

"Örülök neki, ha a tömegközlekedés előnyt kap, de ezt az előnyt pluszban kapja meg, ne más tömegközlekedők rovására."

Ezt amúgy mégis hogy képzeled? Úgy adjunk plusz időt az egyik iránynak, hogy közben a keresztforgalom se veszítsen semmit?

"Az egyik srác számítása szerint ez buszonként és naponta 2-5 liter gázolajba kerül. Ha csak egy literrel számolod, és 30 fordával (több van, de nem tudom mennyi), akkor ez már egy héten 150liter, ami egy évben 7500 liter."

Akkor most lássuk az ellenoldalt, mennyivel csökkent a Combinók áramfogyasztása. Mert csak annyit tudunk, hogy a kevesebb lámpánál állás miatt a kapacitás két combinónyival növekedett, nyilván két Combino ára aprópénz évi 7500 liter gázolaj árához képest, de azért mégis.

D4D 2012.08.17. 20:56:18

@közösperonos átszállás:

"Hány ember utazik körbe a villamossal, végállomástól végállomásig"
Nem tökmindegy, hogy ugyanaz az ember utazik végig, vagy egy mindig leszáll, egy másik meg felszáll helyette? A teljes szállított embermennyiség ugyanannyi marad.
- Pillanatnyilag. Akik leszálltak, azok jellemzően utaznak tovább, majd az útjuk végén azt látják, hogy 5-6-8-10-20 (csatlakozástól függően) perccel tovább tart az út.
A teljes útban kell vonzóvá tenni a tömegközlekedést, nem két megálló között.

- Hiába ér végig a villamos hamarabb a teljes vonalon, ha én a Margit hídig utazva azt veszem észre, hogy 5-10 perccel tovább tart az út, mert a buszom áll a Moszkva téren és nem halad, mivel a tér alján levő lámpa alig ad zöldet.

"Viszont a 120 mp-es ciklusnál a villamosnak ugyanúgy kijöttek volna jól a lámpák"
Nem, mert a villamosok ugyanúgy összetorlódtak volna, ami rontja a kihasználtságot és növeli a menetidőt.
- Münchenben is sok helyen 2 perces ciklus van, és nem torlódnak a villamosok. Bécsben is sok helyen 2 perc körüli a ciklus, ott sem torlódnak a villamosok. Fura.

ami egy évben 7500 liter."
Akkor most lássuk az ellenoldalt, mennyivel csökkent a Combinók áramfogyasztása. Mert csak annyit tudunk, hogy a kevesebb lámpánál állás miatt a kapacitás két combinónyival növekedett,

7500 liter, egy helyen.

Arra jár és gyorsít 5x pluszban még a 22-es, a 156, a 28-as utódja.

Több ezer autó.

De lényeg, a Combinoja a dávidnak halad. Csak jussunk el hozzá.

"Úgy adjunk plusz időt az egyik iránynak, hogy közben a keresztforgalom se veszítsen semmit?"
- Jelenleg egy jelentéktelen előnyt adtunk, mivel az emberek jellemzően nem végig használják a körúti villamosokat, miközben a csatlakozásnál többszörösen megszivattuk őket.

.

Éljen a környezetvédelem.

közösperonos átszállás 2012.08.19. 16:07:07

@D4D: "- Münchenben is sok helyen 2 perces ciklus van, és nem torlódnak a villamosok. Bécsben is sok helyen 2 perc körüli a ciklus, ott sem torlódnak a villamosok. Fura."

Esetleg nincs ilyen sűrű követésük, nem? A 4-6-os nem villamosnyi, hanem inkább már metrónyi embert szállít. Mondom még egyszer: többet, mint mellette a 2x2 közúti sáv szállított valaha is (azonos idő alatt).

"- Jelenleg egy jelentéktelen előnyt adtunk, mivel az emberek jellemzően nem végig használják a körúti villamosokat"

Na még egyszer. Nem egy ember utazik végig, nem kap 2 perc előnyt, csak három ember kap 40-40 mp előnyt, ezzel van gondod. Ez matematikailag meg pont ugyanannyira jó. És nem, nem a menetidő-csökkenés volt a lényeg, hanem az egyenletesebb követés, aminek rengeteg előnye van.

És azon sem lennék meglepődve, ha a 4-6-os nagyobb forgalmat bonyolítana, mint amennyit a keresztező, az új lámpaprogrammal hátrányba kerülő járatok visznek, akkor meg megint simán pozitív a kép.

D4D 2012.08.22. 10:13:06

@közösperonos átszállás:

- Máshol is vannak ilyen sűrű követések. Nem kell hanyatt esni a körúttól.

Na még egyszer. Nem egy ember utazik végig, nem kap 2 perc előnyt, csak három ember kap 40-40 mp előnyt, ezzel van gondod. Ez matematikailag meg pont ugyanannyira jó. És nem, nem a menetidő-csökkenés volt a lényeg, hanem az egyenletesebb követés, aminek rengeteg előnye van.
- 3 ember kap 40-40 mp-et a KÖRÚTON, utána PLUS 2 percet. Mennyi is emberenként az egyenleg?

És azon sem lennék meglepődve, ha a 4-6-os nagyobb forgalmat bonyolítana, mint amennyit a keresztező, az új lámpaprogrammal hátrányba kerülő járatok visznek, akkor meg megint simán pozitív a kép.
- Megint csak utasonként kell a dolgot vizsgálni. Az utas egy rohadt önző állat, és a saját önös érdekei mentén gondolkozik. Ezek közül az egyik ilyen szempont a teljes útra vetített eljutási idő.