Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Csikorgó fékkel vágtak a vadőrök a bringás elé

2012.07.10. 13:30 - kirk kapitány

Terepjáróval ütöttek rajta P. Feri kollégán a vadőrök, miközben rutinszerű kerékpáros tréningjét végezte a Szentendre környéki erdőkben. A rajtaütés oka, hogy már fél nyolckor ott tekert az erdei aszfalt úton, pedig az erdő csak nyolckor nyit.

"Egy jó ideje már, hogy minden második reggel sportolok egyet. Ha szép, derült idő van inkább futok egy tízest, ha lóg az eső lába, akkor viszont előveszem a bringát és megyek egy Szentendre – Paprét – Pilisszentlászló – Dömör-kapu - Szentendre kört, ami még belefér a bűvös másfél órába meló előtt. Kemény tekeréssel, a rövid táv ellenére, a nagy szintkülönbség miatt ez nagyjából felér egy tíz kilométeres futással. Évek óta csinálom, és sosem gondoltam volna, hogy ezzel szabálytalanságot, mi több, lehet, hogy szabálysértést követek el.

Eddig ugyanis elkerültem az erdei törvény őreit, vagy ők ütemezték máshogy a járőr-túrát. Ezért nem tudhattam, hogy a Visegrádi-hegységben, az állandóan sorompóval elzárt Skanzen – Paprét szakaszon (meg nyilván máshol is, a Kis Rigó étterem után Szentlászlón már figyeltem, hogy tényleg elhúztam egy tájékoztató tábla mellett a lejtőn – de hát komolyabb tempónál nincs idő táblákat olvasgatni…) csak szigorúan reggel nyolc és este valahány – ebben még továbbra is bizonytalan vagyok - között lehet tekerni. erdei_bringa.jpg

Nem szólt az a több száz futó, bringás, ne adj Isten autós sem, akikkel az elmúlt sok tucat edzőköröm során, reggelente találkoztam. Most azonban bekövetkezett.

Valahol az erdő mélyén, az aszfaltozott erdészeti úton csikorgó fékkel, villogtatva megállt előttem egy szemből érkező terepjáró, a sofőr igyekezett úgy kivágni az ajtaját, hogy el se férjek mellette. Megálltam hát, ami hegynek fölfelé a saját értékrendem szerint komoly vétség és kíváncsian hallgattam, mit akarhat. Mutogatta az óráját, hogy még fél nyolc sincs, bringázni meg csak nyolctól lehet, megjegyzést tett az olvasási készségem fejletlenségére én pedig szabadkoztam, hogy nem ismertem a szabályt és, hogy később nem tudnék jönni, mert dolgozni kell, meg ilyenek. Rendes volt, végül elengedett – pedig meg is verhetett volna, ha-ha - így már csak a bicikli nyergében ülve fordult meg a fejemben a kérdés: mit tett volna, ha szabályszerűen akar eljárni? Leszállít a bringáról, hogy toljam? Utasít, hogy hagyjam el az erdő területét? Na igen, ha így teszek, visszafelé pont nyolcra értem volna ki a főútra, ahogyan előre is, így már vissza is kanyarodhattam volna szabályosan az erdőbe edzeni…

Mindegy, a lényeg, hogy a szabály az szabály. Pár kilométerrel feljebb, még bőven az erdőben elhúztam egy parkoló személykocsi mellett, gondolom az a két férfi jött vele, akik egy kicsit odébb kocogtak. Papréten gyakran, ugyanilyen „korán” reggel, több erdészeti kocsi is áll, néha járó motorral. A sorompó – igaz a Skanzen felőli részen, mint mindig, le volt eresztve, de fönt a szentlászlói országútnál, ahonnan kocsival és biciklivel is be lehet hajtani, már nem. A másik szakaszon, az étteremnél és a Dömör-kapunál is szabad volt a bejárás. Itt egyébként jött is szembe két civil autó, a katonai lőtéren pedig éleslövészetet tartottak a honvédek.

A szabály, az szabály, gondoltam, valószínűleg nem a személykocsik, az erdészeti Kamazok és Mrazok, nem a katonai terepjárók, az éles lövészetet tartó katonák, hanem a bringám váltója és a gumik surrogása zavarhatja meg reggel fél nyolc előtt három perccel az erdő csendjét, az állatok nyugalmát a nyár közepén, közel három órával azután, hogy felkelt a nap."

Címkék: erdő

216 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr324641645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prof_bp 2012.07.10. 13:51:08

Hát nem érted? Reggel nyolc előtt csak autóval szabad oda bemenni!

873ujr3rk 2012.07.10. 13:53:35

ha lenne rendszám végre minden kerékpáron, ilyesmi nem fordulhatna elő, mert a NER szellemében számtalan felelős polgár jelentené tevékenységed a törvény embereinek.

ha van időd reggel sportolni, mitöbb kerékpározni, nyilván kőgazdag, a szabolcsi kirabolt, megerőszakolt és többször megölt szegény özvegy kisnyugdíjassal nem törődő kábszeres libsi lehetsz. szóval örülj hogy nem lőttek le.

egyébként meg miért kell mindig az ilyen törvénysértők érdekeit védeni, a szemkilövöttekkel meg miért nem foglalkozik senki ?

Csimasz 2012.07.10. 13:56:25

Gondolom amíg nem szól a rendőr mert áttekersz a piroson, addig az teljesen rendben van.
Király amikor a szabályt megszegő bicajos ilyen panaszos nyávogással, viccesnek vélt túlzásokkal hárítja a felelősséget...mehet a modorosra.

873ujr3rk 2012.07.10. 13:57:44

@Csimasz: ugye hogy rendszám kéne minden kerékpárosra ?
btw nekem az is bejönne ha mindenki kapna végre rfid-t a bőre alá.
rend a lelke mindennek !

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.07.10. 13:58:02

már megint egy "sportoló" rinyál azért, mert szóltak neki, hogy a szabályok rá is vonatkoznak.

873ujr3rk 2012.07.10. 13:59:13

@xaba99: azér rinyál mer bekábítózott. libsi kis geci... ilyenek ezek.

Johnny336 2012.07.10. 14:08:51

"de hát komolyabb tempónál nincs idő táblákat olvasgatni…" - autósoknál ez a kifogás csak ront a helyzeten...

Legyünk tisztában azzal, hogy a faszkalapok nem engedik, hogy erdőkben, hegyekben kerékpározzunk. Faszság, de ez van. Ha szól az erdész, akkor kussolsz, vagy megpróbálod elkerülni őket.

De akkor is szabálysértés nem kijelölt kerékpárösvényen kerekezni, a természet lágy ölén, senkit sem zavarva.

himpellér 2012.07.10. 14:09:04

Az ilyen emberek miatt tart ott Magyarország, ahol.

873ujr3rk 2012.07.10. 14:11:14

@Johnny336: na még egy kis gyurcsányfan. hát bazmeg az nem mentség hogy a beszívott kocsányos szemeid 5 km/h felett már nem juttatják el az agyadba az infót. meg kell állni, elolvasni ! pl gondolom te is. hol írta ez a kriptaszökevény, hogy ösvényen kerekezett ???
az autók elől vette el az utat a kis buzigyerek ! autóúton tekert !!!!

Johnny336 2012.07.10. 14:14:03

@873ujr3rk: erdőben ment. Erdei úton. Tájvédelmi körzet. Nézz utána az erre vonatkozó szabályozásnak.

Dubito 2012.07.10. 14:15:24

Sportolás? pfúj! korán reggel? pfúj! kinn a természetben? pfúj! Micsoda deviáns alakok mászkálnak manapság mindenfelé! Ahelyett, hogy aludna tízig, majd beülne a szalonnás rántottával az első reggeli TV-szappanopera elé, mint minden rendes ember. Szabályosan.

attila. 2012.07.10. 14:17:09

túlhájpolt cím, nulla tartalom. történt valami? rádszóltak jogosan?

demostélleg 2012.07.10. 14:23:47

de olyat nem lehet, hogy mondjuk az erdőben lehessen csendben bringázni, sétálni, reggel nyolc előtt, ugye?! mer a szabály az szabály, még ha szar is. megváltoztatni meg nem lehet, mert szabály. sztem jó, hogy a posztíró megírta ezt, felhívva a figyelmet erre. (egyébként írta is, hogy most már tudja, hogy szabálytalant tett...)
sztem a kommentelők nagy része egy pöcs.

tobias2 2012.07.10. 14:24:56

Érdekes, hogy Svájcban nincs ilyen szabál, pedig ott aztán rend van.

olsen banda 2012.07.10. 14:25:02

ha már tollat ragadsz, hogy elmeséld mekkora ökör vagy, legalább tudd, hogy az Kraz az a Mraz teherautó

kilobike 2012.07.10. 14:26:42

Rendszeresen járok erdőbe tekerni. Csak néhány megjegyzés: arra nem gondoltál, hogy a saját érdekedben nem mehetsz az erdőbe reggel nyolc előtt? Pl. mert 100 tonnás autók 100 tonna fával megrakva akkor sem tudnak megállni, ha akarnának, de minimum, hogy zavarod őket. Esetleg (bár reggel nyolc előtt nem sanszos)fát döntenek, ahol nem Te vagy az első szempont.
Egy erdőgazdaságnak is van napirendje, melyet nem ismersz (és az erdőkerülő tájékoztathatott is volna).
Az infotáblát meg el kell olvasni, azért van, illetőleg, amikor eléd vágnak, nem kell megsértődni. Lehet tilosban járni, csak legyél tisztában a következményeivel. Ennyi.

Glovas 2012.07.10. 14:28:08

Az még elgépelés, hogy Kraz vagy Mraz, de hogy a szerző (esetleg a szerkesztő) megint a vadőrökre tereli a gyanút az intézkedő erdészek helyett, az már nem kevéssé agyonhájpolt szalagcím. Mert a vadőrnek neadj isten fegyvere is van, amit a cíymből adódóan valszeg rá is szegeztek csóró szabályszegőre.. de aztán kiderült hogy mégsem, az író szabályt szegett, figyelmeztették, elengedték. Pont. Ha a Tv őr fog meg akkor rádver egy pártízezres csekket is, akkor már erősen lefelé görbült volna az íráskényszeres jelölt ajka.

Kutchek (törölt) 2012.07.10. 14:30:45

Tehát figyelmeztettek, hogy reggel 8 előtt ne bringázz arra.
Jól tették. Mi lett volna, ha éppen a portyából hazatérő fatolvajok, vadorzók karmai közé tekersz??? Szemtanúként megvernek kifosztanak stb....
Máskol jobban figyelj erre is!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.07.10. 14:41:28

Azért gondolom ez a tábla nem rendes KRESZ szerinti behajtani tilos tábla volt, hanem egy tájékoztató térkép alján 3 sor "kisbetű". Egyébként két dolog a szabály, meg az, hogy marhaság e vagy sem. Akkor most a sünök útépítés után szögegyenes országúton "kintfelejtett" trafizós 30-as táblája is rendben van, mert a "szabály az szabály"?

Asztalos Gábor 2012.07.10. 14:46:14

@kilobike:
szerinted hajnalban dolgoznak az erdőben, amikor pl. télen még sötét van?
Gyalogos nem zavarja a kamazt.

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
"ez a tábla nem rendes KRESZ szerinti behajtani tilos tábla volt, hanem egy tájékoztató térkép alján 3 sor "kisbetű""
nagyjából igen.

Johnny336 2012.07.10. 14:49:50

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: az sincs rendben, és féreg dolog, hogy ilyet csinálnak, de sajnos nem tudsz vele mit kezdeni, max. betartani a szabályt.
Vagy megfelelő helyen ütöd az asztalt/asztalba a döntéshozó arcát, és nem egy rétegblog kommentjei között hisztizel.

Valahogy még sose volt gondom Budai-hegységben erdésszel, vadőrrel, tájvédelmi őrrel, stb-vel.
Mert ha már szabálytalanul, kedvemre bringázom az erdőben, hegyekben, legalább kussolva csinálom, és örülök magamnak.

Rengeteg kezdeményezés volt már, hogy rugalmasabbak legyenek a parkerdő kezelők a kerékpárosokkal szemben, ez több esetben sikerült, mert a kulturált kerékpáros tud kulturáltan viselkedni.
Aztán jönnek valami nyikhaj "déhás" faszjancsik (a 12-14 éves korosztályra gondolok), és felbőszítik az addig jófej módon félrenéző erdészetet.

Glovas 2012.07.10. 14:50:10

A leírás szerint menet közben visszafele már el tudta olvasni, szal nem 5-ös betűmérettel volt egy A0-s térkép hátoldalán. A szabályok meg szabályok, be kell tartani akár tetszik akár nem.

Nemrég a Verga csinált rendőrös-polgárőrös-erdészes rajtaütést az erdőben tekerők ellen, pártízezer volt a jutalom fejenként. A szabályok nem ismerete nem mentesít a felelősség alól. Nem azzal van a baj ha szabályt szeg, hanem azzal hogy ha nyávog ha lekapcsolják. Pláne ha el is engedik. Ez egy epic fail poszt.

Glovas 2012.07.10. 14:53:30

@Asztalos Gábor: Igen, hajnalban hordják ki a fát, nyáron is, télen is, csak Te akkor nem tekersz arra.

Ha sokat maszatoltok ilyenekkel akkor az erdészet az Erdőtörvény értelmében fogja, aztán lezárja az erdei utakat, a brinyósokat meg kitessékeli onnan, mindig, mindenkor. Aztán akkor lehet pislogni.

güzü 2012.07.10. 14:53:45

Azért tényleg gáz, hogy egy sportolni vágyó bringás fajta korán kelt, hogy munka előtt sportolhasson!
Szerencsére legalább a pilisi tájvédelmi úton rend van!! A motorosok 120-szal kanyart lenyesve száguldanak Szetnendre és Lepence között. Ahol ugye már szabályosan, néha-néha megkísérlem bringával épen túlélni az átkelést!

Keelhaul 2012.07.10. 14:54:51

@kilobike: Egyetértünk, maximálisan. Ismerem az útvonalat, elég gyorsan szoktam rajta haladni, de feltűnt a tábla. Szívás, hogy pont nem fér bele munka előtt, de ez van. Ha nagyon akarsz, Pomáz felől neki tudsz ugrani Dobogókőnek, ha edzésre vágysz.

krausz2 2012.07.10. 14:55:15

Hát én már nagyon várom, hogy az idióta szabályokat hozó emberek az utcán végezzék koldulva.
Reméljük lesz egyesült Európa és nem a budapesti idióták fognak kormányozni. Ez a szabály is olyan mint a "balatoni" csónakkal nem köthetsz ki a parton.
Egyébként Ausztriában is biciklizhetsz akár éjszaka is az erdőben,ahol van út.

csigaszeg 2012.07.10. 14:59:03

Én úgy tudom hogy azért van ez a tiltás, mert reggel 8-g lehet vadászni a hivatásos vadászoknak az erdőkben!! Egyszerűen azért ne baszkolódjanak ott előtte, mert egy kódorgó lőszer leteheti őket pihenni örökre............De lehet hogy nem jól tudom,akkor bocs.....Mert nekem is picsogtak már mikor 1/2 6-kor gombásztam az erdőben.....

Keelhaul 2012.07.10. 15:00:04

@krausz2: Az út amiről beszélünk nem közút, hanem erdészút. Arra való, hogy az erdőgazdaság dolgozói tudjanak rajta közlekedni, értsd szállítás, stb. Lehet nem szeretni a szabályt, de pontosan azért van, amit kilobike is leírt. Amikor szabad rajta közlekedni, biztosan nem fogsz rönkfát szállító pótkocsis teherautóval találkozni. Tekintettel arra, hogy a szóban forgó utakon egy ilyen autó éppen csak elfér, ha egy biciklis közlekedik mondjuk lefele a Fagyoskatonánál 50-nel és szembejön egy ilyen autó, akkor ott kurva nagy gáz lesz.

Azon lehetne inkább vitatkozni, hogy MIKOR legyen nyitva az út. Szerintem szerencsésebb lenne ha pl 10-14 óra között lenne zárva a nyáron, de nyilván ha rakodás vagy fadöntés van, akkor a munkásokat emberkínzás olyankor dolgoztatni.

Kicsit több empátiát.

Glovas 2012.07.10. 15:02:28

@csigaszeg: @krausz2: 8-ig lehet ott mindenféle olyan dolgot csinálni, ami nagy odafigyelést igényel, viszont az egészségetekre káros hatással lehet ha épp a közelben nyomultok. Az erdészet úgy döntött h 8 után ezeket abbahagyja, aztán Tietek a terep. Megjegyzem az Etv szerint brinyózni is csak kijelölt bicajos túraútvonalon lehet az erdőben.. de ez már csak csűrés csavarás, meg ilyen jogszabályi humbuk amit vannak akik sose fognak fel ép ésszel..

Keelhaul 2012.07.10. 15:03:36

@csigaszeg: Nemcsak vadászni lehet azokban az erdőkben, hanem éleslőtér is van.

www.parkerdo.hu/erdei_kerekparozas

dr. mesterséges színezék 2012.07.10. 15:04:16

Most úgy tesztek, mintha nem tudnátok, hogy a fotoszintézis nappal indul be (konkrétan 08:00-kor), addig, az éjszakai műszakban, a növények is inkább kibocsátják a széndioxidot és beszínák azt a zoxigént, amit a kerékpáros antihős terepgyakorlatos teendői között elszippant előlük.
Ez tehát egyrész környezetkárosítás - akárhogy próbáljátok eljópofáskodni - másrészt önveszélyes tevékenység ott, ahol a dúsabb cserjeszint miatt reggelre eleve kellemetlen arányúra változott a levegő összetétele.

Keelhaul 2012.07.10. 15:07:52

@dr. mesterseges szinezek: "Kerékpározásra a fenti védett erdőterületen az e célból kijelölt erdészeti ------->magánutakat<-------- lehet igénybe venni. "

qualiton 2012.07.10. 15:08:26

Összes drága biciklisnek üzenem - mint erdőben sétálni szerető, gyermekes-kutyás ember - hogy a sebességlimit 20km/h hivatalosan. Be kéne tartani....

qualiton 2012.07.10. 15:12:43

@Keelhaul: Jogos. de az még mindig nem 50 vagy - mint legutóbb szembejött a barom - 70 km/h

kaloz_a 2012.07.10. 15:13:35

Embere válogatja. Itt éppen unatkoztak csóri erdészek. Én a Börzsönyben járva mindig udvariasan elengedem őket és általában meg is köszönik.

Johnny336 2012.07.10. 15:16:13

@qualiton: erdőben, laza talajon ritka a 70. Esetleg Sam Hill a Budai-hegységbe jár edzeni a világkupa futamok előtt?
Továbbá ha tanultál KRESZ-t, akkor tudod, hogy egy járműnek milyen tulajdonságát a legnehezebb pontosan meghatározni. Bingó, a sebességét.

Biciklin az 55-60 már eszeveszett száguldásnak tűnik, reagálni nehéz. Nincs az az ember, aki 70-nel zúz le az erdőben, egy olyan úton, ami nem burkolt, és bármiféle minimális útakadály is lehet rajta (kövek, kiálló gyökér, keresztbefutó mókus) - kb. két kanyar után beszállna a fák közé, és isten nyugosztalja.

Asztalos Gábor 2012.07.10. 15:16:33

@Keelhaul:
nem 40?

vagy erdőben más a szabály?

Keelhaul 2012.07.10. 15:18:36

@qualiton: Valószínűtlennek tartom, hogy 70-nel jött volna szembe azon az útszakaszon.

Keelhaul 2012.07.10. 15:22:00

@Johnny336: Burkolt utakról van szó egyébként, de a szóban forgó szakaszok elég kanyargósak ahhoz, hogy a hetven csak erős rásegítéssel legyen meg, egy-két másodpercig. Én szeretek lefele rendesen menni, de 50 fölötti átlagú kilométerem ott nem nagyon volt. A Dobogókőről lefele jövő szakaszon igen, de az országút.

@Asztalos Gábor: A Parkerdő honlapja a saját utaikra 30-at ír (ezek magánutak, tehát ha azt mondják hogy 2 akkor annyi). Kerékpárutakon is 30 elvileg a felső limit, országúton nem tudom, hogy van-e korlátozás.

qualiton 2012.07.10. 15:23:05

@Keelhaul: Csak szólok, ezeknek az utaknak nagy része aszfaltozott, szép sima, erdei, burkolat nélküli úton az utóbbi 6 évben kerékpárral 1x találkoztam. Igenis min. 70-nel jött lefelé (tudom, milyen érzés), a gyereket akig lehet félrerántani, kutyáról nem beszélve, a féket nem ismeri, és még a bunkónak áll feljebb. na ennyit erről.

873ujr3rk 2012.07.10. 15:23:36

@Keelhaul: jobban hiszel az ismeretlen száguldozónak, mint az itt kommentelő kutyás, gyermekes apukának ???
hát ezért is tartunk itt !!!!

Keelhaul 2012.07.10. 15:26:02

@qualiton: Pontosan ismerem ott az összes utat. 99%, hogy nem ment hetvennel (meg tudom mondani, melyik az a három egyenes, ahol döngethetne közel hetvennel, de ott nem lett volna probléma, tekintve hogy messziről látjátok egymást), és majdnem biztosnak tartom, hogy te sem nagyon mentél még 70-nel. 55 is nagyon sok akkor, ha félre kell kapni a kormányt, de azért ne essünk túlzásba.

Ettől függetlenül bunkóság ész nélkül száguldozni, és igazad van.

Johnny336 2012.07.10. 15:29:31

@Keelhaul: Dobogókőről lefelé az teljesen más, a Volánbuszt is előztük. :D
Asszem 40 közúton a bringával a max.

Én Szépvölgyin jöttem már le 60-nal, de ott kipörgött a 44-11 (no meg én is).

HHH-n a jól ismert szakaszokon megvan a 45-50, de az sem tartósan, inkább 40 a kényelmes, biztonságos tempó.

Ha gyalogot látok, akkor 15-re fék.

Keelhaul 2012.07.10. 15:37:21

@Johnny336: Dobogőkőről lefele nem lehet nem száguldozni.

padlogaz 2012.07.10. 15:37:36

ha ez egy korrekt írás lenne, akkor a cikk (felháborodott szerzője) először utánajárna, hogy pontosan miért nem lehet reggel 8 óra előtt behajtani arra a területre, majd ennek a ténynek az ismeretében írná meg a véleményét, ahol vagy lehetne jogosan kritizálni a behajtási korlátozást vagy nem, s ennek tükrében minősíthetné az ellenőröket, akik figyelmeztetni merészelték...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.07.10. 15:43:42

@Johnny336:
"akkor tudod, hogy egy járműnek milyen tulajdonságát a legnehezebb pontosan meghatározni. Bingó, a sebességét."
Nem igaz, a légellenállási együtthatóját és a viszkozitását is sokkal nehezebb meghatározni, de még az évjáratát is.

Trackback 2012.07.10. 15:45:29

15 éve járok rendszeresen kirándulni, és azt a tapasztalatom, hogy 10 hegyi kirándulásból 5-6 esetben előfordul, hogy felfelé kaptatva egy egyfős erdei ösvényen félre kell ugranom, sokszor be a bokorba, mert fentről egy "sem lát-sem hall", bukósisakos, térd- és könyökvédős "bringás" száguld lefelé - gondolom nyilván ő is az "edzését" tartja éppen

bármikor láthatók, akár a budai hegyek szűk turistaösvényein is, miközben lefelé száguldanak, csontra kiengedett fékekkel

A TÖKÖM TELE VAN VELÜK

javaslom, hogy az öntudatos bringás posztíró a cinikus, bicskanyitogató és sértődött stílusa helyett inkább mélyedjen el magában, és örüljön, hogy nem kapták még el olyan kirándulók, akiknek rendszeresen félre kell ugrálniuk kollégái elől

sajnálatos, hogy 2012-ben, egy európai uniós országban az emberek 98%-a alkalmatlan a közlekedés bármely formájára

Johnny336 2012.07.10. 15:47:07

@xaba99: az autó viszkozitása szerintem nulla. Tudod, mi az a viszkozitás? Vagy olvastad valahol, és gondoltad nagyon menőn hangzik? Jajj.

Évjáratot nagyjából be tudod lőni, ha szembejön veled egy adott autótipus.

Légellenállási együtthatója pedig lényegtelen. Jó, Hungaroring nyílt napon nem.

b-max 2012.07.10. 15:48:40

E heti találós kérdésünk:
Azért nem szabad az adott időben látogatni az erdőt, mivel :
a.) zavarja a vadállományt.
b.) zavarja a vadállományt, nem tudnak nyugodtan a vadászok puskacsöve elé vonulni
c.) életveszélyes, mert a sok ittas vadász még egymást is lelövi, nemhogy az ilyen színes ruhában tekergő bohócokat

Keelhaul 2012.07.10. 15:53:12

@b-max: Unalmasak és ostobák ezek a hozzászólások. Olvass vissza, többen leírtuk, hogy mi az oka.

@Trackback: Csak egy kicsit durva az általánosítás.

Kentetsu 2012.07.10. 15:56:07

Az azért vicces, hogy csupán 3 kommentet kellett elolvasnom az első trollig :))
Éljenek az IQ betyárok! :D

Trackback 2012.07.10. 15:57:58

@Keelhaul:
barátom, az a durva, hogy nem tudunk elmenni kirándulni a hegyekbe úgy, hogy ne lennénk tisztában azzal az igen jelentős a rizikóval, hogy szemből telibe kaphat egy száguldó terepbiciklis

(másrészt meg élő tapasztalat, amit írtam, de nyilván tudom, hogy az embereknek nem csak a 2%-a képes normálisan közlekedni, de tudni kell olvasni a sorok közt)

Kentetsu 2012.07.10. 15:58:51

@Trackback: Javaslom a kerékpározási stílusok közötti eltérések tanulmányozását. A poszt írója gyanítom országútival nyomja az ASZFALTON, az általad említett típus pedig downhill, esetgleg freeride bringára enged következtetni. Az előbbi engedélyezett használat, az utóbbi pedig csak a kijelölt helyeken.
Szóval ez a körtét az almával tipikus esete.
Nyugi, mert a végén még elvisz az agyvérzés. Erdőben ne idegeskedj, hanem nyeld az energiákat ..
uff

b-max 2012.07.10. 16:01:27

@Keelhaul:
Igazból egy a bajom ezzel az egésszel, kicsit kifejtve, hogy egyrészt a kisebbség (a vadászok) érdekében történnek ezek az dolgok, akik kvázi kisajátítják az erdőt a többség elöl, sőt az egyesületen kívüli vadászok elől is.
Másrész most milyen alapon hivatkozik egy olyan ember a vadállomány zavarására, aki a pusztitja őket ? Nagyon álságos dolognak tartom ! Persze ne kóboroljon mindenki össze-vissza, ez okés, de több mint 30 éve erdőben sportolóként, jópár vadászt ismerve úgy látom, hogy általában önös érdekek állnak a háttérben...

Keelhaul 2012.07.10. 16:03:51

@Trackback: Valóban, de gondolom te is belátod, hogy valószínűleg a post írójának sincs semmi köze ahhoz a jelenséghez, ami egyébként létezik de kissé túldimenzionált. Az kétségtelen, hogy maga az írás nem egy telitalálat, de nagyon sok módja van a hülyén közeledésnek és igen, nem minden hülyén közlekedési mód egyenlő.

Egyébként kommented pusztába kiáltott szó. A legtöbb amit tehetsz, hogy lerúgod a hülyegyereket vagy legalábbis (preferálandó a civilizált megoldás) rászólsz, hogy ésszel.

Velem is előfordult már, hogy a Tündérhegyi úton szembetalálkoztam velük és nem igazán úgy jöttek be a kanyarba, ahogy kellett volna, de megvitattuk a dolgot. Ott, a helyszínen.

Trackback 2012.07.10. 16:06:29

@Kentetsu:
@Keelhaul:

igazatok van, csak kieresztettem a gőzt, bocs

nem vagyok egy agresszív fajta, és mire odajutnék, hogy intelligensen megbeszéljem a taggal a dolgot, már csak a porfelhő lebeg utána :)

Mon3 2012.07.10. 16:06:35

Nem érted? Fél nyolc előtt feltartod a terepjárókat. A miattad végrehajtott fékezések és kerék csikorgások zavarják azNem érted? Fél nyolc előtt feltartod a terepjárókat. A miattad végrehajtott fékezések és kerékcsikorgások zavarják az állatokat. A szabály az szabály. Szegény őz a biciklis rendszámod nélkül nem tud téged feljelenteni.

Tegnap voltam a balesetemmel kapcsolatban egy vizsgálaton. Az orvos kioktatott, hogy ne hajtsak olyan gyorsan. Ő is nyitotta már rá kiszállásnál az ajtaját egy kerékpárosra, de az csak 15-el tekert, így a borulás után csak lerázta magát és sebesülés nélkül eltekert. És még az orvos kocsijában sem keletkezett sérülés. Tehát vegyek az illetőtől példát, és nem szabad gyorsan tekerni, és nem szabad a körúton sem tekerni. A kerékpár a szobába való, és nem közlekedési eszköz. Budapest egy szeretni való város, itt nincs olyan őrület, mint Amszterdamban.
Biztos neki van igaza, nekem meg commotio cerebritem, retrográd amnesiám, orrcsonttörésem, kézközépcsont-törésem, posztkommóciós szindrómám, kognitív zavaraim, ill. nagy szám van.
állatokat. A szabály az szabály. Szegény őz a biciklis rendszámod nélkül nem tud téged feljelenteni.

Tegnap voltam a balesetemmel kapcsolatban egy vizsgálaton. Az orvos kioktatott, hogy ne hajtsak olyan gyorsan. Ő is nyitotta már rá kiszállásnál az ajtaját egy kerékpárosra, de az csak 15-el tekert, így a borulás után csak lerázta magát és sebesülés nélkül eltekert. És még az orvos kocsijában sem keletkezett sérülés. Tehát vegyek az illetőtől példát, és nem szabad gyorsan tekerni, és nem szabad a körúton sem tekerni. A kerékpár a szobába való, és nem közlekedési eszköz. Budapest egy szeretni való város, itt nincs olyan őrület mint Amszterdamban.
Biztos neki van igaza, nekem meg commotio cerebritem, retrograd amnesiám, orrcsonttörésem, kézközépcsont törésem, posztkommóciós szindrómám, kognitív zavaraim ill. nagy szám van.

Keelhaul 2012.07.10. 16:07:18

@b-max: Olvass vissza. Belinkeltem, hogy milyen utakról van szó, de akkor leírom újra. Ezek a Pilis Parkerdő Zrt. erdészeti magánútjai, amelyeken erdészeti járművek (teherautók, stb.) járnak a tiltott időszakban. Amikor te onnan ki vagy tiltva, akkor szállítják ki a rönkfát az erdőből. Az utak szélessége pontosan 1 teherautónyi, azaz találkozni eggyel nem szerencsés. Tehát nem arról van szó, hogy xyz miatt egy közutat elzárnak a forgalom elől, magánútról van szó.

b-max 2012.07.10. 16:10:44

@Keelhaul:
Tehát arra gondolsz, hogy reggel 8 óra után nem járnak arra a teherautók ? :O

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.07.10. 16:12:12

@Johnny336:
szerintem neked nincs sejtelmed arról, hogy mi a viszkozitás. ha 0 lenne, magától molekulákra hullana szét. pont hogy a végtelen felé közelít.

az meg hogy egy tulajdonság lényeges-e vagy nem, teljesen lényegtelen, ha egyszer nehezebb megtippelni, mint a sebességet.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.07.10. 16:13:59

@Keelhaul: hagyjad, ezek nem tudják/akarják felfogni a magánút fogalmát.
nekik mindenhez van joguk, nekik minden jár.

b-max 2012.07.10. 16:15:39

@Keelhaul:
De egyébként a (szerintem ostoba) szabályoknál tartunk, az erdőben a KRESZ szabályai érvényesek. Tehát olyan sebességet kell választani a teherautó vezetőjének, hogy váratlanul felbukkanó forgalmi akadály esetén meg tudjon állni biztonságosan.
Ugyanez vonatkozik az "eltévedt lövedék" esetére, amit minden vadász 2. mondatában hangoztat, csak úgy adhat le lövést, hogy a cél és a ő közötte nincs senki, valamint nem áll fent a veszélye annak, hogy sérülést okoz más személyben.

Keelhaul 2012.07.10. 16:17:41

@b-max: A KRESZ szabályai a közúton érvényesek.

Ringlósztár 2012.07.10. 16:20:07

@873ujr3rk:
meg az a rengeteg óvodás, akinek kilövették a szemét!

Keelhaul 2012.07.10. 16:20:36

@b-max: A szóban forgó utakon a megadott időszakban garantálja neked a Pilis Parkerdő Zrt, hogy nem fogsz rohadt nagy teherautókkal találkozni. Erdészekkel igen, de minden végpontján az úthálózatnak sorompó van.

Megjegyzem ezek az ő SAJÁT útjaik, tehát ha azt mondják, hogy 8-tól van nyitva, akkor akkortól van nyitva és punktum. Esetleg valamilyen kerékpáros szövetség letárgyalhatná velük, hogy pl 7-10 között legyen nyitva és 10-16 között hétköznap csukva, de a lényegen semmit sem változtat. Ők mondják, hogy mikor mehetsz be az útjaikra.

b-max 2012.07.10. 16:23:03

@Keelhaul:
Azért olvass utána Erdőtörvényben...
És most nem kötekedni akarok, megértelek téged, csak általában, nem az általad leírt okok játszanak közben az ilyen, és hasonló konfliktusokban.

Keelhaul 2012.07.10. 16:24:16

OFF amúgy de ha már erdő, gondoltam megosztom veletek, hogy a két héttel ezelőtti hétfői hatalmas esőzés alatt/után (a vége felé magyarán) éppen a János-hegyen voltam, ahol láttam átsétálni az úton egy szarvastehenet. Komolyan. Soha nem láttam még vadon szarvastehenet ilyen közelről, de most sikerült. ON

Keelhaul 2012.07.10. 16:25:46

@b-max: Utánaolvastam a dolognak. Nekem korrektnek és érthetőnek tűnik a szabály.

b-max 2012.07.10. 16:27:35

@Keelhaul:

77. § (1) Az erdőterületen, valamint az erdészeti magánúton való közlekedésre a KRESZ szabályokat e törvényben foglalt kiegészítésekkel kell alkalmazni.

Tehát alapvetően a KRESZ szabályok érvényesek, pár kiegészitéssel

dukeekud 2012.07.10. 16:28:50

"Terepjáróval ütöttek rajta P. Feri kollégán a vadőrök, miközben rutinszerű kerékpáros tréningjét végezte"

Mekora buzi, volt pofaja kerekparral betolakodni az erdobe. Mikozben mindenki tudja, hogy az erdonek egyetlen celja van, hogy a terepjarosok, quadosok, krossmotorosok szorakozasat szolgalja. Teljesen normalis, hogy se gyalogost, se kereparost nem engednek meg az erdo kozelebe sem.
Szerencsere mar keszul a torvenyjavaslat, hogy az allatokat is kitiltsak az erdobol. Meg az atrepulest is megtiltjak a madaraknak, mert az allatok, zavarjak es veszelyeztetik a terepjarosokat, motorosokat.

Keelhaul 2012.07.10. 16:29:47

@b-max: Pár kiegészítéssel. Erről van szó. Pl. ha ki vagy tiltva 8 előtt, akkor ki vagy tiltva, és nem is kell rád számítania a teherautónak.

Keelhaul 2012.07.10. 16:30:34

@dukeekud: Write only üzemmód. Gratulálok hozzá. Gondolom életedben nem kerékpároztál még erdőben, így különösen jó, hogy hozzászólsz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.10. 16:32:35

sokkal normalisabb idok voltak, mikor nem voltak maganerdok
elmentunk kirandulni eszunkbe se jutott, hogy ez maganterulet, meg nem szzedhetunk gombat
de akik hozzajutottak azok se fizettek erte...

Keelhaul 2012.07.10. 16:33:47

@hagyma: Én örülök neki, hogy a szóban forgó útszakaszok magánkézen vannak, nincsenek pl lerohadva.

Muad\\\'Dib 2012.07.10. 16:33:57

Komolyan mondom b+, ez nem semmi. Ebben az országban mindenki azt hiszi, hogy nincsenek szabályok, csak javaslatok. És mindenki halálosan fel van háborodva, ha esetleg mégis szól valaki, hogy be kellene tartani.
Érdekes, hogy az oly sokszor emlegetett nyugaton, fel nem merül senkiben, hogy egy ilyen után nyavalyogjon. Inkább örül, ha olyan rendes volt valaki, hogy nem kapott egy aranyos szabálysértési bírságot.

Johnny336 2012.07.10. 16:37:08

@xaba99: közlekedés szempontjából fontosabb a sebesség megítélhetősége, mint a viszkozitásé.
Azt is írtam, hogy KRESZ-oktatás, nem fizikus doktori disszertáció.
Fémek esetén is szokás viszkozitást mérni? Nem vagyok fizikus.
Itt arról volt szó, hogy "70-nel jött le az erdőben a bringás", nem arról, hogy 6061-es alu váza van...

Johnny336 2012.07.10. 16:41:11

@Keelhaul: az Auchan parkoló is magánút, ahol a KRESZ szerint kell közlekedni.
Ha az Auchan azt mondja, hogy 7-22-ig mehetsz oda az autóddal, és kizárólag a vásárlás idején várakozhatsz kint az autóddal, akkor ne csodálkozz, ha 6-kor mondjuk elszállíttatják a vasat.
Csak ezt nem értik emberek. Szerintem te se próbáld nekik megmagyarázni, úgy se sikerül :D

ex-dr. vuk 2012.07.10. 16:48:37

Egy veszelyes bunozovel kevesebb van az orszagban.
Keep up the good work!

azekezetnelkulitelseolvasom 2012.07.10. 16:50:45

Én elhiszem hogy oka van annak hogy 8 előtt nem lehet közlekedni. Még azt is el tudom képzelni hogy az állatok hajnalban "élnek" és ne zavarjuk őket, a saját érdekünkben is (a vaddisznó életveszélyes is lehet). Szerintem itt sokan úgy gondolják hogy az erdő az mindig ugyanolyan, nem rejthet semmilyen veszélyt, pedig de.

Kölcsi 2012.07.10. 16:52:03

Nos, előttem már leírták, hogy miért ne menj be 8 előtt, de teherautóval, erdész-autóval utána is találkozhatsz. Nekem már többször sikerült, de érdekes módon félreálltam és megköszönték, illetve volt olyan, hogy ők intettek és engedtek el. Amúgy meg elég nagy táblák vannak, ahol leírják ezeket, bár lehet, hogy nincsen ott minden bejáratnál. A kijelölt utakon kívül többek között a saját érdekedben nem engednek bringázni, mert sokszor olyan a terep, hogy már kisebb sebességnél is pofára eshetsz.

Zirowe 2012.07.10. 17:04:11

Csak tudnám miért kell ilyen modorosan és szerteágazóan írni pár soros dologról!

Spadla z oblakov 2012.07.10. 17:41:15

@Trackback: le kell a fejüket vágni: sétálj szamurájkarddal. opp... baleset volt.

osztom ezt a véleményt 2012.07.10. 17:41:16

Az ilyen emberek miatt (IS) tart ott Magyarország, ahol.

Spadla z oblakov 2012.07.10. 17:47:01

@Zirowe: mert a lényeg nem is a konfliktuson van, hanem hogy a posztíró milyen kurva edzett és menő. a poszt 4/5-e a poszt toló reggeli szokásairól ír.

minden kerékpáros menő csávó.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.07.10. 17:48:00

@xaba99: Pedig nagyjából Te nem tudod mit beszélsz és rendesen kevered a "kohézió" nevű csodálatossággal. De a google a te barátod is,így nem fogom belinkelni---keress rá!

@Johnny336: Jól tudtad a viszkozitás csak gáz és folyékony halmazállapotoknál "játszik"--abból pedig nem sok autót készítenek.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.07.10. 17:56:35

Te, nem azért voltak ott a posztoló által említett "a katonai terepjárók, az éles lövészetet tartó katonák" mert biztosra vették, hogy nem kell polgári forgalommal találkozniuk?

Ez meg közéjük bringázott és még fel is háborodott, hogy a lövöldözőknek szabad ott lenni akkor neki mér' nem? Te jó ég...

Darwin díjas :)

Zirowe 2012.07.10. 17:59:38

@Spadla z oblakov: én is kerékpározom, de a tököm tele van azokkal, akik nem tartják be a szabályokat és utána még nekik áll feljebb.

És igenis megállok minden egyes piros lámpánál a belvárosban, és nézem a sok parasztot, aki áthajt rajta.

Mercel 2012.07.10. 18:03:42

@xaba99:

Ja. Neked is jogod van hülyének lenni.
Meg is mondom a többieknek, hogy hagyjátok már csak egy idióta akinek felmegy a vérnyomása ha meghallja a bringa szót.

Arra ugrassz nem a pornóra? Vagy is is, de ilyenkor rossz helyre megy a vér?:D

"Frigyes"

Mercel 2012.07.10. 18:04:55

@Zirowe:

Ezzel mondjuk én is így vagyok:(

"Frigyes"

Martian (törölt) 2012.07.10. 18:09:31

@Trackback: különbséget kell tenni az 1 m széles turistaösvényen terepbringázó és a 3-4-5 m széles erdőgazdasági aszfaltúton tekerő között.
Az előbbi esetben egyszerűen nem fér el a gyalogos turista és a (jórészt szabálytalanul turistaúton tekerő) bringás egymás mellett.

Martian (törölt) 2012.07.10. 18:12:00

@Keelhaul: erdőgazdasági karbantarás régen is volt, viszont manapság durvább erdővágások vannak.

aaaarrrrggh 2012.07.10. 18:13:19

Elképesztő, hogy nyikhaj erdészkék mit meg nem engednek maguknak. Ezentúl vigyél magaddal edzéshez valamilyen neked tetsző fegyvert, és mészárold le az ilyen és ehhez hasonló figurákat. Főleg emelkedőn felfelé fékezett be eléd a mocskos állat - azért alapból halállal kell lakolnia. Ha végeztél az edzéssel a fasszopó gépjárművezetőket tereld össze. Egy részüket lődd halomra a maradékot oldd fel savban.

AczélGyuribácsi 2012.07.10. 18:13:33

"a sofőr igyekezett úgy kivágni az ajtaját, hogy el se férjek mellette. Megálltam hát, ami hegynek fölfelé a saját értékrendem szerint komoly vétség és kíváncsian hallgattam, mit akarhat."

Nincs vita!

Igazi bringáshoz méltóan nem álltál volna meg! Ahogy a társaid sem a járdán vagy a kirándulóhelyeken a gyerekek között, esetleg a piros jelzésnél a kereszteződésben.
Szóval a történetnek innen kezdve semmi hitele és jelentősége nincs!
Te akkor is ott tekernél, ha ISMERED a szabályt!

maC 2012.07.10. 18:14:25

@Muad\\\'Dib: "Érdekes, hogy az oly sokszor emlegetett nyugaton, fel nem merül senkiben, hogy egy ilyen után nyavalyogjon."

Tévedés. Pár hónapja Németország legnagyobb bringás magazinja (Bike) vezércikket (!) hozott le arról, hogy nálunk miért van egyre több ehhez hasonló buta szabályozás és hogyan lehetne jobban kommunikálni az erdészetekkel és a helyi önkormányzatokkal az ottani helyzet megváltoztatásáért.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.10. 18:15:54

"de hát komolyabb tempónál nincs idő táblákat olvasgatni…"

Ezen jót röhögtem. Téged sem az eszedért szerethetnek.

Ezek szerint mehetek 200-al az 30-as táblánál, mert nem volt időm elolvasni?

Spadla z oblakov 2012.07.10. 18:16:56

@Mercel: figyelj... próbálj békésen, nyugodtan vezetni a városban. figyeld meg, mit művelnek a kerékpárosok Budapest főbb útvonalain: szembe jönnek az egyirányú utcán, és mikor dudálsz nekik közlik, hogy szabad (és elhajtanak, el sem tudod nekik magyarázni, hogy csak akkor, ha erre külön jelzés van) és integetnek, rávernek az autódra és lekurvanyáznak.
Bőszen mennek a buszsávban, holott nekik nem szabad ott közlekedni. Ha egy busz el mer mellettük menni, a megállóban rázzák az öklüket szegény buszvezetőkre, megverik, leköpik őket.

Keményen hajtanak az autóúton, párhuzamosan a kerékpárúttal, holott ez tilos.

A rakparton negyvennek nyomják ott, ahol osztott a kerékpársáv, és simán elütik, ijesztgetik a gyalogosokat, nekimennek az időseknek és az eléjük sétáló gyermekeket elgázolják, kurva anyáznak.

Simán átmennek a piros lámpákon, a frászt hozzák a normális autósokra.

Ha mondjuk utóléred az ilyen faszkalapot, és lehúzod az ablakod, és szólnál, hogy jóember vigyázz, ne menj át a piroson, egy életed van, písz, már a lelassításnál őrjöngenek, ahogy lenyílik az ablak, beköpnek és kurva anyáznak.

Mikor ezt eljátsszák veled minden hét minden napján, egy idő utánmár nem vagy békés: rádudálsz, leszorítod a bunkóját a járdára, vagy benyomod bosszúként egy kátyúba a geciládát.

Pedig békésen kezdted, normálisan közeledtél az elején. De a kerékpárosok hihetetlenül beképzelt, faszparaszt alpári tahók.

Egyszer láttam egy bringást, zsinórban négy piroson ment át. Egy ilyenért az autósról a gatyát is lehúzza a rendőr.

A legzavaróbb a kettős mérce és a kerékpárosok súlyos mentálhigiénés állapota.

kyanzes (törölt) 2012.07.10. 18:28:43

Elképzelem, hogy ráordít a mókusra "Vissza az odvadba, nem tudsz olvasni? Még nem nyitott ki az erdő!"

Szégyenükben fejüket lehajtó vadmalacok somfordálnak vissza vackukba. "Soha többé!"

aaaarrrrggh 2012.07.10. 18:32:44

@Spadla z oblakov:
Gerjeszted a gyűlölködést. Az ilyen leszorítós stb. reagálás fenntartja az ellenségeskedést, a harcot az aszfaltért. Mind az autós és a biciglis félnek is már végre meg kéne tanulnia kilépni a gyűlölködő spirálból. Próbáljatok toleránsak lenni akkor is ha nehéz.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.07.10. 18:40:27

Anno a katonasagnal az ember hamar rajott, hogy a szabalyt nem megbaszni, mert szaporodik.

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.10. 18:48:55

Na ja, a biciklis tahók mindenre találnak kifogást.

Csak a kibaszott előírásokat nem akarják betartani soha, sehol.

exseven2 2012.07.10. 18:55:11

Bitzikklizni kizárólag a kijelölt kerékpárúton szabad szökőnapokon reggel 10 és fél 11 között. A többi napon kizárólag sportközvetítések megtekintése megengedett. A bitzikklizés súlyos veszélyt jelent a társdalomra és a természzetre, terjedése minden eszközzel megakadályozandó!

Monsieur 2012.07.10. 19:08:02

.. a legjobban a viszkozitáson elmékedők vitája tetszett..szinte szürreális egy ilyen poszt okán..

A szabályos-szabálytalan,jogos-jogtalan hozzászólásokról az jutott eszembe,nemrég Rákosrendezőnél kellett oda-vissza kb.fél-fél órát várakoznom a tilos jelzésnél autóval,míg a bringások gyalogosok a szükséges körültekintés után jöttek-mentek ugyanott.
Az adott helyzetben meg nem fordult a fejemben hogy hogy merészelik..
Természetesen nem vonnék teljes párhuzamot a két dolog között,de a posztoló is bizonyára valamiféle rugalmasságot gondolna el az intézkedésre jogosultak részéről..

Kopi3.14 2012.07.10. 19:08:24

@xaba99: Hát, szerintem fuss neki mégegyszer, mert ha sszerinted egy szilárd tárgynak van viszkozitása, akkor valahol nagyon rossz helyen tanultad a tanulni valót.

@Johnny336: közúton lapesetben 40, bukóval 50. De a sebességmérö berendezés nem kötelezö rá, mert az csak a 40km/h-nál nagyobb tervezett max végsebességü gépjármüvekre vonatkozik. Innentöl kezdve ki mondja meg, mennyi a kerékpáros sebessége, hogy lehessen büntetni, ha nem kell a sebesség ellenörzésére alkalmas berendezéssel ellátni? (Kiegészítö móka, az elektromos kerékpárok mint olyan- amelyik önállóan is gurul az szerintem segédmotoros kerékpár, de a megfelelö rendeletet sokszori kereséssel sem sikerült megtalálni, ami a segédmocit definiálja. A mopedautó is elvileg az lenne.)

güzü 2012.07.10. 19:10:55

@Spadla z oblakov: Kedves alig-alig elfogult autós pajtás! Egyszer, csak legalább egyszer próbálj ki 1 bringát! Meglátod, nem leszel vadállat, agresszív, piroson átkelő anti szociális valaki. Nem a bringa teszi! Sőt, klassz dolog bringázni!! Én nagyon szeretem. Annak ellenére, hogy sok olyan cimbora, mint te, naponta tör az életemre, amit csak az véd meg, hogy kétszer úgy figyelek, mint amikor autót vezetek. Nem minden bringás állat, ahogy van normális autós is. Egyre több, akik kedvesen, előzékenyen elengednek, vigyáznak ránk, segítenek. Belátják, hogy nem haragudni kell a bringásra, ha megelőz téged a dugóban. Ettől még nem omlik össze az egód. Az is igaz, hogy van, sajnos több mint kellene, agresszív bringás. De a többség normálisan teker. És szeretne élve hazaérni, amit sok elfogult , az autó kormánya mögött magát császárnak érző autós partner minden áron igyekszik meggátolni, rossz esetben rajtad átkelve, a bringát leszorítva. El kellene gondolkozni. Nagy vagányság megmutatni, milyen erős a kasztni! Én nem úgy kezdtem, hogy azonnal magyaráztam minden autósnak. De miután többször olyan közel jöttek hozzám, hogy a tükrükkel meglöktek, akkor, ha utolértem, azért rákérdeztem, normális-e? Így persze, hogy egy idő után elfogult a bringás. Tapasztalat! Nem úgy született, hogy autós gyűlölő! Azzá tették a hozzád hasonló kerékpát gyűlölők. Tudod, a Kékfényben szereplő fekete hajú, barna börű emberkéket sem származásuk miatt utálják!
Egyébként néhány felrótt bűn: A bringaúton, ha az közös a gyalogossal, nem kötelező hakadni. Az új kresz szerint. Én országútizom. Furcsa lenne az Árpádhídon a gyalogosok közt 35 km/h körül szlalomozni... Ráadásul a bringaút, ahol menni kellene, sok esetben olyan állapotban van, hogy a montimat sem vinném fel rá, szétesne. Fizikailag nem alkalmas a minősége tekerésre! Buszsáv: Egyszer próbáld ki, hogy bringával mész a középső sáv szélén, melletted a kocsik, nem mennek odébb, jobbról a hetes. Egy próbát megér. Szóval a szabály persze, de tudod, szeretünk élni!
Végül, egyszer tényleg ki lehet szállni az autóból. Olcsóbb, gyorsabb, kevesebb dugó lenne stb.
Jó , toleráns, utat!

Kopi3.14 2012.07.10. 19:12:04

@AczélGyuribácsi: Ha megáll egy autó, s szállnak ki belöle, az még nem jelenti, hogy meg kell állni. Vagy te parkolóban megállsz midnen hasonlónak, pl Tescoban?

2012.07.10. 19:24:29

hihetetlen, mennyi agyhalott van, aki nem képes felfogni mi a cikk értelme. nem azt vitatja, hogy van egy ilyen szabály, hanem azt, hogy mennyire abszurd, hogy a nagyobb zajforrások mellett pont ezt a kisebbet tiltják. és ebben igaza. van.
olyan helyeken ahol jelen vannak nagyobb zajforrások teljesen értelmetlen az ilyen tiltás. és ha van egy ilyen szabály, akkor nem az kellene, hogy a reakció legyen, hogy rossz ember vagy mert nem tartod be, hanem meg kellene változtatni a szabályt.
-
mellesleg: vajon miért nincs olyan szabály, hogy az erdőt átszelő autó úton csak 8tól lehet közlekedni? lehet mert akik a szabályokat hozzák autóval járnak?

Szúnyog 2012.07.10. 19:34:09

Jellegzetes kerékagyú fickó. Szarik elolvasni a táblát, megteszi az oldalvágást, nem szólt neki egy autós szem. A szemét autósok. Álljon meg, szálljon ki, olvassa el, majd finoman tudósítsa erről a kerékagyú majmot!

Reggie 2012.07.10. 19:35:18

@mizant21: Hol olvastad,hogy a zaj miatt tilos kerekparozni?

2012.07.10. 19:37:05

Reggie: a cikk utolsó bekezdése utal erre, és logikusnak tűnik. más oka mi lenne a tiltásnak, minthogy zavarja az állatokat?

fda 2012.07.10. 19:50:53

Azért a sok hozzászólás jól mutatja az emberek átlagIQ-ját...

Mekkora bűn már, fél nyolckor bringázni az erdei úton.

És milyen hiteles, hogy a csávó terepjáróval védi az erdő csendjét-rendjét.

Én egyszer a Fertő-vidéken bicajoztam, megláttam egy magaslest és felmásztam rá -- a távoli marhákat fényképezni. Erre nagy porfelhővel érkezett egy természetőr terepjárós csávó, hogy meg fog büntetni, mert erre a területre nem szabad behajtani. Kiröhögtem és elmagyaráztam neki, hogy a land rovere több kárt tett mint ahogy én csendben betekertem - kiírva meg nem volt az úton, hogy nem szabad bejönni. Azért lassan visszavett az arcából, és ő is nagy kegyesen elengedett büntetés nélkül.

Reggie 2012.07.10. 19:52:11

@mizant21: Az, hogy a cikkiro fantazial nem jelenti azt, hogy ugy is van. Masok mar irtak, hogy esetleg a vadaszathoz lehet koze.

Bicska2 2012.07.10. 19:54:56

@Spadla z oblakov:
bár látom, hogy ez egy uszító, troll hozzászólás, olyan etetős hangulatban vagyok.

"simán elütik, ijesztgetik a gyalogosokat, nekimennek az időseknek és az eléjük sétáló gyermekeket elgázolják"
Elütik, elgázolják, kiirtják. Nyilván. Sok tahó teker persze, de tegyük hozzá: általános dolog a bringagyalog bringás oldalán kolbászolni és ijedezni és felháborodni. Azért a rendszeres elgázolás nem igaz, a rémüldözésnek meg nem 100 %-ban a kerékpáros az oka.

"Simán átmennek a piros lámpákon" Ez igaz. Szerencsére rám piroson átmenő autós soha a büdös életben nem hozott frászt... érezd a hangomon az iróniát.

"őrjöngenek, ahogy lenyílik az ablak, beköpnek és kurva anyáznak."
Nem vonom kétségbe, hogy láttál/tapasztaltál ilyet. Az egy állat volt, ilyen lovaskocsin, gyalog, és léghajón is előfordul. 7 évnyi főfalui bringázásom alatt ilyent még nem láttam, bátorkodom nem általánosnak tekinteni. Bármennyire felháborító, kérlek Te se gondold, hogy minden egyes kerékpáros ilyen.

"rádudálsz, leszorítod a bunkóját a járdára, vagy benyomod bosszúként egy kátyúba a geciládát"
Javíts ki ha tévednék, de amennyiben valaki nem KRESZ szerint közlekedik, azért még nincs jogod az életére törni. Ha mégis, akkor Te is a KRESZ alapvetései ellen teszel.
De főleg: mikor leszorítasz egy kerékpárost a g.cibe, honnan tudod biztosan, hogy az is éppen a szabálytalan fajtából való? Én például nem emlékszem, hogy az utóbbi pár sok hónapban átmentem volna piroson -féktávon besárgulást nem számítva. Sose volt szokásom.
Utoljára ősszel volt egy necces szitum, mikor a macisajtomnak megfelelően körülsasoltam nem láttam senkit, hát mentem. Zöld háttérrel a zöld ottót nem vettem észre. Fékeztünk mindketten, méterekre egymástól megálltunk. Elnézést kértem, elfogadta bocsánatkérésem. Nem akart megölni a g.cibe, el tudta fogadni, hogy az ember néha hibázik. Máskor meg én korrigáltam mások figyelmetlenségét, ez egy ilyen "társasjáték" ez a fránya közlekedés.
Ha engem akarnál leszorítani a g.cibe, mert reggel valaki áttekert a piroson, morcos lennék. Te is az lennél, ha egy kamion rommá törné a kocsidat, mert előző nap látott valakit tilosban parkolni.

2012.07.10. 20:04:21

Reggie: ha ez így lenne akkor gondolom egyáltalán ott tartózkodni sem lehetne. amint megint egy szimpatikus dolog lenne persze, hogy nem mehetsz az erdőbe, mert zavarod a lövöldözőket.

2012.07.10. 20:05:31

és a cikkből az jött le, hogy nem azzal volt bajuk a vadászoknak, hogy ott volt, hanem hogy tekert.

blablabla123 2012.07.10. 20:08:19

stolbuci is a könyéken lakik és szokott vadászni,na én nem találkoznék vele össze amikor autóval/puskával közlekedik ott

Bicska2 2012.07.10. 20:10:44

@güzü: Én alapvetően kerülöm az olyan nagy forgalmú utakat, ahol buszsáv van. A saját érdekemben. Ott büdös van, és zaj.
Persze van, hogy nincs más választásom.
Ilyenkor -kövezzetek meg- én is a buszsávban tekerek. Mikor jő a busz, és nézek hátra/integetek autós pajtásnak, hogy oda elé húzódnék le, tízből kilenc beenged.
Aztán ha elment a busz/buszok, kimegyek előle a buszsávba.
A busz lassítás nélkül megy el mellettem.
Ottósokat nem lassítom, amíg nem jön busz.
Ha elment mellettem a busz, akkor sem.
15 másodperc az életéből. Vagy annyi sem, ha éppen dugó van, mint általában.
Ezzel a metódussal még nem volt érdembeli konfliktusom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.10. 20:40:56

"Mindegy, a lényeg, hogy a szabály az szabály. Pár kilométerre"
Őet biztos nem látta a yard, te meg rosszkor voltál rossz helyen, így részt vállalhattál a költségvetés kiigazításából... :S

Pirx 2012.07.10. 20:43:32

Kedves alig-alig elfogult bringás pajtás! Egyszer, csak legalább egyszer próbálj gyalogolni! Meglátod, nem leszel vadállat, agresszív, piroson átkelő anti szociális valaki. Nem a járda teszi! Sőt, klassz dolog gyalogolni!! Én nagyon szeretem. Annak ellenére, hogy sok olyan cimbora, mint te, naponta tör az életemre, amit csak az véd meg, hogy kétszer úgy figyelek, mint amikor autót vezetek. Nem minden gyalogos állat, ahogy van normális bringás is. Egyre több, akik kedvesen, előzékenyen elengednek, vigyáznak ránk, segítenek. Belátják, hogy nem haragudni kell a gyalogosra, ha a járdán sétál. Ettől még nem omlik össze az egód. Az is igaz, hogy van, sajnos több mint kellene, agresszív gyalogos. De a többség normálisan sétál. És szeretne élve hazaérni, amit sok elfogult , a bringa kormánya mögött magát császárnak érző bringás partner minden áron igyekszik meggátolni, rossz esetben rajtad átkelve, a gyalogost leszorítva. El kellene gondolkozni. Nagy vagányság megmutatni, milyen erős a kasztni! Én nem úgy kezdtem, hogy azonnal magyaráztam minden bringásnak. De miután többször olyan közel jöttek hozzám, hogy a tükrükkel meglöktek, akkor azért rákérdeztem, normális-e? Így persze, hogy egy idő után elfogult a gyalogos. Tapasztalat! Nem úgy született, hogy bringás gyűlölő! Azzá tették a hozzád hasonló gyalogost gyűlölők. Tudod, a Kékfényben szereplő fekete hajú, barna börű emberkéket sem származásuk miatt utálják!

Végül, egyszer tényleg le lehet szállni a bringáról (a járdán).
Jó , toleráns, utat!

Stohl András 2012.07.10. 20:45:36

@blablabla123: "stolbuci is a könyéken lakik és szokott vadászni,na én nem találkoznék vele össze amikor autóval/puskával közlekedik ott "

Nem kell betojni, legtöbbszor úgy bepiálunk, már vadászat elött, hogy a puskát sem tudom felemelni. Szoval nyugi, a vezetés az részegen is kiválóan megy, de a vadászat meg nem, pedig rendszesen gyakorlom.

Maeldron 2012.07.10. 21:13:57

"de hát komolyabb tempónál nincs idő táblákat olvasgatni…"

Kíváncsi lennék, hogy ha kis híján átmenne rajtad egy autó - azért írom, hogy kis híján, mert nem kívánok senkinek rosszat -, akkor mennyire fogadnád el magyarázatként, hogy komolyabb tempónál nincs idő olvasgatni a stop táblát.

Gyökér bringás. Az összes közlekedő közül statisztikailag a legparasztabb alfaj. Tízből kilenc lámpa nélkül este. Tízből nyolc előbb-utóbb szembe jön az egyirányú közepén.

Laurel 2012.07.10. 21:27:48

A 80-as 90-es években sokat bringáztam azon az úton. Nem volt semmiféle időbeli korlátozás és konfliktusok sem voltak. Ha jött a teherautó, a vaddisznó, a gyalogos, stb, az ember lassított és elfértünk egymás mellett. Lehet, hogy most valaki nagyon félti az íróasztalát, ezért szabályokat hoz, ellenőrizteti, és ezzel indokolja a saját és a munkaköre létét. Ismétlem, sokat jártam arra még vagy 15 éve és béke volt, reggel nyolc előtt is és utána is.

patuha 2012.07.10. 21:30:29

Nahát szerintem meg megbaszhatják az anyjukat ezzel. Szerintem magyar állampolgárként akkor mehetek az erdőbe, amikor akarok, az nincs kisajátítva senki részére, kapják be. Akár biciglivel, akár lóval, akár gyalog. Azt még megértem, hogy nem engednek be autóval, ezért is hagytam ki a felsorolásból.

güzü 2012.07.10. 21:47:35

@Pirx: Gratula! Te aztán egy JÓ NAGY adag fogalmazásgátlón nőttél fel! De legalább eredeti csávó vagy, pont a témához szóltál hozzá!

kovboj1 2012.07.10. 21:48:31

@Keelhaul: ott a pont. hamár meghozták a korlátozást, nem kell meglepődni azon ha megpróbálják betartatni és passz. p.ferivel is biztos előfordult már, hogy munkaköre ellátása közben valaminemű kellemetlenséget okozott másoknak. ez egy ilyen világ.

güzü 2012.07.10. 21:53:45

@Maeldron: "Gyökér bringás. Az összes közlekedő közül statisztikailag a legparasztabb alfaj" Szerencse, hogy a szemüveged annyira sötét, hogy nem látod a szuper jófej, szabályos, toleráns, legkevésbé sem agresszív autós társaidat, és tényleg mázli, hogy elfogult sem vagy. Pedig, de csak biztos véletlenül, elő-elő fordul, hogy autós pajti nem indexel, roki helyen parkol, befékezget előtted, kiugrik és fenyegeti autós sorstársát, buszsávozik, / vagy azt csak bringával nem szabad? /, csak örökölni lehet tőle a belső sávot, három helyen parkol átlósan stb, stb. Velük miért nem általánosítasz, pedig a te hibátlan fajtádból valók!

lapos a Föld 2012.07.10. 21:56:00

Gondolom azok, akik azért csesztetik a P. Ferit, hogy milyen félkegyelmű, mert nem tudja, hogyan és mikor kell erdőben biciklizni, más posztoknál meg azért őrjöngek, hogy miért nem húznak el vagy ki a járdáról/a városból/a hegyi sétálóutakról a cangások. Mások meg azért vannak kiborulva, hogy nem olvas el kisbetűvel kiírt részeket. Hát nyugaton irgalmatlan nagy betűkkel írják ezt ki, hogy az öregek is el tudják olvasni. Úgy látszik itthon tartja magát az a szemlélet rendesen, hogy nem a figyelmet hívjuk fel valamire, hanem automatikusan úgy alakítjuk ki a szabályokat, hogy eleve belefuthassunk valami retorzióba.

VacakBlogHu 2012.07.10. 22:00:48

Na ez az ami mindent elmond a biciklis társadalom nagy részéről, helyesbítek, a biciklis társadalom azon részéről akikkel Budapesten és környékén találkozom: "...tényleg elhúztam egy tájékoztató tábla mellett a lejtőn – de hát komolyabb tempónál nincs idő táblákat olvasgatni..." A lényeg, hogy nincs idő foglalkozni a szabályokkal. A szabályok kizárólag az autósokra és gyalogosokra vonatkoznak, kerékpárosokra nem! Hát meg a lónak a nagy büdös fütykösét.

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:10:41

@güzü: engem ne oktass, gecó. a kerékpárúton max 20 a megengedett.
te nem fizetsz semmit és használod az utakat, mi pedig perkáljuk a sok faszom adót meg járulékot és kitörnek a tengelyeink, ráadásul köpködtök ránk és elénk jöttök.

ki a szart érdekel, ha engem megelőzöl?! menj, légy boldog, csak ne gyere a közelembe!

ha a kerekem alá varázsolod magad, annyit kapok érted, mint egy rendes emberért.

Maeldron 2012.07.10. 22:12:02

@güzü: Gondolom, ha háromszor írtam volna le egy helyett a bűvös szót, hogy "statisztikailag", az is elkerülte volna a figyelmedet, mint az egyirányú utca tábla. Remélem, nem azért, mert gyökér bringás vagy, és túl gyorsan tekersz ahhoz, hogy elolvasd.

A "statisztikailag" szó ebben a kontextusban az jelenti - jó fej vagyok, kifejtem, csak most, kérlek, ne tekerj túl gyorsan, se bringát, se spanglit -, hogy minden csoportban van hülye és van normális, és a kettő közötti átmenet, mert a világ nem fekete-fehér, de ha egy nap ötezer autóssal találkozom az úton, és 15 bringással, akkor a 15 bringás között több lesz a paraszt, aki:
- szembejön egyirányúban
- lámpa nélkül megy a sötétben
- átmegy a piros lámpán
- nem néz hátra és úgy kanyarodik
- 2 centi híján leszedi a festéket

Tehát azt mondom, hogy ötezer autós közül kevesebb követi el ezeket, mint 15 bringásból. Életemben kb. két autó jött velem szembe egyirányúban, és mind a kettő elszégyellte magát. De érdekes. Bringás meg minden nap jön, és juszt is az út közepén, meg dupla kanyarban.

(A piros lámpán való átmenet zavar a legkevésbé, azt meg tudom érteni, ha előtte rendesen körbenézel.)

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:15:35

@Bicska2: te vagy megosztó. ha valaki normális, miért szorítanám le, vagy veszélyeztetném. De aki rohadtkodik, bunkózik, azzal szemben én már nem vagyok toleráns. Így is vigyázok rá, még ha rohadtkodott is, megjegyzem, de nem könnyítem meg a helyzetét. És rühellek minden egyes kerékpárost.

Mert lassanként meggyűlöltem őket. Agresszív, semmit figyelembe nem vevő, kivagyi banda.

Maeldron 2012.07.10. 22:16:11

Az egyik belvárosi utca sarkában hetente nyomok satuféket, mert egyirányúból forgalommal szembe 30km/h-val kanyarodik ki egy-egy bringás takarásból.

Azért hetente egyszer, mert hetente egyszer ülök autóba.

Egy szép napon matrica lesz belőlük.

Én az autómra és az időmre vigyázok, azért úszták meg, nem azért, mert érnek bármit.

güzü 2012.07.10. 22:16:45

@Spadla z oblakov: Na ezért tart itt a morál az utakon, függetlenül, ki min, miben ül! Jön a nagy mellényes, fröcsögő szájú nagy arcú, azt játsza az eszét! Csak gratulálnék!

NemNick 2012.07.10. 22:18:15

@qualiton: @keelhaul:

Ha már ilyen jól megbeszéltétek a sebességhatárokat, itt egy közérthető összefoglaló:
www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/milyen_sebessegeket_engedelyez_kerekparosoknak_a_kresz-7513

Csak hogy a valóság is előkerüljön :)

Egy gakorló bringásnak kötelező lenne tudnia (meg egy gyakorló sofőrnek is, ha az vagy, qualiton)

A Pilisi Parkerdő útjai magán (erdészeti) utak, igaza van Kellhaul-nak, ha azt mondják, kettő, akkor annyi.
Épp így viszont nincs igaza abban, hogy a KRESZ szabályai közúton érvényesek.
Ott mindenképpen, magánúton meg ha a tulajdonos azt mondja. Ilyen pl. parkolók, parkolóházak, iparterületek stb. Ki is van írva sok helyen - nem véletlenül.

Amúgy peace! :)

Maeldron 2012.07.10. 22:20:29

(A buszsávban való bringázással sincs bajom, nem vagyok kresz-náci, csak azzal van, ami közveszélyes és bunkó húzás. Lámpa nélkül menni az.)

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:20:41

@Maeldron: tényleg az út közepén jönnek szembe. ez biztos valami narkós kód.

mikor csak gyalogos átkelő van és a bringásnak piros, tőlem is átcsoroghat. de a legtöbben le sem lassítanak, a babakocsit toló nők között cikáznak.

ja, a lámpa az nekik luxus.

de mondok jobbat: van olyan bringa, amin NINCS fék. úgy hívják fixie.

na azokon tekernek a legrohadékabb hippik. fix láncáttéttel, fék nélkül nyomják, és tényleg nem tudnak megállni.

persze simán eltekernek a rendőrök mellett, azok meg szarnak rá.

többet is láttam, amint életveszélyes helyzeteket idéztek elő.

eszement banda. és ha meg merem jegyezni, hogy őrültek, akkor még itt is én vagyok az agresszív állat.

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:22:34

@Maeldron: ezt egyébként a totalcar kúrta el, ők hoztak zsinórba cikket, hogy lehet egyirányúba szembe bringázni.

azt már nem kommunikálták, hogy felfestés és megfelelő táblázás esetén. ilyen van vagy 3 utca az egész faszom bp-n.

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:23:28

@güzü: nincs nekem nagy arcom. nektek van nagy arcotok. bringára ülve élitek ki a lelki nyomorotok.

güzü 2012.07.10. 22:24:35

@Maeldron: Azért neked is jó nagy ellenződ van, ami csak a bringás képét engedi eléd! Ha te alig látsz bunkó autóst, akkor nem itt élsz, ugyanis ekkora mázlid nem lehet. Egyszer menj végig este Budapesten! Nem egyszer, nem kétszer kerülteki ki kocsival, mikor pirosnál állta, és a vagesz autós lazán áthúzott. Persze ő nem bringás, így ez rendben...
Spanglit nem tekerek, csak bringát. De azt gyorsan. E miatt azonban ne legyen fejfájásod! Egyszer tényleg ki lehet szállni a kormány mögül, pusztán a hecc kedvéért, és megnézni a világot egy bringa nyergéből. Vagy annyira lepusztultatok és elpuhultatok már, hogy ez teljesen utópisztikus ötlet?

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:28:53

@güzü: jóember, míg te kellemesen tekersz tíz kilcsit az egyetem és a kocsma között, minekünk lehet, kétszáz kilcsi is kijut egy nap ebben a faszom városban. csomaggal, rakománnyal.

gondolkozz már, makkmarci, nem mindenki tespedt csak azért, mert nem bringázik.

güzü 2012.07.10. 22:29:08

@Spadla z oblakov: Igazad van, tényleg nagy nyomor bringázni. Szerencséd, hogy te még slozira is kocsival gurulsz, nem nagy arccal, csak agresszívan, ellenzővel, vakon és minden előítélettől mentesen.

Maeldron 2012.07.10. 22:30:12

@Spadla z oblakov: Na, amikor elmegy mellettem 5-10 cm távolságban 30-50km/h-val a bringás a járdán, akkor sajnálom, hogy nem lógott ki a vállamon egy kasza fejmagasságban. Azt hiszi, ő a király és a mindenható, de mi van, ha esetleg nem arra lépek, amerre ő gondolja, mert hátulról érkezik és nem látom?

A zebrán való áthajtást sem véletlenül tiltja a kresz, a szabályok 95%-ában van értelem. Egészen más tempóval érkeznek a kerékpáron, mint a gyalogosak, nem lehet normálisan látni őket.

És ha már a zebránál tartunk, nem csak hosszában lehet átmenni rajta bringával, hanem ugye keresztbe is. Lehet, hogy az autósok bizonyos hányada nem szeret zebránál megállni, de egyrészt sok megáll magától is, ha meg kilépsz elé, akkor mind (én elég eltökélt gyalogos vagyok ilyen szempontból).

Arra viszont nem emlékszem, hogy bringás valaha megállt volna nekem zebránál. Egytől egyik mind elütött volna, ha megyek a zebrán, és nem állok meg rajta (hosszában, gyakogosként). Fékezés nélkül.

Pont ma egy akart úgy elütni, hogy zebrán mentem és neki volt piros a Károly körúton. Én álltam meg, hogy ne jöjjön nekem. Piroson át.

Egyszerűen állatok.

Nem sávot kellene építeni nekik, hanem vágóhidat.

güzü 2012.07.10. 22:32:46

@Spadla z oblakov: A 200 kilométerért részvétem, komolyan!!! Nem irigyellek, és megértem, hogy a végén tele a t... d. Azért szerencsére nem minden gondod a bringásokból adódik, bár tényleg van sok idióta, aki miatt tényleg felforr az ember agya! De a többség azért ugyanolyan ember, mint te vagy én, csak két keréken!

Maeldron 2012.07.10. 22:36:31

@güzü: de, nyomor. A bringás az, akinek olyan munkahelye van, ahol nem számít, hogy milyen állapotban érsz be dolgozni. Hogy lehet úgy beállítani bárhová, hogy szakad rólad a víz? Én még egyetemre is tiszta állapotban jártam. Szórakozni meg kifejezetten ápoltan.

Másfelől nekem még a motor sem opció, mert otthon dolgozom, ergo nem járkálok folyton a városban, ergo, ha mégis, akkor vagy viszek valamit, vagy hozok valamit, ami, képzeld el, nem fér be a bicajba.

És mivel meregrészegen sem közlekedem esténként, emberek közé sem szoktam büdösen járni, nem tudnám mire használni a bringát.

Ellenben van prosztatám, vigyázok is rá, meg egyebekre, tehát amúgy sem ülnék nyeregbe taposni, inkább edzésre járok.

Na jó, elárulom, van egy bringa, amit megvennék:

kerekagy.blog.hu/2012/05/14/a_nemetek_is_ramennek_a_dizajnos_e_bike_gyartasara

Csak nem ebben a lopós országban, ahol ráadásul szinte mindenki hülye sznobnak nézne érte.

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:36:38

@Maeldron: van a budai rakparton a tímár utcánál egy brings kereszteződés. na ott már előre lehet fogadást kötni, hány bringás fog megállni. egy sem.

pedig stoptábla van, meg miegyéb. rendesen megizzasztják az autósokat. szombat-vasárnap szerintem rendőrt kéne odaállítani. életveszély.

ja, a járdán imádnak harminccal, gyerekeket-öregeket súrolva nyomulni. Pl Andrássy, ahol bringaút van. És ha szólsz, hogy figyelj, ott a bringaút, bemutatnak, meg leanyáznak.

Esernyővel kell menni és belevágni a hátukba a hegyét, ha geciznek, vagy a küllők közé. Majd csak megtanulják....

Én basztam már hátba nagyarcú bringást járdán, tömegben cikázott... szép nagyot taknyolt. Nem mondanám, hogy nem jó érzés.

güzü 2012.07.10. 22:37:20

@Maeldron: "Nem sávot kellene építeni nekik, hanem vágóhidat." Milyen mázli, hogy a bringás az agresszív, és nem az autó! Ha fordítva lenne, ti már Kalasnyikovval járnátok!
Ha már zebra, egyszer próbálj meg átkelni valahol zebrán, mondjuk gyalog, netán egy kisgyerekkel. Csak vigyázz, legyél elég türelmes, mert autós nem áll meg, az biztos. Pedig az is kötelező. De az autós csak a bringás szabályokra emlékszik!

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:38:59

@güzü: hát perszehogy. aki normális, arra vigyáz az ember. én az őrültekről beszélek, akik még a busznak is nekimennek.

a nagy talány a városi buszkergető fixis. na az érdekes. fék nélkül rááll a trolira, vagy a buszra és harminc centire tőle teker. aztán ha a busz fékez, akkor elrántja a kormányt. na attól mentsen meg az Isten, az ilyeneket messze elkerülöm.

Spadla z oblakov 2012.07.10. 22:41:03

@Maeldron: én is le hülyesznoboználak, ha ilyen bringával mennél ki a budapesti utakra.

güzü 2012.07.10. 22:41:36

@Maeldron: "nem tudnám mire használni a bringát" Ne nem baj, egyszer megmutatom, mire való!
Én bringázás után zuhanyozom! Te edzés után nem szoktál, te is büdös vagy?

Maeldron 2012.07.10. 22:42:09

@güzü: Nekem minden autós megáll, képzeld. Ma is jártam gyalog a városban.

És sosem állok meg a zebra szélén. Menni kell és kész. Az más dolog, hogy ugrásra készen megyek át mindig, marhára figyelek, hogy ha kell, vissza vagy előre tudjak szaladni, és néha tényleg izgalmas, de ha határozottan mész és a feléjül nézel, mind megáll.

A gyalogosok ott rontják el, hogy megállnak a zebra szélén, ami eleve szabálytalan. Van olyan szabály a kreszben, hogy ha elsőbbséged van, összesen egy jármű javára mondhatsz le róla, utána élned kell vele.

Az összes gyalogos kreszt sért, aki áll a zebra szélén.

A normális autósokat az idegesíti, ha kilép elé a gyalogos. Kilépni úgy lehet, hogy állsz, aztán kilépsz. Az valóban idegesítő, idióta és közveszélyes húzás. Ha viszont egyenes vonalban, egyenletes tempóban mész, akkor megállnak, mert ki lehet számolni.

(Ha idős lennék, én is állnék, néha azért tényleg necces megállás nélkül átmenni. De akkor meg nem ugrálnék ki az útra hülye pillanatokban.)

Semerreretyó 2012.07.10. 22:42:51

@Spadla z oblakov: de ugye ezt az ÖSSZES kerékpárosra értetted? mert MINDEGYIK bunkó paraszt, ugye?

güzü 2012.07.10. 22:43:03

@Spadla z oblakov: "én is le hülyesznoboználak, ha ilyen bringával mennél ki a budapesti utakra"
Csatlakozom, tényleg sznob!

ex-dr. vuk 2012.07.10. 22:44:13

@Bicska2: "Javíts ki ha tévednék, de amennyiben valaki nem KRESZ szerint közlekedik, azért még nincs jogod az életére törni. Ha mégis, akkor Te is a KRESZ alapvetései ellen teszel."

Ez nem igaz. A BTK ellen. :)

Maeldron 2012.07.10. 22:45:12

@Spadla z oblakov: igen, ez olyan városba való, ahol, ha normális tempóban haladsz, az autósok között mehetsz, ahogy egy motoros mehet, és nem mellettük mész, és nem előzgetnek, mert nincs rá szükség.

80 km/h-t tud.

De mint mondtam, ha autóba ülök, vagy hozok vagy viszek valamit, tehát nem pálya. Csak szép.

ex-dr. vuk 2012.07.10. 22:45:26

@Maeldron: "Van olyan szabály a kreszben, hogy ha elsőbbséged van, összesen egy jármű javára mondhatsz le róla, utána élned kell vele."

Ejha, melyik ez a szabaly? Ideznel?

Maeldron 2012.07.10. 22:45:54

@güzü: Ugye a kocsmákban, és az egyetemen, és a munkahelyek többségén szinte el se lehet férni a rengeteg zuhanyzótól.

Maeldron 2012.07.10. 22:50:24

güzü@güzü: "Csatlakozom, tényleg sznob!"

Ez vicces. Volt egy bringás ismerősöm, aki folyton feltartott ujjal magyarázta, hogy ő egészségesen él, környezettudatosan él, és sportos, aztán egyre gyakrabban taxiztatta magát velem, természetesen ingyen, mert az autóm és a dízel az égből szállt alá nekem nulla forintért.

Tudod, van egy másik ismerősöm, neki BMW-je van, a férje veszi bele a benzint, nincs gondja rá, mégis bringával jár dolgozni, kis kerülőutakon.

Na, neki elhiszem, hogy szeret bringázni, amikor mondja.

A többi meg azért "szeret", mert arra futja neki. Ami nem bűn, csak letagadni kínos.

Próbálj nagybevásárolni bringával.

Maeldron 2012.07.10. 22:53:20

@ex-dr. vuk: nem idézek, mert 10 évvel ezelőtt tanították az autósiskolában, és megjegyeztem (1 hibával mentem át), és nincs kresz könyvem itthon. Így tanultam. Ha nincs benne, akkor rosszul mondta a tanár, de elég jókat mondott, tehát nem hiszem, hogy ezt rosszul tanította.

Meg elég logikus is, mert ha elsőbbséged van, és nem élsz vele, akkor akadályozod a forgalmat. A tanár azt mondta, hogy azért van benne, hogy például teherautóval elengesd a gyorsan kanyarodó autót, vagy, ha nem tudjátok eldönteni a bonyolult helyzetet, akkor udvariasság alapján menjetek, de ne álljon be senki és tartsa fel a forgalmat, ha egyszer elsőbbsége van.

ex-dr. vuk 2012.07.10. 22:57:55

@Maeldron: ha a gyalog nem lep le, pedig alla a forgalom, na olyat meg nem lattam meg :)
a gyalog azert nem lep le, mert fosik az "50-nel" (70) meno autoktol, akik veletlenul sem lassitanak a zebra kozeleben. En sem allok meg, de azert valljuk be ezt csak az egeszen batrak merik megcsinalni magyarorszagon :)

ex-dr. vuk 2012.07.10. 22:59:13

@Maeldron: nekem nincs autom, csak motorom. Megis bringaval jarok. Nekem elhiszed? :D Ha valaki kint bringazik az uton honnan tudod, hogy szeret vagy muszaj? Honnan tudod, melyikbol van tobb?
Szoktam piacra jarni es nagybevasarolni is bringaval. Van kosaram meg hatizsakom. Es nem is egyedul megyek.

Maeldron 2012.07.10. 23:02:57

@ex-dr. vuk: Ezek között van néhány ronda eset, és mint mondtam, nekem is volt már necces.

De azt is mondtam, hogy kilépni eléjük nem kell. Hanem egyenes irányban egyenletesen haladni.

Na most ebben a videóban az esetek felében a faltól, a buszmegállótól indul, ami eleve nem lehet példa arra, hogy egyenesen és egyenletes tempóban halad a zebra felé, mert kanyarodva megy rá a zebrára. Kanyarban nem annyira van elsőbbséged, tudomásom szerint, nem látszik a szándék, és még ott a buszmegálló is, ahol normális, hogy állnak. Pont zöld autós csikorogva fékezésesnél lehet, hogy inkább ő lépett ki az autó elé. Nem látszik, nem tudom megítélni.

Amelyik az út közepén ment át előte vagy mögötte, az tényleg gáz. Azokat nem védem.

Még egyszer: arányokról beszélek. Ez egy vágott videó, ahol nem látod, hogy hány állt meg normálisan, mert nincs benne az összes eset. És ha az autósok a fele lett volt paraszt, az is az ötödrésze annak, ahány bringás állat van százalékban.

Például én még nem is láttam bringást gyalog átkelni zebrán. Ez olyan sci-fi jelenet, amit az ember nem tud elképzelni, nem tudja értelmezni az agya, nem csoda, hogy sokkot kap és nem találja a féket. Azt hiszi, hogy űrhajót vezet és ettől leblokkol.

Maeldron 2012.07.10. 23:06:11

@ex-dr. vuk: igen, egy motorosnak is elhiszem. És a motorosokkal nincs bajom, főleg a rendszámosokkal, azok tudnak közlekedni, fizetnek az útért és vigyáznak. A motorosok tapasztalatom szerint nem rosszabbak az autósoknál, ezért akár azt is elhiszem, hogy bringával képesek normálisan közlekedni. Csak azt nem értem, minek.

Az viszont nagyon érdekes, hogy nem láttál olyat, hogy állnak az autók, és állnak a gyalogosok a járda szélén. Talán mert nem autózol. Baszki, ahányszor autóba ülök, mindig van egy zebra, ahol fél percig kell könyörögni vagy integetni, hogy menjetek már át.

Bármilyen fura, ilyenkor 0 km/h-val állok.

Jó Mercutio halott 2012.07.10. 23:09:26

az úttest az autósoké. A vendég ne feszegesse a szabályokat és különösen ne pofázzon. Ez ilyen egyszerű.
Aki pedig azt írta, hogy a bringások közt több a türhő, mint az autósok közt, annak nem volt igaza. A valóságban a türhő autós az életben is türhő, a bringásoknál más a helyzet: az egyébként töknormális arc is egy fennhéjázó patkánnyá válik a bringán. Ennek oka van: a közlekedési eszközük bizonytalanságának és a kisebbségi komplexusuknak a kompenzálása. Megértjük őket. Türhő erőszakos patkányok.
Nagy sebességnél nincs ideje olvasgatni. Dögöljél te meg, ostoba fasz! Még ha a röhejes biciklid nyergéről leszállva egy normális arc is vagy.

Maeldron 2012.07.10. 23:13:28

Ja, és van egy svájci nőismerősöm, aki Budapesten körbe se néz a zebrán, csak átmegy, és nem úgy, mint én, hogy tényleg ugrásra készen. Hanem csak megy, mert ahhoz szokott hozzá. Pedig a svájci autósok is marhára rohannak, és autópályán olyan állat módjára előznek hóesésben, hogy csak nézel és rettegsz 1 millió km vezetéssel a hátad mögött a merciben (nem én vezettem, bennem tizedannyi km sincs).

Viszont a gyalogosnak megállnak.

Ezzel az ismerősömmel én is életveszélyben érzem magam Budapesten, ha együtt sétálunk.

Azért, aki itt él, az marhára figyel, akkor is, ha elszánt.

ex-dr. vuk 2012.07.10. 23:14:16

@Maeldron: az osszes atkeles meg van orokitve, ez egy zebraakcio volt. Egyebkent meg egyiket se vedd, zebran abszolut es feltetlen elsobbseged van. Ha zebran elutnek, es nem takarasbol vetetted magad az auto ele szandekosan, akkor az autos a hibas es pont... Persze mindent meg lehet magyarazni, hogy miert nem...

ex-dr. vuk 2012.07.10. 23:15:11

@Jó Mercutio halott: "az úttest az autósoké"
innentol nem veheto komolyan amit irtal.
kicsitroll.

Maeldron 2012.07.10. 23:18:08

"Ha zebran elutnek, es nem takarasbol vetetted magad az auto ele szandekosan, akkor az autos a hibas es pont... "

Reméltem, hogy a sci-fi-ből átjön az iróna. Tökéletesen igazad van a fentieken, magam is így gondolom, illetve ez nem gondolás, hanem kresz kérdése inkább.

Ezzel együtt mondom, hogy a végén a szatyros nő a tipikus ácsorgó gyalogos példája, akinek aztán jó eséllyel integetni kell.

Némelyik eset elég szörnyű, ki kellett volna eléjük tolni a bringát kb.

ex-dr. vuk 2012.07.10. 23:18:54

@Maeldron: "fizetnek az útért"
hat ez eleg vicces, mindenki fizet az utert, aki adozik, barmilyen formaban..
vagy szerinted aki egy millat keres de nincs autoja az kevesebbet fizet, mint aki minimalberen van es autozik? ugyan mar.

en is mindig elsobbseget adok zebranak, de ketkerekuvel ez macerasabb, mert nagy valoszinuseggel zebra elott 50-nel fog elozni egy autos, ha nem az ut kozepen allok meg, ha meg ott, akkor nyomja a dudat mint a vadbarom. gyalogot megertem, hogy nem mer elindulni :)
egyebkent ez utobbit szoktam csinalni, akkor a gyalog biztonsagban van es en sem allok meg hiaba.

ex-dr. vuk 2012.07.10. 23:20:14

@Maeldron: nem, o a tipikus olyan, hogy jobban felti az eletet mint siet. akik meg a videon atmennek megallas nelkul azok onkentes zebraakciozok, ergo veletlenul sem atlag gyalogosok. tessek igy tekinteni erre.

zebraakcio.blog.hu/

Maeldron 2012.07.10. 23:23:11

"az úttest az autósoké"

Szlovákiában jártam egyszer autóval, fogalmam sincs, az ország egésze hogy fest, ahol én mentem, ott másfélszer-kétszer olyan szélesek voltak a sávok, mint nálunk. Kis híján két autó elfért egy sávban, a bringásokat nem kellett volna kerülgetni, bőven elfértünk volna békében.

Nálunk olyan keskeny sávok vannak, hogy aki azokon biciklizik, az nem normális. Még ha az összes szabályt betartja, és lámpával megy, és nem agresszív, és jó fej (nincs ilyen bringás), akkor is öngyilkosjelölt. Budapest nagy része nem alkalmas a kerékpározásra, ez van. Egyszer próbáltam és rájöttem, pedig épp csak az agyam 0.1%-át használtam közben.

Az Andrássy úton egész tűrhető lett az új kerékpársáv, ha mind olyan lenne, esetleg oké, de a járdán és a járda szélén vitt kerékpársáv maga a téboly. Mind gyalogos, mind autós szemmel.

Autóssal azért, mert elsőbbségük van, viszont nem látod őket, gyalogosként meg azért, mert folyton el akarnak ütni. A Károly körút egészen tragikus.

Maeldron 2012.07.10. 23:25:26

"hat ez eleg vicces, mindenki fizet az utert, aki adozik, barmilyen formaban.."

Ez így van és nem igazságos.

Csak próbálom magam elé képzelni az adózó bringást. Meg a havi egy millás embert Budapesten, kerékpáron. Akár öltönyben, akár aranylánccal.

Gyakori eset lehet valóban.

Maeldron 2012.07.10. 23:30:30

Na, úgy látom, a brigázok elhúztak aludni, mert holnap korán tekernek.

Mentem dolgozni, ne gyertek szembe majd, légyszi.

kicsicsavo 2012.07.11. 07:48:34

csak gratulálni tudok a sok elfogulatlan mindig minden szabályt betartó autósoknak a rengeteg értelmes kommenért.

én is jártam hasonlóan egy olyan helyről kergettek ki mondván természetvédelmi terület(tábla nem volt) ahol versenyt rendeztek elötte pár hónappal.

mind1 ugyis a biciklis ahülye ilyenkor is és legyen nekem lelkiismeret furdalásom ,hogy a láncomon lévő olaj miatt teszem tönkre az erdőt.

más: rengeteg a szemét az erdőbe mert az inteligens emberek csak az erdő széléig képesek elvezetni.valójában nem is tuodm ki okoz több kárt azok az autósok akik zsákszámra hordják ki a szemetet vagy én a biciklimmel.szerintem vicc.

ex-dr. vuk 2012.07.11. 09:25:12

@Maeldron: " jó fej (nincs ilyen bringás)"
Ennyire vagy komolyan veheto. meg annak sincs ertelme, hogy barmire valaszoljak erdemben...

OnAir 2012.07.11. 09:38:03

Üdvözlet, engem a cikk íroja érdkeelne akivel megtörtént az eset, ha van rá mond keresen meg! totht.sebestyen@gmail.com

Köszönöm!

Reggie 2012.07.11. 14:14:03

@mizant21: Nem feltetlen. A biciklisnel ott van a riziko, hogy teljesen hangtalanul beszaguld a kepbe.

Keelhaul 2012.07.11. 14:17:15

@Maeldron: Teljesen normális vagyok és szívesebben biciklizek az autók között mint kerékpárutakon. Kivételt képez ezalól a Hungária krt. és hasonlók. De pl Hősök és Oktogon között autók között >>>> szervízút / "bringasáv".

Elhangzott, hogy kötelező kerékpárúton haladni. Nos ez így ebben a formában nem igaz.

plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

"A gyalog-kerékpárút használata általában kötelező, azonban ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, vagy az úttesten van felfestett kerékpáros nyom (piktogram), a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

Tehát pl. a szóban forgó szakaszon legális az autók között haladni.

közösperonos átszállás 2012.07.11. 16:28:59

@Spadla z oblakov: "Keményen hajtanak az autóúton, párhuzamosan a kerékpárúttal, holott ez tilos."

Jaja, sőt mibe, hogy még matricát se vett!

(Amúgy ezt melyik autóúton szoktad tapasztalni? M15? M70? M86?)

közösperonos átszállás 2012.07.11. 16:30:17

@Keelhaul: Pontosítsunk: az, hogy kötelező a kerékpárúton tekerni, ebben a formában igaz, azonban a gyalog- és kerékpárút nem kerékpárút.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.07.11. 16:30:53

Nem a biciklizéssel van probléma, ti gyökerek. A pilisi parkerdő területén gyalogosan is csak meghatározott időszakban, emlékeim szerint reggeltől este 6-ig (vagy 8-ig?) szabad tartózkodni, és a téli időszakban még sokkal szigorúbb a korlátozás. Szóval ha mondjuk budapesti vagy, akkor soha életedben nem láthatsz este, pláne éjszaka erdőt, ha szabályszerűen viselkedsz. Lehet éljenezni, csinovnyikok, rendpártiak, szabálykövetők, Kádár népe, hejj!

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.07.11. 16:48:53

Amég a Balaton Északi-Part legfőbb rabló bandája egy biciglis banda akik Autósokat fosztogatnak kizárólag!!! Itt a bizonyítték ha valaki nem hiszi el ezt az elképesztő hirt ami azért Autósoknak nem túl meglepő mert mink jól ismerjük a bicigliseket tudjuk mi várható!!!

engesztelhetetlen.blog.hu/2012/06/26/biciglis_rablobanda_garazdalkodik_a_balatonnal

Amég ez megy addig talán nem kéne sírni azon hogy a rohadt biciglist elkapták a tilosba!!! És még meg se bünteték biciglit be se vonták inkább örülni kéne kedves biciglisek no meg megtanulni viselkedni szabály nem szegni és NEM LOPNI NEM RABOLNI!!!

pengusz 2012.07.11. 17:14:11

@Maeldron: "És ha az autósok a fele lett volt paraszt, az is az ötödrésze annak, ahány bringás állat van százalékban."
Autósok 50%-a paraszt, a bringások arányaiban ötször ennyien vannak állatok. Tehát a bringások 250%-a állat? Jól számolom? :D

pengusz 2012.07.11. 17:26:28

A poszthoz meg annyit:
10 évig jártam XCM versenyekre, elég sokat jártam a hegyekben bringával. Most szigorították a szabályokat. Ha nem tetszik, lehet írni pár száz futó/kiránduló/kerékpáros nevében, hogy pl. napkeltétől napnyugtáig lehessen kint lenni. Cserében fel lehet ajánlani, hogy értesítitek őket, ha mondjuk szemétlerakást láttok vagy ilyesmi. A Duna Maratont 2000 óta rendezik meg minden évben a Pilisben, nem lehet azt mondani, hogy az erdőgazdaság alátesz a bringásoknak (simán megtagadhatná az engedély kiadását). Egyszerűen vannak szabályok, amiket be kell tartani. Ha nem fér bele meló előtt, akkor így jártál, majd megoldod máshogy.
egyébként olcsón megúsztad, mert megvan a jogkörük rá, hogy letartóztassanak, aznap tutira nem mentél volna melózni. Ilyenkor a legjobb normális hangon elnézést kérni, és megígérni, hogy legközelebb később mész (részükről is más a hangnem...)
Mondjuk remélem a quadosokat meg a crossmotorosokat is ugyanilyen szigorúan megfogják. Emlékezetes volt, amikor az XCO OB-n Normafánál a pályán szembe jöttek verseny alatt a crossmotorosok, mert ők mindig ott szoktak "edzeni". A felháborodott nyugdíjas turistákról nem is beszélve, akik a szalagon átmászva, a pályabíró figyelmeztetése ellenére bement a pályára, ahol 40-50-nel jöttek lefelé. Mert ők 40 éve mindig erre jönnek ilyenkor...

güzü 2012.07.11. 17:39:24

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll: "biciglis banda" Gondolom, biciklis bandára gondolsz! Azért meg kellene próbálni elvonatkoztatni egy rabló banda közlekedési eszközétől. Nem azért rabol mert bringás! Egyszerűen rabló, aki teszem azt bringával megy rabolni. Ha már itt tartunk, bankrabló, betörő, garázda stb. nagyrészt autóval megy "dolgozni". A te gondolataidat követve akkor az autósoktól sokkal jobban kell félni!!!!!

güzü 2012.07.11. 17:41:35

@Keelhaul: "A gyalog-kerékpárút használata általában kötelező, azonban ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, vagy az úttesten van felfestett kerékpáros nyom (piktogram), a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

Tehát pl. a szóban forgó szakaszon legális az autók között haladni.

Egyetértek! Hogy van az, hogy kedves autós közlekedők állandóan a kreszre hivatkozva anyáznak, amit konkrétan nem ismernek.

Maeldron 2012.07.11. 18:16:23

@pengusz: Igen, jól. Ez egy egyszerű IQ teszt volt. Átmentél, autós vagy.

kovboj1 2012.07.11. 19:28:55

@Maeldron: apukám fizetett útadót, biciklizhetek az úton?

bp123456 2012.07.12. 00:53:17

@Maeldron: hidd el, előfordul. Az ismerettségi körömben nem is egy.
na lehet, nem havi egy millás , inkább másfél...
És céges auto mellett inkább bringával jár heti 3-4 alkalommal Csepelről a belvárosba.

A másik hasonló fizetésű barátom Pomázról jár a belvárosba naponta bicajjal...

Nekem is van 2 literes autóm, 1.2-es motorom, de ha nem kell szállítanom valamit vagy valakit, akkor ha tehetem, inkább bicajjal megyek a városban. És hidd el, meg tudom tankolni mindkettőt és adót is fizetek, nem keveset...

Szóval nem csak a csövesek és hippik bicikliznek a városban, elhiheted.

ex-dr. vuk 2012.07.12. 08:19:43

@bp123456: "Szóval nem csak a csövesek és hippik bicikliznek a városban, elhiheted."

Sokan szeretik ezt hinni, mert akkor az autojuk miatt meg nagyobbnak gondolhatjak a farkukat. Erre megy ez ki :)

Aniko1010 2012.07.12. 09:02:27

"8-kor nyit az erdő" Mi van??? Van egy érzésem, hogy idióta szabályokat idióta emberek hoznak... tán a normálisak megváltoztathatnák!Vajon eljut hozzájuk ez a téma?

zabiela 2012.07.12. 12:00:33

Volt egyszer egy aranyos kislány, mindenki szerette, aki csak látta, de legjobban mégis a nagymamája. Azt sem tudta, mit adjon neki, mivel keresse a kedvét kis unokájának. Egyszer egy szép piros bársonysapkát vett neki ajándékba, s mivel az olyan jól állt a kislánynak, hogy azontúl mindig csak azt hordta, el is nevezték róla Piroskának. Egyszer azt mondja neki az édesanyja: "Gyere csak, kislányom! Itt ez a kalács és egy üveg bor, vidd el a nagymamának. Beteg is, gyenge is, jól fog esni neki ez a néhány falat. Indulj el jó korán, még mielőtt beáll a hőség. Ha kimész az utcára, viselkedj rendesen, ne térj le az útról, mert eleshetsz, és eltörheted az üveget, és akkor a nagymamának semmi sem marad. És ha belépsz a szobába, ne felejts el köszönni neki, és ne kukkants be előbb minden sarokba!"
"Minden úgy lesz, ahogy mondod", felelte Piroska az édesanyjának, és megölelte búcsúzóul. A nagymama azonban benn lakott az erdőben, félórányi járásra a falutól, ahol Piroska lakott...

Ahogy ment mendegélt, elkerülve a rettentő hőséget, napkeltekor indulva, egyszer csak eléhajtott csikorgó kerekekkel egy vadász és sörétes puskájával szívtájékon lőtte... Ezt a buta picsát, mormogta a bajsza alatt, nem tudja, hogy ez Magyarország, és itt az erdőnek nyitvatartása van... mit képzelnek magukról ezek a fiatalok manapság... és a vadász boldogtalanul élt tovább, amíg meg nem halt... (de az értelmetlen semmirekellő szabályt az élete árán is betartatta....) Vége

zabiela 2012.07.12. 12:00:34

Volt egyszer egy aranyos kislány, mindenki szerette, aki csak látta, de legjobban mégis a nagymamája. Azt sem tudta, mit adjon neki, mivel keresse a kedvét kis unokájának. Egyszer egy szép piros bársonysapkát vett neki ajándékba, s mivel az olyan jól állt a kislánynak, hogy azontúl mindig csak azt hordta, el is nevezték róla Piroskának. Egyszer azt mondja neki az édesanyja: "Gyere csak, kislányom! Itt ez a kalács és egy üveg bor, vidd el a nagymamának. Beteg is, gyenge is, jól fog esni neki ez a néhány falat. Indulj el jó korán, még mielőtt beáll a hőség. Ha kimész az utcára, viselkedj rendesen, ne térj le az útról, mert eleshetsz, és eltörheted az üveget, és akkor a nagymamának semmi sem marad. És ha belépsz a szobába, ne felejts el köszönni neki, és ne kukkants be előbb minden sarokba!"
"Minden úgy lesz, ahogy mondod", felelte Piroska az édesanyjának, és megölelte búcsúzóul. A nagymama azonban benn lakott az erdőben, félórányi járásra a falutól, ahol Piroska lakott...

Ahogy ment mendegélt, elkerülve a rettentő hőséget, napkeltekor indulva, egyszer csak eléhajtott csikorgó kerekekkel egy vadász és sörétes puskájával szívtájékon lőtte... Ezt a buta picsát, mormogta a bajsza alatt, nem tudja, hogy ez Magyarország, és itt az erdőnek nyitvatartása van... mit képzelnek magukról ezek a fiatalok manapság... és a vadász boldogtalanul élt tovább, amíg meg nem halt... (de az értelmetlen semmirekellő szabályt az élete árán is betartatta....) Vége

Reggie 2012.07.12. 12:46:57

@zabiela: Az egy dolog, hogy a sztori elejet loptad, de a vege is szar lett.

Perillustris 2012.07.12. 15:13:32

@Spadla z oblakov: "A legzavaróbb a kettős mérce és a kerékpárosok súlyos mentálhigiénés állapota."

Bagoly mondja tipikus esete.

pengusz 2012.07.13. 07:49:18

@Maeldron: Ezt benézted barátom, mert ma is bringával jöttem melóba Csepelről XIII-ba :)

kispista5 2012.07.14. 09:50:01

e blog értelme: összeszedni minden olyan autóst, akinek a pszichológiai állapota alkalmatlanná teszi a közlekedésre, és a balesetek okozóit itt keresni. merthogy ide már csak eme autósok járnak hányni, ti vagytok az empamo?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.07.14. 12:27:05

@Keelhaul:
Ezt felejtsétek már el, az erdészek NAPPAL dolgoznak (apám erdész). A kérdéses útszakaszon sokat bringáztam, sohasem 8 előtt, és többször találkoztam teherautóval.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.07.14. 12:32:25

@Trackback: Az az út aszfaltozott, minek menne rajta terepbiciklis?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.07.14. 12:40:34

@Keelhaul: "...akkor szállítják ki a rönkfát..."
Nem akkor!

"Milyen szabályokat kell betartani a kerékpárosoknak?
Kerékpározásra a Pilisi Parkerdő Zrt. által kezelt területen az e célból kijelölt erdészeti magánutakat lehet igénybe venni. Soha ne feledjük, hogy ezeken az utakon _MINDIG_ kell egyéb forgalomra (pl. faanyag szállító teherautók, munkagépek) is számítani. A kerékpározásra kijelölt erdészeti magánutak használatának szabályai a következők:
• Az útszakaszok kizárólag saját felelősségre vehetők igénybe!
• Vigyázat, erdőgazdasági járművek feltűnése várható!
• Közlekedési sebesség: max. 30 km/h.
• A kijelölt utakon kerékpározni 8.00-18.00 óra között lehet."
Forrás:
www.parkerdo.hu/index.php?pg=menu_48

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.07.14. 13:07:58

@Maeldron: Nézd meg pl. Ausztriában, ha csak a zebra környékén kolbászol egy gyalogos, az összes autó megáll. Biztos ők a hülyék, kevesebb is a közúti baleset.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.07.14. 13:18:56

@Maeldron: "Nálunk olyan keskeny sávok vannak, hogy aki azokon biciklizik, az nem normális."
Miért is? A brigna sokkal keskenyebb az autónál, csak nehéz vele haladni a dugóban ücsörgő ráérős autósok miatt. (Az autós átlagsebesség a belvárosban 10-15 km/h.) Nálunk olyan lassúak az utak, hogy aki azokon autózik (és nem szállít, tehát a 95%), az nem normális.

Jinza 2012.08.01. 18:40:31

autós tehetetlen mert be van zárva egy fémdobozba önszántából és kvára zavarja ha valaki önszántából saját testi épségét is veszélyeztetve előrébb akar jutni akár némi kihágás árán is,persze ezt megtenné a köcsög autós is csak hát magyar és az autójában és épp akkor ennyit tud tenni:anyáz, dudál, ráhúz, és öregszik 5 évet ezalatt míg a bringás csak halad:)ha nem vagy képes ember lenni az autódban amiért annyit "dolgoztál" akkor kussolj mert más napi szinten él abból ,hogy bringázik..te meg az automatizált droidlétedben ennyit produkálsz: cukrod magas, ereid szétrohadnak, szíved nincs ,ha van szétrobban, agyad egy hangyányi....

yanchi 2012.08.15. 09:19:31

@Kopi3.14: "az elektromos kerékpárok mint olyan- amelyik önállóan is gurul az szerintem segédmotoros kerékpár" - a kulcsszó jelen esetben a "szerinted". A törvény szerint pedig, ha a motor teljesítménye (fejből idézem, tehát nem biztos, hogy egészen pontosan) 250W-nál nem nagyobb, akkor simán kerékpár, motor ide vagy oda.

Kopi3.14 2012.08.15. 21:04:20

@yanchi: tudnád linkelni a jogszabályt, kormányrendeletet? törvényt szerintem nem fogsz tudni, mert ezeket nem törvény szabályozza. komolyan érdekel, a segédmotorkerékpár meghatározást nem találtam meg sehol, s kíváncsi lennék van e összhang a meghatározásokban.

Kopi3.14 2012.08.15. 21:05:48

@B0BDobalina: mondjuk mert a stabil haladáshoz kell egy bizonyos sebesség, ami nem feltétlen érhető el a megfelelő körültekintés miatt?

Kopi3.14 2012.08.16. 21:55:01

@B0BDobalina: Most mit nem értesz? A fizikát?

Kopi3.14 2012.08.21. 20:48:38

@B0BDobalina: olvasd el melyik kommentedre válaszul írtam, aztán vedd el♪ a fizikát, s rá kell jönnöd.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.21. 22:19:10

@Kopi3.14: Én elolvastam, most már 5-ször, de semmi. De te is elolvastad, és azt is hogy mire írtam?

Kopi3.14 2012.08.21. 23:09:15

@B0BDobalina: Igen, pont azért írtam, azt, amit. De akkor mivel nem megy, leírom: szélesebb sáv kell, mint amit te vizionálsz, mert nem lehet ész nélkül behajtani az autók közé jobbról esetlegesen, s az alacsonyabb sebesség esetén az egyenesfutás, a stabilitás is kérdése. Olyankor a kerékpárosok igen nagy része kacsázik, nagy amplitúdóval tud közlekedni, s ha nincs elég oldaltávolság hagyva, akkor egy megbillenés komoly következményekkel járhat.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.22. 15:15:16

@Kopi3.14: Így már értem, csak semmi köze ahhoz, amit írtam: elsősorban nem a sáv szélességével van baj, még széles is egy bringásnak, hanem hogy tele van a sáv a dugóban álló autókkal, amik miatt nehezebb haladni benne.
süti beállítások módosítása