Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) baleset (34) bam (3) bérbicikli (30) bicikli (17) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (133) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (4) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (13) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (30) divat (7) downhill (7) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (12) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (15) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (3) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (43) verseny (3) videó (12) világítás (5) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

A MÁV rástartolt a kerékpárosokra

2012.06.12. 22:31 - kirk kapitány

A vasutas-kerékpáros két jó barát. Biztos nem volt mindig így, de most itt a válság, másrészt pr-szempontból is hasznos jóban lenni még a kisebb fogyasztói csoportokkal is. Áttörés jellegű változásról számolt be egy lelkes híradás: a négy évvel korábbihoz képest tavaly duplájára nőtt az eladott kerékpárjegyek száma.

Az írás szerint a drága benzin következménye lehet, hogy az elmúlt években lényegesen több biciklit szállítottak vasúton az utasok.

2011-ben meghaladta a háromszázezret a MÁV-Startnál eladott kerékpárjegyek száma, ami azt jelenti, hogy ebben a szegmensben három év alatt megduplázódott a forgalom.

Meglepően pontos adatai vannak a cégnek arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Kerékpárosklub szervezésében megrendezett Bringázz a munkába! kampányban hányan vettek részt a vasút segítségével. Az biztos, hogy a jelentős forgalom növekedést nem a BAM maga generálta, hiszen tavasszal 348 utas vitte magával munkába a kerékpárját, és fejenként négyszer-ötször, összesen 1924 alkalommal utazva 3526 kilométert tettek meg vasúton.

A MÁV-Start természetesen nem csupán a válságnak köszönheti a sikert: „a kerékpáros utazások elősegítése érdekében az elmúlt években korszerűsítette járműparkját, sőt új kocsikat is beszerzett. A frekventált útvonalakon a Balatonhoz, a Tisza-tóhoz és a Fertő tóhoz kirándulók számára kedvezményes, 400 forintos túrajegyeket vezetett be, amivel az ország bárhonnan elindulva, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen 400 forintért lehet a bicikliket szállítani a tavak körül.

53 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr884584505

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.06.13. 09:51:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

D4D 2012.06.12. 23:33:03

A MÁV-Blogon meg azt olvasni folyton, hogy egy vonatra csak 4 kerékpárt lehet feltenni, folyamatosan kevés a bringás férőhely, stb....

Ez egy reklámposzt a MÁV-nak?

Csigafattyú 2012.06.12. 23:43:47

Nemzetközi expresszekre pedig egyáltalán nem lehet biciklit feltenni. Én például most mennék Bulgáriába, tök jókat tekerhetnék a Rila-hegységben, de neeem, MÁV-ék azt sajnos nem tudják megoldani.

igazi hős 2012.06.13. 01:09:24

@D4D: Nagyobbik fiamék most voltak osztálykiránduláson. Rendelésre olyan kocsit kaptak, amibe elfér a 60 gyerek és a 30 bringa. Csak néztem, hogy mikre nem képes manapság a MÁV. Nem tudom él-e még ez a lehetőség, de 25 éve is fel lehetett rakni egy rakat bringát, ha volt postakocsi.

Iza Béla (törölt) 2012.06.13. 06:31:01

@igazi hős: Postakocsi vagy 10 éve nincs. Akkor sem postakocsi, hanem paklikocsi volt, de az sincs. Viszont a gyermek pedagógusa egy különleges lény, pl. elolvasta, hogy ezt hogy kell előre megszervezni. Sajnos a pedagógusok jelentős része eddig nem jut el. Mármint időben, azaz pár héttel az indulás előtt. Maguknak, a gyerekeknek és az utasoknak takarítanának meg időt és kellemetlenséget. Hogy utána a MÁV mikor mit művel, az egy külön téma...

pappesz 2012.06.13. 07:08:33

az a gond, hogy a kerékpárvonatrészen nem csak kerékpárosok, hanem a kisebbség azon része utazik többnyire csoportosan akik nem vesznek vonatjegyet... ergo ha egy kerékpáros egyedül van és felszáll 3-4 jómadár akkor az egy nagyon hosszú út....

Ellensúly 2012.06.13. 07:13:33

Tavaly mentem Balatonra, és olyan kocsiba raktam a bringát, amiben vagy 30-40 darab elfér.
A 4 darabos megkötés nyilván nem a kerékpárszállító kocsikra vonatkozik.

marcoverde 2012.06.13. 07:35:54

Lehet, hogy hobbibringásoknak jól szervezi a szállítást a MÁV, de ahol én járok, BP elővárosi vonalon, ott 4 (ha olyan kocsi van akkor 6) hely van a bringáknak, sokszor hiányzik a kampó, amire fel lehet akasztani, nem lehet visszahajtani az útban lévő pótszéket, stb..azért bőven van hova fejlődni, 5 éve is pont ugyanilyen volt a helyzet.

nowy 2012.06.13. 07:39:47

@Ellensúly: Ez úgy néz ki,hogy amelyik vonaton nincs konkrétan tiltva,ott az első és a hátsó kocsiba fel lehet tenni két-két darab kerékpárt.
A szívás ott kezdődik,hogy a a menetrendben "kerékpárszállító kocsival közlekedő" jelzésű vonatoknál nem írják ki,hogy paklikocsit (30-40 kerékpárt szállító) vagy félkocsit (8 db-ot szállító) csatolnak a vonathoz.Ezt még orvosolni tudod egy telefonnal a MÁV infónak,de azt ők sem tudják megmondani,hogy felférsz e,mert kerékpárosjegyet adnak el és nem kerékpáros helyjegyet (érdekes módon az Intercityken nem gond a helyjegy az emberek részére). Így simán megtörténhet,hogy megveszed a jegyet,de még sem tudsz felszállni a vonatra.

Hakkar 2012.06.13. 07:50:20

Félévente újra és újra kiszámolom, hogy mennyibe lenne bicikli/vonat kombinációval járnom a szomszéd városba. Nos egyelőre havi szinten még mindig az autó vezet olyan 5eFt-vel. Ennyit arról, hogy mennyire vonzó a MÁV kerékpárjegyes mókája...

Alhazred 2012.06.13. 07:52:16

harminc kilométerre levő városba többe kerül elvitetni a bicajt, mint egy ottani helyi buszjegy, az a baj.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.13. 08:18:39

Azon a vonalon, amelyiken én járok, (bp-hatvan) egyenlőre még az is gond, hogy az utasok hogy férnek fel.

mt-03 2012.06.13. 08:22:51

nem ertem, miert nem tekeritek? en azt szokom. vagy csak a bufe es a melohely kozotti 100 meterre kell...

Blökifej 2012.06.13. 08:25:28

es milyen szep lenne, ha a Tisza-to korul nem epitenek le a vasutat...
nehany eve vegleg elkeszult a tisza-tavi kerekparut teljes hosszaban, egyedulallo termeszeti kornyezetben, majd 70 kilometer hosszban, melynek bizonyos szakaszai meg az EUROVELO-hoz is tartoznak...

KolompárRómeó 2012.06.13. 08:37:23

"Külföldi országokban" pedig jegy sem kell, csak felrakod és kész (ha van hely, persze). Ez ám a haladás!

mobilus 2012.06.13. 08:58:01

Irány a "külföldi országok", gyerekek!
Kis Magyarország szar ország, nagy-Magyarország meg nincs, nem is lesz.

Jasperek 2012.06.13. 09:06:23

Pünkösdkor voltunk a balaton körül tekerni .Pénteken mentünk le és hétfőn jöttünk.Odafelé 30-s csoport bejelentkezett állítólag ,de helyfoglalás nem volt kiírva mi meg elsők voltunk mert ugye nem 5 perccel indulás előtt kell bepakolni... Egymás hegyén-hátán voltak a biciklik olyan 60db 1 kocsiban+ diákok.Közöttük olyanok szép számmal akik máshova nem fértek fel de nem volt biciklijük.Kelenföldön 2 biciklis már nem fért fel mert az ajtót sem lehetett kinyitni.Vissza fonyódon még volt hely ,de siófokon már sem utasok sem biciklisek nem fértek fel...Ennyit a kiemelt szolgáltatásról..
Adjanak el kerékpár helyegyet és akkor tudják mennyi kerékpár fér fel vagy szükség esetén lehet hozzá tenni +kerékpáros kocsit...Persze mindenkinek igaza van ,az utasnak aki nem állójegyet vett meg a biciklisnek is aki nem azért fizetett a + viteldíjért ,hogy álljon vagy fel sem férjen a kerékpárral.Ezt oldja meg a MÁV ,ne azzal vagánykodjon ,hogy milyen sok kerékpárjegyet vettek...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.06.13. 09:16:14

A kerékpárjegy sem jó megoldás szerintem, mert ha én kinnt vagyok az állomáson, és akarok menni, akkor nekem ne mondja azt a pénztáros, hogy a mai napra már egyik vonaton sincs szabad kerékpárhely, utazzon holnap. vagy azt sem szeretném, ha reggel 8kor azt mondaná, hogy sorry csak a délután 4-es vonattal fogsz tudni elmenni.

és sokszor van olyan, hogy nem tudsz előre jegyet venni. pl bicajtúrán tönkremegy a bringa félúton és választhatsz hogy vagy bebaszod az árokba, vagy hazaviszed vonattal.

balaton körül botrányos hogy csak a félkocsi van sokszor, amibe 10 bringa nem fér fel...

Németh András 2012.06.13. 09:37:03

rinya-rinya-rinya

sziasztok magyar pógártársaim

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.13. 09:40:25

@D4D: esetleg. Mert pl. Bécsbe a normál körülmények közt ~3 órás vonatozás helyett, nagyjából 8-10 óra alatt lehet kijutni, ha biciklit is vinnék poggyászként. :(

Jasperek 2012.06.13. 10:05:03

@Hurrá Torpedó:
Nem tökéletes ,de jobb mint a semmi szerintem.
1-2 biciklit akkor is fel lehet rakni ha megtelt a kerékpárszállító kocsi hivatalosan ,de ha fogalmuk sincs róla mennyi kerékpárjegyet adtak el egy vonatra az rosszabb. Így meg ugye tudják és ha megtelt ,még mindig fel tudnak szállni páran az utolsó-első kocsiba + páran összenyomorognak pluszban a kerékpárszállítóban..Ha nincs helyjegyed akkor is felszállhatsz az IC-re is max. kifizeted a pótdíjat,büntetést ,de el tudsz menni a vonattal ha nagyon sietős dolgod van.Vagy ugye első-hátsó kerék kikap,kormány elfordít,nyeregcső levesz és máris kézipoggyász:)

Jasperek 2012.06.13. 10:06:52

@Németh András: Pontosan mi is a problémád??? Az ,hogy gyakran sz@r egy szolgáltatás és ez valakinek nem teccik? Csak nem vasutas vagy?:))

Ziu9 2012.06.13. 10:09:44

@A fidesz a betegek kiirtására készül:

Ez neked hogy jött ki? Az osztrákok railjet vonatán valóban tilos biciklit vinni (ez az ő hülyeségük), viszont győri átszállással az onnan induló Euregio vonatra, kb. 4 óra alatt oda lehet érni.

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2012.06.13. 10:14:22

Osszecsukhato bringara tovabbra sem kell fizetni a MAV-nal sem. No persze ha osszecsukva szallitod. Meretkorlatozas nincs.
Kempingbringasok, szevasztok!

kerekkoto 2012.06.13. 10:20:21

"400 forintos túrajegyeket vezetett be, amivel az ország bárhonnan elindulva, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen 400 forintért lehet a bicikliket szállítani a TAVAK KÖRÜL (kiemelés tőlem)."

Ez nem azt jelenti, hogy nincsen lakóhelyi diszkrimináció? Tehát mindegy, hogy szegedi vagyok-e vagy soproni, 400 forintért vihetem pl. a Balaton körül a bringámat vonaton?
Továbbá azt sem értem, hogy miért kellene vonattal megkerülni egy tavat úgy, hogy bringát szállítok a vonaton. Hogy a bringám is világot lásson? Kényelmesen, vonaton:-)

Jasperek 2012.06.13. 10:23:38

@ex-dr. vuk: Ezzel csak az a baj ,hogy általános célú összecsukható bringa jelenleg aranyárban van ,a Camping kerékpár pedig hosszabb távú kerékpározásra nem az igazi.Napi 30km-t tekerek munkába s vissza ,oda már kicsit kényelmetlen lenne:) ,de 4-5km-re tökéletes vonat+biciklis munkábajáráshoz.

Jasperek 2012.06.13. 10:29:31

@kerekkoto: Azt jelenti ,hogy szegedről és záhonyból,meg pécsről is pont annyit fizetsz a bringáért ha a balatonra-tisza tóra utazol vagy a a többi felsorolt helyre.Nem kell körbevonatoztatnod a biciklid ,de ha fel akarsz szállni a balatonnál a vonatra mert elfáradtál,esik az eső,baleseted volt stb.és van jegyed .
"A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például Nyíregyházáról a Balatonhoz utazva, a menetjegy mellé a Balaton kerékpárjegyet megvásárolva nemcsak a tóhoz lehet eljutni és a biciklit elszállítani, hanem ugyanezen a napon a balatoni állomások, megállóhelyek között utazva már nem kell újabb kerékpárjegyet váltani, csupán az adott útra érvényes menetjeggyel kell rendelkezni. A túrajegyek természetesen vissza irányba is megválthatóak, tehát a Balatontól Nyíregyházára utazva is igénybevehető a 400 forintos kerékpárjegy."

kerekkoto 2012.06.13. 10:36:51

@Jasperek: Így most már egyértelmű. Csak az eredeti írás volt félreérthető.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.13. 10:39:20

@Ziu9: részben költői túlzás, részben két évvel ezelőtti menetrendböngészés eredményeképp.
Akkor úgy lehetett kijutni bringával, hogy a hajnali hét előtt induló vonattal elmenni Győrig(ha jól emlékszem, mindenesetre a nyugati határ környékére), ott várni egy-másfél órát a csatlakozásra és azzal tovább Bécsig. Természetesen ez utóbbi valami hagyományos vonat volt, ennek megfelelő sebességgel. Szóval a tényleges idő kb. 5-6 óra lett volna.

kis59 2012.06.13. 11:04:30

@Hakkar: Üdv!
Az amortizációt is beleszámoltad? Kopik a gumi és ilyesmi? Persze, ha áll a kocsi, annak is van költsége (pl. adók), de ha használod, a kopó alkatrészeket idővel pótolni kell...

Németh András 2012.06.13. 11:13:32

@Jasperek: No problem, csak általános megállapítást tettem. Az országot a benne élő emberek teszik olyanná amilyen...

kilobike 2012.06.13. 11:22:39

A tavak körül nem kell szállítani, ott bringázni kell. Ellenben a tavakig (tóig?) illene a nem kedvezményes 790Ft/bringa árért legalább kocsit betenni a szerelvénybe, hogy ne a peronon kelljen a gépet őrizni. (Győr-Veszprém viszonylat!)

kilobike 2012.06.13. 11:38:30

@Jasperek: a kiemeltségről annyit, hogy jöttem haza Veszprémből úgy, hogy Vinyénél fullon lett kerékpárral a kocsi, meg ami ember még befér, anyuka a kisgyerekkel a bringák mellett ült a földön, ölében aludt a gyerek. Mindez szezon hétvégén.
(A kerékpárszállító kocsiban (részben) mellesleg TILOS utazni!)

Szoruló hurok 2012.06.13. 11:44:26

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Még mindig költői túlzásnál vagyunk :)
Akkor is (2009)-most is 7:23-kor indult egy vonat Déliből, Győrbe ért 9:25-re, 20 perccel később 9:45-kor indult egy Euregio és Bécsbe ért 11:26-ra azaz 4 óra alatt abszolválhattad a távot.
De ha a Keletiből akartál indulni, akkor is 6:40-kor indult a gyorsvonat, ami valóban 8:23-ra ért Győrbe, azaz 1 órával többt vártál, a menetidő viszont 6:40- 11:26 -ig még mindig csak 40 perccel több így is. _(Amennyivel hamarabb indulsz.)
Viszont volt a Dacia nemzetközi 5:55-kor indulva és 8:59-re megérkezve, kerékpárkocsival Áprilistól októberig.
Az időpontok 1-2 perc eltéréssel azóta is változatlanok.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.13. 12:03:05

@Szoruló hurok: amikor néztem, akkor elsőre azt néztem, hogy mióta lecserélték a hagyományos vonatokat arra a piros szarra, akkor megszűnt a lehetőség a kerékpár szállításra is és nyertünk kb. 15-20 percet a menetidővel (viszont vesztettünk a kényelemből, mert azokban az ülésekbe préselődve...)
Amikor én akartam menni bringával, kicsit más volt a menetrend, mint amit most találtam. A Dacián pl. nem lehetett biciklit szállítani. Előtte két hónappal még igen, aztán hirtelen megszüntették a lehetőséget.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.13. 12:06:24

@Szoruló hurok: egyébként a Dacia miatt akkoriban fel is hívtam a MÁV-ot, mert pár héttel v. hónappal korábban az volt az egyetlen, emberi időpontban induló és átszállás nélkül Bécsig elérő vonat, amire fel lehetett szálni bringával is. Most kizárólag olyan van, ami átszállással megy.

Szoruló hurok 2012.06.13. 12:22:09

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
" mióta lecserélték a hagyományos vonatokat arra a piros szarra, akkor megszűnt a lehetőség a kerékpár szállításra is "

Azokon a piros szarokon külön a bringásoknak kialakított rész van, így valamit nagyon elnéztél :)

"Amikor én akartam menni bringával, kicsit más volt a menetrend, mint amit most találtam"
Ez volt amit bemásoltam. 2009-2010. (Azt írtad 2 éve.)
Dacia most is lesz a nyári menetrendtől, kerékpárkocsival.

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2012.06.13. 12:41:47

@Jasperek: hosszabb tavra minek az osszecsukhato?.. persze nem kenyelmes ra de nem is arra valo...

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.13. 12:54:50

@Szoruló hurok: a bécsi Railjeten? Mutasd már meg, hogy hol! Nem az esztergomi vonalról beszélünk! :D

Az elmúlt négy év eléggé összemosódott, ami biztos, hogy nem idén volt. Esetleg nézd meg a tavalyit, lehet, hogy az időpontban tévedtem!

Németh András 2012.06.13. 13:02:08

@ex-dr. vuk: ezen az összecsukhatón el szoktam gondolkodni, de mivel a keleti és a svábhegy közt kellene használni ezért nem igazán szánom rá magam.
Tényleg, tudja valaki hogy az összecsukható bringa a fogaskerekűn is ingyenesen szállítható-e? Habár a havi 500 Ft nem vág földhöz, azt még be lehet vállalni (a vonat 6000 Ft-os bérletét sokallom)

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2012.06.13. 13:18:15

@Németh András: Ha jol latom az olyan 9 km... az mar valoban eleg necces. En olyan 4-5 km-re hasznaltam, arra idealis. Meg persze az ut tobbi resze vonattal. Ha nem kell vonatoztatnod akkor elvileg mindegy, hogy milyen a bringa, nem ?

Szoruló hurok 2012.06.13. 13:43:42

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Jah piros alatt te a railjetre gondoltál. Az bordó azért értettem félre. A piros Flirteken külön bringás rész van, rögzítőkkel, arra gondoltam.

Jasperek 2012.06.13. 13:55:32

@ex-dr. vuk: Csak arra gondoltam ,ha kirándulni szándékozol és vonattal közelíted meg a helyszínt és nincs kerékpárszállító kocsi,akkor elvileg kényelmesebb lenne......

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.13. 14:23:40

@Szoruló hurok: legyen bordó... Budapest-Bécs viszonylatban miért gondoltál flirtre? :D

Németh András 2012.06.13. 14:39:50

@ex-dr. vuk: Hát igen. Ráadásul van is egy olyan 150 méter szint is, ami azért kempingbringával mókás lenne :)
Ha a kempingbringát összecsukja az ember akkor felszállhat vele a bkv buszra?
Egyébként a mobilitási héten szoktam bringával (nem kemping) járni, és ha hazafelé tartok akkor gyorsabb mint a tömegközlekedés, odafelé úgy a hegy lábáig vagyok versenyképes, de aztán a 21-es bármilyen lassan is döcög, a bringa nem ellenség neki.

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2012.06.13. 14:52:24

@Németh András: fingom sincs h buszra fel lehet-e vinni, gondolom ha osszecsukod akkor igen. Persze magyarisztanban vagyunk szoval lehet h hisztiznek akkor is ha hivatalosan szabad :)

Az en osszecsukhatom 7 fokozatu valtos (tag intervallummal), szoval hegynek fel is lehet tekerni, persze nem gyorsan azert :)

Szoruló hurok 2012.06.13. 18:55:31

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Mert átszállós utazásból beszéltünk, és Flirtről Talentre szállsz át Győrben, és mindkettő piros :D

Iza Béla (törölt) 2012.06.14. 06:08:43

@Németh András: Igen, fel lehet, ha az utazási feltételeknek megfelel (méret, súly, tisztaság), ekkor csomagnak és nem kerékpárnak minősül. A Campinget annak idején ezért fejlesztették ki, hogy a Volán buszokon és a BKV-n is lehessen szállítani. Viszont a lánc miatt védőburkolat javasolt (asszem belülre fordul, tehát a kerék valamelyest fedi, de a biztonság kedvéért jó rá valami, ami a többi csomagot és ruhát védi).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.14. 13:57:44

@Németh András: "Ha a kempingbringát összecsukja az ember akkor felszállhat vele a bkv buszra?"

Attól függ. A 7-es buszra egy esernyőt nehéz felvinni, akkora tömeg van. :-D

djlacee · http://www.ikvahir.eu/ 2012.06.15. 23:46:08

GYSEV adatokra kíváncsi lennék

Azeroth87 2012.08.12. 21:51:38

Nagyon örülök, a tendencia javulásának. A túrajegyek helyszíneit pedig remélem bővíteni fogják.

Németh András 2012.08.15. 10:33:37

a frekventált tavakhoz szóló túrajegyről csak annyit hogy szombaton a haverokkal megyünk (mennénk) körbetekerni a tavat, megnéztük az elvirát (illetve utódját) hogy van-e kerékpárszállítás, és hát többnyire van, de csak korlátozott. Annyit már sikerült kideríteni hogy Gödöllőről reggel Füzesabonyig eljuthat a 8 bringa (feltéve ha senki más nem akar tekerni) de hogy tovább mi a helyzet azt még nem tudom.

Egy kicsit utánaolvasva a dolognak maradjunk annyiban hogy van kedvezményes lejutási lehetőség, csak lehet hogy nem fogunk felférni a vonatokra szabályosan.

És akkor jön az hogy egymás-hegyére-hátára bepakoljuk a bringákat ami zavarja (teljesen jogosan) a többi utast, és ha jön a jegyvizsgáló akkor csak a jóindulatában bízhatunk...

De azért reméljük sikerül :) Tavaly a Balcsi is jó volt és ott is elég vadregényes volt a kerékpárszállítás :D

Németh András 2012.08.15. 16:34:36

No annyi történt hogy felhívtam a máv ügyfélszolgálatát hogy akkor mi a szösz is van, mi is ez a korlátozott szállítás meg ilyenek. Mondtam neki a kinézet vonatszámokat a netről, de az az érzésem hogy a tudakozó nagyjából annyi hogy előttük is nyitva van az elvira oszt csók.

A hölgyike azzal kezdte hogy a korlátozott az általában azt jelenti hogy olyan 15 bringa fér fel. Hát a telefonálók többsége itt megköszöni és leteszi (majd koppan). Én azért mondtam hogy csókolom nem úgy van az szerintem, szóval valami konkrétabb infó kéne. Erre mondta hogy akkor kell bringajegyet venni és mivel nem adnak el több jegyet mint amennyi hely van ezért nincs gond (sokan ennek az infónak is örültek volna, és koppannak) én azért csak kötekedtem hogy csókolom én már vettem pár jegyet és soha nem kelett bediktálnom hogy melyik vonattal megyek (ezen rugóztunk egy kicsit de azután kitaláltam hogy ő az ICkről beszél valószínűleg hisz azon van helyjegy, de olyan vonatra meg nem tudok Gödöllőn felszállni, de félek Tiszafüreden leszállni sem. Ezután mondta hogy a jegyek nem hozzá tartoznak hívjam újra őket és a kettest nyomjam meg. Jó mondom de én nem a jegyekről akarok tudni hanem hogy az adott vonaton a korlátozott bringa az 2 vagy 12 mert nem mindegy. De továbbra is javasolta hogy hívjam fel őket újra és nyomjam a kettest mert ez nem az hatásköre. Mondom oksa de akkor mikor nyomjak kettest mert magához háromszori egyes után jutottam? Erre mondja hogy tartsam és átsétál a kollégához.
Miután visszatért jött a tuti infó. Meg kell venni a jegyet és ki kell állni a peronra és ha beáll a vonat akkor majd lehet látni hogy mennyi bringa fér fel, ha nem fér fel akkor lehet menni a következővel. És ezt véresen komolyan. Egyszer még visszakérdeztem hogy viccel-e de nem viccelt. Ezután elköszöntem.

...

Szóval ez azért szerintem kemény. Hazafelé (aug 20) délután pl. van a 14:16-os vonat meg van a 16:16-os (amihez az átszállás nem jelez egyáltalán kerékpárszállítást, tehát kiesett) meg van a 18:16-os (meg van egy esti nyolcas találat, de akkor Füzesabonyban kell tölteni az éjszakát).

Na mindegy maradjunk annyiban hogy előre is elnézést az utastársaktól ha nem lesz normális kerékpárszállító mert akkor 8 bringát feltolunk a vonatra csak mi, és azért nem tartom lehetetlennek hogy ezen a hosszú hétvégén nem csak mi célozzuk meg a Tisza-tavat kerékpárral.

gregibroki 2012.08.16. 11:11:50

@Németh András: ez a tékozló homáron is elment volna :)