Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kiugrott az anyósülésről, és megrúgta a lassú biciklist

2012.05.15. 11:24 - kirk kapitány

A brit rendőrség videofelvétellel keresi azt a nőt, aki megütött és megrúgott egy idősebb férfit, aki kerékpárján közlekdeve lassította az egyébként meglehetősen gyér forgalmat Gloucestershire egyik mellékútján.

A helyi sajtóban azóta nindzsa nőként emlegetett támadó a képek tanúsága szerint kiugrott egy autóból, és futva érte utol a biciklist, akit hátulról megpróbált feldönteni. Amikor ez nem sikerült neki, kézzel-lábbal ütni kezdte a férfit.

A rendőrök az incidensben résztvevő nő és kerékpáros személyazonosságáról is a bejelentőktől várnak információt. A Bibury közelében rögzített videóról azt valószínűsítik, hogy egy január 28-án bejelentett eset valós eseményeit mutatja be.

A rendőrséget ugyanis január 28-án egy nő névtelenül telefonon értesítette arról, hogy egy lassan közlekedő biciklis megtámadta.

Címkék: támadás

102 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr464509591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

labi 2012.05.15. 12:09:45

Papa is jófej, hogy az út közepén nyomta, hogy véletlenül se tudjon elmenni mellette senki.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.05.15. 12:15:24

@hefi_: a kocsi belső kamerája. Manapság egyre több kocsiba tesznek ilyet. Tele van ilyen videókkal a net. Pl:

erdekessegek.info/a-jo-reflexek-fontosak-42.html

Nancsi 2012.05.15. 12:15:56

Tapló kerekesmajom az út közepén - más nincs ezen a videon.

Perillustris 2012.05.15. 12:17:16

szerintem ez mégiscsak kamu

ariete 2012.05.15. 12:21:38

Tele van erőszakkal a világ... Az emberek nem tudják kiereszteni a gőzt, van aki jó módjában, van aki szegénysége miatti elkeseredésében...
Kellene már egy jó kis világháború?

Hajdú Peter 2012.05.15. 12:40:22

A no jogosan haborodott fol azon, hogy elotte baszakodik egy rendszam nelkuli, adot nem fizeto kerekparos (aki raadasul kizarolag csak azert nem megy at a piroson, mert eppen nincs a kozelben lampa).

SP.W 2012.05.15. 12:53:00

Próbált előtte esetleg dudálni? Sok esetben az csodákra képes :) Lehet, hogy a felháborodása jogos, de amit művelt az nem. Nem tudom belőlem mit váltott volna a viselkedése, gondolom a bringát lazán bevillantom a szélvédőjén. (Már ha nem túl drágán vettem :)

Medgar 2012.05.15. 13:00:34

Csak nekem tűnik úgy, mintha a néni csak egy mezei kocogó lenne? (vagy ninja)

Dour ® 2012.05.15. 13:17:51

@Hajdú Peter:
A nő lehet, hogy az öreg magántulajdonú földjén baszakodik.
Nos, akkor mizus?

Anunnaki 2012.05.15. 13:25:25

Hogy baszná meg egy taliga aprómajom az ilyen agresszív ribancot xD

Perillustris 2012.05.15. 14:02:43

@Hajdú Peter: Én mindig viszek magammal egy mobil közlekedési lámpát, és ha nincs a közelben, legalább 500 méterenként lerakom az útra, majd pirosra állítva elmegyek mellette.

lesifotos_szh 2012.05.15. 14:03:32

Az előzményekről semmit nem tudunk.

GG81 2012.05.15. 14:29:15

@lesifotos_szh: pontosan.
jó kis kommentgeneráló poszt. mindenesetre lehet a fantáziát szabadjára ereszteni, mint a buszos fellökős esetben is, amikor szintén csak a végkifejletről került elő a felvétel... akkor egy busznyi embert tartott fel, most csak egy autós vagy egy konvojt... ki tudja.
mindenesetre az újabb képek tanúsága szerint a rendre következő mártírrá avanzsált derék kerékpárost üdvözölhetik a klubban, aki egy halvérű angol nőből is ilyen indulatokat tudott kihozni! :-D

kalandfereg 2012.05.15. 14:42:04

Mondjuk nem tudom mibe került volna lehúzódni 5mp-re.
Ezt egyébként a lassú járműveknél se értem. Ha valaki látja, hogy 50 kocsi torlódott fel mögötte, mibe kerülne egy megfelelő helyen lehúzódni és megvárni, hogy előzzön, aki feltorlódott. Neki 2 perc, a többieknek egyenként negyed óra.

GG81 2012.05.15. 15:16:46

@kalandfereg: lassújárművek, jogosítvánnyal rendelkező járművezetők szoktak is ilyet csinálni... sőt továbbmegyek még a jogosítvánnyal rendelkező kerékpáros is hamarabb átérzi/átlátja a helyzetet és cselekszik is.

de vannak, akik nem.

butus 2012.05.15. 15:33:40

@Nancsi: ...és a nő, az nem tapló?

Alikam 2012.05.15. 15:39:25

Hát valószínűsíthetően már 2 perce az út közepén téblábolt a sükebóka.

Persze a nőt keressétek és varjátok be 20 évre, Angliában is biztos KRESZ-be van foglalva, hogy a kerékpáros igenis mehet az út közepén 2 km/h-val...

Samott 2012.05.15. 15:43:37

Ha jol ertettem a kommenteket a videorol, akkor az oreg szandekosan tartott fel valami rokavadasz tarsasagot.

Perillustris 2012.05.15. 15:43:44

Valószínűsíthetően, persze.

Még az is lehet, hogy autó nem is volt a környéken.

De nyilván, csak a kerékpáros lehetett a hibás, ez nem lehet kérdés.

Főleg, ha ez egy amatőr kisfilm egy részlete.

LOL

Samott 2012.05.15. 15:46:38

@Samott: rosszul ertettem... :)

"...one YouTube user suggested the man was a fox-hunting supporter who deliberately held up traffic near Bibury, Gloucestershire, to delay anti-hunt campaigners."

Szoval pont forditva, a csoka csipi a rokavadaszatot ezek meg az ellen mentek volna tuntetni.

Németh András 2012.05.15. 15:54:59

Na még egy kevés alaptalan félinformáció: ha nem olvastam volna el a posztot akkor úgy gondolnám hogy a maca kocogott, a pasi jól megnézte a hátsóját és mondott is valamit amin a nő bepöccent volt egy kis adok kapok, valami pancsi autós meg felvette az egészet majd kitette a jutyúbra. Innentől meg az uborkaszezon elindította világkörüli útjára a videjót...

Peetee 2012.05.15. 16:22:24

Aki szarik rá a KRESZ-szabályokra, essen magára.
Az út közepén nem kerékpározunk!

A nőt vonják felelősségre, mert az sem megoldás, amit művelt, a részrehajlásért meg 1 saller a cikk írójának!

phaszfej 2012.05.15. 16:31:22

részt vevő ebben az esetben nem egybeírandó. szedd már szét!

SZ.A. 2012.05.15. 16:32:37

ez mekkora vihar a biliben...

Perillustris 2012.05.15. 16:42:34

@Peetee: És pisilés után kezet mosunk!

Poptaritop 2012.05.15. 16:42:36

Kis harci suna. :D A papi berángathatta volna a bozótosba, csak úgy spontán stressz levezetés céljábú. ;)

Petyat 2012.05.15. 16:44:46

Ez most komoly, hogy a picsa felvette a saját kirohanását és utána azt hazudta, hogy őt támadták meg. A felvétel hogy került ki a netre? Itt valami bűzlik.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.05.15. 16:50:02

Az előzmény miért nincs rajta? Valszeg. nem a nőt igazolná. Azért a pasija meg nyugodtan gurul utána, ő már megszokta.

hidegsegg 2012.05.15. 16:53:26

"Egy jólöltözött középkorú nő futva érte utol, és támadta meg a kerékpárost Gloucestershire-ben. "

Jól öltözött? Középkorú?

hedgehog2 2012.05.15. 16:56:00

Ez a biciklis (is) megfelel az előitéleteknek. Ezért kéne az autó mellé rögtön puskát is adni.

dukeekud 2012.05.15. 17:38:32

Aze megneznem magamnak ezt a csajt, eszement egy ribanc lehet. Vicces ahogy kapalodzik a nindzsa ruhajaban. :)

Kockagolyó - a legjobb csúszógömb (törölt) 2012.05.15. 18:19:29

Ráférne az emberiségre pár száz atombomba...

sorica123 (törölt) 2012.05.15. 18:21:36

Anyósülésről. Én úgy vágnám nyakon az ilyet - joggal, válaszképp -, hogy hasraesik. Apuci meg gondolom ül a kocsiban, mint egy tök és nézi, milyen tűzrőlpattant a kis karonülője (aki tökmindegy, milyen korú, van, aki a korral még rosszabb lesz. A jólöltözöttség meg... nos, a megfinomkodóbb, krémszínű eleganciába burkolt banyák között is akar horrorisztikusan bunkó egyed, csak az ilyen még illemre is okít két hisztiroham között).

sorica123 (törölt) 2012.05.15. 18:22:09

_leg_ finomkodóbb, váz, tudtam, hogy megárt a kőcipelés.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.05.15. 18:44:43

@Alikam:
" kerékpáros igenis mehet az út közepén 2 km/h-val..."

söt, 1.4142 km/h-val ( gyökkettövel ) is.

kispista5 2012.05.15. 18:47:49

ottan a baloldalt kell-e menni?

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.05.15. 18:57:46

Itt is ezt kéne.

Pofán verni az összes biciklis parasztot, amelyik járdán biciklizik, vagy bárhol ott, ahol tiltott neki.

NaC 2012.05.15. 19:14:42

Nem tudom mit néztek.
A nő nem fellökni, hanem az út szélére próbálta terelni. Ütni rugni meg csak akkor kezdett el amikor a biciklis próbálja elkapni a ruháját a nyakánál. Ráadásul az ember sokkal ittasabbnak mint amilyen idős.

NaC 2012.05.15. 19:16:15

Ja nem figyeltem milyen blogot olvasok.
Már értem valakinek 1+1 kerékkel kevesebbje van.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.15. 20:53:37

Ha valaki másnak se működne a szar inda, itt meg lehet nézni:

www.youtube.com/watch?v=T2fA9YoSyjE

A Tyne folyó déli partja 2012.05.15. 21:21:28

@Hajdú Peter: azt meséld már el, hogy honnan tudod, hogy nem fizet adót a biciklis...aki dolgozik, és eleget keres, fizet adót. @Peetee: "Aki szarik rá a KRESZ-szabályokra, essen magára.
Az út közepén nem kerékpározunk!"

ezt hol írja a -jelen esetben angol - Kresz?

A Tyne folyó déli partja 2012.05.15. 21:24:13

@dr. Közbiztonság Szilárd: és itt szerinted hol biciklizik a járdán?@NaC: ja, hogy először a csak akarta fellökni meg kit érdekel, mi?

izzé 2012.05.15. 21:45:01

Én ugyanezt láttam a a déli járdáról Pest felé menet fényes nappal a Szabadság(?)hídon még az őszön: idegesítette, kiugrott, ütött, a bringás meg pucolt - mi is állatból vagyunk.

dukeekud 2012.05.15. 21:54:09

Tenyleg ugy nez ki, hogy csak az ut kozeperol szerette volna lelokdosni, es csak akkor gerjed be a NinjaGirl, amikor a manus ugy mell magasagban elkezdte taperolni :))

2012.05.15. 22:16:53

Na! A közlekedés két gyenge láncszemét láthatjuk összecsapás közben. A nemtörődöm biciklist, és a frusztrált (terepjárós??) úrvezetőhölgyet.

D4D 2012.05.15. 22:20:06

Az angol hidegvér

Gera 2012.05.15. 22:21:04

Ha tényleg direkt tartotta fel őket, akkor asszem mondjuk úgy egy negyedóra után nálam is kurvára elszakadna a cérna, pedig amúgy békés ember vagyok.

cukorrépa 2012.05.15. 22:23:13

ezt a sz*rt.
szerintem kamu az egész. ha meg nem, a nő idióta.

a "ki vette fel" helyett az a kérdés, "ki tette fel a netre"? ha a kocsi kamerája vette volna fel, mi a büdös f*szért adta volna át a sofőr a rendőrségnek a felvételt?? a macájáról?

szánalmas pöcsség.

EUban 1gyilkosnak több joga van, mint 1ártatlannak 2012.05.15. 22:24:26

A képmutató, álszent, gyáva törvényeknek megfelelően még sok-sok ilyen és mégdurvább videokat "élvezhetünk" a jövőben.

Mc Master 2012.05.15. 22:30:43

Tisztán látszik, hogy a nő éppen kocog, semmi köze az autóhoz. Valószínűleg az öreg beszólhatott neki még lefelé a lejtőn (vagy esetleg egy kokit adott neki viccből, stb.), de arra nem gondolt, hogy majd jön az emelkedő és nem bírja majd szusszal. A csaj meg egyszerűen befogta és elintézte. Amúgy a csaj először csak taszigálja, akkor "durvul" el a dolog, amikor a krapek megüti a kiscsajt. Vagány kis nő, csak így tovább!

A Tyne folyó déli partja 2012.05.15. 22:43:37

@Kiemelt Hozzászóló: szerintem is kocogott egyébként, mivel eléggé olyan cuccban van. valami kóbor autós meg biztos felvette.

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.05.15. 23:00:03

magyar tololapot minden magyar autora. oszt ki se koll szalni, csak odalepni a gazra, es null problemo.

mtk001 2012.05.15. 23:08:44

A biciklis nyilvánvalóan tálib és merényletet akadályozott meg a nő.

dhpage 2012.05.15. 23:15:44

@atpijkamo: Úgy látom ezek közül lehetsz valamelyik autós:

www.youtube.com/watch?v=QSiBVTtrS1w

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.15. 23:43:26

@dhpage: Én messze tartom magam minden biciklistől. Szabályostól és szabálytalankodótól. Inkább megyek mögötte jó ideig, minthogy veszélyeztessem.

Jó válogatás. Angliában keresni kell az ilyet, itthon ez az alap.

VLADISZLAV 2012.05.16. 00:29:43

Sima orgazmus probléma!

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.05.16. 00:52:03

@Perillustris:
Mert a járdán autózás nem jellemző, a gyalogosoknak meg ott a helyük.

De igazad van, pl. a járdán motorozó pizzafutárféléket is nagyon pofán kéne baszni valami szívlapátfélével.
(Tegnap tanúja voltam pl., ahogy elcsaptak egy bringást a zebrán, és a barom még fel volt háborodva, hogy neki ott elsőbbsége van, és miért nem állt meg az autós. Páran elmagyaráztuk neki, hogy te barom, neked itt nincs elsőbbséged, csak a gyalogosoknak, ráadásul az autós - aki a gyalogosok (akik közt én is voltam) elengedése után indult volna tovább - nem számíthat rá, hogy a 4-5 km/h-val ott valószínűsíthető gyalogosok helyett egy büdös tahó bukkan ott fel 25-30-cal.)

@A Tyne folyó déli partja:
Ott nem tudom, de itt Budapesten mindenhol.
Csak arra hoztam fel, hogy ez lenne a helyes és követendő eljárás.

Az Alagútba pl. be sem hajthatnának, de ott is teker a sok barom.
Meg az út túloldalán lévő kerékpárút helyett a járdán, mert egyébként 15 m-rel többet kéne mennie.

A rendőröknek nagyon rá kéne már szállnia erre a tahó bandára.

dögönbőgő 2012.05.16. 06:43:06

Minden autó alkalmas lassú haladásra, de nem minden kerékpáros képes gyors haladásra. -> Következésképp: Autósok igazodni!

Perillustris 2012.05.16. 08:32:59

@dr. Közbiztonság Szilárd: Szerintem jellemző: általában a járdára parkolás közben valósul meg, ami kvázi népszokás.

ex-dr. vuk 2012.05.16. 10:25:32

@dhpage: a faszi kicsit tulreagalja szerintem, en Londonban sokat bringazok es semmi gond vele. hisztispicsa ez szerintem. egyszer menne Budapestre bringazni, azonnal leallna az ilyen videokkal :)

Peetee 2012.05.16. 10:55:29

@A Tyne folyó déli partja:

Mert szerinted az angol KRESZ megengedi a forgalom szándékos feltartását és az út közepén való kerékpározást? Megmutatnád, hogy hol van ez benne? KÖSZI!

A Tyne folyó déli partja 2012.05.16. 19:40:08

@Peetee: miután idézted, hogy hol tiltja meg. mellesleg meg egy kihalt mellékúton biciklizik, marha nagy forgalom van rajta.

GG81 2012.05.17. 08:27:57

@A Tyne folyó déli partja: ne mond már, hogy az angol kreszben ne lenne a kerékpárosokra is sávon belüli jobbra (upsz ott balra) tartási kötelezettség!?

bár nem csodálkoznék, ha fogalmatok se lenne róla, hisz van olyan aki szerint a nyitott kerékpár sávot sem kell használni, hisz szaggatott... és tök normál, ha a mellette haladó forgalmi sávban halad folyamatosan!
hát nem! FAIL!
a nyitott kerékpársáv használata kötelező, csak épp el lehet hagyni kanyarodáshoz felkészüléshez vagy akadály kikerüléshez, előzéshez... a zárt pedig ezek alapján értelemszerű.

ex-dr. vuk 2012.05.17. 10:10:54

@GG81: honnan tudod, hogy az angol kreszben igy van?
nem kotelezo semmilyen kerekparos infra hasznalata.
gyalogos pedig atmehet a piroson szabalyosan. erdekes, ugye? szerintem felesleges hasonlitani.

GG81 2012.05.17. 11:21:32

@ex-dr. vuk: mindig is mondtam, hogy hüJék azok ott a szigeten.

teljesen logikus:
-építenek egy külön infrát, ami még a mi kis k.agy galerinknek is elfogadott, kerékpársáv... azt nem kell használni (szerencsére itthon következetesek, mert kötelező!)
-a világon mindenhol a tilos jelzés, a piros megállást jelent minden közlekedésben résztvevőnek! erre a debilszigeten azt mondod, hogy a KRESZ-ben benne van!? le van ez írva!? mármint az, hogy a gyalogos átmehet a piroson?! kérlek idézz! linket! vagy szkenneld már be, ha épp emigránskodsz épp!

Bummer 2012.05.17. 11:23:54

@GG81: A kerékpársáv elsősorban nem azért nyitott, mert a biciklis lejöhet róla, hanem azért, mert az autós rámehet! (De kerékpárral valóban kötelező használni, ahogy írod.)
A sávon belüli jobbra tartási kötelezettséget idézd ide a Kreszből, mert én nem látom sehol.

GG81 2012.05.17. 11:45:35

@Bummer: 54. §
a kreszváltoztatás a 'szigorú' szót vette ki, a jobbratartás megmaradt, ami 1 sáv esetén annak közepétől mindenképp jobbra helyezkedik el. több sáv esetén pedig szintén a jobbratartás minden viszonylatban kerékpáros esetén ugyanazt jelenti (duplán is...)

ex-dr. vuk 2012.05.17. 11:49:47

@GG81: az megvan, hogy Parizsban enyhitettek a szabalyt kerekparosoknak, es bizonyos helyzetekben atmehetnek a piroson (jobbrakanyarodas, T-elagazas)? Nem fog neked tetszeni, de ez van. Na majd keresek neked linket, ha magadtol lusta vagy utananezni.

Bummer 2012.05.17. 12:00:03

@GG81: Köszi a választ, de az 54. §-ban nincs ilyen, annyi van, hogy lakott területen kívül és főútvonal kell az úttest (nem a sáv) jobb szélén közlekedni (ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik). Lakott területen belüli jobbra tartásról csak az általános (minden járműre) vonatkozó szabályokat találtam, az pedig a sávon belüli jobbra tartásról nem szól.

GG81 2012.05.17. 13:15:20

@ex-dr. vuk: thx, nem túl hivatalos, de valami.

szóval nem akárhol, tehát itthon pl. a Vácin (emelt sebességűn) sem szabadna. mint, ahogy a felelősség kérdése sem kérdéses.
és az is kiemelendő, hogy gyalogos lehetőség (, ha hivatalos forrás is előkerülne...) szóval járművel, mert hát nagyon autóra lett kihegyezve az ellenpélda, szóval inkább járművel semmiképp!

mint már elhangzott eddig is számtalanszor. in ungarn a németek hátsóját, azaz mintáját követik a dolgok... nem az angolbetegét, franszia barátaikkal (, ahol ráadásul az még pilotban megy, ha ez mond valamit).

GG81 2012.05.17. 13:27:19

@Bummer: 25. § (2), mint járművek általánosan.

Perillustris 2012.05.17. 13:27:27

"a világon mindenhol a tilos jelzés, a piros megállást jelent minden közlekedésben résztvevőnek"

Az USA ezek szerint nem a világ része.

ex-dr. vuk 2012.05.17. 13:38:10

@GG81: eleg kodosen fogalmazol, a lenyeg az, hogy latszik a trend. aki kevesbe veszelyes, ne szabalyozzuk tul (pl. a jardan sincs megmondva, hogy melyik oldalon kell haladni), es ahogy egyre veszelyeseb a jarmu, sokkal jobban korlatozzuk es szankcionaljuk. veszelyessegben a kerekpar kozelebb van a gyalogoshoz, mint az autohoz, funkcionalisan viszont kozelebb az autohoz. ebbol azt szursz le, amit akarsz persze :)
a lenyeg hogy a trend az, hogy egyre tobbet engednek a veszelytelen resztvevoknek (lasd meg Hollandia, akik se nem angolok se nem fransziak).

Bummer 2012.05.17. 13:39:22

@GG81: Köszi! Ez alapján a "lehetséges mértékben" kell jobbra tartani, vagyis sima úton, ahol nincsenek sávok, a kerékpáros akkor közlekedik helyesen, ha egy ajtónyitásnyi távolságra halad. (Mint ahogy az autós is éjszaka akkor közlekedik helyesen, ha a felezővonal és nem az útpadka közelében megy.) A többsávos út (párhuzamos közlekedés) esetén viszont nem a 25. § az irányadó, hanem a 36., amely nem szól a sávon belüli jobbra tartásról. Így amennyiben a kerékpáros (vagy bárki) jogszerűen használja a 2. vagy x. sávot (előzés, ill. balra kanyarodás), nem köteles a sávon belül jobbra tartani (csak az vonatkozik rá, hogy indokolatlanul nem tarthaja föl a mögötte lévőt).

GG81 2012.05.17. 14:04:14

@Bummer: az a baj, hogy megint szabadosan próbálod a kreszt értelmezni.
a 36-osban leírja, hogy mindenképp a jobb sávban kell haladnod, mintha nem is lenne a többi sáv. tehát a 25-ös (2) alapelvei ugyanúgy életben maradnak (az egynyomvonalúakra).
főleg, ha továbbolvasod a 36-ost.

a kerékpáros csak kanyarodás céljából mehet rá a 3. sávba vagy attól beljebb...
előzhet/kikerülhet ugyan a 2-ban, de nem lehet esetükben folyamatos előzésre hivatkozva a 2. sávot folyamatosan elfoglalni, al'a CM! folytatja is, hogy jobbről el lehet menni gépjárművek mellett, tehát bringás mellett nem, ami csak megerősíti, hogy nem mehet folyamatosan a 2. sávban és beljebb. marad a külső és esetében a 36 eleje, ami ugye kerékpárosra értelmezve goto 25.

próbáld meg kerékpárra értelmezni, elvonatkoztatva a csábító lehetőségektől, mert hiába tekersz.

Bummer 2012.05.17. 14:39:00

@GG81: Szerintem egyetértünk, hasznos volt.

GG81 2012.05.17. 14:47:07

@Bummer: köszönöm, hogy te is figyelmesen olvastad a paragrafusokat és utánajártál a szabályozásnak. így valóban hasznos. :-)

A Tyne folyó déli partja 2012.05.18. 20:05:32

@GG81: sőt, jobbat mondok: ahogy vuk írta, simán átmehetsz a piroson gyalogosként, nem számít szabálysértésnek, nem büntet meg a rendőr. beülhetsz úgy autóba, hogy előtte megittál egy-két sört. vezethetsz autót úgy, hogy még nincs meg a jogsid, csak szerezz be egy ideiglenest (ezt meg akárkinek megadják), és üljön olyan melletted, akinek van teljes. jogosítványhoz van kettő darab vizsga, egy elméleti, és egy gyakorlati, de előbbit most vezették be, kb. 20 éve, mikor a főnöknőm tanult vezetni, akkor volt gyakorlati, és feltettek pár kérdést elméletre vonatkozólag miközben vezetett. pl. olyat, hogy mi az előző kocsi rendszáma. merthogy orvosi vizsgálat se volt, minek az? (azt nem tudom, hogy most van-e.)
úgyhogy lehet leszállni arról, hogy mit mond az angol kresz, nem fogja ugyanazt mondani, mint a magyar.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.18. 20:08:06

@GG81: kapaszkodj meg itt az angolok bizony odaérnek a zebrához, piros van, körbenéznek, és ha nem jön autó, mennek tovább. senkit nem érdekel, hogy piros van, és mikor közlöm velük, hogy otthon ezért bizony keményen megbüntetnek, nem értik, hogy miért is. hármunk közül vuk meg én vagyunk itt, kicsit jobban tudjuk, hogy mennek a dolgok.

GG81 2012.05.21. 08:42:14

@A Tyne folyó déli partja: hivatalos LINKET! mert ez egyelőre csak pletyka... szóbeszéd... urban legend...

A Tyne folyó déli partja 2012.05.21. 20:12:27

@GG81: eszed annyi,amennyi látszik. gyere ki, s nézd meg magad! lassan írom, hogy te is értsd: a UK-ben NEM kell megvárni a gyalogosnak a zöldet, simán átmehet, ha pirost mutat a lámpa.

gyere ide, menj el egy zebrához, ahol rendőrök vannak, és kelj át a zebrán. senkinek a szeme se fog rebbenni, ugyanúgy megy át mindenki.
de tessék, itt a wikipedia, pl.
United Kingdom
In England and Wales it is legal to cross all roads except motorways (where pedestrians and slow vehicles are not permitted). The Highway Code contains additional rules for crossing a road safely,[10] but these are recommendations and not legally enforceable, although as with other advisory parts of the Highway Code compliance or otherwise can be used to establish liability in civil law proceedings such as insurance claims.[11]
The Highway Code specifically mentions the special case of a car turning into a road which a pedestrian is already crossing; the pedestrian has priority.[12] In UK schools children are taught to cross roads safely through the Green Cross Code. British children are taught to "Stop, Look, Listen and Think", before crossing a road.

másik, kiragadott részlet innen.
news.bbc.co.uk/1/hi/6251431.stm
But there is no such offence in the UK, where it is considered a personal responsibility to cross the road safely (although London mayor Ken Livingstone last summer proposed making jaywalking illegal). The Highway Code recommends that all pedestrians abide by the Green Cross Code: "Where there is a crossing nearby, use it. Otherwise choose a place where you can see clearly in all directions."

GG81 2012.05.22. 10:48:20

@A Tyne folyó déli partja: jah, hogy továbbra sincs hivatalos link! akkor elnézéseteket kérem, ha nektek a wiki abszolút hivatalos forrás vagy a bbc!

tudod a tényekbe is bemondták (rosszul), hogy az egyirányúba lehet szemből is bebiciklizni. aztán megnézed a hivatalos forrást, segítek KRESZ és rájössz mégsem úgy van, ahogy mondták.

pont te beszélsz itt észről!? amikor annyi a tudásod, amennyit elhallasz a bariköztből! segítek, az sem az élet, csak egy kitalált sorozat!

Perillustris 2012.05.22. 12:05:30

@A Tyne folyó déli partja: Ne próbálkozz, van, akinél sosem lehetsz okosabb.

GG81 2012.05.22. 15:20:23

@Perillustris: :-) ti urban legendekből, bbc-ből és a wiki-ből merítitek a tárgyilagos megalapozott tudást.
amikor a sunyi kéri a linket, az idézetet az normál. asszem megint eljutottunk arra a pontra, hogy ezek a dolgok visszafelé nem működhetnek...

ha lenne hivatalos link, akkor már belinkelték volna, mellett döngetve. így viszont tovább él a gyanú...

A Tyne folyó déli partja 2012.05.22. 23:42:16

@GG81: "ti urban legendekből, bbc-ből és a wiki-ből merítitek a tárgyilagos megalapozott tudást.

ja, az itt élés meg kit érdekel...
a mai nap során velem együtt zebránál áthaladó tömeg is nyilván urban legend miatt tette, nem?
te figyelj, miért térne ki a kresz valamire, ami NEM tilos? de mondom, ha nem hiszed, gyere ki, keress egy zebrát, és nézd meg, hányan várják meg a zöldet. rendőrök szeme láttára. esetleg kérdezősködhetsz is, hogy miért mennek át, hát nem látják, hogy zöld? mi tudjuk, amit tudunk, ha nem hiszed, a te bajod.

hát, hgoy nálad okosabb vagyok, az elég egyértelmű. én nem beszélek hülyeségeket olyanról, amiről fingom nincs, pláne nem olyannak, aki képben van.

GG81 2012.05.23. 21:11:03

@A Tyne folyó déli partja: még mindig nincs link!? miért nem lepődök meg.

azért mert sokan csinálnak valamit, az attól még nem legális, nem leírt, szabályba foglalt hivatalos...

egy dologban van csak igazad, okos dolog a csordával együtt mozogni. csak vigyázz, nehogy egyszer te legyél a gyenge, akit elkap a ragadozó, mert a csorda rosszul mért fel egy pirosat... hisz akkor a pletykaírások alapján is az elütött lesz a hunyó.

senki többet linket!? először, másodszor, harmadszor... ha okosnak akarnál látszani, akkor prezentálnál hivatalos forrást, de így sajnos továbbra is FAIL!

GG81 2012.05.23. 22:44:11

@A Tyne folyó déli partja: vigyázz beugratós videó: www.youtube.com/watch?v=5SZe1er5RTY
az említett téves csordamozgás áldozata.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.24. 20:56:36

@GG81: nekem holt mindegy, ha nem hiszed el. én konkrétan tudom, hogy nem szabálytalanság az, ha a gyalogos átmegy a piroson, és azt is én hallottam a saját fülemmel, hogy az összes angol ismerősöm csodálkozik, hogy Magyarországon meg büntetnek érte. te meg higgy, amit akarsz, attól még nem lesz igazad.

GG81 2012.05.24. 21:29:10

@A Tyne folyó déli partja: csak tudd mikor melyik országban vagy és mik a hatályos szabályok! ez nem kívánságműsor, hogy mindig a neked tetsző módon közlekedj.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.12. 10:10:58

"Kiugrott az anyósülésről, és megrúgta a lassú biciklist"

Tehát az incidens időpontjában már gyalogos volt... Eszméletlen, hogy se a gyalogosokkal, sem az autósokkal nem sikerül kijönni...

Perillustris 2012.06.12. 11:38:25

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Örülök, hogy ezt leírtad. Ugyanis ezen logika alapján bátran kijelenthetjük, hogy az autósok nem fizetnek adót.
süti beállítások módosítása