Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Pintérnek nincs ellenére az ittas biciklizés

2012.05.07. 17:18 - kirk kapitány

A Fidesz országgyűlési képviselőcsoportjában a belügyminiszter jelenlétében ismét elővették a szigorú KRESZ témáját a képviselők. Az ülésen Pintér Sándor meghallgatta a panaszokat, és egyetértett azzal, hogy túlzás húszezer forintos bírságot kiszabni egy hiányzó biciklicsengőért.

Pintér Sándor a maga részéről azt sem bánja, ha a kerékpárosok alkoholos befolyásoltság alatt nyeregbe szállnak, sőt azt sem tartja nagy problémának, ha egy félreeső kerékpárútról másokat nem zavarva árokba borulnak.

A belügyminiszter a Fidesz hétfői frakció ülésén ezzel a tréfás megjegyzéssel villantotta meg, elvileg ő sem ellensége a közlekedési szabályok differenciált alkalmazásának. Pintér azonban rögtön hozzátette, hogy továbbra is kitart a főutakon közlekedő biciklisekkel szemben alkalmazott alkoholtilalom mellett.

A KRESZ túlzott szigora és a magas bírságok miatt két hete tört ki komoly vita a Fidesz parlamenti képviselőcsoportjában. A témát Bíró Márk Fidesz-képviselő dobta be, felvetése pedig akkora támogatásra talált, hogy a frakció elhatározta, kezdeményezni fogja a közlekedési szabályok módosításának felülvizsgálatát.

Pintér Sándor belügyminiszter hétfőn a KRESZ-ügy miatt ellátogatott a frakcióülésre. Konkrét megállapodás nem született, de megegyeztek arról, hogy a későbbiekben egy bizottság tekintse át a kérdéskört.

A képviselők a közúti kerékpározással kapcsolatban nem csupán az ivást érintő kérdésekkel bombázták a belügyminisztert. Felvetődött többek között, hogy miért kell egy biciklicsengő hiányáért nagyösszegű pénzbüntetést kiszabnia a rendőröknek az ország olyan területein, ahol amúgy is jóval átlag alattiak a keresetek.

Az Index írt korábban arról, hogy a szécsényi kistérségben a rendőrök a KRESZ alapján, de szelektíven büntették a bicikliseket. Apróbb szabálytalanságokért magas, néha maximális húszezer forintos bírságot szabtak, de szinte csak akkor, ha cigányok voltak a kerékpárosok. A történetet felelevenítő képviselői kérdésére információink szerint Pintér azt mondta, túlzásnak tartja az ilyen típusú büntetéseket.

Úgy tudjuk, a belügyminiszter Révész Máriusz képviselő javaslatára arra is hajlandónak mutatkozott, hogy kerékpáros szervezetekkel egyeztessen a bicikliseket érintő KRESZ-szabályok esetleges módosításáról.

Címkék: kresz pintér sándor

204 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr684494456

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szabad-e ittasan kerékpározni? 2019.03.10. 09:41:58

Ha most egy kerékpárost megkérdeznénk, hogy szabad-e ittasan kerékpározni, nem biztos, hogy tudná a helyes választ. A többszöri jogszabály módosítás miatt egyébként már nem lehetett követni a változásokat. A járművezetésnek az úgynevezett személyi felt…

Trackback: Szabad-e ittasan kerékpározni? 2018.07.23. 14:19:13

Ha most egy kerékpárost megkérdeznénk, hogy szabad-e ittasan kerékpározni, nem biztos, hogy tudná a helyes választ. A többszöri jogszabály módosítás miatt egyébként már nem lehetett követni a változásokat. A járművezetésnek az úgynevezett személyi felt…

Trackback: Módosulhat a kerékpárosokra vonatkozó KRESZ? 2012.05.08. 06:09:01

A KRESZ-ről egyeztetett a Fidesz frakciója és a belügyminiszter a képviselőcsoport hétfői ülésén. Pintér Sándor egyebek mellett elmondta, bár a főutakon közlekedő kerékpárosok esetében továbbra is kitart az alkoholtilalom mellett, más esetekben ő nem kife…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegedbicaj 2012.05.09. 21:48:16

Évente kb. 6,500 km-t közlekedek kerékpárral a városban. Ha egy ittas biciklis lenyomorítja magát, mert elesik, vagy eléhajt egy úthengernek, azt letojom, de nem csak ők vannak az utakon. Aki járművet vezet, az ne igyon!

CSI

Perillustris 2012.05.10. 00:29:17

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Nem lehet mindent törvénybe foglalni. Ha valakinek annyi esze nincs, hogy a forgalom zaját érdemes hallani, akkor tök mindegy. Egy autóban szóló zene is simán eltompíthat mindent, lényegtelen, hogy nincs fülhallgató a sofőr fején, míg bringán is lehet úgy zenét hallgatni, hogy semmiről ne maradj le.

Perillustris 2012.05.10. 00:30:13

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: A mellény vagy a fényvisszaverő ruházat kötelező akkor és ott, ahol az szükséges: lakott területen kívül, sötétedés után.

Perillustris 2012.05.10. 00:42:29

@Keelhaul: 50-60-nál a bukósisak sem biztos, hogy megvéd. Bizonyított, hogy sisakkal a kerékpárosok többet "vállalnak be", valamint az, amit már írtam, hogy a kötelező hordás durván visszaveti a bringázási kedvet.

Valamint több kísérlet során az is bebizonyosodott, hogy a sisakos biciklist kisebb oldaltávval előzik a gépjárművek vezetői.

Több fürdőszobai baleset történik, mint közlekedési. Hordjunk sisakot zuhanyzás közben?

(Megjegyzem, egy métert sem megyek sisak nélkül, de ennek ellenére sem támogatnék egy ilyen törvényt.)

D4D 2012.05.10. 01:18:44

@Perillustris: Igaz

Mellény: Nappal is jó. Sokat megyek országúton, erdőben. Némely biciklis olyan terepszínű, hogy csak 1-200 méterről veszem észre, ha nappal szemben megyek. És ezért még az sem kell, hogy a nap a szemembe süssön, elég, ha csak szemben van.

Ganésha (törölt) 2012.05.10. 10:34:22

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Neked a szélvédő mögül jó a mellény. Elhiszem. Nekem a nyeregben nem jó. Két vélemény. Döntsük el objektíven! Nézzünk körül nappal lakott területen és az országúton. Szinte senkin sincs mellény. Ez miért lehet? Szerintem azért mert a mellény nem jó.

A jogosítványhoz kellő orvosi ellenőrzésen úgy kell látni mint egy sasnak! Különben nincs alkalmasság! Ez azt jelenti hogy fényes nappal MEG KELL látni biciklist, bárkit és bármit az úton mellény nélkül is! Ha nem, ott bajok vannak a látással.

D4D 2012.05.10. 11:55:29

@Ganésha:

Viszont az alkalmasságin a szemvizsgálatot 'steril' körülmények között tartják meg.

Nem nappal szemben.
Nem egy poros helyiségben, ahol a porszemcséket nem világítják meg erős napfénnyel, hogy azok vakítsanak, és eltakarják a mögöttük levő árnyékolt térben sötét háttérben fekete ruhás biciklist.

Egyébként elhiszem, hogy szar a mellény, én sem szeretem felvenni, pedig sokszor muszáj nekem. Megelégednék egy olyan ruhadarabbal is, ami nem terepszínű.

Az élni akarás dolgozzon már a biciklisben, és ne csak az legyen a hozzáállás, hogy észre kell, őt venni, noha jogos érv.

Anno még a Kutyus és a Cicus is megmondták: Látni és látszani.

kovboj1 2012.05.10. 14:07:39

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: próbálom elképzelni öreganyámat sisakban de nem megy. illetve valami durva rajzfilmfigura ugrik be.
anno az autó-motorban volt egy cikk a motoros bukósisakokról és ott az volt hogy a sisak nem attól véd hogy 60-nal lefejeled a villanykarót hanem 80-90-nél ha borulsz akkor oldalirányban kb 15-tel vágod be a fejed, és erre jó. csodákra csak kivételes esetben képes.

AdamTheTux 2012.05.10. 15:25:06

A sisakot hülyeség tövényi erővel kötelezővé tenni, de nagyon hasznos jószág tud lenni!

Anno, amikor megvettem a sisakomat a szüleim kiröhögtek, hogy minek költök ilyen felesleges cuccokra. Mondom, ha csak egyszer koppan, akkor már megérte. Két hónappal később kihajtott elém egy autó, lefejeltem az A oszlopot. Azóta is azt a kocsin keletkezett horpadást mutogatom mindenkinek. A szüleim meg: "Jaj de jó, hogy volt rajtad sisak!"

A piroslámpázást meg nem bírom felfogni még mindig... Csak annyit kéne kivárni, hogy legalább a gyalogoslámpa zöld legyen!

GG81 2012.05.10. 16:03:43

@gregibroki: mostanában rákaptam a teljesen alaptalanul felháborodott bringásvideók nézésére, rendkívül jó szórakozás!

remélem téged is megerősít pl. ez a videó a kerékpársáv használatában:
www.youtube.com/watch?v=RpMG7ZRfU0M

Perillustris 2012.05.10. 16:57:04

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: "amely igazolta, hogy 29 százalékkal csökkent a fejsérülések gyakorisága ott, ahol a kerékpárosok számára a sisakot kötelezővé tették"

Igen, és mennyivel tekertek kevesebben?

youtu.be/u8o1eDFCbTk

"Németországban, akárcsak Magyarországon a sisak viseléséről mindenki maga döntött. A bicikliseknek nem kötelező sisakot viselniük. Az ADFC sem látja értelmét a bevezetésnek, mivel más országok (Ausztrália) tapasztalatai azt mutatják, hogy a sisak viselés kötelezővé tétele erősen csökkentette a biciklizők számát."

Xezs 2012.05.10. 22:37:27

@AdamTheTux: Te sem érted? Akkor már ketten vagyunk.

Xezs 2012.05.10. 22:38:19

@Perillustris: És az miért is baj, hogy kevesebb a biciklis? Szerintem épp hogy üdvözölendő jelenség.

gregibroki 2012.05.11. 00:44:10

@GG81: ja$$, egy bráner volt s bringás; ezt egy kerékpársáv, ezt használnám.
MA egy f@rok folyamat jelleggel dudált rám a margit-hídon, mert a bringasávon mentem és nem a bringaúton. Közöltem vele "illedelmesen", hogy az az ikon az úton egy kerékpárost ábrázol nem véletlenül. Mindegy, én voltam a fasz biztos.
Szegényke nem tud vezetni és nem előz meg.
Jut eszembe:
Hidd el, lesz még egy nobel díjas fórumozó, aki megállapítja, hogy a bringas be volt füvezve, mrtr össze-vissza kacsázik, közben fejkamerája van, ugyebár.

gregibroki 2012.05.11. 00:47:33

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: pont nyáron volt és nem annyira szörnyű már a helyzet, mert átadták a fűzfő-akarattya gyorsforgalmit;
de ha nem is adták volna át, pont leszarom, büntessenek meg, úgysem fognak, megmondom, hogy nem találtam sehol azt a nyamvadék bringautat;
de ha már ennyire jól ismered a viszonyokat, akkor azt is tudnod kell, hogy a balatoni bringaút egy nagy rakás phos, kis kemény kakidarabokkal a tetején

Plusz elárulok még egy titkot: az ORSZÁGÚTI kerékpár ORSZÁGÚTra való

Sx Xavier 2012.05.11. 07:02:30

@Xezs: Mert ugyebár a sok biciklis miatt van dugó, szmog, zajszennyezés... Na még egyszer gondold át!

Perillustris 2012.05.11. 08:16:40

@Xezs: Így van! A háztetőkön még nem parkolnak kocsik, nyilván ez a helyes út.

LOL

GG81 2012.05.11. 09:13:20

@gregibroki: az kerékpáros nyom volt, nem sáv. de egyébként én sem értem miért tették oda azokat az ikonokat, főleg Buda irányába!

a legdurvább hétvégi turistaforgalomban is tökéletesen járható az északi oldali bringás infra! a titok az, hogy a gyalogok is lássák használva is van a színes része az útfelületnek, így nem fognak rágyalogolni galádmód.
a 26-os busz meg csak gyalogokat üt el!

GG81 2012.05.11. 09:15:15

@gregibroki: a kresz nem ismer ilyen speciális esetet, kerékpár van, oszt csá!

kérj útvonalengedélyt a zsandároktól!

GG81 2012.05.11. 09:17:18

@Perillustris: sokkal szebb a kerítésekre felfűzött bringák látványa, amik melett a gyalogok nem tudnak elmenni úgy, hogy ne retkezzék össze a ruhájukat! pl. szabó ervin kt és környéke.

ha az autó nem állja el a járdát (mert ott nem!), akkor a bicikli a kerítésekről lógva! szuper!

kovboj1 2012.05.11. 10:10:42

@GG81: ez tényleg szép volt, a biciklis akadályozott az autós veszélyeztetett. pontosan azt kellett volna tenni amit mondott "call the police". csekk mind a kettőnek és jónapot.
ha az autós szabálykövető akart volna lenni akkor pont azt kellett volna tenni amit te szoktál mondani, hogy hangjelzéssel figyelmezteti ezt a jámbor a balesetveszély fennállásáról.

D4D 2012.05.11. 10:11:46

@gregibroki:
Plusz elárulok még egy titkot: az ORSZÁGÚTI kerékpár ORSZÁGÚTra való

:))) Ez tetszik! Majd megkérdezem a járdán tekerőktől, hogy vajon járdabiciklijük van-e.

GG81 2012.05.11. 10:14:26

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: és még van a köznyelvben tanyabájk, meg móntenbájk, meg kempingbicikli! :-DDD

és a Lánchíd mekkora bicikli lánca??? :-DDD

GG81 2012.05.11. 11:04:11

@kovboj1: azért bőven elég széles volt a sáv, nem mint a körúton vagy speciálisan éppen a mrgthídon...
de legyen, jött volna a zsandár, a videó viszont kétélű fegyver, így mondjuk kapjon mindkettő büntit... de meddig lehet ezt csinálni a kedves bringásnak??? hogy DIREKT hergelje a közlekedés más résztvevőjét??? amikor kib@ ott a sávja és jusztse ottmegy! és mindig következetesen!!!
nézd meg, azaz a yardnak csak meg kell nézni a többi videóját és rájön, hogy ez egy hangulatkeltő egyén, különösen veszélyes! olyan, mint a focihuligánok között a hangadó, akit mégjobban elmeszelnek!!! és tessék, micsinál ez is, állandóan óbégat a videóin, amikor a veszélyhelyzetet maga idézi elő!! tehát az előidézése 100%-ban ő a ludas, míg az veszélyhelyzet okozásában, kialakulásában 50-50%... a videói alapján hangulatkeltő barátunkat pedig akár le is csukhatnák egy kis időre, hogy egy ilyen ön és közveszélyes alakkal kevesebb legyen addig is az utakon, míg kicsit elgondolkozik, jobb lenne talán együttműködni az utakon, nem a sáv közepén emberkedni.

de majd jön az emigráns sunyi barátunk és megmagyarázza itt mindenkinek, hogy a betegszigeten a kerékpársávot sem kell használni kötelezően, egyelőre én a magyar kreszből tudok kiindulni. azonban tartom annyira nem hülyének az ottaniakat, ha már külön sávot kap egy jármű, akkor legyen kedves azt használni! elhangzott, hogy kint mindegyik nyitott sáv lenne, de ez sem azt jelenti, hogy nem kell használni, csak ha előzni/kikerülni kell valamit, akkor elhagyhatja...

kovboj1 2012.05.11. 11:18:44

@GG81: ezzel a másik probléma az hogy az emberek (én legalábbis) mindig a hülyéket veszik észre hamarabb és azokból általánosítanak. így látszik akár két db ilyen gyökér egy sereg öntudatos hülyebringásnak.

kovboj1 2012.05.11. 11:20:32

@GG81: és addig jár a korsó a kútra amíg el nem törik

gregibroki 2012.05.11. 14:55:51

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: és a mántinbájkhoz mit szólsz, az hova való?
persze van bmx, trial amik nem bmx és trial nevű utakra valók, de ettől most tekintsünk el;
az is igaz, hogy én nem városi biciklivel tekerek a városban... na mindegy

ex-dr. vuk 2012.05.11. 15:05:00

@GG81:
megszolitva erzem magam ;)

"betegszigeten a kerékpársávot sem kell használni kötelezően"
ha prediktalom, hogy angliat erted ez alatt, pontosan igy van. nyitott kerekparsav van mindenutt. kerekparutat pedig nem kotelezo, bizonyos sebesseg felett pedig tilos hasznalni.

ex-dr. vuk 2012.05.11. 15:25:15

@GG81: ez a faszi eleg aggressziv. egy csomo helyzetnel nekiallt hozongeni, ahol nem is tortent semmi kulonos...

remelem nem ebbol probalsz altalanos kovetkeztetest levonni, hogy vannak ilyen faszok.

GG81 2012.05.11. 17:24:48

@ex-dr. vuk: nem. csak rámutatni a példára, hogy valaki próbál visszaélni a nyilvánossággal, dramatizálja a helyzeteket ahogy írod te is... ezzel felbátorítva sokakat, akik nem látnak át a szitán.

GG81 2012.05.11. 17:29:08

@ex-dr. vuk: akkor működik a "telepátia" :-D

oké, nyitott. de az sem azt jelenti, hogy indokolatlanul ne használd. csak azt, hogy szükség esetén kijöhetsz belőle, de ez konkrétan bele sem ment a sávba!

a bizonyos sebesség is érdekes, hisz soxor szóba került már a kerékpáros sebességének mérése. a rendőr fogja leradarozni vagy amikor a kerékpárosnak kell eldönteni, hogy huh most már gyorsan megyek, akkor hirtelen hivatalos lesz az óra??

van egy másik videója, amikor egy alagútba araszolnak be egy sóderszállító mögött. csak a logikát nem értem, lehet, hogy addig haladt, netán jobban is, mint a kerékpárúton haladók, DE! amíg ők ott f@szkodnak a teherautó mögött, mert nem férnek el (anglia) balról, addig látszik, hogy a kerékpárúton (vagy bringagyalog) a külön alagútjukon simán megy a cangás forgalom. :-)

nemhiába, belterjes a szigetecske...

Xezs 2012.05.11. 19:41:18

@Perillustris: @Sx Xavier: Itt nem ez a lényeg. Hanem az, hogy amíg a bicajosok nagy része nem ismeri a KRESZ-t és ha ismeri is, szándékosan nem tartja be, addig ne legyen ennyi biciklis.

Egyébként nem értem hogy jön ide az autó, ti annyira egysíkúak vagytok, hogy ha valaki rosszat mond a hőn szeretett kétkerekű szarotokra, már egyből az autót kezditek el emlegetni. Ez úgy látom minden bicajosnál valami elbaszott reflex.

Perillustris 2012.05.11. 21:32:11

@Xezs: "amíg a bicajosok nagy része nem ismeri a KRESZ-t és ha ismeri is, szándékosan nem tartja be"

Kénytelen vagyok erre azt írni, hogy eszerint minden sarc és árnövekedés, ami az autóval megtett kilométerek számát csökkenti, kész haszon. Ugye egyetértesz?

"ha valaki rosszat mond"

Legközelebb írd már le az ellenérvemet, ami neked megfelelne, hogy csak be kelljen másolnom.

Egy közlekedési témában miért ne lehetne érvelni egy másik eszközzel, amit többnyire ugyanarra a célra használnak.

Perillustris 2012.05.11. 21:32:47

@Xezs: "kétkerekű szarotokra"

Ja, és persze az autód a szar! :P

Xezs 2012.05.11. 22:24:19

@Perillustris: Neked tényleg elmentek hazulról. Szerinted akinek kivan a fasza a tahó bicajosokkal az már automatikusan autót vezet? Mondd, hol tanítanak ilyen brilliáns logikus gondolkodást?

Egyébként a kérdésedre, miszerint jobb-e, ha minél kevesebb autós van az utakon, a válaszom igen. Azok között is sok a tahó. Tulajdonképpen húzzon mindenki hazafelé a picsába, mindenkinek jobb lesz úgy.

Perillustris 2012.05.11. 22:26:33

@Xezs: Kisautód csak van. Na, akkor az a szar.

Xezs 2012.05.11. 22:27:58

@Perillustris: kösz ezt a dedós szintet inkább hanyagolnám

Perillustris 2012.05.12. 16:53:34

@Xezs: "hőn szeretett kétkerekű szarotokra"

Pedig eddig nem volt gondod vele.

Perillustris 2012.05.12. 21:38:39

Elnézte, megsérült, megy az adat a KSH-ba.

Ha autósként figyelmetlen, nagyobb eséllyel ússza meg személyi sérülés nélkül, ad egy betétlapot, és ez a KSH-ban nem jut el.

Mindkét esetben ugyanaz történt, az előbbiek miatt viszont az éves statisztikából többnyire tévesen azt olvassák ki az emberek (az újságírók béna fogalmazásának köszönhetően is), hogy a kerékpárosok szabálytalanabbak, mint bárki más.

Xezs 2012.05.12. 22:08:06

@Perillustris: Már bocs, de nem kell újságot olvasnom ahhoz, hogy tudjam, a biciklisebbek szabálytalanabbak, mint bárki más. Ha csak azt nézem pl. hogy hány biciklist látok napi szinten piroson átmenni, és hány autóst, vagy gyalogost, egyértelműen a biciklisek nyertek, ráadásul fölényesen.

Még egyszer mondom ez az, amit napi szinten látok a saját szememmel, nem statisztikából vag újságból olvasom ki.

Perillustris 2012.05.12. 22:18:45

@Xezs: "Ha csak azt nézem"

Nyilván csak azt nézed. Ez felel meg az előre elképzelt nézetednek.

Sebaj, jogod van hozzá.

D4D 2012.05.12. 22:20:31

@Perillustris:

ad egy betétlapot, és ez a KSH-ban nem jut el.

Nem tudom, a KSH vezet-e statisztikát a nem személyi sérüléssel járó balesetekről, de szerintem igen, és a betétlapos esetek ott meglelhetők.

Xezs 2012.05.12. 22:32:03

@Perillustris: Szabálytalanságokról van szó, nem?

Perillustris 2012.05.12. 22:33:47

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: Én meg tudom, hogy nem vezet: a biztosítóknak nem kell lejelenteniük.A káresemények száma természetesen befut a MABISZ-hoz, de ez a sajtóban sosem jön előtérbe. Több százezres számról van szó, teszem hozzá.

Mindig csak a személyi sérüléses balesetekből lesz hír, jellemzően egy rendőrségi közleményt követően.

Perillustris 2012.05.12. 22:36:08

@Xezs: Igen, pont azért nem kéne kiemelni egyet a sok közül.

Xezs 2012.05.12. 22:37:39

@Perillustris: Most tényleg kezdjem el sorolni? Behajtani tilos tábla, mások veszélyeztetése, hadd ne írjak már itt tele egy oldalt.

Perillustris 2012.05.12. 22:51:22

@Xezs: Oké, szűkítsük a kört. Olyat írj, amit kizárólag(!) kerékpárosok követnek el.

D4D 2012.05.12. 23:33:16

@Perillustris:
Én meg tudom, hogy nem vezet: a biztosítóknak nem kell lejelenteniük.

- Fura. Nekem azt is le kell jelentenem, ha egy melósom elvágja az ujját.
Egyébként a szám ezek szerint a MABISZ-nál fellelhető.

"szűkítsük a kört. Olyat írj, amit kizárólag(!) kerékpárosok követnek el. "
- Elengedett kormánnyal közlekednek.

Perillustris 2012.05.13. 01:31:38

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: nem nyert. Amikor az egyik kezben mobil vagy kaja van, es a masikkal valtani kell, eppen ez a helyzet. Kamionosoknal tempomattal meg teljesen altalanos.

D4D 2012.05.13. 08:29:01

@Perillustris:

Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok

54. §
(7) Tilos

b) elengedett kormánnyal kerékpározni;

---

Perillustris 2012.05.13. 08:56:12

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -:

3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse;

Az általam leírt példák bőven kimerítik ezt.

D4D 2012.05.13. 11:15:00

@Perillustris:

Vezesd le, mitől lenne veszélyeztetés, ha egyik kezemben zsemle, másikban kólásüveg van.

Közvetlen, lehetőleg jogszabályi összefüggést kérek. Közvetett okozatoktól megkímélhetsz.

D4D 2012.05.13. 11:15:41

@Perillustris:
54. §
(7) Tilos
b) elengedett kormánnyal kerékpározni;

Ez a szabály szerintem a biciklis tyúkszaros életét hivatott védeni.

Perillustris 2012.05.13. 12:00:39

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: SZVSZ egyértelmű, hogy aki nem fogja a járműve kormányát, az veszélyezteti magát, és adott esetben környezetét, de meggyőzni nem kívánok senkit.

Xezs 2012.05.13. 13:28:09

A kormányt fogni kell és kész. Tökmindegy, hogy autóról, vagy bicajról beszélünk. Ezek vitán felüli dolgok.

@Perillustris: Teljesen irreleváns az adott vitában, hogy mi az, amit csak biciklisek követnek el. Nem innen indultunk és a vita lényegéhez ez semmit nem tesz hozzá.

D4D 2012.05.13. 13:39:19

@Perillustris:

Szeretném, ha a kerékpáros szabálytalanságok terén ios a jövőben hasonló álláspontot képviselnél, és nem azzal takaróznál, hogy az autók is követnek el szabálytalanságokat.

Szeretném, ha tudomásul vennéd, hogy a forgalomban résztvevők közül arányaiban a kerékpárosok nagyságrendekkel szabálytalanabbul közlekednek, mint a gépi erővel hajtott járművezetők. Utóbbiak külön vizsgát is tesznek azért, hogy részt vehessenek a forgalomban.

Fentiek fényében ittas biciklisnek a forgalomban helye nincs.

Perillustris 2012.05.13. 14:03:52

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: @Xezs: "Szeretném, ha tudomásul vennéd, hogy a forgalomban résztvevők közül arányaiban a kerékpárosok nagyságrendekkel szabálytalanabbul közlekednek, mint a gépi erővel hajtott járművezetők. "

Ezzel továbbra sem értek egyet.

Xezs 2012.05.13. 14:04:12

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: Valóban nincs helye. Szerintem felelősségteljes felnőtteknek ezt nem is kell magyarázni.

Xezs 2012.05.13. 14:06:28

@Perillustris: Én meg továbbra is azt kell hogy mondjam, látok amit látok napi szinten és ez bőven elég ahhoz, hogy a fenti állításomat komolyan gondoljam.

Meg úgy egyáltalán a hozzáállással van gondom. Nagy részük minimum egy szabadságharcos csegevárának gondolja magát és szándékosan hívja ki maga ellen a sorsot, hogy utána járhasson a pofája. Mintha tele lennének komplexusokkal.

Perillustris 2012.05.13. 14:09:03

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: "nem azzal takaróznál, hogy az autók is követnek el szabálytalanságokat"

Sajnos te sem érted. Ezzel azért muszáj érvelnem, mert valamilyen oknál fogva sokan szeretik egybemosni a kerékpárosokat, ami abszolút tévútra visz. Én ugyanazt az embert látom gyalogosként, kerékpárosként, és autósként is az utakon. Természetesen az általa elkövetett szabálytalanságok az aktuális közlekedési módtól függően változnak: gyalog átszalad a piroson, bicajjal behajt az egyirányúba szemből, autóval pedig különösebb gátlás nélkül megy 50+-szal lakott területen belül.

Tehát én nem takarózom, hanem rámutatok, hogy téves elvárás elvárni, hogy a kerékpárosok különbek legyenek, mint bárki más.

Perillustris 2012.05.13. 14:10:06

@Xezs: Messzemenőkig egyetértek, de számolok az életszerűséggel is.

Xezs 2012.05.13. 14:11:34

@Perillustris: Csak az a baj, hogy a bicajosok sokszor önmagukat a fény hozójának, a Föld megmentőjének állítják be, egyfajta szentként tisztelik önmagukat. Viszont ha ennyire szentek akkor illenék nekik elkezdeni a példamutatást és helyesen közlekedni.

És azzal ne takarózz, hogy a gyalog/autós is szabálytalan, mert bár valóban így van, az arányok nagyon el vannak tolódva a bicajosok irányába. Hogy úgy mondjam nem tisztelnek sem istent, sem embert.

Perillustris 2012.05.13. 14:29:52

@Xezs: "A bicajosok"? Kik? Rengeteg ismerősöm bringázik, ki kevesebbet, ki többet, de a "a Föld megmentője" szerepben semelyik sem tetszeleg - még magamat sem sorolom be ide. A többségnek egyáltalán nem az a fő szempont, hogy kedvez a bolygónak, hanem teljesen helyesen a saját indokait teszi előtérbe. Az persze bónusz, hogy mindeközben a környezetet is védi, ennek lehet örülni.

Addig meg, amíg a gépjárművek "halomra" gázolják a zebrán a gyalogosokat, szerintem ne feszegessük a tisztelet kérdését.

Xezs 2012.05.13. 15:09:51

@Perillustris: A Föld állítólagos megmentőivel az ehhez hasonló blogokon találkoztam. Van aki tényleg elhiszi magáról.

Az a te bajod, hogy ha valaki rámutat a biciklisek hibáira, te egyből az autósokkal jössz, ahogy egyébként az ilyen vitákban a biciklipártiak 95%-a. Holott az, hogy valaki faszkalap, még nem jogosít fel senki mást arra, hogy ő is az legyen.

Az egymásramutogatás az megy. A példamutatás már kevésbé. Magyar virtus.

D4D 2012.05.13. 16:29:46

@Perillustris:

Én értem. Viszont te meg értsd meg az aránybeli különbségeket.

@Xezs:
Az egymásramutogatás az megy. A példamutatás már kevésbé. Magyar virtus.
+1

Perillustris 2012.05.13. 21:56:03

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: Nincs aránybeli különbség. Csak az már fel sem tűnik neked, hogy egyes városrészeken teljesen alap a szabálytalan parkolás, különösen a járdán történő megállás. A kézből mobilozás is általános, legfeljebb az járművezetők 1/3-a használ kihangosítót vagy headset-et, de szerintem még ez is jóindulatú túlzás.. A gyorshajtásról meg ne is beszéljünk: lakott területen belül a forgalom valós sebessége inkább 55-60km/h, de pl. ma este a Szlovák úton 78-cal előzött meg minket egy X6. A gyalogosoknak járó elsőbbség meg nem adásán sem lepődik meg senki.

Egyszerűen az van, hogy amikor állsz a pirosnál, van időd megfigyelni a piroson áthaladó kerékpárost, hiszen valóban feltűnő, de az irányjelzés nélkül kanyarodó autós már nem üti meg az ingerküszöbödet, ahogy az elindulás után sem tudod számolni a 50 fölé gyorsulókat (minden egyes lassítás utáni újbóli sebességhatár fölé történő gyorsítás külön szabálysértésnek számít ugyebár).

D4D 2012.05.13. 22:54:43

@Perillustris: Holnap reggel számolom, én hányszor vagyok szabálytalan, és mennyi biciklist látok és ugyanakkor közülük hányan mennek szabálytalanul.

Perillustris 2012.05.13. 23:12:54

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: Rendben. Amúgy én a munkahelyemre vezető úton elvétve szabálytalankodok bicajjal. Nem azért, mert annyira jófiú vagyok, hanem egyszerűen nincs rá szükségem, annyira megfelelő az útvonal (egy méter bringaút sincs benne). Hazafelé is csak egy kritikus pont van, amikor a balra kanyarodáshoz a belső kanyarodósávba kell állni. Ott nem jó érzés elől állni.

D4D 2012.05.14. 08:47:59

@Perillustris:

Ez nem reális ma. Két biciklist láttam, egyik nem irányjelzett a körforgalomból kifelé.

Én ma reggel csak sebességhatárt léptem át öt alkalommal, ebből lakott területen belül csak egyszer, illetve egyszer előzés közben.

Ezen túl a Mechwart-ligetnél érintettem a záróvonalat.

Egyik melegebb reggel visszatérek erre még.

Perillustris 2012.05.14. 09:49:14

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: Én ugyanúgy nem kaptam meg az elsőbbséget az egyik zebránál, amin átmegyek utam során. A másik kettőnél pont nem jött senki ma.

Perillustris 2012.05.14. 16:27:08

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: robogo.blog.hu/2012/05/12/csatt_23/fullcommentlist/1#c16632717

Hoppá, és ez az álnok kommentelő még nem is bringás. Már a posztban leírtak is abszurdak: autóval, piroson? Ne már! Azt a bringások szokták...

dögönbőgő 2012.05.16. 06:51:00

Alkoholos befolyásoltság kimutatása esetén járműt végleg elkobozni, jogosítványt 5évre bevonni. Viszonlátás...

Perillustris 2012.05.17. 14:30:05

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: A szubjektív mérésedig halkan kérdem, hogy a következő képeken látható szabálytalanságok egyáltalán feltűnnek-e neked vezetés közben?

Mert abban biztos vagyok, hogy azok döntő többsége, akik a kerékpárosokat kiáltják ki a közlekedés sátánfajzatának, észre sem veszik már pl. ezeket, mert különben egyfolytában anyázhatnának...

kepfeltoltes.hu/120517/10787585436_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/120517/11710253875_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Xezs 2012.05.17. 18:40:12

@Perillustris: Nekem bizony feltűnik és a kurva anyját az ilyennek.

GG81 2012.05.17. 18:41:12

@Perillustris: erre mit lehet mondani!? darwin akcióban. szerencse, hogy más közlekedésben résztvevőt nem vittek magukkal.

gyakoribb közúti ellenőrzést! engem például nem zavar a jelenlegi gyakorlat sem, hogy bármikor megállíthatnak, szúrópróbaszerűen... akár autóállapotot nézzenek, akár vezetői képességet, dokumentumokat. hajrá, több ellenőrzést!

D4D 2012.05.17. 19:09:07

@Perillustris: Én ezek miatt egyfolytában anyázok.

Még jobban anyázok azok miatt, akik az egyirányú utca jobb oldaláról kanyarodnak balra.

Még jobban anyázok azok miatt, akik mikor gyalogost engednék át, megelőznek.

De ma reggel nagyon anyáztam annak a gyalogosnak, aki körülnézés nélkül jött át a zebrán. Megálltam. Ezt ő egy ''na azért!'' jellegű fejbiccentéssel nyugtázta, majd a zebra vége előtt balra fordult a társával, és az úttesten, az én sávomban elkezdtek sétálni egymás mellett. Gondolom a járdán a 4 méteres kerülő már sok lett volna.

Perillustris 2012.05.17. 20:47:38

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: Ebbe már megint bele tudunk bonyolódni. Először is, mivel te is gyalogolsz át zebrán, nyilván tudod, hogy a gyalogos periférikus látása sokkal nagyobb, mint egy autósnak. Tehát nem igazán jelenthető ki teljes bizonyossággal, hogy nem nézett körül.

D4D 2012.05.17. 22:48:27

@Perillustris: Tudom, hogy nem nézett körül.

Ez egyébként egy elég veszélyes helyen levő zebra. Az út egyik oldalán vannak házak, a másik oldalon, ahova a zebra vezet, mindössze egy buszmegálló. Reggel mindenki az üres oldalon száll buszra, ezért ennél a zebránál akkor is nagyon óvatos vagyok, ha egyébként épp elgurult a gyógyszerem, és nem a megengedett maximális sebességet választom.
Itt reggelente mindig lelassítok 30-40-re, főleg ha bent áll a busz, mivel olyankor még meggondolatlanabbak és tényleg ész nélkül futnak át.

Sajnos sok köcsög csak azt látja át a szituációból, hogy bent a busz, a megálló utáni erős dombon a busz nehogy feltartsa, ezért mindenáron le akarják hagyni a buszt.
Az elmúlt fél évben kétszer kellett a gyalogost ledudálnom, mert mögülem valaki előzött, mint az állat.

A poszt eredeti témájához visszatérve: Mint említettem, a megálló után egy erős emelkedő van. Méretét érzékelteti, hogy az autó álló helyzetből is 80-100-ra képes gyorsulni rajta. Az emelkedő tetején a kocsma.
Eddig 3 kerékpáros bukás volt a lejtőn, illetve az alján, mindegyik kocsmalátogatás után.
Egyiküket kis híján elcsapta a busz. Egy percen múlt.
És itt belép, hogy mi van akkor, ha a buszvezető látja, hogy elütné (gondold el: Repül feléd egy kerékpáros), és félrerántja a kormányt, az út melletti 5 méterrel lejjebb levő legelőre?

A magyar jog szerint, mivel nem ütköztek össze, és rendszám hiányában (ha el bír menni) nehéz a kerékpárost azonosítani, a buszvezető a hibás a buszon levő sérülésekért. Az ő szemszögéből nézve ő a börtönt, utasai a kórházat, esetleg a temetőt ússzák meg, ha a sávban marad, és elüti.

D4D 2012.05.17. 22:50:26

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -:

www.mindenkigyalogos.hu/

Itt is bejelöltem a helyet, meg még másik nyolcat eddig.

Az egyik helyen, amit sokan jelöltek be, a múlt héten felfestették a zebrát.

Perillustris 2012.05.21. 18:42:47

@GG81: Szép bicikli. A lány kissé homályba vész, de jó eséllyel csinos. Mit kell nézni amúgy szerinted? Rendőr a srác?

Xezs 2012.05.21. 19:24:16

@GG81: Hatalmas "kultúra" felirat a vázon. Telitalálat.

kovboj1 2012.05.21. 21:08:37

@Perillustris: bocs de mi az a gépi erővel hajtott járművezető?

D4D 2012.05.21. 21:10:42

@GG81: @Perillustris: @Xezs:

Ránézésre mondom, hogy a kép egy német sörkertben, ún. Biergartenben készült.

Ott ez legális. Az autósnak is.

Az ottani kultúra része, hogy ezzel nem élnek vissza.

Perillustris 2012.05.21. 21:16:39

@kovboj1: Ne tőlem kérdezd, nem én írtam. Persze érteni véltem.

Perillustris 2012.05.21. 21:18:01

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: Nem én csináltam kapásból köztörvényes bűnözőt a srácból. :)

Perillustris 2012.05.21. 21:19:21

@kovboj1: No meg képzeljük el azt a lehetetlen helyzetet, hogy a srác a haverja bringájára vigyázott, miközben az elment pisilni.

Ilyen természetesen nem létezik.

kovboj1 2012.05.21. 21:25:23

@Perillustris: ez női bicikli. mondjuk a női vázról könnyebb leszállni piásan.

kovboj1 2012.05.23. 12:19:36

@Perillustris: hát akkor nem valami fotogén
süti beállítások módosítása