Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egy kompnyi biciklisrakomány a Balatonon

2012.04.29. 11:29 - kirk kapitány

A Critical Mass vizuális hatásához mérhető dózist kaptak a Balaton-part települései, amikor az előszezon csendes utcáiba hirtelen becsődült több száz kerékpáros.

A helyiek szombaton részesülhettek az élményből, több nagy létszámú csapat is rázúdult a környék útjaira, összesen több mint ezren bicikliztek a tó körül.

A 2000 óta hagyománnyá vált Balaton-kerülésen egy 86 kilométeres kis körön, és az egész tavat megkerülő 206 kilométeres távon próbálhatják ki magukat a teljesítménybringások.

A nagy kör leggyorsabbjának nem sokkal több mint öt óra kellett a táv teljesítéséhez. A McDonald’s BringaMánia idei Balaton-köre volt az első, amikor a résztvevők versenyszerűen egyéni tempóban mehettek végig a távokon.

A Critical Masshoz leginkább a Balatonföldvárról induló 86 kilométeres túra hasonlít.

Szombaton mintegy ötszáz kerékpáros tekert körbe biztosított útvonalon, felvezetéssel egy csoportban a tó keleti felén. A kilométeres hosszúságú biciklis oszlop a bámészkodók számából ítélve meglepő jelenség volt a környék szűkös kerékpárútjain, és a CM-hez hasonlóan az átkelőknél megakasztotta hosszabb-rövidebb időre az autós forgalmat is.

Az északi partról visszafelé Tihanyban a csapat megtöltött egy egész kompot.

Címkék: balaton

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr154479063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegedbicaj 2012.04.29. 16:25:29

Micsoda puhány megoldás, hogy a táv egy részét hajóval teszik meg. :)

CSI

ElPadre 2012.04.29. 17:41:19

mcdonalds bringamánia?! ez lett a békéccáhból? :(

hefi_ · http://kerekpar.info 2012.04.29. 18:02:07

Az 5 órás kör 40-es átlag, ami nem rossz :)

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.04.29. 18:08:57

@hefi_:
Az nagyon durva!!!
Főleg azokon a kerékpárutakon, ami a Balcsi körül van! Össze-vissza kanyarog, szűk, szembejönnek, szar minőségű, stb. Szerintem lehetetlen azon az úton 40-es átlagot menni! Max. körbe a 7-es 71-esen, de úgy is durva!

OkoskaTo:rp 2012.04.29. 19:38:42

@BPBP: Csak azért, mert a kretén Kresz bringaúton nem enged 30-nál többet. Szerencsére vannak országúti szakaszok is.

Martian (törölt) 2012.04.29. 20:30:55

@BPBP: versenyt nem szoktak bringaúton rendezni... de a Balaton körüliek bringás közlekedésre sem igazán alkalmasak.

ComLo 2012.04.29. 20:37:26

Nos én a körút mellett lakom, nagyon sokat biciklizem, évente min 1szer megvan a "nagykőr" a "kiskőr" már rutin . Évek óta tervezzük többen hogy el kéne menni egy csoportos Balatonkerülésre mert biztos jó buli. Ilyenkor egy csomortban megy mindenki, és a környéken leáll az élet 10-20 percre mikor elhaladnak, de ennyi full belefér még szerintem is.
Tegnap viszont jelentősen megváltozott a hozzáállásom. Gyakorlatilag reggel 7-től délután 5-ig nem lehetett kimenni az utcára, mert folyamatosan jöttek. Másik irányba nem lehetett menni mert az egész bicikliutat elfoglalták. A szomszéd településig 3 dugó volt, mert út közepén álltak meg bámészkodni, kempingezni, sörözgetni. a kürnyező utcákon (ahol elvonult a csapat), vagy egy tucat eldobált sörösdoboz volt a biciklisek után.
Nekem sosem volt bajom a Critical Mass-el pedig laktam Pesten, azt a kis időt mindenki kibírja. De azért tényleg hogy gyakorlatilag megbénuljon a település egy egész napra (!!) és még a bunkó részeg hobbibiciklisnek álljon feljebb hogy az ember át akar menni az úton.

Tigriske 2012.04.29. 20:44:54

Ezeket a rendezvényeket miért is engedik meg?

Applepie 2012.04.29. 20:53:42

Azért mert nemsokára ezekre is jöhet az adó mint a pesti rendezvényekre

Első mohikán 2012.04.29. 20:56:56

@Tigriske: Miért, ha nem engedik, akkor szerinted nem tekerhetek a bicikliúton? Nem kell engedély ahhoz, hogy körbebiciklizzem a tavat. Ahhoz sem, hogy ne egyedül, hanem kétszázad-magammal tegyem.

ComLo 2012.04.29. 21:08:27

@taxi33: Mint mondtam a Balatonkörbetekerésben semmi kivetnivalót nem találok, én is szoktam csinálni, de még szervezetten csoportban is jó dolog lehet.
Viszont azért az hogy kettesével hármasával (szigorúan végig egymás mellett teljes útszélességben) egymástól 5-6 méterre reggel 7-től délután 5-ig folyamatosan jöjjenek a biciklisek. Ráadásul a közelben van egy gyorsabb szakasz, ott konkrétan nem lehetett kimenni a gyerekkel az utcára mert folyamatosan száguldottak. Az csak álom volt egész nap hogy kocsival kiálljunk.
De tök objektíven, ez így semmi plusz értéket nem ad, max tudod hogy előtted meg mögötted is van egy csomó biciklis, plusz fizetsz egy csomót egy poloért. Ha rám hallgatsz választasz egy olyan napot amikor kisebb a forgalom.

roqfort 2012.04.29. 21:17:40

Mennyivel jobb amikor nyáron autók árasztják el az utakat? Vagy amikor strandoló, fesztiválozó gyalogosok egy-egy települést? Lehet a Balaton kicsi minden nagyobb felhajtáshoz.

Első mohikán 2012.04.29. 21:19:05

@ComLo: Ne érts félre, én sem komálom az ezredmagammal való bringázást, inkább a barátaimmal való három-négy fős túrázást. Csak arra reagáltam, hogy megtiltani nem lehet a nagy létszámú tömeges rendezvényeket, mert mire fel? Mikor állítod meg a felvonuló bicikliseket, hogy ez már sok? És miért pont akkor, miért nem húsz főnél, vagy 849-nél? Az autósforgalmat sem lehet korlátozni nyáron, pedig az utakon is van dugó, több ezer autós tülekedik. Nekik is kellene engedélyt kérniük? Na ugye. Egyenlő mértékkel nézzük a két közlekedni/kirándulni vágyó tábort, sajnos/hál isten el kell tűrniük egymást.

ComLo 2012.04.29. 21:33:15

@taxi33: Ne érts félre én sem betiltani akartam. Csak jeleztem hogy ennek így nem volt sok értelme. Tömeges kerülésre szerintem tökéletes mód, ami évek óta működik, hogy egy csoportban mennek, mindenhol okoznak 15-20 perces fennakadást, de szerintem ez full belefér. Az hogy tényleg egész nap szakadozva, de folyamatosan jönnek a biciklisek, annak nem látom semmi de semmi értelmét. Mert az igaz hogy te is 3-4 barátoddal mész csak, meg az elötted és mögötted jövő is, csak ez annak szívás aki ettől nem tud kiállni, és elmenni boltba, de mint estemben komoly konfliktus nélkül még az utcán átmenni sem.
Nem betiltani akarom, dehogy. Menjenek egy csoportban közösen. Vagy menjenek kis csoportokban akkor még kisebb is a forgalom.
Ez csak zárójeles, és nagy számok törvénye, de mint mondtam a bicikliút mellett lakom, annyi ittas, út közepén keresztbe megálló, településen utcán dolgát elintéző, bunkó, sörös dobozt eldobáló biciklistát nem láttam mint itt. Ezért is jó a szervezett csoportos túra mert ott van kontroll. Így viszont a maréknyi bunkó miatt (és mert megbénult a település egy fél napra) van hatalmas zúgolódás a településünkön a felvonulás ellen.
És még egyszer mondom nem szeretném ha betiltanák mert jó dolog. De hogy ez baromi szarul volt így megszervezve, az biztos.

Laurel 2012.04.29. 22:33:07

@ComLo: Teljesen igazad van. Ezek a kampány rendezvények talán indokolhatók voltak tíz- tizenöt éve. Azóta a kerékpár népszerű lett, a szervezők anyagi érdekeltségét leszámítva nem látom okát az ilyen mesterségesen keltett kerékpáros csődületeknek. Egy igazi verseny az más. Egy mezőny néhány percet tartja fel egy település életét, amit mindenki elvisel. Ez a felvonulósdi szerintem már inkább rossz reklám. Írom ezt, mint kerékpáros és kerékpár párti közlekedő.

min 2012.04.29. 22:35:55

@ComLo: ha ott laksz akkor nehogy már ne bírj ki egy napot.

Nem Penny hajója 2012.04.29. 22:45:28

A rossz szervezéshez csak egy dolog a kompos képet elnézve: ha gebasz van a komppal, akkor hogy menekítenek ki ennyi embert?

ComLo 2012.04.29. 23:01:45

@Laurel: Értem amit de mondasz, de akkor sem azt mondom hogy nincs értelme. A csoportos szervezett körülbicajozás (mikor egy tömbben mennek elöl hátul biztosítva) szerintem nem biztos hogy rosz dolog. Lassú tempóban mennek (kb 16-os átlagot mentek csak az elején), tehát az is meg tudja csinálni aki nem gyakorlott kerékpáros, és egy fél órát még mindenki kibír hogy megvárja amíg áthaladnak.
Egyébként évi min 1-2 szervezett körbekerülés van. A szervezett verseny egész más ott a főúton mennek, mivel szeretem a kerékpárt rendszeresen kimegyünk rá, általában a befutóra. Nekem (és mint mondtam sok környékbelinek) azzal van a baja hogy folyamatosan kis megszakítással egész nap özönlik a kerékpáros. Nekik sem különösebben jó, nekünk pedig nagyon nagy szívás.
@min: ha ez úgy érted azért mert ide születtem, megérdemlem hogy fél napig ne mozduljak ki akkor nincs nagyon mit hozzáfűznöm ehhez :-).

ddefekt09 · http://www.tekeres.blog.hu 2012.04.29. 23:15:58

Az ilyen események nagyon sok embernek kedvet csinálnak a túrázáshoz. Sokan nem szervezik meg maguknak, vagy nincs akkora társaságuk, de ha van egy ilyen kezdeményezés, akkor nyeregbe pattannak.

Nagymiki 2012.04.29. 23:19:55

Tisztelt Kommentelők.
Én ott voltam és nem először és utoljára.
A túra megszervezése nem üzletről szól. Első alkalommal kb 50 túrázó lehetett és a célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a kritikán aluli bicikli utak állapotára. Éveken keresztül a rendezők nem kevés időt és SAJÁT pénzt áldoztak a szervezésre, mire idáig eljutott a rendezvény."Micsoda puhány megoldás"milyen megoldás???Van ilyen kifejezés???Talán rendesen kellene fogalmazni, mielőtt bárki véleményt alkot, ja, és nem utolsó sorban az illető tekert már le egy kis kört, vagy egy nagy kört?És itt megjegyezném a másik "tanult kommentelőnek, hogy a kör rövid "ö". Előbb meg kellene tanulni helyesen írni, fogalmazni, és utána véleményt írni.Aki meg az utcán átmenni sem képes, az maradjon otthon.Az, hogy szakadozva haladnak a kerékpárosok,mi lenne, ha mindenki egyszerre haladna?Akkor az lenne a probléma úgy gondolom.A nevezési díjat pedig nem azért fizettük, hogy pólót kapjunk cserébe...utána kellene olvasni a dolgoknak, de itt sokan írni sem tudnak...

ComLo 2012.04.29. 23:38:28

@Nagymiki: Látom te is addig jutottál csak hogy mások helyesírását kritizáld, de a lényegi mondani való az már smafu :-).
Igen szerintem is jó dolog az ilyen kezdeményezés. Igen évente megyek körbe nagykörön, kiskörön pedig durván havonta. Mint a bicikli út mellett lakó látom hogy milyen szervezésben milyen módon akadályozza az ilyen rendezvény a "normális életet". És akármilyen a helyesírásom ehhez azért had legyen meg a jogom :-).
Mégegyszer: a körbekerülés jó. Szervezetten is jó. De erre célszerű csoportban menni. Mert ellenkező esetben, iszonyat mértékben akadályozzák a forgalmat, és a helyi lakókat. egy fél órát még akárhol képesek megvárni míg átvonul a tömeg. Eddig nagyjából ez így is volt mindig. most egész nap ömlöttek folyamatosan a biciklisek.
És amit még említettem: csak előttünk dobtak el 3 sörös dobozt. Én tudom hogy a többség nem ilyen. De egyrészt ezt magyarázd el a helyi időseknek is akik csak annyit érzékelnek, hogy fél napra megbénult a település "miattuk". Másrészt egy csoportos kerülés alkalmával a renitenseket a társaság is szabályozza, és könnyebb a felügyelet.

GBL 2012.04.29. 23:41:46

@Nem Penny hajója: Kimenteni??
Ha léket kap, mesterséges szigetté válik, mert elmerülni nincs hova : )

ComLo 2012.04.29. 23:47:42

@Nagymiki: Másik jó poén egyébként a " felhívja a figyelmet a kritikán aluli bicikli utak állapotára" kitétel. A bicikliutak elsöprő többsége önkormányzati tulajdonban van. Mivel pár Balatonparti település önkormányzatra rálátásom van, tudom hogy ezen utak minősége, a turizmus fontossága miatt, kiemelt prioritást élvez. Mégis milyen előnye lesz egy Balatonparti településnek ebből? Mert eddig is pontosan tudtak minden egyes bukkanórol, max nem volt pénz rá hogy megjavítsák (egyébként a Balatonparti kerékpárút átlag minősége kifejezetten jónak mondható országos átlagban).

nevergone 2012.04.29. 23:59:43

@ComLo: Köszönöm a hozzászólásaidat, nagyon tanulságosak voltak számomra. Még úgy is, hogy semmilyen formában nem vagyok érintett a rendezvénnyel kapcsolatban.

ComLo 2012.04.30. 00:20:23

@nevergone: Hát köszi szépen :-). Mint mondtam én nem vagyok szervezett kerülés, pláne a kerülés ellen. Én azt tanácsolom mindenki próbálja ki, átlag fizikummal is teljesíthető egy nap alatt (csak ne brutális napsütéses napot válassz). Csak annyit szeretnék hogy az ilyen szervezett túrákat jobban gondolják át, mert ez a túra nagyon rossz megítélést kapott külső szemszögből.

Tigriske 2012.04.30. 03:20:22

@taxi33: azért bele tudnak köpni levesedbe, ha akarják, ezt asszem jobb ha tisztázzuk...

Az, hogy demokrácia van, az nem egyenlő azzal, hogy azt csinálsz amit akarsz.

Az autós-forgalmat meg kár felhoznod példaként amíg az autósok fizetnek az úthasználatért - meg jobbára nem jó dolgukban köröznek a Balaton körül - te meg ha jól tudom kb. egy kanyit sem adsz bele, csak tartod a markodat a bicikliutakért.

Tigriske 2012.04.30. 03:24:33

@Nagymiki: ti csak a feszültséget keltitek, ezért rühelli annyi ember a bicikliseket. Ha nem lenne ez az állandó feltűnési viszketegségetek, akkor lehet már a kutya sem törődne veletek pozitív értelemben de mindig adtok egy okot arra, hogy az ilyen blogoknak kelljen állandóan mosdatni benneteket.

Mondjuk a rendőrség is satu hülye, én 2 óra után egyenként szedtelek volna le benneteket a bringáról és 5 forintossal néztük volna a kerékkopást.

Első mohikán 2012.04.30. 04:50:19

@Tigriske:
"Az, hogy demokrácia van, az nem egyenlő azzal, hogy azt csinálsz amit akarsz."

De azért kerékpárral közlekedni jogom van, nem? Ezt tették a tavat kerülők is. Hogy sokan voltak, hát istenem. Bele kell törődnötök, hogy joguk volt hozzá. Ez van.

"az autósok fizetnek az úthasználatért...te meg ha jól tudom kb. egy kanyit sem adsz bele, csak tartod a markodat a bicikliutakért."

Nem tudod jól. Honnan is tudhatnád? Másfél millió kilométert vezettem le saját zsebre, azt hiszem elég "kanyit" adtam bele már...És nem tartom a markom a bicikliutakért, ne adj a számba olyat, amit nem mondtam. Nekem nem hiányoznak a bringautak, nem is veszem igénybe sosem, mert sokkal lassabban haladhatok rajtuk, mint az úttesten. (Amiért fizettem, ugye...)

Első mohikán 2012.04.30. 04:52:33

@Tigriske: Az 5 forintosoddal hiába nézegetted volna. Nincs előírás a KRESZ-ben a kerékpárok gumijának profilmélységére. Lámpákat, csengőt, prizmát meg ilyeneket nézegetheted ha annyira ráérsz. Ha viszont ráérsz, akkor miért is idegesítenek a bringások?

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.04.30. 07:57:27

@ComLo:
"...(egyébként a Balatonparti kerékpárút átlag minősége kifejezetten jónak mondható országos átlagban)..."

Jajj! Én is ott voltam szombaton - de nem a rendezvényen vettem részt - és egy kis kört mentem. Katasztrofális a kerékpárút - amiből épített persze alig van! - állapota! Országútival ne nagyon próbáld, min. trekking, de a montival sem fognak hülyének nézni egyes szakaszokon!

Rókakígyó 2012.04.30. 08:43:08

@taxi33: ez azért hamarosan változhat. Haladunk az úttörőtábor irányába: lassan már az is nagy szó lesz, ha lesz mit enni. Az egyéb célok eltűnnek.

na__most__akkor 2012.04.30. 09:25:16

Kerékpárutak? Meg komp?
Kerékpáros-autós ellentét?

Hogy mik vannak...

A kerékpárt csak kirándulásra használom, de a családban vannak, akik azzal járnak. A viszonyokat - eddig - csak ebből a szemszögből láttam.
Tavaly viszont láttam Hollandiát, ott él a szűkebb család egy része.
Csak két példa:
A 12 (igen, tizenkét) éves unokánk ősztől a szomszéd kisvárosba fog járni gimnáziumba. Kerékpárral kilenc km, amiből hatot meg lehet spórolni komppal. (Az éves bérlet 250 euro.)
Egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy hogy fog iskolába járni. Az osztálytársaival már jártak ott egy párszor, szülői és tanári kiséret nélkül. ( Még komp-sztori: a folyó túloldalára egy kis komp jár, ami egy csónak, 10 személy és 6 bicikli részére, menetrend nélkül. Ha arról az oldalról akarnak átmenni, ahol éppen nincs ott a csónak, megráznak egy kis harangot.

Másik. A falvak közötti kis utak normális két sáv szélesek, mint itthon. (A minőségről most talán ne...) Ezek az utak - ahol nincs mellettük kerékpárút - három sávra vannak osztva, a két szélső sáv kerékpáros, a középen maradó EGY sáv az autóké.

___________________________________
"gyakorlatilag megbénuljon a település egy egész napra és még a bunkó részeg hobbibiciklisnek álljon feljebb hogy az ember át akar menni az úton"
Ha az idén kimegyünk, megkérem az unokákat, hogy fordítsák le ezt a mondatot hollandra. Utána a véleményüket maguktól fogják mondani. Majd visszanézek ide és elmondom...

asmodean 2012.04.30. 09:43:36

Találkoztunk ennek a nagy össznépi bringázásnak a lecsengésével.
A biciklisek jókora része lényegében mindent megtett, hogy elcsapják őket. Ha nem volt baleset, azt kell mondjam, az nem a bicikliseken múlt ...

Húzzunk bele! 2012.04.30. 09:57:45

nagymiki: na_most_akkor:
Egyettértek veletek.
Comlo: Nem kell túldramatizálni, hogy autóval se tudsz kiállni, vagy az úttesten se tudsz átmenni, mert nem így volt. Ha pedig igaz, tök hülye vagy, akinek jogosítvánby se való a kezébe. Egy csoportos vonulás tavalyról rosszabb volt. Idén lehetett külön utakon is menni, előrébb és hátra is lehetett maradni. Ami így sokkal hangulatosabbá tette a Balatontó kerülést. Nem kellett egy tömegben 14-18-al tekerni, ami sokat kivesz az emberből.
És nem igaz, hogy annyian lettünk volna, hogy reggeltől estig szállingóztak volna a bringások, mert kb 30 perc alatt el is mentünk onnan, utána már csak egy-kettő akadt. Tudom, mert tekertem elől is és hátul is, tapasztaltam mennyien vannak. És korántsem volt drámai a helyzet, sőt mindenki elfért, pár autóba zárt lény meg várt a sorára, ők voltak max 20-an egy átkelőnél, mi kb 1000-en, evidens, hogy ki vár kire.

Tigriske 2012.04.30. 10:53:36

@taxi33: leírtam tisztán miért idegesítetek. Olyanok vagytok mint a cigányok, csak csináljátok a "fesztivált" mindenhol, sír a szátok állandóan, hogy a gonosz autósok meg a köcsög kormány, aztán ahol jártok mindenhol csak panaszkodnak rólatok, meg leszarjátok a kötelességeiteket.

Húzzunk bele! 2012.04.30. 12:38:28

@Tigriske: De azért fejlődik az ország, hogy már állatkertben is van Wi-fi.:)

ComLo 2012.04.30. 12:49:23

@na__most__akkor: A gond ott van hogy összekevered a biciklis közlekedést, és a felvonulást. Nem azért bénult meg mert biciklivel mentek a bicikliúton. Elég nagy itt a bicikli forgalom, főleg nyáron. Mint mondtam én is ált. azzal közlekedek.
De ezt kb úgy képzeld el, mintha a házatok előtti úton futóversenyt tartanának. Ha ott futnak az emberek az téged sem zavar, ha futóverseny van elengeded őket max vársz egy fél órát amíg mindenki elmegy. Ezzel nincs is semmi baj. Viszont ezt a mostani szervezést úgy képzeld el, hogy egymástól 3-4 méterenként egész nap folyamatosan jönnek a futók. És mivel ők szervezett túrán vannak, úgy érzik elsőbbségük van mindennel szemben. Ha egy csomóban jönnek ahogy a kerülés általában szokott lenni nem is baj. De ez a megoldás így nagyon rossz volt.

ComLo 2012.04.30. 12:54:02

@Húzzunk bele!: Köszi hogy jobban tudod mi és hogy történt előttünk :-). Az különösen tetszett hogy te tekertél DE pontosan tudtad milyen hosszú volt a sor és mennyi ideig haladt el előttünk. :-) Szerintem ilyen képességekkel bátran lépj fel valahol :-).
Azért arra még válaszolhatnál, hogy ha saját úton saját tempóban akarsz tekerni, akkor miért is csoportos biciklitúrára mész? Jó az ha sokat kell kerülgetni a lassabbakat? Annyi előnye lehet, amit mint mondtam láttam is jó párat, hogy így lényegesen kisebb az esély hogy a rendőr elkap ha közben sörözöl.

Első mohikán 2012.05.01. 16:23:43

@Tigriske: Nyilván mindegyik biciklisre igaz ez, kivétel nélkül. Ugye?

Martian (törölt) 2012.05.01. 16:25:14

"...(egyébként a Balatonparti kerékpárút átlag minősége kifejezetten jónak mondható országos átlagban)..."

Nagyrészt beszántani, sóval behinteni való...

Martian (törölt) 2012.05.01. 16:38:47

@Tigriske: "Az autós-forgalmat meg kár felhoznod példaként amíg az autósok fizetnek az úthasználatért"

Igazából az autópálya használatért fizetnek, a többi jórészt aránytalan lehúzás.

"meg jobbára nem jó dolgukban köröznek a Balaton körül"

Végülis ez magánügy, hogy ki miért és hol köröz...

"te meg ha jól tudom kb. egy kanyit sem adsz bele"

Az utak igénybevételével arányosan talán évi 2-300 Ft lenne jogos...

"csak tartod a markodat a bicikliutakért."

Sem mint autós, sem mint kerékpáros nem vagyok oda a bringautakért... abból a pénzből inkább építsenek normális szélességű és minőségű közutakat, amin minden jármű elfér (akár bringasávban a bringás).

Tigriske 2012.05.01. 17:08:52

@Martian: egy normális minőségű bicikliút megépítése az nem fejenként 2-300 forintot igényelne.

Húzzunk bele! 2012.05.01. 19:18:53

@ComLo: Nem is reggeltől estig tartott, azért annyian nem voltunk. Nem kellet kerülgetni senkit se, mivel ha találkoztam velük vagy megálltam, vagy kimentem a főútra. Pihenőknél előre lehetett húzni. Sörözni senkit nem láttam, én sem tettem, az gondolom az autósok divatja, kell valami, amivel letudjátok vezetni a stresszt, hogy drága a üzemanyag:)

Priest Lord 2012.05.02. 14:17:57

@ComLo: hát én egyetértek veled. Mondom ezt mint bringás és autós. Egyszer voltam CM-en, de az bőven elég is volt, rengetegen voltak, nem lehetett haladni. Néha járok teljesítménytúrákra, annak több értelme van és nem tartunk fel senkit.

Perillustris 2012.05.03. 09:10:06

@Priest Lord: "Néha járok teljesítménytúrákra, annak több értelme van"

Mivel nem kötelező a CM-részvétel, semmi problémát nem látok.
süti beállítások módosítása