Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Csak legenda a 10 perc alatt készülő biciklis hólánc

2012.02.14. 12:07 - kirk kapitány

Nagy ötlet a villanyszerelők által használt gyorsszorító (kötegelő): minden télen fel is bukkan több cikk arról, hogy miként lehet vele pillanatok alatt felkészíteni a kerékpárt a havas útviszonyokra.

Kipróbáltuk.

A pofonegyszerűnek és gyorsnak kikiáltott módszer eleve csak a kerékpárok kisebb részén alkalmazható, mert csak tárcsafékkel ellátott biciklikre lehet a műanyagbilincset tenni.

Felerősíteni tényleg könnyű, és rövid időt vesz idénybe, de még rövidebb idő kell ahhoz, hogy bebizonyosodjon, hogy az egész nem ér semmit.

 

176 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr84104257

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Biciklis hólánc kábelkötegelőből? 2012.02.15. 09:12:02

Az Index videójából kiderül, mire jó a tíz perc alatt buherált, olcsó hólánc.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AzHofi 2012.02.14. 16:45:02

a sunáznám volt már?

kovboj1 2012.02.14. 16:46:50

télleg, nem fújja a menetszél a szemébe a szemöldökét?

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.02.14. 17:20:31

@derabitz: felhívnám figyelmed hogy nem sok olyan esetről hallottam már ahol egy biciklis balesetet okozva megölt valakit... Ha biciklivel ment volna és úgy kapják el, akkor is valszeg meghalt volna. Szal lehet itt mondani a nagy okosságokat, balesetek sajnos vannak, te meg ne próbáld már meg itt osztani az észt hogy egy bicikli biztonságosabb mint egy autó...

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.14. 17:43:24

Ez az egész kísértetiesen emlékeztet a Discovery-n látható Mythbusters sorozatra. Annyi különbséggel, hogy azok csak ritkán csinálnak hülyeséget és állítják, hogy úgy van, ahogy ők tapasztalták, itt meg... Na mindegy. A "Kerékpározz a járdán! mozgalom" eszes tagjainak demóját láthattuk... :DDD

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.02.14. 17:44:03

Ezek a Bartos haverjai? Csak mert eléggé úgy néznek ki... :D

GG81 2012.02.14. 17:45:45

@derabitz: lehet, ha BKV-ra váltott volna, akkor lehet éppen egy egyre aktuálisabb metrótűzben veszett volna... vagy agyonvágja egy földeletlen troli, vagy... a BKV lehetőségei végtelenek! ;-)

nowy 2012.02.14. 17:47:41

@djlaczko: bizonyára elkerülte a figyelmedet a finom irónia,amivel Derabitz válaszolt Sicc hülyeségére.

sylon 2012.02.14. 17:48:48

Haver, vágj már vissza a szemöldöködből! :)

Arthur Dent 2012.02.14. 18:22:18

Én szöges gumit vettem, de az sem tart túl sokáig. A havon sokat nem segít, az aszfalton gyorsan kopik, leginkább a tükörjeget szereti. Egy jó ónos eső, nyamm. :) De gondoltam már, hogy a befagyott soroksári Dunán kéne menni. :)

2012.02.14. 21:02:44

@djlaczko:
"Ha biciklivel ment volna és úgy kapják el, akkor is valszeg meghalt volna"

A tényszerűség kedvéért tegyük hozzá, hogy sok bringás állat módjára teker, át piroson, járdán, etc. A hülye autó, busz meg ilyenkor szokott fékezni, és nem a bringást csapják el, hanem egymásba koccannak.

Elég sokat járok bringával tél kivételével és hányinger, hogy pár jani/futár/pro-bringás hogy közlekedik. Mondjuk a futárok egy külön állatfaj valahol a réticsiga IQ magasságában... :p

Perillustris 2012.02.14. 23:11:10

@Hindu Rain: "A kérékpár Mo-on nem elismert közlekedési eszköz - szerintem ezzel egyet értünk."

Le vagy maradva pár évvel. Már csak a szemellenzősök gondolják ezt.

"A CN Tower-t sem a segédmunkások tervezték."

Az lehet, de az általuk használt kéziszerszámok tervezői lehet, megnézték párszor, hogyan fogják azt.

Perillustris 2012.02.14. 23:13:24

@Sicc: "Közlekedésre Magyarországon alkalmatlan."

Biztos meggyőzted az a sok tízezer embert, aki erre nap mint nap, de legalábbis rendszeresen rácáfol.

ex-dr. vuk 2012.02.14. 23:16:06

@Sicc: vajon ki teszi veszelyesse a kerekparozast magyarorszagon?.. nem veluk kellene valamit inkabb csinalni?

Sporteszkoz mi? Van, akinek auto a sporteszkoz. Van, akinek meg a bicikli sem. Na akkor hogy van ez?

GG81 2012.02.15. 08:28:23

@Perillustris: "Az lehet, de az általuk használt kéziszerszámok tervezői lehet, megnézték párszor, hogyan fogják azt."

Ílllly, de rossz a párhuzamképzés! Bár eddig sem a logikátokról voltatok híresek.
A kéziszerszám készítője átültetve a bicikli készítője vagy legdúrvább esetben is a jelzőlámpáé!
A közlekedés tervezője az épület tervezője, erre próbáltak ráhomályosítani...

ex-dr. vuk 2012.02.15. 08:59:02

@GG81: tehat a bokrok mogot vezetett, meg-megszakado kerekparutak tervezoi, kitalaloi szerinted kerekparoztak valaha kozlekedesi cellal?

GG81 2012.02.15. 09:39:25

@vuk_: erre vannak a tanácsadói posztok, sőt az egyeztetések a tervezés során.

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.15. 10:09:56

@vuk_: erre nincs egyértelmű válasz és ezt neked is illene tudnod.
Sok esetben maguk a biciklisek teszik veszélyessé. Legelképesztőbb élményem: szürkületkor, sötét bringán, full feketébe öltözött biciklis, lámpa nélkül...

kovboj1 2012.02.15. 11:58:38

márhogy kábelkötegelővel bocs. és nem szeretek a járdán biciklizni mert nem férek el a parkoló autóktól.

kovboj1 2012.02.15. 12:19:31

@GG81: az a baj nekem sose szólnak hogy mikor lesz a tervzsűri. jobb helyeken régen úgy csinálták pl a járdákat, hogy amikor elkészültek egy lakóteleppel, akkor egyáltalán nem volt járda, és egy idő múlva megnézték hol taposták le az emberek a füvet és ott kibetonozták. illetve párszáz éve nálunk is így állapították meg a kövesutak nyomvonalát - oda raktak szilárd burkolatot, ahol járnak az emberek, nem pedig oda ahova fér. szegeden már arra is volt példa hogy kijelöltek egy kerékpársávot és utána visszavakarták az egészet mert utólag elnézve még a városi vezetőség számára is vállalhatatlan volt.

kovboj1 2012.02.15. 12:29:06

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kiserleti_es_hibas_savok/130234/
"A fölfestett kerékpársávok sok közlekedőt földühítettek. Amikor az eredményt meglátta, még a tervező is megdöbbent." hehehehehehehehehe

ex-dr. vuk 2012.02.15. 13:03:11

@GG81: szerinted a Magyar Kerekparosklub (Szegedi Alapszervezete) mennyit harcol a tervezokkel? komplett terveket kapnak, latvanytervvel mindennel, aztan az iroasztal mogul eldontik, hogy az ugy nem jo es megcsinaljak a bokrok mogott vezetett szart, uttestre ki a kerekparozni tilos tablat aztan elegedetten hatradolnek. Kerekparozni meg egyre kevesbe lehet, baleset meg egyre tobb van (a keresztezodeseknel persze). Pesten kicsit jobb a helyzet csak.

Ez a nagy budos valosag.

ex-dr. vuk 2012.02.15. 13:05:22

@al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp: amikor arrol beszel valaki, hogy egy "forgalmas uttesten veszelyes kerekparozni", akkor mire gondolhat?

Szerintem a 6 savos korforgalom eleg forgalmasnak szamit, en nyugodt lelekkel kerekparoztam rajta. Veszelytelen volt. - no persze nem Magyarorszagon..

ex-dr. vuk 2012.02.15. 13:06:53

@kovboj1: emlekszem, hogy naponta hullo kerekparosokat vizionaltak a fonodo savoknal... Tortent azota baleset ezeken? EGY SEM!
Szeparalt kerekparuton? Hajjaj, nem is egy, volt halalos is.
De erdekes, hogy a tervezok es a kitalalok meg ezekbol sem tanulnak...

kovboj1 2012.02.15. 13:47:31

@vuk_: igen előttem megállt egy trabi és hátulról nekimentem. hátrafele néztem hogy mi jön hátulról ami miatt lassan megy át a biciklisávon, de nem át akart menni a sávon hanem megállt rajta hogy onnan forduljon be a háza elé én meg 30 körül neki, átugrottam és előtte hemperegtem picit, de csak kevesen röhögtek ki. mondjuk az is gáz volt amikor megállt egy pék a sáv mellett az úton és elém lépett takarásból egy láda kiflivel. azóta ott inkább az úton kerülöm az ilyeneket...

kovboj1 2012.02.15. 13:53:39

@vuk_: koma ez az első, 2006-os állapot volt amit 2szer alakítottak át...

kovboj1 2012.02.15. 13:58:48

öööö szóval ott én nem vigyáztam a sávomba tévedt autós bácsira...

ex-dr. vuk 2012.02.15. 14:07:48

@kovboj1: mindenesetre ami most van a hidon azzal azota sincs semmi baj. a felsotiszapartival se. csak a szeparalt utakkal van, de azokkal sok.

GG81 2012.02.15. 14:31:35

@kovboj1: maradjunk annyiban, hogy azok a kitaposott ösvények, (lakótelepeken általában) azért lettek kikövezve sokidő után, mert valóban arra (is) volt forgalom, de az nem azt jelenti, hogy a normál, eredetileg megépített járdákat ne használták volna...
csak egy kicsit komfortosabbá tették, hogy nyakigsárban is működjön a dolog.

viszont ezeket jellemzően zöld területbe kellett beapplikálni, nem pedig egy párhuzamosan kiépített infráról van szó... főleg, ha az bizonyos szakaszokon még életszerű is. csak az elvakult ellenállás ezeket is csípőből ignorálja és köpi, gondolkodás nélkül.

ráadásul egy kiépített forgalmi helyzetet átépíteni valahogy nem annyiba fájna, mint letenni egy sor betonlapot... persze láthatjuk azt is, ahol újjá építenek más okból is, akkor sem 100%-osan veszik figyelembe a biciGlis igényeket. azon meg talán el lehet gondolkozni, hogy miért...

GG81 2012.02.15. 14:36:18

@vuk_: persze ilyenkor és ott attól még menő és ellenálló partizán tett továbbra is az úttesten tekerni. az visz előrébb!
(ugye, mint az árpádhídon buda felé...)

kovboj1 2012.02.15. 14:38:05

@GG81: hát ez már rég nem a kábelkötegelő témaköre hanem a múltkori győri cuccé... de ott is írtam hogy a bicikliutak/sávok nekem kicsit úgy tünnek mintha azért csinálták volna azokat hogy a bicikli ne mehessen az autóúton, de igazából nem vergődtek vele hogy hova.

GG81 2012.02.15. 14:41:46

@kovboj1: nyílt vagy zárt bicikli sáv volt???

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.15. 14:42:27

@GG81: Árpád hídon is az a baj, mint az összes hasonló helyeken. Mindenki leszarja, hogy az északi járda valójában kerékpárút, a déli meg járda. Szezonban a déli teli van biciklisekkel, az északi meg futókkal, görkorisokkal, bámészkodó gyalogbékákkal...
És bármelyik oldalon rászólsz a szabálytalankodóra, még vissza is ugatnak.

kovboj1 2012.02.15. 14:44:21

@GG81: hát ezaz hogy ha húznak valahova egy sárga csíkot, akkor muszály amellet tekernem akkor is ha rossz helyen van mer az a szabály. ezért szoktam kimenni a stefánia utcán pl inkább az útra. ott is kétirányú biciklisáv van+járda. és ott is volt már afférom. nem az úton hanem a bringagyalogon. szóval én nem azér megyek az útra mert vagány vagyok hanem mert a bringagyalog néha fáj.

GG81 2012.02.15. 14:45:17

@kovboj1: hát ez már tényleg nem az.

én sosem mondtam, hogy minden biciGliút jó! de, ha már azt mondod, de... sőt, ha mondasz olyan helyet (városban), ahol igen is jobb, biztonságosabb, tisztább érzés, akkor a csűrhe egyből azt is lehurrogja, sőt szabálytalanságra buzdítja a népet, mert az úgy trendi, mert az úgy ellenállósdis.

Sonkatekercs 2012.02.15. 14:47:02

A módszer működik, csak nem kábelkötegelővel, hanem vastag spárgával. Én kontrás géppel szoktam csapatni a hóban. A madzagból laza hurkokat kell felcsomózni a kerékre, kb. hogy a kisujjad még aláférjen, összesen 6-8 darabot a hátsó kerékre. Fontos hogy laza legyen, mert így nagyobb felületen tudja fogni a havat. A jégen is jobban tapad mint a kábelkötegelő, nemhiába húznak az öreg nénik zoknit a cipőjükre nagy jégben.

kovboj1 2012.02.15. 14:51:23

@GG81: balról két sáv autóknak, biciklisáv, jobbra kanyarodó. na a papa jobbra indexelve behúzódott elém, én meg hátranéztem hogy mér nem megy le a sávomról (aszittem jön a troli hatszázzal a jobbra kanyarodó sávban) mire visszanéztem előttem állt. két kézzel fékeztem meg ugrottam egyet és így haránt átléptem fölötte... előtte előzőtt meg. ja és miután kiderült hogy ő volt a hunyó, még aszonta hogy megkarcoltam a kocsiját hehe. rendőrt kellet volna hívjak.

GG81 2012.02.15. 14:53:14

@al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp: és félsz a visszaszólóktól??? és akkor az a megoldás, hogy te is szabálytalankodj? ezek csak rutinkérdések... tehát más szabálytalansága még a biciGlist sem jogosítja fel szabálytalanságra.
tehát nem akarsz élni a jogoddal, lecsengetve jogosan leszoktatni az embereket a kijelölt utadról, neeem. hanem inkább a 70-nel száguldó, bringáshoz képest mindenképp, mert szinte végig emelkedő abba az irányba... szóval dilatációs szarok, 3 sávban húzó autók és a korlát között, csak mert félsz rácsöngetni a gyalogra!? érdekes külföldön nem félnek a bringások a bringagyalog megfelelő odalára kényszeríteni a gyalogokat (pl.: ams)!!!
egyre gyávább a kerekagykeménymag! olyanok lesztek, mint az autóban a zárt ajtók menedékében mutogató autósok. a gyaloggal nem meritek felvenni a jogotokér' a harcot, de az autóssal igen, mert úgysem biztos, hogy megáll és eszmecserére kerül a sor, az ő szempontjából szintén jogosan, mert ott nem lenne keresnivalótok az úttesten. aztán ha mégis megáll és jön egy birkózó gyerek és beépít a buszmegállóba, akkor meg hír lehettek. :-D

kovboj1 2012.02.15. 14:54:39

@Sonkatekercs: ilyesmin gondolkodtam, csak nekem a tépőzáras szövet hólánc ugrott be...

GG81 2012.02.15. 14:56:26

@kovboj1: ajjaj, ez így elég szubjektív. :-( valamiféle kapubejárója volt??? a kérdés csak az, hogy ha volt még helye jobbra miért nem húzódott jobbrább? meg az is, hogy mennyivel előtted vágott be??? és volt hirtelen a fékezésre kényszerítés...

kovboj1 2012.02.15. 14:57:58

@GG81: a fenének van kedve egyfolytába vitatkozni, mikor levegőt venni is pont elég...

GG81 2012.02.15. 14:58:45

@kovboj1: attól függ itt is, melyik irányba mész... ott szoktak a nem bringagyalogos oldalon is tekeregni a járdán...
affér gyalogossal? gyáva vagy te is. :-)

kovboj1 2012.02.15. 15:00:57

@GG81: nemtudom mér nem húzódott jobbra. ott állt meg a piros sávon. de nehogy én legyek a hibás mert nem tartottam követési távolságot mer biztos följelentem magam.

kovboj1 2012.02.15. 15:02:18

szembe biciklissel... balra tartott...

GG81 2012.02.15. 15:04:42

@kovboj1: nah, nyugodj meg. nagy levegő! ;-)

kovboj1 2012.02.15. 15:08:20

@GG81: kicsit nekem olyan ez hogy ha ki vannak jelölve a mindenféle sávok (autó, busz, bicikli, nemtudommi) akkor az emberek egyből azon rinyálnak, hogy a másik mér itt megy meg mér ott megy. nem szeparált sávok kellenének hanem normális széles forgalmi sávok aztán mehet rajta aki akar.

kovboj1 2012.02.15. 15:08:54

@GG81: nem veled a gyalogokkal

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.15. 15:17:58

@GG81: baszd meg! Ha nem értesz magyarul, akkor minek trollkodsz még itt is?
Épp erről ugatok: ha biciklizek a kerékpárúton és rászólok az előttem kóválygó gyalogosra/futóra/egyéb állatra, akkor visszaugat.
Ha a járdán sétálok és rászólok a biciklisre, hogy a túloldalon kéne, akkor az pofázik, hogy ne üssem az orrom a dolgába... (amíg az egyik járdázót véletlenül fel nem lököm...)

--------------------
Ezúton kérek elnézést mindenkitől, amiért ezt a faszkalapot időnként megpróbáltam védeni akkor is, ha baromságot mondott. Ez tényleg egy idióta.

GG81 2012.02.15. 15:46:35

@al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp: pali bácsi, de tetszik csúnyán beszélni!

látom, te még ide is ilyen csúnyát mersz beírni, akkor biztos:
a) lecsengeted az északi oldalon nem biciklizőket -> átszoknak a délire
b) gyalogosan a délin pedig meglöködöd jól a bringásokat, hogy ledarálják az oldalukat a korlátokon.

mindkét esetben jogosan, hajrá!
ez az, kemény vagy!
---
asszem a baromságban most te vitted a prímet, mert a lényegre nem válaszoltál így sem. miért is lenne megoldás az úttesten menni? szabálytalanságra szabálytalanság!?

GG81 2012.02.15. 15:52:32

@kovboj1: írtak már ilyenre is példát, budapestit (Reitter) és működik is. a haladási (képzeletbeli) sáv viszont megmarad... ugye a jobbra tarts elvek alapján. a probléma csak ott kezdődik, ha a gépjárművekre több sávos úton és a kerékpárokra úgy általában (sávon belül) érvényes jobbratarts fogalmát (annak különbségeit) nem ismerik itt egyes nagyhangúak.

kovboj1 2012.02.15. 15:57:40

@GG81: hát ezaz jugóba is járok biciklivel ott nincs sehol biciklisáv az emberek meg mégis élnek.

ex-dr. vuk 2012.02.15. 16:20:58

@GG81: gondolom meg sosem gondolkodtal (ahh hogy is tudnal..) el azon, hogy miert nem hasznaljak ezeket a csucsszuper kerekparutakat.
Lehet, hogy megsem olyan csucsszuperek? Lehet, hogy nem csak rebelliskedni akarnak, hanem biztonsagosabban _haladni_?
Aaaa biztos nem.

GG81 2012.02.15. 16:24:06

@kovboj1: hát ezaz. amikor elkezdtem én is pösötn biciGlizni, szinte nem is volt biciGlis infra ('90-es évek közepe).

aztán jöttek az ötletek, hogy legyen. lettek. csak épp azok amikor megépültek még bőven jók voltak (mivel nem is volt divatos a biciGlizni). aztán most utólag (, hogy az lett) már lehet visszakozni, hogy nem jók... lehet javaslatokat tenni persze.

ex-dr. vuk 2012.02.15. 16:24:13

@GG81: "a lényegre nem válaszoltál így sem"
Biztos teged utanzott. te sem szoktal a lenyegre valaszolni. ervek hijan megy a szemelyeskedes :)

ex-dr. vuk 2012.02.15. 16:25:33

@GG81: na igen, kezd vicces lenni, amikor a 3 meter szeles savon a lampanal all 1 autos, mellette a 1.5 meteres kerouton meg 18 biciklis...

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.15. 16:43:29

@GG81: hát egy biztos. Ha tudnám, hogy te jössz szembe a járdán, tutira felrúgnálak azért, amit már hónapok óta művelsz a kerékpáros fórumokon.

Guy_Montag 2012.02.15. 21:23:20

@vuk_: nyergesvontató? villamos? busz?
smafu. mit nekem, drótvázasnak.

ex-dr. vuk 2012.02.15. 22:13:48

@dubai_tennis: en buszok meg teherautok kozott tekertem egy eleg forgalmas, Budapestnel tobbszor nagyobb varosban. Gond nelkul. Nalunk veszelyes a nagy forgalom. Miert? Na ezen kene elgondolkozni.

Guy_Montag 2012.02.16. 01:58:11

@vuk_: egy biztos: nem vezetek se nyergesvontatót, se villamost, se buszt.
:)

kovboj1 2012.02.16. 10:52:45

@vuk_: nem tudom. leszakad a kábelkötegelő?

kovboj1 2012.02.16. 11:36:55

@Gatinho: nem hanem michael schumacher

ex-dr. vuk 2012.02.16. 12:01:11

@kovboj1: csak az lehet. nyaron foleg.

kovboj1 2012.02.16. 12:32:31

@vuk_: tudod mi a személyes kedvencem a bringagyaloggal kapcsolatban? kereszteződésben a gyalogosnak meghagyják az útpadkát, a biciklisnek megcsinálják szép lejtősre. találd ki hol megy a gyalogos. nem tudom mennyivel került volna többe, ha mindenhol lejtős. esetleg mennyit spórolhattak volna, ha mindenhol padka...

ex-dr. vuk 2012.02.16. 14:44:52

www.delmagyar.hu/belfold_hirek/halalos_baleset_az_m1-esen_osszenyomta_a_kamion_a_szemelyautot/2264761/

Az autopalyara is kellene a kisebb gepjarmuveknek szeparalt ut, nem?
Persze ugy, hogy neha oldalt valt szintben a "nagyjarmuves uttal". Latszik, hogy enelkul a kisebbek nincsenek biztonsagban!

ex-dr. vuk 2012.02.16. 14:46:52

@kovboj1: a bringagyalognal default az a baj, hogy ugysem tartjak be, hogy jol menjenek. Szegeden a Kalvarian a vadi uj kerekparuton meg a jarda nehol 80 cm. Szerinted? Van olyan szakasz, ahol konkretan egymassal szemben nem fer el ket kerekpar. A ketiranyu kerekparos resz buszmegallon karosorral elvalasztva, kb 1.4m.. Egy normal bringa kormanyszelessege 70-80 cm...
Meg jo, hogy nem kotelezo hasznalni.

kovboj1 2012.02.16. 15:02:01

@vuk_: aha nem kötelező. nem arra járok. a kálváriát a füves sín miatt is rühellem.

Guy_Montag 2012.02.16. 15:28:17

@vuk_: 80 cm. ne fárassz már. az egy kombájn.
az én keróm pl városi, azaz 36 cm széles. a tetves montikat meg a hegyekben kéne használni.

kovboj1 2012.02.16. 15:59:09

@vuk_: na tessék itt van ki miatt csinálták ilyenre.

ex-dr. vuk 2012.02.16. 18:41:00

@dubai_tennis: 36 centi szeles? A kormanynal?
Lattam mar ilyet, de az nem hagyomanyos bringa. Ezen kivul merd meg legyszi magad csiponel es vallnal... az is tobb lesz.

Guy_Montag 2012.02.16. 18:43:40

@vuk_: biztos? :D
eggészen biztos? :D :D

egyébként ne terelj, a kormányról volt szó. arról a bizonyos 80 cm széles (MUHAHAHA) kormányról, észléééény.

Guy_Montag 2012.02.16. 18:46:38

@vuk_: látom, szennyezed a bonyai blogját is...

Guy_Montag 2012.02.16. 19:24:11

@vuk_: ja igen. szabvány alu kormány, erre a tipusra való gyári. ( igen ismert gyártó )
természetesen outi.

van még kérdés?

ex-dr. vuk 2012.02.16. 19:50:04

@dubai_tennis: azt irtam, hogy 70-80 cm egy atlag hagyomanyos bringa kormanya (nem versenybringa). A 36 centi az veletlenul sem atlag. 35-100cm kozott valtozik a kormanymeret uszkve.

Nemtom ki az a bonyai.

Guy_Montag 2012.02.16. 20:10:34

@vuk_: a bonyai a reformer...

márpedig ennél a gyártónál a 36 és a 40 centi a szabvány.

nomeg ismerkedj meg az SI mértékrendszerrel, mert igen ritkán látok 80 cm széles kormányt :D

de te csak provokálsz itt , nem? annak meg pont jó :D

ex-dr. vuk 2012.02.16. 20:17:34

@dubai_tennis: drop bar? az nyilvan nem szeles. lattal mar sima varosi (trekking) biciklit?
biztos nem :)

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.16. 21:05:31

@dubai_tennis: elárulnád, hogy ebben a formában mi köze az SI-hez a kormány szélességének?

Perillustris 2012.02.16. 21:08:23

@vuk_: Szerintem 60cm a default.

@kovboj1: a legjobb megoldás egy másik: szintben hagyni a gyalogos/kerékpáros átjárót, melyek kvázi fekvőrendőrként akadályozzák meg a nagy sebességű bekanyarodást/kihajtást.

ex-dr. vuk 2012.02.16. 21:14:09

@Perillustris: 24"-32", de van meg folotte is..

A lenyeg az egeszben az, hogy ketiranyu kerekparutnak az 1.4m az lof@sz.

Guy_Montag 2012.02.16. 23:51:01

@vuk_: láttam trekkinget, a nem ülök rá kategóriában van. mint a fixi, a MTB, meg a többi fos :D

@al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp:
az, hogy 80 centis kormányt még nem láttam. mármint biciklin.

@vuk! kaparj elő egy mérőszalagot, és az egyik kezeddel a nulla ponton fogd meg, a másik kezeddel meg 80 centinél. tudnál így vezetni?
vagy csopper-biciklire gondoltál?

köszönöööööööm

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.17. 08:52:54

@dubai_tennis: nem a kérdésemre válaszoltál. Vagy te a SI faktorra gondoltál? Mert az nem azonos az SI mértékrendszerrel...
Utóbbi valami szabványféleség, előbbi meg... :DDD

kovboj1 2012.02.17. 10:53:51

@dubai_tennis: a 80 centi szerintem se kevés de ha nincs kormány a bicikliden akkor se férsz el normálisan magad mellett a kálvária sgt-n. már ha haladsz és nem csak állsz. ha nem hiszed próbáld ki. bocs ügyeskedve elférsz de az onnantól nem közlekedés hanem cirkuszi mutatvány.

kovboj1 2012.02.17. 11:14:01

@Perillustris: esetleg ugratót minden sarokra. vagy menjen mindenki mindenfele mint bangladesben

Guy_Montag 2012.02.17. 11:58:03

@kovboj1: itt arról volt szó, hogy a
k o r m á n y 80 centi.

@al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp:
ülj le, egyes.

ex-dr. vuk 2012.02.17. 12:53:07

@dubai_tennis:
azt irtam, hogy 70-80 centi.
De a kedvedert legyen 60-70. Eg es fold :)
Azert mert te (magassagos kegyelmed) nem ulsz ra, masok hasznaljak.
Varosban nem hosszu, tobb oras utakra kell szamitani, hanem 10-40 percesekre. Arra kivalo a 60-70 centis kormany.
Masra valo. De hagyjuk mert nem hiszem, hogy ennyire bele tudnal gondolni.

ex-dr. vuk 2012.02.17. 12:55:31

@dubai_tennis: ja es az 1.4m kerekparut, 70 centis kormany akkor az azt jelenti, hogy egyik oldalon a falhoz, masik oldalon az oszlophoz, es kozepen pedig a ket kormany egymashoz hozzaer. Zsenialis, igaz? Igy el lehet menni szembe kivaloan.
Milyen sebessegget mernel bevallalni esetleg (egy 60 centis kormannyal) ugy, hogy az emlitett tavolsagok 0 helyett 6.66 cm?

Guy_Montag 2012.02.17. 13:09:51

@vuk_: nem is vagyok magas :(

meghát hogy mások használják...
az a fura, hogy elférek. vagy megállok. azért van a fék, nem?

de haggyuk, tudom, hogy ennyire se tudsz belegondolni.

szerzek egy 60-70-80 cm-es kormányt és kipróbálom.

kovboj1 2012.02.17. 13:38:17

@dubai_tennis: igen. és az egyik kormány 80 centi a másik kormány 36 centi. a bicikliúton a 80 centis kormánynak is el kéne férni. ez olyan mintha neked a 44-es lábadra 36-os cipőt adnának, aztán mikor mondod hogy szorít akkor mondanák hogy "eggészen biztos? :D :D ne terelj, észléééény"

kovboj1 2012.02.17. 13:41:04

mondjuk a KRESZ mintha 70 centiben maximálná de lehet hogy az régen volt

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.17. 14:42:17

@dubai_tennis: majd szólj, ha érdemben is tudsz válaszolni ahelyett, hogy fasságokat beszélsz! :D

@GG81: belőled kéne kitekerni a beleket, kicsi troll! (ha már anyád nem tette meg azt a szívességet, hogy megfojtson, mikor megszülettél)

Guy_Montag 2012.02.17. 17:41:43

@al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp:
nem tehetek a gyenge képességeidről. ált isk. 2.
osztályban már jobban megy a gyerekeknek a szövegértés, mint neked.
nekem viszont nincs gyógypedagógiai diplomám, szal nem tudom rendesen elmagyarázni neked.
talán a csavarlaza volt sok neked, nem tudom.

Guy_Montag 2012.02.17. 17:58:36

@kovboj1: hát sírás a sötétzöldektől ide vagy oda, én eddig mindenhol elfértem.
ez jó.
vagy tegyek fel egy olyan kormányt, ami akadályozná a többieket? szerintem okosabb, ha nem a törvény-centimétereken sírtok, hanem az adottságokat figyelembe véve közlekedtek.
mondom: eddig mindenhol elfértem.

kzoltana 2012.02.18. 08:40:19

Itt a debreceni tanyaszabadalom igazi lánccal: www.vagy.hu/tartalom/cikk/1710_holanc_biciklire
Megérni a Kerékagyban is egy agyalást. :)

kovboj1 2012.02.18. 12:00:45

@dubai_tennis: nem is a te kormányoddal van a baj hanem a bringagyalog szélességével.

Guy_Montag 2012.02.18. 14:06:29

@kovboj1: ja jó, akkor megnyugodtam. huh.
süti beállítások módosítása