Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kétszer két sávos kerékpáros szupersztrádát építenek a svédek

2012.01.22. 13:04 - kirk kapitány

Világújdonság lesz, ha megépül Svédország harmadik legnagyobb városa, Malmö és a közelében fekvő egyetemi város, Lund között az első négysávos biciklisztráda.

A két skandináv település nem olyan híres kerékpárforgalmáról, mint a szomszédságban található dán főváros, Koppenhága, pedig a statisztikák szerint hasonló közlekedési mentalitású polgárok lakják. Lundban a helyiek 60 százaléka kerékpározik, vagy a tömegközlekedést használja, Malmö pedig idén elvitte a legkerékpárbarátabb város címét Stockholm és Göteborg elől.

A legújabb tervek hosszú távon is bebiztosíthatják Malmö első helyét a versenyben.

brg

A város 30 millió svéd koronás, azaz alig több mint 1 milliárd forintos beruházást tervez, amely összeköttetést teremt a húsz kilométerre lévő Lunddal. A beruházás egy kétszer két sávos kerékpáros szupersztráda lesz.

A svéd közlekedési hatóság mát letette az asztalra a terveket és a háttértanulmányt. A nyomvonal a vasúttal párhuzamosan futna, amivel jelentősen csökkenthetőek a költségek, hiszen a terület kisajátítására már nem kell költeni. A kétszer két sávos kerékpárúton nem lesznek kereszteződések, csak az autópályákhoz hasonló lehajtók, a rosszabb időjárási viszonyok közötti gyors haladást pedig két fajta, cserjékből, fákból, illetve szilárd árnyékoló lapokból álló szélárnyékolás segíti.

A munka befejezését 2020-ra ígérik.

brn2

A tervekről beszámoló treehugger.com szerint az Észak-Európában eddig létrehozott infrastrukturális beruházásoknak köszönhetően évente 30 százalékkal nő a biciklizők aránya, és ezzel párhuzamosan 5 kilométeres táv alatt jelentősen csökken az autóhasználat.

Címkék: svédország bicikliút kerékpársztráda

99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr173690989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galahad 2012.01.22. 13:27:19

Ha jól értem, 20 kilométeren át a kereszteződéseket nem szintben oldják meg... ez tényleg biztonságossá teszi a kerékpárutat, kár, hogy nálunk pl. nincs ennyi pénz.

baloo112 2012.01.22. 13:31:35

@Sir Galahad: pénz lenne Mo-n is ha erre költenék. csak tudod Svédországban pl a miniszterelnökön kívül nincs senkinek sem szolgálati kocsija söfőrrel,(ha jól tudom Mo-n most kapott TSZ elnöki kocsit Andy Vajna is) a parlamenti képviselők annyit keresnek mint egy orvos, és BKV bérletet térítenek nekik. Magánhasználatra meg semmi. A külügyminiszter biciklivel jár munkába....
Pedig itt Svédben is jobb oldali a kormány, de itt nem csak szavakban hála Istennek......

Asztalos Gábor 2 2012.01.22. 13:50:39

50 m ft / km
nálunk ennyiből a 2*1 sávos szűk göröngyös szarokat építenek bringaút címén.

tejfogubandi 2012.01.22. 13:54:09

Me ott biztosan fizetnek a kerékpárosok is adót! Meg biztosan van nekik rendszám is. És meg nemtom miket szoktak írni az okosok ! :D

foxpic 2012.01.22. 14:05:23

De miért tart ez 8 évig?

uniball 2012.01.22. 14:09:58

Ez melyik bolygó? Ja, hogy ilyen az ahol nem csak dumálnak a dolgokról. Nálunk normális kerékpár utat sem tudnak letenni. Ilyenkor nagyon irigylem a normális országban élőket. Asszem disszidálok.

Powerlich 2012.01.22. 14:10:50

Na ez az, ami nálunk sosem lesz :(
kereszteződés mentes szakaszok :) Nagyon jól hangzik :P

Jofiu 2012.01.22. 14:19:24

Nem mintha most se lenne bicajos út a két város közt. Csak úgy látszik még javítanak rajta.
Malmö és Lund között csak hétvégén bicajoztam pár éve, nem volt forgalom, lehet hétköznap már szűkös a hagyományos méretű út? Malmö-n belül mindenesetre elég zsúfoltak tudnak lenni a bicajutak, nem Kopenhága szintű, de a forgalomszámláló oszlopok közelítik a napi 10000-t egyes vonalakon, aminek nagy része csúcsidőből jön.

Jofiu 2012.01.22. 14:23:30

@foxpic: Lehet így tudják jól ütemezni pézügyileg. Na meg amúgy sem egy kapkodós népség, és látszólag a kormányváltások miatt sem aggódnak.

cukorrépa 2012.01.22. 14:28:45

@uniball:
"Asszem disszidálok."

vagy olyan pártra kell szavazni itthon, amelyik vállalja, hogy támogatja az ÉLHETŐ országot. vegyék csak észre a politikusaink, hogy nem csupa narancsszínű birka béget itt, akik nyilvános felláci*t is hajlandóak végrehajtani Viktorkájukon.

cukorrépa 2012.01.22. 14:33:30

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.:

ühüm, tipikus skandináv jól szervezett higgadtság. pénzük van dögivel, a kormányváltás gyakorlatilag csak formaság, minek rohanjanak.

azt nem tudom, ha anno a vikingek is az ilyen kényelmes-lagymatag ütemű szervezés hívei voltak, akkor hogyan rabolták végig a partmenti nem-vikingeket??? írtak nekik egy levelet, hogy két év múlvára tervezik az érkezésüket, addigra a birkákat tessék felhízlalni, az asszonyokat kicsinosítani, a tengerparta vezető ösvényt meg kiszélesíteni, mert a böhömci viking férfiak nem szeretnek libasorban támadni?

vagy azóta kicsit a lendület csillapodott.
:))

cukorrépa 2012.01.22. 14:35:39

@cukorrépa:

ja, a levél végén: "Köszönettel, Kékfogú Harald"

uniball 2012.01.22. 14:37:19

@cukorrépa: Sajnos ez nem politika. Teljesen mind1, hogy milyen színű az adott vezetés, az ésszerű szempontok mindig háttérben maradnak. Gondolj csak vissza, hogy volt-e vmikor érdemi különbség az elmúlt 30 évben. Amíg az átlag magyar olyan amilyen, addig ez az ország sem lesz jobb,teljesen mind1 kit választunk.

huncsongor 2012.01.22. 14:52:40

Nekem egyik álmom, hogy le lehessen tekerni a Balatonra végig bicikli úton. A bicikli út menti falvaknak is jó lenne a turizmus miatt, és ilyen Máv és benzin ár mellett van jogosultsága.

cukorrépa 2012.01.22. 15:04:50

@uniball:

az LMP-ben látok esélyt e tekintetben is, de ne csak ők legyenek normálisak! szerintem nem szabad fatalistának lenni és azt mondani, hogy úgyis minden marad olyan sz*r, ahogy eddig volt. a szavazatunkon, a pofázásunkon, az ilyen blogokon is múlik: ne maradjon, hajtsuk el a rendszerváltó pártokat, azoknak jó csak ez a "minden mindegy" hozzáállás.
nem szabad nem küzdeni!

kovboj1 2012.01.22. 15:13:19

szerintem az 1000 ft-os benzin a legegyszerűbb megoldás... akkor majd mindenki biciglizni fog oszt jónapot

Jofiu 2012.01.22. 15:36:55

@cukorrépa:
: )
Biztos hazavitték a birkalelkűek asszonyait akik pedig átnevelték az utókort. A maiak nem épp a konfrontációért élnek halnak és az azonnal szónak is más az időtávlata mint nálunk.

Wikus van de Merwe 2012.01.22. 15:42:36

@huncsongor: Hú baszus, egy ilyen Balatonig, simán kifizetném, érte az autós autópályadíjat, pedig egy negyed autópálya szélességből kijönne.

Kelly és a szexi dög 2012.01.22. 15:51:01

Robogósok is használhatják majd, mint nálunk szokták?

Anonymus A27 2012.01.22. 15:57:43

"szak-Európában eddig létrehozott infrastrukturális beruházásoknak köszönhetően évente 30 százalékkal nő a biciklizők aránya"

Demszky annak idején azt mondta - miután minden kampányban kerékpárra ült -, hogy Budapesten azért nem érdemes kerékpárutat építeni, mert nincs rá igény, hiszen kevesek bicikliznek. NO COMMENT!

worxland 2012.01.22. 15:59:39

@Kelly és a szexi dög: Ott robogóst nem láttam bicikliúton. Se Lundban, se Malmöben. Máshol meg nem voltam...

Szittyakürt 2012.01.22. 16:43:27

@worxland: se Stockholmban, se Göteborgban, se Örebroban.
A gyalogosok is tiszteletben tartják a bringautat. Jó hely Svédország, kár, hogy 1500km-re meg 5 fényévnyire vagyunk tőlük!

polly graph 2012.01.22. 16:48:59

Pedig Svédországban talán az időjárás is kevésbé biciklis-barát, mint nálunk.

OK, ír a cikk egy szélfogóról, ami az út mellett van, de télen azért elég kemény hidegek tudnak lenni.

Mentolosmájkrém 2012.01.22. 16:54:00

Mondjuk a bicikliuton a rendszam nelkuli robogok mehetnek, mennek is neha van belöle problema, több helyen a varosban a gyalogosok es bringasok egy uton haladhatnak, komoly gond, hogy sok helyen a biciklistak xarnak minden szabalyra, mennek mint a birka, lampa es egyeb biztonsagi felszereles nelkul, pedig kötelezö lenne. A rendörök neha kiallnak es buntetik öket, volt olyan akcio, hogy vagy vett a rendörtöl 150 sek-ert egy lampaszettet, vagy fizeti a buntit, ami 1200 penz. Morgott is a sok idiota, pedig itt többet van sötet, mint mashol.
A közlekedesben alapgond, hogy sem a jobbkezet nem tartjak be, sem a körforgalom szabalyait nem ismerik es viszonylag sok az ittas vezetö.
Valljuk be egy resz hitböl bringazik, egy resz meg azert mert nem akar parkolodijat fizetni, a maradek meg azert mert nem telik autora.

tizennegy 2012.01.22. 17:16:47

@baloo112: "pénz lenne Mo-n is ha erre költenék. csak tudod Svédországban pl a miniszterelnökön kívül nincs senkinek sem szolgálati kocsija söfőrrel,(ha jól tudom Mo-n most kapott TSZ elnöki kocsit Andy Vajna is) a parlamenti képviselők annyit keresnek mint egy orvos, és BKV bérletet térítenek nekik"

Pénz is lenne rá, ha a tízmillió megmondóember országában a sok okos nem a neten töltené el az idejét blogokon hőzöngve. De sajnos a magyar csak addig magyar, amíg blogolni kell, meg név nélkül hőzöngeni, meg kimenni az utcára balhézni Ha dolgozni kéne, akkor hirtelen mindenkinek lesz egy indoka, amiért "nem tud".

A másokra való mutogatás helyett inkább a saját portádon söprögess, ha minden magyar a kommenteléssel, meg a megmondóemberkedéssel eltöltött idejét inkább bicikliút építésre fordítaná, már a földet körbeépíthettük volna.

Az, hogy magyarországon szar a helyzet, az nem a politikusok hibája, hanem az embereké akik itt élnek. Mert nekünk csak a pofánk nagy, ha tenni kell, akkor inkább előreengedünk másokat, európa fehér cigányai vagyunk.

Szarból meg még mindig nem lehet várat építeni...

Iza Béla (törölt) 2012.01.22. 17:27:56

@cukorrépa: Ha ezzel lehet nyerni, bármelyik vállalja. Aztán közli, hogy az választási program volt, a kormányprogram egész más. Vagy simán közli: hazudtunk reggel és este.

Azért azt megnézném, hogy az adott út kihasználására alkalmas bringás felszerelés (a téli üzemre alkalmas ruházattal, meg a védőfelszereléssel együtt) hogy aránylik az ottani fizetésekhez. Annyival nem lehet drágább ott, mint amennyivel az átlagos melós ott többet keres. Vagy egyszer átruccan érte Hamburgba...

Itthon örüljünk, ha a tanyabájkon legalább macskaszem van, hogy ne üssük el a sekuritis Bélát amikor teker haza a kocsmából.

TFL · http://civilzone.eu 2012.01.22. 17:36:11

A nagyon hőzöngőknek, hogy nálunk miért nincs ilyen, azt azért elmondanám, hogy Svédországban sem bicikliutak építésével kezdték az infrastruktúra fejlesztését, ha ránézek a térképre. Majd ha olyan utaink lesznek, esetleg mi is megengedhetjük magunknak. Vagy ha majd minden településen lesz lehetősége sportolni annak, aki akar, vagy lesznek olyan minőségű egészségügyi ellátó központok, vagy neadjisten a szabolcsi falvakban élők is megengedhetik maguknak, hogy vehessenek kerékpárt, akár egynél többet is egész életükben. Kurvára lehet követelőzni úgy, hogy a két ország közötti különbségekre vakok vagyunk, mert nekünk csak a kerékpár a fontos. Hát vannak ennél rosszabb dolgok is ebben az országban, sőt, a kerékpárosok támogatása talán már most is sokkal több, mint amennyi arányosan kéne legyen.

TFL · http://civilzone.eu 2012.01.22. 17:44:42

@kovboj1: aham, majd, ha három gyereked lesz, és le kellene vinni őket karácsonyra a nagyszülőkhöz mondjuk Miskolcra, úgy, hogy még karácsonyi ajándékra is maradjon esetleg pénzed, kíváncsi vagyok, hogy ugyanígy gondolod-e?

Németh András 2012.01.22. 17:50:52

@Sir Galahad: Magyarországon pont ugyanígy 50 milió/km a kerékpárútépítés költsége. Pedig a hazaiak nem 2x2 sávosak.

Németh András 2012.01.22. 18:00:37

@polly graph: Azért ne hidd hogy keményebb a tél ott mint itt. hu.wikipedia.org/wiki/Koppenh%C3%A1ga#.C3.89ghajlat (Koppenhága kb 10km-re van Malmötől).

Ott kábé olyan a tél mint ami idén volt eddig Pesten.

Androidos mobil Hong-Kongból · http://www.androidosmobiltelefonok.net 2012.01.22. 18:09:29

Ez már mentalitás. Tőlünk nyugatabbra gyakran láttam, hogy 10 km-re lévő kisvárosok között (még rendes esőben is) jókedvű fiatalok bringáznak napi rutinnal. Pedig ott több pénz van autóra (is).

Németh András 2012.01.22. 18:10:37

@TFL: na nézzük 3 gyerek két szülő és irány Pestről Miskolc. Ez vonattal pontosan annyi mint 1700 Ft. Azaz annyi mint 4 liter benya, csak épp a távolság 180km. Vonatozzatok, a gyerekek még szeretik is :)

tizennegy 2012.01.22. 18:21:01

@Németh András: "na nézzük 3 gyerek két szülő és irány Pestről Miskolc. Ez vonattal pontosan annyi mint 1700 Ft. Azaz annyi mint 4 liter benya, csak épp a távolság 180km. Vonatozzatok, a gyerekek még szeretik is :) "

Te meg lakj fűtés és elektromosság nélkül, ne szennyezd a könyezetünket. A gyerekek még élveznék is. Ha többtízezer évig lehetett úgy élni, akkor most is lehet.

cso zsi 2012.01.22. 18:26:24

@Németh András: Nem lesz az egy kicsit kevés? Csak a helyjegy minimum 2500 ötüknek.

Németh András 2012.01.22. 18:27:39

@tizennegy: te neked meg mi bajod van? egy ember bedobta hogy drága már így is a benya, és ha a gyerekekkel megy a nagyihoz akkor kevés marad ajándékra

én meg megírtam neki hogy hogyan tud spórolni 2800Ft-ot (retúrban már 5600)

szóval kapjál már az agyadhoz mielőtt beleszólsz valamibe amit nem fogsz fel...

Németh András 2012.01.22. 18:30:08

@cso zsi: Milyen helyjegy? Kétóránként jár gyorsvonat ami csak 24 perccel lassabb mint az IC.

Jofiu 2012.01.22. 18:30:16

@tizennegy:
Az a helyzet, hogy a megtermelt érték nagy része ilyen olyan adók nyomán mások kezében válik szarrá.
Nagyon is jogos a panasz, az aki panaszkodik nem feltétlen unatkozó gazdag munkanélküli, hanem olyan akinek a töke tele van a felszínes képmutató pazarlással míg ő maga nem jut egyről a kettőre.
A példa jogos, nálunk még a közlekedési vállalatok vezéreinek is szolgálati autó jár. És ez csak egy példa.

(ezzel nem azt mondtam, hogy a bicajút az első, vagy hogy minden rendben van a lakossággal, végül is közülük kerülnek ki az együttműködésre képtelen képmutató megmondóemberek a vezető pozíciókban is. de nem kevés dolgos ember unta meg és találta magát olyan egyéb kisországokban, ahol jut bicikliútra is a magas adókból)

cso zsi 2012.01.22. 18:47:28

@Németh András: Rendben. És az 1700 az hogy jön ki neked?
Valamint a nem háromgyerekesek kössék fel magukat? Ezen kívül ott van még az is, hogy a család nem az állomásokon lakik, oda is költség eljutni.

is 2012.01.22. 18:51:00

@kovboj1: még egy-két olyan tüntetés, mint tegnap volt, és meg is lesz.

Németh András 2012.01.22. 18:57:16

@cso zsi: 5x90%, arról meg hogy egy és két gyerekre nem ad ekkora kedvezményt a MÁV arról meg nehogy én tegyek.

is 2012.01.22. 18:58:05

@Németh András: megnéztem az elvirán: 2280Ft, amiben a gyerekek jegye NINCS benne. ha mondjuk 50% jegyet kapnak, az még vagy 4 ezer forint, azaz összesen kb. 15 liter benya. én tudom, hogy az autónak nem csak a benzin a költsége, tehát így is a vonat az olcsóbb, csak a 4l, az valami nagy túlzás.

baloo112 2012.01.22. 18:59:24

@polly graph: hideg van de simán be lehet öltözni. én minusz 10 után szállok le addig simán megy a bringa. és nagyon sokan járnak bicajjal csak az első kerékre kell egy szeges gumi......:)

baloo112 2012.01.22. 19:00:31

@tizennegy: bocs én svédországban élek....

Németh András 2012.01.22. 19:05:44

@is: Akkor nézd meg újra, mert nem jól nézted. 2 szülő 3 gyrek az összesen 5db 90%-os jegy (nagycsaládos kedvezmény).

tizennegy 2012.01.22. 19:13:09

@baloo112: És? Azért mert Svédországban élsz, máris jobban tudod, hogy mi a baj magyarországgal, vagy mi?

Ja, hogy vagánykodni akartál egy sort, a magyar aki svédországban él. Aha. Hát nem is tudom hova szarjak nagy hirtelen, asszed egyedül te vagy, aki Nyugaton él vagy mi?

Untermensch4 2012.01.22. 19:14:24

@is: a többieknek is javasolnám átgondolásra: a jegy ára nem a teljes költség sem a mávnál sem a volánnál. 3-4 éve a máv 1 utaskm-t 53 ft-ból tudott előadni. 5(fő)x53(ft)x180(km)=47700

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.01.22. 19:16:59

@kovboj1: nem tudom mi az a bicigli, de majd te biztos elmagyarázod, hülyegyerek. Gondolom majd 200-300 km-et is le fogsz tekerni, ha nem lesz busz sem.

radioenekes 2012.01.22. 19:26:51

Svédországban nem lehet választást nyerni olyan szlogennel, hogy TÖBB PÉNZT AZ EMBEREKNEK. Ez a difi, és a behozhatatlan különbség.

tizennegy 2012.01.22. 19:26:59

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: "akinek a töke tele van a felszínes képmutató pazarlással míg ő maga nem jut egyről a kettőre"

Szerintem inkább úgy van ez, hogy ott van agyuk az embereknek és felismerik, hogy az ellenség nem a szomszéd, aki meg tudott venni egy új fapados skoda fabiát, meg azt is, hogyha ma én 10%-nyi adót sikkasztok, akkor ezen felbuzdulva a haverom 20%-ot fog, a haverom haverja - aki számomra csak egy politikus a tévében - meg ellopja a fél államkasszát...

Ez azért nem teljesen úgy van, hogy van 9,999,000 jó ember és pont az az 1,000 tolvaj geci került fel oda, ahol van. Inkább úgy tűnik, hogy a fent levő 1000-ben ugyanolyan arányban van kis gonosz csínytevő, mint idelenn a 9,999,000-ben. Ha a csínytevők számát csökkenteni akarod, akkor nem az a megoldás, hogy a fentlévő 1000-et elzavarod, hiszen a helyüket betöltők között is pont ugyanolyan arányban lesz kis gonosz csínytevő, hanem inkább az hogy igyekszel figyelni arra, hogy 1. te legyél becsületes 2. másokat is arra nevelj -> kevesebb csínytevő legyen körülötted.

Érted ugye?
A fent levő 1000 ember kiváló reprezentációja a lakosságnak, ha ők tolvaj gecik, akkor itt az ideje, hogy kicsit magunkba nézzünk.

cso zsi 2012.01.22. 19:27:02

@Németh András: Oké. Ilyen családot még nem láttam utazni azon a vonalon, ahol Füzesabonyig megyünk, hogy átszálljunk.
Mert amióta nincs kocsi, azóta vonatozunk. És ugyan közel hozták az átszállási időt, de háztól-házig menetidőben közelében sincs az 1:20-nak. Ugyanakkor már párszor előfordult, hogy a mellékvonali felhordó fél órával később ért be, mint a fővonali vonat távozása.
Ha volt előreváltott helyjegyes cucc, akkor azt "így jártam".

tizennegy 2012.01.22. 19:30:48

@radioenekes: "Svédországban nem lehet választást nyerni olyan szlogennel, hogy TÖBB PÉNZT AZ EMBEREKNEK. Ez a difi, és a behozhatatlan különbség. "

Ja, talán mert van agyuk az ottélőknek.
Magyarország IQ-tesztje már akkor megvolt, mikor anno a 13.-ik havi nyugdíj ígéretével választást lehetett nyerni. Szerintem ezek után ne csodálkozzunk, ha szarabb a helyzet, mint nyugaton.

Németh András 2012.01.22. 19:38:07

@cso zsi: Én pár napja beszélgettem erről egy kollégámmal és Ő mesélte hogy Karikor letette a kocsit és felszálltak a buszra és úgy mentek vidékre és ő döbbent meg legjobban hogy milyen olcsó, meg mesélte hogy a fél Karácsonyi vacsi arról szólt hogy minden családtagot meg kellett győznie hogy nem akarnak bezsúfolódni senki mellé, hisz nem kellett meghalni a buszozástól :)
És egyébként a miskolci gyorsvonatokon van elég sűrűn ilyen nagycsaládos kedvezménnyel utazó család :) de ha részletezném akkor az rasszista előítélet lenne, tehát nem teszem.

A menetidő meg már egy más tészta, ahogy a kényelem is, és ahogy az is hogy ha pl. hétvégén úgy megy kirándulni egy pár hogy összeszed egy havarpárt és így felezik a benyaköltséget akkor még mindig sokkal olcsóbb a kocsi mint a vonat, de most nem ezekről hanem egy speckó esetről volt szó.

baloo112 2012.01.22. 19:44:18

@tizennegy: Északon, nem Nyugaton....:)

Németh András 2012.01.22. 19:48:07

@Untermensch4: mit gondoljak át ezen? a tömegközlekedés nem olcsó, pláne nem úgy hogyha nincs kihasználva és a cég aminek irányítania kellene azt még nem is hatékony (hogy szépen mondjam).
Vágjuk rá hogy meg kell szüntetni a tömegközlekedést vagy mi (csak ne gyere azzal hogy ezt is az autósok fizetik, mert akkor inkább kérlek hogy tankolj sokat mert én szeretnék vonatozni, köszi)? Meghát ha megnézzük a működőképes országokat azért azt is látjuk hogy ott is van tömegközlekedés.

Hogy visszatérjek a posztra, Svédországban ugyanannyiba kerül egy 2x2 sávos bringasztráda kilométere mint agyarországon egy sima bringaút. Pedig itt ócsóbb a melós, ócsóbb az alapanyag, ócsóbb a tervező, ócsóbb minden, csak végösszeg ugyanannyi. Ezen is el lehet gondolkozni.

Jofiu 2012.01.22. 19:55:05

@tizennegy: Mintha ezt írtam volna én is zárójeles részben, csak röviden, azt miért nem olvastad el?....
Mindenesetre bárcsak olyan egyszerű lenne, hogy ha szorgalmasan és jól dolgozol, nem panaszkodsz, akkor elnyered a megérdemelt jutalmadat.

TFL · http://civilzone.eu 2012.01.22. 21:45:59

@Németh András: hát ha speckó esetről van szó, akkor konkrétan nekem a 3 gyerekkel a Budafok végéről kell bejutnom a keletibe adott esetben 3 tömegközlekedési eszközzel, aztán Miskolcon két másikkal kijutnom Felsőzsolcára ami után már csak olyan háromnegyed kilométernyi gyaloglás marad. Gondolom, utaztál már 3 gyerekkel az ennek megfelelő csomagokkal, na meg vissza a nagyi által csomagolt 2 hónapra elegendő kajával, ha ennyire jó tanácsokat akarsz adni a spórolásra. Ez nem kényelmi kérdés, hanem kivitelezhetőségi, barátom. De ha csak a busz/metró/villamos jegyeket számolom (apaesetben 5x6 db Budapesten és 5x2 db Miskolcon) akkor már sántít a számolásod még a nagycsaládos jeggyel is. Szóval inkább ne adjál tanácsot, ha nem tudod miről van szó. Amúgy meg, Budapesten amikor tehetjük az egész család bringával jár munkába/suliba, az autók tényleg csak akkor használjuk, ha a családdal kell menni valahova vagy bevásárláshoz. Szóval jó a bringa, csak azt rühellem, amikor valaki, aki egyedül él, és valóban úgy-ahogy megoldás neki ez a közlekedésre, azt hiszi, hogy ez mindenkinek megoldás.

TFL · http://civilzone.eu 2012.01.22. 21:55:34

Ja, és annyit még hadd tegyek hozzá, hogy az, hogy mindenkinek van bringája és azt használjuk Budapesten 5 ember esetén már egy használt autó értékével felérő befektetés, és a fenntartásuk/tárolásuk sem olcsó vagy egyszerű. Szóval én azért, mert tényleg óvni akarom a környezetet, amikor tudom, és egészségesnek tartom is a bringázást (legalábbis Budapest külvárosában) konkrétan nem keveset költök - pluszban, mert a fentebb részletezettek miatt az autót tényleg nem tudom feladni.

feketehun 2012.01.22. 23:10:16

@tizennegy: Barátom, te észreveszed, hogy mekkora önellentmondó hülyeséget írtál? Figyelj, hadd részletezzem: baloo112 leírja, hogy Svédországban jobb az állami újraelosztó rendszer, erre te lecseszed, hogy nem hőzöngeni kéne, hanem dolgozni a blogolás helyett, meg a saját portán söprögetni, akkor jobban menne az országnak. Majd mire ő közli, hogy Svédországban él (segítek, csupán arra reagálva, hogy ő aztán nem a magyar GDP-t csökkenti azzal, hogy kommentel munka helyett), akkor meg azért téped a klaviatúrádat, hogy miért vág fel azzal, hogy Svédországban lakik. Te vagy az, aki feleslegesen hőzöng.

Zser 2012.01.22. 23:36:19

@worxland: @Szittyakürt: hát nem tudom hol voltatok, mert pl én többször is láttam ilyet Malmöben. Azért nem kell túlozni, még ha a biciklis közlekedési lehetőségek és autós kultúra Hollandia mellett tényleg Svédországban a legfaszább.

Zser 2012.01.22. 23:38:20

@polly graph: átöltöznek a munkahelyen, meg vesznek vízhatlan cuccokat, de tény, azért egy durván jeges-szeles napon kevesebben vannak.

Németh András 2012.01.22. 23:45:05

@TFL: ja hogy a le kell menni miskolcra a nagyihoz, az Budafok szőlőhegy felső - Felsőzsolca alsót jelent. Én kérek elnézést hogy az alap félmondatodból téves következtetést vontam le.

Ha visszaolvasod a két hozzászólásodat akkor van köztük különbség. Az elsőnél még karácsonyi ajándékra sem futotta mert kocsival kell menni Miskolcra (9000Ft), a másodikban meg már egy használt autó árát éri el a családi bringaállomány.

És ne vedd magadra az egyiket sem, ugyanis ismeretlenül irogatunk itt egymásnak, szóval csak abból tudok kiindulni ami le van írva.

Most pl abból hogy Budafokon is van vasútállomás, meg Felsőzsolcán is. Szóval ha valaki nekem ebben a viszonylatban írja nagycsaládosként hogy drága az autó, akkor is a vonatot javasolom (habár láthatóan csökken.

Egyébként nekem nincs gondom azzal hogyha autóval mész, de akkor vállald fel hogy az 10 ezres, és ennyivel kevesebb marad Karácsonyra.

De az igazán durva az hogy vannak családok (nem is kevesen) akik ilyen és még szörnyűbb viszonylatokat is megtesznek, te legalább választhatsz.

Egy másik érdekes dolog hogy az átlag magyar családnak a rendszerváltás előtt nem nagyon volt autója, mégis elment nyaralni, meg ilyenek. Szóval lehet hogy te pont abban a kis százalékba tartozol akinek sikerül olyan szerencsétlen helyen lakáshoz jutnia, hogy elzárta magát a külvilágtól (habár ez nekem inkább a kiskunsági tanyavilág mint egy BP-i kerület), de azért hiszem hogy általánosságban az elmúlt 20 évben sokat lustult elfele a társadalmunk, és sok olyan dolgot el sem tudunk képzelni ami 20 éve természetes volt.

És az internetnek hála szeretünk is panaszkodni a fene nagy jómódunkból kifelé a világba :D

Németh András 2012.01.22. 23:55:21

@TFL: Ja és még én is hagy tegyem hozzá hogy én sem adtam fel egyenlőre a kocsit, mert én is jobb szeretek fele harmad annyi idő alatt elérni a családhoz és akkor amikor akarom, és szeretek járni kirándulni oda ahova akarok stb. Pedig egyébként tömegközlekedem, naponta vonatozok be pestre onnan fel budára, így még budapest bérletem is van. Bringával meg csak akkor járok ha ingyen vihetem a vonatom mert nem fizetek plusz havi 7 ezerre hogy bringázzak a városban (a napi 80km-t meg nem vállalom be).
De ettől még támogatom a tömegközlekedési és a kerékpáros fejlesztéseket, én is.

AutosVilli 2012.01.23. 02:41:42

Tiltsuk be az autót, nálunk ez lenne a megoldás.

egry 2012.01.23. 06:43:52

Felesleges lenne nálunk, úgy sem használják a kerékpár utat a bringások ott sem ahol van. Lásd pl. Egér út.

kamasuka 2012.01.23. 07:28:32

Havazáskor miként fogják takarítani? :D

Rókakígyó 2012.01.23. 08:32:28

svédországban nem sok robogó van. Szinte értelmetlen.

GG81 2012.01.23. 08:43:53

@kamasuka: hókotróval felszerelt bringóhintóval! :-D

gregibroki 2012.01.23. 08:57:46

@kamasuka: ezt így most komolyan kérded avyg csak vicces vagy?@TFL: akármennyire furcsa, de egy bringás blogon ilyenekkel foglalkoznak az emberek, hogy milyen jó lenne egy bringásút ide vagy oda, ha az utak kíváló állapotáról akarsz diskurálni, ott vannak az autós blogok, pl arról én is szívesen elcsevegnék, hogy mi a véreres fért nincs elkerülő Pilisvörösvár, Piliscsaba mellett

tizennegy 2012.01.23. 09:14:02

@Németh András: "Egyébként nekem nincs gondom azzal hogyha autóval mész, de akkor vállald fel hogy az 10 ezres,"

Nekem sincs gondom azzal, ha biciklivel mész, de akkor vállald fel, hogy budapesten nincsenek biciklis közlekedésre alkalmas utak és ne pampogj ha emiatt kilapítanak az autók.

"az átlag magyar családnak a rendszerváltás előtt nem nagyon volt autója, mégis elment nyaralni, meg ilyenek"
Az átlag magyar családnak tízezer éve nem volt fűtése, elektromossága, mégis tök jól elvoltak. Megtennéd hogy akkor te sem szennyezed a környezetünket ezekkel?

"Szóval lehet hogy te pont abban a kis százalékba tartozol akinek sikerül olyan szerencsétlen helyen lakáshoz jutnia"
Vagy lehet hogy te pont AHHOZ a kis százalékhoz tartozol, akinek sikerült olyan szerencsétlen hylen lakáshoz jutnia, hogy nem lehet lekapcsolni a fűtést?

"azért hiszem hogy általánosságban az elmúlt 20 évben sokat lustult elfele a társadalmunk, és sok olyan dolgot el sem tudunk képzelni ami 20 éve természetes volt."
Vagy esetleg túl sokat lustultál és sok olyan dolgot nem tudsz elképzelni, ami tízezer éve természetes volt?

tizennegy 2012.01.23. 09:31:16

@feketehun: Na te sem elöl álltál, amikor agyat osztottak...
Azt írja hogy: "pénz lenne Mo-n is ha" mindent ugyanúgy csinálnánk mint svédben.

Hát nem lenne pénz. Ideje a szaros kezünket a biliből és mások vádolása helyett kicsit a saját portánkon sepregetni. Nem azér' szar az élet, mert OV-nek szolgálati kocsija van, vagy mert nincs bicikliút, hanem mert elkúrtuk saját magunknak.

Gondolom te az iskolában színötös voltál, van három diplomád kiváló eredménnyel, húsz nyelven beszélsz anyanyelvi szinten és csakis OV szolgálati kocsija miatt keresel havi 2 millió helyett minimálbért.

Ja, hogy a sulit leszartad, nyelvtanulás helyett kocsmába jártál, meg amúgy is szarsz az egészre? Akkor ne csodálkozz, hogy semmire nem vitted. Járj ki nyugodtan mocskosgyurcsányozni, meg mocskosOVzni, a többi közé, akik szintén beleszartak az egészbe, ennek megfelelően semmire nem vitték, csak ezt belátni kicsit nehezebb, mint másokat vádolni.

Németh András 2012.01.23. 09:42:48

@tizennegy: te meg mi a szöszért vagy ennyire rákattanva a fűtésre meg az áramra?

Ja és tudsz idézni valahol ahol pamporásztam azért mert kilapítottak az autók? Mert még nem is lapítottak ki (na jó fősuli alatt volt két incidens, de mindkét esetben elnézést kért a végén az autós és nem volt semmi sérülés és károkozás sem (na jó én nem is rinyálok egy-két karcolásért a bringán)), ugyanis bármilyen hihetetlen még a Rákóczin is simán lehet közlekedni bringával, nem üt el szándékosan se a gyors hetes jobbról, se az átlagautós balról (sőt még te se tennéd, csak a szád nagy).

De abban legalább egyetértünk hogy én tényleg nehezebben tudom elképzelni az ősember gondolkodásmódját mint te :D

Untermensch4 2012.01.23. 10:25:32

@Németh András: ott a pont a bringasztráda áránál. ugyanannyi pénzből az általad felsorolt drágább körülmények ellenére nem csak kétszer olyan széleset építenek hanem a fásítás-szélárnyékolók is beleférnek (a cikk alapján)
az út tartóssága nem kérdés mert (az általam ismert) magyarországi kerékpárútnál csak tartósabbat lehet építeni :(
a megfejtés valószínűleg a lopás-bürokrácia-sikkasztás bermuda-háromszögben található (mert ahogy útépítő melós mondta: azt nem lopom el amit a főnök ki se hoz az építkezésre...)
a bürokrácia-részhez: ahol lakom akartak egyszer helyi-európai-önkéntesmunkátvégzünkaközösségért polgárok építeni egy buszmegállót. építészt megkérdeztek, anyagköltség kb120ezer lenne, mondták önkormányzatnak csinálnák is. önkormányzat mondta nemúgyám! tervezés, engedélyek stb. 1,5 millió körül meg is lesz. ha azt befizetik építenek nekik buszmegállót :)

kovboj1 2012.01.23. 11:18:39

hát az egyszerű megoldások nem mindig fájdalommentesek... az 1000 forintos benzint az eddigi tapasztalataimból levezetett barokkos túlzásnak szántam, ha valakinek ezzel beletapostam a lelkivilágába, attól elnézést kérek.
a három gyerek véletlen stimmel, és nyáron mentünk már pestre vonattal. szegedről kocsival 14 ropi körül szokott lenni oda-vissza, vonattal 90% 3000 volt kb. pesten nagycsaládos napijegy 2000 talán, nem emlékszem fejből, helyjegyet meg nem vettünk mer minek. ja van kocsim de inkább biciglivel járok. mondhatjuk úgy is hogy megélhetési biciglista vagyok.

kovboj1 2012.01.23. 11:22:03

az eddigi tapasztalatok alatt azt értem, hogy 96-ban 3-4000-ből teletankoltam a kocsit, most meg annyiból negyedéig se.

Untermensch4 2012.01.23. 11:30:59

@egry: én pont olyan helyen lakom ahol használják...
másrészt van egy hasonlóság a kerékpárút és az IC között: ha nem oda megy ahova én akkor nekem olyan mintha nem lenne
figyeld meg az embereket hogy közlekednek: ha az út szélén olyan kátyú/csatornafedél van amit az autósok igyekeznek kikerülni akkor a bringások is úgy tesznek, vagy mennek a járdán; kerékpárral és babakocsival egyaránt a sima utat keresik (ahol a párhuzamos járda helyett a kerékpárúton mennek a babakocsisok ott vagy szar a járda vagy jó a bringaút vagy mindkettő)
felénk olyan "jó" minőségű kerékpárutat is használnak amilyen "jó" minőségű autóút nincs is, mire annyira megjavulna a minősége inkább lerégiesítik hogy az autók rossz úton járhassanak

Untermensch4 2012.01.23. 11:37:28

@tizennegy: a svéd adómorálhoz: darabig ott élt ismerős mondta: látják az emberek hogy jól költik el az adót a polimókusok ezért be is fizetik. ez pont a fordítottja a te megközelítésednek
nálunk azért "kell" számla nélküli utiköltség-térítés a képviselőknek hogy "ne kényszerüljenek trükközésre" (korábbi parlamenti fizetésemelésről nyilatkozó államtitkár szavait igyekeztem idézni)

Németh András 2012.01.23. 11:43:31

@Untermensch4: az adómorálhoz annyit hogy szinte tökéletesen ugyanezt mondta egy ismerősöm aki vállalkozgat ósztriában :)

egry 2012.01.23. 11:59:53

Én is járok kerékpárral, de ahol van kerékpár út, le nem mennék róla, még akkor sem, ha az pár száz méter többlet utat is jelent. Ahol nincs kerékpár út, azokat a célpontokat inkább elkerülöm, vagy kocsival teszem meg. Viszont, elönt az epe , mikor látom a bringást a kocsi úton tekerni,integetve hadonászva rendre utasítva a mellette elhaladó, esetleg dudáló autósokat, pedig az út mellett megy a kiépített bringa út. A rendőröknek büntetni kellene az ilyen bringásokat, akik túl a baleseti forrás előidézésén, még tovább mélyítik az autós-bringás feszültséget.

tizennegy 2012.01.23. 12:34:30

@Untermensch4: Ja, mert 1. van köztük olyan, aki nem lopja el, 2. van annyi eszük, hogy azt ültetik oda.
Nálunk 1. se olyan ember nincs, 2. se annyi eszünk sincs, hogy oda tudjuk ültetni.

Tetszőleges random magyar elégedetlentől megkérdezném, hogyhát tessék mondani, itt egy állás, havi 6-700K-t fizetnek, miért nem tudja elvállalni?
Válaszok: nem értek hozzá, nincs képzettségem, nem tudom a nyelvet.

A fenti okokból mi az ami orbán viktoron, vagy gyurcsányon, vagy azok szolgálati autóján múlik??????

kovboj1 2012.01.23. 12:58:46

@egry: a KRESZ szerint ha van kijelölt kerékpárút akkor ott vagy köteles közlekedni. ha nincs akkor kisnyúl.

nowy 2012.01.23. 14:11:00

@TFL: " hogy mindenkinek van bringája és azt használjuk Budapesten 5 ember esetén már egy használt autó értékével felérő befektetés, és a fenntartásuk/tárolásuk sem olcsó vagy egyszerű."
- a tárolást még elismerem,de fenntartásuk és megvételük egy használt autó értéke ? A legtöbb műszaki dolgot (gumicsere,olajozás,zsírzás,stb) rém egyszerű megcsinálni otthon.Jó minőségű,használt biciklikből pedig bőséges a kínálat.

Mon3 2012.01.23. 16:59:30

@nowy: "de fenntartásuk és megvételük egy használt autó értéke ?."

Látszik, hogy nem sokat tekersz, és olyan romantikus elképzelésed van a kerékpározásról, mint Marie-Antoinette-nek az éhező parasztokról (ha nincs kenyér, miért nem esznek kalácsot?).

Csak a múlt heti kiadásom a következő volt:

-2 db köpeny - 9.500,-
-1 db lánc - 2.800,-
-1 db hátsó fogaskerék - 5.000,-
-2 db fékkar - 4.800,-
-4 db cserélhető fékpofa - 6.300,-

Aki tényleg használja a gépét, az rákényszerül, hogy minőséget vegyen, és így is ez közel félévente megismétlődik.

polly graph 2012.01.23. 19:25:45

@Németh András: OK, elhiszem, én egyszer a Baltikumban voltam télen (Tallin), ott nem voltam biciklizős kedvemben.

nowy 2012.01.23. 19:28:58

@Mon3: látszik,hogy nem is ismersz,de már ítélsz.Heti 4x20km, ez a munkába járásom,heti 1x36km ez egy másik melómba jutás távja. Télen-nyáron.Ezen kívül minden évben legalább egy hosszabb kerékpártúra (300-400 km) és pár rövidebb (pl Bp-Dunabogdány,Bp-Szentendre). Haverokhoz,szórakozóhelyekre,szülőkhöz is gyakran megyek kerékpárral.Szerintem azért ez nem olyan kevés.
Ha az általad minőségi cuccnak mondott alkatrészek így amortizálódnak,akkor ott valami baj van.

feketehun 2012.01.23. 20:29:54

@tizennegy: Az, hogy mennyire álltam elöl vagy hátul, amikor az "agyat osztogatták", egy viszonylag indifferens kérdés. Én mindössze a logikád következetlenségére hívtam fel a figyelmed. Azt írtad eredetileg "hogy a saját portádon söprögess" és inkább dolgozz, akkor majd jobb lesz minden Magyarországon. Persze nem tudhattad, hogy akinek írtad az Svédországban él, de amikor az illető felhívta erre a figyelmedet, akkor lehordtad érte, holott nyilvánvalóan az volt a szándéka, hogy értésedre adja, hogy az ő portája nem Magyarországon van. Készpassz. Én is söprögetem a saját portámat egyébként, és nem sörözni jártam nyelvtanulás helyett, én Németországban élek jelenleg. Mielőtt lecseszel érte, jelzem, hogy ezt csak azért hangsúlyozom, mert én aztán senki ellen nem tüntetek Budapesten.

Emellett viszont azzal, amit írsz, ti. hogy mindenkinek egyénileg kell a lehető legjobb teljesítményt nyújtania, és akkor a társadalomnak is jobb lesz, azzal egyetértek. Csak a stílusodat válogathatnád meg, mert a legnormálisabb gondolatok is nagyon szarul jönnek ki, ha az ember azokat mások ellenében, kioktatóan, alaptalanul személyeskedően, magas lóról fogalmazza meg.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.01.23. 22:24:17

@kovboj1: még mindig nincs olyan magyar szó hogy bicigli
Amúgy meg, én ha asszonnyal lemegyek szüleimhez, akkor vonattal kb 2x annyiba kerülne mint kocsival

nem, nem veszem bele a fenntartási költségeket, mert a kocsit amúgy is fenntartom

Németh András 2012.01.24. 09:10:02

@enpera: Hát igen amíg két teljesárú jeggyel kell utazni, akkor tényleg nagyon olcsó az autó a tömegközlekedéshez képest (ezért nem életképes a mai tömegközlekedés), hiába drága a benzin.

Viszont ha összehoztok három gyerkőcöt akkor a vasúti jegy költsége egyből a negyedére csökken a családnak, úgy már könnyen lehet hogy megéri.

kovboj1 2012.01.24. 11:05:31

@enpera: ja, nekünk is csak nagycsaládos kedvezménnyel oké.
a bicigli dakota jövevényszó. ritkább fajtája a segrolet

kovboj1 2012.01.24. 11:07:07

a bicigli minimum 20 éves. az új bicigli az kerékpár.

Mon3 2012.01.24. 11:41:16

@nowy:"Ha az általad minőségi cuccnak mondott alkatrészek így amortizálódnak,akkor ott valami baj van"

Megyek ezerrel, és a munkámból adódóan, terepen is (üvegtörmelék, királydinnye, sitt, kátyú, stb.-ez a köpenyt eszi meg). A téli lustaság miatti túlzott sózás, a sár, és a por a láncot, az meg a fogaskereket eszi meg, pedig hetente letakarítom a gépet. Bár igaz, hogy az írásod alapján én kb. kétszer annyit használom, mint Te. No meg az is hozzátartozik a történethez, hogy az alkatrészeket egy 70 kilós átlagemberhez méretezik, és nagyon sokan ennél jóval nehezebbek vagyunk.
Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy amit használnak, az kopik is, tehát nem elég csak olajozni, néha cserélni is kell. Megőrülök, amikor megjön a jó idő, megjelennek a nyikorgó, recsegő kerékpárok is.

Untermensch4 2012.01.24. 19:48:29

@Mon3: mit értesz tényleges használaton? én busz helyett járok bringával egész évben, a te múlt heti kiadásodnak 5 év alatt a felénél se járok pedig eleve használt géppel kezdtem

nowy 2012.01.25. 00:55:26

@Mon3: én sem azt vonom kétségbe,hogy a biciklizésnek vannak költségei,csak az általad leírt mértéket vélem túlzónak.Évi 5000-5500 km-t hajtok és felülről verem a mázsát.A jelenlegi gépemet 3 éve vettem, használtan, 40000 Ft-ért. Eddig 2 külsőt, 1 belsőt, 1 láncot, 1 első váltókart (a saját hülyeségem miatt ment tönkre) cseréltem,illetve 1 bovdenházat,na meg volt vagy 3 centiorzás,fékpofákat nem tudom. Legyen ez kb 15000 Ft 3 év alatt összesen.

Németh András 2012.01.25. 13:31:13

@Untermensch4: @Németh András: @Asztalos Gábor 2: No a kolbász és a kerítés esete fennforog itt is.

Szóval megnéztem a forrás linkjét, ahol nem 20 km szerepel hanem 20 mérföld, viszont ez a két település távolságaként van megadva ( a guglimaps szerint viszont inkább 20km-re egymástól a két település, tehát itt a forrásnál lehet valami bibi (vagy van valami olyan mérföld ami nem az amire én gondolok))

De nem is ez a lényeg.

A költségekkel kapcsolatosan nem csak az a 30 millió helyi rúpia szerepel, hanem van egy 50 millió is írva összköltségként. Na ez így már kicsit több mint egy milliárd, pontosabban 1,69 milliárd forint.

A másik hogy ezután már kíváncsi voltam és lemértem a térképen lévő szakasz (gondolom a barna vonal az) hosszát a guglimapsban és az jött ki, hogy 10,8km.

Na ebből kiszámolva a kilométerköltséget: 156 millió Ft/km.

Így azért van ahol felül kell bírálni a korábbi álláspontomat.
Hát igen, azok a fránya számok nagyon fontosak tudnak lenni :D

Untermensch4 2012.01.25. 15:21:28

@Németh András: még ezekkel a számokkal is gyanús hogy itt magyarisztánban 4 sáv szélárnyékolással nem jönne ki annyiból (az út minőségéről/tartósságáról nem is beszélve)

Németh András 2012.01.25. 16:06:25

@Untermensch4: egyetértek veled, de azért másképp hangzik: sokkal jobbat ugyanannyiért, vagy sokkal jobbat háromszor annyiért.

most találtam ezt, érdekes a benne linkelt táblázat: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20111227/2011-masodik-feleben-9-milliard-lett-kiosztva-kerekparos-infrara-jo-ez-vagy-nem

Jofiu 2012.01.26. 00:36:40

@kamasuka: Egyrészt 'délen' és tengernél, mint Malmö, a hó az ritka, tavaly különleges volt, hogy sokáig megmaradt, de északabbra géppel letolják. Azért a napi pár tíz bicajosért is. Rendszer. Ehhez hozzátartozik, hogy a svéd bicajutak ha lehet - értsd nincs térbeli korlát - akkor egy normál forgalmi sáv szélességűek. Egész télen lehet bicajozni, még ha kevesebben is teszik mint nyáron. A problémás átmeneti időszak miatt (olvad és megfagy) és a néha simára letolt/tömörített pálya miatt a szögesgumi standard elérhető tartozék, nagytételben, mint pl. a fékpofa vagy a lámpa.

Németh András 2012.01.26. 12:33:47

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: azért itt is van egy nagyon jó kis tanulság:

- van egy "A" ország ahol ha hó van akkor ott letolják a havat (még miellőt bárki erre a félmondatra írna olvasson tovább), de előfordul hogy letaposott hó vagy épp jegesedés marad az úton, és a népek erre válaszul megfelelő eszközt keresnek a közlekedéshez

- és van egy "B" ország ahol képzeljük el azt a helyzetet, hogy hasonló módon a síkosságmentesítés nem sikerül tökéletesre, mit tesznek itt a helyiek? megoldást keresnek vagy elkezdenek ordítani?

egyre inkább érzem hogy az ilyen kis apróságok és testvéreik járulnak hozzá hogy "B" országot a lakói nem tartják a világ legjobb helyének :D
süti beállítások módosítása