Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A lusta írek ráfanyalodtak a kerékpározásra

2011.10.21. 12:43 - kirk kapitány

Az ír kormány két éve még kétségbeesetten próbálkozott, hogy az egészségesebb kerékpározást népszerűsítse az autóorientált lakosság körében, mára nincs szükség drága állami reklámra, a válság megtette hatását.

Az ír gazdasági csoda egyértelműen a motorizáció felé terelte a népességet, a napi munkahelyre járásban 1986 és 2006 között 7-ről 2 százalékra esett vissza a kerékpárhasználat. A gazdasági csodának vége, beköszöntött a biciklizés korszaka.

Írországban két év alatt több mint 90 ezer kerékpárt adtak el az ottani Brigázz munkába kampány keretében. A program lényege, hogy a vállalkozók vásárolhatnak kerékpárt az alkalmazottaknak, akik fizetésükből 12 hónap alatt törlesztik az árát. A kampány kedvezményes árainak köszönhetően az alkalmazottaknak a részletfizetés ellenére is a kerékpár bolti árának felét kell kifizetniük.

Az egyik ír biciklis szervezet szerint a kampány 67,5 millió eurós forgalmat generált a kerékpáreladásokból és további 40 milliót a kerékpáros kiegészítőkből.

Jelentősen megdobta a forgalmat például az, hogy azok közül, akik a kampányban jutottak új biciklihez, minden hatodik, már a programon kívül, gyermekének is vett új biciklit.

A szervezet szerint a program nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt két évben 50 százalékos növekedés álljon be a kerékpárhasználatban.

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr783319766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandris11 2011.10.21. 13:17:14

Kicsit sandít a cikk...
Ha az eladott 90.000 bringa darabját 600 EUR-val számoljuk az ~5 Millió EUR-ra jön ki. Akkor honnan lett nekik 67.5 Millió EUR forgalmuk az eladásokból?

Nem értem. Főúr inkább egy pint Guinness-t kérnék!

spontan · http://erdekessegek.info 2011.10.21. 13:25:51

Itt is kellene ilyen. Válság van, már csak biciklik kellenek.

Demis Castro 2011.10.21. 13:34:04

Egy nullát benéztél. Ezer eurónál 90 millió lenne a forgalom. 750 Euró körül kijön a 67.5 millió.

Tehát az írek a gazdasági recesszió hatására elkezdtek takarékosságból 200.000 forintos bringákat vásárolni. Szeretnék én is ilyen szegény lenni...

ex-dr. vuk 2011.10.21. 14:02:34

@Demis Castro: a bringak angliaban is kb ennyibe kerulnek. Egy rendes bicikli (nem femhulladekok szaladgalnak) az 300-500 font. Persze folotte csillagos eg, de 200 alatt max hasznaltan kapsz rendeset. 200 alatt uj biciklit nem erdemes megvenni, mert fos. Nem is veszik, ergo nincs is a boltokban tul sok.

En valszeg a hetvegen veszek egy c.boardman hybridet, 500-ert...

Fishtax 2011.10.21. 14:06:02

@Demis Castro: Nem ismerem az ír üzemanyagárakat, de úgy sejtem, az a 750 €-nyi font ott is kb. 10 tankolásara elég. Márpedig ha így van, akkor akár 3, 3 és fél év alatt visszajön az ára (7 literes átlagfogyasztásnál, 50 literes tankkal és havi csak 10 autós/bringás munkanappal számolva, lakhely és munkahely közötti 10 km-es távolsággal).

Demis Castro 2011.10.21. 14:21:55

@vuk_: @Fishtax: hááát, fiúk én nem tudom ki mivel jár, de amivel én járok minden nap melózni, az egy Csepel Csillag camping bicikli 1972-ből, amit 8.000-ért vettem használtan.

Új gumi, új nyereg, komplett hátsó kerék, ledes lámpák még plusz 10-12, ha szükséges. 20 ezerből (a váz kivételével) az egész bringát újjá lehet építeni...

Igaz, hogy nem egy c.boardman hybrid, de "ebben még volt anyag" :)

Napi 2 x 5-10 kilométer Budapesten - erre tökéletesen megfelel. Lehet persze, hogy Írországban olyanok az egyéb feltételek, hogy ilyen bringával ott nem lehetne megoldani a napi közlekedést - vagy már megint a konzumidiotizmus szedi az áldozatait :)))

feketehun 2011.10.21. 14:27:41

"(...)az ottani Brigázz munkába kampány keretében." Na de gyerekek :D

Egyébként szerintem mindenhol lehet szerezni normális áron biciklit. Az otthoni pesti vasam (régi országúti KTM) 20000 pénzbe fájt, és a nyáron elvitt Pozsonyba meg vissza. Most itt Németországban is kb. uanennyiért lehet egy használtat szerezni, igaz, kevésbé jót.

ex-dr. vuk 2011.10.21. 14:37:32

@Demis Castro: azok a bringak tenyleg jok voltak, viszont ilyeneket mar nem kapni. a mai tesco-gazdasagos bringak pedig szarok. egy nyolcast nem tudsz megjavitani rajta, mert kiszakad a kullo a felnibol ha megcsavarod...

"volt benne anyag" - az en nemet gyartmanyu Herculesemben is van, annak ellenere h alu-vaz, nem konnyu. viszont ha orszagutra akarsz menni, vagy hosszabb tavon ingazni (itt van, aki 15-20 km-rol jar) akkor nem art a konnyu+kenyelmes bringa, az pedig nem olcso.

ex-dr. vuk 2011.10.21. 14:39:53

@Fishtax: mondjuk en londonrol tudok nyilatkozni, itt az auto total felejtos, moccanni nem tudsz es horribilis osszeg a parkolas. a tomegkozlekedes se kis penz, 2-3 honap alatt visszajon a bringa ara (meg akkor is ha 500 fontert vetted), es meg gyorsabb is vagy... (zone 1-2 berlet 106 font, zone 1-4 mar 151)

Fishtax 2011.10.21. 15:01:45

@Demis Castro: Én nem azzal akartam "vitatkozni", hogy 200 ezer Ft sok vagy kevés egy új bicikliért, csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy logikusan átgondolva nem akkora összeg, amit nem lehet befektetni, ha egyébként vkinek nem filléres gondjai vannak otthon.

A 750 € egyébként teljesen reális és elfogadható ár egy új, jól felszerelt kerékpárra a világ boldogabbik felén, ahová a recesszió ellenére az írek is tartoznak. Ez az összeg pl. Németországban egy gyakornoki fizetésből is simán összespórolható 2-3 hónap alatt. A munkahelyek, iskolák, vasútállomások bringatárolója persze ott sem ilyenekkel van tele*, hanem leginkább öregebb vasakkal, de vmikor majd ezek a bringák is beszürkülnek az állományba.

(*Már csak azért sem, mert a két év alatt eladott 90 ezer új bringa sem nagy mennyiség, ennyi itthon is simán elmegy a boltokban.)

Heyko 2011.10.21. 15:18:13

Nagyon nem vagyok tisztában a kerékpár árakkal, de az én tapasztalataim (Belgiumi erasmus) szerint nem éppen a legújabb bringákat keresik. A lényeg az hogy tekerni lehessen! :D Olyan szakadt kerékpárokat rég láttam mint Belgiumban, de ott aztán boldog, boldogtalan azzal jár! A bankba az öltöny nyakkendős fazon is! Persze mondjuk az nagy különbség hogy nálunk senki se lakik a gellérhegyen. Én egyedül ezért nem tekerek, nincs kedvem minden este megmászni a hegyet!

Skodakék Fábia 2011.10.21. 15:20:34

az baszna be ha ez itthon is beindulna...ennyi idióta biciklis mint nálunk talán egész Európában nincs
Önérzet az van, kresz meg leszarva

Heyko 2011.10.21. 15:24:26

Bárcsak beindulna, és nem az egy-ember-egy-kocsiba-állunk-a-dugóba menne. Persze ehhez a megfelelő kerékpáros infrastruktúrát is ki kéne építeni! Nekem mindig élmény visszatérni a Benelux államokba! Amugy meg nem kell általánosítani a kerékpárosokat illetően, ugyan ilyen erővel az autósok között is lehetne hasonló megállapításokat tenni!

ex-dr. vuk 2011.10.21. 16:05:58

@petrócselly: "ennyi idióta biciklis mint nálunk talán egész Európában nincs"
Jartal Europa tobbi reszeben?.. Annyi piroson atmeno bringast meg nem lattam, mint Londonban. Pesten sem.

Ennek ellenere minel tobben bringaznak annak kevesebb a baleset... (plane a sulyos). Hulyesegnek tunik de igy van.

Pannon Puma 2011.10.21. 16:13:51

nem tudom, írországban mennyire lopnak, de itt egy 200ezres bicikli 3 napnál tovább nem húzná...

inkább szétfűrészeli, de ott nem hagyja. vagy otthagyja neked a vázat, és levág róla mindent, ami érték. tapasztalat.

Skodakék Fábia 2011.10.21. 16:28:39

@vuk_: szegedről az nem is látszik...

bodesco 2011.10.21. 16:29:04

A 600 euróból még nem vesz az ember nyugaton különösebben komoly biciklit. Én egy olyan német városban lakok, ahol a biciklizés még német átlagnál is jóval népszerűbb, itt kb. 400 euróért lehet venni egy átlagos, városban megfelelő biciklit. Persze működő, agydinamós világítás, prizmák, ilyesmi evidens, hogy van rajta. Ilyesmivel tolom én is itt a városban. Egy jobb tracking 800-1000 euró körül van.
Túrabiciklinek meg vettem egy komolyabb trekkinget 2300-ért. Ezzel már az Alpokban, és a norvég hegyekben is boldogulok.
Bár mostanában egyre inkább e-bicikliket látni a boltokban, kb. 2000-4000 euró körüli áron. A cég biciklitárolójában is egyre több van belőlük.

ex-dr. vuk 2011.10.21. 17:12:47

@petrócselly: es ki beszelt Szegedrol? (rajtad kivul)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.10.21. 17:21:48

Én akkor a válság előtti 2 %-hoz tartozom, mivel Írországban élek, és már a válság előtt is kerékpárral jártam dolgozni :-)
Én nem tapasztalom a kerékpárosok számának növekedését, még mindig gyalázatosan kevesen kerékpároznak Írországban, viszont már rövidtávon - 1-2 km-en - is mindenki autóba vágja magát. Az üzemanyagár 1,5 euró/liter alatt van egy picivel, mondjuk ez az itteni fizetésekhez képest arányaiban jóval kisebb, mint otthon. (A minimálbér most, 8,65 euró óránként, tehát egy minimálórabérből olyan 5,5 liter benzint lehet venni. Ezt a magyar minimálbérrel ki sem merem számolni :-(

Magyarországon tapasztalataim szerint még mindig jóval többen kerékpároznak, mint Írországban. Kétféleképpen tudom ezt magyarázni: egyrészt az ír utak rossz minőségűek, szűkek, nehéz rajtuk bringázni (szerencsére az autósok rendesek, lassítanak, előzékenyek, vigyáznak a kerékpárosra), otthon meg már sok helyen van kerékpárút. A másik az időjárás: az ír esős, párás időben nem egy leányálom kerékpározni, Magyarországon az idő azért sokkal jobb. (Harmadik okként mondhatnám a "kényelmet", amit a poszt is említ :-)

A kerékpárárakról: úgy 50-60 eurótól lehet használtat venni, a legolcsóbb új 100 eurónál kezdődik (ez a legalja minőség, akciósan), de egy jobb kerékpár simán van 300-400 euró (nemrég voltam egy kerékpárboltban, most képben vagyok az árakkal :-), és a határ a csillagos ég. Ami nagyon drága, az a kiegészítő és az alkatrész: én is otthonról hoztam pl. lámpát, belsőt. mert ez Magyarországon jóval olcsóbb.

skele 2011.10.22. 14:02:21

Junius ota vagyunk Dublinban. Ha eppen nem esik (zuhog) az eso, akkor a bringazas a befuto. A kornyekunkon napjaban legalabb ketszer alakul ki igazi meretes dugo. (Reggel nepek iskolaba/munkaba, delutan nepek haza.)

Bringaval (foleg kerekparuton, idonkent buszsavban haladva) sokkal gyorsabb a kozlekedes, gyakran dombnak felfele is.

A "bringazz munkaba" akcio tenyleg nepszeru, tobb munkatars / ismeros igy szerezte be a (brutalisan draga) bringajat. Azzal egyutt sokan kozuluk mind a mai napig autoval erkeznek a melohelyre :)

Az autosok, buszosok, taxisok 95 %-a amugy alapvetoen figyel a bringasokra, viszont a maradek 5%-ra fokozottan ugyelni kell. :)

kagye 2011.10.22. 16:07:56

Majdnem 5 evet huztam le Dublinban mint biciklis futar. Alapveto problemam az ezzel a cikkel, hogy egyaltalan nem hiszem hogy realis kepet ad errol a dologrol. En itthon is bicikliztem evi 10 000 km korul, az en tapasztalatom az, hogy egyaltalan nem bicikliznek kevesebben Irorszagban. Teljesen mas a megitelese a dolognak. Itthon ha biciklizel az azt jelenti hogy csoro hulyegyerek vagy, mikozben kint oltonyos embereket, vagy ami meg mokasabb magassarkuban, kosztumben tekero holgyeket latni. Kint nem statuszszimbolum hogy kinek milyen kocsija van. Nem azert bicikliznek ott, mert divat. Es nem is a valsag miatt. Azert mert praktikus. Soha sehol nem tapasztaltam olyan merteku elozekenyseget a biciklisekkel szemben mint Dublinban. Teljesen mas az emberek hozzaallasa a dolgokhoz. ( vajon elkepzelheto-e itthon hogy az egyik legnagyobb bank menedzserei kint a fuvon ulve fogyasszak el az ebedjuket, mint ott a BOI dolgozoi a Grand Canal partjan? )
Reggelente munkaba menet mindig volt legalabb 20-30 biciklisbol allo "peloton" a Canal partja mellet meno bicikliuton. Ha megnezed egy apartman biciklitarolojat, mindegyik tele van. Nyilvan a valsag miatt egy paran elkezdtek biciklizni, de higyjetek el nekem, aki kocsival akar jarni, megteheti meg mindig minden gond nelkul. A biciklik iszonyuan dragak kint. A taxisok es a tobbi hivatasos sofor tud vezetni, nincs veluk gond, a tobbiekrol jobb nem beszelni :D. Index nelkui kanyarodas teljesen termeszetes, mindezt ugy hogy nem hasznalja a visszapillantokat. Volt egy csomo eset hogy behajtva hagyta a sofor a visszapillantojat amikor elindult, eszre sem vette, csak amikot megkerdeztem hogy kihajtsam-e. Hozzatartozik a dologhoz, hogy nagyon konnyen kapsz jogsit kint, mindenfele gyakorlat nelkul elkezdhetsz vezetni. Motorra tudom hogy mukodik pontosan, neten jelentkeztem, fizettem 100 eurot, bementem vizsgazni kreszbol, ezutan szepen a kezembe kaptam a jogsim 3 nap mulva, amivel 400 kobcentis motort vezethettem, akar nulla gyakorlattal. Ezert is van hogy nagyon lassan kozlekednek.
A munkaba biciklivel kampany jo volt, mondtam is a diszpecseremnek hogy kene nekunk is valami, nem valaszolt :D. Ugy tudom nehany cegnel volt par honap atfutasi ido, de ez a legrosszabb amit el lehet mondani.
Elnezest a bo lere eresztett kommentert. Meg talan annyi, hogy a tevedes jogat fenttartom, en alapvetoen kerekparosok kozott mozogtam, termeszetes volt hogy mindenki biciklizik akit ismerek.

ex-dr. vuk 2011.10.23. 23:42:18

@kagye: Londonban hasonlo.. oltonyosok tekernek, mindenki. De aki nem oltonyben van, annak is nagyon konnyen megvan az eselye, hogy beer a munkahelyre, tusolas, es aztan veszi fel az oltonyt. Tomegek bringaznak, este 6 korul olyan a varos, mintha CM lenne. Minden lampanal 20-25 bringas all a felallohelyen mire zold lesz. Es termeszetes, hogy ok indulnak elsonek. Senki nem dudal, anyazik, senki nem szorit le, ha buszt kell kerulni beengednek a belsobe siman, stb. Nincs harc. Kurvakonnyu hozzaszokni, hogy senki nem akar kivegezni az uttesten csak mert biciklivel vagy.
Es persze jardara sincs terelve senki. Minek.
Es lehet mondani, hogy "de van biciklis kultura", de en meg ennyi piroson atmeno bringast nem lattam sehol magyarorszagon, mint itt. csak itt senkit nem zavar, amig nem ele megy ki. nem fog ledudalni, leszoritani csak mert LATTA, hogy atment valaki a piroson. Gyalogosok mar reg nem a lampat nezik hanem h jon-e valami.. Mas vilag, na.

Németh András 2011.10.24. 09:20:36

@Demis Castro: ott szerintem a fodrász sem ezeröt, és ha belegondolsz hogy anno a postásbringák is több mint 100ezerbe kerültek akkor szerintem nem is sok. Azonkívül valamit írnak arról is hogy a támogatási kereten túl is vettek bringákat, szóval lehet hogy ezt is beleszámolták.

Németh András 2011.10.24. 09:30:27

@skele: na szerintem itt van a kutya elásva, ha jól olvastam az akció keretében nagyjából fél áron lehetett venni cangát, szóval mindenki megvette a nagyon drága gépet, amit néha elővesz hétvégén hogy villogjon vele, úgy tűnik ezek az írek is homoszapinszből vannak mint a magyarok :)

Németh András 2011.10.24. 09:33:21

@dubai_tennis: azokat nem a terrorveszély miatt szedték össze?

Guy_Montag 2011.10.24. 10:09:45

@Németh András: terror? miféle terror?

ja igen. a terrorveszély miatt. ezért magas a briteknél az egy főre eső térfigyelő kamerák száma is. asszem. jó érzés, hogy ha megvakarod a segged az utcán, tudhatod, hogy kb 4 kameraállásból meg is van nekik.

a másik meg, hogy nem értem, miért jó, ha a lassabb és bizonytalanabb mozgású bringákat elengedik induláskor a lámpánál, hiszen kb 6 másodperc múlva úgyis utoléri a gyorsabb autó.
ebből lesz ugye a bringások számára is idegesítő "kerülgetjük egymást" állapot.

ex-dr. vuk 2011.10.24. 10:11:41

@dubai_tennis: utcan vannak, eddig is voltak. meg vasutallomasokon is van, kisebb varosokban.
reptereken es nagy vasutallomasokon nincs. es ez is csak a kinto checkin reszre igaz, ha tulmentel a secu-n akkor mar van.

Guy_Montag 2011.10.24. 10:15:51

mondjuk engem nem zavar. dubaiban is vannak kamerák. állítólag. meg mindenhol.

A Tyne folyó déli partja 2011.10.24. 12:23:01

@vuk_: "Gyalogosok mar reg nem a lampat nezik hanem h jon-e valami.." Mas vilag, na.
az azért van, mert itt nem számít szabálysértésnek, ha a gyalogos átmegy a piroson. ha nem jön semmi, akkor ok.

ex-dr. vuk 2011.10.24. 14:10:51

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
tenyleg? nem tudtam :)
van ertelme. bevezethetnek ugyanezt bringara is. csak legalizalnak a jelenlegi helyzetet.

A Tyne folyó déli partja 2011.10.24. 17:31:25

@vuk_: bringára nem tudom, mi vonatkozik. de elképzelhető, hogy ugyanez. de az tuti, hogy ha gyalogosként átmész a piroson, nem büntet meg a rendőr, mert nem illegális.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.10.25. 05:40:24

Nálunk ezektől a bringáktól erősebbek kellenek jóval. Gondoljátok csak el azt, ha megrakják fával az erdőben, és mire hazaér vele szegény emberünk, egyszerűen összeszakad. Ilyen Ír drága drótszamarat a kocsma előtt tartani badarság lenne szerintem.. :)))

oliba 2011.10.25. 09:49:15

Hogy ki vagytok akadva hogy néhány autós/bringás/gyalogos átmegy a piroson, mondjuk teljesen jogosan mert ebben az országban mindenhol a rend a fegyelem és a tisztesség uralkodik bárhová is megyünk:) és a magyar ember ugye a szabálytiszteléséről híres, nincs sehol csalás átverés lopás stb...az utolsó dolog amit rendeznie kell az országnak a piroson való áthajtás mert mindenhol máshol már rend van:)

GG81 2011.10.25. 11:43:14

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): akkor miért van ott a lámpa? miért működik?
(maximum nem foglalkoznak vele)

D4D 2011.10.25. 14:50:57

Íz írek elszegényedtek, ezért bicikliznek.

Guy_Montag 2011.10.25. 16:58:28

@oliba: tipikus s*ggfej hozzáállás.

ilyen alapon aztán semmilyen probléma nem fog megoldódni, persze elhiszem, hogy a "beletörődés" (ami inkább leszarás) könnyebb. és hát ennél semmi sem fontosabb. lényeg, hogy legyen hideg sör a plazmatévéhez. az kell a parasztnak.

egyébként ha a piroson átmenést legalizáljuk, akkor például a betöréses rablást, meg a nemi erőszakot is kéne? abból is sok van. és ha legalizáljuk a piroson átmenést, akkor a vonatoknak, meg autóknak is, ugye?

A Tyne folyó déli partja 2011.10.25. 19:44:08

@GG81: hát, hogy néha meg is álljanak az autók (legyen nekik piros).folyamatosan jönnek, nem tudsz átmenni. De amúgy nem szabálysértés, ha átmész a piroson. angol mondta, és a kollégáim meg is lepődtek, mikor mondtam, hogy otthon ezért bizony büntetnek. odaérsz a zebrához, körülnézel, ha nem jön semmi, nyugodtan átmehetsz akkor is, ha pirosod van.

Guy_Montag 2011.10.25. 20:05:03

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): nem szabálysértés. ott.
egyébként magyar állampolgárként kint is a magyar jogszabályok érvényesek rád.

példa: hiába megengedett egy másik országban bizonyos alkoholszint, te akkor sem ihatsz semennyit vezetés előtt.

ez elég régi tétel.

a másik dolog az általánosítás. ha az autómat vezetem, fokozottan figyelek a bringásokra.
ha épp bicajjal vagyok, akkor épp a bringások néznek hülyének, hogy állok a pirosnál.

és egy friss élmény:
margit híd, buda felé haladó oldal: habár nem kis pénzért megkapták(tuk) a bringacsíkot a járdán, a kamikaze természetesen az úttesten teker, de ugye elég szűk a margit híd, így egy ponton megunva azokat a tetű szabályosan közlekedő autókat, átvágva a másfél tonnás vasam előtt a villamossínen folytatta útját.
a villamost könnyű észrevenni, de ha egy mentő jön 1000rrel a sínen (neki szabad ott ugye), akkor már egy kis figyelmetlenség elég ahhoz, hogy tragédiába torkolljon drótvázas kamikazénk fantasztikus közlekedési stílusa. olyankor ugye megláll minden, beleértve a mentőt is, amiben lehet például beteg is.

és mindez miért? mert nem volt képes a neki kiépített biztonságos és ugyanolyan gyors megoldást választani. nóóórmális?

oliba 2011.10.26. 08:16:42

@dubai_tennis: és majd pont te fogod itt megoldani a piroslámpás kérdést a szájtépéseddel...
orvosra van szükséged ha a nemi erőszakot egy lapon említed a piroson áthajtással.

Németh András 2011.10.26. 14:49:35

@dubai_tennis: ezt szerintem gondold végig mégegyszer

ha az lenne az igaz amit írsz akkor az angolok itt a másik oldalon közlekednének :)

vagy pl a németek mehetnének annyival az ótópályán amennyivel akarnak

Németh András 2011.10.26. 14:52:59

@dubai_tennis: aki a villamossínen bringázik a Margit-hídon az nem normális (de ez számodra tényleg kérdés). Én viszont azt kérdezném hogy aki egy abszolúte nem erről szóló vitába bedobja ezt a margithidasvillamososmentősbringás lerágott műcsontot az normális-e szerinted?

Guy_Montag 2011.10.26. 15:16:58

@Németh András: szerintem pont jól működik, hozzátok a papírformát :D csak így tovább

a németeket nem szokta érdekelni az autópályás 120.
ez azért érdekes, mert pl svájcban nem mernek 120nál gyorsabban menni. fura.

a lerágott műcsontról pedig a ghostbájkosokat kellene megkérdezni. ja őket már nem...

na hajrá, várom a további elmés figurákat.

de ugye azért az nem baj, ha továbbra is szabályosan közlekedek?

Guy_Montag 2011.10.26. 15:24:34

más: nincs véletlenül valakinek egy felesleges outi váltója? valami régi darab kellene.
sachs-huret kivételével.
olckúl a bringám, és nem akarok rá újfajta design-t. előre is köszi!

Németh András 2011.10.26. 16:29:43

@dubai_tennis: kicsit kezdelek nem érteni

kezdjük a végén lévő kérdéseddel, azt miért is teszed fel? komolyan vársz rá választ? mert akkor leírom hogy nem baj ha szabályosan közlekedsz. (de tényleg hogy jön ez ide???)

és milyen papírformát is hozok például én?

Guy_Montag 2011.10.26. 17:56:16

@Németh András: na szerinted? úristeeeeeeeen...

Guy_Montag 2011.10.26. 18:08:15

na inkább segítek:

a papírforma, hogy itt mindeni k intelligens,
de ha valaki bedob egy kis höör-höör-acsargot, akkor az intelligens emberek is azonnal: hőőőőőr-hőőőr :D
na már érted?

höööör :D ( ez hangutánzó szó ) :D

Németh András 2011.10.26. 20:50:02

@dubai_tennis: hőőőőőőőr

ha nem ez a megoldás akkor nem értem (ha ez a megoldás akkor sem mert csak tippelek)

Vkat118 2011.10.27. 00:57:40

Azért nem csak a lustaság ez ott, ahol átlag havi 25 esős nap van.

A Tyne folyó déli partja 2011.10.27. 19:16:02

@dubai_tennis: "ott.
egyébként magyar állampolgárként kint is a magyar jogszabályok érvényesek rád."

aha,szóval, mivel magyar állampolgár vagyok, megbüntethet a rendőr, ha átmegyek a zebrán, mikor piros van gyalogosként?
na nehogy már. ezt hadd ne higgyem már el. ennyi erővel akkor egyéb szabálynak is a magyarnak kéne rám vonatkoznia, pl. adózásnál. és egyáltalán nem így van.
plusz kocsival akkor ezek szerint a másik oldalon kéne menni, vagy mi? röhej.

GG81 2011.10.28. 09:24:48

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): azért valami alapja van, vagy egy szint.
szomorú apropója a dolognak, hogy az ír gázoló csak otthon szerette volna elsunnyogni az ügyét, vagy ha már távollétében börtönbe küldte a magyar bíróság, akkor azt csak elfogadta az ír is, ésakkor már csak ír börtönben akarná leülni (valószínű a jobb körülmények miatt).
de lehetne mondani jópár példát, ahol a hazai felelősségre vonás után bújtat valakit egy másik ország, annak tudatában is, hogy tudja mit követett el.

persze nem egy gyorshajtásról vagy egyébb más közlekedési kihágásról beszélek. azt behajtja az aktuális a szerv...

terror 2011.10.28. 10:54:02

@dubai_tennis: A fentiek tukreben szerintem azt sem tudod, hogy mi az a ghostbike, es mirol szol...

Szirenazo mento es kerekpar temarol en 1db balesetrol tudok az elmult par evbol, ott is nagyott hallott a kerekparos. Cink :/ Orszagos szinten szerintem ez teljesen elfogadhato arany.

Ellenben tele van a net olyan balesetekkel, ahol gepjarmuvek hajtottak mento ele, vagy szalltak bele mentobe...

De azert ha tudsz a Margit hidon tomegesen halalra gazolt kerekparosokra valami hivatalos forrast (a te elkepzelesid nem azok), akkor muti a linket, aztan frissitem az infoimat. Addig sztem teljesen felesleges ez.

(kerekagy.blog.hu/2011/09/23/magyarorszag_olyan_idealis_mint_hollandia/fullcommentlist/1#c14806109 - "A hullakrol:" kezdetu bekezdes... Nem irom le ujbol :P)

nowy 2011.10.28. 16:45:12

@dubai_tennis: pontosabban a külföldön tartózkodó magyar állampolgár köteles tiszteletben tartani,mind a fogadó ország,mind a Magyar Köztársaság törvényeit.

A Tyne folyó déli partja 2011.10.28. 18:39:31

@GG81: jó, de aért az egy kicsit más tészta. fura lenne, ha a zebrán való átkelésnél kizárólag nekem, és a többi nem brit állampolgárnak kéne megvárnia a zöldet, mert briteknek nem szabálytalan átmenni a piroson, a magyarnak meg igen. eleve, gondolod,hogy odajönne a rendőr ellenőrizni mindenki állampolgárságát?:) főleg, mikor - az itteni szabályok szerint- nem követett el semmit?

A Tyne folyó déli partja 2011.10.28. 18:40:54

@nowy: na de ha nem tartózkodom, hanem konkrétan itt lakom? akkor bizony az itteni törvények vonatkoznak. ilyen esetnél meg kb. tökmindegy, itt átmehet a piroson a gyalogos, nem fogja senki megállítani, hogy mit képzel, hát de a maga országában nem mehet át.

nowy 2011.10.28. 19:19:32

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): pontosan ezért volt dubai tennis felvetése felesleges :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.07. 12:10:09

@dubai_tennis: "nem szabálysértés. ott.
egyébként magyar állampolgárként kint is a magyar jogszabályok érvényesek rád.
"

Kivéve, ha a helyi jogszabályok másként rendelkeznek.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2011.11.10. 06:12:16

"Brigázz munkába" nagyon trendi, libsi dolog lehet a brigázás bármi is az!
süti beállítások módosítása