Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Eltüntetik az Andrássy úti halálfolyosót

2011.09.19. 12:08 - Földes András

Átalakítják a balesetveszélyes Andrássy úti bicikliutat, mondta Vitézy Dávid vasárnap az Autómentes Hétvégén. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője ígéretet tett, hogy megcserélik a bicikliutat és a parkolókat, azaz a kerékpárosoknak a változtatás után már nem a parkolók és a járda közt kell majd haladniuk.
 
Ahogy arról beszámoltunk, a rosszul megtervezett sáv miatt sok kerékpáros szenvedett balesetet. Az autóból óvatlanul kiszálló utasok rányitják az ajtót a szabályosan haladó biciklistára, az autójukhoz sietők pedig óvatlanul a kerékpárosok elé lépnek.
 
A BKK tervei szerint az Oktogon és a Hősök tere közt pedig a szerviz útra terelik a bicikliseket, akiknek eddig a járdán kellett haladni. Az Andrássyn áthangolják a lámpákat is.
 
Vitézy ugyanakkor nem határozta meg a munkák kezdetét. „A fagy beállta előtt” nem lesz kész a sávcsere, idézte az elhangzottakat Kürti Gábor, a Critical Mass egyik szervezője.
 

A programon a BKK-vezető bejelentette a Kerékpáros klub és a BKK együttműködési megállapodását is. Ennek keretében a biciklis szervezet véleményezi a BKK kerékpáros fejlesztési terveit. 

416 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr833238115

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megcserélik az Andrássy út bicikli és parkolósávját! 2011.09.19. 17:24:04

                                                        Nagy nap volt a vasárnap. Az Autómentes Hétvége alkalmá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisceruza 2011.09.20. 14:47:47

@vuk_: a
Ghostbikevel mi lesz?

arra válaszolj inkább.....

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2011.09.20. 15:50:46

@Gőzpöfögészeti Tovalöködönce: Különös, hogy itt a Kerékagyon nem született erről poszt, pedig életeket lehetne menteni azzal, ha minden ilyen példát megmutatnánk és felhívnánk ismét és ismét a figyelmet arra, hogy
RÉSZEGEN NEM KERÉKPÁROZUNK, MERT HALÁL LESZ A VÉGE.
Nyugodjon békében Huszár Zsolt és emlékeztessen mindenkit arra, hogy felelősséggel vegyen részt a forgalomban, mert az életével játszik.

GG81 2011.09.20. 16:09:00

@Mao elvtárs: meg a PIROS LÁMPÁNÁL MEGÁLLUNK ", MERT HALÁL LESZ A VÉGE."

mindig is tudtuk, hogy nem a kerékpáros társadalomért van ez a blog.

Perillustris 2011.09.20. 16:09:51

@autokatalog: "Az,hogy az altalad krealt es totalisan ertelmetlen "dedikaltan" kifejezest hasznalod a "deklaraltan" helyett nem a hozzaertesed mutatja de arra viszont kivalo,hogy fetrengjek a rohogestol..."

Maradjunk abban, hogy törekszem ezentúl arra, hogy ne használjak számodra ismeretlen szavakat.

"Az "Utalap" szo gondolom -inkabb biztosan - neked nem mond semmit."

Kétséggel elhiszem, hogy van "útalap", ha bemásolod a jogszabályi forrást, mely meghatározza a mértékkét, kiszabásának módját, stb. Ja, hogy a 1992. évi XXX. törvény hatályon kívül van helyezve sok éve?

"parhuzamot vonsz az uzemanyagok es a videokartyak forgalmaval."

Bocsánat a kincstári optimizmusért, nem tudom, miből gondoltam, hogy megérted azt, hogy amit befizetsz adóként - az egy-két kivételtől eltekintve - nincsen megcimkézve. Innentől fogva tök mindegy, hogy te az autózáshoz kapcsolódóan adózol pl. évente 2-300 ezret, más meg úgy, hogy videókártyát és/vagy drága házi-mozi szettet vesz (esetleg előbbi összeg többszörést költve).
Kapaszkodj meg, több országban példa van arra, hogy a kerékpárral (munkába) járókat adó- vagy egyéb kedvezménnyel támogatják. Ez már teljesen abszurd, mi?

"A biztositok uzleti beszamoloibol (elek a gyanuperrel, hogy ez szamodra szintugy total ismeretlen fogalom) konnyeden kiderul a gepjarmubiztositasok osszehasonlithatalanul nagyobb aranya a lakasbiztositasokkal szemben."

Mivel a kárérték is nagyobb (összességében), ráadásul a KGFB kötelező, ez nem meglepő, úgyhogy a mérték nem igazán lényeges, csak az elv, hogy létezhet pl. bringás, aki mégiscsak többet fizet be így.

"Egy plusz, szintugy az autosok altal fizetett tetelrol beszeltem ami szinten a budzsebe vandorol."

Igen, ahogy a számlát nem adó - esetleg bringával járó - lángossütő büntetése is. Ráadásul ez a költség különösebb probléma nélkül elkerülhető.

"Kezseggel elismerem, hogy az autosok altal fizettett tengernyi sarcnak csak egy resze megy tenyleges utfejlesztesre."

MInt írtam, nincs cimkézve, ezért ez csak játék a szavakkal.

ex-dr. vuk 2011.09.20. 16:29:01

@GG81: arrol vitatkozhatunk, hogy az meg varoson belul van-e, de legyen :) kerekparozni azon senki sem fog. de mindenesetre nagyonnagyopn ritka :)
Szoval maradjunk abban, hogy "uttest".

ex-dr. vuk 2011.09.20. 16:31:58

@Perillustris:
"Kapaszkodj meg, több országban példa van arra, hogy a kerékpárral (munkába) járókat adó- vagy egyéb kedvezménnyel támogatják. Ez már teljesen abszurd, mi?"

www.cyclescheme.co.uk/

autokatalog 2011.09.20. 22:55:49

@Perillustris:

Maradjunk abban, hogy törekszem ezentúl arra, hogy ne használjak számodra ismeretlen szavakat.

Hatha megsem csak nekem ismeretlen...
Ellenben szivesen megtanulnam a jelenteset.Elmagyaraznad?
En sehol sem talalom.

"Kétséggel elhiszem, hogy van "útalap", ha bemásolod a jogszabályi forrást, mely meghatározza a mértékkét, kiszabásának módját, stb. Ja, hogy a 1992. évi XXX. törvény hatályon kívül van helyezve sok éve?"

Valoban.

"Bocsánat a kincstári optimizmusért, nem tudom, miből gondoltam, hogy megérted azt, hogy amit befizetsz adóként - az egy-két kivételtől eltekintve - nincsen megcimkézve. Innentől fogva tök mindegy, hogy te az autózáshoz kapcsolódóan adózol pl. évente 2-300 ezret, más meg úgy, hogy videókártyát és/vagy drága házi-mozi szettet vesz (esetleg előbbi összeg többszörést költve)."

Ennek a zavaros mellebeszelesnek szerintem fuss neki megegyszer mert oltari nagy baromsag tekintve,hogy a videokartya vagy a hazimozivasarlas cseppet sem olyan teveknyseg ami csak a biciklisekre lenne jellemzo es az autosokra meg nem, ugyhogy kurvara nem ertem hova is akarsz ezzel kilyukadni.

"Kapaszkodj meg, több országban példa van arra, hogy a kerékpárral (munkába) járókat adó- vagy egyéb kedvezménnyel támogatják. Ez már teljesen abszurd, mi?"

Dehogy is abszurd. Akkor lenne csak az -sot egyenesen bizarr - ha nalunk vagy Magyarorszaghoz hasonlo,a posztkommunista oligarchak es liberalis tolvajok altal elprivatizalt,szetlopott es vegletekig eladositott orszagokban tennek.

"Mivel a kárérték is nagyobb (összességében), ráadásul a KGFB kötelező, ez nem meglepő, úgyhogy a mérték nem igazán lényeges, csak az elv, hogy létezhet pl. bringás, aki mégiscsak többet fizet be így."

Rossz hirem van. Az uzletben a vegeredmeny es a matematika szamit,nem pedig az elv meg a "letezhet".
Magyarul: Edesmindegy, hogy mekkora az adott agazatban az effektiv karertek ha nagysagrendekkel nagyobb a befizetes,az abbol realizalt haszon es az altala termelt adobevetel. Jelen esetben a jarmubiztositasok javara a lakasbiztositasokkal szemben.

Ettol fuggetlenul termeszetesen semmi nem zarja ki azt, hogy letezzenek olyan elmehaborodott ingatlanmagnasok akik csak kerekparral kozlekednek mig milliokat fizetnek biztositasra. Amellett ,hogy nem lehetnek tul sokan a fo bibi az, hogy ezt nem a biciklijuk utan es nem kerekparos statuszban teszik.

"Igen, ahogy a számlát nem adó - esetleg bringával járó - lángossütő büntetése is. Ráadásul ez a költség különösebb probléma nélkül elkerülhető."

Esetleg,esetleg. Esetleg ha a nagymamam sarga lett volna es csilingelt volna,villamosnak hivtak volna.
Megint egy ritka hulye pelda mert a langossuto LANGOSSUTOKENT fizette be a buntetest es nem BICIKLISKENT. Ellenteben az autosssal aki hivatalosan is AUTOSKENT fizeti a buntetest.

"MInt írtam, nincs cimkézve, ezért ez csak játék a szavakkal."

Nem jatek ez a szavakkal,egykomam hanem csak szanalmas vergodes reszedrol.No es a hajanal fogva elorangatott, ertemetlen, se fule se farka peldakkal telituzdelt mellebeszeles annak mentegetesere,hogy a biciklisek BICIKLISKENT hivatalosan egy megveszekedett petakkal sem jarulnak hozza semmihez.

autokatalog 2011.09.20. 23:14:18

Vegszokent csak annyit, hogy nekem -a jardan szaguldozo, agressziv idiotakat leszamitva - az egegyadta vilagon semmi bajom nincs a biciklisekkel. Autoskent is siman elviselem oket mert egyreszt meg mindig nincsenek olyan sokan masreszt meg ok is teljes jogu resztvevoi a kozlekedesnek.
A militans, a varosi biciklizest masokra eroszakkal raeroltetni akaro es orokke elegedetlen faszkalapok irritalnak akiknek inkabb orulni kene annak amit eddig kaptak a nagy semmiert cserebe,es legfokepp leszokni arrol,hogy csak jogaik vannak kotelessegeik meg(kresz) nem.

autokatalog 2011.09.20. 23:22:47

@Perillustris:

"Kétséggel elhiszem"

Dombon ulo vizslakutya legyek ha sikerul arra rajonnom hogy a feneben lehet valamit "ketseggel elhinni".
Biztos ez is csak nekem ismeretlen... :)

ex-dr. vuk 2011.09.20. 23:35:03

@autokatalog: "a nagy semmiert cserebe"

Haha meg mindig arrol megy a szo, hogy "a biciklis nem fizet semmit" :D Elkepeszto.
Szerintem errol akkor lenne erdemes beszelni, hogy kotelezo lenne(!), de nem fizet. Addig pedig olyan, mint barki mas, akarmivel megy (pl. eppen gyalog).

Ha meg matekot akarsz.. Igaz, hogy az is vesz hazimozit, aki amugy autozik, de akarhonnan nezem teny, hogy tobb penz marad annal, aki nem autozik, es azt a penzt valami masra el fogja kolteni, ami pont ugyanugy porgeti a gazdasagot, mint az olajipar, es az allambacsi is eppugy bevetelt lat belole (ha megiszom helyette egy sört, akkor meg jovedeki adot is).
Szoval kar a gazdasag osszeomlasat vizionalni az autozas visszaesesevel. Max az olajmagnasoknak lesz szarabb, masnak meg jobb lesz. A penz nem vesz el, csak mashol van.

ex-dr. vuk 2011.09.20. 23:50:36

@autokatalog:
"a biciklisek BICIKLISKENT hivatalosan egy megveszekedett petakkal sem jarulnak hozza semmihez"
Hmm. Pl. az utak romlasahoz tenyleg nem. A levego szennyezesehez sem. A korhazak padlojat es ritkabban koptatjak, szoval annak a terhelesehez sem jarulnak hozza semmivel. Hmm.

Nem vagy kicsit szuklatokoru?
En azt sem ertem, hogy mit ertesz az alatt, hogy "bicikliskent". Egy ember, aki kerekparral jar altalaban. Mitol kulonbozik barki mastol? Ennyi erovel szapulhatod a szabalyosan parkolokat, amiert nem jarulnak hozza a bunteteseikkel a koltsegveteshez.. Marhasag ez az egesz.

Perillustris 2011.09.21. 00:47:31

@autokatalog: Tehát a havi 400 ezer forint SZJA-t befizető bringával közlekedő nem járul hozzá az általa használt úthoz "egy megveszekedett petákkal sem", de a feketén dolgozó csaló, aki a szakadt kocsija után mindennel együtt kb. 70 ezret adózik havonta, az kapásból igen.

Mivel a "végeredmény és a matematika számít", szerinted melyik kedvesebb az államnak?

(Az meg, hogy ennek a kerékpárosnak esetleg még autója is van, már felfoghatatlan.)

Perillustris 2011.09.21. 00:49:57

@autokatalog: "a biciklisek BICIKLISKENT hivatalosan egy megveszekedett petakkal sem jarulnak hozza semmihez"

A kerékpáros üzletben vásárolt termékek egyébként adómentesek? Vagy ez hogy van? Csak az autózásnál számít ez?

autokatalog 2011.09.21. 01:20:53

@vuk_:

"Szerintem errol akkor lenne erdemes beszelni, hogy kotelezo lenne(!), de nem fizet. Addig pedig olyan, mint barki mas, akarmivel megy (pl. eppen gyalog)."

Dehogy olyan. Nemhogy barki mas, de senki mas nem kovetel maganak olyan agresszivan millios infrastrukturat es koltseges forgalomtechikai valtoztatasokkkal jaro kivaltsagokat -raadasul a sulyosan fizeto autosok es tomegkozlekedok kontojara es hatranyara - mint a biciklisek.

"Igaz, hogy az is vesz hazimozit, aki amugy autozik, de akarhonnan nezem teny, hogy tobb penz marad annal, aki nem autozik,"

Ja, tobb penz...
Milyen penz,baszod?
A vak (bocs vuk) is latja,hogy a megrogzott belvarosi biciklisek majdnem mindegyike nicstelen csoringer vagy mosdatlan, rasztahaju madarijeszto aki kepen sem latta egy auto arat nemhogy azt meg masra is koltse.

"es azt a penzt valami masra el fogja kolteni, ami pont ugyanugy porgeti a gazdasagot, mint az olajipar, es az allambacsi is eppugy bevetelt lat belole (ha megiszom helyette egy sört, akkor meg jovedeki adot is)."

A semmibol nem vesznek lofaszt sem.
De ha mar mindenaron erolteted te is ezt a hulyeseget akkor a jobban szitualt autos meg ertelemszeruen meg tobb mindent vasarol, meg jobban tamogatva a biciklis infrastrukturat eltarto budzset.Suketek parbeszede.

"Szoval kar a gazdasag osszeomlasat vizionalni az autozas visszaesesevel. Max az olajmagnasoknak lesz szarabb, masnak meg jobb lesz."

Te be vagy rugva. En egy betu nem sok, annyiban sem vizionaltam se osszeomlast se semmit.

"A penz nem vesz el, csak mashol van"

Persze,hogy nem es persze, hogy mashol. Mindenutt, csak nem a pitlak bringasoknal.

autokatalog 2011.09.21. 02:01:31

@vuk_: "
Hmm. Pl. az utak romlasahoz tenyleg nem. A levego szennyezesehez sem."

Hmm,az utak romlasahoz tenyleg nem. De varjunk csak, talan megis.
Hiszen azt a kibaszott sok videokartyat -a ti nyakatekert gondolatmeneteken haladva- marha sok es marha nagy, karos emissziot okado, utrombolo kamionnal szallitjak a rendeltetesi helyere.Sot, kurvara szennyezi a kornyzetet ezeknek, a bukosiskoknak ,bicikli gumiknak, maszkoknak az eloallitasa, a reciklalasrol nem is beszelve, Na, meg azt a rengeteg ingatlant sem pitekusz kifuteni,mindenfele szintetikus festekkel, kornyezetszennyezo muanyag nyilaszaroval felujitani.Tudod, amelyek utan azt allitolagosan horribilis lakasbiztositast fizetitek.
No,persze a kritikl messz is javara valik a kornyezetnek az altala okozott varosbenito forgalmi dugoval.

"A korhazak padlojat es ritkabban koptatjak, szoval annak a terhelesehez sem jarulnak hozza semmivel. Hmm"

A hajmereszto mutatvanyaik tukreben en inkabbb az "egyre gyakrabban" mellett voksolnek.Sajnos az sincs nagyon messze amikor a smogban es porban valo "sportolas" tudorak fomajaban tomegesen begyuruzik.

"Nem vagy kicsit szuklatokoru?"

Jopofa kerdes pont toled...

"En azt sem ertem, hogy mit ertesz az alatt, hogy "bicikliskent".

Mit,bazmeg. Szivarozo negersticit cabrio Bentley-vel.

"Egy ember, aki kerekparral jar altalaban. Mitol kulonbozik barki mastol?"

Semmiben, mindaddig amig nem kovetel irrealis es semmilyen formaban meg nem szolgalt es fizetett elojogokat a masok karan ill. koltsegen.

"Ennyi erovel szapulhatod a szabalyosan parkolokat, amiert nem jarulnak hozza a bunteteseikkel a koltsegveteshez.."

Lattal te mar a fentiekben sorolt erdemtelen elojogokert megallas nelkul hisztizo,szabalyosan parkolokat,akik biciklivel szaguldozva fellokik a gyalogosokat es basznak aforgalomban minden kozlekedesi szabalyra, Einstein?

autokatalog 2011.09.21. 02:34:44

@Perillustris:

"Ez segít?"

Nem, mert egy ellentetes ertelmu szavakbol oszzetakolt, -tehat total ertelmetlen- sehol sem latott, altalad kitalalt szoosszetetel egyik felenek a mellebeszelos magyarzata csak.

"Tehát a havi 400 ezer forint SZJA-t befizető bringával közlekedő nem járul hozzá az általa használt úthoz "egy megveszekedett petákkal sem",

Dehogynem. Csak en fekve szarok ha a belvarosban cikazo idetlen majmok 1 szazalekanal tobbje fizet 400 ezer forint szja-t monatlihh.

"de a feketén dolgozó csaló, aki a szakadt kocsija után mindennel együtt kb. 70 ezret adózik havonta, az kapásból igen."

Barhogy faj a feketen dolgozo csaloknak viszont a 100%-a meg kellett hogy fizesse a gepjarmuvevel es annak uzemanyagaval kapcsolatos kozterheket, masreszt nem vehet reszt a forgalomban.Mig a drotszamaras kretent aligha fogja vegzalni a fakabat a 400 ezres szja bevallas hianya miatt egy kozuti ellenorzes alkalmaval.

"Mivel a "végeredmény és a matematika számít", szerinted melyik kedvesebb az államnak?"

Nem kerdes a fenti 1 a 100-hoz aranypart nezegtve.

"(Az meg, hogy ennek a kerékpárosnak esetleg még autója is van, már felfoghatatlan.)"

Dehogyis.Van. Majdnem annyi ahany feher hollo.

" A kerékpáros üzletben vásárolt termékek egyébként adómentesek? Vagy ez hogy van? Csak az autózásnál számít ez?"

Ugy,bazmeg ,hogy az a biciklik es a hozzajuk eldott szir-szar nagyitoval sem lathato lepkefing meretu forgalmat es adobevetelt produkal az autoiparehoz kepest.
Te tenyleg beteg vagy, legalabbis ami az arnyerzeket illeti. Bocsanat a szemelyeskedesert,de te viccnek szanod ezt vagy szabalyosan kulonorat veszel az emeletes baromsagok elsajatitasara?

Orulet...

sronti 2011.09.21. 04:00:43

@cso zsi:
Parkolóházak és mélygarázsok kellenek. Amíg viszont ennyi lehetőség van az utcán parkolni, addig nem épülnek ilyenek megfelelő számban. A belvárosi útfelületek igen szűkösen állnak rendelkezésre, nem szabadna ennyit parkolásra pazarolni belőlük.
@SomethingWild: Igazad van az önfejűséggel kapcsolatban, készséggel elismerem, bocs, ha kicsit indulatosabban fogalmazok, az indulat nem ellened szól: a tököm tele van azzal, hogy három sávot foglalnak el az négyszer két méteres autók, és nekem a két méterszer egyméteres járművemmel kéne belátónak lennem velük szemben. Én nem érzem ott magam veszélyben, inkább talán frusztrál, amikor reggel a dugóban a motoros sávban nem tudnak elég helyet adni, hogy elférjek közöttük és néha tényleg véletlenül elferdítek néhány tükröt.
A járda-úttest párhuzam ügyes, de szerintem a belváros (és úgy általában egy város) közlekedésében szükséges prioritásokat felállítani: a gyalogos az első, neki szinte mindenhová el kell jutnia a legkevesebb kényelmetlenséggel, aztán jön a tömegközlekedés, ami lehetne akár egyenrangú is a biciklivel, de mivel kevésbé flexibilis annál, így előnyben kell részesíteni, aztán jön a bicikli, végül az autó. Ettől lesz élhető egy város. Ha ez a sorrend borul, mint Budapesten az elmúlt ötven évben, akkor elkezd élhetetlenné válni. Elkezdenek mindent az autós közlekedés alá rendelni, aluljárók épülnek zebrák a helyett, villamospályákat bontanak el, a belvárosi autópályák környéke elkezd leépülni. Egyszerűen meg kell szokni, hogy a belvárosba kocsival bejönni egyre nagyobb szopás.
Tudom, hogy az autós közlekedés nehezedésével a belvárosi boltok árai emelkednek valamennyivel a szállítási költségek emelkedése miatt, de ez nagyon minimális ár azért, hogy ne legyen állandóan piros az a nyomorult légszennyezettség térkép errefelé, a többi autók által okozott problémáról nem is beszélve.

gregibroki 2011.09.21. 10:17:32

NEkem az tetszik az összes kerekagyas cikkel kapcsolatban, hogy nem a cikkről szólnak (mondjuk az első 10 igen) a kommentek. Hanem az eleve baromság autós-kerékpáros küzdelemről.
Az "autósok" szerencsére változnak az évek során, tehát jó irányba haladunk, ha már csak az anyagi okokat firtatják.
Én pl GG81-el vitatkoztam arról, miért megyek a Váci úton. Az elején az volt az indok, hog yazért ne menjek, mert zavarom a haladni kívánó autósokat és én mekkora önző dög vagyok, hogy feltartom őket a 70-es tempójukban (igaz javarészt az 50-es Váci úton megyek, a Dózsa Gy után már csak az Árpád hídig, de sebaj).
Majd amikor rájött, hogy ez nem túl szerencsés indok, akkor jött azzal, hogy veszélyeztetem az saját életemet, mivel a gondatlan sofőrök kilapítanak. Majd jött a tüdőrákkal.
Van ezeknek a parttalan vitáknak értelme? NIncs.
De pl Nekem töredéknyi konfliktusom van az autókkal, szép lassan megszokjuk egymást. Persze vszinű jobban bringázom, mint 5 éve, empatikusabb vagyok, mivel már egyre többet vezetek autót is. De ez nekem ne legyen gyűlölködés-indok, hogy az önző bringást ki kell kerülni :)

GG81 2011.09.21. 10:19:36

@vuk_: "Mitol kulonbozik barki mastol?"
egy még pörgő topicban biciGlis elvtársatok büszkén kifejtette, hogy mitől...

röviden: autóval betartja a szabályokat, biciGlin ülve nem szokta, mer' minek...

ex-dr. vuk 2011.09.21. 10:43:19

@autokatalog:
"Hiszen azt a kibaszott sok videokartyat ... kamionnal szallitjak a rendeltetesi helyere."
A te gondolatmeneteddel: nem BICIKLISKENT vesz videokartyat :) De abban igazad van, hogy a kamionos kozlekedes nagy reszet ki kellene valtani vasuti es vizi szallitassal.

"a megrogzott belvarosi biciklisek majdnem mindegyike nicstelen csoringer vagy mosdatlan, rasztahaju madarijeszto aki kepen sem latta egy auto arat nemhogy azt meg masra is koltse."
Ez konkretan baromsag. Ennyi erovel en is mondhatom, hogy az autosok "majdnem mindegyike" szakadt 1-es golfban/ladaban ulo adocsalo vaskereskedo. Szimpla baromsag.
Az en biciklivel jaro volt/jelenlegi kollegaim kozul mindnek vagy van autoja, vagy nem okozna gondot venni egyet. Es ha pl. az egyetemistakat is (amilyen feltehetoen te is voltal) nincstelen csoringereknek titulalod, akkor tenyleg nagy baj van a fejedben.

De mondok peldat, hatha megerted:
az, aki 1 km-re lakik a munkahelyetol, gyalog jar. Azt "koveteli", hogy mindezt ne sarban kelljen megtennie, hanem legyen jarda. Kurva anyjat nem? Hat "gyalogoskent" NEM FIZET a kis geci, milyen jogon kovetel jardat? Milyen jogon kovetel zebrat??? Milyen jogon kovetel gyalogos alul/feluljarot? Rohadek.

"lepkefing meretu forgalmat es adobevetelt produkal az autoiparehoz kepest"
A forgalom merete csak nalunk lepkefing. Eppen ez a baj, ha eszrevetted volna ;)
Az autoipart ne keverd ide, ennyi erovel lehetne barmilyen mas hasznalati targy ipara, ugyebar. Ha az autozas visszaesne, akkor lenne mas, ami nagy bevetelt termel - hisz van is: szamitogepek, mobiltelefonok, esatobbi... A kerekparbiznisz sem kicsi, de ebbe inkabb ne gondolj bele mert kisul az agyad.

A penzre kicsit visszaterve, ha nekem van otthon egy autom/motorom a garazsban (de biciklivel jarok), akkor hozzajarultam az utakhoz, es bringazhatok, kovetelhetek, vagy sem? Mibol fogod megallapitani, amikor epp az utcan tekerek, hogy nekem van-e penzem venni autot, esetleg meg is vettem-e, mennyivel jarulok hozza az adommal a koz-hoz vagy mennyivel nem? Honnan tudod, hogy ki mennyivel? Honnan veszed, hogy "majdnem mindegyik"?

ex-dr. vuk 2011.09.21. 10:49:36

@gregibroki:
"jött azzal, hogy veszélyeztetem az saját életemet, mivel a gondatlan sofőrök kilapítanak"

Ezen mindig meglepodok, hogy egy pillanatig sem merul fel bennuk, hogy talan a gondatlan soforoknek nem kellene auto a segguk ala, es ne mindenki mas takarodjon onnan... Megdobbento.

GG81 2011.09.21. 11:01:10

@gregibroki: nah, itt a pirosozó bajnok, aki autóval szentember lesz és ha nem is a bibliára, de a kresz könyvre teszi a kezét.

és akkor vegyük be, hogy az ember a lényeg, nem az, hogy milyen járművet vezet épp vagy gyalogol-e. ugyanmár...

az adagolás pedig a csöpp kis agyad miatt volt, egy kommentbe leírni mindent, lehet leakadt volna a láncod...

és azt továbbra is tartom hősök, hogy 50-es városi forgalomban simán mehet a dolog, csak épp nem véletlenül külön engedélyezett városon belül is a gyorsabb szakaszok, ahol már a fizika kicsit másként működik... ezért gyorsforgalmi úton nem egészséges biciklizni. attól meg hogy épp ott baxnak el véletlenül pl a nagy sebességkülönbség miatt a sérüléseid nem olyanok lesznek mint egy normál városi tempó mellett... a tüdődre meg nem igazán költenék a tb-mből (úgy mint az extrémsportolók, majd ha az ilyen hősökkel is feláras tb-t fizettetnek, ez is a nyugat nem én találtam ki), csakmert neked jobb a 2x3 sávos úton hősködnöd a kipufogókat nyaldosva, a miattad (is külön) fékezők fékporát szívva jó mélyre, tudod a sebességkülönbség, ahelyett, hogy egy csendesebb kisebbforgalmú utcán nem lennének ennyire közvetlenek a hatások... de hát ugye ott nem is reklámoztad, hogy inkább csak a belsőbb 50-es szakaszon mész, csak általánosan váci úti hősözted magad... az pedig úgy elég hosszú, tele 50-60-70-es szakaszokkal...

mement 2011.09.21. 11:02:11

@GG81: Te vajon szandekos hazudsz ilyenkor, vagy egyszeruen keptelen vagy kilepni a szuken vett vilagodbol, es barmire hajlando vagy hogy a velt igazad igazold:)?

Meghogy autoval betartja a szabalyokat:D

gregibroki 2011.09.21. 11:08:41

@GG81: jájj, itt vágy?
örülök, hogy örülsz a csepeli bringasávnak, ami nyílván nem az autók melett fog elvezetni, ráadásul azt hiszem kicsit lejjebb, mint az úttest. Vagy biztos ki lesz feszítve egy mikroszűrő, vagy mondjuk végigtelepítenek elektrosztatikus porleválasztókat (ami nem is lenne rossz) az út mentén.

gregibroki 2011.09.21. 11:10:48

@mement: a sebességkorlátozást felülbírálom legtöbbször, ennyit tudok tenni. Ha nagyon sokat kéne kerülni, talán még egy záróvonalat is megkockáztatok :) még egy dupla is belefér :) - ez gg81 kedvéért írom, ezekre ugrik, mint tyúk a takonyra :)

Mon3 2011.09.21. 11:33:57

@autokatalog: Szent meggyőződésem, hogy a hozzád hasonló arrogáns észlények száma egyenes arányos az adott ország fejlettségével, és gazdasági állapotával. És hát, mint tudjuk igen szarul állunk. Nyugaton valahogy jobb a helyzet, és érdekes ott nem a Te nézeteidet vallják. Ott megértik, hogy a kerekes közlekedés támogatása kedvező a társadalomnak, a környezetnek, és érdekes, de a gazdaságnak is. A hozzád hasonló autós urak el vannak telve magukkal, és nagyon nem akarnak az orruk hegyén túl látni. Nem fogják fel az túlzott autós közlekedés externáliáit, nem értik meg a kerékpáros rendszám hülyeségét, és nem fogják fel, hogy nem ők tojták a spanyolviaszt, azaz nem csak az ő pénzükből építették az utakat. Ha ténylegesen megnézzük, hogy az autósok által befizetett pénzek %-át teszik ki az utak megépítésének és karbantartásának költségeit, és ha ezt még mégis fejeljük, hogy a fajlagos úthasználat arányában vizsgáljuk meg, akkor ki lehet jelenteni, hogy az autósok túl kis mértékben járulnak hozzá az utak költségeihez. Ha egy gyalogos, aki nem rendelkezik autóval, se kerékpárral, az mit szóljon ahhoz, hogy az Ő adójából mennyi autópályát és utat építenek, ill. fenntartanak? Vagy esetleg javaslod, hogy a cipő árába is építsük be az úthasználati díjat, hogy arányosabb legyen a közteherviselés?

GG81 2011.09.21. 11:52:46

@mement: te is mekkora kis féreg vagy, de hát védeni kell a kis cimbidet... a legjobb védekezés pedig a támadás.

akkor idézek még tőle: "miért megyek át a piroson, mert megtehetem, ennyi!
", "Szerintem más járművezető neccesebben írhatja felül a szabályokat," és "Amikor autóban ülök, én sem hajtok át piroson több okból: 1.: súlyosan megbüntetnek, 2.: sokkal nagyobb kockázat-mondhatni sokkal veszélyesebb 3.: eleve elfogadom, hogy autóban ülök és olyankor be kell tartani a szabályokat. Azt hiszem a büntetés a visszatartó erő minden esetben, nem kell álszentnek lenni.
Ahhoz, hogy megértsük miért bringázom, miért bringáznak egyre többen az emberek, nem kell zseninek lenni. De azért ideírom: olcsó, gyors. A hátránya az időjárás viszontagságai. Gyors azért, mert elférsz az autók között, tudsz piroson áthajtani."

aztán szólj, ha kicsit megpirkanva rájössz, hogy a te kerékagyad a beszűkült. annak sem ártana utánanézned, hogy mi az amikor valaki mond valamit és azt pontosan beidézik, tényközlés, de semmiképp sem az az irány, amit itt kétségbeesetten sértésnek szántál.
kellemes kijózanodást!

Perillustris 2011.09.21. 11:54:06

@autokatalog: Az évi 3-500 ezer kerékpár eladása, a rengeteg alkatrész, kiegészítő, stb. eladása utáni ÁFA, az ezt kiszolgáló személyzet és háttéripar által befizetett adók és járulékok lepkefing lennének?

Elég nagy házban lakom, drága biztosítással (:P), de szemrebbenés nélkül fel merném tenni arra, hogy min. egy nagyságrenddel kevesebbet költ az állam a bringásokra, mint amennyi befolyik "tőlük".

Egyébként ha ez az összeg 50-70-szer kevesebb, mint ami az "autósoktól" befolyik, még akkor is vállalható, mert egy km autópálya árából simán kijön 50-70 km kerékpárút, tehát az arány megvan.

"Barhogy faj a feketen dolgozo csaloknak viszont a 100%-a meg kellett hogy fizesse a gepjarmuvevel es annak uzemanyagaval kapcsolatos kozterheket".

Az állam szempontjából ez tök mindegy. Az, hogy te érzel magadban egyfajta lelki-bajtársi kapcsolatot minden autóssal, aki veled együtt fizeti az adót (muszájból), a te dolgod.

GG81 2011.09.21. 11:54:29

@gregibroki: te meg egyszer a tyúk leszel az út szélén, ami kicsit koppan aztán lepörög az útról... könnyekre ne számíts! nemhogy szellembringára, te qrvanagy (száj)hős...

mement 2011.09.21. 11:56:53

@GG81: tehat a masodik eset van ervenyben

Koszonom a valaszod;)

GG81 2011.09.21. 12:02:21

@mement: asszem téged teljesen elvakít a központi kerékagy, ez valami vallás már nálatok!? vagy szekta?

értelmezd amit írtam és akkor rájössz a megfejtésre... addig meg égj a barátoddal együtt, már rajtatok is nagyon jól el tudok szórakozni. a szánalom röhögtet, bár nem szép dolog a sérült emberkéket megmosolyogni... mert lehet nem direkt csináljátok, hanem ilyenek vagytok és kész.

gregibroki 2011.09.21. 12:05:36

@mement: gg81 rettentően örült ennek az írásomnak, mondjuk lehet nem kellett volna általánosítani a szabálytalankodásoknál, mivel rengeteg bringást látok a pirosnál állva a bringaúton. én nem mindig teszem, ha lehet és nem veszélyes, átmegyek, bevallom;
de az idegesít, hogy az embereket csak azért zavarja, mert megtehetem, nem azért, mert jajj, de balesetveszélyes!!!@GG81: neked meg csak annyit, hogy pár ember azért biztos összeszed a földről, gondolom abból, amikor egy autó áthajtott az Andrássy a KOdály köröndnél a piroson, belement egy szabályosan zöldön áthaladó autóba, ami így rápattant a buszmegállóba és alatta maradt egy hölgy.
Fogd már fel, hogy veszély mindenhol érhet minket. Ha szbálytalankodom, legalább figyelek mindenre, nehogy kivasaljanak és ez egy olyan megszokás, ami működik szabályosan közlekedve is.
Jut eszembe azok sem tehettek sokmindent, akik a Soroksári úton várták a buszt és beléjük ment egy kisteherautó. Sajnos sorolni lehetne a nagyon közeli példákat. Tehát a legjobb megoldás nem az lenne részemről, hogy lassan, 100méterenként fékezgetve, kis hegyilevegőjű mellékutcákban bringázom, hanem sehol.

Perillustris 2011.09.21. 12:05:56

@GG81: @mement: Nem nagyon bírjá(to)k az őszinteséget (GG81), különösen kerékpárosoktól. Az kvázi ("autós") társadalmilag elfogadott, hogy vannak "kinn felejtett táblák", meg "muszáj gyorshajtani, mert letolnak", "ha megállok a pirosnál, belémjönnek", "nem jönnek mögöttem, hadd várjon a gyalogos", "nem volt máshol hely", "bármifaszt szállítok", stb.

Ha egy bringás nem köntörfalaz, és nem keres - a fentiekhez hasonló - ügyefogyott magyarázatokat, mellyel igazolni-védeni próbálja az általa elkövetett szabálytalanságot, azt sokan képtelenek megemészteni. Nem szoktak hozzá.

mement 2011.09.21. 12:11:29

@GG81: Aha, persze:)

@Perillustris: Szerintem ezek a szabalyszegesek es elekrulesek, annyira rutinszeruve valtak , hogy mar mar jogkent ertelmezik, es nem tudatosul a buncselekmeny vagy szabalysertes jellege, ezert nem is erti, ha valaki felroja ezt neki.

mement 2011.09.21. 12:14:43

@gregibroki: Ebben az orszagban, varosban a kozlekedest(de mast is) tekintve, mindenki megszegi a szabalyokat, persze nem mindenki ugyanazt. Nincs ebben semmi rendkivuli, azt leszamitva hogy nem egesszseges ez a tendencia.

Amig GG81 es tarsai azt szeretik nagyvonaluan elfelejteni(jellemzoen ezeknek az embereknek az auto csak fogalom, nem tomeg, sebesseg, es energia...) hogy szabalyszeges nem jarmufuggo dolog, csak a kovetkezmenye.

Mon3 2011.09.21. 12:17:35

Ma reggeli esetem: Jöttem át két keréken a ligeten, és megérkeztem a Hermina úthoz, és tovább akartam menni egyenesen a Hungária körút irányába. A velem szemből érkező, nagyívben jobbra kanyarodó gépjármű majdnem elütött. Nem zavarta, hogy elsőbbségem volt vele szemben, közösülésre szólított fel a szex ipari munkás édesanyámmal.
Minden napra jut majd egy tucat ilyen történet. Csak hát az a szerencsém, hogy a közel két méterem, és a 140 kilóm nem tesz jót a dukkózásnak, ezért még egyben vagyok.

Mon3 2011.09.21. 12:39:24

@GoVegan: Na, ezzel szoktam idegesíteni a tisztelt autós társadalmat. Budapesten viszonylag sok olyan piros lámpa van, mely csak egy gyalogos átkelőt véd, és nincs mellette kereszteződés. Én az ilyen piros lámpáknál leszállok és áttolom. Csak hát keresztbe. Nincs leírva, hogy keresztbe nem lehet áttolni...

GG81 2011.09.21. 12:43:35

@mement: ezt pont neki magyarázod!? aki autóval nem megy át a piroson, mert tudja, hogy nem szabad ésmert megbaxák érte; bringával meg igen, mert tudja, hogy nem lesz következménye...

ugyanaz a zember.
akkor ez ponthogy járműfüggő inkább, nem te retardált!?

GG81 2011.09.21. 12:46:33

@gregibroki: aha, ezek mind 2x2 vagy épp 2x3 sávos, nagyforgalmú utak voltak. aha, és már mellettük sem biztonságos, akkor rajtuk mennyire lehet az, aha. "értelek".

saját érveid dobtad sutba.

nincs több kérdésem bíróúr.

mement 2011.09.21. 12:49:03

@GG81: Ertem, szoval te azert tartod be a szabalyokat mert megbasznak erte. neked ez szamit kovetkezmenynek.

Gyonyoru:)

En meg a tobbiek azert, mert nem akarunk megolni masokat, anyagi es fizikai kart tenni honfitarsaink ertekeiben es testiepsegeben:)

Nekem,(nekunk?) a kovetkezeny az amikor valaki meghal, megserul, vagy tonkremegy az anyagi kar vonzata miatt.

GG81 2011.09.21. 12:52:15

@Perillustris: aha, és a beismerés mentesít mi? amikor a városban duhajkodó autós a youtube videója alapján nagyon helyesen szénné büntették, addig a pirosozó büszke bringást, aki szintén feltöltötte hőstettét, meg nem.

nagyonis elfelejted, talán nem véletlenül, ilyenkor, az azonosíthatóság, az azonosíthatóságból következő valódi felelősség és számonkérhetőség kérdését. gerinces biciGlista.
majd, ha arányaiban annyi bringást baxnak meg büntire, mint autóst akkor szövegelhecc, de addig inkább csak hallgassatok és húzzátok meg magatokat a szabálytalanságaitokkal együtt. aztán egy újabb kerékpáros razzia alkalmával lehet megint majd sírni, hogy "mérmindigmegintcsakabicigliseket vegzálják!?"
ismerős mondatok: 'miért kell lámpa?', 'miért kell felszerelve lennie?', 'miért kell 2 külön FÉKberendezés', stb...

GG81 2011.09.21. 12:53:21

@mement: asszem a jogok és kötelezettségek szabadelvű értelmezésében a biciGlis a kerály!

mement 2011.09.21. 12:54:50

@GG81: Semmifele jogertelmezesrol nem volt szo.

Perillustris 2011.09.21. 12:55:21

Helyesen így hangzik: miért kell lámpa (felszerelve) NAPPAL?

GG81 2011.09.21. 12:58:57

@mement: te szent tehénlepény. próbálkozhatsz átírni olyat, amit nem is mondtam, de sajnos társadalmi ismeretekből buktattad be magad most de nagyon.

a büntetés a társadalom működésének a része, szabályozója. csak épp a bringások ezt még nem nagyon érzik, bár már kezdi a yard komolyan ellenőrizni őket, el is indult a sírás... tudod, a büntetés lehetőségéről mondjuk legkésőbb az oviban hall az ember, de ezexerint neked ez kimaradhatott, meg a suli is, akkor már értem is szövegértelmezési problémáidat és a sötétséget, amit sugárzol...

mondtam, csak rá kell jönni kivel áll szemben az ember egy párbeszédben és helyén kell kezelni. egy ilyen sötét és elvakított droiddal nincs sok közös nyelv, pitt-pitt R2-D2!!!

GG81 2011.09.21. 13:00:16

@Perillustris: csak, mert. ééérted!?

ezt viszitek tovább, miért kell megállni a pirosnál! b@zmeg, mert meg kell állni, pont.

mement 2011.09.21. 13:05:44

@GG81:
`a büntetés a társadalom működésének a része, szabályozója`

Te vagy ilyen szar anyagbol osszegyurva, hogy csak akkor nem csinalsz hulyeseget, nem lopsz, nem veszelyeztetsz masokat, ha valaki mindig ott all melleted es az orodra koppint hogy `nem szabad, mi csinalsz?`.

Nekem ez megy erkolcsi tartasbol es moralbol is.

autokatalog 2011.09.21. 13:10:11

@vuk_:
"Ennyi erovel en is mondhatom, hogy az autosok "majdnem mindegyike" szakadt 1-es golfban/ladaban ulo adocsalo vaskereskedo. Szimpla baromsag."

Tenyleg az mert egy oteves gyerek is latja, hogy mire a belvarosi forgalomban felbukkan egy egyes Golf vagy egy azzal egyenerteku klozet addig elmegy kb. 100 darab 4-5 millios csaladi kompakt, tucatnyi uj 5-er vagy 7-er BMW, S-Klasse Merci,A6-A8 Audi 3-4 Ferrarival es Porscheval megspekelve.
Am ha a szinten a belvarosban cikazo bicikliseket kezded stirolni,ot perc alatt huszat biztos osszeszamolsz akikbol jo ha harman "normal " pacekkal rendelkezok a tobbi vagy futarkent lihego rasztahaju buzbomba, idiota BMX-es graffitihuszar vagy toromborz liberalis madarijeszto.
Onmagaban nincs ezzel baj csak ne beszelj hulyesegeket az utcakepet illetoen.
Azt meg 200-szorra mondom, hogy edesmindegy ,hogy mi a foglalkozasa es mit csinal vagy nem csinal hiszen a kozterhek tucatjait mar megfizette a biciklissel ellntetben aki barmit is dolgozik lofaszt sem fizet.

"Az en biciklivel jaro volt/jelenlegi kollegaim kozul mindnek vagy van autoja, vagy nem okozna gondot venni egyet."

Mondtam, hogy elhiszem, de akkor is messze azok vannak tobbsegben akik veltlenul sem kornyezettudatbol hanem egyszeru szivasbol il.. nyomorbol tekernek a belvarosban,esoben-kanikulaban.

"Es ha pl. az egyetemistakat is (amilyen feltehetoen te is voltal) nincstelen csoringereknek titulalod, akkor tenyleg nagy baj van a fejedben."

Baj a te fejedben van mert sokadjara is keptelen vagy felfogni, hogy ezert en nem lenezem oket hanem ok kent hozzom fel arra nezvest miert bringaznak akar mostoha es egszsegtelen korulmenyek kozt is es miert nincs autojuk vagy legalabb berletuk

"De mondok peldat, hatha megerted:
az, aki 1 km-re lakik a munkahelyetol, gyalog jar. Azt "koveteli", hogy mindezt ne sarban kelljen megtennie, hanem legyen jarda. Kurva anyjat nem? Hat "gyalogoskent" NEM FIZET a kis geci, milyen jogon kovetel jardat? Milyen jogon kovetel zebrat??? Milyen jogon kovetel gyalogos alul/feluljarot? Rohadek."

Szerinted hany gyalogos jut egy biciklisre,Eszkombajn?

"A forgalom merete csak nalunk lepkefing. Eppen ez a baj, ha eszrevetted volna ;)"

Eszrevettem, ellentben veled akinek meg mindig nem esett le, hogy en a budapesti viszonyokrol beszelek es nagy ivben leszarom mi van kulfoldon, mindaddig amig az orszag es a varos biciklis infrastruktura-fejlesztesre fordithato anyagi es technikai lehetosegei koszono viszonyban sincsenek az etalonkent felemlegetett nyugati allamokeval, a biciklisek (es autosok) kozlekedesi kulturajarol nem is ugatva.

"Az autoipart ne keverd ide, ennyi erovel lehetne barmilyen mas hasznalati targy ipara, ugyebar. Ha az autozas visszaesne, akkor lenne mas, ami nagy bevetelt termel - hisz van is: szamitogepek, mobiltelefonok, esatobbi... A kerekparbiznisz sem kicsi, de ebbe inkabb ne gondolj bele mert kisul az agyad."

Micsoda baromsag,de jo. Nem keverem ide majd ha a szamitogepek meg a telefonok infrastrukturajat hasznaljatok, es ha majd az irodak es internetcafek helyere kivantok tobb kerekparsavot.
Ha kiesne termelne mas, hat persze.Ha..ha. Tudom, ha elfogy a kenyer eszel majd kalacsot.

"A penzre kicsit visszaterve, ha nekem van otthon egy autom/motorom a garazsban (de biciklivel jarok), akkor hozzajarultam az utakhoz, es bringazhatok, kovetelhetek, vagy sem?" Mibol fogod megallapitani, amikor epp az utcan tekerek, hogy nekem van-e penzem venni autot, esetleg meg is vettem-e, mennyivel jarulok hozza az adommal a koz-hoz vagy mennyivel nem? Honnan tudod, hogy ki mennyivel? Honnan veszed, hogy "majdnem mindegyik"

Ha van... De altalaban nincs maradjunk annyiban.

Eskuszom nem tudom eldonteni, hogy a hulye peldak folymatos felhozatala,az aranyerzek teljes hianya, valamint az annak megertesere valo totalis keptelenseg,hogy az en altalanositasom a belvarosi dzsuvaban, napi rendszeresseggel tekerokre vonatkozik,az vajon ertelmi kepesseggel osszefuggo orvosi eset vagy csak az esszeru ervek fogyasaval egyenesen aranyosan elotoro,szanalmas mellebeszelesben megnyivanulo - Perillustris komadnal szintugy eszlelheto- szimpla jellemhiba?

mement 2011.09.21. 13:16:42

@autokatalog: az soforok 99 szazalekanal legalab egy elofordul de inkabb 3-4 az atlag:

Nem indexel, nem tartja be pontosan a sebbesegkorlatot, nem koti be magat, telefonal, beszelget, nem adja meg az elsobseget, nem all meg a zebranal, ittasan vezet, hianyos muszaki allapotu az autoja, nem kipihent elegge, nincs lampaja vagy csak fel lampaja van, atcuszik meg eppen a piroson, sargazik.

Mifele aranyokrol beszelsz te:)?

gregibroki 2011.09.21. 13:17:51

@GG81: meg a gyalogos és a mindenkori politikus

gregibroki 2011.09.21. 13:22:36

Azt azért szeretem, hogy a gyalogosokról egy szó sem esik. Magunkról az emberekről, mert ugyebár az autós is néha kiszáll a kocsiból és elslattyog valahova, így teszi a kerékpáros, a kamionos, a buszvezető, tankvezető, hajóskapitány, űrhajós.
Na ezek között kéne felmérni, ki megy át gyalog a piroson, vagy a zebrától 10m-re átvágva az autók között, stb.
Az lenne a tendencia, hogy csak a bringázók szegik meg a szabályokat? Vagy az is megszegi, aki életében nem vezetett semmi közlekedési eszközt? Neadjisten a kamionos is átmegy? Vagy hogy lenne? :)

Perillustris 2011.09.21. 13:31:55

@autokatalog: "a tobbi vagy futarkent lihego rasztahaju buzbomba, idiota BMX-es graffitihuszar vagy toromborz liberalis madarijeszto"

Téged egyszer nagyon megbántott egy kerékpáros, netán elszerette a barátnődet? Mit próbálsz kompenzálni?

Mert az ekkora mértékű frusztráltság még e blogon is ritka.

cyclechic.blog.hu/

Ők mind statiszták?

Nyilván van egy réteg, aki valóban imádna autóval járni, de nem teheti meg, ezért biciklizik. Éppen ezért jó, hogy van egy ilyen eszköz, ami mindenkinek elérhető.

Több emberről tudok a környezetemben, akiknek lényegesen kevesebb a bérük, mégis fenntartanak egy autót, mert nekik az a fontos. Tök mindegy miért. Én abszolút értékben több adót fizetek be a bruttómból (és a munkaadóm is utánam), és a fogyasztásom után is, ráadásul nagyságrendekkel kisebb mértékben használom az infrastruktúrát, nem okozok dugót, stb.

Ezek után igazán mókás a "bringás nem fizet" mantra (újra meg újra).

Az, hogy ezt a neked címzett válaszban írom meg, ne zavarjon, már nem gondolom, hogy megérted, de más talán felfogja (ha eddig nem lett volna neki egyértelmű).

GG81 2011.09.21. 13:42:52

@gregibroki: miért!? mert a leghalványabb fingod sincs erről az egészről, amiről itt szó van. JÁRMŰVEZETŐKRŐL beszélünk, ééérted!? ezért nem kell a gyalogot idekeverni.

gregibroki 2011.09.21. 13:48:10

@GG81: úgy látom a ma morcos vagy;
jó, akkor a gyalogosok nem zavarnak senkit, ha átkolbászolnak a többsávos úton és megállnak középen vagy ha ott vannak a zebránál, de basznak átmenni; még soha nem okozott balesetet gyalogos töketlenkedése, figyelmetlensége

GG81 2011.09.21. 13:48:54

@mement: erkölcsi tartás és morál, 'hozzátok képest a ház nélküli csiga egy gerincoszlop!' és pont ebben az országban és pont mint egy büszkén, tudatosan piroson átszabálytalankadó bringást védendő mondod mindezt, ahha.

de most ezen nagyon jót röhögtem, köszi az újabb vidám perceket! ismerve az adózási morált, az utakon tapasztalva a közlekedési morált... szóval most el kék higyjük neked amit leírtál, mert a g.broki védőbeszédben nem ezeket az erkölcsi normákkal azonosultál, netán ügyvéd-e vagy, azok forognak úgy mint a szélkerék!?

mement 2011.09.21. 13:51:10

@GG81: Latom kifulladt a lendulet, es marad a szemelyeskedes:)

GG81 2011.09.21. 13:57:55

@gregibroki: dehogy, sőt! feszegetem a kukák tetejét és jót szórakozom a folyamatos sz@rfolyáson, amit ontanak magukból.

mondtam, a gyalogost ne keverd ide a járművezetők és azok felelősége körébe (direkt nem jogait írtam)

jah, télleg 24 ki megy a kis iszogatos bringázásra a rómaira??? csak nehogy megszállják a környéket a zsandárok szondáztatandó a becsületes, gerinces, társadalmilag vállalható erkölcsi tartású és morállal rendelkező, szabálytisztelő kerékpáros járművezetőket!?

mert nekik nem kellenek szabályok, amik korlátot szabnának, hisz maguktól a társadalom szabályai szerint élnek, nincs szükségük a szabályozó eszközök tudatának ismeretére sem, nemhogy magukkal a szabályozók ismeretével... ami nagy különbség, mert következmények nélkül leszarni a szabályokat élve, mindig megúszva a dolgok következményeit is valaki szabálykövetőnek tűnhet statisztikailag, míg az is, aki tényleg megáll minden pirosnál.
(aztán egyszer lehet egy másik statisztikában lesz egy strigula, talán nem véletlenül...)

GG81 2011.09.21. 13:59:46

@mement: a tényekkel nem tudsz mit kezdeni. egyáltalán egymagad olvasod ezeket vagy felolvassák??? sajnos színes-vidám képekkel nem szolgálhatok. :-(

GG81 2011.09.21. 14:00:23

@GG81: tehát szeptember 24-én...

mement 2011.09.21. 14:04:03

@GG81:Egyetlen tenyt nem soroltal fel.

A minden biciklis egy kocsog, nem teny:), csak egy frusztralt sofor indulatos kirhonasa.

autokatalog 2011.09.21. 14:06:03

@mement:

"Nem indexel, nem tartja be pontosan a sebbesegkorlatot, nem koti be magat, telefonal, beszelget, nem adja meg az elsobseget, nem all meg a zebranal, ittasan vezet, hianyos muszaki allapotu az autoja, nem kipihent elegge, nincs lampaja vagy csak fel lampaja van, atcuszik meg eppen a piroson, sargazik."

Meselj kerlek mi koze van ennek a vitaban altalam taglalt PENZUGYI es KOZTEHER beli aranyokhoz. Ha ez netan sikerult kerlek mutass akar egy betut ahol en a az autosok kozlekedesi moraljat pozitiv kontextusban taglaltam volna, plane a bringasok hatranyara.

"Mifele aranyokrol beszelsz te:)?"

Es te mit olvasol,Juli?:)

@Perillustris:

"Téged egyszer nagyon megbántott egy kerékpáros, netán elszerette a barátnődet?"

Hat, apam az tenyleg a veg lett volna ha egy ilyen agrolszakadt elvitte volna a csajomat.
Valszeg -pontosabban egeszen biztosan - most nem csevgnenek itt mert szenne egtem volna orszag -vilag elott:)))

"Mit próbálsz kompenzálni?
Mert az ekkora mértékű frusztráltság még e blogon is ritka."

Kompenzalas,frusztraltsag.
Ne egesd mar magad...
Amellett, hogy ezek vegtelenul unalmas, lejart es minden trivialis baromsag kapcsan rendre, boldog-boldogtalanra raaggatott jelzok szinten csak akkor es azoknal bukkan elo akik kifogynak az ervekbol.
Osszesegeben semmi bajom nincs a biciklisekkel- a jardan szaguldozo kocsogoket leszemitva- fentebb mar leirtam.Autoval peldaul a budos eletben nem volt meg dudalasnal komlyabb afferom veluk .Becsszo. Sot engem sokkal kevesbe zavarnak mint tucatnyi, az atlagnal radasul nagysagrendekkel kulturaltabb kozlekedesi morallal biro ismerosomet.
Az viszont rendkivul irrital ha valaki a semmire kovetelozik, telhetelen es foleg ha kettos mercevel mer a sajat portajan valo sepregtes teljes mellozesevel.
Ha valami, akkor ez a kerekparos tarsadalom tulnyomo reszenek vonatkozasaban nyugodt szivvel kijelentheto.
E vita reszemrol torteno elhuzasa pedig sokkal inkabb a neha az ostobasag hatarat surolo ervhalmaznak es vitakulturanak szolt mintsem a temat eredendoen szolgaltato biciklistaknak.
Remekul szorakoztam.

mement 2011.09.21. 14:07:37

@autokatalog: Es te mit olvasol,Juli?:)

Jo kerdes:) Osszeolvastam masik hozzaszolasal

ex-dr. vuk 2011.09.21. 14:09:32

@autokatalog:
A gyalogos pelda:
"Szerinted hany gyalogos jut egy biciklisre..?"

Nos eljutottunk odaig, hogy mar nem szamit a kozlekedesi mod utan fizetett plusz penz, hanem az a lenyeg, hogy mennyien vannak.
1, Kerekpar eseten nem csak az szamit, hogy mennyien vannak most, hanem hogy mennyien KENE hogy legyenek. A fejlesztesek celja, hogy tobben legyenek, mert az jo a kozossegnek (olvass tanulmanyokat ezzel kapcsolatban, en magam is linkeltem egyet).
2, a CM pontosan azt hivatott szolgalni, hogy megmutassa, mennyien is vannak (ha esetleg amugy nem latszana). Persze ott nincs mindenki, kerdes, hogy mennyi a valos szam (tobb).

De orulok, hogy csak az az elherdalt penzt sajnalod, amit a bringasokra koltenek, a tobbi sullyesztobe kuldott love az oke? (pl. egyhazaknak tolt milliardok a semmibe, aminek sokkal csekelyebb a tarsadalmi haszna).
Igen, a kerekparosokra is "elherdalnak" penzt, amikor felesleges idiota szeparalt jardara vezetett kerekparutakat epitenek szar seggrazo diszkovel. Na az felesleges penzkidobas, egyetertek (es a "kovetelozok" is egyetertenek ezzel). A kerekparutak pontosan az autosoknak epulnek: ne legyen a keros az uttesten. Orulnod kene neki ;)

ex-dr. vuk 2011.09.21. 14:13:39

@autokatalog:
egyebkent attol, hogy valakit nem oltonyben latsz biciklizni (en amugy itt, ahol vagyok nagyon sok ilyet latok), meg siman lehet, hogy amint beert a munkahelyere a kisszekrenybol eloszed egyet. Ahol en dolgozom, ez pontosan igy tortenik. En is biciklivel jarok, de mivel eleg kozelrol igy erre nincs szukseg, igy ing+szovetnadragban tekerek. Nagyjabol 1-5 db uj autot tudnek venni (tipustol fuggoen), de mivel kurvara semmi szuksegem ra, es nem is tudnam hova tenni perpill, igy nem teszem. Nem gondolom, hogy attol lesz valaki "ember", a tobbi meg "csoringer madarijeszto". Ha ezeken a teveszmeken tul tudsz lepni, akkor majd megerted.
(az elozohoz: pontosan az lenne a cel, hogy az is biciklizzen, akinek ott all a kocsija a garazsban, ha kozelre megy/nem szallit semmit. ehez vonzova kell tenni a bringazast a varosban. erre (is) koltenek, nem (csak) a meglevokre)

Perillustris 2011.09.21. 14:18:02

@autokatalog: "a semmire kovetelozik"

Az engem is zavar. Szerencse, hogy a bringások nem tartoznak e halmazba.

GG81 2011.09.21. 14:23:04

@mement: mármegint olyat mondasz, amit én nem mondtam, ezzel újra csak magadat minősítetted.

GRATULÁLOK! lehet félreolvassák neked a dolgokat, amit meg diktálsz, ahelyett mást írnak?!?? meg kéne tanulni olvasni és értelmezni is amit olvasol és akkor lehet kommunikálni... így csak a szánalom marad az irányodba.

ex-dr. vuk 2011.09.21. 14:30:33

@mement: erted ne beszelj a gyalogosokrol, mert az osszezavarja az erveleset ;)
A lenyeg hogy "nemfizetadot" es igy ne kapjon SEMMIT. Na. Az, hogy jardat is epitenek csak egy zavaro mellekszal ;)

gregibroki 2011.09.21. 14:39:14

Kezdetben volt az ösvény, ami arra volt jó, hogy gyalogoljanak rajta, majd jöttek a szekerek és úgy jelent meg a földön az út.
Ergo az út a négykerekűekért van!!!!!!!
Ugyebár gégé?

Mon3 2011.09.21. 14:44:08

Rendszámot ragasztani minden gyalogos homlokára! És a csóringer gyalogosok is vegyék ki a járdaépítésből a részüket. Például a kiflibe építsük be a járdadíjat. És ha átslisszol a piroson, akkor vágjuk le a ... Ezt nem kell, majd elütjük a zebrán!

ex-dr. vuk 2011.09.21. 14:44:56

@gregibroki: tehat ha 4kereku bringam van, akkor szabad a palya? ;)

mement 2011.09.21. 14:51:15

@GG81: most is tenyek szukeben van a mondandod:)

GG81 2011.09.21. 14:51:22

@gregibroki: úgyérzem kicsit szerencsétlenebb a névválasztásod, g.broki...

szal kihagytál egy csomó állomást, de lényegtelen.

gyorsforgalmi úton (up to 50) akkor is egészségtelen bringázni, főleg ha forgalmas is, a koncentrálódó légszutyok miatt. ha erre van ingerenciád és tényleg nincs konkrét tiltás, akkor EGÉSZSÉGEDRE.
ha tiltás- vagy ugye kötelező párhuzamos bicikliút ellenére vagy épp a piroson átsuhanva (a villamos előtt, puff) nem jön össze a dolog, akkor sajnos még a fehér bringa sem fog járni... :-(

GG81 2011.09.21. 14:53:04

@mement: gondolkoztam mit írhatnék még neked... gü-gü, gügy-gügy. talán ezt megértetted! hüJe pontagyú... :-)

közösperonos átszállás 2011.09.21. 15:04:25

@gregibroki: "Ergo az út a négykerekűekért van!!!!!!!"

A négykerekű és legalább négypatájú járművekért, mármint. :-)

ex-dr. vuk 2011.09.21. 20:22:26

@autokatalog:
ha meg koztunk vagy..
kivancsi lennek, szerinted miert nepszerusitik megis a kerekparozast mindenhol (legfokepp nyugat-europaban, de lassan mar mindenhol)? Miert "engednek" a "koveteleseknek"? Szerinted mi lehet az oka? Le is szarhatnak, mint ahogy eleg sokfele "koveteles" erkezik mindenfele szerverzetektol, csoportoktol, mindenhonnan, aminek a nagy reszet tenyleg le is szarjak. Ezt miert nem? Otlet?

kisceruza 2011.09.21. 22:32:08

Ghostbikevel mi lesz?

kisceruza 2011.09.21. 22:34:33

Ghostbikevel mi lesz?

Hova állítsuk a Huszár Zsolt emlékművet?

Perillustris 2011.09.22. 00:33:46

@kisceruza: A szobádba, a ketreces ágyad mellé.

GG81 2011.09.22. 22:04:11

@gregibroki: azt hittem okosabb vagy egy fekete műbőr cipőtalpbetétnél, de nem. :-(

a csepeli bringaút, párhuzamosan fog futni valóban egy gyorsforgalmi úttal, és ha járnál arra látnád, hogy feltöltik szépen útmagasságig. itt az első buktád.
a második pedig a mikroszűrős hülyeség, ennek magyarázatához sajnos logikára lenne szükség, észre... lerajzoljam?
a tényállás röviden. az egyenletes sebességgel haladó autók kevesebb károsanyagot szolgáltatnak, sőt fékport nem is, mivel haladnak, egyenletes sebességgel és miért tudnak egyenletes sebességgel haladni? mert a bringások szépen biztonságosan az úttal párhuzamos bringaúton tekernek.
nos már egy óvodás belátná, hogyha azonos úttesten, folyamatos fékezésre (fékpor) és gyorsulásra az előzéskor (kipufogó gázok) kényszerített járművek több szart tolnak az úttesten hősiesen sportoló orra alá...
de továbbra is EGÉSZSÉGEDRE, szívjad, aktav szénszűrőkém a cuccost, mi annál kevesebbet kapunk!

bevallom ez már meglehet valóban több és összetettebb infó volt, amitől a kerekagyad meglehet a láncot is ledobja...

gregibroki 2011.09.22. 22:18:18

@GG81: ennek csak örülni tudok, köszi
én meg azt hittem, nem vagy felsővezető, csak közép, de tévedtem :)
autós blogon szerintem arról tudnák kellemesen eldiskurálni, miért van jogod szerinted 70-nel menni 90-es táblánál, ezzel feltartva engem, aki normálisan menne :)

terror 2011.09.22. 22:59:31

@GG81: Csak a poen kedveert:

www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

Hany bringast latsz a videon, aki miatt kialakulhat dugo?

A Szabikikotos temaban meg nem kell buktaznod, meg jatszanod a nagyokost, mert par napja meg osztottad az eszt (kerekagy.blog.hu/2011/09/07/csepelen_elkezdtek_epiteni_a_bejaros_bicikliutat/fullcommentlist/1#c14470211), hogy ez jo lesz, hogy ilyen melyre epitik, es nem fog a kerosok szemebe vilagitani a sok fenyszoro. Amugy meglepoen jolertesult vagy a naponta valtozo helyzetrol, ahhoz kepest, hogy allitasod szerint mar nem jarsz erre (se :).

No de szoritkozzunk a videora. Szoval dugo-okozo bringasok szama?

GG81 2011.09.23. 07:44:52

@gregibroki: hát asszem, hogy pont fordítva menne az a diszkurzus, mert mifaszom tötymörögnek pl. a Hungária legbelső sávjában 50-nel???, amikor lehetne 70-nel csapatni. rossz az irány, rossz a logika, de már mexoktuk értetlenségedtől.
(megjegyzem a 60-70-es sebességű úton biciklisek miatti fékezés, lassítás, kerülgetés volt az probléma, erre te ezt akartad kifordítani, sikertelen, upszika)

gregibroki 2011.09.23. 07:47:03

@GG81: gondoltam, hogy ledobja az ékszíjadat, csak arra próbáltam célozni, hogy neked mindig valami bajod van;
amúgy tényleg tök más a példa iránya, de hátha kiállsz azokért a barmokért, akik megtehetnék, hogy 90-nel mennek, de nem teszik, mert úgy tartja úri kedvük

GG81 2011.09.23. 07:51:33

@errorka: nah, akkor te is nyertél egy újabb kört a szopórellerre! komolyan meghatódom a kommunátoktól, az egyik siet a másik beégetett segítségére, aztán ő is hősiesen elszenesedik.

komolyan értelmezési problémáid vannak vagy komolyan azt kell hinnem ez betegség, pedig a suliban még ígéretesnek tűnt a helyzet.

olvasd a kommentet. lakihegy felé vezető bicikliút=szembevilágítás, köztes megoldás. szigetcsúcsi bicikliút, a) ha méllyen marad akkor alég mély, hogy ne vakítson a szemekbe, b) szintbe hozzák, vivát!

az, hogy épp milyen szert szedsz be, nem tehetek róla, hogy másként értelmezel egyazon mondatot. állj le róluk!

egy ilyen dilletáns meg inkább ne kérdezzen, mert azt se tudja ezek szerint mit akar kérdezni. rollerezz és gondolkozz és értelmezz, nem szégyen a bratyidhoz hasonlóan retreatelned.

GG81 2011.09.23. 07:56:55

@gregibroki: legalább beismerted fasságod. de a logika továbbra is hibádzik azaz hiányzik. az, hogy mit gondolsz, hogy én mit nem mondtam, az qrvára semmit sem jelent, mert megnyugtatlak, ez csak a te agyszüleményed. látszik a kisiklott kispontagyad false-sága, hogy te a 90-nel száguldókat védenéd, mint ahogy a piroson átbringázókat véded is... nemhiába a zember magadból indulsz ki, hátmégha ilyen elvakult kerekagyas, náná.
újabb öngól, újabb bukta, újabb szénkupac. finish him!

tehát további jó elméletgyártást, ha már nincs ma szervezett foglalkozás az osztályon.

gregibroki 2011.09.23. 08:08:06

@GG81: veled élmény a csevegés! nem vagyok elvakult kerékagyas, kikérem magamnak kérlek!

az utakon meg továbbra is megyek, ugyanis nincs kedvem felfedezőtúrára menni a városi "kiépített", "nagyszerűen és biztonságosan kivitelezett" kerékpárutakon. Néha elhatározom, hogy megyek rajtuk, ne bassza fela csőrét az a maradék izgága 10 % autós, de általában mindig véget érnek 5 percen belül, esetleg gyalog-kerekparos közös szakaszon folytatódnak, vagy ok nélkül átmennek az út másik oldalán lévő járdára, stb, ezerszer leírtam az utóbbi 4-5 napban. De az empátiád a zérust nyaldossa. Nem is kell megértened, én megértem az autósok "nagy"problémáját, de az enyém nagyobb. :)

GG81 2011.09.23. 08:17:34

@gregibroki: fura szituáció egy sértett szénkupaccal beszélgetni...

hatalmas problémád van, azta! megadni a jobbkezeket, lassítani/gyorsulni, hűűű!
empátia, egyáltalán tudod mit jelent a szó!? épp te szarsz másokra, amikor kerülgetniük kell, közben meg szívod a fékport és gázokat, amik miattad pluszban keletkeznek. igazad van, te kéred és fel is szippantod becsülettel.

de térjünk vissza a hungária 50-es szakaszára, állítólag ott tekersz. és a lehel piac külső felétől az alkotmány útig valóban nincs összekötő szakasz a bringasávok és bringagyalogok között. hát hajrá, kösd össze az úttesten.
de mondjuk a dunapláza melletti szakaszra írtuk a madarászviktort vagy beljebb a bringautas utat, amit állítólag használsz.
már ez is valami. fejlődsz. legyen csak kicsit elvakult, rookie-kerekagyas!?

gregibroki 2011.09.23. 08:33:42

@GG81: a fékpor még istenes, de a gumikopásból származó kellemetkel rákkeltő anyagok, na az az egészségtelen igazán!

GG81 2011.09.23. 09:41:00

@gregibroki: attól függ milyen összetételű a fékbetét, ha régebbi típus, akkor abban van ám az eszencia... a gumikopás alapesetben nem akkor tényező normál használat mellett, ez nem a F1. a fék az ami kopik, öröm nézni és letakarítani időnként az ALUfelniről azt a kis fekete réteget...
(bringán is tucatnyi fékpofaszettet elhasználsz, mire a külső cserére érik)

terror 2011.09.23. 10:21:22

@GG81: Sejtettem, hogy nem fogsz reagalni a videora :D

Okoskodo faszkalap vagy, semmi tobb...

GG81 2011.09.23. 10:39:47

@errorka: nah, a másik marék hamu... rollerezz inkább tovább, el! elhiszem, hogy fáj.

Mon3 2011.09.26. 13:10:47

@GG81: " közben meg szívod a fékport és gázokat, amik miattad pluszban keletkeznek"

Nem a kerekesek okozzák a fékport és a gázokat. És nem is miattunk növekszik meg a mértéke. Tehát épp itt az ideje, hogy ezt a környezetszennyező, elavult, gyilkos eszközt végleg elfelejtsük. Legyél olyan jó, és ha már ránk nem is vagy figyelemmel, legalább a gyerekeidnek és unokáidnak próbáld megőrizni azt, amit a szüleid neked hagytak, és ne használd feleslegesen a városban a gépkocsid. Vagy ha mindenképpen úgy érzed, hogy igazad van, ezt a hozzászólásodat mutasd meg a családtagjaidnak, a barátaidnak, a kollégáidnak. Biztosan megerősítenek benne, hogy igazad van. Elgondolkodtál azon, hogy mekkora az ökológiai lábnyomod? Neked miért van több jogod a föld erőforrásait jobban kihasználni?

GG81 2011.09.26. 17:35:18

@Mon3: háttakkor meddig menjünk vissza (akárcsak a 80-90-es évek)? vagy merre induljunk el számonkérni a föld lakosságát (kína és india milliárdjainak motorizálása)?

becsülöm ezt a hozzáállást és jómagam is igyekszem hozzátenni a magam kis részét, nem véletlen, hogy tavaly kb. csonkoltam az ökolábnyomomat... több, mint fél évnyi, amit bringával jártam (csak) dolgozni, akkor a sok hétvégi tekerésről nem is beszéltem. tehát köszi, nekem nincs lelkiismeretfurdallásom az ökolábnyomom illetően.
főleg azokhoz képest, amit látok-hallok-olvasok.

viszont látok és értek. és, ha belegondolnál te is megértenéd, amit leírtam azzal kapcsolatban mi az a plusz dolog egy gyorsforgalmi úton, amit egy lassú jármű kerülgetése okoz. akár tetszik, akár nem.

érdekes a lelkiterror próba, de sajnos/szerencsére elég pici vagyok én ahhoz, sőt nem kicsit zöldültem is, hogy ne én okoljam magam a családom és a jövőm miatt. ez olyan, mint egy szavazás, egy ember nagyon kevés, ha csak a fele igyekezetet látnám sokakban, amit már én megteszek, akkor tényleg a sok egyén áldozata láthatóvá válna, de az lemondással járna, így lesznek nagyon sokan olyanok, akik SOHA nem fognak megváltozni! sőt, mint fentebb írtam, ahová még csak most jut el a technika, a fejlődés, a kényelem... MILLIÁRDOKHOZ, azok is qrvára le fogják sz@rni, hogy másnak jó legyen, ha nekik épp most lehet jobb, könnyebb, kényelmesebb... ráadásul mindezt azok pofázzák nekik a fejlett nyugatról, akik már elégették a föld olajkészletének akár több, mint felét!

további sok sikert a térítéshez, pedig most lesz még csak a legrosszabb. megnyugtatlak, nekem már nem kell papolnod, bár jó lenne, ha megértenéd az én hozzáállásomat is. mert ami itt engem érint, az az a plusz fékpor és kipufogó gáz, amit a gyorsforgalmi úton kacsázó öntudatos, ökozöld és környezetért felelős ember, és pont ezen emberek kerülgetésével pluszban kiadnak ezek a belsőégésű motrok. mert ez is tény, de ez titeket nem szok meghatni...
azt azért megvárom míg budapesten a 2x3 sávos vácit mondjuk lezárják (akár örökre), mert kitiltják az autókat róla. és nem arra gondolok, hogy kifogy az összes olaj. tehát ezt nem megérteni, hogy ilyen utakon épp az egyenletes sebességgel a város kiürítése a cél, minél gyorsabban, minél egyenletesebb és kisebb károsanyag kibocsájtással... erre mehet a fék-szlalom-gáz!
süti beállítások módosítása